Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

ctuxboy schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 23:41:
Intussen CM11 héél intensief getest en ben wel onder de indruk.
Werkt ook véél sneller dan de stockrom.

Superhandig is dat je inderdaad eigenlijk dagelijks, wekelijks of maandelijks een update kan installeren van CM11, maar voor de installatie kan je eerst de changelog bekijken of het wel de moeite is de update te downloaden!!!
Hoe is de stabiliteit? Ik draai nu 10.1 maar wordt geplaagd door crashende apps.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
GA!S schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:49:
Vergeet die code, die ga je niet krijgen. 66836617/how-to-unlock-and-root-huawei-ascend-y300-all
Hoezo ga ik die niet krijgen? Ik kreeg 'm drie dag later al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 14:01
ik dezelfde dag via de mail

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik heb hem nooit gehad. Inmiddels 3 weken verder.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
ctuxboy schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 23:41:
Intussen CM11 héél intensief getest en ben wel onder de indruk.
Werkt ook véél sneller dan de stockrom.
Dit weekend ook de nieuwste CM11 geinstalleerd. Wat een verademing na de B192 van T-Mobile. Geen schermen meer die na het runnen van een app vreselijk traag opnieuw opgebouwd worden. En wat ook geweldig is, dat ik nu afben van de melding ''oproep doorgestuurd''. Deze melding verscheen op mijn scherm na een gemiste oproep en bleef actief totdat ik op OK gedrukt had. Deed je dat niet, dan bleef die melding eeuwig staan en ging het toestel niet op standby. Is vaker in dit topic beschreven.

Waar ik nu wel mee zit te k*tten is Light Flow. Die werkte op de stock rom voortreffelijk, maar de aansturing van de notficatie-led onder CM11 (maar ook onder 10.2) is hommeles. De led staat een beetje raar te jutteren en als er een tweede kleur bij komt (vanwege sms of zo) dan weet ie het helemaal niet meer. Dan heeft ie last van een heel idiote behaviour. Slaat nergens meer op.
Iemand hier ervaring mee? Light Manager hetzelfde probleem trouwens, dus het lijkt dat CM11 de boosdoener is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
O ja, ik vroeg een paar dagen geleden een handleiding om op een niet-geroote Y300 van stock naar custom rom te komen. Ik heb aan deze handleiding heel veel gehad: http://www.androidpit.de/...-Huawei-Y300-installieren
Nadeel: je moet wel een mondje Duits spreken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-04 09:44
Ik ben zeer tevreden over de stabiliteit van CM11.
Erasmo schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 13:28:
[...]

Hoe is de stabiliteit? Ik draai nu 10.1 maar wordt geplaagd door crashende apps.
Soms ligt het probleem bij een slecht ontwikkelde app. Of dat deze (nog) niet geschikt is voor een andere Android-versie. Dan is het wachten op een update van de betreffende app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
rowicom schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:44:
[...]

Dit weekend ook de nieuwste CM11 geinstalleerd. Wat een verademing na de B192 van T-Mobile. Geen schermen meer die na het runnen van een app vreselijk traag opnieuw opgebouwd worden. En wat ook geweldig is, dat ik nu afben van de melding ''oproep doorgestuurd''. Deze melding verscheen op mijn scherm na een gemiste oproep en bleef actief totdat ik op OK gedrukt had. Deed je dat niet, dan bleef die melding eeuwig staan en ging het toestel niet op standby. Is vaker in dit topic beschreven.

Waar ik nu wel mee zit te k*tten is Light Flow. Die werkte op de stock rom voortreffelijk, maar de aansturing van de notficatie-led onder CM11 (maar ook onder 10.2) is hommeles. De led staat een beetje raar te jutteren en als er een tweede kleur bij komt (vanwege sms of zo) dan weet ie het helemaal niet meer. Dan heeft ie last van een heel idiote behaviour. Slaat nergens meer op.
Iemand hier ervaring mee? Light Manager hetzelfde probleem trouwens, dus het lijkt dat CM11 de boosdoener is....
Vind het zalig dat je eigenlijk dagelijks een nieuwe update kunt installeren en dit zonder poespas; update gewoon downloaden en op installeren klikken :P
Ik heb de update-controle ingesteld op wekelijks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
ctuxboy schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:50:
[...]Vind het zalig dat je eigenlijk dagelijks een nieuwe update kunt installeren en dit zonder poespas; update gewoon downloaden en op installeren klikken :P
Ik heb de update-controle ingesteld op wekelijks. :)
Niets zo veranderlijk als een mens... CM11 is wel lekker snel, maar ik had problemen met de aansturing van de notificatie-led. Deze was niet goed te krijgen, bleef maf doen. Ook had ik de indruk dat geluiden zoals de ringtone, uit de speaker iets vervormden. Daarbij was ik niet te spreken over het batterijgebruik. In idle-mode niks aan de hand, maar was je even aan het spelen, dan zat je zo op 20 procent minder batterij.
Vandaar dat ik de B199 van Huawei weer geinstalleerd heb. Ik kwam van de B192 van T-Mobile en het verschil is significant. Met de B199 ben ik als ik eerlijk ben nog het meest tevreden. Prima batterijverbruik, de notificatie-led werkt weer als vanouds en geluiden klinken zuiver.Tikkie minder smooth dan CM11, maar de voordelen wegen hier ruimschoots tegenop. 't Voelt gewoon vertrouwd, die B199.
Wat heb ik nu aan deze hele escapade gehad? Dat mijn toestel eindelijk geroot is..... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
@rowicom

Ben het helemaal met je eens.

Het is alleen zo leuk om kitkat op je telefoontje te "hebbuh" ipv de reguliere roms.

De B199 bevalt mij ook het beste ( slim versie)
Maar toch gebruik ik de laatste maanden Kitkat en zijn / haar nightlys om mee te spelen.
Dan maar een keer extra aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 22:00
Is de Y300 met een custom ROM echt veel snappier dan een stock ROM? Ik aarzel een beetje om voor een custom ROM te gaan omdat de snelheidswinst misschien niet zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie31
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:01
Ik gebruik ook de B199 enige nadeel is dat na verloop van tijd mijn e-mail van Hotmail niet meer bij de server kan erg lastig. Heb dus een andere app gedownload (outlook) die de boel wel binnen haalt.
Ik heb ook alle onzinnige data als spaans duits etc gedeleten of op hold gezet met link2sd eerst de zaak geroot natuurlijk. De B199 is verder top.

Iemand dit e-mail probleem vaker gehad. Met de B197 (die mijn vrouw heeft) zijn er geen e-mail problemen.
Heb Huawei hier een mailtje overgestuurd maar na 2 weken nog geen reactie. Heb die Y300 trouwens bij Coolblue gekocht voor slechts 55,- euro en krijg ook nog eens mijn cashback daar boven op terug derhalve slechts 35,- euro gekost. Coolblue (of de PDA shop) krijgen die toestellen terug opbasis van niet goed geld terug en gaan hagel nieuw de verkoop in. Ik kon geen krasje ontdekken. :)

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-01 20:41
Ola,
waar is de b199 light te dowloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosanac10
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-04 22:48
Iemand die mij kan helpen?

Ik wil graag mijn Y300 rooten, ik heb hiervoor het bestand gedownload dat ik op de eerste pagina had gevonden. Daarna heb ik die uitgepakt en de map ''dload" geplaatst op mijn SD kaart. Ik starte mijn telefoon met "Power - Volume Up - Volume down" en klikte op "Apply update from sd card" daarna kon ik de folder "dload" nergens vinden..

Het is mijn eerste keer dat ik de telefoon wil rooten dus ik heb er ook geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie31
kingoapp gebruiken metname voor mensen die geen ervaring hebben met roooooten. Kan soms 1/2 uur duren ivm beschikbaarheid server. http://www.kingoapp.com/

[ Voor 20% gewijzigd door Snarfie31 op 14-04-2014 10:20 ]

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
Snarfie31 schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:19:
kingoapp gebruiken metname voor mensen die geen ervaring hebben met roooooten. Kan soms 1/2 uur duren ivm beschikbaarheid server. http://www.kingoapp.com/
Yep, ik heb met een klik zowel mijn y300 als mijn tf101 geroot met kingoapp, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosanac10
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-04 22:48
Snarfie31 schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:19:
Dankjewel echt top!
Binnen 5 minuten was die klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-06 11:35
Hallo, ik wil cm11 op mijn Y300 zetten.

Maar als ik mijn mobiel aan doe met pijltje naar onder zie ik enkel een paars scherm.

Iemand die me snel kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Hallo ik probeer te telefoon eerst te unlocken via deze stappen:

https://www.dc-unlocker.c...ootloader-unlock-tutorial

Bij deze stap Click “windows” + “R” button, type in “cmd” and click “OK”, command window will open
blijf ik haken, ik krijg de hele tijd adbwinapi.dll is missing.

Pleas help ben al anderhalf uur bezig, krijg het niet voor elkaar.

[ Voor 78% gewijzigd door Thewisbone op 16-04-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Iemand die kan helpen???

Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen
- Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.
Het algemeen beleid

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 17-04-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:31
Ik neem aan dat de stap die je noemt wel gelukt is, want dat is alleen het openen van een command-line-window.

Gaat het mis bij de stap daarna, het uitvoeren van het fastboot-commando?
Heb je al geprobeerd de Huawei Phone Drivers en de ADB toolkit opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

Ik had vandaag een systeem update ( tmobile versie) is nu 0100V100R001NLDC150B194

Ik heb eigenlijk geen idee wat het hiervoor was, ik dacht dat er al B194 op zat.
Kernel is nu van 15 feb 2014 , android helaas nog 4.1.1

Wat me opvalt is dat wifi veel minder streepjes aangeeft als voor de update ?

[ Voor 15% gewijzigd door LoneWolf op 17-04-2014 19:54 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Eärendil schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:43:
Ik neem aan dat de stap die je noemt wel gelukt is, want dat is alleen het openen van een command-line-window.

Gaat het mis bij de stap daarna, het uitvoeren van het fastboot-commando?
Heb je al geprobeerd de Huawei Phone Drivers en de ADB toolkit opnieuw te installeren?
Ja bij het uitvoeren van de fastboot-commando.
Huawai drivers heb ik ook al paar keer opnieuw geinstalleerd maar hielp ook niet.

Google zegt er ook niet heel veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
Na enkele weken CM11 te hebben gebruikt, ben ik vandaagterug overgeschakelt naar de stockrom B197.
Deze meldde een update.
Via de update app gedownload en herstart.

In TWRP 2.6.3.3 -> Install -> update.zip

Helaas kreeg ik een error 'Failed' na enkele seconden.

Via deze site:
http://www.androidiani.co...tock-per-ascend-y300.html

toch een werkende B199 gevonden.

Toch vond ik het jammer dat het niet werkte via de normale procedure. Iemand dezelfde problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Mijn broertje heeft dit toestel gekocht, maar hij loopt meteen tegen een probleem aan: wanneer hij z'n PIN-code ingeeft en op "OK" duwt, blijft alles gewoon hangen met de OK-knop ingedrukt.

Enig idee of hier iets aan gedaan kan worden? Ik vind niet meteen iets terug op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

ctuxboy schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:47:
Ik ben zeer tevreden over de stabiliteit van CM11.

[...]

Soms ligt het probleem bij een slecht ontwikkelde app. Of dat deze (nog) niet geschikt is voor een andere Android-versie. Dan is het wachten op een update van de betreffende app.
Het gaat om bv. de camera app die met CM meekomt.

Wat nog vreemder is is dat als ik hem aan mijn helm koppel via bluetooth hij af en toe windgeruis aanziet als een voice dial en dan vanzelf gaat bellen. Kan alleen niet vinden waar dit uit te zetten valt, want ik heb al een keer gehad dat ik midden op de snelweg opeens m'n ex aan de lijn had 8)7

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
Erasmo schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:20:
[...]

Het gaat om bv. de camera app die met CM meekomt.

Wat nog vreemder is is dat als ik hem aan mijn helm koppel via bluetooth hij af en toe windgeruis aanziet als een voice dial en dan vanzelf gaat bellen. Kan alleen niet vinden waar dit uit te zetten valt, want ik heb al een keer gehad dat ik midden op de snelweg opeens m'n ex aan de lijn had 8)7
google voice uitzetten, ik heb ook dat, dat steeds botst met spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
is er iemand trouwens , die hier ook last van heeft?;

NML dat de telefoon slecht en soms niet uit de standby stand komt, door op de on/off knop drukken.
Ik moet dan soms echt een harde reset doen. (accu er ff d'r uit)

heb fluffykitkat geinstalleerd, met 1 nigthly update van cm11. (ik denk touwens dat het aan de nigthly update ligt, want ik had het ook met cm11)
en met een nieuwe intallatie van fluffykitkat had ik nergens last van.

[ Voor 33% gewijzigd door wator op 25-04-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 22:00
Ik zie op deze site 'B199 (Germany)' staan. Heeft deze ROM wel de keus om de menu's in het Nederlands te tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
musicfreak schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:40:
[...]

Ik zie op deze site 'B199 (Germany)' staan. Heeft deze ROM wel de keus om de menu's in het Nederlands te tonen?
Deze kan je perfekt in het Nederlands zetten, dus waarschijnlijk is dit een internationale versie.

[ Voor 17% gewijzigd door ctuxboy op 25-04-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
wator schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:26:
is er iemand trouwens , die hier ook last van heeft?;

NML dat de telefoon slecht en soms niet uit de standby stand komt, door op de on/off knop drukken.
Ik moet dan soms echt een harde reset doen. (accu er ff d'r uit)

heb fluffykitkat geinstalleerd, met 1 nigthly update van cm11. (ik denk touwens dat het aan de nigthly update ligt, want ik had het ook met cm11)
en met een nieuwe intallatie van fluffykitkat had ik nergens last van.
Heb ook even een tijdje een custom-ROM gebruikt nl. CM11. In het begin leuk, maar op den duur had ik bepaalde vastlopers vb. niet meer kunnen openen van notificatiebalk, alsook regelmatig een herstart e.d.
Dan maar terug de StockRom geïnstalleerd, batterij gaat merkelijk langer mee en draait ook stabieler met StockRom.
Wat me wel opvalt dat na een tijdje het toestel trager begint te werken, maar na een herstart werkt deze terug vlot.
Om niet altijd de moeten herstarten heb ik een app gevonden om het cache-geheugen regelmatig te wissen, nl.
https://play.google.com/s...ls?id=mobi.infolife.cache
Wilde dit even meegeven, misschien hebben sommige gebruikers hier iets aan ;)

Christophe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
ctuxboy schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 20:25:
[...]

https://play.google.com/s...ls?id=mobi.infolife.cache
Wilde dit even meegeven, misschien hebben sommige gebruikers hier iets aan ;)

Christophe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
Lange tijd kon ik uit de voeten met een abbo zonder databundel, want ik had toch bijna overal wifi. Bij verlenging van de abbo vorige week besloot ik er voor een paar euro 300 mb data bij te nemen. Vandaag werd dat dan geactiveerd.
Nu krijg ik elke keer als ik van wifi naar mobiel netwerk overschakel de melding: 'Toegang tot internet leidt tot overbezetting. Doorgaan?' Behalve dat de vertaling belachelijk is (bedoeld wordt dat mobiel toegang tot internet erg duur kan zijn) moet ik de keuze Annuleren of Doorgaan maken. Als ik doorga, dan krijg ik inderdaad 3G verbinding en als ik annuleer dan wordt mobiele data uitgezet.
De melding is nergens uit te zetten en dat betekent, dat als ik van huis met wifi naar buiten loop, dat 2G of 3G niet vanzelf actief wordt, want er verschijnt dus eerst een dialoogvenster die ik moet beantwoorden.

Hetzelfde fenomeen wordt hier beschreven: http://www.allaboutphones...awei-ascend-p1-page6.html.
Citaat:
-------------------------------------
Lastig is dat schakelen tussen Wi-Fi en mobiele netwerken niet automatisch gaat. Van mobiel naar Wi-Fi gaat prima, andersom niet. Als je verbinding met een Wi-Fi netwerk verbreekt, zal het toestel vragen of hij op het mobiele netwerk mag internetten. Met de vreemde melding "Toegang tot internet leidt tot overbezetting. Doorgaan?" krijg je de keuze om te bevestigen, of mobiel internet uit te schakelen. Volgens Huawei heeft dat ermee te maken dat mobiel internet in sommige gebieden niet zo goedkoop is als hier. Opzich een prima feature, alleen hij is in geen mogelijkheid uit te zetten. En dus zal het toestel niet met internet verbinden als je een Wi-Fi-netwerk verlaat en hem niet handmatig op het mobiele netwerk inlogt. Automatisch mail ontvangen of je WhatsApp-berichten doorkrijgen, is er dus niet bij als je net overgeschakeld bent en het toestel nog in je zak zit. En los daarvan is het irritant om steeds die melding weg te moeten klikken.
--------------------------------------

Grappig was wel,dat mijn vrouw met haar T-mobile B194 ROM de melding in een soortgelijk geval niet krijgt. Ik met mijn B199 UltraLight dus wel.
Ik wil van die melding af en wil dat ie naadloos overgaat van wifi naar het mobiele netwerk.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Is de B194 ROM die ik op Modaco vind (gepubliceerd september 2013) dezelfde als de B194 van T-Mobile als die enkele weken geleden uitkwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
Ik herken dat probleem eigenlijk niet. Nooit last van gehad. Op dit moment ben ik weer terug naar de B199
(FusionX Reborn V1.1.4) omdat de batterylife van CM11 me toch wel erg begon tegen te vallen.
Batterylife van FusionX Reborn is echt buitengewoon goed. Ik gebruik wel Greenify, dit werkte ook wel met CM11 maar in combinatie met FusionX Reborn is dat helemaal perfect. Ik heb nu na een dag en ruim 5 uur met gemiddeld gebruik (beetje whatsappen, facebook etc.) nog 61 procent over.
Op deze rom heb ik ook niet het probleem wat jij beschrijft rowicom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
rowicom schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:49:
Nu krijg ik elke keer als ik van wifi naar mobiel netwerk overschakel de melding: 'Toegang tot internet leidt tot overbezetting. Doorgaan?' Behalve dat de vertaling belachelijk is (bedoeld wordt dat mobiel toegang tot internet erg duur kan zijn) moet ik de keuze Annuleren of Doorgaan maken. Als ik doorga, dan krijg ik inderdaad 3G verbinding en als ik annuleer dan wordt mobiele data uitgezet.
De melding is nergens uit te zetten en dat betekent, dat als ik van huis met wifi naar buiten loop, dat 2G of 3G niet vanzelf actief wordt, want er verschijnt dus eerst een dialoogvenster die ik moet beantwoorden.
Ik heb dat probleem vorig jaar ook gehad. Dit was mijn oplossing (wel root nodig):
Eärendil schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:19:
Ik draai B175 en ik had het probleem dat ik bij het verbreken van de WiFi verbinding (handmatig of bij geen bereik) de telefoon deze melding gaf:

Toegang tot internet leidt tot overbezetting. Doorgaan?

Nogal irritant, en als je het niet door hebt heb je de hele tijd geen internet.

Ik vond deze oplossing:
Verander in /system/build.prop:
code:
1
ro.config.hw_RemindWifiToPdp=true
naar
code:
1
ro.config.hw_RemindWifiToPdp=false

Daarna even rebooten.
Dit was overigens ook gewoon te vinden door de foutmelding letterlijk als zoekopdracht te gebruiken in dit topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Eärendil op 30-04-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
Dank voor je reactie, Earendil. Kennelijk niet goed genoeg gezocht.....
Ikheb met ES File Explorer getracht build.prop zoals voorgesteld te editen, maar bij het opslaan krijg ik de melding dat het bestand niet opgeslagen kan worden. Kennelijk is ie nog read only. Mijn toestel is geroot. Hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Het /system-bestandsysteem is read-only gemount. Je moet een shell starten op je telefoon (met een app of met adb) en het volgende commando uitvoeren om het op read-write te zetten:
code:
1
mount -o remount,rw /system

Dan kan je de wijzigingen maken aan /system/build.prop en dan het bestandsysteem weer op read-only zetten:
code:
1
mount -o remount,ro /system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
Nogmaals dank. Is gelukt. Ik moest in ES File Explorer de boel nog even op R/W mounten. Dat hielp.
Top! Het probleem is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
Zouden we in build.prop dan ook het vervelende issue, genoemd in deze bijdrage, kunnen tackelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:20

P_Tingen

omdat het KAN

Mijn schoonmoeder heeft sinds februari een Huawei Y300 en gisteren vroeg ze mij of ik hem "iets sneller" kon maken. Dat was geen overbodige luxe zeg; op de home button drukken en 4 seconden wachten tot het beeld verschijnt 8)7

Goed, overbodige meuk eraf, cache leeg en klaar zou je zeggen. Maar nee, het bleef traag. Het lijkt wel of die Huawei launcher zelf niet vooruit te branden is. Ik heb nu de Nova launcher erop gezet en die reageert tenminste lekker vlot. Zijn er meer die deze ervaring hebben met de originele launcher van Huawei?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 596742

hallo,
ik heb gisteren de huawei ascend y300 gekocht. maar ik zit met een vraagje, hopelijk kan iemand mij helpen.
ik heb dus mijn startscherm, maar is er ook een menu op mijn gsm?
en hoe kom ik daar bij?
groetjes en alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
P_Tingen schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 18:15:
Het lijkt wel of die Huawei launcher zelf niet vooruit te branden is. Ik heb nu de Nova launcher erop gezet en die reageert tenminste lekker vlot. Zijn er meer die deze ervaring hebben met de originele launcher van Huawei?
Ik was ook niet echt te spreken over de Huawei-launcher, en gebruik nu ook Nova.

Anoniem: 596742 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:19:
ik heb dus mijn startscherm, maar is er ook een menu op mijn gsm?
en hoe kom ik daar bij?
Huawei gebruikt een eigen schil over Android, de Emotion UI launcher, die alle apps standaard op een van de startschermen zet, en geen losse lijst met apps gebruikt zoals de meeste Android-versies. Je kan dit veranderen door een andere launcher te installeren, zoals de hierboven genoemde Nova Launcher. Daarnaast kan je bijna overal een menu opvragen met de toets rechtsonder het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597741

Mijn zusje heeft ook de Y300, in het begin geen problemen ermee maar opeens doet de camera en google crome het niet meer en haar fotos kan ze ook niet meer bekijken.
Iemand het zelfde probleem? Of weet hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Zou iemand mij eens kunnen helpen om te rooten?

Kreeg vorige keer de hele tijd adbwinapi.dll is missing.

-

Irriteer me zo aan de traagheid van deze mobiel en wil geen geld uitgeven aan een nieuwe phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Draai nu een paar maanden met dit toestel en iets klopt er niet met de audio. Heb diverse ROMS gehad maar geen van alle is in staat om de microfoon te gebruiken met een koptelefoon ingeplugd. Normaal moet je een profiel kunnen forceren waardoor de microfoon niet gemute wordt bij het inschakelen van een headset (zonder ingebouwde mic).

Een ander probleem is audio bij VOIP. Zowel met de ingebouwde VOIP dialer van KitKat (CM 11) als met CSipSimple krijg ik het niet voor elkaar om de audio werkend te krijgen. Iemand VOIP werkend gekregen met CM 11?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-02 17:59
GA!S schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:19:
Draai nu een paar maanden met dit toestel en iets klopt er niet met de audio. Heb diverse ROMS gehad maar geen van alle is in staat om de microfoon te gebruiken met een koptelefoon ingeplugd. Normaal moet je een profiel kunnen forceren waardoor de microfoon niet gemute wordt bij het inschakelen van een headset (zonder ingebouwde mic).

Een ander probleem is audio bij VOIP. Zowel met de ingebouwde VOIP dialer van KitKat (CM 11) als met CSipSimple krijg ik het niet voor elkaar om de audio werkend te krijgen. Iemand VOIP werkend gekregen met CM 11?
k zou niet cm 11 nemen maar deze rom: http://www.modaco.com/top...xpert-v4-final-cm101-422/
wellicht Android 4.2, maar werkt echt super. Veel beter dan al die brakke kitkat ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-02 17:59
Thewisbone schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:56:
Zou iemand mij eens kunnen helpen om te rooten?

Kreeg vorige keer de hele tijd adbwinapi.dll is missing.

-

Irriteer me zo aan de traagheid van deze mobiel en wil geen geld uitgeven aan een nieuwe phone.
http://www.modaco.com/top...rp-root-custom-rom-flash/

edit: excuses voor dubbel post.

@manouk neem een custom rom, die ik hierboven heb aangeraden.

[ Voor 9% gewijzigd door digital_ownage op 25-06-2014 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-07-2024
Hallo Iedereen,

Allereerst, ik ben niet heel erg technisch.
Ik heb een Huawei y300 en lees overal dat je je telefoon moet rooten.
Ik ben toen hier gekomen en heb methode 1 gebruikt van de eerste pagina.
Maar wat heb ik nu eigenlijk gedaan en wat kan ik hiermee?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie31
Tot voorkort tevreden gebruiker van de Y300 maar nu heb ik behoorlijke problemen met het toestel :'(

Ik kan de meeste icoontjes niet meer slepen naar een andere pagina. Mijn toetsenbord in (rechtop stand (portrait dus) werkt de letter E en vele ander letter niet meer. Mijn Hotmail account blijft permanent sync'n en is dus onbruikbaar geworden. Mbt dat sommige letter niet meer werken/reageren en dat ik veel icoontjes niet meer kan slepen lijkt mij een kalibratie probleem. Wie o wie weet of je het scherm handmatig kan kalibreren. Voor e-mail gebruik ik nu de Outlook app te gek voor woorden eigenlijk.

Mij firmware is de B199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vasco_nl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 22:32
Frankvb schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:28:Ik heb een Huawei y300 en lees overal dat je je telefoon moet rooten.
Ik ben toen hier gekomen en heb methode 1 gebruikt van de eerste pagina.
Maar wat heb ik nu eigenlijk gedaan en wat kan ik hiermee?
Als iemand van een flat springt dan spring jij er eerst achteraan om daarna pas te vragen wat en waarom die persoon dat deed 8)7 |:( :?

Als je niet weet wat root is en wat je ermee kunt dan moet je vooral heel voorzichtig zijn nu omdat je de mogelijkheid hebt gekregen je telefoon onbruikbaar (brick) te maken bij een verkeerde handeling of app.

[ Voor 19% gewijzigd door vasco_nl op 27-06-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188437

Hi!

Heb phone unlocked en rooted. Had eerst SlimKat er op gezet maar was vergeten om Simlock te verwijderen. Nu via http://en.club.vmall.com/...php?mod=unlock&action=pre en Huawei zelfde SIM unlock code gekregen; 16 cijfers. Heb Stock Rom er weer op gezet van http://www.modaco.com/top...plete-stock-instructions/ maar phone geeft aan dat de code niet goed is. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Goed,

niet goed eigenlijk.

Even niet opgelet. Nu de Y300 gebrickt.
Krijg melding "Image signature verify fail!".
Een nieuwe image laden lukt ook niet.
De firmware wordt uitgepakt en dan bij het installeren krijg ik "Update failed"
De PC herkent de telefoon niet meer.

Heeft iemand een idee om dit op te lossen?

Update
Goed, nu wel weer.

Ik ben er uit en heb het op kunnen lossen met de informatie op deze pagina:
http://huawei-y300.tumblr.com/post/47366836617/how-to-unlock-and-root-huawei-ascend-y300-all

En niet te vergeten deze:
https://developer.android.com/tools/extras/oem-usb.html#Win7

Deze was met name belangrijk om de telefoon weer in Windows 7 (32bits) zichtbaar te krijgen.
Wanneer je de package download en installeert, wordt standaard de 64 bits versie van de driver geplaatst. Dat werkt niet op de 32bits systeem. Dus eerst driver compleet verwijderen via device manager en dan in de directory "C:\Program Files\DriverTools\usb_driver" driversetup.exe klikken. Dit geldt dus voor een 32bits Windows 7 systeem.

Wanneer je de handleiding in de bovenste link volgt, krijg je je telefoon weer in orde.

[ Voor 73% gewijzigd door smuck op 04-07-2014 08:20 . Reden: Update met oplossing ]

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-06 21:13
Is het nu zo dat als je je phone update via je laptop dat je al je bestaande gegevens kwijt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188437

Hallo!

Ik heb wat problemen met de SlimKat ROM en wil eigenlijk weer terug naar de stock ROM om te kijken of ik het probleem daar ook heb. Zie eventueel http://forum.slimroms.net/topic/2421-no-mobile-network/

Alleen; ik kan nergens een Stock ROM vinden die ik kan flashen. Originele updates van Huawei via UPDATE.APP krijg ik niet aan de praat. Heeft iemand een backup van een originele versie liggen of hoe pak ik dit aan???

Thanks! :)

Misschien staat er hier wel een: http://www.androidiani.co...-stock-b199-con-root.html of http://www.androidworld.i...rom-b174-no-brand-112321/

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 188437 op 07-07-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 608238

ik heb sinds een paar weken de huawei ascend p300
maar ik weet niet hoe je een screenshot kan maken heb al op google gekeken hoe het moet maar ik heb niks gevonden weet iemand hoe je een screenshot moet maken ?
alvast bedankt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05-2024
Anoniem: 608238 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:34:
ik heb sinds een paar weken de huawei ascend p300
maar ik weet niet hoe je een screenshot kan maken heb al op google gekeken hoe het moet maar ik heb niks gevonden weet iemand hoe je een screenshot moet maken ?
alvast bedankt ! :)
Al binnen dit forum gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:35
Is er een manier om de opslagruimte voor apps te vergroten?
Ik heb al zo veel mogelijk verplaatst naar de SD kaart en ook de interne opslag is zo veel mogelijk vrijgemaakt.
De volgende apps gebruik ik niet maar zijn niet te verwijderen: Google Play Books,Games,Kiosk,Movies,Music, Google Zoeken, Google+,Hangout.

edit:
ik heb maar een firmware update gedaan (na eerst een bacup gemaakt te hebben) met het gelijk intoetsen van de Home, Aan/uit en de beide volume toetsen.
Heb nu B209 (kwam van B199); wist niet dat die er was.
Weer voldoende ruimte voor apps in de interne opslag.

[ Voor 30% gewijzigd door zessen op 26-07-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
zessen schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:43:

Heb nu B209 (kwam van B199); wist niet dat die er was.
Weer voldoende ruimte voor apps in de interne opslag.
Hi,

waar heb je die 209 gevonden?
Op de website van Huawei kan ik niets vinden.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:35
Door het gelijktijdig intoetsen van de Home, Aan/uit en de beide volume toetsen.
Hier kun je meer info vinden:

http://huaweinews.com/2014/07/ascend-y300-b209-firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:18
Iemand die kan zeggen of het de moeite is om van b199 naar b209 te upgraden?
Daarmee bedoel ik verbetering van batterijduur of snelheidswinsten etc.

Heb zelf ook nog een vraagje, mijn speakers (de luide speakers, niet om te bellen), werken niet meer zo goed, ze gaan namelijk veel zachter als vroeger. Iemand enig idee of het de moeite is om garantie te proberen? Heb hem gekocht met die 3x3 actie

[ Voor 46% gewijzigd door Breezz op 06-08-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390

De Y300 unbranded (van de Kijkshop simlockvrij) van mijn vriendin heeft kuren, blijft steeds opnieuw opstarten loopt door tot de homepage en kapt er dan ineens mee.

Krijg de kans niet om bij instellingen terug te gaan naar fabrieksinstellingen start dan opnieuw weer op?

Via aan/uit en volume+ krijg ik hem ook niet terug naar fabrieksinstelling je ziet wel dat hij alles leegmaakt maar bij het opnieuw opstarten is er niets veranderd.

Ik kan de bootloader unlock code ook niet opvragen omdat de mobiel niet lang genoeg aan blijft om via Product ID (*#*#1357946#*#*) te achterhalen.

Een recovery uitvoeren lukt dus niet of een andere rom flashen.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Is er geen andere manier om de Product ID (*#*#1357946#*#*) te achterhalen?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 390 op 12-08-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Anoniem: 390 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:13:Via aan/uit en volume+ krijg ik hem ook niet terug naar fabrieksinstelling je ziet wel dat hij alles leegmaakt maar bij het opnieuw opstarten is er niets veranderd.
Als het terugzetten naar fabrieksinstellingen is gelukt zijn al je eigen apps weg, en al je instellingen. Is daar iets van te zien? Krijg je bijvoorbeeld de wizard om de eerste instellingen te doen?

Als het terugzetten van de fabrieksinstellingen niet werkt zou ik hem opsturen voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee er lijkt niets veranderd te zijn.
Ja uiteindelijk zal ik hem wel moeten opsturen maar dan ben ik hem wel een tijdje kwijt.

Is er geen andere manier om de Product ID (*#*#1357946#*#*) te achterhalen?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 390 op 07-08-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Als het terugzetten van de fabrieksinstellingen al niet werkt is er waarschijnlijk iets hardwarematig mis. Om geen gezeur te krijgen met de garantie zou ik niet nu gaan beginnen met custom-roms, dat kan je beter doen als je weer een werkend toestel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat is ook zo maar ik dacht om gewoon een recovery te doen maar dat kan alleen als de bootloader unlockt is maar ja als het toch iets hardwarematigs is dan heeft dat ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 539766 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:34:
De standaard camera app heeft een rottige manier van scherstellen ik gebruik al maanden Google Play: Snap Camera HDR

Kun je ook de tijd voor het focusen instellen en de app maakt simpelweg geen foto als hij niet scherp is (als je de app juist insteld) Omdat je ook de video resolutie en bitrate, fp/s en zelfs de codec kan instellen maakt hij perfecte video's zonder schokken..... Ook in native widescreen alleen de HD wilt niet werken maar dat light aan de hardware.
Ik heb zelf een Y330, die is nu voor €70 op Amazon.de te krijgen. Alleen heeft de 330 volgens mij geen frontcamera en geen LED-flash. (tenminste, ik kan ze niet ontdekken) Maf, je zou denken hoger=beter maar zo werkt het dus niet. :P De CPU is wel iets sneller dacht ik.

Ik heb dus die app die je noemde erop gezet, maar ik kan dan nog geen widescreen selecteren, het blijft bij 640*480. Verder wel een fijne app.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Hensz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 10:34
Ik heb afgelopen juni mijn Y300 gekocht, bij de kijkshop. Werkt best aardig, soms wel onverklaarbaar traag.
Zou wel graag al die overbodige apps eraf willen hebben, want hij klaagt nu bij updaten al snel over vol geheugen. Voorlopig nog wel even mee te leven.

Het meest irritant is wel dat er iets mis gaat met gebeld worden. Als ik er niet ben en ik wordt gebeld (in lockscreen uiteraard) dan blijft die call op het scherm staan. Hij gebruikt dan veel batterij en hij wordt een stuk warmer dan ik (ook tijdens intensief gebruik) gewend ben. Net gebeld terwijl ik een rondje hardlopen was. Ding heeft 5 kwartier zo gelegen en een kwart van de (volle) batterij af. Zó gaat het wel hard idd.!
Wat is hier aan de hand en wat doe ik er tegen?

• Eärendil
Hensz schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:14:
Zou wel graag al die overbodige apps eraf willen hebben, want hij klaagt nu bij updaten al snel over vol geheugen. Voorlopig nog wel even mee te leven.
Overbodige apps verwijderen helpt niet tegen een vol opslaggeheugen. De meegeleverde apps staan op de /system-partitie, en je zelf geïnstalleerde apps en updates komen op de /data-partitie.
Als ik er niet ben en ik wordt gebeld (in lockscreen uiteraard) dan blijft die call op het scherm staan. Hij gebruikt dan veel batterij en hij wordt een stuk warmer dan ik (ook tijdens intensief gebruik) gewend ben. Net gebeld terwijl ik een rondje hardlopen was. Ding heeft 5 kwartier zo gelegen en een kwart van de (volle) batterij af. Zó gaat het wel hard idd.!
Wat is hier aan de hand en wat doe ik er tegen?
Dat probleem is vorig jaar ook al een paar keer langsgekomen (o.a. rowicom in "[Huawei Ascend Y300] Ervaringen en Discussie"), maar ik weet niet of iemand er al een oplossing voor gevonden had. Welke ROM draait je telefoon op? En welke provider heb je? (vorig jaar leek het alleen/vooral bij KPN-gebruikers voor te komen)
Je zou kunnen proberen of het ook gebeurt met een andere sim-kaart.

• Hensz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 10:34
Eärendil schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 02:46:Overbodige apps verwijderen helpt niet tegen een vol opslaggeheugen. De meegeleverde apps staan op de /system-partitie, en je zelf geïnstalleerde apps en updates komen op de /data-partitie.
Ik heb zoveel mogelijk alle eigen apps op de sd-kaart gezet, kan/mag niet van allemaal, maar toch, dat helpt al.
Het probleem bij het updaten is dat ie dus zegt te weinig ruimte te hebben. Ruimte waarvoor weet ik niet. Of het nou om intern geheugen gaat of om opslagruimte. als ik opslagruimte vrijmaak, dan doet ie het wel weer. Dat zal dan wel gaan om die dataopslag, hoewel als ik naar app-beheer ga, hij ook de standaardapps in die partitie heeft staan. Die verwijderen zou absoluut helpen, alleen Chrome neemt al 156 MB van de beschikbare 1150 MB in beslag. Nu is 825 MB in gebruik en 311 vrij. Bar veel ruimte om mee te spelen is er kennelijk niet.

Ben net te laat om de provider te bellen. Dat is Simyo, idd KPN-netwerk dus. Ik krijg inderdaad ook die Melding die weg geklikt moet worden. Daaronder gaat de animatie dat er gebeld wordt vrolijk door. :(
Morgen nog maar eens bellen.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Je kan misschien wel alle updates van ongebruikte apps verwijderen en dan automatische updates voor die apps uitzetten. Ik dacht dat dat op mijn vorige telefoon hielp, ik weet niet zeker of dat bij de Y300 ook zo zal gaan.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op mijn ZTE Blade met Android 2.2 had ik met de Android power control (standaard widget) de optie voor automatische brightness afhankelijk van omgevingslicht.

Die optie lijkt de power control bar op de Y330 niet te geven. Is dit niet mogelijk of zit de optie ergens anders?

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Niet mogelijk, Y330 heeft geen lichtsensor.

• Snarfie31
[b][message=42555964,noline]De volgende apps gebruik ik niet maar zijn niet te verwijderen: Google Play Books,Games,Kiosk,Movies,Music, Google Zoeken, Google+,Hangout.
Zijn wel degelijk te verwijderen en je word niet meer lastig gevallen met onnodige (automatische) updates. Ben van menig dat mijn systeem ook een stuk sneller is geworden.

Je moet dan de volgende actie uitvoeren: Root je Huawie met bijvoorbeeld door King O Root op het internet te gebruiken (echt eenvoudig). Vervolgens Link2sd app downloaden. App kiezen en kies deinstalleer of vast zetten wat je wilt. De rest volgt vanzelf. 95% van je fabrieks apps zijn nu te verwijderen en/of vast te zetten.

Ik heb alle bovenstaande en taal apps gedeleet scheelt enorm. Als je alles terug wilt hebben gewoon de 206 in je root plaatsen onder het mapje dload. Je kan dan onder Systeemupdate (die staat onder instellingen => Over de telefoon) een lokale update uitvoeren en ja hoor je hebt alles weer terug. Wel opnieuw je apps installeren. Een harde reset of systeem update is dan ook niet meer nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door Snarfie31 op 22-08-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
beetje hulp ndig....
na een ota update is mijn tele 2 provider en hele netwerk foetsie.
ik heb na een paar dagen stoeien geen idee meer wat te doen
zitten klieren mer *#*#4636#*#* maar dat hept niets
iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
als ik naar netwerk laat zoeken krijg ik de melding fout tijdens zoeken naar netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Met ADB en een paar recover acties is alles weer werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 13:58

Tazzios

..

Ik heb zojuist de Y300 van mijn vriendin om zeep geholpen dus graag wat hulp. :+

Wat is gebeurd:
-LBE eraf afgehaald
-Reboot gegeven voor de OTA update.

De OTA update installeren lukte niet waarbij ik in het recovery menu terecht kwam, daar heb ik op 'adb update' geklikt (waarschijnlijk niet zo handig).

Als hij nu opstart komt het opstart logo voorbij daarna een zwart scherm, als ik hem dan op de PC aansluit graag ik een cd-rom en 2 schijven er bij.

Als ik de aanknop en het volume omlaag ingedrukt hou blijft het logo wel staan.

Ik heb wat images gedownload en gezocht maar ben er nog niet achter hoe ik er weer leven in kan krijgen.

Ik heb al wat ervaring met roms e.d. van mijn S2
Uiteindelijk een appje gevonden waarmee ik het product ID kon achterhalen om de bootloader te unlocken.
Draait nu lekker vlot op Slimkat 7.6. zonder Gapps. :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Tazzios op 27-08-2014 11:41 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
welk appje was dat?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 13:58

Tazzios

..

"Huawei Product ID Generator.rar" maar er is ook een site. EMEI nummer invullen en klaar. :*)

Ervaring met Slimkat 7.6:
-160MB dalvik 221MB/ART 248MB over na opstarten.
-Een heel stuk vlotter dan de originele rom.
-Bij de 9gag app werken de giffjes niet. In de browser wel. Weet niet waar het aanligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Tazzios op 30-08-2014 19:25 ]

• john43
dank je wel

Na een hoop gedoe met de cyanogenmod nightlys versies 4.4.4 weer terug naar de B199 slim versie van HUAWEI zelf.
Slimkat lijkt me aardig om ook eens te proberen
waar was die te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:18
john43 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:48:
dank je wel

Na een hoop gedoe met de cyanogenmod nightlys versies 4.4.4 weer terug naar de B199 slim versie van HUAWEI zelf.
Slimkat lijkt me aardig om ook eens te proberen
waar was die te vinden?
http://www.modaco.com/top...r-huawei-ascend-y300g510/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
tnx voor het linkje

zal er binnenkort weer eens een poging toe wagen om de y300 op een hoger nivo te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 595784

Ik woon in Belgie.
Ik heb een Huawei ascend aangeschaft G510 vanop een zoekertjes site.
Nu bleek er een simlock op te zitten.

Ik heb de bootloader unlocked, en daarna cm11 met gapps erop gezet.
Alles ok maar de telefoon is nog steeds gelocked- damn.

Ik zit nu met volgende probleem :
1/ de telefoon vraagt nu zelfs geen sim unlock code meer, maar de telefoon kan de sim kaart niet lezen.
Toch moet ik wel mijn sim pin opgeven (maar dus niet de operator pin) ?
2/ waar en hoe kan ik een sim unlock code aanvragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zie met dc-unlocker het volgende :

DC - Unlocker 2 Client 1.00.1125

Detecting phone :

selection :
manufacturer - Huawei phones
model - Auto detect (recommended)

Found Applications port COM7
Found Diagnostics port COM8

Waiting modem/phone to be ready ...
Model : Huawei
IMEI : xxxxxxxxxxxxx
Wi-Fi MAC : xxxxxxxxxxxx
BlueTooth MAC : xxxxxxxxxxxx
Bootloader status : unlocked
Bootloader code : xxxxxxxxxxxx
SIM Lock status : Locked (Network lock)

===================================================================

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op eBay kan je nog wel eens aanbieders van unlock codes vinden.

Niet netjes van de verkoper natuurlijk om een telefoon met simlock te verkopen.

eBay staat vol aanbieders, maar als je dan verder googled zijn deze meestal niet betrouwbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189507

Ik heb sinds kort problemen wanneer ik nieuwe apps op mijn Y300 wil installeren.
Ik krijg telkens de foutmelding :
"Fout bij het downloaden van 'app' Er is onvoldoende ruimte op het apparaat."
En dan kan ik enkel ok drukken.

Als ik bij instellingen / geheugen kijk staat daar bij interne opslag :
Totale ruimte : 2,21GB
Beschikbaar : 853 MB totaal, 114 MB voor apps
Op de SD-kaart is nog 2,26 GB beschikbaar

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
dalvick cache eens wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Kreeg een berichtje dat ik nog 10 euro op mijn rekening kan verwachten. Had de hoop al opgegeven na 6 maanden. :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-03 19:09
smuck schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:05:
Goed,

niet goed eigenlijk.

Even niet opgelet. Nu de Y300 gebrickt.
Krijg melding "Image signature verify fail!".
Een nieuwe image laden lukt ook niet.
De firmware wordt uitgepakt en dan bij het installeren krijg ik "Update failed"
De PC herkent de telefoon niet meer.
Ik heb, helaas, hetzelfde. Telefoon (Kijkshop Tmobile branded variant) is wel geroot, bootloader nog gelocked. Ik wilde voor ik aan custom roms begon eerst een backup maken via TWRP, maar zo ver kwam het dus niet.

Wat ik heb geprobeerd is een 'verse' rom (officiële 209) op een sd card in de map dload zetten, en de telefoon opstarten middels power+volume up & volume down.
Resultaat: Er gebeurt niets, scherm blijft paars (waarschijnlijk door die bootloader lock?)

Hopelijk kan iemand me helpen en hou in gedachte dat ik een Android-amateur ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 20:48
Ik heb mijn simlockvrije telefoon net geupdate van B174 naar B209.

Hij was met B174 geroot en unlocked, moet ik dat nu wederom opnieuw uitvoeren? Titanium backup geeft aan dat die geen superuser rechten heeft.

Ik heb inmiddels alle stappen maar opnieuw gedaan. Toestel was wel unlocked, superuser was pleite. Het werkt nu weer naar behoren. Eens aankijken hoe B209 bevalt

[ Voor 27% gewijzigd door Trichoglossus op 05-10-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Ik ben erg tevreden over B209
Accu blijft goed werken en toestelletje blijft vlot reageren als ik met verschillende apps werk of mail opvraag etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info49
  • Laatst online: 15-11-2022
Voor de Y300
Zet TWRP 2.8.01 erop en vervolgens de custom rom van CHIL360 Slimkat 4.4.4

http://www.modaco.com/top...t-46-unofficial-21042014/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info49
  • Laatst online: 15-11-2022
Op deze site kun je de unlock code vvor de BOOTLOADER opvragen. Je krijgt direct de code.

http://en.club.vmall.com/...php?mod=unlock&action=pre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefje_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 18:42
Anoniem: 189507 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 17:53:
Ik heb sinds kort problemen wanneer ik nieuwe apps op mijn Y300 wil installeren.
Ik krijg telkens de foutmelding :
"Fout bij het downloaden van 'app' Er is onvoldoende ruimte op het apparaat."
En dan kan ik enkel ok drukken.

Als ik bij instellingen / geheugen kijk staat daar bij interne opslag :
Totale ruimte : 2,21GB
Beschikbaar : 853 MB totaal, 114 MB voor apps
Op de SD-kaart is nog 2,26 GB beschikbaar

Weet iemand een oplossing?
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem. Bij mij zijn natuurlijk alleen de getallen anders:
Totale ruimte : 2,16 GB
Beschikbaar : 1,62 GB totaal, 771 MB voor apps

Ik heb ook nog een aparte sd-kaart, maar daar kan de app die ik wil bijwerken in ieder geval momenteel niet op gezet worden:
We’ve been made aware of an issue on Android that prevents installing The Sims FreePlay data to an external SD card, due to a change in the asset download system.
Ik vind het raar en zonde dat je blijkbaar zo weinig ruimte kan gebruiken voor apps. Uiteindelijk is het mij met pijn en moeite gelukt om plaats te maken door nog meer te verwijderen, maar dat zou toch niet nodig moeten zijn?

Update: nadat ik de app heb bijgewerkt staat er ineens 892 MB totaal beschikbaar waarvan 820 MB voor apps. Heb verder niets veranderd, dus vreemd dat ik nu meer ruimte voor apps heb terwijl de totaal beschikbare ruimte minder is geworden. Maar mijn probleem is dus opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door Nefje_ op 22-10-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74279

Hoi,

ik probeer de bootloader te unlocken via http://en.club.vmall.com/...php?mod=unlock&action=pre welke ik eerder in dit topic tegenkwam.
Mijn toestel is de Y300-0100.
Alleen klopt het serienummer niet.
Opd e site moet een nummer met 16 characters ingevuld worden, echter in mijn toestel-setting staat een code met 12 characters.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt.

Edit:
Met DC Unlocker 2 lukte het wel, na een hoop gedoe met de drivers.
Volgende probleem.
8)7
Om de een of andere reden was de telefoon niet unlocked met de unlockcode van DC in fastboot.
Na het installeren van de recovery een brick veroorzaakt.
Toen kon de telefoon opeens wel unlocked worden.
Apart...

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 74279 op 06-11-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:18
Na een hele zondag bezig te zijn geweest, is mijn T Mobile versie van de Y300 - 100 eindelijk voorzien van slimkat.
Ik heb hoofdzakelijk deze tutorial gevolgd.
Gebruikte tools:
Huawei_usb_driver_2.0.6.601
HuaweiY300_Root_Tools
openrecovery-twrp-2.8.1.0-u8833
Slim-u8833-4.4.4.build.8.10.20141104-CHIL360.img
Slim_normal_gapps.4.4.4.build.8.x-282
Alles werkt nu voortreffelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:14

o_f_course

Och...

Net de y300 van m'n vrouw van update voorzien (nummers niet genoteerd...)
Blijft nu hangen in het huawei-logo opstart scherm.

Alles was nog default, geen custom rom oid.

Tips? huawei zelf heeft nog niet gereageerd...

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:18
o_f_course schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:19:
Net de y300 van m'n vrouw van update voorzien (nummers niet genoteerd...)
Blijft nu hangen in het huawei-logo opstart scherm.

Alles was nog default, geen custom rom oid.

Tips? huawei zelf heeft nog niet gereageerd...
Even de batterij een paar sec eruit, dan de aan button + vol down (of up) tegelijk indrukken en vasthouden, batterij er weer in en afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05-2024
red_arrow schreef op maandag 10 november 2014 @ 06:49:
Na een hele zondag bezig te zijn geweest, is mijn T Mobile versie van de Y300 - 100 eindelijk voorzien van slimkat.
Ik heb hoofdzakelijk deze tutorial gevolgd.
Gebruikte tools:
Huawei_usb_driver_2.0.6.601
HuaweiY300_Root_Tools
openrecovery-twrp-2.8.1.0-u8833
Slim-u8833-4.4.4.build.8.10.20141104-CHIL360.img
Slim_normal_gapps.4.4.4.build.8.x-282
Alles werkt nu voortreffelijk :)
Wat zijn je ervaringen na een week, als je stock met SlimKat vergelijkt?
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste