Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
antimos schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:58:
Had hem net aan de lijn, hij heeft Tele-2, blijkbaar werkt het nu wel.
Dan is roaming logisch en zou ik het dus niet uitzetten.
Tele2 zit namelijk op het netwerk van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ok, dus die roaming instelling kan dus gewoon aangezet worden?
Vindt dat soort instellingen altijd tricky ivm bellen/internetten in het buitenland.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
antimos schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:02:
Ok, dus die roaming instelling kan dus gewoon aangezet worden?
Vindt dat soort instellingen altijd tricky ivm bellen/internetten in het buitenland.
Roaming is niets anders dan een netwerk gebruiken waar jij niet geregistreerd staat. Precies wat er gebeurt als je als Tele2 klant op het T-Mobile netwerk zit, dus.
Zolang je in Nederland zit, niks aan de hand. In het buitenland is dat anders, en moet je het inderdaad goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Nu online
Duidelijk Thnx!

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjajan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-12-2021
jernij schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:25:
[...]

als je hier nou eerst even rondleest, kom je al veel verder :) doe je zelf de moeite die je nu van anderen vraagt :)
Maar er zijn zoveel modellen aan telefoons van daar die vraag wat is een goede telefoon ik heb hier al zo veel zitten lessen dat je het bijna niet meer weet , ik dag dat er meschien een tot 10 was of zo van goede telefoons of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:03
Momus schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:09:
[...]

Roaming is niets anders dan een netwerk gebruiken waar jij niet geregistreerd staat. Precies wat er gebeurt als je als Tele2 klant op het T-Mobile netwerk zit, dus.
Zolang je in Nederland zit, niks aan de hand. In het buitenland is dat anders, en moet je het inderdaad goed in de gaten houden.
Android heeft toch een instelling voor Roaming binnen je eigen land (welke je idd rustig aan kan laten staan) en een Roaming voor in het buitenland?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:48
Afbeeldingslocatie: http://images.customersaas.com/images/8JmfYTRWZQyww97vWAW5Ed17.png

Jup :)

Bovenaan aanvinken voor internet in Nederland, tweede van boven aanvinken als je wilt roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
partyondude schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:19:
[afbeelding]

Jup :)

Bovenaan aanvinken voor internet in Nederland, tweede van boven aanvinken als je wilt roamen.
Wat jij bedoelt dus juist niet:
Dat is het 'normale' roamen en nodig voor providers die zelf geen netwerk hebben maar gebruik maken van het netwerk van tmobile, vodafone oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Aloysxda schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:46:
Hier nog even een tip: Als je in je contactpersonen zit, let er maar eens even op, dat er onder een van beide inconen voor je ontvangst, rechts boven op je scherm, een streepje onder komt te staan. Dan kun je de statusbalk naar beneden trekken en je voorkeur kiezen.
Dank je! Weet iemand of er al carkits zijn die met dual-sim om kunnen gaan? Dus dat je op je carkit kunt kiezen welke sim je wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ergens volgend jaar een nieuwe JiaYu telefoon zonder Mediatek SoC: http://www.gizchina.com/2...s1-specifications-listed/
Oppo Find 7 ziet er behoorlijk goed uit :) http://www.gizchina.com/2...ith-huge-4000mah-battery/

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 18-06-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Tsurany schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 07:44:
Ergens volgend jaar een nieuwe JiaYu telefoon zonder Mediatek SoC: http://www.gizchina.com/2...s1-specifications-listed/
Klinkt goed.. maar waarschijnlijk alweer verouderd wanneer hij uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat wordt een beest van een telefoon (hoop niet tegen een beestachtige prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

dbzdragon schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:01:
[...]

Dat wordt een beest van een telefoon (hoop niet tegen een beestachtige prijs).
Wat ik het mooiste vind van deze telefoons:

De huidige Oppo's en Xiaomi's zijn eigenlijk concurrenten van de high-end toestellen van HTC, Samsung en Apple, waarbij ze dezelfde specs hebben en toch een flink lagere prijs.
Wat er nu gebeurt is dat deze categorie telefoons (Chinees, 5 inch schermen op FHD, dikke accu's, Snapdragon processors) zijn eigen groep wordt met stevige concurrentie van binnenin de de groep, ipv dat ze alleen concurreren met 'normale' high-end toestellen (wat ze anders te makkelijk winnen).

De toekomst is mooi <3

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 18-06-2013 16:02 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Op zich leuk en aardig, maar zo lang ik een Nexus 4 16GB kan kopen voor €349 terwijl een Oppo Find 5 (of iets van vergelijkbaars) €399 kost, dan neem ik de Nexus 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Nexus 4 is een mooi ding, maar ik heb niet zoveel geld over voor een gsm persoonlijk.

Voor 100euro minder heb ik een mooi chinees mobieltje waarmee ik functioneel evenveel kan (ik game niet op men gsm)

Dus ik denk dat alles ervan af hangt van wat je verwachtingen zijn tov het toestelletje, ik weet dat ik van men chinees geen 5jaar levensduur moet verwachten, maar in principe is hij tegen dan al een "oude baksteen" zoals wij in het Antwerps zeggen :D

Support in forums voor custom roms zal natuurlijk iets hoger liggen voor de nexus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:15:
Op zich leuk en aardig, maar zo lang ik een Nexus 4 16GB kan kopen voor €349 terwijl een Oppo Find 5 (of iets van vergelijkbaars) €399 kost, dan neem ik de Nexus 4 :)
Waarom? Enige voordeel dat ik zie bij de Nexus 4 is HDMI out, verder zie ik geen enkel gebied waar de Nexus 4 beter zou presteren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:45:
[...]

Waarom? Enige voordeel dat ik zie bij de Nexus 4 is HDMI out, verder zie ik geen enkel gebied waar de Nexus 4 beter zou presteren.
Software updates a la google en als eerst beschikbaar.
Al heeft dat niets met presteren te maken, een leuk voordeel is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
dutchgio schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:03:
[...]

inderdaad, dit is een van de redenen waarom ik twijfelde voor een chinees te kopen + het feit da er overal slechte reclame gemaakt word voor slechte gps, en slechte ondersteuning, hoewel ik voor mijn chineesje kon kiezen tussen een 12tal roms. Op zich was ik echt aangenaam verrast.

komt er ook bij dat google wel een betere kwaliteitscontrole doet volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:03:
[...]

Oppo zelf is ook aardig bezig met het updaten van zijn telefoons inclusief het uitbrengen van diverse custom roms. Wat dat betreft vind ik Oppo een van de best presterende fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
robin-sips2 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:01:
[...]

inderdaad, dit is een van de redenen waarom ik twijfelde voor een chinees te kopen + het feit da er overal slechte reclame gemaakt word voor slechte gps, en slechte ondersteuning, hoewel ik voor mijn chineesje kon kiezen tussen een 12tal roms. Op zich was ik echt aangenaam verrast.

komt er ook bij dat google wel een betere kwaliteitscontrole doet volgens mij?
Je kan in ieder geval voor een Chinese telefoon kiezen met de laatste Android versie, dat scheelt al.
Daarnaast is het ook mogelijk dat er updates doorkomen over the air maar dat zal gemiddeld genomen minder zijn dan bij een telefoon van Google.
En custom rom's kunnen ook helpen.

Ik vraag me af of er echt zoveel security updates voor Android uitkomen dat het belangrijk is snel je updates binnen te krijgen, en als er echt iets ernstigs is zal er vast wel een custom update beschikbaar komen voor veel toestellen als de fabrikant echt niet wil meehelpen.
In mijn ogen is het niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soldaatje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:09:
[...]

Je kan in ieder geval voor een Chinese telefoon kiezen met de laatste Android versie, dat scheelt al.
Daarnaast is het ook mogelijk dat er updates doorkomen over the air maar dat zal gemiddeld genomen minder zijn dan bij een telefoon van Google.

Ik vraag me af of er echt zoveel security updates voor Android uitkomen dat het belangrijk is snel je updates binnen te krijgen, en als er echt iets ernstigs is zal er vast wel een custom update beschikbaar komen voor veel toestellen als de fabrikant echt niet wil meehelpen.
Dat zal iniedergeval niet als security uppdate worden aangeduid, maar als: bugfix- en optimalisatie update waarbij ze dan stiekem ook weer wat lekken hebben gedicht of iets dergelijks.
Het gaat ook niet om die kleine updates, maar om de grotere 4.0 naar 4.1/2 en dergelijke.
Maar daar wacht je bij een Samsung ook lang op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Soldaatje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:09:
[...]

het probleem is niet security denk ik, waar de druk ligt is bij de apps en games etc, zodra er een nieuwe android gepushed word gaan de meeste grote fabrikanten mee, en zeker de Nexus phones van google.
Op die manier geraken minder bekende merken snel achter.

Hiertegenover kan ik zelf wel getuigen dat "een van de grote merken" regelmatig laat zien dat ze enkel hun high end devices updaten naar de nieuwe android versie :D
Hier zit natuurlijk ook al het geld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
lol bijna 2x dezelfde reactie :D mijn excuses ik was niet snel genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ja, maar als het voor de security niet echt uitmaakt dan maakt het voor sommige toestellen ook niet uit of ze een nieuwere Android krijgen.
Als ik zelf naar mijn Gio kijk dan draait ICS/JB ook niet echt soepel meer met die specs, dan ben je met GB beter af.
Dat kan je ook doortrekken naar nieuwere toestellen die nu JB/ICS hebben zullen sommige Android 5 of 6 ook niet meer krijgen, maar dat hoeft geen ramp te zijn als ze het toch niet aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:01

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

als je als chinees in china een G4 advanced of iocean advanced wilt bestellen online, betaal je dan ook de internationale prijzen?
Of moeten ze echt naar een winkel toe?

Ik ken een aantal mensen in china die er wel 1 voor mij mee willen nemen als ze naar NL komen, maar dan wil ik wel de china prijs ervoor betalen die meestal nogal lager ligt dan wat er op de bekende webshop staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soldaatje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:56:
Ja, maar als het voor de security niet echt uitmaakt dan maakt het voor sommige toestellen ook niet uit of ze een nieuwere Android krijgen.
Als ik zelf naar mijn Gio kijk dan draait ICS/JB ook niet echt soepel meer met die specs, dan ben je met GB beter af.
Dat kan je ook doortrekken naar nieuwere toestellen die nu JB/ICS hebben zullen sommige Android 5 of 6 ook niet meer krijgen, maar dat hoeft geen ramp te zijn als ze het toch niet aankunnen.
Die Gio was al veroudert toen hij uit kwam, crappy toestel. Dan is het geen wonder dat een nieuwe Android versie er niet op draait. Echter elke telefoon die 4.x zonder problemen draait moet Android 5 ook pirma kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:13:
[...]

Die Gio was al veroudert toen hij uit kwam, crappy toestel. Dan is het geen wonder dat een nieuwe Android versie er niet op draait. Echter elke telefoon die 4.x zonder problemen draait moet Android 5 ook pirma kunnen draaien.
Ja, misschien wel maar het gaat om het idee.
Android 5 lukt misschien wel maar wie weet wat 6 allemaal brengt?
Dan kunnen nu ook huidige telefoons het misschien moeilijk krijgen.
Vandaar dat ik de software support ook minder belangrijk vind.
Voor het geld dat je bespaart kan je weer een nieuwe Chinese telefoon kopen tegen die tijd.
Dat lijkt me een betere deal dan een reguliere telefoon te kopen.
Niet dat ik verder wat tegen reguliere telefoons heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:13:
[...]

Android 5 schijnt zelfs optimalisaties te hebben waardoor het veel beter met RAM omgaat, en voldoende heeft aan 512mb.
Niks over de Gio, na anderhalfjaar leeft mijne nog steeds, op het vervangen van de batterij voor een paar euro(ja: eentje uit china) na nooit wat mee gehad verder.
Alleen een tikkeltje te klein, te weinig RAM, te trage processor en te weinig intern geheugen. :+
Veel op te lossen door een custom rom, maar na een tijdje wordt het toch weer traag..
Deze week hoop ik de iOceam x7 binnen te krijgen.
Van 3.2 HVGA naar 5 inch FULLHD.
Een kleine stap voor de mensheid maar een grote stap voor een mens. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Nja, een HTC Sensation met de laatste officiële ICS ROM van HTC is ook best traag, maar met Slim Bean (Android 4.2.2) en Sultan kernel is ie best rap hoor. Heb nu zelfs Halo erop en het draait soepel :)
Blijft alleen nog steeds dat fokkin' probleem met geluid bij video's opnemen anders had ik echt geen andere telefoon besteld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Ik zag in de lijst van chinese phones in de O.P. de Pantech S5 staan bij Merimobiles. Lijkt me niet onverstandig om die te verwijderen. Echt 1 groot drama, geen phone (nooit verzonden) en ik mag heel veel geluk hebben als ik ooit nog mijn $320,- terug krijg. Inmiddels ook mijn creditcard maatschappij ingeschakeld, kijken of die iets voor mij kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Merimobiles mag volgens mij sowieso op de zwarte lijst, samen met Fastcardtech vanwege verzenden van fakes en ook mentoo/menpoo zijn oplichters.
Zie ook \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Vandaag de THL W8+, uit NL, ontvangen. De vrouw, kleine handjes, is er erg tevreden over zover.
Even eea aangepast zodat het lekker werkt en ja, lekker snel. Prima scherm en ik weet nu al dat mijn nieuwe, nu nog SGS, ook minimaal 5" wordt.
Nu nog op zoek naar evt. custom rom's.

@ ADK : Had link al opgeslagen. Deze week maar eens proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door MAB The Frisian op 19-06-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADK
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 12:56

ADK

Deze werkt bij mij al een paar weekjes naar alle tevredenheid

Http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2249808

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:32:
Merimobiles mag volgens mij sowieso op de zwarte lijst, samen met Fastcardtech vanwege verzenden van fakes en ook mentoo/menpoo zijn oplichters.
Zie ook \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Ik steldan ook voor dat in de topicstart deze sites worden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:28:
[...]

Of liever een waarschuwing erbij dat het oplichters kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
dutchgio schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:45:
[...]

Android 5 schijnt zelfs optimalisaties te hebben waardoor het veel beter met RAM omgaat, en voldoende heeft aan 512mb.
Niks over de Gio, na anderhalfjaar leeft mijne nog steeds, op het vervangen van de batterij voor een paar euro(ja: eentje uit china) na nooit wat mee gehad verder.
Alleen een tikkeltje te klein, te weinig RAM, te trage processor en te weinig intern geheugen. :+
Veel op te lossen door een custom rom, maar na een tijdje wordt het toch weer traag..
Deze week hoop ik de iOceam x7 binnen te krijgen.
Van 3.2 HVGA naar 5 inch FULLHD.
Een kleine stap voor de mensheid maar een grote stap voor een mens. :o
ik heb nu ook een gio en wil echt snel een nieuw toestel om dezelfde redenen als jij geeft, alleen ik durf niet te importeren en weet niet welk toestel ik moet nemen, maar ik wil wel van mijn gio af. Mischien ga ik wel gewoon een LG 4X HD kopen in duitsland, of een umi x2, of een iocean X7, Star S5, echt te veel keuze....

[ Voor 6% gewijzigd door markdm op 19-06-2013 07:50 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Ik had er in het begin ook schrik van, ik heb besteld bij mixeshop op aanraden van een medetweaker hier.
Via dhl laten komen, snelle levering, goed ingepakt.

Verder moet je uzelf gewoon de vraag stellen wat je belangrijk vind in je gsm. Keuze zat op die sites. Hier kan je weer terecht voor vragen etc.

Na mijn chineesje uitgebreid getest te hebben raad ik Zopo aan. Hebben een redelijk goed forum waar je terrecht kunt voor vragen ivm het toestel etc....

Maar dit is natuurlijk mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:03
Heb een vraagje voor de kenners.
Momenteel heb ik 2 iPhones 4S, prive en van werk.

Om die reden zou ik een Android telefoon met dual sim willen aanschaffen.
Ik wil echter wel een gelijkwaardig toestel aanschaffen qua snelheid en afwerking, want de iPhone bevalt me verder meer dan prima.

Mijn wensen:

- dual sim
- maximaal 4,5 inch
- minimaal 720p
- minimaal 1GB ram
- lange accuduur

Nu was ik wel gecharmeerd van de FAEA F1 en de Cubot GT99, maar zijn deze wel up to par met de iPhone 4S?

Of moet ik dan in het hogere segment gaan kijken? Xiaomi M2s?
Wie heeft er voor mij nog enkele suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op jou vraag is eigenlijk een heel simpel antwoord te geven, die zijn er amper. De MT6589 chipset is simpelweg niet up to par met de iPhone 4S en de telefoons van bedrijven zoals Xiaomi of Oppo hebben geen dual sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:17:
Op jou vraag is eigenlijk een heel simpel antwoord te geven, die zijn er amper. De MT6589 chipset is simpelweg niet up to par met de iPhone 4S en de telefoons van bedrijven zoals Xiaomi of Oppo hebben geen dual sim.
Het feit dat er geen vergelijkbaar toestel is met de iphone 4S zegt meer over iOS en Apple dan over de mt6589.
Apple gebruikt zijn eigen gemaakte cores, maar nog steeds maar 2. Ook erg kleine batterijen, want door optimalisaties in iOS is de batterijduur uitstekend in verhouding tot de grootte.
In Android kun je alles aanpassen, iOS is helemaal dichtgetimmerd en zonder jailbreak kun je vrij weinig aanpassen.
IOS en Amdroid zijn niet te vergelijken, laat staan de gebruikte hardware.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 19-06-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:44:
Het feit dat er geen vergelijkbaar toestel is met de iphone 4S zegt meer over iOS en Apple dan over de mt6589.
De combinatie iPhone 4S en iOS werkt beter dan de combinatie MT6589 en Android. In ieder geval wanneer je naar prestaties kijkt.
Apple gebruikt zijn eigen gemaakte cores, maar nog steeds maar 2.
Voor iOS telefoons zijn twee cores genoeg kennelijk genoeg. De GPU in de iPhone 4S is een dualcore ipv een singlecore zoals bij de MT6589 het geval is.
Ook erg kleine batterijen, want door optimalisaties in iOS is de batterijduur uitstekend in verhouding tot de grootte.
Batterijduur van een iPhone 4S is beter dan die van de gemiddelde MT6589 telefoon. Niet echt relevant hoe dat bereikt wordt.
In Android kun je alles aanpassen, iOS is helemaal dichtgetimmerd en zonder jailbreak kun je vrij weinig aanpassen.
Dan heb je het over smaak, dat is in deze niet geheel relevant aangezien iedereen dat voor zichzelf moet bepalen. Hij vraagt welke telefoon up to par is, qua hardware is dat er geen een.
iOS en Android zijn niet te vergelijken, laat staan de gebruikte hardware.
De gebruikte hardware is nu juist prima te vergelijken. Je hebt benchmarks, praktijk ervaring en simpelweg de brute kracht die beide SoC's ter beschikking hebben. Wat betreft brute kracht wint de MT6589 het wellicht top CPU gebied maar qua GPU is de SoC van de iPhone 4S toch echt in het voordeel. En de vraag is wat je in de praktijk meer gaat merken, dat verschil op CPU gebied of dat verschil op GPU gebied.
Daarnaast heeft de iPhone 4S een betere GPS chip met Glonass ondersteuning, iets wat juist het zwakke punt is bij mening MT6589 telefoon.

Je kan prima de overstap maken als je een dualsim Android telefoon wilt, maar verwacht gewoon niet dat ze up to par zijn met een high-end telefoon zoals de iPhone 4S of bijvoorbeeld de Galaxy S3/S4.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 19-06-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:03
Bedankt voor jullie reacties!

Laat ik het anders stellen, ik ben op zoek naar een telefoon die me qua snelheid niet teleur zal stellen t.o.v. de performance van mijn 4S. De vergelijking tussen iOS en Android is voor mij niet belangrijk.

Wat ik voornamelijk doe is Browsen, mailen, bellen, whatsappen/fb'en en navigatie gebruiken.

Ik heb namelijk ook een wat oudere Android tablet de Archos G8, en daar valt mij gewoon op dat het browsen veel trager gaat als op mijn 4S (andere dingen doe ik er niet op). En dat wil ik dus niet..

Is de MT6589 bijvoorbeeld wel vergelijkbaar met een Samsung SIII? of eerder een Samsung SII? met die android telefoons heb ik namelijk ervaring.
Je kan prima de overstap maken als je een dualsim Android telefoon wilt, maar verwacht gewoon niet dat ze up to par zijn met een high-end telefoon zoals de iPhone 4S of bijvoorbeeld de Galaxy S3/S4.
Lees net je aanvulling.. denk dat ik het gewoon ga proberen, verkopen kan altijd..

[ Voor 18% gewijzigd door dataSlut op 19-06-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De MT6589 zal niet vergelijkbaar zijn met de S3, eerder de S2. Het is welliswaar een quadcore maar wel een vrij trage. Voor jou taken zal hij prima geschikt zijn, alhoewel je qua navigatie wat geluk moet hebben. Als je niet het uiterste van je huidige iPhone 4S vraagt zal dat bij Android ook wel niet het geval zijn, dan is de overstap prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
De FAEA F1 heeft de kans dat de GPS beter is dan de MTK toestellen. Hij is echter nog altijd moeilijk leverbaar (zoals de meeste chinaphones zodra ze uitkomen).

Hij is wel langzamer dan een iPhone 4S, maar voor browsen, mailen, bellen, whatsapp, FB en navigatie moet dat geen probleem zijn.

De nieuwe telefoons zijn eigenlijk allemaal snel genoeg voor dat soort activiteiten. Nog meer cores, nog hogere CPU/GPU waardes zijn leuk, maar voornamelijk voor benchmark programma's, niet voor dagelijks gebruik.

Ik heb nu een Jiayu G2s (met een MTK6577 dualcore), hierop merk ik geen enkele vertraging bij alle bovengenoemde activiteiten (dat is namelijk ook het enige wat ik met mijn telefoon doe), sneller hoeft simpelweg niet. De GPS is echter matig (MTK...), dus vandaar dat ik ook naar de FAEA F1 kijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komt misschien een "google edition" van de Oppo Find 5.
Na een toestel van samsung, en de One van HTC is mogelijk de Find 5 van Oppo nu aan de beurt om door google verkocht te gaan worden in de google playstore, met stock android.
Al lijkt de actie vanuit Oppo te komen, en niet vanuit Google.
Daarom is het misschien logischer dat Oppo een gelimiteerde versie van de Oppo find 5 uitbrengt met stock android, dan dat google de oppo find 5 gaat verkopen.
http://www.gizchina.com/2...po-find-5-google-edition/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 19-09 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

aangezien de Umi X2 totaal niet leverbaar is (en ik eigenlijk toch wel gecharmeerd ben van een mt6589t processor en dual sim, heb ik de Umi X2 toch maar omgewisseld voor de iOcean X7 premium editie.

Ben benieuwd of die wel leverbaar zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

dataSlut schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:37:
Heb een vraagje voor de kenners.
Momenteel heb ik 2 iPhones 4S, prive en van werk.

Om die reden zou ik een Android telefoon met dual sim willen aanschaffen.
Ik wil echter wel een gelijkwaardig toestel aanschaffen qua snelheid en afwerking, want de iPhone bevalt me verder meer dan prima.

Mijn wensen:

- dual sim
- maximaal 4,5 inch
- minimaal 720p
- minimaal 1GB ram
- lange accuduur

Nu was ik wel gecharmeerd van de FAEA F1 en de Cubot GT99, maar zijn deze wel up to par met de iPhone 4S?

Of moet ik dan in het hogere segment gaan kijken? Xiaomi M2s?
Wie heeft er voor mij nog enkele suggesties?
JiaYu G3S: 720p, 4,5", 1GB RAM, 2750mAh batterij.

Ik wacht met smart op de mijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Thrackan schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:56:
[...]

JiaYu G3S: 720p, 4,5", 1GB RAM, 2750mAh batterij.

Ik wacht met smart op de mijne :)
De Jiayu G3(s) heeft wel het nadeel dat het een 4,5" scherm is dat in een behuizing zit waar makkelijk een 4,7" in past. Wat overigens wel meer chinaphones hebben. Dan denk je dat je met een 4,5" telefoon een kleintje hebt, maar blijkt hij toch 135x65x10 of meer te zijn...

Echt kleine toestellen zijn er met de MTK6589(t) niet uitgebracht (4,3" of minder zeg maar en dus 125x65x10 of minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dunne randen in een behuizing is lastig en duur, meeste fabrikanten kiezen voor de simpele oplossingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:26:
Dunne randen in een behuizing is lastig en duur, meeste fabrikanten kiezen voor de simpele oplossingen ;)
Als je naar Jiayu kijkt: de G4 heeft 4,7 inch en is kleiner dan de 4,5 inch grote jiayu G4.
Iets met effectiviteit en ruimte goed benutten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 15:09
Inmiddels heb een maandje een ZTE V970 naast de bekende issue als zeer matige GPS en een beetje back light bleeding waar ik niet wakker van lig is er een storende beperking. De maximale helderheid van het scherm, binnen is het prima maar buiten is deze met goed weer maar net aan af te lezen.

Positief vind ik de bouwkwaliteit scherm/behuizing verhouding en de snelheid van de ZTE (hiervoor had ik een Galaxy S1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nog steeds aan het zoeken naar een leuke china-phone met betere specs dan een galaxy S3 mini, maar ook kleiner.
De nieuwe oppo lijkt veelbelovend, maar daar kunnen we vast nog wel even op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:28:
[...]
Ik heb mijn iOcean Youth bij Merimobiles besteld en hij is onderweg. Ik weet natuurlijk niet wat ik uiteindelijk zal ontvangen, maar tot nu toe verloopt alles prima. Het duurde wel lang voordat de telefoon werd verscheept, maar om de site op de zwarte lijst te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
dbzdragon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:34:
[...]

Ik heb mijn iOcean Youth bij Merimobiles besteld en hij is onderweg. Ik weet natuurlijk niet wat ik uiteindelijk zal ontvangen, maar tot nu toe verloopt alles prima. Het duurde wel lang voordat de telefoon werd verscheept, maar om de site op de zwarte lijst te zetten?
Als je even het andere topic checked, daar zijn meerdere klachten over merimobiles.

Een waarschuwing lijkt me dus op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Vraagje: Heeft iemand van hier al eens een pakketje van Pandawill ontvangen en weet je of zij een brief op hun pakketjes plakken waar de waarde op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
dbzdragon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:34:
[...]

Wat is lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
FlowDesign schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:14:
Vraagje: Heeft iemand van hier al eens een pakketje van Pandawill ontvangen en weet je of zij een brief op hun pakketjes plakken waar de waarde op staat?
Mijn telefoon kreeg als beschrijving 'Gift' en waarde $20. Geen extra kosten moeten betalen. Wel via Singapore Post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
demichiel schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:51:
[...]

Mijn telefoon kreeg als beschrijving 'Gift' en waarde $20. Geen extra kosten moeten betalen. Wel via Singapore Post.
Had verwacht dat ze bij de mijne ook zoiets zouden doen, is ook verstuurd met Singapore Post.

Heb een brief van PostNL ontvangen voor de inklaring waarin staat dat ze de inhoud en de waarde van het pakket niet kunnen bepalen. Maar dat lijkt de indruk te wekken dat Pandawill er überhaupt geen bedrag op heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik heb mijn telefoon van Pandawill ontvangen zonder bedrag op de doos voor zover ik heb kunnen zien, er stond wel ergens gift. Verzonden met China Post, geen extra kosten.
Denk dat zo'n bedrag erop weinig indruk maakt en je gewoon pech hebt dat ze jouw pakketje er uit hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
FlowDesign schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:53:
[...]

Had verwacht dat ze bij de mijne ook zoiets zouden doen, is ook verstuurd met Singapore Post.

Heb een brief van PostNL ontvangen voor de inklaring waarin staat dat ze de inhoud en de waarde van het pakket niet kunnen bepalen. Maar dat lijkt de indruk te wekken dat Pandawill er überhaupt geen bedrag op heeft gezet.
Of ze vertrouwen het niet. Ook al staat er een bedrag lager dan $22 op wil niet zeggen dat ze dat klakkeloos overnemen.
In principe is het verplicht erop te zetten wat erin zit en wat het bedrag is. Wil niet zeggen dat het leesbaar is of duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb de brief maar gewoon netjes ingevuld en erop gezet dat er een Cubot smart phone in zit t.w.v. $79,99 + verzendkosten van $3,56. Tevens de factuur uitgeprint en meeverzonden. Dan maar wat betalen. Volgende keer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjajan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-12-2021
Mag ik wat vraag wat vinden jullie van dit toestel ORIENT N9500 - S4 MODEL
Is dat een goede toestel voor Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Standaard Galaxy S4 kloon. Niks bijzonders en enkel het aanschaffen waard als je wilt kunnen doen alsof je wel een echte Galaxy S4 kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Persoonlijk vind ik dat je gewoon moet kunne uitpakken met je chineesje :D
Lekker iets wat niet iedereen heeft :D

Ben die samsungs htc's en Sony's al beu gezien (no offense naar de gebruikers toe hiervan)

Verder heb ik zelf een gejailbreakte Iphone 4S gehad, je kan wel zeggen dat alles van dit toestel tot in de details geoptimaliseerd is, maar je boet voor alle vrijheid in. Zelfs als hij gejailbreaked is, kom je nog niet 3/4 zo ver als een android qua vrijheid. Verder vergelijk je ook een aankoop van 600+euro nieuwprijs (toen hij juist uit was) met een chinees toestel van om en bij de 150-300 dollar?

Ook een klein detail, ik ben lange tijd Applefanaat geweest, heb 3 generaties powermacs gehad, laatste toestel was een MacPro, garantie bijgekocht etc etc, tot het moederbord het begaf, moeten opsturen naar apple GB, op eigen kosten, teruggekregen met de melding dat het gebruikersschade was...
Ik heb gelijkaardige verhalen gehoord over de home button die het niet meer deed bij de iphone 4, of de oplaad connectie die het opeens niet meer doet, geen garantie wegens gebruikersschade.

Het zijn fantastische toestellen, maar grote fabrikanten geven niet altijd een betere service
Bij mij persoonlijk hebben ze om die reden afgedaan, en wil ik de kleinere merken best de kans geven, ookal zijn ze chinees of wat dan ook :D

Verder heb ik een persoonlijke haat tegen Samsung en Apple, wat je opbouwt door slechte ervaringen, waarmee ik niet wil zeggen dat het slechte toestellen zijn, de houding van grote firma's staat me gewoon niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb ook nooit gesnapt waarom zo veel mensen een Samsung of Apple kopen, allemaal plastic en breekbaar glas terwijl HTC en andere gewoon robuuste modellen van aluminium bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Typische overwaardering van HTC. Genoeg telefoons met problemen gehad bij HTC, denk alleen al aan de Desire HD. Was qua constructie niet bepaald een topmodel. Daarnaast is plastic een van de betere materialen voor apparatuur. Het krast een stuk minder snel dan de metalen alternatieven en is onder normaal gebruik niet breekbaar. Schermen van Samsung en Apple zijn prima in orde, alleen geen enkel glas zal een val van grote hoge elke keer weerstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:47
Gisteren een THL W100 binnengekregen voor een vriend van me.
Eisen waren in volgorde van belangrijkheid:
- Goedkoop
- Stevig
- Gebruiksgemak (geen getweak nodig)
- Recente software
- Snel

Grootte van het scherm en resolutie waren niet van belang.

Dit toestel voldoet uitstekend aan de verwachtingen: voor $160 een uitgebreid pakket met twee batterijen, screenprotector, jellycase en dikke 'lederen' case.

Het toestel voelt lekker stevig aan, met wat dikker plastic dan wat ik van de S3 gewend ben. Alles sluit ook lekker goed aan.

Het toestel reageert lekker snel, ik merk niet echt verschil met mijn Nexus 4, die op papier betere specs heeft. Mijn Nexus 4 heeft natuurlijk een getweakte kernel, lichte overclock enzovoort, zoals een echte tweaker betaamt ;)

Er staan gewoon alle Google Apps op, dus geen gedoe nodig. Weinig bloatware apps, maar die paar die ik zag kon ik simpel deinstalleren.
Ik vind het scherm wat diep in het toestel liggen, maar dat is in vergelijking met mijn N4 en die heeft een OGS scherm.
Met een 32GB Class 10 kaartje gaat foto's schieten ook supersnel.

Al met al een super upgrade van een Desire Z met een gebroken glas en stukken ductape op de achterkant :-)

Het ding beviel me zo goed dat ik er vandaag nog een heb besteld voor een familielid die dualsim nodig heeft en vandaag het glas van zijn ZTE v970 heeft laten barsten.

Ik heb bewust niet voor de Cubot GT99 gekozen, omdat zijn tweelingbroer Sege X1 op Gizchina toch wel een erg lauwe beoordeling kreeg. Terwijl de Sege/Cubot een hogere resolutie scherm heeft dan die THL W100.
http://www.gizchina.com/2013/06/13/sege-xyz-x1-review/

[ Voor 20% gewijzigd door bas-r op 19-06-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik merk bij mijn telefoon ook dat de gps signalen niet sterk genoeg zijn, dus ik dacht laat is kijken of aluminium wil helpen, had het hier ergens gelezen.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/fk15bk.jpg De gps zou volgens de stickers rechtsboven moeten zitten, iemand die toevallig zie hoe ik het open zou moeten krijgen of waar de aluminium folie zou moeten?

Heb al wat los zitten schroeven maar ik kreeg niks omhoog en wou geen risisco nemen dat ik het beeldscherm meeneem. Mocht iemand anders het zien hoor ik het graag. En als het niet gaat lukken wat ik zelf denk, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zouden steeds meer nederlandse importeurs smartphones onder 'private label' laten maken in China las ik in mijn vakantie in een belgisch blad.

Zijn er ervaringen qua prijs enz. hiermee en zou dat voordelen tov. zelf importeren kunnen hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon de standaard voor- en nadelen van uit het buitenland importeren vs in het eigen land kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
Ik ben gisteren naar de showroom van Cubot geweest hier in Shenzhen. Waar met enkele telefoons heb mogen spelen. En was zeer onder de indruk van GT99. Draait gewoon clean android(maar toch ga ik die chinese apps installeren :+) . Mooi scherm en de camera kwaliteits zeer goed voor budgetphone! Dus heb er meteen eentje gekocht om te "testen" voor 790 yuan (95 euro). Vandaag ga ik kijk hoe de telefoon werkt in de pratijk. Ik laat het jullie nog wel weten. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door LamSchaap op 19-06-2013 23:43 . Reden: typo ]

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cubot, geen Cubut ;) En de Cubot GT99 is idd een prima budget phone, zeker voor 95 euro, dat is ongeveer 25 euro minder dan de prijs op de international seller sites. De telefoon is niks bijzonders maar gewoon de standaard MT6589 SoC met 720p scherm, zal prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tsurany schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:50:
Typische overwaardering van HTC. Genoeg telefoons met problemen gehad bij HTC, denk alleen al aan de Desire HD. Was qua constructie niet bepaald een topmodel. Daarnaast is plastic een van de betere materialen voor apparatuur. Het krast een stuk minder snel dan de metalen alternatieven en is onder normaal gebruik niet breekbaar. Schermen van Samsung en Apple zijn prima in orde, alleen geen enkel glas zal een val van grote hoge elke keer weerstaan.
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt hè? En daarbij ook nog overal zo'n uitgesproken mening over... ;)

Ik heb het alleen maar over de behuizing en niet over de rest van de toestellen. Alle merken hebben goede en minder goede toestellen op de markt gebracht. Ga nou niet iemand wijsmaken dat dat plastic krasvrijer en steviger is dan aluminium, want dan wordt dit een erg lange en overbodige discussie :') Laat een plastic telefoon vallen en het breekt. Doe dat met aluminium en je hebt "slechts" een kras of deukje. En laat je een telefoon vallen met volledig glazen voor- of achterkant, dan is de kans groot dat het glas breekt. Ik durf er best veel geld om te verwedden dat als iemand statistieken zou bijhouden van kapot glas bij Samsung, Apple, HTC dat de eerste twee dan bovenaan de lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tsurany schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:35:
Cubot, geen Cubut ;) En de Cubot GT99 is idd een prima budget phone, zeker voor 95 euro, dat is ongeveer 25 euro minder dan de prijs op de international seller sites. De telefoon is niks bijzonders maar gewoon de standaard MT6589 SoC met 720p scherm, zal prima werken.
Aangezien op dit moment minstens 80% van de Chinese modellen waar veel interesse voor is een MT6589(T) SoC heeft, stel ik maar de vraag:

Ga je dit bericht copy pasten als reactie op iedereen die hier iets meldt of vraagt? Kritisch zijn ok, maar nu begin je gewoon een beetje zielige zwartkijker te worden IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
Tsurany schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:35:
Oeps typo... Maar het is hier nog erg vroeg. 5:45 :X
Kon hem nog goedkoper krijgen maar dan had ik meerder moeten kopen. :+

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:40:
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt hè? En daarbij ook nog overal zo'n uitgesproken mening over... ;)
Welk nut dient een mening als deze niet uitgesproken wordt?
Ik heb het alleen maar over de behuizing en niet over de rest van de toestellen. Alle merken hebben goede en minder goede toestellen op de markt gebracht. Ga nou niet iemand wijsmaken dat dat plastic krasvrijer en steviger is dan aluminium, want dan wordt dit een erg lange en overbodige discussie :')
Dit is een te makkelijke dooddoener. Als je het zoveel beter weet mag je met betere argumentatie komen. Jouw "argument" zou werken als je enige autoriteit op dit onderwerp zou hebben. Echter vraag ik me sterk af of je dit daadwerkelijk hebt.
Laat een plastic telefoon vallen en het breekt. Doe dat met aluminium en je hebt "slechts" een kras of deukje. En laat je een telefoon vallen met volledig glazen voor- of achterkant, dan is de kans groot dat het glas breekt. Ik durf er best veel geld om te verwedden dat als iemand statistieken zou bijhouden van kapot glas bij Samsung, Apple, HTC dat de eerste twee dan bovenaan de lijst staan.
Plastic is relatief veerkrachtig waardoor het beter bestand is tegen vallen. Een plastic behuizing heeft een zeer grote kans op overleven simpelweg omdat het tijdens een impact de kracht op kan vangen door het buigen. Een aluminium behuizing heeft een stuk minder veerkracht waardoor een deuk een stuk waarschijnlijker is.
Daarnaast is plastic relatief goed bestand tegen krassen, iets waar aluminium juist niet bekend om staat. Tevens is aluminium vaak gelakt waar plastic door en door gekleurd is. Deze lak is juist iets wat bij een val of bij gebruik het snelste sneuvelt. Zeker telefoons met een uitstekende camera aan de achterkant hebben hier snel last van als ze vaak neergelegd worden.
Glas is ook zeer krasbestendig, het heeft een zeer hoge hardheid. Een nadeel hierbij is dat het inderdaad sneller zal breken dan plastic en aluminium. Het is een afweging tussen krassen of barsten. Daar een telefoon tijdens normaal gebruik niet snel zal vallen is glas zeker geen slechte keuze.

De enige reden waarom HTC minder last zou kunnen hebben van gebroken glas ten opzichte van de Samsung telefoons is dat zij hun behuizing niet laten aansluiten op het glas. Door een opstaande rand zal de telefoon tijdens het vallen eerst op deze rand terecht komen waardoor de initiële impact niet op het glas plaats zal vinden.

Maar dan hebben we het over een grote impact met een stevig voorwerp. Bij dagelijks gebruik, waar een telefoon niet zal vallen, zal het plastic van de Samsung er op lange termijn beter uit zien dan de vaak aluminium behuizing van de HTC. En ook wanneer de impact plaats vind op de achterkant van de telefoon zal plastic een betere kans hebben op overleven dan aluminium.
FlowDesign schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:43:
Aangezien op dit moment minstens 80% van de Chinese modellen waar veel interesse voor is een MT6589(T) SoC heeft, stel ik maar de vraag:

Ga je dit bericht copy pasten als reactie op iedereen die hier iets meldt of vraagt? Kritisch zijn ok, maar nu begin je gewoon een beetje zielige zwartkijker te worden IMHO.
Wat heeft dit met zwartkijken te maken? Ik denk dat jouw probleem vooral begrijpend lezen is. Ik zeg dat er niks mis is met die telefoon, dat is het tegenovergestelde van wat jij beweert. Enkel dat het een standaard recept is. Dit kan je ook niet ontkennen. MT6589, 1GB RAM, 4GB ROM en een 720P scherm. Dit in een standaard behuizing en je hebt zo ongeveer het standaard recept voor een Chinese telefoon op dit moment. Dit betekent niet dat het verkeerd is, het is het standaard recept geworden met een reden. Echter zijn er zoveel modellen die precies aan dit recept voldoen dat het ook niet echt een interessante markt is. Deze telefoons onderscheiden zich niet op bepaalde punten en daardoor is er weinig interessants over te melden.

Je hebt grofweg drie soorten recepten die in China gebruikt worden. Je hebt de kloons waar vaak prima hardware in zit maar waarvan het uiterlijk tot op de milimeter nauwkeurig gejat is van bekende merken. Vervolgens heb je de standaard recepten waar ze gewoon de standaard moderne hardware in een simpele behuizing gestopt hebben. En dan heb je als laatste de telefoons waarbij merken een unieker ontwerp hebben, een andere keuze hebben gemaakt dan andere fabrikanten of zich op meer punten willen onderscheiden en een beter product willen afleveren dan de standaard. Merken zoals Umi, Zopo, JiaYu en iOcean pogen dit te doen. Deze telefoons zijn duurder doordat het geen standaard recept is maar voor wie het interesseert bieden ze wel bepaalde unieke eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tsurany schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:06:
Plastic is relatief veerkrachtig waardoor het beter bestand is tegen vallen. Een plastic behuizing heeft een zeer grote kans op overleven simpelweg omdat het tijdens een impact de kracht op kan vangen door het buigen.
Ok, true. Maar dat neemt niet weg dat áls je 'm laat vallen dat het nog steeds kán scheuren. Zoals ik al zei, dan heb ik liever een deukje :)
De enige reden waarom HTC minder last zou kunnen hebben van gebroken glas ten opzichte van de Samsung telefoons is dat zij hun behuizing niet laten aansluiten op het glas. Door een opstaande rand zal de telefoon tijdens het vallen eerst op deze rand terecht komen waardoor de initiële impact niet op het glas plaats zal vinden.
Vind ik dus een zeer sterk pluspunt bij HTC :)
Maar dan hebben we het over een grote impact met een stevig voorwerp. Bij dagelijks gebruik, waar een telefoon niet zal vallen
Beetje vreemde aanname als je leest en/of ziet hoeveel telefoons er al gesneuveld zijn na een val vanuit de hand.
Wat heeft dit met zwartkijken te maken? .... Deze telefoons onderscheiden zich niet op bepaalde punten en daardoor is er weinig interessants over te melden.
Het gaat erom dat andere mensen hier op een andere manier naar kijken dan jij. Anderen komen tevreden en blij melden dat ze een nieuwe telefoon hebben welke ze bevalt of ze vragen even of het een beetje fatsoenlijk ding is. Vervolgens kom jij met jouw verhaal en ik kan me goed voorstellen dat anderen dat anders (negatiever) opvatten dan jij denkt. Kwestie van perceptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:19
Mijn HTC Desire is de afgelopen 3 jaar zo vaak gevallen dat het lak laagje op het aluminium op veel plaatsen is weggesleten. Echter, geen deukje of barst in het scherm gehad al die tijd, de plastic/kunststof delen echter, daar heb ik wel de nodige barstjes in zitten inmiddels. Ik vind het juist stoer dat mijn HTC er lekker versleten uitziet maar (en dit lijkt me toch t belangrijkste) na al deze tijd is hij nog steeds héél en bruikbaar. Daar kan geen plastic tegenop wat mij betreft. Blijkbaar heeft Tsurany wat negatieve ervaringen gehad of gelezen over HTC en hierdoor een negatief beeld opgebouwd? Dat mag, maar breng het dan ook als mening of ervaring maar zet het niet zo overdreven neer alsof het een feit is, want net zoals jij dat beeld hebt over HTC hebben andere mensen het over 'plastic' merken zoals Samsung (overig ken ik de Samsung toestellen niet dus geen idee of het inderdaad zulke plastic toestelletjes zijn, maar ook hier geldt weer, perceptie, beeld != feiten).

M.b.t. de "MT6589, 1GB RAM, 4GB ROM en een 720p" standaard recepten, ja je ziet die specs wel vaak terugkomen, maar hoe zal dat nou komen? Misschien omdat het dezelfde chipset is en bijna al die toestellen (uiterlijk daargelaten) op deze goedkope chipset gebaseerd zijn? Waarom zo neerbuigend over de clonen of standaard modellen? Het is maar net wat iemand belangrijk vindt en dan komt de wijze waarop jij je fei..ehh mening hier neerzet, wel degelijk als zwartkijken over en zonder enig inlevingsgevoel hoe een andere hiernaar kan kijken, gebrek aan empathie lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Android Magazine van deze maand staat overigens een review van de Amoi N828.
Toestel komt prima uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:17:
Ok, true. Maar dat neemt niet weg dat áls je 'm laat vallen dat het nog steeds kán scheuren. Zoals ik al zei, dan heb ik liever een deukje :)
Natuurlijk is een deuk wenselijker dan een scheur. Echter de kans op een scheur is dermate klein dat ik dat risico zou nemen zonder twee keer na te denken.
Vind ik dus een zeer sterk pluspunt bij HTC :)
De nieuwe HTC's zullen een steeds minder opstaande rand hebben dan de oudere modellen simpelweg omdat dit voor velen een teken is van een slecht ontwerp. De algemene opvatting is dat het scherm naadloos moet aansluiten bij de behuizing. Steeds kleinere bezels om schermen heen dus een steeds grotere kans dat het scherm zelf geraakt kan worden. De HTC One heeft bijvoorbeeld amper een rand aan zijn scherm dus als de telefoon daar verkeerd valt zal het scherm alsnog snel sneuvelen.
Beetje vreemde aanname als je leest en/of ziet hoeveel telefoons er al gesneuveld zijn na een val vanuit de hand.
Ik durf toch wel te stellen dat het percentage telefoons dat sneuvelt door een val erg laag zal zijn. Natuurlijk hoor je altijd over mensen die hem laten vallen en meld niemand dat hij al jaren geen telefoon meer laat vallen dus het beeld dat telefoons vaak vallen zal wel aanwezig zijn. Echter op de gehele populatie denk ik dat het een te laag percentage is om te zeggen dat telefoons vrijwel gegarandeerd gaan vallen.
Het gaat erom dat andere mensen hier op een andere manier naar kijken dan jij. Anderen komen tevreden en blij melden dat ze een nieuwe telefoon hebben welke ze bevalt of ze vragen even of het een beetje fatsoenlijk ding is. Vervolgens kom jij met jouw verhaal en ik kan me goed voorstellen dat anderen dat anders (negatiever) opvatten dan jij denkt. Kwestie van perceptie.
Tja, dat kan altijd gebeuren. Als mensen enkel positieve reacties willen krijgen is Tweakers niet het ideale forum. Hier moet je ook neutrale reacties kunnen verwachten, juist omdat mensen hier wel weten waar ze over praten.
Lord_Dain schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 06:13:
Mijn HTC Desire is de afgelopen 3 jaar zo vaak gevallen dat het lak laagje op het aluminium op veel plaatsen is weggesleten. Echter, geen deukje of barst in het scherm gehad al die tijd, de plastic/kunststof delen echter, daar heb ik wel de nodige barstjes in zitten inmiddels. Ik vind het juist stoer dat mijn HTC er lekker versleten uitziet maar (en dit lijkt me toch t belangrijkste) na al deze tijd is hij nog steeds héél en bruikbaar. Daar kan geen plastic tegenop wat mij betreft.
Dat is inderdaad het grootste probleem met aluminium, het zal heel snel slijten. Dat je geen barst in het scherm gehad hebt zou goed kunnen. De telefoon zou daarvoor plat op het scherm moeten vallen om de gehele impact van de val op het scherm te focussen. Tevens is glas gewoon een sterk materiaal en zal het niet snel beschadigen. Je krast eerder de lak er af dan dat je krassen in het glas krijgt.
Dat je zoveel barsten in het plastic hebt verbaasd me, alhoewel iemand die zijn telefoon "zo vaak" laat vallen niet de juiste persoon is om kwaliteit bij te meten.
Blijkbaar heeft Tsurany wat negatieve ervaringen gehad of gelezen over HTC en hierdoor een negatief beeld opgebouwd? Dat mag, maar breng het dan ook als mening of ervaring maar zet het niet zo overdreven neer alsof het een feit is, want net zoals jij dat beeld hebt over HTC hebben andere mensen het over 'plastic' merken zoals Samsung (overig ken ik de Samsung toestellen niet dus geen idee of het inderdaad zulke plastic toestelletjes zijn, maar ook hier geldt weer, perceptie, beeld != feiten).
Ik heb geen negatieve ervaringen gehad met HTC, dat is een vrij grote aanname. Ik ga echter HTC niet boven merken zoals Samsung of Apple plaatsen qua bouwkwaliteit aangezien dat gewoon onjuist is. HTC kiest vaker voor aluminium unibody's maar dat hoeft absoluut niet te betekenen dat het een sterker materiaal is. Ik snap dan ook niet waarom er zo negatief over plastic gedacht wordt aangezien het juist voor dit soort producten eigenlijk ideaal is. Zeker met grote backcovers zoals bij Samsung worden de positieve eigenschappen van plastic optimaal benut. Tevens zijn plastic covers zeer eenvoudig te vervangen en niet duur om te produceren.
M.b.t. de "MT6589, 1GB RAM, 4GB ROM en een 720p" standaard recepten, ja je ziet die specs wel vaak terugkomen, maar hoe zal dat nou komen? Misschien omdat het dezelfde chipset is en bijna al die toestellen (uiterlijk daargelaten) op deze goedkope chipset gebaseerd zijn?
Dat is niet het punt wat ik wilde maken. Jij focussed je direct op de chipset en daarmee mis je volledig mijn punt. Mijn punt is dat deze telefoons prima in elkaar zitten, de juiste onderdelen gebruiken maar gewoonweg niet interessant zijn doordat het een dertien in een dozijn product is. De Cubot GT99 is praktisch dezelfde telefoon als de Vowney V5, Q9000, Caesar H7500+, Tenga N9500, Bedove HY5001,... wat dat betreft geen bijzonder product.
Waarom zo neerbuigend over de clonen of standaard modellen? Het is maar net wat iemand belangrijk vindt en dan komt de wijze waarop jij je fei..ehh mening hier neerzet, wel degelijk als zwartkijken over en zonder enig inlevingsgevoel hoe een andere hiernaar kan kijken, gebrek aan empathie lijkt het wel.
Ik ben negatief over clonen omdat het een producttype is dat puur geproduceerd wordt om mee te liften op de kwaliteitsproducten van duurdere merken. Het is snel geld verdienen door een succesvol product tot in het detail na te maken en te verkopen aan mensen die het origineel niet kunnen of willen betalen maar wel exact dezelfde looks willen. De fabrikanten van deze producten vind ik verwerpelijk, geld verdienen met andermans design, de kopers snap ik gewoon niet.
Over de standaard modellen hoor je mij niks negatiefs zeggen, enkel bevestigen dat ze inderdaad standaard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:19
Tsurany schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 07:55:
Mijn punt is dat deze telefoons prima in elkaar zitten, de juiste onderdelen gebruiken maar gewoonweg niet interessant zijn doordat het een dertien in een dozijn product is. De Cubot GT99 is praktisch dezelfde telefoon als de Vowney V5, Q9000, Caesar H7500+, Tenga N9500, Bedove HY5001,... wat dat betreft geen bijzonder product.
Hoe kan jij stellen dat die modellen niet interessant of bijzonder zijn? Dat jij deze modellen niet interessant vindt, tja, dat moet jij weten, maar dat betekent niet dat iemand anders deze modellen misschien rete interessant kan vinden. Modellen zijn niet interessant!= feit, maar mening, echter jij presenteert het als een feit, daar ga je dus semantisch de fout in en dat is denk ik wat Flowdesign je ook duidelijk probeert te maken.

Door zo te formuleren, komt je boodschap, die inhoudelijk best zinvol kan zijn, betweterig en arrogant over.

ontopic;
Ik denk niet negatief over plastic echter en dit is wel een feit: mijn HTC zal een keer of 10-15 keer gevallen zijn de afgelopen jaren en de kunststof delen hebben dit minder goed doorstaan dan de aluminium delen. Ik ben hierdoor van mening dat aluminium wel degelijker zorgt voor een robuust design dan plastic en voor mij speelt dit dus zeker mee in de keuze voor een telefoon (is echter geen showstopper!).

Op dit moment ben ik zelf aan het kijken naar een leuke chinees, heb mijn oog laten vallen op een Jiayu G4 of een Star S5, echter zie op dit moment door de bomen het bos nog niet er zijn zo veel van die goedkope chinezen dat ik me vooral focus op de ervaringen hier van mede tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_Dain schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:24:
Hoe kan jij stellen dat die modellen niet interessant of bijzonder zijn? Dat jij deze modellen niet interessant vindt, tja, dat moet jij weten, maar dat betekent niet dat iemand anders deze modellen misschien rete interessant kan vinden. Modellen zijn niet interessant!= feit, maar mening, echter jij presenteert het als een feit, daar ga je dus semantisch de fout in en dat is denk ik wat Flowdesign je ook duidelijk probeert te maken.

Door zo te formuleren, komt je boodschap, die inhoudelijk best zinvol kan zijn, betweterig en arrogant over.
Als je op zo'n manier iedereen z'n forumposts gaat lezen en interpreteren ben je behoorlijk vreemd bezig. Het lijkt me dat ik niet overal "mijn mening" of "ik vind" bij moet zetten om te laten zien dat het een mening is? Iedereen die bij z'n volle verstand is kan toch wel bedenken dat, wanneer ik zeg dat die telefoons "gewoonweg niet interessant zijn", dit mijn mening is en geen wetenschappelijk bewezen feit?
ontopic;
Ik denk niet negatief over plastic echter en dit is wel een feit: mijn HTC zal een keer of 10-15 keer gevallen zijn de afgelopen jaren en de kunststof delen hebben dit minder goed doorstaan dan de aluminium delen. Ik ben hierdoor van mening dat aluminium wel degelijker zorgt voor een robuust design dan plastic en voor mij speelt dit dus zeker mee in de keuze voor een telefoon (is echter geen showstopper!).
Met de ervaring van slechts een enkel model kan je moeilijk de afweging van aluminium versus plastic maken. Op basis daarvan is global warming ook onzin omdat het smelten van het ijsblokje in mijn cola het colapeil niet liet stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk zou je moeten zeggen ik vind, maar ik moet toegeven daar hou ik me ook niet altijd aan. Maar meeste wat hier wat gepost is subjectief.

Ik heb trouwens een HTC gehad van aluminium namelijk de HTC Desire HD en een van 80% plastic maar wel paar stukjes aluminium, de HTC Evo 3D.

Wat mij betreft maakt het geen zak uit of men aluminium gebruikt of plastic, mijn huidige telefoon de Huawei Honor 2 is ook van plastic en ik vind echt niet dat het dan van mindere kwaliteit is, maja aluminium ziet wel luxere uit.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb bij "Tinydeal" een zopo zp980 gekocht een paar weken geleden. Alles zat keurig verpakt, en de telefoon deed het prima de eerste 2 uurtjes.
Totdat ik gebeld werd, en na dat ik ophing, blokkerde hij meteen en deed niets meer.
Met resette liet ie een android poppetje op rug zien met uitroepteken in rood driehoekje boven open buik.

Hier in Holland wilde niemand helpen, omdat het een Chinees merk was, en heb het hier op het forum ook gemeld, en zou waarschijnlijk een soft/hardwhere probleem zijn. Dus mail naar Tinydeal gestuurd, met filmpje en foto's van het probleem.
Ik moest hem terug sturen, en ze zouden hem nakijken (25,00 euro transport)
Na veel heen en weer mailen, zou het een paar weken gaan duren, en ik vertouwde het niet meer, en heb om een nieuwe gevraagt. Dat kon maar moest 15% bij betalen. Dat dus ook weer gedaan (40,47 euro) En hou m'n hart vast, of alles het nu WEL gaat doen.......

Nou is mijn vraag ;
Kan ik gewoon m'n SIM kaart in de nieuwe zopo doen, of ligt daar het probleem, dat er eerst het een en ander veranderd moet worden. (ik lees hier over ROM en dat je eerst abb's moet downloaden) Geen winkel of bedrijf hier in de buurt helpt je ermee.
Ik heb een los abbonnement van "tele 2"
En waarom kunnen er 2 SIM kaartjes in (2 maten) en moet dat ook??
Ik twijfel nu aan alles, en een hoop "gedoe" erbij.
Zijn er meer mensen met deze problemen, en is de zopo zp980 een "misser"??

vr.gr. Ineke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tsurany schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:03:

Met de ervaring van slechts een enkel model kan je moeilijk de afweging van aluminium versus plastic maken. Op basis daarvan is global warming ook onzin omdat het smelten van het ijsblokje in mijn cola het colapeil niet liet stijgen.
Dude, one word: LANDijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Ik prefereer toch plastic boven aluminium. Aluminium telefoons zien er natuurlijk heel leuk en aardig uit, maar uit eigen ervaring komen er toch heel snel krassen op. En zoals hierboven aangegeven is deuken ze ook snel.

Plastic krast echt veel moeilijker, en gaat bijna nooit kapot als je het laat vallen. En natuurlijk geen deukjes. Dat is in ieder geval mijn ervaring met enkele, voornamelijk Samsung plastic-fantastic phones.

En dit stukje text is zeker waar:
Je hebt grofweg drie soorten recepten die in China gebruikt worden. Je hebt de kloons waar vaak prima hardware in zit maar waarvan het uiterlijk tot op de milimeter nauwkeurig gejat is van bekende merken. Vervolgens heb je de standaard recepten waar ze gewoon de standaard moderne hardware in een simpele behuizing gestopt hebben. En dan heb je als laatste de telefoons waarbij merken een unieker ontwerp hebben, een andere keuze hebben gemaakt dan andere fabrikanten of zich op meer punten willen onderscheiden en een beter product willen afleveren dan de standaard. Merken zoals Umi, Zopo, JiaYu en iOcean pogen dit te doen. Deze telefoons zijn duurder doordat het geen standaard recept is maar voor wie het interesseert bieden ze wel bepaalde unieke eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:31:
Hallo,
Ik heb bij "Tinydeal" een zopo zp980 gekocht een paar weken geleden. Alles zat keurig verpakt, en de telefoon deed het prima de eerste 2 uurtjes.
Totdat ik gebeld werd, en na dat ik ophing, blokkerde hij meteen en deed niets meer.
Met resette liet ie een android poppetje op rug zien met uitroepteken in rood driehoekje boven open buik.

Hier in Holland wilde niemand helpen, omdat het een Chinees merk was, en heb het hier op het forum ook gemeld, en zou waarschijnlijk een soft/hardwhere probleem zijn. Dus mail naar Tinydeal gestuurd, met filmpje en foto's van het probleem.
Ik moest hem terug sturen, en ze zouden hem nakijken (25,00 euro transport)
Na veel heen en weer mailen, zou het een paar weken gaan duren, en ik vertouwde het niet meer, en heb om een nieuwe gevraagt. Dat kon maar moest 15% bij betalen. Dat dus ook weer gedaan (40,47 euro) En hou m'n hart vast, of alles het nu WEL gaat doen.......

Nou is mijn vraag ;
Kan ik gewoon m'n SIM kaart in de nieuwe zopo doen, of ligt daar het probleem, dat er eerst het een en ander veranderd moet worden. (ik lees hier over ROM en dat je eerst abb's moet downloaden) Geen winkel of bedrijf hier in de buurt helpt je ermee.

vr.gr. Ineke
Hey Ineke, als ik je verhaal zo lees is het eerste dat in me opkomt dat jij niet de geschikte consument bent voor een telefoon uit China. De meeste van die dingen vereisen nou eenmaal enige kennis en aanpassingen alvorens ze naar behoren functioneren. Hier staat dan tegenover dat ze maar een fractie van de "Westerse" merken kosten. Als ik in jouw situatie was geweest had ik mijn geld terug gevraagd, een eventueel klein verlies geïncasseerd en een toestel hier in Nederland, met Nederlandse support, gehaald.

Aangezien dit geen optie meer is en je een nieuw toestel onderweg hebt, zou ik even het functioneren van dat toestel afwachten. Heb je het oude "defecte" toestel nog? Grote kans dat het probleem voor een beetje ervaren Tweaker in 30 minuten opgelost is dus als je je oude toestel hier verkoopt kun je een groot gedeelte van je verlies opvangen. De telefoon is zeker nog geld waard, want iemand die hem zo fixt heeft voor weinig geld een goede telefoon. :)

Hou ons even op de hoogte van de werking van het nieuwe toestel!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor berichtje, maar oude telefoon is terug.
Ik denk idd dat ik té snel gekocht heb.
Ik ga eerst uitzoeken hoe ik het kan fixen.
Ik blijf hier alles goed lezen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:31:
Nou is mijn vraag ;
Ja, dat kan gewoon. De telefoon komt gebruiksklaar uit de fabriek. Jouw probleem heeft niks te maken met jouw handelen maar is een software of hardware probleem met de telefoon zelf.
Nee, moet absoluut niet. Het idee is dat je er twee simkaarten in kan doen zodat de telefoon met twee telefoonnummers werkt. Maar als jij er een enkele simkaart in doet mag dat geen effect hebben op de werking van de telefoon. Hij moet het gewoon doen.

vr.gr. Ineke
Ik zou de Zopo ZP980 geen misser noemen, jij hebt gewoon pech gehad met een model dat defect is (geraakt). Het is gewoon een geval van typische pech dat het net jou overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:52

Zenix

BOE!

LamSchaap schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:28:
Ik ben gisteren naar de showroom van Cubot geweest hier in Shenzhen. Waar met enkele telefoons heb mogen spelen. En was zeer onder de indruk van GT99. Draait gewoon clean android(maar toch ga ik die chinese apps installeren :+) . Mooi scherm en de camera kwaliteits zeer goed voor budgetphone! Dus heb er meteen eentje gekocht om te "testen" voor 790 yuan (95 euro). Vandaag ga ik kijk hoe de telefoon werkt in de pratijk. Ik laat het jullie nog wel weten. ;)
Mooie prijs! Ben benieuwd naar je ervaringen, mijn cubot is ook onderweg.
Zat er ook een screen protector bij? Of een case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:46:
Bedankt voor berichtje, maar oude telefoon is terug.
Ik denk idd dat ik té snel gekocht heb.
Ik ga eerst uitzoeken hoe ik het kan fixen.
Ik blijf hier alles goed lezen..........
Heb je de accu er al een keer uitgehaald voor een paar minuten en weer erin gedaan?

Zopo zou volgens mij wel een instructie moeten kunnen geven om dit op te kunnen lossen.

Of je kunt hier een topic openen, beschrijf het probleem (Engels) en misschien weet iemand de oplossing :)
http://forum.zopomobilesh...orumdisplay&fid=53&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:21:
[...]

Heb je de accu er al een keer uitgehaald voor een paar minuten en weer erin gedaan?

Zopo zou volgens mij wel een instructie moeten kunnen geven om dit op te kunnen lossen.

Of je kunt hier een topic openen, beschrijf het probleem (Engels) en misschien weet iemand de oplossing :)
http://forum.zopomobilesh...orumdisplay&fid=53&page=1
Hij (de kapotte) is al weer terug in China.
Er is nu een nieuwe onderweg....... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvangenugten
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:43
Een voorbeeld kan zijn: stel je smartphone heeft een waarde van $194/€150 en je pakketje wordt gecontroleerd en er tussen uitgehaald dan betaal je dus €13 inklaringskosten plus 21% BTW over de waarde in dit geval €150. (150x1,21+13=194.50) in dit geval ben je dus in totaal €194.50 kwijt. Maar de praktijk leert dat de meeste shops (soms standaard) een lager bedrag invullen of de douane een schatting maakt, en dat er meestal rond de 20-40 euro bij KAN komen
Ik vindt een foutje in deze. Je stelt dat er 21% BTW betaald moet worden over 150,00.
Ik denk eerder €13,00 inklaringskosten + 0,21 * 150 = 13 + 31,50 = 44,50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
svenvangenugten schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:40:
[...]

Ik vindt een foutje in deze. Je stelt dat er 21% BTW betaald moet worden over 150,00.
Ik denk eerder €13,00 inklaringskosten + 0,21 * 150 = 13 + 31,50 = 44,50 euro.
Koekoek, ben je al wakker? :')

Hoeveel is 150 + 44,50?
Gokje: 194,50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:59:
[...]
Als je even het andere topic checked, daar zijn meerdere klachten over merimobiles.

Een waarschuwing lijkt me dus op zijn plaats.
Ik heb geen klacht over MeriMobiles. In dit topic werd door een user aanbevolen Merimobiles op de zwarte lijst te zetten en dat in de beginpost aan te passen. Dat vind ik te ver gaan, aangezien het contact bij mij wel uitstekend verloopt. Een waarschuwing is misschien wel op zijn plaats.

@Poema: Wat is lang? Ik heb de telefoon op 4 juni besteld en op 14 juni is hij pas verzonden (tracking code ontvangen). Tel daar nog eens minimaal 14 dagen bij op en je komt uit op ruim 3 weken van bestelling tot levering. Als ik zo de ervaringen lees anderen dan is de gemiddelde wachttijd wel 3 a 4 weken.

[ Voor 10% gewijzigd door dbzdragon op 20-06-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dbzdragon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:33:
[...]

Ik heb geen klacht over MeriMobiles. In dit topic werd door een user aanbevolen Merimobiles op de zwarte lijst te zetten en dat in de beginpost aan te passen. Dat vind ik te ver gaan, aangezien het contact bij mij wel uitstekend verloopt.

@Poema: Wat is lang? Ik heb de telefoon op 4 juni besteld en op 14 juni is hij pas verzonden (tracking code ontvangen). Tel daar nog eens minimaal 14 dagen bij en je komt uit op ruim 3 weken van bestelling tot levering. Ik denk dat je iets te ongeduldig bent. Of vergis ik me?
Niet op de zwarte lijst, maar uit de reguliere webshop-lijst.
1 positieve ervaring zegt natuurlijk niet zo veel..
Overigens is 10 dagen tot het ontvangen van je tracking code relatief lang.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 20-06-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk zien we hier voor het merendeel smartphones voorbij komen met MTK6589 erin.
Een tijdje geleden had iemand het hier over een Lenove A830 en dit heeft m'n nieuwsgierigheid wel weten te prikkelen.

Op de Chinese site van Lenovo staan een vrij uitgebreid gamma aan smartphones waarvan ik nog nooit had gehoord: Ideaphone A7xx-A8xx, S7xx-S8xx, K8xx-9xx etc. om toch bij de vergelijkbare higher end toestellen te blijven.

In de A en S series zit de MTK6589 aan boord, maar als je naar de K series kijkt, zit je met totaal iets anders:
De K860i heeft een quadcore Samsung Exynos 4412 1.4Ghz aan boord.
De K900 is gebouwd rond een Intel Atom Z2580
De met een MTK6589 uitgeruste S920 lijkt me ook wel een interessant toestel.

Het lijkt erop dat wanneer je je budget met 100$ verhoogt voor zo'n China phone je in een high end segment zit waar je in Europa met gemak 450,- à 650,- EUR voor mag neertellen.

Qua bouwkwaliteit en afwerking zit je zeker meer in de richting van HTC/Samsung/Apple etc?

Het lijkt me dan eigenlijk nog een goed idee om m'n Samsung Omnia i8700 (WP) en LG Optimus 2X (Android) te verkopen ipv ze in de kast te laten liggen als reserve toestel of ter afwisseling en dan een beetje bijleggen en zo'n chinese te bestellen? De prijzen variëren tss 298,- en 329,- USD. De K900 is het duurste model en is te vinden voor prijzen tussen 550,- en 600,- USD.

Is er iemand die al ervaringen heeft met Lenovo of hoger genoemde modellen? Zijn er nog andere fabrikanten die qua bouw en afwerking in een hoger (prijs)segment zitten buiten de bekende brands die we hier tegen woekerprijzen kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Als je in het iets duurdere Chinese segment wil shoppen, dan is zo'n beetje alles van Lenovo, Huawei en Oppo wel interessant. Bouwkwaliteit lijkt me voor alle drie deze merken meer dan prima idd :)

Pagina: 1 ... 51 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.