Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Richard,

De simlock zit hem niet in de ROM :)

Maar wel goede informatie voor mensen die bang zijn de simlock terug te krijgen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:44:
@ Richard,

De simlock zit hem niet in de ROM :)

Maar wel goede informatie voor mensen die bang zijn de simlock terug te krijgen !!
Klopt helemaal, maar ik wilde het even uit de wereld hebben omdat er misschien mensen zijn die denken B171 is simlockvrij, B188 simlocked, wat gaat die B192 van T-Mobile me dan brengen :)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:25:
@noFearz,

Het lijkt erop dat je meerdere toetsenborden het geinstaleerd... Als je er een als default insteld dat zal de telefoon niet meer vragen welke je wilt gebruiken. Als je een pop up krijgt met de vraag eenmalig of elke keer de geselecteerde te gebruiken zal de vraag ook niet meer gesteld worden.

In de settings vind je dit bij "taal en invoer" daar kun je de gewenste invoermethode instellen.
Ik heb de standaard toetsenbord geselecteerd (die van Huawei zelf), maar er komt nog steeds een icon in de notificatiebar. Daarnaast weet ik ook niet hoe ik tiles van de bar kan halen. Ik heb het scherm voor me waar ik ze kan verslepen, maar ik kan er geen weghalen. Ook kan ik niets met "more".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NoFearz.....

Ik heb geen idee wat je bedoeld met tiles.... Ikzelf gebruik geen stock launcer maar wel gewoon de (hidden) toolbar ik heb het vermoeden dat je doe bedoeld. Ik heb toevallig een video gepost hier van hoe ik mijn homescreen heb. Ik heb alles verborgen, ook de statusbalk, maar alles kan met gestures opgeroepen worden als ik ze wil zien. Volgens mij is een klein icoontje in de statusbalk normaal als het toetsenbord actief is overgins Ikzelf gebruik Swift en heb op de Y300 nooit het orginele toetsenbordje gebruikt.

Als het standaar toetsenbord is ingesteld zou de telefoon niet moeten zeuren heb je ook een taal voor het toetsenbord ingesteld ? je zou een screenshotje kunnen maken van de icoon en de tiles dat maakt meer duidelijk.

Er is voor de Y300 een vrij uitgebreide handleiding daar staan alle meegeleverde apps in beschreven wellicht dat je daar wat vind. Ik vraag me nu af wat die tiles zijn op jou scherm

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die problemen met de Watsapp hebben....... mischien moeten jullie deze versie eens bekijken http://android-zone.org/viewtopic.php?f=3&t=36012

Die heeft aangepaste timeout settings.... waaronder "nooit" .... De zojuist uitgebrachte update (alleen voor T-Mobile branded toestellen) zal niets aan het watsapp veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:13
@Richard, die Fix voice issue Viber app, daar zit ik op de wachten voor m'n simlockvrije (zonder provider reclame) versie van m'n y300. Dat zal dus niet de update voor T-mobile worden maar ws de stock versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
@scofield, gewoon via dload op SD naar B182 en dan krijg je een OTA naar B190.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spil
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 18:54
Net een Y300-0100 binnen van T-Mobile, helaas mét SIM-lock :/
code:
1
PIN-code voor ontgrendelen SIM-netwerk

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Iemand deze geprobeerd?
http://www.modaco.com/top...nmod-101-build-r9-210913/

Ik ben zo klaar met mijn telefoon (niet altijd werkende wifi, slechte nummer herkenning, verdwijnende widgets) dat ik graag cyanogenmod wil proberen (was ik blij mee op mijn galaxy s) ook al is het niet een "officiele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Spil,

De Y300 is GRATIS simlockvrij te maken. Even op het T-Mobile forum kijken daar vind je meer, en als je naar de T-Mobile site gaat kun je gewoon een code opvragen.

@ Altijd lastig,
Er is helemaal geen CM10 ROM voor de Y300...... en als je toestel zo slecht is waarom ga je er niet gewoon mee terug ? Dat is waar garantie voor is... De klachten die jij opnoemt zijn niet normaal voor een Y300 dus is er wat met je toestel. (ik ga er even vanuit dat je hem niet geroot heb en geen andere ROM erop gezet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Iemand die toevallig weet hoe je op een B171, B188 of B192 T-Mobile Y300 het startscherm (T-Mobile logo) weg krijgt. Ik kan me herinneren dat iemand een workaround had door even een andere Theme te selecteren, en dan een bepaald bestand te wissen, maar ik weet niet meer waar ik het gelezen had, en hoe het precies in elkaar stak. Uiteraard kan ik met een IMEI hack naar een Huawei ROM, maar ik wil dit gewoon even getest hebben.

Wat phorezencrew2 al aangeeft aan Altijd_lastig. Met een B171 B174 en B175 heb ik wel wat rare fratsen gehad, dat bijvoorbeeld mijn notification sound automatisch terug ging naar een niet door mij geselecteerde, of dat mijn Bluetooth niet lekker ging met mijn autoradio, maar vanaf B182 zijn die problemen er echt allemaal uit, en ben ik meer dan tevreden over deze telefoon.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:54:
@ Altijd lastig,
Er is helemaal geen CM10 ROM voor de Y300...... en als je toestel zo slecht is waarom ga je er niet gewoon mee terug ? Dat is waar garantie voor is... De klachten die jij opnoemt zijn niet normaal voor een Y300 dus is er wat met je toestel. (ik ga er even vanuit dat je hem niet geroot heb en geen andere ROM erop gezet heb.
De klachten die ik heb, daar heb ik al vrij veel over gelezen, deze zijn niet specifiek voor mij en het ligt ook niet aan de hardware. De standard rom van Huawei is gewoon erg slecht (die draai ik), terug gaan helpt dan weinig. Aangezien CM mij altijd erg goed bevallen is en er wel enige ontwikkeling is vroeg ik me simpelweg af of iemand deze geprobeerd heeft. Dat het geen officiele rom is betekend niet dat het dan niet hoeft te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:58
@phrozencrew: voor de Y300 zijn zowel een cm10 als een cm10.1.

@altijd lastig: jammer genoeg zijn die nog niet geschikt als daily driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Altijd_Lastig schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:39:
Iemand deze geprobeerd?
http://www.modaco.com/top...nmod-101-build-r9-210913/

Ik ben zo klaar met mijn telefoon (niet altijd werkende wifi, slechte nummer herkenning, verdwijnende widgets) dat ik graag cyanogenmod wil proberen (was ik blij mee op mijn galaxy s) ook al is het niet een "officiele
Voor R9 ging de batterij bij mij te snel leeg. Bij R9 is de batterijduur goed.
Wel reboot mijn telefoon soms spontaan. Ook kan je nog geen videos opnemen en werkt het maken van foto's nog niet helemaal goed. Voor de rest bevalt het wel goed.

Misschien kun je beter nog even wachten totdat CM10.1 wat stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Pazzie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:31:
[...]

Voor R9 ging de batterij bij mij te snel leeg. Bij R9 is de batterijduur goed.
Wel reboot mijn telefoon soms spontaan. Ook kan je nog geen videos opnemen en werkt het maken van foto's nog niet helemaal goed. Voor de rest bevalt het wel goed.

Misschien kun je beter nog even wachten totdat CM10.1 wat stabieler is.
Ik ben niet bang om te expermimenteren :-)
Kom er nu alleen achter dat ik eerst de boorloader moet unlocken (ik heb heimwee naar mijn galaxy s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalcolmX
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
De update werkt helaas niet bij mij, als ik hem probeer te downloaden mislukt het steeds...

Mijn toestel is geroot.

[ Voor 12% gewijzigd door MalcolmX op 24-09-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Malcoln...

Alleen geroot zou geen probleem HOEVEN te geven. Als hij op de juiste manier geroot is kun je nog steeds de OTA downloaden. Als je de Bootloader heb unlocked gaat het niet werken natuurlijk.

@antidote,

Je heb gelijk maar ik bedoel bruikbare ROM,s vandaag is er weer een release geweest en ook daar geen Y300 en zijn grote broer. Ik denk ook niet dat hij er komen gaat. Maar als je van een geintje houd en geen probleem heb met de nadelen kun je die ROM,s proberen natuurlijk.

@ Altijdlastig,

Ik heb (gelukkig) nooit die problemen gehad en ook nu niet en het lijkt zelfs wel of er meer RAM vrij is voor de apps maar ik heb nog niet echt goed gekeken het viel me op dat ik regelmatig nu 130 Mb vrij heb en dat was rond de 60/70... maar nogmaals dat kan toeval zijn. Ik ga morgen de Batt eens bekijken vanaf een volle lading en met G3 uit (scheelt enorm en ik gebruik G3 niet voor data).

@ Richard,

Ik vind dat T-Mobile logo geen ramp, je ziet het alleen als je het toestel opstart.... verwijderen kan alleen met een andere ROM of..... als hij geroot is dan kun je simpelweg het bootlogo veranderen daarvoor zijn talloze apps in Play Let wel er zijn twee Bootlogo,s de Huawei en die van T-Mobile je kunt beide op een geroot toestel aanpassen zonder verder wat aan de ROM te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:34:
Voor de mensen die problemen met de Watsapp hebben....... mischien moeten jullie deze versie eens bekijken http://android-zone.org/viewtopic.php?f=3&t=36012

Die heeft aangepaste timeout settings.... waaronder "nooit" .... De zojuist uitgebrachte update (alleen voor T-Mobile branded toestellen) zal niets aan het watsapp veranderen.
Ik heb hem erop gezet, waar kan ik de time out instelling nooit vinden?
Hopen dat dit de oplossing is van het niet binnen komen van de berichten

Groet

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Roon2,

Geen idee ik gebruik geen watsapp.... maar weet wel dat er mods zijn van de app om een hoop dingen op te lossen... er zullen wel ergens settings zijn en ik heb me laten leiden door de info van die app en niet uit ervaring... vandaar mijn opmerking er eens naar te kijken......:) meestal is er wel een link naar XDA waar de makers uithangen....

edit https://plus.google.com/communities/115581747781287569882

hier zijn alle watsappers :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-03 19:09
Relaxed, ook bij mij is de OTA update mislukt :(

Telefoon start opnieuw op en er verschijnt in gele letters een overzicht van de voortgang.

Enkele zinnen uit die voortgang:
"checking patch files
assert failed: apply_patch_check("system/app/Chromebookmarkssynchadapter.apk")
installation aborted

Vervolgens krijg ik met blauwe letters en recovery menu met een aantal opties die ik met de volumetoetsen en aan/uitknop kan kiezen

Vervolgens start mijn toestel opnieuw (dat dan weer wel) en krijg ik het bericht dat de systeemupdate is mislukt.
Ik vermoed dat dit tevens samenhangt met mijn whatsapp bijlage verstuurprobleem, mijn originele rom lijkt 'stuk'.

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DarkCh1ld,

Als je een niet geroot en niet unlocked bootloader hebt zou het gewoon goed moeten gaan.... ik heb het toestel niet aan hoeven raken en na het Android logo en de gele vooruitgang reboote het toestel en klaar was John.

Je kunt anders proberen terug te gaan naar de fabrieksinstellingen en dan de OTA nogmaals proberen te installeren.
Ik kan me niet voorstellen dat het niet kunnen versturen van bijlagen er wat mee te maken heeft al is dat wel een teken dat er iets niet helemaal oke is op je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
hij is wel geroot en ik heb via een superuser Root Browser wat onnodige apps verwijderd.
Zoals die Google Bladwijzer/chromebookmarksync check waar hij nu als eerste op vast loopt bij die OTA update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DarkCh1ld,

Dat is waarom je niet zomaar blind dingen moet verwijderen als je niet weet wat je doet..
Je heb de ROM zelf kreupel gemaakt en ik heb het vage vermoeden dat ook het niet kunnen versturen van bijlage iets te maken heeft met je eigen creativiteit... Ik hoop dat je zo verstandig was en voordat je app,s ging verwijderen je eerst een backup gemaakt heb van je ROM... als je die terugzet zijn ook je problemen opgelost. Er zijn trouwens volop lijstjes met dingen die je niet uit een ROM moet verwijderen maar beter uit kan zetten... verwijderen van apps geeft je niet meer RAM en vrij maken van intern geheugen is niet echt nodig en levert zeker geen extra snelheid op. Als leidraad moet je aanhouden dat alles wat in de stock Android versie zit NOOIT moet verwijderen... bloatware is geen probleem zolang je geen apps verwijderd die een Google app vervangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik krijg geen update. Kan dat komen doordat ik geen t-mobile branded versie heb?

ik draai nog steeds B174, loop ik dan veel mis (en komen mijn wifi problemen daardoor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
Nee, natuurlijk heb ik geen backup gemaakt van die rom, anders had ik die al teruggezet.

Overigens, ondanks dat het ongetwijfeld heel populair is om te zeggen dat je iets niet moet verwijderen als je niet weet wat je doet, het genoemde Google bladwijzers staat altijd op de door jouw genoemde lijstjes met dingen die je zonder problemen kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pianoman,

Jup of nope net hoe je het zien wilt de update is alleen voor T-Mobile branded toestellen en niet los te downloaden of te instaleren.

@DarkCh1ld,
Je kunt hem wel verwijderen maar elke systeem app die je verwijderd maakt het onmogelijk om een OTA te instaleren, altijd word voor de installatie het systeem gecontroleerd en als de installatie procedure een bepaald bestand niet kan bijwerken breekt de installatie af.
IK gebruik alleen lijstjes van een bepaald merk en daar staan GEEN systeem apps op..... alleen bloatware en apps van de fabrikant... Ik wil niet proberen populair te doen maar ik heb al eerder aangegeven dat rommelen met ROM,s vaak ellende geeft als het niet goed gedaan word.... Ik ben zelf een watje, bij elke ingreep aan een ROM maak ik een backup voor ik begin ( trouwens met elke programmeer klus doe ik dat) Ik ben lui dus zorg ik ervoor dat ik bij fouten gewoon de boel kan terug draaien... Ik vertrouw liever op een backup dan mijn eigen kunnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
inmiddels heb ik wat meer regelmaat ontdekt in mijn wifi kuren. Thuis werkt het volgende:

- verbinden met de wifi van de buren
- verbinden met mijn eigen wifi

Dan werkt het. Waar zou dit aan kunnen liggen? ik heb al diverse kanalen op de router geprobeerd, ook mbv wifi analyzer, maar gek genoeg presteert de verbinding vaak veel minder op de door wifi analyzer voorgestelde kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Ik heb volgens mij zo'n zelfde toestel als pianoman. Dus unbranded als de kenners het zo noemen. Als ik idd op online system update klik is er voor mij ook niets beschikbaar. Ik zou evt dan graag ergens een tutorial vinden voor een leek zoals ik om o.a. toch het viber prob op te lossen. Tenminste als pianoman z'n y300 ook heeft draaien op een door hemzelf ingestopt sim kaartje, in mijn geval SimYo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Scofield http://www.huaweidevice.c...=software&softid=NDcxNDI= dit is de link voor de 175 ROM die de viber problemen oplost

http://www.huaweidevice.c...=document&softid=NDcxNDY= de Nederlandse handleiding daar staat hoe je via de SD kaart de upgrade uitvoert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
U bent werkelijk slim bezig, of al langer met de materie bezig. Waarschijnlijk beiden. Ik wil een SD kaartje nog toevoegen in de y300, tot hoeveel Gb gaat ie fijn vinden en is er dus een max aan verbonden?

@phrozencrew2, die beide pagina's bestaan niet zegt firefox.

[ Voor 13% gewijzigd door scofield op 24-09-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:37:
@pianoman,

Jup of nope net hoe je het zien wilt de update is alleen voor T-Mobile branded toestellen en niet los te downloaden of te instaleren.

@DarkCh1ld,
Je kunt hem wel verwijderen maar elke systeem app die je verwijderd maakt het onmogelijk om een OTA te instaleren, altijd word voor de installatie het systeem gecontroleerd en als de installatie procedure een bepaald bestand niet kan bijwerken breekt de installatie af.
IK gebruik alleen lijstjes van een bepaald merk en daar staan GEEN systeem apps op..... alleen bloatware en apps van de fabrikant... Ik wil niet proberen populair te doen maar ik heb al eerder aangegeven dat rommelen met ROM,s vaak ellende geeft als het niet goed gedaan word.... Ik ben zelf een watje, bij elke ingreep aan een ROM maak ik een backup voor ik begin ( trouwens met elke programmeer klus doe ik dat) Ik ben lui dus zorg ik ervoor dat ik bij fouten gewoon de boel kan terug draaien... Ik vertrouw liever op een backup dan mijn eigen kunnen.....
Fair enough, waarschijnlijk heb ik het onderschat (wat kan een stomme bladwijzer verwijderen nu voor problemen)
Heb de telefoon naar fabrieksinstellingen teruggezet en ben nu de OTA opnieuw aan het binnenhalen.
Maar als het dan nog niet lukt heb ik pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ pianoman,

Ik heb geen idee.... dit klinkt vaag.... niet jou verhaal maar wat er gebeurt. Het lijkt erop dat de verificatie niet helemaal goed gaat. Had je het al geprobeert ZONDER beveiliging? dan is er namelijk geen verificatie en om eens te proberen kan geen kwaad als je verder geen computers open heb staan aan de router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Scofield

Ik "doe iets" in de IT en helpdesk laten we het daar maar op houden ;-)

Sorry probeer deze dan maar http://www.huaweidevice.c...rt&productId=4178&tb=0%29;

dan wel even zelf naar manual gaan en naar software er staat maar een versie dus je kunt nooit de verkeerde nemen

De Y300 kan SD kaartjes tot en met 32 Gb aan NIET hoger...

@dark,

Als het toestel zich presenteerd als T-Mobile branded zou het moeten werken. Als het goed is word nu een kopie van je ROM geladen die verborgen op de interne SD kaart staat. De boetloader hoeft geen probleem te zijn. IK zal even wachten met hier weggaan ik ben benieuwd of je nu wel de OTA krijgt!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Die 556 Mb duurt nog wel even hier, zal dus wel morgen worden om dat op m'n gemak te fixen. Ik neem aan dat er ergens nog wel een stukje changelog staat.

[ Voor 25% gewijzigd door scofield op 24-09-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@scofiel,

Je moet er gewoon even voor gaan zitten en goed opletten, het is niet moeilijk maar kijk goed als het toestel je wat meld of vraagt. Het kan zijn dat na deze update je een OTA kan doen naar een hogere versie.... maar dat weet ik niet zeker. De ROM zal nagenoeg hetzelfde zijn als wat je nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Een OTA klikken kan m.i. zonder problemen, als er niks is dan gaat er niks fout ook, lol. Maar die nick van jouw heb ik vaker gezien, jaren geleden ergens on the dark side van het inet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@scofield....

Ik heb wat tijd doorgebracht On the darkside of the net.... Maar ik ben oud nu....... 47 lolz dan doe je geen dingen meer die niet mogen toch?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Phrozencrewteam? Dan heb ik diverse "hulpjes" gebruikt om progjes draaiend te houden na een trial period.
Maar, sorry off topic, 47 ben je niet oud bro, als ik morgen wakker wordt ben ik 51, dusssssssssssss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@scofield,

Was het nu gelukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Ik heb nog geen SD kaart, moet even wachten tot morgen dan heb ik de beschikking over een 4 GB micro SD. Maar heb inmiddels het tutorialtje gelezen die bij de fw update zit. Dat is zoals "wij ouderen" zeggen: "poepen zonder pijn" maar dit geheel terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@scofield,

Nevermind me.... ik was in de war met dark..... die de OTA aan het binnenhalen was...

En ja het zou echt een fluitje van een cent moeten wezen... Ik ga mijn kantoor verlaten en zonder computer de rest van de avond doorbregen.

Een fijna avond allemaal !!

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
@phrozencrew2, thanks voor je hulp, maar dat binnenhalen van die update gaat deze keer tergend langzaam.
(ongetwijfeld allemaal mensen die keurig hun rommetje onaangetast hebben gelaten en zo direct kunnen gaan genieten van de update)
Maar ik houd je/jullie op de hoogte van de voortgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
@DarkCh1ld, ik weet niet of je ook specifiek voor het viber prob gaat, maar laat anders even weten of dit ook goed werkt aub. Ik heb met de B175 stock het prob dat de andere kant mij niet hoort.
@Phrozencrew2, sleep well.

[ Voor 6% gewijzigd door scofield op 24-09-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
@scofield, nope ik probeer een tmobile branded van romversie 171 te updaten.

Zonder succes overigens, want ook na het terugzetten naar fabrieksinstellingen blijft de update vastlopen op:
installation aborted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Is er dan misschien ergens hier op het forum iemand die de *.apk los kan weken van z'n zelfde t-moibile toestel en deze naar jouw toe kan uppen via de bekende kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
scofield schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:45:
Ik heb volgens mij zo'n zelfde toestel als pianoman. Dus unbranded als de kenners het zo noemen. Als ik idd op online system update klik is er voor mij ook niets beschikbaar. Ik zou evt dan graag ergens een tutorial vinden voor een leek zoals ik om o.a. toch het viber prob op te lossen. Tenminste als pianoman z'n y300 ook heeft draaien op een door hemzelf ingestopt sim kaartje, in mijn geval SimYo.
Ik heb een 32 GB van Samsung erin zitten, werkt perfect. Ik dacht dat 32 de max was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Thankx, daar had phrozencrew2 het ook al over.

• spil
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:54:
@ Spil,

De Y300 is GRATIS simlockvrij te maken. Even op het T-Mobile forum kijken daar vind je meer, en als je naar de T-Mobile site gaat kun je gewoon een code opvragen.
Inderdaad! op T-Mobile SIM-lock opheffen staat "Gratis verwijderen 12 maanden na aanschaf toestel" maar ik kreeg direct een SIM unlock code toen ik mijn IMEI nummer invulde...

Nu nog wachten op de bootloader-unlock code...

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

• roon2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:34:

Dit programma geinstalleerd en tot vanacht twee uur zitten proberen en ook vanmorgen weer :)

Ik kan geen instellingen vinden om de time out settings aan te passen en in de standaard settings komen de berichten nog steeds vertraagd (lees na plm een half uur binnen)

Ronald

• pianoman
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:37:
@pianoman,

Weet iemand wat ongeveer de verbeteringen zijn van B174 naar B192? Als dat alleen Viber is ga ik geen moeite doen om die rom er op te krijgen

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
pianoman schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:56:
[...]

Weet iemand wat ongeveer de verbeteringen zijn van B174 naar B192? Als dat alleen Viber is ga ik geen moeite doen om die rom er op te krijgen
Ik snap niet waarom die ROM zo'n korte changelog heeft. Want het zit echt barstensvol verbeteringen. Als je een B17x rom draait naast een B19x (op 2 verschillende telefoons), dan merk je gewoon dat die B17x gewoon hartstikke slecht is.

20*350ZO45°

• hubert_joost
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10-2023
DarkCh1ld schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:36:
@scofield, nope ik probeer een tmobile branded van romversie 171 te updaten.

Zonder succes overigens, want ook na het terugzetten naar fabrieksinstellingen blijft de update vastlopen op:
installation aborted
Ik ben bang dat ik in hetzelfde schuitje zit. Ik heb heel wat T-mobile bloatware verwijderd (waarschijnlijk ook wat systeem apk's, in ieder geval talloze dictonaries).

Voor nu kan ik de update niet eens installeren omdat ik na rebooten iedere keer in de LEWA TWRP uit kom. Ik heb maanden terug de telefoon geroot via TWRP custom recovery.

Is de oplossing nu om terug naar stock recovery te gaan? Moet ik dan de originele B171 ROM flashen (die ik overigens niet heb, heb destijds geen backup gemaakt)?

@DarkCh1ld: Is het je inmiddels gelukt om de update te installeren?

Verwijderd

@ Alle die de stock Rom "gesloopt" hebben. Een recovery is de enige oplossing.... Als je geen backup heb moet je proberen een stock ROM van iemand te krijgen die een geroot toestel heeft maar nog niet de ROM heeft aangepast. Ik weet niet of T-Mobile kan helpen maar ze zijn erg hulpvaardig en waarschijnlijk de enige die je aan een branded stock ROM kunnen helpen.

Dit was de reden waarom ik eerder in het Forum hier aangaf niet zo graag wilde rommelen met de Y300 TOT de update er was... Dat er geen change log is vind ik ook jammer, ik had al geprobeerd die los te peuteren maar kreeg nul op mijn rekest...

Wat ik aanraad is om anders eens in het topic over de update voor de Y300 de vraag voor te leggen, Tom van T-Mobile is erg behulpzaam en als er een mogelijk is de Stock ROM te krijgen zou dat nog wel eens de beste manier kunnen zijn. Ik heb de link ergens hier een paar keer gepost maar men weet hier natuurlijk de weg. Ik ga vandaag eens een test run doen voor de accu... en aangezien ik geen data verbruik heb ik ook de 3G uitgezet..... hij draait hier tot nu toe als een zonnetje..

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:09
Ik heb ook een stock ROM geprobeerd te krijgen aantal maanden geleden, alleen dan via Huawei. Ik werd doorverwezen naar Dynafix.. (blegh). Ook heb ik een website gevonden die alle stock ROM's aanbood; maar of ik wel ff eerst geld wilde aftikken voor een abonnement. Ik heb er dus geen gevonden destijds.

Verwijderd

@ Lord,

De enige juiste plaats voor een T-Mobile Stock ROM is T-Mobile.... zeker als je klant bent daar en het maakt niet uit pre-paid of niet..... Ik zou het daar zeker even voorleggen Ik heb dat forum eens goed doorgelezen en ze doen echt veel voor de gebruikers... als ik lees hoe vaak men bij problemen mensen helpen met gelijk nieuwe sim,s te sturen en mensen terug te laten bellen dat is echt dik in orde... Nu weet ik ook dat het zelf om zeep helpen van een ROM buiten de verantwoordelijk valt van de provider maar ik heb het vermoeden dat men daar wel een weg weet aangezien de stock ROM,s voor Nederland gewoon hier gemaakt en getest worden.... voordat men ze naar China stuurt..... Ik zou het echt een poging waard vinden!

https://forum.t-mobile.nl...expert-208703/index3.html

• DarkCh1ld
@phrozencrew2,

ik wil me best registreren en die vraag voorleggen, maar gaan ze niet bij voorbaat zeuren dat ik hem geroot heb om (bijvoorbeeld) bloatware van T-Mobile zelf te verwijderen?

In de categorie: had je dat maar niet moeten doen, vriend.

@hubert_joost, nope en dat gaat ook niet lukken. Zelfs al zou ik die ene apk kunnen vinden waar hij nu op vastloopt, dan is het bijna zeker wachten op de volgende check van een applicatie die ik heb verwijderd.
Ik moet dus die 171 rom hebben, en jij waarschijnlijk ook ;)

EDIT: helaas, omdat ik geen T-Mobile telefoonnummer meer heb kan ik me niet registreren op dat forum.

[ Voor 9% gewijzigd door DarkCh1ld op 25-09-2013 14:11 ]

Verwijderd

@Dark....

Tuurlijk zullen ze vertellen dat het geen goed plan was.... Maar vergeeet niet dat het T-Mobile forum heel anders is als dit hier.... Mensen van T-Mobile zelf proberen problemen op te lossen... Ik ben al zo vrij geweest via een directe weg te vragen of er een oplossing is voor de corrupte ROM,s maar ik heb eigenlijk niet eens echt tijd dat bij te houden. De mensen van T-Mobile gaan goed om met de meest domme dingen zonder mensen uit te lachen of eigen schuld dikke bult te roepen..... (ze zijn een stuk aardiger dan ik ben)

• DarkCh1ld
@phrozencrew2, nu trek ik geen moment in twijfel dat ze een stuk aardiger zijn dan jij bent ;), maar ik kan de vraag er helaas niet stellen.
Bij het registreren word ik doorverwezen naar de My T-Mobile pagina en die lust mijn telefoonnummer niet (meer.)

Dus ik hoop dat iemand anders dit voor mij wil doen? (en dan beloof ik dat ik geen Google elementen meer ga verwijderen als ik de stockrom heb.)

Overigens lijkt het me wel sterk dat eventueel verwijderde elementen invloed hebben op het niet kunnen versturen van bijlages met Whatsapp. Die heeft het namelijk maanden prima gedaan en is van het ene op het andere moment gestopt met bijlages. Of hij had het toen pas door dat er dingen misten ;)

Verwijderd

@ Dark,

Niet gebeurt vanzelf..... ook niet met software.... maar het zal waarschijnlijk een combinatie zijn van factoren dat het versturen van bijlagen niet meer werkt. Er zou op je toestel een recovery ROM moeten staan..... maar ik weet dat niet zeker de meeste Droid toestellen hebben dat op de interne SD kaart staan...

Ik heb gevraagd of er een mogelijkheid is om de mensen die iets te creatief geweest zijn aan een officiële T-Mobile ROM te helpen... Ik hoop antwoord te krijgen op korte termijn maar het kan soms even duren, de mensen die verantwoordeljk zijn voor deze dingen zijn nu volop bezig met de 4G uitrol en doen het forum er bij... Tijdens het schrijven krijg ik net een mailtje.....

Helaas kan T-Mobile GEEN ROM voor download aanbieden :(

Enige echte oplossing is een ROM van een werkend toestel te halen en die centraal te delen voor de mensen die hem nodig hebben. Daarvoor is wel een geroot toestel nodig om de ROM te kopiëren en dan kan hij zonder meer via een recovery geflashed worden. Een andere optie zou kunnen zijn de Stock ROM van Huawei te instaleren via een recovery en via een tool (ik wet niet meer welke) het Imei nummer of op nul te zetten of terug te zetten..... De Huawei server kijkt namelijk naar het IMEI nummer of je wel of niet de update kan instaleren..... en als je toestel een IMEI heeft uit de reeks voor T-Mobile zou het ook goed moeten komen al is simpel anders.... De rest van Europa krijgt pas binnenkort de update dus daar kan je ook nog niets vinden door aandringen hebben wij in Nederland de update eerder gekregen :P

• hubert_joost
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10-2023
@DarkCh1ld,

Dat betekent dat we iemand zover moeten krijgen een Nandroid backup te maken van de T-mobile B171 ROM (of direct de B192 T-Mobile ROM?)...

Misschien dat iemand hier op het forum nog een maagdelijke T-Mobile Y300 heeft en zo vriendelijk wil zijn zijn ROM met ons te delen?

Verwijderd

Er zijn een groot aantal manieren om de IMEI te veranderen of terug te zetten.... dit er een van.

http://www.gsmphonelocato...d-change-the-imei-number/

Met een stock ROM en de juiste IMEI (op het doosje of je bon) zou dit een snelle oplossing KUNNEN wezen. Ik heb het zelf niet geprobeerd maar er zijn ongeveer 25 Youtube stap voor stap filmpjes hoe dat te doen.... Ik hoop dat ik hiermee wat licht in de duisternis kan bregen :P

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Tegenwoordig levert ook KPN (Onder Hi) een Huawei Y300 voor E129,99. Na aftrek van E40 Prepaid Korting Cashback kom je dan op slechts E89.99 excl de E6,05 thuiskopieheffing!

Deal is dus zelfs nog een beetje interessanter dan de T-Mobile Variant.

Om dit topic volledig te houden:

GEZOCHT:

Wie heeft er een Hi Prepaid Y300 en zou de volgende informatie met ons willen delen?
  • Kleur? Zwart of Zwart/Wit?
  • Hi specifieke kenmerken op de Hardware (bijvoorbeeld een extra logo op achterzijde)?
  • Welke ROM draait deze out of the box?
  • Is dit een branded ROM (Hi opstartscherm en overige bloatware)?
  • Is het toestel simlockvrij?

20*350ZO45°

• xer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01-2022

xer

UIt de reacties begrijp ik dat voor de T-Mobile branded een update is naar v192.
Hoe kom ik aan een update voor mijn non branded Y300??

Op de Huawei site is hier niets te vinden, en op modaco.com is wel een nieuwere versie te vinden maar ben hier wat huiverig voor daar dit dus niet direct van Huawei afkomt.

Hoe kom ik dus aan een officiële nieuwe verbeterde versie

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
xer schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:54:
UIt de reacties begrijp ik dat voor de T-Mobile branded een update is naar v192.

Op de Huawei site is hier niets te vinden, en op modaco.com is wel een nieuwere versie te vinden maar ben hier wat huiverig voor daar dit dus niet direct van Huawei afkomt.

Richard in "[Huawei Ascend Y300] Ervaringen en Discussie"

20*350ZO45°

Verwijderd

@xer,

Heel simpel, die update kan je simpelweg niet krijgen of installeren op een niet T-Mobile toestel.
Voor updates van unbranded toestellen moet je bij Huawei zelf zijn.

@Richard,

KPN heeft NOOIT simlock vrije toestellen en ook op de site van de Kijkshop staat duidelijk vermeld dat het om een toestel gaat met simlock, en de afbeelding is ook gewoon de versie met een witte body en achterkant... maar een afbeelding zegt niets over wat je krijgt natuurlijk.

Wat mij verwonderd is dat zowel Hi als de KPN zelf zo goed als niets op hun site hebben staan over de Pre-paid Y300... en wat ik begrijp is het gewoon de 20 euro van Huawei plus beltegoed wat je onder bepaalde voorwaarden van KPN/Hi krijgt... Ook bij T-Mobile komt de Y300 met beltegoed en extra beltegoed na registratie. De tweede serie komt met de 174 ROM de eerste (simlock vrije) met de 171

• discusws
  • Laatst online: 03-09 12:00
Sinds afgelopen Dinsdag de telefoon binnen, via T-Mobile de prepaid variant. Standaard niets aangepast. Hoe krijg ik de rom geupdate?

Als ik: Over de telefoon > Systeemupdates > Online-update doe dan zegt ie dat er versie B188 op zit en als online-update wordt aangeklikt komt de melding geen update beschikbaar.
Is het gewoon een kwestie van tijd?

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

Verwijderd

@Discusws,

Hij zou naar 192 moeten upgraden het verbaasd me een beetje dat je de 188 ROM heb.....

Voor alle zekerheid, als je te telefoon opstart, geeft hij dan het roze T-Mobile logo voor de ROM doorstart?
Derde partijen verkopen Y300 toestellen unbranded MET een T-Mobile pre-paid sim... (die krijgen dan provisie van de provider voor elk meegeleverd pakket)

Als je kijkt naar de screenshots hierboven, is jou build gelijk aan die, met uitzondering van de BXXX ?
Normaal gesproken "kijkt"de telefoon na een herstart of er een update is maae als je zoals jij gedaan heb zelf kijkt of er een online update is moet hij hem gewoon zien. Als hij niet wilt updaten kun je het beste even melding maken in het topic van het T-Mobile forum, dan kan men aan de hand van je IMEI zien wat er aan de hand is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 18:53 ]

• discusws
  • Laatst online: 03-09 12:00
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:41:
@Discusws,

Hij zou naar 192 moeten upgraden het verbaasd me een beetje dat je de 188 ROM heb.....

Voor alle zekerheid, als je te telefoon opstart, geeft hij dan het roze T-Mobile logo voor de ROM doorstart?
Dank je John, besteld afgelopen zondag in de T-Mobile shop en dinsdag bezorgt. ff herstart en ik zie inderdaad dat roze T-Mobile plaatje.

hier een screenshot van mijn toestel

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-hobby.nl/tmp/huawei.png

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:08:
@Richard,

KPN heeft NOOIT simlock vrije toestellen en ook op de site van de Kijkshop staat duidelijk vermeld dat het om een toestel gaat met simlock, en de afbeelding is ook gewoon de versie met een witte body en achterkant... maar een afbeelding zegt niets over wat je krijgt natuurlijk.

Wat mij verwonderd is dat zowel Hi als de KPN zelf zo goed als niets op hun site hebben staan over de Pre-paid Y300... en wat ik begrijp is het gewoon de 20 euro van Huawei plus beltegoed wat je onder bepaalde voorwaarden van KPN/Hi krijgt... Ook bij T-Mobile komt de Y300 met beltegoed en extra beltegoed na registratie. De tweede serie komt met de 174 ROM de eerste (simlock vrije) met de 171
Ik ben het op 2 punten niet met je eens!
Dat Kijkshop aangeeft dat de telefoon met simlock geleverd wordt zegt helemaal niets, want juist door die tekst bij de T-mobile variant van de Y300 was er zoveel onduidelijkheid, wat haast het bestaansrecht van dit topic is geworden.

Verder is de Y300 Hi cashback echt €40 aan "contanten" en geen beltegoed "constructie" (wat overigens bij andere telefoons wel zo is), kijk maareens op de volgende link: http://www.prepaidkorting.nl/vaakgestelde-vragen

20*350ZO45°

Verwijderd

@Richard,

Ik zeg alleen wat ik zwart op wit lees op de site waar je hem koopt...... of dat waar is is een andere zaak..
En zowel KPN als HI hebben op hun eigen site niets staan over het hele toestel en de cash back actie maar laat je vooral niet weerhouden daardoor.... Het is een hele mooie prijs zeker als je 40 Euro terug krijgt zelf met simlock en in het wit.....

Verwijderd

@ discus,

Ik zie een verschil... V1 in plaats van DT in de ROM versie... nu weet ik niet zeker wat dat inhoud maar volgens mij is dat het provider ID... zoals je kunt zien is de eeste screenshot die geplaatst is van een update ook voorzien van de DT in de build ID..... het kan niets voorstellen maar het viel me wel op...
IK denk dat Tom van T-Mobile er meer info over kan geven.... Je kunt hem ook een PM sturen dat gaat meestal wat vlugger :)

edit:

Ik zie nu dat NA de update mijn ROM dus ook de V1 heeft en niet meer de DT..... dan lijkt het me een IMEI zaak...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 20:40 ]

• scofield
Heb een upgrade geprobeerd van B174 naar B175 met een SanDisk 2 GB microSD kaartje maar geen succes. Uitpakken gaat goed maar zodra installing start komt Failed in beeld. Derhalve na batterij eruit kan je idd weer via instellilngen zien dat alles nog hetzelfde is gebleven. Toestel is unbranded.

Hier de sd update log:
filename = /mmc1/dload/update.app
call RCV_MODULE_END_EVENT failed,module = OEMSBL_VER_LIST
CMD=0xf,moduleaddr = 0xd2000000, len_tmp=0x4000

[ Voor 42% gewijzigd door scofield op 25-09-2013 21:44 ]

• [Roland]
  • Niet online
scofield schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:20:
Heb een upgrade geprobeerd van B174 naar B175 met een SanDisk 2 GB microSD kaartje maar geen succes. Uitpakken gaat goed maar zodra installing start komt Failed in beeld. Derhalve na batterij eruit kan je idd weer via instellilngen zien dat alles nog hetzelfde is gebleven. Toestel is unbranded.

Hier de sd update log:

Heb nog een 1 GB Kingston, ga het daar eens mee proberen.
Had ik ook,lukt me niet.
Heb na veel zoeken en rare zaken (twrp werkt niet op mijn telefoon, cwm mod gebruikt. maar echt duidelijke handleidingen zijn er niet) b196 geinstalleerd.
Wat een verschil, kleuren zijn veel beter, draait een stuk soepeler. Echt een aanrader.

Handleiding unlocken bootloader:
http://huawei-y300.tumblr...ot-huawei-ascend-y300-all
Huawei was erg snel met de bootloader unlock code.

Gebruikte rom
http://www.modaco.com/top...300-100-b196-v11-1792013/

Mijn uitdaging was dat twrp het niet deed, touch werkte niet. Heb nu met moeite cwm erop gekregen met behulp van goomanager (playstore), maar daar was een niet werkende versie van twrp voor nodig.
Maar goed, het gedoe was de moeite waard.
Ik heb overigens een not branded Y300 van de kijkshop.

• scofield
Dan kan ik m'n gewone acties wel staken want ik las ook op de duitse site dat flashen van 174 naar 175 unbranded niet lukt. En al dat andere "gedoe" schuif ik nog even voor me uit.

Verwijderd

@Scofield en Altijd_lastig,

Het is altijd lastiger een ROM te installeren anders dan OTA, zeker als je geen toestel heb die gewoon door CWM word ondersteunt. Ik had met mijn tablet hetzelfde tot er een officiële CM10 ROM was die liet zich netjes met de recovery instaleren en met de juiste extra packs werkte dat in een keer.
Ik heb geen hoge pet op van de modaco ROM,s maar sommige zijn er tevreden mee. Te veel mensen lopen na een poosje tegen dingen aan die niet goed werken.

Wellicht dat spoedig meer updates van Huawei zelfs verschijnen... de T-Mobile update was alleen de Nederlandse de rest moet nog wachten we hebben die update er min of meer doorgeduwd :)

Heeft iemand met een unbranded toestel al eens bij Huawei zelf geïnformeerd hoe en wat ?
de keren dat ik ze mailde waren ze snel met antwoorden en erg hulpvaardig. De T-mobile 192 update is gewoon gebaseerd op de OEM Huawei ROM maar met de branding en bloatware... (gelukkig werd die niet opnieuw geinstaleerd tijdens de update alles wat was verwijderd of uitgeschakeld bleef weg)

Al met al ben ik tevreden over de B192 iets meer RAM en verder zie ik niet veel verschil behalve dat de lekken gedicht zijn... ik vraag me af of dat ook met de modaco ROM,s het geval is.... Ik geloof dat ik ergens een screenshot had geplaatst met de gefixte situatie... die fix is toch redelijk belangrijk.....

• [Roland]
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:01:

Ik heb geen hoge pet op van de modaco ROM,s maar sommige zijn er tevreden mee. Te veel mensen lopen na een poosje tegen dingen aan die niet goed werken.
Dat zal, maar veel alternatieven zijn er niet. Aangezien Huawei via de officiele kanalen geen updates aanbiedt voor de Y300 en de stock die standaard op de non branded zit echt slecht is moet je wel je heil zoeken bij hobby-isten. Of je een rom bij Modaco haalt of bij XDA maakt natuurlijk niet uit. Het ligt niet aan de site hoe goed of slecht een rom is maar aan de maker. Goed de forums lezen dus.

Als Huawei groot wil worden zullen ze echt anders met updates om moeten gaan, kunnen ze nog zo snel reageren op vragen per mail. Ik wil niet hoeven vragen. Samsung heeft dat goed begrepen toen ze de stap van kleine android fabrikant naar groot hebben gemaakt,.

Verwijderd

@Altijd lastig,

Huawei heeft voor alle toestellen updates alleen voor de Y300 wat minder... en zoals je ziet de branded toestellen krijgen gewoon netjes de updates.... En zoals je wellicht weet is het programma gestart van Huawei waarbij maandelijks updates worden uitgebracht maar heel begrijpelijk hebben daar de mid range en top voorrang gekregen dat hebben ze zelfs heel duidelijk vermeld. Ik ben geen Huawei fan maar vind mijn Y300 en P6 prima toestellen voor weinig geld mijn P6 is unbranded en heeft al een update gekregen.

Ook al hoort elke ROM gewoon goed te zijn, ik vind nog steeds dat voor een telefoon onder de 100 Euro het een zeer opmerkelijk toestel is met een aantal nadelen die naar het zich aan laat zien vooral bij de unbranded exemplaren spelen.... Ikzelf zie geen enkel voordeel in een unbranded Y300 maar ik heb dan ook een simlockvrij exemplaar. het logo bij het starten zal me een worst wezen en alle T-mobile apps zijn te verwijderen of uit te schakelen. Ik was niet blij met de twee open security lekken maar die zijn nu met de update gedicht dus ik ben pas in voor een custom ROM als die ook werkelijk sneller zal zijn (aantoonbaar en niet "hij lijkt wel sneller" de hardware van de Y300 is natuurlijk niet veel en zelfs de beste code klopper zal niet veel meer uit het toestelletje kunnen persen...

Trouwens Huawei is een stuk groter dan je wellicht denkt...... KPN gebruikt al jaren toestellen van Huawei en Vodafone ook.... onder hun eigen naam.. De meeste 4G netwerken in Nederland zijn gebouwd door Huawei... en wij gebruiken haast alleen nog maar Huawei routers voor de klanten niet vanwege het logo :P
Ik ben een voorstander om bij relatief nieuwe merken een branded toestel te kopen, je kunt dan terug vallen op een provider en dat blijkt ook nu weer prima te werken... een fabrikant luister gewoon eerder naar een provider als naar mensen die alleen in Fora klagen maar niet zelf een vraag aan hun voorleggen.... De wereld zou heel mooi zijn als als vanzelf gaat.......

• pianoman
xer schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:54:

Ik heb ook een unbranded versie. Ik heb de vraag gesteld via de support afdeling op de huawei site, en kreeg vrij snel antwoord van iemand van huawei (afdeling europa - of nederland of zo) dat hij aan het hoofdkantoor heeft doorgegeven dat er vraag is naar de update. misschien helpt het als meer mensen met het verzoek komen.

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Gisteren een update gedaan op mijn t-mobile telefoon.
Het gaat om een update voor vast stem probleem van Viber applicatie, en een toevoeging van google patch. van 87,90 MB
Na op installeren gedrukt te hebben en telefoon opnieuw is opgestart kom ik in twrp terecht.
Daar zie ik dat de update mislukt is. wat nu?

Afbeeldingslocatie: http://www.biodiesel.nl/melding.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door klaphek op 26-09-2013 09:53 ]

• [Roland]
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 00:19:
@Altijd lastig,

Huawei heeft voor alle toestellen updates alleen voor de Y300 wat minder... en zoals je ziet de branded toestellen krijgen gewoon netjes de updates.... En zoals je wellicht weet is het programma gestart van Huawei waarbij maandelijks updates worden uitgebracht maar heel begrijpelijk hebben daar de mid range en top voorrang gekregen dat hebben ze zelfs heel duidelijk vermeld. Ik ben geen Huawei fan maar vind mijn Y300 en P6 prima toestellen voor weinig geld mijn P6 is unbranded en heeft al een update gekregen.

Ook al hoort elke ROM gewoon goed te zijn, ik vind nog steeds dat voor een telefoon onder de 100 Euro het een zeer opmerkelijk toestel is met een aantal nadelen die naar het zich aan laat zien vooral bij de unbranded exemplaren spelen.... Ikzelf zie geen enkel voordeel in een unbranded Y300 maar ik heb dan ook een simlockvrij exemplaar. het logo bij het starten zal me een worst wezen en alle T-mobile apps zijn te verwijderen of uit te schakelen. Ik was niet blij met de twee open security lekken maar die zijn nu met de update gedicht dus ik ben pas in voor een custom ROM als die ook werkelijk sneller zal zijn (aantoonbaar en niet "hij lijkt wel sneller" de hardware van de Y300 is natuurlijk niet veel en zelfs de beste code klopper zal niet veel meer uit het toestelletje kunnen persen...

Trouwens Huawei is een stuk groter dan je wellicht denkt...... KPN gebruikt al jaren toestellen van Huawei en Vodafone ook.... onder hun eigen naam.. De meeste 4G netwerken in Nederland zijn gebouwd door Huawei... en wij gebruiken haast alleen nog maar Huawei routers voor de klanten niet vanwege het logo :P
Ik ben een voorstander om bij relatief nieuwe merken een branded toestel te kopen, je kunt dan terug vallen op een provider en dat blijkt ook nu weer prima te werken... een fabrikant luister gewoon eerder naar een provider als naar mensen die alleen in Fora klagen maar niet zelf een vraag aan hun voorleggen.... De wereld zou heel mooi zijn als als vanzelf gaat.......
Het klopt niet wat je zegt.
mijn toestel koste 150 euro (geen 100), en werkt slecht. Als dat is op te lossen met een update die wel beschikbaar wordt gesteld voor branded toestellen maar niet voor het apparaat dat los. Nu met een andere rom is het inderdaad een goed toestel. Nu ben ik handig met dit soort zaken maar de gemiddelde gebruiker heeft hier niets aan. Ik vind het echt heel raar dat je Huawei loopt te verdedigen met deze keuzes. Huawei zal veel meer geld verdienen aan de goedkope toestellen dan high end of mainstream toestellen. Deze goedkope toestellen worden over het algemeen verkocht aan mensen die de highend toestellen niet kunnen betalen. Dan kun je als bedrijf niet zeggen, goedkoop toestel. laten we deze mensen maar minder service geven.

Huawei ken ik al jaren, daarom ben ik zo teleurgesteld dat zo'n groot bedrijf niet weet hoe service verleent dient te worden.

Nog even een tip aan je schrijfstijl, eindig een zin met 1 punt en niet met een hele rij punten, dat samen met "vaderlijke" advies dat je geeft komt bij zeer onprettig en betweterig over. en zo bedoel je het vast niet.

• nyron
  • Laatst online: 07-09 15:08
Hallo. Gisteren de Nederlandstalige MIUI ROM geïnstalleerd. Is het broertje van LewaOS (maar dan Android 4.1.1 ipv. 4.1.2), dus snel en met vele extra's zoals permission manager maar ook LED instellingen. Geen problemen met bellen, Whatsapp, BlueTooth, Wifi. Hij is super en snel en verkrijgbaar op http://www.htcmania.com/showthread.php?t=677951. Veel plezier ermee!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
Volgens mij heb ik die MIUI Rom ook geprobeerd maar was hij niet in het Nederlands? nyron kan jij exact vertellen welke rom jij hebt gebruikt?

• nyron
  • Laatst online: 07-09 15:08
Ik heb de volgende ROM gebruikt:
Volg de link https://mega.co.nz/#F!9xgWBCCA!a59MKj5hWC55q8uKZfJuVA
en gebruik dan deze Rom: Miui.v5_4.1.1_Y300_3.8.23_[multilang][Swap].zip

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
@ nyron , thanx. Die ga ik proberen. MIUI ziet er zo fijn uit ;-)

Gebruik nu de B196-slim-V1 van Modaco. Goed en snel maar ziet er i.m.o. niet zo fraai uit als MIUI.

[ Voor 44% gewijzigd door WITFRA op 26-09-2013 10:31 ]

Verwijderd

@Altijd_lastig

Je hoeft echt niet te lezen wat ik schrijf hoor..... het lijkt erop dat je wat gefrustreerd ben omdat jou toestel niet bevalt en dat is begrijpelijk. Fijne dag!

• lucr50
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-08-2024
Altijd_Lastig schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:11:
[...]

Het klopt niet wat je zegt.
mijn toestel koste 150 euro (geen 100), en werkt slecht. Als dat is op te lossen met een update die wel beschikbaar wordt gesteld voor branded toestellen maar niet voor het apparaat dat los. Nu met een andere rom is het inderdaad een goed toestel. Nu ben ik handig met dit soort zaken maar de gemiddelde gebruiker heeft hier niets aan. Ik vind het echt heel raar dat je Huawei loopt te verdedigen met deze keuzes. Huawei zal veel meer geld verdienen aan de goedkope toestellen dan high end of mainstream toestellen. Deze goedkope toestellen worden over het algemeen verkocht aan mensen die de highend toestellen niet kunnen betalen. Dan kun je als bedrijf niet zeggen, goedkoop toestel. laten we deze mensen maar minder service geven.

Huawei ken ik al jaren, daarom ben ik zo teleurgesteld dat zo'n groot bedrijf niet weet hoe service verleent dient te worden.

Nog even een tip aan je schrijfstijl, eindig een zin met 1 punt en niet met een hele rij punten, dat samen met "vaderlijke" advies dat je geeft komt bij zeer onprettig en betweterig over. en zo bedoel je het vast niet.
+1 d:)b

• spil
spil schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:47:
[...]Inderdaad! op T-Mobile SIM-lock opheffen staat "Gratis verwijderen 12 maanden na aanschaf toestel" maar ik kreeg direct een SIM unlock code toen ik mijn IMEI nummer invulde...

Nu nog wachten op de bootloader-unlock code...
Je kunt inderdaad een unlock-code krijgen op de site van T-Mobile, die unlocked 'm helaas niet :'(

Verwijderd

@Spil,

Als je op het T-Mobile forum heb gekeken kon je zien dat als het niet lukt ze je helpen... er staat daar zelfs dat ALLE T-Mobile toestellen voortaan unlocked zouden zijn (als is het duidelijk dat dat niet het geval is....)

Verwijderd

@pianoman,

Kijk jij bent in elk geval op het goede adres! Door aan te dringen, of in elk elk geval aan te geven dat men toch echt een update wil komt de molen in beweging. Zo werkte het ook bij T-Mobile met als resultaat dat er nu een update is en zelfs eerder dan de rest van Europa.... Huawei staat bekend juist goed te luisteren naar hun gebruikers maar als niemand aangeeft dat er problemen met viber zijn en dat men ook vvoor de unbranded toestellen een update wilt zien heeft dat daar natuurlijk geen haast en geeft men de toestellen waar meer aan verdient word voorrang.. Ik heb ook al heb ik hem niet nodig ook even een mailtje gestuurd want ik denk dat elke reactie die ze krijgen een update dichterbij kan brengen :)

Mensen klagen vaak overal op het internet maar vergeten soms dat Huawei niet alle Fora leest..... en ze hebben niet voor niets een support afdeling.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Hoi allemaal,

Vandaag komt de y300 van mijn broertje binnen (op de kop getikt voor 112 euro bij amazon :D ). Hij is als t goed is unbranded en dus met de stock rom van huawei. Nu vroeg ik me af of deze goed draait en vaak geupdate wordt? Of kan ik beter gelijk switchen naar een custom rom? En is rooten nog een moeilijk iets bij deze y300? Ik ben zelf Nexus devices gewend waar ik geen drol hoef te doen om root te krijgen :P

Alvast bedankt!

Verwijderd

@tobitronics,

Tot nu toe geen echte OTA updates voor de stock ROM. Rooten is eenvoudig en Huawei geeft zonder probleen en snel de code om de bootloader te unlocken. Er zijn wat custom ROM,s in omloop waaruit je zou kunnen kiezen.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:40:
@tobitronics,

Tot nu toe geen echte OTA updates voor de stock ROM. Rooten is eenvoudig en Huawei geeft zonder probleen en snel de code om de bootloader te unlocken. Er zijn wat custom ROM,s in omloop waaruit je zou kunnen kiezen.
En zijn er nog negatieve kanten aan bootloader unlocken? En dan bedoel ik niet veiligheid maar bijv. dat er geen garantie meer is of dat de software gelimiteerd wordt of wat dan ook.

Verwijderd

@Tobitronics,

Huawei heeft geen probleem met unlocken en rooten MITS het goed gedaan word. Als een geroot toestel defect raakt hou je gewoon je garantie. Gaat echter het rooten mis en je telefoon is dood heb je pech.

De software en de code voor het unlocken van de bootloader is dan ook gewoon op de Huawei site te regelen ik raad dan ook aan die te gebruiken. Voor de code moet je even een mailtje sturen via de link op de Huawei site. Normaal gesproken heb je de code met 1 of twee dagen binnen. Zorg wel dat de de juiste gegevens invult een tikfout geeft een niet werkende code.....

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:30
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:50:
Zorg wel dat de de juiste gegevens invult een tikfout geeft een niet werkende code.....
Dat lijkt me logisch...

Verwijderd

@rowicom,

:) is het ook....

• scofield
Heb ook net een mail gezonden naar Huawei Support met de vraag om de laatste updates ook toegankelijk te maken voor unbranded toestellen zoals ik heb. btw Hebben de andere mailers naar de engelse site of de nederlandse smartservice gemaild?

[ Voor 23% gewijzigd door scofield op 26-09-2013 21:45 ]

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 08:37
Dankjewel voor het delen. De beste rom tot nu toe voor m'n telefoon. _/-\o_
nyron schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:09:
Ik heb de volgende ROM gebruikt:
Volg de link https://mega.co.nz/#F!9xgWBCCA!a59MKj5hWC55q8uKZfJuVA
en gebruik dan deze Rom: Miui.v5_4.1.1_Y300_3.8.23_[multilang][Swap].zip

• asros
  • Laatst online: 16-06 09:38
Kijk anders maar eens hier naar. Staat ook veel voor de y300 tussen.

http://www.modaco.com/for...-ascend-g510-development/

Ik heb zelf de volgende rom draaien:
http://www.modaco.com/top...0-b194-v18-final-1792013/

[ Voor 47% gewijzigd door asros op 26-09-2013 21:17 ]

• k_doorman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:57
Ik heb al een aantal weken de Y300. Nu zit ik vanaf begin af aan met het probleem dat mijn contact personen niet goed worden weergeven. Ik heb alle contacten geimporteerd vanuit google. Als ik wil bellen kan ik gewoon het betreffende contact selecteren en zal die persoon gebeld worden. Als ik wordt gebeld zie ik alleen een nummer staan, deze nummers worden dus niet gekoppeld aan het contact persoon uit mijn google contact.
Weet iemand wellicht de oplossing?

• asros
  • Laatst online: 16-06 09:38
Je moet de internationale notitie gebruiken. Dus voor nederlandse nummers +31...........
Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste