Lenovo was vroeger IBM geloof ik?
Nog heel even hierop terugkomenTsurany schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 07:55:
Natuurlijk is een deuk wenselijker dan een scheur. Echter de kans op een scheur is dermate klein dat ik dat risico zou nemen zonder twee keer na te denken.
Heb zojuist m'n oude HTC Hero - die met die kin knik, jeweetwel - nog even uit de kast gehaald (om een nieuwe SIM-kaart met tijdelijk nummer in te stoppen) en die is dus gemaakt van voornamelijk plastic en deels aluminium. Deze heb ik tussen 4 en 2 jaar geleden in totaal dus 2 jaar in gebruik gehad en tot dan toe had ie nog niet veel gebruikssporen. Maar net voordat ik overging op m'n HTC Sensation had ik de Hero op m'n auto laten liggen hehehe... deze is met ongeveer 70 km/h op en over het asfalt geknikkerd

Nadat ik alle delen weer op straat en in het gras bij elkaar had gevonden (zwaar beschadigde voorkant, accu en achterkant) heb ik deze ter plekke in elkaar geklikt en hij startte direct weer op. Alles werkte nog.
Zowel het plastic als het aluminium is ingedeukt en bekrast/beschadigd. Dus niks geen terugverend plastic te bekennen hier

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Dit soort hulp is geen hulp, dus weg.
LMGTFY linkjes zijn niet zo vriendelijk.
LMGTFY linkjes zijn niet zo vriendelijk.
[ Voor 81% gewijzigd door janvanduschoten op 20-06-2013 22:58 ]
Deze discussie hoort eigenlijk niet hier, maar omdat hij hier is begonnen reageer ik dan ook hier. Iets uit de reguliere webshop-lijst halen moet je naar mijn mening pas doen als structureel sprake is van wangedrag.dutchgio schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:06:
[...]
Niet op de zwarte lijst, maar uit de reguliere webshop-lijst.
1 positieve ervaring zegt natuurlijk niet zo veel..
Overigens is 10 dagen tot het ontvangen van je tracking code relatief lang.
In het topic "Iocean X7 - prijzen en levertijden" ben ik als enige ingegaan om MeriMobiles. Zoals je merkt is dat geen negatieve reactie. In het topic [(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen zijn welgeteld twee users die ingaan op Merimobiles en geen van beide heeft iets negatiefs beweerd. In dit topic (ja dit topic) wordt merimobiles het meest genoemd, maar zelf hier vind ik niet zoveel negatieve ervaringen als jij doet beweren. Ik begrijp dan ook niet hoe jij tot je conclusie komt. De ervaringen lijken meer gemixed. En als users negatief zijn, dan is het meestal omdat de levertijd erg lang is. Nogmaals, als je een China phone koopt, dan moet je rekening houden met 3 a 4 weken in totaal. In dat geval doet MeriMobiles er dan helemaal niet lang over.
Voor de duidelijkheid. Ik vind het een goed plan als er een lijst komt waar premium webshops en de mindere webshops worden onderscheiden. Dat moet dan wel objectief gebeuren en niet alleen op basis van een lange wachttijd, want dat hebben al die shops.
[ Voor 4% gewijzigd door dbzdragon op 20-06-2013 17:56 ]
Even een update-tje van mijn bestelling bij Merimobiles: Ik kreeg gisteren een mailtje van ze dat mijn order van status veranderd is. "Awaiting Fullfillment" was veranderd naar "Shipped" met een trackcode van volgens hun Singapore Post. Trackcode bestaat uit 10 cijfers, beginnend met een 3. Dus zelf even logisch nagedacht en het is idd een trackcode van DHL. Gisteren niks te zien maar vandaag gaf het nummer aan dat er een pakje onderweg is naar Den Haag. Gisteren dacht ik nog dat het de zoveelste stunt van ze was. Zal hoogst waarschijnlijk wel de telefoon zijn maar dat veranderd eerlijk gezegd niks aan het feit dat ik niks meer bij ze zal bestellen. Tuurlijk weet ik dat het enige tijd duurt voordat een levering in Nederland aan komt maar dan hebben we het over de reistijd. Want hoe krijgen ze het voor elkaar dat het 2 weken moet duren voordat de telefoon eindelijk wordt verstuurd (terwijl de site 3-5 dagen vermeld). En van al dat "please be patient" raak ik alleen maar geïrriteerder van
"In december 2004 kondigde IBM aan dat het zijn PC-afdeling zou verkopen aan Lenovo, wat voor verwarde reacties zorgde aangezien de PC in 1981 door IBM groot gemaakt is. De IBM Compatible veroverde de wereld omdat ook andere bedrijven deze PC's in licentie mochten maken. IBM gaf als reden op dat het maken van PC's geen strategisch doel van het bedrijf meer was. Met de verkoop was ongeveer twee miljard dollar gemoeid. IBM verzorgt nog altijd bepaalde diensten voor Lenovo, zoals het netwerk van onderhoudsmonteurs en websites met technische documentatie."jernij schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:55:
Lenovo was vroeger IBM geloof ik?
Aldus Wikipedia. Te nemen met een tikkeltje zout, maar het zal vast wel zo ongeveer gegaan zijn.
Op het moment dat je een onderscheid maakt tussen "premium webshops" en "de mindere webshops" maak je er toch onderscheid in?dbzdragon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:53:
[...]
Deze discussie hoort eigenlijk niet hier, maar omdat hij hier is begonnen reageer ik dan ook hier. Iets uit de reguliere webshop-lijst halen moet je naar mijn mening pas doen als structureel sprake is van wangedrag.
In het topic "Iocean X7 - prijzen en levertijden" ben ik als enige ingegaan om MeriMobiles. Zoals je merkt is dat geen negatieve reactie. In het topic [(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen zijn welgeteld twee users die ingaan op Merimobiles en geen van beide heeft iets negatiefs beweerd. In dit topic (ja dit topic) wordt merimobiles het meest genoemd, maar zelf hier vind ik niet zoveel negatieve ervaringen als jij doet beweren. Ik begrijp dan ook niet hoe jij tot je conclusie komt. De ervaringen lijken meer gemixed. En als users negatief zijn, dan is het meestal omdat de levertijd erg lang is. Nogmaals, als je een China phone koopt, dan moet je rekening houden met 3 a 4 weken in totaal. In dat geval doet MeriMobiles er dan helemaal niet lang over.
Voor de duidelijkheid. Ik vind het een goed plan als er een lijst komt waar premium webshops en de mindere webshops worden onderscheiden. Dat moet dan wel objectief gebeuren en niet alleen op basis van een lange wachttijd, want dat hebben al die shops.
Ik denk dat niemand iets gaat bestellen bij een webshop uit een lijstje met "mindere webshops", maar een lijstje met "premium" webshops wel waardeerd.
Lenovo, Zopo, iOcean, Huawei, ZTE, Oppo,... genoeg die wat meer high-end telefoons leveren. Lenovo is een prima merk qua kwaliteit. Helaas qua uiterlijk vaak wat saaier en in mijn mening ook een stukje lelijker dan de concurrentie. Tevens wat duurder voor wat minder hardware, waar de concurrentie vaak 1080p of 720p schermen heeft zie je bij lenovo vaak respectievelijk 720p of qHD schermen, dat is wel wat jammer.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:49:
Is er iemand die al ervaringen heeft met Lenovo of hoger genoemde modellen? Zijn er nog andere fabrikanten die qua bouw en afwerking in een hoger (prijs)segment zitten buiten de bekende brands die we hier tegen woekerprijzen kunnen kopen?
Je moet in ieder geval niet de Lenovo mobile tak op hetzelfde niveau plaatsen als de Lenovo laptop tak, dan zal het wel erg teleurstellen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Veel zien de Lenovo A830 niet, fractie duurder als deVerwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:49:
Eigenlijk zien we hier voor het merendeel smartphones voorbij komen met MTK6589 erin.
Een tijdje geleden had iemand het hier over een Lenove A830 en dit heeft m'n nieuwsgierigheid wel weten te prikkelen.
Op de Chinese site van Lenovo staan een vrij uitgebreid gamma aan smartphones waarvan ik nog nooit had gehoord: Ideaphone A7xx-A8xx, S7xx-S8xx, K8xx-9xx etc. om toch bij de vergelijkbare higher end toestellen te blijven.
In de A en S series zit de MTK6589 aan boord, maar als je naar de K series kijkt, zit je met totaal iets anders:
De K860i heeft een quadcore Samsung Exynos 4412 1.4Ghz aan boord.
De K900 is gebouwd rond een Intel Atom Z2580
De met een MTK6589 uitgeruste S920 lijkt me ook wel een interessant toestel.
Het lijkt erop dat wanneer je je budget met 100$ verhoogt voor zo'n China phone je in een high end segment zit waar je in Europa met gemak 450,- à 650,- EUR voor mag neertellen.
Qua bouwkwaliteit en afwerking zit je zeker meer in de richting van HTC/Samsung/Apple etc?
Het lijkt me dan eigenlijk nog een goed idee om m'n Samsung Omnia i8700 (WP) en LG Optimus 2X (Android) te verkopen ipv ze in de kast te laten liggen als reserve toestel of ter afwisseling en dan een beetje bijleggen en zo'n chinese te bestellen? De prijzen variëren tss 298,- en 329,- USD. De K900 is het duurste model en is te vinden voor prijzen tussen 550,- en 600,- USD.
Is er iemand die al ervaringen heeft met Lenovo of hoger genoemde modellen? Zijn er nog andere fabrikanten die qua bouw en afwerking in een hoger (prijs)segment zitten buiten de bekende brands die we hier tegen woekerprijzen kunnen kopen?
A820 maar veel completer.
De A780 is ook pas uitgekomen
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Of jij volgt me niet, of ik volg jou niet. Dat laatste betwijfel ik. Het gaat niet om het onderscheid an sich, maar om de criteria die daaraan gesteld worden. Als je zegt dat een webshop minderwaardig is (of niet-"premium"), dan moet dat uit het totaalplaatje blijken (dus service, contact, levertijd, etc etc) en niet (zoals ik in mijn vorige post concludeerde) alleen op basis van de lange levertijd. Aan de hand van de reacties die ik lees omtrent merimobiles lijkt men een deze webshop al als negatief te bestempelen als de levertijd lang duurt (wat in naar mijn mening helemaal niet zo is, want de meeste China webshops doen er relatief lang over). Comprende?dutchgio schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:19:
Op het moment dat je een onderscheid maakt tussen "premium webshops" en "de mindere webshops" maak je er toch onderscheid in?
Ik denk dat niemand iets gaat bestellen bij een webshop uit een lijstje met "mindere webshops", maar een lijstje met "premium" webshops wel waardeerd.
ik kan de mening van hierboven wel volgen, ik heb zelf vele malen iets besteld bij Dealextreme, wachtijd voor levering naar belgië was gemiddeld 1 a 2 maand(en). Toch nadien een goede service gekregen, enkele keren zelfs, ookal beweren ze dat het pakketje er binne de 3 weken zou moeten zijn.
Dit betekend daarom niet dat het een slechte webshop is, je kiest voor gratis verzending, daaraan hangen enkele nadelen aan vast...
Persoonlijk betaal ik liever iets meer, om hem binnen de 2 weken bij mij te hebben, maar dit is weer ieder zijn opinie.
Verder moet je zelf beoordelen of je iets vertrouwd of niet, Wel is het zo dat ik al enkele negatieve reactie's heb gehoord van Merimobiles, niet enkel op dit foruù ook van vrienden, maar zoals hier ook gezegd worden zo'n reactie's enkel gepost nadat mensen ergens ontevreden over zijn, ik heb zo men mening over samsung en apple, maar ga daarom niet beweren dat het een slecht merk is, kheb er enkel slechte ervaring mee. :d
daar draait deze topic toch om, ervaringen delen van chinese mobiele telefoontjes
Dit betekend daarom niet dat het een slechte webshop is, je kiest voor gratis verzending, daaraan hangen enkele nadelen aan vast...
Persoonlijk betaal ik liever iets meer, om hem binnen de 2 weken bij mij te hebben, maar dit is weer ieder zijn opinie.
Verder moet je zelf beoordelen of je iets vertrouwd of niet, Wel is het zo dat ik al enkele negatieve reactie's heb gehoord van Merimobiles, niet enkel op dit foruù ook van vrienden, maar zoals hier ook gezegd worden zo'n reactie's enkel gepost nadat mensen ergens ontevreden over zijn, ik heb zo men mening over samsung en apple, maar ga daarom niet beweren dat het een slecht merk is, kheb er enkel slechte ervaring mee. :d
daar draait deze topic toch om, ervaringen delen van chinese mobiele telefoontjes
Verwijderd
Als je snel (lees binnen 30 dagen) een toestel uit China wilt ontvangen, denk ik dat je best bij een shop gaat zoeken die zaken doet via aliexpress.com
Niet alleen heb ik er vaak goedkopere prijzen gevonden voor toestellen die hier de revue passeren, maar dwingt aliexpress.com zelf de verplichting af om binnen de 30 dagen te leveren. Dit gaat als volgt te werk:
- Na betaling via kredietkaart, wordt je betaling 1 dagen on hold gezet ter verificatie.
- Wanneer aliexpress de verkoper meedeelt dat het in orde is, wordt het pakket klaargemaakt en verzonden. De verkoper krijgt daar 2 dagen voor. Na die 2 dagen toont aliexpress je het awb-nummer en de site(s) waar je die kunt tracken.
- Er blijven 27 dagen over om het shipment te leveren.
- Bij levering bevestig je de ontvangst van het pakket.
- Bij bevestiging wordt de verkoper door aliexpress betaald.
Dus het systeem is ergens wel gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Ik vind het eigenlijk een goed systeem. Voor mij is dat wel iets typisch aziatisch: genoeg ervaring mee gehad in Japan.
Nu, als je niet bevestigt weet ik niet wat ze doen. Ik neem aan dat het gaan om een stilzwijgende goedkeuring en wordt de verkoper betaald na het verstrijken van die 30 dagen, tenzij je een dispute hebt over de kwaliteit, kwantiteit etc van je bestelling, waar er dan zal moeten onderhandeld worden en naar een oplossing gezocht worden.
Zo heeft het dus voor die rugged smartphone van m'n pa dus amper 10 in beslag genomen van bestelling tot levering. Dat is dus iets anders als die 2 maanden wachttijden waar sommigen het over hebben
De enige vertragingen die mogelijk zijn, zijn door religieuze/folklorische feesten zoals het Dragon Boat festival in China en Hong Kong, Golden Week in Japan, Spring Festival etc. of een geval van overmacht waar de boot zinkt, het vliegtuig crasht of iets dergelijks... Die feesten duren 3 à 7 dagen en er wordt altijd gewaarschuwd wanneer je bestelt tijdens die feesten.
Niet alleen heb ik er vaak goedkopere prijzen gevonden voor toestellen die hier de revue passeren, maar dwingt aliexpress.com zelf de verplichting af om binnen de 30 dagen te leveren. Dit gaat als volgt te werk:
- Na betaling via kredietkaart, wordt je betaling 1 dagen on hold gezet ter verificatie.
- Wanneer aliexpress de verkoper meedeelt dat het in orde is, wordt het pakket klaargemaakt en verzonden. De verkoper krijgt daar 2 dagen voor. Na die 2 dagen toont aliexpress je het awb-nummer en de site(s) waar je die kunt tracken.
Dus het systeem is ergens wel gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Ik vind het eigenlijk een goed systeem. Voor mij is dat wel iets typisch aziatisch: genoeg ervaring mee gehad in Japan.
Nu, als je niet bevestigt weet ik niet wat ze doen. Ik neem aan dat het gaan om een stilzwijgende goedkeuring en wordt de verkoper betaald na het verstrijken van die 30 dagen, tenzij je een dispute hebt over de kwaliteit, kwantiteit etc van je bestelling, waar er dan zal moeten onderhandeld worden en naar een oplossing gezocht worden.
Zo heeft het dus voor die rugged smartphone van m'n pa dus amper 10 in beslag genomen van bestelling tot levering. Dat is dus iets anders als die 2 maanden wachttijden waar sommigen het over hebben
De enige vertragingen die mogelijk zijn, zijn door religieuze/folklorische feesten zoals het Dragon Boat festival in China en Hong Kong, Golden Week in Japan, Spring Festival etc. of een geval van overmacht waar de boot zinkt, het vliegtuig crasht of iets dergelijks... Die feesten duren 3 à 7 dagen en er wordt altijd gewaarschuwd wanneer je bestelt tijdens die feesten.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 21:01 . Reden: Typo... er kunner er nog zijn ;-) ]
Voor mensen die dit zoeken: Dat systeem heet Escrow en is inderdaad een goede zaakVerwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:57:
Als je snel (lees binnen 30 dagen) een toestel uit China wilt ontvangen, denk ik dat je best bij een shop gaat zoeken die zaken doet via aliexpress.com
Och, m'n Skybox F5 sat-receiver besteld bij Mixeshop was er met DHL HK in 6 dagenZo heeft het dus voor die rugged smartphone van m'n pa dus amper 10 in beslag genomen van bestelling tot levering. Dat is dus iets anders als die 2 maanden wachttijden waar sommigen het over hebben
[ Voor 13% gewijzigd door FlowDesign op 20-06-2013 21:29 ]
Dat is grappig. Ik heb aan de hand van jouw post destijds ook die rugged smartphone (Landrover Discovery) besteld op AliExpress. Tot mijn verrassing vond ik vandaag een briefje van TNT-Post dat de bestelling is aangekomen. Op AliExpress is alles inderdaad vlekkeloos verlopen. Ik heb in totaal 12 dagen gewacht van bestelling tot aankomst.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:57:
Verwijderd
Ik heb even gekeken op aliexpress.com, en het ziet er wel interessant uit.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:57:
Enig nadeel lijkt me dat de verkoper niet op het pakje gaat zetten dat de waarde onder 20 euro is...
Nog nooit problemen gehad met de douane?
Die vraag is niet relevant op Tweakers. Bij aanschaf van goederen buiten de EU moet je altijd rekening houden met importheffingen. Anders moet je niet buiten de EU gaan kopen. Wij doen hier niet aan fraude door lagere waarden dan de werkelijk betaalde waarde op te geven zodat de heffingen omlaag kunnen. Soms glip je er doorheen en heb je geluk.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:48:
[...]
Ik heb even gekeken op aliexpress.com, en het ziet er wel interessant uit.
Enig nadeel lijkt me dat de verkoper niet op het pakje gaat zetten dat de waarde onder 20 euro is...
Nog nooit problemen gehad met de douane?
Misschien kan in de openingspost geplaatst worden dat dit soort vragen/suggesties ongewenst zijn.
Het is ook ongewenst, zeker in dit draadje.
Alles omtrent levertijden en prijzen hoort in ander draadje nl;
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Alles omtrent levertijden en prijzen hoort in ander draadje nl;
[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 20-06-2013 23:07 ]
Verwijderd
Op mijn pakje stond Gift - Value 20,- USD geschreven. Ik had er niet omgevraagd en eigenlijk ook niet bij stilgestaan. Uiteindelijk ook nooit geen problemen gehad.Bij de 4 laatste (dure) aankopen in Azië (2) en de US (2) heb ik 2 keer importheffingen en inklaringskosten moeten betalen en het was prijs bij de verzendingen uit de US.
Dat terzijde... wat is een Samsung Omnia i8700 en LG Optimus X2 nog waard? Ik zie dat op forum en kapaza/2dehand etc voor 150 - 200 staan, maar dat lijkt me teveel... lees: ik zou er zelf niet zoveel meer voor willen betalen.
Voorlopig ben ik echt wel fan van die Lenovo K860i \(^_^)/ De K900 vind ik dan ook erg aantrekkelijk met die intel inside. Het is weer eens iets anders, maar het toch een dikke 400,- EUR omgerekend... Misschien is dat me net iets teveel. Een zoeken wat Zopo, iOcean, Huawei, ZTE, Oppo bieden. Dat het een saai uiterlijk heeft vind ik niet zo erg. Ik heb liever dan het er sober en zakelijk uitziet dan iets glanzend wit met rondingen ;-)
Dat terzijde... wat is een Samsung Omnia i8700 en LG Optimus X2 nog waard? Ik zie dat op forum en kapaza/2dehand etc voor 150 - 200 staan, maar dat lijkt me teveel... lees: ik zou er zelf niet zoveel meer voor willen betalen.
Voorlopig ben ik echt wel fan van die Lenovo K860i \(^_^)/ De K900 vind ik dan ook erg aantrekkelijk met die intel inside. Het is weer eens iets anders, maar het toch een dikke 400,- EUR omgerekend... Misschien is dat me net iets teveel. Een zoeken wat Zopo, iOcean, Huawei, ZTE, Oppo bieden. Dat het een saai uiterlijk heeft vind ik niet zo erg. Ik heb liever dan het er sober en zakelijk uitziet dan iets glanzend wit met rondingen ;-)
Kritiek op de moderatie mag je posten in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile
[ Voor 87% gewijzigd door janvanduschoten op 21-06-2013 08:18 ]
Verwijderd
Ik kan natuurlijk niet spreken waarom het in dit geval gebeurt maar heb vaker meegemaakt dat de winkels in China een beetje anders te werk gaan dan de winkels hier.poema schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:17:
Even een update-tje van mijn bestelling bij Merimobiles: Ik kreeg gisteren een mailtje van ze dat mijn order van status veranderd is. "Awaiting Fullfillment" was veranderd naar "Shipped" met een trackcode van volgens hun Singapore Post. Trackcode bestaat uit 10 cijfers, beginnend met een 3. Dus zelf even logisch nagedacht en het is idd een trackcode van DHL. Gisteren niks te zien maar vandaag gaf het nummer aan dat er een pakje onderweg is naar Den Haag. Gisteren dacht ik nog dat het de zoveelste stunt van ze was. Zal hoogst waarschijnlijk wel de telefoon zijn maar dat veranderd eerlijk gezegd niks aan het feit dat ik niks meer bij ze zal bestellen. Tuurlijk weet ik dat het enige tijd duurt voordat een levering in Nederland aan komt maar dan hebben we het over de reistijd. Want hoe krijgen ze het voor elkaar dat het 2 weken moet duren voordat de telefoon eindelijk wordt verstuurd (terwijl de site 3-5 dagen vermeld). En van al dat "please be patient" raak ik alleen maar geïrriteerder van
Vaak genoeg hebben winkels de producten zelf niet op voorraad en moeten zij die eerst nog halen bij een andere winkel voordat ze aan een bestelling kunnen voldoen. De winkel koopt dus pas in als er daadwerkelijk een bestelling van een item is. Deze handelswijze voorkomt dat de winkel in kwestie niet met onnodige en onverkochte voorraden zit.
Daarbij was laatst weer een bepaald festival in China waardoor alles vertraging opliep aangezien mensen vakantie hadden.
Eigenlijk gaat het hier niet anders.Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:41:
[...]
Ik kan natuurlijk niet spreken waarom het in dit geval gebeurt maar heb vaker meegemaakt dat de winkels in China een beetje anders te werk gaan dan de winkels hier.
Vaak genoeg hebben winkels de producten zelf niet op voorraad en moeten zij die eerst nog halen bij een andere winkel voordat ze aan een bestelling kunnen voldoen. De winkel koopt dus pas in als er daadwerkelijk een bestelling van een item is. Deze handelswijze voorkomt dat de winkel in kwestie niet met onnodige en onverkochte voorraden zit.
Daarbij was laatst weer een bepaald festival in China waardoor alles vertraging opliep aangezien mensen vakantie hadden.
Voordeel is dan weer dat de logistiek hier een paar jaar voor loopt, waardoor je bestelling vaak de volgende dag al verwerkt is.
Het is niet zozeer een kwestie van voorlopen, als jij in China een product de volgende dag wilt hebben is dat prima mogelijk. Het is daar vooral een kwestie van de kosten zo laag mogelijk houden waardoor er vanaf de groothandels minder kleine bestellingen komen en ze misschien wekelijks of tweewekelijks een grote bestelling ontvangen.guapper schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:05:
[...]
Eigenlijk gaat het hier niet anders.
Voordeel is dan weer dat de logistiek hier een paar jaar voor loopt, waardoor je bestelling vaak de volgende dag al verwerkt is.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik bedoel meer te zeggen dat je bestelling vaak niet vanuit een webshop wordt verzonden, maar dat je bestelling direct wordt doorgezet naar de toeleverancier/groot magazijn.Tsurany schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:28:
[...]
Het is niet zozeer een kwestie van voorlopen, als jij in China een product de volgende dag wilt hebben is dat prima mogelijk. Het is daar vooral een kwestie van de kosten zo laag mogelijk houden waardoor er vanaf de groothandels minder kleine bestellingen komen en ze misschien wekelijks of tweewekelijks een grote bestelling ontvangen.
Dropshipping bedoel je? Valt helaas nog tegen hoe vaak dat toegepast wordt in Nederland.guapper schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:55:
[...]
Ik bedoel meer te zeggen dat je bestelling vaak niet vanuit een webshop wordt verzonden, maar dat je bestelling direct wordt doorgezet naar de toeleverancier/groot magazijn.
Hebben jullie de iBood van vandaag gezien? Nexus 4 16GB voor €305,90. Bizar goedkoop eigenlijk.
Zal wel import uit de US of UK zijn, ben benieuwd hoe de garantie dan verloopt. Als iBood een door LG erkende verkoper is in de EU en hij komt uit de UK dan is het goed, is iBood dat niet en hij komt uit de UK dan heb je een probleem. Komt ie uit de US dan kun je 'm terug gaan sturen naar de US als er iets mis mee is.
Gek trouwens dat de witte Nexus 4 nog niet in de Duitse Play Store te koop is.
Zal wel import uit de US of UK zijn, ben benieuwd hoe de garantie dan verloopt. Als iBood een door LG erkende verkoper is in de EU en hij komt uit de UK dan is het goed, is iBood dat niet en hij komt uit de UK dan heb je een probleem. Komt ie uit de US dan kun je 'm terug gaan sturen naar de US als er iets mis mee is.
Zelfs op Marktplaats (en eBay) zie je allemaal van die louche verkopers die iets verkopen en het dan voor jou in China gaan bestellen. Zit je nog steeds met dezelfde levertijd en aangezien jouw adres er direct op komt te staan mag je ook zelf aan de douane betalen als je pech hebt. Mooie handel hoorTsurany schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:01:
[...]
Dropshipping bedoel je? Valt helaas nog tegen hoe vaak dat toegepast wordt in Nederland.
Garantie gaat via iBood, zij mogen het dan voor je oplossen. Inderdaad vrij goedkoop, helaas geen dualsimFlowDesign schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:05:
Hebben jullie de iBood van vandaag gezien? Nexus 4 16GB voor €305,90. Bizar goedkoop eigenlijk.
Beste medetweakers,
Ik ben een newbie op Android-gebied, net een week mijn eerste Jiayu G2S binnengekregen met versie 4.12 erop. Prachtig toestel, maar ik wil de muziek van mijn mac erop zetten. En dat lukt niet. Nu moet het zo zijn dat je je geheugenkaartje in USB Mass Storage-modus zou moeten kunnen laten zien op je mac, maar dat lukt mij dus niet. Kan niet eens die optie aanzetten op mijn smartphone. Kan iemand mij wat op weg helpen met een (eenvoudige) oplossing? Alvast bedankt.
Ik ben een newbie op Android-gebied, net een week mijn eerste Jiayu G2S binnengekregen met versie 4.12 erop. Prachtig toestel, maar ik wil de muziek van mijn mac erop zetten. En dat lukt niet. Nu moet het zo zijn dat je je geheugenkaartje in USB Mass Storage-modus zou moeten kunnen laten zien op je mac, maar dat lukt mij dus niet. Kan niet eens die optie aanzetten op mijn smartphone. Kan iemand mij wat op weg helpen met een (eenvoudige) oplossing? Alvast bedankt.
Dat is wel een mooie aanbieding! Maar mijn Jiayu G4 komt over 1-3 uur binnen, dus voor mij is de aanbieding te laat.FlowDesign schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:05:
Probeer android file transferkwelbast schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:40:
Beste medetweakers,
http://www.android.com/filetransfer/
Edit: Met deze verbinding?

[ Voor 6% gewijzigd door benbaba op 21-06-2013 13:01 ]
Als je een laptop of PC hebt met een SD-cardreader, trek je SD-kaartje uit je telefoon, duw 'm in de cardreader en kopiëren maar. Is nog veel sneller ookkwelbast schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:40:
Beste medetweakers,
Dank je voor je reactie. Helaas werkt dit ook niet, had het al gevonden. Iemand een oplossing?benbaba schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:20:
[...]
Probeer android file transfer
http://www.android.com/filetransfer/
Even een 2e update: ik las niet goed, het pakje is niet onderweg maar het gaat om slechts een voor-aankondiging. De chinese trukendoos wordt wel volledig open getrokken zegpoema schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:17:
Dank je, dat ga ik straks maar eens ff doen. Toch jammer dat het niet via een usb-kabeltje bij me lukt.FlowDesign schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:21:
[...]
Als je een laptop of PC hebt met een SD-cardreader, trek je SD-kaartje uit je telefoon, duw 'm in de cardreader en kopiëren maar. Is nog veel sneller ook
Je kan dit programma proberen: http://www.snappea.com/kwelbast schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:01:
[...]
Dank je, dat ga ik straks maar eens ff doen. Toch jammer dat het niet via een usb-kabeltje bij me lukt.
Denk dat het zeker werkt.
Aangezien de modjes zich hier alleen maar concentreren op het modden van onbenulligheden zal ik je even wijzen op het juiste topic als het gaat om levertijden e.d.:poema schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:36:
[...]
Even een 2e update: ik las niet goed, het pakje is niet onderweg maar het gaat om slechts een voor-aankondiging. De chinese trukendoos wordt wel volledig open getrokken zeg
Dankjewel
Ach, was hier begonnen om mensen er op te wijzen dat het niet verstandig is om een Pantech S5 toestel bij Merimobiles te kopen. Dat het geheel een negatief staartje kreeg kon ik ook niet voorzien. En dat het een beetje off-topic gaat...tja....nou, sorryFlowDesign schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:09:
[...]
Aangezien de modjes zich hier alleen maar concentreren op het modden van onbenulligheden zal ik je even wijzen op het juiste topic als het gaat om levertijden e.d.:
Dankjewel
FlowDesign schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:26:
[...]
Voor mensen die dit zoeken: Dat systeem heet Escrow en is inderdaad een goede zaak
[...]
Och, m'n Skybox F5 sat-receiver besteld bij Mixeshop was er met DHL HK in 6 dagen
Verwijderd
Hallo,
Deze site is nieuw voor mij, maar ik heb begrepen dat ik met mijn vraag hier terecht kan.
Vandaag heb ik ontvangen een Aimo N828, het toestel werkt, maar ik kan niet de Nederlandse taal installeren. In de Webshop van cect-shop (zie ook you tube) staat vermeld dat Nederlands wel als standaard taal geinstalleerd kan worden. Is dit op te lossen, zo ja kan iemand mij vertellen hoe!?
Alvast bedankt!!
Gr. Richard
Deze site is nieuw voor mij, maar ik heb begrepen dat ik met mijn vraag hier terecht kan.
Vandaag heb ik ontvangen een Aimo N828, het toestel werkt, maar ik kan niet de Nederlandse taal installeren. In de Webshop van cect-shop (zie ook you tube) staat vermeld dat Nederlands wel als standaard taal geinstalleerd kan worden. Is dit op te lossen, zo ja kan iemand mij vertellen hoe!?
Alvast bedankt!!
Gr. Richard
http://support.chinavasio...ewarticle&kbarticleid=347Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:01:
Hallo,
Alvast bedankt!!
Gr. Richard
Stond ook in de openingspost
Verwijderd
Hallo,
Bedankt voor je reactie.
Wellicht dat ik het niet goed begrijp hoor, maar de Nederlandse taal staat niet in het rijtje en dus kan ik die ook niet aanvinken.
Bedankt voor je reactie.
Wellicht dat ik het niet goed begrijp hoor, maar de Nederlandse taal staat niet in het rijtje en dus kan ik die ook niet aanvinken.
benbaba schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:07:
[...]
http://support.chinavasio...ewarticle&kbarticleid=347
Stond ook in de openingspost
Dan is die niet geïnstalleerd op de telefoon.
Je kint het ook met de app morelocale2 proberen.
Verwijderd
Kan ik deze dan installeren op de telefoon?
Tsurany schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:16:
Dan is die niet geïnstalleerd op de telefoon.
Heb je google play? Dan zou je dit kunnen proberen wellicht;
http://www.pcrx.com/resou...-language-on-android.html
en direct op play store;
Google Play: Set Locale and Language
Geen idee of dat werkt, heb het zelf nog niet geprobeerd
en direct op play store;
[ Voor 27% gewijzigd door Lord_Dain op 21-06-2013 14:19 ]
Vandaag was de Nexus 4 in de aanbieding bij Ibood. Prijs van 300 euro. Niet duur.
Zijn er de komende maanden nou nog betere Chinese phones (prijs kwaliteit) die interessanter zijn dan zo'n telefoon qua prijs? Met goede GPS, updates ed.
Zijn er de komende maanden nou nog betere Chinese phones (prijs kwaliteit) die interessanter zijn dan zo'n telefoon qua prijs? Met goede GPS, updates ed.
Verwijderd
Dankje, maar niet gelukt...
Lord_Dain schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:18:
Heb je google play? Dan zou je dit kunnen proberen wellicht;
en direct op play store;
Nee.MaStar schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:22:
Vandaag was de Nexus 4 in de aanbieding bij Ibood. Prijs van 300 euro. Niet duur.
al uitverkocht, ,gaat hardMaStar schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:22:
Rom flashen die de NL wel in zich heeft:
http://forum.xda-develope...ache=1&z=3920925415586680
Evt de officele rom flashen via SPflashtool en kijken of hier wel NL op staat:
http://www.needrom.com/mobile/amoi-n828-5/
of
Directe baidu link
(Russische site met meer info en linkjes gebruik google chrome vertaler)
[ Voor 10% gewijzigd door benbaba op 21-06-2013 14:44 ]
Nieuwe review van de C2 platinium
Als het goed is, heeft pandawill die van mij al verstuurd. nu nog mn track n trace
http://www.gizchina.com/2...eo-photos-and-benchmarks/
http://www.gizchina.com/2...eo-photos-and-benchmarks/
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Newman n2 is goedkoper, heeft de quadcore van samsung enwaarschijnlijk dus betere gps.MaStar schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:22:
Maar moet het nog doen met android ICS(4.0) en de software heeft nogal wat schooneidsfoutjes.
Voor 300 euro kirjg je niet zo snel de kwaliteit van een Nexus 4.
Verwijderd
Lukt mij dit als leek?
benbaba schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:41:
[...]
Rom flashen die de NL wel in zich heeft:
http://forum.xda-develope...ache=1&z=3920925415586680
Evt de officele rom flashen via SPflashtool en kijken of hier wel NL op staat:
http://www.needrom.com/mobile/amoi-n828-5/
of
Directe baidu link
(Russische site met meer info en linkjes gebruik google chrome vertaler)
Net een leuke goedkope phone, de Cubot GT72 gezien voor moeders, deze heeft volgens de advertentie wel 2G maar geen 3G
alleen die Chinese variant, TD-SCDMA.
Volgens de specs van de MTK MT6572 kan hij het wel aan: TD-SCDMA, WCDMA and EDGE 2.75G network. is dit later eventueel softwarematig op te lossen?
Ze heeft op dit moment een sim-only abbo zonder internet met een antieke telefoon, kan ze in ieder geval rund um Hausen whatsapp berichten versturen via wifi.
Volgens de specs van de MTK MT6572 kan hij het wel aan: TD-SCDMA, WCDMA and EDGE 2.75G network. is dit later eventueel softwarematig op te lossen?
Ze heeft op dit moment een sim-only abbo zonder internet met een antieke telefoon, kan ze in ieder geval rund um Hausen whatsapp berichten versturen via wifi.
Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2
Probeer het gewoon zou ik zeggen, dan leer je er ook nog wat vanVerwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:03:
Lukt mij dit als leek?
By the way, waarom niet gewoon je telefoon op Engels instellen?
Het risico is dat de antenne niet geschikt is en dan is het ook niet met software op te lossen.antimos schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:13:
Net een leuke goedkope phone, de Cubot GT72 gezien voor moeders, deze heeft volgens de advertentie wel 2G maar geen 3Galleen die Chinese variant, TD-SCDMA.
Moet lukken als je de stappen die op het XDA forum (1e link) staan volgt moet het goed komen. Lees ze eerst een paar keer goed door tot dat je een beetje snapt wat je gaat doen. Durf je het niet aan dan moet je het evt iemand anders laten doen of genoegen nemen met de taal die er nu op staat.
Ik persoonlijk vind het niet zo erg, maar op een gegeven moment verwijderen de modjes je berichten gewoon. Vandaar dat je ze beter in het andere topic kan zettenpoema schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:53:
[...]
Ach, was hier begonnen om mensen er op te wijzen dat het niet verstandig is om een Pantech S5 toestel bij Merimobiles te kopen. Dat het geheel een negatief staartje kreeg kon ik ook niet voorzien. En dat het een beetje off-topic gaat...tja....nou, sorry
[...]
Verwijderd
Die Discovery V5 heeft ook enkel TD-SCDMA aan boord... 2025-2075 Mhz of zoiets?antimos schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:13:
Net een leuke goedkope phone, de Cubot GT72 gezien voor moeders, deze heeft volgens de advertentie wel 2G maar geen 3Galleen die Chinese variant, TD-SCDMA.
WCDMA zit dan weer op 2100Mhz. In die Discovery zijn geval beschikt het toestel niet over de nodige hardware om 2100Mhz aan te kunnen.
Op zich niet zoveel verschil, maar je moet blijkbaar wel de juiste antenne en chip in je telefoon hebben steken. Dat de MTK6572 ermee overweg kan is één ding, maar dat het signaal ontvangen en verwerkt kan worden is een andere.
Bij sommige toestellen volstaat het om de juiste baseband/RIL te flashen als die al ergens te vinden is.
Verwijderd
Ok, tnx, ga een poging wagen...en wellicht leer ik er wat van 
benbaba schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:19:
[...]
Moet lukken als je de stappen die op het XDA forum (1e link) staan volgt moet het goed komen. Lees ze eerst een paar keer goed door tot dat je een beetje snapt wat je gaat doen. Durf je het niet aan dan moet je het evt iemand anders laten doen of genoegen nemen met de taal die er nu op staat.
Ik heb zo'n Landrover Discovery rugged phone binnengekregen. Na even er mee gespeeld te hebben werkt het prima. Het beeldscherm is niet echt fraai, omdat niet het volle pallet aan kleuren gebruikt wordt. Dat zie je wel enigszins, maar ik zie dat niet echt als een probleem.
Waar ik wel een probleem mee heb is het volgende: Via mijn router filter ik iedere mac-address en geef ik die een static ip-adres. Zo houd ik een beetje bij wie op mijn netwerk mag komen. Ik merk dat dit toestel na iedere restart verandert van mac address. Dat heb ik nog niet eerder gezien en wist niet dat dat kon. Nu kan ik via mijn router geen static ip adres geven aan dit toestel. Hebben jullie ook ervaring met veranderende mac adressen op Android? Is dit te verhelpen?
Waar ik wel een probleem mee heb is het volgende: Via mijn router filter ik iedere mac-address en geef ik die een static ip-adres. Zo houd ik een beetje bij wie op mijn netwerk mag komen. Ik merk dat dit toestel na iedere restart verandert van mac address. Dat heb ik nog niet eerder gezien en wist niet dat dat kon. Nu kan ik via mijn router geen static ip adres geven aan dit toestel. Hebben jullie ook ervaring met veranderende mac adressen op Android? Is dit te verhelpen?
Als het goed is herkent je telefoon dat hij verbonden is met een computer en geeft hij een pop up je (in je notificationbalk) waarin je eea kan aangeven.kwelbast schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:40:
Beste medetweakers,
Als dat niet gebeurt is het misschien mogelijk dat je computer de telefoon niet herkent? Wellicht heb je daar nog andere drivers voor nodig?
Verwijderd
Zou het gewoon niet kunnen dat die USB mass storage optie zich stil houdt in je notification bar op Smobbo's telefoon? Ik heb er ook al eens overheen gekeken en zitten vloeken op m'n O2X in het begin
FlowDesign schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:19:
[...]
Het risico is dat de antenne niet geschikt is en dan is het ook niet met software op te lossen.
Ok, thanks, een gok dus.... net ff gechat met Pandawill, die Cubot GT72 schijnt Nederlands ook niet te ondersteunen, hmmm jammer, ff verder kijken maar weer....Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:21:
[...]
Die Discovery V5 heeft ook enkel TD-SCDMA aan boord... 2025-2075 Mhz of zoiets?
WCDMA zit dan weer op 2100Mhz. In die Discovery zijn geval beschikt het toestel niet over de nodige hardware om 2100Mhz aan te kunnen.
Op zich niet zoveel verschil, maar je moet blijkbaar wel de juiste antenne en chip in je telefoon hebben steken. Dat de MTK6572 ermee overweg kan is één ding, maar dat het signaal ontvangen en verwerkt kan worden is een andere.
Bij sommige toestellen volstaat het om de juiste baseband/RIL te flashen als die al ergens te vinden is.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2
Verwijderd
Dat was me ook wel opgevallen, maar zoals je zegt, zo erg is dat niet als het toch maar een telefoon is om wat onvoorzichtiger mee om te springen. Ik moet wel zeggen dat de front camera een deftig exemplaar is. De resolutie, kleuren en contrast zijn vele malen beter dan de logitech webcam die op m'n pa zijn scherm staatdbzdragon schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:26:
Ik heb zo'n Landrover Discovery rugged phone binnengekregen. Na even er mee gespeeld te hebben werkt het prima. Het beeldscherm is niet echt fraai, omdat niet het volle pallet aan kleuren gebruikt wordt. Dat zie je wel enigszins, maar ik zie dat niet echt als een probleem.
En het gaat vlot. Geen lag, schokkerig beeld of trage UI tijdens het bellen.
Je moet er dan wel niet liggen switchen met andere apps, want dan is het wel traag. Skype slorpt nagenoeg alle ram op tijdens videocalling ^^"
Ik heb hetzelfde op mijn android tv-stick. Dus het komt inderdaad voor. Maak me er niet druk om. Mac-filtering is als security-maatregel tamelijk achterhaald.dbzdragon schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:26:
Kon er nog niets over vinden maar dit geeft merimobiles aan over de nieuwe Xiaomi MI-3
http://www.merimobiles.co...ll-hd-13mp_p/meri8614.htm
Heel dik design imo. Bijzonderheden zijn toch wel de Snapdragon 800, 3600 mah batterij en het design.
http://www.etotalk.com/xi...-full-hd-130mp_p3805.html
edit: nog veel onduidelijkheid Etotalk geeft een 300mah batterij aan.
Heel dik design imo. Bijzonderheden zijn toch wel de Snapdragon 800, 3600 mah batterij en het design.
[ Voor 8% gewijzigd door Noviomagus97 op 21-06-2013 17:38 ]
Waarschijnlijk doet deze het na een deep sleep. Heb ik ook met een Neo N002 (MT6577).dbzdragon schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:26:
Heb toen het mac address geschreven met de SN Write tool. Toen was het ok.
Anders even op een forum zoeken van je telefoon.
Ik heb mijn ThL W8+ ook bij Merimobiles besteld, en deze was in een week binnen (via DHL en met 24,99 bijbetalen) Hebben er zoals gevraagd een screenprotector opgeplakt en was voorzien van een root. Geen klagen over hun dus in mijn geval.dbzdragon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:53:
[...]
Deze discussie hoort eigenlijk niet hier, maar omdat hij hier is begonnen reageer ik dan ook hier. Iets uit de reguliere webshop-lijst halen moet je naar mijn mening pas doen als structureel sprake is van wangedrag.
Heb er inmiddels al een paar weken mee lopen spelen en loopt als een zonnetje op de GravityMod2 van xda.
Helaas heb ik nog niet genoeg tijd gehad om een review van de telefoon te schrijven, dat probeer ik nog wel, maar ik kan de telefoon aanbevelen!
Verwijderd
Hoi allemaal,
Heeft er iemand een THL W100 en werkt daarvan de Notification LED??
Zo ja, welke van de twee is het, de linkse of de rechtse?
Bij mij werkt deze namelijk niet, wat zeer vervelend is.
Hans.
Hans.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2013 21:23 ]
Hoi,
Ik ben nieuw hier maar ik weet al aardig
wat van gsms (niet superveel maar kom
)
Graag zou ik een nieuwe gsm kopen maar
dan natuurlijk een chinese
Weet een van jullie misschien de beste oplossing?
Mijn budget zit tussen de 130-180 euro
Alvast bedankt
Volgende keer in je eerste post meteen even meer info geven en als nieuweling op het forum, lees even Het algemeen beleid eens door.
wat van gsms (niet superveel maar kom
Alvast bedankt
Volgende keer in je eerste post meteen even meer info geven en als nieuweling op het forum, lees even Het algemeen beleid eens door.
[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 23-06-2013 10:05 ]
Iets meer informatie zou handig zijn, dual sim nodig? welke grote? hoe lang moet die meegaan? etcanonymus255 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:12:
Hoi,
wat van gsms (niet superveel maar kom)
Alvast bedankt
Wel, ik dacht inderdaad aan een dualsim en hij moet ongeveer
Zo'n 2 jaar kunnen meegaan, 4,5-5", quadcore en min 8mp camera
90% van deze generatie(mt6589)anonymus255 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:36:
Wel, ik dacht inderdaad aan een dualsim en hij moet ongeveer
Je zult toch meer moeten filteren, of een keuze moeten maken..
Gebruikt dan echt niemand de.zoekfunctieanonymus255 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:12:
Hoi,
wat van gsms (niet superveel maar kom)
Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Supertip op 23-06-2013 11:45 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Heel tof design. Alleen jammer dat er geen 4G ondersteuning is terwijl snapdragon 800 dat volgens mij wel ondersteunt.woutje p schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:33:
Kon er nog niets over vinden maar dit geeft merimobiles aan over de nieuwe Xiaomi MI-3
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
De prijs gaat minder dan 350 euro kosten. Wat beterft de 4G ondersteuning vind ik het ook erg jammer. Misschien komt het er ook nog wel in als het een beetje meezitbatumulia schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:06:
[...]
Heel tof design. Alleen jammer dat er geen 4G ondersteuning is terwijl snapdragon 800 dat volgens mij wel ondersteunt.
Godsamme, wat een scheef geformuleerde zin. De Xiaomi MI-3 gaat rond de 350 euro kosten.
+1woutje p schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:05:
[...]
Godsamme, wat een scheef geformuleerde zin. De Xiaomi MI-3 gaat rond de 350 euro kosten.
Een unboxing van de Faea F1 waar er twee accu's te zien vallen. Kijk als je dat nu er hoe dan ook bij krijgt indien je hem besteld weet ik genoeg
Nee, werkt bij mij ook niet met Light Flow.Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:08:
Hoi allemaal,
Hans.
Misschien moet hij geroot worden?
Ok, het is gelukt, je moet Light Flow instellen op "direct mode", dan gaat er een rood lampje branden links van de twee kleine zwarte gaatjes.
Root is niet nodig maar heb ik ook gedaan voor andere zaken met dit topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2252248
[ Voor 25% gewijzigd door Soldaatje op 23-06-2013 16:35 ]
Ik zoek voor een vriend van mij ook een rugged telefoon. Alleen van de Discovery vind ik al een stuk of 10 verschillende exemplaren lijkt het wel (allemaal verschillende prijzen). En ook zie ik een H1 voorbij komen als rugged telefoon en een Rock V5, alleen deze rock is dan weer wel een stuk duurder.Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:06:
Omdat m'n vader nogal de kwalijke gewoonte heeft om zijn telefoons de grond op te werken of buiten tussen ergens te laten rondslingeren terwijl ie met dingen bezig is, is hij er dit jaar al in geslaagd 3 el cheapo nokia's (clam shells van 20-30 € in de Mediamarkt in Aachen) naar de zak te helpen...
Een Sonim vond hij te duur en bij de basic modellen heb je niet eens een camera, dus dat interesseerde hem niet echt. Dan maar eens goed zoeken en uiteindelijk ben ik bij een LandRover Discovery V5 gekomen. Het toestel is gebouwd rond een generic dual-sim design Z3Z6Z7W met een SC8810 CPU erop. Het zou ook een MT6575 kunnen zijn... Het staat niet in de device info... Het hangt blijkbaar af van de versie van het bordje... Nu ja, dat boeit niet echt. Er staat een stock Android 4.0.4 op, dus dat is perfect en is niet zo moeilijk om te rooten indien nodig. Voor de rest is er geen lag te merken, zoomen op foto's en browser gaan zonder haperen, het verbindt zich sneller met het draadloos netwerk dan m'n Nokia Lumia verdorie
Anyway, dit is'm dan, de shock proof en dust proof smartphone:
[afbeelding]
Momenteel heb ik er nog niet mee gespeeld, buiten wat basic instellingen veranderen. Wat opvalt is dat het gemaakt is uit zo'n soort Fisher Price plastic. Je weet wel, van dat speelgoed dat kleuters dagelijks buiten mishandelen zonder dat het breeft of barst. Da's dus al positief. De battery cover moet je vastschroeven en sluit zich zo goed als hermetisch af. Alle connectors zitten verborgen onder een rubberen cover. Op het eerste zicht geen slecht toestel voor USD 80,-
Een Samsung XCover I kost ook al gauw EUR 269,- en is nog vrij delicaat ook...
Ik ben iig benieuwd hoelang deze het gaat overleven in de handen van m'n pa
Zijn er nog meer modellen waar ik naar kan kijken? En welke raden jullie aan? Het hoeft niet veel bijzonders te zijn, als hij maar kan whatsappen en wat foto's kan maken (geen super kwaliteit natuurlijk). Hij komt van een nokia af, wel met kleurenbeeldscherm en een frot camera

Ik dacht zelf aan een prijsklasse rond de 100 dollar (zo duur zijn de meeste Discovery V5 die ik tegenkom tenminste) maar volgens mij wil hij tot de 200 euro uitgeven. Hij heeft zitten kijken naar een Caterpillar CAT B10, maar ik denk dat een Chinese variant veel voordeliger kan zijn
Runbo X3/X5 misschien?Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:48:
[...]
Ik zoek voor een vriend van mij ook een rugged telefoon. Alleen van de Discovery vind ik al een stuk of 10 verschillende exemplaren lijkt het wel (allemaal verschillende prijzen). En ook zie ik een H1 voorbij komen als rugged telefoon en een Rock V5, alleen deze rock is dan weer wel een stuk duurder.
Zijn er nog meer modellen waar ik naar kan kijken? En welke raden jullie aan? Het hoeft niet veel bijzonders te zijn, als hij maar kan whatsappen en wat foto's kan maken (geen super kwaliteit natuurlijk). Hij komt van een nokia af, wel met kleurenbeeldscherm en een frot camera(frot ja, geen front
ik gok een 0,001MP of iets
) Dus alles lijkt mij vrij snel een vooruitgang
Al kan het natuurlijk nooit kwaad om iets betere hardware te kopen voor een kleine meerprijs (als die mogelijkheid er is natuurlijk)
Ik dacht zelf aan een prijsklasse rond de 100 dollar (zo duur zijn de meeste Discovery V5 die ik tegenkom tenminste) maar volgens mij wil hij tot de 200 euro uitgeven. Hij heeft zitten kijken naar een Caterpillar CAT B10, maar ik denk dat een Chinese variant veel voordeliger kan zijn
YouTube: Runbo X5
Als ik nu zo'n rugged ding zou moeten kopen en het budget is ook van belang, zou ik voor deze gaan; de MANN ZUG 3 Ben overigens sowieso Qualcomm fan 
Zo'n Discovery telefoon is leuk als je er maar 1 ding mee doet en dat is bellen.
Zo'n Discovery telefoon is leuk als je er maar 1 ding mee doet en dat is bellen.
En in het water gooit en laat vallen, en dergelijke..poema schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:32:
Als ik nu zo'n rugged ding zou moeten kopen en het budget is ook van belang, zou ik voor deze gaan; de MANN ZUG 3 Ben overigens sowieso Qualcomm fan
Hoe zou je een rom kunnen porten naar een MK6589 telefoon?
Heeft iemand dit al gedaan of heeft een soort van guide?
Heeft iemand dit al gedaan of heeft een soort van guide?
Verwijderd
Je zou toch wel verschieten met hetgeen dat ding eigenlijk wel kanpoema schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:32:
Ik had de performance ervan nogal onderschat precies, maar dat was nu ook niet de reden om er één te bestellen. Bellen en foto's maken was voldoende. Het kan dus wel wat meer en het valt niet tegen.
Die Mann Zug 3 ziet er wel ferm uit btw. Die was ik nog niet tegengekomen.
@ik_ben_Mark3: Als je een Discovery V5 wilt voor weing geld: Hij is nog gedurende 11u aan -25% (zo'n 60,- EUR + free shipping via EMS)
Het ding voelt zoals ik eerder al zei, Fisher Price plastic achtig aan met rubber, maar dat gaat dus niet snel stuk door het tegen de grond te kletteren enzo ^^
http://www.aliexpress.com...C8810-Dual/889775505.html
Verwijderd
Ik lees her en der dat het niet aangeraden is voor een smartphone noob om een chinees toestel te halen. Ik heb nu een Nokia (E6) waarmee ik door het kleine scherm eigenlijk zo goed als nooit mee op het internet ga. Nu zou ik dus willen overstappen en prijs kwaliteit gewijs kwam ik bij de Chinese smartphones terecht. Ik heb mijn oog laten wallen op de Xiaomi M2S doordat daar al een (naar wat ik heb gelezen) goede rom op staat (MIUI). Moet er dan nog veel aan veranderd worden voor hij gebruiksklaar is (in België)?
Inpluggen en klaar. De standaardrom kan zijn, dat je enkel chinees en engels heb. Moet je nog Gsm updaten met "meerdere-talen-rom", zodat je hem ook in het nl kan zetten. -> Edit blijkbaar stock al in orde, gewoon int het nl zettenVerwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:15:
Ik lees her en der dat het niet aangeraden is voor een smartphone noob om een chinees toestel te halen. Ik heb nu een Nokia (E6) waarmee ik door het kleine scherm eigenlijk zo goed als nooit mee op het internet ga. Nu zou ik dus willen overstappen en prijs kwaliteit gewijs kwam ik bij de Chinese smartphones terecht. Ik heb mijn oog laten wallen op de Xiaomi M2S doordat daar al een (naar wat ik heb gelezen) goede rom op staat (MIUI). Moet er dan nog veel aan veranderd worden voor hij gebruiksklaar is (in België)?
Om meeste duurde chinese telefoon staat al "deftige" rom op, oppo, huawei, xiaomi,...
Voordeel/nadeel van miui -> elke week nieuwe update met bugfixes/features en heeft std beetje iphone uitzicht. De andere duurdere phones werken ook zonder problemen hoor, MIUI is beetje vreemde eend qua rom ^^
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Heeft iemand inmiddels de eerste MTK6589t gebruikersreviews gespot?
Ik zie het alleen van Gizchina, en dat zijn soms toch wel erg "gekleurde" reviews.
Ik zit zelf eigenlijk te wachten op een zwarte versie van de Zopo C2 platinum versie. Het uiterlijk van die telefoon spreekt me wel erg aan. Maar ik zie overal alleen een witte versie daarvan?
Ik zie het alleen van Gizchina, en dat zijn soms toch wel erg "gekleurde" reviews.
Ik zit zelf eigenlijk te wachten op een zwarte versie van de Zopo C2 platinum versie. Het uiterlijk van die telefoon spreekt me wel erg aan. Maar ik zie overal alleen een witte versie daarvan?
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord!azz_kikr schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:22:
[...]
Inpluggen en klaar. De standaardrom kan zijn, dat je enkel chinees en engels heb. Moet je nog Gsm updaten met "meerdere-talen-rom", zodat je hem ook in het nl kan zetten. -> Edit blijkbaar stock al in orde, gewoon int het nl zetten
Om meeste duurde chinese telefoon staat al "deftige" rom op, oppo, huawei, xiaomi,...
Voordeel/nadeel van miui -> elke week nieuwe update met bugfixes/features en heeft std beetje iphone uitzicht. De andere duurdere phones werken ook zonder problemen hoor, MIUI is beetje vreemde eend qua rom ^^
De Xiaomi M2S spreekt me behalve prijs kwaliteit ook aan doordat hij "maar" een 4.3" scherm heeft. De 5" monsters zijn voor mij net iets te groot. Ga maar eens kijken dan waar ik hem het beste kan bestellen dan.
Oeh, er ligt thuis een G3S te wachten!
Waarschijnlijk werkt het ongeveer hetzelfde, maar dit draadje is speciaal gericht op het rooten van een MTK6589 chinamanphoneSoldaatje schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:24:
[...]
Nee, werkt bij mij ook niet met Light Flow.
Misschien moet hij geroot worden?
Ok, het is gelukt, je moet Light Flow instellen op "direct mode", dan gaat er een rood lampje branden links van de twee kleine zwarte gaatjes.
Root is niet nodig maar heb ik ook gedaan voor andere zaken met dit topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2252248
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2247537
Jammer dat die phone zo slecht verkrijgbaar is bij onze reguliere shop'spoema schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:32:
Verwijderd
Heeft er iemand ervaring met import via aliexpress met een discovery V5 werkt deze in nederland en hoe is het leveringstechnisch?
Aliexpress is zoiets als eBay hè... hangt dus van de verkoper af welke jij uitzoekt.Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:25:
Heeft er iemand ervaring met import via aliexpress met een discovery V5 werkt deze in nederland en hoe is het leveringstechnisch?![]()
Voor vragen over levertijden en prijzen, zie andere topic:
Verwijderd
Ik heb er eentje van aliexpress en heb er al eens iets over gepost:Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:25:
Heeft er iemand ervaring met import via aliexpress met een discovery V5 werkt deze in nederland en hoe is het leveringstechnisch?![]()
Zit al een tijdje mee te lezen en ben er nu wel een beetje aan uit waar ik naar op zoek ben. Ik heb de volgende wensen:
- NFC (om bijvoorbeeld automatisch geluid uit te zetten als ie op het nachtkastje ligt of flitsnav aan te zetten als de telefoon in de middenconsole ligt)
- Goede & snelle GPS (zie hierboven ivm Flitsnav)
- Redelijke snelheid (ik speel aardig wat spelletjes op mijn telefoon, maar vooralsnog geen zware 3d games)
- Fatsoenlijke batterij (niet top prio)
- Niet (veel) groter dan de geijkte 5" telefoons (Sony Experia Z etc)
- 1080p heeft voorkeur, maar 720p is ook prima
- Max €200-250
Al met al kom ik aardig snel bij de FAEA F1. Ook de FAEA F2 zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar de GPS van de standaard MT6589 processoren blijkt niet altijd even optimaal te werken. Dus daar twijfel ik nog erg over.
De Xiaomi M2A zou ook mogelijk zijn, maar dat is een dual core en ik weet niet hoe dat met gamen zich houdt. Daarnaast zou de GEAK EYE volgens sommige bronnen ook NFC hebben, maar daar is nog zo weinig over bekend.
- Weten jullie nog andere mogelijkheden?
- Ben je voor het gebruik van NFC afhankelijk van de mogelijkheden/apps van de leverancier of zijn daar generieke apps voor?
- NFC (om bijvoorbeeld automatisch geluid uit te zetten als ie op het nachtkastje ligt of flitsnav aan te zetten als de telefoon in de middenconsole ligt)
- Redelijke snelheid (ik speel aardig wat spelletjes op mijn telefoon, maar vooralsnog geen zware 3d games)
- Max €200-250
Al met al kom ik aardig snel bij de FAEA F1. Ook de FAEA F2 zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar de GPS van de standaard MT6589 processoren blijkt niet altijd even optimaal te werken. Dus daar twijfel ik nog erg over.
De Xiaomi M2A zou ook mogelijk zijn, maar dat is een dual core en ik weet niet hoe dat met gamen zich houdt. Daarnaast zou de GEAK EYE volgens sommige bronnen ook NFC hebben, maar daar is nog zo weinig over bekend.
- Ben je voor het gebruik van NFC afhankelijk van de mogelijkheden/apps van de leverancier of zijn daar generieke apps voor?
Voor NFC ben je enkel afhankelijk van de aanwezigheid van de juiste hardware en drivers. Zelfde als met GPS en WiFi. Ik vrees dat je snel beperkt bent tot de FAEA en Xiaomi toestellen. Die Xiaomi M2A zal prima presteren in de normale games.
Meen je nu serieus dat je NFC een hogere prio geeft dan een fatsoenlijke accu? Denk daar nog eens goed over na zou ik zeggen.Nbabu schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:26:
Zit al een tijdje mee te lezen en ben er nu wel een beetje aan uit waar ik naar op zoek ben. Ik heb de volgende wensen:
- Max €200-250
Ik heb zelf sinds zaterdag de Cubot M6589 en de GPS werkt prima. Alleen de allereerste keer duurde het een paar minuten om een fix te krijgen.
Heb voor de zekerheid ook nog even met mobileuncle PowerGPS, A-GPS en Epo aangezet. Geen idee wat PowerGPS en Epo zijn, maar het klinkt goed dus misschien helpt het wel
Ik heb iig gewoon binnen 10 seconden een sat-fix
Dit topic is gesloten.
Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.