Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens die site heeft hij exact dezelfde CPU en GPU als de Galaxy S4, dat is wel apart aangezien dat geen goedkope chipset is en de telefoon maar 200 dollar kost. Op andere sites kom ik hem tegen met de standaard MT6589 chipset. Vermoed dat die site in de link dus zijn data wat verkeerd heeft.

Edit: Ah, is een nieuwe versie van de i9500 HDC Galaxy S4, dan is het inderdaad geen gekke telefoon. Zelfde processor en GPU, dat is mooi om te hebben. Hij zal in ieder geval een stuk sneller zijn dan de MT6589 telefoons.

[ Voor 27% gewijzigd door Tsurany op 09-05-2013 09:15 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu eigenlijk het beste quadcore-alternatief als je niet met een 5 inch toestel op zak wilt lopen? Ik vind dat persoonlijk veel te groot en zou tot max. 4.3 inch willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
das geen geld?

zal vast wel iets mis mee zijn

[ Voor 5% gewijzigd door jernij op 09-05-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb eens een kijkje genomen op het forum van fastcardtech. Daar staan een paar topics over de HDC S3 ofwel i9300 waarin vermeldt word: gps werkt niet, toestel houdt het na korte ingebruikname snel voor gezien, problemen met een tweede accu die doa is (dus van twee meegeleverde accu's doet eentje het maar) en problemen het het ontwaken van het scherm als je hem uit standby probeert te halen. Nu is het zo dat behaalde resultaten uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst, dus HDC kan best het e.e.a. gefixt hebben met de i9500. Maar feit blijft wel: alle waar naar zijn geld / if it sounds too good to be true...

Als ik namelijk de HDC i9500 google kom ik uit op de MTK6589 soc en geen Eynox die erin zou zitten. En als andere partijen zoals Umi/Jiayu/iOcean moeite hebben om 2GB te pakken te krijgen hoe zou HDC er dan wel zo eenvoudig aan komen? Zo zag ik een videoreview op youtube over de Feiteng i9500, een gelijke SIV kloon en die had toch echt maar 1GB aan boord i.c.m. MTK6589 SoC. En qua accu had die 2100mAh i.p.v. 2800mAh wat FCT aangeeft.

Enfin, wat ik maar wil zeggen: het klinkt te mooi om waar te zijn. En dan zou ik toch liever $20 meer neerleggen om via antelife & co willekeurig welke andere chinaphone te halen. Heb je èn meer kans op een betrouwbaar toestel èn betrouwbare leverancier. Want ook daar zijn de meningen best over verdeeld wat FCT betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik er van zie zijn er twee HDC i9500 telefoons waarvan deze vrij recent is. Het kan dus prima zijn dat ze de MT6589 hebben vervangen voor een alternatief dat beter werkt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is sowieso een kloon van de Samsung Galaxy S4 dus daarom is hij sowieso niet interessant. Ik las net trouwens het stukje van die titanen strijd: Software en snelheid in de praktijk.

En die Temple Run 2 test vond ik wel interessant, had hem even op mijn Huawei Honor 2 uitgevoerd en na 14 seconden kon ik beginnen met rennen, das dus snellere dan de snelste uit de titanenstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een paar kanttekeningen:
de exynos Soc die erin zou zitten, zit er niet in.
- samsung heeft een groot tekort aan deze Soc en leverd in meerdere landen de S4 met een Soc van qualcomm, ook in nederland. Waarom verkopen ze dan diezelfde Soc waarvan ze er zelf te weinig hebben door aan een chinese kloonmaker?
- de benchmarks zijn veel te laag voor de exynos van samsung. De S4 haalt makkelijk 25.000 op full hd, op de 720p van deze zou dat dus veel hoger moeten zijn, maar dat is juist veel lager: 13.000.
13.00 is een normale score voor de mtk6589 van mediatek die in de huidige generatie chinaphones zit.
- android 4.2.3 bestaat zover ik weet nog niet eens?!

En als de informatie over de processor en android-versie niet juist is, wat klopt er dan nog meer niet?
Typisch gevalletje 'too good to be true'
Ik ga niet in op het kopen van een kloon, dat moet je zelf weten, maar als je het doet, doe het dan wel goed, en sla deze 'oplichting' over.

[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 09-05-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:41:
Wat is nu eigenlijk het beste quadcore-alternatief als je niet met een 5 inch toestel op zak wilt lopen? Ik vind dat persoonlijk veel te groot en zou tot max. 4.3 inch willen gaan.
Het lastige is dat afwijkende specs (scherm maten) vaak duurder zijn. Ik heb een lenovo a820 gekocht als vervanger van mijn galaxy s1. In de praktijk is hij een cm langer maar verder vrijwel even groot.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
dutchgio schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:28:
Een paar kanttekeningen:
de exynos Soc die erin zou zitten, zit er niet in.
- samsung heeft een groot tekort aan deze Soc en leverd in meerdere landen de S4 met een Soc van qualcomm, ook in nederland. Waarom verkopen ze dan diezelfde Soc waarvan ze er zelf te weinig hebben door aan een chinese kloonmaker?
- de benchmarks zijn veel te laag voor de exynos van samsung. De S4 haalt makkelijk 25.000 op full hd, op de 720p van deze zou dat dus veel hoger moeten zijn, maar dat is juist veel lager: 13.000.
13.00 is een normale score voor de mtk6589 van mediatek die in de huidige generatie chinaphones zit.
- android 4.2.3 bestaat zover ik weet nog niet eens?!

En als de informatie over de processor en android-versie niet juist is, wat klopt er dan nog meer niet?
Typisch gevalletje 'too good to be true'
Ik ga niet in op het kopen van een kloon, dat moet je zelf weten, maar als je het doet, doe het dan wel goed, en sla deze 'oplichting' over.
ik was sws niet van plan om um te kopen, maar nu al helemaal niet meer! thanks
toch maar blijven wachten op een grote batterij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:59:
[...]

Het lastige is dat afwijkende specs (scherm maten) vaak duurder zijn. Ik heb een lenovo a820 gekocht als vervanger van mijn galaxy s1. In de praktijk is hij een cm langer maar verder vrijwel even groot.
Ik vind 4.5 inch ook wel een fijn formaat, niet te klein maar ook niet zo groot als die 5 inchers. Maar je ziet dat 4.5 inch geen telefoons uit zijn met 1080p scherm, niet dat het wat uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:33:
[...]

Ik vind 4.5 inch ook wel een fijn formaat, niet te klein maar ook niet zo groot als die 5 inchers. Maar je ziet dat 4.5 inch geen telefoons uit zijn met 1080p scherm, niet dat het wat uit maakt.
Volgens mij kan dat ook (nog) niet, ofwel?
Anders krijg je wel een erg hoog PPI.
Domokun schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:56:
De MTK6589M schijnt pas in november(!) in apparaten te zitten. Zie Google en http://www.gizmochina.com...9m-chipset-from-mediatek/
Ik zie de 'noodzaak' ervoor ook niet; de mtk6589 is al goedkoop.

[ Voor 29% gewijzigd door dutchgio op 09-05-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
De MTK6589M schijnt pas in november(!) in apparaten te zitten. Zie Google en http://www.gizmochina.com...9m-chipset-from-mediatek/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:55:
[...]

Volgens mij kan dat ook (nog) niet, ofwel?
Anders krijg je wel een erg hoog PPI.

[...]

Ik zie de 'noodzaak' ervoor ook niet; de mtk6589 is al goedkoop.
Het kan wel, kijk maar naar de HTC One die is 4.7 inch groot en heeft een 1080p scherm, ik denk alleen niet dat ze 1080p schermen kleinere dan 4.7 inch gaan maken.

Dus die mt6589m is nog niet uit of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:19:
[...]
Daar lijkt het inderdaad wel op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:19:
[...]

Het kan wel, kijk maar naar de HTC One die is 4.7 inch groot en heeft een 1080p scherm, ik denk alleen niet dat ze 1080p schermen kleinere dan 4.7 inch gaan maken.

Er worden sowieso al weinig smartphones met een scherm dat kleiner is dan 4.7 inch gemaakt. Laat staan full-hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domokun schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:20:
[...]

Daar lijkt het inderdaad wel op :).
Ik snap er dan nog steeds niks van, als die mt6589m nog niet uit is dan moet er wel een mt6589 in de Lenovo A820 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:32
Zouden de Zopo C2 en ZP980 gebruikers die hun toestel hebben ontvangen dit met ons willen delen ?

Ik heb al een beetje het forum doorgespit maar kan tot nu alleen van Pinkelmans een goede review vinden.

Zijn alle andere Tweakers zo tevreden over de C2 en ZP980 :)

Zijn er nog issues waar wij nog niet van weten accu,scherm,opslagruimte enz

En kan ik net zo goed de C2 bestellen ipv ZP980 ?
Want dat scheelt toch wel een paar centjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
diquan2001 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:02:
Zouden de Zopo C2 en ZP980 gebruikers die hun toestel hebben ontvangen dit met ons willen delen ?

Ik heb al een beetje het forum doorgespit maar kan tot nu alleen van Pinkelmans een goede review vinden.

Zijn alle andere Tweakers zo tevreden over de C2 en ZP980 :)

Zijn er nog issues waar wij nog niet van weten accu,scherm,opslagruimte enz

En kan ik net zo goed de C2 bestellen ipv ZP980 ?
Want dat scheelt toch wel een paar centjes ;)
De informatie van Pinkelmans is erg waardevol voor mij geweest. Ook ben ik benieuwd naar gebruikerservaringen van de Umi X2 :) Ik kan van de X2 bijvoorbeeld geen fatsoenlijke camera samples vinden. Ook geinteresseerd in de gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErrieR schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:25:
[...]

De informatie van Pinkelmans is erg waardevol voor mij geweest. Ook ben ik benieuwd naar gebruikerservaringen van de Umi X2 :) Ik kan van de X2 bijvoorbeeld geen fatsoenlijke camera samples vinden. Ook geinteresseerd in de gps.
Zopo z980 vs umi x2
http://www.gizchina.com/2...i-x2-vs-zopo-zp980-video/

Aan het eind van de review zijn een aantal sample-foto's toegevoegd.
http://www.gogi.in/umi-x2-prototype-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Thanks, ik had ze allebei al gezien. Hoewel die laatste een prototype is, vind ik de camera samples van de X2 wel slecht als ik ze vergelijk met de foto's van Pinkelmans' C2. Maar ja de X2 heeft wel een grotere batterij, Gorilla glass 2, is goedkoper, 16GB ipv 4GB, en er is een turbo versie op komst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ook net de Star 94 m besteld voor €135,- Mijn eerste china bestelling :)

Als ik inklaringskosten ed moet betalen, hoe hoog is dit dan? Betaal je dan 21%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
Stel ik koop zo iets:
http://www.ebay.com/itm/I...ain_0&hash=item25773f2437

of

http://www.pandawill.com/...ps-wifi-black-p70826.html

Wat moet ik dan allemaal doen om hem hier goed bruikbaar te maken?

Alvast bedankt voor het antwoord!

[ Voor 18% gewijzigd door EdwinnR op 09-05-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:29
EdwinnR schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:08:
Stel ik koop zo iets:
http://www.ebay.com/itm/I...ain_0&hash=item25773f2437

Wat moet ik dan allemaal doen om hem hier goed bruikbaar te maken?

Alvast bedankt voor het antwoord!
simkaart erin en instellen op de gewenste taal.

edit: tsja, ongelofelijke prijzen huh? Je gaat vanzelf addertjes zien ook als ze er niet zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door guapper op 09-05-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

rened80 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:57:
Als ik inklaringskosten ed moet betalen, hoe hoog is dit dan? Betaal je dan 21%?
Dit had je heel makkelijk zelf kunnen zoeken.. maar het zijn inklarings kosten (afhankelijk van de vervoerder, tussen de €10 en €21) + 21% BTW + 4% douane toeslag indien de order > €150 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinnR
  • Laatst online: 07-08-2023
guapper schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:12:
[...]

simkaart erin en instellen op de gewenste taal.
Zeker weten? Las ook dat ze daar op een ander telefoonnetwerk zitten waardoor ze onbruikbaar kunnen zijn, maar weet dus niet of deze dat zijn.. Er zijn wel meer mensen die een Jiayu G3 hebben geïmporteerd met succes lees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:16:
[...]

Dit had je heel makkelijk zelf kunnen zoeken.. maar het zijn inklarings kosten (afhankelijk van de vervoerder, tussen de €10 en €21) + 21% BTW + 4% douane toeslag indien de order > €150 is.
Op telefoons betaal je geen douane toeslag dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ErrieR schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:25:
[...]

X2 samples FB &
Canon EOS 600D vs Sony vs Umi X2 &
Nog een paar
VS
Zopo 980/C2 Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:32
Wat ik eigenlijk naar vroeg waren reviews of ervaringen van Tweakers of gebruikers zelf .

Ik hecht niet zoveel waarde aan reviews van de fabrikanten zelf .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
diquan2001 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:28:
Wat ik eigenlijk naar vroeg waren reviews of ervaringen van Tweakers of gebruikers zelf .

Ik hecht niet zoveel waarde aan reviews van de fabrikanten zelf .

[...]
Zolang die nog niet uit is...
Maar als de fabrikanten de foto's publiceren is het een typisch gevalletje "de slager keurt zijn eigen vlees"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
EdwinnR schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:23:
[...]

Zeker weten? Las ook dat ze daar op een ander telefoonnetwerk zitten waardoor ze onbruikbaar kunnen zijn, maar weet dus niet of deze dat zijn.. Er zijn wel meer mensen die een Jiayu G3 hebben geïmporteerd met succes lees ik..
Tip: lees de startpost van dit topic nog eens goed door. Ik heb het idee dat je de eerste keer wat dingen over het hoofd hebt gezien.

Het topic voor onbekende Chinese smartphones vraag 1:
Werkt een Chinese smartphone gewoon in Nederland?
Ja, (de meeste) smartphones werken gewoon in Nederland. Kijk hiervoor goed naar de (netwerk) frequentiebanden die de telefoon ondersteund. [...]

[ Voor 20% gewijzigd door guapper op 09-05-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is jammer dat Rockchips geen chipsets maakt voor in smartphones, want die bieden nog een hogere bang for buck gehalte dan mt6589 chipsets, eigenlijk is de RK3066 bijna even goed als de mt6589, misschien zelfs nog wel beter op GPU gebied, maar dat is moeilijk te zeggen.

Het is vooral het CPU gedeelte waar de mt6589 overduidelijk wint.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2013 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

XanderDrake

Build the future!

Inderdaad, maar je moet ook wel weten dat smartphones meer baat hebben met Cotex A7 ipv tablets.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
Inmiddels is het een paar dagen verder en wil ik toch nog wat meer over mijn eigen post zeggen :D
Pinkelmans schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:42:
Vrijdag avond aan de lader geweest, zondagnacht had hij nog 45%.
Helaas bleek dit geen echte 45% te zijn - hij lijkt 's nachts in een paar minuten naar 0 getrokken te zijn. Geen idee of deze batterij gaar is of totaal niet gekalibreerd.
.....
Hopelijk is mijn accu niet gaar - het viel ook op dat hij vanochtend een half uur nodig had om 10% bij te laden.. (to be continued)
Dit probleem heb ik niet meer gezien. Het lijkt er op dat hij inderdaad de eerste keer een beetje van het spoor was; nu loopt hij vrij netjes omlaag; ook onder de 40%. Ook het laden gaat goed; alleen via mijn PC erg traag.

Om de dag laden is voor mij nogsteeds genoeg.

Verder nog de volgende punten:
  • Lichtsensor werkt niet

De helderheid automatisch laten regelen zorgt er bij mij voor dat hij altijd onder het minimum lijkt te staan. Binnenshuis is dit goed genoeg, buiten zie ik nagenoeg niks meer.

-- update -- Bij AndroSensors staat hij inderdaad vast op 40,000 lux.

Het lijkt er overigens op dat dit een software issue zou kunnen zijn, welke de ZP810 ook al had http://forum.zopomobileshop.com/thread-203-1-1.html. Even afwachten of hier nog een nieuwe ROM voor komt..
  • Telefoneren gaat redelijk

Mijn vorige telefoons altijd uitgezocht dat dit goed werkt, voornamelijk omdat ik vaak buiten werktijden nog bereikbaar was.

Met mijn huidige baan is dit al een stuk minder nodig, waardoor ik eigenlijk nauwelijks meer bel. Toevallig de afgelopen dagen toch een aantal keer gebeld en een 5inch telefoon aan je oor voelt toch vreemd. Ook is het 'gleufje' voor je speaker bij je oor vrij subtiel; even scheef plaatsen en je hoort niks meer.
    De screenprotector die er standaard opzat, moest er sowieso af; deze blokkeerde geluid beide kanten op.
Het enige wat ik mis met deze telefoon is een fysiek toetsenbord (zoals de E75, of nog beter, de E7 _/-\o_ ), maar hier zal ik wel langzaam aan wennen O-).
Tot nu toe voelt het nog aan als een telefoon welke mij meer levert dan ik voor deze prijs verwachte te krijgen.

--update-- Voor de vragen over camera's, filmpjes, etc, Op xda-developers staan best wel wat gebruikers die de ZP980 gebruikt hebben: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2234265

[ Voor 11% gewijzigd door Pinkelmans op 10-05-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

Even een algemene vraag over de batterij van een ''chinese'' telefoon.
Ik wil eigenlijk nu een full hd chinese smartphone kopen. Maar er zijn alleen redelijke versies te koop met een 2000mah batterij, ik heb mijn ogen vooral gericht op de Iocean X7 want de NEO N003 duurt nog 2 maanden.......

Is 2000mah wel voldoende voor normaal gebruik, 2/3 dagen gebruik zonder op te laden en kan ik anders iets van een ''batterij uitbreiding'' kopen, zoiets als zo'n andere cover met een grotere, of dubbele/extra batterij?

Of is er alleen de optie om 2 ''2000mah'' batterijen aan te schaffen en als de batterijduur te laag wordt gewoon ff na een dag of twee vervangen? (en wat moet ik erbij kopen om de batterij apart op te laden?)

Zitten hier ook zien-/merkbare nadelen aan zoals: elke keer als de batterij eruit gaat wordt er iets gereset of iets dergelijks wat weer opnieuw moet worden ingesteld/aangepast?

(graag als naar producten wordt verwezen ook een link erbij zodat ik de kosten ook meteen in kan schatten)

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat versta je onder normaal gebruik? Ik denk dat een 1080p zo veel van je batterij vergt dat je telefoon het einde van de 2e dag waarschijnlijk niet haalt.

Ik zou zeggen lees de reviews eens van de 1080p telefoons van Sony, Samsung en HTC, bij Sony is duidelijk te zien dat het 1080p veel van de batterij vergt, de andere twee merken deden het beter. Ik raad een 1080p scherm in combinatie met mt6589 sowieso niet aan.

Niet alleen vergt het meer van de batterij dan een qHD scherm of 720p scherm, maar het gaat ook ten koste van de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:59:
Wat versta je onder normaal gebruik? Ik denk dat een 1080p zo veel van je batterij vergt dat je telefoon het einde van de 2e dag waarschijnlijk niet haalt.

Ik zou zeggen lees de reviews eens van de 1080p telefoons van Sony, Samsung en HTC, bij Sony is duidelijk te zien dat het 1080p veel van de batterij vergt, de andere twee merken deden het beter. Ik raad een 1080p scherm in combinatie met mt6589 sowieso niet aan.

Niet alleen vergt het meer van de batterij dan een qHD scherm of 720p scherm, maar het gaat ook ten koste van de performance.
Ja als ik dat zo doorlees is een 2000mah batterijtje niet zo veelbelovend.
Maar ik wil graag een fhd scherm want dat is toch beschikbaaar ;) ,die performance merk je waarschijnlijk alleen in de wat zwaardere games en op smartphones kom ik meestal niet verder dan; doodle jump, fruit ninja, hill climb etc.
Ik wil er gewoon af en toe een filmpje op kijken, spelletje spelen, navigatie(ik weet dat de gps van 6589 zeer matig is) en browsen.

Echter ik had ook begrepen dat er bijna altijd voor chinese smartphones een extra en grotere batterij beschikbaar komt, voor de Iocean X7 waarschijnlijk een 3000mah. Zou dat wel al een redelijke oplossing zijn? (voor IN de Youth versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De gps van de de mt6577 is zeer matig, maar de mt6589 moet zonder problemen een betrouwbare gps-ontvangst kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

http://www.aliexpress.com...ery/316768_867993035.html

Zou deze batterij in de Youth versie van de Iocean X7 passen zonder extra cover te kopen? En zou deze batterij wel het aangegeven ''3000mah'' leveren?

Ik heb ook eens extra batterijen gekocht voor mijn canon 550D maar toen wist ik al dat ik voor de 8 dollar per ''betere'' batterij ongeveer de helft of 1/3 van de aangeprezen mah kon verwachten. Doen het trouwens al een half jaar lang nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Laatst online: 15-09 14:31
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:03:
Ik vind het uiterlijk van die Xiaocai G6 nou niet bepaald strak, maar is hij nog ergens in stock?
Bovendien is hij niet zo goedkoop als een tijdje terug werd aangekondigd, maar toch het overwegen waard....
Hier misschien?
http://www.antelife.com/x...p-camera-dual-sim-3g.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:13
Wat is in jullie ogen de beste smartphone op dit moment?
Ik denk:

Oppo Find 5
iOcean X7
umi X2
Jiayu G4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

MaStar schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:56:
Wat is in jullie ogen de beste smartphone op dit moment?
Ik denk:

Oppo Find 5
iOcean X7
umi X2
Jiayu G4
Oppo Find 5, beste cpu,gpu performance etc. etc. maar wel redelijk duur vergeleken met de andere.
Als je voor een MTK 6589 chipset gaat is de Iocean de beste en beste bang-for-buck keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

dutchgio schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:26:
De gps van de de mt6577 is zeer matig, maar de mt6589 moet zonder problemen een betrouwbare gps-ontvangst kunnen leveren.
Ja ik weet het niet zeker, ik lees hier echt heel veel verschillende verhalen over, ene heeft ontvangst binnen 20 seconden, de andere na 20 minuten en sommige helemaal niet. :9
Maar aan de reviews op tweakers te lezen moet je alleen wat meer geduld hebben, 2/5 minuten en voorderest doet ie het uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 24 april de Zopo C2 besteld maar vooralsnog is deze niet verzonden. vanuit het warenhuis in Italie laten versturen. Vreemd dat mensen op het forum de C2 al binnen hebben maar ze bij Zopomobileshop leveringsproblemen lijken te hebben? Ben zeer benieuwd naar de C2, onderhand een beetje ongeduldig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

fout

[ Voor 173% gewijzigd door HackingDutchman op 10-05-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HackingDutchman schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:58:
[...]

Oppo Find 5, beste cpu,gpu performance etc. etc. maar wel redelijk duur vergeleken met de andere.
Als je voor een MTK 6589 chipset gaat is de Iocean de beste en beste bang-for-buck keuze.
Maar de iOcean heeft geen Gorilla glas.

Ik zou nog even wachten op de Umi X2 Turbo. Volgens mij heeft die wel de beste balans tussen scherm/prijs/prestatie en accu duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:58:
[...]

Maar de iOcean heeft geen Gorilla glas.

Ik zou nog even wachten op de Umi X2 Turbo. Volgens mij heeft die wel de beste balans tussen scherm/prijs/prestatie en accu duur!
Ja maar gorilla glas zegt ook niet alles natuurlijk, vroeger hadden de smartphones met touchscreen ook geen gorilla glas en knapten ze ook niet bij bosjes kapot, screenprotectortje ervoer en klaar is kees.

En dat wachten is behoorlijk frustrerend. Ik wachtte 2 maanden op de NEO N003, zou rond vandaag uit moeten komen, en voila, release date is vandaag naar 25 juni gelanceerd........ Nu is mijn geduld ook weg moet ik eerlijk zeggen. Dan maar voor de Iocean X7 die UMI Advanced/Premium is nu al 297 dollar, en de X7 maar rond de 210 dollar en 228 dollar met een extra batterij. uiteraard geen 2gb ROM en geen turbo ding erin, maar wie gaat er de hele tijd zwaar 3d gamen? dan moet je 100% voor de OPPO Find 5 gaan.

Uiteraard hangt dit weer allemaal van je zelf af welke je wil kiezen, en of je geduld hebt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
HackingDutchman schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:08:
[...]

Ja maar gorilla glas zegt ook niet alles natuurlijk, vroeger hadden de smartphones met touchscreen ook geen gorilla glas en knapten ze ook niet bij bosjes kapot, screenprotectortje ervoer en klaar is kees.

En dat wachten is behoorlijk frustrerend. Ik wachtte 2 maanden op de NEO N003, zou rond vandaag uit moeten komen, en voila, release date is vandaag naar 25 juni gelanceerd........ Nu is mijn geduld ook weg moet ik eerlijk zeggen. Dan maar voor de Iocean X7 die UMI Advanced/Premium is nu al 297 dollar, en de X7 maar rond de 210 dollar en 228 dollar met een extra batterij. uiteraard geen 2gb ROM en geen turbo ding erin, maar wie gaat er de hele tijd zwaar 3d gamen? dan moet je 100% voor de OPPO Find 5 gaan.

Uiteraard hangt dit weer allemaal van je zelf af welke je wil kiezen, en of je geduld hebt :9
Haha, release date gelanceerd.. goeie.

Wat betreft het wachten; ik vraag me af of dat wel zo zinvol is. Je kunt beter een toestel uitzoeken wat beschikbaar is, liefst al in omloop en de nodige reviews beschikbaar. De kans dat je dan een toestel koopt met aanloop-problemen in productie of andere onvoorziene problemen wordt dan ook kleiner. Ik zie toch regelmatig dat er in de eerste batches van chineese gadgets wat foutjes zitten die er bij volgende batches uit zijn.
Het (lange) wachten op een aangekondigde device loont dus in meerdere opzichten niet (zo zie ik het tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HackingDutchman schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:08:
[...]

Mijn Hi abonnement loopt pas in september af dus ik wou rond die tijd een 15,- euro Mobile Vikings abonnement nemen met een leuk toestel erbij.

Voordelen van de Umi X2 lijken mij nog wel de (mogelijk) betere camera, redelijk goede support van UMI, 32 GB, 2GB ram en de iets snellere processor.

Maar goed eerst maar eens de reviews afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
  • Laatst online: 05-10-2024
http://www.gizchina.com/2...es-you-can-buy-right-now/ gelijk weer zin om een telefoon te kopen. Alleen zoveel keus, zopo zp810 vind ik alleen qua uiterlijk niet zo bijzonder maar ook niet leijk. Miz z2 of hdc butterfly x920 zijn weer goedkoper en vind ik nog wat mooier, maar is weer een clone. En anders is er ook nog de Xiaocai G6. keuzes,keuzes,twijfel:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:15:
[...]

Mijn Hi abonnement loopt pas in september af dus ik wou rond die tijd een 15,- euro Mobile Vikings abonnement nemen met een leuk toestel erbij.

Voordelen van de Umi X2 lijken mij nog wel de (mogelijk) betere camera, redelijk goede support van UMI, 32 GB, 2GB ram en de iets snellere processor.

Maar goed eerst maar eens de reviews afwachten!
Ja, als je tot september kan wachten, vooral doen zou ik zeggen. Dan kan je kijken wat er op dat moment goed is en beschikbaar is.

De camera's zijn veelal hetzelfde, de standaard chinese massa geproduceerde 8mp camera met sommige tot 13mp interpolarisatie of hoe je dat ook maar noemt. Sommige hebben geloof ik wel iets andere lenzen die ze erop zetten maar heel veel zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 14:12
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:41:

Wat je pratical doet je dat je die SP Flash Tool start, en daarna scatter-loading kiest en navigeert naar uitgepakte custom recovery en de scatter-loading file selecteert.

Daarna deselecteert je de preloader en druk je op download en daarna sluit je de telefoon aan, maar zonder batterij, zonder sd kaart en zonder simkaart.

[afbeelding]
Het lukt mij steeds niet om met die flashtool data op de telefoon te krijgen. Als de telefoon aan staat werkt het niet (moet ook niet. lees ik overal) en als hij uit is (met batterij, zonder batterij) herkent mijn pc de telefoon niet. In alle gevallen doet de flastool dus niets.

Mis ik nou ergens een stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Hmm, die Goophone X7 is ook nice! Full hd 5' en 2800mAh accu maar met 1GB RAM/4GB ROM als bummer. Kost bij Lightake $246,92 maar met MAY5 als coupon 5% eraf = $234,57 = €180 :) Beetje de Xiaomi look maar in zwart ipv al dat wit :D Is eigenlijk toch net een tikkie beter als de iOcean X7 youth model? Full hd i.p.v. 720p en 2800mAh i.p.v. 2000mAh! En nog goedkoper ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:58:
[...]

Wat is de verwachte releasedatum van die Umi X2 Turbo. En is deze minder of juist beter dan bijvoorbeeld de veelbelovende Jiayu G4.

Oppo Find 5 is mij te duur. Dan maar even wachten op de Umi, hopelijk sneller dan de Jiayu g4.

[ Voor 11% gewijzigd door MaStar op 10-05-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noppus schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:18:
[...]

Het lukt mij steeds niet om met die flashtool data op de telefoon te krijgen. Als de telefoon aan staat werkt het niet (moet ook niet. lees ik overal) en als hij uit is (met batterij, zonder batterij) herkent mijn pc de telefoon niet. In alle gevallen doet de flastool dus niets.

Dan heb je de verkeerde driver, ik weet niet of je Windows 7 x64 gebruikt? Maar in mijn review staat de driver die bij mij uiteindelijk werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:43:
[...]

Wat is de verwachte releasedatum van die Umi X2 Turbo. En is deze minder of juist beter dan bijvoorbeeld de veelbelovende Jiayu G4.

Oppo Find 5 is mij te duur. Dan maar even wachten op de Umi, hopelijk sneller dan de Jiayu g4.
Performance is net ietsje beter als de Galaxy S3

Release date zou 15 mei moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:38:
Hmm, die Goophone X7 is ook nice! Full hd 5' en 2800mAh accu maar met 1GB RAM/4GB ROM als bummer. Kost bij Lightake $246,92 maar met MAY5 als coupon 5% eraf = $234,57 = €180 :) Beetje de Xiaomi look maar in zwart ipv al dat wit :D Is eigenlijk toch net een tikkie beter als de iOcean X7 youth model? Full hd i.p.v. 720p en 2800mAh i.p.v. 2000mAh! En nog goedkoper ook :)
De Iocean is ook full-hd.
Of goophone betrouwbaar is met updates en of de kwaliteit goed is weet ik zo niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
noppus schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:18:
[...]

Telefoon niet op je pc aansluiten.
Flashtool op download drukken (na laden scatter file en de juiste vinkjes zetten wat je wil schrijven)
batterij uit de telefoon halen
telefoon op pc aansluiten (zonder batterij)
Dan zou het moeten werken.

Heb je overigens wel drivers geladen. Anders even pdanet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 18:25:
[...]
De Iocean is ook full-hd.
Of goophone betrouwbaar is met updates en of de kwaliteit goed is weet ik zo niet..
Ik zie het nu ook ja. Niet elke shop geeft dus de juiste specs weer.
of iOcean ook betrouwbaar is moet maar uitwijzen. Sowieso.. welk merk dan ook, valt een Chinaphone fabrikant überhaupt wel betrouwbaar te noemen :+ Bedoel.. als de nieuwste androidversie beschikbaar komt lanceren ze liever een compleet nieuw toestel dan een update geven. (zie Jiayu G3 met Android 4.0.4 en straks Jiayu G4 met Android 4.2.1)

Via antelife kun je de Goophone voor $227,05 krijgen en de iOcean voor $214,62. Omgerekend €175 versus €165. Waarbij de Goophone een Xiaomi wannabe is, maar ik vind dat design juist wel wat hebben. En de Goophone heeft een grotere accu, niet onbelangrijk voor een 5 inch full hd scherm. (2800mAh versus 2000mAh) Komt dus voor nu het meest in de buurt qua specs van een Neo 3/G4 young versie. Verschil: die Goophone is verkrijgbaar en de Neo/Jiayu nog niet :P

Zit nu te twijfelen.. heb een aanbod van Pandawill.. wachten tot Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen of omruilen naar een Zopo C2. Punt is dat die C2 nog meer meh is qua design. Dus ik ga er maar een mailtje aan terugsturen: doe mij maar mijn geld terug. Haal ik voor diezelfde €175 wel een Goophone in huis :9 Of gewoon geld terug en maar rustig afwachten.. keuzes, keuzes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, een voordeel van de chinese telecommarkt: de keuze is reuze.
Ik had bijna de umi x2 bestelt, maar toch niet gedaan..
Keuzes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

Ik ben nu bereid om de Iocean X7 te bestellen bij antelife, want alle andere FHD smartphones laten te veel op zich wachten en ik hoorde dat de al aangekomen Iocean's X7 goed bevielen en dat je er bij antelife dus een tweede batterij bij kreeg, dus dan boeit mij die ''maar'' 2000mah baterij niet meer zoveel.

Bij antelife geven ze zoiezo altijd het pakketje al een waarde van 30-40dollar staat er.
Ik las dat degene die via Antelife had besteld en gekozen had voor DHL shipping(22.2 dollar) maar + €26 euro bijkomende kosten hoefde te betalen.

En als ik het gratis verzend en de PostNL mijn pakketje eruit haalt en ik de 170euro aangeef hoeveel ik dan moet bijbetalen?

Ik zit er toch wel mee want ik reken uit als ik hetzelfde via DHL doe, dat er dan dus zoiezo 1/4 van het bedrag van wat de telefoon nu kost erbij komt, dus totaal 212 euro ipv 169 euro(alleen telefoon en gratis shippen en geen belasting betalen).

Nu heb ik eigenlijk geen zin om bijkomende kosten te moeten betalen(ben tenslotte een Nederlander :P), hoe kan ik het nu het beste laten verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

HackingDutchman schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:09:
Nu heb ik eigenlijk geen zin om bijkomende kosten te moeten betalen(ben tenslotte een Nederlander :P), hoe kan ik het nu het beste laten verzenden?
Telefoon zonder accessoires en originele verpaking als 'sample' op laten sturen. Dan betaal je bij geen enkele partij extra. Alleen niet iedere verzendende partij werkt daar aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

DukeBox schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:19:
[...]

Telefoon zonder accessoires en originele verpaking als 'sample' op laten sturen. Dan betaal je bij geen enkele partij extra. Alleen niet iedere verzendende partij werkt daar aan mee.
Wat wel het vermelden waard is : Mocht je pakje kwijt of zoek raken dan krijg je dus de waarde van wat er op staat. Als daar sample of $30 op staat kan je dus dag zeggen tegen je geld. Pakje is namelijk net zoveel verzekerd als de aangegeven waarde en daarom doen niet alle verzenders daaraan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-07 17:03
HackingDutchman schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:09:

...

Ik zou er bij een chinaphone gewoon rekening mee houden dat er ca. 25% bijkomende kosten zijn, grofweg: dollarprijs=europrijs. Kan het alleen maar meevallen en bovendien, voor die paar tientjes zou ik me eigenlijk niet te druk maken. De onbekende chinaphones zijn zelfs dan een stuk goedkoper.

Hoe zit het nou eigenlijk met die Umi X2 en Jiayu? Doet Umi nou hetzelfde als Jiayu, ofwel: uitstellen, uitstellen, uitstellen? De ene webshop zegt snel leveren, de andere op z'n vroegst eind mei.. De ene zegt met Turbo Quadcore MTK, de andere zegt zonder, weer een andere zegt 'Geen idee'.. 8)7
Wil uiterlijk van de zomer een nieuwe smartphone kopen en dat wordt een chinese. Wilde eerst voor de Jiayu G4 gaan maar die wordt het niet. Een bedrijf dat er zo een troep van maakt heb ik weinig vertrouwen in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:36:
Yes me i7100 ( 5,5" / MTK6577 / 1 GB ) is binnen van Pandawill. Met dual SIM optie !

http://www.pandawill.com/...h-80mp-camera-p69899.html

Met 2 accu's van 3200 mAh. Scherm is erg mooi ! Er zit standaard een screenprotector op het scherm
En er zit er nog 1 spare bij . Android 4.1.1 staat erop. Taal staat al op NL ? Er zit een lader bij geschikt voor NL. En een 2de backover met flip-over eraan vast.
Niks BTW niks invoerkosten. Dus voor € 133,-- ( Gekocht tijdens een aanbieding ) in me handen ;)

[afbeelding]

Oeps sorry de brakke GSM pic is erg vlot ffff verkleind zien ik.... :+
Een vraag met betrekking tot de verzending. Hoeveel dollar stond er op je pakket? Of stond er niks op, of ''gift''? Wil graag ook geen import hoeven betalen :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

Lau_P schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:40:
[...]

Ik zou er bij een chinaphone gewoon rekening mee houden dat er ca. 25% bijkomende kosten zijn, grofweg: dollarprijs=europrijs. Kan het alleen maar meevallen en bovendien, voor die paar tientjes zou ik me eigenlijk niet te druk maken. De onbekende chinaphones zijn zelfs dan een stuk goedkoper.

Hoe zit het nou eigenlijk met die Umi X2 en Jiayu? Doet Umi nou hetzelfde als Jiayu, ofwel: uitstellen, uitstellen, uitstellen? De ene webshop zegt snel leveren, de andere op z'n vroegst eind mei.. De ene zegt met Turbo Quadcore MTK, de andere zegt zonder, weer een andere zegt 'Geen idee'.. 8)7
Wil uiterlijk van de zomer een nieuwe smartphone kopen en dat wordt een chinese. Wilde eerst voor de Jiayu G4 gaan maar die wordt het niet. Een bedrijf dat er zo een troep van maakt heb ik weinig vertrouwen in...
Dank voor de info, ik denk dat ik hem nu maar gewoon gratis laat verzenden, alleen nog ff twisten of ik er ''gift'' $40 of $86 op laat zetten..... enige suggestie?

De neo N003 is ook weer eens net uitgesteld van 10 mei tot 25juni! ;w

En de UMI X2 premium versie heeft ook alweer een maand langer op zich laten wachten en is er nog steeds niet.
Nu staat er wel in een keer op gizmochina dat er zekerweten op 15mei een ''turbo'' umi x2 komt, vind ik wel heeeeeel sterk aangezien die premium versie er dus nog niet eens is en niet snel wordt verwacht. :/

Jiayu S1 heb ik helemaal niks logisch over gelezen, heb iets gezien van, eind mei tot september...... :? :?

Ik weet nu wel zeker dat alles met een mtk quad core chipset en 2gb RAM wordt vertraagd tot minimaal 1 maand, en velen suggereren 2/3 maanden 8)7 omdat er een productie fout/vertraging met de 2gb chipjes is. :F

Iocean X7 Youth versie is namelijk al uit, die met 1gb maar de premium met 2gb zou nu ook alweer uit moeten zijn maar er is na de youth release niks meer gezegd over de premium versie release date....... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
HackingDutchman schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:11[/b]

Ik weet nu wel zeker dat alles met een mtk quad core chipset en 2gb ROM wordt vertraagd tot minimaal 1 maand, en velen suggereren 2/3 maanden 8)7 omdat er een productie fout/vertraging met de 2gb chipjes is. :F
ROM moet RAM zijn, maar dat terzijde: heb je nou echt 2 gig nodig? Oke oke, ik zal altijd 2gig boven 1gig preferen, maar ik zou er niet op gaan wachten of een meerprijs voor gaan betalen.

Weet iemand trouwens of het een software of een hardware probleem betreft met die incompatibiliteit tussen de mtk6589 en de 2gb ram?

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

lutkeveld schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:27:
[...]

ROM moet RAM zijn, maar dat terzijde: heb je nou echt 2 gig nodig? Oke oke, ik zal altijd 2gig boven 1gig preferen, maar ik zou er niet op gaan wachten of een meerprijs voor gaan betalen.

Weet iemand trouwens of het een software of een hardware probleem betreft met die incompatibiliteit tussen de mtk6589 en de 2gb ram?
Excuses voor als ik je op het verkeerde idee heb gebracht. Het is een fabricage probleem, het heeft niks met compatibiliteit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
HackingDutchman schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:29:
[...]

Excuses voor als ik je op het verkeerde idee heb gebracht. Het is een fabricage probleem, het heeft niks met compatibiliteit te maken.
Als ze 1gig kunnen maken, waarom dan geen 2gig? Het gaat toch niet om de hoeveelheid neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

lutkeveld schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:30:
[...]

Als ze 1gig kunnen maken, waarom dan geen 2gig? Het gaat toch niet om de hoeveelheid neem ik aan?
Ja, dat weet ik niet. Maar er zijn in ieder geval fabricage moeilijkheden/vertragingen waardoor ALLE 2gb RAM versies nu al gelange tijd op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
2gb heb je echt wel nodig... Android is een memory hog, gemiddeld wordt er 1,1GB ram gebruikt op mijn toestel en dan doe ik nog niks bijzonders.

Windows Phone en iOS een stuk beter in het ram verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
ArcticWolf schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:32:
2gb heb je echt wel nodig... Android is een memory hog, gemiddeld wordt er 1,1GB ram gebruikt op mijn toestel en dan doe ik nog niks bijzonders.

Windows Phone en iOS een stuk beter in het ram verbruik.
Is het dan zo'n gevalletje: als ik meer kan gebruiken doe ik het ook? Want mijn jiayu g3 draait zowel 4.0.4 als 4.1 beta zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
lutkeveld schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:34:
[...]

Is het dan zo'n gevalletje: als ik meer kan gebruiken doe ik het ook? Want mijn jiayu g3 draait zowel 4.0.4 als 4.1 beta zonder enige problemen.
Dat doet android inderdaad ook, maar android switched tussen apps.... als het ram geheugen vol zit kiept hij er wat uit en als de app weer getriggered wordt start hij weer op, opzich merk je er niks van. Maar bij 2GB ram heb je dat helemaal niet dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

lutkeveld schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:34:
[...]

Er zijn vele tests en vergelijkingen te vinden op internet en ook video's op youtube waarbij ze 2g met 1gb RAM vergelijken. Het voordeel van meer RAM is dat er meer apps tegelijk open kunnen staan en in de achtergrond kunnen blijven draaien. Qua snelheid merk je hier niks van want als er teveel geheugen wordt gebruikt sluit android vanzelf alle apps.

Mijn Nexus 7 16gb, dus met 1gb RAM, met nu de nieuwste Android erop, vorige week geupdate naar 4.2.2, draait alles normaal, van GTA tot doodle jump en google earth tot 12gb (vanaf usb) mkv films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

ArcticWolf schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:41:
[...]

Dat doet android inderdaad ook, maar android switched tussen apps.... als het ram geheugen vol zit kiept hij er wat uit en als de app weer getriggered wordt start hij weer op, opzich merk je er niks van. Maar bij 2GB ram heb je dat helemaal niet dus ;)
Misschien is 1gb wel beter voor de 6589 chipset want die heeft niet zo'n energiezuinige extra achtergrond core, dus die draait de hele tijd lekker door. }:O
(Denk ik, weet niet zeker :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
HackingDutchman schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:44:
[...]

Misschien is 1gb wel beter voor de 6589 chipset want die heeft niet zo'n energiezuinige extra achtergrond core, dus die draait de hele tijd lekker door. }:O
(Denk ik, weet niet zeker :? )
Zodra een programma in het ram geheugen is opgeslagen verbruikt het zeer weinig energie (muv push services ed) totdat hij weer naar de voorgrond word geroepen en actief bezig moet zijn (correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo van laat ik 3 keer dezelfde reactie plaatsen. :)
1gb ram zal prima voldoen, tenzij je graag 15 applicaties op de achtergrond hebt draaien.
Stock android, wat op bijna alle chinese phones zit is ook veel lichter en niet zo'n ram-eter als een skin van htc of samsung eroverheen.

[ Voor 33% gewijzigd door dutchgio op 10-05-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Kweet niet :p
ik heb een Qualcomm APQ8064

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:46:
aka S4 Pro.
Wat doe je dan in dit topic 0.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

ArcticWolf schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:46:
Das toch een qualcomm s4 pro? Die zijn hartstikke snel, die kunnen alles makkelijk hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
dutchgio schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:46:
Zo van laat ik 3 keer dezelfde reactie plaatsen. :)
1gb ram zal prima voldoen, tenzij je graag 15 applicaties op de achtergrond hebt draaien.
Stock android, wat op bijna alle chinese phones zit is ook veel lichter en niet zo'n ram-eter als een skin van htc of samsung eroverheen.
het is voor mij meer die batterij van 3000 mah waar ik op wachtte, correctie: waar ik op wacht......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik was aan het twijfelen om een iOcean te kopen, maar ik zat al een tijdje te peinzen over de Oppo Find 5... en zucht toen maar m'n spaarrekening geplunderd en er 1 gekocht.

@dutchgio
dus daarom lurk ik hier nog een beetje rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

dutchgio schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:48:
[...]

aka S4 Pro.
Wat doe je dan in dit topic 0.o
Als ik me niet vergis heeft de OPPO Find 5 die toch ook? en een meizu. dus dan ben je welkom in het ''onbekende chinese smatphone'' forum :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HackingDutchman schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:51:
[...]

Als ik me niet vergis heeft de OPPO Find 5 die toch ook? en een meizu. dus dan ben je welkom in het ''onbekende chinese smatphone'' forum :9
Het ging mij niet om het toestel, maar het feit dat je een quadcore Soc van quallcomm hebt en dan op zoek gaat naar wat anders..
Ik heb zelf een MSM7K.
dus tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

jernij schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:50:
[...]

het is voor mij meer die batterij van 3000 mah waar ik op wachtte, correctie: waar ik op wacht......
Ah joh, wachtte ik ook op. Maar je krijgt bij antelife geloof ik bij de Iocean X7 standaard 2 batterijen(moet nog antwoord krijgen op die vraag maar die chat is niet online op normale nederlandse tijdstippen 8)7 ).
En anders kun je bij ChinaPadMall er een bijbestellen voor 19 dollar. Heb ze geloof ik ook gezien voor 12 dollar.
Tevens kun je voor 32 dollar een 3000mah batteirj voor de Iocean X7 kopen en zelfs een extra batterij met een grotere aangepaste cover, wel voor 64 dollar.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

dutchgio schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:54:
[...]

Het ging mij niet om het toestel, maar het feit dat je een quadcore Soc van quallcomm hebt en dan op zoek gaat naar wat anders..
Ik heb zelf een MSM7K.
dus tja..
Het kan zijn dat je telefoon te snel gaat hé.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:54:
[...]

Ik heb zelf een MSM7K.
dus tja..
Nee ik had hiervoor een Snapdragon S3, maar die is zo brak als ik weet niet wat... dus ik zocht een andere. Maar ben uiteindelijk voor de Oppo Find 5 gegaan ;) maar heb deze pas sinds woensdagavond dus ik lurk hier nog wat rond :P

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-3DU3knC9Ysk/UY1eUNmKaBI/AAAAAAAAAxY/fk4CrdRjpu4/w408-h725-no/P1030892.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Jt-05ibHegc/UY1esVzHc7I/AAAAAAAAAxg/jMLnRns8rSk/w408-h725-no/P1030894.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi dingetje, wel opvallend dat de usb aansluiting niet in het midden zit. Puntje om te wennen denk ik, meer niet.
Maar mijn bankrekening staat niet toe dat ik een find 5 koop, helaas.
HackingDutchman schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:55:
[...]

Het kan zijn dat je telefoon te snel gaat hé.. ;)
Bedoel je dat nou over de S4 van artic of over mijn toekomstige mt6589?

[ Voor 40% gewijzigd door dutchgio op 10-05-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
ArcticWolf schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:56:
[...]

Nee ik had hiervoor een Snapdragon S3, maar die is zo brak als ik weet niet wat... dus ik zocht een andere. Maar ben uiteindelijk voor de Oppo Find 5 gegaan ;) maar heb deze pas sinds woensdagavond dus ik lurk hier nog wat rond :P

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat zijn toch geen krassen mag ik hopen? En wel een heel vies scherm voor zo'n mooie telefoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Waar ik nog het meest aan moet wennen is de laad snelheid, m'n Xperia S had een fast charger en was binnen het uur vol... deze doet er 2,5~3 uur over. (al is de batterij wel 2500mah vs 1700mah van de SXS).

@lutkeveld
nee haha zitten geen krassen op, had hem niet opgepoetst :p en er zit ook geen screenprotector op (die heb ik verkloot) maar ik gorilla glass 2 moet voldoende zijn mag ik hopen... ;)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-7v8AGQ1gD7I/UY1gvfOzzGI/AAAAAAAAAxs/2aUWrtK3fBU/w408-h725-no/P1030895.JPG

zo beter?

[ Voor 47% gewijzigd door ArcticWolf op 10-05-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
HackingDutchman schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:54:
[...]

Ah joh, wachtte ik ook op. Maar je krijgt bij antelife geloof ik bij de Iocean X7 standaard 2 batterijen(moet nog antwoord krijgen op die vraag maar die chat is niet online op normale nederlandse tijdstippen 8)7 ).
En anders kun je bij ChinaPadMall er een bijbestellen voor 19 dollar. Heb ze geloof ik ook gezien voor 12 dollar.
Tevens kun je voor 32 dollar een 3000mah batteirj voor de Iocean X7 kopen en zelfs een extra batterij met een grotere aangepaste cover, wel voor 64 dollar.......
houd niet zo van dat bijkopen,
moet er gewoon in zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

jernij schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:11:
[...]

houd niet zo van dat bijkopen,
moet er gewoon in zitten ;)
Daar heb je een punt :)
Maar mijn geduld is nu op dus de iocean X7 maar meteen morgenvroeg bestellen

[ Voor 16% gewijzigd door HackingDutchman op 10-05-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog maar 5 dagen tot de G4 en X2(UMI) officieel gezien te koop zijn, ik wacht nog even..
Al is het wel een lachertje, die G4. Geef mij maar 5 inch 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
dutchgio schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:21:
Nog maar 5 dagen tot de G4 en X2(UMI) officieel gezien te koop zijn, ik wacht nog even..
Al is het wel een lachertje, die G4. Geef mij maar 5 inch 1080p.
g4 2gb 3000mah is bij pandawill uitgesteld tot 15 augustus .|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoef ook maar 1gb, al is de kans klein dat het een G4 wordt. Mijn nieuwe liefde is de umi X2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
dutchgio schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:31:
Ik hoef ook maar 1gb, al is de kans klein dat het een G4 wordt. Mijn nieuwe liefde is de umi X2.
stukje duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

dutchgio schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:31:
Van mij eerst ook, maar na een hier eerder geposte review te lezen over een umi x2 basic version met zomaar een crack in het scherm niet meer. Vorige umi telefoons hadden daar ook al last van en nu is het probleem er nog steeds. Terwijl er geprezen wordt met écht gorilla glas. En toch heeft de mede-tweaker er een duidelijke foto van een barst in zijn nog glimmende umi x2 bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

Basic model 257dollar en premium 297 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 14:12
jobr schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 18:54:
[...]

Telefoon niet op je pc aansluiten.
Flashtool op download drukken (na laden scatter file en de juiste vinkjes zetten wat je wil schrijven)
batterij uit de telefoon halen
telefoon op pc aansluiten (zonder batterij)
Dan zou het moeten werken.

Heb je overigens wel drivers geladen. Anders even pdanet proberen.
Ik heb drie verschillende drivers geprobeerd. Helpt niet. De meest recente flashtool (die DL ook noemde) gebruikt, maar het blijft zo dat de pc totaal niet reageert op de ingeplugde telefoon. Wel, heel kort, als ik de batterij er in doe (unknown device). Terwijl met een telefoon die gewoon aanstaat de pc de Android ADB perfect weergeeft in apparaatbeheer.

Ik dacht nog even dat de data die ik probeer te flashen corrupt zou kunnen zijn, maar zover komt het niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
HackingDutchman schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:37:
[...]

Basic model 257dollar en premium 297 dollar
dikke ja dus :)
had 200 euro max in gedachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jernij schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:39:
[...]

dikke ja dus :)
had 200 euro max in gedachten :(
Kan precies, als je geen belasting hoeft te betalen ;)
HackingDutchman schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:37:
[...]

Van mij eerst ook, maar na een hier eerder geposte review te lezen over een umi x2 basic version met zomaar een crack in het scherm niet meer. Vorige umi telefoons hadden daar ook al last van en nu is het probleem er nog steeds. Terwijl er geprezen wordt met écht gorilla glas. En toch heeft de mede-tweaker er een duidelijke foto van een barst in zijn nog glimmende umi x2 bij staan.
Hmm, heb juist nu een review gezien van hoe goed er in de fabriek naar een toestel gekeken word op het gebied van de stevigheid en dergelijke..
Altijd afwachten natuurlijk, zolang het slechts 1 of een paar gevallen zijn kan dat natuurlijk gewoon een slechte batch zijn. Gevalletje jiayu G2S waarbij het scherm 'omhoog' komt bijvoorbeeld.

[ Voor 65% gewijzigd door dutchgio op 11-05-2013 00:24 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.