Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

nnk schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:34:
[...]

Helaas nu problemen met de telefoon. Bij het booten geeft hij een paars scherm (het PSOD) zowel aan de USB power of met batterij. De 15 seconden power + volume up truuk helpt ook niet om te booten. Na een halve dag wachten boot hij wel weer, maar dan gebeuren er ook rare dingen. Bijvoorbeeld dat de power knop de telefoon niet in stand-by zet.

Er is verder niets raars gedaan met de software (geen updates, rooten, unlocken, nieuwe rom, etc.). Ik denk zelf dat er hardwarematig iets mis is. Probleem met opsturen ter reparatie is dat hij soms niet het paarse scherm laat zien. Hebben jullie nog ideeën om te proberen?
Op aanraden via de 3x3 deal op laten halen voor garantie. Helaas alleen maar slecht nieuws: hij wordt niet gerepareerd i.v.m. vochtschade. Erger nog: het kost 60 euro om de telefoon ongeprepareerd terug te krijgen. De samenvatting van mijn klachtomschrijving volgens Dynafix (het bedrijf wat de reparaties uitvoert) is: "Volumetoets werkt niet". Zodra de telefoon eenmaal aanstaat (met veel moeite), werkt de volumetoets niet inderdaad. Maar dat lijkt mij niet de hoofdklacht.

Wat nu? Is er nog iets tegen te beginnen? De telefoon is bij mijn weten overigens nooit nat geworden bij regen en er is ook geen glas drinken o.i.d. overheen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46

nwagenaar

God, root. What's the differen

Vochtschade is een kapstokartikel om onder garantie te komen. Zij moeten bewijzen dat de vochtschade is gekomen door onbehoorlijk/abnormaal verbruik: linkje

Laat je niet afschepen en verwijs ze naar het consumentenrecht dat zij met meer bewijs moeten komen dat de defecte volumeknop het gevolg is van de zogenaamde "vochtschade". Laat ze ook foto's aanleveren als bewijs voor dit probleem. Bovendien, mocht het product jonger zijn dan 6 maanden; dan mag je - volgens de garantiewetgeving - er vanuit gaan dat het defect al aanwezig was en zijn ze (normaal gesproken en in geval van normale omstandigheden) verplicht om het toestel te vervangen.

[ Voor 19% gewijzigd door nwagenaar op 02-11-2013 13:23 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:16

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Collegaatje van mij wil ik ook graag de Y300, aanbieding loopt nog bij Kijkshop, is het zeker dat je een nieuwere release krijgt, met áltijd een simlock erop, die via Tmobile te unlocken valt dmv zo'n code

Of zijn er nog altijd tweakers die recent er een hebben aangeschaft, en hem unlocked gekocht hebben?

Waarom geeft Tmobile die code direct af, ipv eerst het contract te laten voldoen, en daarmee inkomsten te derven?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 10:10
hoi sain

lees ff terug van de laatste twee maanden

en je helemaal op de hoogte.
alvast veel plezier met de Y300

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:16

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb em indd paar maanden terug voor me schoonzusje aangeschaft die er helemaal gelukkig mee is, dus wilde hem ook al adviseren naar me collega, alleen zat ze met een abbo van telfort, en wil die graag handhaven... zo maar even terug bladeren dus, benieuwd of me dan alles duidelijk is :P

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor alle duidelijkheid... T-Mobile geeft een gratis code, dat gebeurt omdat ze het toestel in eerste instantie simlock vrij hebben aangeboden. Helaas is er op het moment een probleem met de codes die uitgegeven worden. Dit is men aan het oplossen maar het is af te raden nu met de code aan de gang te gaan ook al zijn er manieren om soms toch het toestel te unlocken (laatste cijfer manipuleren) er zijn mensen die op die manier hun telefoon in een wifi only tablet(je) hebben getransformeerd.

De verwachting is dat binnenkort weer de juiste codes worden uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik heb sinds vorige week ook de CM10.2 nightly draaien, werkt tot nu toe prima.

Ik kreeg vandaag zelfs de NL-Alert, terwijl ik daar niet op had gerekend (begin van het jaar was deze bug nog actief: https://jira.cyanogenmod.org/browse/CYAN-186)
Werkt NL-Alert ook en de stock-rom en andere custom-roms?

[ Voor 7% gewijzigd door Eärendil op 04-11-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
CM 10.2 een paar dagen niet geupdate.
Kwam in een loopje terecht nadat ik play store wilde openen.
De nightly van gisteren er over heen gezet en alles werkt weer naar behoren.
Er zitten blijkbaar toch nog wat kleine onvolkomenheden in deze nghtlys.
Als ik de logjes lees kom ik alleen maar fixes voor talen tegen.
Maar goed. Deze kleine bugs zijn goed op te vangen door een verse versie van de nightly builds over de vorige heen te zetten.
Applaus voor CM dev zoals dazzozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Laatst online: 12-09 10:46
Eärendil schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:18:
Ik heb sinds vorige week ook de CM10.2 nightly draaien, werkt tot nu toe prima.

Ik kreeg vandaag zelfs de NL-Alert, terwijl ik daar niet op had gerekend (begin van het jaar was deze bug nog actief: https://jira.cyanogenmod.org/browse/CYAN-186)
Werkt NL-Alert ook en de stock-rom en andere custom-roms?
NL-Alert werkt ook op de stockrom van T-Mobile B192.
Gisteren een sms gehad.

:) :)

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik zou niet weten hoe ik de NL Alert aan moet zetten op de StockRom B197. Overigens had ik wel het idee dat NL Alert bij mijn Samsung behoorlijk aan de batterij zoog, ik weet niet of dat bij de Huawei ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@VAnTurenhout,

Op de Huawei gaat het om de app "Telefooninfo, met het megafoontje als icon)

standaard staat hij aan en gebruikt zo goed als geen energie... natuurlijk kun je veilig die app gewoon uitschakelen maar dan mis je wel het nieuws als de wereld vergaat natuurlijk.... Ik dacht gisteren dat op zijn minst de hemel naar beneden kwam met als die berichten lolz

Ik heb hem zelf gewoon aan staan ook al heb ik in meer dan 6 maanden welgeteld een keer een berichtje gezien over een brand hier in de buurt, en de test die gisteren landelijk werd uitgevoerd.

met andere woorden. je kunt hem gewoon uit zetten maar als hij aanstaat is het absoluut geen aanslag op je accu. De berichten worden door je provider gewoon via je radio verbinding verstuurd het maakt ook niet uit of je 2,3 of 4G aan heb staan op alle banden sturen ze de berichten. (zie het als een SMS bericht zo werkt het ook min of meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:46:
@VAnTurenhout,

Op de Huawei gaat het om de app "Telefooninfo, met het megafoontje als icon)
Ik heb een redelijk schone install van een y300, maar die app die jij noemt heb ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De app hoort gewoon op het toestel te staan..... Of ik ben gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:34
Een kort vraag, zonder alle pagina's te lezen.
Kwam de opmerking tegen (bol review), dat je op de Y300 niet kon zien wie er gebeld heeft.
Dit is echt zo'n ervaring vraagje, of dit klopt heb ik geprobeerd te zoeken.
Is dit specifiek Y300 of meer een android probleem?

Is deze telefoon ook geschikt voor ouderen. 75+
Grote letters enz,
Ik heb nog geen android kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:24:
Je bent niet gek, heb met jouw aanwijzingen de app kunnen vinden.
Meteen ff de instellingen gecontroleerd, ik laat de alert gewoonweg aanstaan, altijd handig.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 08:37
KLX16 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:57:
Een kort vraag, zonder alle pagina's te lezen.
Kwam de opmerking tegen (bol review), dat je op de Y300 niet kon zien wie er gebeld heeft.
Dit is echt zo'n ervaring vraagje, of dit klopt heb ik geprobeerd te zoeken.
Is dit specifiek Y300 of meer een android probleem?

Is deze telefoon ook geschikt voor ouderen. 75+
Grote letters enz,
Ik heb nog geen android kennis.
Ik kan gewoon zien wie er gebeld heeft. Ik heb niet de originele tmobile rom er op staan maar die heeft inmiddels een update ondergaan.

Sorry maar deze telefoon vind ik niet geschikt voor 75+ ouderen. Je hebt daar prachtige speciale telefoons voor en deze ook gekocht voor m'n schoonouders. Voor ons is het allemaal vanzelfsprekend maar mijn schoonouders hebben na een jaar nog steeds moeite met de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Bedankt voor de y300 inzicht bellers opmerking.

Gedachte was: Ouderen telefoon zonder toetsenbord dan touchscreen.
Grotere scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:24:
Nee, ik heb hem echt niet.. jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Nu online
De B197 rom is ook niet voor Nederland uitgekomen, en in de regio waar de B197 rom vandaan komt is Cell Broadcast misschien niet van toepassing en daarom verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Eärendil schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:11:
De B197 rom is ook niet voor Nederland uitgekomen, en in de regio waar de B197 rom vandaan komt is Cell Broadcast misschien niet van toepassing en daarom verwijderd.
Ok, en dat is normaal, als je een telefoon bij BelSimpel gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Nu online
Ik dacht dat B197 een stock rom was die je van internet had geplukt, net als anderen bijv. de B194 en B196 hebben. Die zijn niet op Nederland gericht.
Als je het zo in de winkel hebt gekocht is het wel raar dat je die app niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Belsimpel niet een website.....

Er worden vaker via diverse sites toestellen aangeboden die WEL gewoon werken in Nederland maar NIET BEDOELD zijn voor de Nederlandse markt... Ik ging er vanuit dat je in het bezit bent van een toestel voor de Nederlandse markt en dan heeft de app gewoon netjes een plekje op jou toestel.

Bij andere toestellen of aangepaste ROM's kan je natuurlijk nooit een duidelijk antwoord geven. Kijkend naar de andere gebruiker is die app dus normaal aanwezig en heb ik dan ook mijn afspraak met de Hoofddoctor weer afgezegd.

Nu is het niet hebben van die app geen ramp en via play kun je gewoon een vergelijkbare app installeren om toch op de hoogte te blijven van spektakel in jou buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:41:
Is Belsimpel niet een website.....

Er worden vaker via diverse sites toestellen aangeboden die WEL gewoon werken in Nederland maar NIET BEDOELD zijn voor de Nederlandse markt... Ik ging er vanuit dat je in het bezit bent van een toestel voor de Nederlandse markt en dan heeft de app gewoon netjes een plekje op jou toestel.

Bij andere toestellen of aangepaste ROM's kan je natuurlijk nooit een duidelijk antwoord geven. Kijkend naar de andere gebruiker is die app dus normaal aanwezig en heb ik dan ook mijn afspraak met de Hoofddoctor weer afgezegd.

Nu is het niet hebben van die app geen ramp en via play kun je gewoon een vergelijkbare app installeren om toch op de hoogte te blijven van spektakel in jou buurt.
Ik verwacht dat wanneer ik via BelSimpel een contract afsluit bij HollandsNieuwe, dat ik dan een toestel krijg wat voor de Nederlandse markt bestemd is. Maar ik zal er niet van wakker liggen als ik de app niet heb.. Kom er op een andere manier ook wel achter dat er iets aan de hand is om me heen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn aardig wat klachten over de combinatie Y300 en HollandsNieuwe..... veel mensen ervaren dat na een poosje het toestel verbinding met het netwerk verliest.... En wat je verwacht is je goed recht natuurlijk maar dat wil niet zeggen dat je krijgt wat je wilt. Het toestel zal prima werken maar zoals aangegeven is een toestel met die ROM NIET voor Nederland bedoeld.. je zult dan ook geen updates krijgen op de gebruikelijke manier en daar dus zelf mee aan de slag moeten gaan. (hollandsnieuwe geeft al helemaal geen updates en toestel ondersteuning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:14:
Er zijn aardig wat klachten over de combinatie Y300 en HollandsNieuwe..... veel mensen ervaren dat na een poosje het toestel verbinding met het netwerk verliest.... En wat je verwacht is je goed recht natuurlijk maar dat wil niet zeggen dat je krijgt wat je wilt. Het toestel zal prima werken maar zoals aangegeven is een toestel met die ROM NIET voor Nederland bedoeld.. je zult dan ook geen updates krijgen op de gebruikelijke manier en daar dus zelf mee aan de slag moeten gaan. (hollandsnieuwe geeft al helemaal geen updates en toestel ondersteuning)
Ik ben niet zo bang om een nieuwe Rom te installeren als blijkt dat een andere niet werk, dat is het punt niet. Ik hoop alleen dat wat je zegt over het netwerk/toestel combinatie niet zal gaan gebeuren... ik ben op mijn hoede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om mee te spelen is de Y300 een perfect toestel.... zoals je ook hier heb kunnen lezen is het om een compleet toestel te houden en alles gewoon werkend te hebben zonder omwegen aan te raden de ROM gewoon te laten zoals hij is. Wil je natuurlijk meer proberen is er niets dat je tegenhoud.

De problemen met het netwerk vind je op Google en gek genoeg elke keer weer Hollandsnieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

nwagenaar schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:16:
Vochtschade is een kapstokartikel om onder garantie te komen. Zij moeten bewijzen dat de vochtschade is gekomen door onbehoorlijk/abnormaal verbruik: linkje

Laat je niet afschepen en verwijs ze naar het consumentenrecht dat zij met meer bewijs moeten komen dat de defecte volumeknop het gevolg is van de zogenaamde "vochtschade". Laat ze ook foto's aanleveren als bewijs voor dit probleem. Bovendien, mocht het product jonger zijn dan 6 maanden; dan mag je - volgens de garantiewetgeving - er vanuit gaan dat het defect al aanwezig was en zijn ze (normaal gesproken en in geval van normale omstandigheden) verplicht om het toestel te vervangen.
Bedankt voor de hulp! Een eerste email (met een vraag om bewijs van de vochtschade en het wijzen op de garantiewetgeving) heeft helaas nog niet veel uitgehaald. Wel een foto van de telefoon:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26669157/waterschade.JPG

Eerst dacht ik dat ze de foto zo gecropt hadden dat het IMEI nummer er mooi afvalt, maar het serienummer komt wel overeen (ik neem aan dat dit uniek is?).

Maar los hiervan: volgens de wet moet dit dus allemaal niets uitmaken. Op de website van de overheid (http://www.rijksoverheid....eb-ik-op-een-product.html) staat:
Als het product binnen 6 maanden na levering stuk gaat of een ander gebrek vertoont, moet de verkoper bewijzen dat dit bij levering nog niet het geval was
En dat kunnen ze natuurlijk niet bewijzen, want daar hebben ze geen foto's van. Wat kan ik het nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Sowieso moeten ze bewijzen dat die vochtschade komt door ondeugdelijk gebruik. Ik bedoel, voor hetzelfde geld kan dit zijn gekomen doordat er tijdens het transport zeewater op de doos is gekomen oid.

Heb je ook aangeklopt bij de (web)winkel waar je deze hebt gekocht? Want die is (primair) verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie. Als zij zeggen dat je dit via de fabrikant moet doen, dat is pertitent incorrect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om het een of andere maar als je even goed in de regels duikt zul je de uitzonderingen ook vinden.... Het consumenten recht werkt heel goed in Nederland maar het is zeker niet zo dat de leverancier in ALLE gevallen hoeft te bewijzen dat de fout bij de klant ligt.

Kijkend naar de foto en de plaats waar de vochtplekken zitten lijkt het een geval van een telefoon die bijvoorbeeld in een natte jaszak gezeten heeft in een regenbui... gezien de zeer fragile constructie van de backplate van de Y300 komt er zonder problemen vocht in het toestel. Het is de taak van de gebruiker dit te voorkomen en je kunt dat nooit op de garantie afschuiven. Vocht komt nu eenmaal niet vanzelf in een toestel dat mag duidelijk zijn.

Je kunt een toestel zoals de Y300 nu eenmaal niet op de zelfde manier gebruiken als een veel duurder (lees beter gebouwd) toestel.

Je heb overgins helemaal gelijk wat betreft het punt van aankloppen, waar je hem gekocht heb moeten ze de garantie afhandelen zij zijn voor de afhandeling aansprakelijk NIET de fabrikant. Dat veranderd natuurlijk niets aan de regels en je rechten en plichten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Uhm. Nee. Onze recht als consument en garantie is echt glashelder en de Consumentenbond/Overheid heeft behoorlijk veel informatie over de rechten en plichten bij garantie. Of je nu een telefoon hebt van 100 euro of eentje van 600 euro, jouw rechten zijn (in principe) gelijk :)

Met garantie op een product binnen 6 maanden zullen zij moeten bewijzen dat de schade komt door onbehoorlijk gebruik. En zoals je zelf al zegt, die backplate is niet al te super; dus kan er makkelijk vocht in komen zonder dat de gebruiker hier wat aan kan doen. Dus ja, ze moeten toch echt wel garantie verlenen.

Dat jij waterschade hebt, wil nog niet per direct betekenen dat de verkopende partij en/of de fabrikant hun rechten op garantieverlening terzijde kunnen schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de consument in gebreke is (door zijn toestel vochtig te laten worden) valt dit buiten de garantie, punt.

De gebruiker kan wel degelijk wat aan de invloeden van buitenaf doen (bijvoorbeeld een degelijke hoes of cover te gebruiken) Ik ga geen strijd aan wie gelijk heeft, daar heb ik ook geen enkel belang bij maar vanwege mijn werk heb ik het een en andere moeten studeren aangaande consumenten recht en afhandeling van garantiezaken. Trouwens vocht en waterschade word meestal uitgesloten van garantie al moet wel worden aangetoond dat de schade werkelijk door voch/water is opgetreden.... In dit geval is dat vrij duidelijk aangetoond.

Natuurlijk maakt een prijs niet uit hoe een garantie uitgevoerd word, maar er is ook nog zoiets als redelijkheid en je mag van een toestel in deze prijsklasse niet verwachten dat hij waterbestendig is..... dus moet je als consument zelf verantwoordelijk handelen...... dus niet onder de douche youtube filmpjes kijken of op de bodem van het zwembad een filmpje schieten..... (oke dat was wat overdreven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:36:
Als de consument in gebreke is (door zijn toestel vochtig te laten worden) valt dit buiten de garantie, punt.
Het probleem is dus dat het lastig (of niet?) is om aan te tonen dat het probleem is ontstaan door de vochtschade. Volgens mij bestaat daarom ook die 6 maanden regel. Het defect zou best wel eens een fabrieksfout kunnen zijn, wat niets te maken heeft met het vocht.

Los van het feit of ik recht heb op garantie (en of ik dat ook krijg), ben ik eigenlijk wel benieuwd wat nu echt het probleem is. Het probleem met de telefoon was dus dat hij steeds in safe mode boot en dan ook vaak het volume harder/zachter zet (uit zichzelf). Daarnaast gaf hij vaak een roze scherm als je hem probeerde te booten. Dit is verklaard door Dynafix als "volumetoets werkt niet". Maar als ik het zo zie zit de vochtschade juist aan de andere kant van de telefoon (bij de batterij en schermaansluiting?).

Ik zal eens contact opnemen met de Kijkshop, vragen hoe die tegenover de 6 maanden garantie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwemac
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:57
Goeiedag,

Vandaag kwam mijn Y300 van T-mobile binnen. Ik kan bevestigen dat deze locked binnen is gekomen, maar eenvoudig te unlocken is mbv van de T-mobiel site daarvoor. Inderdaad klopt het laatste cijfer niet. Bij mij moest het een 7 zijn.

beste groet, blauwemac

Pana WH-MDC05f3e5 / 2700Wp / Nefit gasketel 2000 voor SWW / Vermont Castings Encore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-01 20:39
HaHa...Net nog even snel een Y300 T Mobile gehaald , was gelocked , code opgevraagd en het laatste cijfer veranderd ..was bij mij een 1 ( dus vlug klaar :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
oeps
heb ik iets gemist met een code en cijfers aanpassen?
Ik heb de unlock code via HUAWEI en een simlock had ik niet.
Zit nu al weer een maandje of twee bij Tele 2 ( lekker goedkoop te wezen )
Daarvoor een KPN sim werkend gezien in mijn Y300
( gratis maar een zakelijk nummer en dat wil ik niet in mijn vrije tijd)
Bij aankoop zat er Tmobile in en alle drie de sims werken simlockvrij.
Toch benieuwd naar het cijferraadsel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Nu online
john43 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:40:
oeps
heb ik iets gemist met een code en cijfers aanpassen?
Sinds het eind van de zomer worden de T-Mobile telefoons met simlock verkocht. Je kan op een site van T-Mobile een sim-unlock-code aanvragen, maar die is vaak niet correct. De code werkt soms wel als het laatste cijfer veranderd wordt (trail & error), maar er zijn ook al gebruikers die hun telefoon daarmee in een WiFi-only tablet hebben veranderd na te veel verkeerde sim-unlock-pogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het unlocken van de Y300 met de T-Mobile code gaat in de meeste gevallen goed als je inderdaad het laatste cijfer aanpast..... echter, gaat het niet goed doetie ut nie meer.......

Op korte termijn krijg je wel een juiste code (er word aan gewerkt) Als je nu dus het toestel unlocked op die manier is het op eigen risico ook al is het risico niet al te groot.

en NNK de Kijkshop had je eerste adres moeten zijn ondanks de 3x3... vaak zijn dergelijk zaken veel makkelijker en ruilen het toestel gewoon om. Dat is beter voor hun naam en scheelt ze enorm veel werk in de afhandeling. Dergelijk bedrijven sturen simpelweg de defecte toestellen naar de importeur terug.

Wat betreft de kant van de schade... met multilayer boards kan de schade op een heel andere plek zitten als waar bijvoorbeeld een volumeknop zich bevind. vocht bijvoorbeeld trekt in het board en maakt vocht heeft natuurlijk een erg lage weerstand en brengt de elektronica in de war.

Het valt nooit uit te sluiten dat er al in de fabriek vocht in het toestel is gekomen maar dat is wel erg onwaarschijnlijk als je weet hoe men daar werkt. het is niet dat er een chinees verkouden is geweest en even in jou Y300 heeft geniesd.... (er waren tenslotte geen groende stukjes te zien) :P

Het is en blijft lastig en ik wilde alleen aangeven dat je gewoon niet altijd als klant zomaar vrijuit gaat bij bepaalde defecten. Van de andere kant bij een toestel wat zo goedkoop is zou men best wat minder lastig mogen doen.. vergeet niet dat het reparatiebedrijf belang heeft bij zorgvuldig werken... zowel naar de klant (Huawei) als naar de consument toe.... als men te moeilijk doet kost het Huawei hun naam zijn ze te makkelijk kost het Huawei te veel geld.... Als je hem terug krijgt kun je nog wel simpel vast stellen of de schade recent is.... kun je de vochtplek schoonmaken is de schade recent lukt dat niet dan zit het vocht er al zo lang in dat het minder waarschijnlijk word dat de schade opgetreden is na aankoop...... Maar als het doosje gesloten was en verzegeld bij aankoop...... dan kan er weer geen vocht bijkomen....

Ik blijf het volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Richard schreef op zondag 29 september 2013 @ 03:28:
Tuurlijk moet of hoeft er niets, maar een B175 werkt niet uit zichzelf op een unbranded Y300 (zegmaar die zwarte van Kijkshop/Amazon).
Wat is de reden dat je B174 niet via het SD-kaartje kan upgraden naar B175? Zijn toch beide officieel? De (unbranded) telefoon van mijn vrouw zit nu op B174, maar ik wil geen root/hack en andere dingen doen om hem te upgraden ...
Het handigste is dan via dload de B182 te installeren (zo gedaan) en dan de OTA uitvoeren naar B190.

Een directory aanmaken op een SD kaartje en daar de juiste bestanden in plaatsen kan ook een "minder technisch persoon" itt een IMEI hack.
Dit zou dus voor mij een oplossing zijn, maar waar is deze B182 te vinden? In het lijstje ergens anders in dit topic staat geen link alleen de suggestie dat deze mogelijk bij Huawei zelf te downloaden is, maar via Google kan ik hem niet vinden.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:07
Gister bij t-mobile shop deze telefoon (prepaid) aangeschaft. Prima ding hoor! En niet gelocked, want met mijn Vodafone sim kaartje doet hij het gewoon...

Kan ik ook nog ergens checken of de telefoon echt simlockvrij is?

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:02
@ S913:

de B182 is te vinden bij onze oosterburen, Androidhilfe.de heeft een topic met roms, link is hier in de startpost te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Nu online
rolfio schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:24:
Gister bij t-mobile shop deze telefoon (prepaid) aangeschaft. Prima ding hoor! En niet gelocked, want met mijn Vodafone sim kaartje doet hij het gewoon...

Kan ik ook nog ergens checken of de telefoon echt simlockvrij is?
Er bestaan volgens mij geen simlocks die T-Mobile en Vodafone wel toestaan, maar andere providers (bijv. KPN) niet. Als je Vodafone sim het doet is je telefoon dus echt simlockvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rolfio,

Welke ROM heeft dat toestel ? is dat nog een "oude" B171 ? dan heb je ook gelijk een update klaarstaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Overigens sluit de Kijkshop ruilen of terugbrengen van een gekochte telefoon uit op de bon en in de voorwaarden.
Ik was helemaal verbaasd dat dit kan en mag. Maar het staat er echt.
Dus omruilen zou al problemen geven bij de Kijkshop als je toestelletje het niet doet na aankoop.

Hopelijk wordt je waterschade alsnog als garantie gezien en krijg je een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, alleen bij een defect kun je daar een toestel terugbrengen.... maar dat geld ook voor bijvoorbeeld een scheerapparaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:33
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:14:
Er zijn aardig wat klachten over de combinatie Y300 en HollandsNieuwe..... veel mensen ervaren dat na een poosje het toestel verbinding met het netwerk verliest....
Bedoel je met 'netwerk' dat je de internetverbinding verliest of dat je dan ook niet meer kunt bellen? Want dat laatste heeft mijn vrouw dus zeer geregeld. Bij Hollands Nieuwe dus.
HN heb ik reeds aangeschreven, maar ik krijg niet zomaar een nieuwe simkaart. Kan er eentje kopen voor 20 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:41
Ik heb elders eerder gelezen over iemand bij wie apps verdwijnen.
Heb hier ook last van, heb bijv. line geinstalleerd, maar soms al dezelfde dag verdwijnt. Line zie ik dan wel in bij de geinstallerde apps staan. Kijk ik bij de Play store ga ik naar line en kan ik m van daaruit openen.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Nog geen last van gehad dat ik apps kwijt raak.
Er staat geloof ik eerder in dit topic wel iets over geschreven.

Ik ben met de 12e of de 14e rom bezig, heb er al vele in de Y300 geprobeerd maar nog geen appje kwijt geraakt.
Het tegenovergesteld is juist mijn probleem.....
Ik krijg juist helaas wel voortdurend appjes terug die ik kwijt wil... Zitten in de rom versie gebakken.
Ik gooi ze er uit, doe een upgrade met de volgende nightly build et voila daar zijn ze weer.
Dus ben ik ff gestopt met ont-appen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rowicom,

Netwerk van de provider dus bellen en mobiel internet. Wifi heeft nergens last van.

Wellicht dat Vodafone iets kan doen voor je... hoewel het de taak is van HN te zorgen dat je een simkaart krijgt die gewoon werkt. T-Mobile bijvoorbeeld ruilt simkaarten om voor een nieuw type bij problemen kosteloos. HN zou gewoon hetzelfde moeten doen.

@Raymm de oplossing en oorzaak was al gegeven in dit topic ff terug lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Ik heb donderdag ook een HAY300 gekocht en mijn handen jeuken om er een andere rom op te zetten :-).
Maar aangezien ik nog een newbie ben met android smartfoons wil ik nog even wachten daarmee.
All ben ik wel benieuwd wat op dit moment een goede en stabiele rom is,want ik lees hier zoveel meningen .
Toch ben ik het ook wel met phrozencrew2 als hij zegt "zoals je ook hier heb kunnen lezen is het om een compleet toestel te houden en alles gewoon werkend te hebben zonder omwegen aan te raden de ROM gewoon te laten zoals hij is...."

Daarom dacht ik om hem te rooten en er div. aftehalen en er een en ander op te bevriezen, zoals:

ALPACINO zondag 02 juni 2013 22:50

Helaas heb ik geen volledig lijstje, maar ik heb het als volgt aangepakt. Ik heb alle t-mobile apps, facebook/twitter etc verwijderd en de volgende apps bevroren (via Titanium back-up);

Back-up 6.2.32 (com.huawei.KoBackup)
DLNA v1.2.627 (com.huawei.android.dlna)
E-mail 6.1.1 (com.android.email) VIND IK overbodig
Exchange Services 5.0 (com.android.exchange) VIND IK overbodig
Face Unlock 4.1.2-509230 (com.android.facelock) VIND IK overbodig
Google Play Music 5.0.1041J.689753 (com.google.android.music) VIND IK overbodig
Help-centrum 6.1.6 (com.huawei.helpcenter)
Huawei Startpagina 6.1.20 (com.huawei.android.launcher) i.p.v heb ik Holo Launcher!
HwIME Arabic Language Pack 1.0.00 (com.huawei.inputmethod.language.arabian) en de overige Language Pack. Wel Dutch aanlaten.
Inrichtingsbericht 1.0.0 (com.huawei.omacp)
Me Widget 6.1.73 (com.huawei.android.mewidget) VIND IK overbodig
Mijn agenda 5.0.13 (com.huawei.android.calendarwidget)
Mijn e-mail 6.0.20 (com.huawei.android.myemail)
SIM-toolkit 4.1.1 (com.android.stk)
Tips voor startscherm 1.0.2 (com.android.protips)
Weer 5.1.49 (com.huawei.android.totemweather)

Uiteraard moet je eerst een back-up maken voordat je dingen gaat verwijderen. De bevroren apps kunnen weer aangezet worden. /einde quote

Is dit een optie waar jullie het mee eens kunnen zijn ?
Of toch maar voor een andere ( stabiele) rom gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna alle apps uit die lijst doen niets tenzij je ze zelf opent.... wat dan ook het nut van bevriezen of uitschakelen is is mij niet echt duidelijk... kwaad kan het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Oke phrozencrew2, heb je nog een advies voor een evt "stabiele snelle" rom er op te zetten ? En welke adviseer jij dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van het "if it ain't broken don'r fix it" type.....

De stock ROM werkt prima, stabiel als een huis en alle functies werken gewoon. Ik heb nog steeds geen echte reden gevonden een andere ROM te installeren. Als er een goede stabiele CM ROM zou zijn absoluut maar die is er simpelweg nog niet.

Ik ga niet zeggen dat je geen andere ROM moet installeren maar als je even hier wat leest zie dat er geen een is die gewoon gelijk na installeren een echte toegevoegde waarde heeft. Perfect als het je hobby is maar als je de telefoon gewoon wilt gebruiken zou ik het laten zoals het is. Je behoud dan ook nog eens de mogelijkheid op eventuele updates van Huawei via de provider. Er schijnt nog een verrassing aan te komen van Huawei maar daar weet ik nog niet het fijne van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Ik ben een het zoeken naar ervaring(en) met de Huawei icm Swype. Ik heb de laatste versie van Swype gekocht, en merk dat ik heel vaak geen toetsenbord te zien krijg, en als ie dan al getoond wordt, dat ie dan ook makkelijk weer verdwijnt.

Ik heb dit ook bij Swype gemeld, maar ben benieuwd of er meer mensen dit probleem kennen. Bij de standaard Android/huawei invoermethode gebeurt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Even iets anders. Ik lees net het volgende artikel: nieuws: Huawei zet privégegevens klanten cashback-actie onbeschermd online

Als ik de root directory van http://huawei-cashbacks.odcbenelux.com/ in de cache van Google bekijk, zie ik de volgende mappen:
ascendG510, ascendG525, ascendG700, ascendW1, ascendY210-Blokker, ascendY210, ascendY300

Waarschijnlijk gaat het dan ook om onze gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
En hoe kijk je dan in die root-dir (graag via DM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Via http://webcache.googleuse...cashbacks.odcbenelux.com/ kun je zien welke mappen er in http://huawei-cashbacks.odcbenelux.com/ zitten.

Het lek ging volgens mij over de map uploads, die je daar ook ziet staan. Die is nu niet meer bereikbaar en kun je volgens mij ook niet via de cache van Google bekijken.

Aangezien het artikel het over meerdere toestellen heeft, waaronder de G525 welke ook in die map staat, denk ik dat het ook over de Y300 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
VAnTurenhout schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:37:
Ik ben een het zoeken naar ervaring(en) met de Huawei icm Swype. Ik heb de laatste versie van Swype gekocht, en merk dat ik heel vaak geen toetsenbord te zien krijg, en als ie dan al getoond wordt, dat ie dan ook makkelijk weer verdwijnt.

Ik heb dit ook bij Swype gemeld, maar ben benieuwd of er meer mensen dit probleem kennen. Bij de standaard Android/huawei invoermethode gebeurt dit niet.
Reactie van Swype gekregen:

We are aware of an issue with the keyboard not launching correctly for some users and are currently working on a fix. For now, please try launching the keyboard a few times in a row. If this does not help, try un-installing and re-installing Swype. *WARNING: You may lose data that is stored locally on Swype (such as your personal dictionary or personal language model) unless you have signed up for Backup & Sync.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:27:
Ik ben van het "if it ain't broken don'r fix it" type.....

De stock ROM werkt prima, stabiel als een huis en alle functies werken gewoon. Ik heb nog steeds geen echte reden gevonden een andere ROM te installeren. Als er een goede stabiele CM ROM zou zijn absoluut maar die is er simpelweg nog niet.

Ik ga niet zeggen dat je geen andere ROM moet installeren maar als je even hier wat leest zie dat er geen een is die gewoon gelijk na installeren een echte toegevoegde waarde heeft. Perfect als het je hobby is maar als je de telefoon gewoon wilt gebruiken zou ik het laten zoals het is. Je behoud dan ook nog eens de mogelijkheid op eventuele updates van Huawei via de provider. Er schijnt nog een verrassing aan te komen van Huawei maar daar weet ik nog niet het fijne van.....
Dat dacht ik al als ik jou inbreng lees. Ben ik ook wel met je eens. Alles loopt prima en geen klachten ....dus .. :+
Enne...dank voor je reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, er is niets mis met spelen met andere ROM's.... alleen werken ze niet goed simpel....

De Y300 is een toestel met minimale hardware waar Huawei toch heel leuke dingen mee heeft weten te doen. De beperkingen van die hardware maken het gewoon moeilijk een goede CM ROM te maken. Al die uitgeklede ROM's zijn hobby projecten die goed bedoeld zijn maar in mijn ogen niets verbeteren.

En over de gelekte gegevens....... het is nooit Huawei geweest die de klantgegevens heeft gelekt..... maar een minder slimme medewerker van een ingehuurd bedrijf.....(waarschijnlijk is hij nu vervroegd met kerstverlof gestuurd)

Overgins zal ik bijna niet meer op dit forum te vinden zijn aangezien ik me meer wil richten op een ander forum wat dichter bij de bron. Ik zal het hier beperken tot het melden van nieuwe dingen rechtstreeks van de bron. De ontwikkelingen hier blijf ik wel een beetje volgen aangezien er ook hier best goede input vandaan komt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docterc
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 08:54
Weet niet of dit de goede plek is, maar hij is vandaag wel heel goedkoop:

http://www.conrad.nl/ce/n...762?WT.mc_id=tt&insert=9J

Zeker omdat de cashback en 3x3 nog geldig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Laatst online: 17:20

RC2

Resistance is futile

Zag ook net de aanbieding bij Conrad toch maar een besteld. Hoop dat de cashback ook hier geldig is dan helemaal goedkoop.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvanleenen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 14:04
Cashback is geldig, algemene voorwaarden op de Huawei site, http://www.huawei-smartservice.nl/cashbacks/ascendY300/

Om in aanmerking te komen voor deze promotie dienen deelnemers aan de volgende voorwaarden te voldoen: a) koop het Promotieproduct, tussen 22 april 2013 en 31 december 2013; en (b)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vergeet de € 7,50 korting niet.
Zie het aanbiedingen-topic: Dav1d in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 18:06
Vandaag eentje besteld op Conrad, komt neer op 72 euro.. ongelofelijke prijs voor deze gsm toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05
Heb hem ook besteld, maar dan nog via shopkorting, scheelt ook weer een paar euro. Als je nog een oude telefoon hebt om in te wisselen wordt hij echt zeer goedkoop. Mijn 2,5 jaar oude Xperia X10 levert nog 22 euro op via verkoop-je-telefoon-sites. Dan zit ik op 48 euro voor deze Y300. En dat met 3 jaar garantie!

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:07
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:51:
@rolfio,

Welke ROM heeft dat toestel ? is dat nog een "oude" B171 ? dan heb je ook gelijk een update klaarstaan !
Het is de B192.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:59
Heb de Y300 bij Conrad besteld voor mijn vriendin. Ze gebruikt nu mijn oude HTC Desire, hiervan is de camera echter defect. Ben benieuwd hoe de Huawei haar gaat bevallen. Heb zelf kortstondig de G615 gehad dus ik weet al dat Huawei een prima merk is.

Op Notebookcheck staat overigens een goede uitgebreide (wel kritische) review over de Y300. Vind dat alstijd wel een fijne site, omdat ze ook van laptops de altijd de schermhelderheid meten.

In de Notebookcheck review scoort de telefoon slecht in de browsertest. Hoe zijn jullie ervaringen met de (stock) browser? Anders misschien Dolphin o.i.d. installeren?

[ Voor 50% gewijzigd door musicfreak op 12-11-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren de huawei ascend p6 gekocht. Alles goed ingesteld, en mijn hotmail adressen gekoppeld aan mijn telefoon.

Het probleem is dat ik wel emails kan versturen via mijn beide hotmail adressen maar ik kan geen emails ontvangen. Er komt steeds de melding 'Kon niet verbinden met server''

Ik heb overal op internet gezocht en deels dezelfde problemen tegengekomen. Heb mijn instellingen hierop aangepast maar het werkt nog steeds niet..

Bij instellingen inkomend heb ik;
* bij gebruiksersnaam mijn emailadres
bij wachtwoord mijn achtwoord
pop3server; pop3.live.com
poort; 995
beveiligingstype SSL/TLS

En bij instellingen uitgaand (maar hier heb ik geen problemen mee);
* smtp-server; smtp.live.com
poort; 587
beveiligingstype Starttls
gebruikersnaam mijn emailadres
en bij mijn wachtwoord het juiste wachtwoord.

De instellingen zouden naar mijn idee goed moeten zijn, maar iets werkt er toch nog niet zo goed..

Kan iemand mij hiermee verder helpen, of iemand die hetzelfde probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Ik heb geen Huawei, maar bij mij in de stock mail app van Android word
Dub-m.hotmail.com als server gebruikt, en poort 443.
Dat werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:23:
Ik heb geen Huawei, maar bij mij in de stock mail app van Android word
Dub-m.hotmail.com als server gebruikt, en poort 443.
Dat werkt verder prima.
dankjewel voor het meedenken, helaas krijg ik ook als ik die gegevens invul dezelfde melding dat hij geen verbinding kan maken met de server. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij staan de instellingen gewoon op hun site en ik kan me haast niet voorstellen dat voor de ontvangende mail de beveiliging aan moet staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisweergezell
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 08:23
@musicfreak: Ik vond het internetten ook niet zo soepel gaan op mijn Y300. Daarom heb ik Dolphin als browser geinstalleerd. Nu gaat het surfen naar mijn idee een stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisweergezell
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 08:23
@phrozencrew2: Ik ben het op zich met je eens wat betreft "if it ain't broken don'r fix it". Maar toch ben ik erg blij dat ik de B196 rom op mijn telefoon gezet heb (had eerst B174). Ik heb toch het idee dat de telefoon een stuk soepeler aanvoelt. Vooral wanneer ik een sms'je getypt had duurde het soms bijna 10 seconden om naar het home screen terug te keren. Daar heb ik nu geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wireprob
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
De stock mail heb ik handmatig als exchange opgezet, met domein blanco en als inkomende beveiliging SSL. Verder dezelfde instellingen als dutchgio hierboven meldt, behalve dat dub met een kleine letter ipv hoofdletter geschreven staat. Werkt verder prima met mijn hotmail.

Wat ik op mijn beurt niet snap is waarom in de map 'Verzonden' niet staat aan wie, zoals in windows live mail, maar mijn eigen naam? Dit is erg onhandig bij het terugzoeken van mailtjes.

[ Voor 9% gewijzigd door wireprob op 13-11-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Ik heb de unlockcode aangevraagt Huawei >klik<
Alles ingevuld maar ik krijg een mailtje terug dat het "niet klopt".
Heb het wel goed gedaan, alleen wat ik niet zo heb als ze vragen is het model nummer dat heb ik zo dus helemaal niet zodat ik maar het S/N nummer heb ingevuld.
Maar als ik het mailtje bekijkt denk ik dat ze een telefoon nummer moeten hebben
Want anders weet ik het echt niet..
Wat doe ik fout :'(

[ Voor 17% gewijzigd door H6nsvV379 op 14-11-2013 11:20 . Reden: foute link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Nu online
Je doet niks fout, het formulier van Huawei is al maanden stuk. Het werkt wel als je mailtje stuurt naar mobile@huawei.com met de gevraagde gegevens en een verzoek om unlock-code.

Verwijderd

@Hetisweergezell,

Ik heb zelf nooit de B174 gebruikt, Mijn toestel kwam met de B171 en heeft de update naar B192 nu draaien.
Geen lag en het toestel heeft gemiddeld 130 Mb vrij voor de apps. Bij active apps past het precies op het scherm en er draait verder niets op de achtergrond.... Als je op het toestel geen onnodige apps laat draaien is hij naar verhouden vrij snel. Ik gebruik wel de Nova launcher met all animatie en fratsen uitgeschakeld (die voegen tenslotte niets toe) van wat ik heb begrepen is de B196 zo goed als gelijk aan de B192.

Er worden voor Android 4.1.1 trouwens niet meer updates verwacht........ Er komt binnenkort een goedkoop toestel van Huawei met KitKat.......

• H6nsvV379
Eärendil schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:23:
Je doet niks fout, het formulier van Huawei is al maanden stuk. Het werkt wel als je mailtje stuurt naar mobile@huawei.com met de gevraagde gegevens en een verzoek om unlock-code.
Dank je wel voor je reactie..Mailtje is op de bus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
aardige link voor de Y 300 tweakers

http://www.modaco.com/top...r-huawei-ascend-y300g510/

veel plezier

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Vandaag de Y300 van Conrad binnen.
En het ging gelijk al mis, had meen ik de wifi aangezet sleutel en verbonden.
Bleek hij later toch ergens 16 minuten of zoiets minuten internet op deze prepaid kaart te hebben gepakt beltegoed weg, stond dus op de site internet aan, de mensen hadden nooit internet aangezet, oude simkaart van 5 jaar terug. Weg cashback voordeel !!!!!!!!!!
Mijn onervarenheid, instinker.
En nog bedankt voor de 7,50 euro coupon korting link van Conrad.

HUAWEI Y300-0100
4.1.1
Ui 1.0
Y300-0100V100R001C00B197

Gaf geen systeem online update aan

totale ruimte 2.21gb

apps 128mb
........
beschikbaar 2.0 gb totaal 0.94gb voor apps

ik zal nog wat op de pc moeten installeren om contact te maken.
Is het wijs om de standaardopslag op de sdkaart te zetten? Heb er nu een 4gb sd ingezet.
En me dan maar eens meer verdiepen wat zinnig is om er op te zetten.
Moet je een google account aanmaken om bij de playstore te komen, voor wat simpele spelletjes dus ook een e-mail adres die nooit word gebruikt.
Hints zijn welkom. Om de draad op te pakken.

[ Voor 16% gewijzigd door KLX16 op 16-11-2013 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
leuke versie B 197

Zou er wel een volledige TWRP backup van willen hebben.
Is dat realiseerbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Alles is realiseerbaar in het leven, maar.............................gebrek aan kennis en tijd en afstand is de grootste factor. Er is nog zoveel meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
KLX16 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 02:14:

ik zal nog wat op de pc moeten installeren om contact te maken.
Is het wijs om de standaardopslag op de sdkaart te zetten? Heb er nu een 4gb sd ingezet.
En me dan maar eens meer verdiepen wat zinnig is om er op te zetten.
Moet je een google account aanmaken om bij de playstore te komen, voor wat simpele spelletjes dus ook een e-mail adres die nooit word gebruikt.
Hints zijn welkom. Om de draad op te pakken.
Alles is realiseerbaar in het leven, maar.............................gebrek aan kennis en tijd en afstand is de grootste factor. Er is nog zoveel meer te doen.
:)
Vooruit dan, 1 tip: download myphoneExplorer om agenda/sms/telefoonboek/telefoon opnemen/sd-card van je telefoon via de pc te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 18:06
Ik zou graag de B197 versie willen installeren, omdat ik af en toe wat lag heb als ik naar het homescreen terugkeer. Moet ik de telefoon hiervoor unlocken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Waarom gaat het nu eens, weer, niet in een keer goed.
PC install: Hi suite http://www.huawei.com/minisite/HiSuite_en/
Geen verbinding met usb kabel. Drivers die men niet kan vinden, niks op Phone geinstalleerd.

Easy connect noemen ze dat. Ik wordt daar helemaal kriegel van.

myphoneExplorer http://www.fjsoft.at/en/ download geeft een vermoedelijk virus etc. aan, nod32.
en, dan ben je weer vier uur verder en geen steek opgeschoten.
En dat alleen om op de telefoon een paar foto's en gegevens over te zetten.

Ervaringen.

[ Voor 7% gewijzigd door KLX16 op 16-11-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja....... waarom moeilijk doen als het makkelijk kan......

Beltegoed kwijt is natuurlijk geen instinker maar je moet wel weten hoe een en ander werkt..... als je zelf niet aangeeft in de instellingen welke verbinding je toestel moet gebruiken kan hij zomaar een verbinding gebruiken die geld kost....

Als je software op de goede plaats download (of gewoon koopt) hoef je niet bang te zijn voor een virus.... Ik persoonlijk vind het geweldig als men niet wilt betalen voor een programma en dan een virus oploopt....

Klinkt heel lullig, ik weet het maar je vraagt er tenslotte wel zelf om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:04:
Tja....... waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...
Hoe? makkelijk, maak ik die koppeling dan, over usb en wifi met mijn pc?
Beltegoed kwijt is natuurlijk geen instinker maar je moet wel weten hoe een en ander werkt..... als je zelf niet aangeeft in de instellingen welke verbinding je toestel moet gebruiken kan hij zomaar een verbinding gebruiken die geld kost...
Wel een instinker als de firma tussentijds de website/product verandert, en op jouw logpagina, de internet open zet. "Moet wel weten", je kan niet alles weten, nee, verantwoordelijkheid van het bedrijf, ze verkochten eerst alleen maar telefoonkaarten, dan ga je er van uit dat je alleen een belkaart hebt. En zo de instellingen ook staan. Dat er ook andere instellingen zijn moet je maar net weten, tegenaan lopen. Nu dus. Ze hadden die knop ook gewoon uit kunnen zetten en als ik dan internet wilde ging ik er wel naar op zoek.
Als je software op de goede plaats download (of gewoon koopt) hoef je niet bang te zijn voor een virus.... Ik persoonlijk vind het geweldig als men niet wilt betalen voor een programma en dan een virus oploopt....
Hisuite is toch van Huawei.com, is dat dan niet de goede plaats. Heeft niks met wel of niet betalen te maken.
Na download melding andere programma niet geïnstalleerd. Daar maakte ik even melding van.
Geen tijd kwijt aan virusperikelen of iets dergelijk.
Het draait gewoon niet. Hisuite.Y300
Quickstart boekje geeft ook geen duidelijkheid.
Zelfs de nederlandse y300 beschrijving erbij gezocht.

"Waarom moeilijk doen",
Klinkt heel lullig, ik weet het maar je vraagt er tenslotte wel zelf om.
Ik vraag toch daar niet om, vraag toch een goed advies. Om de eerste goede stap te doen, om voor elkaar te krijgen wat zou moeten kunnen. Een van de eerste stappen is telefoonlijst contactenlijst in orde maken. Een foto die op de pc staat bij het contact in de contactenlijst te krijgen. Dat is het doel. Dus verbinding opzetten, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Ik zelf heb mijn google account op mijn android, kan je heel eenvoudig je contacten beheren via je PC via de google mail website en ook foto's aan je contacten koppelen. Die worden dan afhankelijk van je synchronisatie settings ook naar je android phone overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn laptop draaide dat prima, was alleen een draak van een programma. En een virus waarschuwing is wat anders dan een virus..... NOD32 is een melding die toch bekend zou moeten wezen....Die melding is nog van de tijd dat ik voor F-Security werkte.....

En Als je niet eerst de (vernieuwde) voorwaarden leest is dat natuurlijk een keuze. (Ik bedoelde trouwens de instellingen op je toestel maar was daar niet echt duidelijk in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
GAPPS kan je als pakket downloaden bij bijv een rom van CyanogenMod en heb je direct alles aan boord

As je Google prettig vindt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Ik wilde juist geen google account aanmaken.
En ook geen usb aansluiting gebruiken.
Een wifi two way connectie met mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
gewoon doen wat jij het leukste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
john43 schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:06:
gewoon doen wat jij het leukste vind.
doen wat ik dacht dat kon. Aanname.

Is het wel mogelijk om via wifi contact te leggen van de pc naar de y300.
zoja, hoe werkt dat dan met de ssid naam en key van de y300.

Zag dat er wifi hotpspot configureren was met SSID naam en wachtwoord.
Maar dat lijkt mij wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Aanname?

Snap hem niet, maar dat ligt meer aan mij dan aan jou hoor.

Het hotspot verhaal van Ziggo heeft even gewerkt bij mij.
Wil nu niet meer. Hotspot zeurt over onveilige verbinding als er ook root toegang is.
Je zou dat uit kunnen omzeilen dacht ik door via een app tijdelijk de root rechten ongedaan te maken.
Ben er eigenlijk nog niet zo in gedoken.
Ik dacht gelezen te hebben dat je software per pakketje wel of geen rootrechten kan geven. Wellicht de oplossing.
Echter Ziggo tv werkt bij mij ook niet meer. Ook niet de geroote versie die ik ergens vond

Ik weet wel dat je meerdere mensen toegang tot je internet verbinding / telefoon kan geven.
Ben ik eveneens minder in geinteresseerd. Ik wil de enige gebruiker blijven.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
john43 schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:55:
Aanname?

Snap hem niet, maar dat ligt meer aan mij dan aan jou hoor.
Aanname van mij, dat two way connection over wifi mogelijk zou zijn zonder tussenkomst van een google account en internet naar buiten verbinding.
Het mag dan wel android zijn, dit is mijn eerste android besturingssysteem ervaring. Ik ging er dus van uit als ik de smartphone met wifi "aan" naast mijn pc leg dat die mekaar automatisch "konden" zien, na instelling. Of programma op de pc (w7). Compatible zou zijn.
Ik heb dan ook nog nergens kunnen vinden waarbij je je telefoon een eigen naam kan geven, behalve bij de hotspotmodule. Of delen van bestanden etc. Met wie wel en wie niet.

Ik bedoel met hotspot, de terthering /draagbare wifi hotspot knop in de Y300. Dus die laatste mogelijkheid die je beschrijft. zelf als hotspot fungeren voor mensen in je omgeving. Las ook ergens dat het alleen kan als het bekabelt is. Zou wel eens makkelijk zijn als ik een vergadering thuis heb en het als een soort van wifi hub kunt gebruiken en niet mijn kpn modem moet openzetten. Op de Y300 is dan naam en wachtwoord gauw aangemaakt en makkelijk weer anders als de vergadering gesloten is. Denk dat het zo werkt, geen ervaring. PC, bekabelt-usb bekabelt-Y300draagbare wifi hotspot. max 8 apparaten.

Met usb aan PC de mogelijkheid van: naam.
MTP Mediaapparaat: HUAWEI Y300-0100
PTP Camera: HUAWEI Y300-0100
Usb massaopslag: Cd station Mobile partner en twee verwisselbare schijven Intern/sd.

[ Voor 15% gewijzigd door KLX16 op 18-11-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Hoi Luitjes,

Ik ben bezig een Y300 te rooten en ik volg deze handleiding.
Tot en met stap 12 gaat alles goed en bij de check krijg ik> dit < te zien.
Maar met alles wat ik daarna ook doe blijft ie aangeven dat ie nog niet geroot is.
Ik zoek me al uren suf maar zie het probleem niet .... 8)7
Wat ik wel zie tussen mijn img en die op de handleiding is dat daar staat "system state ok !"en bij mij niet .
Wat doe ik fout :-(
Mijn dank is groooot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:02
@H6: bij stap 12 is je bootloader ontgrendeld, maar heb je nog niet geroot. Rooten gebeurt door het installeren van de TWRP recovery, en vervolgens daarmee de superuser te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Gaan we dat gelijk ( weer ) doen !!!! Dank je wel _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door H6nsvV379 op 18-11-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Helaas lukt allemaal (?) maar Titanium Backup Pro vraagt steeds maar naar de root rechten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
weer alles gedaan maar krijg de volgende meldingen bij enter.....
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste