Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:18
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:32:
Zijn hier trouwens mensen die een Y300 hebben van T-Mobile met de B188 ROM ? of van een andere provider of zelfs unbranded met die ROM (B188)? Men is aan het uitzoeken waarom de B188 ROM niet wilt updaten naar B192 maar de B188 schijnt nogal zeldzaam te zijn....
Eind vorige week een branded T-mobile Y300 gekocht bij de Kijkshop. Deze heeft de B188 ROM. Is het niet gewoon zo dat alle (zeer) recente branded Y300's deze ROM hebben?
De telefoon is niet voor mijzelf, dus rooten en updaten naar andere ROM heeft voor mij geen prioriteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@chielmi,

Dat is correct.... het probleem is alleen dat de B188 niet wilt updaten naar B192... maar daar wordt aan gewerkt. De B192 is net een week online en update probleemloos de B171 en de B174 ROM maar niet de B188.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:51
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:14:
@chielmi,

Dat is correct.... het probleem is alleen dat de B188 niet wilt updaten naar B192... maar daar wordt aan gewerkt. De B192 is net een week online en update probleemloos de B171 en de B174 ROM maar niet de B188.....
De B174 is volgens mij een unbranded rom, dus ik denk dat die ook geen B192-update van T-Mobile krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet is de B175 unbranded niet de B174..... de 171 en de 174 zijn T-Mobile ROM,s maar ondertussen haal ik de 174 en 175 door elkaar.... bij mijn weten was de B174 de eerste ROM die een simlock had de B171 is altijd simlock vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:39:
Voor zover ik weet is de B175 unbranded niet de B174..... de 171 en de 174 zijn T-Mobile ROM,s maar ondertussen haal ik de 174 en 175 door elkaar.... bij mijn weten was de B174 de eerste ROM die een simlock had de B171 is altijd simlock vrij.
Dat heb je dan denk ik verkeerd onthouden.

Lord_Dain heeft gisteren een overzichtje gepost wat volgens mij correct is:
Lord_Dain in "[Huawei Ascend Y300] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mensen met succes van B174 naar B192 zien updaten.... De B175 staat op de Huawei site als fix voor de Viber...... de B174 zit in de gesimlockte Y300 van T-Mobile.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Ik heb in dit topic niemand gevonden die een gesimlockte telefoon heeft met B174

Ik heb gevonden:
T-Mobile - B171 - Simlockvrij
Unbranded - B174 - Simlockvrij
T-Mobile - B188 - Simlock

De eerste die meldde een simlock te hebben was hofstar op 23 augustus, en dat was een B188.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
@Eärendil, helemaal top! nu kan ik als het goed is collega's blij maken.
Maarreh; zit er ook de originele build.prop file bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eens op het T-Mobile forum moeten kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de b174 bij vodafone branded toestellen geleverd werd, maar kan fout zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan best in de war zijn, er zijn twee T-Mobile ROM,s die zonder meer de update doen naar B192..... Ik moet ook eerst goed kijken voor ik iets post...... Ik was vorige week en de week daarvoor druk bezig om die update online te krijgen en haal geloof ik alle builds door elkaar..... ik ga gewoon van het weekend genieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Lord_Dain schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:53:
@Eärendil, helemaal top! nu kan ik als het goed is collega's blij maken.
Maarreh; zit er ook de originele build.prop file bij?
Ja, die zit in de map system. Ik heb ook alle andere files uit een stock b171 rom, maar de zip was zo al wel groot genoeg en voor een upgrade naar b192 heeft iedereen hier denk ik genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:13
Als je een unbranded y300 met stock rom B174 wilt upgraden naar B196 (noordoosteuropees), is het dan nodig om de telefoon ook te unlocken en te rooten?

[ Voor 17% gewijzigd door scofield op 01-10-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
scofield schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:06:
Als je een unbranded y300 met stock rom B174 wilt upgraden naar B196 (noordoosteuropees), is het dan nodig om de telefoon ook te unlocken en te rooten?
Ik heb het ook gedaan, had wel eerst geunlockd en een custom recovery geinstalleerd (en alles gewiped) en het werkte in 1 keer. Maar ik weet niet of het hierdoor kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Scofield, nee, is niet nodig. Gewoon de update.app op je SD kaart zetten en in update mode opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier https://github.com/josalaito?tab=repositories is ook een en andere te vinden voor de Y300.

Wellicht heeft iemand daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik heb mijn wifi proplemen opgelost met de app wifi fixer. Die checkt of de wifi verbinding wel echt verbinding maakt met internet, en kiest anders een ander AP.

Niet helemaal zoals het hoort, maar goed, het werkt.

(kon je alle problemen maar zo oplossen: wifi werkt niet goed, wifi fixer installeren en het werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pianoman,

Dat is mooi! Het gaat om resultaat niet hoe :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damluc
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-08 02:18
Ben me een beetje aan het inlezen, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Kijkshop verkoopt nu in de winkel de Hi prepaid versie van de Y300 voor 129,99 met 40 Euro cashback, maar in de folder staat T-mobile van 119,99 voor 89,99 met 20 Euro cashback er al in verwerkt. Iemand een tip welke van deze 2 simlock vrij is, of anders het eenvoudigste te unlocken is?

[ Voor 9% gewijzigd door damluc op 02-10-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@damluc,

Geen van beide is simlock vrij. Echter de T-Mobile versie kun je gratis unlocken met de code van T-Mobile al is daarvoor nu nog even hulp bij nodig maar dat zijn ze op het moment aan het verhelpen.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke,

Het probleem met de B188 ROM ligt bij Huawei en daar komt snel een oplossing voor.

De verkeerde unlock codes van T-Mobile voor de Y-300 is opgepikt door T-Mobile en ook dat word opgelost!

En omdat ik mezelf bezig moest houden....
Als je een animated lockscreen wilt op de Y300 zonder verder te rooten of wat dan ook.... Ik heb maar weer eens een video gemaakt van mijn toestel nu met een animated lockscreen :)

[YouTube: http://youtu.be/hjQvgpavOHs]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Update van stock B174 naar B196 unbranded y300 is gelukt via "normale" sd card update. Tis maar weer ff een weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damluc
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-08 02:18
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:37:
De T-Mobile versie kun je gratis unlocken met de code van T-Mobile al is daarvoor nu nog even hulp bij nodig maar dat zijn ze op het moment aan het verhelpen.
Bedankt voor de info. Bedoel je daarmee dat je dan niet een jaar hoeft te wachten voor een gratis unlock kode? Ik lees hier steeds ervaringen met een branded (T-mobile) of de simlockvrije, maar nog niemand over het Hi-toestel. Ben benieuwd welke Rom daar in zit. Zou je op het Hi toestel wel een Simyo kaart kunnen gebruiken omdat die eveneens gebruik maakt van het KPN netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 10:10
Bij mij loopt de B196 vast met de update.app. Uitpakken wil nog maar de install loopt vast. Ondanks de wipe van de cache. Alles op de SD kaart in de root en in dload gezet
Overigens slikt de Y 300 mijn noname 16 Gb kaartje prima

Als ik de B196 slim versie 1.1 er op zet met twrp gaat dat weer prima.
Y 300 werkt vlot en ik ben tevreden met de B196 slim versie.
Maar dat was ik ook al met B194. Weinig problemen met de accu of whatsapp.
Zal wel exemplarisch zijn :)

Ik heb overigens wel alle ( op 1 na ) taalpakketten er uit gesloopt.

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Is ergens de widget met het groene HUAWEI klokje te downloaden.
Die mis ik wel een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 08:37
john43 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:31:
Bij mij loopt de B196 vast met de update.app. Uitpakken wil nog maar de install loopt vast. Ondanks de wipe van de cache. Alles op de SD kaart in de root en in dload gezet
Overigens slikt de Y 300 mijn noname 16 Gb kaartje prima

Als ik de B196 slim versie 1.1 er op zet met twrp gaat dat weer prima.
Y 300 werkt vlot en ik ben tevreden met de B196 slim versie.
Maar dat was ik ook al met B194. Weinig problemen met de accu of whatsapp.
Zal wel exemplarisch zijn :)

Ik heb overigens wel alle ( op 1 na ) taalpakketten er uit gesloopt.
Ik heb hetzelfde probleem.

Heb jij een downloadlinkje van jouw B196 slim versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Branded of unbranded toestel? Die b196 update.app gaat niet werken op een branded toestel...

(iig niet zonder IMEI hack)

[ Voor 20% gewijzigd door Lord_Dain op 02-10-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-03 19:09
Ik heb de bestanden van Eärendil (dank daarvoor) gebruikt om de apks weer te installeren die ik verwijderd had uit de 171 rom.

Hij blijft echter vastlopen (bij de OTA update) op "checking patch files
assert failed: apply_patch_check("system/app/Chromebookmarkssynchadapter.apk")
installation aborted

What am I doing wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
@FiberGorilla

googel even op B196 slim versie 1.1
ik weet ook ff zo snel niet waar ik die vandaan had maar zal zelf ook nog even nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
Lord_Dain schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:32:
Branded of unbranded toestel? Die b196 update.app gaat niet werken op een branded toestel...

Was branded maar heb hem via de gebruikelijke manieren nu op b194 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
Lord_Dain schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:32:

Was branded maar heb hem via de gebruikelijke manieren nu op b194 draaien.
john43 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:52:
@FiberGorilla

ik weet ook ff zo snel niet waar ik die vandaan had maar zal zelf ook nog even nakijken
john43 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:52:
@FiberGorilla

Thanks.

hmm Mega upload werkt ff niet. M'n downloads blijven op 2% hangen.... Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
het was modaco waar ik deze rom versie vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
DarkCh1ld schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:35:
Ik heb de bestanden van Eärendil (dank daarvoor) gebruikt om de apks weer te installeren die ik verwijderd had uit de 171 rom.

Hij blijft echter vastlopen (bij de OTA update) op "checking patch files
assert failed: apply_patch_check("system/app/Chromebookmarkssynchadapter.apk")
installation aborted

What am I doing wrong?
Je hebt in Android twee partities: /system en /data. Als je als gebruiker een app installeert komt die standaard op /data, maar de update verwacht ze op /system.

Om aanpassingen te doen aan /system heb je root-toegang nodig, maar ik neem aan dat je dat hebt, anders kon je daar ook geen bestanden verwijderen. Met TitaniumBackup kan je bijvoorbeeld als root systeem-apps verwijderen, maar er zit ook een optie in om user-apps app te converteren naar system-apps (selecteer een app bij Backup/restore, veeg van rechts naar links en kies "Convert to system app").

Het is ook mogelijk om een shell-sessie te openen op Android, de /system-partitie read-write te mounten en handmatig bestanden terug te zetten, maar dat is alleen voor gebruikers die ervaring hebben met een Linux-shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Damluc,

Je hoeft voor de unlock van de Y300 (bij T-Mobile) niet te wachten. Wel gaat het op dit moment mis met de juiste codes T-Mobile is dat aan het oplossen. Je vind dat op het T-Mobile Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@John43,

Bij mij werken de Huawei widgets niet meer..... ik heb alles uitgeschakeld en Nova launcher in gebruik maar bijvoorbeeld de weer widget en de Huawei klok werken niet in Nova Lacher... ik vind het best aangezien ik juist van de Huawei UI af wilde maar best kans dat als je een hop moeite doet die apk te krijgen het niet eens werkt... Ik kwam er achter tijdens het proberen van een aantal widgets om uit te vinden wat nu eigenlijk het minste RAM gebruikt. Ik zit nu met een stock ROM op gemiddeld 160 Mb vrij met 3 tot 4 apps op de achtergrond (Seriesguide, G+, Gmail en XDA forum app)

Ik zag dat iemand alle taal pakketten had verwijderd.... is dat niet wat overkill? die worden niet gebruikt en nemen ook geen RAM in beslag... (ze maken wel de lijst "alle apps) erg lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
HIer geprobeerd een b171 te OTA upgraden naar b192. Update liep (na plaatsen oude build.prop uit Eärendil's post) en daarna ook netjes een reboot en de stap 1+ 2 doorlopen in de update op het scherm. Daarna echter een reboot, kort het HUawei logo en daarna niets meer.

Factory reset en cache weggegooid vanuit stock recovery doet ook niets.

Betreft een t-mobile b171 branded alleen geroot. Iemand ideëen? toestel's bootloader is niet unlocked..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lord_Drain,

Ik wil niet wijs doen maar zolang het toestel geroot en de ROM aangepast is gaat het niet lukken...
Er hoeft maar een byte verkeerd te staan en de installatie loopt vast. Het kan zijn dat na een harde reset het weer werkt trouwens.... ik heb een video hoe je dat kunt doen in de t-mobile draad gepost kan hem nu vanaf hier ff niet posten. Maar Google is je vriend als je iets nodig heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
Lord_Dain schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:03:
HIer geprobeerd een b171 te OTA upgraden naar b192. Update liep (na plaatsen oude build.prop uit Eärendil's post) en daarna ook netjes een reboot en de stap 1+ 2 doorlopen in de update op het scherm. Daarna echter een reboot, kort het HUawei logo en daarna niets meer.

Factory reset en cache weggegooid vanuit stock recovery doet ook niets.

Betreft een t-mobile b171 branded alleen geroot. Iemand ideëen? toestel's bootloader is niet unlocked..
Hmm, als ik dit zo lees wacht ik nog even met een nieuwe poging de update te installeren.
Heb dankzij de post van Eärendil en TitaniumBackup Pro de ontbrekende apps weer systeemapps gemaakt, maar als dat niet genoeg is :-(

Toch maar hopen op een upload van de hele 171 rom.

(heb trouwens die bootlocker unlock code via de Huawei site aangevraagd (al 2x) en het blijft oorverdovend stil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalcolmX
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Iemand enig idee waar ik de stock muziekspeler kan vinden? De nieuwe rom die ik heb geinstalleerd was nogal kaal, dus ja. En ik vind die stock speler beter dan die in de Play Store...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:12:
@Lord_Drain,

Ik wil niet wijs doen maar zolang het toestel geroot en de ROM aangepast is gaat het niet lukken...
Er hoeft maar een byte verkeerd te staan en de installatie loopt vast. Het kan zijn dat na een harde reset het weer werkt trouwens.... ik heb een video hoe je dat kunt doen in de t-mobile draad gepost kan hem nu vanaf hier ff niet posten. Maar Google is je vriend als je iets nodig heb :P
Dat is apart want ik las in deze draad meerdere mensen die hun toestel hadden geroot en een succesvolle OTA update hebben gedraaid. Wat je zegt over dat ene byte'je daar zou het hem in kunnen zetten, echter na het vervangen van de build.prop liep de installer door de update heen zonder foutmelding of wat dan ook.

Wat ik vermoed is dat er bestanden op de telefoon staan die niet compatibel zijn met de geupdate files en die ik apart heb moeten installeren om op die telefoon , via methode 1, camera en scherm issues te verhelpen. Dit zijn blijkbaar bestanden van een andere build (B176 vermoed ik aan de naam te zien).. wellicht dat het op die paar bestandjes hangt.

Anyways.. ga nu proberen een bootloader unlock te krijgen voor dat toestel om zo een custom recovery en een .zip'd b196 te flashen. Als we de bootloader unlock code nog kunnen krijgen want ik kan niet bij het product ID komen omdat de telefoon niet start.

De beste oplossing zou zijn een update.app van de b171 ROM..maar die bestaat denk ik niet.

Wellicht is toestel naar t-mobile sturen een optie om de stock ROM erop te laten zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lord,

Ik geloof niet dat iemand hier met een geroote Y300 de B192 heeeft kunnen doen.... wel andere updates..
En ik ben bang dat T-Mobile niet ff gratis een ROM op je toestel gaat zetten.....

@Malcom,
IK heb Jet audio als player.... een aanrader vind ik.Er is een gratis versie geloof ik maar de betaalde is perfect. En lolz ik luister naar muziek onderweg en kijk nooit naar de speler :P Hoe mooier het eruit ziet hoe meer geheugen het gebruikt en hoe meer bug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
Eärendil schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 02:10:
[...]

Je hebt in Android twee partities: /system en /data. Als je als gebruiker een app installeert komt die standaard op /data, maar de update verwacht ze op /system.

Om aanpassingen te doen aan /system heb je root-toegang nodig, maar ik neem aan dat je dat hebt, anders kon je daar ook geen bestanden verwijderen. Met TitaniumBackup kan je bijvoorbeeld als root systeem-apps verwijderen, maar er zit ook een optie in om user-apps app te converteren naar system-apps (selecteer een app bij Backup/restore, veeg van rechts naar links en kies "Convert to system app").
Heb, ondanks het 'horrorverhaal' van Lord Dain, toch maar de stoute schoenen aangetrokken.
Na het 'systeemapp' maken van, bijvoorbeeld, de gewraakte chromebookmarksync app, opnieuw de update binnengehaald, uitgevoer en...mislukt.

Nu heb ik even gekeken in de /system/app map en daar staat die bookmarksync inderdaad niet in.
Is het, a la windows, een copy en paste van betreffende (versie 171) apk naar die map, zodat hij de checks wel doorloopt en de update uitvoert?
Of is het niet zo simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:52:
@Lord,
Ik geloof niet dat iemand hier met een geroote Y300 de B192 heeeft kunnen doen.... wel andere updates..
En ik ben bang dat T-Mobile niet ff gratis een ROM op je toestel gaat zetten.....
Ik heb mijn gerootte B171 geupgrade naar B192. Ik moest wel alle backups terugzetten die ik net na het installeren van TWRP recovery had gemaakt, maar het toestel was toen nog wel geroot.
Zoals ik eerder al heb gezegd: rooten is alleen maar het toevoegen van 2 bestanden (/system/xbin/su en /system/app/Superuser.apk), en extra bestanden is geen probleem met upgraden.

Het wordt pas een probleem als je bestaande systeem-bestanden hebt verwijderd of aangepast.

Ik zal straks even kijken of ik mijn TWRP-backup online kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:26:
@Damluc,

Je hoeft voor de unlock van de Y300 (bij T-Mobile) niet te wachten. Wel gaat het op dit moment mis met de juiste codes T-Mobile is dat aan het oplossen. Je vind dat op het T-Mobile Forum.
Volgens de klantexpert op het T-Mobile forum kan je pas na 12 maanden gratis unlocken;

Door misbruik van PrePaid handsets, bijvoorbeeld door verscheping naar het buitenland en gebruik met simkaarten van andere providers, zijn daarom PrePaid-handsets vanaf juli voorzien van een simlock. Via www.t-mobile.nl/simlock kan de unlockcode opgevraagd worden (gratis na 12 maanden).

Ik ga maar bij een T-Mobile shop informeren, ben wel benieuwd wat daar wordt gezegd gezien de tegenstrijdige berichten her en der.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09 12:00
@messed-up,

gewoon je imei invullen krijg je een code. of die werkt weet ik niet, bij mij niet. Met een andere provider sim vroeg mijn toestel een netwerk unlock code (geen sim unlock). Via ebay 3,58€ 24 uur later kon ik met sim van andere provider alles doen

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Eärendil schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:08:
[...]

Ik heb mijn gerootte B171 geupgrade naar B192. Ik moest wel alle backups terugzetten die ik net na het installeren van TWRP recovery had gemaakt, maar het toestel was toen nog wel geroot.
Zoals ik eerder al heb gezegd: rooten is alleen maar het toevoegen van 2 bestanden (/system/xbin/su en /system/app/Superuser.apk), en extra bestanden is geen probleem met upgraden.

Het wordt pas een probleem als je bestaande systeem-bestanden hebt verwijderd of aangepast.

Ik zal straks even kijken of ik mijn TWRP-backup online kan zetten.
Dat dus. Mijn collega had alles stock gelaten. Het enige bestand wat we hadden ge-edit was build.prop, i.v.m. niet goed werkende wifi en een irritante popup bij schakelen tussen Wifi en 3G. Hierdoor faalde de checksum van de update op het bestand build.prop. Dit is dan ook het enige bestand wat ik heb gerenamed en daarna overschreven met het originele.

On hindsight, had ik beter build.prop kunnen editen, de originele inhoud er in copy pasten. Maar ja achteraf is het altijd makkelijker. Anyways lang verhaal kort; het werkt dus theoretisch ook op geroote toestellen. Blijft alleen de vraag; op welke wijze heb jij je toestel indertijd geroot? Dit toestel was geroot zonder unlockte bootloader (dus op de dirty root manier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Ik heb ondertussen een B196 slim versie 2 erin gezet. Nog wat minder geheugen kwijt en Nova launcher werkt ook prima. iets van 196 Mb met 85 apps
Er is niets meer van T mobile terug te vinden in mijn telefoontje.
Werkt nu prettig en eindelijk veel vlotter dan de LG van de vrouw :) >:) >:) :) al zal het haar een worst .....
Wel wat problemen met wallpapers maar die heb ik met apex opgelost.
Dus al met al leuk speelgoed die HUAWEI

[ Voor 4% gewijzigd door john43 op 03-10-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Lord_Dain schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:33:
Dat dus. Mijn collega had alles stock gelaten. Het enige bestand wat we hadden ge-edit was build.prop, i.v.m. niet goed werkende wifi en een irritante popup bij schakelen tussen Wifi en 3G. Hierdoor faalde de checksum van de update op het bestand build.prop. Dit is dan ook het enige bestand wat ik heb gerenamed en daarna overschreven met het originele.

On hindsight, had ik beter build.prop kunnen editen, de originele inhoud er in copy pasten. Maar ja achteraf is het altijd makkelijker. Anyways lang verhaal kort; het werkt dus theoretisch ook op geroote toestellen. Blijft alleen de vraag; op welke wijze heb jij je toestel indertijd geroot? Dit toestel was geroot zonder unlockte bootloader (dus op de dirty root manier).
Ik heb de telefoon geroot m.b.v. TWRP nadat ik de bootloader-unlockcode had gekregen. De 'nette' manier dus. Ik vond de andere methode te vaag, en ik wou sowieso ook de bootloader unlocken omdat ik dan meer controle had als er iets mis ging.
Ik heb ergens gelezen dat ze de unlockcode ook kunnen sturen op basis van alleen het S/N en IMEI, dus er is nog hoop als je een mailtje stuurt naar mobile@huawei.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@john43,

IK begrijp iets niet of jij kijkt op de verkeerde plek.... 196Mb vrij met 85 apps draaiend ?

Waar het omgaat is hoeveel RAM je vrijhebt voor de apps... niet hoeveel intern geheugen ....
Nogmaals door het kleiner maken van de ROM neemt de ROM inderdaad minder geheugen in beslag maar alleen als je geen SD kaart kan gebruiken en de interne SD kaart niet werkt is dat van belang. Het enige wat de telefoon echt wat soepeler laat werken is als er meer RAM beschikbaar is voor je apps die je wilt gebruiken!

Zo uit de doos gebruikt het toestel redelijk war RAM omdat er veel widgets in het RAM worden geladen en en de UI gebruikt ook RAM natuurlijk. Door zelf die apps uit te schakelen (of te verwijderen) maak je RAM vrij. De software op de Y300 is eigenlijk perfect aangezien je zelf alles kan uitzetten of verwijderen totdat je een vrijwel stock droid heb draaien... IK debk ook niet dat je het voor mekaar krijgt 85 apps te starten.... ik zou wel eens een screenshot willen zien van je "recent apps" daar staat boven aan het geheugen gebruik... als dat 196 Mb is met zoveel apps ga ik morgen die ROM instaleren !!

Als je in de settings kijkt moet je dan kijken bij "apps" en dan "running" (of word uitgevoerd" rond de 100 is al prima 196 vrij is met 512 Mb totaal RAM onmogelijk aangezien niet de hele 512 beschikbaar is voor apps.... Ik zou heel graag dat screenshot zien want als je gelijk heb is dat een geweldige boost voor de Y300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ messed-up,

Je heb een standaard antwoord gekregen wat geld voor bijna alle toestellen...
Omdat de Y300 zonder simlock geleverd werd is hebben ze een uitzondering voor dat toestel gemaakt maar op het moment gaat er wat mis. He heb dat kunnen lezen op het forum. Er is iemand van T-Mobile mee bezig.. dat is dezelfde persoon die ook de updates behandeld. Normaal gesproken heb je helemaal gelijk, het eerste jaar kan je nooit zomaar gratis een pre-paid toestel unlocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Eärendil schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:08:
[...]

Betekent dit dat wanneer ik deze 2 bestanden verwijder, de telefoon weer in originele staat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Klaphek,

Nee.

Alleen met een recovery en een originele stock ROM kun je een toestel weer helemaal terug zetten naar de toestand zoals je hem uit de doos gehaald heb de eerste keer... maar het kan net genoeg zijn om toch bepaalde updates te kunnen doen... Nogmaals, een verkeerde byte kan roet in het eten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
@phrozencrew2

het kan heel goed zijn dat ik op verkeerde plaatsen gekeken heb.
Ik was gisteravond zo slim om de launcher "aan te passen" en kon een restore doen omdat het scherm keurig zwart bleef. Dat leest heel lastig en je weet nooit wat er achter dat zwart allemaal gebeurt.....
Maar TWRP kon de files ff niet meer vinden
Dus een paar probleempjes moeten worden opgelost.
Heb zojuist weer licht in de duisternis.
As er gelegenheid is zal ik even kijken naar de juiste plek voor in gebruik zijnde geheugen voor systeem en APK's

Op dit moment draait er een versie B190 waar ik niet van weet hoe ik daar nu weer aan kom.
Dus eerst even upgraden nar B196 V1.2 die er gisterochtend nog werkend op stond voordat ik zo nodig moest stoeien met launchers. Daarna kan ik wat screendumpjes maken en plaatsen

[ Voor 3% gewijzigd door john43 op 04-10-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Ik vraag me een beetje af wat iedereen nu toch probeert te bereiken met al die ROM,s....
Het grappige is dat aan het eind van het liedje men een toestel heeft met alles zo geinstaleerd als men ook kan doen met een stock ROM.... Ik draai al vanaf dag 1 Nova launcher op de Y300 en heb alles uit staan wat de andere ROM,s eruit gesloopt hebben... Huawei heeft zo goed als geen eigen apps op het toestel staan alleen de UI met de bijbehorende widgets en die hoef je natuurlijk helemaal niet te gebruiken...
Ik persoonlijk denk zelfs dat de Huawei ROM heel erg dicht zit bij de stock Android versie.... Alleen de UI is toegevoegd en T-Mobile (ik weet niets van de KPN versie) heeft geen apps toegevoegd die niet kunnen worden verwijderd of uitgeschakeld. Het is mij dan ook niet duidelijk wat men probeert te bereiken met die ROMS,s.... Kijk, een CM ROM is een ander verhaal... maar die is er simpelweg niet voor de Y300 (een echte). Nu zijn talloze mensen meer bezig de boel te herstellen dan plezier te hebben van hun toestel...

Niet alle toestellen hebben echt baat bij rooten en andere ROM,s en de Y300 is daar simpelweg een voorbeeld van. Als je als hobby bezig bent is het een ander verhaal, dan heb je voor die paar tientjes een heel leuk speeltje....maar als je een bruikbaar toestel wilt hebben zou ik absoluut afraden te rooten en met vage modaco ROM,s aan de slag te gaan. Het is simpelweg te lastig weer terug te gaan als je niet tevreden bent met het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
ach zo zijn er ook mensen die het juist leuk vinden om te stoeien met roms en er geen probleem mee hebben als er een keer iets niet meer werkt....
De winst zit hem dan juist niet in snelheid of app uitschakelen maar in het werkend krijgen van iets wat er nog niet eerder op stond. en de lol dat dit gelukt is ( of mislukt en je weer wat anders kan proberen.)
beter deze Y300 slopen dan een dure Samsung van 400 euro om zeep helpen met geklooi met rommetjes.
Ik vind het dus leuk om te zien wat er werkt en wat niet. ik doe er eigenlijk niets anders mee dan rommelen met versies en app jes bekijken.
Als de huawei er mee stopt dan heb ik alweer twee maanden lol gehad.
Een avondje naar de kroeg kost meer, toch.

Zo heeft iedereen zijn eigen pleziertjes met de phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je heb absoluut gelijk!

Ik heb dat ook gedaan en allen met dat verschil ik hoef daarvoor de Y300 niet te rooten....
en buiten dat de meeste goede apps hebben geen root acces nodig dus kun je naar hartenlust aan de gang... alleen als je systeem apps wilt vervangen moet je een geroet toestel hebben.

Ik heb de Camera, Lockscreen, Launcer, Album, Notificaties, en de sysem vesies uitgeschakeld.

En juist met een Samsung of dure HTC kun je wel enorm veel verbetering uit custom ROM,s halen....
op mijn Nexus 10 zou niets anders willen als de CM en hetzelfde geld voor de Nexus 7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:47:
@ messed-up,

Je heb een standaard antwoord gekregen wat geld voor bijna alle toestellen...
Omdat de Y300 zonder simlock geleverd werd is hebben ze een uitzondering voor dat toestel gemaakt maar op het moment gaat er wat mis. He heb dat kunnen lezen op het forum. Er is iemand van T-Mobile mee bezig.. dat is dezelfde persoon die ook de updates behandeld. Normaal gesproken heb je helemaal gelijk, het eerste jaar kan je nooit zomaar gratis een pre-paid toestel unlocken...
Volgens de T-Mobile shop zijn de Y300`s bij T-Mobile zelf zonder simlock en bij andere leveranciers met simlock. :?
Kon het niet proberen aangezien ze geen voorraad hadden.
Als de simlock er niet opzit of eenvoudig af te halen is haal ik er toch maar één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:22
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:46:
[...]

Volgens de T-Mobile shop zijn de Y300`s bij T-Mobile zelf zonder simlock en bij andere leveranciers met simlock. :?
Kon het niet proberen aangezien ze geen voorraad hadden.
Als de simlock er niet opzit of eenvoudig af te halen is haal ik er toch maar één.
Ik heb afgelopen week een Tmobile Y300 gekocht bij de kijkshop. Hier zat in ieder geval wel een simlock op.

Via de site van T-mobile was deze er zonder problemen af te halen ook als je het toestel nog geen jaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bennitos,

Sommige IMEI codes geven op het moment een probleem maar het zou inderdaad zo moeten werken :)
Het kan dat immidels het probleem al is opgelost.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
Ok bij mij ging het afgelopen zondag in ieder geval goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bennito,

Het is daarom jammer dat sommige mensen klakkeloos posten dat men een jaar moet wachten... ik heb al eerder aangegeven dat voor de Y300 een uitzondering geld bij T-Mobile... Maar beginners lezen vaak alleen de laatste post in een draadje zonder eerst te kijken of een onderwerp niet al eens voorbij is gekomen...

Omdat de eerste Y300 toestellen zonder simlock werden verkocht heeft men gewoon besloten (in overleg met Huawei) de toestellen kosteloos ook binnen een jaar simlock te te laten maken als de klant dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
Overigens wel een prachtig toestel voor het geld.
Heb hem voor mijn vriendin aangeschaft, maar ook voormijzelf zou hij prima zijn.

Mooi scherm, GPS loopt lekker.

En ik moet zeggen dat er weinig zooi op zat, een paar T-mobile applicaties maar die kon ik zonder problemen verwijderen en voor de rest vrijwel stock.

Eerste Huawei maar zeker niet de laatste hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis een heel fijn toestelletje ! jammer dat er geen gorrila glass opzit maar met gepaste voorzichtigheid blijft het scherm krasvrij... ik raad je wel aan een hardcover te kopen... kost 7 euro (of minder) dan blijft ook de achterkant heel... die is wel heel kwetsbaar en dun... ik heb twee videos hier gepost met zo,n cover maakt een witte ook bijna zwart.... lolz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:02:
Het is daarom jammer dat sommige mensen klakkeloos posten dat men een jaar moet wachten... ik heb al eerder aangegeven dat voor de Y300 een uitzondering geld bij T-Mobile... Maar beginners lezen vaak alleen de laatste post in een draadje zonder eerst te kijken of een onderwerp niet al eens voorbij is gekomen...
Ik neem aan dat er niet bewust verkeerde informatie wordt gegeven. We posten allemaal wel eens iets dat niet (helemaal) klopt, dat doen jij en ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik wel van uit.... maar als er al mensen zijn die hebben gemeld netjes hun toestel simlock vrij hebben gemaakt moet je niet posten dat je 12 maanden moet wachten.... maar ik moet wel zeggen dat ook op het T-Mobile forum mensen niet altijd de juiste informatie geven....

Ik ben perfect dus maak nooid vauten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Woow jij durvd

Ik heb voor 11 euro een gratis verzenden flip cover gekocht bij een webshopje.
Past perfect om de Y300 heen en heeft alle gaatjes (op een na) op de juiste plaats.
Met je gaatjes-maker voor je riem knip je er zelf een gaatje in voor de koptelefoon want die was er niet....
Bovenop zat de sluiting van de flipcover. Daar zit geen gaatje in bij deze lederen cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Waarom mensen met ROM's klooien? Kijk ff boven in je adres balk..iets met Tweakers... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
ZO

dat is gezegd
en je hebt gelijk hoor

het is gewoon leuk!

[ Voor 46% gewijzigd door john43 op 04-10-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
@phrozen, die nova launcher, wat is daar zo bijzonder aan want ik heb nu de B196 draaien en die doet het goed met de viber app dus ik ben klaar met "klooien"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik gebruik ook de nova launcher, veel sneller dan de stock launcher, en meer aanpassingen mogelijk. Edit: en bijna vergeten, homescreen in landscape, daarom had ik nova geïnstalleerd.

[ Voor 29% gewijzigd door pianoman op 05-10-2013 05:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Scofield,

De stock launcher zet all apps op de homescreens... Nova Launcher is wat dat betreft veel handiger. De apps en widgets zitten gewoon op hun eigen plekje en niet overal op de telefoon als je niet alle apps altijd gebruikt is dat handiger. En zoals Piano aangeeft Nova is ook "zuiniger met RAM en werkt sneller zeker als je all die duffe animaties uitzet dat kost ook alleen maar tijd en geheugen. Verder kun je het het homescreen locken en een aantal balken verbergen die je dan weer met een swipe tevoorschijn kan halen.

Het is een kwestie van smaak maar Nova Launcer is absoluut sneller in het gebruik (je kunt hem gewoon naast de stock uit testen voor je hem op altijd openen met Nova zet) en er zijn veel meer configuratie mogelijkheden en zoals met alle Launcher niet allemaal zijn ze even nuttig ook daar weer een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Ik zag idd wel dat nova er gelikt uitziet, ook Go launcher, Smart launcher, ieder heeft wat maar ik ga die nova er eens bij zetten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik vind Nova en Apex (en de 'stock') launcher's idd fijner dan de EmotionUI van Huawei. Een collega echter zweert bij de Huawei launcher. Geen idee wat hij er aan vindt, maar ja, dat is een persoonlijke kwestie. Go launcher is ook wel okee, maar daar erger ik me aan alle reclame en pop-ups die je op je telefoon krijgt als je de gratis versie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lord_Dain,

Gratis versies zijn meestal ook bedoeld om alleen te kijken of de app je bevalt.... en als de app bevalt wat is er dan mis met ervoor te betalen... Ik vind advertenties ook storend en gebruik geen gratis apps als ze reclame hebben... Een hoop bekende launchers hebben geen reclame in de gratis versie maar hebben niet alle opties (Nova bijvoorbeeld) Nu moet ik wel zeggen dat de extra opties in Nova niet echt bijzonder zijn maar ach. De stock Launcer van Huawei is eigenlijk prima en erg snel het grote nadeel van die launcher vind ik dat je alle apps op je homescreen heb staan. Veel apps gebruik ik zelden en ik heb een hekel aan door alle homescreens bladeren, sterker nog ik heb een hekel aan volle homescreens :).

Als ik van de week tijd heb zal wel eens een video maken van de voordelen van Nova (ik moet dat toch nog eens doen voor een site) dan kan men een kijkje nemen wat het oplevert zonder het zelf te hoeven installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Momenteel krijg je 40 euro cashback (inclusief de Huawei cashback) bij de Y300 met Hi Prepaid.

Ik heb een Simyo simonly abonnement (dus via KPN-netwerk), kan ik dan dat toestel gebruiken met mijn Simyo-abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ikjaap,

Wat zegt de winkel ? is dat niet de beste plaats het te vragen en het dan ook zeker te weten?
Meestal is een simlock netwerk gebonden en zou het kunnen werken maar meestal is niet altijd.... KPN wilt waarschijnlijk die 20 Euro wel terug verdienen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:41
Als het goed is, kun je hier toch gratis je unlockcode opvragen en ontvang je dit binnen een paar dagen? http://www.huaweidevice.c...olicy.do?method=preUnlock

edit: foutje, zie nu inderdaad dat het een unlock bootloader is.

[ Voor 16% gewijzigd door Raymm op 06-10-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Raymm,

Dit is geen unlock code maar een sleutel om de bootloader vrij te maken..... die krijg je meestal binnen 2 werkdagen. Realiseer je wel dat je GEEN OTA update meer kan installeren anders dan van Huawei zelf.... op het moment zijn dat er nul....

En het is niet gewoon een code die je even invoert.... je heb meer nodig om die sleutel te gebruiken om de bootloader vrij te maken. Ales wat je trouwens vraagt staat gewoon op die pagina....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Raymm,

Als je dit forum had gelezen had je ook de link gezien om de simlock te verwijderen (voor T-Mobile) of de link waar je een unlock code kan kopen als het geen T-Mobile toestel is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikJaap schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 13:23:
Momenteel krijg je 40 euro cashback (inclusief de Huawei cashback) bij de Y300 met Hi Prepaid.

Ik heb een Simyo simonly abonnement (dus via KPN-netwerk), kan ik dan dat toestel gebruiken met mijn Simyo-abonnement?
De aanschafprijs is € 20 hoger dan de T-Mobile versie bij de Kijkshop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Is er al een ROM waarmee voip goed werkt? Zowel met Viber als Line kan de beller mij niet horen spreken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De HvE
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 17:15
Ik heb ook het voornemen om het Hi prepaid toestel te nemen met korting (kijkshop) voor ~90 euro.
Ik heb nu een abonnement van Hi maar lees op internet dat dit geen garantie is dat deze kaart gaat werken.
Als er zowel een simlock als een prepaid-lock op het toestel zit gaat deze vlieger niet op.
Ik heb al heel wat uurtjes gezocht maar niet kunnen vinden of KPN ook een prepaid-lock op dit toestel heeft zitten.
Wie weet het antwoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ De HvE,

Wat zou je ervan zeggen om even Hi te bellen ? Het is hun toestel en als er een plek is waar ze je met zekerheid juist kunnen informeren is het bij de bron..... Vergeet ook niet te kijken hoe de KPN is als het gaat om updates... toch wel een belangrijk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:15
@Breaky73: Er is via android-hilfe.de een stock b197 te krijgen die bij mij goed werkt. Misschien dat die je probleem op kan lossen, al moet ik zeggen dat ik zelf geen voip gebruik.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Aziraphale,

Die B197 is geen universele stock ROM.... De fix voor Viber staat gewoon op de Huawei site en als je een T-Mobile toestel heb is de fix meegenomen in de B192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:44:
@Aziraphale,

Die B197 is geen universele stock ROM.... De fix voor Viber staat gewoon op de Huawei site en als je een T-Mobile toestel heb is de fix meegenomen in de B192
Een fix op de Huawei site? Een software update? Heb je toevallig een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:15
@phrozencrew2: Wat is het dan wel? Als ik het zo lees is het gewoon een universele stock rom die alleen intern bij Huawei beschikbaar is en een doorontwikkeling zou zijn van de b196.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK wil niet vervelend doen maar hoe moeilijk is het om op de site van Huawei de software updats voor de toestellen te vinden? probeers eens smartphones, Y300..... of de link zoals gegeven hier ergens boven.

@Aziraphale,

Alle Huawei ROM,s staan op hun site.. waar jij het over heb is een ROM van een provider zoals hier in dit draadje al eerder is gemeld... Er zijn talloze ROM,s met allemaal andere reviesie nummers in omloop die gebaseerd zijn op de verschillende builds voor Europese providers. Er is tot nu toe een ROM officieel door Huawei uitgebracht om de problemen met de Viber op te lossen, dat is de ROM die met die beschrijving op hun site staat en uitsluitend bedoeld voor unbranded toestellen. Vind je zelf ook niet een beetje vreemd dat een officielle ROM op een vage Duitse site staat en niet op de Huawei site ? dat is een beetje als zoeken voor een T-Mobile update op de KPN site.....

Het is in wezen heel simpel.... De echte updates krijg je als een OTA, heb je een unbranded toestel komt de OTA van de fabrikant, in dit geval dus Huawei... heb je een branded toestel dan is de provider verantwoordelijk voor het uitbrengen van een update, de provider (in het geval van de B192 T-Mobile) controleerd de ROM stop er hun bloatware in en stuurt hem naar de fabrikant die hem voor de gebruikers als OTA beschikbaar stelt. Alle andere ROM,s werken meestal wel maar zijn niet als update bedoelt voor dat toestel. Het gaat meestal om ROM,s die door goedwillende mensen aangepast zijn met al dan niet hun nukken en verbeteringen en je installeert die dan ook altijd op eigen risico.

Het helpt enorm als men eerst een onderwerp leest want dan kun je de eerder gegeven informatie gebruiken zonder steeds opnieuw hetzelfde onderwerp aan te kaarten als nieuwe mensen opduiken.... De site heeft ook een zoekfunctie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik kan me niet helemaal vinden in je opmerking 'echte updates krijg je als OTA'. Dat kan wel zijn, áls, maar een grote áls, Huawei de moeite neemt om voor al hun uitgebrachte Y300 versies (en dat zijn er inmiddels nog al wat) per versie de update beschikbaar stellen. Dan moeten ze dus per build een aparte upgrade beschikbaar stellen naar de nieuwere build. Ik denk dat ze dat niet doen omdat ze dan heel veel tijd kwijt zijn per nieuwe release.

Wat je nu ziet voor de t-mobile toestellen is dat er een nieuwe OTA is, maar dat is denk ik meer op initiatief van t-mobile dan op initiatief van HUawei. Huawei zorgt ondertussen voor hun 'stock' ROM dat ze known issues en (security) bugs uit het OS halen en dit updaten ze dan via het build nummer, waardoor ze inmiddels op b197 (of hoger) zitten. Deze kunnen ze dan op een nieuwe batch toestellen zitten die de Huawei fabriek verlaten en dan wel , dan niet branded in de winkel komen te liggen.

Het kan dus best zijn dat je een nieuwere stock ROM kan krijgen via alternatieve kanalen terwijl dezelfde nooit via OTA uitkomt. En gezien de beperkte meldingen van gebruikers dat ze via OTA op unbranded toestellen updates krijgen, denk ik dat dit helaas voor veel toestellen gaat gelden.

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 07-10-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die mij een PM hebben gestuurd sorry ik lees die bijna nooit....... (kweet niet aardig)

maar goed hier antwoorden.

Als je geen unlock code krijgt op de T-Mobile site moet je even contact opnemen met T-Mobile en die regelen het voor je

Je kunt een branded toestel niet "unbranden" je kunt hem rooten en de bootloader vrij maken maar dan ben je overgeleverd aan doe het zelf updates. Dit wil niet zeggen dat het verkeerd is maar je kunt gewoon geen aanspraak maken op door de provider verstrekte updates. Het is een keuze die je zelf maakt.

Mijn zwarte cover komt van deze site http://www.mytrendyphone....ascend-y300-218103c1.html maar er zijn veel meer plaatsen waar je de telefoon kan opleuken of kan beschermen. (je kunt zelfs een compleet zwarte behuizing bestellen als je de telefoon over durft te zetten....)

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het niet erg direct aan mij gerichte vragen te beantwoorden maar ik kijk meestal even snel en ben weer weg en kijk nooit naar PM berichten op fora als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lord_Dain

Voor mij is een echte update een update van de fabrikant of provider die je krijgt via de tool die daarvoor gemaakt is. vergeet ook even niet dat voor de meeste merken geld dat als je in twee jaar tijd meer dan een update krijgt het veel is..... alleen top of the range toestellen die bij introductie nog op een oude Droid draaien krijgen zelfs een upgrade bijvoorbeeld van 4.1.1 naar 4.3. Dat Huawei een update op hun site heeft staan is al netjes en de update van providers is vooral gedaan vanwege de security patch en op oude ROM,s de Viber bug... er is simpelweg verder niets veranderd aan de ROM.

Sommige providers bregen wel meer updates uit maar vaak omdat ze andere contracten hebben voor de bloatware... Het is voor geen enkele fabrikant extra werk hun laatste ROM op de site te zetten natuurlijk...

Vergeet ook niet dat elke provider de ROM een ander nummer moet geven, je kunt geen twee B192 ROM,s hebben waarvan er een T-Mobile is en een bijvoorbeeld van een Spaanse provider.... dat is de reden waarom er zo veel verschillende B nummers rond spoken maar ze zijn allemaal gebaseerd op de Huawei ROM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveG123
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 23:38
Volg dit topic al een tijdje, en mede ook hierdoor de Y300 gehaald bij T-mobile.
Alleen nu zit ik net zoals velen (denk ik) met de nieuwe update in mijn maag.
Telefoon geroot en bootunlocker aangevraagd, de T-mobile apps eraf gehaald dus updaten lukt niet meer.

Wat kan ik het beste doen? Aangezien ik nu elke keer de melding krijg van nieuwe software is beschikbaar.
Stock rom terugzetten op een manier? of kan je de melding verbergen...

Ben geen held in de telefoonwereld dus excuses als ik wat termen door elkaar haal en\of iets raars vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:01:
@Lord_Dain

Voor mij is een echte update een update van de fabrikant of provider die je krijgt via de tool die daarvoor gemaakt is. vergeet ook even niet dat voor de meeste merken geld dat als je in twee jaar tijd meer dan een update krijgt het veel is..... alleen top of the range toestellen die bij introductie nog op een oude Droid draaien krijgen zelfs een upgrade bijvoorbeeld van 4.1.1 naar 4.3. Dat Huawei een update op hun site heeft staan is al netjes en de update van providers is vooral gedaan vanwege de security patch en op oude ROM,s de Viber bug... er is simpelweg verder niets veranderd aan de ROM.

Sommige providers bregen wel meer updates uit maar vaak omdat ze andere contracten hebben voor de bloatware... Het is voor geen enkele fabrikant extra werk hun laatste ROM op de site te zetten natuurlijk...

Vergeet ook niet dat elke provider de ROM een ander nummer moet geven, je kunt geen twee B192 ROM,s hebben waarvan er een T-Mobile is en een bijvoorbeeld van een Spaanse provider.... dat is de reden waarom er zo veel verschillende B nummers rond spoken maar ze zijn allemaal gebaseerd op de Huawei ROM....
Ik snap wat je schrijft, maar het is natuurlijk frappant dat je een windows PC kan kopen van een willekeurig merk en daarop netjes alle windows updates krijgt, terwijl je met android toestellen afhankelijk bent van de hardware leverancier van je telefoon. Het is dan helemaal krom dat ze updates per batch toestellen uitbrengen en slechts druppelsgewijs updates via OTA beschikbaar stellen. Ik vind hier een grotere verantwoordelijkheid weggelegd voor Google+Huawei..Google support alleen Google labeled toestellen, dus dan ligt de bal bij HUawei..(raar eigenlijk dat Google als OS makers geen updates aanbieden..).

Er zijn trouwens 2 ROM's van de B171 uitgebracht bij verschillende providers, O2 en T-mobile en misschien wel meer. Ik denk wel dat er een bep. chronologie achter zit.. en dat nieuwere builds minder bugs en meer verbeteringen bevatten..helaas kan je nergens een mooi overzicht vinden van wat elke build bevat en waar deze op gebaseerd is...
DaveG123 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:10:
Volg dit topic al een tijdje, en mede ook hierdoor de Y300 gehaald bij T-mobile.
Alleen nu zit ik net zoals velen (denk ik) met de nieuwe update in mijn maag.
Telefoon geroot en bootunlocker aangevraagd, de T-mobile apps eraf gehaald dus updaten lukt niet meer.

Wat kan ik het beste doen? Aangezien ik nu elke keer de melding krijg van nieuwe software is beschikbaar.
Stock rom terugzetten op een manier? of kan je de melding verbergen...

Ben geen held in de telefoonwereld dus excuses als ik wat termen door elkaar haal en\of iets raars vraag
Stock ROM terugzetten kan niet, of je moet een originele backup hebben, wat ik betwijfel. Helaas is er ook geen officiele update.app van de b171 build (als je die hebt en geen b188 bv..). Wat je zou kunnen doen is via de post van Eärendil , de gewijzigde bestanden terugzetten op je telefoon vanuit zijn .zip, waar de oorspronkelijke bestanden (.apk's voornamelijk) inzitten. Als je dan de update draait zou deze wel door moeten lopen. Ik zou dit trouwens alleen adviseren bij een geroot toestel via de bootloader methode; bij toestellen die via de 'snelle' manier zijn geroot, lijkt het niet te werken.

[ Voor 46% gewijzigd door Lord_Dain op 07-10-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
Ik heb inderdaad wat linkjes gevonden ondertussen en ben nu een stock B196 rom aan het downloaden. Ben inmiddels behoorlijk gewend aan de Emotion UI dus ik blijf het bij een stock rom houden.

Iets anders....Ik heb gemerkt dat de Youtube app alleen mono geluid speelt. Open ik een youtube video via Chrome dan speelt ie gewoon stereo. Heel apart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lord_Dain,

Het is niet zo vreemd.... heeft alles te maken met de economische levensduur van de toestellen...
De fabrikant zorgt ervoor dat de telefoon goed werkt met een bepaalde ROM, meestal gaat dat goed en soms moet er een update komen (zoals bijvoorbeeld bij Huawei voor de Viber).

De meeste toestellen worden korter dan een jaar gebruikt...... dus updates zijn alleen echt nodig bij echte bugs niet voor verbeteringen want dat bijt aan de achterzijde de nieuwe producten van de fabrikant.....
Simpel voorbeeld is dat als je een basic toestel koopt zoals de Y300 is de hoop van Huawei dat je toch redelijk tevreden bent met het merk en dan na verloop van tijd overgaat tot de aanschaf van een sneller/groter toestel van dat merk. Dit geld natuurlijk voor all merken inclucief de iPhone...

Ik zou het ook geweldig vinden als er meer echte updates zouden zijn maar helaas is dat niet het geval. En wees eerlijk, voor normaal gebruik is vaak een update niet nodig Ik heb bijivoorbeeld nooit problemen gehad met mijn Y300 maar vond wel dat de security gaten gedicht dienden te worden en dat is netjes gebeurt...

@DaveG....

ALs je geen "held" bent met telefoons is het handig eerst goed jezelf te informeren voordat je een toestel root...:) de weg terug is erg lastig maar met de info hier door diversen mensen gegeven heb je een kans dat het nog gaat lukken..... lukt het niet en je heb geen problemen dat is er niet echt veel aan de hand en kun je wel gebruik maken van de voordelen van een geroot toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:42:
@Raymm,

Dit is geen unlock code maar een sleutel om de bootloader vrij te maken..... die krijg je meestal binnen 2 werkdagen. Realiseer je wel dat je GEEN OTA update meer kan installeren anders dan van Huawei zelf.... op het moment zijn dat er nul....
Dat is technisch gezien niet helemaal correct. Na het invoeren van de unlockcode gaat het updaten nog prima, maar het geeft wel mogelijkheden om dingen te verkloten. Pas als je ook de nieuwe mogelijkheden gaat gebruiken (andere recovery, andere ROM en/of rooten) kom je zover dat je goede (lowlevel) backups nodig hebt om alles weer terug te zetten.

Ik ben met je eens dat een bootloader-unlock af te raden is als je niet weet wat je doet, er is niet altijd een makkelijke weg terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eärendil,

Je heb helemaal gelijk... alleen kan ik me niet voorstellen waarom iemand de bootloader zou willen unlocken als je niet verder gaat lopen klo...ten :) Ik kan maar een reden bedenken en dat is om de bootanimatie aan te passen... (het Huawei logo) om de tweede animatie of in het geval van een T-Mobile toestel het welkomst scherm aan te passen moet je weer in de ROM wezen...

Ik ben er trouwens niet helemaal zeker van of het geen probleem geeft met een OTA.... Als het goed is word er tijdens een OTA niet gekeken naar de bootloader maar in de VS kunnen LG toestellen niet meer via een OTA updaten nadat de bootloader vrij is gemaakt. Het is net hoe de firmware omgaat met een update. zelfs een IMEI controlle word soms gewoon overgeslagen bij een aantal Chinese merken (zoals ZTE en OPPO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
@Eärendil, phrozencrew2

Ik heb inmiddels de unlockcode voor de bootloader binnen en zit (nog steeds) met een geroote T-Mobile B171 die niet wil updaten naar 192.
Aangezien de kans erg klein is dat ik de originele T-Mobile rom ga vinden, is het unlocken van de bootloader en het toestel voorzien van een originele Huwaei rom niet mijn enige optie? Of is dat niet zo gemakkelijk en zonder beren op wegen als het klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een vraag over dit toestel - als ik hem bij één van de shops uit de pricewatch koop, is het dan een simlock-vrij toestel?

ik heb weinig zin in hacken etc. want daar heb ik geen kaas van gegeten.

edit: zie het nu staan in de startpost dat het idd simlock vrij is, maar zou fijn zijn als iemand dit bevestigt :>

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:10:
Heb ook een vraag over dit toestel - als ik hem bij één van de shops uit de pricewatch koop, is het dan een simlock-vrij toestel?

ik heb weinig zin in hacken etc. want daar heb ik geen kaas van gegeten.

edit: zie het nu staan in de startpost dat het idd simlock vrij is, maar zou fijn zijn als iemand dit bevestigt :>
Ik durf wel te stellen dat elke prepaid variant die je nu koopt voorzien zal zijn van een simlock.
Dit was, en vormde zelfs een voorname voedingsbron voor de populariteit van dit topic, enige maanden terug met de T-Mobile variant anders.
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste