Pfoe, ik heb een 'bijna' brick op mijn Huawei Y300.
Ik heb eerst netjes de bootloader unlocked via Huawei unlock code.
Daarna TWRP en Root - tot zover alles goed.
Vervolgens een IMEI HACK (v1.0) uitgevoerd om de firmware b182 te kunnen flashen. Dit ging allemaal goed. Vervolgens vanuit deze firmware een OTA update gedaan naar b190. Alles helemaal goed en werken, alleen geen verbinding met netwerk want IMEI werkte nog niet (moest ik nog terugzetten).
Vervolgens heb ik weer TWRP en Root geinstalleerd- vervolgens de IMEI hack gebruikt om de IMEI te restoren, hierna wilde de telefoon rebooten en... niets meer.
Ja nog wel iets, een groot geel uitroepteken en het bericht dat mijn signature niet meer overeen komt met mijn bootloader. Nu ben ik er dus achtergekomen dat de bootloader opnieuw gelocked wordt bij het installeren van een stock rom (in dit geval dus die b182!) hierna heb ik dus , zonder dit te weten, TWRP geinstalleerd (gaf ook helemaal geen waarschuwing dat de bootloader weer gelocked was!).
Het enige wat ik nu nog kan doen is, VOL up en down tijdens opstarten, om een install te doen vanuit de /dload folder op de SD card. Helaas weigert hij een reinstall van B182 (en ook B175) omdat ik de IMEI gerestored heb en hij dus alleen een T-mobile ROM zal accepteren.
Iemand een idee of ik nog iets kan nu? Ik kan dus echt nergens de T-mobile Rom (build171) vinden!
edit: NM, opgelost doordat adb nog draaide en ik heb de bootloader weer kunnen unlocken!
[
Voor 3% gewijzigd door
Lord_Dain op 24-07-2013 01:46
]