Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:33
woutje p schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:39:
Mijn ZOPO C2 is ondertussen nog niet verzonden... Zelfde verhaal als met de G3 ook na 3 maanden pas binnenkrijgen. :(
Geen paniek, de mijne zijn vanmiddag verzonden (na wat geeikel over de koerier, twee telefoons met DHL gaat namelijk niet). Ik heb ze echter 22 april al besteld, maar de launch was pas op 2 mei.

Tracking schijnt nog niet te werken, dat zal ik over een paar dagen dan nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:30

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:38:
[...]

YouTube: Antelife.com - Scammers

Dit gaat ook over Antelife, een gaan eerste resultaten op Google.
Mensen die zich snel berooid voelen, schreeuwen dit ook het vaakst van de daken.

Ik zeg één pinguin maakt nog geen winter ;) Mijn ervaring met Antelife tot nu toe is zeer positief. Alles is erg vlot verlopen en ze gaven er zelfs ongevraagd gratis spullen bij die ik goed kan gebruiken.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij die Lenovo A820 kreeg ik ook gifts erbij, een touch pentje, een zuignapje, wat schijnbaar bedoeld is om je telefoon in landscape neer te zetten en een 24k sticker.

Maja als je een doa krijgt vanuit China ben je ook de l*l, dan maar verbroken zegels en zeker weten dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ook maar een iOcean x7 besteld bij antelife.com en laten verzenden met DHL.
Vraagje over dhl... die inklaringskosten, moeten deze aan de deur worden betaald?
Zo ja, moet dit contant of kan dit ook met de pin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Inderdaad. Is het dan wel bang for buck?

Freelander I30 voor 180 dollar

Of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel94
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-08 22:15
Ik volg dit topic nu al een tijdje en ben nu ook op zoek naar een nieuwe smartphone. Wat ik zo gevolgd heb zijn zo'n beetje alle smartphones die hier langskomen 5" of kleiner. Ik ben eigenlijk opzoek naar een smartphone met een grootte tussen de 5" en 6". Andere eisen zijn een Full HD scherm en een Antutu score van minimaal 14000 (ik weet dat dit niet alles zegt maar het is in ieder geval een goede indicatie over de prestaties). Zijn er op dit moment telefoons uit of die binnenkort uitkomen die hieraan voldoen? Ik weet dat honderden nietszeggende merken zijn met note clones etc. Maar ik zat eerder te denken aan Jiayu, UMI, etc. achtige merken die toch iets bekender en betrouwbaarder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Samiej6 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 00:05:
Ook maar een iOcean x7 besteld bij antelife.com en laten verzenden met DHL.
Vraagje over dhl... die inklaringskosten, moeten deze aan de deur worden betaald?
Zo ja, moet dit contant of kan dit ook met de pin?
Ja kan aan de deur, misschien ook via een rekening overschrijving. Aan de deur is cash het handigst.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan de deur is cash vaak de enige optie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ophalen bij DHL kan je pin en cash, maar idd aan de deur alleen cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Op de de factuur stond ook dat creditcard een optie was, maar pin niet zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij draaide hij keurig om toen ik aan gaf geen cash te hebben en zou hij later op de dag wel terug komen zodat ik geld kon gaan pinnen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:19:
Die iocean X7 is dan ook wel erg goedkoop, even snel op taobao gezocht en dat ding kost net iets meer dan 1000 rmb.

Ik vraag me serieus af of het geen duurkoop is, vooral wanneer de telefoon eerdere kapot zou gaan dan de duurdere telefoons.
Zoals ik het zie, ik kan in de tijd dat ik een Samsung zou slijten, twee X7's slijten en dan nog goedkoper uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Marcel94 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 01:13:
Ik volg dit topic nu al een tijdje en ben nu ook op zoek naar een nieuwe smartphone. Wat ik zo gevolgd heb zijn zo'n beetje alle smartphones die hier langskomen 5" of kleiner. Ik ben eigenlijk opzoek naar een smartphone met een grootte tussen de 5" en 6". Andere eisen zijn een Full HD scherm en een Antutu score van minimaal 14000 (ik weet dat dit niet alles zegt maar het is in ieder geval een goede indicatie over de prestaties). Zijn er op dit moment telefoons uit of die binnenkort uitkomen die hieraan voldoen? Ik weet dat honderden nietszeggende merken zijn met note clones etc. Maar ik zat eerder te denken aan Jiayu, UMI, etc. achtige merken die toch iets bekender en betrouwbaarder zijn
De Mediatek quadcore 6589 haalt zo'n 12.000, de Exynos ofzo haalt 15-16.000 die zit in de Galaxy s3 en Chinese Newman n2, daar is een ander topic over.
Waarom wil je Full-HD? Lijkt me eerder een nadeel dan een voordeel. Behalve bij 6 inch of groter dan zou het nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Soldaatje schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:47:
Waarom wil je Full-HD? Lijkt me eerder een nadeel dan een voordeel. Behalve bij 6 inch of groter dan zou het nog kunnen.
Ik ga toch eens mijn maat met een Galaxy Note regelen om te kijken of FullHD op 5" beter is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel94
Lijkt me toch net iets mooier op een >5" scherm. Daarnaast begint het ook de standaard te worden op high end smartphones en dan vind ik het zonde om nu nog een lagere resolutie te nemen. Ik ga ook weer 1,5 a 2 jaar doen met mijn smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie denkt dat 1080p per definitie beter uit zien dan 720p schermen komt bedrogen uit, het enige feit is dat je een hogere ppi hebt en dus een scherper beeld, maar dat zegt niks over de kleuren, helderheid enzo.

Een 720p scherm kan beter uit zien dan een 1080p scherm, dat zou bijvoorbeeld het geval zijn bij de HTC One X, dat 720p scherm zou beter uit zien dan het 1080p scherm in de HTC One.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel94
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:23:
Wie denkt dat 1080p per definitie beter uit zien dan 720p schermen komt bedrogen uit, het enige feit is dat je een hogere ppi hebt en dus een scherper beeld, maar dat zegt niks over de kleuren, helderheid enzo.

Een 720p scherm kan beter uit zien dan een 1080p scherm.
Dat begrijp ik ook wel maar 1080p is toch eigenlijk wel een must voor mij. En natuurlijk kijk ik dan ook naar de helderheid en kleurreproductie van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:23:

Een 720p scherm kan beter uit zien dan een 1080p scherm, dat zou bijvoorbeeld het geval zijn bij de HTC One X, dat 720p scherm zou beter uit zien dan het 1080p scherm in de HTC One.
Dan kom je in een discussie terecht waarbij een Porsche 911 GT3 RS niet sneller hoeft te zijn dan een Volkswagen Up! omdat de Porsche 911 GT3 RS misschien wel zonder motor geleverd wordt.

In de praktijk zal een 1080p scherm van dezelfde kwaliteit mooier zijn omdat het een scherper beeld levert. Natuurlijk heeft het geen zin om een 1080p zwart-wit scherm te vergelijken met een 1080p IPS scherm, maar dat lijkt me sowieso vrij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De reden dat ik nu 1080p heb gekozen is niet persee omdat dit een mooier beeld is en of het nu daadwerkelijk veel scherper is (hint: is wel zo) niet de hoofdreden. Ik wil vooral future proof zijn, elke high end van elk merk dat vanaf nu uitkomt is 1080p, 720p is iets van mainstream en van het verleden. Dus veel games, apps en/of Android interface eigenschappen (lettertypes, menu's, etc) worden vanaf nu rond 1080p opgetrokken.

Verder vind ik de 1:1 pixel mapping voor video's en YouTube echt nice. Tuurlijk is 720p ook scherp maar dit overtref je niet zo maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een vrij onzinnig argument aangezien games, apps, interfaces en menu's niet gebruik maken van pixelmapping. Ze schrijven niet wat exact op welke plek komt te staan op basis van pixel aantallen. Met een 720p scherm zal je geen merkbaar andere interface krijgen dan met een 1080p scherm aangezien de verhoudingen nog gewoon hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je future pro of wilt zijn dan moet je alvast geen telefoon kopen met 1080p scherm en mt6589 want dat is totaal niet future proof

Dan moet je een Oppo Find 5 kopen, dan heb je een future proof telefoon. Maar 720p is ook nog gewoon future pro of wat mij betreft, want die games draaien ook op 1080p.

Juist vanwege de grote 1080p resolutie gaat er wat van de performance verloren, daarom hebben ze high end 1080p telefoons ook een best van een GPU.

Ik zag dat de Oppo Find 5 in Egypt HD 2.5 31fps haalde, ter vergelijking mijn huawei honor 2 haalt 22fps in dezelfde test met de nieuwste firmware.

1080p vind ik veel belangrijker dat werkt op een Android mini TV stick, zodat ik mooi full HD content kan kijken via de Android mini TV stick.

Bij een Android telefoon is dat voor mij geen must. Maar ik zou wel de goedkope 1080p telefoons willen vergelijken met bijvoorbeeld de Oppo Find 5.

Want het is een behoorlijk prijs verschil, tussen de mt6589 1080p telefoons en de Oppo Find 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Tsurany schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:59:
Dat is een vrij onzinnig argument aangezien games, apps, interfaces en menu's niet gebruik maken van pixelmapping. Ze schrijven niet wat exact op welke plek komt te staan op basis van pixel aantallen. Met een 720p scherm zal je geen merkbaar andere interface krijgen dan met een 1080p scherm aangezien de verhoudingen nog gewoon hetzelfde zijn.
Even een quote van Raymond Soneira, die vaak commentaar geeft op tech-sites over Retina en 1080p PPI's:
Where a 1080p smartphone display could really make an impact is with computer-generated content—that is, the user interface, buttons, and text. "Only computer-generated images make full use of the pixel resolution of the display," says Dr. Soneira. "For graphics and text, maybe you want that kind of sharpness." Like desktop computers, smartphone displays can also utilize sub-pixel rendering, which helps improve the visual sharpness of computer-generated graphics.

A 1080p display might also be useful for simply viewing 1920×1080 content and not worrying about scaling. "Every time you rescale content that’s scaled for some other resolution, it’s not going to look as good. So there’s an advantage to living with 1920×1080 even if your eye can’t appreciate the fine details, because you don’t have the rescaling artifacts," he says.

In the end, whether 1080p is worth it on a smartphone display depends on each individual use case. If you're using it to watch video or scroll through photos on Facebook, it might not matter too much whether you're doing so on a 1080p display. But if you devour e-books on the train ride home or have content that's catered to a 1920×1080 resolution, it may prove worth it. It's also important to keep in mind that all of those added pixels come at a cost.
Bron: http://arstechnica.com/ga...encan-it-possibly-matter/

Dus ja, mixed bag, maar je kan er zeker wat mee doen en 1080p heeft voordelen omtrent scaling en subpixel artifacts bij veel dingen.

Wat video betreft: bijna alle HD films die ik op mn telefoon kan zetten zijn 1080p. Je gebruikt de opslag ruimte voor 1080p, je decodeert op 1080p dus gebruik je je CPU/GPU voor die reso, alleen je downscaled het voor 720p naar je scherm als je geen 1080p hebt. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:01:
Als je future pro of wilt zijn dan moet je alvast geen telefoon kopen met 1080p scherm en mt6589 want dat is totaal niet future proof

Dan moet je een Oppo Find 5 kopen, dan heb je een future proof telefoon. Maar 720p is ook nog gewoon future pro of wat mij betreft, want die games draaien ook op 1080p.

Juist vanwege de grote 1080p resolutie gaat er wat van de performance verloren, daarom hebben ze high end 1080p telefoons ook een best van een GPU.

Ik zag dat de Oppo Find 5 in Egypt HD 2.5 31fps haalde, ter vergelijking mijn huawei honor 2 haalt 22fps in dezelfde test met de nieuwste firmware.

1080p vind ik veel belangrijker dat werkt op een Android mini TV stick, zodat ik mooi full HD content kan kijken via de Android mini TV stick.

Bij een Android telefoon is dat voor mij geen must. Maar ik zou wel de goedkope 1080p telefoons willen vergelijken met bijvoorbeeld de Oppo Find 5.

Want het is een behoorlijk prijs verschil, tussen de mt6589 1080p telefoons en de Oppo Find 5.
Voor mij hoeft een 1080p mt6589 telefoon echt niet 3 jaar mee te gaan. Ik heb er €170 voor betaald en voor de Oppo ruim het dubbele kwijt. Dus je kan ook vaker van telefoon wisselen.

En de prestaties vergeleken 720p schelen echt niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Heeft iemand ervaring met een star one s4, zoals ze deze aanbieden op mixeshop.com, specificaties zijn zelfs beter als een jiayu g4.

Ook raar dat ik niemand hoor over mixeshop......

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
fvandenreek schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:37:
Heeft iemand ervaring met een star one s4, zoals ze deze aanbieden op mixeshop.com, specificaties zijn zelfs beter als een jiayu g4.

Ook raar dat ik niemand hoor over mixeshop......
Voor mij is het de tweede keer dat ik met Mixeshop te maken heb, de eerste keer heb ik daar m'n Jiayu G3 besteld, ging prima. Had op donderdag besteld en ruim een week later kon ik m'n pakketje ophalen bij DHL in Utrecht.

Vorige week een Zopo C2 besteld bij ze, ze waren op dat moment één van de goedkoopste, zojuist kreeg ik een mail dat de C2 binnen is en dat ze deze voor vrijdag met DHL versturen (moet nog Android opgezet worden voor alle C2's, vandaar dat het even duurt).

Je kan ze bereiken via Outlook Messenger of Skype mocht je een vraag hebben en ze zijn altijd behulpzaam is mijn ervaring.

Tot nu toe erg tevreden over Mixeshop dus :)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:34:
[...]

Even een quote van Raymond Soneira, die vaak commentaar geeft op tech-sites over Retina en 1080p PPI's:

[...]

Bron: http://arstechnica.com/ga...encan-it-possibly-matter/

Dus ja, mixed bag, maar je kan er zeker wat mee doen en 1080p heeft voordelen omtrent scaling en subpixel artifacts bij veel dingen.

Wat video betreft: bijna alle HD films die ik op mn telefoon kan zetten zijn 1080p. Je gebruikt de opslag ruimte voor 1080p, je decodeert op 1080p dus gebruik je je CPU/GPU voor die reso, alleen je downscaled het voor 720p naar je scherm als je geen 1080p hebt. Meer niet.
De bron zelf gelezen? Hij zegt helemaal niks over het wel of niet future proof zijn. Hij haalt mijn argumentatie op geen enkel punt onderuit. Het enige wat hij stelt is dat een 1080p scherm scherper beeld zal geven en dat is inderdaad juist. Verder heb je er helemaal niks aan behalve dat je een scherper beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:01:
Dan moet je een Oppo Find 5 kopen, dan heb je een future proof telefoon.
Nuja, als ik de review van Tweakers lees valt ie keihard door de mand op de accu-test. :X Dus hoe zo futureproof wanneer je de accu niet kunt verwisselen? :? Die iOcean X7 kan je nog een 3000mAh losse accu geven i.p.v. de magere 2000mAh zodat ie wel fatsoenlijk de dag door zal komen i.t.t. de Oppo. Want dat is toch wel iets wat mij duidelijk heeft gemaakt.. 5 inch en full hd is leuk, maar de accu moet het kunnen ondersteunen zodat ik 16u van huis kan zijn en geen zorgen hoef te maken onderweg terug naar huis met een lege accu kom te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:14
Joosie200 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:46:
[...]

Nuja, als ik de review van Tweakers lees valt ie keihard door de mand op de accu-test. :X Dus hoe zo futureproof wanneer je de accu niet kunt verwisselen? :? Die iOcean X7 kan je nog een 3000mAh losse accu geven i.p.v. de magere 2000mAh zodat ie wel fatsoenlijk de dag door zal komen i.t.t. de Oppo. Want dat is toch wel iets wat mij duidelijk heeft gemaakt.. 5 inch en full hd is leuk, maar de accu moet het kunnen ondersteunen zodat ik 16u van huis kan zijn en geen zorgen hoef te maken onderweg terug naar huis met een lege accu kom te staan.
En precies daarom denk ik dat fullHD niet handig is.
Het kan er wellicht (iets) beter uit zien, maar het is gewoon zwaarder voor een telefoon om met dezelfde specs een 1080p scherm aan te sturen dan een 720p scherm. Zwaarder = slechter voor de accu (denk ik).
En ik heb nu zelfs een qHD scherm (4inch, Jiayu G2s) en die is voor mijn ogen (!) net zo scherp als de 720p 4.5inch Jiayu G3. Het zal ongetwijfeld niet even scherp zijn, maar ik kan dat (vrij goede ogen) niet meer zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
M-Opensource schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:42:
[...]

Voor mij is het de tweede keer dat ik met Mixeshop te maken heb, de eerste keer heb ik daar m'n Jiayu G3 besteld, ging prima. Had op donderdag besteld en ruim een week later kon ik m'n pakketje ophalen bij DHL in Utrecht.

Vorige week een Zopo C2 besteld bij ze, ze waren op dat moment één van de goedkoopste, zojuist kreeg ik een mail dat de C2 binnen is en dat ze deze voor vrijdag met DHL versturen (moet nog Android opgezet worden voor alle C2's, vandaar dat het even duurt).

Je kan ze bereiken via Outlook Messenger of Skype mocht je een vraag hebben en ze zijn altijd behulpzaam is mijn ervaring.

Tot nu toe erg tevreden over Mixeshop dus :)
Ik heb zelf ook die ervaring met mijn g3....(bij mixeshop) Maar nog een vraagje waarom kies je voor die c2 ipv bijvoorbeeld de star one s4 welke meer opslag bied ( 8 gb)

[ Voor 0% gewijzigd door fvandenreek op 14-05-2013 10:54 . Reden: iets vetgeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Tsurany schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:42:
De bron zelf gelezen? Hij zegt helemaal niks over het wel of niet future proof zijn.
Hij geeft aan dat er zeker een mogelijkheid is om 1080p optimaal te benutten qua interface, waardoor het er mooier uit komt te zien. Lijkt me nuttig als Google danwel HTC/Samsung zijnde dat ze hun skins en UI daar op afstemmen, of dat al hebben gedaan.
Google heeft nog geen Nexus op 1080p maar ik kan me voorstellen dat een Nexus 5 wél een 1080p scherm heeft. Dus Google zal alles uit dat scherm halen om het er mooi uit te laten zien en concurrentie van Apple of Microsoft (die beide nogal traag zijn als het gaat over 720p of hogere reso's) af te troeven.
Gezien dat de X7 nu al op 5inch @ 1080p zit, én alleen vanilla Android interfaces gebruikt, én netjes aan OTA-updates doet (vandaag nog een update ontvangen), kan ik daar mooi op mee liften.
Hij haalt mijn argumentatie op geen enkel punt onderuit. Het enige wat hij stelt is dat een 1080p scherm scherper beeld zal geven en dat is inderdaad juist. Verder heb je er helemaal niks aan behalve dat je een scherper beeld krijgt.
Dat beweer ik ook niet als je mijn posts leest. Scherper is scherper, het is niet kleuriger/helderder/whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
fvandenreek schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:54:
[...]

Ik heb zelf ook die ervaring met mijn g3....(bij mixeshop) Maar nog een vraagje waarom kies je voor die c2 ipv bijvoorbeeld de star one s4 welke meer opslag bied ( 8 gb)
Persoonlijk vind ik de discussie over storage lichtelijk onzin, al die telefoons zijn uit te breiden middels SDcard en dan is je "storage-probleem" opgelost.

Ik heb nu in m'n G3 een SD kaartje van 32GB zitten, die zet ik over en dan heb ik zat storage. Bovendien zijn die SD kaartjes erg goedkoop als je die bij een Chinese webshop koopt, ik kon bij de C2 een 32GB krijgen voor $ 20. Dus vandaar mijn keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:46:
[...]

Klop kwa accuduur is hij niet echt future proof, maar ik ben bang dat veel 1080p telefoons hier last van gaan hebben.

Maar meeste kijken vaak niet na de batterij, ik zelf vind dat wel belangrijk en vind handig dat ik de batterij kan verwisselen en SD kaartjes plaatsen, het voordeel word vaak toch overschat van het hebben van verwisselbare batterij en een SD kaart slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat heeft future proof met de accu te maken? :? Komen hier vage definities van future proof voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
M-Opensource schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:57:
[...]

Persoonlijk vind ik de discussie over storage lichtelijk onzin, al die telefoons zijn uit te breiden middels SDcard en dan is je "storage-probleem" opgelost.

Ik heb nu in m'n G3 een SD kaartje van 32GB zitten, die zet ik over en dan heb ik zat storage. Bovendien zijn die SD kaartjes erg goedkoop als je die bij een Chinese webshop koopt, ik kon bij de C2 een 32GB krijgen voor $ 20. Dus vandaar mijn keuze :)
Laat me de vraag anders stellen,

Wat gaf de doorslag voor een c2 ( dit gezien er veel op dit moment te krijgen is in die prijsklasse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Mooie specs hebben die futureproof zijn is 1 ding, maar als de accu niet eens toestaat dat je behoorlijk de dag door komt is de slotsom: 0,0 futureproof. Want wat heb je aan al die toffe specs als het toestel in de praktijk gewoon te kort schiet vanwege het uithoudingsvermogen van de accu? En dan scheelt het als je een optionele grotere accu kunt bestellen opdat die futureproof specs ook daadwerkelijk in de praktijk gebruikt kunnen worden wat mij betreft. Specs zijn leuk, maar het moet wel bruikbaar blijken in de praktijk anders schiet je er nog niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rare definitie van future proof dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
Ik vind onverwisselbare accu's niet echt getuigen van futureproof. Accu's slijten ook, en moeten nou eenmaal vervangen worden na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Tsurany schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:13:
Komen hier vage definities van future proof voorbij.
Begrijp je mijn punt ondertussen al wel ;) ?

Dat stukje van Soneira was ook geschreven ten tijden van de HTC DNA, half jaar geleden. Toen liep HTC ver vooruit op de andere producenten en had hij het nog niet over futureproof. Het was destijd meer proof-of-concept.
Maar nu is het gangbaar High end aan het worden, dus daar zullen veel bedrijven zich op richten. Geen producent die high-end phones maken willen achterop raken qua specs, ook al is het voordeel soms marginaal.
Hence futureproof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
fvandenreek schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:17:
[...]

Laat me de vraag anders stellen,

Wat gaf de doorslag voor een c2 ( dit gezien er veel op dit moment te krijgen is in die prijsklasse)
Qua specs zijn er inderdaad genoeg te vinden die hetzelfde hebben. Maar ik vind het design mooi en het feit dat de camera in de body ligt ipv eruit steekt. Ik heb het tot nu toe altijd gehad dat de camera eruit steekt waardoor de telefoon niet helemaal stabiel ligt op z'n rug.

Niet dat ik bang ben voor omvallen ofzo :p maar regelmatig ligt ie voor mn toetsenbord op het bureau en doe ik er af en toe wat mee. Als zo'n camera uitsteekt en ik zit te rammen op dat ding dan wiebelt ie heen en weer, wat ik storend vind.

Als laatste heb ik de indruk dat de C2 een beter scherm biedt dan bijvoorbeeld die Star modellen. Wellicht zijn dat overdreven specs van Zopo en reviewers maar voor dezelfde prijs geeft dat dan mede de doorslag.

(edit) Ik bedenk mij nog iets, de C2 is bijna gelijk aan de 980 welke zeer positieve reviews krijgt. De meeste Chinese phones hebben niet echt een uitgebreide review als je zoekt op Google of Youtube, vaak slechts een filmpje waarbij ze dat ding alleen demonstreren.

De 980 had een goeie, uitgebreide review van Colonel Zap, http://colonelzap.blogspo...pio-mt6589-quad-core.html.

[ Voor 19% gewijzigd door M-Opensource op 14-05-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:18:
Rare definitie van future proof dan.
Definieer voor jou dan eens future-proof? :)

Verder.. futureproof is in feite geen criterium voor Chinaphones.. want door het prijsverschil (en daarom vertik ik een Huawei, Oppo of Xiaomi te halen) t.o.v. een Samsung/HTC/Sony hoeven ze dat geenszins te zijn. Krijg je het idee dat ze achterlopen i.v.m. dual core terwijl Samsung/HTC/Sony met quadcore komen? Paar maanden wachten > quadcore chinaphone pakken en je kunt weer voort. Omdat je met gemak de helft bespaart t.o.v. een A-merk kun je met hetgeen wat je bespaart zo een vervangend toestel halen of de opvolger van het huidig toestel. (kijk maar.. voor de prijs van een G3 vorig jaar haal je een G4 youth nu, voor de prijs van een Neo m-2 vorig jaar haal je straks een Neo 3 basic)

Fabrikanten van chinaphones spelen alleen maar catch up met a-merk fabrikanten dus van futureproof kan nooit sprake zijn omdat ze vanaf het begin geen trendsetters maar trendvolgers zijn. Want daar gaat futureproof toch om? Hoe toekomstbestendig de specs zijn? Welnu.. dat zijn ze per definitie nooit met chinaphones omdat ze altijd een inhaalslag te maken hebben met menig a-merk qua SoC/ram/camera-module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:19:
[...]

Begrijp je mijn punt ondertussen al wel ;) ?

Dat stukje van Soneira was ook geschreven ten tijden van de HTC DNA, half jaar geleden. Toen liep HTC ver vooruit op de andere producenten en had hij het nog niet over futureproof. Het was destijd meer proof-of-concept.
Maar nu is het gangbaar High end aan het worden, dus daar zullen veel bedrijven zich op richten. Geen producent die high-end phones maken willen achterop raken qua specs, ook al is het voordeel soms marginaal.
Hence futureproof.
Het is simpel een kwestie van meer pixels betekent een scherper beeld, dat is vrij logisch. Maar om nou te zeggen dat het met future proof te maken heeft, nee.

Future proof lijkt hier gelijk te staan aan high-end specificaties, dat lijkt mij toch niet direct juist. Een 1080p scherm of een grote accu zal ik niet onder future proof scharen, dat is iets waar je op dit moment gewoon van profiteert en niet iets wat je er specifiek in plaatst met oog op toekomstig gebruik of toekomstig nut. In de toekomst zal er niet meer reden nodig zijn om 1080p schermen te hebben en zal de vraag naar sterke accu's niet hoger zijn dan nu.
Gebruik maken van NFC of LTE is future proof telefoons maken, anticiperen op opkomende technieken en zorgen dat je optimaal gebruik kan maken van die technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Bij future proof denk ik eerder aan de laatste chipset met de laatste processor, meer cores dan gebruikelijk, meer RAM dan gebruikelijk.

Bij future proof denk ik aan de mogelijkheid om toekomstige software makkelijk te kunnen draaien én om hardware te hebben (NFC en 4G/5G lijken mij een mooi voorbeeld) waar men in de toekomst meer mee gaat doen.

Een 1080p scherm is mooi, ik kies er zelf ook voor maar ik zie dit niet als future proof omdat een 720p scherm vast nog wel jaren mee zal gaan. Het percentage smartphonegebruikers dat 1080p heeft verwacht ik niet zo heel groot, ik verwacht dan ook niet dat ontwikkelaar/designers hier expliciet meer aandacht aan besteden dan aan 720p.

Then again, I could be wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

M-Opensource schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:33:
Het percentage smartphonegebruikers dat 1080p heeft verwacht ik niet zo heel groot, ik verwacht dan ook niet dat ontwikkelaar/designers hier expliciet meer aandacht aan besteden dan aan 720p.

Then again, I could be wrong...
Samsung's best selling phone op dit moment is dus 1080p, en deze krijgt de volle aandacht, zowel developer-wijs als marketting-wijs.

Maar ja, koffiedik kijken. Dat is de gedachte achter futureproof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2024
Nergens de xiacao g6 in het zwart te krijgen:( Voor 20 euro meer kan ik wel een goophone x7 in het zwart kopen, maar 1080p hoeft van mij niet. Waarom wordt tegenwoordig eerst alles in het wit uitgebracht in plaats van zwart, zwart is mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar heb jij hem in het wit gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil niet langer wachten op de Jiayu g4.
Wie heeft ervaring met een van onderstaande toestellen ?
CUBOT M6589
STAR S5

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk heeft het geen enkel nut om elk jaar een nieuwe telefoon te kopen of elk half jaar omdat een of andere onbekend merk meer bang for buck bied.

Future proof houdt wat mij betreft gewoon in dat ik twee a drie jaar met een telefoon zou moeten doen en dat praktische alle apps en games er gewoon goed op werken.

Maar ik kan me voorstellen dat sommige goedkope telefoons het misschien na een jaar begeven of issues krijgen.

Maar afvallend onderdelen van een telefoon vind ik ook niet echt positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij is elk jaar een nieuwe telefoon te kopen uit financieel oogpunt al nuttig. Laat staan vanuit het oogpunt van verveling, nieuwe hardware die beschikbaar is en interesse in een nieuwere Android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
Tsurany schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:47:
Waar heb jij hem in het wit gezien?
Antelife, aliexpress Maar helaas dus geen zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah Antelife is een beetje down helaas, eens op Aliexpress kijken.

Edit: Hier wel een zwarte, lijkt in stock te zijn tenzij ik over een paar verborgen regeltjes lees.

[ Voor 65% gewijzigd door Tsurany op 14-05-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

loves wheat smoothies

M-Opensource schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:57:
Dan moeten de APP's het wel toestaan om op SD te installeren. Daarnaast nemen ze altijd nog enkele MB's aan ruimte in op het interne geheugen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
Tsurany schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:20:
Ah Antelife is een beetje down helaas, eens op Aliexpress kijken.

Edit: Hier wel een zwarte, lijkt in stock te zijn tenzij ik over een paar verborgen regeltjes lees.
Ik nu inderdaad wat zwarte voorbij komen. Het rare is dat alleen verkopers met weinig rating de zwarte hebben. best apart dat de verkopers met goeie feedback de zwarte niet hebben en de andere wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
En nu kost ie ipv de eerdere 126 euro ineens 390 euro. Had ook al een mailtje van chinesewebwinkels gehad dat die site toch echt wel betrouwbaar is. Neem aan dat ze contact met die site opgenomen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
DukeBox schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:31:
[...]

Dan moeten de APP's het wel toestaan om op SD te installeren. Daarnaast nemen ze altijd nog enkele MB's aan ruimte in op het interne geheugen.
Dat valt op zich wel mee toch? Heb even gekeken op mijn G3 en die heeft ruimte zat voor wat ik doe. Heb 90 apps, waarvan 10 games. Games en apps als Spotify slaan extra data op de SD op.

Totaal 2,5 GB internal storage, 746 mb aan apps, 1,3 GB available. De missende 500 mb zal vast de ROM zijn gok ik.

Ik zie nu ook dat ik geen enkele app op de SD heb staan, nooit bij stilgestaan. Dat is voor mij op zich een goed teken dat de 4 GB die ik heb, prima is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfieldtjuh
  • Laatst online: 15-09 22:14
MAB The Frisian schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:25:
[...]

En nu kost ie ipv de eerdere 126 euro ineens 390 euro. Had ook al een mailtje van chinesewebwinkels gehad dat die site toch echt wel betrouwbaar is. Neem aan dat ze contact met die site opgenomen hebben.
De prijs veranderd na dat de pagina volledig geladen is:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Garfieldtjuh schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:48:
[...]

De prijs veranderd na dat de pagina volledig geladen is:p
Nu wel, bleef eerst op die aantrekkelijke prijs staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Heeft er hier iemand de iocean x7? Lijkt me ook wel een aardig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:38

Asphyxion

I am, therefor I think

ariedude schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:18:
Over de Iocean X7 bestaat een heel topic: [Ervaringen & Discussie] iOcean/Ou Sheng X7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
ariedude schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:18:
Lees de OP. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:03
Hoe zijn eigenlijk de ervaringen met de standby-tijd?

Ik heb een android tablet met Allwinner A10 van vorig jaar (Ampe n90) en het viel me al op dat de tablet in standby het niet langer dan een paar dagen volhoud. Toen ik een iPad testte was ik dan ook erg verrast hoe lang die accu mee gaat, met name het weinige verbruik in standby is opvallend (in positieve zin).

Hoe zijn de ervaringen met de nieuwere chipsets? Als je een tablet met 100% accu weg legt, zit er dan na een paar dagen nog sap in de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-06-2024
ben ook al een poosje op deze pagina aan het kijken en wil eigenlijk ook de G4. maar dit duurt me te lang.

heeft iemand deze VOWNEY-V5 aka VERNE V5 al besteld / ervaringen mee.

hij is in ieder geval lekker goedkoop daar.... of it dit een gevalletje "to good to be true"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
_hein_ schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:08:
ben ook al een poosje op deze pagina aan het kijken en wil eigenlijk ook de G4. maar dit duurt me te lang.

hij is in ieder geval lekker goedkoop daar.... of it dit een gevalletje "to good to be true"
Nou probeer het, met PayPal betalen heb je nog kopers bescherming.
Tot 45 dagen dan.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met CC betalen en je hebt PayPal niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:38:
Met CC betalen en je hebt PayPal niet nodig ;)
En als je PayPal gekoppeld hebt aan je cc heb je 2x kans.

On topic.
Als ik de andere prijzen op die typische drukke Chinese site bekijk, zijn die weer gelijk aan de andere Chinese aanbieders.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ok 2e poging gezien er opeens een aantal pagina's gespamt werd met de 1080p/futureproof discussie :)
Inderdaad. Is het dan wel bang for buck?

Hij is morgen in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:22:

Je kunt voor nagenoeg hetzelfde bedrag de iOcean X7 halen. Verschil zit hem in de resolutie (720p versus full hd), de afmeting (Freelander is 2mm langer en breder, 1mm dikker), accu (Freelander heeft 2500mAh versus 2000mAh voor iOcean) Bovendien vraag ik me af of dit weer eens zo'n 'happy few aanbieding' is. Als in: onmogelijk om je handen op te leggen zelfs al wil je, want zodra de verkoop begint om wat is het: 13:00 uur NLse tijd zijn de vijf exemplaren met deze korting binnen een fractie vergeven aan Joost mag weten wie.

Tenminste dat is mijn ervaring met die happy hour van Pandawill. Zat klaar om in de happy hour een G2S te bestellen, was ingelogd om in 1 klik naar de check-out te gaan. Was bij het betaalscherm en het bedrag stond weer op de oorspronkelijke prijs :/ Maar als ik dan de happy hour aanbieding van gisteren zie, staat daar dat ie een total van 156 heeft, dus kennelijk staan ze het per product wel toe als er al meer dan vijf verkocht mogen worden tegen die prijs? Of doen ze zoals je dan vaker ziet: geen 18% korting maar 9% nadat er vijf exemplaren verkocht zijn binnen enkele secondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
Supertip schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:37:
Nou probeer het, met PayPal betalen heb je nog kopers bescherming.
Tot 45 dagen dan.
twijfel nog over deze, de BEDOVE HY5001 en de Star S5, de laatste heeft wat meer ondersteuning en roms beschikbaar. Vindt hem alleen niet zo mooi.

en ik heb behoorlijke twijfels over fastcardtech, zelfs hun eigen forum staat vol met klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_hein_ schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:46:
[...]

twijfel nog over deze, de BEDOVE HY5001 en de Star S5, de laatste heeft wat meer ondersteuning en roms beschikbaar. Vindt hem alleen niet zo mooi.

en ik heb behoorlijke twijfels over fastcardtech, zelfs hun eigen forum staat vol met klachten.
Voor 15dollar meer heb je een veel betere/mooiere telefoon.
http://www.pandawill.com/...-white-p74766/category/8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ah ik zie dat de startpost gewijzigd is! Ik zal eens naar de X7 kijken, dankjewel voor de tip.

Tijdens de Happy Hour zijn meestal de eerste 5 met de grootste korting, en daarna 200 (ofzo denk ik) voor een wat lagere korting. Bij deze Freelander zijn de eerste 5 $ 179.99 en de volgende 200 (?) $ 189.99

Maar is 1080p wel verstandig icm. de MT6589? Is dat niet wat overkill voor de processor? 1080p is leuk, maar ik heb liever 720p die veel beter draait op de processor en dan ook nog een redelijke accuduur overhoud. (Ik geloof niet zo in het 1080p futureproof gedeelte. Ik heb alleen de eerste paar reacties over deze discussie gelezen, maar ik denk dat 1080p overkill is voor een quad-core processor van deze sterkte. Plus dat 1080p niet zo'n grote meerwaarde is die de nadelen van de hogere resolutie op een wat zwakkere quad-core doen overrompelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
idd ook mooi, alleen nog niet leverbaar.... en die 1080p... als dat betekend dat je batterij 2x zo snel leeg is heb ik liever 720p..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die CPU hoef je je geen zorgen om te maken, de GPU moet al het werk doen. En of die sterk genoeg is voor intensieve games weet ik niet, de interface gaat hij geen problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:12:
Die CPU hoef je je geen zorgen om te maken, de GPU moet al het werk doen. En of die sterk genoeg is voor intensieve games weet ik niet, de interface gaat hij geen problemen mee hebben.
Als het de mtk6589T chip gebruikt(de Umi x2 turbo heeft dezlefde prijs), presteer hij op CPU en GPU gebied beter dan een 720p met mtk6589, maar meer pixels verbuiken idd wel meer accu, al zal het niet 2x zo veel zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:49:
Ah ik zie dat de startpost gewijzigd is! Ik zal eens naar de X7 kijken, dankjewel voor de tip.

Tijdens de Happy Hour zijn meestal de eerste 5 met de grootste korting, en daarna 200 (ofzo denk ik) voor een wat lagere korting. Bij deze Freelander zijn de eerste 5 $ 179.99 en de volgende 200 (?) $ 189.99

Maar is 1080p wel verstandig icm. de MT6589? Is dat niet wat overkill voor de processor? 1080p is leuk, maar ik heb liever 720p die veel beter draait op de processor en dan ook nog een redelijke accuduur overhoud. (Ik geloof niet zo in het 1080p futureproof gedeelte. Ik heb alleen de eerste paar reacties over deze discussie gelezen, maar ik denk dat 1080p overkill is voor een quad-core processor van deze sterkte. Plus dat 1080p niet zo'n grote meerwaarde is die de nadelen van de hogere resolutie op een wat zwakkere quad-core doen overrompelen)
Mijn mening is dat 1080p te veel van het goeie is in combinatie met mt6589 en dat je inderdaad beter af zou zijn met 720p.

Maar ik ben van mening dat een smartphone geen enkele lag of tearing mag ondervinden, dat moet gewoon stabiel lopen.

Maar Xanderdrake geeft hier al aan wat zijn bevindingen zijn, hij praat over tearing in Google play, dat vind ik persoonlijk een tegen dat het 1080p toch net teveel is van het goeie.

XanderDrake in "[Ervaringen & Discussie] iOcean/Ou Sheng X7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
_hein_ schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:08:

Die ziet eruit als een goed alternatief voor de Xiaocai g6, aangezien deze wel in het zwart te krijgen is. Camera heeft wel wat minder mp maar dat maakt voor mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
Fissure schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:47:
[...]

Die ziet eruit als een goed alternatief voor de Xiaocai g6, aangezien deze wel in het zwart te krijgen is. Camera heeft wel wat minder mp maar dat maakt voor mij niet uit.
net gevraagd bij fastcardtech:
is the black version complete black or as in picture? antwoord: just like the photo on the page

is jammer genoeg niet helemaal zwart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De umi X2 is te pre-orderen bij pandawill.
Slechts 180 euro;
Android 4.2.1
5 inch full hd en corning gorilla glass 2
2500mah batterij
En wat mij nog het meest aanspreekt:
"compatible ROM(MIUI, Aliyun, CM, Baidu Cloud, etc),"
Er zijn dus roms beschikbaar die niet alleen gebaseerd zijn op de rom van Umi zelf, waarvan aliyun en baidu vooral gericht zullen zijn op china en waarschijnlijk ook alleen de talen engels en chinees bevatten, maar MIUI en toch vooral CM zijn natuurlijk erg interessant.

Ik twijfel om nu al te pre-orderen..
Hoop toch niet zo'n zelfde debacle als de G4 met zijn vertragingen, maar als ik m nu bestel ben je wel 1 van de eerste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
_hein_ schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:53:
[...]

net gevraagd bij fastcardtech:
is the black version complete black or as in picture? antwoord: just like the photo on the page

is jammer genoeg niet helemaal zwart..
Dat vind ik opzich niet zo erg. Helemaal zwart vind ik wel het mooist, maar voorkant zwart en achterkant wit vind ik wel mooier dan alles wit. Nog ff over nadenken en kijken of ik nog iets anders tegenkom en anders wordt het waarschijnlijk deze, maar stiekem hoop ik dat heel snel de xiaocai in volledig zwart komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 09:55
Dat is dan wel de 16GB 1 gb Ram versie hoor.

De 32GB 2 GB Ram versie kost 230 euries.
dutchgio schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:32:
De umi X2 is te pre-orderen bij pandawill.
Slechts 180 euro;
Android 4.2.1
5 inch full hd en corning gorilla glass 2
2500mah batterij
En wat mij nog het meest aanspreekt:
"compatible ROM(MIUI, Aliyun, CM, Baidu Cloud, etc),"
Er zijn dus roms beschikbaar die niet alleen gebaseerd zijn op de rom van Umi zelf, waarvan aliyun en baidu vooral gericht zullen zijn op china en waarschijnlijk ook alleen de talen engels en chinees bevatten, maar MIUI en toch vooral CM zijn natuurlijk erg interessant.

Ik twijfel om nu al te pre-orderen..
Hoop toch niet zo'n zelfde debacle als de G4 met zijn vertragingen, maar als ik m nu bestel ben je wel 1 van de eerste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
diquan2001 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:51:
Dat is dan wel de 16GB 1 gb Ram versie hoor.

De 32GB 2 GB Ram versie kost 230 euries.

[...]
Ik hoef ook geen 2gb en 32gb, 16 en een 32gb class 10 sd card lijkt me voldoende.
Vraag me alleen af of het nou de turbo versie is of niet, maar ook dat is alleen maar "mooi meegenomen".
230 vind ik te duur, bij een neo of jiayu krijg je voor onder of net boven de 200 euro misschien wel 2gb ram, maar dan wacht je ook nog ruim een maand. Ik wil nu eigenlijk wel wat bestellen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
eL_Jay schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:18:
Mlais MX585.0'' | MT6589 | 1GB | 2500mAhSite Mlais/ Nieuws
Die schijnt beschikbaar te zijn in 720p en full hd variant, waarbij de full hd variant geleverd kan worden met de MTK6589T SoC! Staat voor 1299 yuan op taobao waar Mistertao $214,36 van maakt. Specs: 5 inch full hd, 6589T SoC, 1GB RAM en 4GB ROM, 2500mAh accu, 142x71x9,6mm, 145 gram incl. accu. Stond al in de TS/OP, maar het is nog een alternatief om te overwegen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joosie200 op 14-05-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:20:
[...]

Die schijnt beschikbaar te zijn in 720p en full hd variant, waarbij de full hd variant geleverd kan worden met de MTK6589T SoC! Staat voor 1299 yuan op taobao waar Mistertao $214,36 van maakt. Specs: 5 inch full hd, 6589T SoC, 1GB RAM en 4GB ROM, 2500mAh accu, 142x71x9,6mm, 145 gram incl. accu. Stond al in de TS/OP, maar het is nog een alternatief om te overwegen :)
Bestellen bij taobao via mistertao heb ik nog geen ervaring mee, en ben ook niet van plan om die op te gaan doen. Eerst maar een telefoon bij een webshop in china, dan misschien volgend jaar de volgende stap, taobao.
Overigens moet Mlais zich nog bewijzen, Umi is al wel bekend..
Ben ik nou de enige die de umi x2 graag wil, of wacht iedereen op de G4/N03?

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 14-05-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:03
Ik wacht, maar niet op een specifiek model. Kijken hoe lang de Defy het nog trekt. Die draait al mee sinds eclair, en heeft ongeveer alles tot en met 4.2.2 gedraaid..
Hoe langer je wacht, hoe beter de specs en prijzen he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowbox
  • Laatst online: 19-08 11:46
Dus ik heb net een zopo c2 besteld bij aliexpress en we gaan het meemaken..
wel android 4.2 versie uiteraard

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2234265

Ik hoop dat die batterij het een beetje vol houdt en niet net als je de Xperia Z binnen 6 uurtjes ge-drained is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.fastcardtech.com/VOWNEY-V5

wat inden jjullie van deze? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Nice ik wacht wel even op de ZP980 2 klopt 2GB DDR??

dat is denk ik net iets soepeler .. :)
daxmaster schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:35:
Dus ik heb net een zopo c2 besteld bij aliexpress en we gaan het meemaken..
wel android 4.2 versie uiteraard

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2234265

Ik hoop dat die batterij het een beetje vol houdt en niet net als je de Xperia Z binnen 6 uurtjes ge-drained is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom dan de Amoi? ;3 Is dat een beter merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 00:17:
Waarom dan de Amoi? ;3 Is dat een beter merk?
Tis maar net wat je wil en wat je eisen zijn. Amoi is wel een iets ''bekender'' chinees merk hij is wel 4.5inch met qHD resolutie. Vowney is 5inch met 720p resolutie. Voor de rest komen ze aardig overeen... De Amoi is trouwens bij Antelife in de aanbieding (standaard met aliyun maar is/wordt geflasht naar Android 4.2)
diquan2001 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 00:06:
Nice ik wacht wel even op de ZP980 2 klopt 2GB DDR??

dat is denk ik net iets soepeler .. :)

[...]
Volgens de geruchten komt er een editie met 2GB RAM en 32GB ROM icm de 6589T (1.5ghz), maar of die echt uitgebracht wordt en wanneer is nog onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antelife een beetje veilig? Is dit echt een goede? ;) Of is er nog iets wat beter is? :D

Is de camera beter dan de Jiayu G3? etc? Is deze soieso beter dan de G3? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowbox
benbaba schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 00:37:
[...]

Tis maar net wat je wil en wat je eisen zijn. Amoi is wel een iets ''bekender'' chinees merk hij is wel 4.5inch met qHD resolutie. Vowney is 5inch met 720p resolutie. Voor de rest komen ze aardig overeen... De Amoi is trouwens bij Antelife in de aanbieding (standaard met aliyun maar is/wordt geflasht naar Android 4.2)

[...]

Volgens de geruchten komt er een editie met 2GB RAM en 32GB ROM icm de 6589T (1.5ghz), maar of die echt uitgebracht wordt en wanneer is nog onduidelijk.
Ik denk voorlopig nog niet.. de launch van zp980 is net geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowbox
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 00:54:
Antelife een beetje veilig? Is dit echt een goede? ;) Of is er nog iets wat beter is? :D

Is de camera beter dan de Jiayu G3? etc? Is deze soieso beter dan de G3? ;)
gelijke camera en chipset maar voordeel van die Amoi N828 is dat er een best leuk ips paneel in hangt.
dus fijne kijkhoeken en ik vind die Amoi er persoonlijk minder cheap uit zien maar ja het scheelt niet veel..

ik heb zelf die zopo c2 gekocht voor 200 euro die heeft 13mp rear cam en 5mp front cam..
full hd paneel.. 5inch en nice design dus daar had ik wel 30 euro meer voor over verder zelfde chipset..

Eigenlijk ronduit belachelijk dat in die toestellen een Power VR SGX544 "Grafische processor" zit.. want die zitten ook ik de galaxy s3 die even 3x meer kost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Em, wacht die Amoi is toch een quadcore? Die is toch sneller dan de Jiayu G3 chipset? Maar voor de rest klinkt mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ik zei het niet zomaar natuurlijk :)

Volgens mij komt hij wel ;)

http://gadgetronica.com/n...or-rs-15999/#.UZMnXKIqytk

https://www.facebook.com/...27.426235970759710&type=1
daxmaster schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 02:33:
[...]

Ik denk voorlopig nog niet.. de launch van zp980 is net geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:49:

Kijk maar in het Iocean X7 forum, daar kun je lezen dat de telefoon tot nu toe goed gevalt bij degene die hem al hebben. ;)

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinnR
  • Laatst online: 07-08-2023
Iemand enige idee of die 2GB Ram (+1080p) toestellen met MT6589T of met MT6589 gaan komen?

[ Voor 7% gewijzigd door EdwinnR op 15-05-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
EdwinnR schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:30:
Iemand enige idee of die 2GB Ram (+1080p) toestellen met MT6589T of met MT6589 gaan komen?
Lees het topic door, deze vraag wordt vaker gesteld.
Oggy schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:22:
Ik heb de UMI X2, Grey 2gb 32gb MTK6589T besteld, word verzonden op 12 mei.
Ben benieuwd.
Inmiddels al verzonden?

[ Voor 30% gewijzigd door Gingerbread op 15-05-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:25
daxmaster schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 02:41:
[...]

Eigenlijk ronduit belachelijk dat in die toestellen een Power VR SGX544 "Grafische processor" zit.. want die zitten ook ik de galaxy s3 die even 3x meer kost 8)7
Het zijn niet exact dezelfde GPU's.

[ Voor 24% gewijzigd door Mother_lepard op 15-05-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinnR
  • Laatst online: 07-08-2023
Oggy schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:22:
Ik heb de UMI X2, Grey 2gb 32gb MTK6589T besteld, word verzonden op 12 mei.
Ben benieuwd.
Oggy schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:06:
[...]

Mentoo.com en totaal 269 dollar voor de 2gb/32gb mtk6589T (1.5ghz ipv 1.2ghz)
http://www.mentoo.com/umi...p-camera-smart-phone.html

Ik zie hem hier staan met MTK6589 ipv de Turbo versie.. De Turbo versie kan ik (nog) niet vinden..

Sowieso vreemde site, er staan bij de Neo N003 ook dat hij 'in stock' is terwijl die toch echt tot 25 juni is vertraagd.

[ Voor 8% gewijzigd door EdwinnR op 15-05-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mother_lepard schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:03:
[...]

In de Galaxy S3 zit een Power VR SGX544mp3, in de ZOPO ZP980 een Power VR SGX544mp. Die in de Galaxy S3 is een pak sneller: gebruikt 3 cores i.p.v. 1 core bij de ZOPO. ;)
Ik dacht dat de Galaxy S3 een Mali 400mp4 had? Maar het is al een paar keer vertelt hier dat de mt6589 een SGX544 heeft met een core en die is geklokt op 256mhz dacht ik. Ik ben dan ook niet impressed bij die SGX544 in de mt6589.
Pagina: 1 ... 36 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.