Wie heeft er al een paar maanden een Chinees toestel en kan wat zeggen over de kwaliteit? Vergeleken met een ander toestel wat je hebt gehad (bijvoorbeeld Sony, Samsung, HTC)
Ik heb zelf een Samsung Note achtig model gekocht dat een dagaanbieding was. Het type is i9100 en een merk heeft het volgens mij niet. Na een aantal maanden gebruik vind ik een aantal dingen goed en een aantal dingen slecht.
+ Telefoon werkt snel
+ 130 euro is gewoon geen geld voor zo'n toestel
+ Goede accu, 2e meegeleverde accu nog niet gebruikt
+ Telefoon (plastic en glas) ziet er nog ongeschonden uit na een aantal maanden
- Hoesje is van slechte kwaliteit (Samsung achtig klaphoesje dat vast zit aan achterkant. Na een aantal maanden is het "leer" op de rand op sommige plaatsen versleten en komt het karton dat er in zit er doorheen.
- Op het hoesje staat Galaxy Note (had niet eens in de gaten dat ik het een echte kloon was, leek me gewoon een fijn groot toestel. Een beetje onzinnig om typenummers van Samsung over te nemen. Het voordeel is wel dat ik daardoor denk ik gewoon een ander hoesje op ebay kan scoren waar je niet het karton doorheen ziet

).
- Luidspreker maakt slecht conact. Ik heb hem maar op trillen gezet dan hoor en voel ik hem altijd wel. Bij spelletjes of radio moet ik er soms een tik opgeven als er geen geluid uit komt. Eens kijken of ik iemand kan vinden die dat durft te solderen, zelf denk ik dat ik het alleen maar verder kapot maak als ik dat ga proberen maar volgens mij is het vrij simpel voor iemand die dat een beetje kan.
- Originele lader is met een knal aan zijn einde gekomen, gebruik nu een lader van een Sony toestel dat ik nog had liggen. Opladen duurt erg lang (met originele lader duurde het ook lang).
Ik zou zeker wel weer een Chinese telefoon aanschaffen als opvolger, maar niet meer een dagaanbieding. Ik denk dat de "bekende Chinezen" beter zijn, misschien niet op het niveau van een Samsung maar ook niet veel slechter.
[
Voor 27% gewijzigd door
Marzman op 16-06-2013 13:02
]