Intro:
Als echte Apple Fanboy, iPhone 3G --> 3GS --> 4S --> 5, iMac, iPod, iPad, volledige geïntegreerd met iMessage, iCloud, FaceTime, mezelf afgevraagd na het zien van [cashback] Huawei Y300, 20 euro terug of dit wel echt bij me past. Mijn Salaris en Status past immers helemaal niet binnen het financiële plaatje van deze "Marktleider".
Een Android 4 "Jelly Bean" telefoon voor "Onder de 100 Euro" , dat moet toch een ontzettend goede deal betreffen nietwaar?
Overstag:
De stoute schoenen aangetrokken. iPhone 5 op Marktplaats, E500 voor gevangen. E400 in de pocket.
Blijkt het nog eens enorm te bevallen ook. Internet, Whatsapp, Mail (met K-9 welliswaar), Internetbankieren, OV9292/NS, Buienradar, Playtube (als IOS' FoxTube vervanger), alles werkt als een zonnetje.
Problemen?
De telefoon is beduidend langzamer dan "vergelijkingsmateriaal" als de iPhone 5 welke ik in mijn bezit heb gehad, maar hij "doet zijn ding", is zijn geld dubbel en dwars waard! Uiteraard geen super geweldige cam (5MP back, 0,3 front), maar om even een "kiekje" te knippen is het allemaal in orde.
Ben ik verder problemen tegen gekomen met de telefoon? Ja, maar die zijn echt miniem te noemen:
- Rabobank Internetbankieren was 1x "opeens" zijn telefoonregistratie kwijt, en moest ik dus opnieuw registeren met een RandomReader. (Zegt misschien meer over de App dan te Telefoon)
- 1x bleef mijn groene LED branden aan de voorzijde, er was echt geen ongelezen bericht meer aanwezig. Bij het ontvangen van een nieuw bericht lostte dit probleem zich vanzelf op.
- Er is 1 persoon (op tweakers) die aangeeft dat software verdwijnt op zijn Y300. Zie zijn review alhier: productreview: Huawei Ascend Y300 Zwart review door job_h Het lijkt een incident bij maar 1 persoon!
JA! Wat knip en plakwerk:
Wat is Huawei voor merk
Huawei is een grote Chinese speler op de Telecommunicatie Markt, voornamelijk B2B. Ze geven zelf aan (link moet ik nog zoeken) dat 1 op de 5 nederlanders Huawei apparatuur in zijn/haar bezit heeft. Ze zijn hard aan de weg aan het timmeren hun B2C markt te vergroten middels CashBack acties specifiek voor de nederlandse markt.
Waar koop ik een Huawei Y300 en voor hoeveel?:
In de PriceWatch kun je deze telefoon, Simlockvrij vinden voor zo'n E150 - E160 euro
Let op dat er een Thuiskopieheffing van E6,05 wordt gehanteerd!
Andere optie is een PrePaid pakket van T-Mobile op de kop te tikken voor E119,99 (als je die nog vinden kunt) Dit pakket wordt verkocht alszijnde "met SimLock", maar uit veel bronnen is te halen dat dit juist niet het geval is, zo ook bij mij! Let op dat ook hier een Thuiskopieheffing van E6,05 wordt gehanteerd. Een week geleden waren deze pakketten nog volop te verkrijgen via o.a. KijkShop, Wehkamp, MediaMarkt, maar die lijken allemaal door hun voorraden heen. Kijkshop helemaal snel, want die hanteerde geen E6,05 thuiskopieheffing. (voor de liefhebber heb ik nog zo'n Kijkshop pakketje liggen)
Huawei CashBack E20:
Wanneer je tussen 22 April en 30 Juni een Huawei Ascend Y300 in een nederlandse winkel koopt, kun je E20 terug ontvangen via de CashBack Actie van Huawei Nederland. Denk dus niet slim er eentje te importeren uit China of een andere Europees land om goedkoper uit te zijn! Lees de voorwaarden zorgvuldig door op hun site!
Huawei 3x3SmartDeal:
Of het nog mooier kan! JA!
Via de site http://www.3x3smartdeal.nl kun je je telefoon laten registeren:
Wat houd deze service precies in?Huawei hecht enorm veel waarde aan een goede service verlening. Je smartphone is tegenwoordig immers onmisbaar in het digitale leven en de 3x3 Smart Deal biedt je de beste bescherming hiervoor. Deze Benelux promotie geldt alleen voor de eerste 100.000 gebruikers. You get the best, want wij zijn ‘Smarter’ dan de rest!
- 3 jaar garantie
- 3 dagen pick up and return
- 3 jaar Track & Protect
Belangrijke Links:
pricewatch: Huawei Ascend Y300 Zwart
Android-Hilfe Duitsland (Y300 Forum) OOK VOOR SOFTWARE UPDATES!
Huawei CashBack Actiepagina
3x3SmartDeal
Huawei Track & Protect App
pricewatch: Huawei Ascend Y300 Zwart
Doel van dit Topic:
Zoveel mogelijk eigenaren en potentiele kopers aan te trekken om dit geweldige apparaat te bespreken. Rooten, Software Updates, Acties, Opvolgers, Bugs enz. te delen. Een review op de frontpage met 72 reacties en 16.562 views (ten tijde van schrijven van deze TopicStart) moet toch gewoon een succes zijn!
Waarom deze Telefoon en geen andere Onbekende Chinese SmartPhone?
Deze telefoon is echt zijn geld dubbel en dwars waard. Verkrijgbaar in NL, inclusief alle kosten als BTW, 3 jaar garantie, en door iedereen in Nederland simpel in de winkel verkrijgbaar.

Met dank aan user: spil hierbij een update:
Dit is dus specifiek voor mensen die een T-Mobile Y300 hebben aangeschaft die wèl voorzien was van een simlock (ook te herkennen aan de B188 ROM)De pagina Simkaartlock opheffen | My T-Mobile staat "Gratis verwijderen 12 maanden na aanschaf toestel" maar je kunt er direct je T-Mobile Y300 SIM unlock code krijgen!
[ Voor 3% gewijzigd door Richard op 25-09-2013 16:53 ]
20*350ZO45°