Edit: dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door dutchgio op 11-05-2013 00:24 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 98% gewijzigd door dutchgio op 11-05-2013 00:24 ]
Verwijderd
Eerlijk gezegd vond ik het zelf ook een behoorlijke ramp die custom recovery op de Lenovo A820 te krijgen. Bij mijn Huawei Honor 2 was ik namelijk gewend een scriptje te draaien voor de custom recovery, rebooten naar fastboot en klaar.noppus schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:37:
[...]
Ik heb drie verschillende drivers geprobeerd. Helpt niet. De meest recente flashtool (die DL ook noemde) gebruikt, maar het blijft zo dat de pc totaal niet reageert op de ingeplugde telefoon. Wel, heel kort, als ik de batterij er in doe (unknown device). Terwijl met een telefoon die gewoon aanstaat de pc de Android ADB perfect weergeeft in apparaatbeheer.
Ik dacht nog even dat de data die ik probeer te flashen corrupt zou kunnen zijn, maar zover komt het niet eens.
[ Voor 2% gewijzigd door Supertip op 11-05-2013 17:59 . Reden: Bron vermelding ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
De Iocean X7 Youth is wel al beschikbaar en bevalt tot nu toe goed, --Iocean X7 forum--MaStar schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:26:
Zo kan je blijven wachten natuurlijk. Nu komt die Oppo weer in september
G4 augustus.... Umi Xi Turbo ook pas volgende maand..
Helaas nog geen echte Chinese bang for bugs telefoon op dit moment beschikbaarfrustrerend.
~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~
Misschien ben je in de war met de neo N03, de Umi X2 is als het goed is eerder beschikbaar.MaStar schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:26:
Helaas nog geen echte Chinese bang for bugs telefoon op dit moment beschikbaarfrustrerend.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Dat is nu ook mijn telefoon, de neo V. Voor mij gaat het waarschijnlijk de xiaocai g6 worden. Heb aan een seller op aliexpress gevraagd of die hem ook in het zwart heeft. Als de g2s al een mooie update is ben ik benieuwd naar een quadcore met nog groter scherm.Yonni schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:09:
Vandaag mijn Jiayu G2S binnen gekregen. Via free shipping, China Airmail. Duurde allemaal wat lang, 29 maart besteld, 11 april verzonden, 11 mei aangekomen. Maar hoort erbij, is de charme en vind het allemaal wel grappig zo. Volgende keer zou ik wel betalen voor verzending, om even wat tijd te winnen.
De telefoon sta ik echt van te kijken, het scherm is zo mooi. De kleuren zijn mooi verzadigd, daar houd ik van. Mijn telefoon hiervoor was een Sony Ericsson Neo V (MT11i), deze had ik begin dit jaar nog geupdate naar ICS maar alle fut leek eruit te zijn. De G2S is echt een wereld van verschil weer, heerlijk.
De G2S heb ik besteld bij Pandawill, kwam met 2 accu's, een aparte lader ook voor de 2e accu, een groen Jiayu siliconen hoesje en een oplader + adapter voor EU stopcontacten. Niet veel op af te dingen, behalve dan dat de lader inclusief adapter erg gammel is en ook niet heel veel vermogen heeft. Slechts 500mA, de lader van mijn Sony deed 850mA.
De komende tijd eens kijken hoe de telefoon het uithoudt. I'll be back!
[ Voor 11% gewijzigd door Yonni op 11-05-2013 22:30 ]
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Heb ics er niet opgezet. Had er geen vertrouwen in dat het de snelheid ten goede zou komen. Opzich gaat de rest nog wel snel, alleen ingame heel vaak lagg. Nu maar hopen dat de Xiaocai er in het zwart is, dan is mijn keuze gemaakt. En anders wordt het waarschijnlijk een butterfly clone zoals de star of miz z2 omdat ik die dan toch de mooiste vind.Yonni schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:30:
Draai je nog Gingerbread of heb je ICS erop gezet? Met een beetje apps draaide het de laatste maanden toch best traag. Veel wachten in menus, WhatsApp was een drama geworden. Nieuwe phone = blown away zeker weten
.
Verwijderd
Daar kies jezelf voor uiteindelijk. Zodra die vernieuwde Oppo Find 5 uit is komt Huawei natuurlijk met hun Honor 3.MaStar schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:26:
GoT, You have to love it!
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 12:36 ]
De telefoons zijn niet dikker. Maar zwaarder. De JiaYu G4 is 8mm dik, 133mm hoog en 65mm breed. Maar wel 160g.Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:33:
Ja dat is omdat de Chinezen allemaal Kung fu beoefen en als ze een lichte telefoon zouden hebben dan zou die zo de lucht in vliegen omdat die te licht is.
Maar even serieus, kun jezelf geen reden bedenken waarom een telefoon dikker is?
GoT, You have to love it!
Verwijderd
Als hij maar niet lomp aanvoeltCedricD schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:40:
Ik vind het net beter dat ze wat zwaarder aanvoelen, dan heb je de indruk dat ze steviger zijn.
druk en typefouten voorbehouden
Dat die nieuwe oppo find 5 uit gaat komen is bevestigd, HIER staat nog een nieuwsbericht incl. de foto's.Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 05:48:
[...]
Daar kies jezelf voor uiteindelijk. Zodra die vernieuwde Oppo Find 5 uit is komt Huawei natuurlijk met hun Honor 3.
Dus ik zou vooral niet wachten, want er komt elke drie maanden wel wat beters uit, maar dat maakt het huidige niet slecht ofzo.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Verwijderd
Dat weet ik, maar tegen de tijd dat de nieuwe Oppo Find 5 uit is dan zijn er weer andere Chinese smartphones aangekondigd em kun je weer een paar maanden wachten.Supertip schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:52:
[...]
Dat die nieuwe oppo find 5 uit gaat komen is bevestigd, HIER staat nog een nieuwsbericht incl. de foto's.
Het is niet zozeer dat ze dan ook echt steviger zijn, maar het is wel erg lastig om zowel licht als stevig te maken. Het is gewoon een stuk eenvoudiger om telefoons te maken van dikker materiaal om daar de stevigheid uit te krijgen. En dat zijn toch de Chinese telefoons over het algemeen, eenvoudiger. Je krijgt hardware die ze overal vandaan inkopen en dan maken ze een eigen behuizing die gewoon stevig is en niet al te hoogstaand.CedricD schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:40:
Ik vind het net beter dat ze wat zwaarder aanvoelen, dan heb je de indruk dat ze steviger zijn.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
dat is gewoon de huidige Find 5 hoor...Supertip schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:52:
[...]
Dat die nieuwe oppo find 5 uit gaat komen is bevestigd, HIER staat nog een nieuwsbericht incl. de foto's.
Oppo Find 5 is top-notch.greatgonzo schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:10:
Is er nu een telefoon te benoemen die echt de concurrentie aan kan gaan met de bekendere merken (en dan heb ik het dus niet echt over de prijs/kwaliteit verhouding). Want vaak laten die chinese merken toch een klein steekje vallen qua camerakwaliteit, GPS etc.
[ Voor 35% gewijzigd door HackingDutchman op 12-05-2013 16:44 ]
~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~
Verwijderd
Ja dat dat kunnen ze. Huawei Honor 2 is een concurent van de Nexus 4 en HTC One X, Samsung SIII etc. Ik las in de China daily overigens een artikel dat Chinese merken zich meer op het binnenland focussen dan op het buitenland.greatgonzo schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:10:
Is er nu een telefoon te benoemen die echt de concurrentie aan kan gaan met de bekendere merken (en dan heb ik het dus niet echt over de prijs/kwaliteit verhouding). Want vaak laten die chinese merken toch een klein steekje vallen qua camerakwaliteit, GPS etc.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 16:42 ]
Verwijderd
Het helpt als je vermeld wat je qua design en specs "goed" vindMaStar schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:01:
Huawei Honor 2 vind ik geen mooi design.
Hopelijk komt er echt een keer een goed toestel qua design en specs.
Verwijderd
Smaken verschillen, maar ik vind mijn zwart witte Huawei Honor 2 best een mooi design hebben, ondanks dat het een generic design is.MaStar schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:01:
Huawei Honor 2 vind ik geen mooi design.
Hopelijk komt er echt een keer een goed toestel qua design en specs.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:51:
Ha leuke unboxing, dat je bij startup Engels kon selecteren dat was het resultaat van de gapps toevoegen wat ik gedaan had toen ik hem testen was om te voorkomen dat ik een doa terug mee nam.
De skin van Lenovo vond ik zelf niet zo prettig, precies dezelfde skin staat ook op de Lenovo A820, ik vond het scherm trouwens wel groot toen ik hem even deed testen. Maar ik was ook verrast dat ze een tweede batterij mee stuurde, maar deze is gekocht bij officiele Lenovo Tmall winkel.
De doos om deze doos was ook mooi een gewone kartonnen doos met Lenovo erop, maar die was plots foetsie want de schoonmakers nemen dat meestal mee als ik het niet verstop.
Verwijderd
Ik ben benieuwd of de GPS werkt, en zo niet, hoe je het aan de gang krijgt. De G2S van mijn moeder heeft nog geen enkele fix voor elkaar gekregen. Eigenlijk best teleurstellend. Dat sta je dan met je standpunt "ik koop wel een Chinese telefoon voor je. Net zo goed, maar veel goedkoper"Yonni schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:09:
Vandaag mijn Jiayu G2S binnen gekregen. [knip...]
De komende tijd eens kijken hoe de telefoon het uithoudt. I'll be back!
De usual trucjes al geprobeerd? A-GPS, EPO, FasterGPS, etc.aki345 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:48:
[...]
Ik ben benieuwd of de GPS werkt, en zo niet, hoe je het aan de gang krijgt. De G2S van mijn moeder heeft nog geen enkele fix voor elkaar gekregen. Eigenlijk best teleurstellend. Dat sta je dan met je standpunt "ik koop wel een Chinese telefoon voor je. Net zo goed, maar veel goedkoper"
Gewoon dit even proberen http://www.youtube.com/watch?v=NsUSvd-SlVoaki345 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:48:
[...]
Ik ben benieuwd of de GPS werkt, en zo niet, hoe je het aan de gang krijgt. De G2S van mijn moeder heeft nog geen enkele fix voor elkaar gekregen. Eigenlijk best teleurstellend. Dat sta je dan met je standpunt "ik koop wel een Chinese telefoon voor je. Net zo goed, maar veel goedkoper"
Verwijderd
Over de betrouwbaarheid kan ik niet veel zeggen, wel weet ik dat als het enige verschil het scherm is ik het er niet voor over zou hebben.Soldaatje schreef op maandag 13 mei 2013 @ 04:11:
Wat vinden jullie van de Zopo C2?
http://www.engadget.com/2013/05/09/zopo-c2-aliyun-os/
5 inch, Full HD voor 200 euro.
Ik vind hem wel mooi maar maak me zorgen om de accu van slechts 2000 mah.![]()
Of kan ik beter voor 155 euro een 720p nemen met 2800 mah accu?
In hoeverre zijn die cijfers betrouwbaar van die accu's?
Niet een van de beste qua prijs/kwaliteit, maar zeker een goeie met een mooi designIk_ben_Mark3 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:16:
Wat vinden jullie van de Freelander I30?
- Android 4.2.1
- MTK6589, Cortex A7 quad core, 1.2GHz
- PowerVR SGX 544
- 4GB Rom
- 1GB Ram
- 5.0 Inch (1280 x 720)
- 2000mAh Battery
- 168 x 98 x 49mm/6.61 x 3.85 x 1.93 inch
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door MAB The Frisian op 13-05-2013 18:18 ]
In de aanbieding kost hij 180 dollardutchgio schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:27:
Prima toestel.
Daar is ook alles wel mee gezegd.
Niet een echte uitschieter op kwalitet, prijs of 'bang for buck'-gehalte maar een doorsnee-chinaphone van dit moment.
Dat is wel een erg hoge prijs, hij is hier en hier te vinden voor onder de 180 euroMAB The Frisian schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:08:
Kwam bij Howsea China de THL W8 tegen voor 216 euro. Lijkt me niet een rare prijs, weet alleen niet veel over de gsm. De w8+ kost zo'n 50 euro meer.
Iemand ervaringen met deze smartphones ?
5 inch is me eigenlijk toch iets te. Heb nu een SGS nog maar dat mag wel ietsje groter.
Dan moet je zelf nog wel wat regelen.lutkeveld schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:43:
[...]
Dat is wel een erg hoge prijs, hij is hier en hier te vinden voor onder de 180 euro
[ Voor 12% gewijzigd door MAB The Frisian op 13-05-2013 19:03 ]
Kan je woensdag goedkoper krijgen op Pandawill.Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:16:
Wat vinden jullie van de Freelander I30?
- Android 4.2.1
- MTK6589, Cortex A7 quad core, 1.2GHz
- PowerVR SGX 544
- 4GB Rom
- 1GB Ram
- 5.0 Inch (1280 x 720)
- 2000mAh Battery
- 168 x 98 x 49mm/6.61 x 3.85 x 1.93 inch
[afbeelding]
vertrouw dat nooit zoMAB The Frisian schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:02:
[...]
Dan moet je zelf nog wel wat regelen.
Daarbij :
Onze prijzen zijn ALL IN , dat betekent :
.. GEEN extra kosten voor invoer en BTW, dat betalen wij voor u
.. Service en garantie in Belgie , kunnen wij het in Belgie niet
repareren dan ontvangt u gelijk een hele nieuwe.!!
Lijkt me nog steeds niet raar.
http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr
[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 13-05-2013 19:21 ]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
[ Voor 10% gewijzigd door Kenju op 13-05-2013 20:22 ]
iOcean X7 is $215 op Antelife. Dus minder dan 170 euro voor een top smartphone. Met DHL heb je hem in ongeveer 5 dagen.Kenju schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:22:
Wil effe op snel een telefoontje scoren voor mijn moeder. Als ik 200 Euro te besteden heb (minder mag ook), wat is dan een goede suggestie? Ik zit een beetje op Cheaptelefoon.nl en Chinesetelefoons.nl (zijn die überhaupt betrouwbaar?) rond te kijken en zie wat toestellen die specwise wel interessant lijken. Maar wat wijsheid is, weet ik ook niet direct.
[ Voor 3% gewijzigd door Gingerbread op 13-05-2013 20:23 ]
Moeders kwijlen vast niet van een quadcore en een full-hd scherm (met kleine batterij), mijn advies: jiayu G3. Goedkoper en naar mijn mening sluit dat beter aan op de mogelijke veriesten, want full-hd en 5 inch lijkt me niet een voprwaarde, en 720p op een veel grotere batterij is dan waarschijnlijk een beter alternatief.Gingerbread schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:23:
[...]
iOcean X7 is $215 op Antelife. Dus minder dan 170 euro voor een top smartphone. Met DHL heb je hem in ongeveer 5 dagen.
Mijn moeder wordt al een beetje oud en vindt een groot scherm geen overbodige luxedutchgio schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:29:
[...]
Moeders kwijlen vast niet van een quadcore en een full-hd scherm (met kleine batterij), mijn advies: jiayu G3. Goedkoper en naar mijn mening sluit dat beter aan op de mogelijke veriesten, want full-hd en 5 inch lijkt me niet een voprwaarde, en 720p op een veel grotere batterij is dan waarschijnlijk een beter alternatief.
Verwijderd
YouTube: Antelife.com - ScammersGingerbread schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:23:
[...]
iOcean X7 is $215 op Antelife. Dus minder dan 170 euro voor een top smartphone. Met DHL heb je hem in ongeveer 5 dagen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 20:39 ]
ik denk dat jij door je snelle respons ook gemist hebt dat DHL het in 5 dagen hier heeftKenju schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:37:
Voor die 20 Euro hoef je het ook niet te laten. Dus het is een interessante optie. Echter moet deze wel uit China komen (ik had nog iets toegevoegd aan mijn post, maar door je snelle respons had je dat niet meer gezien waarschijnlijk). Hmm, misschien dat ik mijn HD2 maar even aan haar uitleen....
Hoe snel is de levertijd via Antelife?
De iOcean X7 is toch echt bij 2 tweakers al aangekomen en komt morgen aan bij mij. Antelife had hem als eerste op voorraad. Gewoon betrouwbaar dus.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:38:
[...]
YouTube: Antelife.com - Scammers
Dit gaat ook over Antelife, een gaan eerste resultaten op Google.
Verwijderd
Kijk die video eens. Die gaat er niet over dat het niet aan kwam, nee hij kreeg een kapotte telefoon.Gingerbread schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:41:
[...]
De iOcean X7 is toch echt bij 2 tweakers al aangekomen en komt morgen aan bij mij. Antelife had hem als eerste op voorraad. Gewoon betrouwbaar dus.
en de verkeerde chipset erinVerwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:43:
[...]
Kijk die video eens. Die gaat er niet over dat het niet aan kwam, nee hij kreeg een kapotte telefoon.
Je gaat me niet vertellen dat veel andere Chinese webshops hun aftersales wel tip-top in orde hebben. Ik denk ook dat hun aftersales niet goed zijn, maar dat bij de gemiddelde Chinese shop je dezelfde "service" kan verwachten op een paar uitzonderingen na (die vaak ook duurder zijn)Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:43:
[...]
Kijk die video eens. Die gaat er niet over dat het niet aan kwam, nee hij kreeg een kapotte telefoon.
Verwijderd
Ja dat ook nog inderdaad. Maar klinkt niet allemaal zo positief over Antelife op internet. Die iocean is wel cheap zeg.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 20:53 ]
Inderdaad.... Maar door dat Yt-filmpje weet ik niet zo zeker of het wel een goed idee is...Heb je overifens nog inklaringskosten over een telefoon? Had dat wel met een tablet die ik via Pandawill besteld had...jernij schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:39:
[...]
ik denk dat jij door je snelle respons ook gemist hebt dat DHL het in 5 dagen hier heeft
pandawill staan er ook genoeg van opGingerbread schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:55:
Ik vind het overdreven, dan kan je net zo goed nooit meer bij FastCardTech bestellen: YouTube: Don't trust Fastcardtech.com
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Verwijderd
Tja zo kun je wel leuk youtube afzoeken, maar daar kom je niet veel verder mee:Gingerbread schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:55:
Ik vind het overdreven, dan kan je net zo goed nooit meer bij FastCardTech bestellen: YouTube: Don't trust Fastcardtech.com
[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 13-05-2013 21:00 ]
Alleen MeriMobiles vind ik niks over, maar daar heb ik zelf negatieve ervaring meedutchgio schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:00:
[...]
Tja zo kun je wel leuk youtube afzoeken, maar daar kom je niet veel verder mee:
Pandawill is ook èèn grote scam.
http://youtu.be/h4ty50MD1lU
Verwijderd
En zo is de klok weer rond.Gingerbread schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:01:
[...]
Alleen MeriMobiles vind ik niks over, maar daar heb ik zelf negatieve ervaring mee
[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 13-05-2013 21:06 ]
Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Iedereen betaalt toch belasting over producten aangezien het verrekend is in de retailprijs? En wanneer je het over periodieke formulieren hebt, kunnen ze dat bij DHL toch niet zien of iemand belasting betaalt (stel dat je 14 bent)?dutchgio schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:54:
Als je belasting betaalt, betaal je ook inklaringskosten. Alles of niets.
[ Voor 28% gewijzigd door Kenju op 13-05-2013 21:09 ]
Laat ik het zo formuleren, na de moderatiepost hierboven:Kenju schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:08:
[...]
Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Iedereen betaalt toch belasting?
O, op die manier. Dat is dus een kwestie van geluk hebben. DHL schijnt overigens wel redelijk consequent te zijn...dutchgio schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:10:
[...]
Laat ik het zo formuleren, na de moderatiepost hierboven:
Je betaalt belasting en inklaringskosten als je een telefoon importeert.
Echter word lang niet elk pakketje gecontroleerd door de douane, en hoef je dus soms geen inklaringskosten en btw te betalen.
Wat is je negatief bevallen dan? Ik heb een X920 besteld bij MeriMobiles en dat is eigenlijk vrij vlotjes verlopen, werd prima op de hoogte gehouden dat er problemen waren met het desbetreffende model en kreeg ik de keuze om een ander te bestellen of een refund.Gingerbread schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:01:
[...]
Alleen MeriMobiles vind ik niks over, maar daar heb ik zelf negatieve ervaring mee
[ Voor 26% gewijzigd door MAB The Frisian op 13-05-2013 21:41 ]
Verwijderd
Die Samsung is wel van hogere kwaliteit dan de telefoons die hier gekocht worden, er moet ergens wel op bezuinigd worden bij de goedkope telefoons die hier passeren.dutchgio schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:04:
[...]
En zo is de klok weer rond.
Toch maar een Samsung?
Grapje hoor.
Even offtopic: waarom heeft dit topic als onderwerp: "MeeGo"?
Of is dat nou juist ontopic?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 21:31 ]
Ik wilde ook een X920 bestellen maar omdat het zo lang duurde gecancelled. Blijkbaar vonden ze het normaal om me niet het volledige bedrag te refunden.Glaxo schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:13:
[...]
Wat is je negatief bevallen dan? Ik heb een X920 besteld bij MeriMobiles en dat is eigenlijk vrij vlotjes verlopen, werd prima op de hoogte gehouden dat er problemen waren met het desbetreffende model en kreeg ik de keuze om een ander te bestellen of een refund.
Verzending verliep vervolgens ook vrij snel (11 dagen) en het was gewoon goed verpakt. Al met al zou ik zo weer bestellen bij MeriMobiles.
Waar samsung zijn producten maakt weet ik niet, maar van de andere smartphonereus uit Amerika is wel bekend dat er ook slechte arbeidsomstandigheden zijn bij het produceren van een eitelefoon.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:19:
[...]
Die Samsung is wel van hogere kwaliteit dan de telefoons die hier gekocht worden, er moet ergens wel op bezuinigd worden bij de goedkope telefoons die hier passeren.
Die iocean X7 is dan ook wel erg goedkoop, even snel op taobao gezocht en dat ding kost net iets meer dan 1000 rmb.
De mensen die deze telefoons in elkaar zetten zullen vast ook niet erg veel betaald krijgen en arbeidsomstandigheden zullen ook wel niet echt goed zijn.
Ik vraag me dus ook terecht af of deze telefoons op ten duur juist geen duurkoop zijn, zelfs mijn HTC's hadden steeds wel issues, dus stel je voor je mooie goedkope Chinese telefoon begeeft de geest na een half jaar of een jaar, dan mag je weet € 150 a € 200 uitgeven voor een nieuwe telefoon.
In China is er ook hele markt waar men gewoon afgekeurde schermen op koopt enzo. En waar men goederen verkoopt die niet de kwaliteit eisen haalde, China ligt er vol mee blijkbaar, ik heb laatst een artikel gelezen dat vertelde dat de goederen die Afrikanen in China kochte niet de kwaliteit eisen hadden gehaald.
Samsung besteed ook alles uit aan diverse fabrikanten, allemaal arbeid onder de meest vreselijke omstandigheden. En dan klagen wij over roken op de werkvloer en dagen van meer dan 8 uurdutchgio schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:34:
[...]
Waar samsung zijn producten maakt weet ik niet, maar van de andere smartphonereus uit Amerika is wel bekend dat er ook slechte arbeidsomstandigheden zijn bij het produceren van een eitelefoon.
Meneer Huawei zal er ook niet slecht van slapen.
Ik hoop ruim een jaar met een telefoon te doen, 200 euro is dan nog altijd minder dan 500.
Verwijderd
Ik vermoed dat sommige telefoons gewoon in sweatshops in elkaar worden gezet. Maar mensen staan in China in de rij om bij Foxconn te mogen werken, Xiaomi laat ook zijn telefoons bij Foxconn produceren.Tsurany schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:41:
[...]
Samsung besteed ook alles uit aan diverse fabrikanten, allemaal arbeid onder de meest vreselijke omstandigheden. En dan klagen wij over roken op de werkvloer en dagen van meer dan 8 uur
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 21:47 ]
Als die ZOPO nou opschiet kan ik wel wat fotootjes e.d. hier posten.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:46:
[...]
Ik vermoed dat sommige telefoons gewoon in sweatshops in elkaar worden gezet. Maar mensen staan in China in de rij om bij Foxconn te mogen werken.
Maar ik zou graag reviews zien van die bang for buck smartphones die hier langs komen, ben vooral benieuwd hoe de kwaliteit van de schermen is en de camera's.
Wel èrg goedkoop. Tè goedkoop zou ik zeggen...MAB The Frisian schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:52:
Ben ik nu gek of is dit heel goedkoop ?
http://www.dinodirect.com...phone-ram-2g-rom-32g.html
[ Voor 56% gewijzigd door Kenju op 13-05-2013 21:59 ]
Onmogelijk 126e voor een Xiaomi M2. Die kosten bij de meeste shops gewoon nog tegen $400.MAB The Frisian schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:52:
Inklaringskosten komen er pas bij als de duane je te paken heeft. Verzendkosten zijn gratis, tenzij je iets anders dan China post wilt.Kenju schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:56:
Misschien een domme vraag: Als je bij Antelife iets bestelt, komen bij de verzendkosten de inklaringskosten erbij? Of niet?
[ Voor 34% gewijzigd door Noviomagus97 op 13-05-2013 21:57 ]
Verwijderd
Een cloontje, op FOK! Was er iemand die er 1 had bestelt voor minder dan 100 euro, zit gewoon een dualcore van mediatek in.MAB The Frisian schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:52:
[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 13-05-2013 22:00 ]
DHL is toch sneller, en dat kost 22 Dollar. Ongeveer wat de inklaringskosten ook zijn vandaar. Maar ik pak wel Swiss post dan.woutje p schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:56:
Inklaringskosten komen er pas bij als de duane je te paken heeft. Verzendkosten zijn gratis, tenzij je iets anders dan China post wilt.
Die komen er dan nog wel bij op heKenju schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:00:
[...]
DHL is toch sneller, en dat kost 22 Dollar. Ongeveer wat de inklaringskosten ook zijn vandaar. Maar ik pak wel Swiss post dan.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq