Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Breezz schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:53:
Ik heb een probleem met de cash-back actie..
Ik had de brief verzonden, en vandaag een antwoord gekregen.
Daar stond in dat ik het originele kasticket mee moest opsturen. ik had namelijk eenn afgeprinte factuur opgestuurd. Een kasticket heb ik niet, omdat ik de gsm gekocht heb bij Conrad (via de webshop)..

beetje lullig, maandag maar eens bellen
ik heb het op dezelfde manier gedaan...maar nog niks gehoord 15 November verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 18:06
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 20:43:
[...]

Ik heb dat vandaag geprobeerd na weer een nukkige sms die de gsm niet wou verlaten. Ook dat bleek inderdaad te helpen. Maar dat betekent wel dat mijn volledige toestel daarmee op 'smalband' komt te staan. Een krakkemikkige oplossing dus.

Ik overweeg intussen om er een custom ROM op te zetten, eentje gebaseerd op B199 (die van Fusion X?). Hoewel ik helemaal niet thuis ben in dat geroot en geflash ;) in de hoop dat het probleem daarmee verholpen is.
bij mij heeft een custom rom (b197 light) het sms probleem niet verholpen, misschien dat de B199 rom wel helpt..

Als je het probeert laat je dan zeker iets weten ?!

Dan heb ik nog een vraagje voor de kenners..
Op internet vind je update files voor de B199 Firmware. Kan je naar de B199 updaten als je een custom rom draait (B197 light) ?
Ik vraag het mij af omdat het precies enkel de firmware is die wordt geupdate, en verder niets

[ Voor 15% gewijzigd door Breezz op 07-12-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breezz schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:07:
- er op willekeurige (?) momenten niet gebelt of gesms't kan worden, ontvangen kan wel nog (alsook internet)
(...)
Dat sms-probleem uit zich bij mij ook nog in het volgende: af en toe ontvang ik een sms dubbel. Met een tijdspanne van 5 minuten. Jij nog niet ervaren, Breezz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan met mijn Y300 geen vaste lijnen beantwoorden.bij FDN staat vaste nummers geblokkeerd?!?! als ik die wil deblokkeren moet ik een Pin2 invoeren????
Waar vind ik deze code,erg lastig als men mij wil bellen met een vaste lijn.heb het nooit eerder
Gehad hiervoor had ik een HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:26:
Waar vind ik deze code,erg lastig als men mij wil bellen met een vaste lijn.heb het nooit eerder
Pin2 vind je normaalgezien op de welkomsbrief van je provider. Standaard vaak 2222. Eens proberen? Let op: 3 foute pogingen en je hebt een Puk2 nodig ;) Laat je weten of dit lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:07:
[...]

Dat sms-probleem uit zich bij mij ook nog in het volgende: af en toe ontvang ik een sms dubbel. Met een tijdspanne van 5 minuten. Jij nog niet ervaren, Breezz?
nee dat heb ik nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik gevonden op de Telfort site.daar ben ik dan lekker mee kan ik geen vaste nummers ontvangen met m'n mobiel :(

De pin2-code is een afscherming voor een aantal diensten die betrekking hebben op het netwerk, zoals kostenregistratie. Er zijn enkele toestellen die ook andere, niet netwerkafhankelijke, zaken hebben ondergebracht onder het pin2-gedeelte.

De pin2-code wordt niet door Telfort verstrekt. Nederlandse netwerken waaronder het Telfort-netwerk ondersteunen pin2 diensten niet. Het is niet bekend of, en wanneer Telfort pin2-diensten gaat ondersteune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 08:28:
[...]
Pin2 vind je normaalgezien op de welkomsbrief van je provider. Standaard vaak 2222. Eens proberen? Let op: 3 foute pogingen en je hebt een Puk2 nodig ;) Laat je weten of dit lukt?
jou voorstel geprobeerd niet geholpen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:45:
@Zug,

Volgende maand komt de opvolger dus wellicht handig nog even te wachten dan krijg je nog meer waar voor hetzelfde geld......
Potver, heb ik weer :P. Heb hem pas gekocht hier op Curacao voor 300 gulden (125 euro).

Heeft iemand een goed werkende MIUI versie kunnen vinden? Heb er tot nu toe 2 gehad maar ze waren allebei te traag om bruikbaar te zijn.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 08:28:
[...]
Alles maar weer terug gezet naar fabrieks instelling, maar ik kan nou wel weer vaste lijnen ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren op CM11 (4.4), ervaringen tot nu toe: prima! Vorige (CM10, Nightly van 06-12) rebootte wel tien keer per dag.
Hier de link naar de nieuwste release: http://getcm.thebronasium.com/?device=u8833

Er speelt helaas wel een probleem met exchange mail, maar nu opgelost door:
- gebruikersnaam: DOMAIN\username
- beveiligingstype: SSL/TLS (alle certificaten accepteren)

Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-01 20:41
Hoi Henkert,
kan je van TWRP, (dacht dat ik die had geinstalleerd) ook naar CM11?
momenteel draai ik de B199, en die is geinstalleerd met TWRP
De B199 is zuinig met de accu _/-\o_ , is de Cm dat ook?.

mbt exchange mail
Ik heb zelf exchange mail apk. bestanden geintsalleerd misschien dat, dat helpt bij CM11?

groet,
Wouter

Edit:
Heb het net geprobeerd maar vanuit TWRP kan je(ik :( ) geen cm11 installeren, mist M5 bestand oid? :?

[ Voor 71% gewijzigd door wator op 09-12-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Net voor mij en mijn vriendin elk een huawei y300 wezen hallen....zeer tevreden maar als we ons mobiel internet (telenet kong) gebruiken kunnen we dit enkel doen als de optie mobiele data bij roaming aanstaat.
Ook blijft steeds boven de ontvangsticoontje de R staan.is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:17:
hallo,

Net voor mij en mijn vriendin elk een huawei y300 wezen hallen....zeer tevreden maar als we ons mobiel internet (telenet kong) gebruiken kunnen we dit enkel doen als de optie mobiele data bij roaming aanstaat.
Ook blijft steeds boven de ontvangsticoontje de R staan.is dit normaal?
dat heb ik ook bij Telfort,als ik roaming uit zet heb ik geen internet :(
ik zie trouwens geen merkbaar meer verbruik.
heb een abo voor 500 mb en heb daar altijd ruim genoeg aan.
kan je wel adviseren als dat mogelijk is om wifi te gebruiken bv thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan om en huawei y300 te kopen maar kun je der ook mee whatsappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wator schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:46:
De B199 is zuinig met de accu _/-\o_ , is de Cm dat ook?.
Wisselend, soms loopt er een bepaald proces op de achtergrond (telefoon standby opgeborgen) en wordt de telefoon warm -> battery drain.
Vandaag 50% na 13,5 h na opladen. Rustig gebruik. Beetje internet, paar mails ontvangen verstuurd, twee telefoongesprekken.
Edit:
Heb het net geprobeerd maar vanuit TWRP kan je(ik :( ) geen cm11 installeren, mist M5 bestand oid? :?
vanaf thebronasium:
md5sum: 6135164fa2ce487a41cb252d63ee10de
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:02:
ik ben van plan om en huawei y3000 te kopen maar kun je der ook mee whatsappen
Met een smartphone kun je altijd whatsappen mits je de app uit de store (van Apple of Google) download en een internetverbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 10:10
kwam de gapps voor 4.4 ook al tegen

[ Voor 67% gewijzigd door john43 op 10-12-2013 20:15 ]

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
Hoi inmiddels CM11 geflash, maar nog veel foutjes, en geen google play store.
dus maar weer terug naar b199 light.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:05:

vanaf thebronasium:
md5sum: 6135164fa2ce487a41cb252d63ee10de

[...]
snap niet zogoed hoe dit werkt, ik ben wel blij met de TWRP, goeie back-up, en restore functie. wil ook deze houden, ipv de door cm geleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:36
wator schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:47:
Hoi inmiddels CM11 geflash, maar nog veel foutjes, en geen google play store.
dus maar weer terug naar b199 light.
Heb je er wel de Google-apps (gapps) bij geïnstalleerd? Daar zit als het goed is de Play Store in, en een aantal andere Google services die niet in open-source Android zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MD5 kan gebruikt worden om de echtheid (en compleetheid) van het bestand te checken, ik vermoed dat je telefoon hierom 'vroeg'.
http://forums.androidcent...verify-your-download.html

Inderdaad moet je na het flashen van de rom ook gapps (voor 4.4) flashen, dan heb je (oa) Play store.
Mijn telefoon draait op de nightly van 08-12, geen foutjes op de bekende camera na.

• wator
Ola,
ik heb inderdaad daarna nog een keer gapps geinstaleerd, zal het vanavond nog een keer proberen!
groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 18:21:
MD5 kan gebruikt worden om de echtheid (en compleetheid) van het bestand te checken, ik vermoed dat je telefoon hierom 'vroeg'.
http://forums.androidcent...verify-your-download.html

Inderdaad moet je na het flashen van de rom ook gapps (voor 4.4) flashen, dan heb je (oa) Play store.
Mijn telefoon draait op de nightly van 08-12, geen foutjes op de bekende camera na.
Hoi,
ik ben toch nog redelijk nieuw in dit merk ik :9 , moet je die of kan je die MD5 bestand toevoegen aan de zip? zodat TWRP hem wel pakt?

zo ja, hoe kan dit het makkelijkst?
en heb je misschien een link voor Gapps4.4? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Je moet denk ik een nieuw bestand maken met dezelfde naam+'.md5', en daarin de md5sum en de naam van het bestand, dus bijv.:

cm-11-20131213-NIGHTLY-u8833.zip.md5
code:
1
c3cca2fcffe3fd8f5223ea990eaae05d  cm-11-20131213-NIGHTLY-u8833.zip

Gapps is te vinden in het topic over CM11 op Modaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De HvE
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 17:15
Als je je Y300 wilt unlocken koop deze dan niet bij www.sim-unlock.net want dit gaat niet werken.
Gewoon deze kopen http://www.ebay.nl/itm/17..._trksid=p3984.m1423.l2649 werkt perfect is nog de helft goedkoper ook.
Ook als je de melding "simlock block unlock reset key" krijgt kun je deze met de vierde verkregen code herstellen en heb je weer 5 pogingen om de sim unlock netwerk code in te voeren.

Voorbeeld van de verkregen codes.
Network=2542062209510311 (deze heb je nodig voor een sim netwerk unlock)
Service Provider=1072162061131972
Service Provider=7916114910172226
SIM BLOCK=1092879651412313 (deze heb je nodig als je de melding "simlock block unlock reset key" krijgt)

Dus voor diegene die een mini tablet gemaakt hebben van de Y300, gewoon de vierde en dan de eerste code invoeren.

[ Voor 15% gewijzigd door De HvE op 14-12-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoke
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-10-2024
.

[ Voor 100% gewijzigd door Zoke op 14-12-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
wator schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:53:
[...]

Hoi,
ik ben toch nog redelijk nieuw in dit merk ik :9 , moet je die of kan je die MD5 bestand toevoegen aan de zip? zodat TWRP hem wel pakt?

zo ja, hoe kan dit het makkelijkst?
en heb je misschien een link voor Gapps4.4? O-)
Heb je wel een recente versie van TWRP? CM11 wordt pas vanaf TWRP 2.6.3.2 ondersteund. Met die versie kon ik zonder problemen CM11 flashen. Hier kun je de recentste TWRP versie(2.6.3.3) voor de Y300 downloaden: http://www.modaco.com/top...-twrp-2633-root-12122013/

Deze Gapps gebruik ik: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2397942
In dit topic vind je ook een uitgeklede Gapps versie: http://www.modaco.com/top...nightly-builds-available/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
Wat betreft het SMS probleem; het installeren van de B199 Rom help ook al niet.

Ik ga het opgeven en voor de garantie gaan denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breezz schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:17:
Wat betreft het SMS probleem; het installeren van de B199 Rom help ook al niet.
Goed dat je het ons laat weten. Het bespaart mij alvast heel wat tijd en werk. Kan je ons (mij :) ) op de hoogte houden over de reactie en service van Huawei zelf hierover? Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
Pazzie schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:45:
[...]

Heb je wel een recente versie van TWRP? CM11 wordt pas vanaf TWRP 2.6.3.2 ondersteund. Met die versie kon ik zonder problemen CM11 flashen. Hier kun je de recentste TWRP versie(2.6.3.3) voor de Y300 downloaden: http://www.modaco.com/top...-twrp-2633-root-12122013/

Deze Gapps gebruik ik: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2397942
In dit topic vind je ook een uitgeklede Gapps versie: http://www.modaco.com/top...nightly-builds-available/
Hoi,
het was inderdaad TWRP, deze ge-update, en cm11 werd netjes geïnstalleerd! , helaas is de standaard mail app, (exchange mail). nog niet top.
Ik synchroniseer mijn mail en agenda afspraken, met me werk, en hiervoor MOET mijn telefoon versleuteld worden. Maar de app liep hier in vast.
Misschien later, als cm11 wat verder is.

@Pazzie bedankt voor de tips! ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvanleenen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 14:04
Weet iemand of het probleem met de simlockcode van t-mobile al opgelost is? Nu is het eigenlijk alleen maar een mini tablet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Waar vind ik de CM? De pagina waar je een toestel kan selecteren is weg. Zo heb ik het eerder gedaan met een HTC Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Er is nog geen officiële CM voor de Y300, wel een developer die zelf een build maakt, zie het het topic over CM11 op Modaco

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:45:
@Zug,

De Huawei Y300 is een prima toestel. De meeste problemen ontstaan wanneer mensen er mee gaan spelen.

Laat je alles zoals het is heb je een prima telefoon voor de prijs. Volgende maand komt de opvolger dus wellicht handig nog even te wachten dan krijg je nog meer waar voor hetzelfde geld......
Weet iemand wat meer over de opvolger? Ik kon in google niks vinden namelijk.

NOSIG

• De HvE
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 17:15
wjvanleenen schreef op woensdag 18 december 2013 @ 07:28:
Weet iemand of het probleem met de simlockcode van t-mobile al opgelost is? Nu is het eigenlijk alleen maar een mini tablet ;)
Kijk even hier https://forum.t-mobile.nl...ckvrij-204413/index5.html

Wil je het snel opgelost hebben voor ~ 4 euro dan moet je even in deze topic kijken enkele berichten naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:52
Ik lees dat het tot 10 weken duren voordat de 20 euro cashback wordt overgemaakt. Hoe zit dat met de bevestiging van de 3x3 smart deal? Kan dat ook zo lang duren?

Ik heb op 23 november de gegevens voor de cashback en 3x3 smart deal (in één envelop) naar ODC Benelux gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05
De 3x3 smartdeal ging bij mij erg snel. 15 november per post verstuurd, 19 november per mail bevestiging gehad.

Cashback op zelfde datum (in zelfde envelope) verstuurd, maar nog geen reactie op gehad.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
Maandag komen ze mijn huawei halen (3x3 garantie), omdat ik met het sms probleem zit.
Mijn y300 is geroot en er staat een custom rom op.. ik ga via huaweidevices.com de originele rom zoeken en deze terug installeren, en ook de root verwijderen is niet moeilijk. Maar wat kan ik doen om twrp weg te krijgen ? of zou ik het gewoon laten staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
gewoon laten staan
het is toch jouw telefoon.

jij mag er mee doen wat jij wilt.

Overigens heb ik op dag na ook 10 weken gewacht op de 20 euro cashback

Ben van Cm 10.2 terug gegaan naar B 199 ivm accu gebruik en de verdenking van Cm om dagelijks even contact met de server te zoeken bij het aanzetten van de Y 300
Mocht ik ongeveer 7 euro data verbruik voor betalen aan tele twee. Dat was het mij niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
ja maar als ze afkomen dat probleem misschien een oorzaak kent in het rooten/flashen ben ik de pineut natuurlijk :) als een probleem niet onder de garantie staat kunnen ze zelfs kosten aanrekenen, staat in de voorwaarde van de 3x3 deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
tja als het zo ligt....
Dan er maar afhalen.
Maar hoe haal je TWRP er weer af was de vraag, daar heb ik geen antwoord op.
Mogelijk op cm forum of andere telefoon fora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
Ik heb een manier gevonden.. terug een stock rom installeren en dan met behulp van de huawei updater een .update uitvoeren, dan is echt alles weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronfiets
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-03-2022
Ik draai nog met de B171 (t-mobile prepaid), wel root via methode 1. Doordat ik al van alles heb verwijderd kan ik de OTA update niet draaien, geen tijd/zin om mijn telefoon geheel opnieuw in te richten toch een methode gevonden om de bug 8219321 en 9695860 te tackelen. Check gedaan met Blue Box (via Store te installeren) en die gaf inderdaad aan dat B171 de twee bugs heeft. Via Xposed framework: http://dl.xposed.info/latest.apk, de Master Key multi-fix geinstalleerd. En alles is weer veilig!
Tip: framework geeft na opstarten aan dat die geupdate moet worden, even doorklikken en dan kom je in het scherm waar je dat kan doen. Kostte mij even wat moeite om hier achter te komen, dan rebooten!

Ik dacht dat er vast meer mensen zijn die hier iets mee kunnen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Breezz schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:04:
Ik heb een manier gevonden.. terug een stock rom installeren en dan met behulp van de huawei updater een .update uitvoeren, dan is echt alles weg
Dat klopt. Volgens mij kan het ook zonder de stock rom van Huawei te installeren: http://www.modaco.com/top...plete-stock-instructions/. Daar wordt een methode besproken om de stock recovery terug te zetten door middel van een bestand welke je via TWRP kunt flashen.

Je zou de stock recovery ook via fastboot kunnen herstellen (dezelfde methode als je TWRP op je telefoon hebt gezet):
http://www.modaco.com/top...hwa/page-101#entry2178990 & http://www.modaco.com/top...hwa/page-101#entry2178994

De bovenstaande methodes heb ik zelf echter niet getest, maar schijnen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
overigens wordt de Y300 momenteel voor ruim 89 euro ;) met 3 jaar garantie aangeboden bij de kijkshop

[ Voor 3% gewijzigd door john43 op 22-12-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ateq
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:05
Bij Mediamarkt voor 79€ na cashback via prepaidkorting.nl (Hi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
ik bedoel maar
Iedereen aan de HUAWEI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:29
Ik draai nu de CM11 van Modaco en dat heeft de Y300 een heel stuk rapper gemaakt. :-)

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 15:32

Momentumlol

Car Fanatic

Ik bezit nu sinds ongeveer een half jaar ook deze telefoon, maar bij mij is op 2e kerstdag ineens mijn SD-kaart naar de knoppen gegaan nadat ik zat te browsen in mijn galerij. Ik weet echter niet of het veroorzaakt is door het toestel of louter toeval i.c.m. veroudering van de SD-kaart (Had hem ook in mijn vorige telefoon).

Heeft iemand anders hier toevallig ook last van gehad?

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
ik heb er in september een 16 Gb kaartje in gezet en nog geen problemen ervaren
Dat wil niet zeggen dat die er niet zullen komen hoor.
Maar op dit moment draait de y 300 met B199 en dit kaartje prima en gaat zuinig om met de accu

@Aziraphale
Hoe gaat cm 11 om met de accu?
Heb je ook gemerkt dat er data loopt op momenten dat jij de telefoon niet gebruikt?
Dat heb ik met cm 10.2 ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Laatst online: 12-09 20:59
Kan B199 veilig over B196 heen geflashed worden? En is deze firmware ergens officieel te downloaden? (Geen custom ROM dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Volgens mij staat hier een link naar de update.app van B199: http://www.androidiani.co...tock-per-ascend-y300.html (zelf niet getest).

Ik las dat je de unbranded versie hebt. Dan moet je die gewoon kunnen installeren, als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Laatst online: 08:29
@John: Doet hij bij mij uitstekend. Ik heb de indruk dat hij beduidend langer met een lading doet dan met de stockrom.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Ik ben erg tevreden over B199.
Overigens kijk ik wel af en toe naar de nightlys van CM 11
Heb ze er nog niet overheen gezet vanwege luiheid en het huidige gemak met B199
Ook mijn accu doet het dagen op B199
Hier en daar zijn slim versies maar ook een volledige update van B199 te vinden op het grote net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de FusionX rom op mijn Huawei zetten. Dus de telefoon geroot via dit programma: www.kingoapp.com ; (lekker makkelijk 1-click programma) en deze zet ook meteen SuperSU erop! Vervolgens TWRP erop gezet en op de ext-SD card de laatste fusionx rom erop gezet.
Alles gewiped via TWRP (Data en cache) om vervolgens fusionX te installeren.
Echter steeds de foutmelding:

formatting/cache
installation aborted

Is dit nu omdat dit een branded t-mobile y300 is of zie ik iets over het hoofd?
Ik lees wel iets hier en daar over een IMEI hack uitvoeren, maar is dit vereist voor een custom rom?
Gelukkig herstelt de telefoon na de data wipe zich wel steeds naar de b192 rom van t-mobile, maar ik wil gewoon de vrijheid hebben om mijn eigen rom te draaien.
Iemand ideeën?

Update: ik heb het vermoeden dat ik mijn bootloader nog moet unlocken :-)
via deze website-> http://en.club.vmall.com/...php?mod=unlock&action=pre
ga ik dat vanavond eerst maar eens proberen en dan opnieuw flashen met fusionX

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Domokun op 04-01-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:19
rowicom schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:25:
[...]

De Y300 van mijn vrouw begint hier ook steeds vaker last van te krijgen. Van het een op het andere moment kan ze niet meer bellen en niet meer gebeld worden. Er is wel (GPRS)netwerk op dat moment.
Opnieuw starten van de Y300 lost het probleem dan weer voor een paar dagen op.
Meer mensen hier ervaring mee? Provider is HollandsNieuwe.
Mijn vriendin heeft sinds kort een Y300 met tele2 waar het volgende voorkomt:

Na een tijdje kan ze niet meer bellen, precies dezelfde omschrijving die jij geeft dat gelijk de verbinding verbroken wordt. Soms werkt gebeld worden nog wel, smssen werkt soms ook nog. Er is bereik (gezien dmv app mobile signal widget).
Heropstarten van de telefoon fixt dit.

Gedaan:
-nieuwe simkaart van tele2, geen soelaas.
-vliegmodus aan/uit, werkt soms na een aantal keer
- 2g/3g switch, geen soelaas.

Mogelijke origine van de fout:
Meerdere mensen op internet hebben hier last van. Het lijkt voor te komen als de telefoon moet reconnecten naar een andere telefoonmast. Dus als je 'm een uurtje thuis hebt liggen, kan je nog bellen, zodra je naar buiten gaat en buiten het bereik van de mast bent springt 'ie niet over maar heeft ie geen bereik ofzo...en bij het heropstarten maakt ie wel opnieuw verbinding.

Te doen:
- andere provider simkaart
- rom update naar b199 of andere baseband
- setting tweaken??

Iemand een idee hoe dit wellicht op te lossen is? Mijn vriendin zit tm mei aan tele2 vast, kan het natuurlijk afkopen maar de vraag is of het met een andere provider wel fatsoenlijk werkt (dat gaan we van 't weekend uitproberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
Nieuws voor de mensen met het SMS probleem!

Ik heb de mijne laten ophalen voor garantie, kreeg hem enkele werkdagen later terug met de boodschap dat de reparatie succesvol was (zonder verdere uitleg). De telefoon die ik terugkreeg heeft hetzelfde IMEI nummer etc dus ik vermoed dat het gewoon dezelfde gsm is.. Zou ook niet kunnen zeggen wat ze er aan gedaan hebben, maar tot nu toe heb ik het probleem niet meer voorgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breezz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:12:
Great! Bedankt voor deze info. Ik weet nu wat me te doen staan: de Huawei-supportdienst lastigvallen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:43
Pazzie schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:05:
Volgens mij staat hier een link naar de update.app van B199: http://www.androidiani.co...tock-per-ascend-y300.html (zelf niet getest).

Ik las dat je de unbranded versie hebt. Dan moet je die gewoon kunnen installeren, als het goed is.
Ik heb zojuist een upgrade gedaan van B17x naar B199 op mijn unbranded Y300. Duurde iets langer dan ik dacht maar werkt uiteindelijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:11
Iemand al cashback gehad die de Y300 heeft gekocht via Conrad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Bij updaten van Y300 (T-Mobile simlock, TWRP en geroot), het toestel downloadt B192 en alles lijkt goed te gaan, tot na t opstarten. Hier komt TWRP te verschijn en gaat niet verder.
Hoe kan ik hem omzeilen, zodat t update process verder gaat?
enige idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas nog steeds hetzelfde na een bootloader unlock te hebben toegepast :(
Telefoon draait wel na een format van hwuser/data gewoon op een android 4.1 maar nu zonder het T-mobile opstart scherm, ik had wel de apps van t-mobile staan?. Ik heb de telefoon hiermee ge-unbrand op een of andere manier :)

Bij installeren van fusionX wederom zelfde melding:

formatting/cache
installation aborted

Iemand ideeën? Misschien een andere rom proberen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 15:58
Hi

weet iemand hoe je de camera kunt gebruiken.
ik zie geen icoontje meer van de camera na dat er een systeem update was geweest.ook kan ik niet op de playstore(kan geen verbinding maken met google zegt hij)
kun je resetten zodat alles weer origineel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:40

Samueldw

ISO 516

@Ag0n1z3r
Wanneer je een custom rom wilt is dit normaal de procedure:
TWRP op je telefoon zetten
Backup maken in TWRP van je huidige rom
Advance wipe uitvoeren LET OP: de wipe verwijdert je rom!! (Dalvik Cache, Cache, Cust, System, Data, Internal SDcard, Android Secure)
Zip installeren in TWRP
Rom starten

En dan werkt het bij mij. LET OP: de wipe verwijdert je rom!! Als dit niet werkt start je telefoon niet meer op. Dan kun je alleen nog bij de recovery.

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 15:58
heb een reset kunnen doen,alles weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

zessen schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:52:
Iemand al cashback gehad die de Y300 heeft gekocht via Conrad?
De Cashback van huawei kan wel tot 8 weken duren voordat je het overgeboekt krijgt. Ik heb mijn toetsel ongeveer half jaar geleden gekocht, duurde toen ook iets van 6-7 weken voor ik het geld had. Het klopt dus dat het even duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Ik kwam de Y320 tegen voor 75 dollar

Huawei Y320 - 4 inch Android 4.2 Dual Core Smartphone (1.3 GHz, 3G, GPS, WiFi) €75.89 (25% Korting)

Is iemand bekend of de software compatible is met de Y300?
processor is iets sneller en de android versie is naar 4.2 gegaan

[ Voor 8% gewijzigd door john43 op 05-01-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
john43 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 14:47:
Ik kwam de Y320 tegen voor 75 dollar

Huawei Y320 - 4 inch Android 4.2 Dual Core Smartphone (1.3 GHz, 3G, GPS, WiFi) €75.89 (25% Korting)

Is iemand bekend of de software compatible is met de Y300?
processor is iets sneller en de android versie is naar 4.2 gegaan
MTK6572-chipset, echte custom ROMs kun je dus wel vergeten met deze telefoon. Daarnaast heeft de batterij een flink lagere capaciteit.

[ Voor 5% gewijzigd door Domokun op 05-01-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Ach 75 dollar is toch weer geld.
Ik ben blij met de Y 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
hier ook een tevreden gebruiker van de nieuwe B199 rom (gewoon alles stock en via de app van huawei binnengehaald)

Hoewel ik in de release notes niks zag over optimalisaties, lijkt de rom wel wat sneller. Zo reageert tomtom wat sneller, en sommige zware apps (ok ok, games) gaan wat vloeiender. ook lijkt de batterijduur beter. Dus misschien hebben ze toch ook gesneden in achtergrondservices of een verbetering doorgevoerd in de radio rom. Hoe dan ook, ik ben blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Vraag voor de mensen die de Y300 in de auto gebruiken als navigatie, hoeveel ampère laadstroom is aan te raden bij het aanschaffen van een autolader?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ pianoman. welke app heb jij hier voor gebruikt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:13
Ik heb een unbranded y300 en via online update gebeurt iig niets. "Geen updates gevonden" is de uitslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
Iemand nog recente ervaring met het aanvragen van de bootloader unlock-code? Ik zit nou al weer eventjes te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:27
op de officiële Huawei site hebben ze sinds vandaag firmware B189, general version, als download staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
Maite schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:55:
op de officiële Huawei site hebben ze sinds vandaag firmware B189, general version, als download staan
Raar dat ze een oude versie publiceren, B199 is toch al een tijd geleden uitgebracht?

[ Voor 3% gewijzigd door Domokun op 08-01-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
  • Laatst online: 03-08-2021
Domokun schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:22:
Iemand nog recente ervaring met het aanvragen van de bootloader unlock-code? Ik zit nou al weer eventjes te wachten.
Gewoon DC-Unlocker gebruiken, werkte voor mij prima! Ik zit ook al minstens een week te wachten op Huawei.

https://www.dc-unlocker.com/free-huawei-bootloader-unlock-tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
WITFRA schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:44:
[...]

Gewoon DC-Unlocker gebruiken, werkte voor mij prima! Ik zit ook al minstens een week te wachten op Huawei.

https://www.dc-unlocker.com/free-huawei-bootloader-unlock-tutorial
Ik dacht dat je daar credits voor moest kopen, maar deze link kende ik nog niet. Bedankt! Ik ga er vanmiddag mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
Na urenlang klooien is het dan toch eindelijk gelukt, yay. Nu nog even rooten en 4.4 KitKat here we come :D

[ Voor 82% gewijzigd door Domokun op 09-01-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breezz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:12:

Ik heb de mijne laten ophalen voor garantie, kreeg hem enkele werkdagen later terug met de boodschap dat de reparatie succesvol was (zonder verdere uitleg). De telefoon die ik terugkreeg heeft hetzelfde IMEI nummer etc dus ik vermoed dat het gewoon dezelfde gsm is.. Zou ook niet kunnen zeggen wat ze er aan gedaan hebben, maar tot nu toe heb ik het probleem niet meer voorgehad.
Is probleem nog steeds opgelost? Want ik heb de mijne ook al is opgestuurd voor reparatie en deze is ook gewoon terug gekomen maar het probleem was niet verholpen.
Wat heb jij heb jij bij de 3x3 smartdeal als probleem beschreven? Dan kan ik ongeveer hetzelfde schrijven en wordt het misschien wel hersteld. alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:23:
[...]

Is probleem nog steeds opgelost? Want ik heb de mijne ook al is opgestuurd voor reparatie en deze is ook gewoon terug gekomen maar het probleem was niet verholpen.
Wat heb jij heb jij bij de 3x3 smartdeal als probleem beschreven? Dan kan ik ongeveer hetzelfde schrijven en wordt het misschien wel hersteld. alvast bedankt :)
Goedendag,

Ja bij mij is het probleem niet meer voorgekomen.. Ik heb hem opgestuurd met een brief waarin ik het probleem vrij uitgebreid heb omschreven. Ik heb erin beschreven dat het al vanaf dag 1 het geval is, dat ik dan ineens geen berichten (of gesprekken) kan versturen, maar wel nog ontvangen. Heb er ook bijgezet dat het zeker en vast niet aan de SIM-kaart of provider ligt (daar ik dat heb getest). En ook dat het probleem wordt verholpen bij het inschakelen van "enkel 2G".

Voor ik hem opstuurde heb ik hem nog ge-unroot, en er rap een officiele huawei ROM opgezet (de meest recente via de website dacht ik).

Een week later heb ik hem da teruggekregen. Ik weet niet met 100% zekerheid of het hetzelfde toestel is, maar de serienummers op de achterkant zijn ngo wel hetzelfde, dus ik vermoed van wel. Ze hebben mij ook niet gezegd wat ze er mee gedaan hebben. Ik had eigenlijk gewoon verwacht dat ze een nieuwe zouden opsturen, want als het probleem te verhelpen zou zijn zouden ze dat toch ergens online zetten (aangezien die vervanging hun hopen geld kost). Ik kan me echt niet inbeelden dat ze dat toestel in NL hebben opengedraaid en er iets aan "gerepareerd" hebben (lijkt me een veel te grote kost voor een toestel van 75€). Dus ik denk dat ze toch iets met de software/firmware hebben gedaan. Ofwel hebben ze het toestel vervangen en de serienummers overgezet (lijkt me ook wel raar).

Ik zou je aanraden om, als je hem nog eens opstuurd, héél goed te omschrijven wat het probleem is. En zeker vermelden dat je ook geprobeerd hebt met andere SIM en provider. En dat het probleem er al was vanaf dag 1. Ik kan me anders best inbeelden dat ze anders gewoon snel testen of hij werkt, en hem dan gewoon terugsturen 'omdat hij werkt'.

Of misschien had ik het probleem zelf opgelost door de laatste nieuwe officiele firmware te herstellen (ipv die custom roms). Dat kan ook, maar ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
Ik zoek nog naar een flashable complete stock B199 ROM. Deze hierboven is niet bruikbaar omdat er gewoon complete bestanden missen waardoor TWRP er niets mee kan. De B199 ROMs van Modaco hebben allemaal (kleine) aanpassingen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:02
Vandaag ook een toestelletje gehaald. 2 (dummy) vragen
1. Vanaf dag 1 wil ik de lichtste ROM hebben. Dat zou de B199 light moeten zijn.... maar ... waar vind ik die?
2. In diverse reviews wordt er geklaagd over de camera, dat je die heeel stil moet houden. Is er een alternatieve camera app? Die dat verbeterd?

Alvast bedankt.

S.J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Sterke-Jerke schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 00:25:
Vandaag ook een toestelletje gehaald. 2 (dummy) vragen
1. Vanaf dag 1 wil ik de lichtste ROM hebben. Dat zou de B199 light moeten zijn.... maar ... waar vind ik die?
2. In diverse reviews wordt er geklaagd over de camera, dat je die heeel stil moet houden. Is er een alternatieve camera app? Die dat verbeterd?

Alvast bedankt.
1: https://www.google.nl/sea...hp..2.37.1934.tUFE1fIsnRs
eerste link van boven
2: geen idee, in veel roms heb je weer een andere camera app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze cam app staat hoog aangeschreven. Eens proberen?

Nog even meegeven: deze heb ik momenteel staan op mijn eigen toestel. Best wel tevreden van: vrij toegankelijke exposure compensation, een functie die ik nogal vaak nodig heb. Hoe er wel rekening mee dat de hardware (sensor) van dit toestel niet top is, verwacht er dan ook geen topprestaties van. Maar; ik ben zelf professioneel met beeld bezig en moet toegeven dat ik aangenaam verrast ben door de mogelijkheden als je de prijs in rekening brengt. Wat velen vergeten is dat ook duurdere (consumer)camera's vaak ondermaats presteren in slecht lichtomstandigheden.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2014 10:17 . Reden: aanvulling met eigen app + opmerking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 09:25:
[...]

Deze cam app staat hoog aangeschreven. Eens proberen?
dat is volgens mij gewoon dezelfde als de originele, met dezelfde problemen bij het scherpstellen.

Probeer deze eens

Google Play: Snap Camera HDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:06:
@ pianoman. welke app heb jij hier voor gebruikt als ik vragen mag?
Ik heb gewoon d eunbranded versie, en er kwam een appje voorgeinstalleed dat systeemupdate heet. Ook via settings, over de telefoon, systeemupdates kun je er komen.

Zo kwam hij bij mij in ieder geval binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Hebben jullie trouwens ook met FusionX (b199), dat jullie batterij leven achteruit is gegaan t.o.v. de stock ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Jongens,

Ik heb nu al tijden het probleem van dat mijn opslag helemaal vol raakt met het Thumbnail bestand in DCIM, ik neem aan dat dit een bekend probleem is bij jullie? Weet iemand hoe dit te fixen is? Het verwijderen heeft geen zin, want het rebuild zichzelf. Als ik google op dit probleem kom ik niet verder dan dat het een bug in android is en dat hier nog geen bugfix voor is. Heeft iemand toevallig een andere oplossing?

Ik heb een SD-kaart er in zitten van 4g, en deze ook aangemerkt als standaardopslag. Echter is dat thumbnail file soms wel 1,5 - 2 gb groot...

Ik heb net nogmaals eens mijn SD kaart opgeschoond omdat er 1 file van 1,2gb en 1 file van 1.6gb mijn hele sd kaart zit te clutteren.....

[ Voor 24% gewijzigd door Momentumlol op 14-01-2014 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Hoi,

zijn er meer mensen die problemen hebben met het laden van Candy Crush? als ik hem start dan hangt ie dus gewoon op het laad scherm.. Kan dit iets met het beperkte ram geheugen te maken hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door Cooler_King op 14-01-2014 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:13
Momentumlol, ik ervaar dat probleem niet, heb B199 fw. Cooler_King, ik speel geen spelletjes op de y300, kan je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Cooler_King schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:21:
Hoi,

zijn er meer mensen die problemen hebben met het laden van Candy Crush? als ik hem start dan hangt ie dus gewoon op het laad scherm.. Kan dit iets met het beperkte ram geheugen te maken hebben?
Ik speel eigenlijk ook geen spelletjes, maar ik denk dat het inderdaad te maken heeft met het feit dat de y300 niet de allersnelste telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Cooler_King schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:21:
Hoi,

bij mij doet hij het gewoon hoor, probeer eens alle open apps te sluiten (lang op home, en dan op de bezem klikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:54
Ervaren jullie ook, dat het toestel soms zo enorm staat te 'laggen'? Met name als je een relatief zware app hebt gedraaid (Facebook, Twitter, browser) en dan terug wil keren naar het homescherm, dat het dan soms wel 8 tot 10 seconden duurt voordat de ikonen er allemaal weer staan. Hoogst irritant is dat. Heb ik dat alleen of kennen jullie dat ook? Puur een kwestie van rekenkracht in combinatie met beperkt geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
rowicom schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:09:
Ervaren jullie ook, dat het toestel soms zo enorm staat te 'laggen'? Met name als je een relatief zware app hebt gedraaid (Facebook, Twitter, browser) en dan terug wil keren naar het homescherm, dat het dan soms wel 8 tot 10 seconden duurt voordat de ikonen er allemaal weer staan. Hoogst irritant is dat. Heb ik dat alleen of kennen jullie dat ook? Puur een kwestie van rekenkracht in combinatie met beperkt geheugen?
Ik merk dat ook. Heb wel de Nova launcher erop staan, maar ervaar hetzelfde gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:40

Samueldw

ISO 516

rowicom schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:09:
Ervaren jullie ook, dat het toestel soms zo enorm staat te 'laggen'? Puur een kwestie van rekenkracht in combinatie met beperkt geheugen?
De stock rom heeft daar inderdaad last van. Ik vermoed dat het met het beperkte geheugen te maken heeft. Als je dan een zware app gebruikt worden alle andere dingen uit het ram gegooid. Als je dan terug wilt moet alles weer geladen worden. Het is volgens mij wel mogelijk om de launcher altijd in het ram geheugen te houden.

Cyanogenmod 11 (kitkat) lijkt er naar mijn mening minder last van te hebben. Volgens mij is er meer geheugen beschikbaar voor apps,

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik wil die Cyanogenmod 11 best wel eens proberen, maar ben wel benieuwd of je ook weer terug naar Stock zou kunnen, alsof je hem zo uit de fabrek hebt gekregen (ivm garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
VAnTurenhout schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:03:
Ik wil die Cyanogenmod 11 best wel eens proberen, maar ben wel benieuwd of je ook weer terug naar Stock zou kunnen, alsof je hem zo uit de fabrek hebt gekregen (ivm garantie)
Hier idem. Nadat ik hem afgelopen zomer geroot had en 3 weken gebruikt had, kon ik opeens niet meer opstarten. Gelukkig had ik de 3x3 deal afgesloten. Binnen een week had ik een nieuwe telefoon :)

Sindsdien ben ik wat voorzichtiger met deze telefoon. Mijn tablet en vorige telefoon draaien al jaren op custom ROM's, maar de community rondom deze CM11 draait teveel op 1 persoon, ik heb een beetje een slecht gevoel bij de stabiliteit van de code om die reden. Misschien onterecht.

Mocht er ooit een hardware matig falen van deze telefoon zijn, dan zou het balen zijn wanneer garantie afgewezen wordt ivm custom ROM. Een howto om alles terug te draaien zou daarom wel fijn zijn.

O ja, betreft in mijn geval wel de prepaid versie

UPDATE:
Ik heb altijd een hekel aan mensen die naar de bekende weg vragen. Echter, hier wat naarboven staan al oplossingen om de stock recovery terug te plaatsen.

[ Voor 12% gewijzigd door JakeNL op 17-01-2014 14:36 . Reden: prepaid info toegevoegd + antwoord op de vraag :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
JakeNL schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:31:
[...]

Hier idem. Nadat ik hem afgelopen zomer geroot had en 3 weken gebruikt had, kon ik opeens niet meer opstarten. Gelukkig had ik de 3x3 deal afgesloten. Binnen een week had ik een nieuwe telefoon :)

Sindsdien ben ik wat voorzichtiger met deze telefoon. Mijn tablet en vorige telefoon draaien al jaren op custom ROM's, maar de community rondom deze CM11 draait teveel op 1 persoon, ik heb een beetje een slecht gevoel bij de stabiliteit van de code om die reden. Misschien onterecht.

Mocht er ooit een hardware matig falen van deze telefoon zijn, dan zou het balen zijn wanneer garantie afgewezen wordt ivm custom ROM. Een howto om alles terug te draaien zou daarom wel fijn zijn.

O ja, betreft in mijn geval wel de prepaid versie

UPDATE:
Ik heb altijd een hekel aan mensen die naar de bekende weg vragen. Echter, hier wat naarboven staan al oplossingen om de stock recovery terug te plaatsen.
Ik maak me niet zo'n zorgen over het programmeerwerk van Dazozzo. Volgens mij heeft hij ook al veel roms voor de Huawei Ascend G300 gecompileerd en wordt veel van zijn code ook in andere custom roms voor de Y300 gebruikt. Wegens privéomstandigheden heeft hij echter aangegeven voorlopig niks meer met betrekking tot Android te doen. Nieuwe versies van zijn custom rom worden automatisch gegenereerd en bevatten alleen aanpassingen van CM.

Heeft iemand van jullie trouwens deze rom (http://www.modaco.com/top...a-23-unofficial-19012014/) al eens geprobeerd? Die heb ik gisteren geflasht en bevalt me tot nu toe ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai sinds een paar dagen op de CM11 KitKat (nightly) en die loopt erg soepel en zonder mayor bugs, voor zover ik heb kunnen ontdekken.

Met wat tweaken en extra themes ziet het er ook nog best fraai uit, hoewel ik toch meer gecharmeerd ben van MiUi of Lewa ;)

url : http://www.modaco.com/top...nightly-builds-available/
Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste