Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2024
Thrackan schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:53:
[...]

DirectLease tankservice heb ik op mijn G3S staan. Welke telefoon heb je?
Xiaocai g6, wou vooral weten of het aan de mtk chipset lag maar blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:19
@robin-sips, alleen jammer dat de zopo last heeft van ghost touches? of heb jij daar geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:13
Gewoon zomaar even tussendoor trouwens...

Volgens mij komen de telefoons van o.a. Star en Cubot uit dezelfde fabriek, worden beide gezien als "Alps".

Alps is ook een merk voor LNB's trouwens :+ (satellietontvangerkoppen)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond! Ik heb vandaag mijn cubot gt99 ontvangen, en ik kan wel zeggen dat ik er erg blij mee ben. Ik vraag me alleen af of hier iemand is die het gelukt is om dit toestel te rooten? Ik heb al verschillende manieren geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer Superoneclick of autochopper eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er al uit. Iets met pdanet drivers. Nu nog nederlands woordenboek bij het toetsenbord :)

Overigens valt me op dat hij erg traag oplaad. Ligt dat aan mijn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:30:
Ben er al uit. Iets met pdanet drivers. Nu nog nederlands woordenboek bij het toetsenbord :)

Grote accu weinig lader capaciteit?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:30:
Ben er al uit. Iets met pdanet drivers.
Wat voor drivers? :?
Volgens mij gewoon hiero kijken :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2247537
Nu nog nederlands woordenboek bij het toetsenbord :)
Swiftkey app installeren :Y
De eerste keer opladen duurt lang, is ook beter om 'm dan extra lang aan de lader te liggen. Daarna kan het zijn dat ie heel snel leeg lijkt te lopen. Paar keer opladen en gebruiken, dan stabiliseert het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:30
Dankzij dit topic heb ik het aangedurfd om bij EtoTalk een Jiyiu 2Gs te bestellen icm een 16G memory kaartje. Ik ben voor het zwarte toestel gegaan; 'k ben benieuwd of en wanneer DHL het pakketje brengt.

Gaaf topic! _/-\o_ d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door hansdegit op 27-06-2013 22:49 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Iemand enig idee wat voor class die SD cards zijn die je bij bv. mixeshop bij de telefoon kan bijbestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:58
Lord_Dain schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:10:
Iemand enig idee wat voor class die SD cards zijn die je bij bv. mixeshop bij de telefoon kan bijbestellen?
Zoals al eerder gezegd in dit topic: wil je je data op een betrouwbare SD kaart zetten of wil je voor een paar Euri minder het risico lopen dat je spijt gaat krijgen van je aankoop?

Als het om data opslag gaat betaal ik liever iets meer voor een betrouwbaar merk wat de specs die ze beloven waar maakt. Vaak met levenslange garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ja en daarom vraag ik het ook. Zal wel naamloze slechte kwaliteit zijn, maar kan het op de site niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Sdkaartje kun je beter in Nederland kopen, weet je tenminste wat je koopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
FlowDesign schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:02:
Sdkaartje kun je beter in Nederland kopen, weet je tenminste wat je koopt :+
Amen, ik had een 32GB uit China meebesteld, alleen maar problemen mee gehad. Toen ik er een Kingston 32GB in duwde (gekocht bij de Saturn voor € 24) deed m'n telefoon het weer normaal.

Ik had vreemde symptomen zoals Spotify die bepaalde albums steeds opnieuw moest downloaden, Titanium Backup die bij de nachtelijke backups rare fouten gaf, foto's die gewoon verdwenen en uiteindelijk een kapot kaartje.

[ Voor 5% gewijzigd door M-Opensource op 28-06-2013 08:29 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
FlowDesign schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:49:
Gewoon zomaar even tussendoor trouwens...

Volgens mij komen de telefoons van o.a. Star en Cubot uit dezelfde fabriek, worden beide gezien als "Alps".

Alps is ook een merk voor LNB's trouwens :+ (satellietontvangerkoppen)
Het zou ook onderdelen kunnen zijn... http://www.alps.com/products/e/

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Andi heeft de Faea F1 binnen gekregen :)

Dual sim is nogal lastig om uit te vogelen hoe je daar nu twee sims in kwijt kunt. Weinig overbodige apps te zien, evenmin dat ie al standaard geroot is met superuser. Duits, Frans, Engels, Spaans allemaal mogelijk behalve NL. Dat wisten we al. Verder ziet ie er strak, stevig (niet van dat buigzame plastic) & compact uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 17:22
Joosie200 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:42:
Andi heeft de Faea F1 binnen gekregen :)

[video]

Dual sim is nogal lastig om uit te vogelen hoe je daar nu twee sims in kwijt kunt. Weinig overbodige apps te zien, evenmin dat ie al standaard geroot is met superuser. Duits, Frans, Engels, Spaans allemaal mogelijk behalve NL. Dat wisten we al. Verder ziet ie er strak, stevig (niet van dat buigzame plastic) & compact uit :)
Wel veel ghost touches zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:58
Tc662 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:48:
[...]

Wel veel ghost touches zo te zien!
Dat, of Andy moet gewoon wat minderen met de koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
Net een mail van banggood telefoon is verzonden nu maar afwachten hoe lang :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 19:21
Welke telefoon Paperbag24?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Paperbag24 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:22:
Net een mail van banggood telefoon is verzonden nu maar afwachten hoe lang :-)
Als je bij Banggood bestelt moet het wel de Pomp phone zijn :D die namen van die gasten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
Eergister via zarmark een goedkope 6589 phone gekocht voor neefje van vriendin, was ¥540 dus ben benieuwd! qHD, 1GB ram, 8GB opslag, 4.5", Android 4.2, 2000mAh. Zal hier een korte report geven als hij binnen is!
DaBuzzzzz schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:34:
[...]

Als je bij Banggood bestelt moet het wel de Pomp phone zijn :D die namen van die gasten......
Ik vond die Pomp w89 nog vrij duur vergeleken met die goedkope mtk6589's van taobao.. :o

[ Voor 42% gewijzigd door xheroxkefx op 28-06-2013 14:11 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:48
Ik had een UMI X2 Turbo in de bestelling staan, aangezien dat toestel een onbekende levertijd had bij de leverancier, nu overgestapt op de iOcean X7 Elite. Ben benieuwd, deze zou wel op voorraad zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
Het gaat om deze http://www.banggood.com/H...e-Smartphone-p-76840.html met coupon $130 kleine €100 en dan in het blauw :-)

Coupon is trouwens :renren voor de liefhebber

[ Voor 7% gewijzigd door Paperbag24 op 28-06-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pandawill heeft de F1 en F2 van FAEA toegevoegd aan haar assortiment, met als grootste voordeel NFC. Wel moet je een consessie doen op de gebruikte chip, die is namelijk minder dan de in china veelgebruikte mt6589. Leuke prijsjes en toch bij een betrouwbare webshop.

F1
http://www.pandawill.com/...nfc-gyroscope-p76625.html

F2
http://www.pandawill.com/...otg-gyroscope-p76635.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik had trouwens bijna de Huawei Ascend D2 besteld, lijkt me een dik ding, maar volgens mij vanwege cdma2000 geneuzel erin niet goed, of niet bruikbaar in Nederland? Is afgezien van dat, ook een forse klap duurder dan de iOcean X7 Elite die ik nu besteld heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Lord_Dain schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:46:
@robin-sips, alleen jammer dat de zopo last heeft van ghost touches? of heb jij daar geen last van
jawel zeker weten, dit is inderdaad een van de minpunten, samen met dan de led van de buttons die wat ondermaats is. Ghost touches heb ik zo 1 maal per dag last van, maar heb meer de indruk dat dit te maken heeft met overgevoeligheid op de rand van het scherm (ben hier niet zeker van)

Ook lees ik dat de Platinium versie hier geen last meer van heeft, dus kan je beter die nemen, heeft ook gorilla glass etc.

Zoppo op zich bied wel degelijke kwaliteit vind ik, vergeleken met de bouwkwaliteit van men Jiayu G3 is hij echt wel superieur, maar vergeleken met men oude Alcatel 997d is hij weer iets minder (maar deze laatste hebben ook een hoger prijskaartje als je dezelfde specs wilt)

@ Dutchgio, je hebt volledig gelijk mediatek maakt geen phones, ik bedoelde eigenlijk chinese smartphones int algemeen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:59:
Goedenavond! Ik heb vandaag mijn cubot gt99 ontvangen, en ik kan wel zeggen dat ik er erg blij mee ben. Ik vraag me alleen af of hier iemand is die het gelukt is om dit toestel te rooten? Ik heb al verschillende manieren geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar.
En? Nog steeds tevreden? Hoe is de GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardstikke tevreden! Een wereld van verschil met mijn vorige toestel (xperia ray)!
Alleen die gps..... ;-) dat wordt nog puzzelen om een fix te krijgen.
Scherm is iig top, toestel loopt soepel en de camera in ook behoorlijk. Batterij gaat vooralsnog ook best wel lang mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de stappen uit dit topic al gevolgd en heb je desondanks toch problemen met een fix krijgen, of moet je nog aan de slag? In ieder geval mooi om te lezen dat het verder een prima ding is, en dat je tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb epo en agps aangezet, verder ben ik nog niet. Mis het ook nog niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van de THL W8+ ? Het is een Samsung Galaxy clone, maar dat was me pas achteraf opgevallen... Op vlak van specs en performance lijkt het wel ok? Er zit een MT6589T in.

Het kost $255.98- en free shipping op AliExpress bijvoorbeeld: http://www.aliexpress.com...tml?promotionId=210232078

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 11:56
YouTube: HDC Galaxy Legend MTK6589 - Review

Voor de mensen die van plan zijn om THL W8 te halen is dit waarschijnlijk een veel beter alternatief. Deze heeft een metalen rand en heeft ook motion gestures.

[ Voor 18% gewijzigd door nielsjuuh23 op 30-06-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
nielsjuuh23 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:26:
YouTube: HDC Galaxy Legend MTK6589 - Review

Voor de mensen die van plan zijn om THL W8 te halen is dit waarschijnlijk een veel beter alternatief. Deze heeft een metalen rand en heeft ook motion gestures.
Geen Dual-sim helaas :P dat hebben ze dan ook letterlijk overgenomen van de S4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linkje boven je niet gezien?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope :o

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Wat ziet er goed aan uit dan? Ik vind al die mediatek telefoons maar eenheidsworst.

Moet ik wel zeggen dat ik meer naar functionele vlak kijk dan naar telefoon uiterlijk. Is dat het misschien?

Hoe ervaren mensen hier een telefoon van 14 cm lang en 7 cm breed? Ik heb nu een HTC desire en die is aanzienlijk kleiner. Als ik kijk naar bv. het verschil in grootte tussen een zopo c2 en een jiayu g4 dan is de jiayu 4 1 cm minder lang dan de zopo c2.

De g4 is zelf alweer een stuk groter dan de desire.

[ Voor 44% gewijzigd door Lord_Dain op 01-07-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Lord_Dain schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:53:
Wat ziet er goed aan uit dan? Ik vind al die mediatek telefoons maar eenheidsworst.

Moet ik wel zeggen dat ik meer naar functionele vlak kijk dan naar telefoon uiterlijk. Is dat het misschien?

Hoe ervaren mensen hier een telefoon van 14 cm lang en 7 cm breed? Ik heb nu een HTC desire en die is aanzienlijk kleiner. Als ik kijk naar bv. het verschil in grootte tussen een zopo c2 en een jiayu g4 dan is de jiayu 4 1 cm minder lang dan de zopo c2.

De g4 is zelf alweer een stuk groter dan de desire.
2Gig RAM, een T-processor en een FullHD scherm ziet er goed uit. Bovendien een prima design en een aangename prijs.
Dat ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb nu die Cubot M6589, met 4,7" scherm heeft die een afmeting van 138*71*9.6 mm.
Maar die W1231 (139.5 x 68.5 x 8.4mm) is met een 5" scherm slechts 1,5 mm langer, maar wel minder breed. Zou voor mij nog een optie zijn :) Voor mij moet het niet groter worden dan dit, dan past het nauwelijks meer in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 2000 mAh is toch wel wat aan de lage kant voor een 1.5Ghz full hd telefoon? Daar kun je toch geen ganse dag mee uit doen? Als je even de GPS gaat gebruiken en een wifi verbinding is't zo gedaan met die accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:41:
[...]

Een 2000 mAh is toch wel wat aan de lage kant voor een 1.5Ghz full hd telefoon? Daar kun je toch geen ganse dag mee uit doen? Als je even de GPS gaat gebruiken en een wifi verbinding is't zo gedaan met die accu.
Zelfde grootte als de iOcean X7 en die houdt het zeker een dag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
[...]

Dat valt dus reuze mee, die chipset is aanzienlijk zuiniger dan bijvoorbeeld de dual-core voorganger. Ik haal met m'n Zopo C2 gemakkelijk anderhalve dag met gemiddeld gebruik.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik vroeg me dat af van dat formaat, want collega hier had paar weken terug een STAR S5 5" gekocht en al na een week verkocht omdat hij hem te groot vondt, komende van een iphone 4S.

Dat de accu het een dag uithoudt vind ik echt niet acceptabel. Dan heb je het over een gloednieuwe accu bij gemiddeld en misschien enigszins intensief gebruik? Kan je over een jaar een nieuwe accu bestellen of een nieuwe telefoon zeker? Minimaal moet zo'n accu het 2 dagen doen op licht tot gemiddeld gebruik en 1,5 dag intensief, imo.

@M-Opensource, ben wel nieuwsgierig naar je bron, waar heb je dit gelezen? Wat is voor jou gemiddeld verbruik? Ik heb hier bv. altijd 24/7 Wifi aanstaan, gebruik geen/amper GPS, bluetooth staat periodes ook 24/7 aan, bel heel weinig maar wel veel whatsapp/browser en af en toe een half uur een spelletje.

[ Voor 22% gewijzigd door Lord_Dain op 01-07-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vorig weekend ook nog wat gezien en gelezen over de iOcean X7 Elite. Het lijkt me ook wel een prachtig toestel te zijn voor een zacht prijsje. Je kunt daar overigens toch ook een 3000 mAh accu voor kopen? Is dat dan zo'n mugen accu met zo'n alternatieve backcover om de bult van de accu plaats te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Lord_Dain schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:03:
Ik vroeg me dat af van dat formaat, want collega hier had paar weken terug een STAR S5 5" gekocht en al na een week verkocht omdat hij hem te groot vondt, komende van een iphone 4S.

Dat de accu het een dag uithoudt vind ik echt niet acceptabel. Dan heb je het over een gloednieuwe accu bij gemiddeld en misschien enigszins intensief gebruik? Kan je over een jaar een nieuwe accu bestellen of een nieuwe telefoon zeker? Minimaal moet zo'n accu het 2 dagen doen op licht tot gemiddeld gebruik en 1,5 dag intensief, imo.

@M-Opensource, ben wel nieuwsgierig naar je bron, waar heb je dit gelezen? Wat is voor jou gemiddeld verbruik? Ik heb hier bv. altijd 24/7 Wifi aanstaan, gebruik geen/amper GPS, bluetooth staat periodes ook 24/7 aan, bel heel weinig maar wel veel whatsapp/browser en af en toe een half uur een spelletje.
Succes met je zoektocht, maar intensief gebruik 2,5 dag kan je beter een Nokia 3310 bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

WiFi slurpt pas accu als je het actief verbruikt. En GPS moet je gewoon niet gebruiken zonder dat de telefoon aan de lader hangt, zo simpel is het eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Tsurany schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:16:
[...]

WiFi slurpt pas accu als je het actief verbruikt. En GPS moet je gewoon niet gebruiken zonder dat de telefoon aan de lader hangt, zo simpel is het eigenlijk ;)
Wifi slurpt ook accu als de ontvangst matig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik ben aan het twijfelen tussen een ThL W100, Cubot GT99 en Faea F1. Aangezien die Qualcomm play cpu van de Faea er niet zo interessant uit ziet, valt deze denk ik wel snel af. De Cubot ziet er wel het fijnst uit, net wat smaller dan de ThL, een 720p scherm, maar ik lees hier er goede maar ook slechte dingen over. In hoeverre kloppen deze? (Want de review van Gizchina is ook inmiddels aangepast).

Is de Cubot echt af te raden, is er echt een slechte quality control? Is de telefoon degelijk genoeg? Is het scherm helder genoeg? Hoe stock is de Android interface, is de bellen app of sms app stock? En hoe zit dat bij de ThL, zijn die apps zoals stock android?

En bij beide staat dat je de taal als Nederlands kan instellen, wilt dat ook zeggen dat je een Nederlands woordenboek hebt?

Ook zou het natuurlijk fijn zijn om een update naar Android 5.0 te krijgen als die uit is, zijn er enige ervaringen bij ThL dat zij hun smartphones een update geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:16:
[...]

Ik vind het gebruik van de GPS zonder dat het aan de lader moet hangen anders super handig als je in een vreemde stad aan de andere kant van de wereld een bepaald adres moet zien te vinden ;-)

Er zullen wel tweakers genoeg zijn die in hartje Beijing of Osaka eventje niet weten waar ze zitten en ipv nog eens 2 blokken af te wandelen, gewoon eventjes de GPS gebruiken. Als je dan nog je voetgangersroute kunt uitstippelen naar een bepaalde plek die je wilt bezoeken, dan is dat echt wel mooi meegenomen, zowel op business trip als voor je eigen plezier. Dan heb je in die landen ook nog city wide wifi dekking en is het vaak gratis of voor heb je voor een habbekrats een prepaid pass voor een paar GB.

Met m'n Omnia 7 was dat wel een ramp. Die haalde net 12u zonder wifi of gps. Met gebruik ervan mocht ik blij zijn als er 8u aan autonomie gehaald werd in Japan. Die WCDMA netwerk van NTT slurpte die accu echt leeg in no time in vgl. met Proximus in Belgë... Nu het was ook maar een 1500 mAh accu... Een exta exemplaar bij de hand hebben was zeker geen luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt dat nut is er ook zeker, maar je moet dan gewoon niet verwachten dat de accu het lang vol gaat houden. Voor korte afstanden is het geen probleem maar twee uur lang navigeren zonder oplader slurpt je telefoon gewoon leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Cubot af te raden, is er echt een slechte quality control? Is de telefoon degelijk genoeg? Is het scherm helder genoeg? Hoe stock is de Android interface, is de bellen app of sms app stock? En hoe zit dat bij de ThL, zijn die apps zoals stock android?

En bij beide staat dat je de taal als Nederlands kan instellen, wilt dat ook zeggen dat je een Nederlands woordenboek hebt?

Ook zou het natuurlijk fijn zijn om een update naar Android 5.0 te krijgen als die uit is, zijn er enige ervaringen bij ThL dat zij hun smartphones een update geven?
[/quote]

Ik ben wel te spreken over de Cubot. Bouwkwaliteit is niet die van een toptoestel, maar ook absoluut niet slecht. Er zit standaard een screenprotector op het scherm en er wordt een rubberen backcover meegeleverd. Stock android was ik al gewend (cm9 op xperia ray) en werkt prettig. Ik heb wel SwiftKey geïnstalleerd voor een Nederlandstalig woordenboek.

Update is maar afwachten. Ik zie op de website van cubot dat er voor andere toestellen wel wat software te downloaden valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is de jiayu G2S het kleinste toestel met Qhd, 1GB Ram en dual-core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
sieem schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:33:
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik ben aan het twijfelen tussen een ThL W100, Cubot GT99 en Faea F1. Aangezien die Qualcomm play cpu van de Faea er niet zo interessant uit ziet, valt deze denk ik wel snel af. De Cubot ziet er wel het fijnst uit, net wat smaller dan de ThL, een 720p scherm, maar ik lees hier er goede maar ook slechte dingen over. In hoeverre kloppen deze? (Want de review van Gizchina is ook inmiddels aangepast).

Is de Cubot echt af te raden, is er echt een slechte quality control? Is de telefoon degelijk genoeg? Is het scherm helder genoeg? Hoe stock is de Android interface, is de bellen app of sms app stock? En hoe zit dat bij de ThL, zijn die apps zoals stock android?

Qua updates kan niemand er wat over zeggen dat is per Android versie, per fabrikant en per toestel altijd verschillend. Wil je daar echt zeker van zijn koop dat een nexus apparaat. Ten 2e moet je rekening houden met het feit dat mensen die tevreden zijn minder snel iets posten dan mensen die ontevreden zijn. Daarnaast heeft iedereen een andere mening en was misschien de China phone toch niet wat ze verwacht hadden dat kan vele oorzaken hebben.

Qua quality control zullen ze wel ongeveer gelijk liggen denk ik aangezien het nog iets van bekende namen zijn en geen toestellen zonder naam. De android versies zijn allemaal gewoon stock met waarschijnlijk 1-2 (chinese) apps. Daarmee kan je dus alle kanten op met eigen laucnhers etc. Ze hebben idd de Nederlandse taal (behalve de fae) en als ze geen NL woordenboek hebben is dat geen ramp er zijn genoeg alternatieven zoals googlekeyboard.

THL heeft wel een redelijk uitgebreide Engelse download center, Cubot heeft ook zoiets. En Faea is een nieuw merk met hun eerste toestel dus dat moet nog blijken.
eL_Jay schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:00:
Is de jiayu G2S het kleinste toestel met Qhd, 1GB Ram en dual-core?
Ja voor zover ik weet wel ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:01

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

g2s heeft wel fikse gps problemen, ik krijg pas na 10 min of zo een fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
Thanks voor de snelle reacties, nog een vraagje, heeft Cubot GT99 echt deze interface?:
Afbeeldingslocatie: http://img.focalprice.com/860x666/MH/MH0585/MH0585R-8.jpg
Zeker dat derde plaatje ziet er niet stock Android uit. Dus toch nog even checken, hoe ziet de sms en contacts-applicatie er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat een van de skins die je kunt kiezen, ik heb gewoon standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wido91
  • Registratie: Oktober 2009
Twijfel nu al een aantal weken welke telefoon ik zal kopen. Mijn eisen zijn in het kort als volgt:
-2 GB ram
-MTK6589T chip (waarom de langzamere nemen?)
-minimaal 8 GB opslag
-maximaal 5 inch display (de Jiayu G4 leek mij ideaal)
-zo goed mogelijke bouwkwaliteit
-minimaal 2000 mAh batterij
-gorilla glass (is dit echt nodig?)
-budget tot 250 euro

Nu lijkt de Jiayu G4 advanced mij ideaal, maar het blijft voor mij onduidelijk of deze nou wel de turbo chip krijgt i.p.v. de standaard. Op hun eigen (engelstalige) website wordt vermeld dat dit wel het geval is, maar bij de meeste webshops weer niet. Ook blijft het maar onduidelijk wanneer hij leverbaar zal zijn. Hiernaast overweeg ik de iOcean X7 elite, maar deze heeft geen gorilla glass, iets dat mij toch wel redelijk standaard lijkt deze tijd. GPS gebruik ik niet al te vaak, dus dit is voor mij niet het belangrijkste. Al is een goed werkende GPS niet verkeerd natuurlijk. Zie ik modellen over het hoofd die voor mij aan te raden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe telefoon besteld, de Oppo Find 5. Komt gewoon uit Europa en voor 439 euro klaar met DHL zending :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

Als mensen meer informatie willen over cubot dan zou ik kijken op small cosmic x1 forum
http://bbs.xyzshouji.com/thread-5614-1-1.html ( hier bijvoorbeeld veel foto's )
Cubot GT99 is zowat hetzelfde als deze telefoon, alleen Cubot heeft betere accu.
Als je account daar aanmaakt kan je alle foto's zien, je hebt wel Google Translate nodig.
Tevens zie ik dat de community daar voor de telefoon best actief in, goed teken voor toekomst.
Alleen of er goeie roms op staan? Dat weet ik niet, daarvoor is Google translate te slecht.

Ook een silicone cover gevonden voor de Cubot GT99 en een screen protector
http://item.taobao.com/item.htm?id=18903482599
http://item.taobao.com/item.htm?id=25734636312
Als je nummer invult bij mistertao kan je hem eventueel kopen, geen idee wat kwaliteit is.

[ Voor 19% gewijzigd door Zenix op 01-07-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:12
Zojuist een nieuwsbericht op de frontpage, 3G op 900mhz gaat steeds meer gemeengoed worden met als grote voordeel beter bereik.

Zijn er Chinese telefoons die compatible hiermee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

wido91 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:38:
Twijfel nu al een aantal weken welke telefoon ik zal kopen. Mijn eisen zijn in het kort als volgt:
-2 GB ram
-MTK6589T chip (waarom de langzamere nemen?)
-minimaal 8 GB opslag
-maximaal 5 inch display (de Jiayu G4 leek mij ideaal)
-zo goed mogelijke bouwkwaliteit
-minimaal 2000 mAh batterij
-gorilla glass (is dit echt nodig?)
-budget tot 250 euro

Nu lijkt de Jiayu G4 advanced mij ideaal, maar het blijft voor mij onduidelijk of deze nou wel de turbo chip krijgt i.p.v. de standaard. Op hun eigen (engelstalige) website wordt vermeld dat dit wel het geval is, maar bij de meeste webshops weer niet. Ook blijft het maar onduidelijk wanneer hij leverbaar zal zijn. Hiernaast overweeg ik de iOcean X7 elite, maar deze heeft geen gorilla glass, iets dat mij toch wel redelijk standaard lijkt deze tijd. GPS gebruik ik niet al te vaak, dus dit is voor mij niet het belangrijkste. Al is een goed werkende GPS niet verkeerd natuurlijk. Zie ik modellen over het hoofd die voor mij aan te raden zijn?
UMI X2, ik heb hem nog niet binnen zodra deze binnen is ga ik uitgebreid testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
Ook een silicone cover gevonden voor de Cubot GT99
http://item.taobao.com/item.htm?id=18903482599
Als je nummer invult bij mistertao kan je hem eventueel kopen, geen idee wat kwaliteit is.
Goed gevonden. Staat er ook ergens 1 voor de Cubot A890?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kukeltje1975
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02 17:25
Afbeeldingslocatie: http://www.aliexpress.com/item-img/TCL-idol-X-S950-1080P-5-IPS-1920X1080-MTK6589T-quad-core-1-5G-2G-RAM-16G/1002459919.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kukeltje1975
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02 17:25
NVT schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:04:
[...]

UMI X2, ik heb hem nog niet binnen zodra deze binnen is ga ik uitgebreid testen
Optie:
TCL idol X S950 1080P 5"IPS 1920X1080 MTK6589T quad core 1.5G 2G RAM +16G ROM Android 4.2 Sysem Dual Camera 13.1 MP Special gift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:48

Koppensneller

winterrrrrr

Even een snel vraagje waarop ik het antwoord niet snel kon vinden in dit topic: kun je bij dual-simtelefoons op beide simkaarten gebeld worden, of moet je handmatig switchen tussen de twee? Dat je dit voor uitgaande zaken (bellen/data/sms) kunt configureren snap ik, maar hoe zit dit voor inkomende gesprekken en smsjes?

Als beide simkaarten tegelijkertijd bereikbaar zijn, ga ik zeker zo'n Chinese dualsimmer aanschaffen. Erg onhandig om de hele dag met een werk- en privételefoon rond te lopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Koppensneller op 01-07-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timorad schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:57:
Zojuist een nieuwsbericht op de frontpage, 3G op 900mhz gaat steeds meer gemeengoed worden met als grote voordeel beter bereik.

Zijn er Chinese telefoons die compatible hiermee zijn?
Op sites als pandawill staat van niet, maar op mijn iocean x7 zie ik weldegelijk dat 900mhz als 3G(UMTS) ondersteunt wordt.
Dat zal dan voor elke mt6589 niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koppensneller schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:41:
Even een snel vraagje waarop ik het antwoord niet snel kon vinden in dit topic: kun je bij dual-simtelefoons op beide simkaarten gebeld worden, of moet je handmatig switchen tussen de twee? Dat je dit voor uitgaande zaken (bellen/data/sms) kunt configureren snap ik, maar hoe zit dit voor inkomende gesprekken en smsjes?

Als beide simkaarten tegelijkertijd bereikbaar zijn, ga ik zeker zo'n Chinese dualsimmer aanschaffen. Erg onhandig om de hele dag met een werk- en privételefoon rond te lopen.
Op beiden tegelijk bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tot nu toe bijzonder blij met mijn JiaYu G3S (Quadcore/MTK6589 versie dus)!

Afgelopen weekend met een groepje mensen aan het geocachen geweest. Hele middag met GPS en scherm aan gelopen en aan het eind nog meer dan 70% accu over! Supernetjes verbruik dus.

Over het algemeen kan ik sowieso 2 dagen met een charge doen. Ik gebruik de telefoon met regelmaat voor wat foto's, GPS, browsen, dat soort dingen. Met intensieve spelletjes heb ik niet naar het batterijverbruik gekeken.

Verder gewoon snel in gebruik, scherm is zichtbaar in de zon op Auto brightness (navigeren in de auto) en de software draait gewoon prima met Nederlandse taal.

Enige customizations heb ik wel doorgevoerd: het verwijderen van alle Chinese apps en het installeren van een custom launcher (Apex in dit geval, maar dat is een kwestie van smaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:48

Koppensneller

winterrrrrr

Tsurany schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:44:
[...]

Op beiden tegelijk bereikbaar.
Bedankt, dan gaat nu het Grote Uitzoeken beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:43:
[...]

Op sites als pandawill staat van niet, maar op mijn iocean x7 zie ik weldegelijk dat 900mhz als 3G(UMTS) ondersteunt wordt.
Dat zal dan voor elke mt6589 niet anders zijn.
Er zijn er toch juist heel weinig die dit ondersteunen?Als ik hun websites moet geloven..De meesten hebben 2100 met soms 850 en een paar met (ook) 900mhz als 3g. De Faea F1 die heeft het wel bijvoorbeeld maar alle jiayu's niet. De chinese site van iocean geeft ook alleen 3G: WCDMA 2100MHz aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
benbaba schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:52:
[...]

Er zijn er toch juist heel weinig die dit ondersteunen?Als ik hun websites moet geloven..De meesten hebben 2100 met soms 850 en een paar met (ook) 900mhz als 3g. De Faea F1 die heeft het wel bijvoorbeeld maar alle jiayu's niet. De chinese site van iocean geeft ook alleen 3G: WCDMA 2100MHz aan
Dat bedoelde ik nou juist te zeggen: de websites geven het dan niet aan, dat houdt niet in dat het niet ondersteund wordt.
En aangezien mn iocean het ondersteunt, zie ik geen reden waarom een andere mt6589 telefoon dit niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het toch handig om een toestel te hebben dat naast de 2100 ook de 1900 of 1700 en 900 ondersteunt. Zo kun je je toestel toch al quasi overal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je een pentaband smartphone kopen en zoveel zijn die er niet, maar mijn Huawei Honor 2 is er wel een toevallig.

Mt6589 is in iedere geval niet pentaband, maar je gaat dat niet missen als je toch alleen maar naar Spanje op vakantie gaat ( Generalisatie ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tsurany schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:38:
Nieuwe telefoon besteld, de Oppo Find 5. Komt gewoon uit Europa en voor 439 euro klaar met DHL zending :)
Nette prijs. Maar waarom dan geen Nexus 4 voor minder euries? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:38:
Dan moet je een pentaband smartphone kopen en zoveel zijn die er niet, maar mijn Huawei Honor 2 is er wel een toevallig.

Mt6589 is in iedere geval niet pentaband, maar je gaat dat niet missen als je toch alleen maar naar Spanje op vakantie gaat ( Generalisatie ).
Pentaband 8)7

De kans zal wel groter zijn om zulke toestellen te vinden als je er zoekt die ook LTE aan boord hebben? Vanavond eens kijken, maar die zullen dat wel in een hogere prijsklasse zitten zoals Huawei.

Bestaan er trouwens Koreaanse bedrijven die spotgoedkope smartphones produceren? In november ben ik normaal gezien een week in Seoul, dus ik kan misschien zoals onze medetweaker hier (in Shengzhen?) eens rondkijken :)

Samsung en LG zullen daar ook wel tegen premium prijzen verkocht worden, ongeacht dat de ganse productie er gelocaliseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
sieem schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:24:
Thanks voor de snelle reacties, nog een vraagje, heeft Cubot GT99 echt deze interface?:
[afbeelding]
Zeker dat derde plaatje ziet er niet stock Android uit. Dus toch nog even checken, hoe ziet de sms en contacts-applicatie er uit?
Een Dual-SIM Android telefoon kán niet eens volledig stock Android zijn, aangezien de Android SDK helemaal geen Dual-SIM ondersteund. Hiervoor wordt (als ik me niet vergis) op de MediaTek telefoons bijvoorbeeld een SDK van MediaTek genaamd MRE gebruikt: http://developer.mediatek.com/mre/en

De dialer die je dus ziet op plaatje 3 is niet stock omdat de stock dialer bepaalde functionaliteit voor Dual-SIM niet ondersteund. Hetzelfde geldt voor de SMS app, maar deze ziet er beter uit dan stock, werkt verder hetzelfde. De contacts app ziet er daarentegen dan weer wel volledig stock uit met een kleine toevoeging, maar niks bijzonders.

Verder kun je gewoon een andere launcher naar eigen keuze installeren en tevens de theme's aanpassen naar je eigen smaak.

Genoeg info tot dusver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:00:
[...]

Nette prijs. Maar waarom dan geen Nexus 4 voor minder euries? :)
Uiterlijk van de Nexus 4 spreekt me een stuk minder aan. Tevens heeft de Nexus 4 eigenlijk geen eigenschappen die hem beter maakt dan de Oppo Find 5 terwijl dat andersom wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

Fresno schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:17:
[...]

Goed gevonden. Staat er ook ergens 1 voor de Cubot A890?
Gezocht maar niks gevonden, maar kan ook aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
Jammer, maar toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
En wanneer je zoekt op Cubot M6589? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Laatst online: 18-09 17:22
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2339647

En hier zullen veel mensen blij mee zijn :)

Gebruik whatsapp met 2 verschillende nummers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
De zoppo c2 16gb 6589t zwart verkrijgbaar bij pandawill.
Ik heb nog een kortingcode beschikbaar via dm.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toeristje
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-07 17:53
Hallo,

ook van plan om de Cubot C99 aan te schaffen. Waarschijnlijk via Geekbuying.
Toch nog beetje aan het twijfelen met de "Tronsmart TS4"
Zelfde prijsklasse maar een 5.3" ( 960 x 540 pixels ) en 8MP en 1.2MP camera.

iemand ervaring met die Tronsmart?

Die valt te rooten, men vraag is wat is het grote voordeel daarvan?
( via allerhande apps kan je toch ook de opstart etc veranderen, heb je toch ook admin rechten voor installatie apps etc?)

misschien is dat met de Cubot niet mogelijk en zit je vast als de producent niet zelf updates maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toeristje schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:37:
Hallo,

ook van plan om de Cubot C99 aan te schaffen. Waarschijnlijk via Geekbuying.
Toch nog beetje aan het twijfelen met de "Tronsmart TS4"
Zelfde prijsklasse maar een 5.3" ( 960 x 540 pixels ) en 8MP en 1.2MP camera.

iemand ervaring met die Tronsmart?

Die valt te rooten, men vraag is wat is het grote voordeel daarvan?
( via allerhande apps kan je toch ook de opstart etc veranderen, heb je toch ook admin rechten voor installatie apps etc?)

misschien is dat met de Cubot niet mogelijk en zit je vast als de producent niet zelf updates maakt?
Je bent hier duidelijk ook een toerist. ;)
Bij een resolutie van 960x540 op 5,3 inch kun je pixles gaan tellen. Daar zou ik niet voor gaan.

Rooten kan bij elk toestel wel, de een makkelijker dan de ander. De S3 kan bijvoorbeeld worden geroot door het installeren van app genaamd "exynosAbuse."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zo gaat kijken in de range boven de 240-300$ komen de Umi X2, iOcean X7 Elite, THL W8+, een Firefly "iets", een "iets" i6000 en de Zopo C2 telkens op in search results via verschillende sites. Op zich allemaal interessante toestellen. 5", 2GB RAM, 32GB ROM, 1.5Ghz qc, ...

Wat me opvalt is dat er eigenlijk weinig of geen echt in-depth reviews zijn op youtube waar je het al in actie ziet. En bij Zopo is er enorm veel verwarring ivm de specs... Ze worden door mekaar gebruikt en je weet uiteindelijk nog niet of die met de MTK6589T de C980, C2 of C3 (?) is :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:57:
Als je zo gaat kijken in de range boven de 240-300$ komen de Umi X2, iOcean X7 Elite, THL W8+, een Firefly "iets", een "iets" i6000 en de Zopo C2 telkens op in search results via verschillende sites. Op zich allemaal interessante toestellen. 5", 2GB RAM, 32GB ROM, 1.5Ghz qc, ...

Wat me opvalt is dat er eigenlijk weinig of geen echt in-depth reviews zijn op youtube waar je het al in actie ziet. En bij Zopo is er enorm veel verwarring ivm de specs... Ze worden door mekaar gebruikt en je weet uiteindelijk nog niet of die met de MTK6589T de C980, C2 of C3 (?) is :-/
Die T variant is dan ook nog maar sporadisch verkrijgbaar.
Kijk eens op gizchina zou ik zeggen, daar staat zeker wel wat reviews inclusief video.
Overigens draait de iOcean X7 youth al als een zonnetje, dus de Elite zal wel helemaal knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Momus schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:00:
[...]

Die T variant is dan ook nog maar sporadisch verkrijgbaar.
Kijk eens op gizchina zou ik zeggen, daar staat zeker wel wat reviews inclusief video.
Overigens draait de iOcean X7 youth al als een zonnetje, dus de Elite zal wel helemaal knallen.
ook op gps gebied? :d

Voor sommige mensen is dit een zware afknapper, hierboven verkies ik nog steeds de zopo C2 plat of de C3
Ik weet dat de specs wat minder zijn, maar heb liever een out of the box werkende gps, dan te prullen met een hoop apps om het proberen beter te maken
Verder is er geen chinese randsoftware op deze gsm's, wat het voor mij helemaal goed maakt.

Maar zoals gezegd, ieder zijn smaak en voorkeur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
robin-sips2 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:03:
[...]

ook op gps gebied? :d

Voor sommige mensen is dit een zware afknapper, hierboven verkies ik nog steeds de zopo C2 plat of de C3
Ik weet dat de specs wat minder zijn, maar heb liever een out of the box werkende gps, dan te prullen met een hoop apps om het proberen beter te maken
Verder is er geen chinese randsoftware op deze gsm's, wat het voor mij helemaal goed maakt.

Maar zoals gezegd, ieder zijn smaak en voorkeur natuurlijk.
GPS draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik kan niet wachten op mijn iOcean X7 Elite, wordt als het goed is zeer spoedig op de post gegooid vanuit China :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toeristje
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-07 17:53
dutchgio schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:50:
[...]

Je bent hier duidelijk ook een toerist. ;)
;) Hier op forum wel ja, maar zit al jaren hier op tweakers, meestal reviews lezen etc...
Alhoewel ik deze thread al volledig gelezen heb in de laatste dagen.
Weet al veel zelf door een maand te zoeken achter toestel maar altijd leuk de ervaringen van anderen te horen.

Dank voor info ivm rooten, dacht al zoiets, een OS is een OS hé, op gelijk welk toestel of pc.
Was al bang voor dat een 5.3" met 540pixels te klein zou zijn.

Dat maakt natuurlijk de keuze gemakkelijker voor de Cubot GT99 maar die nieuwe van Faea zijn dan ook bijna zelfde kenmerken en zeer interessant ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.gizchina.com/2...oming-by-the-end-of-june/

Acht cores van mediatek, hubbahubba :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik las het ook net..
Grappig dat er al benchmarks van zijn voordat ie uberhaupt geproduceerd wordt.
Overigens is het vast niet zo als bij de octacore van Samsung: het BIG.Little concept waarbij er 8 cores gebruikt kunnen worden,maar niet goed uitgewerkt want de cores kunnen niet alle 8 tegelijk naast elkaar werken, maar slechts 4 tegelijk.

In het geval van mediatek zou dat dan wel zo zijn, omdat 4 A7's nooit 30.000 punten in Antutu gaan halen. Maar 8 tegelijk misschien wel.
Neem dan nog het feit dar ze heel zuinig zijn en voeg LTE ondersteuning toe en het kan niet beter..
Eind Juli volgens Andy, maar ik vermoed dat het pas eind Augstus is voordat de eerste telefoon er op z'n vroegst mee verschijnt. En dan is het nog zo'n naamloos Star model.

Maar ik denk dat het vooral voor benchmarks heel leuk is, maar in de praktijk zul je vrij weinig gebruik maken van 8 cores tegelijk. En voor de marketing natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 02-07-2013 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eerste productiesamples zijn natuurlijk al maanden oud, zoiets ontwikkel je niet om het pas bij massa productie eens te gaan testen en benchmarken ;)
Maar het zal nummers geilen zijn inderdaad, mensen die blij zijn met hoge Antutu scores en praktijk performance wat minder interessant vinden. Je kan prima acht cores hebben maar dan moet je wel een boel achtergrond apps hebben die veel van de CPU vragen of zeer zware games spelen. Dat eerste is zeer slecht voor je accu en dat tweede heeft geen zin door gebrek aan een goede GPU.
Wat vooral goed nieuws is, de clocksnelheid per core gaat omhoog en dat kan pas echt een performance boost opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En juist door die hogere clocksnelheid heb je er helemaal geen 8 nodig...
Ik verwacht wel dat ze er een betere GPU in gaan stoppen, want anders heb je helemaal niks aan die 8 cores. desnoods dezelfde GPU als nu in de mt6589, maar dan meteen 2 of 3 en hoger geclockt.

[ Voor 18% gewijzigd door dutchgio op 02-07-2013 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me af of ze dat zullen doen, GPU kracht staat niet zo mooi op de reclamefolders, juist het aantal CPU cores doet het goed. Een tripple core GPU zal een stuk prijziger zijn en daardoor de prijs van de telefoons ook weer flink laten stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Altijd leuk natuurlijk zulk nieuws, maar we gaan langzamerhand wel de desktop PC's achterna. Het OS wordt steeds efficiënter en de hardware steeds sneller. Maar normale gebruikers hebben de snelste hardware niet nodig terwijl de ontwikkeling door blijft gaan. Gevolg is dat prima werkende hardware telkens goedkoper wordt en je alleen nog maar extra betaalt wanneer je de allersnelste wilt hebben om de nieuwste spellen te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 19:21
de zoppo c2 16gb 6589t is nu inderdaad aantrekkelijk met kortingscode bij pandawill..
maar alsnog 197 € en dan de douane kosten nog.. hmm
Pagina: 1 ... 55 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.