Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een irritant probleem met mijn y300. Hij verwijderd zelf apps. Het is meestal whatsapp welke steeds de klos is. En dan vooral als de telefoon uit of op de oplader geweest is. Als ik hem weer aan zet, dsn is de whatsapp snelkoppeling verdwenen. Gisteren was de accu bijna leeg en heb hem toen aan de oplader gedaanl whatsapp stond er nog. Vanmorgen was hij verdwenen. Het stomme is dat hij wel nog gewoon onder mn app's staat. De snelkoppeling is alleen foetsie. Erg irritant. Moet nu een paar x per week whatsapp opnieuw installleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@damay,

Als je de app naar het toestel verplaatst zal dat niet gebeuren of je wacht even wat langer voor de de app start. Apps verdwijnen niet zomaar het kan wel zijn dat na het starten apps op de sd kaart nog even op hun koppeling wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht van T-Mobile:

Zojuist een terugkoppeling bij onze internationale collega's gevraagd over de B188 update naar B192. Het blijkt momenteel niet mogelijk te zijn om de B188 versie te laten updaten naar de B192 update. Huawei is dit nu aan het onderzoeken, zij checken of alle oplossingen die in versie B192 zitten ook in B188 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosjaa
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-02-2022
Heb de huawei ascend y300 gekocht en als ik een filmpje opneem en het later afspeel heb ik geen geluid. Kan wel gewoon muzieknummer afspelen met geluid. Overal al gezocht wat volume instellen betreft, staat op maximum, maar krijg helemaal geen geluid met filmpje. Weet iemand een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@joosjaa,

Niet je vinger op het gaatje van de microfoon houden helpt ook..... Als je de telefoon vast houd (pak hem maar eens beet) heb je heel snel je duim precies over de opening van de microfoon.... De Y300 heeft helaas maar een microfoon aan de onderzijde tussen de menu en de home knop... betere toestellen hebben een extra microfoon aan de achterzijde voor video. Je kunt een andere app gebruiken om te filmen en op die manier wat meer instellen zoals de audiosettings voor de video. Ik heb hier ergens een video gepost met daarin de app die ik gebruik, die heeft veel meer mogelijkheden als de standaard app en je kunt dan ook gewoon widescreen videos maken. Ik wil de link niet nog een keer posten aangezien dat op zelfreclame gaat lijken maar als je even terug bladert vind je die vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spil
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 18:54
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:09:
[...]@spil

Kun je de laatste opmerking toelichten? Bedoel je dat de simlock niet verwijderd werd door de code van de T-mobile site?
SIMlock werd inderdaad niet verwijderd, meerdere malen geprobeerd. Lees net dat ik beter even de batterij eruit had kunnen halen, dat heb ik denk ik niet geprobeerd.

Uiteindelijk op eBay voor €2.50 een setje codes gekregen waarmee het wél gelukt is (totaal 4 codes). De SIM unlock code die ik kreeg was dezelfde als die ik via de T-Mobile website had gekregen!

Volgende uitdaging is boot-loader unlock, 3 keer ingevuld op de website zonder succes, dus nu maar per mail aan mobile@huawei.com gestuurd, eens zien of dat wil lukken.

Deze telefoon (via T-Mobile webshop) heeft ook de B188 firmware en vind geen updates!

[ Voor 5% gewijzigd door spil op 09-10-2013 18:48 ]

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:33:
@damay,

Als je de app naar het toestel verplaatst zal dat niet gebeuren of je wacht even wat langer voor de de app start. Apps verdwijnen niet zomaar het kan wel zijn dat na het starten apps op de sd kaart nog even op hun koppeling wachten....
Al wacht ik de hele dag, de snelkoppeling komt echt niet terug.....
Ik heb geen sd kaart in mn telefoon. ( tenminste, ik heb die er iig niet in gestopt) Hij zet de apps dan dus ws in het telefoon geheugen.
Ik dacht dat ik op deze site een revieuw van de y300 had gelezen en bij die persoon verdwenen de apps ook.
Het stomme is dat dit soms "ineens" gebeurd. Maar het meeste dus als de telefoon uit geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@damay,

Het geheugen van een telefoon word meestal interne SD kaart genoemd maar ik bedolede de externe die jij dus niet heb.

Normaal hoort dit bij goede apps niet voor te komen, als ook na een reboot de app niet terugkomt is er inderdaad was mis. Het komt vooral voor wanneer je de telefoon als USB opslag gebruikt, bijvoorbeeld wanneer je hem aan de computer aansluit. de kaart of geheugen word dan ontkoppelt en dan kan het zijn dat de snelkoppeling naar de app tijdelijk verdwijnt.. als het bij alle apps gebeurt moet je gewoon terug gaan met de telefoon.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:51
Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:10:
[...]
Al wacht ik de hele dag, de snelkoppeling komt echt niet terug.....
Ik heb geen sd kaart in mn telefoon. ( tenminste, ik heb die er iig niet in gestopt) Hij zet de apps dan dus ws in het telefoon geheugen.
Ik dacht dat ik op deze site een revieuw van de y300 had gelezen en bij die persoon verdwenen de apps ook.
Het stomme is dat dit soms "ineens" gebeurd. Maar het meeste dus als de telefoon uit geweest is.
Als de snelkoppeling naar de app verdwijnt maar de app nog wel bij "Mijn Apps" in de instellingen te vinden is, zou het een probleem kunnen zijn van de launcher/home screen. Je zou kunnen proberen de standaard launcher van Huawei (EmotionUI) te vervangen door een andere launcher, bijv. Nova Launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eärendil,

Dat zou kunnen werken maar de stock laucher hoort gewoon de apps te laten zien..... als dat niet just gebeurt is er simpelweg wat mis met de telefoon.... (ik ga er dan wel vanuit dat er verder niet met het toestel is "gerommeld")

Je kunt bij problemen beter zo snel mogelijk teruggaan want dan is de kans ook groter dat er snel door de verkoper actie ondernomen word, kom je weken later loopt men niet meer zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

jeronimo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:38:
Ik zag daar ook wat rare dingen en heb nu alle nummers omgezet naar +31 en niet 0031. Zowel SMS en telefoongesprekken komen nu netjes op naam binnen.
Ik kon even geen nieuwere reactie vinden in dit topic over dit onderwerp, maar ik heb afgelopen week de Y300 binnen gekregen en alle telefoongesprekken komen bij mij binnen zonder +31 en SMS'jes komen binnen mét +31 :/
Dus hoe ik het nummer ook in mijn adresboek zet: bij 1 van de 2 krijg ik alleen een nummer te zien i.p.v. de bijbehorende naam.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Is dat niet heel erg provider-afhankelijk? Ik heb sommige nummers als +31 erin staan en sommige als 0031. Het was me nog niet opgevallen dat een van de twee niet zou werken. Maar ik ga het eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spil
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 18:54
Bootloader unlock-code ontvangen... Eens kijken hoe snel ik deze telefoon kan bricken!

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

pianoman schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:23:
Is dat niet heel erg provider-afhankelijk? Ik heb sommige nummers als +31 erin staan en sommige als 0031. Het was me nog niet opgevallen dat een van de twee niet zou werken. Maar ik ga het eens testen
Gewoon T-Mobile en op de vorige telefoon (Nokia) stonden gewoon alle nummers met +31 in het adresboek en werden telefoontjes en SMSjes gewoon herkend.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:52
Zojuist een Huawei Y300 in gebruik genomen, wel anders dan m'n Sony Xperia Ray, maar dat zal snel genoeg wennen. Ik mis alleen één optie, namelijk het verbergen van personen in m'n contactenlijst waarbij geen telefoonnummer staat, dat kon op m'n Sony wel. Kan de Huawei dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

nnk schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:57:
Vandaag 1 gekocht voor mijn vriendin bij de Kijkshop via T-Mobile: zonder simlock! _/-\o_

Het kan dus nog steeds. Ook verkopen ze bij de Kijkshop de simlock-vrije variant (voor 150-20 euro) en de Hi variant (voor 130-20-20 euro). Bij de Hi variant lijkt het wel alsof je 2x 20 euro cashback krijgt, maar we zijn dus toch maar voor de T-Mobile variant gegaan.
Helaas nu problemen met de telefoon. Bij het booten geeft hij een paars scherm (het PSOD) zowel aan de USB power of met batterij. De 15 seconden power + volume up truuk helpt ook niet om te booten. Na een halve dag wachten boot hij wel weer, maar dan gebeuren er ook rare dingen. Bijvoorbeeld dat de power knop de telefoon niet in stand-by zet.

Er is verder niets raars gedaan met de software (geen updates, rooten, unlocken, nieuwe rom, etc.). Ik denk zelf dat er hardwarematig iets mis is. Probleem met opsturen ter reparatie is dat hij soms niet het paarse scherm laat zien. Hebben jullie nog ideeën om te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:40

Samueldw

ISO 516

Die unlockcode voor de T-Mobile branded versies is dus gratis aan te vragen? En komt de y300 nog altijd met een 2020mAh batterij?

@nnk
Misschien even een filmpje maken als het gebeurt. En dan contact opnemen met Huawei.

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nnk,

Filmpje maken is nergens voor nodig.
Dit is duidelijk een hardware probleem en je moet hem gewoon zo snel mogelijk naar het verkooppunt terug brengen om te laten vervangen.... Als je er niets geks mee gedaan heb zal hij gewoon netjes worden vervangen voor een werkend exemplaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:27:
@nnk,

Filmpje maken is nergens voor nodig.
Dit is duidelijk een hardware probleem en je moet hem gewoon zo snel mogelijk naar het verkooppunt terug brengen om te laten vervangen.... Als je er niets geks mee gedaan heb zal hij gewoon netjes worden vervangen voor een werkend exemplaar :)
Als je snel weer wilt bellen: NIET naar het verkooppunt terug, je hebt toch niet voor niets de 3x3 deal? Binnnen 3 dagen een nieuwe telefoon.

@Lord dain: ook terugsturen via de 3x3 deal. Ik heb dat ook gedaan met een geroot toestel: draai nu met de nieuwe voor de zekerheid zonder root ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jake,

Niet iedereen heeft dat.... Ik bijvoorbeeld had mijn Y300 al lang voor die actie opgang kwam :)
Maar natuurlijk, als je 3x3 kan gebruiken altijd doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
JakeNL schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 00:08:
[...]

Als je snel weer wilt bellen: NIET naar het verkooppunt terug, je hebt toch niet voor niets de 3x3 deal? Binnnen 3 dagen een nieuwe telefoon.

@Lord dain: ook terugsturen via de 3x3 deal. Ik heb dat ook gedaan met een geroot toestel: draai nu met de nieuwe voor de zekerheid zonder root ;-)
Heeft die collega gedaan; maandag is ie weer bij hem terug, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09-2018
roon2 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:43:
Hallo,

Ik heb een vraag en tevens een probleem met deze telefoon van mijn vrouw (haar eerste smartphone).
Heb een Huawei y300 en constateer dat op 3g de whatsapp berichten soms uren onderweg zijn voor deze aankomen.
Als zij toevallig het scherm aanzet komen de berichten binnen en niet eerder !
Nu bestaat er een app in de google play store die heet Push Notification Fixer en dit zou moeten zorgen dat de berichten gelijk binnen komen echter deze werkt alleen bij een telefoon die geroot is.

Nu heb ik geen enkel verstand van telefoons en heb gevraagd bij verschillende telefoon reparatie winkels in de buurt van Alkmaar maar allemaal kunnen ze mij niet helpen zegt men, daar ze blijkbaar een programma nodig hebben voor een root van deze telefoon.

Is er iemand die mij aan een oplossing kan helpen of een adres om dit te laten uitvoeren, of gaat er dan misschien van alles en nog wat verkeerd met de telefoon?
Het is voor mij niet mogelijk om eea zelf te doen.

Mijn vrouw wilde nou juist een goedkope eerste smartphone en te kunnen appen.

Ik hoor graag

Met vriendelijke groet

Ronald
Sorry daar ben ik weer.
Zie ook al mijn andere posts en de antwoorden over dit onderwerp.

Toestel is inmiddels geroot en ik heb de toepassing superuser.
Heb nu de app Push Notification Fixer op de telefoon staan en de berichten van whatsapp komen nog steeds niet binnen en de telefoon gaat nog steeds na plm een half uur in een soort van slaap.
PNF heb ik zelf al teruggezet naar een minuut en niets wil helpen.
Ook is de telefoon al terug geweest voor reparatie naar Huawei ook zonder resultaat.

Wie kan mij nog helpen om de berichten binnen te krijgen op deze telefoon ik snap er helemaal niets meer van.
Misschien een instelling in superuser of PNF?

Bij voorbaat dank

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou nog iets kunnen proberen.

In de settings heb je een tab ontwikkelaars, daar zou je eens het aantal achtergrond processen op onbeperkt kunnen zetten. Eerlijk gezegd is dit wel een schot in the dark..... maar in elk geval mogen alle processen dan blijven draaien op de achtergrond en worden niet meer afgesloten als de ingestelde limiet bereikt is.
Normaal worden er dingen afgesloten als er meer op de achtergrond draait als de instellingen toestaan.

Dit kan je toestel wel vertragen als er veel op de achtergrond draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:03:
Je zou nog iets kunnen proberen.

In de settings heb je een tab ontwikkelaars, daar zou je eens het aantal achtergrond processen op onbeperkt kunnen zetten. Eerlijk gezegd is dit wel een schot in the dark..... maar in elk geval mogen alle processen dan blijven draaien op de achtergrond en worden niet meer afgesloten als de ingestelde limiet bereikt is.
Normaal worden er dingen afgesloten als er meer op de achtergrond draait als de instellingen toestaan.

Dit kan je toestel wel vertragen als er veel op de achtergrond draait!
Deze instelling kun je zo te zien zetten op standaardlimiet, geen achtergrondprocessen, en op maximaal 1,2,3 of vier processen

Welke moet ik dan nemen?

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer zo veel mogelijk. Ik heb geen last met geen enkele app dus er zelf nog niet mee gespeeld op de Y300.

Het is in elk geval het proberen waard maar geen idee of de setting ook echt wat doet, niet alle instellingen onder ontwikkelaars blijken te werken op de Y300.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Roon2, mijn vriendin draait sinds een tijdje lewaOS en met dit OS werkt het gewoon. Je zou dus kunnen overwegen om een lewaOS ROM te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
Lord_Dain schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:22:
Roon2, mijn vriendin draait sinds een tijdje lewaOS en met dit OS werkt het gewoon. Je zou dus kunnen overwegen om een lewaOS ROM te flashen.
Dank je wel voor je bericht.
Als ik zou weten hoe dit allemaal moest zou ik alles proberen. _/-\o_
Met mijn beperkte (lees geen) kennis ben ik bang dat het een nieuwe telefoon wordt en geen Huawei.

Dus te koop zo goed als nieuw oud mannetje geweest altijd binnen geweest enz enz 8)7

Ronald

[ Voor 9% gewijzigd door roon2 op 14-10-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Huawei is op zich geen slecht merk, ik zou echter geen android 4.1.1 toestel meer nemen (ook niet van een ander merk). Sowieso is het niet al te ingewikkeld om een recovery te installeren en een andere ROM. Maar ik snap dat het niet voor iedereen weggelegd is. Ik zou 't echter wel van een tweaker verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Lord_Dain schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:50:
Huawei is op zich geen slecht merk, ik zou echter geen android 4.1.1 toestel meer nemen (ook niet van een ander merk). Sowieso is het niet al te ingewikkeld om een recovery te installeren en een andere ROM. Maar ik snap dat het niet voor iedereen weggelegd is. Ik zou 't echter wel van een tweaker verwachten ;)
Android 4.1.X is nog altijd prima. 4.2 brengt vrijwel niets nieuws, idem met 4.3 en het duurt nog wel even voordat er 4.4-toestellen beschikbaar komen. Als je nu nog een Android 4.0.X- of 2.3.X-toestel koopt, dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Laatst online: 12-09 10:46
Gisteren een Y300 aangeschaft via T-Mobile Met versie B188. De code die ik krijg van T-Mobile voor te unlocken is niet goed. Weet iemand of dit probleem bij meerdere mensen is. Ik heb een mail naar T-Mobile gestuurd maar nog geen reactie. Verder een heel mooi apparaat voor het geld (109 euro via T-Mobile met 10 euro beltegoed die gaan we maar eerst opmaken)

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@snooze7555,

Voor dit moet je op het T-Mobile forum wezen.....

Daar kan men aan de hand van je IMEI nummer je de juiste codes geven. Het probleem is al bekend en er word ook al aan gewerkt. Ter informatie, je kunt (nog) niet de OTA ban B188 naar B192 doen ook daar word aan gewerkt.

@Domokun,

Ik ben het helemaal met je eens 4.1.1 is prima wel mis een een paar heel leuke dingen... zoals widgets op het lockscreen en wat dingen aangaande de notificaties die toch wel heel fijn werken in de meer recente versies van Android. Feit blijft dat de echt belangrijke dingen prima voor elkaar zijn in Android 4.1.1 en de meest dingen die in de hogere versies zijn verwerkt kun je met extra apps alsnog toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
Hoi,
Het probleem van de simunlock die niet werkt is toch op te lossen. Ik ben er achter gekomen dat het laatste cijfer niet goed is die je krijgt van t-mobile. Het gaat dan ook om de nieuwe modellen y300 met fimware B188. Bij mij was de laatste cijfer een 0 maar door proberen kwam ik op 3. een ander forum lid op tweakers gaf mij dat aan, bij hem was het laatste cijfer een 0 en moest een 1 zijn.
Je kunt dus via http://www.t-mobile.nl/simlock de sim unlock vragen en als het niet werkt het laatste cijfer aanpassen.

Misschien hebben jullie hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

snooze7555 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:35:
Je kunt dus via http://www.t-mobile.nl/simlock de sim unlock vragen en als het niet werkt het laatste cijfer aanpassen.

Misschien hebben jullie hier wat aan.
_/-\o_ Thanks, bij mij was de laatste een 2. Hartelijk dank!

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
Mooi Samueldw,

Daar is het forum voor elkaar helpen, van T-Mobile heb ik nog steeds geen reactie.

Als iedereen het zo op kan lossen, dat is toch mooi.

:P :P :P :9 :9 :9 ;) ;) ;)

[ Voor 14% gewijzigd door snooze7555 op 16-10-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Als het goed is zou t-mobile mij morgen bellen. Vandaag had ik de technische dienst aan de lijn, maar die kunnen alleen helpen als je niet weet hoe je een nummer in je telefoon in moet toetsen. Dus die sturen je dan weer naar een andere afdeling. Het forum gaat sneller. Hopelijk hebben andere mensen ook iets aan je tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0_0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09-2024

0_0

Gaat het unlocken van de kijkshop-versie gemakkelijker? Of is deze precies hetzelfde?

(Ik las verhalen dat de kijkshop versie al simlock vrij zou zijn, maar dat is mogelijk gedateerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Gemakkelijker in de meeste (bijna alle) gevallen... hangt er gewoon af of je b171 of b188 krijgt. Vraag het anders bij de betreffende shop na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@0_0

Er is natuurlijk geen "Kijkshop versie"

Er zijn Y300 toestellen in omloop met verschillende ROM builds. De meeste B171 ROM,s waren simlock vrij de latere exemplaren hebben wel een simlock. Het maakt niet uit waar je hem koopt. Kijkshop heeft wel vrij lang de B171 verkocht, die hadden waarschijnlijk een grote voorraad van de eerste zending :)

Dankzij de briljante vondst van Snooze zijn nu dus alle T-Mobile toestellen simpel GRATIS te unlocken.

Voor de slaperige mensen dit werkt natuurlijk niet voor de KPN/Hi pre-paid toestellen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat klopt. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lolz Drain ben jij ook iemand die een tubetandpasta leegknijpt en weer probeert te vullen via het zelfde gaatje ? ;) Het zou moeten kunnen maar of het werkt :) :)

Heeft iemand al met het kleiunde broertje van de Y300 gesleepd ? die kost 80 Euro.... wel een kleiner scher maar ook een dualcore met twee maal 1Ghz.... zag hem gisteren bij de Kijkshop voorbij komen... als die ook 20 Euro Cashback heeft haal ik er eentje om mee te spelen :)

Was een Y240 of Y210 ben het vergeten.....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dinsdag de Y300 gekocht als t-mobile prepaid voor 109.90, verkoper zei dat ie simlock vrij is maar wel "T-mobile gebrand". (heb toch al t-Mobile Flex)
Was dus met de 20 euro cashback net geen 9 tientjes.
Kon direct na ingebruikname een nieuwe ota update binnenhalen met versie Y300-0100v100r001nldc150B192.
Ding werkt prima voor z'n geld. (en zelfs iets goedkoper dan in de kijkshop waar er nog "opslagbelasting" bijkomt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@raceneus968,

Dan had je een oude :) Ik heb mijne in April gekocht ook simlock vrij voor 99 Euro bij T-mobile en kreeg 20 terug.... ik denk dat jij ook een B171 ROM had voor de update....

De T-Mobile branding lijkt alleen maar goed te zijn..... het is tot nu toe de enige manier om een OTA te krijgen..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Nog een tip voor de cashback en 3x3 actie: gister gebeld want je zal anders twee keer de imeicode moeten uitknippen en opsturen en dat gaat natuurlijk niet met maar 1 zo'n sticker op het doosje.
Beide uitgeprinte mails tezamen met de uitgeknipte imeinummer in 1 enveloppe naar :
T.a.v. Huawei 3x3 Smart Deal
Postbus 1252
3890 BB Zeewolde
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

S913 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:24:
[...]

Ik kon even geen nieuwere reactie vinden in dit topic over dit onderwerp, maar ik heb afgelopen week de Y300 binnen gekregen en alle telefoongesprekken komen bij mij binnen zonder +31 en SMS'jes komen binnen mét +31 :/
Dus hoe ik het nummer ook in mijn adresboek zet: bij 1 van de 2 krijg ik alleen een nummer te zien i.p.v. de bijbehorende naam.
Is er nou niemand die hier ook last van heeft? Kwam er gisteren achter dat WhatsApps berichtjes ook met +31 binnenkomen, dus het wordt steeds waziger qua herkennen van binnenkomende berichten en gesprekken afhankelijk van wat je in je adresboek hebt staat :S

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@S913,

Het feit dat niemand hier hetzelfde probleem meld zou een hint kunnen zijn....

Heb je als een Google gebruikt? als dit een veel voorkomend probleem is dat zal er zeker wat over te vinden zijn.... Bij mij werkt in elk geval alles naar behoren.... (weet alleen niet of dat ook in watsapp zo is die rommel gebruik ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
Ik heb het volgende probleem; wanneer ik de telefoon met usb verbind met de computer (in opslag modus)
en daarna weer onkoppel raak ik steeds apps kwijt die ik daarna weer opnieuw moet installeren. Het zijn steeds dezelfde 2 apps nl. Typoclock Free & Klok JB+. Ze staan gewoon op de telefoon geinstalleerd en niet op de sd. Herkend iemand dit fenomeen? Het is niet heel vervelend maar wel een beetje raar.
Ik heb een geroote Y300 met de B196-slim-v1 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Als ik genoegen had genomen met hints voor dit technische probleem, had ik het überhaupt niet hoeven posten (want inderdaad naast één post met een soortgelijk probleem, kwam mijn probleem niet voor in dit topic). Vandaar dat ik het voor de zekerheid expliciet vroeg (want ook Google biedt geen uitsluitsel en misschien doe ik wel iets fout) en daar heb ik geen antwoord (positief of negatief) op gehad.
Behalve dat jij nu dus aangeeft er geen last van te hebben (dus gewoon +31 in je adresboek en gesprekken en SMS'jes worden gewoon herkend?).

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik zeg, alles zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WITFRA,

Dit is een probleem wat veel optreed bij Android toestellen.

Als je de SD kaart ontkoppelt zijn dus de snelkoppelingen verdwenen (heel logisch natuurlijk) en dat is nu juist wat je doet als je de Telefoon op een computer aansluit. Door even de kaart te ontkoppelen en weer te mounten NA je de computer aangesloten heb gehad is er niet aan de hand. Je kunt ook een wifi file manager gebruiken dan word de kaart niet ontkoppelt.

Als je na het verbinden de telefoon even herstart is het probleem ook weg. Vaak als je een half uurtje wacht is het ook vanzelf opgelost maar niet in alle gevallen heb ik ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
@Phrozen

OK, ga ik dat eens proberen het herstarten of opnieuw koppelen van de sd kaart. Het gekke vind ik wel dat niet alleen de snelkoppeling is verdwenen maar echt de hele app opnieuw geinstalleerd moet worden. Staat ook als niet geinstalleerd in de Play Store. Het is trouwens Typoclock en niet de free version. Ik heb deze beide apps aangeschaft in de Play Store. Op mijn oude vertrouwde Blade heb ik dit nooit gehad, wel een verbroken snelkoppeling maar geen verdwenen apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je herstart zul je zien dat de app er gewoon weer is..... bij mij kreeg ik wel de melding app niet geinstaleerd maar een herstart of opnieuw koppelen bracht hem netjes weer terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Daarom heb ik mijn telefoons ook default op opladen only staan. Geen gedoe met apps die opeens omvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tours
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 22:32
Ik heb gisteren de Hi versie gehaald bij de kijkshop voor 129,95 en krijg nog 40 terug van hi (als het formulier werkt, dat werkt nu niet).

Het is de zwarte versie en tele2 simkaart werkt er in dus geen simlock lijkt me.

Heeft iemand hier ervaring met Cyanogenmod op dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Er zijn twee developers op Modaco met bezig met Cyanogenmod. Kra1o5 richt zicht vooral op een een stabiele CM10, en daarnaast een beetje op CM10.1. joestone werkt aan CM10.1, eerst als fork in het topic van Kra1o5, nu in zijn eigen topic. Alle projecten zijn nog niet helemaal stabiel en niet alle functies werken (gelezen in de topics, geen eigen ervaring)

Kra1o5:joestone:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
CM 10.2 - Android 4.3.1

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

http://getcm.thebronasium.com/

http://www.modaco.com/top...nightly-builds-available/

[ Voor 24% gewijzigd door Lord_Dain op 20-10-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit gisteren een goed doorgelezen en het lijkt de ultime manier te zijn om je toestel veilig te rooten en het ook weer terug te draaien....

http://howto.cnet.com/830...rral&utm_source=pulsenews

Ik heb het zelf nog NIET geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 10:10
En ik heb de 20 euro cashback bijgeschreven gekregen.
Inderdaad op het randje binnen 10 weken......

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
leuk startscherm heeft de CyanogenMod rom
Ik heb versie CM 10.2 met Android 4.3 er in gezet.
Het ziet er allemaal netjes uit en werkt pretig
Mis wel mijn groene HUAWEI klokje uit de widgets van HUAWEI. Maar aan de andere kant....lekker snel en netjes om te zien is ook wat waard.
Ik heb een heleboel extra settings en moet even uitzoeken wat er allemaal aan instellingen bijgekomen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Klinkt goed! Ik ben benieuwd hoe de CyanogenMod 10.2 rom na wat langer gebruik bevalt v.w.b. stabiliteit, hardware-ondersteuning en accuduur.

Het topic op Modaco loopt in ieder geval erg hard.

[ Voor 21% gewijzigd door Eärendil op 21-10-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zodra hij ietwat stabiel is, ga ik mijn vriendin overzetten van lewaos op CM10.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-03 19:09
Lord_Dain schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:38:
Zodra hij ietwat stabiel is, ga ik mijn vriendin overzetten van lewaos op CM10.2.
Je vriendin loopt op een custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
DarkCh1ld schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:32:
[...]

Je vriendin loopt op een custom rom?
Ja man, wel zo makkelijk, geen gezeur over hoofdpijn enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-03 19:09
nice ;) Let je wel op dat je niet zomaar dingen gaat toevoegen aan en verwijderen van het origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Ik heb zojuist een update via van de Cm versie gekregen.
Dit ging goed.
Ik heb wel een probleem met een app installeren.
Whatsapp zou al geïnstalleerd zijn volgens playstore maar is als app niet terug te vinden in CM
Was wel in een vorige versie B 196 op de telefoon gezet.
Ik krijg ook een foutmelding met de binary van SuperSu.
Wel weer leuk om android 4.3.1 op je goedkope HUAWEI te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
john, heb je één van deze SU geprobeerd? http://www.modaco.com/top...-twrp-2631-root-21102013/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
ik was er net mee bezig

zal zo reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
net de laatste TWRP 2.6.3.1 erop gezet. Dit lukt goed enwerkt probleemloos ( van 2.5.0 naar 2.6.3.1.
SuperSu bijft een probleem met de binary geven. Start niet door / op zo je wilt.
Als ik een App installeer zie ik hem niet terug. ook niet na de fix files of fix policys actie in TWRP

Bij de install van Titanium back-up staat ook dat deze app al geïnstalleerd is als ik hem opnieuw ophaal uit de play store
Maar Tit is niet terug te vinden op de SD kaart of het interne geheugen.
Snap niet helemaal waar mijn appjes blijven.
Wellicht toch een ext4 partitie probleempje?
Misschien moet ik een formatje over de SD kaart geven en met in Ext4 partitioneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Als ik het zo lees zijn er wel issues met corruptie op ext4. Maar dit heeft niets met je SD kaart te maken maar met het interne geheugen, wat als ext4 wordt geformateerd.

Heb je die andere superuser's ook al geprobeerd?

Issue: 3- can't mount system in rw mode., misschien verklaart dit ook waarom root niet goed gaat.

[ Voor 31% gewijzigd door Lord_Dain op 21-10-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
Hallo,

Ik heb al meerdere keren gepost betreffende mijn y300 dat de whatsapp berichten niet meer aankomen als de telefoon ongeveer een half uur met het scherm uit heeft gestaan.
Berichten komen allemaal tegelijk weer binnen als het scherm wordt aangezet.
Het probleem doet zich voor op 3g en op wifi en bij alle netwerken.
Ook rooten en installeren van push notification fixer bracht geen uitkomst.

Inmiddels weet ik iets meer.
Het probleem is mijns inziens structureel bij de Y300
Dit baseer ik op het feit dat de telefoon inmiddels twee keer is teruggezonden aan Huawei voor reparatie en het feit dat ik inmiddels een nieuwe telefoon heb gekregen.
Ook deze telefoon heeft last van hetzelfde probleem vandaar mijn bewering.

Misschien is deze post ook voor andere mensen interessant om te weten.

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
@Lord

De eerste kan ik niet via de link downloaden. Die geeft een foutmelding.
De Update SU heb ik er op gezet maar blijft een binary probleem geven.
Ik zal de derde link vanavond nog eens downloaden en proberen.
De standaard apps worden er met elke nightly update wel weer teruggezet maar de "eigen" apps zijn voor mij onvindbaar.
Inmiddels vanmorgen de laatste update met fixes Nederlands ( en Koreans...) over de vorige versie heengezet na een clean van alle mogelijke caches.
Ook SuperSu was weg en heb ik er vanmorgen opnieuw op gezet.
Geen positief resultaat overigens.
Ziet er allemaal wel flitsend uit hoor, dat dan weer wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Mijn root acces is blijkbaar verdwenen.
met fix permissions is dit niet opgelost.
ook de superuser apk geeft aan niet te kunnen upgraden vanwege root permissions die er niet zijn
De CM truuks allemaal losgelaten om root acces te krijgen.
Doen het vooralsnog niet. Zelfs 7 x tikken om ontwikkelaar te worden op versie nummer helpt niet......nou ja.
Ben wel ontwikkelaar geworden na al dat getik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
En er is weer root acces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds een paar weken ook in bezit van een Y300.
Ik heb alleen het volgende probleem.

Als ik wil bellen krijg ik bij het kiezen van het nummer,en daarna het telefoonhoorntje in druk de mededeling "oproep beeindigd". Dit komt regelmatig voor.

Hoe kan ik dit verhelpen????

Tevens staat bij instellingen->bellen->oproepinstellingen->aanvullende opstellingen dan de mededeling simfout o.i.d..

gr. serge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
heb je de 3 x 3 garantie geregeld?

Dan even laten ophalen en repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
CM 10.2 nightly build upgrade versies worden elke nacht klaargezet voor je telefoon.
CM script gaat werken en er wordt gevraagd of je wilt installeren. Netjes dus.

Het ziet er ook allemaal netjes uit. CM op de Y 300 is de afgelopen dagen stabiel gebleken.
Root toegang is prima in orde
Bellen geen probleem
Whatsapp reageert direct gedurende de hele dag bij mij
dus de moeite waard voor de whatsapp probleemgevallen
Voor insiders vast bekend maar voor mij nieuw, ik kan de processorsnelheid zelf instellen op verschillende frequenties.
En vast nog veel mer gadgets die ik nog moet ontdekken

Minpuntje
Ik kon met de standaard app mijn beltoon en gmail toon niet instellen met een mp3.
Met een andere muziekapp wel weer opgelost

[ Voor 6% gewijzigd door john43 op 26-10-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik zit nog te twijfelen tussen de cm10.2 en de op stock gebaseerde fusionx rom. Beide lijken me wel interessant maar vooral bij cm10.2 denk ik dat er nog wel de nodige bugs in zitten, daarentegen draai je dan wel op android 4.3 terwijl de stock nog op het verouderde os draait. Ander nadeel van cm10.2 is dat het een grotendeels uitgeklede firmware is en niet altijd alle software uit de playstore er op draait..
choices choices..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
CM 10.2 zal net als andere roms best wel een vaudje bevatten hier en daar.

Tot nu toe ben ik er erg tevreden over en draait het allemaal soepel en zonder vreemde verschijnselen.
Trouwens, als het niet bevalt probeer je toch gewoon de andere rom daarna ( of eerst en dan CM...)
Geheel aan uzelf om te spelen met de rommetjes.

Ik vind het leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Als het voor mezelf was zou ik dat zeker doen. Maar dit is de telefoon van de missus..
Dan wil ik eigenlijk dat het zo goed mogelijk werkt en ik er weinig aan hoef te doen :P
Ik heb er vanochtend FusionX opgezet, eens kijken of het goed gaat/bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
ah ok

Ben benieuwd naar je bevindingen met FusionX

Hopelijk werkt dat net zo lekker als CM
BTW ik zag de Y300 al voor 89 euro voorbijkomen nieuw en 3 x 3 garantie
de CB er al vanaf, dat dan weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,
Ik heb een zwarte (simlockvrije) Y300 met B174 rom.
Ik heb m.b.v. Huawei code en ADB hem kunnen rooten en twrp 2.6 daarop zetten.
ik heb daarna geprobeerd de originele Rom van Huawei ( V100R001C00B175)
te flashen maar ik kreeg (krijg) telkens "Update failed" melding.

Ik heb (eindelijk) kunnen twrp "verwijderen". Daarvoor moest ik een recovery van de site http://goo.im downloaden en met ADB hem flashen en recovery van twrp vervangen. Maar toen kon ik niet het toestel relocken. ik kreeg een melding van recovery mismatch o.i.d.

Het is wel gelukt om HUAWEI_Y300_firmware(Y300-0100,Android 4.1,Emotion_UI,V100R001C00B182,Middle_East_Channel,05011MAN) te flashen en zelfs mijn toestel relocken (m.b.v. Huawei code).

Ik heb zelfs HUAWEI_Y300_firmware(Y300-0100,Android 4.1,Emotion_UI,V100R001C00B196,Northeast_Europe-Channel,05011LQU) kunnen flashen.
Maar zoals phrozencrew2 op Maandag 07 oktober 2013 16:01 (terecht) heeft gezegd:
“Voor mij is een echte update een update van de fabrikant of provider die je krijgt via de tool die daarvoor gemaakt is.”
Ik wil graag B175 van Huawei daarop zetten , maar het lukt mij niet. Weet iemand waarom en in welke situatie flashen van een rom tot "Update failed" melding resulteert?

Ik moet wel toevoegen dat dit allemaal gebeurde, toen ik wilde achterhalen waarom t toestel van mijn vriendin (ook een Y300, maar met simlock van T-Mobile en B-171 Rom) niet naar B192 kon updaten. Maar daarover late.
Eerst mij eigen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De reden dat het in een fout resulteert is omdat Huawei deze update van b174 naar b175 niet beschikbaar stelt via de OTA. Dus is hij officieel niet beschikbaar gesteld als update door Huawei. Dat b175 niet over b174 heen kan worden geïnstalleerd has je trouwens al een aantal pagina's terug kunnen lezen (scofield). Ik vermoed dat er ergens een IMEI check in de installatie zit.. of net zoals bij de OTA update's crc checks op bestanden.

Overigens is er niets mis met bijvoorbeeld b196- deze is volgens mij ook nieuwer dan b175 dus ik zou zonder twijfel voor die firmware gaan (als ik een unbranded toestel had...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:27:
...
Overigens is er niets mis met bijvoorbeeld b196- deze is volgens mij ook nieuwer dan b175 dus ik zou zonder twijfel voor die firmware gaan (als ik een unbranded toestel had...).
Thanx Lord_Dain!
Ik heb B197 van Android Hilfe daarop gezet en hij doet t prima.
Veiligheid van dit soort "niet officiële" ROMs (zo te horen), is ook geen issue en hoef niet bang te zijn dat je ING gegevens gestolen wordt (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Alfa boel vijfjes

Veiligheid is vrijwel nooit een probleem, er zijn natuurlijk gevallen dat ROM,s aangepast worden om data te verzamelen maar die vind je op andere vage plekken... Wel moet je oppassen met aangepaste custom ROM's... er zijn gehackte CM ROM's all over the interweb maar die zijn dan ook niet gemaakt door de mensen achter de CM ROM maar aangepast met verkeerde bedoelingen. En de CM ROM is nu eenmaal erg papulair en veel mensen weten niet eens of ze een betrouwbare ROM instaleren of een "aangepaste"

Ik vraag me trouwens af wat de CM doet met het accutje van de Y300.... de extra functies die Droid heeft gekregen boven 4.1.1. zuigen hard aan de accu... hier merk ik dat bijvoorbeel het draaien van de NILS service op de Y300 (om de notificaties op het lockscreen te krijgen) de gebruiksduur met bijna 25% verkort.... en daarvoor krijg je alleen notificaties op het lockscreen voor.... wel handig trouwens in combinatie met auto screen on and off... nooit meer op het knoppie drukken :).

Als het gaat om het meeste uit de Y300 te halen denk ik zelfs dat je de Stock ROM moet hebben daarvoor...... eventueel geroot omdat nu eenmaal bepaalde dingen niet kunnen worden aangepast zonder het toestel te rooten. Kijkend naar het feit dat de Y300 aan het einde van de productie is is het nu handing een stock toestel te updaten, dan te rooten, backup van die ROM maken en dan verder spelen aangezien nieuwe updates niet meer zullen worden uitgebracht dus je vist er niet langer naast als je niet meer kan updaten.

En pas op met de overklock optie in de CM ROM..... die kan bewijzen dat je met een custom ROM een telefoon kan slopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Helemaal eens met de vorige schrijver.

Maar het blijft nu eenmaal leuk speelgoed.
Overigens komen de NGHTLY builds wel degelijk van het CM team zelf.
Daarvoor zit er een script wat verwijzingen heeft naar de eigen website can CyanogenMod.

Dat overklokken lijkt me niet slim.
Als je een snellere telefoon wilt moet je die maar gewoon kopen. Niet dat arme processortje over de kop jagen.
Die kan er ook niets aan dien dat ie op 1 Ghz werkt.
Hij is al dual core. Op zich al leuk voor nog minder dan 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Opes

accu die er bij mij inzit is 2050 Mah of zoiets.
Die houdt het wel een dag of twee drie vol.
De nachtlijke upgrades kosten gemm 4 tot 6 a 7 % laadcapaciteit om op de halen.
Soms iets meer soms minder als de website een iets bredere bottlenck heeft...
Dus sneller ophaalt.
Ben nog steeds tevreden. Is zuiniger dan min vrouw haar LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@John43,

De nightly updates zijn volkomen veilig !!!

De "bewerkte" ROM's vind je elders op het interweb..... Het is met bijna alles, als je de software haalt op andere plaatsen als bij de bron loop je nu eenmaal het gevaar iets extra's te krijgen... Het is een beetje hetzelfde verhaal als met Windows van een Torrentsite plukken en dan klagen dat Windows vreemd doet.....

Als de CM ROM,s van de goede plek haalt en ook de updates is er helemaal niets aan de hand, maar de ROM,s vind je bijvoorbeeld ook als Torrent en dat is al weer een stuk minder veilig. Er zijn nu eenmaal heel veel mensen die graag makkelijk wat verdienen en malware is een heel goed systeem daarvoor.

Ik vind het knap als je telefoon het langer dan een dag uithoud.... Er zou een 2020 mAh accu in moeten zitten en bij normaal gebruik is 24 uur toch wel het max.... als je een uurtje belt gaat het al heel erg hard laat staan een kwartiertje Angry Birds.... in standby houd hij het wel een dag of drie vol natuurlijk :)

Ik ben nog steeds aan het kijken om een goede mix te vinden tussen extra functies en redelijk verbruik.

Ik gebruik nu Galaxy S4 Lockscreen als lockscreen, Iphone notificaties om de notificaties toch op het lockscreen te krijgen, en cover lock zodat ik de telefoon niet aan en uit hoef te zetten met de knop, oppakken of uit het hoesje halen zet het scherm aan en weer in de hoes of met het scherm naar beneden leggen zet het scherm weer uit... dan heb je de meeste extra functies van Android 4.3 en je hoeft niet eens te rooten.... maar de notifivcaties en de cover lock gebruiken weer wel meer stroon de sensors moeten actief blijven en voor de notificaties heb je een extra service nodig die stroom verbruikt.

Het resultaat is wel erg handig moet ik zeggen maar het blijft een hoop werk om bij gebruik van Android 4.1.1 een goed lockscreen met de mogelijkheid voor widgets te vinden die echt goed werkt.... De Galaxy S4 Lockscreen is trouwens uit Play gehaald voor nu.... maar hij komt weer terug en schijnt gratis te blijven..... bijna vergeten..... het is een animated lockscreen..... de enige die tot nu toe echt werkt met 4.1.1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat klopt ja die nightly updates komen direct vanaf de officiële CM af en worden automagisch in de nightly build meegenomen. De aanpassingen op de ROM zelf zijn met name om CM goed te laten werken op de Y300, dus denk aan drivers en config settings.

De Y300 van mijn vriendin heeft nu sinds gisteravond 22u00 de Fusionx draaien die gebaseerd is op b196. Helaas zag ik al snel na de installatie dat hier ook de PNF (Push notification fixer) op geinstalleerd is door de ROM bakker.. de PNF zorgde bij de vorige (stock) ROM voor het snel leegzuigen van de batterij.. Op dit moment heeft de batterij nog 30% over maar er is wel flink mee gebeld (50min) en er is ook 2 keer een spelletje mee gespeeld. Toch vind ik het krap - dus ben geneigd om het even aan te zien maar toch ook de CM 10.2 te proberen, omdat hier het whatsapp probleem niet optreedt en er geen PNF nodig is.

PS You're welcome Alfa555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje bezig de diversen notificatie apps aan het proberen en allemaal zijn het apps die de accu heel snel leeg zuigen.... dat is natuurlijk ook niet zo vreemd maar wel lastig.

Ik wil eigenlijk gewoon de notificaties op het lockscreen dat werkt wel zo fijn en je kan dan gewoon met een klik de notificatie lezen (in de desbetreffende app) helaas komt dat wel met een prijs en dat is de accu duur... Nu zou het zomaar kunnen wezen dat in de nieuwere versies van Droid (4.2 en hoger) dat niet zo speelt aangezien die optie deel uit maakt van het OS en met Droid 4.1 heb je een extra app en een extra service nodig (en een lockscreen dat de notificaties laat zien).

En zoals altijd met Android er is bijna geen app te vinden die alleen als lockscreen werkt maar ook weer vol zit met bagger en toegang wilt hebben tot zaken die nergens voor nodig zijn.....

Het zal weer wel gaan zoals altijd... lolz na een week weer terug naar de situatie zonder notificaties op het lockscreen.... maar er schijnt ook een accu te zijn van meer dan 3000 mAh die in de Y300 zou passen.... dat is mijn volgende zoektocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 14:33
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:37:
Als ik wil bellen krijg ik bij het kiezen van het nummer,en daarna het telefoonhoorntje in druk de mededeling "oproep beeindigd". Dit komt regelmatig voor.
Tevens staat bij instellingen->bellen->oproepinstellingen->aanvullende opstellingen dan de mededeling simfout o.i.d..
De Y300 van mijn vrouw begint hier ook steeds vaker last van te krijgen. Van het een op het andere moment kan ze niet meer bellen en niet meer gebeld worden. Er is wel (GPRS)netwerk op dat moment.
Opnieuw starten van de Y300 lost het probleem dan weer voor een paar dagen op.
Meer mensen hier ervaring mee? Provider is HollandsNieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rowicom,

Je zou even een andere simkaart aan moeten vragen dan is het probleem opgelost en werkt het T-Mobile netwerk weer perfect (dat is het netwerk wat HollandsNieuwe gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 14:33
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:35:
@rowicom,
Je zou even een andere simkaart aan moeten vragen dan is het probleem opgelost en werkt het T-Mobile netwerk weer perfect (dat is het netwerk wat HollandsNieuwe gebruikt).
HollandsNieuwe zit op het Vodafone netwerk. Maar buiten dat, Phrozencrew2, waarom ben jij er zo zeker van dat dit het probleem gaat oplossen? Die simkaart is er in apil nieuw ingegaan en er eigenlijk niet meer uitgeweest. Die dingen slijten toch niet? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:37:Ik heb alleen het volgende probleem.

Ik had dit afgelopen weekend ook, opgelost door de telefoon opnieuw op te starten. Net als rowicom met hollandsnieuwe op het Vodafone-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rowicom,

Je heb natuurlijk gelijk, Vodafone!

En nee ze slijten niet maar niet elke simkaart is hetzelfde. Het komt heel vaak voor dat er problemen met het netwerk ID optreden als je gebruik maakt van providers die op het netwerkt van een andere zitten... de twee netwerk ID,s verstoren als het ware elkaar en er zijn sim kaarten die gewoon met beide probleemloos werken, er zijn dan als het ware twee netwerken inplaats van de gebruikelijke een.

Tele2 heeft hetzelfde en ook zijn er als dezelfde meldingen over het Ziggo mobiel.... allemaal providers die gebruik maken van een Carrier.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 18:11
Morgen komt mijn Y300 binnen.. als vervangend item voor mijn htc desire Z

Had altijd een toetsenbordje nu dus niet meer...
Had niet zoveel keus... jammer genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De dev die CM10.2 op de Y300 aan het bakken was kapt ermee.. i.p.v. CM10.2 gaat hij nu direct aan de slag om de Y300 op Android 4.4 Kitkat te laten draaien!! >:)

http://www.modaco.com/top...able/page-38#entry2170355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
De systeemklok blijft hier hangen. Iemand hetzelfde probleem en een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
@Lord

Ze zijn lekker bezig voor de Y 300.

En ik was al blij met 4.3
Word ik vast nog veel gelukkiger van 4.4 op mijn telefoontje.

overigens, even serieus, ik gebruik de afgelopen week de nightly builds en bevalt mij prima.
Zelfs whatsapp werkt direct en snel.

Heb wel de software voor de camera vervangen door die van nexus. Ziet er op het oog veel scherper uit en werkt net even sneller dan de apk die in CM gebakken zit
Ik heb ook de gappsjb gebruikt en daar weer een deel uitgesloopt. toch wel lekke alles op een rijtje in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijkend naar het gegeven dat 4.4 speciaal gemaakt is om ook op oudere toestellen goed te draaien geef ik het een goede kans dat er een CM ROM zal komen die ook echt goed werkt op de Y300 (die toch relatief oude specificaties heeft) ..... Ik heb een tweede klaar liggen om mee te spelen het scherm heb ik eindelijk vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De betreffende developer gaat geen gebruik maken van CM, omdat CM 11 er nog niet aan zit te komen (die is gebaseerd op android 4.4), als je ook ziet dat CM10.2 wel werkt op zich, maar niet echt super, dat heeft de dev doen besluiten gewoon een ROM te gaan bakken op basis van de Google source voor android 4.4, dus wordt de ROM die hij gaat maken een AOSP en geen CM.
Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste