• nyron
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-09 15:08
Zag net een Nederlandse Lewa OS versie op http://www.modaco.com/top...-os-412-rom/page__st__140.

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Bedankt voor alle hulp !
Met methode 2 geunrooted, twrp - supersu - titanium erop gezet.
Alles werkt.

Verwijderd

Voor alle, Er komt binnen een week een update van de ROM van T-Mobile...

Ik was daar al een poosje bezig meer los te krijgen maar vorige week heeft men dan eindelijk de update goedgekeurd en naar Huawei verzonden. Hij zou binnen twee weken als OTA kunnen worden geinstaleerd. De eerste week is voorbij dus nog een paar dagen wachten en hij zou voor iedereen (die de T-Mobile versie heeft) beschikbaar moeten zijn.

De link naar het topic op het T-Mobile forum is deze https://forum.t-mobile.nl...expert-208703/index3.html

Het zou gaan om versie 195 of zelfs hoger en ook de security problemen zijn ermee opgelost.
De informatie over de update komt van T-Mobile zelf dus het is niet een of ander vaag gerucht :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 11:25 ]

• MalcolmX
  • Laatst online: 15-04-2024
Trouwens, heeft iemand geprobeerd te rooten via deze methode? http://huaweinews.com/2013/07/root-huawei-ascend-y300/
Lijkt me de makkelijkste...

Verwijderd

Ik wacht met rooten tot ik weet wat de update doet.... gezeur met niet werkende camera en andere bugs is alleen extra werk. Zolang er geen goede CM ROM is zie ik geen echte reden de ROM te vervangen. Als je de bloatware uitschakeld en NOVA instaleerd werkt de Y300 als een speer...

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:09
Die camera en bugs zijn redelijk makkelijk te fixen, maar als er een OTA aankomt zou ik er ook op wachten.

Ik ben zelf ook wel fan van CM, alleen moet ik zeggen dat lewaos wat mij betreft net zo smooth en goed werkt.

Verwijderd

Als het goed is deze week...... maar wat extra aandringen bij T-Monlie kan nooit kwaad :) Ik heb een link naar die info geplaatst. helaas zijn er zo goed als geen gebruikers daar dus de druk voor informatie kwan eigenlijk alleen van mij lolz. Als iedereen hier even daar laat weten hoe we naar die update uitkijken....

Maar hij zou er nu echt aankomen volgens de persoon die de software heeft getest en naar Huawei heeft verstuurd.....

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:18:
Voor alle, Er komt binnen een week een update van de ROM van T-Mobile...

Ik was daar al een poosje bezig meer los te krijgen maar vorige week heeft men dan eindelijk de update goedgekeurd en naar Huawei verzonden. Hij zou binnen twee weken als OTA kunnen worden geinstaleerd. De eerste week is voorbij dus nog een paar dagen wachten en hij zou voor iedereen (die de T-Mobile versie heeft) beschikbaar moeten zijn.

De link naar het topic op het T-Mobile forum is deze https://forum.t-mobile.nl...expert-208703/index3.html

Het zou gaan om versie 195 of zelfs hoger en ook de security problemen zijn ermee opgelost.
De informatie over de update komt van T-Mobile zelf dus het is niet een of ander vaag gerucht :)
Volgens mij is veel van de info op bovenstaande site van jouzelf afkomstig, waarbij je jouw wensen zovaak herhaalt, dat het lijkt alsof T-Mobile het zegt :)
Van die T-Mobile medewerker MartenZ heb ik niet zo'n hoge pet op, die heeft alles van 'horen zeggen' en houdt al tijden lang z'n snavel.

Excusez moi, je hebt MartenZ inderdaad weten te activeren. Dank daarvoor. Nou maar hopen dat het resultaat heeft!

[ Voor 4% gewijzigd door JakeNL op 13-09-2013 09:36 ]

Verwijderd

aanvulling: Geen probleem en geen exucces nodig :)

Na een hoop aandringen van mij om duidelijkheid is er door MartenZ (van T-Mobile) een duidelijk antwoord geplaatst. Zoals bij alle providers loopt dit soort zaken zelden via een Nederlandse vestiging maar via het hoofdkantoor en T-Mobile is nu eenmaal Duits.. De meeste posts zijn inderdaad daar van mij en dat omdat men erg vaag was.... Ik geef ze absoluut het voordeel van de twijfel binnen de door MartenZ gestelde termijn! Die termijn is in mijn ogen ook redelijk.

Als er dan nog steeds geen update is kan er met de toezegging bij een andere afdeling opheldering gevraagd worden :)

Ik heb zelf geen enkel probleem met rooten of een andere ROM, maar met de beperkingen van de hardware van de Y300 is er gewoon niet veel extra uit te halen.... het enige wat mij niet beviel aan de Y300 is de Huawei schil maar dat is in a minuut opgelost met een andere launcher... het beperkte ROM is en blijft een zwak punt en als je alles wat je niet nodig heb verwijderd of utschakeld haal je er denk ik bijna alles uit.. overklokken bijvoorbeeld zal niet veel goed doen en de camera hardware gaat niet snell werken of betere foto,s maken met een andere ROM... ( ik gebruik Snap als camera en dat geeft je wel de mogelijkheid de video resolutie aan te passen en gewoon in 16:9 formaat video,s op te nemen waarbij ook de codec en butrate kan worde aangepast naar je wensen.)

Het vreemde is dat je overal op fora mensen ziet praten over dit toestel maar niemand post op het T-Mobile forum... dit terwijl ik denk 95% van de Nederlandse Y300,s bij T-Moblie vandaan komen... Zoals je al aangaf ik heb de boel daar een beetje wakker gemaakt, maar hoe meer mensen daar een berichtje achter laten over dit onderwerp hoe beter het is... ik kan moeilijk verwachten dat T-Mobile voor een zeurende klant harder gaat lopen.... Ik hoop gewoon een beetje dat wat meer mensen aangeven op het T-Mobile forum dat ze graag de update willen hebben....wie weet krijgen ze het dan zelfs voor elkaar om de versie naar 4.2 te brengen vergeet niet T-Mobile is een grote klant van Huawei.... het hele T-Mobile 4G netwerk draait op Huawei hardware in Nederland....

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2013 10:38 ]

• klaphek
MalcolmX schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:37:
Ik wil mijn telefoon nu ook gaan rooten, maar ik zit eigenlijk al vrij snel vast.
Ik wil het via deze methode doen: http://huawei-y300.tumblr...ot-huawei-ascend-y300-all
Ik heb de unlockcode al aangevraagd via Huawei en ook gekregen. Daarna koppel ik mijn Y300 aan de pc(Windows XP) en is het de bedoeling dat ik de Huawei_drivers.exe installeer. Alleen lukt dat mij niet...Ik kom niet in de map MobilePhoneDrivers,waar die drivers dus zitten...

Hopelijk kan iemand helpen of misschien is er een filmpje van hoe je de Ascend Y300 kunt rooten. Dat zou makkelijker zijn denk ik.
Moet je even downloaden, staat in begin van dat artikel onder kop "What you need"
Y300 Root Tools & Huawei USB driver - Download 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memorable
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-07 17:14
Ondertussen heb ik ook lewa OS geïnstalleerd en ik moet zeggen het ziet er echt goed uit.
Helaas zijn er nog een aantal dingen die niet vertaald zijn naar het Engels, zoals een gemiste oproep.
Ook is er geen manier om OTA up te daten, geloof ik.

Zeker voor de levensduur van je batterij is deze rom een aanrader, b194 slurpte mijn batterij binnen 12 uur leeg.

Weet iemand ook hoe je de apps in de appdrawer kan sorteren?

P.S.: voor de mensen die de Chinese Lewa OS willen installeren kan ik dit afraden. Je kan zoals een gebruiker op de modaco forum ook al zei een gesprek niet ophangen.
Verder kon ik geen google play store openen nadat ik het geinstalleerd had.
Veel onderdelen zijn ook onvertaald gelaten.

[ Voor 25% gewijzigd door Memorable op 13-09-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Memorable; welke heb jij geinstalleerd? Degene met spaans/chinees/engels werkt nl. perfect.

Met More locale (en more locale2) kan je de nederlandse taal krijgen in je apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalcolmX
klaphek schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:11:
[...]

Moet je even downloaden, staat in begin van dat artikel onder kop "What you need"
Y300 Root Tools & Huawei USB driver - Download 1.4
Ja,die heb ik al gedownload, maar ik weet niet hoe ik die moet installeren. Gewoon .exe bestand uitvoeren? Want als ik hem via die Windows Wizard probeer, lukt het niet. Hij vindt hem die niet. Deze manier lukt niet:http://developer.android.com/tools/extras/oem-usb.html

Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/mJjTu.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door MalcolmX op 13-09-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:28
Heeft de T-Mobile versie van de Y300 nu al een nieuwere firmware gekregen waarmee de bekende Y300 problemen zijn opgelost?

En indien dit niet zo is, is het toestel dan nog wel prettig om mee te werken?

Ik hoop vanavond een Y300 aan te schaffen bij de Kijkshop maar ben er nog niet helemaal uit welke versie ik het best kan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Firmware zou binnen nu en een week beschikbaar moeten wezen https://forum.t-mobile.nl...expert-208703/index4.html

Ik heb 2 Y300,s en vind ze meer dan oke... natuurlijk is het een budget telefoon en hij heeft erg weining RAM.. (512Mb) maar verder werkt het allemaal opvallend goed... de kamera is erg langzaam maar als hij opgestart is maakt hij bij goed licht redelijke foto,s en bellen is probleemloos. de UI is minder maar dat kun je eenvoudig aanpassen, alle apps staan standaard op de homescreens en dat geeft een puinhoop vind ik... even een launcher naar smaak instaleren en dat is opgelost (ikzelf gebruik Nova Prime).

enige wat ik niet vind werken is Google voice search.... dat heeft gewoon meer RAM nodig en een wat snellere cpu... maar verder werkt bijvoorbeeld Riptide GP2 zonder haperen dus dat is dik in orde. Standaard staat de opslag op intern geheugen maar met een SD kaart en se juiste setting kunnen je apps naar de SD dus alle opslag die je will... Heel leuk telefoontje ik heb de eerste gekocht voor 99 euro en kreeg 20 euro terug van Huawei maar ik geloof dat die actie niet meer loopt... Als het goed is dan is hij simlock vrij en heeft een iets grotere accu dan de specificaties melden...bijna 200mAh ipv 1750...

Een telefoon waar je jezelf geen bult aan kan vallen... wel is de kans klein dat er een upgrade komt naar Droid 4.2 een update is onderweg maar het blijft nog even 4.1.1 maar wie weet al men masaal om de upgrade vraagt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memorable
Lord_Dain schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:27:
Memorable; welke heb jij geinstalleerd? Degene met spaans/chinees/engels werkt nl. perfect.

Met More locale (en more locale2) kan je de nederlandse taal krijgen in je apps.
De rom van htc mania, ofwel de spaanse versie.
Het werkt heel erg goed maar perfect zou ik het niet willen noemen.
Voor dagelijks gebruik is deze rom dikke prima

Op de 'bugs' van mijn vorige post na is er ook nog dat 24u weergave op de stock lewa lock screen niet werkt elders werkt het wel.
Opgelost na het nog een keer uit en aan te schakelen en te rebooten.

Nu nog de apps te kunnen sorteren hmmm..

[ Voor 13% gewijzigd door Memorable op 13-09-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik heb google keyboard geïnstalleerd om tekst te kunnen invoeren dmv swipen. Als ik dat keyboard activeer kan ik wel blauwe strepen over het toetsenbord trekken, maar er komen geen woorden. Als ik gewoon letters aantik krijg ik wel allemaal woorden om uit te kiezen, dus hij heeft wel een dictionary. wat zou er nog mis kunnen zijn?

• klaphek
Ik heb even een vraag over de SD kaart die ik er in heb zitten.
Wanneer ik een apk installeer wordt er gevraagd of er op sd 0 of sd 1 geinstalleerd moet worden.
Welke van de 2 is nu mijn eigen sd kaartje?

Verwijderd

Als je gewoon even de filemanager opent die is bijgeleverd kan je dat direct zien.... maar 0 is de ingebouwde en 1 de tweede dus de kaart die je toegoegd heb.. (in de stockROM) geen idee wat andere ROMS er van maken

• Leader98
Hier net een verse Y300 in gebruik genomen.
Mooi toestel en alles werkt prima.

Alleen het aanvragen van de unlock code via http://www.huaweidevice.c...olicy.do?method=preUnlock gaat niet omdat het opvragen van de product ID op de een of andere manier niet werkt...

Als ik de nummerriedel *#*#1357946#*#* invoer en op bellen klik zegt een stem dat het technisch niet mogelijk is.

Ooopss... Tikfoutje... Werkt nu wel!

Kan ik met die unlock de simlock (als ie er al opzit) verwijderen?

[ Voor 27% gewijzigd door Leader98 op 14-09-2013 10:59 ]

Verwijderd

Je zou als je de goede toetsen gebruikt op de dailer gewoon de code moeten krijgen....Je moet wel precies intikken wat er staat... het zit standaard in de ROM en elke Y300 moet gewoon het ID geven bij die code die is niet toestel gebonden.

Verwijderd

de unloack code is voor de bootloader... heeft niets met het simlock vrij maken te maken even een simkaart van een andere provider proberen maar als je een T-Mobile versie heb is hij simlock vrij...
De bootloader moet unlocked zijn als je andere ROM,s wilt gaan instaleren buiten de officielle T-Mobile ROM om.. verder doet het niets. Het zet als het ware de deur open voor de andere ROM,s vandaar dat met het unlocker noemt :)

Verwijderd

Voor de mensen die de witte achterkant niet mooi vinden....

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-bTAeA3ktjcs/UjMyQkqA_QI/AAAAAAAANik/nzn9iSmJwCg/w895-h669-no/13-09-13+-+3

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-wnIk-nvIuV8/UjMyQnYPaQI/AAAAAAAANiU/CKfyYsx3j6I/w895-h669-no/13-09-13+-+1

Past perfect en ziet er beter uit als een zwarte backplate, kosten nog geen 7 euro...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2013 14:28 ]

• klaphek
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:28:
Als je gewoon even de filemanager opent die is bijgeleverd kan je dat direct zien.... maar 0 is de ingebouwde en 1 de tweede dus de kaart die je toegoegd heb.. (in de stockROM) geen idee wat andere ROMS er van maken
OsmAnd wordt iedere keer op het systeemgeheugen geinstalleerd, ondanks dat de systeeminstellingen op SD kaart staat.
In OsmAnd kan ik kiezen voor sd0 of sd1 waar sd0 de sd kaart blijkt te zijn. heel verwarrend.

Verwijderd

Sorry je heb gelijk.... Ik was in de war met mijn tablet.. Ik gebruik Totalcommander en daar zie ik nu dat op de Y300 de externe SD kaart SD0 is en niet 1... ikke fout .... het voordeel van Totalcommander is dat je altijd als je een SD kaart opent je de grote ziet dus vergissen is bijna niet mogelijk dan... Ik heb geen idee wat OsmAnd is dus weet niet waar je het daar kan zien.

• klaphek
OsmAnd is een offline route planner met OpenStreetMaps kaarten.

Verwijderd

Ahhh oke ik heb Navigon op de Huawei :)

• Lord_Dain
Ik zoek ook nog een goede offline navi voor m'n vriendin. Sygic geprobeerd maar die blies mij niet echt weg. Ik ga iig die Navigon en OSM eens checken. Hoe vinden jullie GPS werken op de Y300?

Verwijderd

Navigon werkt perfect het laat lopend exact zien hoe langzaam ik naar de supermarkt loop dus ik neem aan dat de GPS uitstekend werkt... (ik moest het toch ff testen:P) Hoe het in de auto werkt heb ik nog niet getest maar de snelheid geeft hij wel juist aan als ik gps gebruik in de auto.

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 10:10
De nieuwe maps laat mij ook zien waar ik uithang
Zelfs vanuit huis de achtertuin in kon ik vanmiddag al een lauw stipje ( de telefoon dus) met pijlpunt zien bewegen....richting de vijver achter het huis. fraai maar niet fraai dat je zo benaderbaar wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door john43 op 14-09-2013 21:02 ]

Groet, John woonplaats Emmen

• asros
  • Laatst online: 16-06 09:38
Mapfactor Navigator is een goede gratis navigatie. Met offline kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:21
Iemand recent een Ascend Y300 gekocht bij de kijkshop? Zat er een simlock op het T-mobile prepaidpakket? Ik lees verschillende reacties in dit topic, meeste reacties melden dat er geen simlock is, maar een enkeling loopt tegen een simlock aan. Ik vermoed dat Kijkshop niet moeilijk doet over het terugbrengen als er wel een simlock op blijkt te zitten.

Telefoon is niet voor mezelf. Unlockcodes aanvragen via Ebay doe ik dus liever niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Als je het topic van begin tot einde door had gelezen, dan kon je zien dat tot een bepaalde datum niemand een simlock had (ondanks dat T-Mobile/Kijkshop dit juist wel aangaf). Na een bepaalde datum doemde er "opeens" gesimlockte toestellen op, dus JA, tegenwoordig hebben ze een simlock. en JA, Kijkshop gaat er zeker moeilijk over doen, omdat ze bij verkoop al aangeven dat er een simlock opzit, dus dat is geen reden 'm terug te kunnen brengen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
chielmi schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:24:
Iemand recent een Ascend Y300 gekocht bij de kijkshop? Zat er een simlock op het T-mobile prepaidpakket? Ik lees verschillende reacties in dit topic, meeste reacties melden dat er geen simlock is, maar een enkeling loopt tegen een simlock aan. Ik vermoed dat Kijkshop niet moeilijk doet over het terugbrengen als er wel een simlock op blijkt te zitten.

Telefoon is niet voor mezelf. Unlockcodes aanvragen via Ebay doe ik dus liever niet ;)
Ik heb er vrijdag een gehaald bij de Kijkshop.
Zal vanavond even nagaan of ie een simlock heeft.

Wel geven ze bij de Kijkshop aan dat je de foon niet kan terugbrengen als ie niet bevalt (of dat zo mag weet ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet echt de beste plek om een telefoon te kopen.... bijna elke telefoonwinkel heeft ze ook en daar kunnen ze je gewoon informeren of hij wel of niet met een simlock komt.... en ze leveren de telefoon werkend af dus als je je eigen simkaart meeneemt heb je ook gelijk waterdicht bewijs... Zoals aangegeven, Kijkshop zal zeker GEEN geld terug geven sinds de eerste dag verkoop men de Y300 bij de Kijkshop onder de vermelding dat hij een T-Mobile simlock heeft. Dat in eerste instantie de Kijkshop ze zonder simlock verkocht was alleen een meevaller. Er gaan een hoop verhalen de ronde in over wel of geen simlock, wat ik vernomen heb is dat de eerste zending van Huawei zonder simlock was en dat was niet zo door T-Mobile gepland :) alle latere toestellen komen gewoon met de gebruikelijk simlock.
Helaas heb ik geen serienummers om te zien welke de toestellen uit de eerste zending komen... (en of het werkelijk zo in elkaar steekt kan ik ook niet zeggen al komt de informatie van een verkoper bij The Phonehouse die had op een gegeven moment toestellen met en zonder simlock nadat hij bijna door zijn eerste voorraad heen was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Reden waarom Kijkshop als hoog aangeschreven stond bij het aanschaffen van een Y300, was dat daar de Thuiskopieheffing niet werd geregekend, echter is dat ook weer gewijzigd.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Check! Die moest ik ook betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppezz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-09-2022
Leader98 schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:32:
[...]

Wel geven ze bij de Kijkshop aan dat je de foon niet kan terugbrengen als ie niet bevalt (of dat zo mag weet ik niet).
op Amazon.fr kan je hem aan 96 euro kopen. Ikzelf heb hem nog niet besteld maar heb wel een mail verstuurd en teruggekregen dat hij sim-lock vrij zou zijn.
Message du Service Client Amazon.fr
Dear Customer,

Thank you for contacting Amazon.fr about the item "Huawei Y300 Smartphone Android".

After having researched the item and it's details, I am happy to inform you that the "Huawei Y300 Smartphone Android" is sim-free and you would be able to use this phone in your country with your sim-card.

I hope this information will be useful.

Thank you for choosing Amazon.fr.

Cordialement,
Gagan taneja
Ai-je résolu votre problème?
Oui Non
Pour toute autre question ou information, veuillez consulter nos pages d'aide : www.amazon.fr/aide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Leader98 schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:32:
[...]

Mmm, tot mijn verbazing blijkt de nieuwe Y300 een simlock te hebben...
Zou die nog te verwijderen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus12
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 19:50
chielmi schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:24:

Zaterdag ook Y300 bij kijkshop opghaald, vandaag geprobeerd met andere SIM, helaas blijkt ook dit toestel met simlock te zijn afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik zou het gewoon rechtstreeks bij T-Mobile bestellen als je geen haast hebt: http://shop.t-mobile.nl/e...y300pzw.html?ab_agid=1021

Of gewoon in de T-shop; als je een losse simpakket krijgt is het vrijwel zeker dat het toestel geen simlock heeft. Heb daar ook geen thuiskopieheffing shit betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Leader98 schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:12:
[...]

Mmm, tot mijn verbazing blijkt de nieuwe Y300 een simlock te hebben...
Zou die nog te verwijderen zijn?
Omhoog lezen. Ebay code , 3-4 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Gwunnik776 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:31:
[...]

Je hebt helemaal gelijk dat er 2 verschillend soorten van 'unlocken' zijn.

De SIM heb inmiddels al weten te unlocken (heb nog gewoon een SIM-only abbo nl) door een unlock key te kopen via http://www.ebay.nl/itm/181198701582/ die iemand anders eerder in dit topic al had getipt (dank hiervoor! _/-\o_ ). Werkt prima overigens... gister alle info opgegeven, vandaag de code.

Ik wil echter ook die T-Mobile ROM eraf hebben en een wat slankere, relaxtere custom ROM erop zetten (iemand n tip? Zit zelf te denken om 'gewoon' voor CM te gaan). Hiervoor heb ik bij Huawei zelf een unlock code voor de bootloader aangevraagd.

Antwoord vandaag van Huawei gekregen dat ik de verkeerde info heb opgestuurd, terwijl dit toch zeker niet het geval is. Dit heb ik al vaker voorbij zien komen in dit topic en dacht dat dit misschien een issue is van de nieuwere batch telefoons waar ook een SIM lock zit, wat eerder niet het geval was.

Wat ik me nu afvraag is of ik afhankelijk ben van Huawei voor het rooten van mn telefoon. Het kan toch ook 'gewoon' op andere manieren? Kan me herinneren dat ik dat namelijk ook met mn oude zo heb gedaan.

Ik ga het allemaal nog even uitzoeken. Als ik erachter kom of, en zo ja hoe, je kan rooten zonder de 'hulp' van Huawei, dan zal ik dat hier even laten weten :)
Ik heb zonet ook die unlock key besteld via de Ebay advertentie (wel de opvolger daarvan dan) die jij aangeeft.

Gek genoeg heb ik ook exact dezelfde ervaring met het aanvragen van de unlock code van de bootloader via de site van Huawei.
Heb jij inmiddels al een code van Huawei gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist van T-Mobile de bevestiging van de build van de update die deze week als OTA beschikbaar komt! De update van de Y300 gaat om de software gebaseerd op versie:V100R001C150B192

Bij mij weten haalt dit alle bestaande bug,s eruit en is het security gat ook gedicht (beide).
Of alles wat sneller word geen idee maar het zal een aantal zake zeker verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:43:
Ik heb zojuist van T-Mobile de bevestiging van de build van de update die deze week als OTA beschikbaar komt! De update van de Y300 gaat om de software gebaseerd op versie:V100R001C150B192

Bij mij weten haalt dit alle bestaande bug,s eruit en is het security gat ook gedicht (beide).
Of alles wat sneller word geen idee maar het zal een aantal zake zeker verbeteren.
Zijn er van die update releasenotes beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee.... ik ben al weken bezig de informatie van T-Mobile los te peuteren.... Het T-Mobile forum word blijkbaar niet gebruikt door de gebruikers van de Y300.... dus ik ben de enige die daar om de updates vraagt en dat laat ze niet echt snel lopen maar zojuist (via een pm nog maar eens gevraagd) dit antwoord gekregen. https://forum.t-mobile.nl...expert-208703/index4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Ben benieuwd of ze ook onderstaande bug oplossen... Is hier al eens aan de orde geweest....

Quote:
Ik heb op mijn KPN-abbo de voicemail ingeschakeld. Als ik gebeld word en niet opneem, zie ik dat de oproep door gaat naar voicemail. In het scherm komt dan een melding 'oproep niet beantwoord en doorgestuurd' te staan. Daaronder een button met OK.
Probleem is, dat als je niet op de OK knop drukt, dat de melding oneindig lang in beeld blijft. Het scherm gaat dan niet uit (het wordt wel gedimd) en hij gaat ook niet in standby, ook al staat die instelling op 1 minuut. Als je niet op de OK knop drukt, dan blijft het toestel altijd in deze status. Ik hoef niet te melden dat hierdoor de batterij snel leeg loopt. Hele rare fout en heb op het internet slechts 1 vergelijkbare melding gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of dat een bug is..... het is wel lastig maar het is gewoon gedaan om te zorgen dat je de gemiste oproep altijd ziet... volgens mij kun je het uitzetten in de settings maar dat heb ik niet geprobeerd, ik heb de voicemail uitstaan dus nooit dat probleem hier gezien.ik dacht dat je de notifications voor verschillende berichten aan en uit kon zetten, ik weet alleen niet meer of dat in de ROM was of bij T-Mobile (waar ik mijn abo heb lopen). een hele dag een gedimd scherm kost je inderdaad een hoop van je batt tijd..... volgens mij kan het scherm ook niet uitgaan als er een dergelijke notificatie openstaat het is net als bij sommige andere apps die voorkomen dat het toestel in slaapstand gaat.

Ik weet alleen dat een aantal "echte" bug eruitgehaald zijn en de beveiliging zal op orde zijn (als je Bluebox draait zul je zien dat een en ander openstaat zonder fix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
rowicom schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:06:
Hele rare fout en heb op het internet slechts 1 vergelijkbare melding gevonden.
Je zou dit eens kunnen proberen. Ik heb momenteel geen android dus heb het niet zelf getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet dan bij elke gemiste call dit doen.... gewoon uitzetten werkt veel beter en in de geschiedenis kun je nog steeds zien of je gemiste gesprekken heb. Ik ga er vanuit dat je bij de KPN ook gewoon deze dingen kan aan en uitzetten op je profiel.... maar als dat niet kan is het een oplossing al is hij omslachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Waar zou je het dan uit moeten zetten, Phrozencrew2? In Android kunnen FiberGorilla en ik het niet vinden. Bij KPN kun je het vanuit het reguliere voicemailmenu niet uitzetten. Bij mijn vorige provider Vodafone wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat niet uitgezet kan worden bij KPN gaat het niet lukken... het geeft ook aan dat het geen bug is in je toestel maar dat de fout bij KPN zit.... waarschijnlijk zijn ze bang dat mensen het uitzetten en niet terugbellen..... (wat natuurlijk geld kost) Bij de meeste providers kun je dit gewoon uitzetten. Er zijn zelfs mensen die bij de KPN de hele voicemail niet uit kunnen zetten...... afhankelijk van het abo dat ze hebben of pre paid...... KPN heeft meer vreemde zaken, ik blijf altijd ver van KPN en HI vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Nou ja, geen bug... KPN stuurt een melding dat er iemand naar voicemail is doorgezet, maar de Huwaei-software moet er dan toch voor zorgen dat het toestel evengoed in standby kan gaan? En dat als je 'm ontgrendelt, je dan evengoed direct die melding weer in beeld krijgt voor mijn part?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het hoe het verstuurd word.... Als het een standaard Y300 ding was zou dus iedereen er last van moeten hebben die de inkomende calls doorstuurt en dan zouden er ook veel meer mensen melding van maken. Nu kan het zijn dat erg weinig mensen de combinatie Y300 en het abo zoals jij gebruikt hebben natuurlijk. Ik heb deze klacht ook niet gezien in het XDA Forum dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het een echte bug is in het toestel. Dat je bepaalde dingen niet uit kan zetten bij de provider lijkt mij veel erger.... ik kon het op mijn toestel uitzetten en controleren op de site maar dat is T-Mobile je krijgt die optie dan ook alleen als je provider het ondersteunt. Ik weet niet of je die service kan vinden en dan het vinkje weghalen bij de notificaties... dan werkt de service gewoon maar zou hij geen notificatie moeten geven. ik heb bij vrijwel alle apps dat vinkje weggehaald..... (Niet bij mail natuurlijk en G+) Het moet niet moeilijk zijn die service te vinden maar niet altijd heb je de mogelijkheid de notificaties uit te zetten....

Ik heb zojuist om de changelog gevraagd en hoop dat hij hem op het T-Mobile forum plaatst.
Als ik hem via PM krijg zal ik hem hier wel posten anders staat hij op het T-Mobile forum aangezien de update alleen voor T-Mobile branded Y300,s zal werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de mensen die een Y300 hebben MET simlock.... zoals aangegeven door T-Mobile kun je de simlock gewoon zelf verwijderen... de gegevens kun je bij T-Mobile gewoon opvragen. En ja er staat op die pagina dat er kosten in rekening gebracht KUNNEN worden...niet dat het je altijd wat kost.

http://www.t-mobile.nl/simlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Bedankt!!!

Ik lijk een unlock code te krijgen maar daarmee kan ik de telefoon niet aan de praat krijgen op een KPN sim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is vreemd als het toestel geen melding geeft na het aanzetten (als je de simlock verwijderd heb) zou hij gewoon moeten werken op elk netwerk. Je zou het nog eens met bv een Vodafone sim kunnen proberen maar je hebt een simlock of geen simlock nooit een beetje geen simlock :) Je weet natuurlijk dat het even kan duren voor een netwerk herkent is.... maar dat is hooguit een minuut.
Het lijkt dat KPN en Y300 geen dikke vrienden zijn......

Wat bedoel je overgins met "je lijkt een unlockcode te krijgen" ? JE zou een code moeten krijgen en die in moeten voeren. Meestal werkt het beste om de KPN sim in een GELOCKED toestel te plaatsen, dan de unlockcode in te geven en je zou dan gewoon klaar moeten zijn. Het toestel vraagt meestal zelf om een code als je een andere sim in een gelocked toestel gebruikt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Vandaag 1 gekocht voor mijn vriendin bij de Kijkshop via T-Mobile: zonder simlock! _/-\o_

Het kan dus nog steeds. Ook verkopen ze bij de Kijkshop de simlock-vrije variant (voor 150-20 euro) en de Hi variant (voor 130-20-20 euro). Bij de Hi variant lijkt het wel alsof je 2x 20 euro cashback krijgt, maar we zijn dus toch maar voor de T-Mobile variant gegaan.

[ Voor 63% gewijzigd door nnk op 16-09-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje zonde, meer te betalen als de T-Mobile versie indien hij met simlock komt gratis is te unlocken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Laatst online: 10-08 10:10
bij mijn Y300 werkte het KPN kaartje prima.
heb hem een weekend geleend uit mijn zakelijke telefoon.
Dus durfde ik het wel aan een sim only abo te nemen voor heel weinig.
Ik gebruik mijn telefoon overigens hoofdzakelijk als speelgoed en bel overwegend met het zakelijke blackberry ding.
Veel via wifi en samen met Ziggo bijna overal internet via hotspots
Ik heb overigens al een goede week B194 draaien en ben er tevreden over.
Nog niet naar bugs gezocht waar ik net iets over lees.

Omdat ik alle T mobile shit op de Y300 gelukkig kwijt ben zal ik op alleen de simkaart van Tmobile ws geen OTA update / downgrade krijgen denk ik.

Ik wil ook niet terug naar 192. Die at de accu op /terok hem snel leeg.
Dit probleem heb ik nu niet meer met B194

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nooit een T-Mobile B192 geweest... en als je gelezen zou kunnen hebben is de T-Mobile update gebaseerd op de Huawei B192 update... een update alleen trekt geen accu leeg wel een foute app en die kan in een bepaalde update zitten natuurlijk... en nee, als je geen T-mobile ROM heb draaien ziet hij de update gewoon niet. Ik heb nog geen changelog gezien maar hoop hem morgen te krijgen. Ik heb twee Y300 toestellen en zal dan ook eerst eentje upgraden en kijken of er verschillen zijn (positief/negatief).

Overgins heb ik nergens gelezen dat de 192 upgrade meer van de accu zou vragen maar ik heb natuurlijk ook niet alles gelezen :) dus als je daar meer concrete informatie over heb graag! Maar dan wel van Officiele updates niet geknutselde ROM,s gebaseerd op de originele, das geen goed vergelijk er zijn meer aangepaste ROM,s in omloop die kreupel zijn gemaakt door goedwillende liefhebbers... er is een reden waarom er nog geen echte CM10 is voor de Huawei Y300....(kijk daarvoor maar eens op XDA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:56:
Dat is vreemd als het toestel geen melding geeft na het aanzetten (als je de simlock verwijderd heb) zou hij gewoon moeten werken op elk netwerk. Je zou het nog eens met bv een Vodafone sim kunnen proberen maar je hebt een simlock of geen simlock nooit een beetje geen simlock :) Je weet natuurlijk dat het even kan duren voor een netwerk herkent is.... maar dat is hooguit een minuut.
Het lijkt dat KPN en Y300 geen dikke vrienden zijn......

Wat bedoel je overgins met "je lijkt een unlockcode te krijgen" ? JE zou een code moeten krijgen en die in moeten voeren. Meestal werkt het beste om de KPN sim in een GELOCKED toestel te plaatsen, dan de unlockcode in te geven en je zou dan gewoon klaar moeten zijn. Het toestel vraagt meestal zelf om een code als je een andere sim in een gelocked toestel gebruikt.
Ik krijg op de T-Mobile pagina na ingeven van het IMEI nummer een unlock code (nogmaals dank voor deze gouden tip!)
Als ik de Y300 daarna opstart met een KPN of met een Vodafone sim vraagt de telefoon eerst de pincode van de sim en daarna verschijnt de melding: "SIM-BLOKKERING opheffen" met daaronder de mogelijkheid om een nummer in te voeren en daaronder de knoppen "Ontgrendelen" en "Negeren".
Als ik de unlock code (16 cijfers) invoer verschijnt "Verzoek voor ontgrendelen network mislukt".

Doe ik iets niet goed?

Update 22:00
Als ik de Y300 opstart met de meegeleverde T-Mobile prepay sim (die tot vanavond prima werkte) krijg ik ook de vraag om sim blokkering op te heffen maar ook nu werkt de code van de T-Mobile pagina niet.
Bellen met de T-Mobile sim gaat nu dus ook niet meer ;w

[ Voor 9% gewijzigd door Leader98 op 16-09-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal ff de batterij eruit (na uitschakelen toestel) en start daarna op met de T-Mobile sim... werkt het probeer dan de KPN sim nogmaals, dit is een vreemde zaak.

Sorry aanvulling staat nu boven mijn post van voor jou aanvulling.....

Nee, dat is de juiste manier... Ik zou even contact opnemen met T-Mobile. En weet je zeker dat je geen tikfout gemaakt heb? zowel de IMEI als de code moet foutloos ingegeven worden... volgens mij kun je dat controleren door nogmaals de code op te vragen via de site.... in het ergste geval krijg je te horen dat die IMEI al ingevoerd is en dan weet je ook gelijk dat het de goede was:)

Het T-Mobile forum heeft een topic over simlock verwijderen en T-Mobile is erg behulpzaam bij problemen... als je niet het toestel zou kunnen unlocken krijg je geen code dus er moet wat fout gaan bij het invullen van de gegevens.... (ik heb mijn IMEI en andere belangrijke gegevens eenmalig in de computer gezet en grooot uitgeprint...... op het doosje zijn de letters erg klein)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Leader98 schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:24:
Als ik de Y300 opstart met de meegeleverde T-Mobile prepay sim (die tot vanavond prima werkte) krijg ik ook de vraag om sim blokkering op te heffen maar ook nu werkt de code van de T-Mobile pagina niet.
Je zou de PUK code eens kunnen proberen ipv de sim unlock code. Baat het niet, het schaadt ook niet.

Ik blijf het trouwens wel merkwaardig vinden dat T-mobile kennelijk met gratis unlockcodes strooit alsof het smarties zijn. Waarom zouden ze dat doen bij een splinternieuwe phone, als ze het pas na een jaar verplicht zijn? Binnen een jaar mogen ze gewoon geld vragen voor een code, omdat je, door een andere sim te willen plaatsen, t-mobile de kans ontneemt om de korting van 30 euro terug te verdienen. Die korting kreeg je nu juist omdat het een prepaidtoestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@grun93 beetje dommig antwoord!

Als T_Mobile je vraagt het IMEI nummer in te voeren dan moet je NIET de PUK code invoeren..... zo simpel is dat. Aan de hand van je IMEI word gecontroleerd of je hem mag unlocken... Niet alle toestellen kun je gratis gelijk unlocken het is gewoon een deal die ze hebben met Huawei vergeet niet dat T-Mobile een heel grote klant is van Huawei ze kopen niet alleen wat telefoons daar het hele netwerk draait op Huawei hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:58:
@grun93 beetje dommig antwoord!

Als T_Mobile je vraagt het IMEI nummer in te voeren dan moet je NIET de PUK code invoeren..... zo simpel is dat.
Dat zou heel dom zijn idd, maar dat was niet wat ik schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Mobile heeft een tool op de site waar je gewoon moet doen wat daar staat.... alles anders is verkeerd dus u advies was dommig. Ik vraag me zelfs af of je bekend bent met die methode maar daar ga ik wel van uit omdat je advies geeft erover.... Neemt niet weg dat soms ook een PUK code gebruikt word om de sim te unlocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:12:
T-Mobile heeft een tool op de site waar je gewoon moet doen wat daar staat.... alles anders is verkeerd dus u advies was dommig.
Ik suggereerde om eens de Puk code in te voeren ipv de sim unlock code. En waar voer je een unlock code in? Niet op de site, maar op het toestel zelf. Ik ging ervan uit dat dat duidelijk was, kennelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Gezellig hier (/sarcasm off). Iemand inmiddels al via OTA de nieuwste officiele t-mobile firmware binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, Je heb gelijk als het gaat om een eventuele toestelblokade op te heffen, ik zat nog bij unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:57:
Sorry, Je heb gelijk als het gaat om een eventuele toestelblokade op te heffen, ik zat nog bij unlocken.
Ik zeg niet dat het werkt, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Ik ben wel benieuwd.

"I'm not crazy, my mother had me tested."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe firmware is nog niet beschikbaar.... en ik hoorde vanmorgen dat de changelog niet beschikbaar is :(... Ik blijf er bovenop zitten maar gezien gisteren door T-Mobile het buildnummer is gegeven heb ik er wel vertrouwen in dat hij echt klaar ligt bij Huawei en elk moment op hun server gezet zal worden.... er zit een week of twee tussen het versturen naar Huawei en het beschikbaar zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 10:56
Me oma van 75 wilt gewoon met de tijd mee gaan, en wilt nu ook een smartphone. Als ik goed heb gelezen is dus de ene met t-mobile sim de goedkoopste, maar is er een kans op een simlock. Waar kan ik deze het beste bestellen? Bij de kijkshop of de t-mobile webshop?

En nog een vraagje, werkt de telefoon een beetje vlot met maar 512mb ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het beste de Y300 in een telefoon winkel kopen (de prijs is gelijk), daar zetten ze hem niet alleen in elkaar maar kunnen ook vertellen of hij simlock vrij is. Hij werkt naar verhouding vlot maar je zult begrijpen dat apps die veel geheugen vragen niet zo geweldig zullen draaien als op een telefoon met meer geheugen.... Als je regelmatig (via de homeknop) de app lijst leegt valt het reuze mee met de snelheid.

En een simlock is alleen een probleem natuurlijk als je vaak van provider wilt wisselen.... gaat je Oma dat echt doen? maar er zijn met en zonder simlock in omloop en wil je het zeker weten adviseer ik koop hem bij een van de telefoonwinkels (je kunt het dan op de bon laten zetten dat hij simlock vrij is....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:47:
En een simlock is alleen een probleem natuurlijk als je vaak van provider wilt wisselen....
Die opmerking snap ik even niet. Wat heeft ''vaak'' van provider wisselen met die simlock te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat als je bij een provider blijft (in dit geval T-Mobile) een simlock geen probleem is... met een simlock kun je niet zonder meer een andere provider gebruiken.... je kunt wel probleemloos van Pre-paid naar een abo gaan maar niet van T-Mobile naar bv KPN. Als je Oma gewoon T-Mobile blijft gebruiken hoeft de telefoon niet simlock vrij te zijn. Het enige wat een simlock doet is het onmogelijk maken de telefoon op een ander netwerk te gebruiken. Dit is gedaan omdat meestal de telefoon met een korting door de provider is aangeboden om geld te verdienen met telefoontjes op HUN netwerk.... vandaar een simlock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik denk dat 90% van de kopers van dit toestel totaal geen interesse heeft in de prepaid kaart (of een abbonement) van T-mobile. Je hoeft niet vaak van provider te wisselen om die simlock er af te willen. Slechts 1 keer is genoeg en dat is in de meeste gevallen direct na aanschaf van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das waar! maar met dit toestel is het gelukkig nooit een probleem aangezien je hem altijd gratis kan verwijderen. Hoewel het heel wat handiger is als je natuurlijk gewoon gelijk de simlock vrije versie heb.
Veel providers gaan trouwens helemaal over op simlockvrije pre-paid toestellen ze worden wel duurder en het zijn nooit de top modellen maar het gaat wel veel handiger worden voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
Welke bumper/hoesje raden jullie aan voor dze telefoon?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een foto geplaatst van wat ik gebruik..... dat is een harde cover maar ze hebben die ook in een zachte versie die ook de boven en onderkant bedenkt kost ook nog geen 8 euro......en je heb dan ook gelijk een zwarte Y300 O-)

http://www.mytrendyphone....ascend-y300-218103c1.html

De afbeeldingen kloppen soms niet helemaal, die zijn gebaseerd op de eerste versie van de Y300 (die had geen flitser)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
http://www.ebay.co.uk/itm...&var=&hash=item58a133a3fd

Ik heb dit dingetje voor mijn vriendin besteld (in het rood). In totaal was ik 3€ ofzo kwijt en het wordt direct verstuurd en is er binnen een week met de reguliere post. Sluit netjes aan en leukt de telefoon ook op, aanrader. edit: deze dus http://i.ebayimg.com/t/S-...9hrEBS!bwomLJ!~~60_58.JPG

Let wel op, wat phrozen aanstipt; er zijn een boel hoesjes in omloop zonder gat voor de flitser. Let hierop anders is het straks heel irritant foto's maken in 't donker ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Lord_Dain op 17-09-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das geen geld en ziet er niet verkeerd uit!

Let overgins goed op waarvan het hoesje gemaakt is! bepaalde materialen rekken uit na een poosje en gaan los zitten.. Ik geef de voorkeur aan een harde cover aangezien de achterkant van de Y300 wel heel er kwetsbaar is met dat dunne plastic plaatje... zoder cover hoor je gewoon de achterkant kraken als de telefoon gebruikt.... en die lipjes waarmee hij dicht zit...... er zijn flip covers voor de Y300 maar die kan ik nergens meer vinden jammer genoeg

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09-2018
Hallo,

Ik heb een vraag en tevens een probleem met deze telefoon van mijn vrouw (haar eerste smartphone).
Heb een Huawei y300 en constateer dat op 3g de whatsapp berichten soms uren onderweg zijn voor deze aankomen.
Als zij toevallig het scherm aanzet komen de berichten binnen en niet eerder !
Nu bestaat er een app in de google play store die heet Push Notification Fixer en dit zou moeten zorgen dat de berichten gelijk binnen komen echter deze werkt alleen bij een telefoon die geroot is.

Nu heb ik geen enkel verstand van telefoons en heb gevraagd bij verschillende telefoon reparatie winkels in de buurt van Alkmaar maar allemaal kunnen ze mij niet helpen zegt men, daar ze blijkbaar een programma nodig hebben voor een root van deze telefoon.

Is er iemand die mij aan een oplossing kan helpen of een adres om dit te laten uitvoeren, of gaat er dan misschien van alles en nog wat verkeerd met de telefoon?
Het is voor mij niet mogelijk om eea zelf te doen.

Mijn vrouw wilde nou juist een goedkope eerste smartphone en te kunnen appen.

Ik hoor graag

Met vriendelijke groet

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
roon2 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:43:
Hallo,

Ik heb een vraag en tevens een probleem met deze telefoon van mijn vrouw (haar eerste smartphone).
Heb een Huawei y300 en constateer dat op 3g de whatsapp berichten soms uren onderweg zijn voor deze aankomen.
Als zij toevallig het scherm aanzet komen de berichten binnen en niet eerder !
Nu bestaat er een app in de google play store die heet Push Notification Fixer en dit zou moeten zorgen dat de berichten gelijk binnen komen echter deze werkt alleen bij een telefoon die geroot is.

Nu heb ik geen enkel verstand van telefoons en heb gevraagd bij verschillende telefoon reparatie winkels in de buurt van Alkmaar maar allemaal kunnen ze mij niet helpen zegt men, daar ze blijkbaar een programma nodig hebben voor een root van deze telefoon.

Is er iemand die mij aan een oplossing kan helpen of een adres om dit te laten uitvoeren, of gaat er dan misschien van alles en nog wat verkeerd met de telefoon?
Het is voor mij niet mogelijk om eea zelf te doen.

Mijn vrouw wilde nou juist een goedkope eerste smartphone en te kunnen appen.

Ik hoor graag

Met vriendelijke groet

Ronald
Rooten van de telefoon is vrij eenvoudig.
Zie de startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle apps die kunstjes doen met notifications krijgen hun data van het OS, alleen als je de frequentie van het controleren ermee kan aanpassen zal je de notificaties sneller krijgen.

Ik gebruik Dynamic Notifications en die is niet sneller dan standaard maar doet een paar dingen waar ik blij van word (het is gelijk aan de manier waarop de nieuwe Mororola X werkt).

Je moet wel de sync voor watsapp zo instellen dat hij ook in standby kijkt of er berichten zijn, anders kijk de app alleen als je de telefoon unlocked....

(Ik moet echt een ander toetsenbord damm)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
Superbaddd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:48:
[...]

Rooten van de telefoon is vrij eenvoudig.
Zie de startpost ;)
Die heb ik gelzen maar voor een telefoon nono zoals ik te moeilijk.
Wil iemand dit misschien voor mij doen?
hoeft niet kosteloos uiteraard

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:50:
Je moet wel de sync voor watsapp zo instellen dat hij ook in standby kijkt of er berichten zijn, anders kijk de app alleen als je de telefoon unlocked....
Hoe kan ik deze instellen ik dacht dat alles goed stond maar je weet nooit.
Synchroniseren voor whatsapp en gmail staat op automatisch synchroniseren

Ronald

[ Voor 9% gewijzigd door roon2 op 17-09-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alle respect, whatsapp gaat niet beter werken als je een telefoon root....ook niet met de genoemde app.

Het rooten heeft wel andere voordelen maar alleen als bekend bent met de voordelen en de gevaren van een geroote telefoon of tablet.... Als je een telefoon nono bent is een geroote telefoon een risico maar als je er een andere ROM op wilt zetten heb je geen keus en moet hij geroot zijn. Ik zou even de update afwachten die deze week moet verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gesproken moet het dan in (bijna) realtime gaan. als ik notificatie van G+ krijg komt hij meestal gelijk op de Y300 maar het duurt soms een minuutje. De telefoon heeft erg weinig geheugen, als er meerdere apps op de achtergrond draaien dan gaat alles langzamer en kan het zijn dat in de standby stand de telefoon bepaalde berichten gewoon niet ophaalt. Als hij wel mail ontvangt en meld in standby werken de notificaties gewoon goed. Dit kun je eenvoudig testen door even vanaf een andere ding, pc bijvoorbeeld, een mailtje naar de telefoon te sturen. (natuurlijk niet die mail op wat anders openen) als je dan gewoon je melding hoort en/of de groene led ziet blinken dan is er wat met de watsapp app aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
phrozencrew2,

Dank u wel voor uw heldere berichten.
Ik dacht de telefoon te laten rooten daar ik dan de app Push notification fixer op de telefoon kan zetten
Dit kan alleen op een geroote telefoon vandaar.
Ik had de hoop dat de telefoon dan gelijk of in weinig tijd een impuls zou gaan krijgen waardoor de whatsapp berichten binnenkomen.
Het rare is dat ze nu gelijk realtime binnenkomen als het scherm van de telefoon pas heel kort uitstaat of als het scherm aanstaat.
Als het scherm langere tijd uitstaat komen berichten standaard niet binnen.,
vandaar dat ik dit dacht te kunnen oplossen door de app PNF uit de google play store.

Met de app Dynamic Notifications krijg ik het idee dat hiermee het scherm een signaal geeft als er een bericht binnenkomt en niet eerder?
Daar daar zit hem nu juiste de kneep

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke oplossing of manier op een notificatie te laten zien doet dit als een bericht binnenkomt... niet eerder natuurlijk je kunt nu eenmaal geen notificatie geven van iets dat nog niet binnen is. All die apps (ook Dynamicnotification) halen hun informatie uit het OS (Android) De enige reden die ik heb om Dynamicnotifications te gebruiken is, is dat je niet je scherm aan hoeft te zetten maar de app laat zien wat je binnenkrijgt zonder dat je iets hoeft aan te raken. Niets gaat er sneller door werken het is alleen makkelijker en ziet er wel cool uit :)

ik gebruik geen watsapp dus geen idee of het normaal gedrag is. Wel is het zo dat vrijwel elke telefoon soms vertraging heeft met binnenkrijgen van berichten in standby stand, als de telefoon constant zou kijken of er nieuwe berichten zijn is de accu leeg in een uurtje of vier..... en je dataverkeer loopt ook geweldig op, bericht of geen bericht elke keer als de telefoon kijkt of er wat is verbruik je data niet allee als hij werkelijk wat ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memorable
build 196 is nu te vinden op modaco fora, heeft iemand deze al geprobeerd?
Zo ja, is dit qua prestaties en batterij beter dan de oudere builds of zelfs beter dan lewa OS?

Vervolgens, er is nog een bug in de Spaanse Lewa OS.
Wanneer men de timer zet en het scherm uit doet gaat de timer niet af totdat je het toestel weer uit standby haalt.
Is er iemand anders die dit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalcolmX
Lord_Dain schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:22:
http://www.ebay.co.uk/itm...&var=&hash=item58a133a3fd

Ik heb dit dingetje voor mijn vriendin besteld (in het rood). In totaal was ik 3€ ofzo kwijt en het wordt direct verstuurd en is er binnen een week met de reguliere post. Sluit netjes aan en leukt de telefoon ook op, aanrader. edit: deze dus http://i.ebayimg.com/t/S-...9hrEBS!bwomLJ!~~60_58.JPG

Let wel op, wat phrozen aanstipt; er zijn een boel hoesjes in omloop zonder gat voor de flitser. Let hierop anders is het straks heel irritant foto's maken in 't donker ;)
Ik wil die ook gaan halen,maar dan in het zwart. Alleen moet je in ponden betalen en dan wordt de prijs £3.90, ook gewoon een goede prijs. Maar nu is mijn vraag, als ik via PayPal betaal, worden er dan omwisselingskosten in rekening gebracht? Omdat euro's worden 'ingeruild' voor ponden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MalcolmX schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:43:
Ik wil die ook gaan halen,maar dan in het zwart. Alleen moet je in ponden betalen en dan wordt de prijs £3.90, ook gewoon een goede prijs. Maar nu is mijn vraag, als ik via PayPal betaal, worden er dan omwisselingskosten in rekening gebracht? Omdat euro's worden 'ingeruild' voor ponden
Er komen geen kosten bij, nee. Maar je hebt wel te maken met de koers. Misschien dat je vandaag een paar cent meer betaalt dan morgen, of omgekeerd, afhankelijk van de koers. Overigens kun je op de paypal-pagina zien wat je moet betalen in ponden en ook in euro's, voordat je de betaling bevestigt. Dus op dat moment kun je er nog vanaf zien als het bedrag in euro's tegenvalt. Dat wil zeggen, afzien van de betaling via paypal, niet van de koop want die heb je al in een eerder stadium bevestigd.

Overigens, paypal doet dit niet voor niets maar hun fee wordt door de leverancier betaald, niet door de klant. Soms zijn er wel leveranciers die deze kosten doorberekenen aan de klant, maar dan moet het er wel bij staan.

[ Voor 17% gewijzigd door grun93 op 17-09-2013 20:02 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Roon, het probleem met whatsapp wordt wel degelijk verholpen met de Push Notification Fixer, echter, ik heb bij de Y300 van mijn vriendin gemerkt dat de batterij dan heeeel snel wordt leeggezogen. Het is helaas een bug in de versie die op Y300 draait (4.1.1) hopelijk is het met de volgende update opgelost. Dus mijn advies; niet rooten maar even wachten op de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
MalcolmX schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:43:
[...]

Ik was 3,10pond kwijt ofzo en een beetje kwijt in totaal omgerekend iets van 3,50. Er worden geen kosten in rekening gebracht, de prijs is de prijs van het hoesje + 1 pond voor versturen, Ik zie nu pas dat de zwarte 2,90 pond kost (de rode slechts 2,09) dus jij bent iets meer kwijt, maar dan nog is het een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
Lord_Dain,

Dank je wel voor je reactie dat PNF wel gaat werken.
Hoe snel is snel ;) voor de batterij dan leeg gaat?

Ik heb de telefoon los gekocht dus zonder sim lock en geen brand.
Heb je misschien ook enig idee wanneer er een update komt en hoe ik deze binnenhaal en installeer?

Bij voorbaat dank

Ronald

[ Voor 9% gewijzigd door roon2 op 17-09-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Eerlijk gezegd weet ik het niet voor 'normale' unbranded telefoons. Dan zou je de update functie in de telefoon moeten gebruiken en regelmatig op de site van Huawei kijken. Alternatieven voor de stock ROM zijn (voor zover mij bekend en die ik evt. zou aanraden);

-lewaos ROM (fijne en lichte ROM die goede batterij tijd heeft en niet de whatsapp bug)
-fusionx ROM (custom ROM zie http://www.modaco.com/top...ei-y300-0100-b196-170913/)

Ik heb geen idee wanneer er een 'officiele' update komt, sorry, hangt helemaal van Huawei af.

PS. met PNF, gaat ie 1 dag mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 17-09-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Leader98 schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:24:
[...]

Ik krijg op de T-Mobile pagina na ingeven van het IMEI nummer een unlock code (nogmaals dank voor deze gouden tip!)
Als ik de Y300 daarna opstart met een KPN of met een Vodafone sim vraagt de telefoon eerst de pincode van de sim en daarna verschijnt de melding: "SIM-BLOKKERING opheffen" met daaronder de mogelijkheid om een nummer in te voeren en daaronder de knoppen "Ontgrendelen" en "Negeren".
Als ik de unlock code (16 cijfers) invoer verschijnt "Verzoek voor ontgrendelen network mislukt".

Doe ik iets niet goed?

Update 22:00
Bellen met de T-Mobile sim gaat nu dus ook niet meer ;w
Uiteindelijk kon ik de telefoon met een via Ebay aangeschafte (link naar ad staat eerder in dit topic) simlockvrij maken.
Ik had er twee verschillende codes voor nodig (eerst simblock en daarna network) waarvan de simblock op een cijfer na gelijk was aan de via de T-Mobile pagina verkregen simlock verwijdercode...
De KPN sim werkt nu prima :-)
De T-Mobile sim werkt spontaan ook weer naar behoren.

[ Voor 4% gewijzigd door Leader98 op 17-09-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Er is ook een via zip te installeren b196, zie http://www.modaco.com/top...y300-100-b196-v10-1692013
Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste