• roon2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09-2018
Hallo,

Is er iemand die voor mij de Y300 wil/kan rooten zodat ik Push Notification Fixer kan installeren, aangezien ik niet weer wanneer dit via een update wordt opgelost?
Zoals ik al eerder heb geschreven komen de whatsapp berichten niet binnen als het scherm uitstaat.
De telefoon was gekocht voor mijn vrouw juist voor whatsapp.

Dit hoeft uiteraard niet kostenloos, ik woon in de buurt van Alkmaar maar werk in Amsterdam

Wie wil mij helpen?

Bij voorbaat dank

Ronald

[ Voor 7% gewijzigd door roon2 op 18-09-2013 10:23 ]

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:25:
Das geen geld en ziet er niet verkeerd uit!

...... er zijn flip covers voor de Y300 maar die kan ik nergens meer vinden jammer genoeg
Ik heb de flipcover hier gekocht:http://www.aliexpress.com/snapshot/243732398.html

Past goed. Geen gat voor de flitser. Kan je eenvoudig maken met een gatentang.

CU, RonK

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Toch snap ik het probleem van de vertraagde Whatsapp meldingen niet Zowel mijn vrouw als ik hebben een Y300 met rom B171. Niet geroot. Gisteravond meermalen de proef op de som genomen... Whatsapp berichten komen (als het toestel al geruime tijd in standby staat) gewoon binnen 2 a 3 minuten binnen. Inderdaad, als je het scherm ontgrendeld hebt, dan komen ze meteen, maar in 'deep sleep' toch ook binnen afzienbare tijd.

Verwijderd

@roon2,

Ik woon in Alkmaar (Daalmeer)... Maar denk toch dat alleen voor die app het rooten van je toestel wat overkill is.. Als je kunt wachten tot de update er is of dat er weer een vertraging is dan moet het wel mogelijk zijn om jouw telefoon geroot te krijgen en daar hoef je mij echt niet voor te betalen hoor... maar weet wel heel goed dat als het rooten verkeerd gaat je een mooi glimmend stukje plastic met glas heb wat je allen nog kan gebruiken om de papieren tegen wegwaaien te beschermen... Als de update niet de problemen oplost (ik heb zojuist gevraagd of er geen download te regelen valt) moeten dan maar eens wat regelen.

Verwijderd

@rowicom

Dat is zoals het hoort.... berichten komen altijd wat trager binnen als een toestel op standby staat aangezien dan de energie bespaart word.. bepaalde apps houden gewoon de verbinding open, ze noemen dat het fixen van notificaties maar ze doen niets meer dan het mogelijk maken dat de app blijft kijken voor berichten.. dat is ook de reden dat het stroomverbuik veel hoger is dan normaal. Het toestel moet geroot zijn omdat anders dergelijke instellingen zijn afgeschermd en dat is niet zonder reden natuurlijk.
Als een hoger stroomverbuik geen probleem is dan is het een oplossing die gewoon goed werkt en verder ook niet gevaarlijk is. Sommige toestellen hebben een instelling apart voor het scherm en de standby... die hebben dit "probleem" niet dan kun je het scherm op 1 minuut zetten en de telefoon nooit op standby laten gaan (mijn tablet heeft die optie) het stroom verbruik is wel hoger natuurlijk maar omdat het scherm wel uit gaat is het een soort van middenweg het is min of meer wat die app ook doet, hij laat de app normaal werken terwijl het scherm uit gaat.

Verwijderd

@smuck,

Het is een flipcover maar niet zoals ik hem bedoel :)
Ik had er een paar gezien die "flipte" aan de zijkant dat vind ik persoonlijk lekkerder werken.. maar deze beschermd natuurlijk ook perfect en hoe hij flipt is een kwestie van voorkeur natuurlijk!

En het gaatje voor de flitser... tja, de hardcover die ik nu gebruik was ook oorspronkelijk ZONDER gatje voor de flitser maar toen ik hem uitpakte was er netjes een gaatje! de meeste fabrikanten hebben hun product aangepast maar de sites niet :) dus als je een mooie aanbieding ziet zonder opening voor de flitser loot het zeker de moeite even te mailen of te bellen of inmiddels het product is voorzien van alle gleuven en gaten :P

• rowicom
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:06:
@rowicom
Dat is zoals het hoort.... berichten komen altijd wat trager binnen als een toestel op standby staat aangezien dan de energie bespaart word..
Daarom ben ik zo verbaasd dat Rhoon2 zegt dat Whatsapps in standby helemaal niet binnenkomen...

• rowicom
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:26:
En het gaatje voor de flitser... tja, de hardcover die ik nu gebruik was ook oorspronkelijk ZONDER gatje voor de flitser maar toen ik hem uitpakte was er netjes een gaatje!
Dan moet de postbode dat gaatje aangebracht hebben... :)

Verwijderd

Het kan.... Ik heb soms dat G+ meldingen lang niet binnenkomen maar ik heb dan hetzelfde op de iPad...
Ik gebruik zelf geen Watsapp dus kan alleen de dingen bekijken van de technische kant :) Ik weet alleen dat er geen "bug" is die speciaal Watsapp in de weg zit. Maar het gebeurt veel vaker dat dingen voor de een wel werken en voor de ander niet op de zelfde hardware.... een optie is (maar dat is wat radicaal) eens ALLEEN watsapp te instaleren en kijken wat er dan gebeurt... ik denk niet dat het verschil maakt en ik had al aangegeven eens te kijken of mail wel gelijk binnen komt, ook in standby... blijft dat het lastig is voor roon2 dat hij nu net wel last heeft van trage meldingen.....

• rowicom
  • Nu online
Hebben we al eens aan Roon2 gevraagd of het probleem zich op wifi of 3G of op beide voorkomt?

Verwijderd

@rowicom,

Pakje was dicht :P

Ik heb natuurlijk even gebeld...... en ze hadden de hele voorraad vervangen door de versie met een extra flits gaatje :) Gelukkig maar want deze hardcover is niet echt gemaakt om er zo maar een gaatje bij te maken dat had een boortje moeten worden... maar hij maakt de Y300 heerlijk stevig, geen gekraak meer of een meegevende achterkant... Ik schrok zelfs toen ik de eerste keer de telefoon openmaakte om de SD kaart te vervangen... zo dun en fragiel alles is... maar het is natuurlijk waar je voor betaald... het is bijna een iPhoneC lolz

Verwijderd

Op 3G zou het niet voor moeten komen, als je de data aanlaat in standby blijft alles open..... en gaat je dataverbruik als een tierelier net als je accu :) maar ik heb het nooit gevraagd. Maar ik denk dat hij in een Ziggo gebied zit dus graag wifi gebruikt dat is gratis....

• rowicom
  • Nu online
Het lijkt erop dat Roon2 al op het Ziggo gebruikersforum bezig is geweest hiermee....
http://ziggo-gebruikers.n...ighlight=whatsapp&page=16

Verwijderd

Ik zit in een enclave, Alkmaar..... UPC vlek in Ziggo gebied :)

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:26:
@smuck,

Het is een flipcover maar niet zoals ik hem bedoel :)
Ik had er een paar gezien die "flipte" aan de zijkant dat vind ik persoonlijk lekkerder werken.. maar deze beschermd natuurlijk ook perfect en hoe hij flipt is een kwestie van voorkeur natuurlijk!

En het gaatje voor de flitser... tja, de hardcover die ik nu gebruik was ook oorspronkelijk ZONDER gatje voor de flitser maar toen ik hem uitpakte was er netjes een gaatje! de meeste fabrikanten hebben hun product aangepast maar de sites niet :) dus als je een mooie aanbieding ziet zonder opening voor de flitser loot het zeker de moeite even te mailen of te bellen of inmiddels het product is voorzien van alle gleuven en gaten :P
Er zit zeker geen gaatje voor de flitser in. Dat weet ik zeker want ik gebruik deze cover.

CU, RonK

Verwijderd

@smuck,

Ik bedoelde meer in het algemeen... er zijn veel covers voor de Y300 die nog gebaseerd zijn op de eerste versie van de 300, de had geen flitser maar is nooit buiten China verkocht. Een hoop leveranciers hebben ondertussen de juiste covers met het gaatje voor de flitser. in de meeste gevallen, zeker met een wat zachtere cover is het gewoon even aftekenen en hoppa een perfect gaatje voor de flitser.

Ik gebruik trouwens ook een leren hoesje, de Y300 heeft geen Gorilla glas dus een beetje voorzichtig ben ik wel ik kan slecht tegen krassen op het scherm.... en een nieuw frontje kost ook weer 20 euro :P

• rowicom
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:26:
Ik gebruik trouwens ook een leren hoesje, de Y300 heeft geen Gorilla glas dus een beetje voorzichtig ben ik wel ik kan slecht tegen krassen op het scherm.... en een nieuw frontje kost ook weer 20 euro :P
Valt wel mee hoor, dat krassen. Ik heb 'm nu al een half jaar in m'n broekzak en kan geen krasje ontdekken. Sleutels of munten doe je natuurlijk in je andere broekzak... Ook geen folie er op hoor, dat vind ik zo zonde van de moeite die fabrikanten doen om schermpjes steeds mooier te maken... Gaan mensen er weer zo'n lelijk stuk plastic overheen plakken...

[ Voor 15% gewijzigd door rowicom op 18-09-2013 13:52 ]

Verwijderd

Mijn ervaring is dat als je voorzichtig bent, gaat het goed.. maar net die ene keer........voor onderweg heb ik dus een leren hoesje (Mediamarkt) was wel vrij duur maar ik de winkel gepast en na wat oprekken past hij nu ook met de hardcover. Ik ben iemand die vrij snel de telefoon wegdoet als er op het scherm krassen komen ....

• Lord_Dain
  • Laatst online: 11-09 22:09
Vriendin had hetzelfde probleem als Roon en een collega met de Y300 had het ook. Whatsapp kwam alleen aan bij ontwaken telefoon of zodra de telefoon wel uit stond maar nog niet in deep sleep was. Heeft te maken met een bug in de google push functionaliteit i.c.m. het wegvallen van je Wifi of 3G signaal. Blijkbaar staat de default timeout waarop hij refresht te hoog, als in de tussentijd je Wifi of 3G wegvalt, dan valt de service om en wordt pas weer wakker bij uit sleep mode komen.

Dit verklaart misschien waarom sommigen er wel en sommigen er geen last van hebben en lijkt dus te maken te hebben met hoe goed de ontvangst/je verbinding is met je Wifi netwerk of met je 3G netwerk provider. Hoe het precies zit weet ik niet, in ieder geval zit de bug blijkbaar in android 4.1.1, met de lewaos die draait op android 4.1.2 heeft ze er geen last van.

Push Notification Fixer zet de timeout van de wifi en 3g refresh omlaag, van uit mijn hoofd 28m (wifi) en 15m (3g) naar beide 5 min. Hierdoor valt de service niet uit maar krijg je wel meer battery use.

Verwijderd

Je heb een punt maar dat zouden ALLE toestellen die op 4.1.1 draaien exact dezelfde problemen hebben....

Ik kan nu al vertellen dat de Y300 GEEN upgrade gaat krijgen naar 4.2.... Niet van Huawei zelf en ook niet van T-Mobile :(

• roon2
Iedereen hartelijk dank voor het meedenken.

Ik zal nog een aantal feiten op een rij proberen te zetten hopelijk wordt het dan meer duidelijk.
Mijn probleem is precies zoals Lord_Dain aangeeft vandaag om 14.07 uur.

Het probleem doet zich voor bij 3g en bij wifi, vandaar dat ik eea ook op het Ziggo forum had gevraagd.

Als het schem aanstaat en je wilt whatsappen gaat alles goed komt gelijk binnen
Als het scherm een paar minuten uitstaat en er komt een wahatsapp binnen, geen probleem komt gelijk
Staat het scherm langer uit dan komt er geen bericht gelijk meer binnen van whatsapp maar dit duurt plm een half uur tot een uur.
Als je in de tussentijd het telefoonscherm aanzet dan komen alle berichten tegelijk en ogenblikkelijk binnen.

Vandaar mijn vraag voor een evt root icm de app Push notification Fixer met als hoop dat de berichten dan gelijk binnenkomen.
Uiteraard besef ik mij dat als de root niet goed gaat ik zoals al eerder gezegd ik een mooie presse papier overhoud

Telefoon is gekocht als eerste smartphone voor mijn vrouw met als doel in contact te blijven overdag met man en zoon.
Verder worden er geen apps gebruikt zoals mail ed waarbij ook berichten moeten binnenkomen

Het rare om het verhaal compleet te maken ik heb een Samsung Galaxy I9000 en mijn zoon een Jiayu G4 en wij hebben geen enkel probleem zowel op 3g als ook op wifi, met allemaal dezelfde provider T Mobile.

Bij voorbaat weer mijn grote dank voor alles

Ronald

[ Voor 14% gewijzigd door roon2 op 18-09-2013 16:08 ]

Verwijderd

@roon2,

Je heb toch wel de settings voor de wifi zo staan dat wifi altijd aanstaat? ook tijdens de sluimerstand.

onder WIFI heb je de optie geavanceerd... daar staat onder andere WIFI behouden tijdens slaapstand. volgens mij staat standaard deze optie NIET aangevinkt..... Ook al lijkt me dit wel heel erg voor de hand liggen ik had nog nergens gelezen dat je deze optie aan had staan.... Om bij deze settings te komen moet je even op de menu toets klikken als je in WIFI settings de lijst met netwerken ziet, dan krijg je de opties Scannen, WPS pincode invoeren en geavanceerd die laatste moet je hebben...

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik heb in dit topic al eerder een melding gedaan over het probleem waar roon2 het over heeft. De app PNF heeft bij mij het probleem niet verholpen, helaas. De berichten komen dus nog steeds met enige vertraging binnen in standby modus. Zo erg is het ook weer niet, denk ik...

Verwijderd

Vergeet ook niet dat elke app die in het toch al weinige RAM geladen word de telefoon ook niet sneller zal maken... op mijn stock Y300 met de orginale 171 ROM blijft mijn wifi gewoon wakker, ook na uren geen berichten komt een nieuw mailtje gewoon binnen.... nu is een mailtje geen watsapp bericht maar voor beide is het enige wat van belang is dat je wifi werkt.... het lijkt er meer op dat de watsapp zelf in slaap valt..... ik heb nog steeds niet gehoord of je wel mail of andere berichten kunt ontvangen als de telefoon een poosje uit staat.....

• roon2
phrozencrew2,

wifi staat zodanig ingesteld dat deze nooit uitgaat.
Het probleem doet zich ook voor bij zowel wifi alsook 3g
Ik zal proberen om een mail adres in te gaan stellen (eerst kijken hoe dat moet) en dan een mail zenden kijken of die wel aankomt.
Whatsapp zelf in slaap vallen zou kunnen maar nogmaals bij mij en mijn zoon komen ze wel aan terwijl ik al een test heb gedaan om allemaal op wifi te zitten thuis of allemaal op 3g tegelijk en de telefoons naast elkaar heb gelegd en een bericht of meerdere heb gezonden.

Het lijkt er echt op dat de telefoon iets doet waardoor de berichten er niet meer doorkomen na een tijdje.

@Superbaddd, het is wel erg dat een bericht pas een half uur tot 45 muniten laten aankomt dan dat deze is gezonden.
Als jij er anders over denkt mag dat natuurlijk. mij stoort het wel sorry.

Ronald

[ Voor 11% gewijzigd door roon2 op 18-09-2013 16:55 ]

Verwijderd

Je vergeet hopelijk niet dat de Y300 veel trager is dan die andere toestellen en dat de Y300 veel minder geheugen heeft.... E mail instellen is simpel even gmail installeren en een account toewijzen... je hebt al een gmail acount voor play ingesteld :P

• roon2
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:57:
Je vergeet hopelijk niet dat de Y300 veel trager is dan die andere toestellen en dat de Y300 veel minder geheugen heeft.... E mail instellen is simpel even gmail installeren en een account toewijzen... je hebt al een gmail acount voor play ingesteld :P
Dank weer ik ga het proberen vanavond om op de y300 gmail te zetten en een mail te zenden.

BTW mijn i9000 heeft "maar" een single core processor en ook 512 mb intern

Ronald

• Lord_Dain
prhozen, met alle respect..maar l*l aub niet zo slap.. dat whatsapp berichten niet aankomen heeft helemaal niets met het geheugen of de snelheid van de Y300 te maken. bij gmail speelt het probleem niet! alleen bij whatsapp. het is zelfs zo en dat heb ik getest, dat je 10 whatsapp berichten kan sturen en daarna door een mail aan die y300 (bv via gmail account) te sturen, de telefoon 'waked' en dan komen de mail en daarna direct alle 10 de whatsapp berichten ook binnen.

nou is het niet echt een oplossing om dan maar ipv whatsapp gmail te installeren. meer een alternatief, maar niet zo handig als whatsapp (imo). Roon ik woon zelf in zuid-nederland, anders had ik graag je telefoon voor je geroot. ik denk echter dat je het als leek ook kan, heel erg spannend is het niet en voor alles is een eerste keer, toch?

edit; en neem het van een nerd aan, ik heb echt alle trucs geprobeerd om dit probleem te fixen, niets lukte, alleen PNF of een hele andere ROM hebben het opgelost.

Meer info en discussies zie hier;

http://productforums.goog...!topic/mobile/SQH6JnIFYcQ[1-25-false]

en hier

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=42272

Ik heb zelf het via een ping -t naar het IP adres van de telefoon binnen het thuis netwerk getest. Inderdaad, een minuut of 15 na het uitzetten van het scherm stopt de telefoon met bereikbaar zijn. Na de installatie van PNF bleef het telefoon toestel altijd bereikbaar voor ping, ook na langere tijd. Als je bij de 2e link helemaal naar beneden scrollt zie je dat er zelfs mensen zijn die 4.3 draaien en het nog steeds hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door Lord_Dain op 18-09-2013 18:10 ]

• rowicom
  • Nu online
Is het ergens te achterhalen na hoeveel minuten de Y300 in 'deep sleep' gaat?

• Lord_Dain
Ik denk na 10 minuten. Alhoewel nadat ik PNF op 10 minuten had ingesteld, leken whatsapp nog aan te komen. Maar het zal ergens rond de 10 minuten liggen. Je zou dus evt. met een eigen tool (tasker ofzo) iets kunnen verzinnen om de telefoon wakker te houden. Maar ik vind het wel suf dat het op die manier moet, kost gewoon teveel batterij.

Verwijderd

@ meneer Dain....

Ik stelde voor gmail te installeren om te zien of email wel in diepe slaap binnenkomen... Ik lees keer op keer dat men spreek over dan weer een bug in Android 4.1.1 dan weer dat het een Y300 probleem zou zijn.. als je weet hoe apps werken weet je ook dat de oorzaak hem in watsapp zelf zit.... het is geen echte bug in die app (want op veel toestellen werk het prima) Er zijn hele Fora gevuld met problemen die mensen kunnen hebben met watsapp en er zijn talloze aangepaste versies van watsapp beschikbaar die bepaalde problemen niet meer hebben. Ik heb er zelf geen ervaring mee dus kan ik daar verder niets over zeggen maar men maakt niet voor niets aanpassingen om de performende te verbeteren (meestal uit frustratie). Op het XDA forum is daar meer dan genoeg over te vinden en daar zijn ook de links naar de diversen whatsapp mods....

Een vol geheugen KAN apps doen bevriezen.... dus een telefoon met maar een beetje geheugen kan wel degelijk problemen hebben met insusende apps.... Ik heb nooit gesteld dat het de oorzaak was in dit geval. het gebruik van een app als PNF lost het probleem niet op maar is een workaround die ten koste gaat van je gebruiksduur...

• Lord_Dain
Voor zover ik kan zien draait whatsapp binnen Android continue als service app. Daarnaast zijn de meeste problemen die er te vinden zijn omtrent dit probleem dat het (bijna) alle apps betreft, ik lees hier, facebook, whatsapp, email (of dit specifiek gmail of een andere email client is, is me 1-2-3 niet duidelijk). Eigenlijk elke app - ik kan me voorstellen dat er een app freezed, maar allemaal tegelijk?

En ik had hiervoor een HTC Desire, hierop nooit een probleem gehad en daar kon ik FB, gmail, whatsapp, heel de reutemeteut op draaien. Dit was echter niet versie 4.x, dus ik denk toch echt dat het aan de android versies van 4.1+ ligt (vanaf ICS schijnt het probleem te spelen).

Maar waarom jij (en een collega die zijn vrouw en 1 van zijn kinderen een Y300 heeft gegeven) er geen last van hebt, mijn vriendin en weer een andere collega en anderen hier er wel last van hebben, dat lijkt bijna willekeur. Dan zou je het bijna gaan zoeken in een geinstalleerde app, of een configuratie in het netwerk (Wifi), maar ik lees hier en daar ook dat mensen dit op elk wifi netwerk hebben. Dus misschien dat het hem toch zit in bepaalde apps (of systeem apps) die draaien op de Huawei Y300 icm met android 4.1+. Maar goed het probleem bestaan nu al bijna een jaar.

De alternatieven op een rijtje, correct me if im wrong;

- PNF installeren (nadeel batterij loopt snel leeg)
- andere whatsapp client (heeft die er geen last van, dat is de vraag)
- geen whatsapp client maar google mail
- andere (stock) ROM (of lewaos, fusionx)
- hopen op een betere / nieuwe stock ROM (?)
- hopen dat een of andere whizkid een fix uitbrengt (ipv PNF)
- andere telefoon...

[ Voor 42% gewijzigd door Lord_Dain op 18-09-2013 21:13 ]

• roon2
Daar ben ik weer.

Ik heb g mail geinstalleerd en een aantal berichten gezonden.
Met een kleine vertraging komt alles keurig aan zowel op 3g alsook op wifi.

Dan weer een kwartier gewacht en een whatsapp gezonden, deze komt weer niet aan.
Toen een g mail erachter aan gezonden en daar kwam alles weer tegelijk binnen de whatsapp en de gmail.
Ik wordt gek
Als leek denk ik dan dat er toch een root gedaan moet worden waarna PNF op de telefoon kan.
Ik weet het dit is zoals ik lees een workaround maar toch als het maar werkt dan ben ik allang blij.
Ik kan alleen zelf de root niet en durf het dus ook niet aan mijn technische kennis is volstrekt ontoereikend.

Ik zeg pleh

• Lord_Dain
Hier staat een interessant verhaal van iemand die zich er in verdiept heeft;
http://mybroadband.co.za/...ix-in-place-testing/page6 (zie post van Base122).

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik heb met mijn y300 een eigenaardig probleem. Ik kan maar met veel moeite op mijn eigen wifi netwerk komen. (4 x wifi aan en uit zetten, ander kanaal op de router, etc.)

Soms werkt het een uurtje, en dan llopt hij weer niet. Er is dan wel verbinding, maar geen internet. Alle andere apparaten in huis hebben geen enkel probleem met mijn netwerk, en op andere wifi netwerken heeft mijn y300 geen problemen.

Hoe kan ik nu zoeken naar de oorzaak?

Verwijderd

@pianoman,

Op het T-Mobile forum was er een ook een geval van iemand met een Y300 en hetzelfde probleem ik heb er niet echt naar gekeken maar had wel gezien dat het opgelost is. Normaal gezien heeft de Y300 geen probleem met de wifi maar er zijn een aantal dingen die een rol kunnen spelen.

Ik ga er van uit dat je de wifi altijd aan heb staan in de settings.... je kunt ook even kijken (je weet het nooit) of je router zo ingesteld staat dat hij de juiste standaard voor de telefoon ondersteund (meestal hebben routers de optie gewoon alle standaarden aan te zetten (bij standaard lees je min of meer snelheid)

er zijn gevallen dat de sim een rol speelt die word dan vervangen maar ik dacht niet dat de Y300 daar iets mee had maar dat ging over Samsung toestellen maar ook hier het kan nooit kwaad er naar te kijken.

Als er wel een verbinding is maar de telefoon geen ip adres krijgt (en dus niet het netwerk en internet op kan) zou ook in de router iets verkeerd kunnen staan, je kunt altijd nog proberen het MAC adress van de Y300 handmatig in te voeren in de router.

Als je wat minder handig bent met router settings kun je eerst eens kijken of het op een andere router wel werkt! even bij een vriend, kennis of op een open netwerk proberen of je dan wel gewoon een ip adress krijgt en op internet kan. En hoe banaal het ook mischien klinkt... soms is het ook genoeg even de router helemaal uit te zetten en na een minuut weer aan... hij zou de Y300 dan (opnieuw) moeten herkennen en zal dan een ip adres toewijzen. Zolang je wel een verbinding met de router hebt zal het geen groot probleem zijn.

Verwijderd

@ Dain en Roon

- andere telefoon...

IK mis er eentje en die gaf je zelf al een beetje aan... even ALLEEN watsapp instaleren... als een andere app inderdaad roet in het eten gooit zal het wel werken met alleen watsapp.... Ik weet dat het een gok is maar baat het niet dan schaad het zeker niet... en je kunt als het wel werkt een voor een de andere apps weer instaleren en kijken wanneer de problemen weer optreden en zo de boosdoener vinden.

Als alles niet gaat werken.... Ik ben einde van de maand minder druk en gewoon in Alkmaar dan wil ik gerust even helpen je telefoon te rooten als dat nog steeds nodig is (en nog steeeds gratis natuurlijk). In Alkmaar zijn er een paar kleine telefoonshops die het ook voor je kunnen doen en een redelijke prijs vragen... natuurlijk niet The Phonehouse en de Vodafone winkel maar er zijn wat kleintjes met vage namen ze zijn echter wel betrouwbaar. en anders heb je ook nog de zwarte markt in Beverwijk..... als je in de buurt van Alkmaar woont is dat 20 min rijden....

Verwijderd

Even een verzoekje aan alle....

De door T-Mobile aangekondigde firmware update had er vandaag (uiterlijk) moeten wezen...Maar helaas..
Ik weet dat er minimaal een persoon nu nog mee bezig is maar het zou natuurlijk enorm helpen als de mensen hier (als ze de update willen hebben) ook even een berichtje achterlaten op het Topic daar met de vraag waar de beloofde update is gebleven.... Nogmaals als er maar een persoon om vraagt zet dat niet veel druk op T-Mobile om eens uit te zoeken waarom de door hunzelf beloofde datum weer niet gehaald is... Ikzelf blijf aandringen maar het zou geweldig zijn als meer mensen even laten weten dat er naar de update word uitgekeken en dat zal zeker een reactie uitlokken van T-Mobile....

https://forum.t-mobile.nl...expert-208703/index4.html

Daar vind je het topic over de update van de Huawei Y300..

bvd

John

• pianoman
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:43:
@pianoman,

Op het T-Mobile forum was er een ook een geval van iemand met een Y300 en hetzelfde probleem ik heb er niet echt naar gekeken maar had wel gezien dat het opgelost is. Normaal gezien heeft de Y300 geen probleem met de wifi maar er zijn een aantal dingen die een rol kunnen spelen.

Ik ga er van uit dat je de wifi altijd aan heb staan in de settings.... je kunt ook even kijken (je weet het nooit) of je router zo ingesteld staat dat hij de juiste standaard voor de telefoon ondersteund (meestal hebben routers de optie gewoon alle standaarden aan te zetten (bij standaard lees je min of meer snelheid)

er zijn gevallen dat de sim een rol speelt die word dan vervangen maar ik dacht niet dat de Y300 daar iets mee had maar dat ging over Samsung toestellen maar ook hier het kan nooit kwaad er naar te kijken.

Als er wel een verbinding is maar de telefoon geen ip adres krijgt (en dus niet het netwerk en internet op kan) zou ook in de router iets verkeerd kunnen staan, je kunt altijd nog proberen het MAC adress van de Y300 handmatig in te voeren in de router.

Als je wat minder handig bent met router settings kun je eerst eens kijken of het op een andere router wel werkt! even bij een vriend, kennis of op een open netwerk proberen of je dan wel gewoon een ip adress krijgt en op internet kan. En hoe banaal het ook mischien klinkt... soms is het ook genoeg even de router helemaal uit te zetten en na een minuut weer aan... hij zou de Y300 dan (opnieuw) moeten herkennen en zal dan een ip adres toewijzen. Zolang je wel een verbinding met de router hebt zal het geen groot probleem zijn.
Ik heb in de router nu ip-adres gekoppeld aan het mac adres, en wifi op bg gezet ipv bgn. Maar ik heb de router intussen alweer mogen resetten om verbinding te krijgen.

Gisteren trouwens de telefoon op 100% accu toen ik ging slapen, nu nog maar 71%. Dat lijkt me niet helemaal zoals het hoort. Accuverbruik wordt zo verdeeld:
Mobielstandby 34%
Wifi 31%
Telefoon inactief 27%
Scherm 8%

Is dat niet wat veel voor 8 uur standby en een paar minuutjes gebruik?

Verwijderd

Verbruik hangt af van de apps die je draait....

De percentages zijn oke, als je apps heb draaien die vaak data ophalen (Mail, facebook, watsapp, G+ etc) dan is je verbruik hoger dan wanner je die niet heb draaien.. Ikzelf zet vaak snachts wifi uit aangezien ik niet hoef te weten dat er een G+ berichtje is als ik slaap.... en met de wifi uit snachts zul je zien dat je accu zo goed als niet belast is.... 30% is niet bijzonder veel met de wifi aan.

Ik heb zelf nooit problemen gehad met wat dan ook hier met de verbinding met de routers (ik gebruik er hier twee) ik heb beide (een Cisco en de upc Horizonbox) ingesteld op alle ondersteunde snelheden en dat gaat vlekkeloos... je kunt eens proberen of het wel werkt als je (tijdelijk) de beveiliging uit zet. Werkt het dan wel probeer dan een van de andere beveiligings opties of zet ze allemaal uit en stel de router zo in dat er alleen verbinding gemaakt kan worden met bepaalde MAC adressen... dat is zelfs nog veiliger maar wel lastig als je snel even een telefoon of tablet met je netwerk wilt verbinden.

Er is altijd ook de mogelijkheid dat er iets in huis of heel dichtbij de wifi verbinding stoort... vandaar mijn voorstel om eens te kijken wat hij doet als je op een andere router inlogt. Je geeft aan dat andere apparaten wel goed werken met de wifi dus het probleen moet hem zitten in de wijze waarop de Y300 en de router met elkaar communiceren of eigenlijk meer juist niet..

Je zou eens een tooltje als WIFI Analyzer kunnen instaleren en kijken of die vreemde dingen ziet, zoals sterke signalen die niet van jou router komen. deze tool kan ook de verbinding verzorgen en wie weet helpt dat. Tooltje vind je in Play en is gratis Google Play: Wifi Analyzer

• roon2
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:51:
@ Dain en Roon

- andere telefoon...

IK mis er eentje en die gaf je zelf al een beetje aan... even ALLEEN watsapp instaleren... als een andere app inderdaad roet in het eten gooit zal het wel werken met alleen watsapp.... Ik weet dat het een gok is maar baat het niet dan schaad het zeker niet... en je kunt als het wel werkt een voor een de andere apps weer instaleren en kijken wanneer de problemen weer optreden en zo de boosdoener vinden.

Als alles niet gaat werken.... Ik ben einde van de maand minder druk en gewoon in Alkmaar dan wil ik gerust even helpen je telefoon te rooten als dat nog steeds nodig is (en nog steeeds gratis natuurlijk). In Alkmaar zijn er een paar kleine telefoonshops die het ook voor je kunnen doen en een redelijke prijs vragen... natuurlijk niet The Phonehouse en de Vodafone winkel maar er zijn wat kleintjes met vage namen ze zijn echter wel betrouwbaar. en anders heb je ook nog de zwarte markt in Beverwijk..... als je in de buurt van Alkmaar woont is dat 20 min rijden....
@phrozencrew2
Hartelijk dank voor je aanbod om te helpen voor een root bij jou in Alkmaar.
Ik maak heel erg graag van dit aanbod gebruik

Ben al bij een aantal kleine telefoon reparatiewinkels in Alkmaar geweest oa aan de Laat en bij mijn werk in Amsterdam Zuid Oost.
Daar wist men mij overal te vertellen dat ze de y300 (nog) niet konden rooten wegens ontbreken van de benodigde software aldaar?
Ik geloof wat dat betreft alles aangezien ik een technisch brein heb van een konijn.

Ga vanavond of morgen nog een paar dingen proberen zoals het verwijderen van de app gmail het opnieuw installeren van whatsapp (voor de derde keer) en er een andere simklaart indoen van vodafone ipv t mobile.
Kan me nu nog niet voorstellen dat dit iets gaat helpen maar je weet nooit.

Ik kom er weer op terug en dan maken we een afspraak als het mag.

Ronald

Verwijderd

Geen probleem.

Maar zoals aangegeven... ook voor een Konijn is het makkelijk te doen.... De eerste keer dat ik een tablet roote dacht ik ook dat het lastig was of dat ik de boel zou slopen... het is echter bijzonder simpel en als je de manier volgt zoals hier werd gesuggereerd heb je het in 15 min voor elkaar... het mooie is, het lukt of het lukt niet... die manier is perfect en als het je om wat voor reden niet lukt kan hulp altijd nog (scheelt je een hoop tijd) Het is echt niet meer dan de software downloaden, kabeltje aan de laptop of pc en draaien maar..

Ik heb hier niet de software en nog even geen tijd anders maakte ik wel een Nederlands stappenplan.
Hint hint voor iemand die veel tijd heeft :)

IK geef je van de week wel even mijn mail dan kunnen we indien nog steeds nodig een afspraak maken eind van de maand.

En vergeet niet.... iedereen was een nono tot hij/zij het eens probeerde :) :)

• pianoman
[b][message=40907043,noline]phrozencrew2 schreef op donderdag 19 september 2013 @

Er is altijd ook de mogelijkheid dat er iets in huis of heel dichtbij de wifi verbinding stoort... vandaar mijn voorstel om eens te kijken wat hij doet als je op een andere router inlogt. Je geeft aan dat andere apparaten wel goed werken met de wifi dus het probleen moet hem zitten in de wijze waarop de Y300 en de router met elkaar communiceren of eigenlijk meer juist niet..

Je zou eens een tooltje als WIFI Analyzer kunnen instaleren en kijken of die vreemde dingen ziet, zoals sterke signalen die niet van jou router komen. deze tool kan ook de verbinding verzorgen en wie weet helpt dat. Tooltje vind je in Play en is gratis Google Play: Wifi Analyzer
die wifi analyzer had ik inderdaad al. Er zijn sowieso veel wifi netwerken die hij oppikt, een stuk of 15. Ik zit nu als enige op kanaal 6.

ik zal vannacht eens proberen met de wifi uit

Verwijderd

Ik hoop dat je bedoelt beveiliging uit :P

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:14

Tjark

DON'T PANIC

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:30:
Even een verzoekje aan alle....
[..] Ikzelf blijf aandringen maar het zou geweldig zijn als meer mensen even laten weten dat er naar de update word uitgekeken en dat zal zeker een reactie uitlokken van T-Mobile....
Done :)

*insert signature here

Verwijderd

toppie.... zoals je waarschijlijk zag men houd het in de gaten..... Die Tom is echt goed bezig maar Huawei heeft het laatste woord......

• pianoman
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:30:
Ik hoop dat je bedoelt beveiliging uit :P
:) nee ik bedoelde echt wifi uit, voor de batterij

MAC adres koppelen lijkt te werken, fingers crossed....

Verwijderd

Achh sooo :) Ik was nog blijven hangen bij de verbinding.... Ik doe iets te veel dingen tegelijk en dat moet je niet doen als je ouder dan 40 bent..... lolz

Verwijderd

@pianoman dit is met de wifi uit snachts....

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-bH8Z0_aB9NI/UjrJnzK7nJI/AAAAAAAANzo/BVSIoSTUz8w/w512-h853/19-09-13%2B-%2B1

Hieronder de uren dat wifi aan stond, ze ziet dan ook gelijk dat de wifi gewoon overdag de hele dag blijft werken.. (bijna 19 uur)

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-_-ruFrW7WoY/UjrLeVrIEyI/AAAAAAAAN0k/y30n9NFCYc0/w512-h853/19-09-13%2B-%2B1

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 12:06 ]

• pianoman
aha, dan klopt het toch gewoon. Ondertussen nog altijd geen wifi probleem gehad vandaag. zou mooi zijn als dat opgelost is.

Verwijderd

Tmooie met wifi is het werkt of het werkt niet..... Nu je het MAC adres in de router heb gekoppeld blijft de verbinding mooi in stand :)

• Lord_Dain
@piano, 29% in 8 uur tijd is natuurlijk veel te veel.

Ter vergelijking mijn andere phone (chinaphone) heeft ongeveer 1% battery in standby per uur. De Y300 van mijn vriendin met lewaos is bijna even zuinig, die doet nu ongeveer 10% over een nacht standby. Dat is met Wifi always on op beide toestellen trouwens, gmail, whatsapp, facebook en nog wat meuk.

Wat ik niet begrijp is dat mac adres koppelen zou werken. Immers je hebt een DHCP server (neem ik aan) op je router en een lease. Je krijgt hetzelfde IP adres van de router totdat je op een gegeven moment een x aantal dagen niet meer op je netwerk hebt gezeten. Dus ik zie niet in dat mac adres koppelen iets verandert behalve als de router DHCP instellingen niet goed staan (bv hele korte lease periode).

[ Voor 36% gewijzigd door Lord_Dain op 19-09-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-03 19:09
Voor de experts in dit topic:

Vanaf het ene op het andere moment stuurt Whatsapp op mijn Y300 geen bijlages meer. Tekstberichten en visitekaartjes gaan nog wel, maar fotos of andere bestanden van zowel interne als externe bronnen, verschijnen met een 'klokje' in beeld en die status blijft zo.

Heb de app al verschillende malen opnieuw geïnstalleerd, heb zoals gezegd al bestanden vanaf zowel intern als extern geheugen geprobeerd, op verschillende Wifi netwerken en op 3G, niets helpt.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een bepaalde fout met een app vanuit het niets optreed en je zeker weet dat jezelf niets veranderd heb kun je het beste gewoon afwachten... dingen overhoop halen kan vaak alleen maar meer problemen opleveren en als je niet iets geinstaleerd heb of veranderd heb is er vaak niet echt wat aan hand op jou toestel.

Wat jij beschrijft komt vaker voor bij watsapp en is een probleem met hun servers in de meeste gevallen... even snel googlen leverde talloze meldingen op van exact het probleem zoals jij het beschrijft. In all gevallen was de oplossing afwachten tot ze de zaakjes weer op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
Het probleem is...het is al enkele weken en ik heb mailcontact gehad met het whatsapp team.
Zij hadden geen idee of oplossing.

Ik heb uiteraard ook gegoogled en kon voornamelijk dit soort problemen vinden met Whatsapp in combinatie met Iphone en Blackberry toestellen en micro sd cards waarvan niet gelezen kon worden.
Maar die micro sd card heb ik al geformatteerd en bij mij geldt het probleem zowel van extern als intern geheugen.

Het lijkt alsof 'iets' Whatsapp lokaal tegenhoudt om bijlages te sturen. (dat klokje betekent dat de bijlage de Whatsapp server niet kan bereiken)

Maar of het aan permissies of iets dergelijks ligt, geen idee...ben meer een Windows man :)
Vandaar dat ik als een soort laatste hoop hier terecht ben gekomen.

[ Voor 71% gewijzigd door DarkCh1ld op 20-09-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 10:10
Ik heb zojuist rom versie B196 gedownload en zal eens kijken of het whatsapp probleem bij mij opgelost is.

Ondanks PNF komt whatsapp maar met moeite binnen

Ik las dat er wel veel uit het rom verwijderd is om hem snel en klein te maken (380 Mb)

Ik had he idee om de Nova Launcher te gaan gerbuiken omdt ik daar veel positieve ervaringen over lees.

Zijn daar ook versie nummers van?

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Ovrigens doe ik inmiddels ruim 3 dagen met de accu met versie B194 die er nu ongeveer een week op staat
"normaal" wifi gebruik ( 7 avonden per week een uurtje of wat) en weinig bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Dark, heb je whatsapp op je interne geheugen of op de SD kaart installed? probeer eens op intern geheugen als je dat nog niet hebt gedaan

@John, gewoon de laatste versie pakken uit de playstore

[ Voor 17% gewijzigd door Lord_Dain op 20-09-2013 22:21 ]

Verwijderd

@john43,

Er is een Prime en een gratis versie. De prime versie heeft eerlijk gezegd niet veel extra,s die extra,s beperken zich tot het opleuk werk en de echte nuttige zaken zitten gewoon in de gratis versie. En buiten dat als je besluit buiten de playstore een gehackte versie te installeren.... van de prime versie circuleren een hoop versies met mallware ook de nieuwste versie (2.2.3)

Ik gebruik Nova Prime al vanaf het begin en zeker voor een toestel als de Y300 is het een perfecte launcer.

Er is wat meer nieuws over de officiele update maar ik hou dat even voor me tot het er echt is, ik voel me al wat dommig nu Huawei iets verkeerd gedaan heeft waardoor de update nog niet op de server staat hij zit er wel echt aan te komen en ligt bij Huawei.

Ik zou wel eens benchmarks willen zien van die "snelle versies" dingen uit een ROM halen maakt een toestel niet sneller, het optimaliseren van de code wel maar helaas is er nooit echt goede informatie over de verschillende ROM,s die duidelijk maken dat er werkelijk aan de code is gewerkt en blijft het meestal beperkt tot het verwijderen van apps en toevoegen van een aantal apps. Het kleiner make doet ook niet veel, maar als de ROM meer RAM vrij heeft voor de apps draait het natuurlijk wel een stuk soepeler als je een en andere tegelijk draait. Ik heb vaak maar 60 Mb RAM vrij en dat is erg weinig... Maar ach mijn eerste computer had 256 Kb geheugen en een single core op 8Mhz (was wel een echte Intel Inside :P)
Maar als het voor jou werkt waarom niet :)

Verwijderd

@Piano,

Hoe gaat het met je Wifi? blijft het nu werken of nog steeds wegvallende verbinding?

• pianoman
blijft toch lastig. Vandaag kwam ik er weer niet op, toen bleek het mac adres uit de lijst van static dhcp verdwenen. Dus ik ben bang dat mijn router ook niet helemaal 100% is.

• roon2
Met betrekking tot het niet aankomen van de whatsapp berichten heb ik g mail van de telefoon gehaald en er een andere kaart in gedaan van Vodafone ipv T mobile.
Dit haalt helemaal niets uit geen enkel verschil.

@phrozencrew2, ik durf het gewoon niet aan om mijn telefoon te rooten, wil jij dit zoals besproken over een aantal weken voor mij doen zodat ik kan proberen om met PNF de whatsapps binnen te krijgen?

Ronald

• john43
@phrozencrew2
Je hebt gelijk hoor. het is een leeggetrokken versie waar adrenalin engine aan toegevoegd is en de launcher van HUAWEI verwijderd is.
Dus meer RAM. Minder lag omdat je de snelheid beter benut van het geheugen.
Mijn eerste echte pc was een IBM met groen scherm en een 8086 pc ahhhh oud!

Ik heb de prime versie van Nova ook gevonden en zal er even wat aandacht aan gaan geven een dezer avonden.....
als de tijd het toelaat

Heb ook eindeijk de slaapstand ontdekt, was daar al helemaal niet mee bezig. Maar in profielen.......
Werkt de slaapstand eigenlijk anders dan de flightmode? maw worden er meer zaken uitgezet in de slaapstand dan in flightmode?

Verwijderd

@ Piano,Zoals ik al eerder voorstelde... bij problemen met je router probeer altijd even een andere router (op een andere plek). Routers werken vrijwel altijd probleemloos met alle apparaten maar vrijwel betekent dat het soms om onverklaarbare reden niet werkt.... dat kan die ene WIFI stick, laptop, tablet of telefoon zijn.... het verdwijnen van gegevens uit de router (zoals het MAC adress) is niet zoals het hoort ......

@Roon,

Voorstel blijft gewoon staan hoor komende week ben ik gewoon te druk en na dat volgende weekend regelen we wat, geen probleem.

@John,

Dat is helaas meestal het geval... "uitkleden" van een ROM kan best goed doen maar voor mijzelf is er meer nodig om een ROM te instaleren.. je moet niet vergeten dat als je de meeste app,s uitzet je min of meer hetzelfde doet (alles wat niet draait gerbruikt geen geheugen) en door bijvoorbeeld Nova te gebruiken als Launcer (of een andere als je dat beter vind werken) doet hij ook nog eens wat je wilt.
Mijn eigen ervaring met uitgeklede ROM,s is dat er vaak spontaan gekken dingen gebeuren das niet erg als je telefoon er echt veel sneller van word maar in dit geval vind ik het gewoon niet lonen, Ik heb al de meeste apps vervangen door andere zoals dailer, camera (4.3 cam) launcher enz vrijwel all stock apps zijn uitgeschakeld of verwijderd.

En jup mijn eerste PC was een IBM Xt mijn eerste Computer was een Phillips... et een 8080 cpu en 8" floppy drive was net zo groot als een tafelmodel koelkast :) Het moederboed van de IBM Xt heb ik nog steeds aan de muur hangen en hij werkt ook nog steeds....

• DarkCh1ld
Lord_Dain schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:20:
@Dark, heb je whatsapp op je interne geheugen of op de SD kaart installed? probeer eens op intern geheugen als je dat nog niet hebt gedaan
Heb ik al geprobeerd, makes no difference :(

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn HTC Desire en ik heb de filters dusdanig ingesteld dat ik drie telefoons over heb. link. Wat zijn de voor en nadelen van elke telefoon die niet in de specs staan?

• john43
@phrozencrew2
Ok de eerste computer de ik kocht was een sinclair ZX81 met 1 Kb geheugen

De rom versie is inderdaad een uitgeklede B196 maar haalt ruim 7500 als ik het mag geloven
Ik ga hem er wel opzetten ivm de lovende woorden van de spaanse fora over deze " slim " versie.
De OTA zal niet meer werken bij mij omdat er niets meer van T Mobile terug te vinden is in de Y 300

Overigens kwam ik er achter dat ik de beltoon voor mail niet meer apart in kan stellen.
Wel voor berichten en meldingen etc
Toch ergens iets fout gegaan in de B194?

[ Voor 5% gewijzigd door john43 op 21-09-2013 21:22 ]

Verwijderd

@John43,

Dat is nu net een van die dingen waar ik niet van houd.... Bijna altijd is een ROM kreupel... Ik heb al jaren een eigen ringtone en geluid voor mail.... verbeteren prima maar als men het goed doet blijft de rest intact...
Ik word altijd pissig wanneer ik een ROM instaleer en er dingen niet blijken te wezen of niet goed werken. Op mijn tablet heb ik heel veel ROM,s geprobeert en ben geeindigd waar ik begon de CM10 ROM... die werkt perfect is sneller en geeft de tablet meer functies... en met de Y300 heb ik geen moeite met de stock ROM moet ook zeggen spelen met ROM,s is niet mijn hobby veel mensen vinden het gewoon leuk ROM,s te proberen en das ook een hobby ik ga voor makkelijk en de OTA kan je terug krijgen je kunt altijd een stock ROM instaleren..... ik neem aan dat je een backup gemaakt heb van je orginele ROM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
@phrozencrew2

Het is inderdaad vervelend als je dingen kwijt raakt.
Gelukkig heb ik bijna altijd direct een back up je van hetgeen ik nodig heb.
Dus ook van de HUAWEI veel back up bestanden. Zowel de originele als de test speeltjes.
Ik vind het leuk om te proberen er het maximale uit te halen maar ben zeker geen expert.
Dus errug voorzichtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik voor de Y300 de gratis cloud storage van Huawei. Ik maak af en toe een backup en zet die op de cloud (en een kopie op de laptop). Het is wat lastig die cloud service te vinden maar Huawei heeft een hoop dingen die ze niet echt openbaar aanprijzen... Ze zijn zelfs een programma begonnen met maandelijkse updates maar ze zijn begonnen met de High end toestellen al hebben ze gezegd ook de budget toestellen niet te vergeten.... maar ze zeggen daar in China wel meer..... Veel informatie vind je vreemd genoeg in Canada waar Virgin een partner is van Huawei... Hier loopt het allemaal erg stroef T-Mobile heeft alles wat nodig is al een poosje bij Huawei bezorgt maar blijkbaar zijn ze daar de weg kwijt. Ook de apps voor de Huawei cloud storage zijn hier nergens te vinden maar als je die van de Huawei site plukt kun je gewoon je telefoon aanmelden en de storage gebruiken. Moet wel zeggen dat ik de Mega app voor Droid beter vind werken en die geeft heel wat meer gratis opslag die gebruik ik voor mijn foto,s en video,s die gaan automatisch naar de cloud en de Mega app draait prima op de achtergrond en gebruikt geen geheugen tot er wat te versturen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Die claudservice accepteert alleen maar telefoonnummers die met 086 beginnen
Nederland begint met 031....

Dus registreren ok maar inloggen homaar.

Alle apps die ik uit de huawei appstore oplepel zijn of wat ouder of in een karakterset die ik herken als chinees.
En dat leest voor mij erg slecht.
Chinees eten ok maar chinees lezen.... pppfff

[ Voor 40% gewijzigd door john43 op 22-09-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon nummer ?

Ik heb gewoon een account aangemaakt met een mail adres en een password.... er werd alleen gekeken of het een Huawei toestel was en die werk keurig herkent en dat was alles... de app en de cloud is volledig in het Engels de losse apps zijn ook gewoon via het Xda forum te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
als ik in wil loggen bij cloud backup start het inlogscherm met een landcode.
Daar staat automatisch 086 en daarna kan je het eigen nummer invullen.
Er zijn beperkt nog een paar andere landcodes beschikbaar.
Niet mijn landcode 0031 of +31
Maar verder kan ik wel inloggen met mijn account bij huwei cloud service maar niet bij de backup service.

[ Voor 8% gewijzigd door john43 op 22-09-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 17:28
Heb sinds gister een Y300 met firmware V100R001C00B174. Als ik met het toestel laat zoeken naar een update zegt ie dat die er niet is maar op de huawei site kom je175 tegen als download. Is dit wijs om die er gelijk in te pushen. Hoe dat ook moet is nog uit te pluizen. Maar het grootste probleem tot nu toe is dat de app Viber niet goed werkt. De tegenpartij hoort mij niet en ik hoor hen wel. Met een "gewone" telefoonverbinding werkt het allemaal wel, het is dus niet het microfoontje wat niet zou werken. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een "branded" toestel heb kun je die 175 er niet zonder meer opzetten. Als je een T-Mobile "branded" toestel heb komt er een update aan naar 192. Op het T-Mobile forum vind je daar meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@john43

Aha, Ik heb alleen de opslag in gebruik. de backup maak ik op het toestel en dan zet ik een kopie van de backup op de cloud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
@phrozencrew2, ik heb 'm van de kijkshop. Dus helemaal vrij van allerlei provider reut. En die kopie van je backup, in welke cloud van huawei plaats je die? Is dat de app Huawei Cloud Storage? En heb jij eens een probleem gehad met viber?

[ Voor 20% gewijzigd door scofield op 22-09-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
Hallo.

Wat ik mij afvraag met betrekking tot het niet aankomen van whatsapp berichten en ook bericten van heb ik nu ontdekt Hangouts.
Zoals geschreven komen deze pas na een half uur of langer aan als het scherm uitstaat en de telefoon in slaap.

Is dit probleem nu alleen bij mij en die paar mensen die gereageert hebben of is het een stuctureel probleem van deze telefoon?

Groetjes

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@scofield,

Van de Kijkshop dus vrij? Tot nu toe verkocht de Kijkshop de T-mobile versie eerst de versie zonder simlock nu de versie met simlock. Het is eigenlijk heel eenvouding, als je een unbrandend toestel hebt kun je de updates van Huawei zelf zo instaleren. Dan kun je geen T-Mobile update gebruiken. Als je kijkt voor updates zou hij de laatste Huawei update laten zien die moet je dan instaleren. O, en ik gebruik geen fiber dus ook geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Hoe lang duurt die cashback eigenlijk doorgaans? want het is nu al een maand geleden dat ik het heb opgestuurd en nog geen bericht ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Cooler_King schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:41:
Hoe lang duurt die cashback eigenlijk doorgaans? want het is nu al een maand geleden dat ik het heb opgestuurd en nog geen bericht ontvangen.
Ik heb geen bevestiging ontvangen, en ze hebben de volle 10 weken genomen om het over te maken, maar het is wel gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Ik merk nu dat ik toch wel op erg veel netwerken niet op de wifi kom, niet alleen thuis. zou ik een brak toestel hebben?

Ook merk ik dat er apps spontaan verdwijnen. De iconen blijven dan wel in het scherm staan. volgens mij gebeurt dit als ik de telefoon via usb aan de computer heb gehad. <-edit: ontkoppelen en opnieuw koppelen van de sd kaart verhelpt dit. maar het blijft vreemd en ongewenst

[ Voor 15% gewijzigd door pianoman op 23-09-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Weet iemand nog een leuke, lichte en stabiele rom voor deze telefoon?
Ben die Huawei rom met Emotion UI een beetje beu aan het worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:46:
@scofield,

Van de Kijkshop dus vrij? Tot nu toe verkocht de Kijkshop de T-mobile versie eerst de versie zonder simlock nu de versie met simlock. Het is eigenlijk heel eenvouding, als je een unbrandend toestel hebt kun je de updates van Huawei zelf zo instaleren. Dan kun je geen T-Mobile update gebruiken. Als je kijkt voor updates zou hij de laatste Huawei update laten zien die moet je dan instaleren. O, en ik gebruik geen fiber dus ook geen probleem
Bij de Kijkshop kan je twee versies kopen. T-Mobile prepaid (die was een periode sim-lockvrij, nu niet meer) en een los simlockvrij toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Precies DarkCh1ld, die laatste bedoel ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan hij gewoon de laatste ROM van Huawei via een OTA instaleren...... (of natuurlijk ff downloaden en op de INTERNE storage zetten (interne SDcard al blijf ik dat een vreemde benaming vinden)

Hier in Alkmaar hebben ze alleen de T-Mobile versie bij de Kijkshop.... kwist niet dat andere vestigingen wel de unbranded hebben hier hebben ze die wel overal in de telefoon winkels.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pianoman,

Dat iconen verdwijnen nadat je SD kaart ontkoppelt is (dat gebeurt namenlijk als je de telefoon aan de pc koppelt, de SD kaart word dan externe storage voor de pc/laptop. Bijna elk toestel heeft dat. Het beste is als je de telefoon aan de pc/laptop heb gehad even het toestel herstarten en alles werkt naar behoren. Na het ontkoppelen van de SD kaart, je zult zien dat alleen icoonen/apps verdwijnen die op de externe SD kaart staan, is de link naar de data verbroken. Door te herstarten word alles weer netjes hersteld.

Ik koppel nooit de telefoon maar gebruik wifi explorer gaat bijna net zo snel en als je Chrome gebruikt kun je ook gewoon hele folders overzetten (andere browsers ondersteunen alleen losse files)

Ik heb dit verschijnsel op all mijn telefoons en tablets en het komt altijd voor wanneer er data is overgezet en alleen bij apps die op de externe SD kaart gezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Ben nog een beetje noob in het flashen en rom gebeuren maar wat is dan OTA? En welke truken moet ik dan gaan uithalen?
Modelnr. is Y300-0100, EmotionUI 1.0, 0100V100R001C00B174 wat ook het build nr is. En zo te zien denk ik dat het op 18 feb 2013 op de fabriek erop gezet is.

[ Voor 40% gewijzigd door scofield op 23-09-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OTA is "Over the Air" Werkt helemaal vanzelf maar als dat zou werken ziet de telefoon het zelf.... downloaden is de andere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucr50
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-08-2024
digital_ownage schreef op maandag 23 september 2013 @ 18:24:
Weet iemand nog een leuke, lichte en stabiele rom voor deze telefoon?
Ben die Huawei rom met Emotion UI een beetje beu aan het worden...
Kijk hier http://www.modaco.com/top...r-huawei-ascend-y300g510/

Heb er hier al eeen aantal van geprobeerd, maar alles blijft persoonlijke voorkeur.
De meeste zijn gebaseerd op stock, de op CM gebaseerd hebben niet de volle functies.

Probeer maar, je kan weinig om zeep helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:20:
@Pianoman,

Ik koppel nooit de telefoon maar gebruik wifi explorer gaat bijna net zo snel en als je Chrome gebruikt kun je ook gewoon hele folders overzetten (andere browsers ondersteunen alleen losse files)
Welke wifi explore bedoel je? heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb een link.....

Google Play: WiFi File Explorer PRO

Er is ook een gratis versie maar de betaalde kan meer. Er zijn natuurlijk veel meer apps die min of meer hetzelfde kunnen maar ik persoonlijk raad deze aan. Je kunt alles doen wat je ook kan met de USB verbinding en je heb geen last van het ontkoppelen van de SD kaart.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Elke keer als de toetsenbord omhoog komt, krijg ik de "select input method" in de notificatiebalk. Kan ik dat ook uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donkoking
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 09:48
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:30:
Ja ik heb een link.....

Google Play: WiFi File Explorer PRO

Er is ook een gratis versie maar de betaalde kan meer. Er zijn natuurlijk veel meer apps die min of meer hetzelfde kunnen maar ik persoonlijk raad deze aan. Je kunt alles doen wat je ook kan met de USB verbinding en je heb geen last van het ontkoppelen van de SD kaart.
Ik gebruik zelf Airdroid, leuke interface.
Airdroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@noFearz,

Het lijkt erop dat je meerdere toetsenborden het geinstaleerd... Als je er een als default insteld dat zal de telefoon niet meer vragen welke je wilt gebruiken. Als je een pop up krijgt met de vraag eenmalig of elke keer de geselecteerde te gebruiken zal de vraag ook niet meer gesteld worden.

In de settings vind je dit bij "taal en invoer" daar kun je de gewenste invoermethode instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Donkoking,

Airdroid is ook prima!, Ik ben een gewoonte mens en gebruik al jaren hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand vroeg me de fotoapp te laten zien die ik gebruik dus heb ik er maar een videotje van gemaakt. wellicht leuk om mijn Y300 eens te zien en anders jammer :)

[YouTube: http://youtu.be/-lLIR3nQfQg]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
B192 voor T-Mobile is beschikbaar (vandaag de hele dag zitten F5-en :) ) Screenshot volgt!

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.dekeijzer.eu/tnet/t-mobileB192.png

[ Voor 29% gewijzigd door Richard op 24-09-2013 16:39 . Reden: Zie Edit Tag. ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It runs like Silk.... Grappig, ik maakte vanmorgen voor iemand een video en toen liet ik nog zien dat de update er nog niet was.. Na downloaden en het optimaliseren van 177 apps.... (ik heb geen 177 apps geinstaleerd maar goed..) Hier een screenshot van de Y300 MET de 192 ROM draaiend en wel.

Het totale updaten duurt ongeveer 20 min inclucief downloaden van de data.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-lMUbmziEGqY/UkGuI1YA6mI/AAAAAAAAONY/NryPfhPOZh8/w512-h853/24-09-13%2B-%2B1

Ook het veiligheidslek (beide) zijn nu gefixed.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ZxILkTZa3Vg/UkGvibZYNII/AAAAAAAAOOM/nsg5oxZGXos/w512-h853/24-09-13+-+1

Ik ben blij dat Tom van T-Mobile er duidelijk werkt van gemaakt heeft en hij er nu eindelijk is, dit werkt echt veel beter dat die kreupele ROMS (met alle respect).

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hier draait ook alles soepel. Ook wel fijn om te melden dat een simlockvrije simlockvrij blijft.

20*350ZO45°

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste