Ik zou niet voor €90 in China een telefoon kopen als die (na cashback) maar €100 kost in Nederland. De cashback geldt volgens de voorwaarden alleen als je de telefoon in Nederland koopt, dus niet bij Amazon.de
Deze is dus gegarandeerd simlockvrij? http://www.kijkshop.nl/pr...epaid-huawei-ascend-y300/Eärendil schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:19:
Ik zou niet voor €90 in China een telefoon kopen als die (na cashback) maar €100 kost in Nederland. De cashback geldt volgens de voorwaarden alleen als je de telefoon in Nederland koopt, dus niet bij Amazon.de
[ Voor 31% gewijzigd door Cooler_King op 15-08-2013 10:22 ]
Kijkshop verkoopt het t-mobile prepaidpakket voor 120. Deze is simlockvrij, en telt gewoon voor de cashback. Tevens is de cashbackactie verlengd tot 30 september. Zo heb je dus voor 100 euro een Y300 in huis.Cooler_King schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:20:
[...]
Waar kost hij dan €120 in Nederland? en in de OP staat dat de cashback actie maar geldig is tot 30 juni?
Zelf twijfel ik nog tussen de y300 en de Jiayu G3. Tweedehands kan ik een G3 op de kop tikken voor ongeveer 80 euro, de y300 komt uit op 100 euro. Voor die 100 euro heb je dan wel nederlandse garantie (3 jaar!), en een processor waar ik wat meer vertrouwen in heb. Wat zouden jullie doen?
Ok, dat is duidelijk dan! En hoe zit het met die thuiskopieheffing? in de OP staat dat kijkshop die niet hanteert, maar op de site staat die wel vermeld.. Betaal je die ook gewoon als je hem in de winkel haalt?Sorbo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:24:
[...]
Kijkshop verkoopt het t-mobile prepaidpakket voor 120. Deze is simlockvrij, en telt gewoon voor de cashback. Tevens is de cashbackactie verlengd tot 30 september. Zo heb je dus voor 100 euro een Y300 in huis.
Kijkshop moet deze thuiskopieheffing gewoon afdragen, en deze berekenen ze door naar de klant. In feite zou je deze in de winkel ook moeten betalen, maar ik heb er nog geen directe ervaring mee. Ga er maar vanuit dat je m zult moeten betalen helaas...Cooler_King schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:26:
[...]
Ok, dat is duidelijk dan! En hoe zit het met die thuiskopieheffing? in de OP staat dat kijkshop die niet hanteert, maar op de site staat die wel vermeld.. Betaal je die ook gewoon als je hem in de winkel haalt?
Ik heb 'm via de kijkshop gekocht en betaalde gewoon 120 Euro. Dus geen kopieer heffing.Sorbo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:32:
[...]
Kijkshop moet deze thuiskopieheffing gewoon afdragen, en deze berekenen ze door naar de klant. In feite zou je deze in de winkel ook moeten betalen, maar ik heb er nog geen directe ervaring mee. Ga er maar vanuit dat je m zult moeten betalen helaas...
CU, RonK
Zoals eerder vermeld ook bij de Kijkshop gekocht (in de winkel). Wel kopieerheffing betaald. Blijkbaar ligt het aan het filiaal/de persoon die je helpt.smuck schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:36:
[...]
Ik heb 'm via de kijkshop gekocht en betaalde gewoon 120 Euro. Dus geen kopieer heffing.
[ Voor 8% gewijzigd door BB72 op 15-08-2013 10:43 ]
Ik heb een Y300 met Telfort, en om dataverbinding te laten werken moet ik Roaming aanzetten, daardoor ook altijd naast mijn Antenne symbooltje een R, en opletten dat voordat ik het buitenland in rij, snel roaming uitzet (telefoon weet geen verschil tussen binnenlangs roamen (KPN netwerk) of buitenlands roamen.
"Opeens" krijg ik vanmiddag op mijn telefoon geen R maar 3G en H te zien.
Ook kan mijn DataRoaming binnenlands uitgezet worden. Tis niet echt Y300 specifiek, maar Telfort lijkt aan zijn netwerk te sleutelen.
Ik heb een B190
edit: blijkbaar was het een bepaalde "cell" van KPN/Telfort waar ik mij in bevond, want toen ik me van die plek verplaatste, moest ik roaming weer aanzetten, want mijn data verbinding viel weg.
Ook kan mijn DataRoaming binnenlands uitgezet worden. Tis niet echt Y300 specifiek, maar Telfort lijkt aan zijn netwerk te sleutelen.
Ik heb een B190
edit: blijkbaar was het een bepaalde "cell" van KPN/Telfort waar ik mij in bevond, want toen ik me van die plek verplaatste, moest ik roaming weer aanzetten, want mijn data verbinding viel weg.
[ Voor 15% gewijzigd door Richard op 16-08-2013 06:12 ]
20*350ZO45°
Nope..Meessen schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:56:
Hebben jullie inmiddels die 20 euro al terug? Ik nog steeds niet, is nu toch al aardig wat tijd overheen (2 maanden).
Yep!Cooler_King schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:20:
[...]
Deze is dus gegarandeerd simlockvrij? http://www.kijkshop.nl/pr...epaid-huawei-ascend-y300/
[ Voor 33% gewijzigd door Lord_Dain op 15-08-2013 19:33 ]
Ik ook bij de kijkshop en ook €6.05 kopieerheffing. Dat lijkt dus van de verkoper (m/v) af te hangen.BB72 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:43:
[...]
Zoals eerder vermeld ook bij de Kijkshop gekocht (in de winkel). Wel kopieerheffing betaald. Blijkbaar ligt het aan het filiaal/de persoon die je helpt.
Kijkshop hanteerd nu inderdaad wel de thuiskopieerheffing, eerst stond dat niet lekker in hun computersysteem. Zowel online als winkel werd dit niet doorberekend aan de klant. Je kon het al zien aan het online winkelmandje. Nu wordt deze inderdaad wel automatisch aan je winkelmandje toegevoegd.
20*350ZO45°
Ik heb dus maar een unlock code aangevraagd (en binnen een uur binnengekregen!)Lord_Dain schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:32:
[...]
Light manager heeft root nodig om goed te draaien (zet hem bij voorkeur op de allow list) en ik heb hem op het interne geheugen geinstalleerd.
Ge-unlocked en geroot en nu werkt het dus wel...zelfs zonder light manager of andere led app.
Heel apart maar wel blij dat het werkt.
Dat is gewoon een verkoperspraatje. Immers, de 'simlock vrije' Huawei Y300 is 30 euro duurder. Iedereen die dat verhaaltje dus slikt is 30 euro meer kwijt en dat is wel een leugentje waard van de phone house.BB72 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 07:33:
[...]
Mmm.....vreemd. Heb 2 weken geleden een T-Mobile Prepaid Y300 bij de Kijkshop gekocht. Heb er even op moeten wachten omdat hij uitverkocht was. Deze is toch echt simlockvrij. Zit nu gewoon een Vodafone Prepaid kaartje in.
Heb de telefoon nu ook ongeveer een maand in mijn bezit, en het enige waar ik eigenlijk tegenaan loop is dat het bereik van 3g nogal vaak weg vald.
overigens zijn er nog mensen die problemen hebben gehad met het ram geheugen dat snel vol zit?
en die van de kijkshop is inderdaad simlock vrij, heb de gok ook gewaagd:)
overigens zijn er nog mensen die problemen hebben gehad met het ram geheugen dat snel vol zit?
en die van de kijkshop is inderdaad simlock vrij, heb de gok ook gewaagd:)
Geen enkel probleem, terwijl ik dit wel zeer vaak heb gehad met mijn iPhone 3G 4S & 5. Is dus (in mijn geval) niet technisch te wijten aan de Y300.Tweakietweak schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:45:
Heb de telefoon nu ook ongeveer een maand in mijn bezit, en het enige waar ik eigenlijk tegenaan loop is dat het bereik van 3g nogal vaak weg vald.
20*350ZO45°
Vandaag een t-mobile exemplaar ontvangen van kijkshop. Helaas zit er een krasje op het scherm.. Aangezien ik er heel voorzichtig mee ben omgegaan, lijkt het erop dat ik dus een gebruikt exemplaar heb ontvangen? De accu was overigens op 40% en er zat ook geen folie of zo op het scherm (is dat normaal?).. Wat raden jullie me aan in dit geval? Heb kijkshop iig al gemaild.
[ Voor 13% gewijzigd door Cooler_King op 16-08-2013 19:18 ]
Gisteren ook een Y300 prepaid gehaald bij de Kijkshop. Doosje was verzegeld en ik heb geen screenprotector kunnen ontdekken.
Zit er eigenlijk beltegoed bij?
Heb ik niet nodig ivm BEN abbo, maar kan er dan wellicht nog iemand blij meemaken.
Zit er eigenlijk beltegoed bij?
Heb ik niet nodig ivm BEN abbo, maar kan er dan wellicht nog iemand blij meemaken.
Terugsturen en een nieuwe eisen.Cooler_King schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:53:
Vandaag een t-mobile exemplaar ontvangen van kijkshop. Helaas zit er een krasje op het scherm.. Aangezien ik er heel voorzichtig mee ben omgegaan, lijkt het erop dat ik dus een gebruikt exemplaar heb ontvangen? De accu was overigens op 40% en er zat ook geen folie of zo op het scherm (is dat normaal?).. Wat raden jullie me aan in dit geval? Heb kijkshop iig al gemaild.
batterij is altijd gedeeltelijk geladen. Geen folie op het scherm, wel verzegeld.
Er zit €5 bij van t-mobile, nog eens 5 als je je registreerd en nog 10 als je binnen een maand met zoveel euro opwaardeerd.
Er zit €5 bij van t-mobile, nog eens 5 als je je registreerd en nog 10 als je binnen een maand met zoveel euro opwaardeerd.
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
Verwijderd
Klopt telfort/kpn binnenland roaming werkt nie echt goed ik heb in Utrecht altijd roaming aan en in de buurt van einhoven airport moet vaak klooien met settings(aan en uit zetten werkt meestal wel). (dat gebuert ook met Samsung i9070, HTC Desire en met iphones ook. Er zijn toestelen/roms met met national roaming settings oa htc one v, cyanogenmod daar heb ik geen probleem mee.
Richard schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:24:
Ik heb een Y300 met Telfort, en om dataverbinding te laten werken moet ik Roaming aanzetten, daardoor ook altijd naast mijn Antenne symbooltje een R, en opletten dat voordat ik het buitenland in rij, snel roaming uitzet (telefoon weet geen verschil tussen binnenlangs roamen (KPN netwerk) of buitenlands roamen.
Ik heb een B190
Mijn vriendin heeft Simyo en heeft roaming niet nodig. Ligt het niet gewoon aan Telfort?
Ja, Dit is Telfort specifiek. En zoals iyanic al aangeeft Android met Telfort.
20*350ZO45°
Batterij verbruik valt trouwens positief uit. Ik heb nog steeds 34% over na dik 1 dag en 9 uur op alleen de batterij.
En dit met licht tot medium gebruik (wat facebook, een paar apps geinstalleerd, 20 smsjes en een stuk of 10 korte belletjes, een paar keer whatsapp, en een stuk of 5 foto's gemaakt)
Energie besparende modus staat uit. Data en Wifi staan gewoon beide aan.
Niet slecht
EDIT: Hebben meer mensen soms last van groene vlekken die op het scherm verschijnen?
Na een tijdje op standby verdwijnen ze weer....
En dit met licht tot medium gebruik (wat facebook, een paar apps geinstalleerd, 20 smsjes en een stuk of 10 korte belletjes, een paar keer whatsapp, en een stuk of 5 foto's gemaakt)
Energie besparende modus staat uit. Data en Wifi staan gewoon beide aan.
Niet slecht
EDIT: Hebben meer mensen soms last van groene vlekken die op het scherm verschijnen?
Na een tijdje op standby verdwijnen ze weer....
[ Voor 14% gewijzigd door breaky73 op 19-08-2013 06:57 ]
Is het t-mobile opstart logo eigenlijk ook weg te halen, bv door er een stock rom op te zetten?
[ Voor 8% gewijzigd door Cooler_King op 19-08-2013 15:17 ]
Yep, ik heb nu een Huawei logo (b182 met ota naar 190)..Cooler_King schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:12:
Is het t-mobile opstart logo eigenlijk ook weg te halen, bv door er een stock rom op te zetten?
Verwijderd
Ik heb de Y300 nu iets meer dan 3 maanden en ben er eigenlijk steeds meer tevreden over.
Ik had hiervoor een HTC OneX maar die gaf na een half jaar al de geest toen ik 'm van nog geen halve meter liet vallen en het glas compleet verbrijzelde ( gorilla glass my ass) en ik dus op zoek moest naar een goedkopere vervanging.
Sinds omgeveer een maand draai ik LewaOS en dit raad ik echt iedereen aan. Mooi design, superintuitieve interface, weinig bloat, een aantal slimme/fijne features en volop mogelijkheden om dingen te customizen.
Ik had hiervoor een HTC OneX maar die gaf na een half jaar al de geest toen ik 'm van nog geen halve meter liet vallen en het glas compleet verbrijzelde ( gorilla glass my ass) en ik dus op zoek moest naar een goedkopere vervanging.
Sinds omgeveer een maand draai ik LewaOS en dit raad ik echt iedereen aan. Mooi design, superintuitieve interface, weinig bloat, een aantal slimme/fijne features en volop mogelijkheden om dingen te customizen.
Is er ergens een howto te vinden?Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:47:
Ik heb de Y300 nu iets meer dan 3 maanden en ben er eigenlijk steeds meer tevreden over.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Verwijderd
@SeatRider :
stap 1 : Unlocken / Rooten / TRWP recovery installeren
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hoe je 'm unlocked is te vinden hier :
http://huawei-y300.tumblr...ot-huawei-ascend-y300-all
Hiervoor hoef je alleen een unlock code aanvragen bij Huawei
Stap 2: De ROM
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De rom kun je hier vinden :
http://www.mediafire.com/?00nn01girip80
(ik draai de signed_lewa_os_hwu8951_final.zip)
Stap 3: Rom installeren
- kopieer de zip naar je SDCard
- reboot de telefoon in recovery mode (kan op meerdere manieren, makkelijkst is via fastboot )
- eenmaal in TRWP ... MAAK EEN BACKUP !!!!!! ... en vergeet deze niet over te zetten naar je PC in geval van een totale fuckup
- voer een wipe uit : Een factory wipe voor de zekerheid, maar alleen de Dalvik cache wipen zou voldoende moeten zijn
- Installeer de zip ... en eventueel ook een nieuwe versie van Google Apps ( te downloaden via : http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121011-signed.zip)
- reboot ... et voila ... volgens mij is de aanvankelijke taalsetting Spaans, maar dit kun je makkelijk omzetten naar Engels .. voor nederlandse ondersteuning kun je Locale Select downloaden via de appstore en voor een NL woordenboek raad ik Swiftkey aan.
Mocht je er niet uitkomen ... stuur me dan een PM
stap 1 : Unlocken / Rooten / TRWP recovery installeren
hoe je 'm unlocked is te vinden hier :
http://huawei-y300.tumblr...ot-huawei-ascend-y300-all
Hiervoor hoef je alleen een unlock code aanvragen bij Huawei
Stap 2: De ROM
De rom kun je hier vinden :
http://www.mediafire.com/?00nn01girip80
(ik draai de signed_lewa_os_hwu8951_final.zip)
Stap 3: Rom installeren
- kopieer de zip naar je SDCard
- reboot de telefoon in recovery mode (kan op meerdere manieren, makkelijkst is via fastboot )
- eenmaal in TRWP ... MAAK EEN BACKUP !!!!!! ... en vergeet deze niet over te zetten naar je PC in geval van een totale fuckup
- voer een wipe uit : Een factory wipe voor de zekerheid, maar alleen de Dalvik cache wipen zou voldoende moeten zijn
- Installeer de zip ... en eventueel ook een nieuwe versie van Google Apps ( te downloaden via : http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121011-signed.zip)
- reboot ... et voila ... volgens mij is de aanvankelijke taalsetting Spaans, maar dit kun je makkelijk omzetten naar Engels .. voor nederlandse ondersteuning kun je Locale Select downloaden via de appstore en voor een NL woordenboek raad ik Swiftkey aan.
Mocht je er niet uitkomen ... stuur me dan een PM
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 11:15 . Reden: opmaak ]
Zijn de masterkey bugs gepatched in lewaos?
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
Verwijderd
@Samueldw
bug 9695860 is niet gepatched zie ik ... 8219321 wel. Ergens een kwalijke zaak maar aan de andere kant, als je oplet wat je installeert en waar vandaan je iets installeert lijkt het me geen echt probleem.
Anders kun je altijd Xpose framework installeren en de patch draaien, maar dit levert ook weer een hoop bloat op.
bug 9695860 is niet gepatched zie ik ... 8219321 wel. Ergens een kwalijke zaak maar aan de andere kant, als je oplet wat je installeert en waar vandaan je iets installeert lijkt het me geen echt probleem.
Anders kun je altijd Xpose framework installeren en de patch draaien, maar dit levert ook weer een hoop bloat op.
Even een vraagje waar ik het antwoord niet zelf echt op kan vinden. Mijn vriendin heeft een unbranded Huawei Y300 (dus de duurdere variant van de kijkshop). Deze zit op B174. Ze vind hem soms wat traag, waarschijnlijk door het weinige geheugen, dus wil ik misschien wel een custom rom erop zetten. Moet ik nou iets met een IMEI hack uitvoeren wanneer ik een custom rom erop wil zetten, bijvoorbeeld optimuspuregoogle, welke op B179 gebaseerd is? Of is dat niet nodig, omdat haar telefoon al unbranded is?
Of gaat het mis omdat er een "branded"versie op unbranded wordt gezet?
Of gaat het mis omdat er een "branded"versie op unbranded wordt gezet?
[ Voor 7% gewijzigd door Yaldair op 20-08-2013 13:08 ]
Een custom rom heeft geen imei hack nodig. Wel een custom recovery, zoals twrp of lewa.
Wanneer je op een t-mobile branded toestel de originele firmware van huawei wilt zetten, heb je een imei hack nodig.
Wanneer je op een t-mobile branded toestel de originele firmware van huawei wilt zetten, heb je een imei hack nodig.
Een stock Huawei rom op een branded toestel heeft een IMEI hack nodig, een custom rom zeer waarschijnlijk niet, omdat je deze kan flashen op de telefoon via recovery. Om een recovery op de telefoon te zetten dien je de bootloader te unlocken, deze unlock code kan je gewoon aanvragen bij HUawei.
Aangezien je toestel unbranded is, hoef je sowieso geen IMEI hack uit te voeren. Je zal vermoedelijk wel je bootloader moeten unlocked, ik denk dat dit onafhankelijk is van het wel of niet branded zijn van het toestel.
Aangezien je toestel unbranded is, hoef je sowieso geen IMEI hack uit te voeren. Je zal vermoedelijk wel je bootloader moeten unlocked, ik denk dat dit onafhankelijk is van het wel of niet branded zijn van het toestel.
[ Voor 27% gewijzigd door Lord_Dain op 20-08-2013 13:51 ]
Hij is inmiddels ook weer via de t-mobile shop te krijgen, en daar betaal je geen thuiskopieheffing (119,95, bezorging per koerier): http://shop.t-mobile.nl/e...y300pzw.html?ab_agid=1021
Verwijderd
Iemand enig idee hoe ik mijn t-mobile y300 kan rommen?
Ik heb alles al geprobeerd, zelfs met de orginele rom van Huawei zelf. Geroot, alles gewist.
Maar blijf ongeacht de verschillende roms een uitroep teken zien.
Thanks
Ik heb alles al geprobeerd, zelfs met de orginele rom van Huawei zelf. Geroot, alles gewist.
Thanks
Check de post van Tom Paris op pagina 3.Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:04:
Iemand enig idee hoe ik mijn t-mobile y300 kan rommen?
Thanks
Die heb ik ook gebruikt.
Hi!
Ik heb sinds kort ook mijn Huawei Y300, werkt naar behoren, best tevreden voor het geld (al wordt mijn volgende toestel toch zeker een met minimum 1GB werkgeheugen).
Enkel heb ik een vreemd probleem, telkens wanneer ik in een tekstveld wil typen gedraagd mijn toetsenbord zicht wat raar. Het springt omhoog en laat me typen, verdwijnt plots om een onbekende reden (volgens mij niet door op de homeknop of back te duwen).
En hierna heb ik veel moeite om het weer terug te doen komen. Gewoon in het tekstveld duwen zou voldoende moeten zijn, maar dan moet ik er toch even op wachten, en als ie er dan is, gebeurt het vaak dat hij meteen weer wegspringt.
Best vervelend tijdens het sms'en.
Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen liggen? Even googlen leverde mij niet echt iets op..
Groetjes
Ik heb sinds kort ook mijn Huawei Y300, werkt naar behoren, best tevreden voor het geld (al wordt mijn volgende toestel toch zeker een met minimum 1GB werkgeheugen).
Enkel heb ik een vreemd probleem, telkens wanneer ik in een tekstveld wil typen gedraagd mijn toetsenbord zicht wat raar. Het springt omhoog en laat me typen, verdwijnt plots om een onbekende reden (volgens mij niet door op de homeknop of back te duwen).
En hierna heb ik veel moeite om het weer terug te doen komen. Gewoon in het tekstveld duwen zou voldoende moeten zijn, maar dan moet ik er toch even op wachten, en als ie er dan is, gebeurt het vaak dat hij meteen weer wegspringt.
Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen liggen? Even googlen leverde mij niet echt iets op..
Groetjes
Voor de geïnteresseerden; Er zijn nu CM10 en CM10.1 builds verkrijgbaar voor daily use op de Y300:
- http://www.modaco.com/top...lable-last-build08232013/
- http://www.modaco.com/top...nmod-101-build-b1-230813/
Op dit moment zijn de enige bekende bugs het afspelen van videos (OMX) en Bluetooth.
Op dit moment zijn de enige bekende bugs het afspelen van videos (OMX) en Bluetooth.
Weet iemand hoe je de NL taal in Lewa OS kan laten zien? Alhoewel ik hem op NL heb gezet, is het OS engelstalig.
Gebruik je het standaard keyboard van Android? Dan alstu: http://android.stackexcha...pearance-when-typing-text .Ylmn schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:18:
Hi!
Groetjes
Nederlands is makkelijker als je denkt
Voor de mensen die van plan zijn deze telefoon te kopen met een t-mobile prepaid, deze is niet altijd simlockvrij. Daar ben ik helaas net achter gekomen.
Dan ben je op dit moment de eerste (en enige) die dit heeft. Leg eens uit wat er gebeurd/je ziet.hofstar schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:53:
Voor de mensen die van plan zijn deze telefoon te kopen met een t-mobile prepaid, deze is niet altijd simlockvrij. Daar ben ik helaas net achter gekomen.
20*350ZO45°
Ik krijg als ik mijn eigen simkaart erin stop de melding: PIN-code voor ontgrendelen sim-netwerk invoeren, met daaronder ontgrendelen en negeren.Richard schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:42:
[...]
Dan ben je op dit moment de eerste (en enige) die dit heeft. Leg eens uit wat er gebeurd/je ziet.
Op het lockscreen staat dan: SIM/RUIM geblokkeerd.
Waar heb je hem gekocht?hofstar schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:53:
En welke Build heb je draaien?
20*350ZO45°
Gisteravond heb ik de CM10.1 geinstalleerd. Installatie van CM en Gapps ging goed -met vooraf en achteraf een factory reset, nieuwe apps installeren en apps restoren met Titanium ook. Rom en apps liepen soepel.nwagenaar schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:22:
Voor de geïnteresseerden; Er zijn nu CM10 en CM10.1 builds verkrijgbaar voor daily use op de Y300:
Jammer genoeg zijn er spontane reboots, waarschijnlijk veroorzaakt door RIL crashes. Tot die opgelost zijn is dit nog geen daily driver.
Is iemand van jullie dit toevallig tegengekomen:
Bij het niet beantwoorden van een oproep, komt er een bericht " Oproep niet beantwoord en doorgestuurd", zodra de oproep wordt geforward naar de voicemail. En dit bericht zorgt ervoor dat je scherm aan blijft staan, en gaat pas weg als je op OK drukt. Met als gevolg dat je batterij leeg getrokken wordt totdat je je telefoon weer pakt.
Nuheb ik gisteren 3 verschillende ROMs geprobeerd, maar allen vertonen dit probleem. Op internet kon ik maar 1 melding van iemand anders met dit probleem op een huawei y300. Het lijkt me echter software-matig te zijn, dus moet toch iets van een setting zijn als niemand anders dit heeft (?). Maar ik kan geen optie vinden om die melding niet weer te geven.
Provider KPN trouwens, als dat uitmaakt.
P.S.
Soms zeggen ze lock-screen te veranderen maar dat lijkt ook niet te werken.
Bij het niet beantwoorden van een oproep, komt er een bericht " Oproep niet beantwoord en doorgestuurd", zodra de oproep wordt geforward naar de voicemail. En dit bericht zorgt ervoor dat je scherm aan blijft staan, en gaat pas weg als je op OK drukt. Met als gevolg dat je batterij leeg getrokken wordt totdat je je telefoon weer pakt.
Nuheb ik gisteren 3 verschillende ROMs geprobeerd, maar allen vertonen dit probleem. Op internet kon ik maar 1 melding van iemand anders met dit probleem op een huawei y300. Het lijkt me echter software-matig te zijn, dus moet toch iets van een setting zijn als niemand anders dit heeft (?). Maar ik kan geen optie vinden om die melding niet weer te geven.
Provider KPN trouwens, als dat uitmaakt.
P.S.
Soms zeggen ze lock-screen te veranderen maar dat lijkt ook niet te werken.
[ Voor 5% gewijzigd door Yaldair op 24-08-2013 11:39 ]
Er was in dit topic als eerder iemand die dat had, ik weet niet of er al een goede oplossing voor was: rowicom op woensdag 19 juni 2013 @ 12:36
Inmiddels is er een nieuwe beta versie (B2) van de CM10.1 ROM uitgebracht, die wat RIL problemen zou moeten oplossen. Ik ga hem nu testen, maar vond de eerste beta versie van CM10.1 en de laatste CM10 build inderdaad nog niet stabiel genoeg voor dagelijk gebruik.antidote schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:48:
[...]
Gisteravond heb ik de CM10.1 geinstalleerd. Installatie van CM en Gapps ging goed -met vooraf en achteraf een factory reset, nieuwe apps installeren en apps restoren met Titanium ook. Rom en apps liepen soepel.
Jammer genoeg zijn er spontane reboots, waarschijnlijk veroorzaakt door RIL crashes. Tot die opgelost zijn is dit nog geen daily driver.
Mmmm, je lijkt de gelukkige eigenaar van een B188, en daar lijkt (nog) niets over te vinden te zijn.hofstar schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:20:
Hij komt bij de kijkshop weg en draait build-nummery300-0100v0100r001nldc150b188
Probeer anders met een IMEI hack naar een B182 en dan OTA naar B190 te gaan, of misschien kan je met een IMEI hack wel meteen naar de OTA B190, wellicht dat je dan meteen verlost bent van je SIMlock, maar daar moet iemand anders in dit topic even uitsluitsel over geven.
20*350ZO45°
Meh, ik heb hetzelfde issue:
Voor vriendin een y300 bij de Kijkshop gekocht, draait b188 en heeft helaas een simlock...
Voor vriendin een y300 bij de Kijkshop gekocht, draait b188 en heeft helaas een simlock...
Heb helaas ook simlock.. Kan ik nou gewoon dit invullen voor gratis unlock code (of is dat weer iets anders)? http://www.huaweidevice.c...olicy.do?method=preUnlock
(ben helaas een noob wat smartphones betreft)
Dat is weer een bootloader unlock, en die heb je juist nodig om je telefoon te rooten.
20*350ZO45°
Sim unlocken kan dus alleen betaald en dat moet altijd eerst gebeuren (op ebay gaat het voor rond de 4 euro)? En daarna kan ik pas de bootloader unlocken en een andere ROM erop zetten?
[ Voor 35% gewijzigd door Cooler_King op 24-08-2013 17:54 ]
Hier nog steeds de cash niet back.. en zonder te overdrijven denk ik dat de 10 weken al in zicht komen..
Je zou het zelf kunnen doen als je daarvoor de software + dongle hebt. Die kosten over het algemeen al gauw 150€+ dus dat is voor 1 telefoon niet de moeite. Die lui die de unlock aanbieden hebben dus zo'n dongle of key aangeschafd.
De Y300 is gelukkig redelijk eenvoudig te unlocken, d.m.v. het invoeren van een code. Op ebay zie ik zo al iemand die het voor minder dan 4€ doet.Cooler_King schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:19:
Heb helaas ook simlock.. Kan ik nou gewoon dit invullen voor gratis unlock code (of is dat weer iets anders)? http://www.huaweidevice.c...olicy.do?method=preUnlock
Je zou het zelf kunnen doen als je daarvoor de software + dongle hebt. Die kosten over het algemeen al gauw 150€+ dus dat is voor 1 telefoon niet de moeite. Die lui die de unlock aanbieden hebben dus zo'n dongle of key aangeschafd.
[ Voor 77% gewijzigd door Lord_Dain op 24-08-2013 23:04 ]
Even een tip: de aanbieder op ebay kan geen sim unlock code genereren.
Via freeunlocks.com krijg je wel een werkende code. Je moet helaas wel zo'n 2 dagen wachten tot de code is gegenereerd. Kost ongeveer 6euro.
Onzin, het snot van mijn griepje heeft mijn beoordelingsvermogen vertroebeld.
Wat wel klopt is dat het zo'n twee dagen duurt voordat de code is gegenereerd.
Ik weet trouwens niet of het toeval is, maar Huawei zegt dat ze mijn bootloader unlock code niet kunnen opsturen omdat mijn gegevens niet zouden kloppen. Nogmaals gecheckt, maar imei en sn zijn wel degelijk goed.
Zou er een nieuwe T-Mobile batch zijn met meer restricties?
Via freeunlocks.com krijg je wel een werkende code. Je moet helaas wel zo'n 2 dagen wachten tot de code is gegenereerd. Kost ongeveer 6euro.
Onzin, het snot van mijn griepje heeft mijn beoordelingsvermogen vertroebeld.
Wat wel klopt is dat het zo'n twee dagen duurt voordat de code is gegenereerd.
Ik weet trouwens niet of het toeval is, maar Huawei zegt dat ze mijn bootloader unlock code niet kunnen opsturen omdat mijn gegevens niet zouden kloppen. Nogmaals gecheckt, maar imei en sn zijn wel degelijk goed.
[ Voor 79% gewijzigd door bas-r op 26-08-2013 13:49 ]
Ik heb de code hier besteld: http://www.ebay.nl/itm/181198701582/bas-r schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:13:
Even een tip: de aanbieder op ebay kan geen sim unlock code genereren.
en bij de feedback staat ook iemand die positieve feedback heeft achtergelaten met Y300.. weet niet of dit dezelfde verkoper is als waar jij het hebt geprobeerd, maar het zou dus moeten werken.
hier van hetzelfde, Huawei zegt dat ook bij mijn gsm al verschillende keren geprobeerd en mijn imei en sn. zouden ook niet juist zijn. mijn toestel is wel bij Dynafix binnen geweest voor een herstelling.[b][message=40763716,noline]Ik weet trouwens niet of het toeval is, maar Huawei zegt dat ze mijn bootloader unlock code niet kunnen opsturen omdat mijn gegevens niet zouden kloppen. Nogmaals gecheckt, maar imei en sn zijn wel degelijk goed.
Heb zojuist de stoute schoenen aan gedaan en ook de T-Mobile variant gekocht bij de kijkshop. Voor deze prijs kon ik hem niet laten liggen, zeker als hij de frustratie die ik heb met mn huidige telefoon (Galaxy S Plus) wegneemt 
Ik ben benieuwd of deze ook simlocked is en welke build hierop staat. Als ik m binnen heb zal ik hier even posten hoe het ervoor staat.
Ik ben benieuwd of deze ook simlocked is en welke build hierop staat. Als ik m binnen heb zal ik hier even posten hoe het ervoor staat.
Beste allen,
heb vandaag de bootloader unlock code ontvangen van huawei, vervolgens heb ik deze geunlocked.
Ik wou graag b175 ipv b171 (t-mobile) die erop stond installeren, hierop heb ik de IMEI hack toegepast en vervolgens b175 te flashen.
Maar het flashen wilt niet lukken, het balkje blijft haken bij ongeveer 1/3e.
Nu vrees ik dat ik deze telefoon heb gebrickt
. Zou het misschien nog mogelijk zijn om b171 erop te flashen?
En zo ja, heeft iemand deze heel toevallig?
p.s. Deze huawei (t-mobile prepaid) heb ik afgelopen week gekocht bij de kijkshop en was sim-lock vrij.
heb vandaag de bootloader unlock code ontvangen van huawei, vervolgens heb ik deze geunlocked.
Ik wou graag b175 ipv b171 (t-mobile) die erop stond installeren, hierop heb ik de IMEI hack toegepast en vervolgens b175 te flashen.
Nu vrees ik dat ik deze telefoon heb gebrickt
p.s. Deze huawei (t-mobile prepaid) heb ik afgelopen week gekocht bij de kijkshop en was sim-lock vrij.
Je hebt toch gewoon een TWRP backup gemaakt? Die even terugzetten, en klaar is Kees.Memorable schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:50:
Beste allen,
Nu vrees ik dat ik deze telefoon heb gebrickt. Zou het misschien nog mogelijk zijn om b171 erop te flashen?
TWRP 2.6 heb ik erop geflasht maar de touch bediening doet het niet, en nu omdat de boatloader weer gelocked is kan ik ook geen andere recovery flashen.bas-r schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:53:
[...]
Je hebt toch gewoon een TWRP backup gemaakt? Die even terugzetten, en klaar is Kees.
Verder vrees ik dat ik alleen toegang heb tot fastboot
Ik zie dat er een aantal medetweakers zijn met een simlock.
Ik heb een aantal weken geleden de Y300 prepaid gekocht bij t-mobile zelf, deze bleek ook simlockvrij. Ben dus een beetje verbaasd.
Zijn er verschillende types in omloop of zo?
Ik heb een aantal weken geleden de Y300 prepaid gekocht bij t-mobile zelf, deze bleek ook simlockvrij. Ben dus een beetje verbaasd.
Zijn er verschillende types in omloop of zo?
Kun je wel met behulp van de volumeknoppen en power button navigeren in TWRP?Memorable schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:01:
[...]
TWRP 2.6 heb ik erop geflasht maar de touch bediening doet het niet, en nu omdat de boatloader weer gelocked is kan ik ook geen andere recovery flashen.
Verder vrees ik dat ik alleen toegang heb tot fastboot
Dan kun je nl. een TWRP backup terugzetten van de B182 firmware, https://docs.google.com/f...penRpdHM/edit?usp=sharing
/EDIT: en anders weer gewoon je bootloader unlocken en TWRP terugzetten. Er zijn ook nog andere bootloaders in omloop voor deze telefoon. Check eens op modaco in het Huawei G510 forum.
[ Voor 19% gewijzigd door bas-r op 26-08-2013 14:19 ]
Zojuist de code ontvangen en werkt gewoon, dus voor minder dan 4 euro heb je hem unlocked daar.Cooler_King schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:11:
[...]
Ik heb de code hier besteld: http://www.ebay.nl/itm/181198701582/
en bij de feedback staat ook iemand die positieve feedback heeft achtergelaten met Y300.. weet niet of dit dezelfde verkoper is als waar jij het hebt geprobeerd, maar het zou dus moeten werken.
Met power + volume up kan ik niet meer in twrp komen, maar destijds kon ik ook niet navigeren met de fysieke knoppen.bas-r schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:11:
[...]
Kun je wel met behulp van de volumeknoppen en power button navigeren in TWRP?
Dan kun je nl. een TWRP backup terugzetten van de B182 firmware, https://docs.google.com/f...penRpdHM/edit?usp=sharing
/EDIT: en anders weer gewoon je bootloader unlocken en TWRP terugzetten. Er zijn ook nog andere bootloaders in omloop voor deze telefoon. Check eens op modaco in het Huawei G510 forum.
Alleen power + volume up&down voor de update.app werkt en fastboot.
Bootloader kan door de imei hack niet meer unlocked worden, er staat wel dat de unlock goed is gegaan maar vervolgens met get-bootinfo staat dat de state nog op locked staat.
Bedankt voor je hulp!
Heeft die signed_lewa_os_hwu8951_final.zip Nederlandse ondersteuning? Iemand die het getest heeft?
Of zijn er nog betere roms?
Trouwens...als ik .apk files download van spellen, waar worden ze dan geïnstalleerd. Intern of extern geheugen? Laten we zeggen spellen als GTA III, Need for Speed Most Wanted, Asphalt etc. Heeft iemand hier ervaring mee?
Of zijn er nog betere roms?
Trouwens...als ik .apk files download van spellen, waar worden ze dan geïnstalleerd. Intern of extern geheugen? Laten we zeggen spellen als GTA III, Need for Speed Most Wanted, Asphalt etc. Heeft iemand hier ervaring mee?
[ Voor 46% gewijzigd door MalcolmX op 26-08-2013 21:56 ]
Had zonet wordfeud apk geinstalleerd en ik heb geen sd kaartje erin, dus neem aan dat het dan het interne geheugen is.Trouwens...als ik .apk files download van spellen, waar worden ze dan geïnstalleerd. Intern of extern geheugen? Laten we zeggen spellen als GTA III, Need for Speed Most Wanted, Asphalt etc. Heeft iemand hier ervaring mee?
Beste mede tweakers,
Ik overweeg deze telefoon te kopen voor mijn dochter maar kan niet kiezen tussen de t-mobile versie voor 119 euro of de simlock vrije versie voor 30 euro meer. Mijn voorkeur gaat er naar uit dat ik out of the box de nieuwste android versie kan installeren, nu en in de toekomst zonder teveel te tweaken. Maar is het updaten simpeler voor deze 30 euro meer, of moet ik dezelfde tweaks uithalen als de t-mobile versie.
Gr. Kuipje
Ik overweeg deze telefoon te kopen voor mijn dochter maar kan niet kiezen tussen de t-mobile versie voor 119 euro of de simlock vrije versie voor 30 euro meer. Mijn voorkeur gaat er naar uit dat ik out of the box de nieuwste android versie kan installeren, nu en in de toekomst zonder teveel te tweaken. Maar is het updaten simpeler voor deze 30 euro meer, of moet ik dezelfde tweaks uithalen als de t-mobile versie.
Gr. Kuipje
Inmiddels ook een mail terug van Huawei:XIII schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:14:
[...]
hier van hetzelfde, Huawei zegt dat ook bij mijn gsm al verschillende keren geprobeerd en mijn imei en sn. zouden ook niet juist zijn. mijn toestel is wel bij Dynafix binnen geweest voor een herstelling.
Heb ook de nieuwere (simlocked) batch, en de codes kloppen die ik had ingevoerd.. Misschien moeten we Huawei eens mailen anders? Of wat zijn anders de alternatieven voor het unlocken? Misschien laat ik het wel gewoon achterwege, dat T-mobile logo is niet zo'n ramp verder.Maybe you has submitted the wrong information that we can’t find the corresponding unlock code .
Please check your information and re-submit to apply unlock code, and we will send it to your Email address in 3 working days. Thank you!
[ Voor 48% gewijzigd door Cooler_King op 27-08-2013 10:36 ]
Ik zou 'm terugsturen...Memorable schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:34:
[...]
Met power + volume up kan ik niet meer in twrp komen, maar destijds kon ik ook niet navigeren met de fysieke knoppen.
Bootloader kan door de imei hack niet meer unlocked worden, er staat wel dat de unlock goed is gegaan maar vervolgens met get-bootinfo staat dat de state nog op locked staat.
Bedankt voor je hulp!
Heb die van mij ook net binnen, zelfde als vele anderen: B188 met SIM-lock
Nu maar even aan de bak om daar, en in de T-Mobile meukware verandering te brengen
Heb iig maar alvast een unlock code aangeschaft via die eBay advertentie... ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.
Nu maar even aan de bak om daar, en in de T-Mobile meukware verandering te brengen
Heb iig maar alvast een unlock code aangeschaft via die eBay advertentie... ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.
[ Voor 26% gewijzigd door Gwunnik op 27-08-2013 19:43 ]
Denk dat dit helaas wel zou moeten, tot over een aantal weken...
Vandaag heb ik de Huawei Ascend Y300 via T-Mobile ontvangen. Helaas meteen al een slechte ervaring. Bij het pin invoeren van de sim kaart loopt de telefoon steeds vast. Heeft iemand dit ook gehad? Morgen maar langs T-Mobile.
Verwijderd
Ik ben van plan deze aan te schaffen voor m'n moeder, is dit een beetje een fatsoenlijke telefoon voor deze prijs? Of zijn er betere smartphones te krijgen voor deze prijs? (€140,-)
Denk niet dat je een betere telefoon zult vinden voor deze prijs (100 euro na cashback).Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:13:
Ik ben van plan deze aan te schaffen voor m'n moeder, is dit een beetje een fatsoenlijke telefoon voor deze prijs? Of zijn er betere smartphones te krijgen voor deze prijs? (€140,-)
Hmm, ook ik krijg net een mailtje van Huawei dat ik de verkeerde informatie zou hebben gegeven voor de unlock-code. Heb het net nog een keer gecontroleerd, maar klopt gewoon 
Zou dit een kuur zijn van de nieuwe batch? En je kan toch ook 'gewoon' unlocken zonder daarbij een code te gebruiken? Of kan dat niet ... heb daar vrij weinig ervaring mee

Zou dit een kuur zijn van de nieuwe batch? En je kan toch ook 'gewoon' unlocken zonder daarbij een code te gebruiken? Of kan dat niet ... heb daar vrij weinig ervaring mee
moest mijn Engels perfect zijn had ik al een mail gestuurd, en om uitleg gevraagd.Cooler_King schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:26:
[...]
Inmiddels ook een mail terug van Huawei:
[...]
Heb ook de nieuwere (simlocked) batch, en de codes kloppen die ik had ingevoerd.. Misschien moeten we Huawei eens mailen anders? Of wat zijn anders de alternatieven voor het unlocken? Misschien laat ik het wel gewoon achterwege, dat T-mobile logo is niet zo'n ramp verder.
ronny
Weet niet of het echt met de nieuwe batch te maken heeft. Had dit probleem al bij mijn Tmobile exemplaar dat ik eind juni bij de kijkshop gekocht heb. Na 3x proberen heb ik het opgegeven, ging er toen vanuit dat ik wat verkeerd deed. Maar bij de Y300 die ik later in Zwitserland gekocht heb ging het wel in 1x goed!
Waar had je deze gekocht? Ik ga komende week naar Zwitserland en wil voor die prijs er eentje gaan halen als reserve toestel.Maite schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:47:
Heb 2 weken terug in Zwitserland een zwarte Y300 (Swisscom prepaid) gekocht voor omgerekend €65 incl. beltegoed van Sfr. 10,00 😃! Deze had wel een simlock maar de Y300 is gelukkig makkelijk en goedkoop (€5,50) via internet te unlocken. Binnen 24h heb ik de unlockcode ontvangen.
Dus voor het geval dat er onverwachts toch een simlock opzit is dat nog niet zo een ramp!
Ik heb helaas ook een versie ontvangen met simlock. De remover op de tmobile site werkt niet, krijg een code die volgens mijn toestel niet de juiste is. Zal t-mobile en Huawei eens mailen en anders ook maar naar via ebay.
Edit: Via ebay al een code aangevraagd, maar ook in contact met Tmobile, omdat ik het zsm wil oplossen.
Antwoorden van tmobile:
- Op prepaid telefoons zit altijd simlock
- Je kunt simlock verwijderen door de code aan te vragen via my t-mobile
- Kan nodig zijn om een vodafone of KPN kaartje in je telefoon te hebben als je deze wilt unlocken (werkte niet met tele2)
Ervaring tot nu toe is niet al te best.Want ook met mijn vodafone kaartje werkt het niet (hiervoor een adapter gekocht, zodat deze past). Ik denk dat de code die t-mobile verstrekt gewoon niet klopt. Hopelijk krijg ik een andere via ebay, anders moet de telefoon weer terug helaas.
Edit: Via ebay al een code aangevraagd, maar ook in contact met Tmobile, omdat ik het zsm wil oplossen.
Antwoorden van tmobile:
- Op prepaid telefoons zit altijd simlock
- Je kunt simlock verwijderen door de code aan te vragen via my t-mobile
- Kan nodig zijn om een vodafone of KPN kaartje in je telefoon te hebben als je deze wilt unlocken (werkte niet met tele2)
Ervaring tot nu toe is niet al te best.Want ook met mijn vodafone kaartje werkt het niet (hiervoor een adapter gekocht, zodat deze past). Ik denk dat de code die t-mobile verstrekt gewoon niet klopt. Hopelijk krijg ik een andere via ebay, anders moet de telefoon weer terug helaas.
[ Voor 59% gewijzigd door frapcase op 28-08-2013 17:56 ]
Verwijderd
Ik heb de gsm nu ook, maar ik zit met een probleem.
Ik krijg mijn mobiel internet niet geactiveerd op de gsm, iemand oplossingen? Ik heb het bericht gekregen van telenet met mijn mms en internetconfig.. ik kan enkel via wifi op internet (hij herkent ook meteen de wifi van thuis)
Ik kom van België en ik ben bij Telenet.
Ik krijg mijn mobiel internet niet geactiveerd op de gsm, iemand oplossingen? Ik heb het bericht gekregen van telenet met mijn mms en internetconfig.. ik kan enkel via wifi op internet (hij herkent ook meteen de wifi van thuis)
Ik kom van België en ik ben bij Telenet.
Onderstaande helpt je niet om de juiste Bootloader unlock code te krijgen. Maar ik bespeur veel onduidelijkheid op dit forum over unlock codes voor de Y300.Gwunnik776 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:02:
Hmm, ook ik krijg net een mailtje van Huawei dat ik de verkeerde informatie zou hebben gegeven voor de unlock-code. Heb het net nog een keer gecontroleerd, maar klopt gewoon
Volgens mij zijn er twee soorten 'unlock codes'. De ene gebruik je voor het unlocken van de bootloader. Dan kan je vervolgens je gang gaan met TWRP en custom ROM's. De andere gebruik je om de SIM Lock van je toestel te halen. Dankan je vervolgens een alternatieve SIM (van andere provider) er in doen. Omdat die toestellen in die prepaid pakketjes gesubsidieerd zijn krijg je normaal gezien de code niet zomaar. Maar misschien is T-Mobile daar nu coulanter mee? Ik begrijp dat je voor zo'n simlock unlock code ook op ebay terecht kan. En dat die ook nog werkt.
Misschien dat er een (ervarings-) deskundige is die het bestaan van twee codes kan kan ondersteunen. Of juist tegenspreken.
bij InterdiscountMother_lepard schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:59:
[...]
Waar had je deze gekocht? Ik ga komende week naar Zwitserland en wil voor die prijs er eentje gaan halen als reserve toestel.
het toestel is momentueel blijkbaar online niet te bestellen maar volgens "Verfügbarheitscheck" nog in diverse fysieke winkels op voorraad! Succes en veel plezier komende week
[ Voor 7% gewijzigd door Maite op 28-08-2013 19:03 ]
Je hebt helemaal gelijk dat er 2 verschillend soorten van 'unlocken' zijn.pheppy schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:42:
[...]
Onderstaande helpt je niet om de juiste Bootloader unlock code te krijgen. Maar ik bespeur veel onduidelijkheid op dit forum over unlock codes voor de Y300.
Volgens mij zijn er twee soorten 'unlock codes'. De ene gebruik je voor het unlocken van de bootloader. Dan kan je vervolgens je gang gaan met TWRP en custom ROM's. De andere gebruik je om de SIM Lock van je toestel te halen. Dankan je vervolgens een alternatieve SIM (van andere provider) er in doen. Omdat die toestellen in die prepaid pakketjes gesubsidieerd zijn krijg je normaal gezien de code niet zomaar. Maar misschien is T-Mobile daar nu coulanter mee? Ik begrijp dat je voor zo'n simlock unlock code ook op ebay terecht kan. En dat die ook nog werkt.
Misschien dat er een (ervarings-) deskundige is die het bestaan van twee codes kan kan ondersteunen. Of juist tegenspreken.
De SIM heb inmiddels al weten te unlocken (heb nog gewoon een SIM-only abbo nl) door een unlock key te kopen via http://www.ebay.nl/itm/181198701582/ die iemand anders eerder in dit topic al had getipt (dank hiervoor!
Ik wil echter ook die T-Mobile ROM eraf hebben en een wat slankere, relaxtere custom ROM erop zetten (iemand n tip? Zit zelf te denken om 'gewoon' voor CM te gaan). Hiervoor heb ik bij Huawei zelf een unlock code voor de bootloader aangevraagd.
Antwoord vandaag van Huawei gekregen dat ik de verkeerde info heb opgestuurd, terwijl dit toch zeker niet het geval is. Dit heb ik al vaker voorbij zien komen in dit topic en dacht dat dit misschien een issue is van de nieuwere batch telefoons waar ook een SIM lock zit, wat eerder niet het geval was.
Wat ik me nu afvraag is of ik afhankelijk ben van Huawei voor het rooten van mn telefoon. Het kan toch ook 'gewoon' op andere manieren? Kan me herinneren dat ik dat namelijk ook met mn oude zo heb gedaan.
Ik ga het allemaal nog even uitzoeken. Als ik erachter kom of, en zo ja hoe, je kan rooten zonder de 'hulp' van Huawei, dan zal ik dat hier even laten weten
Memorable; op het moment dat jij een flash doet naar een andere versie rom, dan wordt de bootloader automatisch weer gelocked. Als je dit niet weet en je hebt een foute recovery er op staan, dan boot je telefoon dus niet. Echter, geen paniek, zolang fastboot het doet moet je je telefoon nog kunnen herstellen.Memorable schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:34:
[...]
Met power + volume up kan ik niet meer in twrp komen, maar destijds kon ik ook niet navigeren met de fysieke knoppen.
Bedankt voor je hulp!
Om je te helpen moet ik begrijpen wat nu precies de status is van je telefoon?
Als ik je zo hoor heb je hem; geroot + custom recovery + unlocked bootloader + IMEI hack? Klopt dit?
Je geeft aan dat de bootloader weer gelocked is? How come? Die kan alleen weer gelocked zijn doordat jij een andere stock ROM hebt geflashed (bv 175) of omdat hij nooit goed unlocked geweest is.
In het geval dat je een nieuwe ROM er op hebt gezet én je hebt een nieuwe recovery geinstalleerd terwijl je vergeten bent het IMEI terug te zetten, dan is het onmogelijk om de bootloader opnieuw te unlocked, immers hij heeft daarvoor je IMEI nodig... in dat geval ben je bricked en zal je een bedrijf als dynafix moeten inschakelen, die kunnen met een dongle en software je IMEI restoren.
Rooten, nee, er is een hack die de bootloader omzeilt. Rom's, ben ik bang dat je niet ver komt met een locked bootloader. Ik vermoed dat de database van Huawei niet up to date is bij de nieuwe batch.Wat ik me nu afvraag is of ik afhankelijk ben van Huawei voor het rooten van mn telefoon. Het kan toch ook 'gewoon' op andere manieren? Kan me herinneren dat ik dat namelijk ook met mn oude zo heb gedaan.
Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2290610
PS. Hier nog steeds geen cashback...
[ Voor 47% gewijzigd door Lord_Dain op 28-08-2013 23:51 ]
Bedankt!Maite schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:50:
[...]
bij Interdiscount
het toestel is momentueel blijkbaar online niet te bestellen maar volgens "Verfügbarheitscheck" nog in diverse fysieke winkels op voorraad! Succes en veel plezier komende week
Hallo,
WIl mijn zwarte y300(dus unbranded) toestel rooten. Heb de unlockcode al. Hier kom ik wel uit.
Heb alleen een vraag: heb ik de IMEI-hack nodig en zo ja waar staat hier informatie over? Ik kan deze op het forum niet vinden(of kijk ik niet goed). Bij xda staat er wel iets over, maar vind ik niet echt duidelijk.
bvd
WIl mijn zwarte y300(dus unbranded) toestel rooten. Heb de unlockcode al. Hier kom ik wel uit.
Heb alleen een vraag: heb ik de IMEI-hack nodig en zo ja waar staat hier informatie over? Ik kan deze op het forum niet vinden(of kijk ik niet goed). Bij xda staat er wel iets over, maar vind ik niet echt duidelijk.
bvd
Inderdaad, niet goed gekeken: Tom Paris in "[Huawei Ascend Y300] Ervaringen en Discussie"asros schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:07:
Hallo,
bvd
Dus nee, de IMEI-hack is niet nodig om te rooten.
P.S. Zelf een tweede T-Mobile prepaid Y300 gekocht in de T-Mobile winkel, deze heeft GEEN simlock!
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Het is mij nu ook gelukt dankzij de link naar ebay die eerder is gedeeld. Het kwam bijna volledig overeen met wat ik van t-mobile kreeg, op het laatste cijfer na -_-'. Daarom ben ik dus verder geen klant bij t-mobile, administratie is daar een zooitje.
@asros, unbranded toestellen zijn niet gelimiteerd door het IMEI nummer voor het flashen van andere rom's, is dus niet nodig. Let wel goed op dat je bij het flashen van een stock rom, mogelijk je bootloader opnieuw locked, controleer dit dus als je heel spannende dingen gaat doen.
@frapcase, damn, wat een prutsers
maar mooi dat het nu gelukt is.
@frapcase, damn, wat een prutsers

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 29-08-2013 11:50 ]
Vanochtend voor de 2e keer een mail dat ik de verkeerde info heb opgegeven voor mn bootloader unlock code
Heb net een mailtje gestuurd naar het Huawei mail adres waar je voorheen je unlock code aan kon vragen of zij me verder kunnen helpen.

Heb net een mailtje gestuurd naar het Huawei mail adres waar je voorheen je unlock code aan kon vragen of zij me verder kunnen helpen.
Heb het vermoeden dat je gelijk hebt Lord_Dain en dat Huawei de unlock codes voor de B188 batch nog niet klaar heeft liggen ofzoLord_Dain schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:24:
[...]
Rooten, nee, er is een hack die de bootloader omzeilt. Rom's, ben ik bang dat je niet ver komt met een locked bootloader. Ik vermoed dat de database van Huawei niet up to date is bij de nieuwe batch.
Welke info is volgens Huawei verkeerd opgegeven? Je IMEI nummer?
Dat staat er niet bij 
Krijg elke keer deze reactie in fantastisch Engels
:
Dear Customer,
Thank you for supporting Huawei device.
The information you submitted is as follow:
Mobile Model:HUAWEI Y300-0100
MEID/IMEI: xxx
S/N: xxx
Mobile phone number:
Email:xxx
Maybe you has submitted the wrong information that we can’t find the corresponding unlock code .
Please check your information and re-submit to apply unlock code, and we will send it to your Email address in 3 working days. Thank you!
Met daarboven de Chinese variant van dezelfde tekst. Kom er overigens net achter dat ze met 'Mobile phone number' de Product ID bedoelen (dat komt eruit als je de Chinese tekst door translate gooit iig)... die is dus beide keren leeg, terwijl ik dat nummer wel heb doorgestuurd. Misschien ligt het dus daar aan? Dat die ontbreekt in de aanvraag, of dat het PID dat ik opstuur niet goed of onbekend is?
Heb het PID beide keren opgezocht zoals het beschreven staat, dmv *#*#1357946#*#* ... dan krijg ik ook netjes een ID code van 8 cijfers zoals het zou moeten.
Misschien dat het wel mogelijk is op de oude manier, door Mobile@huawei.com te mailen. Ik heb daar al een mailtje naartoe gestuurd, wacht nog even af of ik daar misschien een antwoord van krijg dat me verder helpt.

Krijg elke keer deze reactie in fantastisch Engels
Dear Customer,
Thank you for supporting Huawei device.
The information you submitted is as follow:
Mobile Model:HUAWEI Y300-0100
MEID/IMEI: xxx
S/N: xxx
Mobile phone number:
Email:xxx
Maybe you has submitted the wrong information that we can’t find the corresponding unlock code .
Met daarboven de Chinese variant van dezelfde tekst. Kom er overigens net achter dat ze met 'Mobile phone number' de Product ID bedoelen (dat komt eruit als je de Chinese tekst door translate gooit iig)... die is dus beide keren leeg, terwijl ik dat nummer wel heb doorgestuurd. Misschien ligt het dus daar aan? Dat die ontbreekt in de aanvraag, of dat het PID dat ik opstuur niet goed of onbekend is?
Heb het PID beide keren opgezocht zoals het beschreven staat, dmv *#*#1357946#*#* ... dan krijg ik ook netjes een ID code van 8 cijfers zoals het zou moeten.
Misschien dat het wel mogelijk is op de oude manier, door Mobile@huawei.com te mailen. Ik heb daar al een mailtje naartoe gestuurd, wacht nog even af of ik daar misschien een antwoord van krijg dat me verder helpt.
Haha..nou ik denk dat ze in een database kijken op matchend PID (serienummer) en je IMEI. Die vinden ze niet en dan krijg je zo'n suffe mail. Ik snap ze wel, maar gebruiksvriendelijk is het niet.
Wellicht kan je ze mailen met de info dat het een nieuwer model is en wellicht daardoor bij hen niet bekend in de database en verzoeken of ze de unlock code voor je kunnen genereren? Anders rest ebay, kost een paar € maar is het in ieder geval geregeld.
Dubbelcheck; ik heb indertijd mijn IMEI en Serienummer op moeten geven. Serie nummer is een hele lange string en bevatte bij mij 16 karakters en cijfers... Staat niet op de sticker maar moet je volgens mij je telefoon voor openmaken. Ik denk dat daar bij jou de schoen wringt en je de verkeerde code meegeeft..
edit 2: Ehh.. je moet zowel je serial, je IMEI als het product ID geven zie ik op de input form. Op de reply mail die ik ontvang stond het PID niet meer vermeld, maar alleen het IMEI en SN. Maar goed als jij dus alles netjes hebt aangeleverd staat je toestel (nog) niet in de database.....
Wellicht kan je ze mailen met de info dat het een nieuwer model is en wellicht daardoor bij hen niet bekend in de database en verzoeken of ze de unlock code voor je kunnen genereren? Anders rest ebay, kost een paar € maar is het in ieder geval geregeld.
Dubbelcheck; ik heb indertijd mijn IMEI en Serienummer op moeten geven. Serie nummer is een hele lange string en bevatte bij mij 16 karakters en cijfers... Staat niet op de sticker maar moet je volgens mij je telefoon voor openmaken. Ik denk dat daar bij jou de schoen wringt en je de verkeerde code meegeeft..
edit 2: Ehh.. je moet zowel je serial, je IMEI als het product ID geven zie ik op de input form. Op de reply mail die ik ontvang stond het PID niet meer vermeld, maar alleen het IMEI en SN. Maar goed als jij dus alles netjes hebt aangeleverd staat je toestel (nog) niet in de database.....
[ Voor 41% gewijzigd door Lord_Dain op 29-08-2013 14:30 ]
Thanks voor het checken... ik blijf het denk ik gewoon zo nu en dan een keer proberen. Tot die tijd lekker die intro/outro tune van T-Mobile aanhoren en 'm voorlopig zoveel mogelijk kaalplukken van de bloatware 
Moet zeggen dat ik het tot nu toe een verademing vind tov mijn SGS+... omg wat heb ik me aan dat ding lopen ergeren zeg (Wifi crap, GPS crap, accutijd crap... was niet best). Ff afkloppen dat deze zo blijft natuurlijk, maar toch...
Mocht ik nog een nuttige, enigszins leesbare (
) reactie krijgen van mn vrienden bij mobile@huawei.com dan laat ik dat natuurlijk hier weten
Moet zeggen dat ik het tot nu toe een verademing vind tov mijn SGS+... omg wat heb ik me aan dat ding lopen ergeren zeg (Wifi crap, GPS crap, accutijd crap... was niet best). Ff afkloppen dat deze zo blijft natuurlijk, maar toch...
Mocht ik nog een nuttige, enigszins leesbare (
Het is zeker een leuk toestel, mijn vriendin is er ook blij mee. Ik moet wel zeggen dat nu ik eenmaal verwend ben met een quadcore, ik hem zelf heel traag vind. Misschien heeft dat ook met het beperkte geheugen te maken. Maar goed voor het geld en de garantie deal is het een toppertje.
Ik heb er nu ook eentje.
Een Y300 met B171 als versie nummer.
Unlock opgevraagd en 3x3 aangevraagd.
Alles snel binnen gekregen.
Ik heb de 16 cijferige unlock code in de Y300 weten te krijgen. Dat is op zich voor mij al lastig omdat ik onbekend ben met android etc.
Volgens het scherm kreeg ik een grote groene OK en de unlock software geeft aan dat de phone unlocked is.
Toch kan ik facebook en twitter en andere apps niet weggooien.
Het meeste T mobile spul echter weer wel.
Titanium backup app geinstalled. Deze app zegt dat er geen root toegang is.
Dus kan hij zijn werk niet doen( gratis versie)
Heb ik een stap gemist in het unlocken?
Waar zou het fout kunnen gaan?
Moet ik eerst iets anders doen om root toegang te krijgen?
ik snap het ff niet meer
Een Y300 met B171 als versie nummer.
Unlock opgevraagd en 3x3 aangevraagd.
Alles snel binnen gekregen.
Ik heb de 16 cijferige unlock code in de Y300 weten te krijgen. Dat is op zich voor mij al lastig omdat ik onbekend ben met android etc.
Volgens het scherm kreeg ik een grote groene OK en de unlock software geeft aan dat de phone unlocked is.
Toch kan ik facebook en twitter en andere apps niet weggooien.
Het meeste T mobile spul echter weer wel.
Titanium backup app geinstalled. Deze app zegt dat er geen root toegang is.
Dus kan hij zijn werk niet doen( gratis versie)
Heb ik een stap gemist in het unlocken?
Waar zou het fout kunnen gaan?
Moet ik eerst iets anders doen om root toegang te krijgen?
ik snap het ff niet meer
Groet, John woonplaats Emmen