Heb m nu binnen en hij draait software B174, is dit de nieuwste?
Nee, een hele oude en wat mij betreft een hele slechte.tobitronics schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:13:
Heb m nu binnen en hij draait software B174, is dit de nieuwste?
Non-branded moet je wat moeite doen maar ik draai nu B196 en dat is een heel stuk beter.
B194 schijnt ook goed te zijn en is wat verder in ontwikkeling. Het nadeel is dat Huawei geen updates aanbiedt voor de non-branded versie. Dit zijn voor zover ik begrijp wel officiële Huawei roms maar met aanpassingen. Je moet even inlezen en zelf aan de slag om een update voor elkaar te krijgen.
Ik gebruik nu deze. Op hetzelfde forum is ook B194 te vinden.
Wel eerst de bootloader unlocken. De handleiding werkt goed
Ik heb nu de unlockcode aangevraagd, hopelijk morgen binnen en dan kan ik de telefoon gereed maken voor mn broertjeAltijd_Lastig schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:36:
[...]
Nee, een hele oude en wat mij betreft een hele slechte.
Non-branded moet je wat moeite doen maar ik draai nu B196 en dat is een heel stuk beter.
B194 schijnt ook goed te zijn en is wat verder. Het nadeel is dat Huawei geen updates aanbiedt voor de non-branded versie. Dit zijn voor zover ik begrijp wel officiële Huawei roms maar met aanpassingen. Je moet zelf inlezen en aan de slag om dit voor elkaar te krijgen.
Ik gebruik nu deze. Op hetzelfde forum is ook B194 te vinden.
Wel eerst de bootloader unlocken. De handleiding werkt goed
Na al het gepraat over updaten van de firmware van de Y300, heb ik 'm ook weer eens uit het stof gehaald.
Ik dacht even te kijken of het mogelijk was de telefoon te updaten OTA.
Er staat nu B192 op.
Het is een T-Mobile, geroot, en unlocked toestel.
Ik ben via instellingen bij een Online update scherm gekomen en daar stond het volgende op:
Push Service 2.3.17
Wanneer je op downloaden en installeren klikt, wordt de file idd gedownload. het blijft echter hangen in "installeren".
Geen idee waarom. Ik realiseer me nu dat pas dat er geen SIM kaart inzit. Die zit weer in mijn iPhone.
Kennelijk doet OTA wel wat, maar dat is nog geen nieuw OS.
Iemand een idee wat dit in houd?
Ik dacht even te kijken of het mogelijk was de telefoon te updaten OTA.
Er staat nu B192 op.
Het is een T-Mobile, geroot, en unlocked toestel.
Ik ben via instellingen bij een Online update scherm gekomen en daar stond het volgende op:
Push Service 2.3.17
Wanneer je op downloaden en installeren klikt, wordt de file idd gedownload. het blijft echter hangen in "installeren".
Geen idee waarom. Ik realiseer me nu dat pas dat er geen SIM kaart inzit. Die zit weer in mijn iPhone.
Kennelijk doet OTA wel wat, maar dat is nog geen nieuw OS.
Iemand een idee wat dit in houd?
[ Voor 3% gewijzigd door smuck op 27-09-2013 09:47 ]
CU, RonK
Verwijderd
@Smuck,
Dit is gewoon een changelog... Ik heb nog niet eerder een telefoon geprobeerd te updaten zonder sim kaart dus geen idee of dat werkt of niet. Voor T-Mobile is de laatste ROM de B192 die is niet een paar dagen uit.
Dit zou een Huawei ROM kunnen zijn voor unbranded toestellen.
Je krijgt trouwens GEEN nieuw OS, het is gewoon nog steeds 4.1.1 en hoger zit er ook niet aan te komen.
Dit is gewoon een changelog... Ik heb nog niet eerder een telefoon geprobeerd te updaten zonder sim kaart dus geen idee of dat werkt of niet. Voor T-Mobile is de laatste ROM de B192 die is niet een paar dagen uit.
Je krijgt trouwens GEEN nieuw OS, het is gewoon nog steeds 4.1.1 en hoger zit er ook niet aan te komen.
Dat klopt. Die change log zie je zodra je op meer informatie ()oid) klikt. Daaronder zie je de Push Service. Die wordt eerst gedownload en dan wordt getracht die te installeren. Dat lukt kennelijk niet.Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:04:
@Smuck,
Ik zal van het weekend eens mijn SIM kaart in de telefoon stoppen en kijken wat er mogelijk is,
CU, RonK
Update loopt fout op toestellen hier;

Methode 1 root gebruikt. Hij checkt iets in de build.prop en loopt daarop vast?

[ Voor 32% gewijzigd door Lord_Dain op 27-09-2013 11:31 ]
Verwijderd
@Smuck,
Over welke versie heb je het ? Als je al de B192 op de telefoon heb staan Is het dus zeker geen T-Mobile ROM... maar dat neemt niet weg dat het er uitziet als heel nuttig zeker als het gebruik van het RAM verminderd word.. B192 verbruikt ook al een stuk minder heb ik ondertussen gemerkt ik heb gemiddeld nu rond de 100Mb RAM vrij en dan heb ik Gmail, en G+ draaien...
Over welke versie heb je het ? Als je al de B192 op de telefoon heb staan Is het dus zeker geen T-Mobile ROM... maar dat neemt niet weg dat het er uitziet als heel nuttig zeker als het gebruik van het RAM verminderd word.. B192 verbruikt ook al een stuk minder heb ik ondertussen gemerkt ik heb gemiddeld nu rond de 100Mb RAM vrij en dan heb ik Gmail, en G+ draaien...
mbt het vastlopen van de update op .apk bestanden (en ook build.prop). de updater (script) checkt per bestand een checksum/ SHA-1 hash , van het de te vervangen/updaten bestanden. Als deze hash niet klopt loopt hij daarom niet door.
This doesn't have to happen with the Chrome.apk specifically -- it could happen with any app in /system/app or .so in /system/lib.
Those random strings of numbers/letters are SHA-1 hashes of the apk.
The first one is the hash of the apk installed on your device. In my example, this happens to be the version of Chrome that comes with JB 4.1.2.
The second one is the expected hash of the apk that comes with JB 4.1.1.
Cause of the problem:
The reason this error occurs is because the file was somehow modified from its original state. In my case -- and most likely your case -- this was done by Titanium Backup. TB has an option to "Integrate updates of system apps into ROM", which will cause the apk in /system/app (and associated library files in /system/lib, if needed) to be overwritten with the updated apk.
De fout zal natuurlijk ook optreden als je het originele bestand hebt weggegooid. Maar goed nieuws, er is nog hoop! Helaas hebben we om deze hoop in stand te houden een originele ROM of een image, van de ROM nodig, of iemand die zo vriendelijk wil zijn , zijn bestanden uit de volgende locaties online beschikbaar te stellen voor ons;
/device/system/app/ *.*
/device/system/lib/ *.*
/device/system/build.prop
Maar dan hebben we dus iemand nodig die zijn toestel niet gemodificeerd heeft en op b171 zit.
Alternatief is dat t-mobile gewoon een update.app beschikbaar stelt zodat je je toestel volledig kan flashen naar b192.....
This doesn't have to happen with the Chrome.apk specifically -- it could happen with any app in /system/app or .so in /system/lib.
Those random strings of numbers/letters are SHA-1 hashes of the apk.
The first one is the hash of the apk installed on your device. In my example, this happens to be the version of Chrome that comes with JB 4.1.2.
The second one is the expected hash of the apk that comes with JB 4.1.1.
Cause of the problem:
The reason this error occurs is because the file was somehow modified from its original state. In my case -- and most likely your case -- this was done by Titanium Backup. TB has an option to "Integrate updates of system apps into ROM", which will cause the apk in /system/app (and associated library files in /system/lib, if needed) to be overwritten with the updated apk.
De fout zal natuurlijk ook optreden als je het originele bestand hebt weggegooid. Maar goed nieuws, er is nog hoop! Helaas hebben we om deze hoop in stand te houden een originele ROM of een image, van de ROM nodig, of iemand die zo vriendelijk wil zijn , zijn bestanden uit de volgende locaties online beschikbaar te stellen voor ons;
/device/system/app/ *.*
/device/system/lib/ *.*
/device/system/build.prop
Maar dan hebben we dus iemand nodig die zijn toestel niet gemodificeerd heeft en op b171 zit.
Alternatief is dat t-mobile gewoon een update.app beschikbaar stelt zodat je je toestel volledig kan flashen naar b192.....
[ Voor 22% gewijzigd door Lord_Dain op 27-09-2013 12:21 ]
Kan iemand mij vertellen wat te doen?
Ik heb een geroote y300 met twrp en krijg deze uptate
niet geinstalleerd.
Hoe kan ik deze update zelf flashen?
Ik heb een geroote y300 met twrp en krijg deze uptate

niet geinstalleerd.
Hoe kan ik deze update zelf flashen?
Verwijderd
@Lord,
Bewerkelijk maar als dat werkt wel een perfecte oplossing voor hen die een bewerkte ROM hebben!
Ik hoor weinig mensen die de update gedaan hebben trouwens
Ook op het T-Mobile forum is het still maar dat is dan waarschijnlijk goed nieuws... Ik merk tot nu toe geen bijzonderheden met de ROM nu een paar dagen draaien en op wat meer vrij RAM na ook geen echte positive dingen te melden. Ik moet wel zeggen dat ik ook met de B171 geen problemen had op de beveiliging na.
Bewerkelijk maar als dat werkt wel een perfecte oplossing voor hen die een bewerkte ROM hebben!
Ik hoor weinig mensen die de update gedaan hebben trouwens
Ik heb er al een niet-T-Mobile B192 (of B190, hij ligt thuis) versie op staan. Die is idd al beter dan de B175 die er op zat.Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:30:
@Smuck,
Ik vindt Android gewoon een leuk OS. En ook de ondersteuning op forums vindt ik leuik om te volgens.
Ik had de Y300 alleen maar gekocht om als backup van onze andere telefoons in huis. De Samsung S2 van mijn dochter was net kapot gevallen. Ze wilde 'm wel testen. Dat viel tegen met de versie die erop zat.
Toen ben ik 'm gaan gebruiken. Helaas weer terug gemoeten naar mijn iPhone 4 (ook niet slecht) omdat BT het niet goed deed in mij auto, wel gepaired maar bij een gesprek geen geluid.
Zodra alles goed werkt, ga ik 'm echt gebruiken.
CU, RonK
Verwijderd
@Klaphek,
Deze update werkt alleen als je toestel stock is, geroot moet je zelf een ROM vinden en werken de OTA updates van de provider niet meer. Het is geen volledige ROM dus downloaden en je huidige ROM vervangen kan ook niet.
Deze update werkt alleen als je toestel stock is, geroot moet je zelf een ROM vinden en werken de OTA updates van de provider niet meer. Het is geen volledige ROM dus downloaden en je huidige ROM vervangen kan ook niet.
Daarom verbaasde het me ook. Ik kijk van het weekend even met een Vodafone SIM erin. Niet dat ik dan een update van T-Mobile verwacht. Misschien van Huawei (is nog wat te vroeg?).Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:43:
@smuck,
Dan is het merkwaardig dat je het update scherm krijgt, als het goed is zou de update alleen werken voor T-Mobile toestellen met de B171 of B174 versie van de ROM...
CU, RonK
Verwijderd
@Smuck,
Je zou de eerste zijn hier
Maar Huawei zal met een update komen dat weer wel.... De updates van T-Mobile komen natuurlijk ook gewoon van de Huawei server en worden door Huawei aangeleverd en door T-Mobile getest. Het is niet zo dat T-Mobile er eest bloatware en andre dingen in hoeft te stoppen aangezien het gewoon om een update gaat, het zijn geen complete ROM,s natuurlijk. Meestal zet de fabrikant de complete versie op de site en daar vind je nu alleen de de B174 versie (wel vorige week heb er nog niet zelf gekeken sinds de update naar B192.
Je zou de eerste zijn hier
Ik heb hem ook even geprobeerd maar hij lagt mij teveel. Ziet er geweldig uit maar ben toch weer teruggegaan naar 196 slim V1.FiberGorilla schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:40:
Dankjewel voor het delen. De beste rom tot nu toe voor m'n telefoon.
[...]
Heb hier net de B192 gedaan, het lijkt wel of de gui wat vlotter is geworden.
Dit op een standaard T-mobile mobieltje waaraan ik niets heb veranderd. Behalve dan dat ik wat bloatware heb gedumpt c.q. uitgeschakeld.
Dit op een standaard T-mobile mobieltje waaraan ik niets heb veranderd. Behalve dan dat ik wat bloatware heb gedumpt c.q. uitgeschakeld.
apollo13
Kan ik dat rooten nog ongedaan maken? en zo nee hoe flash ik zo'n rom?Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:40:
@Klaphek,
Ik heb precies hetzelfde als jij.Lord_Dain schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:28:
Update loopt fout op toestellen hier;
[afbeelding]
Phrozencrew heeft me proberen te helpen, maar de kans dat TMobile de rom 171 of 192 vrijgeeft voor download schijnt nul te zijn.
Dus we zijn afhankelijk van mensen hier ben ik bang!
Verwijderd
@Klaphek
Rooten ongedaan maken kan... maar als je ook maar iets heb aangepast (of een app dat gedaan heeft) zal je nog steeds niet de OTA kunnen installeren. Er zijn talloze manieren om een ROM te flashen... daarvoor moet je maar een Googlen, ook hier zijn manieren genoemd die prima werken..
Al deze problemen zijn dus de reden dat ik steeds zij dat wachten op de OTA een goed idee was... de B192 is een prima ROM, geen lag, iets meer geheugen vrij en stabiel als een rock! Ik zie totaal geen reden een andere ROM te instaleren. Rooten wellicht wel omdat dat een aantal voordelen heeft buiten het gebruik van een custom ROM maar tot nu toe kan ik prima zonder.
Rooten ongedaan maken kan... maar als je ook maar iets heb aangepast (of een app dat gedaan heeft) zal je nog steeds niet de OTA kunnen installeren. Er zijn talloze manieren om een ROM te flashen... daarvoor moet je maar een Googlen, ook hier zijn manieren genoemd die prima werken..
Al deze problemen zijn dus de reden dat ik steeds zij dat wachten op de OTA een goed idee was... de B192 is een prima ROM, geen lag, iets meer geheugen vrij en stabiel als een rock! Ik zie totaal geen reden een andere ROM te instaleren. Rooten wellicht wel omdat dat een aantal voordelen heeft buiten het gebruik van een custom ROM maar tot nu toe kan ik prima zonder.
De update lukte bij mij ook niet. Dat was vanaf een B171 met unlocked bootloader, custom recovery, root en de (on-)nodige apps verwijderd. OTA update liep vast bij de TWRP recovery.
Vervolgens wilde ik via recovery terug naar een backup van een B190. Lukte ook niet -vreemd omdat ik met dezelfde recovery ooit de B171 gebackupt heb en er later weer mee naar terug ben gegaan. Recovery ging ook niet met een hogere versie van TWRP, noch met Lewa recovery.
IMEI-hack en update naar B175 ging wel. Update naar B182 ging weer niet. Omdat B175 ongeveer dezelfde nadelen heeft als B171 naar de B196 van Modaco gegaan (met dank aan de post van Altijd_lastig). Die draait goed, is voorzover ik kan zien stock zonder toevoegingen en de lekken zijn gepatcht.
Vervolgens wilde ik via recovery terug naar een backup van een B190. Lukte ook niet -vreemd omdat ik met dezelfde recovery ooit de B171 gebackupt heb en er later weer mee naar terug ben gegaan. Recovery ging ook niet met een hogere versie van TWRP, noch met Lewa recovery.
IMEI-hack en update naar B175 ging wel. Update naar B182 ging weer niet. Omdat B175 ongeveer dezelfde nadelen heeft als B171 naar de B196 van Modaco gegaan (met dank aan de post van Altijd_lastig). Die draait goed, is voorzover ik kan zien stock zonder toevoegingen en de lekken zijn gepatcht.
Wat is nu eigenlijk de nieuwste OTA die beschikbaar is? B196, welke ik hier vind ?
De B192tobitronics schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:11:
Wat is nu eigenlijk de nieuwste OTA die beschikbaar is? B196, welke ik hier vind ?
Die is dus voor de NL T-Mobile versie.
[ Voor 6% gewijzigd door apollo13 op 27-09-2013 20:19 ]
apollo13
Ik heb gewoon een unbranded, geldt daar hetzelfde voor?apollo13 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:18:
[...]
De B192
Die is dus voor de NL T-Mobile versie.
Bedankt voor die link @tobitronics.
Dat is een goed alternatief voor diegenen die reeds geroot hebben via methode 2. Omdat deze personen heel eenvoudig deze ROM kunnen flashen vanuit recovery. Deze ROM is ook goed voor mensen die geen branded toestel hebben ofcourse.
Voor mensen die via methode 1 hebben geflashed en een branded toestel hebben, je zal nog je bootloader moeten unlocked en een recovery installeren, maar dan is deze b196 build een mooi alternatief op de b192 OTA van T-mobile.
Wil je de look and feel van de stock Huawei, pak dan link 1.
https://mega.co.nz/#!oEVQ...Hg6jJCPyx72V2rUeWAf9tMcOY
Wil je een cleanere look of doet die EmotionUI niets voor je, pak dan de 2e (NOVA launcher).
https://mega.co.nz/#!9Ali...57tnn6SdYOIDv_qYL7eoAVFC4
Dat is een goed alternatief voor diegenen die reeds geroot hebben via methode 2. Omdat deze personen heel eenvoudig deze ROM kunnen flashen vanuit recovery. Deze ROM is ook goed voor mensen die geen branded toestel hebben ofcourse.
Voor mensen die via methode 1 hebben geflashed en een branded toestel hebben, je zal nog je bootloader moeten unlocked en een recovery installeren, maar dan is deze b196 build een mooi alternatief op de b192 OTA van T-mobile.
Wil je de look and feel van de stock Huawei, pak dan link 1.
https://mega.co.nz/#!oEVQ...Hg6jJCPyx72V2rUeWAf9tMcOY
Wil je een cleanere look of doet die EmotionUI niets voor je, pak dan de 2e (NOVA launcher).
https://mega.co.nz/#!9Ali...57tnn6SdYOIDv_qYL7eoAVFC4
Nope, unbranded zal geen OTA naar b192 krijgen, alleen t-mobile toestellen. Hoe dat precies werkt; ik vermoed via een IMEI range. Unbranded ben je afhankelijk van Huawei OTA updates en volgens mij zijn die er (nog) niet. Je zou dus die b196 kunnen pakken die je linkte als je geen zin hebt om te wachten. Grote kans dat het nog wel even duurt of er geen unbranded ROM update komt.tobitronics schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:23:
[...]
Ik heb gewoon een unbranded, geldt daar hetzelfde voor?
[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 27-09-2013 20:26 ]
Verwijderd
@spilspil schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:39:
[...]
Je kunt inderdaad een unlock-code krijgen op de site van T-Mobile, die unlocked 'm helaas niet
Kun je de laatste opmerking toelichten? Bedoel je dat de simlock niet verwijderd werd door de code van de T-mobile site?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 22:47 . Reden: Spelfout ]
Verwijderd
@heer,
Na het onlocken van de sim word er nog om een netwerk code gevraagd.
Je kunt het beste even via T-Mobile de codes aanvragen als het niet volledig werkt.
Ook is het van belang dat je het toestel NA het invoeren van de code helemaal opnieuw opstart dus niet met de telefoon in "snelle herstart" als dat aangevinkt staat dan start het toestel niet opnieuw op maar sluit alleen alle lopende zaken en zal zich NIET opnieuw bij een netwerk aanmelden, bij een echte herstart word alle data echt opnieuw ingelezen bij het opstarten. je kunt ook even de accu er een paar seconden uithalen dat doet hetzelfde en dan weet je zeker dat hij helemaal uit is geweest.
Na het onlocken van de sim word er nog om een netwerk code gevraagd.
Je kunt het beste even via T-Mobile de codes aanvragen als het niet volledig werkt.
Ook is het van belang dat je het toestel NA het invoeren van de code helemaal opnieuw opstart dus niet met de telefoon in "snelle herstart" als dat aangevinkt staat dan start het toestel niet opnieuw op maar sluit alleen alle lopende zaken en zal zich NIET opnieuw bij een netwerk aanmelden, bij een echte herstart word alle data echt opnieuw ingelezen bij het opstarten. je kunt ook even de accu er een paar seconden uithalen dat doet hetzelfde en dan weet je zeker dat hij helemaal uit is geweest.
Verwijderd
Ok. Ben van plan om de telefoon aan te schaffen (cashback loopt bijna af), maar wil mijn oude sim (niet t-mobile) blijven gebruiken.
Begrijp dus dat moet kunnen, gewoon even de codes aanvragen bij t-mobile.
Begrijp dus dat moet kunnen, gewoon even de codes aanvragen bij t-mobile.
Lord_Dain bedankt voor deze tip.
Ik heb mijn telefoon geroot met keuze 2, maar kan je mij vertellen hoe je met recovery deze kan flashen?
En hoe maak ik een back-up van mijn originele rom?
Ik heb mijn telefoon geroot met keuze 2, maar kan je mij vertellen hoe je met recovery deze kan flashen?
En hoe maak ik een back-up van mijn originele rom?
Ik krijg nu ook b192 binnen op mijn stock t-mobile variant, ik had b171.
Hopelijk wordt de camera ook beter, telkens gezeik dat je een foto maakt en hij moeilijk scherp stelt. Of wanneer je zelf scherp hebt gesteld dat hij het toch weer gaat aanpassen
.
Hopelijk wordt de camera ook beter, telkens gezeik dat je een foto maakt en hij moeilijk scherp stelt. Of wanneer je zelf scherp hebt gesteld dat hij het toch weer gaat aanpassen
Verwijderd
@Rene60,
De camera app word NIET verbeterd... hij blijft langzaam maar ik moet zeggen de mijne stelde wel netjes scherp... Ik heb hier in dit topic een video gepost waar ik voor iemand een andere camera app laat zien... die werkt perfect op de Y300. Het opstarten van de camera blijft traag, dat is de hardware, maar die app kan alle mogelijkheden van de camera wel benutten. Wellicht is dat wat voor je.
Camera app start at one minute
[YouTube: http://youtu.be/-lLIR3nQfQg]
De camera app word NIET verbeterd... hij blijft langzaam maar ik moet zeggen de mijne stelde wel netjes scherp... Ik heb hier in dit topic een video gepost waar ik voor iemand een andere camera app laat zien... die werkt perfect op de Y300. Het opstarten van de camera blijft traag, dat is de hardware, maar die app kan alle mogelijkheden van de camera wel benutten. Wellicht is dat wat voor je.
[YouTube: http://youtu.be/-lLIR3nQfQg]
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 11:16 ]
Als de fw update voor unbranded y300's te lang duurt wat kan/moet ik dan doen om een goeie rom erop te krijgen die het lekkerst loopt en de beste launcher heeft? Ik zie atm door het bos de bomen even niet meer. Het gaat me dan vooral om de update van de mic bug van de Viber app.
Verwijderd
@scofield,
Op de Huawei site staat de B175 die volgens Huawei de bug betreffende Viber opgelost heeft. Of dat ook zo is weet ik niet. Welke launcher de beste is dat ik een kwestie van smaak en je kunt een launcher eenvoudig vervangen (ook op een stock phone) De beste launcher is een die jou het beste bevalt. Ik gebruik Nova die is werkt snel en heeft voldoende opties om de dingen naar je eigen smaak in te richten zonder overdadig te zijn en neemt ook niet te veel RAM in beslag. En tja, als je een andere ROM wilt installeren moet je het toestel eerst rooten en de bootloader vrijmaken. Je kunt ook zoals hier aangegeven is eerst een IMEI hack proberen om de B192 te instaleren voor je aan een compleet andere ROM begint...
Om een IMEI hack uit te voeren zijn er ook weer diversen manieren.
Op de Huawei site staat de B175 die volgens Huawei de bug betreffende Viber opgelost heeft. Of dat ook zo is weet ik niet. Welke launcher de beste is dat ik een kwestie van smaak en je kunt een launcher eenvoudig vervangen (ook op een stock phone) De beste launcher is een die jou het beste bevalt. Ik gebruik Nova die is werkt snel en heeft voldoende opties om de dingen naar je eigen smaak in te richten zonder overdadig te zijn en neemt ook niet te veel RAM in beslag. En tja, als je een andere ROM wilt installeren moet je het toestel eerst rooten en de bootloader vrijmaken. Je kunt ook zoals hier aangegeven is eerst een IMEI hack proberen om de B192 te instaleren voor je aan een compleet andere ROM begint...
Om een IMEI hack uit te voeren zijn er ook weer diversen manieren.
Ik heb vd week die B175 geprobeerd te flashen over de stanaard B174 heen en dat wil ie niet. Uitpakken gaat goed maar aan het begin van de install komt er al "Failed", dus
je moet naar een B182 en dan een OTA naar B190, maar dat is nog maar 6x verteld in dit topic.
20*350ZO45°
Ik ben geen fan van de standaard rom. Suggesties voor betere en mooiere roms? Ik hoorde wel positieve dingen over die LewaOS en over Miui? Werken die snel, zijn ze in het Nederlands, zijn ze mooi etc?
Nog geen oplossing voor het niet willen updaten een B188 naar een B192 rom. T-Mobile zou terug bellen en daar wachten we nog op.
Ik had inmiddels een sim-unlock code aangevraagd bij T-Mobile en wilde vandaag de telefoon maar eens klaar maken met oa het overzetten van de contacten met sim van een andere provider.
Ik krijg geen vraag over sim-unlock maar "PIN-code voor ontgrendelen SIM-netwerk" Is deze ook op te vragen bij T-Mobile? en ik vroeg me af als je beide codes nodig hebt waarom deze dan niet beide worden verstrekt :-) via de T-Mobile website. Of kan ik beter de ebay optie nemen voor een paar euro?
Ik had inmiddels een sim-unlock code aangevraagd bij T-Mobile en wilde vandaag de telefoon maar eens klaar maken met oa het overzetten van de contacten met sim van een andere provider.
Ik krijg geen vraag over sim-unlock maar "PIN-code voor ontgrendelen SIM-netwerk" Is deze ook op te vragen bij T-Mobile? en ik vroeg me af als je beide codes nodig hebt waarom deze dan niet beide worden verstrekt :-) via de T-Mobile website. Of kan ik beter de ebay optie nemen voor een paar euro?
pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z
Thanks ga ik even naar kijken dan, heb je een naam van die camera app? Kon dat niet zo snel terugvinden in het youtube filmpje namelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:15:
@Rene60,
[video]
Dat ligt er een beetje aan hoeveel je hebt aangepast t.o.v. de stock rom. De eisen om een werkende OTA-update naar B192 te krijgen zijn denk ik het volgende:Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:40:
@Klaphek,
- B171 rom van T-Mobile
- Alle bestanden die in de update gepatched worden moeten in originele staat aanwezig zijn (die staan op de partities /system, /cust en /fat). Bestanden die niet aangepast worden in de update mogen veranderd zijn, en er mogen ook extra bestanden op staan, bijv. /system/xbin/su voor het rooten.
- De originele recovery moet teruggezet worden via fastboot. Ik heb deze uit de B175 rom gehaald die op de site van Huawei staat, als iemand hier belangstelling voor heeft laat het dan even weten. Na het updaten kan je TWRP er weer op zetten.
scofield schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:59:
Ik heb vd week die B175 geprobeerd te flashen over de stanaard B174 heen en dat wil ie niet. Uitpakken gaat goed maar aan het begin van de install komt er al "Failed", dus
Waarom zou dat moeten? Hoewel B182 en B190 het waarschijnlijk prima doen is B175 degene die op site van Huawei staat. Ik heb die ook tijden zonder problemen gedraaid. Als de installatie faalt heb je waarschijnlijk een IMEI-hack nodig, zie daarvoor Google of eerdere posts in dit topic.Richard schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:29:
je moet naar een B182 en dan een OTA naar B190, maar dat is nog maar 6x verteld in dit topic.
[ Voor 20% gewijzigd door Eärendil op 29-09-2013 01:25 ]
Tuurlijk moet of hoeft er niets, maar een B175 werkt niet uit zichzelf op een unbranded Y300 (zegmaar die zwarte van Kijkshop/Amazon).
Het handigste is dan via dload de B182 te installeren (zo gedaan) en dan de OTA uitvoeren naar B190.
Een directory aanmaken op een SD kaartje en daar de juiste bestanden in plaatsen kan ook een "minder technisch persoon" itt een IMEI hack.
Het handigste is dan via dload de B182 te installeren (zo gedaan) en dan de OTA uitvoeren naar B190.
Een directory aanmaken op een SD kaartje en daar de juiste bestanden in plaatsen kan ook een "minder technisch persoon" itt een IMEI hack.
20*350ZO45°
Verwijderd
@Rene90,
Google Play: Snap Camera HDR
Er is ook een trial versie die gratis is in de video is de volledige versie gebruikt.
Google Play: Snap Camera HDR
Er is ook een trial versie die gratis is in de video is de volledige versie gebruikt.
Is die al OTA beschikbaar dan? Mijn din zit al weken met spanning uit te kijken naar een update, maar het toestel meldt niks.tobitronics schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:11:
Nederlands is makkelijker als je denkt
Verwijderd
Wat Ik niet zo goed begrijp is waarom mensen zo nodig dingen uit de stock ROM willen slopen....
Bij de T-Mobile versie is alle bloatware te verwijderen... en de apps die standaard meegeleverd worden die je niet wilt gebruiken zoals twitten, face book enz kunnen volledig worden uitgeschakeld (soms moet je eerst even een update verwijderen). Het verwijderen van apps uit een ROM maak echt je telefoon niet sneller... dat is ook een misverstand als het gaat om de custom ROM,s Je kunt de ROM wel kleiner maken en dat is handig voor het downloaden maar heeft geen spat te maken met hoe snel de telefoon er mee draait.
De meeste veranderingen die de custom ROM,s voor de Y300 hebben kun je ook gewoon op je stock ROM doorvoeren (launcher, verwijderen apps, andere camera enz) Daarbij vind ik dat de Modcaco ROM,s een hoop mensen op het verkeerde been zetten die denken dat de ROM gebaseerd is op een Huawei B196 bijvoorbeeld...... Het zou beter zijn de ROM een eigen naam te geven of het originele build nummer te gebruiken....
Bij de T-Mobile versie is alle bloatware te verwijderen... en de apps die standaard meegeleverd worden die je niet wilt gebruiken zoals twitten, face book enz kunnen volledig worden uitgeschakeld (soms moet je eerst even een update verwijderen). Het verwijderen van apps uit een ROM maak echt je telefoon niet sneller... dat is ook een misverstand als het gaat om de custom ROM,s Je kunt de ROM wel kleiner maken en dat is handig voor het downloaden maar heeft geen spat te maken met hoe snel de telefoon er mee draait.
De meeste veranderingen die de custom ROM,s voor de Y300 hebben kun je ook gewoon op je stock ROM doorvoeren (launcher, verwijderen apps, andere camera enz) Daarbij vind ik dat de Modcaco ROM,s een hoop mensen op het verkeerde been zetten die denken dat de ROM gebaseerd is op een Huawei B196 bijvoorbeeld...... Het zou beter zijn de ROM een eigen naam te geven of het originele build nummer te gebruiken....
Verwijderd
@SEAT,
De laatste Huawei Builds zijn: B192 voor NEDERLANDSE T-Mobile toestellen en de B175 voor de unbranded Y300-100 (europa) de B196 is gewoon een aangepaste ROM en het buildnummer hebben ze zelf erop geplakt... de Kernel lijkt totaal niet te zijn veranderd, er is alleen een en ander verwijderd uit de ROM. De B192 heeft ook een wat beter RAM beheer waardoor je meer geheugen vrij hebt voor je apps.. (ongeveer 50 Mb)
De laatste Huawei Builds zijn: B192 voor NEDERLANDSE T-Mobile toestellen en de B175 voor de unbranded Y300-100 (europa) de B196 is gewoon een aangepaste ROM en het buildnummer hebben ze zelf erop geplakt... de Kernel lijkt totaal niet te zijn veranderd, er is alleen een en ander verwijderd uit de ROM. De B192 heeft ook een wat beter RAM beheer waardoor je meer geheugen vrij hebt voor je apps.. (ongeveer 50 Mb)
@phrozen: thx, maar is die OTA beschikbaar, of moeten we gaan rommelen met downloads en rootkits?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Wat is dan specifiek het verschil tussen de B175 van Huawei zelf en de B190, waar je dan via de B182 terechtkomt?
Dat die 100x stabieler is. (persoonlijke ervaring).
20*350ZO45°
Weetje dat zeker? Ik had het idee dat de basis van die rom wel een Huawei B196 is, die waarschijnlijk net als de B192 bij T-Mobile ergens voor een provider is uitgebracht. De custom roms die er dan op volgen gebruiken in hun naam dan ook dat buildnummer om aan te geven waar ze op gebaseerd zijn (bijv. Ultra-light B196).Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 09:32:
@SEAT,
Verwijderd
@Seat,
De B192 is als OTA beschikbaar de B175 moet je via een download zelf instaleren en staat al sinds April op de Huawei site, de B175 is uitgebracht om de problemen met de viber op te lossen.
@Richard,
Helemaal mee eens..... Ik ben weken met T-Mobile bezig geweest om die B192 vrij te krijgen gewoon omdat ik geen zin had in een ROM die niet volledig oke zou zijn. Je leest over de Modaco ROM,s elke keer weer dat er diversen dingen net niet werken of niet goed en je krijgt er zo goed als niets extra,s voor terug...
De B192 is als OTA beschikbaar de B175 moet je via een download zelf instaleren en staat al sinds April op de Huawei site, de B175 is uitgebracht om de problemen met de viber op te lossen.
@Richard,
Helemaal mee eens..... Ik ben weken met T-Mobile bezig geweest om die B192 vrij te krijgen gewoon omdat ik geen zin had in een ROM die niet volledig oke zou zijn. Je leest over de Modaco ROM,s elke keer weer dat er diversen dingen net niet werken of niet goed en je krijgt er zo goed als niets extra,s voor terug...
Verwijderd
@Eärendil,
Ik weet het niet volledig zeker... maar aangezien de B192 binnekort ook voor de rest van Europa vrijkomt geeft dat wel de indicatie dat er geen B196 is.... Ik heb ook nog nooit een stock B196 "in het wild gezien"
Als er bepaalde stock updates zijn geweest vind je dat zeker terug wanneer je er naar googelt... Ik wil zeker niet zeggen dat ik alles weet maar als ergens in Europa een provider een update uitrolt vind je dat met een paar dagen terug op het net.... er word dan net als hier volop over gepraat... dat lijkt mij een redelijke indicatie plus dat T-Mobile de meest recente Huawei build heeft gebruikt, waarom zouden ze een B192 gebruiken als er een B196 zou zijn.... (voorop gesteld dat die dan ook werkelijk goed is...)
Ik weet het niet volledig zeker... maar aangezien de B192 binnekort ook voor de rest van Europa vrijkomt geeft dat wel de indicatie dat er geen B196 is.... Ik heb ook nog nooit een stock B196 "in het wild gezien"
Als er bepaalde stock updates zijn geweest vind je dat zeker terug wanneer je er naar googelt... Ik wil zeker niet zeggen dat ik alles weet maar als ergens in Europa een provider een update uitrolt vind je dat met een paar dagen terug op het net.... er word dan net als hier volop over gepraat... dat lijkt mij een redelijke indicatie plus dat T-Mobile de meest recente Huawei build heeft gebruikt, waarom zouden ze een B192 gebruiken als er een B196 zou zijn.... (voorop gesteld dat die dan ook werkelijk goed is...)
nu we het toch over roms hebben.......
De nieuwe Cyanogenmod rom 10.1. 3 is inmiddels ook uit.
Zou wel werken op 3 types HUAWEI die met 81 en 88 beginnen ( wij hebben de 8833 Y300) en op een G300 zoals ik las.
Onduidelijk of deze romversie op de Y 300 ook zou werken ( zonder problemen)
meuk: CyanogenMod 10.1.3 staat een en ander maar voornamelijk over een S4 van Samsung
Zou wel werken op 3 types HUAWEI die met 81 en 88 beginnen ( wij hebben de 8833 Y300) en op een G300 zoals ik las.
meuk: CyanogenMod 10.1.3 staat een en ander maar voornamelijk over een S4 van Samsung
Groet, John woonplaats Emmen
Overigens heb ik ook een stock rom B196 voor de Y300-100
met de PDF van HUAWEI waarin de rom beschreven wordt en met uitleg en aanwijzingen voor upgrade via een SD kaartje
Het bestand is ruim 1135 Mb. Ongeveer even groot als mijn stock B171 reserve back-up van toen ik hem kocht.
met de PDF van HUAWEI waarin de rom beschreven wordt en met uitleg en aanwijzingen voor upgrade via een SD kaartje
Het bestand is ruim 1135 Mb. Ongeveer even groot als mijn stock B171 reserve back-up van toen ik hem kocht.
Ga jij het voor ons testen?john43 schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:11:
Via Google kom ik bij een post op htcmania met de titel [Stock] Huawei Ascend Y300 B196 (Northeast Europe). In de rom zit als als systeemapp iets dat "Uzivatelska prirucka" heet. Klinkt ook Oost-Europees, en als je dit in Google gooit kom je op Tsjechische sites. De B196 lijkt dus een (provider-) update voor die regio te zijn.Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 09:57:
@Eärendil,
Verder zou het gebruiken van een fake buildnummer op Modaco wel ontmaskerd worden, aangezien daar een redelijk actieve community rond dit toestel zit.
De 10.1.3 is een officiele CM versie, en daarvoor is geen ondersteuning voor de Y300. Er zijn wel 2 of 3 ontwikkelaars die onofficiele CM builds voor de Y300 uitbrengen -te vinden op Modaco. De laatste keer dat ik CM 10.1 geprobeerd heb was die nog niet goed bruikbaar door o.a. hoog batterijverbruik. Ik krijg niet de indruk dat dit veel verbeterd is.john43 schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:11:
Verwijderd
@antidote,
Een provider gebonden Tjechische ROM is natuurlijk geen Huawei ROM... wat ik probeer te zeggen is dat het er op lijkt dat de de meest recente Huawei ROM de B174 is en alle andere ROM,s alleen kleine aanpassingen hebben voor de lokale providers. In wezen betekent dit dan ook dat de B192 van T-Mobile min of meer gelijk is aan de B175 van Huawei zelf.
Het is gewoon jammer dat er geen changelog is los te peuteren bij T-Mobile dat zou meer duidelijkheid geven. Echter zal het mij op zich ook een worst wezen, die ROM draait perfect en ik geloof ook niet dat er meer uit de hardware valt te halen... we hebben het hier wel over hardware met beperkingen.. het is het goedkoopste van het goedkoopste en daar kun je nog zulke goede ROM,s op loslaten de gebruikte soc is nu eenmaal niet sneller te maken...... overklokken zou waarschijnlijk een instabiel toestel opleveren en ik kan me niet voorstellen dat iemand de code zal gaan optimaliseren voor de Y300 en op die manier wellicht 5% extra performance uit het dingetje te persen.
Het kan leuk zijn om met de ROM,s te spelen maar ik geloof dat men toch weer uitkomt bij een stock ROM als je het toestel ook werkelijk wilt gebruiken zoals bedoeld en niet met de beperkingen die sommige ROM,s hebben.
Een provider gebonden Tjechische ROM is natuurlijk geen Huawei ROM... wat ik probeer te zeggen is dat het er op lijkt dat de de meest recente Huawei ROM de B174 is en alle andere ROM,s alleen kleine aanpassingen hebben voor de lokale providers. In wezen betekent dit dan ook dat de B192 van T-Mobile min of meer gelijk is aan de B175 van Huawei zelf.
Het is gewoon jammer dat er geen changelog is los te peuteren bij T-Mobile dat zou meer duidelijkheid geven. Echter zal het mij op zich ook een worst wezen, die ROM draait perfect en ik geloof ook niet dat er meer uit de hardware valt te halen... we hebben het hier wel over hardware met beperkingen.. het is het goedkoopste van het goedkoopste en daar kun je nog zulke goede ROM,s op loslaten de gebruikte soc is nu eenmaal niet sneller te maken...... overklokken zou waarschijnlijk een instabiel toestel opleveren en ik kan me niet voorstellen dat iemand de code zal gaan optimaliseren voor de Y300 en op die manier wellicht 5% extra performance uit het dingetje te persen.
Het kan leuk zijn om met de ROM,s te spelen maar ik geloof dat men toch weer uitkomt bij een stock ROM als je het toestel ook werkelijk wilt gebruiken zoals bedoeld en niet met de beperkingen die sommige ROM,s hebben.
@phrozencrew,
Je zie eerder iets anders, nl. dat je dacht dat er geen B196 is. Ik ben toen even gaan googlen, en kom op een vermoeden dat de B196 een Oost-Europese provider-rom is. Zeker weten doe ik dat ook niet, Huawei geeft er zoals je aangeeft weinig informatie over. Wat wel een verschil is: de B171 en 175 hebben de ongepatchte lekken, de B192 en B196 niet meer.
Over de "verbeteringen" in custom roms ben ik ook sceptisch, al vanuit eerdere ervaring op andere toestellen. Op de B196 ben ik terechtgekomen omdat deze via custom recovery is te installeren en het (vrijwel) stock is. OTA werkt bij mij niet en via dload kom ik niet verder dan B175.
Je zie eerder iets anders, nl. dat je dacht dat er geen B196 is. Ik ben toen even gaan googlen, en kom op een vermoeden dat de B196 een Oost-Europese provider-rom is. Zeker weten doe ik dat ook niet, Huawei geeft er zoals je aangeeft weinig informatie over. Wat wel een verschil is: de B171 en 175 hebben de ongepatchte lekken, de B192 en B196 niet meer.
Over de "verbeteringen" in custom roms ben ik ook sceptisch, al vanuit eerdere ervaring op andere toestellen. Op de B196 ben ik terechtgekomen omdat deze via custom recovery is te installeren en het (vrijwel) stock is. OTA werkt bij mij niet en via dload kom ik niet verder dan B175.
Verwijderd
@antidote,
Ik bedoelde geen Officiële Huawei B196, Ik heb het wat krom gezegd
en klopt de B175 was nog niet gedicht, voor mij was dat de reden T-Mobile wakker te schudden
Voor de rest van de wereld zijn er ook talloze ROM,s onderandere van Virgin in Canada en van een provider in Australie waar ik ff de naam niet meer van weet
Ik bedoelde geen Officiële Huawei B196, Ik heb het wat krom gezegd
en klopt de B175 was nog niet gedicht, voor mij was dat de reden T-Mobile wakker te schudden
Voor de rest van de wereld zijn er ook talloze ROM,s onderandere van Virgin in Canada en van een provider in Australie waar ik ff de naam niet meer van weet
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 13:19 ]
Ff voor de zekerheid, de juiste manier om een custom rom erop te zetten?
1)Download het .zip bestand en zet het op je SD kaart
2)Reboot de telefoon in recovery mode (aan/uit-knop en volumeknop inhouden)
3)Maak een backup bestand in TWRP en vergeet deze niet over te zetten naar je PC.
4)voer een wipe uit : een factory wipe voor de zekerheid, maar alleen de Dalvik cache wipen zou voldoende moeten zijn
5)Installeer de zip
6)Reboot
Ik wil trouwens deze erop zetten, zou ook NLs ondersteunen en ziet er goed uit: http://www.modaco.com/topic/363162-lewa-os-412-rom/page-8
3)Maak een backup bestand in TWRP en vergeet deze niet over te zetten naar je PC.
4)voer een wipe uit : een factory wipe voor de zekerheid, maar alleen de Dalvik cache wipen zou voldoende moeten zijn
5)Installeer de zip
6)Reboot
Ik wil trouwens deze erop zetten, zou ook NLs ondersteunen en ziet er goed uit: http://www.modaco.com/topic/363162-lewa-os-412-rom/page-8
@ phrozencrew2
linkje naar de B196 rom. Deze is blijkbaar voor noordoost Europa ontwikkeld en is hier te vinden
https://docs.google.com/f...IMko2UFU/edit?usp=sharing
Ik ga hem er op zetten.
Jij ook ?
linkje naar de B196 rom. Deze is blijkbaar voor noordoost Europa ontwikkeld en is hier te vinden
Ik ga hem er op zetten.
Jij ook ?
[ Voor 13% gewijzigd door john43 op 29-09-2013 14:16 ]
Het lukt helaas niet. Ik heb de stappen gevolgd, maar hij haakt telkens bij een LewaOs splashscreen met een kikker en Lewa ernaast. Iemand een oplossingMalcolmX schreef op zondag 29 september 2013 @ 13:25:
Ff voor de zekerheid, de juiste manier om een custom rom erop te zetten?![]()
5)Installeer de zip
6)Reboot
Heb nu een weekje de b196 ultra light draaien, met zelf een paar modificaties.
Ik vind hem tot nu toe prima werken, het is vlot en er wordt niet veel geheugen gebruikt tov andere roms.
http://imgur.com/a/8xxmv
Bijna alle stock apps heb ik vervangen door 3rd party apps.
Zoals vele anderen ervaar ik ook de whatsapp 'bug' waarbij de berichten niet direct binnen komen.
Ik vind hem tot nu toe prima werken, het is vlot en er wordt niet veel geheugen gebruikt tov andere roms.
http://imgur.com/a/8xxmv
Bijna alle stock apps heb ik vervangen door 3rd party apps.
Zoals vele anderen ervaar ik ook de whatsapp 'bug' waarbij de berichten niet direct binnen komen.
[ Voor 17% gewijzigd door Memorable op 29-09-2013 15:14 ]
Verwijderd
@john43
Nee, Ik heb geen enkel probleem met de stock B192 zoals je op mijn video kan zien (die is nog wel met de B171 gemaakt) draait die als een speer en is helemaal vrij van de bloatware.... zonder te rooten...
Nogmaals ik zie geen reden een andere ROM te gebruiken aangezien de B192 gewoon prima is... Ik heb probleemloos de update kunnen doen en wie weet komt er ooit nog een (kleine) update. Er draait hier geen enkele app die ik niet wil laten werken dus waarom zou ik een ROM installeren waar apps uitgehaald zijn? Iedereen kan gewoon de apps uitschakelen die je niet wilt gebruiken en op die manier maak je ook RAM vrij (voorop gesteld dat die apps werkelijk draaien).
@Memorable,
Je geeft aan niet veel geheugen gebruikt... maar wat is niet veel? ik heb bijvoorbeeld met G+ open Gmail open en Seriesguide open 112Mb vrij.... met gewoon de stock rom. 200Mb vrij zeg ik Ja het overwegen waard.. maar iedereen heeft het maar over "voelt sneller" en "minder RAM gebruik" maar waar zijn de cijfertjes (screenshots).... Je kunt tevreden zijn met hoe een ROM werkt geen punt maar als men claimt dat een bepaalde ROM sneller is en minder geheugen gebruikt is het leuk als dat bewijs gedeeld word! dan kunnen mensen een goed vergelijk maken met hun huidige ROM..... zo is het net het schoolplein met de brommers van vroeger..
Nee, Ik heb geen enkel probleem met de stock B192 zoals je op mijn video kan zien (die is nog wel met de B171 gemaakt) draait die als een speer en is helemaal vrij van de bloatware.... zonder te rooten...
Nogmaals ik zie geen reden een andere ROM te gebruiken aangezien de B192 gewoon prima is... Ik heb probleemloos de update kunnen doen en wie weet komt er ooit nog een (kleine) update. Er draait hier geen enkele app die ik niet wil laten werken dus waarom zou ik een ROM installeren waar apps uitgehaald zijn? Iedereen kan gewoon de apps uitschakelen die je niet wilt gebruiken en op die manier maak je ook RAM vrij (voorop gesteld dat die apps werkelijk draaien).
@Memorable,
Je geeft aan niet veel geheugen gebruikt... maar wat is niet veel? ik heb bijvoorbeeld met G+ open Gmail open en Seriesguide open 112Mb vrij.... met gewoon de stock rom. 200Mb vrij zeg ik Ja het overwegen waard.. maar iedereen heeft het maar over "voelt sneller" en "minder RAM gebruik" maar waar zijn de cijfertjes (screenshots).... Je kunt tevreden zijn met hoe een ROM werkt geen punt maar als men claimt dat een bepaalde ROM sneller is en minder geheugen gebruikt is het leuk als dat bewijs gedeeld word! dan kunnen mensen een goed vergelijk maken met hun huidige ROM..... zo is het net het schoolplein met de brommers van vroeger..
Ik heb volgens mij gelezen dat B196 probs geeft met mobile voip. Staat iets van op modaco.john43 schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:15:
@ phrozencrew2
Ik ga hem er op zetten.
Jij ook ?
Zonder enige recente apps in de achtergrond te hebben draaien heb ik rond de 160mb ram vrij. (zie vorige post). Waarbij ik met Lewa al op ~100mb zat.Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:28:
@Memorable,
Nova launcher e.d. draait natuurlijk wel.
Dat de rom een stuk vlotter is dan de roms die ik eerder heb gebruikt (i.e. Lewa OS en b17x) is uiteraard subjectief en afhankelijk van de apps die men gebruikt
Om het zelf te ervaren zul je deze rom moeten proberen.
Voordeel is natuurlijk geen T-mobile bloat die je naderhand waarschijnlijk alsnog zou verwijderen.
Batterij vind ik tov b194 een stuk beter.
Ultra-light v1 is nu uit op htcmania, zal deze in de toekomst proberen.
[ Voor 25% gewijzigd door Memorable op 29-09-2013 16:58 ]
Na het terug opstarten krijg je idd die kikker, laat hem gerust zijn ding doen, en drink een tas koffie, als het goed is zal toestel 2 maal starten voor de rom daadwerkelijk opstart,Dit kan wel enige tijd duren, (Meer dan 5 min is geen aardigheid).Dit is zo bij al de roms die op MIUI zijn gemaakt.MalcolmX schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:00:
[...]
Het lukt helaas niet. Ik heb de stappen gevolgd, maar hij haakt telkens bij een LewaOs splashscreen met een kikker en Lewa ernaast. Iemand een oplossing
Let wel, verwacht er niet te veel van buiten dat die een mooier jasje heeft.
Voor de rest kan ik idd wel phrozencrew2 wel bijtreden met de stelling dat geen enkele rom de y300 sneller zal maken (hardware beperking)Je kan als basis de AnTuTu Benchmark gebruiken, deze zitten bij gelijk welke rom tussen 7200 en 7600.
De rom die je wil gebruiken moet je een goed gevoel geven, en wil je zelf wat visuele aanpassingen doen, gebruik dan een rom waar xposed framework in verwerkt zit.
Heb nu de bootloader unlocked van mijn unbranded Y300, welke nu B174 draait. Hij is voor mn broertje en ik wil m zoveel mogelijk stock houden maar wel de meest recente firmware erop zetten. Wat kan ik het beste doen? Is er een repack van B192?
Pak de 194 of 196 die je bij modaco kunt vinden. Allebei repacks vam huawei roms. Kun je je geen buil aan vallen.tobitronics schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:22:
Heb nu de bootloader unlocked van mijn unbranded Y300, welke nu B174 draait. Hij is voor mn broertje en ik wil m zoveel mogelijk stock houden maar wel de meest recente firmware erop zetten. Wat kan ik het beste doen? Is er een repack van B192?
Dat zou minder zijn. Ik heb nu B184 en die geeft ook al problemen. Zo kunnen Viber gebruikers mij niet horen. Gelukkig gebruik ik het zelden tot nooit...scofield schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:21:
[...]
Ik heb volgens mij gelezen dat B196 probs geeft met mobile voip. Staat iets van op modaco.
Verwijderd
@Memorable,
160 Mb zonder apps draaiend is wat de stock ROM ook doet... Ik heb gemiddeld 120 Mb vrij MET gewoon mijn apps open... Hoeveel geheugen er vrij is als je niets heb draaien is niet van belang natuurlijk... Het gaat juist hoe veel geheugen is er vrij tijdens het draaien van de apps. In de B192 lijkt de manuer waarop het RAM aangesproken word te zijn verbeterd en dat geeft gewoon meer RAM vrij zodat wisselen tussen 2 of meer apps snel en soepel gaat . Maar verkeerd is 160Mb natuurlijk ook niet maar zeker niet beter dan de stock ROM (b192)
160 Mb zonder apps draaiend is wat de stock ROM ook doet... Ik heb gemiddeld 120 Mb vrij MET gewoon mijn apps open... Hoeveel geheugen er vrij is als je niets heb draaien is niet van belang natuurlijk... Het gaat juist hoe veel geheugen is er vrij tijdens het draaien van de apps. In de B192 lijkt de manuer waarop het RAM aangesproken word te zijn verbeterd en dat geeft gewoon meer RAM vrij zodat wisselen tussen 2 of meer apps snel en soepel gaat . Maar verkeerd is 160Mb natuurlijk ook niet maar zeker niet beter dan de stock ROM (b192)
Het wordt een beetje onoverzichtelijk zo... door de bomen het bos niet meer zien.
Is ook te zien aan de vele vragen. MIsschien tijd om de OP eens aan te passen/uit te breiden met een overzicht van de T-mobile versies en non T-mobile versies?
Voor zover bekend;
Branded firmware versies T-mobile
b171 - T-mobile - via OTA te upgraden naar b192
b188 - T-mobile - nog niet via OTA te upgraden naar nieuwe versie
b192 - T-mobile
Stock firmware versies Huawei
b174 - meegeleverd op sommige toestellen, niet los te downloaden.
b175 - downloadbaar van Huawei http://www.huaweidevice.c...rt&productId=4178&tb=0%29;
b182 - downloadbaar via Huawei ?
b190 - via OTA beschikbaar vanaf b182
b196 - https://docs.google.com/f...FU/edit?usp=sharing&pli=1
!!! branded toestellen zijn óok te voorzien van een Huawei stock ROM m.b.v.;
1. Huawei bootloader unlock http://www.huaweidevice.c...olicy.do?method=preUnlock
2. IMEI hack uitvoeren voor en na flashen zoek op OEMINFO-Hack-Tool-v1 (Expert user only recommended) zie oa http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2227209
!!! branded toestellen zijn óok te voorzien van custom ROM m.b.v.;
1. Huawei bootloader unlock http://www.huaweidevice.c...olicy.do?method=preUnlock
2. CWM of TWRP recovery
3. Flashable zip van (custom) ROM, bv. repacked b196, lewaos, fusionx. etc etc.
Dit is maar een voorzetje natuurlijk...
Is ook te zien aan de vele vragen. MIsschien tijd om de OP eens aan te passen/uit te breiden met een overzicht van de T-mobile versies en non T-mobile versies?
Voor zover bekend;
Branded firmware versies T-mobile
b171 - T-mobile - via OTA te upgraden naar b192
b188 - T-mobile - nog niet via OTA te upgraden naar nieuwe versie
b192 - T-mobile
Stock firmware versies Huawei
b174 - meegeleverd op sommige toestellen, niet los te downloaden.
b175 - downloadbaar van Huawei http://www.huaweidevice.c...rt&productId=4178&tb=0%29;
b182 - downloadbaar via Huawei ?
b190 - via OTA beschikbaar vanaf b182
b196 - https://docs.google.com/f...FU/edit?usp=sharing&pli=1
!!! branded toestellen zijn óok te voorzien van een Huawei stock ROM m.b.v.;
2. IMEI hack uitvoeren voor en na flashen zoek op OEMINFO-Hack-Tool-v1 (Expert user only recommended) zie oa http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2227209
!!! branded toestellen zijn óok te voorzien van custom ROM m.b.v.;
2. CWM of TWRP recovery
3. Flashable zip van (custom) ROM, bv. repacked b196, lewaos, fusionx. etc etc.
Dit is maar een voorzetje natuurlijk...
[ Voor 25% gewijzigd door Lord_Dain op 01-10-2013 15:42 ]
Er is ook een unbranded toestel te krijgen met firmware B174.
De B175 firmware is te downloaden op de site van Huawei, wat de oorspronkelijke bron voor de B182 en B196 is weet ik niet.
De B175 firmware is te downloaden op de site van Huawei, wat de oorspronkelijke bron voor de B182 en B196 is weet ik niet.
@Lord, dus alleen maar !!!! branded toestellen?
@Earendil, de B175 wil niet zomaar over de B174 heen, dit geeft een failure.
@Earendil, de B175 wil niet zomaar over de B174 heen, dit geeft een failure.
[ Voor 45% gewijzigd door scofield op 30-09-2013 17:44 ]
B196 schijnt een OTA te zijn voor de Huawei G520, welke identiek is aan de Y300 maar China only is. Changelog is hier: http://www.modaco.com/top...96-v11-1792013/?p=2158649
niet echt, degene in de post waar je naar verwijst schrijft: "I found the change log of B196 firmware for another mobile." Voor de genoemde G520 is dus ook een upgrade naar B196.tobitronics schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:05:
B196 schijnt een OTA te zijn voor de Huawei G520, welke identiek is aan de Y300 maar China only is. Changelog is hier: http://www.modaco.com/top...96-v11-1792013/?p=2158649
Voor de Y300 is B196 als update.app beschikbaar, zie de post van John 43 hierboven.
Hoi,
Ik heb een in China gekochte Y300, volgens mij staat die ook bekend als Y300-0000 (U8833). Dus niet de internationale Y300-1000.
Ik ben niet helemaal gelukkig met alle Chinese rommel die er op staat. Weet iemand of er een custom rom is die ik veilig op dit Chinese toestel kan zetten?
Much appreciated!
Martin
Ik heb een in China gekochte Y300, volgens mij staat die ook bekend als Y300-0000 (U8833). Dus niet de internationale Y300-1000.
Ik ben niet helemaal gelukkig met alle Chinese rommel die er op staat. Weet iemand of er een custom rom is die ik veilig op dit Chinese toestel kan zetten?
Much appreciated!
Martin
[ Voor 0% gewijzigd door subwaysurfer op 30-09-2013 21:17 . Reden: typo ]
Bedankt! Ik heb m erop gegooid en t werkt perfect!antidote schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:59:
[...]
niet echt, degene in de post waar je naar verwijst schrijft: "I found the change log of B196 firmware for another mobile." Voor de genoemde G520 is dus ook een upgrade naar B196.
Voor de Y300 is B196 als update.app beschikbaar, zie de post van John 43 hierboven.
Cashback actie is verlengt tot 31 december 2013. Zie meer 
http://www.huawei-smartservice.nl/cashbacks/ascendY300/
Verwijderd
@discusws is het jou gelukt om de Y300 te unlocken? Ik begreep dat een unlock code alleen niet genoeg is, maar dat ook nog een PIN nodig is. Volgens phrozen is die bij T-Mobile te krijgen, ik heb de telefoon nog niet aangeschaft dus kan niet naar T-Mobile. Nu de cashback is verlengd wordt de vraag toch weer interessant.
@tobitronics, die B196 die jij erop gezet hebt is toch die zgn Noord Oost Europese versie? En zo ja, merk of zie je daar iets van?
Dat klopt, en tot nu toe merk ik helemaal niks. Ik zie geen branded apps en andere meuk en verder lijkt ie gewoon te snappen dat ie in NL is.scofield schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:15:
@tobitronics, die B196 die jij erop gezet hebt is toch die zgn Noord Oost Europese versie? En zo ja, merk of zie je daar iets van?
En de prijs is ook omlaag (zie Kijkshop online).Pallas schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:16:
Cashback actie is verlengt tot 31 december 2013. Zie meer
20*350ZO45°
Ik heb afgelopen Zaterdag avond laat een code via ebay voor €3,56 aangevraagd en deze Zondag morgen rond 10u gekregen. Deze werkte perfect. Hou het erop dat ik niet kon wachten tot maandag om T-Mobile te bellen.Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:59:
@discusws is het jou gelukt om de Y300 te unlocken? Ik begreep dat een unlock code alleen niet genoeg is, maar dat ook nog een PIN nodig is. Volgens phrozen is die bij T-Mobile te krijgen, ik heb de telefoon nog niet aangeschaft dus kan niet naar T-Mobile. Nu de cashback is verlengd wordt de vraag toch weer interessant.
pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z
Verwijderd
@tobitronics,
Alle Europese ROM,s hebben alle Europese taalpakketten ingebakken, dat is gewoon zoals Google het gemaakt heeft
.
Ik was gisteren een aan het kijken en ALLE T-Mobile apps en de door T-Mobile meegeleverde apps kunnen worden verwijderd en/of uitgeschakeld op een stock toestel. Er is zelfs in de root een folder waar deze apps staan. Het mooie is dat je op die manier ook nooit iets verwijderd wat je later in de problemen kan brengen. Er is trouwens een probleem met het updaten van de B188 ROM naar de recente B192, er wordt op dit moment door T-Mobile gekeken wat het probleem is.
En een G520 is geen Y300...... ROM,s voor de G520 zijn geen goed idee op een Y300.
Ik was op zoek op de telefoon of wellicht de update ergens opgeslagen was maar heb niets kunnen vinden.. en een 90 Mb groot bestand zie je niet zomaar over het hoofd.. het is dus niet mogelijk om op een stock toestel de update als download terug te vinden om te delen hier
Ik wil het later nog wel eens proberen met een emulator... dan kan wellicht met de pc het update bestand worden geplukt van de server maar die kans is ook vrij klein.
Alle Europese ROM,s hebben alle Europese taalpakketten ingebakken, dat is gewoon zoals Google het gemaakt heeft
Ik was gisteren een aan het kijken en ALLE T-Mobile apps en de door T-Mobile meegeleverde apps kunnen worden verwijderd en/of uitgeschakeld op een stock toestel. Er is zelfs in de root een folder waar deze apps staan. Het mooie is dat je op die manier ook nooit iets verwijderd wat je later in de problemen kan brengen. Er is trouwens een probleem met het updaten van de B188 ROM naar de recente B192, er wordt op dit moment door T-Mobile gekeken wat het probleem is.
En een G520 is geen Y300...... ROM,s voor de G520 zijn geen goed idee op een Y300.
Ik was op zoek op de telefoon of wellicht de update ergens opgeslagen was maar heb niets kunnen vinden.. en een 90 Mb groot bestand zie je niet zomaar over het hoofd.. het is dus niet mogelijk om op een stock toestel de update als download terug te vinden om te delen hier
Ik heb het update bestand wel gevonden na een mislukte update. Het bevat 3 directory-trees met nieuwe bestanden (/system, /cust en /fat) en directory 'patch' waar voor die 3 directories bsdiff-bestanden staan om bestaande versies van bestanden te patchen. Verder nog wat meta-infomatie ('META-INF')
Verwijderd
@Eärendil,
Als de update mislukt maar het bestand is wel al gedownload dan staat het inderdaad nog op het toestel, na een gelukte update worden de installatie bestanden verwijderd... Je zou vele mensen hier een heel groot plezier doen als je dat bestand (of folder) zou kunnen delen bijvoorbeeld met een Mega link......
Als de update mislukt maar het bestand is wel al gedownload dan staat het inderdaad nog op het toestel, na een gelukte update worden de installatie bestanden verwijderd... Je zou vele mensen hier een heel groot plezier doen als je dat bestand (of folder) zou kunnen delen bijvoorbeeld met een Mega link......
Klopt, de update.zip staat op je extene sdkaart (als die erin zit)
Als je de update download en niet uitvoerd kun je hem daar vinden:--> HwOUC
Ik heb het updater script bekeken, misschien kan iemand dat aanpassen mbt de checks die worden uitgevoerd.
Persoonlijk mis ik de GMSCore.app, dus ook mijn update mislukt.
Als je de update download en niet uitvoerd kun je hem daar vinden:--> HwOUC
Ik heb het updater script bekeken, misschien kan iemand dat aanpassen mbt de checks die worden uitgevoerd.
Persoonlijk mis ik de GMSCore.app, dus ook mijn update mislukt.
[ Voor 14% gewijzigd door wim-nl op 01-10-2013 12:28 ]
Verwijderd
@ Wim,
Niet als de update gelukt is.... of in elk geval niet op mijn telefoon... ik was daar gisteren naar aan het kijken om de zip te uploaden maar Eärendil heeft dit nu gedaan en daar kunnen een hoop mensen hun voordeel mee doen !!
Niet als de update gelukt is.... of in elk geval niet op mijn telefoon... ik was daar gisteren naar aan het kijken om de zip te uploaden maar Eärendil heeft dit nu gedaan en daar kunnen een hoop mensen hun voordeel mee doen !!
@phrozencrew2 heb jij misschien nog de GMSCore.app. van Rom v 171 ?
Ik heb er vier gevonden in dit topic met de zoekfunctie:Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:32:
Zijn hier trouwens mensen die een Y300 hebben van T-Mobile met de B188 ROM ? of van een andere provider of zelfs unbranded met die ROM (B188)? Men is aan het uitzoeken waarom de B188 ROM niet wilt updaten naar B192 maar de B188 schijnt nogal zeldzaam te zijn....
hofstar in "[Huawei Ascend Y300] Ervaringen en Discussie"
bas-r in "[Huawei Ascend Y300] Ervaringen en Discussie"
Gwunnik776 in "[Huawei Ascend Y300] Ervaringen en Discussie"
discusws in "[Huawei Ascend Y300] Ervaringen en Discussie"
Allemaal T-Mobile, met SIM-lock en B188
Verwijderd
@wim-nl,
Ik heb geen backup gemaakt van de B171... dat wil niet echt lukken op een stock toestel.. Ik ben probleemloos van de B171 naar de B192 geupdate en alles zou nu een nieuwe versie moeten wezen. Ik ben bang dat je dan iemand moet hebben die een geroote B171 heeft en nog niet heeft kunnen updaten...
Ik heb geen backup gemaakt van de B171... dat wil niet echt lukken op een stock toestel.. Ik ben probleemloos van de B171 naar de B192 geupdate en alles zou nu een nieuwe versie moeten wezen. Ik ben bang dat je dan iemand moet hebben die een geroote B171 heeft en nog niet heeft kunnen updaten...
Ik heb wel een backup van de /system van B171 en daar kan ik GmsCore.app wel uit halen. Ik stuur je zo wel even een DM.wim-nl schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:37:
@phrozencrew2 heb jij misschien nog de GMSCore.app. van Rom v 171 ?
Verwijderd
@Eärendil,
Beetje dom van mij.... had ik zelf ook kunnen doen maar ik ben dan ook aan het werk tussendoor.... helaas levert dat niet veel info op.. de enige die aangeeft niet te kunnen updaten had dit al op het juste forum aangekaart de andere melden alleen dat ze de ROM hebben... het is wel duidelijk dat het gaat om de T-Mobile versie MET simlock..... dat is in elk geval iets.. trouwens dit is zojuist voorgelegd aan Huawei... dus een oplossing zit er aan te komen !!
Beetje dom van mij.... had ik zelf ook kunnen doen maar ik ben dan ook aan het werk tussendoor.... helaas levert dat niet veel info op.. de enige die aangeeft niet te kunnen updaten had dit al op het juste forum aangekaart de andere melden alleen dat ze de ROM hebben... het is wel duidelijk dat het gaat om de T-Mobile versie MET simlock..... dat is in elk geval iets.. trouwens dit is zojuist voorgelegd aan Huawei... dus een oplossing zit er aan te komen !!
Als iemand nog een probleem heeft omdat een bestand uit de originele rom overschreven of verwijderd is, hier staan de originele versies van alle bestanden die gepatcht worden: updated_files_b171.zip (355.5 MB)
Als je TWRP of CWM als recovery geïnstalleerd hebt moet je (tijdelijk) een Huawei recovery terugzetten, bijvoorbeeld deze: recovery.img-B175 (6.3 MB)
Als je TWRP of CWM als recovery geïnstalleerd hebt moet je (tijdelijk) een Huawei recovery terugzetten, bijvoorbeeld deze: recovery.img-B175 (6.3 MB)
Verwijderd
Het is misschien goed te vermelden dat het dan gaat om toestellen die geroot zijn en/of de bootloader hebben unlocked! Problemen met de B188 ROM worden asap opgelost door Huawei! dus als je een B188 ROM heb en je krijgt geen OTA update wacht even af, met een paar dagen is er meer nieuws en hopelijk gewoon de OTA naar B192....