Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
De Zopo C3 is volgende week bij pandawill in voorraad;

Dear customer,
Good day, Thanks for your message, Zopo C3 not in stock now
we will restock it in next week , please kindly wait
thanks for your support to pandawill,have a nice day !
Best Regards
Jennifer

We gaan weer even verder twijfelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:02:
[...]

Stuk meer vertrouwen in Broadcom can Mediatek. Ook gelijk NFC en Glonass.
Glonass is wel handig inderdaad want zo heb je nog meer satellieten tot je beschikking dan wanneer je alleen GPS hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:09:
[...]

Glonass is wel handig inderdaad want zo heb je nog meer satellieten tot je beschikking dan wanneer je alleen GPS hebt.
Glonass is naar mijn mening vrij nutteloos mits er een goede GPS chip in zit. Echter het gemis aan het goede GPS chip maakt helaas Glonass vrij noodzakelijk.

Met GPS kan je een nauwkeurigheid van een meter of twee zonder problemen halen en is een snelle fix van enkele seconden ook geen probleem. Enkel Mediatek schijnt dit maar niet voor elkaar te krijgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Of zou mediatek de GPS maar beschouwen als een gadget?
En zich meer storten op de ontwikkeling van meer cores want dat zien de klanten graag liefst 4 of meer.
Wel dat GPS ook een belangrijk ding is mi.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediatek maakt toch zelf ook gps-apparatuur naast hardware Socs voor in smartphones?
ik denk dat de standaard instellingen gewoon ingesteld staan voor China, en het daar ook redelijk werkt.

aan ons de taak om de Gps chip te tweaken en aan te passen naar Europese data.
er lopen genoeg mensen rond te schreeuwen dat de GPS het niet doet maar als ze er zelf ook niks aan hebben gedaan om het werkend te krijgen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GPS heeft nu niet echt continent specifieke instellingen waardoor het in China anders zou werken dan in Nederland.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:50:
GPS heeft nu niet echt continent specifieke instellingen waardoor het in China anders zou werken dan in Nederland.
Maar toch vreemd dat sommige apps de mediatek gps sneller laten fixen.

Maar zou het ook nog toestel specifiek zijn dat bv de zoppo beter&sneller fixt als bv de Umi

[ Voor 14% gewijzigd door Supertip op 14-06-2013 13:22 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk is het toestel specifiek, het is immers de combinatie van GPS chip en antenne, dat laatste verschilt per toestel. Die fixes zijn niet anders dan een andere NTP server kiezen, dat is gewoon synchroniseren met een andere tijdserver. Kan helpen maar gaat een slechte GPS niet opeens upgraden naar een goede GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

Ik keek even rond bij een zes, zeven goede chinese webshops voor de iOcean X7 Elite. Veel hebben hem nog niet op pre-order staan, maar degene die ze hebben, vragen allemaal $299. Dat vind ik toch nét iets te duur. OK de X7 Elite is een mooie verbetering van een al-behoorlijk-vette smartphone, maar voor dat geld kan je al nagenoeg smartphones met Snapdragons en Kraits regelen (nexus 4's, Xiaomi's).

En hoewel de MT6589T op veel fronten prima is, haalt hij het niet tegenover de Qualcomms, zeker als performance, GPS en WiFi een punt gaan worden.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03
XanderDrake schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:30:
vragen allemaal $299. Dat vind ik toch nét iets te duur. OK de X7 Elite is een mooie verbetering van een al-behoorlijk-vette smartphone, maar voor dat geld kan je al nagenoeg smartphones met Snapdragons en Kraits regelen (nexus 4's, Xiaomi's).
$300 is ongeveer €225
Als je pech hebt komt er nog 40 euro importkosten bij, zit je op €265
Voor €349 kan ik een Nexus 4 8GB uit Duitsland voor je leveren.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

FlowDesign schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:36:
[...]

$300 is ongeveer €225
Of uit de VS waar de 8gb standaard $299 kost? Dan heb je exact dezelfde douane perikelen en kosten als vanuit China.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:50:
wat wel eens kan werken:

NTP-servers in /system/etc/gps.conf veranderen
A-GPS aanzetten via MobileUncleMTKtools
EPO - aanzetten via MobileUncleMTKtools
in de map 'data/misc/mtkgps.dat' verwijderden
en daarna via YGPS te testen of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A-GPS en EPO kan je gewoon via locatie instellingen aanzetten, heb je MobileUncles niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
XanderDrake schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:40:
[...]

Of uit de VS waar de 8gb standaard $299 kost? Dan heb je exact dezelfde douane perikelen en kosten als vanuit China.
Kun je op de Amerikaanse Play Store zo'n ding bestellen en in Nederland af laten leveren dan of moet je daar een truc voor uithalen?
Overigens geldt volgens mij de Amerikaanse garantie niet in Nederland.
Als je kijkt in de garantieboekjes van Nexus producten van LG en Samsung dan staat er in dat de garantie in heel de EU geldt wanneer het gekocht is in de EU door een door hen goedgekeurde verkoper (in dit geval Google Duitsland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tsurany schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:14:
[...]

Glonass is naar mijn mening vrij nutteloos mits er een goede GPS chip in zit. Echter het gemis aan het goede GPS chip maakt helaas Glonass vrij noodzakelijk.
Hopelijk komt er vanaf 2014 ook snel ondersteuning voor Galileo :)
http://www.esa.int/Our_Activities/Navigation

Voor consumenten tot op 1 meter nauwkeurig, GPS 'slechts' 4 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Weet men hier misschien ook of er gewone fysieke, niet (alleen) webwinkels zijn die universele smartphone hoesjes/etuis verkopen? Liefst in een aantal verschillende maten/uitvoeringen?

Bij de Hema en Bruna en Blokker en nog een andere winkel hier in't durp is het alleen maar iZooi (en evt. ook Galaxyzooi) wat de klok slaat. Niemand die daar blijkbaar op het idee komt dat er ook nog andere merken/modellen zijn waar iets universeels een goede uitbreiding van het assortiment voor zou zijn. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:25:
Weet men hier misschien ook of er gewone fysieke, niet (alleen) webwinkels zijn die universele smartphone hoesjes/etuis verkopen? Liefst in een aantal verschillende maten/uitvoeringen?

Bij de Hema en Bruna en Blokker en nog een andere winkel hier in't durp is het alleen maar iZooi (en evt. ook Galaxyzooi) wat de klok slaat. Niemand die daar blijkbaar op het idee komt dat er ook nog andere merken/modellen zijn waar iets universeels een goede uitbreiding van het assortiment voor zou zijn. |:(
zijn er meer als genoeg. Ik heb mijn hoesje bij ortel gekocht. Wel leer en 20 euro

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Als je nou ff uit je dorp komt en de gemiddelde stad in rijdt, dan zul je zien dat er vele aantallen kleine zaakjes zijn die talloze accessoires voor allerlei mobieltjes verkopen. Ook universeel spul. In sommige steden heb je ook winkels van Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:13
Sinds 2 weken gebruik ik een chinese Star Note 2 die heel goed bevalt. Alleen de radio app : FM Radio, doet het niet. nu heb ik tuneln gedownload, maar die maakt verbinding via wifi om te kunnen werken. Verder kan ik in de play store niets vinden.
Weet iemand waar en welke app ik zou kunnen gebruiken om een Fm radio app te kunnen gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
FlowDesign schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:36:
[...]

$300 is ongeveer €225
Twee weken geleden kocht ik via Alixpress een toestel. Na de koop kreeg ik van die partij de vraag, of het bedrag wat men aan moest geven tav de waarde van de inhoud, toereikend was met 50 dollar. Dit heb ik bevestigd. Hierdoor kwamen de douane kosten niet op 40, maar op 26 euro.
Misschien is dit een tip voor jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aloysxda schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:44:
[...]

Twee weken geleden kocht ik via Alixpress een toestel. Na de koop kreeg ik van die partij de vraag, of het bedrag wat men aan moest geven tav de waarde van de inhoud, toereikend was met 50 dollar. Dit heb ik bevestigd. Hierdoor kwamen de douane kosten niet op 40, maar op 26 euro.
Is een tip nog wel een tip als het algemene kennis is? Vragen... vragen...

Niet geheel ontoevallig kreeg ik vandaag een pakketje uit China binnen, geleverd door DHL, waarop een waarde van $20 stond, ik hoefde dus helemaal niks te betalen ;)

Dus een tip voor jou: Laat er een bedrag op schrijven van hooguit €22,- dan betaal je als je geluk hebt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb net mijn THL W100 binnen, eerste indruk is top!
Er mankeert tot nu toe nog niks aan.
Heb ook niet hoeven bijbetalen aan belasting, plus extra hoesje en cover waar ik geen recht op had, Pandawill goede service! 21 mei besteld met China Post.
Als iemand vragen heeft hoor ik het wel.
Vergeleken met mijn oude Gio is hij in alles beter.
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/7j7to8vbj/IMG_0556.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Soldaatje schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:10:
Heb ook niet hoeven bijbetalen aan belasting, plus extra hoesje en cover waar ik geen recht op had, Pandawill goede service! 21 mei besteld met China Post.
[afbeelding]
Gefeliciteerd met je aankoop. Deze ziet er inderdaar heel compleet en up to date uit. Hou even in de gaten dat je sommige apps niet op je geheugenkaart installeerd. Dit kun je instellen.
Ik heb hier behoorlijk mee zitten puzzelen voordat ik daar achter kwam, want dan maakt de app geen widget, die je later wilt gebruiken. Bijvoorbeeld colornote.
Veel plezier met je speeltje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Aloysxda schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:24:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop. Deze ziet er inderdaar heel compleet en up to date uit. Hou even in de gaten dat je sommige apps niet op je geheugenkaart installeerd. Dit kun je instellen.
Ik heb hier behoorlijk mee zitten puzzelen voordat ik daar achter kwam, want dan maakt de app geen widget, die je later wilt gebruiken. Bijvoorbeeld colornote.
Veel plezier met je speeltje _/-\o_
Ok, thanks! Ik had de instelling al gevonden maar dat van die widget wist ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje: Het is gewoonweg belachelijk, €130 voor quadcore met 2 batterijen, hoesjes en protector.
Ik ben wel geïnteresseerd om uw bevindingen te weten over de batterijduur en gps (ik weet het, dat zijn de 2 meest voorkomende), en ook hoe comfortabel het is om te lezen op dat scherm met die resolutie.
(ik zoek iets om ebooks te lezen op de trein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Hebben jullie Halo van Paranoid Android al gezien? :)

YouTube: Paranoid Android's HALO - Overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Aloysxda schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:44:
[...]

FlowDesign schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:53:
[...]

Is een tip nog wel een tip als het algemene kennis is? Vragen... vragen...

Niet geheel ontoevallig kreeg ik vandaag een pakketje uit China binnen, geleverd door DHL, waarop een waarde van $20 stond, ik hoefde dus helemaal niks te betalen ;)

Dus een tip voor jou: Laat er een bedrag op schrijven van hooguit €22,- dan betaal je als je geluk hebt niks.
Ik vraag me af of Tweakers blij is met het propageren van dit soort adviezen. Ik spreek jullie hier niet persoonlijk op aan, maar ik zie het steeds vaker gebeuren op dit forum. Een ander bedrag op de verpakking laten noteren die veel lager is dan de werkelijk betaalde prijs om zo belastingen te omzeilen is frauderen en dus strafbaar. Daar is Tweakers niet voor. Als ik dan ook nog eens lees dat sommigen hier rond de 15 jaar oud zijn, dan vind ik dat we het goede voorbeeld moeten geven en ze erop wijzen dat ze een strafblad kunnen oplopen. Dus mensen, think twice or you'll pay a very big price.

[ Voor 17% gewijzigd door dbzdragon op 14-06-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
dbzdragon schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:12:
[...]

Ik vraag me af of Tweakers blij is met het propageren van dit soort adviezen. Ik spreek jou hier niet persoonlijk op aan, maar ik zie het steeds vaker gebeuren op dit forum. Een ander bedrag op de verpakking laten noteren die veel lager is dan de werkelijk betaalde prijs om zo belastingen te omzeilen is frauderen en dus strafbaar. Daar is Tweakers niet voor. Als ik dan ook nog eens lees dat sommigen hier rond de 15 jaar oud zijn, dan vind ik dat we het goede voorbeeld moeten geven en ze erop wijzen dat ze een strafblad kunnen oplopen. Dus mensen, think twice or you'll pay a very big price.
Ach je. Als google en Apple belasting ontduiken en amsterdam gebruiken voor doorsluisen van mijarden dollars, waarom zou ik in godsnaam zorgen maken voor een paar tinetjes!! Belastinggeld gaat toch naar griekenland en straks cyprus en vergeet de banken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Faris schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:30:
[...]
Ach je. Als google en Apple belasting ontduiken en amsterdam gebruiken voor doorsluisen van mijarden dollars, waarom zou ik in godsnaam zorgen maken voor een paar tinetjes!! Belastinggeld gaat toch naar griekenland en straks cyprus en vergeet de banken niet.
Dat zijn politieke discussies die hier niet thuishoren. Feit blijft dat je de wet overtreedt als je fraudeert bij de douane. En als je gepakt wordt voor fraude, dan blijft het echt niet bij die paar tientjes.

EDIT: Voor jouw informatie. Apple en Google ontduiken de wet niet, maar omzeilen deze. Omzeilen is niet strafbaar, ontduiken wel. Ze hebben legale wegen gevonden via belastingverdragen die hen mogelijkheien bood minder belasting te betalen dan hun "fair share". Dit is dan een morele en politieke issue en geen wettelijke overtreding. Het opgeven van een lager bedrag om importheffingen te omzeilen is wel een wettelijke overtreding.

[ Voor 27% gewijzigd door dbzdragon op 14-06-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
Ik ben nu in Shenzhen, China... Beetje rond te kijken naar leuke telefoon voor erbij.
Heb beetje rond gekeken maar ik vind die 5" telefoons te groot maar ik zoek eigenlijk leuke 4" a 4.5" telefoon met hoge resolutie resolutie(1280*720). Maar hier nog niet echt kunnen vinden.
Ik wil morgen naar Huaqiangbei(smartphone markt) gaan. En opzoek naar leuke telefoon. Wat raden jullie mij aan?

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
LamSchaap schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:11:
Ik ben nu in Shenzhen, China... Beetje rond te kijken naar leuke telefoon voor erbij.
Heb beetje rond gekeken maar ik vind die 5" telefoons te groot maar ik zoek eigenlijk leuke 4" a 4.5" telefoon met hoge resolutie resolutie(1280*720). Maar hier nog niet echt kunnen vinden.
Ik wil morgen naar Huaqiangbei(smartphone markt) gaan. En opzoek naar leuke telefoon. Wat raden jullie mij aan?
Goed op te passen met wat je koopt, en de prijs kan tegenvallen.
Chinezen kopen hem daarom vaak online er is hier al een draadje over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-08 11:59
LamSchaap schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:11:
Kijk en speel daar een beetje rond, al hoewel het daar ontzettend groot is. Pas op dat de start prijzen die ze geven velen malen hoger zijn, ik raad je aan om goed af te dingen :)

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siefat schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:19:
[...]

Kijk en speel daar een beetje rond, al hoewel het daar ontzettend groot is. Pas op dat de start prijzen die ze geven velen malen hoger zijn, ik raad je aan om goed af te dingen :)
In Nederland zijn de online prijzen toch ook vaak lagere dan offline, dus zo vreemd is dat niet.

Je moet natuurlijk afdingen, maar je moet je wel realiseren dat die verkopers het niet voor hetzelfde geld zullen verkopen als op Amazon.cn of Taobao en je dus wel wat duurdere uit zult zijn.

Ik zelf bestel alles online als ik in China ben, ik bestel zelfs TPU hoesjes online, veel beter dan moeten afdingen voor een TPU hoesje wat ik voor hetzelfde geld online bestel en bezorg krijg.

Maar offline liggen de prijzen inderdaad een stuk hoger, 30% hoger zal niet vreemd zijn.

Andere probleem is ga die iocean of jiayu maar vinden offline, dat is net een speld in een hooiberg zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

keuze beperkt tot 2, Zopo C3 valt af vanvwege 1GB geheugen

1. UMI X2 MTK6589T Quad Core Android 4.1 2GB RAM 32G ROM 3G GPS 5.0 Inch IPS OGS Screen Smart

2. iocean X7 Elite Smartphone MTK6589T 1.5GHz 2G 32G 5.0 Inch 1080P FHD Screen Android 4.2 White

nu is de vraag,

welke mobiel is beter? umi ziet er beter uit
op welke shop bestellen? (panda,ante of ergens anders)
welke vervoer?
hongkong,singapore swiss post

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NVT schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:10:

1. UMI X2 MTK6589T Quad Core Android 4.1 2GB RAM 32G ROM 3G GPS 5.0 Inch IPS OGS Screen Smart

2. iocean X7 Elite Smartphone MTK6589T 1.5GHz 2G 32G 5.0 Inch 1080P FHD Screen Android 4.2 White

nu is de vraag,

welke vervoer?
Het wordt wel eens vaker gezegd, maar hierbij nogmaals: het is hier geen Helpmij.nl forum.
"Beter" is ook niet echt concreet.
Aantal batterij-mah, design, prijs-kwalitiet verhouding, wat bedoel je?
Lees je even in in het verschil tussen de verzendingen en webwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:15
[afbeelding]
Geweldig... prijs is goed, maar de camera schijnt niet al te best (korrelige foto's) te zijn zie ik in andere reviews. Kun je daar iets over zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Laatst online: 17-09 20:54
NVT schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:10:

nu is de vraag,

welke vervoer?
Volgens mij moet je eerst maar eens goed onderzoeken of de toestellen ook echt leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

dutchgio schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:35:
[...]

Het wordt wel eens vaker gezegd, maar hierbij nogmaals: het is hier geen Helpmij.nl forum.
"Beter" is ook niet echt concreet.
Aantal batterij-mah, design, prijs-kwalitiet verhouding, wat bedoel je?
Lees je even in in het verschil tussen de verzendingen en webwinkels.
bedankt voor je antwoord,

beter in de zin van

support, updates, custom rom prijs-kwalitiet verhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

partyondude schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:47:
[...]

Volgens mij moet je eerst maar eens goed onderzoeken of de toestellen ook echt leverbaar zijn.
op dit moment beide toestellen nog nergens op voorraad helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NVT schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:50:
[...]

beter in de zin van

support, updates, custom rom prijs-kwalitiet verhouding
Ik had zelf de youth versie van de Umi x2 besteld, maar het wachten duurde me te lang.
Gecancelled bij pandawill en binnen 12 uur het geld netjes teruggestort.
Vervolgens op Antelife de iOcean besteld.
Die is nu onderweg.
Support en updates is afwachten. Beiden hebben tot nu toe een software-update geleverd, maar of het in de toekomst ook mogelijk wordt om android-versie-updates uit te voeren door een software update is nog maar de vraag.
Qua prijs kun je gewoon voor de goedkoopste kiezen. Specificaties zijn zo goed als gellijk, op de batterijduur na. Over het design valt nog te twisten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

dutchgio schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:37:
[...]

Ik had zelf de youth versie van de Umi x2 besteld, maar het wachten duurde me te lang.
Gecancelled bij pandawill en binnen 12 uur het geld netjes teruggestort.
Vervolgens op Antelife de iOcean besteld.
Die is nu onderweg.
Support en updates is afwachten. Beiden hebben tot nu toe een software-update geleverd, maar of het in de toekomst ook mogelijk wordt om android-versie-updates uit te voeren door een software update is nog maar de vraag.
Qua prijs kun je gewoon voor de goedkoopste kiezen. Specificaties zijn zo goed als gellijk, op de batterijduur na. Over het design valt nog te twisten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Ik zit sterk te twijfelen tussen de Umi X2 turbo met 2GB/32GB en de Xiaomi M2A. Die laatste is natuurlijk een stukje kleiner, wat handiger is. Helaas lijkt het scherm van de M2A niet zo mooi te zijn (geen OGS). Ze zijn allebei even duur.

Lastig lastig...

[ Voor 5% gewijzigd door D-TECH op 15-06-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Hoi ik heb ook men C2 sinds gisteren, heb hem gewoon geupdate, maar krijg regelmatig dat men SMS app vastloopt bij het ontvangen van een bericht.

Iemand hier ervaring mee?

Kdacht eerst dat het aan een corrupt ringtone lag, maar hij heeft het dus nu soms nog. Weet totaal niet waar te gaan zoeken naar de fout.

Hij zegt simpelweg, message is gestopt ofzoiets, dan moet ik ok drukken en dan ist weer klaar.

Enige ervaringen met custom roms hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:37:
Ik zit sterk te twijfelen tussen de Umi X2 turbo met 2GB/32GB en de Xiaomi M2A. Die laatste is natuurlijk een stukje kleiner, wat handiger is. Helaas lijkt het scherm van de M2A niet zo mooi te zijn (geen OGS). Ze zijn allebei even duur.

Lastig lastig...
Volgens mij heeft OGS geen invloed of het scherm er goed uit ziet of niet..
De Xiaomi Heeft waarschijnlijk een snellere Soc, van Quallcom, en dus ook een betere gps-ontvangst.
Wel een kleiner scherm, al kan dat ook een voordeel zijn.
Verder draait ie standaard MIUI, wat ik zelf erg fijne roms vindt. (Google er maar eens op)
Design is ook wat origineler, de Umi x2 lijkt vrij veel op het design van Samsung/de galaxy nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Ja, wilde eigenlijk ook voor de Xiaomi gaan, vooral vanwege MIUI (wat ik erg leuk vind).

Dus daarnet besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens is MIUI wel te porten naar andere telefoons, maar dan is het niet geoptimaliseerd, in tegenstelling tot voor de Xiaomi waar MIUI de standaard is. Volgens mij komen er zelfs wekelijks updates voor uit.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 15-06-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
D-TECH schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:14:
Ja, wilde eigenlijk ook voor de Xiaomi gaan, vooral vanwege MIUI (wat ik erg leuk vind).

en waarom de A en niet de S variant? kun je ook zeggen waar je hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

D-TECH schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:14:

wel mooie toestel maar single sim jammer :'( had ik ook waarschijnlijk gedaan als ik geen dual sim toestel nodig had

[ Voor 13% gewijzigd door NVT op 15-06-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
DaBuzzzzz schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:32:
[...]

en waarom de A en niet de S variant? kun je ook zeggen waar je hebt besteld?
Ik zie het voordeel van de snellere processor niet zo, en het scherm was ook wat kleiner.

Gekocht bij ibuygou voor 299 dollar (crazy discount! 5 dollar korting :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:39
De kleinste variant van de XIaomi M2 A/S had een quad core, en de 4,5 inch had een dual core toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
Ik heb vandaag even rond gewandeld bij Huaqiangbei, maar bent toch niet geslaagd. Meeste telefoons wat ik tegen kwam waren te groot 5"> of het waren namaak Samsung's of iPhone's.
Dus nu probeer ik contact te zoeken met de makers van Cubot en ik ben achter gekomen dat er Jiayu store in mijn straat zit. Dus morgen even langs gaan. :)

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Wel ik heb vandaag men Zopo C2 de hele dag liggen te testen,
Gps is prachtig, MTK geen goede GPS??? Deze locked sneller en vooral vele accurater dan mijn Galaxy S duos. Scherm en kleuren zijn ook beter, android loopt lekker na enkele tweaks te doen, andere launcher etc genomen.

Enige nadeel dat ik ondervonden heb is dat ik heeel soms een ghost touch krijg. Dit is al gepost in het Zopo forum hopelijk komen zij met een oplossing :d

Verder een prachtig toestel, mijn slechte ervaring met men Jiayu G3 had me al wat schrik aangejaagd, maar dit is blijkbaar helemaal niet nodig.

Een tevreden MTK gebruiker (voorlopig toch) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wie heeft er al een paar maanden een Chinees toestel en kan wat zeggen over de kwaliteit? Vergeleken met een ander toestel wat je hebt gehad (bijvoorbeeld Sony, Samsung, HTC)

Ik heb zelf een Samsung Note achtig model gekocht dat een dagaanbieding was. Het type is i9100 en een merk heeft het volgens mij niet. Na een aantal maanden gebruik vind ik een aantal dingen goed en een aantal dingen slecht.
+ Telefoon werkt snel
+ 130 euro is gewoon geen geld voor zo'n toestel
+ Goede accu, 2e meegeleverde accu nog niet gebruikt
+ Telefoon (plastic en glas) ziet er nog ongeschonden uit na een aantal maanden
- Hoesje is van slechte kwaliteit (Samsung achtig klaphoesje dat vast zit aan achterkant. Na een aantal maanden is het "leer" op de rand op sommige plaatsen versleten en komt het karton dat er in zit er doorheen.
- Op het hoesje staat Galaxy Note (had niet eens in de gaten dat ik het een echte kloon was, leek me gewoon een fijn groot toestel. Een beetje onzinnig om typenummers van Samsung over te nemen. Het voordeel is wel dat ik daardoor denk ik gewoon een ander hoesje op ebay kan scoren waar je niet het karton doorheen ziet :p ).
- Luidspreker maakt slecht conact. Ik heb hem maar op trillen gezet dan hoor en voel ik hem altijd wel. Bij spelletjes of radio moet ik er soms een tik opgeven als er geen geluid uit komt. Eens kijken of ik iemand kan vinden die dat durft te solderen, zelf denk ik dat ik het alleen maar verder kapot maak als ik dat ga proberen maar volgens mij is het vrij simpel voor iemand die dat een beetje kan.
- Originele lader is met een knal aan zijn einde gekomen, gebruik nu een lader van een Sony toestel dat ik nog had liggen. Opladen duurt erg lang (met originele lader duurde het ook lang).

Ik zou zeker wel weer een Chinese telefoon aanschaffen als opvolger, maar niet meer een dagaanbieding. Ik denk dat de "bekende Chinezen" beter zijn, misschien niet op het niveau van een Samsung maar ook niet veel slechter.

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 16-06-2013 13:02 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 17:22
Helaas heeft, ook die, nog altijd last van ghost touches :(

Toen ik vroeg wanneer ze dit kunnen oplossen kreeg ik geen antwoord meer, denk dus dat het een hardware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:55:
Wie heeft er al een paar maanden een Chinees toestel en kan wat zeggen over de kwaliteit? Vergeleken met een ander toestel wat je hebt gehad (bijvoorbeeld Sony, Samsung, HTC)
Ik bezit sinds eind December 2012 de Huawei Honor 2 en hiervoor had ik een HTC Evo 3D.

Ik had mijn nodige onderzoek gedaan voor ik hem kocht en ik ben eigenlijk hartstikke tevreden over mijn Chinees toestel, loopt lekker snel en stabiel en heeft geen enkele lag.

De bouw kwaliteit is ook gewoon uitstekende, de batterij gaat een stuk langere mee dan mijn oude telefoon, op WiFi en GSM kan ik ongeveer 4 uur scherm tijd krijgen en als ik hem niet gebruik dan gaat hij op standby een dag of vier a vijf mee.

Belangrijk aspect vond ik de camera, ik heb wel een compact camera, maar die vind ik niet handig om snel foto's mee te nemen, dus ik gebruik mijn Huawei Honor 2 veel om foto's mee te maken, op vakantie duw ik mijn vriendin meestal de compact camera in de handen en ik zelf schiet dan wat foto's met mijn smartphone en hij maakt echt hele mooie foto's.

Eerlijk gezegd vind ik Huawei net zo goed als HTC, Samsung enzo, maar wat ik fijn vind aan Huawei is dat de software niet zo bloaten, ja ze hebben nu hun iOS achtige skin zoiets als Miui, maar ze voegen wel handige features toe, je kunt twee walpapers instellen, je hebt profielen enzo en wat ik mooiste eigenlijk vind, ze hebben gewoon een stock Android thema met de stoch vergrendel scherm.

Dus ik heb dat stock Android thema toegepast, Apex launcher en het is helemaal naar mijn smaak ingericht en nu dan ook nog een aparte wallpaper voor het vergrendel scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
[afbeelding]
Ziet er geweldig uit! Die zou ik ook wel 2 willen kopen (één voor mij en één voor een vriend).
Ik heb een paar vragen:

- Is deze in het Nederlands? Zo nee, hoe krijg ik hem in het Nederlands?
- Is Google Apps standaard geïnstalleerd? Zo nee, hoe krijg ik deze erop?
- Hoe is de batterijduur?

Ik heb overigens zelf nu een jaar een Zopo ZP100 in gebruik. Ben er nog altijd érg tevreden over. De batterij gaat lang mee en dual-sim werkt uitstekend. Jammer dat de carkit het nog niet helemaal goed begrijpt. Als ik wil bellen met de carkit moet ik op de telefoon eerst nog kiezen welke sim te gebruiken. Ik ben er nog niet achter hoe ik dit anders in kan stellen.

Hij is een paar keer vastgelopen, maar dat mag geen naam hebben. In de volle zon in spanje (+40C) schakelde hij zichzelf uit bij gebruik. Dit gebeurde een paar dagen achter elkaar. In de tas, dus niet in de zon, geen probleem. Zou dat een beveiliging zijn? Daar kon ie in ieder geval niet goed tegen blijkbaar.

Ben nu wel toe aan iets nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:45

Christiano007

Ich bin der champion

De MT6589T is de opvolger van de xxx89, maar is de GPS dan ook een stuk verbeterd?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De MT6589T is de turbo variant van de MT6589. Je hebt tevens een budget variant die heet de MT6589M.
Verschil tussen de T variant en de normale variant is puur de frequentie van de CPU en de GPU. De M variant is beperkt in camera resolutie, videoresolutie, schermresolutie en frequentie van de GPU waardoor die eigenlijk niet aan te raden is in welke situatie dan ook.

Ik verwacht geen enkel verschil qua GPS, ze hebben volgens mij puur de frequenties omhoog gegooid waardoor hij wat rapper is. Maar er zijn ook genoeg MT6589 toestellen die wel een prima werkende GPS unit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Op mijn chineesje met android 4.2.1, zit een standaard muziek player, waarmee je met de equalizer het geluid kan verbeteren. Om radio te luisteren heb ik tunein geinstalleerd. Deze werkt prima, maar omdat hier geen equalizer in zit is het geluid maar sober. nu heb ik al een paar equalizers geprobeert, maar die hebben geen koppeling met de tunein radio. Zojuist heb ik de denon equalizer geinstalleerd. Deze is met ingebouwde tunein radio. Deze heeft wel een optie om bij luisteren van muziek op mijn apparaat de equalizer te gebruiken, maar niet bij luisteren naar radio.
Kan iemand mij op weg helpen naar een equalizer die werkt bij alle geluid wat uit mijn android komt, en anders in ieder geval instelbaar is bij luisteren naar radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Music Volume EQ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit heeft vrij weinig met Chinese smartphones te maken, zulke vragen kan je beter in een ander Android topic plaatsen. Hier heeft het bijzonder weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Leolinedance schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:38:
[...]
Ik heb overigens zelf nu een jaar een Zopo ZP100 in gebruik. Ben er nog altijd érg tevreden over. De batterij gaat lang mee en dual-sim werkt uitstekend. Jammer dat de carkit het nog niet helemaal goed begrijpt. Als ik wil bellen met de carkit moet ik op de telefoon eerst nog kiezen welke sim te gebruiken. Ik ben er nog niet achter hoe ik dit anders in kan stellen.
Je kan bij simbeheer een prefered sim instellen voor spraak, sms, data enz. Nu staat hij op "vragen" bij je wat niet handig is met een carkit. Als je hem normaal wel op vragen wilt hebben zul je dat iedere keer als je in de auto stapt moeten aanpassen maar dat is ook zo aangepast (simbeheer is een klik vanuit het notificatiecentrum)

Eigenlijk hetzelfde als wanneer je Skype hebt of een Voipapplicatie. Dan wordt er ook nog gevraagd welke applicatie je wilt gebruiken om te bellen. Ook niet handig met een carkit, maar ook uit te zetten :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn telefoon pakt automatisch mijn privé simkaart als ik vanuit de auto bel ondanks dat ik de telefoon op "vragen" heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Precies waarnaar ik me suf gezocht heb. Top !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Laatst online: 06-08 15:14
Tsurany schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:55:
Mijn telefoon pakt automatisch mijn privé simkaart als ik vanuit de auto bel ondanks dat ik de telefoon op "vragen" heb ingesteld.
Herkenbaar, is een issue waar ik ook tegenaan loop. Heb nog geen oplossing kunnen vinden.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 12:09

jurma

simply connecting...

M-Opensource schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:14:
[...]

Herkenbaar, is een issue waar ik ook tegenaan loop. Heb nog geen oplossing kunnen vinden.
ik heb juist het probleem met mijn carkit dat ik soms slecht verstaanbaar ben. Terwijl ik dit niet heb met mijn nokia lumia. Herkenen meerdere mensen dit en zo ja hoe kan ik het oplossen? Het is echt een soort robotstem wat de andere kant van de lijn hoort.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Marzman schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:54:
[...]

Je kan bij simbeheer een prefered sim instellen voor spraak, sms, data enz. Nu staat hij op "vragen" bij je wat niet handig is met een carkit. Als je hem normaal wel op vragen wilt hebben zul je dat iedere keer als je in de auto stapt moeten aanpassen maar dat is ook zo aangepast (simbeheer is een klik vanuit het notificatiecentrum)

Eigenlijk hetzelfde als wanneer je Skype hebt of een Voipapplicatie. Dan wordt er ook nog gevraagd welke applicatie je wilt gebruiken om te bellen. Ook niet handig met een carkit, maar ook uit te zetten :)
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Hier nog even een tip: Als je in je contactpersonen zit, let er maar eens even op, dat er onder een van beide inconen voor je ontvangst, rechts boven op je scherm, een streepje onder komt te staan. Dan kun je de statusbalk naar beneden trekken en je voorkeur kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Tjonge jonge, Op de 4e bij Merimobiles een telefoon besteld. 5 dagen later maar gecancelled omdat het te lang ging duren en nu nog steeds geen geld terug. Sterker nog, de order status is nog niet eens veranderd. Ik weet 1 ding zeker: hier koop ik echt nooit meer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:02:
Soldaatje: Het is gewoonweg belachelijk, €130 voor quadcore met 2 batterijen, hoesjes en protector.
Ik ben wel geïnteresseerd om uw bevindingen te weten over de batterijduur en gps (ik weet het, dat zijn de 2 meest voorkomende), en ook hoe comfortabel het is om te lezen op dat scherm met die resolutie.
(ik zoek iets om ebooks te lezen op de trein)
De GPS duurde best lang voordat hij voor het eerst een fix had, daarna ging het wel.
Batterijduur is ook goed tot nu toe maar is natuurlijk afhankelijk van het verbruik. Wel fijn dat er een tweede accu bijzit want die dingen slijten wel na een tijdje.
De resolutie is prima om te lezen, wat ik wel merk is dat de helderheid vrij fel is en niet ver terug te schroeven is, dit is een nadeel als je in het donker wil lezen met alleen je telefoon als lichtbron.
Misschien is hier nog wat aan te doen maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Laatst online: 06-08 15:14
jurma schreef op zondag 16 juni 2013 @ 20:29:
[...]

ik heb juist het probleem met mijn carkit dat ik soms slecht verstaanbaar ben. Terwijl ik dit niet heb met mijn nokia lumia. Herkenen meerdere mensen dit en zo ja hoe kan ik het oplossen? Het is echt een soort robotstem wat de andere kant van de lijn hoort.
Die robotstem heeft m'n vriendin ook een keer genoemd, geen idee waar dat door veroorzaakt wordt, gebeurde in het begin wel eens. Ik bel dagelijks via bluetooth en hoor er nooit meer iemand over.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Laatst online: 19-09 18:26
"Robotstem"? Klinkt als het HD-Voice probleem wat ik had met een ZTE Blade.
Probleem kan ook optreden op bij andere toestellen.
Als ik gebeld werd was het geluid zwaar vervormd, als ik zelf belde was het geen probleem.

Niet zo fijne work-around of om te testen: 3G uitzetten -> GSM- only, dit wordt op de achtergrond namelijk gebruikt om de kwaliteit te "verbeteren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje schreef op maandag 17 juni 2013 @ 06:11:
[...]
De resolutie is prima om te lezen, wat ik wel merk is dat de helderheid vrij fel is en niet ver terug te schroeven is, dit is een nadeel als je in het donker wil lezen met alleen je telefoon als lichtbron.
Misschien is hier nog wat aan te doen maar dat weet ik niet.
Ik gebruik op mijn tablet Moon Reader als ebook app. Ik weet niet hoe het bij andere reader-apps is, maar daarin kan je de helderheid verlagen tot -50%. Wat fijn is voor de ogen in het donker.

En on-topic, eindelijk een wat langere review van de faea f1. Nog geen benchmarks of gps, maar ik had er nog geen enkele review van gezien.

YouTube: Faea F1 Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Aloysxda schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:46:
Hier nog even een tip: Als je in je contactpersonen zit, let er maar eens even op, dat er onder een van beide inconen voor je ontvangst, rechts boven op je scherm, een streepje onder komt te staan. Dan kun je de statusbalk naar beneden trekken en je voorkeur kiezen.
Het onhandige is dat je spraakinstellingen dan gelijk voor alle contactpersonen gelden.
(de tip die geeft is dus hetzelfde als via sim-beheer naar spraakoproep voorkeur gaan).

Via LewaOS kon ik een voorkeur per contact instellen. Dat lukt me bij de standard android nog altijd niet.

Kan dit gewoon niet, of zie ik een instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:33:
[...]
Ik gebruik op mijn tablet Moon Reader als ebook app. Ik weet niet hoe het bij andere reader-apps is, maar daarin kan je de helderheid verlagen tot -50%. Wat fijn is voor de ogen in het donker.

En on-topic, eindelijk een wat langere review van de faea f1. Nog geen benchmarks of gps, maar ik had er nog geen enkele review van gezien.

YouTube: Faea F1 Review
Ik vraag me af of deze überhaupt beschikbaar is kan op geen enkel bekende webshop dit toestel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
B0MBACI schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:47:
[...]

Ik vraag me af of deze überhaupt beschikbaar is kan op geen enkel bekende webshop dit toestel vinden.
Internationale Faea Site
Android-Inside
Merimobiles
Geekbuying
McBub
Fastcardtech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Bij deze gelijk, op china prices kwam deze niet voor, maar zo te zien wel allemaal out of stock of preorder.

Ik was niet opgekomen om op http://www.faeamobile.com/faea-f1.html wat te bestellen iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
B0MBACI schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:11:
[...]

Bij deze gelijk, op china prices kwam deze niet voor, maar zo te zien wel allemaal out of stock of preorder.

Ik was niet opgekomen om op http://www.faeamobile.com/faea-f1.html wat te bestellen iemand ervaring hiermee?
Dit soort vragen/discussie kun je beter houden in \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen. topic. Nee nog niemand aangezien faea een erg nieuw merk is en dit hun eerste smartphone is. De site lijkt gewoon officieel te zijn en als je alles een beetje aanklikt ook op orde, je kun ook gewoon betalen met paypal, het is overigens wel de enige die hem op stock heeft, beetje logisch ook natuurlijk. Ik zou het wel aandurven om daar te bestellen.

Tevens weet ik niet zeker of de faea f1 ook de Nederlandse taal ondersteund als ik namelijk op een aantal websites/verkopers na de screenshots en dergelijke kijk staat hier geen Dutch/NL tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.gizchina.com/2...omp-w89-quad-core-mt6589/
Wat denken jullie van deze smartphone?
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar dit is wel belachelijk goedkoop, voor een telefoon die toch een degelijke score van 14.4k haalt op antutu.
Is deze smartphone, onder andere rekening houdend met de prijs, te verkiezen boven een Star S5 of andere dergelijke telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:08:
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar dit is wel belachelijk goedkoop, voor een telefoon die toch een degelijke score van 14.4k haalt op antutu.
Is deze smartphone, onder andere rekening houdend met de prijs, te verkiezen boven een Star S5 of andere dergelijke telefoons?
Als je kan leven met 854x480 op 4.7inch dan wel, voor iets meer heb je ze met 720p scherm (Cubot GT99, Star B94M, xiaocai g6 etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:08:
In de comments werd verwezen naar dev"JXD P200"
Wel 512mb RAM, maar ook goedkoper en een mooier design, en 5 inch op de lage resolutie..
http://www.buysku.com/who...e-black.html?currency=EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Zo CPU-Z heeft een Android tool om de spec's van je Chinese smartphone uit te lezen.

SoC (system-on-a-chip): naam, architectuur en klokfrequenties van de core(s).

System: merk, model, schermresolutie, geheugen en opslag

Battery: accustatus, -type en -temperatuur Sensors: aanwezige geïntegreerde sensors en huidige uitleeswaardes

Lijkt me best handig het is weer wat anders als.Antutu

KLIK

[ Voor 64% gewijzigd door Supertip op 17-06-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Laatst online: 19-09 12:09

jurma

simply connecting...

djiedjee schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:13:
"Robotstem"? Klinkt als het HD-Voice probleem wat ik had met een ZTE Blade.
Probleem kan ook optreden op bij andere toestellen.
Als ik gebeld werd was het geluid zwaar vervormd, als ik zelf belde was het geen probleem.

Niet zo fijne work-around of om te testen: 3G uitzetten -> GSM- only, dit wordt op de achtergrond namelijk gebruikt om de kwaliteit te "verbeteren".
En dan ben je wel gewoon te verstaan? Kan je dat HD-Voice niet ergens uitschakelen dan behalve 3G uit te zetten.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kennelijk nieuw bedrijf erbij dat telefoons ontwikkeld:
http://www.gizchina.com/2...y-and-snapdragon-600-cpu/
http://www.gizchina.com/2...rtphone-launched-beijing/

Wel prijzig maar wellicht ook de prijs waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Laatst online: 19-09 18:26
Nee, dat werd in mijn geval door KPN aangezet.
Als je geen KPN hebt, is dit waarschijnlijk niet de oorzaak (of andere providers moeten inmiddels hetzelfde doen).

Om te testen kun je in ieder geval even de 3G uitzetten, en kijken hoe de geluidskwaliteit is.
Normaal gesproken zou een niet ondersteund toestel gewoon de oude geluidskwaliteit moeten hebben, maar het lijkt erop alsof met mijn Blade die HD-voice keuze wordt gemaakt op basis van degene die het gesprek start...
jurma schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:31:
[...]
En dan ben je wel gewoon te verstaan? Kan je dat HD-Voice niet ergens uitschakelen dan behalve 3G uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09
Modbreak:Ik snap hoe verleidelijk het is om het over gadgets te hebben die te-gek-gaaf-wauw zijn en raakvlakken hebben met mobiele telefoons, maar dit is en blijft een topic over Chinese Smartphones. Smartwatches mogen dan ook in een eigen topic

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik voorzie een titelaanpassing: het topic voor onbekende chinese smartphones en smartwatches. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:07
dutchgio schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:49:
Ik voorzie een titelaanpassing: het topic voor onbekende chinese smartphones en smartwatches. ;)
Alstublieft niet... het is nu al zo lekker overzichtelijk. 8)7

Ook al is het belangrijkste verschil het formaat van het scherm; laten we deze voor nu gescheiden houden. Maar je kunt er donder op zeggen dat er een verschuiving gaat plaatsvinden naarmate de electronica steeds kleiner wordt: als een groot scherm niet belangrijk is kun je het apparaat net zo goed aan je pols dragen.
Zeker wanneer de buigbare schermen gemeengoed worden zul je steeds meer cross-over modellen gaan zien in de vorm van een armband met scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was ook niet serieus bedoeld, ik dacht dat mijn tikkeltje sarcastische reactie ook wel zo overkwam.
Niet dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Ik zag net op fastcardtech dat zij een Zopo ZP980 turbo op voorraad hebben. Niemand anders heeft dat ding... Beetje verdacht maar volgens de reacties hebben ze hem écht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 17:22
D-TECH schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:28:
Ik zag net op fastcardtech dat zij een Zopo ZP980 turbo op voorraad hebben. Niemand anders heeft dat ding... Beetje verdacht maar volgens de reacties hebben ze hem écht.
Fastcardtech stuurt ook heel vaak fakes he.. oppassen dus.

Zopo ZP980 turbo bestaat niet eens, je hebt alleen de Zopo C2 international version. Die komt pas de 19de uit bij de fabrikant.

Is dus waarschijnlijk weer een fake van fastcardtech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjajan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-12-2021
Hallo ik heb een vraag ik ben op zoek naar een mobile telefoon waar een dual sim in kan om dat ik een telefoon van de zaak heb maar daar kan ik niet mee internetten maar nu zie je zo veel telefoon met die op zie dat ik het niet meer weet wat ik moet koppen een merk zo als htc Samsung of een cinenese telefoon kunnen jullie mij helpen bij een goed keuzen , hij moet lang mee gaan kwabaterij voor gesprek een internetten ( heb nu een iPhone die gaat lang mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Anjajan schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:07:
Hallo ik heb een vraag ik ben op zoek naar een mobile telefoon waar een dual sim in kan om dat ik een telefoon van de zaak heb maar daar kan ik niet mee internetten maar nu zie je zo veel telefoon met die op zie dat ik het niet meer weet wat ik moet koppen een merk zo als htc Samsung of een cinenese telefoon kunnen jullie mij helpen bij een goed keuzen , hij moet lang mee gaan kwabaterij voor gesprek een internetten ( heb nu een iPhone die gaat lang mee)
Nagenoeg elke china phone heeft dual sim.
Wat zijn je overige eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjajan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-12-2021
Batterij moet lang mee gaan snel internetten goed sherm meer niet ja camera Bluetooth micro sd tot 32 giga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Anjajan schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:07:
als je hier nou eerst even rondleest, kom je al veel verder :) doe je zelf de moeite die je nu van anderen vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Anjajan schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:24:
Batterij moet lang mee gaan snel internetten goed sherm meer niet ja camera Bluetooth micro sd tot 32 giga
http://www.pandawill.com/...screen-silver-p76162.html

http://www.pandawill.com/...-camera-black-p76147.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:46
Vandaag eindelijk (order geplaatst 24e mei met DHL verzending) de Jiayu G3S binnengekregen, besteld voor mijn broer.
Wat een mooi ding zeg! super scherm en ook qua vormgeving vind ik hem prachtig.

Was ff bang dat ze (fastcardtech) de G3 ipv de G3S verstuurd hadden aangezien hij wat later bleek niet in stock was (terwijl dat volgens de website wel zo was) en 2 weken later pas verstuurd werd maar volgens Antutu was het inderdaad een G3S met een score van rond de 13000.

Wel een probleempje, er staat nu blijkbaar roaming aan terwijl ik dat toch uitgezet heb in de instellingen.
Het is nu niet mogelijk om bijv. whatsapp berichten te versturen, ontvangen gaat wel.
GPS moet ik nog uitproberen, kon er helaas niet verder mee spelen mijn broer heeft hem nu meegenomen. :-(

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
antimos schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:50:
Vandaag eindelijk (order geplaatst 24e mei met DHL verzending) de Jiayu G3S binnengekregen, besteld voor mijn broer.
Wat een mooi ding zeg! super scherm en ook qua vormgeving vind ik hem prachtig.

Was ff bang dat ze (fastcardtech) de G3 ipv de G3S verstuurd hadden aangezien hij wat later bleek niet in stock was (terwijl dat volgens de website wel zo was) en 2 weken later pas verstuurd werd maar volgens Antutu was het inderdaad een G3S met een score van rond de 13000.

Wel een probleempje, er staat nu blijkbaar roaming aan terwijl ik dat toch uitgezet heb in de instellingen.
Het is nu niet mogelijk om bijv. whatsapp berichten te versturen, ontvangen gaat wel.
GPS moet ik nog uitproberen, kon er helaas niet verder mee spelen mijn broer heeft hem nu meegenomen. :-(
Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:46
Had hem net aan de lijn, hij heeft Tele-2, blijkbaar werkt het nu wel.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Pagina: 1 ... 50 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.