Weet iemand hoe ik voor een nummer in mijn telefoonboek kan zien of dit geblokkeerd is, en dus direct naar de voicemail gestuurd wordt? Ik heb dat bij een bepaald nummer. Nu weet ik dat ik deze blokkering ooit heb ingesteld op een andere telefoon en een andere simkaart. Ik kon op mijn vorige telefoon (Samsung Galaxy Ace) een nummer blokkeren via een menu. Op de Huawei (y300) zie ik dat nergens terug.
Wanneer je meer gecharmeerd bent van MIUI is het CM11 thema MIUI v5 misschien wat voor je. Verkrijgbaar in de play store. Ik gebruik het ook met de CM11 KitKat versie van Dazzozo en vind het wel een fraai thema.Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:27:
Ik draai sinds een paar dagen op de CM11 KitKat (nightly) en die loopt erg soepel en zonder mayor bugs, voor zover ik heb kunnen ontdekken.
Met wat tweaken en extra themes ziet het er ook nog best fraai uit, hoewel ik toch meer gecharmeerd ben van MiUi of Lewa![]()
url : http://www.modaco.com/top...nightly-builds-available/
mogen we en linkje naar MIUI V5?
Groet, John woonplaats Emmen
al gevonden
Verwijderd
Een theme is toch niet geheel gelijk aan de echte Miui, maar okay, het komt in de buurt.
Ergens toch jammer dat Miui en Lewa5 net iets te zwaar zijn om echt soepel te draaien ... Misschien toch maar eens kijken naar een Xiaomi
Ergens toch jammer dat Miui en Lewa5 net iets te zwaar zijn om echt soepel te draaien ... Misschien toch maar eens kijken naar een Xiaomi
Mijn aankoop bij Conrad was van 12 november. Die 8 weken zijn dus ruimschoots voorbij.Momentumlol schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:28:
[...]
De Cashback van huawei kan wel tot 8 weken duren voordat je het overgeboekt krijgt. Ik heb mijn toetsel ongeveer half jaar geleden gekocht, duurde toen ook iets van 6-7 weken voor ik het geld had. Het klopt dus dat het even duurt.
Ik ga er achter aan. Hebben anderen hun cashback wél gehad?
Hier ook van de week een mail gestuurd naar Huawei ivm het uitblijven van de uitbetaling van de cashback. Verzoek voor cashback op 15 november gestuurd.
SRK35ZS-W
Hier ook nog niets ontvangen, maar het kon wel 10 weken duren.
Maar zit er bij toestellen van Conrad geen adertje onder het gras, dit zijn toestellen die via Huawei Duitsland zijn geleverd.
Maar zit er bij toestellen van Conrad geen adertje onder het gras, dit zijn toestellen die via Huawei Duitsland zijn geleverd.
Een adertje zit onder je huid, een addertje onder het gras....De HvE schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:35:
Maar inderdaad, het kan zeker wel 10 weken duren. Was bij mij ook zo.
Ik had vorig jaar bij de kijkshop een unbranded huawei y300 gekocht en aangemeld voor de cashbackactie.
Het duurde op de dag af echt 10 weken eer de 20 euro op m'n rekening stond, echt geen dag eerder.
Het duurde op de dag af echt 10 weken eer de 20 euro op m'n rekening stond, echt geen dag eerder.
Ik heb ook bijna 10 weken ( min 2 dagen of zo) moeten wachten
Maar er werd 20 euro gestort... geen adertjes onder mijn vel of slangen in de tuin hoor
Maar er werd 20 euro gestort... geen adertjes onder mijn vel of slangen in de tuin hoor
Telefoon net aangeschaft. Het valt me op dat hij niet automatisch verbinding maakt met wifi. Moet hem als ik thuis kom eerst even uit slaap-stand halen omdat ik anders bijvoorbeeld geen WA berichtjes krijg. Meer mensen hier bekend mee?
Ik ben het eigenlijk een beetje beu met de slechte performance van mijn Y300 en wil een andere ROM erop gaan zetten.
Nu kijk ik hier:
http://www.modaco.com/top...nightly-builds-available/
En daar zeggen ze:
You must use a recovery updated for 4.3+ (with the EXT4 fix) to use this ROM otherwise you will encounter issues. A CWM build is linked below.
Wat wordt daar mee bedoeld?
Nu kijk ik hier:
En daar zeggen ze:
You must use a recovery updated for 4.3+ (with the EXT4 fix) to use this ROM otherwise you will encounter issues. A CWM build is linked below.
Mijn y300 loopt ook altijd vast.. is het moeilijk om een rom er op te zetten?VAnTurenhout schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:25:
Ik ben het eigenlijk een beetje beu met de slechte performance van mijn Y300 en wil een andere ROM erop gaan zetten.
Nu kijk ik hier:
En daar zeggen ze:
Is het veel gevraagd een stappenplannetje te maken?digital_ownage schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:59:
Nee. Is heel simpel.
Ik kom zover (uit een eerdere post uit dit topic)
- Telefoon rooten via programma: www.kingoapp.com ;
- Vervolgens TWRP erop gezet en op de ext-SD card de laatste fusionx rom erop gezet.
- Alles wipen (data en cache)
- ROM.zip op de SDCard zetten
- Bootloader unlocken????
[ Voor 44% gewijzigd door VAnTurenhout op 03-02-2014 14:29 . Reden: Voorzet stappen plan gemaakt ]
Was mij ook al opgevallen. Maar dat doet de Samsung S4 van mijn collega ook niet, automatisch verbinden bij thuiskomst.... Ik heb het opgelost door het proggie Sentry te installeren. Het mes snijdt dan aan twee kanten: wifi wordt uitgezet als het niet nodig is en dat spaart heel veel batterij. Als wifi dan uit staat, wordt er elke x minuten gekeken of er opnieuw met wifi verbonden kan worden. Zo niet, dan gaat wifi weer x minuten uit. Ik heb die instelling op 6 minuten staan. Elke 6 minuten wordt er gedurende 30 seconden getracht met een wifi-netwerk verbinding te maken. Als dat niet lukt gaat wifi weer 6 minuten down en wordt het daarna opnieuw geprobeerd.sanderrink schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:08:
Telefoon net aangeschaft. Het valt me op dat hij niet automatisch verbinding maakt met wifi. Moet hem als ik thuis kom eerst even uit slaap-stand halen omdat ik anders bijvoorbeeld geen WA berichtjes krijg. Meer mensen hier bekend mee?
@VAnTurenhout check quote hieronder.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:50:
@SeatRider :
stap 1 : Unlocken / Rooten / TRWP recovery installeren
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hoe je 'm unlocked is te vinden hier :
http://huawei-y300.tumblr...ot-huawei-ascend-y300-all
Hiervoor hoef je alleen een unlock code aanvragen bij Huawei
Stap 2: Rom installeren
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- kopieer de zip naar je SDCard
- reboot de telefoon in recovery mode (kan op meerdere manieren, makkelijkst is via fastboot )
- eenmaal in TRWP ... MAAK EEN BACKUP !!!!!! ... en vergeet deze niet over te zetten naar je PC in geval van een totale fuckup
- voer een wipe uit : Een factory wipe voor de zekerheid, maar alleen de Dalvik cache wipen zou voldoende moeten zijn
- Installeer de zip ... en eventueel ook een nieuwe versie van Google Apps ( te downloaden via : http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121011-signed.zip)
- reboot ... et voila ...
[ Voor 17% gewijzigd door WhatTheFuck op 04-02-2014 21:40 ]
Die rom's zijn zeker niet in het nederlands?
De meeste ROMs zijn multi-lingual en hebben dus alle talen. Alle ROMs die ik gezien heb zijn meertalig (op het moment CyanogenMod 11 KitKat 4.4)Thewisbone schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:01:
Die rom's zijn zeker niet in het nederlands?
Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2
Zeker WEL in het Nederlands.....
Het kostte mij juist veel werk om al die exotische talen er uit te mikken.
Al heb je er maar weinig winst aan geheugen van.
Ik meen dat het ongeveer 4Kb per taal ruimtewinst geeft.
Maar ja, Hongaars, pools en vier soorten thais, chinees en vele andere talen kan ik ook nix mee.
Maar ja, Hongaars, pools en vier soorten thais, chinees en vele andere talen kan ik ook nix mee.
Heb zelf geen enkel probleem het het automatisch re-connecten met wifi (stock rom 1.97) Whatapp berichtjes komen ook altijd aan. Zet hiervoor wel 'Energiebesparing' uit. Zoals in de uitleg hierbij staat vermeld wordt wifi uitgeschakeld als de telefoon op standby staat.sanderrink schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:08:
Zijn er nog redenen waarom je teug zou willen naar stock, dingen die niet zo goed werken onder CM11 (of trager zijn)?john43 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:02:
Zeker WEL in het Nederlands.....
Ik zit namelijk af te wegen om naar CM11 te gaan, maar aangezien het mijn dagelijkse telefoon is, heb ik maar een paar uur 's avonds om weer in de lucht te komen met een werkend systeem.
Vroeg hij toch niet om? Hij vroeg alleen of het heel moeilijk is.VAnTurenhout schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:25:
[...]
Is het veel gevraagd een stappenplannetje te maken?
Ik kom zover (uit een eerdere post uit dit topic)
- Telefoon rooten via programma: www.kingoapp.com ;
- Vervolgens TWRP erop gezet en op de ext-SD card de laatste fusionx rom erop gezet.
- Alles wipen (data en cache)
- ROM.zip op de SDCard zetten
- Bootloader unlocken????
Ik snap de verwarring.. maar ik bedoelde het eigenlijk als vraag aan de experts... "Is het moeilijk om een stappenplan te maken???" Niet als verwijt aan de posterdigital_ownage schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:51:
[...]
Vroeg hij toch niet om? Hij vroeg alleen of het heel moeilijk is.
Weet iemand of deze telefoon standaard voorzien is van een beschermende display folie? Ik kan het niet goed beoordelen. Zo niet, iemand dan een suggestie voor een shop waar ik een goed aan te brengen folie kan scoren? De vorige keer viel zwaar tegen en bleek de maat te ruim.
Folie op je display? Zo 2013... Ik heb die Y300 al een jaar in mijn zak, doe er van alles mee en geen krasje te zien. En daarbij... na maximaal drie jaar gaat ie toch in het laatje met antieke voorwerpen, toch?de_kers schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:30:
Weet iemand of deze telefoon standaard voorzien is van een beschermende display folie? Ik kan het niet goed beoordelen. Zo niet, iemand dan een suggestie voor een shop waar ik een goed aan te brengen folie kan scoren? De vorige keer viel zwaar tegen en bleek de maat te ruim.
Standaard zit er geen folie op.de_kers schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:30:
Ik heb de folie hier besteld (2 stuks voor €2,95 incl. verzending). Die past perfect.
Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.
Verwijderd
Ik heb het er toch op gewaagd en de officiële B199 Rom op gezet, intussen twee weken geleden (was B189 Rom). Probleem van SMS en bellen is er bij mij (tot nu toe) wel mee opgelost! Recente rom iets beter in geheugenmanagement, lijkt me ook een kleine winst op batterij. Allemaal wel niet spectaculair maar kom...Breezz schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:17:
Wat betreft het SMS probleem; het installeren van de B199 Rom help ook al niet.
Hier ook aankoop, van eind november tot vandaag de cashback 20 euro niet terug gehad.zessen schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:00:
[...]
Mijn aankoop bij Conrad was van 12 november. Die 8 weken zijn dus ruimschoots voorbij.
Ik ga er achter aan. Hebben anderen hun cashback wél gehad?
Mail is verstuurd.
Ik heb de cashback op 5 februari ontvangen. Dat is ongeveer 12 weken na verzending van de cashback aanvraag. Ik ben allang blij dat de cashback van een aankoop bij Conrad überhaupt werd geaccepteerd!Scooper schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:31:
Hier ook van de week een mail gestuurd naar Huawei ivm het uitblijven van de uitbetaling van de cashback. Verzoek voor cashback op 15 november gestuurd.
SRK35ZS-W
Is er al een rom B200 ergens gezien?
vandaag maar eens de stoute schoenen aangetrokken en mijn toestel geroot met kingo android root, en met titanium backup een aantal niet gebruikte apps (+bloatware) verwijderd. Daar knapt je toestel van op zeg! Die paar extra mb's die je in je gehuegen vrijmaakt schelen een hoop. Toestel wordt sneller en reageert beter. ook maar meteen mijn tablet onder handen genomen met hetzelfde resultaat. Echt een aanrader.
Ik heb dit uiteindelijk gedaan omdat er een paar apps waren die telkens updates willen, en ook omdat ik regelmatig zie dat er services draaien die ik helemaal niet nodig heb, maar die je niet kunt uitschakelen.
Ik heb dit uiteindelijk gedaan omdat er een paar apps waren die telkens updates willen, en ook omdat ik regelmatig zie dat er services draaien die ik helemaal niet nodig heb, maar die je niet kunt uitschakelen.
pianoman,pianoman schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:51:
vandaag maar eens de stoute schoenen aangetrokken en mijn toestel geroot met kingo android root, en met titanium backup een aantal niet gebruikte apps (+bloatware) verwijderd. Daar knapt je toestel van op zeg! Die paar extra mb's die je in je gehuegen vrijmaakt schelen een hoop. Toestel wordt sneller en reageert beter. ook maar meteen mijn tablet onder handen genomen met hetzelfde resultaat. Echt een aanrader.
bedankt voor deze kingo android root, werkt perfect. om de een of andere reden lukte het rooten hier niet met de methode in de openingspost, met kingo was het in 30sec. opgelost.
ja hij viel mij ook mee. Het was trouwens door iemand anders al eens in deze thread gepost.
Van de week uit nieuwsgierigheid is gekeken naar de uptime van de telefoon. Dat was al 78 dagen!
Helaas wilde bluetooth niet meer aan/uit (misschien van doen met mijn gebruik van LLama), waardoor ik toch moest rebooten.
Helaas wilde bluetooth niet meer aan/uit (misschien van doen met mijn gebruik van LLama), waardoor ik toch moest rebooten.
Ik heb 4.4.2 er weer eens op gezet na veel problemen met google app store en andere rommel
Draait stabiel en werkt goed.
ik merk wel dat tov de versie B199 er wel meer van de accu gevraagd wordt.
Ik heb wel alle cyanogenmod data uit gezet.
Dus geen automatische updates en geen data verzenden naar de website van cyanogen
Toch doe ik max rond de 24 tot 36 uur met terughoudend bellen met de accu.
Dus geen automatische updates en geen data verzenden naar de website van cyanogen
Wat zijn je ervaringen met Android 4.4.2? Werkt deze versie vlotter dan de 4.1 versie?john43 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:44:
Ik heb 4.4.2 er weer eens op gezet na veel problemen met google app store en andere rommel
Volgens dit artikel zou deze vlotter moeten werken
Mijn ervaringen met CM11 4.4.2 zijn prima. Alles werkt naar behoren en soepel. Het is denk ik wel iets sneller en soepeler dan de roms gebaseerd op stock (B199). Wel af en toe een spontane herstart maar niet zo vaak dat het erg vervelend wordt. Ikzelf heb overigens een G510 maar mijn vrouw en dochter gebruiken hem ook op hun Y300. Batterij verbruik is wel iets hoger dan bij stock. Ik speel geen spelletjes op de telefoon dus daarover kan ik niets zeggen. Het is i.i.g. goed genoeg voor dagelijks gebruik ondanks dat het nog geen stabiele versie is maar een nightly.ctuxboy schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:22:
[...]
Wat zijn je ervaringen met Android 4.4.2? Werkt deze versie vlotter dan de 4.1 versie?
Volgens dit artikel zou deze vlotter moeten werken
Ik heb Android 4.4.2 nu al een kleine week in gebruik. Ken de 4.1 versie alleen als accu slurpende versie.
De ervaringen met 4.4.2 zijn tot nu toe goed. De accu is wel sneller leeg dan bij de B199 versie die er eerder op stond. Maar toch goed voor meer dan 24 uur zonder te laden.
Ik bel weinig maar speel wel regelmatig een spelletjes op de telefoon. De nightlys van CM bevallen mij tot nu toe prima.
Google apps werken er goed mee samen en de rommel is er eenvoudig uit te gooien.
Mooie thema's in de appsstore voor de Kitkat versie.
Voorlopig een blijvertje, al ging de update vanavond mis en liep vast
Morgen de herkansing met een verse nightly
De ervaringen met 4.4.2 zijn tot nu toe goed. De accu is wel sneller leeg dan bij de B199 versie die er eerder op stond. Maar toch goed voor meer dan 24 uur zonder te laden.
Ik bel weinig maar speel wel regelmatig een spelletjes op de telefoon. De nightlys van CM bevallen mij tot nu toe prima.
Google apps werken er goed mee samen en de rommel is er eenvoudig uit te gooien.
Mooie thema's in de appsstore voor de Kitkat versie.
Voorlopig een blijvertje, al ging de update vanavond mis en liep vast
Morgen de herkansing met een verse nightly
WITFRA, john43,
Bedankt voor jullie bevindingen ivm Android4.4.
Heb dit toestel vandaag gekocht.
Eerste indrukken zijn positief, zeker voor de prijs van 99euro.
Bedankt voor jullie bevindingen ivm Android4.4.
Heb dit toestel vandaag gekocht.
Eerste indrukken zijn positief, zeker voor de prijs van 99euro.
update liep misomdat ik de verkeerde dir op de sdcard niet goed heb gekozen
Inmiddels opgelost en nightly van vandaag staat er keurig op
Inmiddels opgelost en nightly van vandaag staat er keurig op
[ Voor 59% gewijzigd door john43 op 02-03-2014 17:04 ]
1.Waarschijnlijk domme vraag van me, maar regelmatig lees ik hier de afkorting TWRP .
Wat betekend deze afkorting eigenlijk?

2. Indien de officiële B199 firmware beschikbaar wordt gesteld, kun je deze dan via de originele update app die op de y300 aanwezig is downloaden? Of moet je deze dan toch manueel op je sd-kaart plaatsen?
Wat betekend deze afkorting eigenlijk?
2. Indien de officiële B199 firmware beschikbaar wordt gesteld, kun je deze dan via de originele update app die op de y300 aanwezig is downloaden? Of moet je deze dan toch manueel op je sd-kaart plaatsen?
[ Voor 43% gewijzigd door ctuxboy op 03-03-2014 22:33 ]
1. Team Win Recovery Project. Dit is een stukje software dat de recovery modus van de telefoon vervangt en daar functies aan toevoegt om backups te maken en custom-roms te flashes.
2. Dat verschilt per ROM. Als je een T-Mobile-telefoon hebt gaat moet T-Mobile de nieuwe ROM aanpassen en kan het via de update-app in de telefoon, maar ik verwacht niet dat ze dat gaan doen.
Bij een unbranded toestel kan je een ROM downloaden van consumer.huawei.com (momenteel B189), en die moet je dan op een SD-kaart zetten. Ook zijn er soms OTA-updates via de app in de telefoon (in het verleden B175->B182->B190).
2. Dat verschilt per ROM. Als je een T-Mobile-telefoon hebt gaat moet T-Mobile de nieuwe ROM aanpassen en kan het via de update-app in de telefoon, maar ik verwacht niet dat ze dat gaan doen.
Bij een unbranded toestel kan je een ROM downloaden van consumer.huawei.com (momenteel B189), en die moet je dan op een SD-kaart zetten. Ook zijn er soms OTA-updates via de app in de telefoon (in het verleden B175->B182->B190).
[ Voor 51% gewijzigd door Eärendil op 04-03-2014 11:59 ]
Aha dat weten we intussen ook alweer.Eärendil schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:52:
1. Team Win Recovery Project. Dit is een stukje software dat de recovery modus van de telefoon vervangt en daar functies aan toevoegt om backups te maken en custom-roms te flashes.
Gisteren unlock vd bootloader uitgevoerd.
Mijn toestel is unbranded en beschikt over de B197 firmware. Raar dat ze dan de B189 versie ipv de B199 op de Huawei-site plaatsen

Hopelijk wordt de B199 snel op hun site geplaatst. Of wie weet binnenkort de KitKat versie daar deze laatste zuiniger omspringt met 512MB werkgeheugen.
Tussen B197 en B199 zit waarschijnlijk bijna geen verschil, dat ga je niet merken.ctuxboy schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:55:
[...]Mijn toestel is unbranded en beschikt over de B197 firmware. Raar dat ze dan de B189 versie ipv de B199 op de Huawei-site plaatsen![]()
Hopelijk wordt de B199 snel op hun site geplaatst. Of wie weet binnenkort de KitKat versie daar deze laatste zuiniger omspringt met 512MB werkgeheugen.
Ik vermoed ook van niet, maar hier en daar een bugfix kan het verschil maken.Eärendil schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:57:
[...]
Tussen B197 en B199 zit waarschijnlijk bijna geen verschil, dat ga je niet merken.
Op deze site wat meer info gevonden.
Verwijderd
uit mijn hoofd wel, ik heb mijn folie later ook nog besteld via ali expressde_kers schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:30:
http://www.aliexpress.com...cend-Y300/1037266962.html
ik denk dat deze dat waren maar ben er niet 100% zeker van
wou update doen van huawei site door de rom op geheugenkaartje te zetten maar update lukte niet...ook via het booten door power en plus+min knop lukt het niet
rooten is uiteindelijk gelukt maar via Kingo lukte dit niet
modelnr huawei y300-0100
android versie 4.1.1 en buildnr Y300-0100V100R001c00b197
via eerste rootmethode is het dan uiteindelijk gelukt maar werkt mijn camera niet meer...er stond uitleg bij om dit probleem op te lossen maar dit lukt niet bij mij (install windows bat file)
heb root er dan afgedaan wat lukte en harde reset maar helpt niks
heb dan terug root erop staan ondertussen en nog eens geprobeerd maar lukt ook niet
krijg error en ook melding geen root terwijl ik wel titanium backup ed kan draaien en ik effectief root heb....
iemand enig idee wat ik nog kan doen?de unlock code heb ik aangevraagd bij huawei maar nog niet ontvangen
modelnr huawei y300-0100
via eerste rootmethode is het dan uiteindelijk gelukt maar werkt mijn camera niet meer...er stond uitleg bij om dit probleem op te lossen maar dit lukt niet bij mij (install windows bat file)
heb dan terug root erop staan ondertussen en nog eens geprobeerd maar lukt ook niet
krijg error en ook melding geen root terwijl ik wel titanium backup ed kan draaien en ik effectief root heb....
iemand enig idee wat ik nog kan doen?de unlock code heb ik aangevraagd bij huawei maar nog niet ontvangen
[ Voor 11% gewijzigd door MrProper op 07-03-2014 19:04 ]
uiteindelijk via andere pc kunnen oplossen en geen foutmelding gekregen van adbMrProper schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:35:
wou update doen van huawei site door de rom op geheugenkaartje te zetten maar update lukte niet...ook via het booten door power en plus+min knop lukt het niet
modelnr huawei y300-0100
Hoe werkt Bluetooth bij jou (of iemand anders die ook CM11/Android 4.4.2 draait)?john43 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:03:
De ervaringen met 4.4.2 zijn tot nu toe goed.
Aanzetten werkt hier, maar ik kan totaal nergens mee verbinden. Hij vindt geen apparaten en andersom ook niet. Ik las elders dat er wel meer problemen waren met Bluetooth en de CM11/4.4.2, maar het is toch handig om even te vergelijken met iemand die exact hetzelfde apparaat heeft.
Op de standaard ROM werkte het overigens gewoon, dus het is geen hardwarematige issue.
De BT schijnt een aantal nightlies terug gebroken te zijn. Ik weet het zelf niet want ik gebruik het nooit. Er schijnt een fix voor te zijn die je na de nightly update moet flashen. Deze is te vinden in het CM11 topic op Modaco.http://www.modaco.com/topic/367021-kk-442-cyanogenmod-110-rom-all-nightly-builds-available/page-115
Tuxinator schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:14:
[...]
Hoe werkt Bluetooth bij jou (of iemand anders die ook CM11/Android 4.4.2 draait)?
Aanzetten werkt hier, maar ik kan totaal nergens mee verbinden. Hij vindt geen apparaten en andersom ook niet. Ik las elders dat er wel meer problemen waren met Bluetooth en de CM11/4.4.2, maar het is toch handig om even te vergelijken met iemand die exact hetzelfde apparaat heeft.
Op de standaard ROM werkte het overigens gewoon, dus het is geen hardwarematige issue.
Hoe zit het met onze ervaringen vwb de beveiliging tegen virussen en malware van de y300?
En de batterij consumptie e.d. Heb zelf tijdje AVG free erop gehad en ben daar best tevreden over. Nu sinds een paar dagen TrustGo, omdat deze zeer goed zou scoren en zelfs in tests bovenaan staat. Het lijkt me dat ie nog wel wat accu power lust maar dit moet ik nog testen. Graag jullie bevindingen.
En de batterij consumptie e.d. Heb zelf tijdje AVG free erop gehad en ben daar best tevreden over. Nu sinds een paar dagen TrustGo, omdat deze zeer goed zou scoren en zelfs in tests bovenaan staat. Het lijkt me dat ie nog wel wat accu power lust maar dit moet ik nog testen. Graag jullie bevindingen.
Verwijderd
Denk niet dat je echt een antivirus nodig hebt zolang je geen 'shady' .apk's installeert.
Ook vroeg ik me ook wat af ivm de custom ROMs. Mijn stock rom is B197 geloof ik, en ik zie dat er stock based roms zijn van o.a. B199. Moet ik mijn GSM hiervoor updaten naar B199 voordat ik een ROM flash dat gebaseerd is op die stock? Of zou ik eerder naar non stock based ROMs kijken? Ik neem ook aan dat ROMs voor gewoonweg 'y300' ook ok zijn voor y300 0100? voor de zekerheid toch maar vragen, heb mijn ogen op deze http://www.modaco.com/top...nmod-10-build-r13-130114/
Ook vroeg ik me ook wat af ivm de custom ROMs. Mijn stock rom is B197 geloof ik, en ik zie dat er stock based roms zijn van o.a. B199. Moet ik mijn GSM hiervoor updaten naar B199 voordat ik een ROM flash dat gebaseerd is op die stock? Of zou ik eerder naar non stock based ROMs kijken? Ik neem ook aan dat ROMs voor gewoonweg 'y300' ook ok zijn voor y300 0100? voor de zekerheid toch maar vragen, heb mijn ogen op deze http://www.modaco.com/top...nmod-10-build-r13-130114/
[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2014 19:50 ]
Die fix lost het probleem inderdaad op. Bedankt voor de tip!WITFRA schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:54:
De BT schijnt een aantal nightlies terug gebroken te zijn. Ik weet het zelf niet want ik gebruik het nooit. Er schijnt een fix voor te zijn die je na de nightly update moet flashen. Deze is te vinden in het CM11 topic op Modaco.http://www.modaco.com/topic/367021-kk-442-cyanogenmod-110-rom-all-nightly-builds-available/page-115
[...]
Waar ik een beetje flauw van word, is dat ik altijd diverse geluidjes kwijt ben als ik de telefoon een keer gereboot heb. Nu ook weer het geluid van de sms. Kijk in bij Instellingen en dan Geluiden en dan Berichten staat er weer helemaal geen geluidje geselecteerd. O ja, gisteren opnieuw gestart, de Y300, daar komt het door. Ik gebruik geen geluiden vanaf de sd-kaart, maar volgens mij alleen de stock ROM geluiden. Iemand een idee hoe dit toch steeds kan?
Je hoeft je stock ROM niet eerst te updaten voor het flashen van een nieuwere custom ROM. Zorg wel voor een fatsoenlijke backup van je stock zodat je altijd nog terug kunt. Als je die backup hebt kun je wat custom ROMs gaan uitproberen. Zelf blijf ik meestal bij CyanogenMod hangen.Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:35:
Ook vroeg ik me ook wat af ivm de custom ROMs. Mijn stock rom is B197 geloof ik, en ik zie dat er stock based roms zijn van o.a. B199. Moet ik mijn GSM hiervoor updaten naar B199 voordat ik een ROM flash dat gebaseerd is op die stock? Of zou ik eerder naar non stock based ROMs kijken?
Hier heb je een overzichtje van wat er zoal te vinden is: http://www.modaco.com/top...r-huawei-ascend-y300g510/
Die ROM is voor de u8833 en daar valt Y300-0000, Y300-0100 en Y300-0151 onder als ik deze root handleiding mag geloven. Die zou dus geschikt zijn.Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:35:
Ik neem ook aan dat ROMs voor gewoonweg 'y300' ook ok zijn voor y300 0100? voor de zekerheid toch maar vragen, heb mijn ogen op deze http://www.modaco.com/top...nmod-10-build-r13-130114/
Zelf heb ik trouwens dit stappenplan aangehouden (alleen heb ik dus niet 10.2 maar 11 geïnstalleerd (dus ook een ander GAPPS dan daar staat aangegeven)): http://www.androidpit.de/...-Huawei-Y300-installieren
Zouden zo maar bugs in Android 4.1 kunnen zijn.rowicom schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:23:
Waar ik een beetje flauw van word, is dat ik altijd diverse geluidjes kwijt ben als ik de telefoon een keer gereboot heb. Nu ook weer het geluid van de sms. Kijk in bij Instellingen en dan Geluiden en dan Berichten staat er weer helemaal geen geluidje geselecteerd. O ja, gisteren opnieuw gestart, de Y300, daar komt het door. Ik gebruik geen geluiden vanaf de sd-kaart, maar volgens mij alleen de stock ROM geluiden. Iemand een idee hoe dit toch steeds kan?
Zelf had ik met de stock ROM bijvoorbeeld het probleem dat ik iedere keer opnieuw Swiftkey als standaard keyboard moest instellen, want na een reboot werd het standaard Android keyboard toegewezen. Ook had ik problemen met Beautiful Widgets Pro, die was bij een reboot ook z'n instellingen kwijt. En zo waren er nog wel wat kleine dingen.
Al met al was het voor mij reden om naar een nieuwere versie te gaan. Van de bovenstaande problemen ben ik nu in ieder geval verlost.
Na de conrad actie, zit ik al 15 weken te wachten op de cashback.
Bijna maand geleden cocntact gehad was week 50 goedgekeurd.
Hier idem dito, eind januari contact gehad en in week 49 ontvangen en verwerkt. Blijkbaar is 10 weken een rekbaar begrip. Misschien maar weer eens mailen?
ik wacht al van 19dec 2013....vandaag kreeg ik te horen dat men niks kan terugvinden en de actie voorbij is....KLX16 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:35:
geen extra garantie en geen cashback...
Dat heb ik ooit ook eens gehad bij Samsung. Ik heb destijds een klacht ingediend, online, www.klacht.nl en daarop werd door Samsung wel goed gereageerd. Het is wel erg makkelijk van Huawei om te zeggen dat ze niets terug kunnen vinden..bewijs maar eens dat het wel zo is....MrProper schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:33:
[...]
ik wacht al van 19dec 2013....vandaag kreeg ik te horen dat men niks kan terugvinden en de actie voorbij is....
geen extra garantie en geen cashback...
Mijn cashback is vandaag gestort. Aanvraag was november 2013 goedgekeurd.KLX16 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:35:
Ook bij mij is de cashback gisteren gestort. Had in november de zaak opgestuurd, was niet goed aangekomen. Begin februari heb ik een foto van het IMEI nummer en de aankoopbon gemaild.
Iets anders: mijn vriendin vind haar Y300 steeds langzamer worden. Sowieso gat het wisselen tussen apps langzaam, dat kan ik echter nog wel verklaren met 512 Mb intern geheugen. Echter dat bijv. het laden van nieuwe levels bij Candy crush (jaja) langzamer gaat dan eerst kan ik niet goed verklaren. De app loopt zelfs regelmatig vast, dan moet ze 'm handmatig stoppen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Er draait nagenoeg geen software op de achtergrond, heb onlangs ook 3G watchdog verwijderd, ze gaat toch niet over haar 500 Mb internetbundel heen. Met Startup auditor heb ik wat uit zichzelf startende apps gedisabled. Ik neem aan dat dit meer scheelt dan het standaard opstarten van Startup auditor zelf.
Ik besef dat de Y300 een eenvoudige smartphone is. Vind het echter vooral gek dat het probleem veel minder speelde toen mijn vriendin haar toestel net had. Zijn er hier mensen waarbij Candy crush wel goed werkt? Wat zou ik nog kunnen doen om de lag op te lossen?
Iets anders: mijn vriendin vind haar Y300 steeds langzamer worden. Sowieso gat het wisselen tussen apps langzaam, dat kan ik echter nog wel verklaren met 512 Mb intern geheugen. Echter dat bijv. het laden van nieuwe levels bij Candy crush (jaja) langzamer gaat dan eerst kan ik niet goed verklaren. De app loopt zelfs regelmatig vast, dan moet ze 'm handmatig stoppen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Er draait nagenoeg geen software op de achtergrond, heb onlangs ook 3G watchdog verwijderd, ze gaat toch niet over haar 500 Mb internetbundel heen. Met Startup auditor heb ik wat uit zichzelf startende apps gedisabled. Ik neem aan dat dit meer scheelt dan het standaard opstarten van Startup auditor zelf.
Ik besef dat de Y300 een eenvoudige smartphone is. Vind het echter vooral gek dat het probleem veel minder speelde toen mijn vriendin haar toestel net had. Zijn er hier mensen waarbij Candy crush wel goed werkt? Wat zou ik nog kunnen doen om de lag op te lossen?
De Y300 is vandaag in de dagdeal bij Wehkamp voor 88 euro, daar gaat de cashback dan nog vanaf. Ook kan je met kortingscode NIEUW nog een tientje terugkrijgen (alleen voor nieuwe klanten). Via cashbacksvergelijken.nl shoppen bespaart je nog een paar euro's.
Zie http://www.wehkamp.nl/Blokken/Blokken.aspx?BPC=LBS&BPT=S
Alleen jammer dat de thuiskopieheffing: 6.05. Terwijl dit max 2.50 is. Telefoon met muziekspeler/smartphone < 16 GB € 2,50.musicfreak schreef op zondag 16 maart 2014 @ 09:34:
De Y300 is vandaag in de dagdeal bij Wehkamp voor 88 euro, daar gaat de cashback dan nog vanaf. Ook kan je met kortingscode NIEUW nog een tientje terugkrijgen (alleen voor nieuwe klanten). Via cashbacksvergelijken.nl shoppen bespaart je nog een paar euro's.
Maar blijft een leuk toestel. Heb hem nu een jaartje.
Verwijderd
Hoi,
http://www.modaco.com/top...p-and-root-with-tutorial/
Iemand dit trucje al een keer geprobeerd en wat is eventueel de uitkomst van deze methode?
Grts
http://www.modaco.com/top...p-and-root-with-tutorial/
Iemand dit trucje al een keer geprobeerd en wat is eventueel de uitkomst van deze methode?
Grts
Even een terug melding naar jullie, de 13 ook de cashback ontvangen voor de y300.KLX16 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:35:
Check, hier ook...ik had ze toevallig de 13e ook gemaild dat hun beloofde termijn van 10 weken er ruimschoots op zat. Geen reactie op de mail gehad, maar inmiddels wel op de 13e het geld op mijn rekening gestort gekregen.
Hier ook maar een poging wagen. Vorige week eindelijk mijn iPhone 3G aan de wilgen gehangen en voor een paar tientjes een Y300 gekocht. Prima ding, de bloatware heb ik geloof ik 1x gezien met opstarten, toen direct geroot en een custom ROM erop. Wat me opvalt is dat als ik de Y300 in de auto via de AUX-in aansluit de microfoon van de telefoon uitgeschakeld wordt. Erg lastig want ik kan niet hands-free bellen met het geluid over de speakers van de autoradio.
Wat ik al geprobeerd heb:
stock ROM
Fusion X stock based ROM
Cyanogenmod 10.2
Cyanogenmod 11
Op iedere ROM ook SoundAbout geinstalleerd, maar ook daarmee krijg ik met geen mogelijkheid het geluid via de headphones zonder dat de ingebouwde microfoon zichzelf uitschakelt. Het lijkt wel een hardware / kernel probleem waardoor de telefoon niet in staat is om te achterhalen of een headphone (mini-jack met 2 ringen) of headset (mini-jack met 3 ringen) is aangesloten.
Het is overigens geen Android issue, mijn Galaxy S3 (UltimaROM 4.3) doet dit prima.
Wat ik al geprobeerd heb:
stock ROM
Fusion X stock based ROM
Cyanogenmod 10.2
Cyanogenmod 11
Op iedere ROM ook SoundAbout geinstalleerd, maar ook daarmee krijg ik met geen mogelijkheid het geluid via de headphones zonder dat de ingebouwde microfoon zichzelf uitschakelt. Het lijkt wel een hardware / kernel probleem waardoor de telefoon niet in staat is om te achterhalen of een headphone (mini-jack met 2 ringen) of headset (mini-jack met 3 ringen) is aangesloten.
Het is overigens geen Android issue, mijn Galaxy S3 (UltimaROM 4.3) doet dit prima.
de betaler vervuilt
Verwijderd
Sinds 2 weken een Huawei Y 300, prima toestel. In de auto gekoppeld aan een Nokia Bluetooth carkit CK-7W. De carkit wordt direct herkend door de smartphone, alleen moet ik elke keer dat in de auto stap, het toestel met pincode toestemming geven om verbinding te maken en accoord geven. Ieder inkomend gesprek moet ik openen (vegen). dat gebeurd ca 10 keer per dag. Ik wil graag automatisch verbinden en automatisch opnemen. Hoe kan dat??
Iemand hier nog ideeën over? Uiteraard is een custom ROM ook een optie maar ik wil eigenlijk kijken of de telefoon zonder custom ROM wat sneller kan krijgen.musicfreak schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:29:
Is het niet de hoge variant omdat het een uitbreidbaar geheugen is?enermax schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:21:
[...]
Alleen jammer dat de thuiskopieheffing: 6.05. Terwijl dit max 2.50 is. Telefoon met muziekspeler/smartphone < 16 GB € 2,50.
Maar blijft een leuk toestel. Heb hem nu een jaartje.
Verwijderd
Hoi,
Ik heb een vaag probleem.
Mijn telefoon is geroot, bootloader is unlocked en toch als ik een update wil doen via local update (bij system update) reboot mijn telefoon...
Ook het installeren van roms via twrp lukt niet. De enige melding die ik krijg is: update failed.
Aan het wipen van de cache kan het niet liggen, ik heb elke cache (wipe cache partition, dalvik cache) gedaan.
Het enige result is dat ik mijn settings kwijt ben en opnieuw moet invullen. De t-mobile meuk terug op mijn telefoon krijg en ik alles weer opnieuw moet downlaoden (apps)
Oke ik heb alleen nog niet de wipe data/factory reset. Omdat ik mijn telefoon niet wil bricken.
Wie o wie kan mij helpen.
Ik heb een vaag probleem.
Mijn telefoon is geroot, bootloader is unlocked en toch als ik een update wil doen via local update (bij system update) reboot mijn telefoon...

Ook het installeren van roms via twrp lukt niet. De enige melding die ik krijg is: update failed.
Aan het wipen van de cache kan het niet liggen, ik heb elke cache (wipe cache partition, dalvik cache) gedaan.
Het enige result is dat ik mijn settings kwijt ben en opnieuw moet invullen. De t-mobile meuk terug op mijn telefoon krijg en ik alles weer opnieuw moet downlaoden (apps)
Oke ik heb alleen nog niet de wipe data/factory reset. Omdat ik mijn telefoon niet wil bricken.
Wie o wie kan mij helpen.
Verwijderd
Update: ook een wape data/factory reset werkte dus niet (dacht probeer het gewoon)
Heeft iemand nog een idee dat ik niet geprobeerd heb?
Heeft iemand nog een idee dat ik niet geprobeerd heb?
Bij twrp moet je op wipe klikken, en dan het knopje in het midden, geavanceerd geloof ik, en dan gewoon alles aanvinken. Als het goed is kun je dan je ROM installeren. Bij mij werkte het in ieder geval zo.
Verwijderd
Ik ga het vanavond meteen proberen. Bedankt voor het meedenken. Mocht het niet lukken dan kom ik wederom terug op dit fantastiche forum.
misschien cwn gebruiken ipv twrp?hongmietje schreef op maandag 31 maart 2014 @ 08:10:
Bij twrp moet je op wipe klikken, en dan het knopje in het midden, geavanceerd geloof ik, en dan gewoon alles aanvinken. Als het goed is kun je dan je ROM installeren. Bij mij werkte het in ieder geval zo.
Hallo,
Zou graag CM11 installeren.
Heb al heel wat gelezen hoe CM te installeren.
Intussen heb ik de bootloqder van mijn Y300 ge-unlockt en is deze ook geroot.
Graag zou ik deze willen installeren via de CyanogenMod Installer
(http://www.cyanogenmod.org/)
Iemand ervaringen hiermee?
Of is dit af te raden via deze methode?
Uiteraard zou ik ook eerst een backup van de originele rom willen maken. Hoe maak ik dergelijke backup?
Zou graag CM11 installeren.
Heb al heel wat gelezen hoe CM te installeren.
Intussen heb ik de bootloqder van mijn Y300 ge-unlockt en is deze ook geroot.
Graag zou ik deze willen installeren via de CyanogenMod Installer
(http://www.cyanogenmod.org/)
Iemand ervaringen hiermee?
Of is dit af te raden via deze methode?
Uiteraard zou ik ook eerst een backup van de originele rom willen maken. Hoe maak ik dergelijke backup?
Nog een vraagje ivm het installeren van CM11.
In bepaalde tutorials staat dat je het zip-bestand in de root-directory van je smartphone moet plaatsen.
Is dit de root-dir van je sd-card?
Of de root-dir van het interne geheugen van de telefoon?
In bepaalde tutorials staat dat je het zip-bestand in de root-directory van je smartphone moet plaatsen.
Er is geen 'officiële' CyanogenMod voor de Y300, dus de CyanogenMod Installer waar je naar linkt gaat denk ik niet werken. Er is een niet officiële build op Modaco: http://www.modaco.com/top...nightly-builds-available/ctuxboy schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:00:
Zou graag CM11 installeren. Heb al heel wat gelezen hoe CM te installeren. Intussen heb ik de bootloqder van mijn Y300 ge-unlockt en is deze ook geroot. Graag zou ik deze willen installeren via de CyanogenMod Installer (http://www.cyanogenmod.org/)
Iemand ervaringen hiermee? Of is dit af te raden via deze methode?
Je moet het zip-bestand dus installeren via een recovery (CWM of TWRP).
Dat kan in de recovery, voor je het zip-bestand installeert. Om helemaal zeker te zijn eerst een backup maken, dan de backup kopiëren naar je computer, en dan pas een custom-ROM installeren.Uiteraard zou ik ook eerst een backup van de originele rom willen maken. Hoe maak ik dergelijke backup?
Het kan op de externe micro SD-card, of op het stuk van het interne geheugen dat ook aangeduid wordt als 'sd-kaart'. In de recovery kan je dan kiezen. Het kan niet op de /system of /data partities.ctuxboy schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:38:
Nog een vraagje ivm het installeren van CM11.
@Eärendil bedankt voor all info!
Intussen backup gedaan vd stockrom B197. Dit zonder problemen.
Daarna de cashes: Dalvik,.. een swipe uitgevoerd.
Factory reset uitgevoerd.
Dit alles succesvol!
De CM11 (cm-11-20140401-NIGHTLY-u8833.zip) van deze site http://getcm.thebronasium.com/?device=u8833 gedownload en de zip-file op SD-card geplaatst.
Daarna naar de zip-file genavigeerd in TWRP 2.5.0.1 en install uitgevoerd!
Helaas net als @thiophosphate krijg ik een de error 'Failed' .
Zelfs na een volledige wipe via de optie 'Advanced Wipe' (uiteraard zonder de externe SD-card te wipen!) lukt het niet.
Dan maar een restore uitgevoerd van de stockrom B197
Wie kan mij verder helpen????
Dit alles succesvol!
De CM11 (cm-11-20140401-NIGHTLY-u8833.zip) van deze site http://getcm.thebronasium.com/?device=u8833 gedownload en de zip-file op SD-card geplaatst.
Zelfs na een volledige wipe via de optie 'Advanced Wipe' (uiteraard zonder de externe SD-card te wipen!) lukt het niet.
ik gebruikte eerst ook TWRP, maar op een geven moment ging dit niet meer met cm11, cwn werkt wel gewoon! dus misschien proberen? ik geloof dat je een bepaalde versie van TWRP nodig hebt.ctuxboy schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:41:
@Eärendil bedankt voor all info!
Dit alles succesvol!
succes!
Ok, zal dit eerstdaags eens bekijken.wator schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:54:
[...]
ik gebruikte eerst ook TWRP, maar op een geven moment ging dit niet meer met cm11, cwn werkt wel gewoon! dus misschien proberen? ik geloof dat je een bepaalde versie van TWRP nodig hebt.
succes!
Eerst eens uitzoeken hoe CWM te installeren
Hoe heb je TWRP geïnstalleerd? Die methode werkt waarschijnlijk ook wel voor CWM, alleen moet je dan een ander image gebruiken.
Het kan ook handmatig op de volgende manier:
- Installeer de Android Platform Tools, er zijn ook opties omdat te doen zonder de hele Android SDK te installeren
- Start de telefoon op in fastboot-mode. Hiervoor telefoon uitzetten, batterij er minimaal 5 seconden uit, en dan aanzetten terwijl je de Volume-Down knop ingedrukt houdt (minimaal 10 seconden). De telefoon blijft nu in het splashscreen.
- Verbindt de telefoon met de computer
- Op de commandline het volgende commando uitvoeren:
fastboot flash recovery <filename>
- Telefoon opnieuw opstarten.
Super!!!Eärendil schreef op woensdag 02 april 2014 @ 00:30:
Hoe heb je TWRP geïnstalleerd? Die methode werkt waarschijnlijk ook wel voor CWM, alleen moet je dan een ander image gebruiken.
- Installeer de Android Platform Tools, er zijn ook opties omdat te doen zonder de hele Android SDK te installeren
- Start de telefoon op in fastboot-mode. Hiervoor telefoon uitzetten, batterij er minimaal 5 seconden uit, en dan aanzetten terwijl je de Volume-Down knop ingedrukt houdt (minimaal 10 seconden). De telefoon blijft nu in het splashscreen.
- Verbindt de telefoon met de computer
- Op de commandline het volgende commando uitvoeren:
fastboot flash recovery <filename>- Telefoon opnieuw opstarten.
Morgen eens proberen
Als je TWRP versie 2.6.3.0 of hoger gebruikt kan je CM11 gewoon installeren. Oudere versie werkt niet voor CM11. Ik gebruik nu zelf versie 2.6.3.3 zonder problemen.
ctuxboy schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:20:
[...]
Ok, zal dit eerstdaags eens bekijken.
Eerst eens uitzoeken hoe CWM te installeren
[ Voor 7% gewijzigd door WITFRA op 02-04-2014 13:27 ]
ik ook
gaat al maanden goed met kitkat nightly builds van CM
gaat al maanden goed met kitkat nightly builds van CM
@WITFRA, @john43,
Dan zou ik liever bij TWRP blijven, dit wegens de gebruiksvriendelijke interface.
Intussen versie 2.6.3.3 gevonden op: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2655987
Morgen eens proberen...
Dan zou ik liever bij TWRP blijven, dit wegens de gebruiksvriendelijke interface.
Intussen versie 2.6.3.3 gevonden op: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2655987
Morgen eens proberen...
Net een 'fastboot' en 'recovery' zip-file gevonden op: http://aebob.blogspot.be/...y-twrp-2633-for-y300.html
Wat is het verschil tussen deze files?
Wat is het verschil tussen deze files?
Ik ben mijn traagheid van mijn y300 zat!
Iemand die mij wil helpen met een goeie android versie?
Vereisten:
Snelheidwinst
Taal nederlands
Geen buggs
Iemand die mij wil helpen met een goeie android versie?
Vereisten:
Snelheidwinst
Taal nederlands
Geen buggs
Het is gelukt om TWRP 2.6.3.3 te installeren en zo voor de eerste keer CM te installeren.
Eerste indrukken zijn zeer positief vooral omdat er heel snel updates uitkomen.
Heb zelfs de indruk dat CM versie iets sneller werkt dan de stockrom.
Nog een vraag: komen er soms ook ook 'stable'-versies uit voor de Y300?
Eerste indrukken zijn zeer positief vooral omdat er heel snel updates uitkomen.
Heb zelfs de indruk dat CM versie iets sneller werkt dan de stockrom.
Waarschijnlijk niet. Dazzozo, de ontwikkelaar van CM voor de Y300 heeft daar het volgende over gezegd in het topic op Modaco:ctuxboy schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:59:
bossman123, on 05 Jan 2014 - 03:24 AM, said:
When's the likely hood of going from nightlies to stable??
ik vind de nightlys eigenlijk heel stabiel.
Ik upgrade ongeveer elke week een nightly naar de meest recente versie en heb nooit grote problemen
Ik upgrade ongeveer elke week een nightly naar de meest recente versie en heb nooit grote problemen
Intussen CM11 héél intensief getest en ben wel onder de indruk.
Werkt ook véél sneller dan de stockrom.
Superhandig is dat je inderdaad eigenlijk dagelijks, wekelijks of maandelijks een update kan installeren van CM11, maar voor de installatie kan je eerst de changelog bekijken of het wel de moeite is de update te downloaden!!!
Werkt ook véél sneller dan de stockrom.
Superhandig is dat je inderdaad eigenlijk dagelijks, wekelijks of maandelijks een update kan installeren van CM11, maar voor de installatie kan je eerst de changelog bekijken of het wel de moeite is de update te downloaden!!!
Heb dat ding nou een paar weken en ik ben het meest te spreken over de AOSB ROM, ergens via Modaco gevonden en werkt prima.
http://www.htcmania.com/showthread.php?t=768500
http://www.htcmania.com/showthread.php?t=768500
de betaler vervuilt
Iemand nog een link naar hoe ik stap voor stap CM11 op mijn Y300 zet? Ik kom van T-mobile stock rom en heb geen idee hoe en waar ik moet beginnen. Heb inmiddels wel de unlockcode bij Huawei opgevraagd...
Vergeet die code, die ga je niet krijgen.
https://www.dc-unlocker.com/huawei-ascend-y300-unlock Dit werkt prima om te unlocken. Daarna deze tutorial: http://huawei-y300.tumblr...ot-huawei-ascend-y300-all
https://www.dc-unlocker.com/huawei-ascend-y300-unlock Dit werkt prima om te unlocken. Daarna deze tutorial: http://huawei-y300.tumblr...ot-huawei-ascend-y300-all
de betaler vervuilt