Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norak_grey
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-08 17:48
Mijn Pandawill.com ervaring:

Ik had een FAEA F1 besteld via Pandawill. Een paar uur na de bestelling is het geld van mijn kredietkaart. Dan krijg ik een mailtje dat zij de boel niet vertrouwen. Want ik geef een delivery address op in België. Terwijl mijn IP address uit de 'EU' is.. (I kid you not. Om helemaal eerlijk te zijn, het netwerk dat ik gebruikte voor de bestelling breekt uit in de UK, dus het kan wel dat ze een UK IP address gezien hebben). Er word me vriendelijk gevraagd een kopie van mijn rijbewijs en mijn creditcard per email te versturen. Ik antwoord dat ik geen zin heb om een kopie van mijn creditcard via gmail door te sturen (hun email address is trouwens, pandawill.com@gmail.com, waar slaat dat u op? Iedereen die dit ziet denkt toch dat hij met Phishing te maken heeft). Ik vertel hen ook dat dit een slecht idee is, en dat ik het nogal kras vind dat ze zo'n dingen zomaar durven vragen. In de volgende email cancellen ze mijn bestelling omdat ik geen zin heb om mijn gegevens clear text door een email te sturen. Ik krijg ik mijn geld terug 10 dagen. (typisch, het is er zo goed als onmiddelijk af, maar terug storten, how maar, dat is zeker 10 dagen werk!). Ze vroegen alleen maar bevesteging en ik heb niets te vrezen, want ze hebben toch al mijn gegevens via de bank. (Waarom moet ik dan bevestigen?)

Dus, ze krijgen een bestelling, waar het adres van de klant en het afleverings adres het zelfde zijn, betaald met een werkende (want ze hebben het geld gekregen) Belgische kredietkaart, op naam van de klant. Maar omdat er een "EU" IP address bij komt kijken vinden ze maar dat ik kopiëen van mijn rijbewijs en kredietkaart cleartext naar een vaag gmail adres moet sturen?

Ben ik nu aan het overreageren? Is er hier al iemand anders geweest waar ze dit gevraagd hebben?

Sorry voor het "venten". Ik hoop dat ik hiet niet een of andere forum rule overtreed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
norak_grey schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:10:

Ik had een FAEA F1 besteld via Pandawill. Een paar uur na de bestelling is het geld van mijn kredietkaart. Dan krijg ik een mailtje dat zij de boel niet vertrouwen. Want ik geef een delivery address op in België. Terwijl mijn IP address uit de 'EU' is.. (I kid you not. Om helemaal eerlijk te zijn, het netwerk dat ik gebruikte voor de bestelling breekt uit in de UK, dus het kan wel dat ze een UK IP address gezien hebben). Er word me vriendelijk gevraagd een kopie van mijn rijbewijs en mijn creditcard per email te versturen. Ik antwoord dat ik geen zin heb om een kopie van mijn creditcard via gmail door te sturen (hun email address is trouwens, pandawill.com@gmail.com, waar slaat dat u op? Iedereen die dit ziet denkt toch dat hij met Phishing te maken heeft). Ik vertel hen ook dat dit een slecht idee is, en dat ik het nogal kras vind dat ze zo'n dingen zomaar durven vragen. In de volgende email cancellen ze mijn bestelling omdat ik geen zin heb om mijn gegevens clear text door een email te sturen. Ik krijg ik mijn geld terug 10 dagen. (typisch, het is er zo goed als onmiddelijk af, maar terug storten, how maar, dat is zeker 10 dagen werk!). Ze vroegen alleen maar bevesteging en ik heb niets te vrezen, want ze hebben toch al mijn gegevens via de bank. (Waarom moet ik dan bevestigen?)

Dus, ze krijgen een bestelling, waar het adres van de klant en het afleverings adres het zelfde zijn, betaald met een werkende (want ze hebben het geld gekregen) Belgische kredietkaart, op naam van de klant. Maar omdat er een "EU" IP address bij komt kijken vinden ze maar dat ik kopiëen van mijn rijbewijs en kredietkaart cleartext naar een vaag gmail adres moet sturen?

Ben ik nu aan het overreageren? Is er hier al iemand anders geweest waar ze dit gevraagd hebben?

Sorry voor het "venten". Ik hoop dat ik hiet niet een of andere forum rule overtreed. :)
Ik had mijn order geannuleerd en een dag later was mijn geld al teruggestort.
Ik vind het juist goed dat ze de boel checken, je kan bijvoorbeeld ook niet laten leveren op een ander adres dan waarop je paypal staat geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Even snel mijn eerste indrukken van de Cubot GT99 :)
- Micro-USB-aansluiting zit te diep en de kabel schiet hierdoor makkelijk los (met het meegeleverde hoesje, werkt het helemaal niet. Dat wordt even snijden in het hoesje)
- Duidelijk backlight bleeding in de onderste helft van het scherm (linker en rechter zijkant)
- GPS nog niet getest (wel kort aangehad; geen fix. Wel een fix met locatiebepaling via netwerk/wifi).
- Prima hoesje en 2x screenprotector meegeleverd, waarvan 1 screenprotector al is opgeplakt (mogelijk door Mixeshop)
- Hij is iets dikker en langer dan de Galaxy S2, ook wat zwaarder.
Verder bevalt hij prima, ik ben er erg tevreden mee.

(Waar) Zijn er accesoires voor deze chinaphones te vinden? Ik zou graag een passende houder voor in de auto willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Accessoires zoals autohouders op maat zijn vaak niet te vinden. Ik zou gewoon voor een goede universele autohouder gaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 10:19

Ik had een FAEA F1 besteld via Pandawill.
<knip>
Ik begrijp je frustratie volledig!!!

Heb het zelfde meegemaakt met Crucial.com in de UK. Ik wilde bij die toko een SSD bestellen met mijn creditcard, kreeg ik ook het verzoek om een copy van een ID en CC informatie op te sturen, nou niet dus, ik vind dat veel te link, dat doe je toch niet dat soort info tezamen naar een bedrijf mailen. Vind ik dan. Dus ik heb mijn standpunt uitgelegd en je raadt het al; Crucial wilde mij geen SSD verkopen en order gecancelled.

De slechten (oplichters) verkl*ten het weer eens voor de goeden in dit geval en bedrijven die het niet vertrouwen vragen dan dingen die eigenlijk niet door de beugel kunnen (vind ik).

[ Voor 48% gewijzigd door Lord_Dain op 05-07-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

Wat een bullshit inderdaad, sowieso nooooooiiiit dat soort dingen naar wie dan ook opsturen :)
Als nou inderdaad het afleveradres en factuuradres niet overeen zouden komen dan kan ik het me voorstellen, maar dit is wel erg paranoïde. Toen ik bij Pandawill bestelde moest ik trouwens om met creditcard te betalen via een moneybookers account. Kon jij rechtstreeks met creditcard betalen aan Pandawill?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou het niet direct bullshit noemen, dat soort winkels lopen nu eenmaal snel de kans dat producten besteld worden met verkeerde gegevens. Als de besteller uit een ander land lijkt te komen dan het afleveradres kan dat een indicatie zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
schaduw schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:30:
Even snel mijn eerste indrukken van de Cubot GT99 :)
- Micro-USB-aansluiting zit te diep en de kabel schiet hierdoor makkelijk los (met het meegeleverde hoesje, werkt het helemaal niet. Dat wordt even snijden in het hoesje)
- Duidelijk backlight bleeding in de onderste helft van het scherm (linker en rechter zijkant)
- GPS nog niet getest (wel kort aangehad; geen fix. Wel een fix met locatiebepaling via netwerk/wifi).
- Prima hoesje en 2x screenprotector meegeleverd, waarvan 1 screenprotector al is opgeplakt (mogelijk door Mixeshop)
- Hij is iets dikker en langer dan de Galaxy S2, ook wat zwaarder.
Verder bevalt hij prima, ik ben er erg tevreden mee.

(Waar) Zijn er accesoires voor deze chinaphones te vinden? Ik zou graag een passende houder voor in de auto willen.
Toch jammer van die backlight bleeding.
Volgens mij is het toch verstandiger om net iets meer geld neer te leggen en een Cubot M6589 te kopen dan die GT99. Krijg het idee dat je voor die paar tientjes meer een kwalitatief veel betere telefoon krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tsurany schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:19:
Zou het niet direct bullshit noemen, dat soort winkels lopen nu eenmaal snel de kans dat producten besteld worden met verkeerde gegevens. Als de besteller uit een ander land lijkt te komen dan het afleveradres kan dat een indicatie zijn.
Wel goed dat ze het controleren inderdaad, dat was ik vergeten erbij te zeggen.
Maar als naam en adres van creditcard, factuuradres en afleveradres overeen komen?

Ik heb gisteren ook bij Google Duitsland vanuit Nederland een Nexus 10 32GB besteld welke vandaag in Duitsland wordt afgeleverd. Adres van m'n creditcard wat ik opgeef is niet eens mijn adres wat bij Mastercard bekend is. Google verstuurt het gewoon hoor, als ze hun geld maar krijgen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastynasterd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:30
FlowDesign schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:19:
[...]

Volgens mij is het toch verstandiger om net iets meer geld neer te leggen en een Cubot M6589 te kopen dan die GT99. Krijg het idee dat je voor die paar tientjes meer een kwalitatief veel betere telefoon krijgt.
Die telefoons hebben alleen geen 3g op 900 mhz, wat toch upcoming is lees ik

nieuws: T-Mobile wil 3g-dekking binnenshuis verbeteren met 900MHz-band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:12
Ik heb toevallig de gt99 van mijn vrouw bij me en de bleeding is miniem en alleen zichtbaar bij compleet zwart scherm. Viel me totaal niet op en volgens mij vergelijkbaar met mijn Cubot A890. Toestel doet het prima, scherm duidelijk/helder. Wi-Fi lijkt net iets minder dan op de A890. Met GPS hulp-progr snelle fix. Zal vanmiddag even kijken hoe hij zonder deze de fix pakt.
Toestel is net wat prettiger dan de A890, maar dat is puur gevoel. Blijven fijne toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastynasterd
Fresno schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:54:
[...]

Ik heb toevallig de gt99 van mijn vrouw bij me en de bleeding is miniem en alleen zichtbaar bij compleet zwart scherm. Viel me totaal niet op en volgens mij vergelijkbaar met mijn Cubot A890. Toestel doet het prima, scherm duidelijk/helder. Wi-Fi lijkt net iets minder dan op de A890. Met GPS hulp-progr snelle fix. Zal vanmiddag even kijken hoe hij zonder deze de fix pakt.
Toestel is net wat prettiger dan de A890, maar dat is puur gevoel. Blijven fijne toestellen.
Merk je nog verschil in accuduur? De gt99 zou een 2200mAH hebben tegenover de 2500mAH van de A890. maar hoe zit dit in de praktijk? Gaan ze beide makkelijk een dag mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norak_grey
  • Laatst online: 14-08 17:48
FlowDesign schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:17:
[...]

Wat een bullshit inderdaad, sowieso nooooooiiiit dat soort dingen naar wie dan ook opsturen :)
Als nou inderdaad het afleveradres en factuuradres niet overeen zouden komen dan kan ik het me voorstellen, maar dit is wel erg paranoïde. Toen ik bij Pandawill bestelde moest ik trouwens om met creditcard te betalen via een moneybookers account. Kon jij rechtstreeks met creditcard betalen aan Pandawill?
Ik moet eerlijk zijn dat ik daar deze keer niet op gelet heb. Een paar weken geleden was ik van plan een ander toestel te bestellen en toen werd ik inderdaad door de site gewaarschuwd dat ik naar moneybookers doorverwezen zou worden. Dat was bij de Faea F1 niet het geval. Werken ze nu niet meer via moneybookers, of vonden ze het niet meer nodig om me er op te wijzen omdat ze dat vroeger al eens deden, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Bastynasterd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:58:
[...]

Merk je nog verschil in accuduur? De gt99 zou een 2200mAH hebben tegenover de 2500mAH van de A890. maar hoe zit dit in de praktijk? Gaan ze beide makkelijk een dag mee?
De M6589 (A890) gaat sowieso makkelijk een dag mee op 1 acculading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:22:
Wel goed dat ze het controleren inderdaad, dat was ik vergeten erbij te zeggen.
Maar als naam en adres van creditcard, factuuradres en afleveradres overeen komen?
Volgens mij krijgt de verkoper niet de adresgegevens van de creditcard houder te zien. Zeker niet als er met een tussenpartij gewerkt wordt.
Ik heb gisteren ook bij Google Duitsland vanuit Nederland een Nexus 10 32GB besteld welke vandaag in Duitsland wordt afgeleverd. Adres van m'n creditcard wat ik opgeef is niet eens mijn adres wat bij Mastercard bekend is. Google verstuurt het gewoon hoor, als ze hun geld maar krijgen :')
Dat soort bedrijven lopen minder snel risico, juist dit soort Chinese winkels worden vaker gebruikt voor fraude. Als jouw adres niet klopt met het adres wat bij Mastercard bekend is zou ik dit wel wijzigen, dit is immers een controle mechaniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Bastynasterd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:49:
[...]

Die telefoons hebben alleen geen 3g op 900 mhz, wat toch upcoming is lees ik

nieuws: T-Mobile wil 3g-dekking binnenshuis verbeteren met 900MHz-band
Bij de specs op de site van Cubot staat bij beide modellen dat er 900 MHz ondersteund wordt, echter staat dat bij het kopje 2G en niet bij 3G.
Als ik me niet vergis wordt de 900 MHz band nu juist ook alleen maar voor 2G gebruikt, maar omdat de wettelijke verplichting voor 2G op 900 MHz vervalt, gaan ze de 900 MHz band ook voor 3G openen.

Specs GT99:
2G GSM/GPRS:900/1800MHz (compatible with two frequency);
3G WCDMA 2100MHz
Network model: GSM/GPRS:WCDMA EDGE, HSPA

Specs M6589:
3G Standards WCDMA/TD-SCDMA
3G Frequency 3G , WCDMA 2100/850/
Downlink HSPA+
uplink 42 Mbps
2G Standards GSM/GPRS/EDGE
2G Frequency GSM 900/1800/850/1900

Edit:
Met MobileUncle naar Engineer Mode > MTK > Band mode > SIM1 of SIM2
daar kun je checken wat wel en niet ondersteund wordt.
Bij SIM1 is aangevinkt:
GSM Mode: EGSM 900 en verder nog 900, 1800 en 1900
UMTS Mode: WCDMA 2000, 850 en 800

WCDMA-GSM-900 staat er tussen onder het kopje UMTS, maar kan ik niet aanvinken.
Dat kan betekenen dat het überhaupt niet ondersteund wordt, of dat het niet aan te vinken is omdat het niet beschikbaar is op het netwerk.

[ Voor 18% gewijzigd door FlowDesign op 05-07-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastynasterd
FlowDesign schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:21:
[...]

Bij de specs op de site van Cubot staat bij beide modellen dat er 900 MHz ondersteund wordt, echter staat dat bij het kopje 2G en niet bij 3G.
Als ik me niet vergis wordt de 900 MHz band nu juist ook alleen maar voor 2G gebruikt, maar omdat de wettelijke verplichting voor 2G op 900 MHz vervalt, gaan ze de 900 MHz band ook voor 3G openen.

knip
Maar kan de telefoon dit dan als 3g ontvangen? gaat dat geen problemen geven? ik heb ff vlug gegoogled, op xda heb ik dezelfde vraag gevonden, maar onbeantwoord

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1281888

ik zal dalijk thuis eens verder googelen, of weet iemand zo snel het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hieruit maak ik op dat het kunnen ontvangen van 2g op de 900 mhz band, niet automatisch betekent dat 3g er ook op werkt.
nieuws: Providers verbeteren bereik 3g-netwerken door gebruik lagere frequentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:12
Heeft iemand ervaringen met de accuduur van de Faea F1? Lijkt de enige telefoon te zijn die aan mijn eisen voldoet (klein (slechts 63,8mm breed), goede GPS, ondersteuning voor 3G op 900mhz), maar over de accuduur kan ik niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:27
Timo, heb de Faea F1 nog maar sinds dinsdag en speel er dus continu mee.
Vandaag heb ik m een beetje met rust gelaten, en gebruikt zoals ik normaal zou doen.
Whatsapp, facebook, twitter, gmail en exchange push en notificaties aan.

Nu 6 uur op de accu, en heb nog 69%
Accu is 2000MAh, laden duurt wel vrij lang volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft die MT6589 dezelfde bug met laden als de MT6577? Altijd cpu op de hoogste clockspeed als de kabel aangesloten is. Dat was nogal funest voor de MT6577 mbt laadtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Tsurany schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:17:
Heeft die MT6589 dezelfde bug met laden als de MT6577? Altijd cpu op de hoogste clockspeed als de kabel aangesloten is. Dat was nogal funest voor de MT6577 mbt laadtijden.
Reageer op de post boven je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momus schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:27:
[...]

Reageer op de post boven je?
Niet direct aangezien dat een Qualcomm CPU is, maar ik vroeg het me daardoor wel af. Was zeer irritante bug in de MT6577.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Tsurany schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:29:
[...]

Niet direct aangezien dat een Qualcomm CPU is, maar ik vroeg het me daardoor wel af. Was zeer irritante bug in de MT6577.
Ja precies.
Ik heb geen gekkigheid gemerkt, dus ik denk niet dat die bug ook in de 6589 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is simpel te controleren, sluit hem aan op de oplader, leg hem neer zonder achter grond apps en kijk wat CPU spy zegt. Bij mij was hij continu 1000Mhz terwijl hij anders tussen de 250Mhz en 1000Mhz wisselde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Laatst online: 10-09 18:28
Tsurany schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:10:
Het is simpel te controleren, sluit hem aan op de oplader, leg hem neer zonder achter grond apps en kijk wat CPU spy zegt. Bij mij was hij continu 1000Mhz terwijl hij anders tussen de 250Mhz en 1000Mhz wisselde.
Ik zit dit nu even te testen op mijn Jiayu G3 met cpu spy en bij mij schakeld hij wel terug tijdens laden naar 250Mhz. Van de 10 min testen nu ca. 6 min op 250Mhz en ca. 4 op 1000Mhz. Misschien komt het dat ik met antutu CPU master de scaling op "ondemand" heb gezet i.p.v. "hybrid" waar hij standaard op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boppos schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:48:
[...]

Ik zit dit nu even te testen op mijn Jiayu G3 met cpu spy en bij mij schakeld hij wel terug tijdens laden naar 250Mhz. Van de 10 min testen nu ca. 6 min op 250Mhz en ca. 4 op 1000Mhz. Misschien komt het dat ik met antutu CPU master de scaling op "ondemand" heb gezet i.p.v. "hybrid" waar hij standaard op stond.
Wellicht hebben niet alle telefoons met die SoC er last van. Het is wel een veel gehoorde klacht bij diverse merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:30
:(

Heel jammer....In 1e instantie best blij met mijn JiaYu G2s, cool ding. Alleen: ik krijg die klere GPS echt niet aan de praat. Antennemods, gpsfix, apps...Niets, nada, noppes.

Terugsturen zie ik niet zitten, niet in de laatste plaats omdat ik 'em al opengehaald heb. Misschien maar op MP of V&A dumpen.

Leergeld heet dat, geloof ik....

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

hansdegit schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:11:
:(

Heel jammer....In 1e instantie best blij met mijn JiaYu G2s, cool ding. Alleen: ik krijg die klere GPS echt niet aan de praat. Antennemods, gpsfix, apps...Niets, nada, noppes.

Terugsturen zie ik niet zitten, niet in de laatste plaats omdat ik 'em al opengehaald heb. Misschien maar op MP of V&A dumpen.

Leergeld heet dat, geloof ik....
Jammer, ook niet met google maps via wifi ? Dat zorgt er voor dat je meteen een fix krijgt, en daarna zou het gps chipje het een stukje makkelijker moeten hebben. Al die fixes kunnen volgens mij ook voor meer problemen zorgen, dus je kan het best ook even de boel weer compleet resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Tsurany schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:02:
[...]

Wellicht hebben niet alle telefoons met die SoC er last van. Het is wel een veel gehoorde klacht bij diverse merken.
net de volgende 10 min teste gedaan en idd 90% van de tijd 1000Mhz... nu de volgende 10 min test doen met scaling mode powersave! (dan doet hij niet meer dan 250Mhz geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boppos schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:18:
[...]

net de volgende 10 min teste gedaan en idd 90% van de tijd 1000Mhz... nu de volgende 10 min test doen met scaling mode powersave! (dan doet hij niet meer dan 250Mhz geloof ik)
Bij mij, en vele anderen, werkte dat niet. CPU govenors werkte prima tot hij aan de lader ging, dan was het 1000Mhz all the way. Zal wel in de kernel liggen en wellicht dat sommigen een andere versie gebruikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:30
FlyEragon schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:15:
[...]

Jammer, ook niet met google maps via wifi ? Dat zorgt er voor dat je meteen een fix krijgt, en daarna zou het gps chipje het een stukje makkelijker moeten hebben. Al die fixes kunnen volgens mij ook voor meer problemen zorgen, dus je kan het best ook even de boel weer compleet resetten.
Nee, de reden voor de mods en de apps is juist dat de default instellingen (Lees: direct uit den doosch) ook geen fix gaven.

Misschien moet ik maar leren leven zonder GPS. Echt jammer, voor de rest vind ik het een supergaaf ding.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2024
Volgens mij heb ik mijn gps chip gesloopt. Vorige week de telefoon open gemaakt om te kijken of ik de antenne kon versterken met aluminium, ging helaas niet zo makkelijk als bij de iocean. Sindsdien krijg ik helemaal geen satelliet signaal meer. Satellieten worden wel gevonden maar daarna gebeurt er niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Tsurany schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:19:
[...]

Bij mij, en vele anderen, werkte dat niet. CPU govenors werkte prima tot hij aan de lader ging, dan was het 1000Mhz all the way. Zal wel in de kernel liggen en wellicht dat sommigen een andere versie gebruikten.
Jammer... resultaat: 12min en 97% van de tijd op 1000Mhz :'(

Het werkt alleen als je je scherm aan houd en CPU master open laat staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boppos schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:34:
[...]

Jammer... resultaat: 12min en 97% van de tijd op 1000Mhz :'(

Het werkt alleen als je je scherm aan houd en CPU master open laat staan...
Jup daarom gaat laden zo traag bij die SoC's die hier last van hebben. Tevens niet chill in de auto voor navigatie, hij loopt sneller leeg dan hij bij kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Laatst online: 19-09 23:13
Omdat ik regelmatig in Duitsland zit, lopen de kosten voor gebruik van roaming nogal snel op. Op mijn chinese mobiel, kan ik 2 simkaarten gebruiken. Hiervoor kan ik in duitsland een simkaart kopen, met een prepaid tegoed van 500 mb. Dit kost maar € 7,-
Wie heeft hier ervaring mee ? Als ik nu zo'n duitse sim in mijn mobiel gebruik, naast een NL sim, krijg je dan in de playstore alleen maar duitse apps te downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Aloysxda schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:20:
Omdat ik regelmatig in Duitsland zit, lopen de kosten voor gebruik van roaming nogal snel op. Op mijn chinese mobiel, kan ik 2 simkaarten gebruiken. Hiervoor kan ik in duitsland een simkaart kopen, met een prepaid tegoed van 500 mb. Dit kost maar € 7,-
Wie heeft hier ervaring mee ? Als ik nu zo'n duitse sim in mijn mobiel gebruik, naast een NL sim, krijg je dan in de playstore alleen maar duitse apps te downloaden ?
Niet elke telefoon kan met beide sim-sloten ook 3G gebruiken, dus dat kan misschien onhandig zijn.
De Play-store werkt denk ik met je Google-account taal instelling, niet met de sim-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Op mijn mobiel kan ik voor beide NL sims zelf kiezen, welke ik voor internet gebruik. Dan zou dat ook moeten kunnen als ik hier een duitse sim in doe.
Hopelijk heb je gelijk, dat play store naar mijn account taal kijkt. Dan zou ik gewoon de nl apps kunnen inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aloysxda schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:31:
Op mijn mobiel kan ik voor beide NL sims zelf kiezen, welke ik voor internet gebruik. Dan zou dat ook moeten kunnen als ik hier een duitse sim in doe.
Het punt is, dat veel Chinese dual sim telefoons 1 sim-slot hebben met 3G ondersteuning, terwijl het tweede sim-slot alleen maar 2G ondersteuning heeft (dus zonder 3G en zonder internet). Je moet dan eentje nemen waarbij beide sim-sloten 3G ondersteuning bieden.
Hopelijk heb je gelijk, dat play store naar mijn account taal kijkt. Dan zou ik gewoon de nl apps kunnen inzien.
Ik weet 100% zeker dat dat zo is. Ben zelf ook veel in Duitsland. Mijn Google Play instelling staat bewust op Duits zodat ik ook vanuit Nederland apparaten kan bestellen bij de Duitse Google Play store ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Helemaal duidelijk FlowDesign. De fabrikant geeft helaas niet aan of beide sims 3G kunnen.
http://www.aliexpress.com...ndroid-4-1/749126389.html
We gaan het beleven als het kaartje er in zit. Bedankt in ieder geval voor je tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Ik ben nog steeds dagelijks op zoek naar een 4 tot 4.5" quadcore dualsim met gorilla glass, in een compacte behuizing (125mm hoog). Zou die markt echt zo klein zijn? :)

Al een paar keer heb ik bijna de Lenovo LePhone A660 gekocht, ivm gorilla glass en de afmetingen, maar de dual core 1.0Ghz cpu vind ik dan toch net te mager en de resolutie net te laag. Goede prijs wel.

[ Voor 64% gewijzigd door rik op 06-07-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@rik, de Jiayu G3S is een quadcore, 4"5 inch scherm met dual sim en gorilla glass. Is dat niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Ik dacht altijd dat die Jiayu veel groter was. Blijkt een prima optie te zijn, thanks :)
Andere opties zijn overigens nog steeds welkom, gezien de vele problemen met de Jiayu's.

Edit: volgens verkoopsites is het toestel een centimeter groter dan Jiayu zelf aangeeft: 135 x 65 x 10.8 mm vs. 123 x 62 x 10.8mm. De vraag om een 'kleiner' scherm heeft eigenlijk niet zoveel met het scherm te maken, maar meer met de grootte van het toestel.

[ Voor 76% gewijzigd door rik op 06-07-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 17:22
Heeft iemand het al voor elkaar om EPO werkend te krijgen? Ik krijg altijd te zien dat de download is mislukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
bezorger is onderweg :) ben benieuwd hoe de telefoon presteert ga van een single core naar een quadcore en van 512 ram naar 1 Gb ga ik dit echt merken met android 4.2?

[ Voor 64% gewijzigd door Paperbag24 op 06-07-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
rik schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:19:
Ik dacht altijd dat die Jiayu veel groter was. Blijkt een prima optie te zijn, thanks :)
Andere opties zijn overigens nog steeds welkom, gezien de vele problemen met de Jiayu's.

Edit: volgens verkoopsites is het toestel een centimeter groter dan Jiayu zelf aangeeft: 135 x 65 x 10.8 mm vs. 123 x 62 x 10.8mm. De vraag om een 'kleiner' scherm heeft eigenlijk niet zoveel met het scherm te maken, maar meer met de grootte van het toestel.
Inderdaad, de G3S is groter dan de G4, die een 4.7 inch scherm heeft.

Beste optie is de FAEA F1 (4.5 inch, 123 mm x 63 x10 dacht ik, redelijke CPU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Thmz159 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:29:
[...]

De FAEA F1 is inderdaad een goede optie. Hij is echter wel net een tikkie groter (128x63x10).
Het is in ieder geval de kleinste 4,5" telefoon die ik ken (binnen het chinaphone spectrum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Thmz159 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:29:
[...]

Hoe is de batterij van die F1 vraag ik me af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Lord_Dain schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:05:
[...]

Hoe is de batterij van die F1 vraag ik me af..
Wanneer komt er een zaak die extra batterijen gaat verkopen vraag ik mij af....
Een kleine batterij is opzich nog niet zo erg als je een andere aan de lader kan leggen en zo zo kan swappen alstie leeg is.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

Heb CWM recovery gemaakt voor de Cubot GT99 http://hyperion-gaming.net/recovery.img
Flash hem met Mobileuncletools, gaat makkelijkste, wel root voor nodig ( http://droidchina.com/for...ot-MTK6589-One-click-root )

Handige root apps:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2316070
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2192122
en F-droid installeren voor Adaway

Ik heb hem vanmiddag gehad, ben er blij mee werkt prima. Achterkant had wel iets steviger gemogen maar met cover is het prima.
Tc662 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:59:
Heeft iemand het al voor elkaar om EPO werkend te krijgen? Ik krijg altijd te zien dat de download is mislukt..
Heb ik ook last van.

[ Voor 18% gewijzigd door Zenix op 06-07-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 11:40
Bij Merimobiles kun je 'm bestellen incl. 2-de accu. Daar had ik de mijne vandaan, tenminste, besteld maar kreeg een mailtje dat ie niet in voorraad was (volgens de website toen wel). Heb 'm nu besteld bij faeamobile, ligt nu bij de DHL in Leipzig, zal maandag wel binnen komen hier.
lutkeveld schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:07:
[...]

Een kleine batterij is opzich nog niet zo erg als je een andere aan de lader kan leggen en zo zo kan swappen alstie leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNZ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:51

KNZ

lutkeveld schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:07:
[...]

Die is toch al te koop? :)

http://www.faeamobile.com...ry-for-faea-f1-phone.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
Ik heb m net binnen de haipai i9389
Super werkt allemaal naar behoren 12 dagen geen kosten

http://www.banggood.com/H...e-Smartphone-p-76840.html

[ Voor 38% gewijzigd door Paperbag24 op 06-07-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Paperbag24 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:12:
Ik heb m net binnen de haipai i9389
Super werkt allemaal naar behoren 12 dagen geen kosten

http://www.banggood.com/H...e-Smartphone-p-76840.html
Scherm is 480p, dat vind ik best laag voor een telefoon van dat formaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pixels tellen op je schermpje en een S3 kloon.
Dat je ermee rond wil lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
valt mee en het werkt goed daar gaat het om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
jurma schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:18:
Ik heb nu een Star S5 met jelly bean 4.2.1. Maar hebben jullie ook last van een "robot" stem als je belt via je carkit? Had gelezen dat er meer mensen last hadden van dit probleem met v4.2.1 op een S3 maar ook bij een nexus. Schijnt dat de fout zit in de a2dp bluetooth module in de android 4.2.1. Ik heb er iig last van met mijn star S5 en mijn ingebouwde carkit (volvo v40 my13).

Weet iemand hier een fix voor? Ik heb al wel de volgende buildnummer opgezet :
S5 20130321-160914

Het lijkt alsof het wel iets minder is maar toch blijft het haperig. Iemand nog een idee?
Na een zoekactie kwam ik op jouw bericht. Heb je het slecht functioneren van de carkit al op kunnen lossen en hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

Stock rom voor cubot gt99 http://blog.geekbuying.co...irmware-and-flash-method/

Ben ook bezig met gps van de gt99, krijg wel fix na tijdje maar het kan sneller, helaas werkt epo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Als AGPS maar werkt, lijkt me belangrijker dan EPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 14:01

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

waarom hebben sommige telefoons wel epo en a-gps settings, en andere niet in location services?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Moraal van het verhaal blijft: koop geen Chinese MTK phone als je wilt dat gps fatsoenlijk werkt. GPS werkt voor geen meter op de Jiayu G4, iOcean X7, UMi X2, Zopo ZP980 en vast en zeker op de rest van het stel ook niet...

Leuk en aardig dat je op een open veld na een lange tijd een GPS fix krijgt, die krijg ik op m'n Jiayu G4 ook, maar daar heb je in de praktijk niks aan.

En dit vind ik toch wel een heel erg groot nadeel van al deze telefoons. Je hebt voor ongeveer 200 euro een hele leuke telefoon, maar wat is het toch een gemiste kans de GPS niet (goed) werkt. Dit probleem speelt al een aantal jaren (zie Jiayu G2) dus blijkbaar boeit het ze niet en gooien ze de telefoons gewoon op de markt. Maar ondertussen wel lekker blijven adverteren met GPS...

[ Voor 59% gewijzigd door Gabliboeba op 07-07-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan63
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 20:42
Zeer interessant topic, temeer daar ik me al enkele maanden orienteer op de Chinese Quadcores of goede dual cores.
Hoewel ik niet alle 227 pagina's heb doorgenomen heb ik toch in de zoekopdracht Haier ingevuld..
In dit forum niet bekend.

Haier is de 2e grootste producent ter wereld mbt koelkasten, vriezers en vaatwassers.
Proberen een graantje mee te pikken in China en Azie mbt tot smartphones.
Of Haier zelf de telefoons maakt is mij niet bekend.
Wel zeer respectabele specs voor bijvoorbeeld de [url="http:// http://www.chinaphonereview.com/haier-w910?lang=nl"]Haier W910[/url] :
Snapdragon MSM8260, 1.5Ghz (dualcore)
gpu: Adreno 225
1gb Ram, 4Gb rom,
IPS scherm 1280x720
Gorilla2 glas,
en IP54 !

Specs zijn best wel aardig voor een midrange.
Een zeer aardige Antutu benchmark van rond de 9500 tot 10000.
Kan dus aardig meedraaien met een Galaxy S2 of Note 1 maar voor een veel lagere nieuwprijs als een " marktplaats" prijs !
Er zijn talloze reviews te vinden vanuit USA en Azie echter in Europa blijft het vaag.
Alleen een donkere Duitse site maakt melding van deze telefoon.
Heb inmiddels contact opgenomen met Haier om de mogelijkheid te bekijken om deze te importeren vanuit China.
Haier zelf biedt een root functie en optionele Chinese software aan.
Niet verkeerd maar het blijft beperkt bij Chinese sotware.
Lijkt me wel grappig om deze te importeren en ondersteuning te gaan bieden.

Excuses als links niet helemaal werken. Het loopt niet zo vloeiend op mijn tablet.
Even kopieren en plakken anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johan63 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 21:51:
Zeer interessant topic, temeer daar ik me al enkele maanden orienteer op de Chinese Quadcores of goede dual cores.
Hoewel ik niet alle 227 pagina's heb doorgenomen heb ik toch in de zoekopdracht Haier ingevuld..
In dit forum niet bekend.

Haier is de 2e grootste producent ter wereld mbt koelkasten, vriezers en vaatwassers.
Proberen een graantje mee te pikken in China en Azie mbt tot smartphones.
Of Haier zelf de telefoons maakt is mij niet bekend.
Wel zeer respectabele specs voor bijvoorbeeld de [url="http:// http://www.chinaphonereview.com/haier-w910?lang=nl"]Haier W910[/url] :
Snapdragon MSM8260, 1.5Ghz (dualcore)
gpu: Adreno 225
1gb Ram, 4Gb rom,
IPS scherm 1280x720
Gorilla2 glas,
en IP54 !

Specs zijn best wel aardig voor een midrange.
Een zeer aardige Antutu benchmark van rond de 9500 tot 10000.
Kan dus aardig meedraaien met een Galaxy S2 of Note 1 maar voor een veel lagere nieuwprijs als een " marktplaats" prijs !
Er zijn talloze reviews te vinden vanuit USA en Azie echter in Europa blijft het vaag.
Alleen een donkere Duitse site maakt melding van deze telefoon.
Heb inmiddels contact opgenomen met Haier om de mogelijkheid te bekijken om deze te importeren vanuit China.
Haier zelf biedt een root functie en optionele Chinese software aan.
Niet verkeerd maar het blijft beperkt bij Chinese sotware.
Lijkt me wel grappig om deze te importeren en ondersteuning te gaan bieden.

Excuses als links niet helemaal werken. Het loopt niet zo vloeiend op mijn tablet.
Even kopieren en plakken anders.
Beetje doorsnee telefoon van vorig jaar(dualcore generatie chinaphones)
Alleen is deze ook bestand tegen een spatje water.
Nadelen:
Batterij
Trage dualcore
Slecht te verkrijgen(alleen Fastcardtech; een malafide webshop en vragen voor de Haier een belachelijk hoge prijs.
Geen stock andoid, zoals veelal gebruikt wordt in chinaphones, maar een aangepaste skin.
Android 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan63
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 20:42
dutchgio schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:33:
[...]

Beetje doorsnee telefoon van vorig jaar(dualcore generatie chinaphones)
Alleen is deze ook bestand tegen een spatje water.
Nadelen:
Batterij
Trage dualcore
Slecht te verkrijgen(alleen Fastcardtech; een malafide webshop en vragen voor de Haier een belachelijk hoge prijs.
Geen stock andoid, zoals veelal gebruikt wordt in chinaphones, maar een aangepaste skin.
Android 4.0
Niet helemaal mee eens.
Redelijk te verkrijgen, tegen een Chines verkoopprijs rond de 110 euries.
Een Chinese stock rom: Ja, maar dat is voor mij een uitdaging.
Een trage dualcore: qua specs kan ie makkelijk mee met de S2, sterker nog: kan overtreffen.
Wel 4.0....
batterijduur is beter ls een S2/note1
Maar wat als ik de telefoon (als provider zijnde) aanbiedt voor 14,95 incl 500mb en 250 bel min/sms voor 15 euries ?
Je hebt dan een middleclass telefoon MET gorillaglass2 en stof en spat waterdicht ?
Voor dat geld bied niemand een dergelijke telefoon aan.

* edit: geen Playstore. Maar ook daar is een externe link voor...
** de slechte verkoop kan opgelost worden door een dealership/reseller zoaals ik vermelde.

[ Voor 9% gewijzigd door johan63 op 07-07-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Mijn belangrijkste reden om zo'n telefoon niet te kopen is dat je er waarschijnlijk geen ROM's voor gaat vinden en weinig 'community'. De truc vind ik is nu net die china phone te vinden die niet al te bekend en lekker betaalbaar is, maar waar wel de nodige ROM's voor zijn en een community waar je ervaringen mee kan uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Lord_Dain schreef op maandag 08 juli 2013 @ 00:01:
De truc vind ik is nu net die china phone te vinden die niet al te bekend en lekker betaalbaar is, maar waar wel de nodige ROM's voor zijn en een community waar je ervaringen mee kan uitwisselen.
Dit is ook echt de krux tegenwoordig. Telefoons als de HTC HD2, Sensation en Samsung S2 kunnen nu al zo lang mee omdat de community super sterk is. Die telefoons worden gewoon over de jaren heen getild met constant nieuwe en geoptimaliseerde custom ROMs.

Zijn er op dit moment Chinese telefoons met een sterke XDA (or soortgelijke) community erachter?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Mooi overzichtje. Die Xiaocai ben ik echt zeer benieuwd naar...

http://www.gizchina.com/2...asuring-less-than-5-inch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizentai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik ben op zoek naar een chinese smartphone. Ik zat te denken aan een Zopo C of de Ocean X7 2. Iemand suggesties voor een andere telefoon en waar ik precies zal moeten bestellen. Ik ben al meerdere sites tegen gekomen, maar ik hoor graag ervaringen :)

Ik heb nu een oude sony. Ik ben op zoek naar een quad core processor, een redelijk goed beeldscherm (iets van 4.7 tot 5 inch.

[ Voor 60% gewijzigd door Shizentai op 08-07-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenscippy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06-2022
zaterdag mijn Jiayu G3S binnengekregen. Via DHgate.com besteld en gerooted en al binnengekregen met gratis softcase. Tot op heden erg fijne telefoon! Werkt vele malen sneller, stabieler dan mijn oude LG Optimus Black. Ben alleen benieuwd of die aangegeven levensduur van 2 dagen zich kan bewijzen. Gisterenochtend tot ´s avonds intensief gebruikt en de batterij was zo´n 30 procent, dus vannacht toch maar weer aan de lader gelegd.

Meteen MobileUncle geinstaleerd en de chinese apps verwijderd. Weet iemand of het ook mogelijk is de thema´s van Jiayu zelf te ontwijken, zodat hij alleen draait op een stock Android 4.2.1 versie?

Al met al nu al een fijne aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Ja, de zoekfunctie gebruiken. Dit topic staat vol met Chinese smartphones. Of heel concreet worden en dus aangeven wat je precies zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

schaduw schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:30:
...
...
Met de Cubot GT99 krijg ik 'stilstaand' geen GPS-fix buitenhuis (alleen GPS aan, geen locatiebepaling via netwerk of wifi). Maar als ik in de auto stap en ga rijden, heb ik binnen een minuut wel een fix, dat valt me dus weer mee.

Overigens heb ik voor 3 euro een autohouder gekocht bij de Dirk vd Broek, dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk bij mijn huidige telefoon dat ik rijdend of stilstaand binnen 5 seconden een fix hebt, dan vallen die MTK telefoons opeens flink tegen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik denk dat ik straks voor navigatie maar m'n oude Samsung Galaxy Nexus paraat houd, heb nog een 2e simkaart over. Er valt weinig positiefs over de MTK telefoons in combinatie met navigatie te lezen hier :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
partyondude schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:52:
Ik denk dat ik straks voor navigatie maar m'n oude Samsung Galaxy Nexus paraat houd, heb nog een 2e simkaart over. Er valt weinig positiefs over de MTK telefoons in combinatie met navigatie te lezen hier :/
Je kan geluk hebben, heb hier ook positieve verhalen gelezen. Maar het blijft min of meer een gok en soms kost het aardig wat diy werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Blijkbaar heb ik dan gewoon goed gegokt, want op mijn Cubot M6589 werkt de GPS prima :)
Ja ok, m'n sensation had sneller een fix, maar de Cubot doet het buiten of in de auto ook prima. Soms in 5 seconden, soms duurt het ietsje langer tot maximaal 30 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Klopt ook wel, maar de algemene strekking van het verhaal maakt me weinig optimistisch :) Ik ga het spoedig zelf onderkennen, mijn iOcean X7 heeft nu als status 'with delivery courier', dus wie weet ontvang ik die vandaag al 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenscippy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06-2022
Vrijdag mijn Jiayu G3S binnengekregen. Tot op heden niets dan lof over deze telefoon. Super snel t.o.v. van mijn oude LG Optimus Black, helder groot scherm, fijne bediening en ligt goed in de hand. De telefoon was al gerooted en heb er via DHgate een gratis silicon case bij gekregen. Meteen met MobileUncle de chinese apps verwijderd en de benodigde apps gedownload. Nog geen enkele problemen tegengekomen. Enige wat ik me afvraag is of de beloofde 2 dagen batterij zich kan bewijzen. Gisteren de telefoon de hele dag gebruikt, en 's avonds was deze 30 %. Niet gek.

Vooraf was mijn enige twijfel over deze telefoon de behuizing, maar deze ziet er goed en vind hem niet te groot. Na de super lichte Optimus Black vind ik het nu wel fijn om het gevoel te hebben echt een telefoon in handen te hebben.

Ik werk op dit moment met thema's. Weet iemand of het mogelijk is om alle thema's te verwijderen, zodat je enkel en alleen de stock-android draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 14:01

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Gabliboeba schreef op zondag 07 juli 2013 @ 20:04:
Moraal van het verhaal blijft: koop geen Chinese MTK phone als je wilt dat gps fatsoenlijk werkt. GPS werkt voor geen meter op de Jiayu G4, iOcean X7, UMi X2, Zopo ZP980 en vast en zeker op de rest van het stel ook niet...
krijg wel redelijk snel een fix nu, maar onbruikbaar onnauwkeurig. Fietstochtje van 13 km, komt op 54 km uit. Gister een avond hardlopen, endomondo komt uit op 127km ipv de werkelijke 7 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Iemand ervaring/gekeken naar deze telefoon? Sprak een techneut die er erg blij mee is, Alcatal 8008D
pricewatch: Alcatel One Touch Scribe HD (OT-8008D) Zwart

Lijkt er op dat de MTK6589 chip hier in zit, dragon tail glass (?) en 'HD' 720p.. is toch HD ready? :P

Hmpf, verder toch wel matige(re) specs bv de camera, dan is de ZOPO C2 meer value voor money.

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 08-07-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op zondag 07 juli 2013 @ 20:04:

Leuk en aardig dat je op een open veld na een lange tijd een GPS fix krijgt, die krijg ik op m'n Jiayu G4 ook, maar daar heb je in de praktijk niks aan.

En dit vind ik toch wel een heel erg groot nadeel van al deze telefoons. Je hebt voor ongeveer 200 euro een hele leuke telefoon, maar wat is het toch een gemiste kans de GPS niet (goed) werkt. Dit probleem speelt al een aantal jaren (zie Jiayu G2) dus blijkbaar boeit het ze niet en gooien ze de telefoons gewoon op de markt. Maar ondertussen wel lekker blijven adverteren met GPS...
Heb een Jiayu G3S en GPS werkt perfect, fix onder de minuut en perfect stabiel, zowel met een GPS tool als met turn-by-turn navigatie: gebruik dagelijks Waze en in het buitenland TomTom for Android. Dus het kan blijkbaar wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:13:
[...]

Heb een Jiayu G3S en GPS werkt perfect, fix onder de minuut en perfect stabiel, zowel met een GPS tool als met turn-by-turn navigatie: gebruik dagelijks Waze en in het buitenland TomTom for Android. Dus het kan blijkbaar wel ;)
Precies, ik heb ook geen problemen met de GPS, THL W100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Iemand hier die ook de nieuwste versie van Flitsmeister gebruikt op een MTK6589 telefoon?

Ik heb de oude versie van Flitsmeister niet getest op m'n nieuwe telefoon. Maar bij de nieuwe versie op m'n nieuwe telefoon gaat het alarmsignaal veel te vaak af wanneer ik langs een vaste flitspaal rijdt. Ik weet alleen niet of dit aan de nieuwe versie van Flitsmeister of aan m'n telefoon ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn GPS doet het ook heel goed.
Nog geen moment gehad wanneer ik GPS nodig had en hij het niet deed.

Nog nooit geprobeerd of het werkt, dan kan ik ook niet zeggen dat het niet werkt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:31:
Mijn GPS doet het ook heel goed.
Nog geen moment gehad wanneer ik GPS nodig had en hij het niet deed.

Nog nooit geprobeerd of het werkt, dan kan ik ook niet zeggen dat het niet werkt. :+
Nou ja, iets uitgebreider dan: de eerste fix duurde een kwartier maar daarna binnen een minuut.
En de navigatie werkt ook gewoon, ik heb niet heel uitgebreid getest maar gewoon in de auto van a naar b met Google navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een GPS fix binnen een minuut is voor mij ver onder de maat. Zoiets mag maximaal 10 seconden duren en dat is eigenlijk al te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Mee eens, meestal wordt die snel ergens in de stad, of op de snelweg ingeschakeld omdat je even het spoor bijster bent. Dan is een minuut echt veel te lang.

Ik gebruik voorlopig mijn oude Galaxy Nexus wel voor navigatie, aangezien ik nog een normale SIM kaart over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Tsurany schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:58:
Een GPS fix binnen een minuut is voor mij ver onder de maat. Zoiets mag maximaal 10 seconden duren en dat is eigenlijk al te lang.
tijd mee ingerekend dat je een adres in typt? :p
Bij men C2 had ik altijd fix zodra ik men bestemming ingetypt had, men oude samsung kan dan misschien sneller zijn, maar wel vele minder nauwkeurig :D

@ Lord_Dain, ik heb zelf een toestel van alcatel gehad, de OT-997D, fantastisch goede gps, hele goede batterijduur. kwaliteit van de gsm zelf was vele malen sterker en beter dan die van Samsung.
de nadelen van mijn toestel, resolutie van het scherm, pixels waren duidelijk zichtbaar, en de rom was niet gemakkelijk aan te passen voor eventuele custom roms te maken. (ze gebruiken een andere bestandsstructuur dan stock android)

Dus kwestie wat je ermee wilt doen moet je natuurlijk bepalen of je die wilt, ikzelf heb liever een ondersteuning van custom roms (ik speel er ook graag zelf mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robin-sips2 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:27:
tijd mee ingerekend dat je een adres in typt? :p
Vanaf het moment dat hij gaat zoeken tot een fix mag in mijn optiek maximaal 10 seconden duren en het liefst onder de 5. En dan een accuracy van onder de 10 voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 13:25
Tsurany schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:36:
[...]

Vanaf het moment dat hij gaat zoeken tot een fix mag in mijn optiek maximaal 10 seconden duren en het liefst onder de 5. En dan een accuracy van onder de 10 voet.
Dus gewoon een dedicated navigatie naast je chinese telefoon? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soeskip schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:52:
[...]

Dus gewoon een dedicated navigatie naast je chinese telefoon? :P
Of een Chinese telefoon met een fatsoenlijke GPS chip en fatsoenlijke antenne. Mijn Oppo is ook Chinees maar voldoet wel aan deze eisen. Ik vind het een verademing vergeleken met die andere telefoons, eindelijk eentje waarbij vrijwel alles gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:54
Beetje realistisch zijn mag ook wel...
Met mijn Tomtom heb ik meestal heel snel een fix, maar ook daarbij (als ik hem langere tijd uit gehad heb) kan het soms een paar minuten duren.
En binnenshuis een fix: no way.

Gemiddeld genomen is mijn mt6577 iets langzamer, maar niet onwerkbaar.
Tsurany schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:58:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
FAEA heeft een nieuwe firmware uitgebracht voor de F1, versie 0.8.
Deze is te vinden op: http://pan.baidu.com/shar...=2182383946&uk=1245035967

De "change log" is vrij onduidelijk, maar wat ik er met Google Translate uit haal schijnt de touchscreen sensitiviteit verbeterd te zijn en wordt 'mobile standby', 'headphone plug' en 'ringtones small' genoemd.

Ik heb de ROM zelf nog niet getest, maar zal dit in de loop van de week wel doen en eventuele bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tsurany schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:09:
[...]

Of een Chinese telefoon met een fatsoenlijke GPS chip en fatsoenlijke antenne. Mijn Oppo is ook Chinees maar voldoet wel aan deze eisen. Ik vind het een verademing vergeleken met die andere telefoons, eindelijk eentje waarbij vrijwel alles gewoon goed werkt.
Kost ook minstens 2 à 3 keer zoveel hè :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tsurany schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:36:
[...]

Vanaf het moment dat hij gaat zoeken tot een fix mag in mijn optiek maximaal 10 seconden duren en het liefst onder de 5. En dan een accuracy van onder de 10 voet 3 meter.
Zelfs Amerikanen en Engelsen beginnen meer en meer het metrisch systeem over te nemen, kom jij met feet aanzetten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djiedjee schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:29:
Beetje realistisch zijn mag ook wel...
Met mijn Tomtom heb ik meestal heel snel een fix, maar ook daarbij (als ik hem langere tijd uit gehad heb) kan het soms een paar minuten duren.
En binnenshuis een fix: no way.

Gemiddeld genomen is mijn mt6577 iets langzamer, maar niet onwerkbaar.
GPS is gewoon iets wat te eenvoudig is om nog verkeerd te doen. Kwestie van een goede antenne en een goede chip, meer is er niet nodig. Het is iets wat al ruim een decennia gebruikt wordt, dat zou nu gewoon goed mogen werken. Met A-merk telefoons ben ik gewend binnen een paar seconde een fix te hebben, ik vind minuten moeten wachten gewoon niet acceptabel. Zeker bij een TomTom zou dat absoluut onacceptabel moeten zijn.
FlowDesign schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:55:
[...]

Kost ook minstens 2 à 3 keer zoveel hè :>
True, maar dat heb ik er wel voor over gehad. Ik wilde gewoon geen twijfel hebben over de kwaliteit van hardware zoals GPS. Bovendien is Oppo een van de weinige merken die ik nog acceptabel vind op support vlak. Ik snap dat voor velen 400+ euro niet acceptabel is voor een telefoon .
FlowDesign schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:56:
[...]

Zelfs Amerikanen en Engelsen beginnen meer en meer het metrisch systeem over te nemen, kom jij met feet aanzetten :')
Dat is wat GPS Test gebruikt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nbabu
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 21:14
FlowDesign schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:31:
Iemand hier die ook de nieuwste versie van Flitsmeister gebruikt op een MTK6589 telefoon?

Ik heb de oude versie van Flitsmeister niet getest op m'n nieuwe telefoon. Maar bij de nieuwe versie op m'n nieuwe telefoon gaat het alarmsignaal veel te vaak af wanneer ik langs een vaste flitspaal rijdt. Ik weet alleen niet of dit aan de nieuwe versie van Flitsmeister of aan m'n telefoon ligt.
Wanneer gaat ie precies af? En hoe vaak?

Ik gebruik Flitsmeister op mijn HTC (voor de file informatie O-) ) en ik heb redelijk moeten frutselen om de alarmeringen goed ingesteld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Nbabu schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:40:
[...]

Wanneer gaat ie precies af? En hoe vaak?
Voor de vaste flitspalen had ik 'm op 200 meter staan. Dan gaat ie soms netjes op 200 meter af, maar soms ook pas te laat. Sowieso gaat ie in plaats van maximaal 2 keer per flitspaal soms wel tot 6 keer per flitspaal lopen piepen. Laatst stond ik naast een flitspaal voor het rode licht te wachten, toen bleef ie aan het piepen |:( Heb 'm nu op 100 meter gezet, maar nog niet getest.
Ik gebruik Flitsmeister op mijn HTC (voor de file informatie O-) ) en ik heb redelijk moeten frutselen om de alarmeringen goed ingesteld te krijgen.
Bedoel je toen je van de oude versie met zwarte achtergrond naar de nieuwe versie met witte achtergrond update?

[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 08-07-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
dataSlut schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:43:
FAEA heeft een nieuwe firmware uitgebracht voor de F1, versie 0.8.
Deze is te vinden op: http://pan.baidu.com/shar...=2182383946&uk=1245035967

De "change log" is vrij onduidelijk, maar wat ik er met Google Translate uit haal schijnt de touchscreen sensitiviteit verbeterd te zijn en wordt 'mobile standby', 'headphone plug' en 'ringtones small' genoemd.

Ik heb de ROM zelf nog niet getest, maar zal dit in de loop van de week wel doen en eventuele bevindingen posten.
Hoe pas je die updates toe op een FAEA? Gewoon binnen de telefoon of moet je die flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
:P
Lord_Dain schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:15:
Iemand ervaring/gekeken naar deze telefoon? Sprak een techneut die er erg blij mee is, Alcatal 8008D
pricewatch: Alcatel One Touch Scribe HD (OT-8008D) Zwart

Lijkt er op dat de MTK6589 chip hier in zit, dragon tail glass (?) en 'HD' 720p.. is toch HD ready? :P

Hmpf, verder toch wel matige(re) specs bv de camera, dan is de ZOPO C2 meer value voor money.
Lekker laten liggen, alleen de accu is goed, de :X rest
Na een 995 liever geen Alcatel meer.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Smobbo schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:55:
[...]

Hoe pas je die updates toe op een FAEA? Gewoon binnen de telefoon of moet je die flashen?
Is geen OTA update, ik heb de vorige versie via de pc geflashed.
Zie ook mijn eerdere post daarover.
Pagina: 1 ... 57 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.