Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:09
@smuck Yep, anders kan je niet upgraden. Na IMEI hack upgraden naar b182, dan OTA naar b190, daarna IMEI pas terugzetten.

@Superbaddd, had hier precies hetzelfde probleem. Opgelost als volgt;

Installeer uit de Playstore: Push Notifications Fixer!

Deze app zorgt ervoor dat de native heartbeats (15 min voor Wifi en 28 min voor 3G) op 5 minuten worden gezet. De native 28 minuten is zodanig hoog dat een hoop providers (oa KPN) de verbinding dicht gooien voordat de 28 minuten verstreken zijn ; met PNF gebeurt dit niet meer.

Getest bij vriendin vanavond en 100% success rate! _/-\o_

[ Voor 85% gewijzigd door Lord_Dain op 29-07-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Lord_Dain schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:21:
@smuck Yep, anders kan je niet upgraden. Na IMEI hack upgraden naar b182, dan OTA naar b190, daarna IMEI pas terugzetten.

Deze app zorgt ervoor dat de native heartbeats (15 min voor Wifi en 28 min voor 3G) op 5 minuten worden gezet. De native 28 minuten is zodanig hoog dat een hoop providers (oa KPN) de verbinding dicht gooien voordat de 28 minuten verstreken zijn ; met PNF gebeurt dit niet meer.

Ik heb gisteren tijdens een rustig moment geupgrade naat B190. Mocht helaas niet baten m.b.t. het BT probleem dat ik heb. Het gesprek is niet te horen.

Wel merk ik dat de telefoon soepeler werkt. En sneller. Ook nadat ik mijn backup met Titatnium backup terug gezet heb. Dus niet voor niets geweest.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Lord_Dain schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:21:

Ik heb gisteren tijdens een rustig moment geupgrade naat B190. Mocht helaas niet baten m.b.t. het BT probleem dat ik heb. Het gesprek is niet te horen.

Wel merk ik dat de telefoon soepeler werkt. En sneller. Ook nadat ik mijn backup met Titanium backup terug gezet heb. Dus niet voor niets geweest.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
smuck schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:27:
[...]Wel merk ik dat de telefoon soepeler werkt. En sneller. Ook nadat ik mijn backup met Titanium backup terug gezet heb. Dus niet voor niets geweest.
Balen! Maar misschien niet onoverkomelijk. Het lijkt me een software probleem en dat is wellicht nog op te lossen door een losse fix, patch, drivers, of een stock dan wel custom ROM in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Lord_Dain schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:04:
[...]

Balen! Maar misschien niet onoverkomelijk. Het lijkt me een software probleem en dat is wellicht nog op te lossen door een losse fix, patch, drivers, of een stock dan wel custom ROM in de toekomst.
Ja, wie weet.
Ik heb ook een service formulier bij Huawei ingevuld. Nog geen antwoord gehad.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik werd door Huawei doorverwezen naar Dynafix 8)7 (ging over locked bootloader)...

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 30-07-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Lord_Dain schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:04:
Ik werd door Huawei doorverwezen naar Dynafix 8)7 (ging over locked bootloader)...
Die doen de RMA afhandeling. Alleen als er iets kapot is zou ik denken.
Ik wacht af.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik wil rooten volgens methode 1. Hiervoor moet ik Unlock Root 3.0 op mijn pc installeren. Hier gaat het mis: op beide laptops blijft dit uren op 60% hangen met de tekst: Execute: "C:\Program Files\Unlockroot\adbdrivers.exe" /S. Wat gaat hier fout? Ik word er gek van :(

@Lord_Dain: bedankt, als het rooten is gelukt ga ik de app installeren. Voor het wijzigen van je bericht had je in de tekst verwezen naar een website. Mag ik de link?

[ Voor 24% gewijzigd door Superbaddd op 02-08-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat was de link naar de playstore.. je kan gewoon in de playstore zoeken op 'Push Notification Fixer', vandaar dat ik de link heb weggehaald (misschien bedoel je een andere URL maar in dat geval laat mijn geheugen me ff in de steek :? )

Ah ik weet 't weer, linkje naar aanpassing build.prop maar alleen interessant als je B190 draait, daar krijg je bij het uitzetten van Wifi een irritante popup;

Verander in /system/build.prop:

ro.config.hw_RemindWifiToPdp=true

naar

ro.config.hw_RemindWifiToPdp=false

Daarna even rebooten.

[ Voor 64% gewijzigd door Lord_Dain op 02-08-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Kwam op http://www.infoon.nl/telefoons/huawei-ascend-y300 een filmpje tegen die de filmkwaliteit van de Huawei Y300 toont en in alle eerlijkheid ziet het er best crappy uit...

Komt dit filmpje overeen met de werkelijke videokwaliteit van deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
JakeNL schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:04:
Mooi balen zeg, tijdens het maken van een bluetooth verbinding met myphone explorer doet de telefoon raar. desktop achtergrond verdwijnt. Melding over stoppen van proces zus en zo.
Na een reboot start de telefoon door tot het T-mobile logo en blijft dan staan.
Batterij eruit en opnieuw plaatsen en opstarten. Weer T-mobile logo
Nog eens herhaald, nu alleen het Huawei logo
Opstarten in Recovery met volume +
Cache geleegd + user data geleegd + factory reset
Nada, nog steeds alleen het Huawei logo.

What to do?

EDIT: ik heb hem via de 3x3 deal maar aangemerkt voor reparatie, er valt niets meer mee te beginnen op deze manier.
UPDATE:
Hoe is de pick-up en return verlopen:
- Dindsdagavond aangemeld
- Donderdag maar eens gebeld om een reactie. "O, ik ga de aanvraag gelijk accepteren"
- Donderdag email gehad dat de telefoon op vrijdag afgehaald zou worden. Het adres kon ik niet wijzigen. Op een email werd na een aantal uren niet gereageerd, dus maar weer eens gebeld en het afhaaladres aangepast
- Status van de afhaaldienst is zelfs online te volgen, zo kan je zelfs zien hoever de pakketauto nog van je huis is op de kaart :)
- Vrijdag opgehaald dus, per email op de hoogte gehouden over het hoe-en-wat van de telefoon.
- Maandag een email dat het iets langer gaat duren omdat een onderdeel ontbreekt
- Maandagavond een bericht dat de telefoon wordt omgeruild, zelfs al incl. het nieuwe IMEI nr.
- Dindsdag verstuurd en woensdag weer bij het afhaaladres afgeleverd (dit kwam allemaal goed, ik werk bij een kleine lokatie met een ons-kent-ons mentaliteit. Ik had liever zelf invloed op het afleveradres gehad.

O ja, de nieuwe telefoon doet het weer prima, ik wacht voorlopig tot na mijn vakantie voordat ik weer opnieuw root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
Lord_Dain schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:05:
Dat was de link naar de playstore.. je kan gewoon in de playstore zoeken op 'Push Notification Fixer', vandaar dat ik de link heb weggehaald (misschien bedoel je een andere URL maar in dat geval laat mijn geheugen me ff in de steek :? )

Ah ik weet 't weer, linkje naar aanpassing build.prop maar alleen interessant als je B190 draait, daar krijg je bij het uitzetten van Wifi een irritante popup;

Verander in /system/build.prop:

ro.config.hw_RemindWifiToPdp=true

naar

ro.config.hw_RemindWifiToPdp=false

Daarna even rebooten.
Heb de app geinstalleerd maar heeft bij mij het probleem niet verholpen. WhatsApp berichten komen nog steeds met vertraging binnen. Ik maak alleen gebruik van WiFi.

Nu een vraag over de cashback en 3x3 smart deal: hoe hebben jullie dit geregeld? Voor beide dien je de streepjescode op te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Superbaddd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:43:
[...]

Heb de app geinstalleerd maar heeft bij mij het probleem niet verholpen. WhatsApp berichten komen nog steeds met vertraging binnen. Ik maak alleen gebruik van WiFi.
Ik heb hier ook nog eens naar gekeken, heb je bij de instellingen wel op "set heartbeat intervals now" knop gedrukt? Als ik daar nu op mijn originele telefoon op druk, krijg ik de melding dat ik geen root toegang heb. (klopt ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
Had ik al gevonden. Maar vroeg me af of iedereen het op deze manier heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
JakeNL schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:50:
[...]

Ik heb hier ook nog eens naar gekeken, heb je bij de instellingen wel op "set heartbeat intervals now" knop gedrukt? Als ik daar nu op mijn originele telefoon op druk, krijg ik de melding dat ik geen root toegang heb. (klopt ook)
Yep, heb op die knop gedrukt en krijg bevestiging dat het is uitgevoerd. Heb zelfs de tijd nog veranderd (2, 3, 4 minuten) maar ook dit mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb een hoop van deze telefoons geregisteerd. Eerste was ik de 3x3 vergeten, en na een mailtje sturen hebben ze dat handmatig gedaan.

Alle andere telefoons heb ik zowel de cashback als 3x3 formulier in 1 enveloppe gestopt, samen met de Barcode, en dan trekken ze het zelf intern daar recht.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:39

LoneWolf

Just a Byte

JakeNL schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:59:
[...]

O ja, de nieuwe telefoon doet het weer prima, ik wacht voorlopig tot na mijn vakantie voordat ik weer opnieuw root.
Heb je ook weer een t-mobile versie terug gekregen of een non-branded ?
Ben daar wel benieuwd naar..

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Y300 gebricked help??!!!

Rooted zonder bootloader unlocken maar het werkte niet goed opeens kon niet meer booten.
toestel start op logo/lcd is vaag met streepjes en dan lcd aan maar zwart reageert nergens op

T-mobile branded dus stock updata werk niet
wipe/factory reset help niet
(unlock code aangevraagd bij huawei)

Ik heb nu toegang tot:
stock recovery
fastboot

((wat ik zelf denk dat als ik unlock code van huawei krijg kan ik dan twrp erop zetten dan en custom rom erop zetten?
OF iemand heeft een t-mobile NL rom hier en kan deze uploaden in updata.app file of officieel zip?)))

HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Ik denk dat je inderdaad het beste kunt wachten op de unlock code. Bij mij werd hij binnen 24 uur verstuurd.

Van B171 is er volgens mij geen update.app beschikbaar. Ik heb eventueel wel een TWRP backup van de B171 T-Mobile ROM, mocht je deze versie weer op je telefoon willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 23:25
Ik overweeg de T-Mobile Huawei Y300 te kopen, maar ik vind dat getweak om een andere ROM erop te krijgen nogal omslachtig. Is het dan beter de unbranded Y300 te kopen? Is het updaten van je ROM dan wel makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier de T-Mobile variant aangeschaft, ter vervanging van de Lumia 800 met gebroken gorillaglass, na het lezen van goede reviews.
Meteen geroot en wat een leuk toestel voor dit geld. Vooral een werkende Whatsapp is een hele verademing haha. Het is overigens mijn eerste Android :)

Ter info voor geïnteresseerden, de Y300 staat deze week bij zowel de Kijkshop als de Makro in de folder met 20 euro cashback wat verlengd is tot eind september.

*volgt topic*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
AvWijk schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 04:08:
Ik overweeg de T-Mobile Huawei Y300 te kopen, maar ik vind dat getweak om een andere ROM erop te krijgen nogal omslachtig. Is het dan beter de unbranded Y300 te kopen? Is het updaten van je ROM dan wel makkelijker?
Als je bijvoorbeeld een unbranded zwarte koopt, dan krijg je B174 als stock ROM, en als je daar "aan wilt lopen tweaken" zal je toch moeten rooten, en als je er een officiele "hogere" stock rom op wilt zetten als een B176 of B182, dan mag je ook een IMEI hack uitvoeren.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:31:

HELP
Wanneer je hem niet meer in de lucht krijgt, stuur hem dan terug naar Huawei via je 3x3 deal.

Zie mijn ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Heb trouwens een Zwarte Stock B174 zonder ook maar enige tweak naar B182 gekregen, kreeg via OTA overigens de melding dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn. (dus geen B190)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Richard schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:19:
Heb trouwens een Zwarte Stock B174 zonder ook maar enige tweak naar B182 gekregen, kreeg via OTA overigens de melding dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn. (dus geen B190)
Ik had de telefoon naar B182 geflashed en daarna werd OTA de update gestuurd.
Daarna IMEI hack weer teruggezet.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Maar ik heb geen IMEI hack uit hoeven voeren. Dus mijn IMEI is wel akkoord voor de B182, maar voor de B190 zal ik dan toch moeten hacken.

Edit: Inmiddels komt B190 ook opeens beschikbaar OTA voor mijn Stock Zwarte

[ Voor 22% gewijzigd door Richard op 07-08-2013 13:05 . Reden: Zie edit tags. ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Richard schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:53:
Maar ik heb geen IMEI hack uit hoeven voeren. Dus mijn IMEI is wel akkoord voor de B182, maar voor de B190 zal ik dan toch moeten hacken.

Edit: Inmiddels komt B190 ook opeens beschikbaar OTA voor mijn Stock Zwarte
Heeft kennelijk wat tijd nodig.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:31:

Rooted zonder bootloader unlocken maar het werkte niet goed opeens kon niet meer booten.
toestel start op logo/lcd is vaag met streepjes en dan lcd aan maar zwart reageert nergens op

T-mobile branded dus stock updata werk niet
wipe/factory reset help niet
(unlock code aangevraagd bij huawei)

Ik heb nu toegang tot:
stock recovery
fastboot

((wat ik zelf denk dat als ik unlock code van huawei krijg kan ik dan twrp erop zetten dan en custom rom erop zetten?
OF iemand heeft een t-mobile NL rom hier en kan deze uploaden in updata.app file of officieel zip?)))

HELP
Probleem opgelost:

- Unlocked bootloader
- TWRP 2.6 erop
- backup van user Pazzie O-) terugezet _/-\o_ THNX!!!!!!!

(later heb ik deze erop gezet: U8833-1[B176][CRBase][otti].zip)

Ik rad af om je toestel te rooten via "locked bootloader" methode. :( |:(

Unlock code komt binnen 48h het is wachten waard!

Ik ben achter gekomen wat er precies mis ging:
Ik ging klooien build.prop, dan toestel gereboot maar SU/root werkte niet goed... ik had geen rechter over build.prop dan heb opnieuw greoot(locked bootloader) en opnieuw buil.prop gedit... wat ik kreeg was een corrupte build.prop tst startte niet meer op. Altijd chmod je build.prop naar 644.

PS: heeft iemand een lijst met custom roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stock lockscreen op Y300

- Zet als standaard lockscreen: "huawei lockscreen"
- Ga naar apps beheer en disable "huawei lockscreen"
- lock
- Tada Stock Lockscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Mooi dat het gelukt is.

Hier een overzicht met custom roms:
http://www.android-hilfe....n-keine-diskussionen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:05:
[...]

Unlock code komt binnen 48h het is wachten waard!
Ik lees her- en der wat posts over de T-Mobile versie die schijnbaar niet voorzien is van een SIMlock. Was dat bij jou wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Die unlockcode is bedoeld om de bootloader te unlocken. Die heeft hij aangevraagd om een andere recovery te installeren. Via die andere recovery (TWRP of Lewa) kun je bijvoorbeeld de telefoon rooten en/of een custom rom flashen.

De T-Mobile versies hebben voor zover ik weet geen simlock. De mijne, afkomstig van de Kijkshop, in ieder geval niet. Wel zijn ze voorzien van T-Mobile apps en logo bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Ok.. Kan iemand bevestigen of deze T-mobile versies (na een bootloader en ROM wijziging) ook gewoon FOTA updates krijgen?

[ Voor 18% gewijzigd door AvWijk op 07-08-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:26
Op de T-mobile versie krijg je denk ik geen OTA update. Om van de T-mobile naar de stock firmware te komen moet je het IMEI nummer overschrijven, om het netwerk weer op te kunnen moet de IMEI teruggezet. Als je dan naar een nieuwe firmware wil, moet je neem ik aan de IMEI hack opnieuw uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthjong
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb afgelopen week ook mijn (bij de Kijkshop gekochte, T-Mobile) Y300 binnengekregen. Ik heb methode 2 doorlopen, maar TWRP reageert niet op aanrakingen (en de volumeknoppen doen het ook niet binnen TWRP), dus ik krijg de laatste stap niet voor elkaar. Toch zie ik in dit topic een hoop mensen die hun ROM geflashed hebben naar B175 of B182. Mijn vraag is dan: Hoe doet iedereen dat? Op internet lees ik dat anderen dit ook hebben, maar een oplossing schijnt er vooralsnog niet te zijn. Zowel TWRP 2.5 als 2.6 vertonen dit gedrag. Ook heb ik TWRP-LEWA geprobeerd, die deed het ook niet, maar misschien heb ik daar wat fout gedaan, dus LEWA probeer ik nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:36
Wil eigenlijk wel een neiuwer rom draaien op mijn Y300, ik dus rooten/twrp etc, alles gaat zonder problemen.
Nu wil ik dus de IMEI hack gaan doen, maar voor 1 of andere reden wil ie al niet eens een backup maken.
Alles voldoet aan de voorafgestelde eisen ervoor, aldus de readme. Maar krijg melding.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
* daemon not running. starting it now *
* daemon started successfully *
remote object '/sdcard/OEMINFO-BACKUP/5.img' does not exist
rm failed for -rf, No such file or directory
mkdir failed for /sdcard/OEMINFO-BACKUP, Read-only file system
/sdcard/OEMINFO-BACKUP/5.img: cannot open for write: No such file or directory

ERROR: OEMINFO backup failed. Check ROOT permissions

Press ENTER to close this window...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
stealthjong schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:02:
Ik heb afgelopen week ook mijn (bij de Kijkshop gekochte, T-Mobile) Y300 binnengekregen. Ik heb methode 2 doorlopen, maar TWRP reageert niet op aanrakingen (en de volumeknoppen doen het ook niet binnen TWRP), dus ik krijg de laatste stap niet voor elkaar. Toch zie ik in dit topic een hoop mensen die hun ROM geflashed hebben naar B175 of B182. Mijn vraag is dan: Hoe doet iedereen dat? Op internet lees ik dat anderen dit ook hebben, maar een oplossing schijnt er vooralsnog niet te zijn. Zowel TWRP 2.5 als 2.6 vertonen dit gedrag. Ook heb ik TWRP-LEWA geprobeerd, die deed het ook niet, maar misschien heb ik daar wat fout gedaan, dus LEWA probeer ik nog een keer.
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan: TWRP was geïnstalleerd maar niet te gebruiken. Rooten via methode 1 werkte gelukkig wel, en leverde ook een werkende recovery op.
Waar heb je de Lewa-TWRP gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
stealthjong schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:02:
Met Lewa Recovery heb ik geen problemen met het touchscreen. Weet je zeker dat het flashen van TWRP 2.6 of Lewa Recovery wel gelukt is, en dat je niet nog steeds TWRP 2.5 draait?

Ik las vandaag dat er nu ook een CWM versie voor de Y300 is:
http://www.modaco.com/top...-6035-for-u8833-08082013/
-MB- schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:43:
Wil eigenlijk wel een neiuwer rom draaien op mijn Y300, ik dus rooten/twrp etc, alles gaat zonder problemen.
Nu wil ik dus de IMEI hack gaan doen, maar voor 1 of andere reden wil ie al niet eens een backup maken.
Alles voldoet aan de voorafgestelde eisen ervoor, aldus de readme. Maar krijg melding.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Waar je maak je de backup? Ik heb zo'n vermoeden dat je de telefoon hebt uitgeschakeld en het script in fasboot mode ( Power + Volume-Down) probeert uit te voeren. Het script moet je echter uitvoeren als je telefoon normaal is opgestart, USB-foutopsporing hebt ingeschakeld en je telefoon via USB met je compter verbonden is. Ook moet je root rechten geven, wanneer hier naar gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
antidote schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:13:
[...]

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan: TWRP was geïnstalleerd maar niet te gebruiken. Rooten via methode 1 werkte gelukkig wel, en leverde ook een werkende recovery op.
Waar heb je de Lewa-TWRP gevonden?
Hier kun je TWRP 2.6 vinden. Als het goed is werkt die wel:
http://techerrata.com/browse/twrp2/u8833

En hier Lewa Recovery:
https://www.dropbox.com/s/2imsdd31i942ev9/TWRP-LEWA.zip

Als je methode 2 volgt, staat er in de map "UnlockTools" het bestand "recovery-new.img".
Het img bestand van TWRP 2.6 of Lewa Recovery moet je hernoemen naar "recovery-new.img" en het "recovery-new.img" bestand in de "UnlockTools" map vervangen door de, naar "recovery-new.img" hernoemde, TWRP 2.6 of Lewa Recovery img.

Je kunt dan gewoon, wanneer je aan deze stap toe bent, het flash_recovery.bat bestand uitvoeren. Er verschijnt dan nog wel de melding dat hij "TWRP v2.5.0.1" wil flashen, maar als het goed is flasht hij dan TWRP 2.6 of Lewa Recovery.

Als alternatief zou je hoogstwaarschijnlijk ook via het opdrachtprompt (cmd) het volgende uit kunnen voeren:
"fastboot flash recovery recovery-new.img"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
Pazzie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:19:
[...]

Met Lewa Recovery heb ik geen problemen met het touchscreen. Weet je zeker dat het flashen van TWRP 2.6 of Lewa Recovery wel gelukt is, en dat je niet nog steeds TWRP 2.5 draait?

Ik las vandaag dat er nu ook een CWM versie voor de Y300 is:
http://www.modaco.com/top...-6035-for-u8833-08082013/

[...]

Waar je maak je de backup? Ik heb zo'n vermoeden dat je de telefoon hebt uitgeschakeld en het script in fasboot mode ( Power + Volume-Down) probeert uit te voeren. Het script moet je echter uitvoeren als je telefoon normaal is opgestart, USB-foutopsporing hebt ingeschakeld en je telefoon via USB met je compter verbonden is. Ook moet je root rechten geven, wanneer hier naar gevraagd wordt.
Niet echt, dit is gewoon met telefoon in android zelf, als ik dit in fastboot mode do dan herkent ie niet eens de telefoon.
En hij is geroot, supersu zelfs ingesteld even om alles root toegang te geven, want krijg voor de rest geen melding van supersu om adb root toegang te geven zodra ik de .bat start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Oké, en je hebt USB-foutopsporing aan staan?

Als hij de telefoon wel herkent, is het waarschijnlijk ook geen driver probleem.
Je hebt ook niks gewijzigd aan maprechten?

Zie je bij SuperSU, bij de Logs tab, ook een rij met een rood icoon erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthjong
Pazzie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:40:
[...]

En hier Lewa Recovery:
https://www.dropbox.com/s/2imsdd31i942ev9/TWRP-LEWA.zip

[...]
Hartelijk dank, deze versie van LEWA heb ik aan de praat gekregen (TWRP 2.6 deed overigens precies hetzelfde als 2.5). Echter, als ik B175 wil installeren, krijg ik "Firmware update step 2/2 Update failed". Hopen dat ik daar een workaround voor vind, of dat ik B171 kan restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
stealthjong schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:31:
[...]

Hartelijk dank, deze versie van LEWA heb ik aan de praat gekregen (TWRP 2.6 deed overigens precies hetzelfde als 2.5). Echter, als ik B175 wil installeren, krijg ik "Firmware update step 2/2 Update failed". Hopen dat ik daar een workaround voor vind, of dat ik B171 kan restoren.
Heb je de IMEI hack wel uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthjong
Pazzie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:46:
Nee, ik heb er het een en ander over gelezen, en ik snap het principe wel (al wist ik niet dat dat vereist was voor een ROM update), maar ik kan niet op internet/Google terugvinden hoe je dat uit moet voeren. Tenzij http://www.nelson-wong.com/?p=225 de methode is. In dat geval ga ik dat uitproberen. Waarin hoor je je IMEI te veranderen? Simpelweg 0?

PS: Is er een methode om het geluid van het T-Mobile bootscreen uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
Pazzie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:37:
Oké, en je hebt USB-foutopsporing aan staan?

Als hij de telefoon wel herkent, is het waarschijnlijk ook geen driver probleem.
Je hebt ook niks gewijzigd aan maprechten?

Zie je bij SuperSU, bij de Logs tab, ook een rij met een rood icoon erachter?
Zoals ik al zei voldoet de mobiel aan de eisen die in de readme genoemd worden, waaronder dus
usb opsporing die aan staat.
SuperSU geeft aan dat er geen logs zijn iig, dus ook geen rode icoontjes.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
stealthjong schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:48:
[...]

Nee, ik heb er het een en ander over gelezen, en ik snap het principe wel (al wist ik niet dat dat vereist was voor een ROM update), maar ik kan niet op internet/Google terugvinden hoe je dat uit moet voeren. Tenzij http://www.nelson-wong.com/?p=225 de methode is. In dat geval ga ik dat uitproberen. Waarin hoor je je IMEI te veranderen? Simpelweg 0?

PS: Is er een methode om het geluid van het T-Mobile bootscreen uit te zetten?
Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40470776
-MB- schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:01:
[...]

Zoals ik al zei voldoet de mobiel aan de eisen die in de readme genoemd worden, waaronder dus
usb opsporing die aan staat.
SuperSU geeft aan dat er geen logs zijn iig, dus ook geen rode icoontjes.

:?
Oké, sorry. Ik dacht, ik vraag het voor de zekerheid. Het zou kunnen zijn dat je iets simpels over het hoofd hebt gezien. Bijvoorbeeld dat je superuser tijdelijk uit hebt gezet en vergeten bent deze weer aan te zetten.

Als je echt aan alle eisen hebt voldaan, weet ik het ook niet. Misschien kun je nog een andere computer proberen, of kijken of het via Linux wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:33
-MB- schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:43:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

OEMINFO heeft geen toegang tot /sdcard omdat je de telefoon waarschijnlijk gemount hebt als external storage. Probeer eens te mounten als MTP.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
Pazzie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:40:
[...]
(...)
Dank voor je reactie. Uit mijn vorige post was het misschien niet duidelijk, maar ik had al een werkende recovery en geroote firmware 175. Ik was vastgelopen in rootmethode 2, door een niet werkende TWRP. Na toepassen van rootmethode 1 werkte alles wel weer.

Voorzien van de TWRP uit je link heb ik gister weer de IMEI hack gedaan en ben gaan updaten naar firmware 182 en 190, nu dus helemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
Tom Paris schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 01:19:
[...]

OEMINFO heeft geen toegang tot /sdcard omdat je de telefoon waarschijnlijk gemount hebt als external storage. Probeer eens te mounten als MTP.
Dat werkt wel, in ieder geval gedeeltelijk.
Backup op PC is gemaakt, de sdcard kanie nog steeds niet vinden dus geen locale backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
antidote schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:12:
[...]

Dank voor je reactie. Uit mijn vorige post was het misschien niet duidelijk, maar ik had al een werkende recovery en geroote firmware 175. Ik was vastgelopen in rootmethode 2, door een niet werkende TWRP. Na toepassen van rootmethode 1 werkte alles wel weer.

Voorzien van de TWRP uit je link heb ik gister weer de IMEI hack gedaan en ben gaan updaten naar firmware 182 en 190, nu dus helemaal bij.
Graag gedaan. Ja, dat had ik inderdaad al begrepen. Aangezien je om Lewa Recovery vroeg, heb ik er maar gelijk wat uitleg bij geplaatst.

Mooi dat het updaten gelukt is.
-MB- schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:37:
[...]

Dat werkt wel, in ieder geval gedeeltelijk.
Backup op PC is gemaakt, de sdcard kanie nog steeds niet vinden dus geen locale backup.
Na het uitvoeren van stap 2 zou je tijdelijk weer je sdcard kunnen mounten als external storage. De map "OEMINFO-BACKUP" kun je dan ook naar je sdcard kopiëren, zodat je daar ook een backup hebt. Daarna moet je hem weer mounten als MTP om verder te gaan met de volgende stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthjong
Pazzie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:46:
Nu wel, en het is inderdaad gelukt om B175 draaiend te krijgen. Stap voor stap kom ik dichterbij het doel. Na de IMEI hack restore boot de telefoon nu alleen nog maar in de bootloader (LEWA dus). Dat hoort niet, lijkt me?

EDIT: Nevermind, factory reset vanuit bootloader heeft het gefixt, en hij is nog steeds geroot, en ik kan weer bellen, dus de IMEI restore is kennelijk gelukt.

[ Voor 17% gewijzigd door stealthjong op 09-08-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
Pazzie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:10:
[...]

Na het uitvoeren van stap 2 zou je tijdelijk weer je sdcard kunnen mounten als external storage. De map "OEMINFO-BACKUP" kun je dan ook naar je sdcard kopiëren, zodat je daar ook een backup hebt. Daarna moet je hem weer mounten als MTP om verder te gaan met de volgende stappen.
Het is me gelukt hiermee, zit nu op b182 stock met imei gerestored.
Enige probleem is dat ie de OTA update van B190 wel d/l, maar dan reboot ie en kom ik in lewa recovery terecht, kan de gdownloade firmware daar niet installeren.
Komt het omdat de OTA update de stock recovery verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Het probleem is denk ik dat je je OEMINFO gerestored hebt.
Bij de OTA update naar B190 moet de OEMINFO hack in werking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
Pazzie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:20:
Het probleem is denk ik dat je je OEMINFO gerestored hebt.
Bij de OTA update naar B190 moet de OEMINFO hack in werking zijn.
Maakt in het geheel niets uit, met imei hack aan gaat ie net zo hard naar lewa twrp toe na reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Voert hij de update wel uit? Zo ja, misschien kun je dan na de update in Lewa Recovery een factory reset uitvoeren, zoals stealthjong vermeldde.

[ Voor 3% gewijzigd door Pazzie op 09-08-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
HIj reboot na downloaden van de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Misschien heb je dan toch de originele recovery nodig. Als je een update.app flasht, zet hij toch de originele recovery terug? Je zou dan kunnen proberen om B182 opnieuw te flashen en daarna gelijk de OTA update uit te voeren.

Ik heb zelf die OTA update nooit uitgevoerd, maar draai een custom rom gebaseerd op B190. Ik weet dus niet precies hoe die OTA update uitgevoerd wordt.

Je zou B190 denk ik ook wel via TWRP/Lewa kunnen installeren:
http://www.modaco.com/top...irmware-update-y300-b190/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
Pazzie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:11:
Misschien heb je dan toch de originele recovery nodig. Als je een update.app flasht, zet hij toch de originele recovery terug? Je zou dan kunnen proberen om B182 opnieuw te flashen en daarna gelijk de OTA update uit te voeren.

Ik heb zelf die OTA update nooit uitgevoerd, maar draai een custom rom gebaseerd op B190. Ik weet dus niet precies hoe die OTA update uitgevoerd wordt.

Zorg er voor dat er nog root toegang is en dat de EMEI hack actief is.
Bij mij ging de telefoon netjes B190 OTA-en en daarna rebooten. Toen de EMEI weer teruggezet,
Tis een heel gedoe, maar daarvoor zit je op tweakers.net.
Succes

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
Pazzie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:11:

Dat doet ie ook, ik heb zelf de lewa opnieuw geinstalleert. Zal die backup eens proberen. Moet ik de oeminfo hack daar bij gebruiken of kan dit ook met originele imei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Waarschijnlijk kan dat zonder oeminfo hack. Ik kan in ieder geval switchen tussen twrp/lewa backup bestanden zonder een oeminfo hack uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
Pazzie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:39:
Waarschijnlijk kan dat zonder oeminfo hack. Ik kan in ieder geval switchen tussen twrp/lewa backup bestanden zonder een oeminfo hack uit te voeren.
Gelukt, zit nu op B190, alles draait weer zoals t hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
O-) Jongens..pas de IMEI terugzetten als je de OTA naar b190 hebt gedraaid.
Gelukkig is alles zo te zien onder controle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katjaa
  • Laatst online: 01-09 19:00
Ik heb een probleem, wie kan me helpen?
Bij een inkomend sms bericht krijg ik wel de naam te staan, maar bij een inkomend telefoontje niet.
Ik heb al gekeken bij oproepinstellingen, maar daar kan ik alleen Beller-id weergeven bij uitgaande oproepen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
-MB- schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:43:
[...]

Gelukt, zit nu op B190, alles draait weer zoals t hoort :)
Mooi dat het gelukt is :)
katjaa schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:09:
Ik heb een probleem, wie kan me helpen?
Bij een inkomend sms bericht krijg ik wel de naam te staan, maar bij een inkomend telefoontje niet.
Ik heb al gekeken bij oproepinstellingen, maar daar kan ik alleen Beller-id weergeven bij uitgaande oproepen vinden.
Ik weet niet of dat bij jou ook zo is, maar ik sla telefoonnummers altijd "internationaal" op (dus met +31 ervoor). Op de één of andere manier herkent hij die telefoonnummers bij inkomende telefoons niet, maar bij sms berichten wel. Als ik het telefoonnummer opsla zonder landnummer, herkent hij het nummer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katjaa
Ik heb de nummers met 0031 opgeslagen, dat is het dus ook niet.
Ook nog de contacten gekopieerd van de simkaart naar de telefoon.
Helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 17:20

Samueldw

ISO 516

t-mobile is bezig om Y300-0100V100R001C150B192 goedgekeurd te krijgen.

Als ik via lewa een backup maak van mijn huidige t-mobile versie (Y300-0100V100R001NLDC150B171) en ik update via lewa naar de b190, kan ik dan met die backup weer terug naar mijn huidige b171 versie?

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
katjaa schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 06:11:
Ik heb de nummers met 0031 opgeslagen, dat is het dus ook niet.
Ook nog de contacten gekopieerd van de simkaart naar de telefoon.
Helpt ook niet.
Die 0031 is waarschijnlijk het probleem. Als je het telefoonnummer opslaat, zoals hij in het display te zien is als je gebeld wordt, dan werkt het waarschijnlijk wel.
Samueldw schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:52:
t-mobile is bezig om Y300-0100V100R001C150B192 goedgekeurd te krijgen.

Als ik via lewa een backup maak van mijn huidige t-mobile versie (Y300-0100V100R001NLDC150B171) en ik update via lewa naar de b190, kan ik dan met die backup weer terug naar mijn huidige b171 versie?
Ja, dat is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katjaa
Die 0031 is waarschijnlijk het probleem. Als je het telefoonnummer opslaat, zoals hij in het display te zien is als je gebeld wordt, dan werkt het waarschijnlijk wel.

Ik zie geen nummer, alleen maar: prive nummer belt.
Het is geen geheim nummer dat belt, wel een nummer uit de contacten

[ Voor 17% gewijzigd door katjaa op 11-08-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Je ziet geen nummer, je ziet een nummer uit je contacten. Wat is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katjaa

Het is geen geheim nummer dat belt, het is een nummer uit de contacten.

M.a.w.
Waneer iemand van de contacten belt staat er: privenummer belt.

Wanneer iemand van de contacten een sms stuurt wordt de naam wel weergegeven.

[ Voor 38% gewijzigd door katjaa op 11-08-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
katjaa schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:48:

Het is geen geheim nummer dat belt, het is een nummer uit de contacten
Oké, met de custom rom FusionX (B02) heb ik daar geen last van. Ik weet niet precies of ik dat met de stock rom ook had.

Heb je dat bij meerdere telefoonnummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katjaa
Ik heb dat bij meerdere telefoonnummers.
Dan zou je toch denken dat het ergens aan de instellingen ligt, maar ik kan niks vinden.

(De firmware die erop staat is 174. Ik heb hem wel geroot, dat ging goed.
Updaten naar 175 pakt ie niet, wordt wel geinstaleerd, maar als je dan kijkt staat ie nog op 174.)

[ Voor 17% gewijzigd door katjaa op 11-08-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Ik heb deze telefoon ook gekocht, echter in Laos. Het zal mischien een iets andere versie zijn.

Hoe kun je zien welke software versie er op staat?

Ook zie ik hier dat de led notificaties zou moeten weergeven.

Dat is bij mij dus niet het geval. Ik zie alleen het ledje brand bij het opladen van de batterij. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, deze telefoon is mometeel in de folder van kijkshop voordat ik een beslissing kan nemen om het te kopen wil jullie eerst wat vragen namelijk;

Ik wil swiftkey gebruiken maar hoor dat het moeilijk 'loopt' op de telefoon(heb hier een reactie over gelezen).
Klopt dat,zijn er meerdere mensen die dat probleem hebben ?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
breaky73 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:47:
Ik heb deze telefoon ook gekocht, echter in Laos. Het zal mischien een iets andere versie zijn.

Hoe kun je zien welke software versie er op staat?

Ook zie ik hier dat de led notificaties zou moeten weergeven.

Dat is bij mij dus niet het geval. Ik zie alleen het ledje brand bij het opladen van de batterij. Is dit een bekend probleem?
Software en toestelversie staat in instellingen- over de telefoon. Op androidhilfe.de staat een post over de verschillende toestel versies.
De led heb ik me nog niet in verdiept, dit is voorlopig nog m'n backup telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
katjaa schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:00:
Ik heb dat bij meerdere telefoonnummers.
Dan zou je toch denken dat het ergens aan de instellingen ligt, maar ik kan niks vinden.

(De firmware die erop staat is 174. Ik heb hem wel geroot, dat ging goed.
Updaten naar 175 pakt ie niet, wordt wel geinstaleerd, maar als je dan kijkt staat ie nog op 174.)
Ik ben even voor je terug gegaan naar stock rom (B171). Daar heb ik geen probleem met nummerherkenning (ook niet met landcodes ervoor).
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:57:
Hallo, deze telefoon is mometeel in de folder van kijkshop voordat ik een beslissing kan nemen om het te kopen wil jullie eerst wat vragen namelijk;

Ik wil swiftkey gebruiken maar hoor dat het moeilijk 'loopt' op de telefoon(heb hier een reactie over gelezen).

Mvg,
Ik heb wel last, dat ik bij een reboot SwiftKey weer als standaard toetsenbord moet instellen. Buiten dat werkt SwiftKey prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Pazzie; swiftkey keyboard naar interne geheugen verplaatsen, dan reset het als het goed is niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Lord_Dain schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:26:
Pazzie; swiftkey keyboard naar interne geheugen verplaatsen, dan reset het als het goed is niet meer.
Bedankt voor de tip. Ik heb het even gecontroleerd en ik kwam er achter dat ik daar al geen last meer van had 8)7 . Waarschijnlijk sinds ik overgestapt ben naar de FusionX custom rom (ik reboot mijn telefoon niet zo vaak). Hij staat nu inderdaad op de interne opslagruimte.

askim, wat bedoel je trouwens precies met moeilijk "lopen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:57:

Mvg,
Alle keyboards (oa Google Keyboard die je via apk kan installeren sinds kort) dienen op het interne geheugen geinstalleerd te worden. Anders loopt 't inderdaad voor geen meter omdat tijdens het opstarten het toetsenbord weer op AOSP wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:59
katjaa schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:50:

Het is geen geheim nummer dat belt, wel een nummer uit de contacten
Ik zag daar ook wat rare dingen en heb nu alle nummers omgezet naar +31 en niet 0031. Zowel SMS en telefoongesprekken komen nu netjes op naam binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:03

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

paar vraagjes, las ergens dat veel van de Tmobile prepaid toestellen van Kijkshop simlockvrij zijn, is dat een lot uit de loterij, of word dit door de meeste bevestigd?

En al is ie simlocked, is dit na het flashen van een custom rom gefixet, of heeft dit weinig met elkaar te maken? (excuse my noobness, ik ben nog uit de tijd dat je enige gadget een walkman, in afmetingen van een dvdbox, had.. ;) )

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
T-Mobile prepaid is ALTIJD simlockvrij is mij verzekerd door een medewerker in een T-Shop. Dit geldt ook voor de Kijkshop, of waar dan ook. In de praktijk heb je alleen te maken met T-Mobile branding (opstartscherm een paar seconden) en enkele apps die je eenvoudig kunt verwijderen/bevriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:59
De zwarte Y300 is ook simlock vrij en heeft ook de T-Mobile branding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
antidote schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:32:
[...]

Software en toestelversie staat in instellingen- over de telefoon. Op androidhilfe.de staat een post over de verschillende toestel versies.
De led heb ik me nog niet in verdiept, dit is voorlopig nog m'n backup telefoon.
Bedankt.....als software versie heb ik B184.

Toestel is Y300-0100.

Vraag me af of er ergens een egineering menu is die met een code benaderd kan worden...

Als het ledje het doet als er een whatsapp berichtje is of een gemiste oproep dan zou dan heel mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:27
Heb 2 weken terug in Zwitserland een zwarte Y300 (Swisscom prepaid) gekocht voor omgerekend €65 incl. beltegoed van Sfr. 10,00 😃! Deze had wel een simlock maar de Y300 is gelukkig makkelijk en goedkoop (€5,50) via internet te unlocken. Binnen 24h heb ik de unlockcode ontvangen.

Dus voor het geval dat er onverwachts toch een simlock opzit is dat nog niet zo een ramp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met moelijk lopen bedoel ik dan of het toetsenbord dan zal haperen(vertraging).. ivm met 'maar' 512 MB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
breaky73 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 03:15:
[...]
Als het ledje het doet als er een whatsapp berichtje is of een gemiste oproep dan zou dan heel mooi zijn :)
Light Manager uit playstore installeren. Werkt top!
sain onez schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:35:
paar vraagjes, las ergens dat veel van de Tmobile prepaid toestellen van Kijkshop simlockvrij zijn, is dat een lot uit de loterij, of word dit door de meeste bevestigd?
Hierbij bevestigd; t-mobile toestellen worden sowieso niet meer simlocked geleverd, de Huawei Y300 die wij hebben van t-mobile is ook niet simlocked, wel 'branded'.

[ Voor 44% gewijzigd door Lord_Dain op 13-08-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werken de apps : VIBER en SKYPE ? vlot,moeizaam...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:13
Is er een mogelijkheid om het scherm te kalibreren? Ik krijg deze optie nergens gevonden in het menu.
Ik kan me herinneren dat deze optie bij mijn oude HTC Desire wel aanwezig was onder 'Language & keyboard'.

Kijk ik eroverheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
Lord_Dain schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:17:
[...]

Light Manager uit playstore installeren. Werkt top!
Light Manager doet bij mij dus helemaal niks...

Ik heb een vermoeden dat het aan mijn rom ligt. Ik heb dus versie B184. Hoe kan ik het bootloader menu benaderen of een of ander systeem menu? Mischien dat daar wat settings zitten die ik kan aanpassen...

Het ledje werkt op dit moment alleen als ik de batterij oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

@Bigf00t
Ik heb ook geen optie voor calibratie. Misschien niet meer nodig?

@breaky73
De led hoort het normaalgesproken al te doen. Zowel bij een gemiste oproep als bij Whatsapp.
De bootloader zal je niet veel verder helpen. Alleen als je een andere rom wil flashen. Als het een branded rom is kun je navraag doen bij de provider.

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:13
Samueldw schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:38:
@Bigf00t
Ik heb ook geen optie voor calibratie. Misschien niet meer nodig?
Mijn touchscreen geeft kuren, vandaar dat ik het wilde proberen.

Het is een beetje een apart probleem. Via een touchscreen tester app is duidelijk te zien dat er een verticale beeldlijn van ongeveer 1 cm uitvalt, maar het vreemde is dat deze lijn soms links voorkomt en dan weer rechts. In/uitschakelen van het scherm verhelpt het probleem soms. Het lijkt dus niet direct op een hardware probleem omdat het naar mijn idee dan continue op dezelfde plek aanwezig zou moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hcWn6DVl.jpg

Opsturen naar Dynafix doe ik liever niet als het niet nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door Bigf00t op 14-08-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
breaky73 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 02:37:
[...]Light Manager doet bij mij dus helemaal niks...

Ik heb een vermoeden dat het aan mijn rom ligt. Ik heb dus versie B184. Hoe kan ik het bootloader menu benaderen of een of ander systeem menu? Mischien dat daar wat settings zitten die ik kan aanpassen...

Het ledje werkt op dit moment alleen als ik de batterij oplaad.
Light manager heeft root nodig om goed te draaien (zet hem bij voorkeur op de allow list) en ik heb hem op het interne geheugen geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Hebben jullie inmiddels die 20 euro al terug? Ik nog steeds niet, is nu toch al aardig wat tijd overheen (2 maanden).

[ Voor 5% gewijzigd door Meessen op 14-08-2013 23:57 ]

• stealthjong
Je moet ook een barcode van de doos ofzo meesturen, nietwaar? Welke bedoelen ze daarmee? Gewoon de sticker op de zijkant van het doosje waar de Y300 inzat, met EAN, IMEI en S/N eraf trekken en in de enveloppe doen?
Meessen schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:56:
Hebben jullie inmiddels die 20 euro al terug? Ik nog steeds niet, is nu toch al aardig wat tijd overheen (2 maanden).
Een voorheen impliciet, maar met toevoeging van deze zin een expliciet "Nee, nog niet".
https://www.huawei-smartservice.nl/cashbacks/ascendY300/ schreef:
De Cashback van €20 (hierna te noemen "Actieproduct") zal binnen 10 weken na ontvangst van de volledige en correct ingevulde actiecoupon uitgekeerd worden.
Dus ze hebben nog eventjes.

Verwijderd

objectief2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:43:
T-Mobile prepaid is ALTIJD simlockvrij is mij verzekerd door een medewerker in een T-Shop. Dit geldt ook voor de Kijkshop, of waar dan ook. In de praktijk heb je alleen te maken met T-Mobile branding (opstartscherm een paar seconden) en enkele apps die je eenvoudig kunt verwijderen/bevriezen.
Mij is gisteren verteld bij twee T-Mobile winkels dat sinds 1 Juli alleen de T-Mobile prepaid van een T-Mobile shop simlock vrij zijn. Volgens een Phonehouse winkel zijn de T-Mobile prepaid Y300`s die zij verkopen niet meer simlock vrij.

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:50
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 00:53:
[...]

Mij is gisteren verteld bij twee T-Mobile winkels dat sinds 1 Juli alleen de T-Mobile prepaid van een T-Mobile shop simlock vrij zijn. Volgens een Phonehouse winkel zijn de T-Mobile prepaid Y300`s die zij verkopen niet meer simlock vrij.
Mmm.....vreemd. Heb 2 weken geleden een T-Mobile Prepaid Y300 bij de Kijkshop gekocht. Heb er even op moeten wachten omdat hij uitverkocht was. Deze is toch echt simlockvrij. Zit nu gewoon een Vodafone Prepaid kaartje in.

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

https://forum.t-mobile.nl...-niet-simlockvrij-204413/

Mijn toestel van de Kijkshop was ook simlockvrij.

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Hallo,

is amazon.de op dit moment de beste plek om hem te kopen? http://www.amazon.de/dp/B00B92ZGY8/

is deze cashback actie ook geldig als ik hem daar koop?: http://www.huawei-smartservice.nl/cashbacks/ascendY300/ OP gelezen, jammer

Verder zie ik hem ook in aliexpress/pandawill enz al voor rond de 116 dollar (omgerekend rond de 90 euro).. is dat misschien verstandiger? neem aan dat ze er Nederlands op kunnen zetten?

[ Voor 10% gewijzigd door Cooler_King op 15-08-2013 10:18 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste