Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Eärendil schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:17:
[...]

De WiFi snelheid valt bij mij ook een beetje tegen, maar ik heb er nog niet echt een speedtest mee gedaan.

[...]

Heb je de instellingen bij 'Mobiele netwerken'->'Namen toegangspunten' gecontroleerd?
Voor Vodafone moet je deze instellingen gebruiken: http://handleidingen.voda...-voor-internet-instellen/
Grin, ik ben eens gaan zoeken op Internet en vond iets verlijkbaars. Alleen had die niet de goede instellingen.
Bedankt voor je link. Nu werkt het wel.

Nu nog even stoeien met mijn BT instellingen voor in de auto.

[ Voor 4% gewijzigd door smuck op 28-06-2013 10:36 ]

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Tom Paris schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:14:
[...]

Mijn theorie staat niet letterlijk zo op XDA, maar dat deduceer ik uit wat er beschreven staat over de (on)mogelijkheid van het flashen over prepaid-roms op XDA en Android-Hilfe. IMEI hack doen, B175 flashen en dan kijken of B182 wil flashen zonder hack zou uitsluitsel bieden. Helaas wordt mijn telefoon pas maandag geleverd door T-Mobile }:|

Smuck, aangezien jij B175 geflashed hebt... Zou je B182 willen/kunnen proberen zonder IMEI-hack?
Na alles op de rit te hebben, inclusief een backup maken van alle apps met TWRP, maar eens geprobeerd de b182 te flashen. Dat lukt niet. Net als eerder.
En het is verklaarbaar, omdat het originele IMEI nummer na het eerdere flashen naar b175, terug gezet is.
Alle apps die extra op b182 staan zijn natuurlijk ook uit de Play store te halen. Of in ieder geval iets dergelijks.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
smuck schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:52:
[...]

Na alles op de rit te hebben, inclusief een backup maken van alle apps met TWRP, maar eens geprobeerd de b182 te flashen. Dat lukt niet. Net als eerder.
En het is verklaarbaar, omdat het originele IMEI nummer na het eerdere flashen naar b175, terug gezet is.
Alle apps die extra op b182 staan zijn natuurlijk ook uit de Play store te halen. Of in ieder geval iets dergelijks.
Thanks Smuck! Dus dan zijn er nog 2 mogelijkheden over:
1. De 182 versie is geen stock firmware bedoeld als upgrade voor de 175, en daarom is de IMEI reset nodig, of:
2. Bij het upgraden wordt er uberhaupt niet gekeken naar de al aanwezige firmware, en dus is er voor een upgrade naar een niet t-mobile firmware altijd een IMEI reset nodig.

Kunnen dit waarschijnlijk kortsluiten wanneer de b182 volgens de officiele kanalen (huawei website) verschijnt :)

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Pewima schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:25:
[...]

Thanks Smuck! Dus dan zijn er nog 2 mogelijkheden over:
1. De 182 versie is geen stock firmware bedoeld als upgrade voor de 175, en daarom is de IMEI reset nodig, of:
2. Bij het upgraden wordt er uberhaupt niet gekeken naar de al aanwezige firmware, en dus is er voor een upgrade naar een niet t-mobile firmware altijd een IMEI reset nodig.

Kunnen dit waarschijnlijk kortsluiten wanneer de b182 volgens de officiele kanalen (huawei website) verschijnt :)
Ik denk optie 2, omdat de IMEI van T-Mobile weer terug gezet is.
Nu de Huewei site in de gaten houden.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Eärendil schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:17:
Heb je de instellingen bij 'Mobiele netwerken'->'Namen toegangspunten' gecontroleerd?
Voor Vodafone moet je deze instellingen gebruiken: http://handleidingen.voda...-voor-internet-instellen/
smuck schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:36:
Grin, ik ben eens gaan zoeken op Internet en vond iets verlijkbaars. Alleen had die niet de goede instellingen.
Bedankt voor je link. Nu werkt het wel.
Het rare is dat de algemene ROMs van Huawei (zowel B175 en B182) in hun /system/etc/apns-conf.xml alleen maar T-Mobile APNs hebben staan (niet alleen de andere Nederlandse providers staan er niet in, maar geen enkele andere wereldwijd).
In de T-Mobile ROM is dat op die locatie ook zo, maar die hebben in op de customization partitie nog een uitgebreidere staan, waar Vodafone wel in zit (/cust/dt/nl/xml/apns-conf.xml).

Mijn provider (hollandsnieuwe) staat er in alle ROMs niet in, en van mijn vorige telefoon was ik al gewend dat ik dat altijd even moest instellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Eärendil op 28-06-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opag60plus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-03-2018
deze week 2 maal Y300 gekocht bij Kijkshop, 1e voor kleindochter met Jumbo Prepaid Sim-kaartje en de 2e voor echtgenote met T-Mobile sim-only-kaartje (uit oude Nokia).
Wat opvalt is dat Icoontjes onderin scherm verschillend zijn (dus voor bellen, contacten en berichten). Verder heb ik in beide versies gewoon veel T-mobile-apps kunnen verwijderen (IRS Hotels, Hotspots, Surf en Travel, Top-apps en My T-mobile) en verder ook Deezer, Ebay en Groupon.

Voorlopig begin ik nog even niet met rooten, bootloader-unlock (wel aangevraagd, nog niets ontvangen) en/of IMEI-hack, maar met de gedownloade app AppMgr III is het wel mogelijk om systeem apps te verbergen, dus heb ik twitter, facebook, simtools, Google-plus e.d. hiermee uit het zicht laten "verdwijnen".
Verder gebruik ik de (440 kB versie) app Quick System Info om "taken" te beeindigen en daarmee MB's vrij te maken.
Kortom: ik ben best tevreden met deze Y300's,

sinds gister nieuw vraagje er bij om uit te zoeken waarom sommige MP4-videos bij afspelen met app MX-player met HW-decoder correct worden afgespeeld, en andere met SW-decoder onjuist worden afgespeeld (audio en video niet synchroon). Gebruikte codecs in MP4 zijn gelijk, alleen stream 0 en 1 zijn omgedraaid qua audio/video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 11:53
Heb de y300 ongeveer 2 maanden en bevalt me erg goed, ik kwam van de ZTE Blade en het snelheidsverschil is echt groot. Hij is nog niet geroot of de bootloader ge-unlockt, maar dat ben ik nog wel van plan binnenkort te doen. Verlies je je garantie eigenlijk na een bootloader unlock? Ik had het topic even helemaal door moeten nemen. Iemand had een bevestiging gekregen dat je bij rooten geen garantie verliest,maar is dat nu ook bij een bootloader unlock?

[ Voor 24% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 29-06-2013 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-03 19:09
JakeNL schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:56:
Wat is nou slim, de B175 of de B182->B190. Bij de laatste staat Middle east. Heeft dat geen gevolgen voor bereikbare netwerk en/of meer/minder/andere apps geinstalleerd?
Is er een change log van die updates?

Ik heb nu een geroote B171 kijkshop variant, zoals de meesten hier, maar bestaat een hogere firmware versie louter uit extra apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 22:34
Gisteren een Huawei Y300 besteld voor mijn vriendin bij de kijkshop, vandaag ontvangen. Leuk toestelletje voor 100 € ! Zojuist geroot via methode 1 en met rootappdeleter een hoop zooi apps er af gegooid en een andere launcher (NOVA) geinstalleerd.

Helaas kan ik nu de klok widget niet meer gebruiken, ook al staat deze als systeem app er op, ik kan hem niet meer gebruiken. Ligt dit aan de NOVA launcher? Heb maar een clock uit de Play store gedownload als alternatief.

Ik ben zelf nogal van het klooien met ROM's maar als ik het goed lees is de enige ROM op dit moment de stock ROM van Huawei uit maar daarvoor moet ik een IMEI hack uitvoeren. Eigenlijk draait de T-mobile ROM best goed na het opschonen dus zie niet echt een reden om nu te upgraden. Wellicht dat ik het op verzoek van mijn vriendin een keer ga proberen maar ik denk niet dat ze het nodig heeft tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:52

Rudedadude

Maybe we were born to run

Gisteren een Huawei Y300 besteld voor mijn vriendin vrouw bij de kijkshop, vandaag ontvangen. Leuk toestelletje voor 100 € Nog niet geroot via methode 2, wel een andere launcher (NOVA) geinstalleerd.

;)

Ik hou het ook lekker bij deze rom. Ik wil na het rooten de nutteloze apps verwijderen ipv uitschakelen en voor de rest is het wel prima :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rudedadude op 29-06-2013 20:27 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb ze ook gewoon weggegooid ipv uitgeschakeld en geen centje pijn.
Mijn camera deedt het niet meer omdat ik de laatste stapjes van de tutorial niet goed had gelezen :P
10. If you get errors (camera, flash not working) or the screen looks like it's been washed out with bleach,
Then run install-windows.bat from the folder named "Y300-boot-B176". This should solve the errors.
Hierna werkte alles vlekkeloos :*)

Zie trouwens wel iets vreemds. Bij opladen led groen, maar hij geeft aan 90% geladen. Huh?

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 29-06-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
@Lord Dain, volgens mij is dat normaal, bij mij deed hij het al toen ik nog niets geroot had.
De LED gaat verschillende (kleur)stadia door bij het opladen, groen geeft aan 90%+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Nu online
Lord_Dain schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:53:
Helaas kan ik nu de klok widget niet meer gebruiken, ook al staat deze als systeem app er op, ik kan hem niet meer gebruiken. Ligt dit aan de NOVA launcher? Heb maar een clock uit de Play store gedownload als alternatief.
Ik had hetzelfde probleem met de Huawei Clock Widget en de NOVA launcher. Ik heb nu een Clock Widget uit de Play Store geïnstalleerd en die werkt wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoke
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-10-2024
Weet iemand of er een kernel is die op deze telefoon kan worden geplaatst die ondersteuning voor swappen biedt? Het werkgeheugen is nogal een beperking bij deze telefoon.

En, sorry als het al eerder is aangegeven maar waar is de stock rom te vinden? Misschien dat dit al een hele verbetering is qua verbruik van het werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Zoke schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:55:
...

En, sorry als het al eerder is aangegeven maar waar is de stock rom te vinden? ...
Het zijn 2 paginaatjes: zoek op "stock rom" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Net een bericht achter gelaten op de Huawei support board.

Ik heb alles voor elkaar met de telefoon, alleen BT werkt nog niet goed methet systeem in mijn auto.
De verbinding is wel opgebouwd (paired), en wanneer een telefoontje binnenkomt kan ik die ook opnemen met het auto systeem (Seat RNS315). Alleen het geluid van het gesprek komt niet door via de auto luidsprekers. Ook niet wanneer ik op de telefoon kies welk mode wil gebruiken (BT, Speaker of normaal).

Iemand hier een idee?
Mocht Huawei met een antwoord komen dat werkt dan zal ik het hier posten.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:36
Ik heb met de IMEI-hack B182 geinstalleerd, echter, ik krijg de oude IMEI-backup niet teruggeplaatst. Ik vermoed dat mijn backup image corrupt of anderzijds verkeerd is aangemaakt. Het bestand '5.img' is maar 1.3 mb groot. Hoe groot is dat bij anderen? Zou iemand zijn img kunnen oploaden zodat ik het wat nader kan bekijken?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Tom Paris schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:10:
Ik heb met de IMEI-hack B182 geinstalleerd, echter, ik krijg de oude IMEI-backup niet teruggeplaatst. Ik vermoed dat mijn backup image corrupt of anderzijds verkeerd is aangemaakt. Het bestand '5.img' is maar 1.3 mb groot. Hoe groot is dat bij anderen? Zou iemand zijn img kunnen oploaden zodat ik het wat nader kan bekijken?
ik heb wel een 5.img file, maar dan heb je hetzelfde IMEI nummer als ik, en dat kan problemen geven.

Heb je de telefoon wel opnieuw geroot nadat je B182 erop had gezet? Dan kan je de originele IMEI niet terugzetten.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
Uiteraard, maar 5.img is gewoon corrupt. Als ik een werkende 5.img heb van een T-Mobile toestel, kan ik middels een HEX-editor daar in ieder geval het IMEI in aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Tom Paris schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:43:
Uiteraard, maar 5.img is gewoon corrupt. Als ik een werkende 5.img heb van een T-Mobile toestel, kan ik middels een HEX-editor daar in ieder geval het IMEI in aanpassen.
Mijn 5.img file is 12.288 MB groot.

Ik zoek even met een hex editor waar het IMEI nummer staat. Dan pas ik die aan en stuur het naar je op. Dan gaat mijn IMEI nummer op geen manier een eigen leven lijden op Internet.

Weet jij waar dat nummer staat? Een search vindt mijn nummer niet.

Update:
Ik heb wel het serie nummer in de file gevonden. Het IMEI kan ik niet terug vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door smuck op 02-07-2013 14:42 ]

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 13:17

MikeVM

- Baloo -

kan je met een gerootte y300 Bluetooth tethering activeren?

Zijn er nog mensen die Spotify op hun SD kaart hebben staan? zoja
hebben jullie ook last van dat spotify heel traag werkt, en telkens het opgestart word alles eerst moet inladen voordat er muziek kan gespeeld worden?

[ Voor 65% gewijzigd door MikeVM op 02-07-2013 16:52 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
smuck schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:03:
[...]

Mijn 5.img file is 12.288 MB groot.

Ik zoek even met een hex editor waar het IMEI nummer staat. Dan pas ik die aan en stuur het naar je op. Dan gaat mijn IMEI nummer op geen manier een eigen leven lijden op Internet.

Weet jij waar dat nummer staat? Een search vindt mijn nummer niet.

Update:
Ik heb wel het serie nummer in de file gevonden. Het IMEI kan ik niet terug vinden.
Het is gelukt door de '5.img' van de hack tool aan te passen, toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Tom Paris schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:08:
[...]

Merk je verschillen in dagelijks gebruik met de B182 uitvoering? Wanneer je B182 flasht, schijn je B190 OTA te krijgen. Moet je dan wel weer doen voordat je de originele IMEI terugzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
Ik heb er eigenlijk direct B182 -> OTA B190 opgezet, dus veel vergelijk kan ik niet doen. De interface ziet er iets anders uit, dat is alles wat er ik er van kan zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
[...]

Ah, mooi. Weer "back in business".

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
[...]

Heb je de lokatie van het IMEI gevonden?
Waar staat dat nu?

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Telefoon kwijt en geen zin om 500 euro aan een nieuwe uit te geven.
Gehaald bij de kijkshop want T-mobile niet op voorraad.

Best een leuk ding, maar nu al wel één grote irritatie, waar is de appdraaier? Ik wil maar 1 homescreen maar huawei lijkt daar anders over te denken.
Hoop dat er een cyanogenmod rom voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Je kan een andere launcher installeren, zoals Nova of ADW. Dan is je probleem ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nova geinstalleerd, inderdaad een hele verbetering.
Leuke telefoon, ik kom van een galaxy S en had verwacht dat drie jaar een budget telefoon op het niveau van de top telefoon van 3 jaar geleden zou zitten maar dat is niet waar. Heb toch het idee dat ik er vergeleken met de galax S wat op achteruit ben gegaan (vooral wat scherm en feel betreft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Nu online
Als je de specificaties van beide tegenover elkaar zet zie je dat alleen de processor van de Y300 beter is (dual core 1GHz vs. single core 1GHz), maar dat de Galaxy S voor de rest vergelijkbaar of beter is: http://tweakers.net/price...1895/255088;331487/serie/

Dat een toptoestel (ook al is het van 3 jaar geleden) een beter scherm en feel heeft verbaasd me ook niet echt, al vind ik de Y300 in dat opzicht niet slecht.

[ Voor 5% gewijzigd door Eärendil op 05-07-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 22:17
Accu verschilt wel aanzienlijk. Met de huawei haal ik met gemak 2 dagen, vaak zelfs 2,5-3. De galaxy s plus die ik had haalde ik dat nooit met hetzelfde qua apps en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 07:26
Bij mij kan deze telefoon geen "kwaad" meer doen <3

Hij paired goed met de carkit van m'n Toyota Prius als één van de weinige telefoons. Zelfs m'n contacten haalt 'ie binnen !!! Tot nu toe lukte dat alleen met de iPhone. Met alle andere telefoons had ik altijd gemieter.

Wat een verademing! Eindelijk een telefoon die werkt met m'n carkit.....

Verder ben ik tevreden over de kwaliteit van het scherm. Ook de karakters zin goed te lezen. Wellicht ben ik minder kritisch maar ik ben ook niet de persoon de gaat internetten op z'n telefoon. Ik heb dat nooit zo goed begrepen dat er gebruikers zijn (zoals m'n vrouw) die dat plezierig vinden. ;) Eigenlijk gebruik ik alleen internet voor WhatsApp. En daar is dit toestel prima voor.

[ Voor 36% gewijzigd door FiberGorilla op 06-07-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
FiberGorilla schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:32:

Hij paired goed met de carkit van m'n Toyota Prius als één van de weinige telefoons. Zelfs m'n contacten haalt 'ie binnen !!! Tot nu toe lukte dat alleen met de iPhone. Met alle andere telefoons had ik altijd gemieter.

Wat een verademing! Eindelijk een telefoon die werkt met m'n carkit.....

Verder ben ik tevreden over de kwaliteit van het scherm. Ook de karakters zin goed te lezen. Wellicht ben ik minder kritisch maar ik ben ook niet de persoon de gaat internetten op z'n telefoon. Ik heb dat nooit zo goed begrepen dat er gebruikers zijn (zoals m'n vrouw) die dat plezierig vinden. ;) Eigenlijk gebruik ik alleen internet voor WhatsApp. En daar is dit toestel prima voor.
Bij mij werkt het pairen ook goed. Ook de contacten en gepleegde telefoontjes komen netje in de display.
Wanneer ik bel of wordt gebeld, kan ik het gesprek aannemen met de knoppen op het stuur. Ik hoor alleen het gesprek niet via de auto speakers. Ook niet als ik op de telefoon kies voor BT.

Werkt dat bij jou wel naar behoren en heb je daarvoor een instelling moeten doen?

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
smuck schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:18:
[...]

Bij mij werkt het pairen ook goed. Ook de contacten en gepleegde telefoontjes komen netje in de display.
Wanneer ik bel of wordt gebeld, kan ik het gesprek aannemen met de knoppen op het stuur. Ik hoor alleen het gesprek niet via de auto speakers. Ook niet als ik op de telefoon kies voor BT.

Werkt dat bij jou wel naar behoren en heb je daarvoor een instelling moeten doen?
Ik heb geen bijzondere instellingen moeten doen. Ik had even moeite met het pairen. De carkit zag de telefoon niet zo gauw. Toen heb ik hem "andersom" laten pairen. Dus vanuit de telefoon zoeken naar de carkit. Toen ging het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:05
FiberGorilla schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:32:
Bij mij ook niet. Gekocht bij de kijkshop, de zwarte non branded. Doet alles wat ik er mee wil doen voor een prijsje waar je van blijft lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosanac10
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-04 22:48
Ik heb sinds vandaag de telefoon gekregen, en ik heb alleen nog een vraag.
Hoe maak je een Screenshot met deze telefoon?
De methode zoals op andere telefoons: Home knop + Aan-Uit knop werkt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Nu online
Op de Y300 doe je dat met Power+VolumeDown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 08-07 12:56
Heb nu al twee keer gehad dat de batterij, die normaal toch ruim 2 dagen mee gaat, in één dag werd leeggetrokken. Als je de batterijgrafiek bekijkt, dan loopt ie af en toe veel steiler naar beneden dan de dagen ervoor bijvoorbeeld. De telefoon wordt dan ook een paar graden warmer dan normaal. Als ik een reboot doe, dan heft het probleem zichzelf op en vanavond werd het extreme verbruik zelfs spontaan weer genormaliseerd. Kan er niet echt een vinger achter krijgen. Geen wijziging in apps de laatste tijd en ook de cpu-tijd laat geen gekke dingen zien... Het 2G-bereik is hier prima, volle bak signaal, evenals wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladje
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-02 06:03
bosanac10 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 19:41:
Ik heb sinds vandaag de telefoon gekregen, en ik heb alleen nog een vraag.
Hoe maak je een Screenshot met deze telefoon?
De methode zoals op andere telefoons: Home knop + Aan-Uit knop werkt niet..
Haal het topscherm naar beneden. Snelkoppeling notificatiegebied.
Aan het einde, je iconen naar links schuiven, staat meer.
Daar vind je een icoon met schermafbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosanac10
Eärendil schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 19:53:
Op de Y300 doe je dat met Power+VolumeDown
+
kladje schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:29:
[...]

Haal het topscherm naar beneden. Snelkoppeling notificatiegebied.
Aan het einde, je iconen naar links schuiven, staat meer.
Daar vind je een icoon met schermafbeelding.
Waar wordt de afbeelding opgeslagen, telefoongeheugen of sd-kaart?
Mijn momentele sd-kaart doet het niet dus moet morgen een nieuwe halen, welke sd-kaart is het beste voor deze telefoon? class 4, 6 of 10?

Edit: Is het ook mogelijk om het geluid bij de camera uit te zetten?

[ Voor 9% gewijzigd door bosanac10 op 10-07-2013 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Zonder SD zet de camera ze op intern geheugen in een "DCIM" directory.
Je kunt als je de Camera opstart bovenaan aan een pijltje trekken en daar staat een tandwieltje waar je je preffered store location voor je foto's in kan stellen (intern of SD).

Denk dat een traag kaartje al snel genoeg is.

Hoe je camera geluid uitkan, kan ik ook zo snel niet vinden.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
rowicom schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:17:
Heb nu al twee keer gehad dat de batterij, die normaal toch ruim 2 dagen mee gaat, in één dag werd leeggetrokken. Als je de batterijgrafiek bekijkt, dan loopt ie af en toe veel steiler naar beneden dan de dagen ervoor bijvoorbeeld. De telefoon wordt dan ook een paar graden warmer dan normaal. Als ik een reboot doe, dan heft het probleem zichzelf op en vanavond werd het extreme verbruik zelfs spontaan weer genormaliseerd. Kan er niet echt een vinger achter krijgen. Geen wijziging in apps de laatste tijd en ook de cpu-tijd laat geen gekke dingen zien... Het 2G-bereik is hier prima, volle bak signaal, evenals wifi.
Toevallig niet een gemiste oproep gehad? ALs ik de melding gemiste oproep dan niet wegdruk dan gaat de batterij zeer snel leeg en wordt de telefoon warmer door verbruikte energie. Wellicht heb jij dat ook maar heb je het nog niet gezien omdat je de melding per ongeluk wegdrukte? Is een zeer vervelende bug waar een andere gebruiker ook last van had een paar postings terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Nu online
bosanac10 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 00:33:
Edit: Is het ook mogelijk om het geluid bij de camera uit te zetten?
Het is in sommige landen verplicht om een geluid te laten horen bij de camera van telefoons, daarom is het in veel telefoons niet uit te zetten.

Als je de telefoon geroot hebt kan je deze bestanden verwijderen of hernoemen:
code:
1
2
3
4
/system/media/audio/ui/camera_click.ogg
/system/media/audio/ui/VideoPause.ogg
/system/media/audio/ui/VideoRecord.ogg
/system/media/audio/ui/VideoRecordEnd.ogg

Anders kan je een andere Camera-app downloaden die geen geluid maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 08-07 12:56
FiberGorilla schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 07:44:
[...]

Toevallig niet een gemiste oproep gehad? ALs ik de melding gemiste oproep dan niet wegdruk dan gaat de batterij zeer snel leeg en wordt de telefoon warmer door verbruikte energie. Wellicht heb jij dat ook maar heb je het nog niet gezien omdat je de melding per ongeluk wegdrukte? Is een zeer vervelende bug waar een andere gebruiker ook last van had een paar postings terug.
Nee, geen oproep gemist. Dat fenomeen ken ik. Ik was hier nota bene de eerste die daar melding van maakte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladje
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-02 06:03
Anders kan je een andere Camera-app downloaden die geen geluid maakt.
Gevonden via androidforums.com
Camera apps waarbij geluid kunt instellen. (zelf nog niet getest)
- Camera Zoom FX
- Camera360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
rowicom schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:07:
[...]

Nee, geen oproep gemist. Dat fenomeen ken ik. Ik was hier nota bene de eerste die daar melding van maakte...
Ah ok, was jij dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubert_joost
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10-2023
Ik ben iets te gretig geweest: ik heb niet gewacht op de unlock code van Huawei en mijn prepaid Telfort Y300 geroot via deze methode: [ROOT] Huawei Ascend Y300 rooting without bootloader unlock code op XDA. Niet handig want ze waarschuwen al voor mogelijke errors (ik raad niemand aan om deze methode te gebruiken, maar gewoon met de Huawei unlockcode te rooten)

Niet echt handig want nu doet mijn camera het niet meer. De oplossing staat er wel: flash B176 om de problemen te verhelpen, maar het flashen lukt niet (zie discussie in eerdere reacties over IMEI-hack).

Inmiddels heb ik de unlockcode van Huawei ontvangen en via de gewone weg de bootloader unlocked en geroot (met LEWA-TWRP), maar nieuwe firmware flashen gaat nu natuurlijk nog steeds niet. Ik voel er niet voor om via een IMEI hack nu een andere ROM te flashen, maar wil liever de originele ROM terugzetten. Een backup heb ik helaas niet gemaakt.

Heeft iemand van jullie een backup van de originele Telfort ROM of weet iemand hier hoe ik B171 terug kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
hubert_joost schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:08:
Niet echt handig want nu doet mijn camera het niet meer. De oplossing staat er wel: flash B176 om de problemen te verhelpen, maar het flashen lukt niet (zie discussie in eerdere reacties over IMEI-hack).
Volgens mij hoef je niet de hele B176 te flashen maar moet je puur install-windows.bat draaien van de (meegeleverde folder) Y300-boot-B176?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2290610:
10. If you get errors (camera, flash not working) or the screen looks like it's been washed out with bleach, Then run install-windows.bat from the folder named "Y300-boot-B176". This should solve the errors.

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@hubert, gewoon stap 10 uitvoeren zo als het er letterlijk staat en je camera en scherm doen het (weer).

Dus aub geen bangmakerij, ik heb de root op 3 toestellen uitgevoerd (1 van vriendin, 2 van collega's) en van de 3 toestellen heb ik 2 keer stap 10 moeten uitvoeren. Toestel 1 deedt de camera het niet na rooten, toestel 2 deedt alles het en bij toestel 3 strepen over het beeld EN camera niet werken. Echter na draaien van die .bat file werken ze alle 3 perfect en ze hebben root!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 20:58
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de location service? Op mijn Y330 (T-mobile versie geen andere rom) werkt deze namelijk niet helemaal lekker. In google maps vindt hij m'n locatie wel netjes maar bij andere apps (bijvoorbeeld Tasker en Facebook) werkt hij niet, en zie ik soms een popup in de trend van "probleem met locatie service"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Zijn er meer mensen met een Seat, Volkswagen, Skoda of Audi die de telefoon goed werkend hebben met het bluetooth systeem in de auto?

Bij mij paired het wel, alleen de gesprekken hoor ik niet. ook niet als ik BT op de telefoon selecteer.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubert_joost
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10-2023
Lord_Dain schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:50:
@hubert, gewoon stap 10 uitvoeren zo als het er letterlijk staat en je camera en scherm doen het (weer).

Dus aub geen bangmakerij, ik heb de root op 3 toestellen uitgevoerd (1 van vriendin, 2 van collega's) en van de 3 toestellen heb ik 2 keer stap 10 moeten uitvoeren. Toestel 1 deedt de camera het niet na rooten, toestel 2 deedt alles het en bij toestel 3 strepen over het beeld EN camera niet werken. Echter na draaien van die .bat file werken ze alle 3 perfect en ze hebben root!
Ik heb net op een andere laptop stap 10 uitgevoerd en nu werkt het wel... iets te vroeg geroepen, excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
Iemand deze telefoon al getest met een hardloop app? Ben namelijk benieuwd of de ingebouwde GPS in deze "budget" phone nauwkeurig is.

Ik wil hem eigenlijk gaan gebruiken met ene bluetooth hartslag band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:31
een goede telefoon, maar houd niet van Swiftkey. loopt voortdurend vast door de applicatie.
ook kan ik de telefoon niet rooten, ergens doe ik iets verkeerd, moest er een brave ziel zijn in de buurt van Kortrijk (België) die kan en wil een handje helpen ik zou het zeer op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hoe vinden mensen de camera? Vriendin klaagt dat ze de foto's slecht vindt en dan vooral de belichting. Andere mensen hier ook last van? Ik ga morgen eens kijken of ik iets kan tweaken (of dat andere camera apps dit misschien beter doen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 22:17
Lord_Dain schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 22:51:
Hoe vinden mensen de camera? Vriendin klaagt dat ze de foto's slecht vindt en dan vooral de belichting. Andere mensen hier ook last van? Ik ga morgen eens kijken of ik iets kan tweaken (of dat andere camera apps dit misschien beter doen...).
Scherpstellen is een drama ja, je focust handmatig en als je de foto wilt maken gaat hij toch weer lopen kutten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosanac10
Ik heb al een aantal keren gehad dat ik mijn telefoon niet hoorde terwijl ik gebeld werd en hij in mijn broekzak zat, dat kan aan mijn beltoon liggen maar bij de instellingen staat de volume gewoon op het hoogste.

En weet iemand hoe je ook met deze telefoon onbekend kan bellen, want bij Oproepinstellingen -> Aanvullende Instellingen kan ik (Beller-ID) niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Beller-ID kan ik prima openen en op verbergen zetten. Geroot toestel en B175

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Nu online
Ik draai B175 en ik had het probleem dat ik bij het verbreken van de WiFi verbinding (handmatig of bij geen bereik) de telefoon deze melding gaf:
Toegang tot internet leidt tot overbezetting. Doorgaan?
Nogal irritant, en als je het niet door hebt heb je de hele tijd geen internet.

Ik vond deze oplossing:
Verander in /system/build.prop:
ro.config.hw_RemindWifiToPdp=true
naar
ro.config.hw_RemindWifiToPdp=false]
Daarna even rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Ik loop nu regelmatig tegen een probleem aan tijdens het updaten via de Google PlayStore. Er is dan te weinig ruimte om te installeren na het downloaden. Bijvoorbeeld bij de Facebook app.

Nu las ik dat je via de Titanium Backup app de apps zou kunnen verplaatsen naar de SDcard. Ik krijg het niet voor elkaar. Heeft iemand daar eens naar gekeken.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik heb 2 weken gelede ook een Y300 gekocht. Kunnen jullie wel goed video's afspelen? Alles wat ik wil afspelen met BS Player speeld in software mode af in plaats van hardware, en software mode is dus te langsaam daarvoor.

Hoe lang duurde de cashback bij jullie? Ik kreeg vrij vlug antwoord op de 3x3 deal, maar nog niks van de cashback gehoord, terwijl ze in dezelfde envelop zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Meessen schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:42:
Hoe lang duurde de cashback bij jullie? Ik kreeg vrij vlug antwoord op de 3x3 deal, maar nog niks van de cashback gehoord, terwijl ze in dezelfde envelop zaten.
Richard in "[Huawei Ascend Y300] Ervaringen en Discussie"

Iemand waarvoor ik een Witte "171" T-Mobile versie had gekocht riep dat zijn Latitude ging stoppen, en dat klopte, je kunt op linkje klikken "Waar is Latitude", en daar wordt verteld dat het in Google+ geintegreerd gaat worden. Ik, met mijn Zwarte "174" krijgt die melding niet. Nu blijkt hij Maps 7.x.x te draaien en ik 6.x.x terwijl bij beide toestellen alles up to date is :?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Hier hetzelfde, alleen bij mij al bijna 3 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 08:04
smuck schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:40:
Ik loop nu regelmatig tegen een probleem aan tijdens het updaten via de Google PlayStore. Er is dan te weinig ruimte om te installeren na het downloaden...
Instellingen - geheugen - standaard opslag locatie sd kaart.
Je kunt via apps beheren de meeste naar de sd verplaatsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
enermax schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:44:
[...]

Instellingen - geheugen - standaard opslag locatie sd kaart.
Je kunt via apps beheren de meeste naar de sd verplaatsten.
Aha, dank je. Dat deel van het geheugen had ik niet in de pijling.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hier ook nog wachtend op bevestiging van zowel cashback als 3x3 deal, dag of 10 geleden boel op de post gedaan. Ze zullen het wel druk hebben...

Iemand een methode gevonden waarbij je kan voorkomen dat de telefoon vanzelf in Eco modus gaat als je accu aan het leegraken is? Kan in de settings helaas niets vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door Lord_Dain op 17-07-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaldair
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-07 12:02
Deze telefoon ook voor mijn vriendin gekocht/aangeraden, aangezien ze er niet zoveel mee doet. De lage hoeveelheid RAM blijkt ietswat irritant te zijn, maar misschien dat ik dat kan oplossen door de phone te rooten en wat dingen weg te gooien (alhoewel ik graag een pure-android ROM zie verschijnen).

Nu is er echter een groter probleem, gerelateerd aan de batterij. Het lijkt erop dat in sommige gevallen, het android-systeem (alarmmanager) voorkomt dat de y300 in deepsleep modus gaat. Dan blijft hij dus makkelijk 12h (bijvoorbeeld) actief, wat de batterij niet ten goede komt.

Laatst was het helemaal erg, want ze was aan het werk (en had het scherm van haar telefoon nog niet eens aangezet) en binnen 5h tijd trok de telefoon leeg van ~80% --> 10%. Zonder gebruik dus...

Ik betwijfel dat het een hardware matig probleem is met de batterij, aangezien hij op andere dagen makkelijk wat langer mee kan.

Ze zit op het KPN-netwerk (maar had volgens mij geen gemiste oproepen e.d.). Ik heb een sysdump gemaakt van de alarmmanager wat het volgende gaf (ik ben niet thuis in sysdumps dus hopelijk dat iemand van jullie er meer van weet, anders moet ik het ff proberen op xda):

--------------
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
Current Alarm Manager state:

Realtime wakeup (now=2013-07-18 09:13:57):
  RTC_WAKEUP #19: Alarm{42280328 type 0 com.google.android.gms}
    type=0 when=+10d0h40m59s76ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{418527b8: PendingIntentRecord{41f34ab8 com.google.android.gms broadcastIntent}}
  RTC_WAKEUP #18: Alarm{422cc4b8 type 0 com.google.android.googlequicksearchbox}
    type=0 when=+8d11h57m52s210ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{422cc4a0: PendingIntentRecord{422cbfd8 com.google.android.googlequicksearchbox startService}}
  RTC_WAKEUP #17: Alarm{41f79488 type 0 com.google.android.partnersetup}
    type=0 when=+3d11h57m40s80ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{41871a90: PendingIntentRecord{41f39a30 com.google.android.partnersetup startService}}
  RTC_WAKEUP #16: Alarm{42291198 type 0 com.google.android.gsf}
    type=0 when=+3d2h49m11s84ms repeatInterval=571765000 count=0
    operation=PendingIntent{41f57690: PendingIntentRecord{42009280 com.google.android.gsf broadcastIntent}}
  RTC_WAKEUP #15: Alarm{424aff68 type 0 com.google.android.gsf}
    operation=PendingIntent{42459a08: PendingIntentRecord{424f0498 com.google.android.gsf broadcastIntent}}
  RTC_WAKEUP #14: Alarm{423577c8 type 0 com.google.android.gsf}
    operation=PendingIntent{423577b0: PendingIntentRecord{4195a7d0 com.google.android.gsf broadcastIntent}}
  RTC_WAKEUP #13: Alarm{42844b78 type 0 com.google.android.gsf}
    operation=PendingIntent{424fd1e0: PendingIntentRecord{421ee2a8 com.google.android.gsf broadcastIntent}}
  RTC_WAKEUP #12: Alarm{42447aa8 type 0 com.google.android.gsf}
    operation=PendingIntent{42319ad8: PendingIntentRecord{41d93d40 com.google.android.gsf broadcastIntent}}
  RTC_WAKEUP #11: Alarm{4200dd18 type 0 com.google.android.gsf}
    operation=PendingIntent{4232b558: PendingIntentRecord{41d5b8d0 com.google.android.gsf broadcastIntent}}
  RTC_WAKEUP #10: Alarm{41f29158 type 0 com.google.android.gsf}
    operation=PendingIntent{42224438: PendingIntentRecord{41f3c658 com.google.android.gsf broadcastIntent}}
  RTC_WAKEUP #9: Alarm{41de9ea0 type 0 com.google.android.gsf}
    operation=PendingIntent{41d6bc90: PendingIntentRecord{41d346e8 com.google.android.gsf broadcastIntent}}
  RTC_WAKEUP #8: Alarm{422196f0 type 0 com.whatsapp}
    type=0 when=+18h46m2s707ms repeatInterval=86400000 count=0
    operation=PendingIntent{422196d8: PendingIntentRecord{41ce0d38 com.whatsapp broadcastIntent}}
  RTC_WAKEUP #7: Alarm{41d41790 type 0 com.google.android.gms}
    type=0 when=+16h48m27s258ms repeatInterval=86400000 count=1
    operation=PendingIntent{41d41778: PendingIntentRecord{41f772f0 com.google.android.gms startService}}
  RTC_WAKEUP #6: Alarm{4232dab0 type 0 com.whatsapp}
    type=0 when=+14h46m2s707ms repeatInterval=86400000 count=0
    operation=PendingIntent{4232da98: PendingIntentRecord{41b950d0 com.whatsapp broadcastIntent}}
  RTC_WAKEUP #5: Alarm{4243fa90 type 0 com.huawei.android.totemweather}
    type=0 when=+2h21m23s811ms repeatInterval=21600000 count=0
    operation=PendingIntent{423e9550: PendingIntentRecord{42309138 com.huawei.android.totemweather broadcastIntent}}
  RTC_WAKEUP #4: Alarm{42570150 type 0 com.huawei.android.totemweather}
    type=0 when=+2h21m23s764ms repeatInterval=21600000 count=1
    operation=PendingIntent{424261c8: PendingIntentRecord{42404818 com.huawei.android.totemweather broadcastIntent}}
  RTC_WAKEUP #3: Alarm{41f02958 type 0 com.android.providers.calendar}
    type=0 when=+1h50m32s525ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{418b3810: PendingIntentRecord{41f1d330 com.android.providers.calendar broadcastIntent}}
  RTC_WAKEUP #2: Alarm{41cde588 type 0 android}
    type=0 when=+46m12s359ms repeatInterval=3724275 count=1
    operation=PendingIntent{41922d38: PendingIntentRecord{41922d00 android broadcastIntent}}
  RTC_WAKEUP #1: Alarm{42498940 type 0 uk.co.senab.blueNotifyFree}
    type=0 when=+46m2s990ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{42275a48: PendingIntentRecord{42250190 uk.co.senab.blueNotifyFree broadcastIntent}}
  RTC_WAKEUP #0: Alarm{4188ef70 type 0 com.google.android.gsf}
    type=0 when=+1m44s899ms repeatInterval=1800000 count=0
    operation=PendingIntent{4246aec0: PendingIntentRecord{419dfdb8 com.google.android.gsf broadcastIntent}}
  RTC #2: Alarm{4246c978 type 1 android}
    type=1 when=+14h46m2s707ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{41ac1918: PendingIntentRecord{41ac1878 android broadcastIntent}}
  RTC #1: Alarm{418ad558 type 1 com.android.calendar}
    type=1 when=+14h46m2s707ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{419a0398: PendingIntentRecord{41f58f50 com.android.calendar broadcastIntent}}
  RTC #0: Alarm{423dff48 type 1 com.whatsapp}
    type=1 when=+46m2s707ms repeatInterval=86400000 count=0
    operation=PendingIntent{423dff30: PendingIntentRecord{419c8f90 com.whatsapp broadcastIntent}}

Elapsed realtime wakeup (now=+3d12h3m8s866ms):
  ELAPSED_WAKEUP #12: Alarm{4230eac8 type 2 com.google.android.gms}
    type=2 when=+&#296;54d17h2m52s182ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{4242c498: PendingIntentRecord{423154a0 com.google.android.gms broadcastIntent}}
  ELAPSED_WAKEUP #11: Alarm{424ac120 type 2 com.google.android.gms}
    type=2 when=+20d17h25m11s974ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{418ded50: PendingIntentRecord{41d83e70 com.google.android.gms startService}}
  ELAPSED_WAKEUP #10: Alarm{41d841e8 type 2 com.google.android.gms}
    type=2 when=+20d17h25m11s940ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{41d841d0: PendingIntentRecord{422c4b00 com.google.android.gms startService}}
  ELAPSED_WAKEUP #9: Alarm{41f05ef0 type 2 com.google.android.gms}
    type=2 when=+20d17h25m11s906ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{41f05ed8: PendingIntentRecord{42007ff0 com.google.android.gms startService}}
  ELAPSED_WAKEUP #8: Alarm{41f921d0 type 2 com.google.android.location}
    type=2 when=+20h21m25s353ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{41f62740: PendingIntentRecord{41c83c50 com.google.android.location broadcastIntent}}
  ELAPSED_WAKEUP #7: Alarm{42345a48 type 2 com.google.android.gms}
    type=2 when=+18h4m45s616ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{422cbcc8: PendingIntentRecord{41f2f768 com.google.android.gms broadcastIntent}}
  ELAPSED_WAKEUP #6: Alarm{42231dc8 type 2 com.google.android.location}
    type=2 when=+13h58m8s560ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{42231db0: PendingIntentRecord{41c2c258 com.google.android.location broadcastIntent}}
  ELAPSED_WAKEUP #5: Alarm{42604210 type 2 android}
    type=2 when=+7h23m47s90ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{422911f8: PendingIntentRecord{421f2450 android broadcastIntent}}
  ELAPSED_WAKEUP #4: Alarm{41f07e40 type 2 com.google.android.gms}
    type=2 when=+4h53m6s521ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{41f07e28: PendingIntentRecord{419cd738 com.google.android.gms broadcastIntent}}
  ELAPSED_WAKEUP #3: Alarm{41f137f8 type 2 android}
    type=2 when=+49m2s612ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{418ddb88: PendingIntentRecord{418df5e8 android broadcastIntent}}
  ELAPSED_WAKEUP #2: Alarm{421ee8c8 type 2 com.google.android.apps.plus}
    type=2 when=+11m51s134ms repeatInterval=43200000 count=1
    operation=PendingIntent{421ee620: PendingIntentRecord{421ee0c8 com.google.android.apps.plus startService}}
  ELAPSED_WAKEUP #1: Alarm{42315ac0 type 2 com.android.phone}
    type=2 when=+3m31s848ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{418b4c68: PendingIntentRecord{41a19110 com.android.phone broadcastIntent}}
  ELAPSED_WAKEUP #0: Alarm{42304fc8 type 2 com.google.android.gsf}
    type=2 when=+3m24s701ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{41f2e5d8: PendingIntentRecord{422b6b78 com.google.android.gsf broadcastIntent}}
  ELAPSED #6: Alarm{42058108 type 3 android}
    type=3 when=+7d14h47m48s929ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{41a15ad8: PendingIntentRecord{41a15a38 android broadcastIntent}}
  ELAPSED #5: Alarm{424b5010 type 3 android}
    type=3 when=+19h52m38s305ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{41cef0d8: PendingIntentRecord{41ced3e8 android broadcastIntent}}
  ELAPSED #4: Alarm{41a08e20 type 3 com.android.phone}
    type=3 when=+4h11m51s134ms repeatInterval=28800000 count=1
    operation=PendingIntent{41951c60: PendingIntentRecord{41bcee18 com.android.phone broadcastIntent}}
  ELAPSED #3: Alarm{424a8df0 type 3 com.whatsapp}
    type=3 when=+56m51s134ms repeatInterval=3600000 count=1
    operation=PendingIntent{424a8dd8: PendingIntentRecord{41c0c1c8 com.whatsapp broadcastIntent}}
  ELAPSED #2: Alarm{41d42a98 type 3 android}
    type=3 when=+11m51s134ms repeatInterval=1800000 count=1
    operation=PendingIntent{41d42610: PendingIntentRecord{41d424d8 android broadcastIntent}}
  ELAPSED #1: Alarm{4284a948 type 3 android}
    type=3 when=+8m22s958ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{41a15958: PendingIntentRecord{41a15860 android broadcastIntent}}
  ELAPSED #0: Alarm{4232e440 type 3 android}
    type=3 when=+2s603ms repeatInterval=0 count=0
    operation=PendingIntent{41968820: PendingIntentRecord{41968780 android broadcastIntent}}

Broadcast ref count: 0

Alarm Stats:
  com.google.android.location
    992ms running, 4 wakeups
    4 alarms: act=com.google.android.location.nlp.ALARM_WAKEUP_CACHE_UPDATER
  uk.co.senab.blueNotifyFree
    138ms running, 1 wakeups
    1 alarms: act=android.intent.action.SYNC dat=fplusfree://wservice?request=2101&accountid=1167382969
  com.android.calendar
    2241ms running, 0 wakeups
    8 alarms: act=com.android.calendar.APPWIDGET_SCHEDULED_UPDATE dat=content://com.android.calendar typ=vnd.android.data/update flg=0x14
  android
    627154ms running, 430 wakeups
    3 alarms: act=android.intent.action.DATE_CHANGED flg=0x20000014
    3392 alarms: act=android.intent.action.TIME_TICK flg=0x40000014
    168 alarms: act=com.android.server.action.NETWORK_STATS_POLL flg=0x14
    468 alarms: act=com.android.server.ThrottleManager.action.POLL flg=0x14
    4 alarms: act=android.net.wifi.DHCP_RENEW
    17 alarms: act=com.android.internal.policy.impl.PhoneWindowManager.DELAYED_KEYGUARD flg=0x14
    5 alarms: act=android.telephony.turnoff_DC
    81 alarms: act=android.app.backup.intent.RUN flg=0x40000014
    214 alarms: act=android.content.syncmanager.SYNC_ALARM flg=0x14
    303 alarms: act=com.android.server.WifiManager.action.START_SCAN
  com.whatsapp
    60244ms running, 85 wakeups
    3 alarms: act=ALARM_REPORT_SYNCS flg=0x14
    4 alarms: act=ALARM_MESSAGES_DB_BACKUP flg=0x14
    45 alarms: act=ALARM_AVAILABLE_TIMEOUT flg=0x14
    1 alarms: act=ALARM_CLIENT_PING_TIMEOUT
    31 alarms: act=com.whatsapp.MessageService.RECONNECT flg=0x4 cmp=com.whatsapp/.messaging.MessageService
    4 alarms: act=ALARM_ROTATE_LOGS flg=0x14
    113 alarms: act=ALARM_ACTION flg=0x14
    21 alarms: act=com.whatsapp.MessageService.KEEP_ALIVE cmp=com.whatsapp/.messaging.MessageService
  com.android.deskclock
    197ms running, 1 wakeups
    1 alarms: act=com.android.deskclock.ALARM_ALERT
  com.android.phone
    45940ms running, 846 wakeups
    842 alarms: act=com.android.internal.telephony.gprs-data-stall
    10 alarms: act=com.android.phone.UPDATE_CALLER_INFO_CACHE flg=0x14
    4 alarms: act=com.android.internal.telephony.gprs-reconnect.0 flg=0x14
  com.google.android.gsf
    39126ms running, 473 wakeups
    20 alarms: act=com.google.android.intent.action.GTALK_RECONNECT flg=0x14
    168 alarms: flg=0x14
    204 alarms: act=com.google.android.intent.action.MCS_HEARTBEAT
    81 alarms: act=com.google.android.intent.action.SEND_IDLE flg=0x14
  com.google.android.partnersetup
    0ms running, 0 wakeups
  com.huawei.android.totemweather
    1933ms running, 15 wakeups
    14 alarms: act=com.huawei.android.action.ALARM_TASK flg=0x14
    1 alarms: act=com.huawei.android.action.RESTART_SERVER cmp=com.huawei.android.totemweather/.widget.WeatherWidgetServer
  com.google.android.apps.plus
    7469ms running, 34 wakeups
    27 alarms: act=com.google.android.apps.plus.NEW_PICTURE flg=0x14
    7 alarms: act=com.google.android.apps.plus.content.unconditionalsync flg=0x4 cmp=com.google.android.apps.plus/.service.EsService
  com.google.android.googlequicksearchbox
    0ms running, 0 wakeups
  com.android.chrome
    293ms running, 0 wakeups
    4 alarms: act=com.google.android.apps.chrome.omaha.ACTION_REGISTER_REQUEST flg=0x4 cmp=com.android.chrome/com.google.android.apps.chrome.omaha.OmahaClient
  com.android.vending
    1250ms running, 20 wakeups
    6 alarms: flg=0x4 cmp=com.android.vending/com.google.android.finsky.services.DailyHygiene
    14 alarms: flg=0x4 cmp=com.android.vending/com.google.android.finsky.services.ContentSyncService
  com.google.android.inputmethod.latin.dictionarypack
    104ms running, 0 wakeups
    1 alarms: act=com.android.inputmethod.latin.dictionarypack.UPDATE_NOW flg=0x14
  com.android.providers.calendar
    17614ms running, 11 wakeups
    0 alarms: act=com.android.providers.calendar.SCHEDULE_ALARM cmp=com.android.providers.calendar/.CalendarReceiver
    10 alarms: act=com.android.providers.calendar.intent.CalendarProvider2 flg=0x14
    1 alarms: act=com.android.providers.calendar.SCHEDULE_ALARM flg=0x14
  com.google.android.gms
    4902ms running, 70 wakeups
    6 alarms: act=com.google.android.gms.nlp.ALARM_WAKEUP_CACHE_UPDATER
    15 alarms: act=com.google.android.gms.nlp.ALARM_WAKEUP_ACTIVE_COLLECTOR
    4 alarms: act=com.google.android.gms.icing.INDEX_RECURRING_MAINTENANCE flg=0x4 cmp=com.google.android.gms/.icing.impl.IndexService
    42 alarms: act=com.google.android.intent.action.SEND_IDLE flg=0x14
    2 alarms: act=com.google.android.gms.nlp.ALARM_WAKEUP_LOCATOR flg=0x14
    1 alarms: act=com.google.android.gms.nlp.ALARM_WAKEUP_PASSIVE_COLLECTOR flg=0x14
uhb off

--------------------------

(excuses, kan niet zo snel vinden of er een tag is wat dit in een quote-type-box met scrollbar zet o.i.d.)

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn. Of hetzelfde probleem ondervonden? Ik heb gezocht, maar helaas niks soortgelijks kunnen vinden. Ik vraag me af of het aan wifi-aan kan liggen, aangezien ze geen Wifi op het werk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Yaldair schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:47:
...
Nu is er echter een groter probleem, gerelateerd aan de batterij. Het lijkt erop dat in sommige gevallen, het android-systeem (alarmmanager) voorkomt dat de y300 in deepsleep modus gaat. Dan blijft hij dus makkelijk 12h (bijvoorbeeld) actief, wat de batterij niet ten goede komt.

Laatst was het helemaal erg, want ze was aan het werk (en had het scherm van haar telefoon nog niet eens aangezet) en binnen 5h tijd trok de telefoon leeg van ~80% --> 10%. Zonder gebruik dus...

Ik betwijfel dat het een hardware matig probleem is met de batterij, aangezien hij op andere dagen makkelijk wat langer mee kan.

Ze zit op het KPN-netwerk (maar had volgens mij geen gemiste oproepen e.d.). Ik heb een sysdump gemaakt van de alarmmanager wat het volgende gaf (ik ben niet thuis in sysdumps dus hopelijk dat iemand van jullie er meer van weet, anders moet ik het ff proberen op xda):
...

(excuses, kan niet zo snel vinden of er een tag is wat dit in een quote-type-box met scrollbar zet o.i.d.)

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn. Of hetzelfde probleem ondervonden? Ik heb gezocht, maar helaas niks soortgelijks kunnen vinden. Ik vraag me af of het aan wifi-aan kan liggen, aangezien ze geen Wifi op het werk heeft.
Zou Wifi kunnen zijn. Staat standaard 'always on'. Nadat ik dat uitgezet had, liep de standby tijd enorm op. Ik ben waarschijnlijk (in deze 'moderne' tijd) een light-user, maar laatst hoefde ik pas na 6x24hr de telefoon weer aan de lader te hangen.

Instellingen - WiFi - Instellingen (fysieke knop rechtsonderin) - Geavanceerd - Wifi behouden in slaapstand

[ Voor 8% gewijzigd door JakeNL op 18-07-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
JakeNL schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:08:
[...]

Zou Wifi kunnen zijn. Staat standaard 'always on'. Nadat ik dat uitgezet had, liep de standby tijd enorm op. Ik ben waarschijnlijk (in deze 'moderne' tijd) een light-user, maar laatst hoefde ik pas na 6x24hr de telefoon weer aan de lader te hangen.

Instellingen - WiFi - Instellingen (fysieke knop rechtsonderin) - Geavanceerd - Wifi behouden in slaapstand
Feitelijk kunnen het alle externe verbindingen wezen. Denk aan Wifi, Bluetooth, GPS of zelfs . Wanneer bijvoorbeeld Wifi aanstaat en hij kan niets vinden, blijft de telefoon het toch proberen.

Ik gebruik de de profielen app (standaard op de telefoon) en heb daar verschillende scenatios in gemaakt.Enkele staan er al op.Bijv "auto": Wifi uit, BT aan, GPS aan. "thuis" GPS uit, BT uit, Wifi aan. Zo kan je redelijk eenvoudig je verbruik onder de duim houden.
Er zijn ook apps die dit automatisch voor je doen, afhankelijk van tijd of lokatie bijv.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaldair
  • Laatst online: 09-07 12:02
Ok, ik zal dat eens proberen. Is het echter wel waarschijnlijk dat dit verantwoordelijk kan zijn voor preventie deep-sleep en/of 70% decrease in 5h?

Want dat lijkt me nog steeds een beetje drastisch. Ikzelf laat bijvoorbeeld ook altijd WiFI aan (acer liquid e2) maar ervaar helemaal niet dat dat mijn telefoon wakker laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Yaldair schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:39:
Ok, ik zal dat eens proberen. Is het echter wel waarschijnlijk dat dit verantwoordelijk kan zijn voor preventie deep-sleep en/of 70% decrease in 5h?

Want dat lijkt me nog steeds een beetje drastisch. Ikzelf laat bijvoorbeeld ook altijd WiFI aan (acer liquid e2) maar ervaar helemaal niet dat dat mijn telefoon wakker laat.
ik heb de Wifi ook op altijd aan staan. Maar met die profielen kan dat toch uit of aan zetten.
Ik moet zeggen dat ik het ook nog niet goed duidelijk heb.
Ik zal er eens op letten.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bedankt voor de tip over wifi, erg handig, heb hem nu op de middelste optie gezet (wifi alleen aanlaten in slaap stand mits aangesloten aan externe voeding).

Iemand een idee over onderstaande?
Iemand een methode gevonden waarbij je kan voorkomen dat de telefoon vanzelf in Eco modus gaat als je accu aan het leegraken is? Kan in de settings helaas niets vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 19-07-2013 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Ik heb zojuist methode 1 gebruikt om mijn foon te rooten, maar is er ook een manier om nu twrp inplaats van stock recovery te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Nu online
Het zou misschien wel moeten kunnen door een image naar de bootloader-partitie van het interne geheugen te schrijven, maar ik heb het nog nergens zien doen in bijv. het topic op XDA over deze methode.

Ik zou gewoon even wachten tot je de bootloader unlock code van Huawei binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De Y300 van mijn vriendin valt soms 2 keer per dag uit. Nu heb ik methode 1 gebruikt om te rooten + de batch file. Zou het hier aan liggen? Anderen ook dit soort vage klachten? Ik denk er nu over om hem met de nieuwste ROM te flashen (non branded) kijken of dit het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkCh1ld
Ik heb 2 weken gelede ook een Y300 gekocht. Kunnen jullie wel goed video's afspelen? Alles wat ik wil afspelen met BS Player speeld in software mode af in plaats van hardware, en software mode is dus te langsaam daarvoor.

Van de cashback krijg je geen bevestiging, van de 3x3 deal wel (plus info om een app te downloaden)

De verwerking van de cashback kan overigens 10 weken duren (bron: klantenservice Huawei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Mooi balen zeg, tijdens het maken van een bluetooth verbinding met myphone explorer doet de telefoon raar. desktop achtergrond verdwijnt. Melding over stoppen van proces zus en zo.
Na een reboot start de telefoon door tot het T-mobile logo en blijft dan staan.
Batterij eruit en opnieuw plaatsen en opstarten. Weer T-mobile logo
Nog eens herhaald, nu alleen het Huawei logo
Opstarten in Recovery met volume +
Cache geleegd + user data geleegd + factory reset
Nada, nog steeds alleen het Huawei logo.

What to do?

EDIT: ik heb hem via de 3x3 deal maar aangemerkt voor reparatie, er valt niets meer mee te beginnen op deze manier.

[ Voor 10% gewijzigd door JakeNL op 23-07-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Vandaag, na ruim 2,5 week bevestiging gehad van mijn registratie voor de 3x3 deal. Bij mij duurde het dus ca 12 werkdagen, op zich netjes. Cashback heb ik nog niet op de rekening gezien, maar kan blijkbaar iets langer duren.

Let op! Track n protect moet nog wel geactiveerd worden, in de mail dat je 3x3 rond is, staat een linkje.

edit: Bootloader unlock code aanvragen gaat ook heel vlot, binnen 1 dag geregeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 23-07-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:31
XIII schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:38:
een goede telefoon, maar houd niet van Swiftkey. loopt voortdurend vast door de applicatie.
ook kan ik de telefoon niet rooten, ergens doe ik iets verkeerd, moest er een brave ziel zijn in de buurt van Kortrijk (België) die kan en wil een handje helpen ik zou het zeer op prijs stellen.
ondertussen is de tel. via 3x3 deal. binnen geweest omdat hij regelmatig vastliep. :|
een hele verbetering, nu is Swiftkey geen enkel probleem meer. ;)

nu nog zien te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Pfoe, ik heb een 'bijna' brick op mijn Huawei Y300.
Ik heb eerst netjes de bootloader unlocked via Huawei unlock code.
Daarna TWRP en Root - tot zover alles goed.
Vervolgens een IMEI HACK (v1.0) uitgevoerd om de firmware b182 te kunnen flashen. Dit ging allemaal goed. Vervolgens vanuit deze firmware een OTA update gedaan naar b190. Alles helemaal goed en werken, alleen geen verbinding met netwerk want IMEI werkte nog niet (moest ik nog terugzetten).

Vervolgens heb ik weer TWRP en Root geinstalleerd- vervolgens de IMEI hack gebruikt om de IMEI te restoren, hierna wilde de telefoon rebooten en... niets meer.

Ja nog wel iets, een groot geel uitroepteken en het bericht dat mijn signature niet meer overeen komt met mijn bootloader. Nu ben ik er dus achtergekomen dat de bootloader opnieuw gelocked wordt bij het installeren van een stock rom (in dit geval dus die b182!) hierna heb ik dus , zonder dit te weten, TWRP geinstalleerd (gaf ook helemaal geen waarschuwing dat de bootloader weer gelocked was!).

Het enige wat ik nu nog kan doen is, VOL up en down tijdens opstarten, om een install te doen vanuit de /dload folder op de SD card. Helaas weigert hij een reinstall van B182 (en ook B175) omdat ik de IMEI gerestored heb en hij dus alleen een T-mobile ROM zal accepteren.

Iemand een idee of ik nog iets kan nu? Ik kan dus echt nergens de T-mobile Rom (build171) vinden!

edit: NM, opgelost doordat adb nog draaide en ik heb de bootloader weer kunnen unlocken! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 24-07-2013 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-07 05:56
Ik heb sinds afgelopen maandag deze smartphone en tot op heden er zeer tevreden over. Prijs/kwaliteit is gewoon goed.

Nu wil ik hem van het weekend gaan rooten en heb inmiddels de code van Huawei ontvangen. Nu zou ik eigenlijk ook wel stock android willen draaien of anders een goede en snelle custom ROM. Nu heb ik al een beetje gelezen in dit topic en op XDA maar weinig kunnen vinden. Zijn er mensen die een custom hebben draaien of stock. En wat zijn de ervaringen daarmee? Ik heb het idee nml dat de UI van Huawei aardig wat performance wegsnoept en zou hem graag wat sneller willen laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Nu online
Ik heb ROM B175 geïnstalleerd (degene die op huaweidevice.com staat, m.b.v. de IMEI-hack) en dat geeft je al een stuk schonere ROM dan T-Mobile meelevert.

Ik heb deze apps extra geïnstalleerd:Deze apps heb ik verwijderd (door het root-fs read-write te mounten, en ze te verwijderen op de command line via adb shell):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
ArabicPack.apk
BosnianPack.apk
BulgarianPack.apk
CangjiePack.apk
Catalan.apk
CroatianPack.apk
CzechPack.apk
DanishPack.apk
EstonianPack.apk
FarsiPack.apk
FinnishPack.apk
FrenchPack.apk
GreekPack.apk
HungarianPack.apk
IcelandicPack.apk
ItalianPack.apk
JapanesePack.apk
KoreanPack.apk
LatvianPack.apk
LithuanianPack.apk
MacedonianPack.apk
MalayPack.apk
NorwegianPack.apk
PinyinPack.apk
PolishPack.apk
PortuguesePack.apk
RomanianPack.apk
RussianPack.apk
SerbianLatinPack.apk
SlovakPack.apk
SlovenianPack.apk
SpanishPack.apk
SwedishPack.apk
ThaiPack.apk
TurkishPack.apk
UkrainianPack.apk
VietnamesePack.apk
ZhuyinPack.apk
HandWritingSimpPack.apk

HoloSpiralWallpaper.apk
HwWallpaper6.apk
LiveWallpapers.apk
LiveWallpapersPicker.apk
MagicSmokeWallpapers.apk
NoiseField.apk
PhaseBeam.apk
VisualizationWallpapers.apk

FaceLock.apk
HwAllBackup.apk
HwDLNA.apk
HwDeskClock.apk
HwHelpCenter.apk
HwIME.apk
HwLauncher6.apk
HwLockScreen.apk
HwMeWidget.apk
HwWeatherClock.apk
HwThemeManager.apk
HwProfileSwitcher.apk
HwWiFiHotspot.apk
Music2.apk
MyCalendar.apk
MyEmail.apk
Protips.apk

Draait tot nu toe prima en stabiel, en een stuk cleaner dan de stock ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb nu dus B190 draaien op de telefoon van de vriendin. Ook geen T-mobile meuk. Moet hem echter nog flink opschonen a la Eärendil hierboven. Draait verder goed en snappy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
Top! en bedankt voor de tips. Ik heb vanavond even de tijd genomen dus ga zo aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 22:49
TokkieB schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:02:
Ik heb sinds afgelopen maandag deze smartphone en tot op heden er zeer tevreden over. Prijs/kwaliteit is gewoon goed.

Nu wil ik hem van het weekend gaan rooten en heb inmiddels de code van Huawei ontvangen. Nu zou ik eigenlijk ook wel stock android willen draaien of anders een goede en snelle custom ROM. Nu heb ik al een beetje gelezen in dit topic en op XDA maar weinig kunnen vinden. Zijn er mensen die een custom hebben draaien of stock. En wat zijn de ervaringen daarmee? Ik heb het idee nml dat de UI van Huawei aardig wat performance wegsnoept en zou hem graag wat sneller willen laten draaien.
Ik heb een Y300-0100 (Kijkshop T-Mobile prepaid) en heb deze geroot via de tweede methode, middels de unlock code van Huawei. De unlock code heb ik binnen 24 uur na aanvraag ontvangen.

In plaats van de TWRP uit de tutorial, heb ik Lewa Recovery geïnstalleerd (TWRP-LEWA). Bij Lewa Recovery had ik eerst wel dat het scherm na een tijdje op zwart ging en ik niks meer kon doen. Dit bleek door een instelling te komen. Via "Settings -> Screen" kun je de screen time-out uitschakelen.

Door middel van de IMEI hack (OEMINFO-Hack-Tool-v1.zip) heb ik de stock ROM B175 kunnen installeren. Ik had het gevoel dat deze ROM wat beter functioneerde ten opzichte van de originele B171 ROM, omdat er minder bloatware op staat, maar dat kan ook verbeelding zijn geweest (heb deze ROM niet heel lang gedraaid).

Gisteren heb ik de custom ROM "OptimusPureGoogle" geïnstalleerd en zojuist heb ik "FreeYourMind" geflasht, om te proberen. Bij beiden vind ik de performance beter ten opzichte van de stock ROM. Momenteel draait er, na het installeren van deze apps, op de achtergrond onder andere WhatsApp, Huawei TnP, K-9 Mail, doubleTwist en Avast. Desondanks heb ik nog 141MB RAM over.

Hier kun je (in het Duits) een overzicht met custom ROMs vinden, waaronder "OptimusPureGoogle" en "FreeYourMind":
http://www.android-hilfe....n-keine-diskussionen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb nu het rare fenomeen dat ik b190 draai maar geen data connectie kan krijgen via Simyo. Ik heb het APN ingesteld volgens de site van Simyo en ook roaming aan en uit geprobeerd, maar no luck. Iemand hier nog ideëen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
Gisteravond een tweetal uurtjes aan de gang geweest maar liep snel al vast tijdens het OEMINFO IMEI hacktool. De telefoon is inmiddels netjes geroot volgens de tweede methode (met unlock code van huawei). Ik wilde te snel en had de B175 van Huawei al in de /dload gezet. Volume knoppen indrukken en gaan. Echter na enige minuten krijg ik in het scherm te zien dat de update niet goed is gegaan.

Nu probeer ik dus de IMEI hack uit te voeren en heb de boel gedownload. Echter loop ik bij stap 2 al vast. " Backup your OEMinfo, it will be saved in a folder,...etc" Bij het starten van het .bat bestand "1-OEM Backup.." krijg ik de melding in de prompt : " Warning: There is already an OEMINFO backup." Deze backup zou volgens de beschrijving op de SD card staan, maar die is er niet?? :o

What to do?

EDIT:
de OEMINFO-BACKUP staat wel in de root van Android, maar niet op de SD card. In de map zit een bestand met de naam "5.img" Kan ik deze map dan kopieren naar de SD card? En kan ik dan weer verder met de volgende stap voor het echte " hacken" ?

EDIT:
En done. Ik heb er nu de B175 op staan. Ik heb de OEM backup gekopieerd en drie dubbel opgeslagen op desktop (2 keer) en (1 keer) SD card. Na het opnieuw installeren van Super SU kwam ik wel in een loop terecht in de TWRP. Na een wipe van alle gegevens starte hij netjes door naar het OS. Ik heb nu een mooie schone installatie. Nu nog finetunen nav de tips van Earendil :) :)

[ Voor 28% gewijzigd door TokkieB op 25-07-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Pazzie schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:00:
[...]

Ik heb een Y300-0100 (Kijkshop T-Mobile prepaid) en heb deze geroot via de tweede methode, middels de unlock code van Huawei. De unlock code heb ik binnen 24 uur na aanvraag ontvangen.

In plaats van de TWRP uit de tutorial, heb ik Lewa Recovery geïnstalleerd (TWRP-LEWA). Bij Lewa Recovery had ik eerst wel dat het scherm na een tijdje op zwart ging en ik niks meer kon doen. Dit bleek door een instelling te komen. Via "Settings -> Screen" kun je de screen time-out uitschakelen.

Door middel van de IMEI hack (OEMINFO-Hack-Tool-v1.zip) heb ik de stock ROM B175 kunnen installeren. Ik had het gevoel dat deze ROM wat beter functioneerde ten opzichte van de originele B171 ROM, omdat er minder bloatware op staat, maar dat kan ook verbeelding zijn geweest (heb deze ROM niet heel lang gedraaid).

Gisteren heb ik de custom ROM "OptimusPureGoogle" geïnstalleerd en zojuist heb ik "FreeYourMind" geflasht, om te proberen. Bij beiden vind ik de performance beter ten opzichte van de stock ROM. Momenteel draait er, na het installeren van deze apps, op de achtergrond onder andere WhatsApp, Huawei TnP, K-9 Mail, doubleTwist en Avast. Desondanks heb ik nog 141MB RAM over.

Hier kun je (in het Duits) een overzicht met custom ROMs vinden, waaronder "OptimusPureGoogle" en "FreeYourMind":
http://www.android-hilfe....n-keine-diskussionen.html
Pazzie,

ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Ik ben momentell terug naar mijn iPhone, omdat ik BT niet goed kreeg in mijn Auto.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Tokkie, let wel op dat het flashen van de B175 de bootloader weer gelocked heeft!
Dus als je nu een CWM of TWRP op je telefoon zet, dan boot je telefoon niet meer (totdat je de bootloader weer unlockt). Heel irritant als je hier tegenaan loopt zonder te weten dat de bootloader weer gelocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
smuck schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:41:
[...]

Pazzie,

ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Ik ben momentell terug naar mijn iPhone, omdat ik BT niet goed kreeg in mijn Auto.
Aangezien ik geen BT in de auto heb, kan ik dat helaas niet voor je testen.

De custom ROM FreeYourMind bevalt tot nu toe nog goed. Ik denk dat ik die er voorlopig op laat staan. In tegenstelling tot OptimusPureGoogle moest ik bij FreeYourMind wel een aparte notification bar installeren.

Navigeren via iGO en Sygic werkt voor zover ik het getest heb ook goed. Bij de stock ROM had ik wel een beetje last van lag bij Sygic, wanneer ik in een dichtbebouwd gebied reed. Na het installeren van build R-51463, uit dit topic (http://help.sygic.com/ent...mprovements-in-navigation), heb ik daar tot nu toe nog geen last van gehad. Dat zou ook toeval kunnen zijn.

Zijn er nog bepaalde specifieke dingen waar je benieuwd naar bent?

Als ik het mij goed herinner,was bij mij de bootloader nog unlocked nadat ik B175 had geflasht. Dit had ik wel eerst getest, wat aan te raden is. De originele recovery was wel weer teruggezet. Ik moest TWRP-LEWA dus weer opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Pazzie schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:27:
[...]

Aangezien ik geen BT in de auto heb, kan ik dat helaas niet voor je testen.

De custom ROM FreeYourMind bevalt tot nu toe nog goed. Ik denk dat ik die er voorlopig op laat staan. In tegenstelling tot OptimusPureGoogle moest ik bij FreeYourMind wel een aparte notification bar installeren.

Navigeren via iGO en Sygic werkt voor zover ik het getest heb ook goed. Bij de stock ROM had ik wel een beetje last van lag bij Sygic, wanneer ik in een dichtbebouwd gebied reed. Na het installeren van build R-51463, uit dit topic (http://help.sygic.com/ent...mprovements-in-navigation), heb ik daar tot nu toe nog geen last van gehad. Dat zou ook toeval kunnen zijn.

Zijn er nog bepaalde specifieke dingen waar je benieuwd naar bent?

Als ik het mij goed herinner,was bij mij de bootloader nog unlocked nadat ik B175 had geflasht. Dit had ik wel eerst getest, wat aan te raden is. De originele recovery was wel weer teruggezet. Ik moest TWRP-LEWA dus weer opnieuw installeren.
Ik ben niet specifiek op zoek naar iets.
Ik heb de telefoon geroot en B175 erop staan. Ook dan moet je een aparte notification toolbar installeren.
Werkt prettiger dan de T-Mobile versie. Toch zie ik regelmatig dat het geheugen volloopt. Je kan het natuurlijk regelmatig uit het geheugen verwijderen.

Het enige probleem dat ik met de telefoon heb is dat BT wel paired met de auto installatie, maar niet het geluid van het gesprek doorgeeft. Ook niet wanneer je die keuze op de telefoon maakt.

In het algemeen doet deze telefoon het net zo goed als mijn iPhone 4. En het leuke van Android vindt ik dat je er mee kan experimenteren, We zitten niet voor niets op tweakers.

[ Voor 5% gewijzigd door smuck op 25-07-2013 12:45 ]

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
smuck schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:43:
[...]

Ik ben niet specifiek op zoek naar iets.
Ik heb de telefoon geroot en B175 erop staan. Ook dan moet je een aparte notification toolbar installeren.
Werkt prettiger dan de T-Mobile versie. Toch zie ik regelmatig dat het geheugen volloopt. Je kan het natuurlijk regelmatig uit het geheugen verwijderen.

Het enige probleem dat ik met de telefoon heb is dat BT wel paired met de auto installatie, maar niet het geluid van het gesprek doorgeeft. Ook niet wanneer je die keuze op de telefoon maakt.

In het algemeen doet deze telefoon het net zo goed als mijn iPhone 4. En het leuke van Android vindt ik dat je er mee kan experimenteren, We zitten niet voor niets op tweakers.
Oké. Volgens mij wordt er ook gewerkt aan een CyanogenMod ROM (http://www.modaco.com/top...pha-builds-now-available/). Misschien wordt de performance dan nog wat beter.

Ik heb zelf voor de Y300 een half jaar een Lumia 800 gehad. Hoewel ik Windows Phone ook een mooi OS vind, miste ik inderdaad het experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
Lord_Dain schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:01:
@Tokkie, let wel op dat het flashen van de B175 de bootloader weer gelocked heeft!
Dus als je nu een CWM of TWRP op je telefoon zet, dan boot je telefoon niet meer (totdat je de bootloader weer unlockt). Heel irritant als je hier tegenaan loopt zonder te weten dat de bootloader weer gelocked is.
Het vreemde was, dat na het installeren van de B175 de bootloader nog unlocked was. Nadat ik de B175 had geladen heb ik de foon helemaal laten starten. Maar na het doorlopen van de standaard nieuwe gebruiker stappen van Google er wel een melding naar voren kwam dat er een "sim provider code??" ingevoerd moest worden. ( de IMEI was nog niet terug gezet). Na het terugzetten van de IMEI gegevens wilde de telefoon niet doorstarten. Ik ben toen het TWRP menu ingegaan en heb gekozen voor een wipe. Daarna starte hij wel door, maar miste ik de SuperSU. Deze weer geinstalleerd uit het TWRP menu en de telefoon draaide als een zonnetje. Wel even de APN's toevoegen van Vodafone en ook internet was weer up and running.

Net nog even een check gedaan op de bootloader en hij is nog steeds unlocked. Op dit moment draait de Y300 een stuk sneller als met de Tmobile rom.

Ik had dus ook een IPhone4, maar heb al twee problemen met dat ding gehad waarbij de garantie van Apple het zeer laat afweten. Problemen met de home button die niet werkt heb ik met veel pijn en moeite na anderhalf jaar een refurbished IPhone4 gekregen met hulp van de rechtsbijstand. Nu een jaar verder zit ik met een audiochip die los zit / kapot is. De reparatie van de audiochip kost me een kleine 170 euro. Dus maar de keuze gemaakt om dan maar de Huawei te kopen.

Ik heb zeker geen spijt van de aankoop van de Huawei. Telefoon is retesnel en voldoet aan de functionele eisen die ik stel aan een smartphone. Ik ben alleen minder gecharmeerd van de camera en het scherm wat toch een beetje "waziger" (grotere pixxels) dan ik gewend was. Maar zeker niet onoverkomelijk voor de habbekrats die de telefoon kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Eärendil schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:03:
Ik heb ROM B175 geïnstalleerd (degene die op huaweidevice.com staat, m.b.v. de IMEI-hack) en dat geeft je al een stuk schonere ROM dan T-Mobile meelevert.

Ik heb deze apps extra geïnstalleerd:Deze apps heb ik verwijderd (door het root-fs read-write te mounten, en ze te verwijderen op de command line via adb shell):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
ArabicPack.apk
BosnianPack.apk
BulgarianPack.apk
CangjiePack.apk
Catalan.apk
CroatianPack.apk
CzechPack.apk
DanishPack.apk
EstonianPack.apk
FarsiPack.apk
FinnishPack.apk
FrenchPack.apk
GreekPack.apk
HungarianPack.apk
IcelandicPack.apk
ItalianPack.apk
JapanesePack.apk
KoreanPack.apk
LatvianPack.apk
LithuanianPack.apk
MacedonianPack.apk
MalayPack.apk
NorwegianPack.apk
PinyinPack.apk
PolishPack.apk
PortuguesePack.apk
RomanianPack.apk
RussianPack.apk
SerbianLatinPack.apk
SlovakPack.apk
SlovenianPack.apk
SpanishPack.apk
SwedishPack.apk
ThaiPack.apk
TurkishPack.apk
UkrainianPack.apk
VietnamesePack.apk
ZhuyinPack.apk
HandWritingSimpPack.apk

HoloSpiralWallpaper.apk
HwWallpaper6.apk
LiveWallpapers.apk
LiveWallpapersPicker.apk
MagicSmokeWallpapers.apk
NoiseField.apk
PhaseBeam.apk
VisualizationWallpapers.apk

FaceLock.apk
HwAllBackup.apk
HwDLNA.apk
HwDeskClock.apk
HwHelpCenter.apk
HwIME.apk
HwLauncher6.apk
HwLockScreen.apk
HwMeWidget.apk
HwWeatherClock.apk
HwThemeManager.apk
HwProfileSwitcher.apk
HwWiFiHotspot.apk
Music2.apk
MyCalendar.apk
MyEmail.apk
Protips.apk

Draait tot nu toe prima en stabiel, en een stuk cleaner dan de stock ROM
Waar kan ik die APK's vinden? Dan kan ik dat ook eens opruimen enz ruimte vrij maken.

Gevonden.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Ik heb gemerkt dat de telefoon nog iets soepeler lijkt te lopen als je de apps op de SDcard installeerd. Ik heb daarvoor een klasse 10 card gebruikt. Dat lijkt sneller te werken dan vanaf het interne geheugen.
Hiermee lostte ik ook het probleem van te weinig ruimte op om apps bij te werken vanaf de Play Store.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Nu online
smuck schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:10:
Waar kan ik die APK's vinden? Dan kan ik dat ook eens opruimen enz ruimte vrij maken.
Om ruimte vrij te maken helpt het niet echt, tenzij je andere apps op de systeem-partitie gaat zetten. Gedownloade apps komen standaard op de data-partitie.
Gevonden.
Voor de volledigheid: /system/apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Eärendil schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:15:
[...]

Om ruimte vrij te maken helpt het niet echt, tenzij je andere apps op de systeem-partitie gaat zetten. Gedownloade apps komen standaard op de data-partitie.

[...]

Voor de volledigheid: /system/apps
Yep, dat realiseer ik me. Gewoon wat ballast wegwerken eigenlijk.

Andere tip die e.e.a. sneller maken?

Of uh, tips waarom ik het gesprek niet via BT in mijn auto hoor? Wel gepaired, kan ook opnemen. Alleen het gesprek is niet via BT te voeren. Het gaat om het RNS315 systeem van Seat (VAG).

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
smuck schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:23:
[...]

Yep, dat realiseer ik me. Gewoon wat ballast wegwerken eigenlijk.

Andere tip die e.e.a. sneller maken?

Of uh, tips waarom ik het gesprek niet via BT in mijn auto hoor? Wel gepaired, kan ook opnemen. Alleen het gesprek is niet via BT te voeren. Het gaat om het RNS315 systeem van Seat (VAG).
Mijn vriendin kon ook bellen met de t-mobile build, maar zodra er verbinding was, viel de BT weg. Na het flashen naar b182 en daarna updaten naar b190 is dit probleem verholpen, nu kan ze dus gewoon bellen via BT - betreft een parrot CK3100.

[ Voor 25% gewijzigd door Lord_Dain op 27-07-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik ben sinds kort in het bezit van deze telefoon. Wat mij opvalt is dat als het scherm uit is de whatsapp berichten na een vertraging op mijn mobiel binnenkomen. Wifi staat op altijd aan. Wat moet ik eventueel anders instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Lord_Dain schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 13:03:
[...]

Mijn vriendin kon ook bellen met de t-mobile build, maar zodra er verbinding was, viel de BT weg. Na het flashen naar b182 en daarna updaten naar b190 is dit probleem verholpen, nu kan ze dus gewoon bellen via BT - betreft een parrot CK3100.
Dan maar eens proberen te flashen naar B182.
Bedankt voor de tip.

Moet natuurlijk wel de IMEI hack steeds doen?

CU, RonK

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste