Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.dekeijzer.eu/Y300/huawei_logo.gif

Intro:
Als echte Apple Fanboy, iPhone 3G --> 3GS --> 4S --> 5, iMac, iPod, iPad, volledige geïntegreerd met iMessage, iCloud, FaceTime, mezelf afgevraagd na het zien van [cashback] Huawei Y300, 20 euro terug of dit wel echt bij me past. Mijn Salaris en Status past immers helemaal niet binnen het financiële plaatje van deze "Marktleider".

Een Android 4 "Jelly Bean" telefoon voor "Onder de 100 Euro" , dat moet toch een ontzettend goede deal betreffen nietwaar?

Overstag:
De stoute schoenen aangetrokken. iPhone 5 op Marktplaats, E500 voor gevangen. E400 in de pocket.

Blijkt het nog eens enorm te bevallen ook. Internet, Whatsapp, Mail (met K-9 welliswaar), Internetbankieren, OV9292/NS, Buienradar, Playtube (als IOS' FoxTube vervanger), alles werkt als een zonnetje.

Problemen?
De telefoon is beduidend langzamer dan "vergelijkingsmateriaal" als de iPhone 5 welke ik in mijn bezit heb gehad, maar hij "doet zijn ding", is zijn geld dubbel en dwars waard! Uiteraard geen super geweldige cam (5MP back, 0,3 front), maar om even een "kiekje" te knippen is het allemaal in orde.

Ben ik verder problemen tegen gekomen met de telefoon? Ja, maar die zijn echt miniem te noemen:
  • Rabobank Internetbankieren was 1x "opeens" zijn telefoonregistratie kwijt, en moest ik dus opnieuw registeren met een RandomReader. (Zegt misschien meer over de App dan te Telefoon)
  • 1x bleef mijn groene LED branden aan de voorzijde, er was echt geen ongelezen bericht meer aanwezig. Bij het ontvangen van een nieuw bericht lostte dit probleem zich vanzelf op.
  • Er is 1 persoon (op tweakers) die aangeeft dat software verdwijnt op zijn Y300. Zie zijn review alhier: productreview: Huawei Ascend Y300 Zwart review door job_h Het lijkt een incident bij maar 1 persoon!
Is deze Telefoon te Rooten?
JA! Wat knip en plakwerk:
Methode 1 is nieuw en dus hebben niet zoveel mensen gebruikt. Voordeel is dat het sneller is dan methode 2 :P

Methode 2 duurt wat langer omdat je contact moet opnemen met de servicedesk van Huawei en de unlock code aanvragen. Let op deze code is specifiek en dus is het gekoppeld aan je imei nummer.
Wat is Huawei voor merk
Huawei is een grote Chinese speler op de Telecommunicatie Markt, voornamelijk B2B. Ze geven zelf aan (link moet ik nog zoeken) dat 1 op de 5 nederlanders Huawei apparatuur in zijn/haar bezit heeft. Ze zijn hard aan de weg aan het timmeren hun B2C markt te vergroten middels CashBack acties specifiek voor de nederlandse markt.

Waar koop ik een Huawei Y300 en voor hoeveel?:
In de PriceWatch kun je deze telefoon, Simlockvrij vinden voor zo'n E150 - E160 euro
Let op dat er een Thuiskopieheffing van E6,05 wordt gehanteerd!

Andere optie is een PrePaid pakket van T-Mobile op de kop te tikken voor E119,99 (als je die nog vinden kunt) Dit pakket wordt verkocht alszijnde "met SimLock", maar uit veel bronnen is te halen dat dit juist niet het geval is, zo ook bij mij! Let op dat ook hier een Thuiskopieheffing van E6,05 wordt gehanteerd. Een week geleden waren deze pakketten nog volop te verkrijgen via o.a. KijkShop, Wehkamp, MediaMarkt, maar die lijken allemaal door hun voorraden heen. Kijkshop helemaal snel, want die hanteerde geen E6,05 thuiskopieheffing. (voor de liefhebber heb ik nog zo'n Kijkshop pakketje liggen)

Huawei CashBack E20:
Wanneer je tussen 22 April en 30 Juni een Huawei Ascend Y300 in een nederlandse winkel koopt, kun je E20 terug ontvangen via de CashBack Actie van Huawei Nederland. Denk dus niet slim er eentje te importeren uit China of een andere Europees land om goedkoper uit te zijn! Lees de voorwaarden zorgvuldig door op hun site!

Huawei 3x3SmartDeal:
Of het nog mooier kan! JA!
Via de site http://www.3x3smartdeal.nl kun je je telefoon laten registeren:
Huawei hecht enorm veel waarde aan een goede service verlening. Je smartphone is tegenwoordig immers onmisbaar in het digitale leven en de 3x3 Smart Deal biedt je de beste bescherming hiervoor. Deze Benelux promotie geldt alleen voor de eerste 100.000 gebruikers. You get the best, want wij zijn ‘Smarter’ dan de rest!
Wat houd deze service precies in?
  • 3 jaar garantie
  • 3 dagen pick up and return
  • 3 jaar Track & Protect
Laatste optie is een beveiliging van je telefoon middels een Huawei Track & Protect App welke je kunt volgen en activeren via de website van Huawei Nederland.

Belangrijke Links:
pricewatch: Huawei Ascend Y300 Zwart
Android-Hilfe Duitsland (Y300 Forum) OOK VOOR SOFTWARE UPDATES!
Huawei CashBack Actiepagina
3x3SmartDeal
Huawei Track & Protect App
pricewatch: Huawei Ascend Y300 Zwart

Doel van dit Topic:
Zoveel mogelijk eigenaren en potentiele kopers aan te trekken om dit geweldige apparaat te bespreken. Rooten, Software Updates, Acties, Opvolgers, Bugs enz. te delen. Een review op de frontpage met 72 reacties en 16.562 views (ten tijde van schrijven van deze TopicStart) moet toch gewoon een succes zijn!

Waarom deze Telefoon en geen andere Onbekende Chinese SmartPhone?
Deze telefoon is echt zijn geld dubbel en dwars waard. Verkrijgbaar in NL, inclusief alle kosten als BTW, 3 jaar garantie, en door iedereen in Nederland simpel in de winkel verkrijgbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.dekeijzer.eu/Y300/Huawei-Ascend-Y300.jpg

Met dank aan user: spil hierbij een update:
De pagina Simkaartlock opheffen | My T-Mobile staat "Gratis verwijderen 12 maanden na aanschaf toestel" maar je kunt er direct je T-Mobile Y300 SIM unlock code krijgen!
Dit is dus specifiek voor mensen die een T-Mobile Y300 hebben aangeschaft die wèl voorzien was van een simlock (ook te herkennen aan de B188 ROM)

[ Voor 3% gewijzigd door Richard op 25-09-2013 16:53 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-04 13:58
Goed werk!
Ik heb nu mijn telefoon geroot en kan dus bevestigen dat methode 1 werkt. Alle t-mobile en onnodige Huawei apps zijn verwijderd. Ik merk nu dat de telefoon sneller is geworden.

Nu is het wachten op de eerste custom rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-04 18:53
Ik heb het toestel ook sinds een dag of 10. Gekocht bij T-Mobile en al dan niet door een vergissing is bij mij niet de thuiskopieheffing van 6,05 euro berekend. Bij Kijkshop waren ze toen al uitverkocht en na mij lag er toen nog 1. Dus de leverbaarheid is inderdaad een punt. Registratie van de 3x3 deal ging bij mij na enkele dagen nadat ik het verstuurd had via de post. Aangezien je de streepjescode voor de cashback en 3x3 natuurlijk maar 1x kunt versturen kun je alles ook in 1 envelop naar Zeewolde sturen. Dat advies kreeg ik en dat werkte goed :)

Hoe dan ook: zeer blij met mijn aankoop. Alles werkt soepel en de accu houdt het bij continue gebruik bij mij zeker 12 uren vol. Incl. 3G en GPS af en toe. Binnenkort ga ik rooten proberen via optie 1, want T-Mobile software verwijderen en Titanium backup kunnen gebruiken mis ik nog ;)

[ Voor 20% gewijzigd door objectief2 op 02-06-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeepXJ89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-03-2020
Mijn inziens een hele slimme zet van Huawei om van onderaf de markt te bestormen. De meeste europeanen zullen voor een high-end model toch een gevestigd merk prefereren.

Voor 100-120 euro en deze specificaties heeft de concurrentie weinig te bieden. De eerste waardige concurrent is een Lumia 520 (150€) wat mij betreft, hoewel een ander platform.

Ik zie dit model wel verkopen als vakantie-telefoon/back-up/tienertoestel.

PS3 80gb met 320gb, PSN tag: Papegaaienflats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoGinryuGo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 07:55
Hier is hij aangeschaft voor iemand van 50 jr, om naast de iPad 3 te gebruiken. Whatsapp is het voornaamste gebruikersdoel. Even rommelen om alle contacten met haar gmail account te laten syncen en nu vooral gebruiken.

Zojuist aan de lader gehangen met 27% sap over, 2 uur display, wifi/gps/sync continue aan en alleen 's nachts in de nachtmodus (waarbij wifi en sync aan blijven staan). Hij stond 50 uur aan.

Data-abonnement is niet aanwezig, dus er wordt geen 3G gebruikt voor data, enkel WiFi.

Tot nu toe geen klachten van mijn partner, dus rooten en verwijderen wat ze niet gebruikt is vooralsnog niet aan de orde.

Ervaring: heb er zelf niet zoveel mee gespeeld, maar voor het geld valt het apparaat me niet tegen. Het doet wat het moet doen en snel genoeg voor dagelijks gebruik. Een poweruser zal echter wel snel tegen de beperkingen aanlopen, maar die zal dan ook eerder een highend device aanschaffen.

[ Voor 2% gewijzigd door NoGinryuGo op 02-06-2013 13:34 . Reden: nachtmodus aanpassen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-04 20:54
ALPACINO schreef op zondag 02 juni 2013 @ 10:52:
Goed werk!
Ik heb nu mijn telefoon geroot en kan dus bevestigen dat methode 1 werkt. Alle t-mobile en onnodige Huawei apps zijn verwijderd. Ik merk nu dat de telefoon sneller is geworden.

Nu is het wachten op de eerste custom rom :)
Heb je toevallig een lijstje van apps die ik veilig kaan uitzetten/verwijderen?
Had al 1x per ongeluk een verkeerde verwijderd, moest ik alles opnieuw installeren omdat ie niet meer wilde booten in android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Helaas heb ik geen volledig lijstje, maar ik heb het als volgt aangepakt. Ik heb alle t-mobile apps, facebook/twitter etc verwijderd en de volgende apps bevroren (via Titanium back-up);

Back-up 6.2.32 (com.huawei.KoBackup)
DLNA v1.2.627 (com.huawei.android.dlna)
E-mail 6.1.1 (com.android.email) VIND IK overbodig
Exchange Services 5.0 (com.android.exchange) VIND IK overbodig
Face Unlock 4.1.2-509230 (com.android.facelock) VIND IK overbodig
Google Play Music 5.0.1041J.689753 (com.google.android.music) VIND IK overbodig
Help-centrum 6.1.6 (com.huawei.helpcenter)
Huawei Startpagina 6.1.20 (com.huawei.android.launcher) i.p.v heb ik Holo Launcher!
HwIME Arabic Language Pack 1.0.00 (com.huawei.inputmethod.language.arabian) en de overige Language Pack. Wel Dutch aanlaten.
Inrichtingsbericht 1.0.0 (com.huawei.omacp)
Me Widget 6.1.73 (com.huawei.android.mewidget) VIND IK overbodig
Mijn agenda 5.0.13 (com.huawei.android.calendarwidget)
Mijn e-mail 6.0.20 (com.huawei.android.myemail)
SIM-toolkit 4.1.1 (com.android.stk)
Tips voor startscherm 1.0.2 (com.android.protips)
Weer 5.1.49 (com.huawei.android.totemweather)

Uiteraard moet je eerst een back-up maken voordat je dingen gaat verwijderen. De bevroren apps kunnen weer aangezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04 22:06
Mooie topicstart :)

Ik heb meteen even iets waar ik tegenaan loop.. Ik weet niet zeker of het aan het toestel ligt of aan de manier waarop android met het RAM omgaat.
Ik heb redelijk vaak dat als ik whatsapp opstart, vervolgens even browse met de standaard browser en vervolgens weer Whatsapp open dat het langer duurt voordat Whatsappgesprekken weer tevoorschijn komen. Het komt ook geregeld voor als ik de telefoon langere tijd niet gebruik en vervolgens weer Whatsapp open.
Oftewel: het Whatsapp scherm met bovenaan gesprekken maar verder een witte pagina voor enkele seconden (variërend van 1 tot max 12). Hetzelfde geldt trouwens voor Gmail.

Is dit bij jullie ook het geval? Volgens mij heeft het te maken met Android die apps uit het RAM gooit om zo de applicatie die je op dat moment gebruikt soepeler te laten draaien. Zeker weten doe ik het niet, vandaar de vraag of jullie dit ook ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-07-2024
Ook besteld op t-mobile, het is een variant met een witte achterkant. een andere versie hebben ze niet namelijk. Alle toestellen die t-mobile leveren zijn simlock vrij is mij bevestigd dus dat is positief. Levertijd op het moment 3 weken.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/bfi4gi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Frozen-Bullet schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:17:
Mooie topicstart :)

Ik heb meteen even iets waar ik tegenaan loop.. Ik weet niet zeker of het aan het toestel ligt of aan de manier waarop android met het RAM omgaat.
Ik heb redelijk vaak dat als ik whatsapp opstart, vervolgens even browse met de standaard browser en vervolgens weer Whatsapp open dat het langer duurt voordat Whatsappgesprekken weer tevoorschijn komen. Het komt ook geregeld voor als ik de telefoon langere tijd niet gebruik en vervolgens weer Whatsapp open.
Oftewel: het Whatsapp scherm met bovenaan gesprekken maar verder een witte pagina voor enkele seconden (variërend van 1 tot max 12). Hetzelfde geldt trouwens voor Gmail.

Is dit bij jullie ook het geval? Volgens mij heeft het te maken met Android die apps uit het RAM gooit om zo de applicatie die je op dat moment gebruikt soepeler te laten draaien. Zeker weten doe ik het niet, vandaar de vraag of jullie dit ook ervaren :)
Je hebt helemaal gelijk. Dit heb ik gehad met alle toestellen die 512mb of minder ram hebben. Je kunt dit voorkomen door bijv. gmail in het ram geheugen te ''locken''. Dit kun je bijvoorbeeld doen door het programma Pimp myrom te gebruiken. Nadeel is wel dat je dan minder ram over hebt voor de overige apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Mijn telefoon is ook binnen gekomen vandaag, ook simlock vrij zoals iedereen en zoals t-mobile zelf ook heeft aangegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronfiets
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-03-2022
Gisteren toestel ontvangen, besteld 29 mei. Loader meteen vervangen door Apex loader, gebruik die op mijn Lenovo tablet ook en bevalt mij beter dan de af fabriek schilletjes. Eén van de voordelen is dat de apps gewoon op alfabet (kunnen) worden gerangschikt. Vandaag geroot via methode 1 en dat ging soepeltjes. Geen problemen tot nu toe en root heeft zo zijn voordelen, geen advertenties door bijv. adfree. In vergelijking tot mijn Sony Xperia tipo is het scherm wel wat minder fel, maar telefoon is wel een stuk sneller. Voor de navigatie is 4 inch toch prettiger dan de 3,2 inch van de tipo (waar ik overigens erg tevreden over ben, half jaartje gebruikt). Meer bevindingen na langer gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-04 09:33
(jarig!)
Ik heb ook interesse in deze telefoon. Kunnen jullie mij vertellen of je de beltoon luid kunt instellen? De Nokia 800 was zo zachtjes dat ik hem maar verkocht heb. Is er ook een duidelijk signaal bij een nieuwe whats-app bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
FiberGorilla schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:45:
Ik heb ook interesse in deze telefoon. Kunnen jullie mij vertellen of je de beltoon luid kunt instellen? De Nokia 800 was zo zachtjes dat ik hem maar verkocht heb. Is er ook een duidelijk signaal bij een nieuwe whats-app bericht?
Het is maar net de vraag wat jij luidt vindt, ik vind het prima en heb hem ook niet op volume aan staan de beltoon omdat ik dat te hard vind. Je hebt tevens ook een klein led lichtje bovenaan je toestal wat knippert bij bepaalde meldingen dus dat is ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
(jarig!)
René90 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:20:
[...]

Het is maar net de vraag wat jij luidt vindt, ik vind het prima en heb hem ook niet op volume aan staan de beltoon omdat ik dat te hard vind. Je hebt tevens ook een klein led lichtje bovenaan je toestal wat knippert bij bepaalde meldingen dus dat is ook handig.
Bedankt voor je reactie.

Ik heb hem inmiddels gehaald bij de kijkshop in centrum Utrecht. Ook hier geen simlock op het toestel.

Wat een verademing t.o.v. mijn (veel) duurdere Nokia 800 Windows 7.8 Phone. Zoals hier boven al staat: bepaalde apps werken onder Android gewoon beter dan in Windows Phone.

Persoonlijk vind ik de telefoon degelijk overkomen en de beltoon is idd veel en veel luider dan bij m´n oude Nokia. :)

Inmiddels de telefoon geroot met succes volgens methode 1 en de onnodige T-mobile bloatware verwijderd.

Is er ook een mogelijkheid om het startscherm tijdens opstarten van de telefoon te veranderen? Dan zijn we namelijk helemaal van T-mobile af :)

[ Voor 13% gewijzigd door FiberGorilla op 12-06-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
FiberGorilla schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:28:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ik heb hem inmiddels gehaald bij de kijkshop in centrum Utrecht. Ook hier geen simlock op het toestel.

Wat een verademing t.o.v. mijn (veel) duurdere Nokia 800 Windows 7.8 Phone. Zoals hier boven al staat: bepaalde apps werken onder Android gewoon beter dan in Windows Phone.

Persoonlijk vind ik de telefoon degelijk overkomen en de beltoon is idd veel en veel luider dan bij m´n oude Nokia. :)

Inmiddels de telefoon geroot met succes volgens methode 1 en de onnodige T-mobile bloatware verwijderd.

Is er ook een mogelijkheid om het startscherm tijdens opstarten van de telefoon te veranderen? Dan zijn we namelijk helemaal van T-mobile af :)
toon volledige bericht
Dan zal je een andere rom erop moeten zetten denk ik, ik heb er verder geen ervaring mee. Maar zet je zovaak je telefoon aan / uit dan? Ik laat het lekker zo :)

Vergeet niet je 3 jaar garantie te regelen en de cash back actie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
(jarig!)
René90 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:33:
[...]

Dan zal je een andere rom erop moeten zetten denk ik, ik heb er verder geen ervaring mee. Maar zet je zovaak je telefoon aan / uit dan? Ik laat het lekker zo :)

Vergeet niet je 3 jaar garantie te regelen en de cash back actie ;)
Dank voor de herinnering. Ik heb net alle bescheiden op de post gedaan.

En je hebt gelijk. Zo vaak zet ik hem niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucr50
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-08-2024
Heb het toestel nu ongeveer 1 week.
redlijk goed voor zijn geld, hier in Belgie 139€.
Loop toch tegen wat problemen aan.
De BT verbinding met mijn carkit valt regelmatig uit.Hier zit geen regelmaat in, dus kan niet meteen vinden wat de oorzaak kan zijn.
De geluiden van de meldingen veranderen bij mij zomaar.BV, zet de melding voor E-mail af, wat later krijg ik dan toch een geluidsmelding, ik zie dan in de instellingen dat dit idd terug veranderd is.
Dit ook zo bij SMS berichten , zelfs de gekozen geluidjes veranderen.Wel leuk, moet je er zelf niets aan doen,maar bij uitschakelen mis je wel eens iets.
De aut. schermhelderheid doet hey bij mij ook niet,kan wel lastig zijn.Ook vind ik de helderheid iets te min
En het groot hekel punt bij mij is dat hij nogal met geheugenprobleem worsteld.Daardoor kan hij soms behoorlijk gaan laggen.Dit heeft volgens mij te maken met de UI van Huawei zelf.Die gebruikt aardig wat geheugen.Hiervoor lijkt rooten en een kale android erop zetten een goede oplossing.

De gesprekskwalitiet vind ik zeer goed,alsook de dekking. Ik woon hier tegen de rand van de beschaving, en heb nog met geen enkel (duurdere)telefoons zo een ontvangst gehad.

Ben eigelijk wel aardig tevreden met mijn chineesje, wel hoop ik dat Huawei ook nog iets blijft doen aan update's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:07
lucr50 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:34:
Ook vind ik de helderheid iets te min
Enig idee hoe hoog de helderheid in nits is of met welke telefoon hij qua helderheid vergelijkbaar is?
En het groot hekel punt bij mij is dat hij nogal met geheugenprobleem worsteld.Daardoor kan hij soms behoorlijk gaan laggen.Dit heeft volgens mij te maken met de UI van Huawei zelf.Die gebruikt aardig wat geheugen.Hiervoor lijkt rooten en een kale android erop zetten een goede oplossing.
Dat lijkt me dan ook een goede optie inderdaad. Heeft iemand dat hier al wel een gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-04 21:20

LoneWolf

Just a Byte

heb deze nu ook gekocht, op zich leuk toestel, vind alleen het laden erg lang duren ?
Heb hem nu 1,5 uur aan de lader en is pas iets van 15% bijgeladen (van 50 naar 65%)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
OK, mijn dochter heeft haar Samsung S2 laten vallen en het scherm is gebroken.

Voor de familie een reserve toestel aangeschaft en dat is de Huawei Ascend Y300, met 120 Euro aan bonnen die ik verdiend had. Kost niets. Ben benieuwd.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Leuk dat het topic zijn "draai" een beetje gaat vinden. Ook leuk dat ik bedankjes aan het ontvangen ben.

Inmiddels is de PriceWatch ook gekoppeld aan dit topic.

Heb nog 3 cashbacks lopen (voor vrienden en familie), waarvan 1 naar ODC Rotterdam & 2 naar ODC Zeewolde (blijkbaar wordt dat at random uitgespreid over die 2 vestigingen) 2x 26 Mei & 1x 9 Juni.

3x3smartdeal aanvraag kan gewoon meteen mee in dezelfde enveloppe, daar heb je immers ook je Originele Barcode & kopie aankoopbon voor nodig.

Mensen die al een 3x3smartdeal geactiveerd hebben gekregen, kunnnen Huawei Track & Protect op hun telefoon installeren, en dat is dan aanstuurbaar vanaf hun site.

Verder:
Loop toch tegen wat problemen aan.
De BT verbinding met mijn carkit valt regelmatig uit.Hier zit geen regelmaat in, dus kan niet meteen vinden wat de oorzaak kan zijn.
Zelfde hier op mijn Sony MEX-BT3700U. Ene keer vind het wel mijn telefoon, maar mijn A2DP audio device niet. Andere keer helemaal niets, en andere keer alles juist weer wel. Moet uit te zoeken zijn wat het is, maar daar moet ik echt een keer voor gaan zitten (in de auto :) )
De geluiden van de meldingen veranderen bij mij zomaar.BV
Ken 1 iemand met een T-Mobile Y300 die dat heeft ja. Opeens zijn de notification sounds uit zichzelf veranderd.
De aut. schermhelderheid doet hey bij mij ook niet,kan wel lastig zijn.Ook vind ik de helderheid iets te min
Mij niet bekend.
Of gewoon regelmatig Homeknop vasthouden en effe geheugen flushen van programma's die je toch niet meer gebruikt (in RAM), of even op het kwastje drukken om alles te flushen.
Ben eigelijk wel aardig tevreden met mijn chineesje, wel hoop ik dat Huawei ook nog iets blijft doen aan update's
Even bij onze Duitse Vrienden van Android Hilfe kijken. Je kunt daar onder andere V100R001C00B175 vinden, maar tja wie durft als eerste :)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
smuck schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:13:
Voor de familie een reserve toestel aangeschaft en dat is de Huawei Ascend Y300, met 120 Euro aan bonnen die ik verdiend had. Kost niets.
Nog even die cashback scoren hè! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
musicfreak schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:24:
[...]

Nog even die cashback scoren hè! :)
Ja, dank je musicfreak.
Ik heb de Tab's in Chrome klaar staan voor cashback en 3x3.

Ik kan de telefoon vandaag ophalen bij de Kijkshop (als het goed is).

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
smuck schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:58:
[...]

Ja, dank je musicfreak.
Ik heb de Tab's in Chrome klaar staan voor cashback en 3x3.

Ik kan de telefoon vandaag ophalen bij de Kijkshop (als het goed is).
Let op dat je 1 envelop maakt en dus streepjescode en IMEI erbij doet, ik heb eerst de mail van de cashback gedaan en daarin wilde ze alleen de streepjescode. Ik dacht prima, dan heb ik de IMEI zelf voor als het ooit gestolen wordt en je wilt aantonen dat hij origineel van jou is.

Lees ik een dag later die mail van de 3x3 actie en willen ze de streepjescode en IMEI terwijl die streepjescode dus al onderweg was voor de cashback. Na een mail naar huawei is het binnen 1 dag netjes opgelost, ik heb een foto gemaakt van mijn toestel (onder de batterij) + foto van mijn half intacte doosje waar de IMEI op stond en ze zou het in orde maken, wel netjes dus :)

Met betrekking tot de batterij ben ik erg tevreden, heb er nu 48 uur mee gedaan met continue wifi aan en ongeveer 20% 3g. Ook wel redelijk wat mee lopen kloten en doen dus prima.

[ Voor 8% gewijzigd door René90 op 14-06-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
René90 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:36:
[...]

Let op dat je 1 envelop maakt en dus streepjescode en IMEI erbij doet, ik heb eerst de mail van de cashback gedaan en daarin wilde ze alleen de streepjescode. Ik dacht prima, dan heb ik de IMEI zelf voor als het ooit gestolen wordt en je wilt aantonen dat hij origineel van jou is.

Lees ik een dag later die mail van de 3x3 actie en willen ze de streepjescode en IMEI terwijl die streepjescode dus al onderweg was voor de cashback. Na een mail naar huawei is het binnen 1 dag netjes opgelost, ik heb een foto gemaakt van mijn toestel (onder de batterij) + foto van mijn half intacte doosje waar de IMEI op stond en ze zou het in orde maken, wel netjes dus :)

Met betrekking tot de batterij ben ik erg tevreden, heb er nu 48 uur mee gedaan met continue wifi aan en ongeveer 20% 3g. Ook wel redelijk wat mee lopen kloten en doen dus prima.
Dank je voor je uitleg. Zo hoeven we niet allemaal dezelfde fouten te maken ;)

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-03 19:09
hmm, dat rooten lukt me niet helemaal.

Heb de stappen gevolgd, maar als ik de telefoon (build B171) aanzet met power + volume up + volume down ingedrukt, krijg ik slechts een roze/paars scherm dat niet weggaat (er lijkt niets te gebeuren).

Iemand een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
DarkCh1ld schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:34:
hmm, dat rooten lukt me niet helemaal.

Heb de stappen gevolgd, maar als ik de telefoon (build B171) aanzet met power + volume up + volume down ingedrukt, krijg ik slechts een roze/paars scherm dat niet weggaat (er lijkt niets te gebeuren).

Iemand een idee wat ik fout doe?
Hij start nog wel gewoon op nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
Yep, de enige manier om het paarse/roze scherm weg te krijgen is de batterij even los maken. Batterij er weer in =>normaal aanzetten=>normale opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik ken het probleem met dat roze scherm, want bij het rooten had ik dat zelf ook. Bij mij had het volgens mij ermee te maken dat ik de externe microsd in de telefoon had zitten. Probeer eens zonder. Uiteindelijk was dat het volgens mij. De update moet op de 'ingebouwde' sdkaart in het toestel zelf derhalve.

[ Voor 13% gewijzigd door objectief2 op 14-06-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Zojuist firmware upgrade proberen te doen vanaf de SDcard. Dat stopt met een melding "Update failed".

Dat is met officiele firmware van Huawei. Was er niet firmware die het T-mobile eraf haalt, of heb ik het over hetzelfde?

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
objectief2 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:45:
Ik ken het probleem met dat roze scherm, want bij het rooten had ik dat zelf ook. Bij mij had het volgens mij ermee te maken dat ik de externe microsd in de telefoon had zitten. Probeer eens zonder. Uiteindelijk was dat het volgens mij. De update moet op de 'ingebouwde' sdkaart in het toestel zelf derhalve.
Thanks, dat lijkt te werken.

Unlockroot zegt dat de telefoon geroot is

Echter, sommige apps (twitter, facebook, talk, etc etc) geven nog steeds aan dat het systeemapps zijn (en willen dus niet verwijderen)

Sorry voor de dummy vragen (en dank voor de hulp :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Klopt, de reden dat je ze niet kunt verplaatsen is omdat er iets gelocked is. Het is aan de heren/dames experts hier om te zeggen of dat de bootloader is of de interne sd-kaart, maar feit is dat het daaraan ligt. Ik heb hetzelfde dus.

Edit: iets te snel gelezen en daardoor niet goed begrepen. De apps die jij noemt heb ik moeiteloos kunnen verwijderen. Verplaatsen van telefoon naar SD-kaart werkt hier nog niet.

Edit: Titanium gebruik ik hier wel, maar volgens mij zou het voor het verwijderen van apps niet uit moeten maken

[ Voor 39% gewijzigd door objectief2 op 14-06-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
Its funny, want er 'glipte' iets tussen die lock door qua verwijderen (google search en google +) maar die ging het toestel snel weer opnieuw downloaden :)

EDIT: ik heb poweruser en battery saver 'gewoon' tussen de apps staan zoals de handleiding omschrijft, maar er zijn nog een heleboel apps die ik dus niet kan verwijderen.

(of moet ik eerst Titanium Backup installeren voor dat kan?)

[ Voor 43% gewijzigd door DarkCh1ld op 14-06-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522666

Heb het toestel nu ongeveer 1 week.
redlijk goed voor zijn geld, hier in Belgie 139€.
Heb er 2 gekocht bij Carrefour voor 150 €/stuk. Waar heb jij de jouwe gekocht aan 11 euro minder?
Ik had dit probleem ook vanaf het eerste gebruik al. Deze ochtend (2° dag dat ik mijn smartfoon gebruik) idem dito en dan las ik jouw posting hier.
Denk dat ik jou en alle andere Huawei-gebruikers van dit euvel kan verhelpen, want meen de oplossing te hebben gevonden!!!!
De Huawei UI werkt met 'profielen' die echter niet uit te schakelen zijn, maar wel veranderd kunnen worden.
Mijn foon staat standaard op 'normaal' en zodra ik ga slapen zet ik die op 'slaapstand'. Verder heb je nog 'buiten' en 'vergaderen'. Heb de features/profile nagekeken en idd onder 'normaal' profiel staat de bluetooth gewoon 'uit' en ook bij de andere bestaande profielen géén actieve bluetooth. Natuurlijk werkt en pairt de bluetooth zodra je die handmatig activeert, maar.... de foon is intelligent en het profiel sputtert dan blijkbaar tegen en heeft iets van...waarom staat hier nou een bluetooth actief, dat mag niet en hij knalt hem er gewoon uit.

Mijn gedachtengoed volgende, heb ik een nieuw profiel toegevoegd en dat 'auto' genoemd waarin ik de bluetooth op actief zette. Zodra ik van 'normaal' naar 'auto' wisselde flipte de bluetooth automatisch aan.
Ik heb 3 testen gedaan over 30 km waar ik tot gisteren en deze ochtend toe mijn bluetooth zag wegvallen en wat gebeurde er nu? NIKS!!! De bluetooth bleef onderbroken fantastisch werken.

Morgen test ik verder en indien er de komende dagen geen wegvallen van de bluetooth is, dan is dit dus de oplossing en in feite een logische oplossing, want de batterij haar autonomie is al niet zo groot, maar indien je de foon adhv de profielen gebruikt, dan spaar je autonomie uit. Mijn batterij was pas leeg deze avond en heeft het welgeteld 3 dagen volgehouden.

Ook voor zij die probs hebben met WIFI, check het profiel aub! WIFI altijd in het 'normaal' profiel gebruiken.
De geluiden van de meldingen veranderen bij mij zomaar.BV, zet de melding voor E-mail af, wat later krijg ik dan toch een geluidsmelding, ik zie dan in de instellingen dat dit idd terug veranderd is.
Dit ook zo bij SMS berichten , zelfs de gekozen geluidjes veranderen.Wel leuk, moet je er zelf niets aan doen,maar bij uitschakelen mis je wel eens iets.
Dit moet ik nog testen, maar in de settings zit er een menu voor de geluiden en elders ook nog + dat je bij het installeren van de apps ook nog eens wat settings kan aanduiden. Waarschijnlijk overlapt het éne het andere. Ik zoek dit nog wel uit!
Vond dit ook een groot probleem deze ochtend, want zag niks op m'n scherm bij daglicht in de wagen, maar nadien besefte ik dat het aan het ingestelde profiel lag. De profielen bezuinigen op de batterij en 'buiten' heeft 100% schermhelderheid en die is echt wel goed. Onder profiel 'normaal' staat het op 'automatisch' bij mij, omdat ik de foon merendeels binnenshuis gebruik en buiten bij minder goed weer. Zodra de zon er goed doorkomt, schakel ik over op 'buiten' profiel. Je kan de automatische uitschakelen en gewoon naar rechts schuiven. Automatisch gaat maar tot zo'n 50% helderheid.
Klopt en vooral als ik Facebook opengooi. Die pakt 50mb van het geheugen af en alles wat bijkomend aan processen in de background draait (sync. bvb) geeft veel laggen. Dan duurt het ettelijke seconden voor de FB startpagina verschijnt. Je kan alle processen killen door de middelste knop (main menu) wat langer ingedrukt te houden. Dan kun je oftewel alles wat je niet meer nodig hebt killen of gans de handel uit het werkgeheugen wissen. Indien ik dan FB opstartte ging het heel vlot.
De gesprekskwalitiet vind ik zeer goed,alsook de dekking. Ik woon hier tegen de rand van de beschaving, en heb nog met geen enkel (duurdere)telefoons zo een ontvangst gehad.
Zéér goed idd!
Ben ook tevreden, maar heb al ergens gelezen dat een upgrade naar een hogere Androïd versie nog niet voor morgen zal zijn.

Groetjes,

Sandra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Anoniem: 522666 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 23:57:
Mijn gedachtengoed volgende, heb ik een nieuw profiel toegevoegd en dat 'auto' genoemd waarin ik de bluetooth op actief zette. Zodra ik van 'normaal' naar 'auto' wisselde flipte de bluetooth automatisch aan.
Ik heb 3 testen gedaan over 30 km waar ik tot gisteren en deze ochtend toe mijn bluetooth zag wegvallen en wat gebeurde er nu? NIKS!!! De bluetooth bleef onderbroken fantastisch werken.
Dank voor je input, denk dat het inderdaad een hickup is met die profielen. Ik heb overigens geen problemen als ik constant A2DP muziek stream naar mijn autoradio, maar dan is de BT actief, en dan gooit de Huawei UI 'm natuurlijk ook niet zomaar dicht.

Wat betreft profielen aanmaken, maak eens een nieuw profiel aan (+je drukke) en noem die "car" en kijk wat er gebeurd.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Zou dit probleem ook met een andere launcher opgelost kunnen worden, of moet je echt een andere ROM installeren?

Als je 50 euro meer uitgeeft kan je een Acer E350 Liquid gallant kopen met 1 Gb intern geheugen maar die heeft ook wel wat issues als ik de reviews zo lees. Dus of dat nou zo wijs is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Telefoon heeft firmware 171. Heeft iemand al geprobeerd versie (van de Huawei site) 175 te installeren?
Bij mij crahst het upgrade process na het uitpakken van de update image. Bij het installeren gaat het fout.

Zie ik iets over het hoofd?

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik ga proberen van V100R001C00B174 naar V100R001C00B175 te gaan.

Gewoon vanaf het menuutje "System Update" en dan kiezen voor "Update via SD card". Ben benieuwd. Keep you informed...

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
DarkCh1ld schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:44:
Its funny, want er 'glipte' iets tussen die lock door qua verwijderen (google search en google +) maar die ging het toestel snel weer opnieuw downloaden :)

EDIT: ik heb poweruser en battery saver 'gewoon' tussen de apps staan zoals de handleiding omschrijft, maar er zijn nog een heleboel apps die ik dus niet kan verwijderen.

(of moet ik eerst Titanium Backup installeren voor dat kan?)
Heerlijk mezelf quoten. Anyways, met een root file browser kan ik de apps wel verwijderen.
Ik heb overigens de bootloader unlock code aangevraagd bij Huawei.

Wat zijn de voordelen van een unlockte bootloader bij mijn huidige root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Update liep hier fout, wellicht dat iemand iets met de log kan?

code:
1
2
3
filename = /mmc1/dload/update.app 
call RCV_MODULE_END_EVENT failed,module = OEMSBL_VER_LIST
CMD=0xf,moduleaddr = 0xd2000000, len_tmp=0x4000

Edit: 176 "durf" ik er niet op te zetten, is geloof ik (als ik Android-Hilfe.de mag geloven) een CZ update.

[ Voor 20% gewijzigd door Richard op 15-06-2013 18:13 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
Toch wel jammer dat je geen apps kan installeren op/verplaatsen naar de sd-card (komt dat door de gelockte bootloader?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366491

DarkCh1ld schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:09:
Toch wel jammer dat je geen apps kan installeren op/verplaatsen naar de sd-card (komt dat door de gelockte bootloader?)
Ik kan gewoon apps naar mijn sd kaart verplaatsten.

ga eerst naar instellingen
geheugen
standaard opslaglokatie
- selekteer sd-kaart

hoop dat het ook bij jou werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Heeft iemand van jullie enig idee hoe je het led lichtje kan aanpassen zodat ik zelf kies welke kleur er aan welke melding wordt gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
"Gewoon" in-app?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-04 21:20

LoneWolf

Just a Byte

Heeft iemand al de originele 175 update op een t-mobile prepaid versie gezet ? lukt dat ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
Anoniem: 366491 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:47:
[...]

Ik kan gewoon apps naar mijn sd kaart verplaatsten.

ga eerst naar instellingen
geheugen
standaard opslaglokatie
- selekteer sd-kaart

hoop dat het ook bij jou werkt
Bedankt, maar dan verplaatst hij ze allemaal, terwijl ik (bijvoorbeeld) alleen TomTom op mijn SD-card wil hebben.
Bij Instellingen=>Apps beheren is dit niet individueel te bepalen. Of ik zie iets over het hoofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
LoneWolf schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:29:
Heeft iemand al de originele 175 update op een t-mobile prepaid versie gezet ? lukt dat ?
Ik heb 'm geroot en geprobeerd de 175 firmware erop te zetten.

Rooten is geen probleem. Ik heb de beschreven methode 1 gebruikt.

Het flashen met 175 mislukt steeds. de software wordt uitgepakt en direct daarna zou het installeren moeten starten. Dat loopt fout en ik krijg een foutmelding.

Ik ben ook benieuwd of het iemand gelukt is. En hoe.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Ik heb de 20 euro retour ontvangen op mijn rekening, lekker snel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 523424

Ik was aan het twijfelen om een Huawei Y300 te kopen, ofwel de iets oudere HTC Desire C. Wat zouden jullie aanraden?
Het zou mijn eerste smartphone zijn en mijn budget ligt rond de 170€.
Is de Huawei Y300 een grote verbetering in vergelijking met de G300?
Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoke
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik heb ook problemen met het volle geheugen waardoor de telefoon gaat laggen (verder een geweldige telefoon voor weinig geld), maar ik ben wel tevreden met de launcher (hoewel dit waarschijnlijk zoveel resources gebruikt). Is er een app die iemand kan aanraden om een swap file aan te maken op de SD, en zo het geheugen uit te breiden?

[ Voor 7% gewijzigd door Zoke op 18-06-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:43

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Toevallig vandaag besteld voor mijn dochter :D Dus ik ga binnenkort ook aan de slag ermee.

[ Voor 32% gewijzigd door ShadowBumble op 18-06-2013 15:36 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Leuk dat het forum begint te ''draaien''
Kan iemand mij een indicatie geven hoelang het duurt voordat Huawei het geld van de cashback actie stort op je rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
ALPACINO schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:01:
Leuk dat het forum begint te ''draaien''
Kan iemand mij een indicatie geven hoelang het duurt voordat Huawei het geld van de cashback actie stort op je rekening?
Ik heb het vandaag terug gekregen en het vorige week op de post gedaan. Dus bij mij was het 5 werkdagen. Misschien dat het in mijn geval wel wat sneller ging omdat ik nog mailcontact heb gehad met ze omdat ik de IMEI code niet had meegestuurd.

Met betrekking tot het geheugenverbruik, als ik alles opschoon met het kwastje zit ik op 290 gebruikt en 103 vrij, hoeveel jullie? Ik heb geen root en heb handmatig alle apps die konden eraf gegooid van t-mobile en andere meuk.

[ Voor 18% gewijzigd door René90 op 18-06-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Anoniem: 523424 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:15:
Ik was aan het twijfelen om een Huawei Y300 te kopen, ofwel de iets oudere HTC Desire C. Wat zouden jullie aanraden?
Het zou mijn eerste smartphone zijn en mijn budget ligt rond de 170€.
Deze telefoon kost bij een prepaid pakket na aftrek van de 20 euro cashback 100 euro. Voor 170 euro kan je een telefoon kopen met betere specs, ik denk bijvoorbeeld aan de Acer Liquid E1, na 30 euro cashback zit je zelfs op 150 euro. Maar goed, dit is wat off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Met betrekking tot de cashback, ik heb heel wat telefoontjes geregistreerd voor mensen, en die zijn allemaal gisteren aangekomen. Ze werken daar dus echt met een batchverwerking. Is dus voor nieuwe Y300 bezitters niet te zeggen wanneer hun cashback uitgevoerd wordt, in ons geval dus tussen 3 weken en enkele dagen :)

Heb inmiddels veel ervaring met een zwarte 174 Firmware, en die lijkt net wat lekker te performen dan een 171 T-Mobile. Maar ik verdenk de T-Mobile branded "rotzooi" ervan roet in het eten te gooien.

Ik hoop dat het topic dieper ingaat op Firmware upgrades. Wellicht een Native Duitser die android-hilfe forum even doorspit? Want daar zijn genoeg mensen die ook upgrade errors krijgen. Ik geloof dat zij daar 175 gebruiken voor O2 toestellen (net als dat wij T-Mobile hebben) en 176 voor "Amazon" toestellen (unbranded zwart).

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb net op mijn rekening gekeken en zag dat ze het bedrag hebben gestort .

Voor custom roms is dit forum wel interessant (klik). Om custom roms te kunnen flashen moet je wel een unlocked bootloader hebben. Als je je telefoon via methode 1 hebt geroot betekent het niet dat de bootloader ook unlocked is. Om dit voor elkaar te krijgen moet je via methode 2 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Als je zo'n Custom ROM erin zet, hoe kom je dan weer terug naar je 171 (T-Mobile) of 174 (unbranded) versie, als het niets blijkt te zijn?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik had onderstaand issue ook al eens in de review van de Y300 op tweakers.net geplaatst, maar daar eigenlijk nooit een bevredigend antwoord op gekregen. Vandaar dus nog maar een keer:

Ik heb op mijn KPN-abbo de voicemail ingeschakeld. Als ik gebeld word en niet opneem, zie ik dat de oproep door gaat naar voicemail. In het scherm komt dan een melding 'oproep niet beantwoord en doorgestuurd' te staan. Daaronder een button met OK.
Probleem is, dat als je niet op de OK knop drukt, dat de melding oneindig lang in beeld blijft. Het scherm gaat dan niet uit (het wordt wel gedimd) en hij gaat ook niet in standby, ook al staat die instelling op 1 minuut. Als je niet op de OK knop drukt, dan blijft het toestel altijd in deze status. Ik hoef niet te melden dat hierdoor de batterij snel leeg loopt. Hele rare fout en heb op het internet slechts 1 vergelijkbare melding gevonden.

Iemand met een vergelijkbare situatie? Het lijkt erop, dat de melding dat de oproep is doorgezet naar voicemail, door KPN via het netwerk gepushed wordt, maar waarom gaat de Y300 daar dan zo spartaans mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Richard schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:45:
Als je zo'n Custom ROM erin zet, hoe kom je dan weer terug naar je 171 (T-Mobile) of 174 (unbranded) versie, als het niets blijkt te zijn?
Je kunt terug naar stock firmware gaan door stock firmware op je telefoon te flashen. Nu weet ik niet waar je stock firmware kunt downloaden, maar ga vanuit dat het op het internet te vinden is. Mijn ervaring (niet met y300 maar met andere android toestellen) is dat een degelijke custom rom (CM 10.1, Slim rom, ASOP) vele malen beter is dan de stock firmware. Ik ben nog nooit teruggegaan naar stock. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:43

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo gister het toestel in mijn handen gehad en moet zeg dat ik toch prettig verbaast ben erover maar nu had ik niet heel veel tijd om alles utigebreid te bekijken en te hacken.

Wel heb ik de volgende vraagjes nu :

1) Wat is nu de slimste manier van de Cashback en 3x3 deal tegelijk aan te vragen ? Beide invullen op de sites en 1maal alles opsturen ?

2) Welke apps moet ik eraf gooien om van de t-mobile rotzooi af te komen is hier een handig lijstje voor ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
ShadowBumble schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:53:
Zo gister het toestel in mijn handen gehad en moet zeg dat ik toch prettig verbaast ben erover maar nu had ik niet heel veel tijd om alles utigebreid te bekijken en te hacken.

Wel heb ik de volgende vraagjes nu :

1) Wat is nu de slimste manier van de Cashback en 3x3 deal tegelijk aan te vragen ? Beide invullen op de sites en 1maal alles opsturen ?

2) Welke apps moet ik eraf gooien om van de t-mobile rotzooi af te komen is hier een handig lijstje voor ?
1. beide aanvragen doen, dan beide mails uitprinten in combinatie met een kopie van je factuur (ik kreeg van t-mobile een losse factuur per post, de pakbon stond te prijs namelijk niet op) en de originele streepjescode+IMEI. Die in een envelop en opsturen.

2. De apps van t-mobile en die gewoon niet van android zelf zijn, zoals ebay en hotels of iets in die richting. Spreekt redelijk voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:38

SeatRider

Hips don't lie

Gisteren de Y300 voor mijn din in ontvangst genomen, ben ook prettig verrast door de prijs-kwaliteitverhouding. Scherm lijkt iets fletser dan mijn eigen foon, verder prima. Wat mij opvalt is dat de launcher geen alfabetisch overzicht biedt van geinstalleerde aps. Alle apps staan gewoon verspreid over de pagina's, en een appje verwijderen van een pagina is ook gelijk een uninstall. Wat dat betreft vind ik de stock launcher prettiger werken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoke
Weet iemand of het zit met garantie na rooten bij een Huawei dan wel T-Mobile? Met dit topic in het achterhoofd: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
(jarig!)
rowicom schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:36:
Ik had onderstaand issue ook al eens in de review van de Y300 op tweakers.net geplaatst, maar daar eigenlijk nooit een bevredigend antwoord op gekregen. Vandaar dus nog maar een keer:

Ik heb op mijn KPN-abbo de voicemail ingeschakeld. Als ik gebeld word en niet opneem, zie ik dat de oproep door gaat naar voicemail. In het scherm komt dan een melding 'oproep niet beantwoord en doorgestuurd' te staan. Daaronder een button met OK.
Probleem is, dat als je niet op de OK knop drukt, dat de melding oneindig lang in beeld blijft. Het scherm gaat dan niet uit (het wordt wel gedimd) en hij gaat ook niet in standby, ook al staat die instelling op 1 minuut. Als je niet op de OK knop drukt, dan blijft het toestel altijd in deze status. Ik hoef niet te melden dat hierdoor de batterij snel leeg loopt. Hele rare fout en heb op het internet slechts 1 vergelijkbare melding gevonden.

Iemand met een vergelijkbare situatie? Het lijkt erop, dat de melding dat de oproep is doorgezet naar voicemail, door KPN via het netwerk gepushed wordt, maar waarom gaat de Y300 daar dan zo spartaans mee om?
Ik heb helaas precies hetzelfde probleem. Ik bel via Youfone dat gebruik maakt van het KPN netwerk. Het scherm gaat niet uit maar het dimt wel. Verder zie ik ook dezelfde melding die ik met OK kan wegdrukken.

Hmmm. Ziet er uit als een flinke bug :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04 22:06
Zoke schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:09:
Weet iemand of het zit met garantie na rooten bij een Huawei dan wel T-Mobile? Met dit topic in het achterhoofd: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak
Op iBood was laatst de g510 in de aanbieding.. Op het forum werd ook de vraag gesteld of rooten invloed had op de garantie.. De Huawei-expert gaf het volgende antwoord: 'Na het rooten van het toestel geven we nog steeds garantie' (http://nl-nl.forum.ibood..../comment-page-2/#comments) Halverwege de pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoke
Frozen-Bullet schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:04:
Op iBood was laatst de g510 in de aanbieding.. Op het forum werd ook de vraag gesteld of rooten invloed had op de garantie.. De Huawei-expert gaf het volgende antwoord: 'Na het rooten van het toestel geven we nog steeds garantie' (http://nl-nl.forum.ibood..../comment-page-2/#comments) Halverwege de pagina...
Bedankt voor je reactie. Ik gad gisteren Huawei een mail gestuurd en hun herinnerd aan het eerder gelinkte nieuwsitem dat rooten geen invloed zou moeten hebben op de garantie en kreeg dit als antwoord:
Zodra het toestel geroot is vervalt de garantie op het toestel. Het kan zijn dat dit momenteel in discussie gesteld is maar tot nu toe zal de garantie helaas vervallen.
Helaas spreken ze elkaar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Heeft iemand al iets gehoord van de 3x3 deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04 19:34
René90 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:16:
Heeft iemand al iets gehoord van de 3x3 deal?
Woensdag toestel gekocht, gisteren de papieren op de post gedaan en vandaag al bevestigingsmail gehad van de 3x3 deal. Echt supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
FiberGorilla schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:07:
[...]
Ik heb helaas precies hetzelfde probleem. Ik bel via Youfone dat gebruik maakt van het KPN netwerk. Het scherm gaat niet uit maar het dimt wel. Verder zie ik ook dezelfde melding die ik met OK kan wegdrukken.
Hmmm. Ziet er uit als een flinke bug :'(
Zeker een bug.
Een optie zou zijn om de melding van het netwerk uit te zetten. Bij Vodafone (mijn vorige provider) kon dat, bij KPN kennelijk niet, kan het althans in het online-voicemailmenu niet vinden.
Even voor de beeldvorming: op een niet-smartfoon krijg je in plaats van de bewuste tekstmelding een envelopje bovenin het scherm, ter notificatie dat er iemand in de voicemail beland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Heeft iemand al eens geprobeerd de T-Mobile firmware (171) te flashen naar de Huawei firmware (175/176)?

Ik heb de dload map op een SDcard gezet en de telefoon een upgrade laten uitvoeren.
Ik krijg na het "unpacken" een melding als "upgrade failed". Net voordat de telefoon wil gaan installeren.

Wie weet raad? Zijn er dingen die je eerst moet doen?

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Ik heb dit weekend een unlock code bij Huawei aangevraagd en binnen een dag een email ontvangen dat dat ik de Unlock webpagina dien te gebruiken.
Daar was eerst alleen de Chinese versie van bekend, dit is de Engelse:

http://www.huaweidevice.c...y.do?method=toApplyUnlock

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
smuck schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:26:
Heeft iemand al eens geprobeerd de T-Mobile firmware (171) te flashen naar de Huawei firmware (175/176)?

Ik heb de dload map op een SDcard gezet en de telefoon een upgrade laten uitvoeren.
Ik krijg na het "unpacken" een melding als "upgrade failed". Net voordat de telefoon wil gaan installeren.

Wie weet raad? Zijn er dingen die je eerst moet doen?
-->
Richard schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 06:30:

Ik hoop dat het topic dieper ingaat op Firmware upgrades. Wellicht een Native Duitser die android-hilfe forum even doorspit? Want daar zijn genoeg mensen die ook upgrade errors krijgen. Ik geloof dat zij daar 175 gebruiken voor O2 toestellen (net als dat wij T-Mobile hebben) en 176 voor "Amazon" toestellen (unbranded zwart).

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Ik begrijp dat jij ook op mneer informatie hoopt.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoke
Sinds er tegenstrijdige berichten zijn, heeft iemand ervaring met het ter reparatie aanmelden van een geroote Huawei? Ik ben hier een aparte topic gestart, mocht er iemand zijn die duidelijkheid kan scheppen:

Ervaring met garantie/service Huawei bij geroote smartphone?

Edit: net opnieuw een e-mail ontvangen waarin staat dat rooten wel mag en dat je gewoon garantie houdt bij een succesvolle root (en dus geen garantie als je apparaat een defect oploopt tijdens het rooten).

[ Voor 26% gewijzigd door Zoke op 25-06-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
Ik heb sinds gisteren ook een Huawei Ascend Y300, bij de Kijkshop waren ze nog gewoon op voorraad in het T-Mobile-pakket zonder simlock. Meteen maar de unlockcode, cashback en 3x3 smartdeal aangevraagd. Het Engelse formulier voor de unlockcode werkt blijkbaar nog niet helemaal, want vanochtend kreeg ik een reply dat ze alleen mijn IMEI hadden ontvangen en nog meer info nodig hadden, terwijl ik dat wel had ingevuld. Hopelijk gaat het de tweede keer beter via e-mail.

Het installeren van een nieuwere Stock-ROM is nog niet gelukt, zowel B175 en B182 gaven na het uitpakken een foutmelding (en dan kan je niks anders doen dan accu eruit en opnieuw opstarten). Gelukkig geen dingen gesloopt hierdoor. Het lijkt erop dat de installatie niet toegestaan wordt vanaf de T-Mobile ROM of dat er een controle is op IMEI. Op Android-hilfe.de stond iets over een IMEI-hack, maar ik ben er nog niet achter hoe dat werkt en wat de risico's zijn.

Voorlopig maar even wachten op de unlockcode en dan rooten en handmatig de onnodige Huawei en T-Mobile verwijderen en een andere Launcher installeren. Over een tijdje zal er vast wel een CyanogenMod of AOKP voor de Y300 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Waarom willen jullie allemaal die ROM veranderen? Ik heb geen enkele problemen met het toestel en haal makkelijk 48 uur accutijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Hoe is de schermkwaliteit van dit toestel eigenlijk in vergelijking met toestellen van andere merken? Waar kan ik het mee vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
René90 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 18:39:
Waarom willen jullie allemaal die ROM veranderen? Ik heb geen enkele problemen met het toestel en haal makkelijk 48 uur accutijd.
Ik heb niet echt problemen met de stock-rom, maar ik wil graag van de bloatware af die voorgeïnstalleerd is en ik vind de standaard launcher fijner dan Emotion-UI van Huawei.
De apps van Groupon, Deezer, eBay, Twitter en HRS Hotels mogen er wat mij betreft af, net als alles wat specifiek voor T-Mobile is. Met een generieke update van Huawei zijn de meeste van deze apps al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:54
Heb een Y300 besteld (T-Mobile prepaid) en ben me even aan het inlezen over de firmwares. Om een 'normale' Huawei-rom over een prepaid-rom (T-Mobile in ons geval, op XDA lees je ook vaak O2 en Telefonica) te plaatsen is een IMEI-hack nodig. In het Y300 topic op XDA vind je daarvoor 'OEMINFO-Hack-Tool-v1.zip'.
REQUIREMENTS:
1) ROOT your phone if it isn't already.
2) Enable USB Debugging in Developer Options.
3) If you are using a stock rom, disable "Quick Start" in Settings.
4) If you are using SuperSu, give Root permissions to ADB when asked.

INSTRUCTIONS:

1) Download the zip, extract it in your computer and open the folder. Connect the USB cable to your phone.

2) Backup your OEMINFO, it will be saved in a folder called "OEMINFO-BACKUP" in your sdcard and in your computer:

WINDOWS: double click on "1-OEMINFO-backup-windows.bat".
LINUX: double click on "1-OEMINFO-backup-linux.sh" and select the option "run in a terminal".

3) Install OEMINFO hack:

WINDOWS: double click on "2-OEMINFO-hack-windows.bat".
LINUX: double click on "2-OEMINFO-hack-linux.sh" and select the option "run in a terminal".

4) Install an UPDATE.APP: copy the "dload" folder to your sdcard, power off your phone and then power it on while pressing both volume buttons.

5) Once the new rom is installed and booted, enable USB Debugging in Developer Options and ROOT your phone (check the requirements again).
If the OEMINFO backup is in your sdcard, go to "Settings > Storage" and and make it default. Then connect the USB cable to your phone.

6) Restore your original OEMINFO:

WINDOWS: double click on "3-restore-OEMINFO-windows.bat".
LINUX: double click on "3-restore-OEMINFO-linux.sh" and select the option "run in a terminal".

7) Disconnect the USB cable and reboot your phone. Stock recovery will probably make wipes because of the OEMINFO change.
toon volledige bericht
Ik kan er zelf pas in het weekend mee spelen, maar lijkt me redelijk straightforward B) Op Android-Hilfe zie ik dat B182 de laatste versie is, waarna je een OTA update naar B190 aangeboden krijgt.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Tom Paris schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:19:
Om een 'normale' Huawei-rom over een prepaid-rom (T-Mobile in ons geval, op XDA lees je ook vaak O2 en Telefonica) te plaatsen is een IMEI-hack nodig. In het Y300 topic op XDA vind je daarvoor 'OEMINFO-Hack-Tool-v1.zip'.
[...]
Ik kan er zelf pas in het weekend mee spelen, maar lijkt me redelijk straightforward B) Op Android-Hilfe zie ik dat B182 de laatste versie is, waarna je een OTA update naar B190 aangeboden krijgt.
Ik heb de IMEI-hack tool even bekeken en wat het doet is een van de partities van de interne flashdrive tijdelijk vervangen door een meegeleverd image. De oude inhoud van die partitie kan na het upgraden weer worden teruggezet. Lijkt mij dus ook goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Eärendil schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:43:
Ik heb sinds gisteren ook een Huawei Ascend Y300, bij de Kijkshop waren ze nog gewoon op voorraad in het T-Mobile-pakket zonder simlock. Meteen maar de unlockcode, cashback en 3x3 smartdeal aangevraagd. Het Engelse formulier voor de unlockcode werkt blijkbaar nog niet helemaal, want vanochtend kreeg ik een reply dat ze alleen mijn IMEI hadden ontvangen en nog meer info nodig hadden, terwijl ik dat wel had ingevuld. Hopelijk gaat het de tweede keer beter via e-mail.
Dat heb ik inmiddels ook twee keer gehad en ze nu maar een email gestuurd met een screendump met de gegevens. Kennelijk werkt hun web formulier niet goed.
Het installeren van een nieuwere Stock-ROM is nog niet gelukt, zowel B175 en B182 gaven na het uitpakken een foutmelding (en dan kan je niks anders doen dan accu eruit en opnieuw opstarten). Gelukkig geen dingen gesloopt hierdoor. Het lijkt erop dat de installatie niet toegestaan wordt vanaf de T-Mobile ROM of dat er een controle is op IMEI. Op Android-hilfe.de stond iets over een IMEI-hack, maar ik ben er nog niet achter hoe dat werkt en wat de risico's zijn.
Ook nu weer dezelfde ervaring. Je schijnt idd een IMEI hack te moeten doen. Die maakt een backup van je huidige IMEI code, update dan je telefoon met een dummy IMEI en zet daarna de originele IMEI weer terug.
Voorlopig maar even wachten op de unlockcode en dan rooten en handmatig de onnodige Huawei en T-Mobile verwijderen en een andere Launcher installeren. Over een tijdje zal er vast wel een CyanogenMod of AOKP voor de Y300 komen.
Zonder de unlock code kan je uberhaupt niets doen, ook niet de IMEI hack.
Mocht ik wat weten, dan post ik het hier. Ik denk dat hele volksstammen die T-mobile versie hebben gekocht omdat die ook SIM unlocked is. Scheelt toch 30 Euro. Maar wel meer werk om bij te werken naar de laatste versie.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
smuck schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:26:
[...]

Dat heb ik inmiddels ook twee keer gehad en ze nu maar een email gestuurd met een screendump met de gegevens. Kennelijk werkt hun web formulier niet goed.

[...]

Ook nu weer dezelfde ervaring. Je schijnt idd een IMEI hack te moeten doen. Die maakt een backup van je huidige IMEI code, update dan je telefoon met een dummy IMEI en zet daarna de originele IMEI weer terug.

[...]

Zonder de unlock code kan je uberhaupt niets doen, ook niet de IMEI hack.
Mocht ik wat weten, dan post ik het hier. Ik denk dat hele volksstammen die T-mobile versie hebben gekocht omdat die ook SIM unlocked is. Scheelt toch 30 Euro. Maar wel meer werk om bij te werken naar de laatste versie.
toon volledige bericht
Update:
Inmiddels de unlock code via email ontvangen. Ik heb het verzoek, met een screendump van de invul oefening op de Engelse website, naar het email adres mobile(at)huawei.com gestuurd.
Kennelijk was er nog iemand wakker op dit tijdstip.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Zojuist de IMEI hack methode gebruikt en nu heb ik een Huawei Ascend Y300 zonder de T-Mobile meuk.

Goed de handleiding volgen.
Vergeet niet eerst te rooten (ik heb methode 1 gebruikt).

Ik heb nu de 175 firmware er op staan. En de originele IMEI code staat er ook weer op.

Voor deze methode hoef je niet de bootloader te unlocken, dus de code die je van Huawei kan krijgen is niet nodig.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
@Smuck: interessant! heb je hiervoor de 'handleiding' van hierboven gevolgd? En welke versie van de B175 firmware heb je hiervoor precies gebruikt?

Tot slot nog voor zekerheid: had jij je telefoon ook echt niet unlocked voor deze actie? Ik las op verschillende fora berichten van ene .vonpatrick.: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2300925, en ik snap niet helemaal hoe hij in zijn situatie beland is. Wil in ieder geval voorkomen dat mij hetzelfde gebeurt! :)

[ Voor 80% gewijzigd door Pewima op 26-06-2013 12:42 ]

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Pewima schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:37:
@Smuck: interessant! heb je hiervoor de 'handleiding' van hierboven gevolgd? En welke versie van de B175 firmware heb je hiervoor precies gebruikt?

Tot slot nog voor zekerheid: had jij je telefoon ook echt niet unlocked voor deze actie? Ik las op verschillende fora berichten van ene .vonpatrick.: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2300925, en ik snap niet helemaal hoe hij in zijn situatie beland is. Wil in ieder geval voorkomen dat mij hetzelfde gebeurt! :)
Die hierboven door Tom Paris genoemd wordt.
In de download van de OEM-INFO-Hack-Tool-v1.0 zit dezelfde handleiding.
Je schijnt nog een methode te hebben met TWRP, waarmee je eerst een backup maakt van je Stock ROM. Dat heb ik niet gedaan.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
smuck schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:50:
[...]

Die hierboven door Tom Paris genoemd wordt.
In de download van de OEM-INFO-Hack-Tool-v1.0 zit dezelfde handleiding.
Je schijnt nog een methode te hebben met TWRP, waarmee je eerst een backup maakt van je Stock ROM. Dat heb ik niet gedaan.
En werkt het 'quick settings' menu nog op deze versie, of moet je daar zelf een vervanger voor downloaden?

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Pewima schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:28:
[...]

En werkt het 'quick settings' menu nog op deze versie, of moet je daar zelf een vervanger voor downloaden?
Je bedoelt als je van boven naar beneden over het scherm beweegt?
Die standaard instellingen voor WiFi, BT etc zijn weg. Kan je een app voor downloaden en dan is het zowat weer hetzelfde,
Ik heb deze geinstalleerd:
Google Play: Notification Toggle

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
smuck schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:34:
[...]

Je bedoelt als je van boven naar beneden over het scherm beweegt?
Die standaard instellingen voor WiFi, BT etc zijn weg. Kan je een app voor downloaden en dan is het zowat weer hetzelfde,
Ik heb deze geinstalleerd:
Google Play: Notification Toggle
Thanks. Enige risico dat ik hier dan nog aan zie is dat de backup van de originele ROM weg is: op het moment dat er nu iets met deze ROM gebeurt dan kan je eigenlijk geen recovery meer doen: updaten naar nieuwe ROM werkt niet vanwege IMEI lock, en update voor t-mobile ROM is niet beschikbaar.. aan de andere kant: nog geen succesverhalen gehoord over TWRP methode met t-mobile ROM.. *twijfels..* |:(

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Pewima schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:54:
[...]

Thanks. Enige risico dat ik hier dan nog aan zie is dat de backup van de originele ROM weg is: op het moment dat er nu iets met deze ROM gebeurt dan kan je eigenlijk geen recovery meer doen: updaten naar nieuwe ROM werkt niet vanwege IMEI lock, en update voor t-mobile ROM is niet beschikbaar.. aan de andere kant: nog geen succesverhalen gehoord over TWRP methode met t-mobile ROM.. *twijfels..* |:(
Klopt helemaal. Enig risico zit er zeker in.
Het schijnt met TWRP wel mogelijk te zijn. Ik heb 'm nu op mijn telefoon staan.Zal er eens mee experimenteren.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
Pewima schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:54:
[...]
updaten naar nieuwe ROM werkt niet vanwege IMEI lock
Als ik de 'uitleg' op XDA over de IMEI lock lees, kijkt de nieuwe rom of hij mag update adhv de draaiende rom-versie, niet je IMEI. Met de IMEI-lock maak je de nieuwe ROM wijs dat je een 'stock' rom draait, en dus kunt updaten. Zodra je dus een echte stock rom geflashed hebt, lijkt me dat een volgende update ziet 'oke stock rom, ik kan flashen' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
Tom Paris schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:30:
[...]

Als ik de 'uitleg' op XDA over de IMEI lock lees, kijkt de nieuwe rom of hij mag update adhv de draaiende rom-versie, niet je IMEI. Met de IMEI-lock maak je de nieuwe ROM wijs dat je een 'stock' rom draait, en dus kunt updaten. Zodra je dus een echte stock rom geflashed hebt, lijkt me dat een volgende update ziet 'oke stock rom, ik kan flashen' :?
Als dat zo is dan doe ik vanavond nog de update :). Heb je misschien de link naar het forum waar je dit leest?

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
Pewima schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:04:
[...]

Als dat zo is dan doe ik vanavond nog de update :). Heb je misschien de link naar het forum waar je dit leest?
Mijn theorie staat niet letterlijk zo op XDA, maar dat deduceer ik uit wat er beschreven staat over de (on)mogelijkheid van het flashen over prepaid-roms op XDA en Android-Hilfe. IMEI hack doen, B175 flashen en dan kijken of B182 wil flashen zonder hack zou uitsluitsel bieden. Helaas wordt mijn telefoon pas maandag geleverd door T-Mobile }:|

Smuck, aangezien jij B175 geflashed hebt... Zou je B182 willen/kunnen proberen zonder IMEI-hack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05-2024
Wat is nou slim, de B175 of de B182->B190. Bij de laatste staat Middle east. Heeft dat geen gevolgen voor bereikbare netwerk en/of meer/minder/andere apps geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Op de B182 staan meer apps dan op de B175, namelijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
AndroidTranslate.apk
Books.apk
CompassActivity_huawei_yuzhuang.apk
FBAndroid-2.1-preload.apk
google-currents-1.1.0.apk
Hispace.apk
HwCloudDrive.apk
HwCloudPlus.apk
HwHiSync.apk
HwPhoneFinder.apk
HwPushService.apk
Magazines.apk
OpenUserGuide.apk
Twitter-3.5.0-release.apk
Videos.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Tom Paris schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:14:
[...]

Mijn theorie staat niet letterlijk zo op XDA, maar dat deduceer ik uit wat er beschreven staat over de (on)mogelijkheid van het flashen over prepaid-roms op XDA en Android-Hilfe. IMEI hack doen, B175 flashen en dan kijken of B182 wil flashen zonder hack zou uitsluitsel bieden. Helaas wordt mijn telefoon pas maandag geleverd door T-Mobile }:|

Smuck, aangezien jij B175 geflashed hebt... Zou je B182 willen/kunnen proberen zonder IMEI-hack?
Ik ben nu 182 aan het downloaden.
Misschien kan ik morgen even kijken.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
smuck schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:46:
[...]

Ik ben nu 182 aan het downloaden.
Misschien kan ik morgen even kijken.
Ik heb nog niet geupgrade.

Ik liep tegen wat andere problemen aan. Bijvoorbeeld: 3G werkt niet. Of dat een instelling is weet ik niet, maar ik krijg het niet aan de gang.
WiFi doet het aardig, maar niet uitbundig. Ontvangst op kantoor is heel slecht.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
smuck schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:32:
[...]

Ik heb nog niet geupgrade.

Ik liep tegen wat andere problemen aan. Bijvoorbeeld: 3G werkt niet. Of dat een instelling is weet ik niet, maar ik krijg het niet aan de gang.
Hier is wifi prima, 3g ook geen problemen mee (b171)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
René90 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:57:
[...]

Hier is wifi prima, 3g ook geen problemen mee (b171)
Die van mij is geupgrade naar b175.

Met de T-Mobile SIM erin heb ik wel 3G. Met mijn Vodafone kaart niet. In mijn iPhone werkt 3G met de Vodafone kaart wel.

Ook nog een probleem gezien met BT in mijn auto. Wel verbonden en toen ik een gesprek binnen kreeg hoorde ik die via de telefoon i.p.v. de auto speakers. Zal wel een setting zijn. Moet ik verder naar zoeken.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
smuck schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:32:
De WiFi snelheid valt bij mij ook een beetje tegen, maar ik heb er nog niet echt een speedtest mee gedaan.
smuck schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:28:
[...]
Met de T-Mobile SIM erin heb ik wel 3G. Met mijn Vodafone kaart niet. In mijn iPhone werkt 3G met de Vodafone kaart wel.
Heb je de instellingen bij 'Mobiele netwerken'->'Namen toegangspunten' gecontroleerd?
Voor Vodafone moet je deze instellingen gebruiken: http://handleidingen.voda...-voor-internet-instellen/

[ Voor 23% gewijzigd door Eärendil op 28-06-2013 10:20 ]

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste