Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje trouwens... bij de meeste nieuwe Android phones heb je tegenwoordig zo'n 4 t/m 64 GB interne opslag, wat door Android gezien wordt als "Phone Storage" (of sdcard0). Daarnaast bestaat er de mogelijkheid om nog meer geheugen bij te plaatsen middels een SD-kaartje, in Android meestal aangegeven met 'SD card" (of sdcard1).
Nu had ik op mijn HTC Sensation Whatsapp altijd geïnstalleerd staan op mijn SD card. Erg handig voor als je vaak een nieuwe ROM installeert want dan hoef je niet eerst een backup te maken van je message history. Of mocht je telefoon crashen en alles wipen, dan ben je het ook niet kwijt.
Nu echter krijg ik Whatsapp alleen maar op Phone Storage geïnstalleerd en met geen mogelijkheid op de SD card.
Android geeft bij Preferred install location ook niet de mogelijkheid om te kiezen voor SD card en via adb shell het commando pm set-Install-Location 2 geven heeft ook geen nut, want 2 = Phone Storage.

Iemand nog ideeën hoe je Whatsapp op de SD card krijgt?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
FlowDesign schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:43:
Vraagje trouwens... bij de meeste nieuwe Android phones heb je tegenwoordig zo'n 4 t/m 64 GB interne opslag, wat door Android gezien wordt als "Phone Storage" (of sdcard0). Daarnaast bestaat er de mogelijkheid om nog meer geheugen bij te plaatsen middels een SD-kaartje, in Android meestal aangegeven met 'SD card" (of sdcard1).
Nu had ik op mijn HTC Sensation Whatsapp altijd geïnstalleerd staan op mijn SD card. Erg handig voor als je vaak een nieuwe ROM installeert want dan hoef je niet eerst een backup te maken van je message history. Of mocht je telefoon crashen en alles wipen, dan ben je het ook niet kwijt.
Nu echter krijg ik Whatsapp alleen maar op Phone Storage geïnstalleerd en met geen mogelijkheid op de SD card.
Android geeft bij Preferred install location ook niet de mogelijkheid om te kiezen voor SD card en via adb shell het commando pm set-Install-Location 2 geven heeft ook geen nut, want 2 = Phone Storage.

Iemand nog ideeën hoe je Whatsapp op de SD card krijgt?
Is hij geroot? Dan kan je hem verplaatsen met app2SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Hebben deze telefoontjes notificatie LEDjes? Dit kan ik nergens vinden (of ze hebben dit gewoon niet). De Cubot GT99 heeft het in ieder geval niet, maar verder...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soms wel soms niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de iocean x7 wel.
Jiayu g3(s) ook.
Umi x2 ook dacht ik.
De meeste telefoons wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:10:
[...]

Meen je nu serieus dat je NFC een hogere prio geeft dan een fatsoenlijke accu? Denk daar nog eens goed over na zou ik zeggen.

Ik heb zelf sinds zaterdag de Cubot M6589 en de GPS werkt prima. Alleen de allereerste keer duurde het een paar minuten om een fix te krijgen.
Heb voor de zekerheid ook nog even met mobileuncle PowerGPS, A-GPS en Epo aangezet. Geen idee wat PowerGPS en Epo zijn, maar het klinkt goed dus misschien helpt het wel :+
Ik heb iig gewoon binnen 10 seconden een sat-fix :)
Kan je de Cubot M6589 als wekker gebruiken als ie volledig uitgeschakeld is? Dat ding heeft dus een fatsoenlijke accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nbabu schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:26:
De Xiaomi M2A zou ook mogelijk zijn, maar dat is een dual core en ik weet niet hoe dat met gamen zich houdt.
Met de M2A kun je elk spel spelen, is namelijk de snelste dual core die er is en heeft ook nog de Adreno 320 als GPU, die ook in de M2S, HTC One en de Galaxy S4 zit. Gamen zal dus geen probleem zijn en hij is in de praktijd net zo snel met opstarten van simpele apps als een quadcore. Hij zal alleen wat langzamer zijn met het opstarten van zware spellen maar voor de rest zit er in de praktijd niet veel verschil tussen deze dual core en andere quadcores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:58
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:19:
[...]

Kan je de Cubot M6589 als wekker gebruiken als ie volledig uitgeschakeld is? Dat ding heeft dus een fatsoenlijke accu?
uit = uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momus schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:50:
[...]

Is hij geroot? Dan kan je hem verplaatsen met app2SD.
Thanks. Dat wilde ik net gaan proberen :)
(heb 'm geroot uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schaduw schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:57:
Hebben deze telefoontjes notificatie LEDjes? Dit kan ik nergens vinden (of ze hebben dit gewoon niet). De Cubot GT99 heeft het in ieder geval niet, maar verder...?
Mijn Cubot M6589 iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:24:
[...]

Thanks. Dat wilde ik net gaan proberen :)
(heb 'm geroot uiteraard)
Titanium backup heeft dezelfde functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De interne klok tikt gewoon verder hoor. Soms heeft een telefoon die wekkerfunctie in uitmodus wel en soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:26:
[...]

De interne klok tikt gewoon verder hoor. Soms heeft een telefoon die wekkerfunctie in uitmodus wel en soms niet.
Maar het alarm draait toch in Android OS, niet in de systeemklok?
begrijp ik het verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 24-06-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:28:
[...]

begrijp ik het verkeerd?
Dat weet ik niet, ik heb geen ervaring met Android.

Wat ik bedoel is dat je de telefoon volledig uitschakelt, maar dat het alarm toch nog werkt. Desnoods door eerst in Android te booten en dan pas het alarm af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:25:
[...]

Titanium backup heeft dezelfde functionaliteit.
Zowel met app2sd als met titanium backup lukt het niet.

Het "probleem" is dat all die apps en ook Android zelf de Phone Storage al als een SD card zien. Dus wanneer iets op Phone Storage staat kun je het ook niet meer verplaatsen naar SD card "want het staat al op SD card" :/

Zelfs met het editten van de vold.fstab file werkt het niet.

Edit:
Toch gelukt *D

with ES File Manager (you need root), go to /system/etc and open up vold.fstab and then edit.

Change these lines

dev_mount sdcard /storage/sdcard0 emmc@fat /devices/platform/goldfish_mmc.0 /devices/platform/mtk-msdc.0/mmc_host
dev_mount sdcard2 /storage/sdcard1 auto /devices/platform/goldfish_mmc.1 /devices/platform/mtk-msdc.1/mmc_host

by

dev_mount sdcard /storage/sdcard1 emmc@fat /devices/platform/goldfish_mmc.0 /devices/platform/mtk-msdc.0/mmc_host
dev_mount sdcard2 /storage/sdcard0 auto /devices/platform/goldfish_mmc.1 /devices/platform/mtk-msdc.1/mmc_host

and reboot

[ Voor 77% gewijzigd door FlowDesign op 24-06-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
guapper schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:28:
[...]

begrijp ik het verkeerd?
Extra functionaliteit in het moederbord waardoor het alarm apart draait van het OS. Beetje te vergelijken met de alarm functies op moederborden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Nbabu schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:26:
Zit al een tijdje mee te lezen en ben er nu wel een beetje aan uit waar ik naar op zoek ben. Ik heb de volgende wensen:

- NFC (om bijvoorbeeld automatisch geluid uit te zetten als ie op het nachtkastje ligt of flitsnav aan te zetten als de telefoon in de middenconsole ligt)
- Goede & snelle GPS (zie hierboven ivm Flitsnav)
- Redelijke snelheid (ik speel aardig wat spelletjes op mijn telefoon, maar vooralsnog geen zware 3d games)
- Fatsoenlijke batterij (niet top prio)
- Niet (veel) groter dan de geijkte 5" telefoons (Sony Experia Z etc)
- 1080p heeft voorkeur, maar 720p is ook prima
- Max €200-250

Al met al kom ik aardig snel bij de FAEA F1. Ook de FAEA F2 zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar de GPS van de standaard MT6589 processoren blijkt niet altijd even optimaal te werken. Dus daar twijfel ik nog erg over.

De Xiaomi M2A zou ook mogelijk zijn, maar dat is een dual core en ik weet niet hoe dat met gamen zich houdt. Daarnaast zou de GEAK EYE volgens sommige bronnen ook NFC hebben, maar daar is nog zo weinig over bekend.

- Weten jullie nog andere mogelijkheden?
- Ben je voor het gebruik van NFC afhankelijk van de mogelijkheden/apps van de leverancier of zijn daar generieke apps voor?
Zijn apps voor, kijk maar in de store. De geinstalleerde app schrijft en leest de chip. Had er zelf eentje waarbij je een chippie schrijft met weinig bytes. Vervolgens kan je zo ongeveer alles ingeven wat de telefoon moet doen als ie het chippie leest. De app blijft dus wel op de achtergrond draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenscippy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06-2022
Ook ik ben inmiddels aangestoken met het 'Chinese telefoon'-virus, vooral omdat ik op zoek ben naar een dual sim telefoon om mijn werk-en prive telefoonverkeer te regelen.

Daarbij is het voor mij belangrijk dat ik de beide simkaarten die ik wil gaan gebruiken ook beide kan gebruiken met internet Dus beide simsloten moeten in principe geschikt zijn voor 3g. Ik heb begrepen dat niet elke dual sim telefoon deze functionaliteit heeft. Edit: Ik begrijp dat 2g ook internetverbinding geeft? Kan ik daarmee ook what's appen?

Op basis van mijn voorkeuren ben ik bij de volgende telefoons terechtgekomen, waarvan ik enkel weet dat ze dual sim zijn. Graag zou ik willen weten of iemand ervaring heeft met een van deze telefoons met twee simkaarten met 3g verbinding.

-UMI S1 Android 4.2.1 MTK6589 Quad Core 1.2 GHz 5.0 Inch HD 8GB ROM 1GB RAM
-Amoi N850 Quad-core 1.2 GHz 4.5 inch HD Screen Aliyun 4.2 Dual SIM 3G
-Newman K1
-iOcean X7 Youth
-Jiayu G3S
-Lenovo a820

Mochten jullie niet bekend zijn met deze functionaliteit een van deze telefoons, maar wel bekend zijn met een vergelijkbare telefoon met de specifieke functionaliteit van 2x simslot voor 3g, dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door gerbenscippy op 24-06-2013 22:28 . Reden: extra kennis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Korte review van de Cubot M6589 :)

Na een paar daagjes er een beetje mee prutsen ben ik al met al tot nu toe zeer tevreden over de Cubot M6589 (1GB/4GB, wit). Design vind ik zelf mooi en het is gelukkig ook geen kopie van een ander merk. Alles waarmee geadverteerd wordt klopt en het werkt allemaal. De telefoon stond zelfs al op Nederlands ingesteld toen ik 'm kreeg, maar ik denk dat Pandawill dat al voor me gedaan had. Er stond slechts één Chinees dingetje op, namelijk een Chinees toetsenbord. Dat heb ik er met Titanium backup vanaf gegooid.
Standaard staat er Android 4.2.1 op, wat prima draait en ook Google Play en Gapps staan standaard geïnstalleerd. Het ding werkt gewoon echt lekker snel. Er is nergens lag te bekennen. Een Turbo versie van de MTK6589 heb ik iig niet nodig. Daarnaast ben ik echt blij dat ik geen 5" toestel heb uitgezocht. Deze is 4,7" en ik vind dit voor mij echt de max. 4,5" tot 4,7" met een 720p scherm is gewoon uitstekend :) De helderheid van het scherm is ook goed. Eerder te veel licht dan te weinig. De Dual-SIM functie werkt ook perfect. M'n privé SIM gebruik ik voor het 3G slot en die van m'n werk in het 2G slot. Voor m'n werk heb ik toch alleen maar telefoneren en sms'en nodig.
GPS werkt ook prima. Met MobileUncle voor de zekerheid PowerGPS, AGPS en Epo aangezet, je weet maar nooit waar het goed voor is. Een fix heb ik binnen 10 seconden.
Ik heb tot nu toe eigenlijk slechts 2 kleine negatieve dingetjes: Er is geen notificatie LED maar daar keek ik eigenlijk toch al vrijwel nooit naar. Verder zit er een klein beetje speling op de klep achter nadat ik deze een keer of 5 open en dicht geklikt had. Deze kan nu een heel klein beetje heen en weer schuiven, maar niet vervelend veel.

Rooten staat hier uitgelegd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2247537

CWM staat er nu ook op met behulp van MobileUncle.
http://www.androidiani.co...ing-cubot-m6589-a890.html

De stock launcher ziet eruit als TouchWiz, dat heb ik dus maar even heel snel vervangen door Apex Launcher ;)

Hier staan ook nog wat bestanden (originele ROM's en drivers e.d.) van Cubot zelf, maar die heb ik eigenlijk nodig totdat er een nieuwere ROM uitkomt natuurlijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door FlowDesign op 24-06-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:17
Die Faea 2 is toch behoorlijk interessant geworden! de turbo mt en een 3000 mah batterij!
en als prijs onder 250$ is dan wordt dit misschien opvolger van mijn htc one x!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign, kan je eens testen of het alarm ook werkt als de telefoon volledig uitgeschakeld is? Tot hiertoe ziet het er een goede smartphone uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:48
Hoezo zou dat werken? Volgens mij werkt dat op geen enkele smartphone. Je pc kan toch ook geen acties uitvoeren als deze uitgeschakeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jawel, pc kan dat wel en telefoon kan dat ook. Zie mijn post eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
partyondude schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:32:
Hoezo zou dat werken? Volgens mij werkt dat op geen enkele smartphone. Je pc kan toch ook geen acties uitvoeren als deze uitgeschakeld is?
Elke telefoon kan dat, naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Momus schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:33:
[...]

Geinig, wist ik niet.
Mijn THL W100 kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 20:59
Ook nooit geweten dat dat kon, wel handig!
Mijn Huawei G615 doet het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

FlowDesign schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:50:
Korte review van de Cubot M6589 :)

Na een paar daagjes er een beetje mee prutsen ben ik al met al tot nu toe zeer tevreden over de Cubot M6589 (1GB/4GB, wit). Design vind ik zelf mooi en het is gelukkig ook geen kopie van een ander merk. Alles waarmee geadverteerd wordt klopt en het werkt allemaal. De telefoon stond zelfs al op Nederlands ingesteld toen ik 'm kreeg, maar ik denk dat Pandawill dat al voor me gedaan had. Er stond slechts één Chinees dingetje op, namelijk een Chinees toetsenbord. Dat heb ik er met Titanium backup vanaf gegooid.
Standaard staat er Android 4.2.1 op, wat prima draait en ook Google Play en Gapps staan standaard geïnstalleerd. Het ding werkt gewoon echt lekker snel. Er is nergens lag te bekennen. Een Turbo versie van de MTK6589 heb ik iig niet nodig. Daarnaast ben ik echt blij dat ik geen 5" toestel heb uitgezocht. Deze is 4,7" en ik vind dit voor mij echt de max. 4,5" tot 4,7" met een 720p scherm is gewoon uitstekend :) De helderheid van het scherm is ook goed. Eerder te veel licht dan te weinig. De Dual-SIM functie werkt ook perfect. M'n privé SIM gebruik ik voor het 3G slot en die van m'n werk in het 2G slot. Voor m'n werk heb ik toch alleen maar telefoneren en sms'en nodig.
GPS werkt ook prima. Met MobileUncle voor de zekerheid PowerGPS, AGPS en Epo aangezet, je weet maar nooit waar het goed voor is. Een fix heb ik binnen 10 seconden.
Ik heb tot nu toe eigenlijk slechts 2 kleine negatieve dingetjes: Er is geen notificatie LED maar daar keek ik eigenlijk toch al vrijwel nooit naar. Verder zit er een klein beetje speling op de klep achter nadat ik deze een keer of 5 open en dicht geklikt had. Deze kan nu een heel klein beetje heen en weer schuiven, maar niet vervelend veel.

Rooten staat hier uitgelegd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2247537

CWM staat er nu ook op met behulp van MobileUncle.
http://www.androidiani.co...ing-cubot-m6589-a890.html

De stock launcher ziet eruit als TouchWiz, dat heb ik dus maar even heel snel vervangen door Apex Launcher ;)

Hier staan ook nog wat bestanden (originele ROM's en drivers e.d.) van Cubot zelf, maar die heb ik eigenlijk nodig totdat er een nieuwere ROM uitkomt natuurlijk :)
Mooi om te horen :).
Komt er eigenlijk nog een Turbo versie van dit toestel?
Hoe is de WIFI, en is het toestel een beetje stevig?
Verder nog geen andere problemen tegen gekomen?
Ik heb eigenlijk het liefst een 720p M6589T phone, 1080P is een beetje overkill, hoef ik alleen als er een goede cpu/gpu en een fatsoenlijke batterij in zit.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Zijn er ook chinese androidphones de laatste tijd met een qwerty-toetsenbord? (zoals de Motorola Milestone 2 en bijv. Sony Xperia Pro mk16i)

Tot zover ben ik ze niet tegen gekomen helaas (niet op dx, focalprice of lightake iig)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Daar is helaas maar één, kort antwoord op te geven: Nee.
Motorola en LG hebben volgens mij wel interresante toestellen maar die zijn niet in Nederland te koop.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 08:03
Voor de geïnteresseerden:
http://www.ibood.com/nl/n...m_en_Quad-Core_processor/

De Huawei Ascend Honor 2 als dagaanbieding bij ibood, voor de prijs van 219,95. De verwachte verzenddatum is 2 juli.

De deal loopt via 3x3smartdeal.nl, die dit via Huawei laten lopen, als ik het goed heb begrepen. Er zijn telefoons beschikbaar voor de eerste 100.000 kopers.

De telefoon komt met 3 jaar pick-up & return garantie, 3 dagen repair service én 3 jaar dataprotectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Momus schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:33:
[...]

Heb hier een oude Sony Ericsson W890i (en een K800) die dit dus ook doen, soms gaat de telefoon uit omdat de batterij 'op' is. Maar het alarm gaat alsnog af in de ochtend.. Of echt élke telefoon dat kan weet ik niet, maar er zijn iig telefoons die dat al heel lang kunnen.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had ik niet net een nieuwe telefoon dan had ik die ibood besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerbenscippy schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:42:
Ook ik ben inmiddels aangestoken met het 'Chinese telefoon'-virus, vooral omdat ik op zoek ben naar een dual sim telefoon om mijn werk-en prive telefoonverkeer te regelen.

Daarbij is het voor mij belangrijk dat ik de beide simkaarten die ik wil gaan gebruiken ook beide kan gebruiken met internet Dus beide simsloten moeten in principe geschikt zijn voor 3g. Ik heb begrepen dat niet elke dual sim telefoon deze functionaliteit heeft. Edit: Ik begrijp dat 2g ook internetverbinding geeft? Kan ik daarmee ook what's appen?

Op basis van mijn voorkeuren ben ik bij de volgende telefoons terechtgekomen, waarvan ik enkel weet dat ze dual sim zijn. Graag zou ik willen weten of iemand ervaring heeft met een van deze telefoons met twee simkaarten met 3g verbinding.

-Newman K1
-iOcean X7 Youth
-Jiayu G3S
-Lenovo a820

Mochten jullie niet bekend zijn met deze functionaliteit een van deze telefoons, maar wel bekend zijn met een vergelijkbare telefoon met de specifieke functionaliteit van 2x simslot voor 3g, dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt!
Geen enkele van deze modellen hebben 2x 3G ondersteuning. Denk dat dat is ivm batterijduur?
Wel kan er nog steeds worden geinternet met de 2G sim, maar in de praktijk natuurlijk niet zo handig.
WiFi is natuurlijk altijd mogelijk.

Op 2G kan ook worden ge-WhatsAppt, maar kan wel maar 1x worden geïnstalleerd dus standaard enkel met 1 nummer te gebruiken!
Wellicht indien je met multi user account in Android nog wat kunt dat het dan wel kan werken.

Mocht je ook de gsm zakelijk willen gebruiken dan zal ik de iocean overslaan.
De andere merken zijn al wat langer op de markt namelijk en lijken hierdoor betrouwbaar.

Zelf heb ik persoonlijk ervaring met de andere merken en kan ik aanraden om diegene te nemen met voor jou beste specs. De Amoi versie is dan ook nog eens zonder Android, maar kan ook met geleverd worden in de vorm van de Amoi N828 bijv. Deze heeft een betere camera ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:02
gajus26 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 04:56:
De deal loopt via 3x3smartdeal.nl, die dit via Huawei laten lopen, als ik het goed heb begrepen. Er zijn telefoons beschikbaar voor de eerste 100.000 kopers.
De 3x3 smart deal loopt inderdaad via Huawei. Het is niet zo dat er 100.000 telefoons beschikbaar zijn, die 100.000 geldt voor de 3x3 deal.

Zie voor meer info ook het topic van een andere Huawei phone, de Y300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
20$ korting op zowel de FAEA F1 als F2.
http://www.gizchina.com/2...ount-on-f1-and-f2-phones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gisteravond de G3S ingewijd, internet doet t ook prima na instellen van de APNs:
Heb een combinatie van de gegevens op m'n oude telefoon en de website gebruikt.
Dit ging in 1 keer goed:

Naam Tele2 NL
APN internet.tele2.nl
MCC 204
MNC 02
APN-type default,supl
APN-protocol IPv4
Roamingprotocol IPv4
Verificatie PAP

APN type "supl" is voor A-GPS, vooral "default" is belangrijk voor je dataverbinding.
Bellen gaat goed, 3G ook, SMS heb ik nog niet getest maar dat moet vast ook wel lukken.

Voor MMS (heb ik nog niet ingesteld of getest):
Naam Tele2 MMS NL
APN internet.tele2.nl
MMSC http://mmsc.tele2.nl
MMS-proxy 193.12.40.64
MMS-poort 8080
MCC 204
MNC 02
APN-type mms
APN-protocol IPv4
Roaming protocol IPv4
Wat een telefoon! Ik had echt nooit gedacht dat je voor €170 inclusief €35 verzendkosten zo ontzettend veel telefoon kon krijgen!
Accuverbruik is geweldig, vannacht maar 2-3% verlies gehad dus dat deep sleepen zit wel goed.

Hij kwam met root toegang, dus even Baidu, de chinese Calendar en de Guide eraf gegooid. Vervolgens een niet zo ontzettend kleurige launcher er overheen en presto.

Ik krijg binnen een GPS fix in een seconde of 30, met mijn Desire kreeg ik die gewoon niet binnen. Buiten nog niet getest.

Tot nu toe alles wat ik ervan had gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nbabu
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 21:14
FlowDesign schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:10:
[...]
Meen je nu serieus dat je NFC een hogere prio geeft dan een fatsoenlijke accu? Denk daar nog eens goed over na zou ik zeggen.
Daar heb ik genoeg over nagedacht en voor mij heeft NFC inderdaad een hogere Prio. In 90% van de tijd heb ik de mogelijkheid om mijn telefoon van stroom te voorzien, dus als de telefoon minder lang meegaat op een acculading hoeft dat geen probleem te zijn. Als ie het maar minstens 1 dag blijft doen.

In ieder geval goed om te horen dat je met jouw Cubot een goede GPS ontvangst hebt. Het lijkt dus ook enigzins aan de antenne te zitten die de fabrikanten erin zetten, want bij de IOcean X7 blijkt dit het manco te zijn.
poema schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:26:
[...]
Zijn apps voor, kijk maar in de store. De geinstalleerde app schrijft en leest de chip. Had er zelf eentje waarbij je een chippie schrijft met weinig bytes. Vervolgens kan je zo ongeveer alles ingeven wat de telefoon moet doen als ie het chippie leest. De app blijft dus wel op de achtergrond draaien.
Bedankt voor de uitleg, ik ben echt erg benieuwd! :D
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:20:
[...]
Met de M2A kun je elk spel spelen, is namelijk de snelste dual core die er is en heeft ook nog de Adreno 320 als GPU, die ook in de M2S, HTC One en de Galaxy S4 zit. Gamen zal dus geen probleem zijn en hij is in de praktijd net zo snel met opstarten van simpele apps als een quadcore. Hij zal alleen wat langzamer zijn met het opstarten van zware spellen maar voor de rest zit er in de praktijd niet veel verschil tussen deze dual core en andere quadcores.
Het probleem van de Xiaomi M2A vind ik dat het de duurste van het stel is en alleen maar een dual core bied. Met de GPU zit het in ieder geval wel snor!

Momenteel zit ik erg in dubio tussen de FAEA F1, FAEA F2 & GEAK EYE. Vooralsnog heeft de F2 mijn voorkeur, mits de GPS naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:48:
Een unboxing van de Faea F1 waar er twee accu's te zien vallen. Kijk als je dat nu er hoe dan ook bij krijgt indien je hem besteld weet ik genoeg :)
En een eerste test. Antutu score van 10100. Beetje zoals verwacht met deze processor.

Nog even wachten op de uitgebreide review.
Voor $149 helemaal leuk zeg.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
gerbenscippy schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:42:

-Newman K1
-iOcean X7 Youth
-Jiayu G3S
-Lenovo a820

Alvast bedankt!
Bedoel je dat je om en om 2 verschillende 3G verbindingen wil gebruiken?
Aangezien ik anders niet echt begrijp waarom je 2 3G verbindingen nodig zou kunnen hebben. Je kan niet 2x zo snel internetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Nbabu schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:08:
[...]
Het probleem van de Xiaomi M2A vind ik dat het de duurste van het stel is en alleen maar een dual core bied. Met de GPU zit het in ieder geval wel snor!
Hij heeft dan misschien maar 2 core's, maar die draaien wel een stuk sneller. De specs van de dualcore Snapdragon chipsets zijn niet slechter dan die van de quadcore MediaTek's.

Wanneer een app dus maar 1 of 2 core's gebruikt, kan die in principe dus sneller draaien op een rappe dualcore (1,7Ghz van de Snapdragon vs. 1,2Ghz van de MediaTek).
Dat hangt een beetje af van de hoeveelheid processen die op de achtergrond draaien dacht ik begrepen te hebben.
Daar komt nog bij dat bijvoorbeeld de GPS van de Snapdragons beter werkt (out of the box) en de M2A heeft ook nog eens NFC.

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 25-06-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gisteren was ie al gewoon $150, nu met korting als nog $150. Zo kan ik ook korting geven :+
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:53:
[...]
En een eerste test. Antutu score van 10100. Beetje zoals verwacht met deze processor.
10100 voor een Faea F1 (CPU: 5392, GPU: 2078, RAM: 1901, IO:729)
11800 voor een iOcean X7. (CPU: 5896, GPU: 2723, RAM: 2309, IO: 555)

Dus ja, zoals verwacht is een Cortex A7 beter dan een Cortex A5 qua performance. En een PowerVR SGX544MP is ook duidelijk beter dan de Adreno 203, maar dan nog.. het is sowieso appels met peren vergelijken omwille van de SoC + resolutie/grootte van de beide schermen. Verder kan Android 4.2.1 (X7) versus Android 4.1.2. (F1) ook nog verschil geven qua performance. Ach in the end boeit het mij weinig dat ie de Qualcomm MSM8225Q t.o.v. de MTK6589 ~1700 punten mist want gamen doe ik maar barweinig (zelfs een accu van 3000mAh is dan zo leeg) Als ik dan bovendien zie dat mijn ZTE Blade een lousy 2013 punten scoort in Antutu vind ik het wel best die F1 voor 115 euro / 150 dollar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:39
Smobbo schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:30:
[...]

Aangezien ik anders niet echt begrijp waarom je 2 3G verbindingen nodig zou kunnen hebben. Je kan niet 2x zo snel internetten ;).
Bijvoorbeeld omdat je in Nederland een abonnement hebt inclusief data en dan in het buitenland een lokaal prepaid kaartje wilt gebruiken voor data? Het is erg onhandig om dan alsnog steeds fysiek kaartjes te moeten wisselen, dan kun je haast beter een MiFi in je zak houden.

Mijn ZTE V970 kan in software op beide SIM kaartjes 3G aanzetten, ik heb van de actuele generatie nog geen toestellen gezien die dat ook kunnen.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:25:
[...]

Op 2G kan ook worden ge-WhatsAppt, maar kan wel maar 1x worden geïnstalleerd dus standaard enkel met 1 nummer te gebruiken!
Wellicht indien je met multi user account in Android nog wat kunt dat het dan wel kan werken.
Uiteraard, maar als je eenmaal Whatsapp geïnstalleerd hebt, ben je wel steeds op dat nummer te Whatsappen, ook als de internetverbinding via een andere SIM kaart (of WiFi) gaat. Dat is geen enkel probleem. Op twee nummers tegelijkertijd te Whatsappen ben je natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
Joosie200 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:03:
[...]

Gisteren was ie al gewoon $150, nu met korting als nog $150. Zo kan ik ook korting geven :+

[...]

10100 voor een Faea F1 (CPU: 5392, GPU: 2078, RAM: 1901, IO:729)
11800 voor een iOcean X7. (CPU: 5896, GPU: 2723, RAM: 2309, IO: 555)

Dus ja, zoals verwacht is een Cortex A7 beter dan een Cortex A5 qua performance. En een PowerVR SGX544MP is ook duidelijk beter dan de Adreno 203, maar dan nog.. het is sowieso appels met peren vergelijken omwille van de SoC + resolutie/grootte van de beide schermen. Verder kan Android 4.2.1 (X7) versus Android 4.1.2. (F1) ook nog verschil geven qua performance. Ach in the end boeit het mij weinig dat ie de Qualcomm MSM8225Q t.o.v. de MTK6589 ~1700 punten mist want gamen doe ik maar barweinig (zelfs een accu van 3000mAh is dan zo leeg) Als ik dan bovendien zie dat mijn ZTE Blade een lousy 2013 punten scoort in Antutu vind ik het wel best die F1 voor 115 euro / 150 dollar :)
Zit er op je blade wel Nederlandse taal? Op de Faea F1 zit namelijk geen nederlands zover ik kan vinden! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wian_gn schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:15:
[...]

Bijvoorbeeld omdat je in Nederland een abonnement hebt inclusief data en dan in het buitenland een lokaal prepaid kaartje wilt gebruiken voor data? Het is erg onhandig om dan alsnog steeds fysiek kaartjes te moeten wisselen, dan kun je haast beter een MiFi in je zak houden.

Mijn ZTE V970 kan in software op beide SIM kaartjes 3G aanzetten, ik heb van de actuele generatie nog geen toestellen gezien die dat ook kunnen.

[...]

Uiteraard, maar als je eenmaal Whatsapp geïnstalleerd hebt, ben je wel steeds op dat nummer te Whatsappen, ook als de internetverbinding via een andere SIM kaart (of WiFi) gaat. Dat is geen enkel probleem. Op twee nummers tegelijkertijd te Whatsappen ben je natuurlijk niet.
Dat kan ook, alleen moet je dan via de instellingen het simbeheer zo instellen dat de 3G verbinding via de andere sim loopt. Dan wissel je het gewoon om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
boppos schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:18:
[...]
Zit er op je blade wel Nederlandse taal? Op de Faea F1 zit namelijk geen nederlands zover ik kan vinden! :(
Zit er niet op nee, dus het is er uitgesloopt of je kunt proberen met MoreLocale o.i.d. toch NL er in te krijgen. Maar Nederlands is leuk als het erop zit, maar voor mij geen must. Die Blade heeft het wel, menig MTK6589 heeft het out of the box. Maar soms kom je toestellen tegen die het niet aan boord hebben, zoals de Neomobile n002i en dus ook Faea F1. Toch is het verwarrend want op sommige sites tref je bij de specs wel Nederlands aan, echter ik denk dat zulke specs snel knip en plak werk is van andere android phones die het wel standaard aanbieden.

Voor mij zijn compacte afmetingen een dikke pre, werkende GPS een pre (hopelijk heeft Faea een goede antenne gestopt in hun F1/F2 modellen) en hoe goedkoper hoe beter imho :+ Dikke specs is leuk, maar niet nodig voor mijn eenvoudige gebruik. De ontwikkelingen gaan wel hard als je bedenkt dat ik vorig jaar nog voor €160 een Jiayu G3 in huis haalde en nu slechts €115 kwijt ben voor een F1 en/of €165 voor de X7 die beide quadcore bieden, de een NFC, de ander full hd :9 Ben benieuwd wat volgend jaar brengen zal in Chinaphoneland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenscippy
Smobbo schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:30:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad. Voor mijn 'werk' mag ik veel gebruik maken van Whats App en heb gezien dat via Multiple Account van Android 4.2 evt. 2 whatsapp accounts op 1 telefoon mogelijk zijn.

Maar inmiddels begrepen dat een in principe elke dual-sim telefoon dus wel geschikt is voor 2 internetverbindingen; dwz een 3g en een 2g verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgend jaar?
Octacore, 5.5-6 inch full hd scherm,4G, NFC, android 6, 2gb ram. Noem het maar op. ;)
Maar tot die tijd ben ik nog erg tevreden met mn iOcean X7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gerbenscippy schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:33:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad. Voor mijn 'werk' mag ik veel gebruik maken van Whats App en heb gezien dat via Multiple Account van Android 4.2 evt. 2 whatsapp accounts op 1 telefoon mogelijk zijn.

Maar inmiddels begrepen dat een in principe elke dual-sim telefoon dus wel geschikt is voor 2 internetverbindingen; dwz een 3g en een 2g verbinding.
Waarom zou je twee internetverbindingen willen gebruiken? Zeker voor Whatsapp zie ik daar geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Laatst online: 09-09 19:44
De Cubot GT99 heeft zeker één blauwe notificatie LEDje. Zie foto:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6p30kOT.png

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:12
de UMI X2 heeft een 3 kleuren led (Blauw, Groen, Rood) het combineren van de kleuren lijkt niet te werken.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Laatst online: 10-09 18:28
LinuZZ schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:14:
[...]
de UMI X2 heeft een 3 kleuren led (Blauw, Groen, Rood) het combineren van de kleuren lijkt niet te werken.
G3 heeft ook een 3 kleuren led

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
LinuZZ schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:14:
[...]

Als je bijvoorbeeld in Whatsapp de kleur op groen instelt, werkt de LED dan helmaal niet, of krijg je een andere kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Het lijkt mij sterk dat de 3 kleuren niet gecombineerd kunnen worden tot iedere andere kleur. Als je 3 kleuren kunt krijgen, kun je ook de andere kleuren krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Niet als de kleuren niet tegelijk aangestuurd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 14:14
De Cubot GT99 heeft zeker één blauwe notificatie LEDje.
De mijne is onderweg en ik ben verder erg benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Bij de Newman N2 zijn er echt 2 aparte ledjes. Een blauwe en een rode. Opladen is rood, vol is blauw. Whatsapp is rood en blauw tegelijk (dus 2 ledjes die naast elkaar branden, leuk effect en solid, dus knippert niet) en een mail of sms is solid blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenscippy
Omdat ik voor mijn werk contact heb met jongeren die ik wil bereiken via WhatsApp, maar niet via mijn privenummer wil laten lopen. Inmiddels Jiayu G3S besteld via DHgate, al is het alleen maar om te kijken of het wat is.
Ben erg benieuwd!
Tsurany schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:27:
[...]

Waarom zou je twee internetverbindingen willen gebruiken? Zeker voor Whatsapp zie ik daar geen nut.

[ Voor 13% gewijzigd door gerbenscippy op 25-06-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komen binnenkort 5 nieuwe QuadCores smartphones op de markt :

De Geak Eye

De TCL Idol X

De iOcean X7 32GB

De Dakele 2X

De MLais M58 Pro

De NEO003

Specs van een Neo 003:

Although the Neo N003 has launched later than other similar phones, it happens to pack a few more features than the rivals including OTG, MHL, 13 mega-pixel rear camera, up to 2GB RAM, Yamaha audio, and a 1.5Ghz quad-core MT6589T chipset.

Neo have also confirmed that the N003 will will come in both a 'Youth' and 'Premium' version like the JiaYu G4 and iOcean X7, but the only differences between the 2 phones are the amount of RAM, memory, front camera and price! The Neo N003 'Youth' will pack 1GB RAM and 8GB ROM, where as the 'Premium' version of the phone will receive 2GB RAM and 32GB ROM.

Neo N003 Youth Neo N003 Premium
Screen Size and resolution 5-inch
1920 x 1080 5-inch
1920 x 1080
Screen specifications Corning Gorilla Glass 2
IPS
OGS
Multi-touch
Can be used with gloves Corning Gorilla Glass 2
IPS
OGS
Multi-touch
Can be used with gloves
Operating System Android 4.2 Jelly Bean Android 4.2 Jelly Bean
CPU Mediatek 1.2Ghz MT6589 quad-core Mediatek 1.2Ghz MT6589 quad-core
RAM 1GB 2GB
ROM 8GB 32GB
Battery 3000mAh 3000mAh
Cameras Front: 0.3 mega-pixel
Rear: Sony 13 mega-pixel Front: 3 mega-pixel
Rear: Sony 13 mega-pixel
Other OTG HDMI
Yamaha speakers
Noise reduction
Includes headphones, charger,USB wire OTG HDMI
Yamaha speakers
Noise reduction
Includes headphones, charger,USB wire
Release date April 2013 April 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
Fresno schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:23:
[...]

De mijne is onderweg en ik ben verder erg benieuwd naar je bevindingen.
Heb hem nu een weekje in gebruik. Bevalt zeer goed. Stock android, Camera kwaliteit is goed voor telefoon voor die prijs. Ik heb geen problemen met Wi-Fi, Bluetooth, GPS hier in Shenzhen, China. Werkt allemaal perfect. Alleen touchscreen reageerd soms niet goed als je de telefoon aan de oplader hebt hangen. Ik heb dit probleem vangaag al gemeld bij Cubot zelf maar ze gingen er naar kijken. Ik mag hem niet zelf opdraaien en er naar kijken. Werd me ook nog verteld :+

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 14:14
Bedankt, voor je info.
Heb je de epo en a-gps ingeschakeld, of werkt deze ook op alleen de gps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 19:21
Oef hoop keuze in china met veel dezelfde specs.. erg interessant.. Ga ook eens rondneuzen, mijn huawei ascend g300 valt namelijk een beetje tegen. Vermoed dat ik voor een mooi bedrag een (veel?) betere telefoon kan scoren in China.

Zijn de telefoons uit de eerste post nog steeds beetje up to date? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LamSchaap schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 18:42:
[...]

Alleen touchscreen reageerd soms niet goed als je de telefoon aan de oplader hebt hangen. Ik heb dit probleem vangaag al gemeld bij Cubot zelf maar ze gingen er naar kijken. Ik mag hem niet zelf opdraaien en er naar kijken. Werd me ook nog verteld :+
Dat probleem heb ik bij mijn desire en mijn archos tablet ook. Valt samen met welke oplader ik gebruik, heb ik gemerkt. Of welke usb-kabel ik in mijn oplader plug. Hoe dan ook, ik laad ze alleen 's nachts op, dus dan heb ik er geen last van.

Hoe is de accuduur van de cubot? Zit toch nog een beetje te dubben of ik niet voor de gt99 ga. Zeker nu je zegt dat de camera redelijk goed is. Zelfde prijs als de faea. Alleen iets groter kwa formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
ik heb bij Banggood een telefoon besteld laten verzenden met DHL krijg ik het bericht dat ze geen telefoons meer verzenden met DHL

omdat de regels strenger zijn geworden

met het oog op de batterijen die er bij zitten

dus werd mij aangeboden het via airmail te doen dit maar gekozen dan maar langer wachten:) maar het blijft vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb ik vaker gehoord.
Overigens doen andere shops het nog wel. Die maken alleen niet duidelijk dat het om een telefoon gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Heb hem nu een weekje in gebruik. Bevalt zeer goed. Stock android, Camera kwaliteit is goed voor telefoon voor die prijs. Ik heb geen problemen met Wi-Fi, Bluetooth, GPS hier in Shenzhen, China. Werkt allemaal perfect. Alleen touchscreen reageerd soms niet goed als je de telefoon aan de oplader hebt hangen. Ik heb dit probleem vangaag al gemeld bij Cubot zelf maar ze gingen er naar kijken. Ik mag hem niet zelf opdraaien en er naar kijken. Werd me ook nog verteld :+
Dat ligt aan de lader. Heb ik een keer gehad toen ik tijdelijk een andere lader van m'n pa op m'n HTC Sensation gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Bedankt voor de led-info :)
Bij Pandawill zei men dat er geen notificatieled op de GT99 zit, maar fijn dat hij er wel is. Ik ga er snel 1 bestellen, als ik een shop heb uitgekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

[...]

Heb hem nu een weekje in gebruik. Bevalt zeer goed. Stock android, Camera kwaliteit is goed voor telefoon voor die prijs. Ik heb geen problemen met Wi-Fi, Bluetooth, GPS hier in Shenzhen, China. Werkt allemaal perfect. Alleen touchscreen reageerd soms niet goed als je de telefoon aan de oplader hebt hangen. Ik heb dit probleem vangaag al gemeld bij Cubot zelf maar ze gingen er naar kijken. Ik mag hem niet zelf opdraaien en er naar kijken. Werd me ook nog verteld
Zat er ook een cover bij de cubot?
Zou leuk zijn als je nog wat accessoires kon meenemen van cubot naar Nederland :+

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 25-06-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was vanmiddag eerlijk gezegd wel verbaasd over WhatsApp icm dual SIM gebruik. Heb m'n privé SIM in het 3G slot en die van m'n werk in 2G slot. WhatsApp account is gekoppeld aan m'n privénummer, maar kreeg ineens een WhatsAppberichtje van een collega die alleen m'n werknummer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 10:19
@FlowDesign, raar (en ongewenst)..kan dat uberhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gerbenscippy schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:36:
Omdat ik voor mijn werk contact heb met jongeren die ik wil bereiken via WhatsApp, maar niet via mijn privenummer wil laten lopen. Inmiddels Jiayu G3S besteld via DHgate, al is het alleen maar om te kijken of het wat is.
Ben erg benieuwd!
[...]
Dan heb je dus geen twee internet verbindingen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijkbaar ben je voor WhatsApp gewoon online op beide nummers, ongeacht aan welk nummer je account gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De hamvraag is; kunnen ze zien wat je privé nummer is of dat achterhalen? Ik wil nl. niet dat mijn werk mijn privé nummer te weten komt en dat zou lullig zijn als whatsapp dit lekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 23:41

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: http://www.faea.com.cn/statics/images/F2.jpg

Bijzonderheden: OTG, OGS, NFC
Site: http://www.faea.com.cn/product/f2/
Specs: http://www.faea.com.cn/product/f2/f2param/

Launch: 10 juli voor 1299 Yuan (€162) (waarschijnlijk 1GB RAM versie, als het goed is komt er dus ook een 2GB versie (zie specs))

[ Voor 24% gewijzigd door ocn op 25-06-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_Dain schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:47:
De hamvraag is; kunnen ze zien wat je privé nummer is of dat achterhalen? Ik wil nl. niet dat mijn werk mijn privé nummer te weten komt en dat zou lullig zijn als whatsapp dit lekt..
Ik zal het morgen ff bij collega's navragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
FlowDesign schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:08:
[...]

Ik zal het morgen ff bij collega's navragen :)
Dank! Ik vermoed trouwens van niet.. ik heb zelf een keer mijn 06 nummer laten wijzigen (omdat werk mij constant belde privé) en nooit meer een whatsapp ontvangen via werk. Maar zeker weten is wel fijn! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
FlowDesign schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:45:
Blijkbaar ben je voor WhatsApp gewoon online op beide nummers, ongeacht aan welk nummer je account gekoppeld is.
Correct. Je moet alleen een nummer opgeven voor je verificatie/identificatie via sms.

Whatsapp werkt ook op een tablet die alleen WiFi heeft, en geen 2G/3G verbinding. De enige beperking wat dat betreft is dat een telefoonnummer aan maximaal 1 installatie/device te koppelen is.
Maar dus ook andersom: 1 telefoonnummer aan 1 installatie.

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 26-06-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_Dain schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:47:
Dat denk ik niet.
Het is eerder een privacygebonden vraag hoe whatsapp zonder toestemming aan jouw '2e nummer' komt en dat je hier zomaar whatsapp berichten mee ontvangt.
Alsof ie uitleest dat er 2 simkaarten inzitten en alle berichten die worden verzonden via whatsapp naar sim 2 doorstuurt via whatsapp naar het account van sim 1.
Andere theorien kan ik er ook niet aan vastleggen, want van origine is whatsapp gekoppeld aan 1 nummer en niet aan 1 telefoon.
Wellicht dat men dual-sim heeft ontdekt en alle whatsappjes van de sim waar geen actief account aan is gekoppeld door stuurt naar de sim die wel een actief account heeft? Maar dan reageer je alsnog met je prive nummer.

Conclusie: whatsapp moet dual-sim en nummerwijzingen implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
By the way, ik kwam er net achter dat in gps.conf de NTP_SERVER nog op China stond, dat maakt het krijgen van een GPS fix trager. Edit deze naar:NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org of NTP_SERVER=europe.pool.ntp.org

In Nederland is nl het snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ophidian877
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-11-2013
Ik zit te kijken voor een China phone <200 USD. De prijs speelt hier een grote rol. Verder 720P en een quadcore.

De shortlist:
1: Newman K1 - Deze heeft een gelamineerd paneel en G+G. Wat houd dit precies in? a 199USD
2: De cubot 99GT. - de prijspakker a 160 USD
3: De S4 clone - H9500+- veel accesoires meegeleverd a 190USD
4: De Vowney V5 - a 170 USD

Alle zijn op Pandawill terug te vinden voor meer informatie. Ik vind het erg moeilijk te kiezen. Welke springt er voor jullie uit en waarom. Gebruikers ervaringen over scherm en bouw kwaliteit zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ophidian877 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 04:38:
Ik zit te kijken voor een China phone <200 USD. De prijs speelt hier een grote rol. Verder 720P en een quadcore.

De shortlist:
1: Newman K1 - Deze heeft een gelamineerd paneel en G+G. Wat houd dit precies in? a 199USD

Alle zijn op Pandawill terug te vinden voor meer informatie. Ik vind het erg moeilijk te kiezen. Welke springt er voor jullie uit en waarom. Gebruikers ervaringen over scherm en bouw kwaliteit zijn welkom!
Wat dacht je van de Faea F1? Heeft NFC en kost hetzelfde incl 720p, quadcore en 1gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ophidian877 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 04:38:

De shortlist:

Een S4 clone zou ik niet mee willen rondlopen.
De cubot word door meerderen besteld, voorsl omdat ie goedkoop is.
De vowney is redelijk hetzelfde als de newman k1. Niet heel exclusief, beetje doorsnee telefoon.
Je zou ook kunnen kijken maar de jiayu g3s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
dutchgio schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:02:
[...]

Dat denk ik niet.
Het is eerder een privacygebonden vraag hoe whatsapp zonder toestemming aan jouw '2e nummer' komt en dat je hier zomaar whatsapp berichten mee ontvangt.
Alsof ie uitleest dat er 2 simkaarten inzitten en alle berichten die worden verzonden via whatsapp naar sim 2 doorstuurt via whatsapp naar het account van sim 1.
Andere theorien kan ik er ook niet aan vastleggen, want van origine is whatsapp gekoppeld aan 1 nummer en niet aan 1 telefoon.
Wellicht dat men dual-sim heeft ontdekt en alle whatsappjes van de sim waar geen actief account aan is gekoppeld door stuurt naar de sim die wel een actief account heeft? Maar dan reageer je alsnog met je prive nummer.

Conclusie: whatsapp moet dual-sim en nummerwijzingen implementeren.
Dat is wel heel apart, ik heb nu meerdere dual-sim toestellen gehad en heb dit altijd gecheckt samen met mijn vriendin.

Zij heeft beide nummers van mij in haar telefoon maar kan alleen maar naar mijn prive nummer een whatsapp bericht sturen.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
Zenix schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:22:
[...]

Zat er ook een cover bij de cubot?
Zou leuk zijn als je nog wat accessoires kon meenemen van cubot naar Nederland :+
Nou veel is er niet te krijgen... Standaard zit er rubber hoesje en screen protector erbij. Dat is eigenlijk alles.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:11:
[...]

Dat probleem heb ik bij mijn desire en mijn archos tablet ook. Valt samen met welke oplader ik gebruik, heb ik gemerkt. Of welke usb-kabel ik in mijn oplader plug. Hoe dan ook, ik laad ze alleen 's nachts op, dus dan heb ik er geen last van.

Hoe is de accuduur van de cubot? Zit toch nog een beetje te dubben of ik niet voor de gt99 ga. Zeker nu je zegt dat de camera redelijk goed is. Zelfde prijs als de faea. Alleen iets groter kwa formaat.
Accu is 2200mAh en gaat met het gemak de hele dag mee. Ik zal vandaag is wat foto's maken met Cubot GT99. Opload het resultaat vandaag wel.

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:37:
By the way, ik kwam er net achter dat in gps.conf de NTP_SERVER nog op China stond, dat maakt het krijgen van een GPS fix trager. Edit deze naar:NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org of NTP_SERVER=europe.pool.ntp.org

Goede tip! _/-\o_
Heb mn Cubot ook binnen en ik deel je ervaringen zoals een paar pagina's terug. Heb m nog niet geroot, had gisteravond nauwelijks tijd. Aankomende 2 dagen maar eens mee spelen, kan ik mn GPS daarna ook (fatsoenlijk) gebruiken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Laatst online: 14:43
Weten jullie of de taal van de FAEA F1 en F2 naar Nederlands in te stellen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31
FlowDesign schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:37:

Nice! Nooit over nagedacht maar inderdaad heel logisch.

Heb het via een app gedaan (root nodig)
Google Play: FasterGPS

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Turismo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:36:
[...]

Nice! Nooit over nagedacht maar inderdaad heel logisch.

Heb het via een app gedaan (root nodig)
Google Play: FasterGPS
Allemaal leuk, maar het helpt geen fuck. Toch in ieder geval niet bij de iOcean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31
Momus schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:37:
[...]

Allemaal leuk, maar het helpt geen fuck. Toch in ieder geval niet bij de iOcean.
ehh?? kan je toelichten wat niet werkt? de app of de tweak zelfs?

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ophidian877
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 07:58:
[...]

Wat dacht je van de Faea F1? Heeft NFC en kost hetzelfde incl 720p, quadcore en 1gb
Een goede optie inderdaad. NFC zie ik mezelf niet snel gebruiken maar daartegenover staat wel de Qualcomm Snapdragon S4 8225Q quad-core processor. Is deze niet een stuk sneller dan de gangbare Mediatek quadcore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momus schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:37:
[...]

Het zal je niet helpen bij de kwaliteit van de fix. Een NTP server is niks anders dan een server voor tijdsynchronisatie. Je synchroniseert de tijd tussen je telefoon en de GPS satellieten waardoor je wat sneller een fix kan krijgen, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ophidian877 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:39:
[...]

Een goede optie inderdaad. NFC zie ik mezelf niet snel gebruiken maar daartegenover staat wel de Qualcomm Snapdragon S4 8225Q quad-core processor. Is deze niet een stuk sneller dan de gangbare Mediatek quadcore?
Nee, zelfs trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Turismo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:38:
[...]

ehh?? kan je toelichten wat niet werkt? de app of de tweak zelfs?
De app werkt prima. Met de tweak en een stuk waxinelicht nog altijd dramatische GPS ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Momus schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:47:
[...]

De app werkt prima. Met de tweak en een stuk waxinelicht nog altijd dramatische GPS ontvangst.
Huh? Ben je nu al kaarsjes aan het branden voor je nieuwe telefoon??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Neem eens de tijd om het in iets meer dan een one-liner samen te vatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
guapper schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:55:
[...]

Huh? Ben je nu al kaarsjes aan het branden voor je nieuwe telefoon??
Waxinelichtbakjes zijn van aluminium en kunnen daardoor als antenne fungeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:44
LamSchaap schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:31:
[...]

Nou veel is er niet te krijgen... Standaard zit er rubber hoesje en screen protector erbij. Dat is eigenlijk alles.

[...]

Accu is 2200mAh en gaat met het gemak de hele dag mee. Ik zal vandaag is wat foto's maken met Cubot GT99. Opload het resultaat vandaag wel.
Graag, ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Tsurany schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:06:
[...]

Waxinelichtbakjes zijn van aluminium en kunnen daardoor als antenne fungeren.
:) Vanochtend m'n lolbroek aangetrokken geloof ik... Sorry als het een ongepaste reactie was.

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 26-06-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik zou er een traphekje aan vastplakken voor nog betere ontvangst.

Je config moet kloppen, samen met de tools kun je dat optimaal instellen en met een lege gps cache een initiele fix halen door hem met een GPS progje een half uur oid buiten te leggen. Pas na die initiele fix zou je verbetering moeten merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ophidian877
Weet iemand wat de voordelen zijn van een gelamineerd IPS scherm en wat G+G (gehard glas?) inhoud? Het staat bij de Newman K2. Als het een veel fancyer looking scherm opleverd speelt dat wel mee in mijn keuze.
Pagina: 1 ... 53 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.