Dag allemaal,
Ik ben sinds vorige week in het bezit van een zwarte unbranded Huawei Y300-100, besteld via pdashop.be. Helaas vertoonde het toestel meteen een groot mankement: op sommige momenten kan ik geen uitgaande telefoontjes doen of sms'en. Ik kan wel altijd ontvangen. Het ligt niet aan de operator, ook met een andere simkaart (van een andere operator) doet het probleem zich voor.
Het mobiel internet lijkt wel goed te werken. Toch ervaar ik hier echter ook een probleem: Het roaming symbooltje is constant zichtbaar, hoewel ik niet in het buitenland zit of aan de grens woon. Om het internet te kunnen gebruiken moet ik dus de optie "gegevensroaming" inschakelen. Vrij vervelend, maar opzoekwerk leerde mij dat dit aan de operator (Telenet in mijn geval) zou liggen. En inderdaad, met het andere simkaartje (proximus) staat dat R symbooltje er niet.
Daar kan ik dus nog mee leven, maar uiteraard niet met het feit dat ik soms niet kan sms'en of bellen.
Ik heb allerlei dingen geprobeerd, en ik heb maar één constante gevonden. Als het probleem zich weer eens voordoet (dit komt altijd spontaan en gaat na verloop van tijd ook vanzelf weg) is er één manier die ALTIJD werkt om toch te kunnen bellen of sms'en: De optie "alleen 2G netwerken" aanvinken (zelfs als de gegevenstoegang uitgeschakeld is).
Een bizar probleem vind ik. Het toestel is uiteraard nog onder garantie, maar ik zie het niet zitten om het terug te sturen en voor lange tijd kwijt te zijn.
Ik hoop dat het geen hardware probleem is en dat ik het zelf kan verhelpen. Een hard reset heb ik al geprobeerd, zonder succes. Ik heb de B197 versie, oudere firmware installeren vanaf de SD kaart lukt me niet, ik ben hier ook vrij onervaren in.
Iemand die me kan helpen?