Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door dutchgio op 11-05-2013 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noppus schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:37:
[...]

Ik heb drie verschillende drivers geprobeerd. Helpt niet. De meest recente flashtool (die DL ook noemde) gebruikt, maar het blijft zo dat de pc totaal niet reageert op de ingeplugde telefoon. Wel, heel kort, als ik de batterij er in doe (unknown device). Terwijl met een telefoon die gewoon aanstaat de pc de Android ADB perfect weergeeft in apparaatbeheer.

Ik dacht nog even dat de data die ik probeer te flashen corrupt zou kunnen zijn, maar zover komt het niet eens.
Eerlijk gezegd vond ik het zelf ook een behoorlijke ramp die custom recovery op de Lenovo A820 te krijgen. Bij mijn Huawei Honor 2 was ik namelijk gewend een scriptje te draaien voor de custom recovery, rebooten naar fastboot en klaar.

Terugzetten van originele recovery met zelfde scriptje alleen andere optie gebruiken. Ik dacht echt van wat een k*t chipset om de custom recovery erop te krijgen, zo zou ik eerste instatie namelijk hem rooten, maar dat heb ik uiteindelijk via deze manier gedaan.

Overigens wellicht dat artikel nog helpt? Maja ik heb mijn Huawei Honor 2 gister van nieuwste update voorzien, B550, Huawei steekt blijkbaar best wel wat moeite in hun software, de nieuwe firmware is dan ook hele verbetering.

De Antutu benchmarks resultaten waren laatste tijd juist net over de 14000, gister haalde ik bijna 16000, ik scoorde namelijk 15750 in Antutu v3.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljp
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-09 12:10

ljp

Iemand enig idee of dit wat is?
http://item.taobao.com/it...4.1.KpEMTp&id=23162356367

specificaties lijken wel goed, geen quad-core , maar lijkt me prima om mee te spelen
als tweede telefoon en heb nog een gps nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Oppo komt waarschijnlijk met een opvolger van zijn recentelijk aangekondigde Find 5-smartphone. Het toestel beschikt volgens de geruchten over de high-end-soc Snapdragon 800 van Qualcomm. Mogelijk wordt het toestel in september uitgebracht.

Dat meldt de Chinese site MyDrivers. Volgens de site heeft het toestel dezelfde schermgrootte en resolutie als de recentelijk uitgebrachte Oppo Find, namelijk 5" en 1920x1080 pixels. De grootste verandering is de soc: Oppo wil gebruikmaken van de Snapdragon 800-soc van Qualcomm, terwijl de Find 5 over een soc uit de vorige generatie beschikt.

Net als in de Find 5 is er een 13-megapixelcamera ingebouwd en bedraagt de hoeveelheid ram en opslaggeheugen respectievelijk 2GB en 32GB. Wel nieuw is de frontcamera: die beschikt over maar liefst 8 megapixels, terwijl de Find 5 het nog met een 1,9 megapixel-camera moet doen. Ook heeft Oppo ondersteuning voor nfc ingebouwd.

De nieuwe telg in de smartphoneserie van Oppo moet medio september uitkomen, al is nog niet bekend in welke landen dit zal zijn en welk prijskaartje er aan het toestel gaat hangen. In juni moet de Oppo Find 5 in Nederland uitkomen, waardoor het mogelijk is dat zijn opvolger ook in de Nederlandse winkels zal komen te liggen.Oppo komt waarschijnlijk met een opvolger van zijn recentelijk aangekondigde Find 5-smartphone. Het toestel beschikt volgens de geruchten over de high-end-soc Snapdragon 800 van Qualcomm. Mogelijk wordt het toestel in september uitgebracht.

Dat meldt de Chinese site MyDrivers. Volgens de site heeft het toestel dezelfde schermgrootte en resolutie als de recentelijk uitgebrachte Oppo Find, namelijk 5" en 1920x1080 pixels. De grootste verandering is de soc: Oppo wil gebruikmaken van de Snapdragon 800-soc van Qualcomm, terwijl de Find 5 over een soc uit de vorige generatie beschikt.

Net als in de Find 5 is er een 13-megapixelcamera ingebouwd en bedraagt de hoeveelheid ram en opslaggeheugen respectievelijk 2GB en 32GB. Wel nieuw is de frontcamera: die beschikt over maar liefst 8 megapixels, terwijl de Find 5 het nog met een 1,9 megapixel-camera moet doen. Ook heeft Oppo ondersteuning voor nfc ingebouwd.

De nieuwe telg in de smartphoneserie van Oppo moet medio september uitkomen, al is nog niet bekend in welke landen dit zal zijn en welk prijskaartje er aan het toestel gaat hangen. In juni moet de Oppo Find 5 in Nederland uitkomen, waardoor het mogelijk is dat zijn opvolger ook in de Nederlandse winkels zal komen te liggen.

Bron

[ Voor 2% gewijzigd door Supertip op 11-05-2013 17:59 . Reden: Bron vermelding ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:34
Zo kan je blijven wachten natuurlijk. Nu komt die Oppo weer in september :')
G4 augustus.... Umi Xi Turbo ook pas volgende maand..

Helaas nog geen echte Chinese bang for bugs telefoon op dit moment beschikbaar 8)7 frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

MaStar schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:26:

Helaas nog geen echte Chinese bang for bugs telefoon op dit moment beschikbaar 8)7 frustrerend.
De Iocean X7 Youth is wel al beschikbaar en bevalt tot nu toe goed, --Iocean X7 forum--

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien ben je in de war met de neo N03, de Umi X2 is als het goed is eerder beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Vandaag mijn Jiayu G2S binnen gekregen. Via free shipping, China Airmail. Duurde allemaal wat lang, 29 maart besteld, 11 april verzonden, 11 mei aangekomen. Maar hoort erbij, is de charme en vind het allemaal wel grappig zo. Volgende keer zou ik wel betalen voor verzending, om even wat tijd te winnen.

De telefoon sta ik echt van te kijken, het scherm is zo mooi. De kleuren zijn mooi verzadigd, daar houd ik van. Mijn telefoon hiervoor was een Sony Ericsson Neo V (MT11i), deze had ik begin dit jaar nog geupdate naar ICS maar alle fut leek eruit te zijn. De G2S is echt een wereld van verschil weer, heerlijk.

De G2S heb ik besteld bij Pandawill, kwam met 2 accu's, een aparte lader ook voor de 2e accu, een groen Jiayu siliconen hoesje en een oplader + adapter voor EU stopcontacten. Niet veel op af te dingen, behalve dan dat de lader inclusief adapter erg gammel is en ook niet heel veel vermogen heeft. Slechts 500mA, de lader van mijn Sony deed 850mA.

De komende tijd eens kijken hoe de telefoon het uithoudt. I'll be back!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2024
Yonni schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:09:
Vandaag mijn Jiayu G2S binnen gekregen. Via free shipping, China Airmail. Duurde allemaal wat lang, 29 maart besteld, 11 april verzonden, 11 mei aangekomen. Maar hoort erbij, is de charme en vind het allemaal wel grappig zo. Volgende keer zou ik wel betalen voor verzending, om even wat tijd te winnen.

De telefoon sta ik echt van te kijken, het scherm is zo mooi. De kleuren zijn mooi verzadigd, daar houd ik van. Mijn telefoon hiervoor was een Sony Ericsson Neo V (MT11i), deze had ik begin dit jaar nog geupdate naar ICS maar alle fut leek eruit te zijn. De G2S is echt een wereld van verschil weer, heerlijk.

De G2S heb ik besteld bij Pandawill, kwam met 2 accu's, een aparte lader ook voor de 2e accu, een groen Jiayu siliconen hoesje en een oplader + adapter voor EU stopcontacten. Niet veel op af te dingen, behalve dan dat de lader inclusief adapter erg gammel is en ook niet heel veel vermogen heeft. Slechts 500mA, de lader van mijn Sony deed 850mA.

Dat is nu ook mijn telefoon, de neo V. Voor mij gaat het waarschijnlijk de xiaocai g6 worden. Heb aan een seller op aliexpress gevraagd of die hem ook in het zwart heeft. Als de g2s al een mooie update is ben ik benieuwd naar een quadcore met nog groter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Draai je nog Gingerbread of heb je ICS erop gezet? Met een beetje apps draaide het de laatste maanden toch best traag. Veel wachten in menus, WhatsApp was een drama geworden :+ . Nieuwe phone = blown away zeker weten 8) .

[ Voor 11% gewijzigd door Yonni op 11-05-2013 22:30 ]

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2024
Yonni schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:30:
Draai je nog Gingerbread of heb je ICS erop gezet? Met een beetje apps draaide het de laatste maanden toch best traag. Veel wachten in menus, WhatsApp was een drama geworden :+ . Nieuwe phone = blown away zeker weten 8) .
Heb ics er niet opgezet. Had er geen vertrouwen in dat het de snelheid ten goede zou komen. Opzich gaat de rest nog wel snel, alleen ingame heel vaak lagg. Nu maar hopen dat de Xiaocai er in het zwart is, dan is mijn keuze gemaakt. En anders wordt het waarschijnlijk een butterfly clone zoals de star of miz z2 omdat ik die dan toch de mooiste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kies jezelf voor uiteindelijk. Zodra die vernieuwde Oppo Find 5 uit is komt Huawei natuurlijk met hun Honor 3.

Dus ik zou vooral niet wachten, want er komt elke drie maanden wel wat beters uit, maar dat maakt het huidige niet slecht ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mailtje van Chinapadmall: voor 20 mei word de umi x2turbo 'ge-released', daarna kunnen ze hem leveren. Het betreft de 1gb ram met turbo-mt6589.
Antelife beweerd m vanaf 15 mei te hebben, en je kon m pre-orderren op 10 mei, maar of ik was te laat, of ze hebben de site niet aangepast; hij staat nog altijd op "sold out", waar die voor 10 mei ook op stond.
Pandawill biedt hem niet aan, merimobiles alleen de advanced versie met 2gb ram, ook pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
Is er een reden waarom Chinese telefoon op het algemeen zwaar zijn?

JiaYu G4 1GB = 160g en de JiaYu G4 2GB = 180g.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is omdat de Chinezen allemaal Kung fu beoefen en als ze een lichte telefoon zouden hebben dan zou die zo de lucht in vliegen omdat die te licht is.

Maar even serieus, kun jezelf geen reden bedenken waarom een telefoon dikker is? Iets met scherm grote en batterijen :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:33:
Ja dat is omdat de Chinezen allemaal Kung fu beoefen en als ze een lichte telefoon zouden hebben dan zou die zo de lucht in vliegen omdat die te licht is.

Maar even serieus, kun jezelf geen reden bedenken waarom een telefoon dikker is?
De telefoons zijn niet dikker. Maar zwaarder. De JiaYu G4 is 8mm dik, 133mm hoog en 65mm breed. Maar wel 160g.

Ik vermoed dat het komt doordat ze goedkopere metaal en plastic gebruiken die zwaarder zijn. Maar wellicht dat iemand met meer kennis het wist.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is natuurlijk geen iphone 5 met 4 inch scherm, en kleine batterij die prima presteert door alle optimalisaties in iOS en daardoor heel klein, dun, en licht is, maar ook gegarandeerd kapot als je hem laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:53
Ik vind het net beter dat ze wat zwaarder aanvoelen, dan heb je de indruk dat ze steviger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat vind ik zelf ook, maar volgens mij is er niet een echte reden, het zijn de grote schermen en de grote batterijen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
CedricD schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:40:
Ik vind het net beter dat ze wat zwaarder aanvoelen, dan heb je de indruk dat ze steviger zijn.
Als hij maar niet lomp aanvoelt

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
lutkeveld schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:41:
[...]

Als hij maar niet lomp aanvoelt
Voila, daar zit het hem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 05:48:
[...]

Daar kies jezelf voor uiteindelijk. Zodra die vernieuwde Oppo Find 5 uit is komt Huawei natuurlijk met hun Honor 3.

Dus ik zou vooral niet wachten, want er komt elke drie maanden wel wat beters uit, maar dat maakt het huidige niet slecht ofzo.
Dat die nieuwe oppo find 5 uit gaat komen is bevestigd, HIER staat nog een nieuwsbericht incl. de foto's. :P

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supertip schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:52:
[...]

Dat die nieuwe oppo find 5 uit gaat komen is bevestigd, HIER staat nog een nieuwsbericht incl. de foto's. :P
Dat weet ik, maar tegen de tijd dat de nieuwe Oppo Find 5 uit is dan zijn er weer andere Chinese smartphones aangekondigd em kun je weer een paar maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CedricD schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:40:
Het is niet zozeer dat ze dan ook echt steviger zijn, maar het is wel erg lastig om zowel licht als stevig te maken. Het is gewoon een stuk eenvoudiger om telefoons te maken van dikker materiaal om daar de stevigheid uit te krijgen. En dat zijn toch de Chinese telefoons over het algemeen, eenvoudiger. Je krijgt hardware die ze overal vandaan inkopen en dan maken ze een eigen behuizing die gewoon stevig is en niet al te hoogstaand.
Het is een beetje Ikea werk, generieke onderdelen die makkelijk in elkaar te zetten zijn zonder technische hoogstandjes.
En je merkt al snel dat de uitzonderingen hierop gewoon een stukje duurder zijn, kwaliteit blijft geld kosten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Supertip schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:52:
[...]

dat is gewoon de huidige Find 5 hoor... :p
maar je kan altijd wel wachten op een nieuwe telefoon, het gaat zo snel nu dat je elk half jaar wel een nieuwe, snellere en mooiere kan kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

Is er nu een telefoon te benoemen die echt de concurrentie aan kan gaan met de bekendere merken (en dan heb ik het dus niet echt over de prijs/kwaliteit verhouding). Want vaak laten die chinese merken toch een klein steekje vallen qua camerakwaliteit, GPS etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

greatgonzo schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:10:
Is er nu een telefoon te benoemen die echt de concurrentie aan kan gaan met de bekendere merken (en dan heb ik het dus niet echt over de prijs/kwaliteit verhouding). Want vaak laten die chinese merken toch een klein steekje vallen qua camerakwaliteit, GPS etc.
Oppo Find 5 is top-notch.

Tevens zijn er er aantal smartphones met een s4 pro erin en met een exynos 4412 erin. dezelfde chip als een SIII.
De Newman N2 heeft bijvoorbeeld een sony xperia serie camera, exact hetzelfde scherm als de Nexus 4 en dezelfde chip als de SIII.
De MTK 6589, de chinese massa chipset, presteert in benchmarks op overall gebied hoger dan de exynos 4412. Veel hoger op GPU gebied en ietsje lager op CPU gebied.

[ Voor 35% gewijzigd door HackingDutchman op 12-05-2013 16:44 ]

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:10:
Ja dat dat kunnen ze. Huawei Honor 2 is een concurent van de Nexus 4 en HTC One X, Samsung SIII etc. Ik las in de China daily overigens een artikel dat Chinese merken zich meer op het binnenland focussen dan op het buitenland.

Overigens de meeste consumenten weten niet eens uit wat voor land een merk komt. De meeste in dit topic focussen zich niet op een A merk waar het hele totaal plaatje klopt, maar meer op pure power, die camera zit er eigenlijk voor de sier in :+ .

Overigens heeft mijn Huawei Honor 2 zowel goeie camera kwaliteit en ook een goeie GPS, het klopt gewoon echt allemaal, een soort HTC zeg maar, want ze besteden ook nog aandacht aan de software.

In China gaan deze telefoons ook echt de concurrentie aan met de gevestigde merken, alleen hun intrede op de westerse markt begint nu pas langzaam, Huawei kun je nu gewoon in Nederland krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:34
Huawei Honor 2 vind ik geen mooi design.
Hopelijk komt er echt een keer een goed toestel qua design en specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:01:
Het helpt als je vermeld wat je qua design en specs "goed" vind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat vinden jullie van de Zopo C2?
http://www.engadget.com/2013/05/09/zopo-c2-aliyun-os/

5 inch, Full HD voor 200 euro.
Ik vind hem wel mooi maar maak me zorgen om de accu van slechts 2000 mah. :/
Of kan ik beter voor 155 euro een 720p nemen met 2800 mah accu?
In hoeverre zijn die cijfers betrouwbaar van die accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:01:
Smaken verschillen, maar ik vind mijn zwart witte Huawei Honor 2 best een mooi design hebben, ondanks dat het een generic design is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.gizchina.com/2...ek-version-a-possibility/

Ik geloof er persoonlijk niks van maar toch zou het leuk zijn als er een dual sim Xiaomi telefoon zou komen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Gisteren mijn nieuwe Lenovo K860i Ontvangen.

Mede dankzij Diqiu-Long _/-\o_

Ik heb gelijk een unboxing gedaan hiervoor .
Natuurlijk gaat er ook een uitgebreide review plaatsvinden ,
alleen moet ik eerst even aan de slag met de Lenovomagic van Lenovo.

Het werkt net iets anders dan de normale stock andriod heb ik al gemerkt.
Waarschijnlijk ga ik dit eruit slopen en een andere ROM erop installeren .

Dit zijn de linkjes ervoor.

http://youtu.be/23QpZNWvyYA Part 1

http://youtu.be/kovU6iUKSw4 Part 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha leuke unboxing, dat je bij startup Engels kon selecteren dat was het resultaat van de gapps toevoegen wat ik gedaan had toen ik hem testen was om te voorkomen dat ik een doa terug mee nam.

De skin van Lenovo vond ik zelf niet zo prettig, precies dezelfde skin staat ook op de Lenovo A820, ik vond het scherm trouwens wel groot toen ik hem even deed testen. Maar ik was ook verrast dat ze een tweede batterij mee stuurde, maar deze is gekocht bij officiele Lenovo Tmall winkel.

De doos om deze doos was ook mooi een gewone kartonnen doos met Lenovo erop, maar die was plots foetsie want de schoonmakers nemen dat meestal mee als ik het niet verstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Dat was wel Top van jou :)

Maar na de unboxing ging hij een firmware update doen en toen was GAPPS weer weg .
Maar heb het weer terug heeft wel een paar uur gekost :/
Ik heb m ook gelijk geroot meeste chinese zooi weer eraf gegooid ,
Maar eigenlijk zoek ik een goeie ROM .
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:51:
Ha leuke unboxing, dat je bij startup Engels kon selecteren dat was het resultaat van de gapps toevoegen wat ik gedaan had toen ik hem testen was om te voorkomen dat ik een doa terug mee nam.

De skin van Lenovo vond ik zelf niet zo prettig, precies dezelfde skin staat ook op de Lenovo A820, ik vond het scherm trouwens wel groot toen ik hem even deed testen. Maar ik was ook verrast dat ze een tweede batterij mee stuurde, maar deze is gekocht bij officiele Lenovo Tmall winkel.

De doos om deze doos was ook mooi een gewone kartonnen doos met Lenovo erop, maar die was plots foetsie want de schoonmakers nemen dat meestal mee als ik het niet verstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mapje op mijn notebook thuis met de gapps, als ADB werkt en een toestel root heeft dan heb ik ze er zo op gezet, geen custom recovery voor nodig.

Volgens mij is er een CM rom voor dit toestel, anders zoek eens op www.baidu.com of anzhi de eerste is de Chinese google en de tweede een soort Chinese XDA en daar vind je meestal wel custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aki345
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Yonni schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:09:
Vandaag mijn Jiayu G2S binnen gekregen. [knip...]
Ik ben benieuwd of de GPS werkt, en zo niet, hoe je het aan de gang krijgt. De G2S van mijn moeder heeft nog geen enkele fix voor elkaar gekregen. Eigenlijk best teleurstellend. Dat sta je dan met je standpunt "ik koop wel een Chinese telefoon voor je. Net zo goed, maar veel goedkoper" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
aki345 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:48:
[...]

Ik ben benieuwd of de GPS werkt, en zo niet, hoe je het aan de gang krijgt. De G2S van mijn moeder heeft nog geen enkele fix voor elkaar gekregen. Eigenlijk best teleurstellend. Dat sta je dan met je standpunt "ik koop wel een Chinese telefoon voor je. Net zo goed, maar veel goedkoper" |:(
De usual trucjes al geprobeerd? A-GPS, EPO, FasterGPS, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:08
aki345 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:48:
[...]

Gewoon dit even proberen http://www.youtube.com/watch?v=NsUSvd-SlVo

Had hierna zo een fix op twee mtk phones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje schreef op maandag 13 mei 2013 @ 04:11:
Wat vinden jullie van de Zopo C2?
http://www.engadget.com/2013/05/09/zopo-c2-aliyun-os/

5 inch, Full HD voor 200 euro.
Ik vind hem wel mooi maar maak me zorgen om de accu van slechts 2000 mah. :/
Of kan ik beter voor 155 euro een 720p nemen met 2800 mah accu?
In hoeverre zijn die cijfers betrouwbaar van die accu's?
Over de betrouwbaarheid kan ik niet veel zeggen, wel weet ik dat als het enige verschil het scherm is ik het er niet voor over zou hebben.
Iets slechtere prestaties, kortere accuduur en je ziet geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wat vinden jullie van de Freelander I30?
- Android 4.2.1
- MTK6589, Cortex A7 quad core, 1.2GHz
- PowerVR SGX 544
- 4GB Rom
- 1GB Ram
- 5.0 Inch (1280 x 720)
- 2000mAh Battery
- 168 x 98 x 49mm/6.61 x 3.85 x 1.93 inch
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/908000363/Freelander-I30-Smart-Phone-Android-4-2-MTK6589-Quad-Core-font-b-5-0-b-font.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:16:
- Android 4.2.1
- PowerVR SGX 544
- 4GB Rom
- 1GB Ram
- 5.0 Inch (1280 x 720)
- 2000mAh Battery
[afbeelding]
Niet een van de beste qua prijs/kwaliteit, maar zeker een goeie met een mooi design :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima toestel.
Daar is ook alles wel mee gezegd.
Niet een echte uitschieter op kwalitet, prijs of 'bang for buck'-gehalte maar een doorsnee-chinaphone van dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freelander is toch hetzelfde als Newman? Zouden jullie Newman als B of C merk classificeren? Mijn vriendin was wel duidelijk Newman had ze wel eens van gehoord, maar vond ze geen goed merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat maakt die classificatie uit? Labeltjes plakken heeft in deze branche zo weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Kwam bij Howsea China de THL W8 tegen voor 216 euro. Lijkt me niet een rare prijs, weet alleen niet veel over de gsm. De w8+ kost zo'n 50 euro meer.
Iemand ervaringen met deze smartphones ?

5 inch is me eigenlijk toch iets te. Heb nu een SGS nog maar dat mag wel ietsje groter.

[ Voor 31% gewijzigd door MAB The Frisian op 13-05-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

dutchgio schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:27:
Prima toestel.
Daar is ook alles wel mee gezegd.
Niet een echte uitschieter op kwalitet, prijs of 'bang for buck'-gehalte maar een doorsnee-chinaphone van dit moment.
In de aanbieding kost hij 180 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
MAB The Frisian schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:08:
Kwam bij Howsea China de THL W8 tegen voor 216 euro. Lijkt me niet een rare prijs, weet alleen niet veel over de gsm. De w8+ kost zo'n 50 euro meer.
Iemand ervaringen met deze smartphones ?

5 inch is me eigenlijk toch iets te. Heb nu een SGS nog maar dat mag wel ietsje groter.
Dat is wel een erg hoge prijs, hij is hier en hier te vinden voor onder de 180 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
lutkeveld schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:43:
[...]

Dat is wel een erg hoge prijs, hij is hier en hier te vinden voor onder de 180 euro
Dan moet je zelf nog wel wat regelen.

Daarbij :

Onze prijzen zijn ALL IN , dat betekent :

.. GEEN extra kosten voor invoer en BTW, dat betalen wij voor u
.. Service en garantie in Belgie , kunnen wij het in Belgie niet
repareren dan ontvangt u gelijk een hele nieuwe.!!

Lijkt me nog steeds niet raar.

http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

[ Voor 12% gewijzigd door MAB The Frisian op 13-05-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:16:
- Android 4.2.1
- PowerVR SGX 544
- 4GB Rom
- 1GB Ram
- 5.0 Inch (1280 x 720)
- 2000mAh Battery
[afbeelding]
Kan je woensdag goedkoper krijgen op Pandawill.

http://www.pandawill.com/...rrent=wednesday&force=yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
MAB The Frisian schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:02:
[...]

Dan moet je zelf nog wel wat regelen.

Daarbij :

Onze prijzen zijn ALL IN , dat betekent :

.. GEEN extra kosten voor invoer en BTW, dat betalen wij voor u
.. Service en garantie in Belgie , kunnen wij het in Belgie niet
repareren dan ontvangt u gelijk een hele nieuwe.!!

Lijkt me nog steeds niet raar.

http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr
vertrouw dat nooit zo
btw en invoer betaald EN garantie en dat voor 36 euro meer
wat is de levertijd? btw en invoer betaal je aan de deur, toch?
kun je dat declareren dan ofzo?
maar goed, ieder zijn ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Afbeeldingslocatie: http://biocentric.nl/x7/doosje.jpg
Mijn iOcean X7 is binnen.

Goede bouw vind ik uiteindelijk. Voorkant is van degelijk glas en achterkant van non-shiny plastic.

Als je hem wilt bestellen, bestel hem dan bij Antelife. Ik kreeg er een extra accu bij (los te koop voor 30$), gratis screen protector en gratis bluetooth headset.

26€ extra inklaring+btw. Valt reuze mee.

[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 13-05-2013 19:21 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan mag je nu beginnen met je review te schrijven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
@ jernij : Snap wat je bedoelt maar ze adverteren al ruim 4 jaar op MP, al is dat geen garantie uiteraard.

Kwam 'm toevallig tegen op mp.
Zoek een goede vervanger voor een S8500 wave en een SGS zo rond de 200+ euro.
Misschien de Star S5 of zo.
Zal nog eens verder neuzen, je wordt gestoord van de keuze aan smartphones en dan ook nog eens een goede vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk niet dat ik voor een 1080p scherm ga.
Het is een battery-drain en games zullen het ook zwaar krijgen.
Daarnaast is het zeer de vraag of je het gaat zien op 5 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 00:17
Inderdaad, ik heb nu 800x480 op 3.5 inch, wat 266 ppi is. En daar heb ik geen klagen over. Ik kan misschien nét de pixels kijk als ik er recht met m'n neus boven hang en echt naar de pixels probeer te kijken, want zelfs de kleinste letters zijn gewoon perfect leesbaar. 1280x720 op 5" is 293 ppi en dat zou dus nog scherper zijn. Ik zie het nut van 1080p op 5" niet echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
Wil effe op snel een telefoontje scoren voor mijn moeder. Als ik 200 Euro te besteden heb (minder mag ook), wat is dan een goede suggestie? Ik zit een beetje op Cheaptelefoon.nl en Chinesetelefoons.nl (zijn die überhaupt betrouwbaar?) rond te kijken en zie wat toestellen die specwise wel interessant lijken. Maar wat wijsheid is, weet ik ook niet direct. Moet wel op korte termijn zijn, dus echte Chinese winkels is geen oplossing...

[ Voor 10% gewijzigd door Kenju op 13-05-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Kenju schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:22:
Wil effe op snel een telefoontje scoren voor mijn moeder. Als ik 200 Euro te besteden heb (minder mag ook), wat is dan een goede suggestie? Ik zit een beetje op Cheaptelefoon.nl en Chinesetelefoons.nl (zijn die überhaupt betrouwbaar?) rond te kijken en zie wat toestellen die specwise wel interessant lijken. Maar wat wijsheid is, weet ik ook niet direct.
iOcean X7 is $215 op Antelife. Dus minder dan 170 euro voor een top smartphone. Met DHL heb je hem in ongeveer 5 dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gingerbread op 13-05-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gingerbread schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:23:
[...]

iOcean X7 is $215 op Antelife. Dus minder dan 170 euro voor een top smartphone. Met DHL heb je hem in ongeveer 5 dagen.
Moeders kwijlen vast niet van een quadcore en een full-hd scherm (met kleine batterij), mijn advies: jiayu G3. Goedkoper en naar mijn mening sluit dat beter aan op de mogelijke veriesten, want full-hd en 5 inch lijkt me niet een voprwaarde, en 720p op een veel grotere batterij is dan waarschijnlijk een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
dutchgio schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:29:
[...]

Moeders kwijlen vast niet van een quadcore en een full-hd scherm (met kleine batterij), mijn advies: jiayu G3. Goedkoper en naar mijn mening sluit dat beter aan op de mogelijke veriesten, want full-hd en 5 inch lijkt me niet een voprwaarde, en 720p op een veel grotere batterij is dan waarschijnlijk een beter alternatief.
Mijn moeder wordt al een beetje oud en vindt een groot scherm geen overbodige luxe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
Voor die 20 Euro hoef je het ook niet te laten. Dus het is een interessante optie. Echter moet deze wel uit China komen (ik had nog iets toegevoegd aan mijn post, maar door je snelle respons had je dat niet meer gezien waarschijnlijk). Hmm, misschien dat ik mijn HD2 maar even aan haar uitleen....

Hoe snel is de levertijd via Antelife?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gingerbread schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:23:
[...]

YouTube: Antelife.com - Scammers

Dit gaat ook over Antelife, een gaan eerste resultaten op Google.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Kenju schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:37:
Voor die 20 Euro hoef je het ook niet te laten. Dus het is een interessante optie. Echter moet deze wel uit China komen (ik had nog iets toegevoegd aan mijn post, maar door je snelle respons had je dat niet meer gezien waarschijnlijk). Hmm, misschien dat ik mijn HD2 maar even aan haar uitleen....

Hoe snel is de levertijd via Antelife?
ik denk dat jij door je snelle respons ook gemist hebt dat DHL het in 5 dagen hier heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:38:
[...]

YouTube: Antelife.com - Scammers

Dit gaat ook over Antelife, een gaan eerste resultaten op Google.
De iOcean X7 is toch echt bij 2 tweakers al aangekomen en komt morgen aan bij mij. Antelife had hem als eerste op voorraad. Gewoon betrouwbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gingerbread schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:41:
[...]

De iOcean X7 is toch echt bij 2 tweakers al aangekomen en komt morgen aan bij mij. Antelife had hem als eerste op voorraad. Gewoon betrouwbaar dus.
Kijk die video eens. Die gaat er niet over dat het niet aan kwam, nee hij kreeg een kapotte telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:43:
[...]

Kijk die video eens. Die gaat er niet over dat het niet aan kwam, nee hij kreeg een kapotte telefoon.
en de verkeerde chipset erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:43:
[...]

Je gaat me niet vertellen dat veel andere Chinese webshops hun aftersales wel tip-top in orde hebben. Ik denk ook dat hun aftersales niet goed zijn, maar dat bij de gemiddelde Chinese shop je dezelfde "service" kan verwachten op een paar uitzonderingen na (die vaak ook duurder zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jernij schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:45:
[...]

en de verkeerde chipset erin
Ja dat ook nog inderdaad. Maar klinkt niet allemaal zo positief over Antelife op internet. Die iocean is wel cheap zeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
jernij schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:39:
[...]

ik denk dat jij door je snelle respons ook gemist hebt dat DHL het in 5 dagen hier heeft :)
Inderdaad.... Maar door dat Yt-filmpje weet ik niet zo zeker of het wel een goed idee is...Heb je overifens nog inklaringskosten over een telefoon? Had dat wel met een tablet die ik via Pandawill besteld had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je belasting betaalt, betaal je ook inklaringskosten. Alles of niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
Ik vind het overdreven, dan kan je net zo goed nooit meer bij FastCardTech bestellen: YouTube: Don't trust Fastcardtech.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Gingerbread schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:55:
Ik vind het overdreven, dan kan je net zo goed nooit meer bij FastCardTech bestellen: YouTube: Don't trust Fastcardtech.com
pandawill staan er ook genoeg van op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 20:56

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Nog steeds is mijn ZOPO C2 niet verzonden door pandawill. Ik begin nu toch te twijfelen om een vergelijkbare telefoon te kopen die wel op voorraad is.

Was wel gecharmeerd van het design van die telefoon door de verzonken camera.

Misschien toch maar voor de X7 of X2 met een mooie rubberen protector net zoals ik nu voor mijn SGS1 heb, zodat deze alsnog verzonken wordt.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook een beetje overdreven, maar ik zou toch niet snel bij zo'n site een smartphone kopen. Als ik in China ben dan kan ik zo'n doa mooi terug sturen voor € 2 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gingerbread schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:55:
Tja zo kun je wel leuk youtube afzoeken, maar daar kom je niet veel verder mee:

Pandawill is ook èèn grote scam.
http://youtu.be/h4ty50MD1lU

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 13-05-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
dutchgio schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:00:
[...]

Tja zo kun je wel leuk youtube afzoeken, maar daar kom je niet veel verder mee:

Pandawill is ook èèn grote scam.
http://youtu.be/h4ty50MD1lU
Alleen MeriMobiles vind ik niks over, maar daar heb ik zelf negatieve ervaring mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb idee dat http://www.etotalk.com/ wel goed is, lijkt me net wat professionelere dan de andere webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gingerbread schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:01:
[...]

Alleen MeriMobiles vind ik niks over, maar daar heb ik zelf negatieve ervaring mee :D
En zo is de klok weer rond.
Toch maar een Samsung?
Grapje hoor.

Even offtopic: waarom heeft dit topic als onderwerp: "MeeGo"?
Of is dat nou juist ontopic?

[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 13-05-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
dutchgio schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:54:
Als je belasting betaalt, betaal je ook inklaringskosten. Alles of niets.
Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Iedereen betaalt toch belasting over producten aangezien het verrekend is in de retailprijs? En wanneer je het over periodieke formulieren hebt, kunnen ze dat bij DHL toch niet zien of iemand belasting betaalt (stel dat je 14 bent)?

[ Voor 28% gewijzigd door Kenju op 13-05-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenju schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:08:
[...]

Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Iedereen betaalt toch belasting?
Laat ik het zo formuleren, na de moderatiepost hierboven:
Je betaalt belasting en inklaringskosten als je een telefoon importeert.
Echter word lang niet elk pakketje gecontroleerd door de douane, en hoef je dus soms geen inklaringskosten en btw te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Ach ja, bij elke Chinese webshop heeft iemand wel een keer een slechte ervaring gehad. En natuurlijk zijn het dan gelijk 'scammers' en weet ik veel wat. Het maakt volgens mij vrij weinig uit welke je nou kiest, negen van de tien keer is het volgens mij best in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
dutchgio schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:10:
[...]

Laat ik het zo formuleren, na de moderatiepost hierboven:
Je betaalt belasting en inklaringskosten als je een telefoon importeert.
Echter word lang niet elk pakketje gecontroleerd door de douane, en hoef je dus soms geen inklaringskosten en btw te betalen.
O, op die manier. Dat is dus een kwestie van geluk hebben. DHL schijnt overigens wel redelijk consequent te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:44
Gingerbread schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:01:
[...]

Wat is je negatief bevallen dan? Ik heb een X920 besteld bij MeriMobiles en dat is eigenlijk vrij vlotjes verlopen, werd prima op de hoogte gehouden dat er problemen waren met het desbetreffende model en kreeg ik de keuze om een ander te bestellen of een refund.

Verzending verliep vervolgens ook vrij snel (11 dagen) en het was gewoon goed verpakt. Al met al zou ik zo weer bestellen bij MeriMobiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
http://chinesewebshop.nl/...jst-van-chinese-webshops/

http://chinesewebwinkels....wbare-chinese-webwinkels/

Weet niet hoe betrouwbaar de info is.

[ Voor 26% gewijzigd door MAB The Frisian op 13-05-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:04:
[...]

En zo is de klok weer rond.
Toch maar een Samsung?
Grapje hoor.

Even offtopic: waarom heeft dit topic als onderwerp: "MeeGo"?
Of is dat nou juist ontopic?
Die Samsung is wel van hogere kwaliteit dan de telefoons die hier gekocht worden, er moet ergens wel op bezuinigd worden bij de goedkope telefoons die hier passeren.

Die iocean X7 is dan ook wel erg goedkoop, even snel op taobao gezocht en dat ding kost net iets meer dan 1000 rmb.

Ik vraag me serieus af of het geen duurkoop is, vooral wanneer de telefoon eerdere kapot zou gaan dan de duurdere telefoons.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
Glaxo schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:13:
[...]

Wat is je negatief bevallen dan? Ik heb een X920 besteld bij MeriMobiles en dat is eigenlijk vrij vlotjes verlopen, werd prima op de hoogte gehouden dat er problemen waren met het desbetreffende model en kreeg ik de keuze om een ander te bestellen of een refund.

Verzending verliep vervolgens ook vrij snel (11 dagen) en het was gewoon goed verpakt. Al met al zou ik zo weer bestellen bij MeriMobiles.
Ik wilde ook een X920 bestellen maar omdat het zo lang duurde gecancelled. Blijkbaar vonden ze het normaal om me niet het volledige bedrag te refunden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:19:
[...]

Die Samsung is wel van hogere kwaliteit dan de telefoons die hier gekocht worden, er moet ergens wel op bezuinigd worden bij de goedkope telefoons die hier passeren.

Die iocean X7 is dan ook wel erg goedkoop, even snel op taobao gezocht en dat ding kost net iets meer dan 1000 rmb.

De mensen die deze telefoons in elkaar zetten zullen vast ook niet erg veel betaald krijgen en arbeidsomstandigheden zullen ook wel niet echt goed zijn.

Ik vraag me dus ook terecht af of deze telefoons op ten duur juist geen duurkoop zijn, zelfs mijn HTC's hadden steeds wel issues, dus stel je voor je mooie goedkope Chinese telefoon begeeft de geest na een half jaar of een jaar, dan mag je weet € 150 a € 200 uitgeven voor een nieuwe telefoon.

In China is er ook hele markt waar men gewoon afgekeurde schermen op koopt enzo. En waar men goederen verkoopt die niet de kwaliteit eisen haalde, China ligt er vol mee blijkbaar, ik heb laatst een artikel gelezen dat vertelde dat de goederen die Afrikanen in China kochte niet de kwaliteit eisen hadden gehaald.
Waar samsung zijn producten maakt weet ik niet, maar van de andere smartphonereus uit Amerika is wel bekend dat er ook slechte arbeidsomstandigheden zijn bij het produceren van een eitelefoon.
Meneer Huawei zal er ook niet slecht van slapen.
Ik hoop ruim een jaar met een telefoon te doen, 200 euro is dan nog altijd minder dan 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noviomagus97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08-2024
Mijn ZOPO C2 is ondertussen nog niet verzonden... Zelfde verhaal als met de G3 ook na 3 maanden pas binnenkrijgen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:34:
[...]

Waar samsung zijn producten maakt weet ik niet, maar van de andere smartphonereus uit Amerika is wel bekend dat er ook slechte arbeidsomstandigheden zijn bij het produceren van een eitelefoon.
Meneer Huawei zal er ook niet slecht van slapen.
Ik hoop ruim een jaar met een telefoon te doen, 200 euro is dan nog altijd minder dan 500.
Samsung besteed ook alles uit aan diverse fabrikanten, allemaal arbeid onder de meest vreselijke omstandigheden. En dan klagen wij over roken op de werkvloer en dagen van meer dan 8 uur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:41:
[...]

Samsung besteed ook alles uit aan diverse fabrikanten, allemaal arbeid onder de meest vreselijke omstandigheden. En dan klagen wij over roken op de werkvloer en dagen van meer dan 8 uur :+
Ik vermoed dat sommige telefoons gewoon in sweatshops in elkaar worden gezet. Maar mensen staan in China in de rij om bij Foxconn te mogen werken, Xiaomi laat ook zijn telefoons bij Foxconn produceren.

Maar ik zou graag reviews zien van die bang for buck smartphones die hier langs komen, ben vooral benieuwd hoe de kwaliteit van de schermen is en de camera's.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noviomagus97
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:46:
[...]

Ik vermoed dat sommige telefoons gewoon in sweatshops in elkaar worden gezet. Maar mensen staan in China in de rij om bij Foxconn te mogen werken.

Maar ik zou graag reviews zien van die bang for buck smartphones die hier langs komen, ben vooral benieuwd hoe de kwaliteit van de schermen is en de camera's.
Als die ZOPO nou opschiet kan ik wel wat fotootjes e.d. hier posten.
De camera zou erg goed zijn van de ZOPO C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Ben ik nu gek of is dit heel goedkoop ?

http://www.dinodirect.com...phone-ram-2g-rom-32g.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
Misschien een domme vraag: Als je bij Antelife iets bestelt, komen bij de verzendkosten de inklaringskosten erbij? Of niet?
Wel èrg goedkoop. Tè goedkoop zou ik zeggen...

[ Voor 56% gewijzigd door Kenju op 13-05-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noviomagus97
Onmogelijk 126e voor een Xiaomi M2. Die kosten bij de meeste shops gewoon nog tegen $400.
Kenju schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:56:
Misschien een domme vraag: Als je bij Antelife iets bestelt, komen bij de verzendkosten de inklaringskosten erbij? Of niet?
Inklaringskosten komen er pas bij als de duane je te paken heeft. Verzendkosten zijn gratis, tenzij je iets anders dan China post wilt.

[ Voor 34% gewijzigd door Noviomagus97 op 13-05-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een to good to be true price, Xiaomi is normaal niet zo goedkoop, die zijn redelijk prijzig meestal en vaak vooral de eerste 2 a 3 maanden erg schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een cloontje, op FOK! Was er iemand die er 1 had bestelt voor minder dan 100 euro, zit gewoon een dualcore van mediatek in.
Volgens mij zelfs 512mb ram.
Hint: doe het niet

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 13-05-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
woutje p schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:56:

Inklaringskosten komen er pas bij als de duane je te paken heeft. Verzendkosten zijn gratis, tenzij je iets anders dan China post wilt.
DHL is toch sneller, en dat kost 22 Dollar. Ongeveer wat de inklaringskosten ook zijn vandaar. Maar ik pak wel Swiss post dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenju schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:00:
[...]

DHL is toch sneller, en dat kost 22 Dollar. Ongeveer wat de inklaringskosten ook zijn vandaar. Maar ik pak wel Swiss post dan.
Die komen er dan nog wel bij op he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Leek me ook niet kloppen maar de site stond hier http://chinesewebwinkels....wbare-chinese-webwinkels/

Dus niet zo betrouwbaar.
Pagina: 1 ... 35 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.