iOcean heeft zelf aangegeven dat de antenne niet toereikend is. Dus dat traphekje is wat lastig in de zak te stoppen, maar zou wel een verbetering betekenen.DaBuzzzzz schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:26:
Ik zou er een traphekje aan vastplakken voor nog betere ontvangst.
Je config moet kloppen, samen met de tools kun je dat optimaal instellen en met een lege gps cache een initiele fix halen door hem met een GPS progje een half uur oid buiten te leggen. Pas na die initiele fix zou je verbetering moeten merken
Toch mooi dat er een hoesje bij zit, krijg je vaak niet bij duurdere merken.LamSchaap schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:31:
[...]
Nou veel is er niet te krijgen... Standaard zit er rubber hoesje en screen protector erbij. Dat is eigenlijk alles.
[...]
Accu is 2200mAh en gaat met het gemak de hele dag mee. Ik zal vandaag is wat foto's maken met Cubot GT99. Opload het resultaat vandaag wel.
Ben benieuwd naar foto's.
Ik denk dat we dus wel kunnen concluderen dat niet zozeer de MTK6589 chip slechte GPS heeft, maar dat het meer aan de telefoonbouwers ligt qua antenne. Als zelfs alle bekende tweaks niet helpen dan is dat mooi ruk. Maar het ligt niet aan de chip.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
www.pandawill.com/h920-tu...roid-42-black-p75740.html
ziet er niet slecht uit, 2x2800 mAh
ziet er niet slecht uit, 2x2800 mAh
Toch wel raar, mijn neef heeft laatst nog zijn iOcean X7 Youth gehad van merimobiles, en gps fix duurde ongeveer 10 seconden via google maps, zonder enige tweaks of andere gekkigheid.FlowDesign schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:52:
Ik denk dat we dus wel kunnen concluderen dat niet zozeer de MTK6589 chip slechte GPS heeft, maar dat het meer aan de telefoonbouwers ligt qua antenne. Als zelfs alle bekende tweaks niet helpen dan is dat mooi ruk. Maar het ligt niet aan de chip.
Mwah het is wel toevallig dat vrij veel telefoons met de MT6577 of MT6589 SoC een slechter GPS signaal hebben.FlowDesign schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:52:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Zouden de mensen met een goede GPS dan geluk hebben? Ik heb het idee dat het toch ook wel aan het toestel ligt.Tsurany schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:14:
[...]
Mwah het is wel toevallig dat vrij veel telefoons met de MT6577 of MT6589 SoC een slechter GPS signaal hebben.
Ik heb een Zopo C2 en de GPS is prima, ik hoor van andere C2/ZP980 eigenaren dat ie prima werkt (met prima bedoel ik een stabiele fix binnen 10 seconden).
De locatie van de antenne is bij de Zopo modellen bovenaan, naast de camera.
"Find what you love and let it kill you"
is misschien wel heel erg ten overvloede maar kloppen je apn profielen voopr gebruik van agps en heb je de epo file gedownload? http://www.gizmochina.com...o-setup-gps-on-mtk-phone/
Er zijn ook toestellen waarbij de ene eigenaar wel een snelle fix heeft en de andere eigenaar niet, dat is ook erg merkwaardig.M-Opensource schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:16:
Zouden de mensen met een goede GPS dan geluk hebben? Ik heb het idee dat het toch ook wel aan het toestel ligt.
Ik heb een Zopo C2 en de GPS is prima, ik hoor van andere C2/ZP980 eigenaren dat ie prima werkt (met prima bedoel ik een stabiele fix binnen 10 seconden).
De locatie van de antenne is bij de Zopo modellen bovenaan, naast de camera.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik kan me haast niet voorstellen dat er tussen de chips onderling zulke grote verschillen zijn.Tsurany schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:22:
[...]
Er zijn ook toestellen waarbij de ene eigenaar wel een snelle fix heeft en de andere eigenaar niet, dat is ook erg merkwaardig.
Dan blijft over: de fabrikant (bouwkwaliteit) en de gebruiker (configuratie). Beiden kunnen verantwoordelijk zijn voor grote variaties in gebruikservaring.
Hier een net een fix, na een 2-tal weken de iOcean x7 youth in bezit te hebben. Het heeft wel 11:39 min geduurd maar uiteindelijk toch 1ste fix te pakken (via GPS Test).
Wat heb ik gedaan:
- sd-kaart veranderd (van 2 naar 32 gb)
- zit op zolder bij openstaand dakraam
- geen tweaks (staan terug op default: nog niks geselecteerd dus) of andere extra's...
Wat heb ik gedaan:
- sd-kaart veranderd (van 2 naar 32 gb)
- zit op zolder bij openstaand dakraam
- geen tweaks (staan terug op default: nog niks geselecteerd dus) of andere extra's...
Je moet hem op het dak leggen en niet onder het zolderraam aangezien de hoek waarin hij signalen op kan vangen daardoor sterk beperkt is.
Ik wil graag een chinese telefoon bestellen.
Maar heb hier al van alles gelezen, maar er zijn zoveel telefoons beschikbaar.
Waar ik naar op zoek ben is een telefoon met minimaal 720p (1080p mag ook) en minimaal 4,5inch.
Hij moet minimaal een dag mee gaan (bij veel gebruik, mijn S3 houdt het geen dag vol).
Wat nu het probleem is, is dat je volgens mij 9 op de 10 chinese telefoons over houdt
.
Waar ik naar op zoek ben is een telefoon met minimaal 720p (1080p mag ook) en minimaal 4,5inch.
Hij moet minimaal een dag mee gaan (bij veel gebruik, mijn S3 houdt het geen dag vol).
Wat nu het probleem is, is dat je volgens mij 9 op de 10 chinese telefoons over houdt
Verwijderd
Lees even een stukje terug zou ik zeggen...Tonnio schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:07:
Ik wil graag een chinese telefoon bestellen.
Wat nu het probleem is, is dat je volgens mij 9 op de 10 chinese telefoons over houdt.
Jaah...mijn Pantech A840S is binnen! Joepie! Of toch niet zo joepie. Doosje en accesoires zijn van een witte versie, alles waar "SKY" opstaat is afgeplakt met zelfgemaakte stickertje (iemand zoiets wel eens meegemaakt?) oh, en nog 1 kleinigheid: ongeveer 20% van de linkerhelft van het touchscreen is defect. Ben benieuwd hoe Merimobiles dit gaat oplossen voor me.
Ik denk dat je doelt op Ophidian877 zijn vraag. Maar is die is specifiek over <$200, maar prijs mag voor mij ook hoger liggenVerwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:18:
[...]
Lees even een stukje terug zou ik zeggen...
In de topicstart staat ook genoeg.Tonnio schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:19:
[...]
Ik denk dat je doelt op Ophidian877 zijn vraag. Maar is die is specifiek over <$200, maar prijs mag voor mij ook hoger liggen
Er zit een verschil tussen tweakers.net en helpmij.nl
Ik snap "die mensen" echt niet, het uitzoekwerk is toch juist het leukste?dutchgio schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:24:
[...]
In de topicstart staat ook genoeg.
Er zit een verschil tussen tweakers.net en helpmij.nl
Komen ze hier een beetje met al hun luiheid vragen "wat moet ik doeeeeennnnnn?"
Ik zou zeggen: Laat een paar ballen groeien en maak zelf een keuze
En als je dat niet kunt dan ga je maar naar de lokale KPN/Hi/Telfort winkel en ga het daar vragen
ben het helemaal met je eens ben nu al een tijdje aan het kijken naar een smartphone ik vind dat juist het leukst. Had ik ook met mijn tablet dus kom op en zoek het lekker zelf uit veel leukerFlowDesign schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:57:
[...]
Ik snap "die mensen" echt niet, het uitzoekwerk is toch juist het leukste?![]()
Ik zou zeggen: Laat een paar ballen groeien en maak zelf een keuze![]()
En als je dat niet kunt dan ga je maar naar de lokale KPN/Hi/Telfort winkel en ga het daar vragen
+1FlowDesign schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:57:
[...]
Misschien zou het handig zijn om in de TS ook NL webshops te benoemen die mensen van advies kunnen en willen voorzien? Er zijn al wat goede ervaringen las ik.
Ik zie dat ook zo ja.FlowDesign schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:57:
[...]
Het leuke aan de chinese markt is juist de hoeveelheid verschillende toestellen er zijn. Voor weinig.
Ik vond het ook een leuke zoektocht om te kijken, en te vergelijken wat ik het beste toestel vindt.
Als je zelf al geen toestel kunt vinden laat staan een keus maken, hoe wil je er dan 1 gaan bestellen?
Moeten we dat ook voor je doen?
haha mag je ook betalendutchgio schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:21:
[...]
Ik zie dat ook zo ja.
Het leuke aan de chinese markt is juist de hoeveelheid verschillende toestellen er zijn. Voor weinig.
Ik vond het ook een leuke zoektocht om te kijken, en te vergelijken wat ik het beste toestel vindt.
Als je zelf al geen toestel kunt vinden laat staan een keus maken, hoe wil je er dan 1 gaan bestellen?
Moeten we dat ook voor je doen?
Daar komt bij dat je op sommige webshops al kunt filteren op geheugen, schermgrootte etc.
Dus evt. op die manier een voorlopige keuze maken, dan reviews googlen en voor evt. verdere info misschien hier vragen stellen nav ervaringen van reaguurders hier.
Lijkt me misschien wel zinvol om linkjes daarvan op page 1 te plaatsen zodat de info eenietsie pietsie beter gegroepeerd is.
Dus evt. op die manier een voorlopige keuze maken, dan reviews googlen en voor evt. verdere info misschien hier vragen stellen nav ervaringen van reaguurders hier.
Lijkt me misschien wel zinvol om linkjes daarvan op page 1 te plaatsen zodat de info eenietsie pietsie beter gegroepeerd is.
In het levertijden en prijzen topic staat al genoeg over webhops, waaronder ook ervaringen.MAB The Frisian schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:25:
Daar komt bij dat je op sommige webshops al kunt filteren op geheugen, schermgrootte etc.
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
En als je een paar types hebt gevonden, kan je ze hier vergelijken:
http://www.gizchina.com/compare-chinese-phones/
"Find what you love and let it kill you"
wat jij zegt ben nu aan het kijken naar de vowney v5 lijkt me een prima ding
Klopt die link heb ik ook al een tijdje in de start post staan. Het is eigenlijk heel simpel er staat een selectie van smartphones waar iemand uit kan kiezen daarboven staat hoe je ongeveer aan een keuze kan komen. Daaronder dus de link na gizchina voor degene die te lui zijn om zelf te vergelijken. Heeft iemand een selectie gemaakt van smartphones maar twijfelt dan nog dan kan die dat hier vragen. Niet ik zoek een goede snelle telefoon <$200 oid.M-Opensource schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:30:
En als je een paar types hebt gevonden, kan je ze hier vergelijken:
"Dus evt. op die manier een voorlopige keuze maken, dan reviews googlen en voor evt. verdere info misschien hier vragen stellen nav ervaringen van reaguurders hier."dutchgio schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:30:
[...]
In het levertijden en prijzen topic staat al genoeg over webhops, waaronder ook ervaringen.
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Had het hier niet over shops maar SP's. Was wel duidelijk dacht maar niet dus.
[ Voor 3% gewijzigd door MAB The Frisian op 26-06-2013 13:41 ]
Ik denk dat om allerlei vervuiling hier in het topic tegen te gaan maar eenmalig iemand terug moeten verwijzen naar de TS pagina en dan afwachten of ze kunnen lezenbenbaba schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:36:
[...]
Klopt die link heb ik ook al een tijdje in de start post staan. Het is eigenlijk heel simpel er staat een selectie van smartphones waar iemand uit kan kiezen daarboven staat hoe je ongeveer aan een keuze kan komen. Daaronder dus de link na gizchina voor degene die te lui zijn om zelf te vergelijken. Heeft iemand een selectie gemaakt van smartphones maar twijfelt dan nog dan kan die dat hier vragen. Niet ik zoek een goede snelle telefoon <$200 oid.
En dan maar hopen of ze daarna met echte goede vragen komen.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Dat is knap.. aangezien hier alle topmodellen van de grootste Chinese producenten langs zijn gekomen.daantjecool schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:31:
over gizchina ben ik niet echt te spreken geen enkele mobiel die mijn intresse heeft staat erin
Wat is je interesse dan als ik vragen mag?
Hij bedoelt waarschijnlijk die vergelijkingstool, die heeft niet alle modellen inderdaad.
ja sorry dat bedoel ik en mijn de telefoons de ik intressant vind zijn bijvoorbeeld vowney V5 en Cubot gt99 weet iemand daar watvanTsurany schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:12:
Hij bedoelt waarschijnlijk die vergelijkingstool, die heeft niet alle modellen inderdaad.
Op de afgelopen paar pagina's staan iig positieve berichten over zowel de Cubot gt99 als de Cubot M6589, oa van ondergetekende
Even een vlug vraagje, is de Cubot M6589 hetzelfde als de Cubot A890?
Ja.
Heb vandaag enkele foto's gemaakt met Cubot GT99
http://imgur.com/a/eK62Q
Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit, het blijft wel een budget telefoon.
Nog 2 foto's in het donker gemaakt. Met flitser kan je redelijke foto's mee maken.
http://imgur.com/nTQ4cj8,eiDq6sU
Ineens kan ik geen albums meer bekijken op imgur... Het blijft China
Nog 2 foto's in het donker gemaakt. Met flitser kan je redelijke foto's mee maken.
Ineens kan ik geen albums meer bekijken op imgur... Het blijft China
[ Voor 40% gewijzigd door LamSchaap op 26-06-2013 19:10 ]
Kwalitatief blaten
Verwijderd
Ziet er helemaal niet verkeerd uit. Niet slechter als mijn desire in ieder geval, en die kwaliteit is goed genoeg voor mij. Voor echt mooie foto's heb ik een stand alone camera.LamSchaap schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:03:
Heb vandaag enkele foto's gemaakt met Cubot GT99
Ineens kan ik geen albums meer bekijken op imgur... Het blijft China![]()
Ik wacht nog even op de reviews van de f1. Die is vanwege de kleinere afmetingen nog even de favoriet. Maar als de review tegenvalt ga ik denk ik de knoop doorhakken en voor de gt99.
Zozo... mijn Cubot M6589 haalt 12915 punten in Antutu. Niet slecht
720p hè..FlowDesign schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:14:
Zozo... mijn Cubot M6589 haalt 12915 punten in Antutu. Niet slecht
Dan kan dat gauw..
Screenshot op pandawill is onder in de 11k ofzo. Maar goed, lekker boeiend.
Ik heb wel moeite om contacten aan een SIM te koppelen. Als ik een contact aan een SIM heb gekoppeld, dan zou ik verwachten dat ie niet meer vraagt met welke SIM ik deze wil bellen, maar hij blijft het vragen
Heb je de contacten dubbel staan op sim 1 en sim 2FlowDesign schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:45:
[...]
Screenshot op pandawill is onder in de 11k ofzo. Maar goed, lekker boeiend.
Ik heb wel moeite om contacten aan een SIM te koppelen. Als ik een contact aan een SIM heb gekoppeld, dan zou ik verwachten dat ie niet meer vraagt met welke SIM ik deze wil bellen, maar hij blijft het vragen
Anders de dubbele contacten van sim2 een underscore toevoegen bij de naam.
Of in sim 2 een apart adressenboek maken.
Q: Do I have to store the contacts separately?
No, your phone book will display all contacts irrespective of if they are stored in SIM1, SIM2 or the phone. You can take a contact from SIM1 and make the call from SIM2 or visa versa. It always makes better sense to save contacts into the dual sim phones phone book rather than in the sim cards.
Dus de vraagstelling van welke sim je.wilt bellen ,die jij als onprettig ervaart wordt door velen als een must gezien,
[ Voor 32% gewijzigd door Supertip op 26-06-2013 21:22 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Mja, ik zit ook te dubben tussen ofwel een F1 of GT99 (beide in zwart/witte variant met kortingscode FFD20 of IXEOIZIV $150 i.c.m. free shipping = ~€115Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:06:
[...]
Ik wacht nog even op de reviews van de f1. Die is vanwege de kleinere afmetingen nog even de favoriet. Maar als de review tegenvalt ga ik denk ik de knoop doorhakken en voor de gt99.

De F1 is dikker maar compacter en de GT99 is iets groter maar dunner. En dan het verschil in accu: 1800mAh versus 2200mAh, niet vs wel NLse taal, Qualcomm MSM8225Q vs Mediatek MTK6589 SoC, NFC vs geen NFC, Android 4.1.2 vs Android 4.2.2. De GT99 valt zo te rooten met motochopper als enig andere reguliere MTK6589 phone, die F1 valt nog maar te bezien met die Qualcomm SoC aan boord (genoeg hits op MSM8225, maar niks op MSM8225Q) Daarnaast is Geekbuying een bekendere shop, hoe betrouwbaar die Faeamobile is (denk gelijk aan Jiayu-official/Jiayumobileshop aka ripoffs en geen originele resellers) valt nog te bezien. Verrekte first world problems ook
Hmm..
Nederlands zou voor mij wel wat uit maken...
Verschil in Batterij is te overzien.
De Mt6589 is sneller dan de quallcomm.
Rooten is geen probleem, dat maakt iet zoveel uit en kan met beide wel.
Ik zou voor een GT99 gegaan zijn, NFC is leuk maar in de praktijk ga ik het niet gebruiken.
Nederlands is wel een vereiste. Als ie dan nog iets sneller is, is mooi meegenomen.
Nederlands zou voor mij wel wat uit maken...
Verschil in Batterij is te overzien.
De Mt6589 is sneller dan de quallcomm.
Rooten is geen probleem, dat maakt iet zoveel uit en kan met beide wel.
Ik zou voor een GT99 gegaan zijn, NFC is leuk maar in de praktijk ga ik het niet gebruiken.
Nederlands is wel een vereiste. Als ie dan nog iets sneller is, is mooi meegenomen.
Nope, niks dubbel. Ik heb m'n privé contacten op m'n telefoon staan, gekoppeld aan m'n Google account. De contacten van m'n werk heb ik van SIM naar telefoongeheugen verplaatst. Vervolgens heb ik via SIM Management m'n werkcontacten aan m'n werk SIM gekoppeld. Wat heeft het koppelen aan een SIM voor nut als ik dan nog steeds moet kiezen?Supertip schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:49:
[...]
Heb je de contacten dubbel staan op sim 1 en sim 2
Anders de dubbele contacten van sim2 een underscore toevoegen bij de naam.
Of in sim 2 een apart adressenboek maken.
Q: Do I have to store the contacts separately?
No, your phone book will display all contacts irrespective of if they are stored in SIM1, SIM2 or the phone. You can take a contact from SIM1 and make the call from SIM2 or visa versa. It always makes better sense to save contacts into the dual sim phones phone book rather than in the sim cards.
Dus de vraagstelling van welke sim je.wilt bellen ,die jij als onprettig ervaart wordt door velen als een must gezien,
Wat bedoel je met die underscore trouwens?
Mijn shortlist om te kiezen is inmiddels gekrompen tot de Jiayu G4, Zopo C2, Umi X2 of iOcean X7.
Mijn harde eisen zijn Dual-Sim ondersteuning en betrouwbare bluetooth.
Wenselijk acht ik dat het toestel degelijk is (dus geen budget look-and-feel en moet tegen een stootje kunnen) en dat er de komende 2 jaar toch wel lekker met custom ROM's gehobbied kan worden. Deze twee zachte eisen heb ik wel een beetje mijn vraagtekens bij bij deze chinese toestellen. Iemand een idee (op basis van ervaring met vorige modellen) voor welke van deze telefoons we wel de nodige ROM's kunnen gaan verwachten en welke er het meeste robuust aanvoelt? Of is dit koffie dik kijken en is het dus gewoon een gok?
Budget rond de 200€ mag best een paar tientjes meer zijn als dat het verschil maakt en het is de bedoeling dat dit toestel mijn 2,5 jaar oude HTC Desire (wat een top apparaat zeg) vervangt.
Wenselijk acht ik dat het toestel degelijk is (dus geen budget look-and-feel en moet tegen een stootje kunnen) en dat er de komende 2 jaar toch wel lekker met custom ROM's gehobbied kan worden. Deze twee zachte eisen heb ik wel een beetje mijn vraagtekens bij bij deze chinese toestellen. Iemand een idee (op basis van ervaring met vorige modellen) voor welke van deze telefoons we wel de nodige ROM's kunnen gaan verwachten en welke er het meeste robuust aanvoelt? Of is dit koffie dik kijken en is het dus gewoon een gok?
Budget rond de 200€ mag best een paar tientjes meer zijn als dat het verschil maakt en het is de bedoeling dat dit toestel mijn 2,5 jaar oude HTC Desire (wat een top apparaat zeg) vervangt.
[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 26-06-2013 21:44 ]
Ik bestel liever bij een Pandawill, Antelife of iets vergelijkbaars, als er dan iets niet leverbaar is dan kun je gewoon mailen dat je een ander product wilt. Inderdaad veel kleinere kans op oplichterspraktijken.Joosie200 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:26:
[...]
Mja, ik zit ook te dubben tussen ofwel een F1 of GT99 (beide in zwart/witte variant met kortingscode FFD20 of IXEOIZIV $150 i.c.m. free shipping = ~€115)
[afbeelding]
[afbeelding]
De F1 is dikker maar compacter en de GT99 is iets groter maar dunner. En dan het verschil in accu: 1800mAh versus 2200mAh, niet vs wel NLse taal, Qualcomm MSM8225Q vs Mediatek MTK6589 SoC, NFC vs geen NFC, Android 4.1.2 vs Android 4.2.2. De GT99 valt zo te rooten met motochopper als enig andere reguliere MTK6589 phone, die F1 valt nog maar te bezien met die Qualcomm SoC aan boord (genoeg hits op MSM8225, maar niks op MSM8225Q) Daarnaast is Geekbuying een bekendere shop, hoe betrouwbaar die Faeamobile is (denk gelijk aan Jiayu-official/Jiayumobileshop aka ripoffs en geen originele resellers) valt nog te bezien. Verrekte first world problems ook
Sommige mensen vinden de UMI x2 goedkoop aanvoelen, persoonlijk zal ik gaan voor de zopo c2 ivm prachtig scherm, gorilla glass en al aardig wat custom roms.Lord_Dain schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:41:
Mijn shortlist om te kiezen is inmiddels gekrompen tot de Jiayu G4, Zopo C2, Umi X2 of iOcean X7.
Custom roms als cm10.1, aokp en dergelijke, en chinaphones gaan niet zo goed samen.Lord_Dain schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:41:
Budget rond de 200€ mag best een paar tientjes meer zijn als dat het verschil maakt..
Custom roms gebaseerd op de firmware van de fabrikant wel, maar dat kan iedereen maken.
Als je goed had georienteerd wist je dat vrijwel 90% van alle smartphones in china dualsim zijn. De door jou genoemden vallen daar allemaal onder. Budget look is natuurlijk vrij subjectief. Een toestel van 600 euro kan ook een budget look hebben.
@tc662, ik lees inderdaad dat veel mensen deze mening over de Zopo C2 zijn toegedaan.
@dutchgio, dit wist ik ook wel, het is echter wel een harde eis. Wellicht en dat ben ik met je eens is dit echter niet relevant omdat (bijna) alle toestellen hier aan voldoen en dus overbodig om te noemen. Jammer, ben dikke fan van CM10.1 en AOKP rom's. Maar een strakke mod op een fabrieks ROM met goede performance en 0 bloatware daar kan ik ook mee leven.
[edit] Wat is goed oriënteren? ik ben al 2 weken lang allerlei posts aan het doorspitten hier op tweakers, op het moment dat ik over een toestel een goed gevoel krijg dan lees ik opeens weer dat een paar mensen spontaan barsten in hun scherm krijgen...
@dutchgio, dit wist ik ook wel, het is echter wel een harde eis. Wellicht en dat ben ik met je eens is dit echter niet relevant omdat (bijna) alle toestellen hier aan voldoen en dus overbodig om te noemen. Jammer, ben dikke fan van CM10.1 en AOKP rom's. Maar een strakke mod op een fabrieks ROM met goede performance en 0 bloatware daar kan ik ook mee leven.
[edit] Wat is goed oriënteren? ik ben al 2 weken lang allerlei posts aan het doorspitten hier op tweakers, op het moment dat ik over een toestel een goed gevoel krijg dan lees ik opeens weer dat een paar mensen spontaan barsten in hun scherm krijgen...
[ Voor 23% gewijzigd door Lord_Dain op 26-06-2013 21:52 ]
Je kan altijd proberen zon rom proberen te porten, moet kunnen, lijkt mij?Lord_Dain schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:50:
@tc662, ik lees inderdaad dat veel mensen deze mening over de Zopo C2 zijn toegedaan.
Heb het nog niet geprobeerd.Tc662 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:51:
[...]
Je kan altijd proberen zon rom proberen te porten, moet kunnen, lijkt mij?
Ik ga het wel eens proberen voor mn iOcean, maar vermoedt dat het niet erg eenvoudig is om werkend te krijgen.
Lord_Dain schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:50:
op het moment dat ik over een toestel een goed gevoel krijg dan lees ik opeens weer dat een paar mensen spontaan barsten in hun scherm krijgen...

De mensen die een spontane barst in hun scherm krijgen:
1. Ze liegen.
2. Ze hebben er op gezeten
3. Ze hebben het toestel laten vallen
4. Ze hebben het toestel gebruikt om een spijker in de muur te slaan of iets dergelijke (Moest iets randoms toevoegen, toch?)
Kan best zijn dat de spanning op het scherm te groot is waardoor barsten op kunnen treden. Het hoeft niet perse een user error te zijn.
Voor iedereen die dat wel eens heeft meegemaakt is het volgende uitgevonden:Tc662 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:13:
[...]
1. Ze liegen.
4. Ze hebben het toestel gebruikt om een spijker in de muur te slaan of iets dergelijke (Moest iets randoms toevoegen, toch?)
http://sifsof.trustpass.a...Dustproof_Shockproof.html
EDIT: Al heeft dat natuurlijk weinig toepassing op voorbeeld 1
[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 26-06-2013 22:33 ]
YouTube: OPPO Finder screen hammer nail testTc662 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:13:
[...]
1. Ze liegen.
Ze zijn er, ik gebruik ook altijd mijn mobieltje wanneer er geen hamer in de buurt is

maar over de barsten in het scherm gesproken, gelukkig hebben we het niet over de iphone 4/4s... Geweldige telefoon maar het trekt barsten en scheuren aan als een magneet.
Damn die Oppo Find 5 is vet! Wel weer een pricetag waar je U tegen zegt..dat dan weer wel.
En geen Dual SIMLord_Dain schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:01:
Damn die Oppo Find 5 is vet! Wel weer een pricetag waar je U tegen zegt..dat dan weer wel.
Gelukkig maar, anders had ik hem misschien moeten kopen
edit: damn wat arrogant, Oppo medewerker die op een forum post, dat zij vinden dat dualsim een feature is for low end / budget telefoons en daarom zit dat niet in de Oppo Find 5. wat een onzin zeg, volgens mij is er een groeiende markt voor
[ Voor 36% gewijzigd door Lord_Dain op 26-06-2013 23:13 ]
Jup ik ga m waarschijnlijk bestellen. Komt voor mij uit op netto 234 euroLord_Dain schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:01:
Verwijderd
Via welke site? Ik dacht dat die rond de 400 euro wasTsurany schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:16:
[...]
Jup ik ga m waarschijnlijk bestellen. Komt voor mij uit op netto 234 euro
Ja hij is 400 euro maar ik krijg 42% terug van de belastingdienstVerwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:19:
[...]
Via welke site? Ik dacht dat die rond de 400 euro was
Terwijl wij allemaal proberen bee belasting te "ontduiken" wil jij geld terug hebben...Tsurany schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:22:
[...]
Ja hij is 400 euro maar ik krijg 42% terug van de belastingdienst
Waarom niet?dutchgio schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:24:
[...]
Terwijl wij allemaal proberen bee belasting te "ontduiken" wil jij geld terug hebben...
Lees net een stukje op Gizchina waar het precies zo uitgelegd staat als ik heb beschreven, maar hij blijft vragen via welke SIM ik wil bellenFlowDesign schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:35:
[...]
Nope, niks dubbel. Ik heb m'n privé contacten op m'n telefoon staan, gekoppeld aan m'n Google account. De contacten van m'n werk heb ik van SIM naar telefoongeheugen verplaatst. Vervolgens heb ik via SIM Management m'n werkcontacten aan m'n werk SIM gekoppeld. Wat heeft het koppelen aan een SIM voor nut als ik dan nog steeds moet kiezen?Of ik zie iets over het hoofd.
Terwijl ik in het telefoonboek zit, kun je de notification drawer naar beneden trekken en kiezen tussen SIM1, SIM2 en Always ask. Maar als je daar SIM1 of SIM2 kiest, dan wordt elk nummer via die SIM gebeld, ook ongeacht de contact binding. Ikke nie snap nie

Iemand anders bij wie het wel werkt zoals ik denk dat het zou moeten werken?
Dit bedrag van 400 euro gaat aan het eind van het jaar van mijn bruto eindejaarsuitkering af en krijg ik netto uitgekeerd. Effectief 42% korting. Leuke regeling van de belastingdienst. Dit kan eenmaal per jaar voor een telefoon, kan voor mijn mobiele abonnement, thuis internet abonnement, elke drie jaar voor een aktetas en zo nog wat dingetjes.
[ Voor 25% gewijzigd door Tsurany op 26-06-2013 23:37 ]
Ik kom weer even posten in het topic, lurken doe ik al sinds tijden
. Ben nu officieel ongeveer 6-7 weken chinaphone bezitter (Jiayu G2S) en het bevalt nog steeds super. Een accu waar ik me geen zorgen over hoef te maken, heeeeeeeeeeeeeeeerlijk. Echt super, met een beetje kalm gebruik hou het toestel het 2 dagen vol. Ik kan iedereen die met een wat ouder toestel loopt en soms geïrriteerd raakt aan z'n telefoon het aanraden een nieuwe te scoren. Eigenlijk ben ik met mijn G2S nog wat te vroeg geweest, de MTK6589 quadcores zijn nu gemeen goed.
Maar nu komt het, vandaag weer 200 dollar over de klink gejaagd richting China. Een UMI X1s in het wit komt binnenkort deze kant op, m'n vriendin heeft de souplesse gezien van een nieuwe telefoon. Haar Desire S mag met pensioen. Wie weet mag mijn G2S ook weer de verkoop, ga ik shoppen voor een G3S
. Moet niet gekker worden met die chinaphones, haha.
Deze keer heb ik wel gekozen om te betalen voor wat snellere verzending via DHL (HK), de bestelling is nu bij Mixeshop gedaan, bij Pandawill was de telefoon schijnbaar uitverkocht. Een week of 6 wachten op m'n telefoon hoeft nu gelukkig niet
.
Maar nu komt het, vandaag weer 200 dollar over de klink gejaagd richting China. Een UMI X1s in het wit komt binnenkort deze kant op, m'n vriendin heeft de souplesse gezien van een nieuwe telefoon. Haar Desire S mag met pensioen. Wie weet mag mijn G2S ook weer de verkoop, ga ik shoppen voor een G3S

Deze keer heb ik wel gekozen om te betalen voor wat snellere verzending via DHL (HK), de bestelling is nu bij Mixeshop gedaan, bij Pandawill was de telefoon schijnbaar uitverkocht. Een week of 6 wachten op m'n telefoon hoeft nu gelukkig niet
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Ik ben hard op zoek naar een nieuwe telefoon en ik denk dat ik maar even op deze ga wachten. Specificaties zijn wel erg goed?!barcawinner schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:04:
[afbeelding]
Bijzonderheden: OTG, OGS, NFC
Site: http://www.faea.com.cn/product/f2/
Specs: http://www.faea.com.cn/product/f2/f2param/
Launch: 10 juli voor 1299 Yuan (€162) (waarschijnlijk 1GB RAM versie, als het goed is komt er dus ook een 2GB versie (zie specs))
Of denken jullie hier anders over. 1080p Is wel onhandig qua batterij lijkt me..
[ Voor 6% gewijzigd door Mister_GJ op 27-06-2013 09:06 ]
Zo werkt het helaas inderdaad.FlowDesign schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:30:
[...]
Lees net een stukje op Gizchina waar het precies zo uitgelegd staat als ik heb beschreven, maar hij blijft vragen via welke SIM ik wil bellenEr staat zelfs een soort favorieten symbooltje bij de SIM waar ik 'm aan verbonden heb.
Terwijl ik in het telefoonboek zit, kun je de notification drawer naar beneden trekken en kiezen tussen SIM1, SIM2 en Always ask. Maar als je daar SIM1 of SIM2 kiest, dan wordt elk nummer via die SIM gebeld, ook ongeacht de contact binding. Ikke nie snap nie![]()
Iemand anders bij wie het wel werkt zoals ik denk dat het zou moeten werken?
Bij bijvoorbeeld een LewaOS rom hebben ze het handiger gedaan, Daar staat de voorkeur sim als knopje naast een naam, als je daarop drukt belt hij automatisch met die simkaart...
Zo ver ik weet zul je altijd alsnog moeten kiezen, er zijn ook nog geen custom dialers die het goed ondersteunen.
In een eerdere vergelijking tussen de FAEA F1 en de Cubot GT99 werd wat mij betreft een belangrijk vergelijkingspunt vergeten. De kans dat de GPS in de FAEA een stuk beter is, aangezien het een QualComm toetstel is :)! Eerst even wat reviews afwachten, maar dat zou wel prettig zijn
Ik kreeg overigens vandaag bericht van FAEA Mobile dat hij weer in stock zou zijn...
Klinkt goed maar dan graag in meer kleurenEarly reports are claiming the Xiaocia X9 will measure 4.5-inch and will pack a 1.2Ghz quad-core MT6589 processor, 2GB RAM, 32GB memory, 5 mega-pixel front camera and 8 mega-pixel rear.

Verwijderd
En wat nog niet duidelijk naar voren kwam is de zuinigheid van de processor. Buiten dat de Qualcomm een iets kleinere batterij heeft, zou hij daarbovenop ook wat minder zuinig zijn als ik het goed heb begrepen. benbaba in "Het topic voor onbekende Chinese smartphones"Smobbo schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:33:
[...]
In een eerdere vergelijking tussen de FAEA F1 en de Cubot GT99 werd wat mij betreft een belangrijk vergelijkingspunt vergeten. De kans dat de GPS in de FAEA een stuk beter is, aangezien het een QualComm toetstel is :)! Eerst even wat reviews afwachten, maar dat zou wel prettig zijn
Ik kreeg overigens vandaag bericht van FAEA Mobile dat hij weer in stock zou zijn...
Uiteindelijk kan je voor dat geld nooit een complete telefoon hebben natuurlijk, je zal altijd een telefoon met wat minpunten krijgen. Voor mij is formaat belangrijk, zo klein mogelijk (voordeel F1). Camera is nog even afwachten wat de F1 doet maar de GT99 ziet er heel goed uit wat dat betreft (voorlopig voordeel Cubot). GPS vind ik leuk maar geen dealbreaker. Batterijverbruik dan weer wel. Ik neig langzaamaan een beetje naar de Cubot, al is het verschil nog niet heel groot, en kan dat zo weer omslaan.
Zal je zien dat tegen de tijd dat er eindelijk een uitgebreide review van de F1 komt, er weer een nieuwe telefoon 'opstaat', zo blijf ik twijfelen.
je valt in iedergeval wel op met dat felgroen.Joosie200 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:13:
[...]
Klinkt goed maar dan graag in meer kleuren
[afbeelding]
Doet me denken aan mijn Gameboy Color gifgroendutchgio schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:11:
[...]
je valt in iedergeval wel op met dat felgroen.

Maar dit geheel off topic.
Kreeg als reactie bij Faeamobile voor de F1 dat ie een 2000mAh accu heeft en ze een reserve accu kunnen leveren tegen meerprijs. Zo ontlopen ze elkaar nog maar weinig, waar blijft Gizchina met hun review als je ze nodig hebt
I'm sorry for delayed response. The F1's battery is 2000mAh. We can provide spare battery for sale. Thank you.
Toch een stuk beter dan saai wit of zwart?
Verwijderd
Heb er zelf aantal (FAEA F1) besteld dus ben benieuwd en zodra ik ze heb laat ik het weten! ..zal wel nog 2 weken duren ofzo.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 11:15 ]
Het is maar wat je mooi vindt, over smaak valt niet te twisten!Tsurany schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:14:
Toch een stuk beter dan saai wit of zwart?
Maar enfin, die X9 klinkt goed, juist door de combo 4,5 inch @ wss 720p + 2GB ram/32GB rom.
Nou het gifgroen is niet mijn smaak maar als hij nu gifgroen is dan kan je wel aannemen dat kleuren zoals blauw, rood en geel ook komen. En waarschijnlijk ook zwart en wit voor de saaierds
Poe, ik blijf uitkomen op samsung galaxy s4 look-a-likes.. iemand ervaring met de feiteng h9500 toevallig?
Betaal ik hier alleen voor het kloongehalte ( zijn er telefoons met zelfde specificaties en lagere prijs?)
Betaal ik hier alleen voor het kloongehalte ( zijn er telefoons met zelfde specificaties en lagere prijs?)
Dat is toch debiel?Smobbo schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:33:
Zo werkt het helaas inderdaad.
Bij bijvoorbeeld een LewaOS rom hebben ze het handiger gedaan, Daar staat de voorkeur sim als knopje naast een naam, als je daarop drukt belt hij automatisch met die simkaart...
Zo ver ik weet zul je altijd alsnog moeten kiezen, er zijn ook nog geen custom dialers die het goed ondersteunen.

Is dit iets wat ik bij Google Android development aan zou kunnen kaarten? Of is heel het DUAL SIM gebeuren überhaupt niet door Google zelf ontwikkeld maar 3rd party?
Ik had gisteren even met de app TouchPal Contacts geprobeerd, maar die bleef er helaas ook telkens om vragen
dat wordt LEWA OS porten dan..FlowDesign schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:29:
[...]
Dat is toch debiel?![]()
Is dit iets wat ik bij Google Android development aan zou kunnen kaarten? Of is heel het DUAL SIM gebeuren überhaupt niet door Google zelf ontwikkeld maar 3rd party?
Ik had gisteren even met de app TouchPal Contacts geprobeerd, maar die bleef er helaas ook telkens om vragen
Hij iesss gèèèèèèèkkk!!
Zelf een nieuwe dialer app programmeren gaat waarschijnlijk nog sneller... Hoewel, zo'n programmeerheld ben ik niet
Wie biedt zich aan?
Zelf een nieuwe dialer app programmeren gaat waarschijnlijk nog sneller... Hoewel, zo'n programmeerheld ben ik niet
Wie biedt zich aan?
[ Voor 73% gewijzigd door FlowDesign op 27-06-2013 12:35 ]
Hebben andere ook problemen met het installeren van bepaalde apps op de telefoon? Het gaat vooral om nederlandse apps zoals directlease tankservice, 9292 enz. In de playstore kan ik ze niet vinden en als ik het via de apk handmatig installeer krijg ik de melding app not installed.
Lewa os van jiayu G4 moet niet heel moeilijk zijn.FlowDesign schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:32:
Hij iesss gèèèèèèèkkk!!![]()
Zelf een nieuwe dialer app programmeren gaat waarschijnlijk nog sneller... Hoewel, zo'n programmeerheld ben ik niet![]()
Wie biedt zich aan?
Zelfde soc, evenveel ram, zelfde schermgrootte en resolutie...
Klopt hij komt zo te zien in blauw,groen,roze,zwart,zilver en wit. Hij wordt ook best dun met 7.9mm met een bezel van 2.8mm. Zie hierTsurany schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:19:
Nou het gifgroen is niet mijn smaak maar als hij nu gifgroen is dan kan je wel aannemen dat kleuren zoals blauw, rood en geel ook komen. En waarschijnlijk ook zwart en wit voor de saaierds
Zijn er aantal die qua specs gelijk zijn, prijs moet je zoeken de ene shop bied bepaalde modellen goedkoper aan als de ander. Voorbeelden zijn de (star)q9000, Xiaocai G6, vowney v5, en de Cubot GT99 die is wel 4.5inch. Allemaal mt6589 met 720p scherm.Edwinl schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:20:
Poe, ik blijf uitkomen op samsung galaxy s4 look-a-likes.. iemand ervaring met de feiteng h9500 toevallig?
Die kleur is niks, maar het toestel is ernstig aantrekkelijk.Joosie200 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:13:
[...]
Klinkt goed maar dan graag in meer kleuren
[afbeelding]
149 eurootjes voor zo'n ding is wow.
Blijkbaar heeft MediaTek zelf een complete SDK (met API) gemaakt waar tegenaan geprogrammeerd kan worden. Volgens mij staat dit op alle MTK (Dual SIM) telefoons en wordt het gebruikt voor met name de Dual SIM functies welke niet in de standaard Android SDK zitten. Ziet er wel profi en interessant uit. Check bijvoorbeeld even bij Resources en dan API en dan SIMdutchgio schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:26:
[...]
Lewa os van jiayu G4 moet niet heel moeilijk zijn.
Zelfde soc, evenveel ram, zelfde schermgrootte en resolutie...
http://developer.mediatek.com/mre/en/start/what
Waarom wordt de FAEA F1 niet vergeleken met de:Smobbo schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:33:
[...]
Deovo V5
Beidou Hot Pepper LA-Q1
Die hebben beide een NVIDIA Tegra 3 en zijn beide rond de 160 dollar (De Hot Pepper bij Pandawill nu niet, maar ik heb hem al een paar keer rond de prijs van 160 voorbij zien komen)
Heb afgelopen weekend een H9500+ besteld bij pandawill.Edwinl schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:20:
Deze is inmiddels onderweg.
Voordelen, 720p scherm, betere batterij, hogere resolutie camera.
Als ik e.e.a. ontvangen heb meld ik het wel even.
Nu de prijs nog + levertijd en zo kun je je blijven wachten, elke keer dat je zoiets hebt: doe mij die maar, hup nieuwe aankondigingbenbaba schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:28:
[...]
Klopt hij komt zo te zien in blauw,groen,roze,zwart,zilver en wit. Hij wordt ook best dun met 7.9mm met een bezel van 2.8mm. Zie hier

DirectLease tankservice heb ik op mijn G3S staan. Welke telefoon heb je?Fissure schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:18:
Hebben andere ook problemen met het installeren van bepaalde apps op de telefoon? Het gaat vooral om nederlandse apps zoals directlease tankservice, 9292 enz. In de playstore kan ik ze niet vinden en als ik het via de apk handmatig installeer krijg ik de melding app not installed.
erg benieuwd.. deze had ik inderdaad (ook) op het oog. Deze lijkt beter dan de feiteng h9500.frissie schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:42:
[...]
Heb afgelopen weekend een H9500+ besteld bij pandawill.
weet nog niet of daar op wil wachten haha
Had ook iets van gewoon doen ...Edwinl schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:57:
[...]
erg benieuwd.. deze had ik inderdaad (ook) op het oog. Deze lijkt beter dan de feiteng h9500.
weet nog niet of daar op wil wachten haha
Omdat de eerste hier in Nederland niet op 3G kan en de hot pepper is op zich wel redelijk interessant hij mist alleen de dual-sim functie en is zonder capacitieve knoppen.Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:41:
[...]
Waarom wordt de FAEA F1 niet vergeleken met de:
Deovo V5
Beidou Hot Pepper LA-Q1
Die hebben beide een NVIDIA Tegra 3 en zijn beide rond de 160 dollar (De Hot Pepper bij Pandawill nu niet, maar ik heb hem al een paar keer rond de prijs van 160 voorbij zien komen)
[ Voor 16% gewijzigd door benbaba op 27-06-2013 14:14 ]
waarom die dan en niet de jiayu g3s?frissie schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:42:
[...]
Heb afgelopen weekend een H9500+ besteld bij pandawill.
en sowieso ga ik er wel op vooruit qua telefoon ( in vergelijking met mijn huawei ascend g300 ).
Alleen lees dat gps van de mt6589 (vaak) tegenvalt. Hoop dat dat bij de 9500+ niet zo is.
@frissie, hoe heb je hem laten versturen?
Alleen lees dat gps van de mt6589 (vaak) tegenvalt. Hoop dat dat bij de 9500+ niet zo is.
@frissie, hoe heb je hem laten versturen?
Gps hangt niet alleen af van de chip, ik heb de Zoppo C2, heb een lock binne de 10seconden, en al dat geblaas over dat qualcomm beter is, dat word enkel vergeleken met de duurdere qualcomm toestellen dan denk ik.
Zelf meerdere qualcomm toestellen gehad (samsung galaxy s, galaxy ace, galaxy s duos, allemaal een bagger gps)
Geen enkele ervan was zo snel, en vooral accuraat als mijn Zoppo C2, ik gebruik hem dagelijks in de wagen als autonavigatie, ben telecom technieker, dus heb echt een accuraat toestel nodig. Zelfs de TomTom van het werk, en de Garmin Nuvi die ik zelf heb liggen kunnen hier niet aan typen qua snelheid en zuiverheid van de positie.
Met men vorige toestelletjes had ik soms het probleem dat de gps parallel met de straat naast me reed ipv op de juiste weg.
Ik denk dat alles afhangt van de fabrikant, en de kwaliteit van de gps ontvanger, bij men Jiayu G3 heb ik de oorzaak gevonden, de strip die op de achterzijde gekleefd is als gps ontvanger, deze was gescheurd, daardoor krijg je een gps die nu en dan werkt, maar niet naar behoren, dit liegt niet aan mediatek, maar wel aan de fabrikant denk ik dan.
Enige dat ik over mediatek toestellen kan zeggen is dat de levensduur misschien minder is dan bv een groot merk, hoewel ik daar zelfs over twijfel.
Zelf meerdere qualcomm toestellen gehad (samsung galaxy s, galaxy ace, galaxy s duos, allemaal een bagger gps)
Geen enkele ervan was zo snel, en vooral accuraat als mijn Zoppo C2, ik gebruik hem dagelijks in de wagen als autonavigatie, ben telecom technieker, dus heb echt een accuraat toestel nodig. Zelfs de TomTom van het werk, en de Garmin Nuvi die ik zelf heb liggen kunnen hier niet aan typen qua snelheid en zuiverheid van de positie.
Met men vorige toestelletjes had ik soms het probleem dat de gps parallel met de straat naast me reed ipv op de juiste weg.
Ik denk dat alles afhangt van de fabrikant, en de kwaliteit van de gps ontvanger, bij men Jiayu G3 heb ik de oorzaak gevonden, de strip die op de achterzijde gekleefd is als gps ontvanger, deze was gescheurd, daardoor krijg je een gps die nu en dan werkt, maar niet naar behoren, dit liegt niet aan mediatek, maar wel aan de fabrikant denk ik dan.
Enige dat ik over mediatek toestellen kan zeggen is dat de levensduur misschien minder is dan bv een groot merk, hoewel ik daar zelfs over twijfel.
Je hebt een heel sterk verhaal maar zwakt dat behoorlijk af door een fout:
Net als de GPS heeft de levensduur van de telefoon vrij weinig met Mediatek te maken.
Je zegt namelijk: ik denk dat alles afhangt van de fabrikant, maar mediatek toestellen hebben waarschijnlijk een kortere levensduur dan grotere merken. Sinds wanneer maakt Mediatek ook zelf telefoons dan?
Net als de GPS heeft de levensduur van de telefoon vrij weinig met Mediatek te maken.
Je zegt namelijk: ik denk dat alles afhangt van de fabrikant, maar mediatek toestellen hebben waarschijnlijk een kortere levensduur dan grotere merken. Sinds wanneer maakt Mediatek ook zelf telefoons dan?
Dit topic is gesloten.
Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.