Lange tijd kon ik uit de voeten met een abbo zonder databundel, want ik had toch bijna overal wifi. Bij verlenging van de abbo vorige week besloot ik er voor een paar euro 300 mb data bij te nemen. Vandaag werd dat dan geactiveerd.
Nu krijg ik elke keer als ik van wifi naar mobiel netwerk overschakel de melding: 'Toegang tot internet leidt tot overbezetting. Doorgaan?' Behalve dat de vertaling belachelijk is (bedoeld wordt dat mobiel toegang tot internet erg duur kan zijn) moet ik de keuze Annuleren of Doorgaan maken. Als ik doorga, dan krijg ik inderdaad 3G verbinding en als ik annuleer dan wordt mobiele data uitgezet.
De melding is nergens uit te zetten en dat betekent, dat als ik van huis met wifi naar buiten loop, dat 2G of 3G niet vanzelf actief wordt, want er verschijnt dus eerst een dialoogvenster die ik moet beantwoorden.
Hetzelfde fenomeen wordt hier beschreven:
http://www.allaboutphones...awei-ascend-p1-page6.html.
Citaat:
-------------------------------------
Lastig is dat schakelen tussen Wi-Fi en mobiele netwerken niet automatisch gaat. Van mobiel naar Wi-Fi gaat prima, andersom niet. Als je verbinding met een Wi-Fi netwerk verbreekt, zal het toestel vragen of hij op het mobiele netwerk mag internetten. Met de vreemde melding "Toegang tot internet leidt tot overbezetting. Doorgaan?" krijg je de keuze om te bevestigen, of mobiel internet uit te schakelen. Volgens Huawei heeft dat ermee te maken dat mobiel internet in sommige gebieden niet zo goedkoop is als hier. Opzich een prima feature, alleen hij is in geen mogelijkheid uit te zetten. En dus zal het toestel niet met internet verbinden als je een Wi-Fi-netwerk verlaat en hem niet handmatig op het mobiele netwerk inlogt. Automatisch mail ontvangen of je WhatsApp-berichten doorkrijgen, is er dus niet bij als je net overgeschakeld bent en het toestel nog in je zak zit. En los daarvan is het irritant om steeds die melding weg te moeten klikken.
--------------------------------------
Grappig was wel,dat mijn vrouw met haar T-mobile B194 ROM de melding in een soortgelijk geval niet krijgt. Ik met mijn B199 UltraLight dus wel.
Ik wil van die melding af en wil dat ie naadloos overgaat van wifi naar het mobiele netwerk.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Is de B194 ROM die ik op Modaco vind (gepubliceerd september 2013) dezelfde als de B194 van T-Mobile als die enkele weken geleden uitkwam?