Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 14:01
Is er al een android 5.0 lollipop voor de Y 300?

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie31
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:57
MAJOR PROBLEEM:

De proximity sensor van mijn Y300 werkt volgens mij niet meer goed. telkens dat ik bel of gebeld word gaat het scherm op zwart. Als de beller heeft opgehangen komt het beeld weer terug. Kortom ik kan er niet meer zoveel mee. Detail hij heeft 2 weken waterschade opgelopen en is herstelt om de hoek (tja garantie word nu een probleem zo niet onmogelijk). Ik zoek dus een manier om die proximity sensor uit te schakelen op de Huawei. Ik draai op de laatste ROM 209. Heb dus ook al een factory reset geporbeerd maar werkt niet toen geupgrade naa 209 werkt ook niet. WIE O WIE

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Snarfie31 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:32:
Ik zoek dus een manier om die proximity sensor uit te schakelen op de Huawei.
Je zou deze Xposed module eens kunnen proberen: http://repo.xposed.info/module/com.mrchandler.disableprox

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 11:42
Voor wie in dezelfde situatie zit: ik heb de Y300-0000, de Chinese versie. Dual Sim. Wilde graag met het toestel naar KitKat. Het heeft nogal tijd gekost om de juiste rom te vinden; bij de meeste roms werd er geen enkele sim kaart herkend.
Ik vond uiteindelijk deze. Deze Russische rom gebaseerd op CM11 laat zich makkelijk installeren, Google apps erbij en met de standaard interface van CM is ie zo omgezet in Nederlands. Tot nu toe lijkt ie perfect te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Maar deze is dual sim

Krijgen de oudere 8833 series daar geen problemen mee?

Mijn Huawei is nu ruim een jaar oud en heeft al een rom of 10 voor de kiezen gekregen.
Soms prettig werkende soms minder fijne roms'
Alweer een tijdje met B209 slim in de Phone en wil eigenlijk over naar 5.0

Dus 4.4.4 overslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
tnx

was er al even niet meer naar op zoek geweest

SMS functie werkte niet meer
Op de een of andere manier weg......
Dus nu proberen of de 5.0 wel weer wil smssss ssen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 659187

Ik heb een systeem update gedaan en heb nu problemen met batterij en meldingen die niet aankomen als ik in stand-by sta. Al twee keer na elkaar binnen gedaan om te repareren maar krijg 'em telkens terug in dezelfde conditie. Met de originele versie werkte de android perfect! Ik dacht dat de originele 4.1 was en nu zit ik op 4.1.1

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 659187 op 25-02-2015 21:53 ]

• john43
die van mij is te koop

wil naar een 5 inch scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 659187

Ik zit nog in garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
ik ook
nog 2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667879

Het toestel tot drie maal na elkaar kapot terug gekregen bij een erkend Huawei repair center.
Er werd mij een nieuw toestel beloofd, maar heb geen nieuw toestel gekregen. We zijn nu al drie maanden verder en VOP Telecom te Zolder stuurt mij door naar Huawei Support Center die mij dan weer doorstuurt naar repair center Teleplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:13
Eindelijk m'n y300 unlocked, geroot e.d. TWRP is 2.6.3.3.
Er staat de officiele B209 op maar wil graag dat ie wel rapper wordt. microSD is 8 GB. Iemand goeie ervaringen met een bepaalde custom rom?

[ Voor 4% gewijzigd door scofield op 02-05-2015 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06
Heb ook Slimkat geïnstalleerd, alleen werkt track& protect niet meer.
Is er een firmware waar dit wel mee werkt? Of moet ik iets speciaals doen?

Alvast bedankt!

S.J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
Ik was van plan hem er ook op te zetten.
Heb nu 5.1.1 op de Y300 gezet dat bevalt heel goed
GAP geeft nog war uitdagingen maar werkt grotendeels goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:13
Sinds een paar maanden de AOSP mod 4.1.1 B209 erop. Deze is voor bepaalde begrippen redelijk rap voor zover je daarover kan spreken met de y300. Wat bedoel je met je laatste zin john43? En welke van de 5.1.1 heb je op je phone staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
GAP 5.1.1 gaf problemen tijdens de installatie.

De telefoon bleef hangen en bij herstarten bleek dat google niet alle apps had neergezet
Ik weet niet precies meer wat er nu wel en wat niet werkte.
Het ging in ieder geval niet gemakkelijk en ik had geen tijd meer om er in te duiken.
Ik ga na mijn vakantie er weer verder mee.
Wellicht had ik ook een onjuist zip bestand van een spaanse site
Als iemand tips heeft over waar ik een werkend pakket gaps 5.1.1 kan vinden dan lees ik dat graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05-2024
@john43
Kijk eens bij Open GApps Project, je kan daar allerlei 'smaken' kiezen om precies zoveel Google apps te installeren als je zelf wilt. Volgens mij vereist deze wel een niet al te oude recovery, maar dat zou je moeten uitzoeken of simpelweg proberen.

Welke 5.1 ROM heb je gebruikt en waar kan ik die vinden? De Y300 hier thuis draait nog op Stock ROM en die is na 2-3 jaar niet meer vooruit te branden. Ik (mijn vrouw dus) wil graag een beetje meer snelheid in dat ding :)

[ Voor 5% gewijzigd door JakeNL op 12-08-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabhor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-10-2022
Meer dan een jaar geleden heb ik mijn Huawei y300 geroot en een custom rom erop gezet. (weet niet meer welke). In die tijd werkte dat prima en was ie een stuk sneller.

Nu heeft ie een tijd in de kast gelegen. Andere telefoon in de tussentijd gebruikt, maar nu moet ie weer tijdelijk zijn werk gaan doen. Echter ik kom met starten niet meer voorbij het t-mobile logo.
Soms lukt het wel maar dan is er geen UI te zien. Alleen een zwart scherm (ik kan wel in de instellingen).

Nu dacht ik dat ik er misschien een recentere ROM met bv Nova Laucher erop kon zetten. Maar ik weet niet meer hoe dat moet.
Alle gebruiksaanwijzingen zijn voor rooten (en dat is dus al gebeurd ooit).
Maar hoe zet ik nu een custom-rom erop (als ie al geroot is).

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05-2024
sabhor schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:59:
Meer dan een jaar geleden heb ik mijn Huawei y300 geroot en een custom rom erop gezet. (weet niet meer welke). In die tijd werkte dat prima en was ie een stuk sneller.

Nu heeft ie een tijd in de kast gelegen. Andere telefoon in de tussentijd gebruikt, maar nu moet ie weer tijdelijk zijn werk gaan doen. Echter ik kom met starten niet meer voorbij het t-mobile logo.
Soms lukt het wel maar dan is er geen UI te zien. Alleen een zwart scherm (ik kan wel in de instellingen).

Nu dacht ik dat ik er misschien een recentere ROM met bv Nova Laucher erop kon zetten. Maar ik weet niet meer hoe dat moet.
Alle gebruiksaanwijzingen zijn voor rooten (en dat is dus al gebeurd ooit).
Maar hoe zet ik nu een custom-rom erop (als ie al geroot is).

Thx
Een beetje flauw, maar je kan toch de gevolgde handleiding van je vorige custom ROM gebruiken VANAF het punt dat de telefoon geroot is? Ik neem aan dat er nu al een custom recovery zoals TWRP op staat, vanwege je huidige custom ROM.

Kort gezegd gaat het als volgt:

Start de telefoon op in recovery mode, terwijl je een aantal knoppen tegelijk indrukt (Aan/uit + Volume up of down?? + Home), dit moet online wel te vinden zijn (Boot Y300 to recovery)
Install de nieuw custom ROM door deze op de SD-card op te zoeken en te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabhor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-10-2022
Ja dat zou je denken he?
Maar in mijn stupiditeit heb ik de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen en dat vind ie niet leuk.
(Wij hebben 2 Huawei y300's. 1 gewone en 1 geroote).
ik dacht dat ik de gewone had, maar het bleek de geroote te zijn.
Terug naar fabrieksinstellingen werkt niet goed bij een geroote telefoon.
Met bootloader kan ik de telefoon zien en dat ie geunlocked is.
Vervolgens kan ik geen andere flashen.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste