SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Want ze houden geen voorraden aan, dus ruilen kan ook niet, overigens als retailheaven zich op Nederlanders richt, mogen ze de specificaties ook wel vertalen naar het Nederlands.
Maar ze vragen € 189 voor een Lenovo A820, als je hem rechtstreeks uit China zelf laat komen heb je hem waarschijnlijk nog snellere en goedkopere, maar juist daarom zou ik geen webshop in Chinese smartphones beginnen, met die paar tientjes kun je toch niet van zo'n webshop leven?
Ik kom uit op € 157.70 als je zelf rechtstreeks uit China besteld, zoiets zal retailheaven ook wel moeten betalen als ze alles eerlijk doen, ze zullen het ook wel via een soort agent bestellen, want rechtstreeks van fabriek kopen gaat niet zomaar in China.
Maar was een grapje, voor de eerst vijf Meizu MX2 zijn ze niet duur, maar wat zijn de voorwaarden? Ik wil niet verplicht worden om een telefoon te testen, dat doe ik liever vrijwillig.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 12:00 ]
Daarnaast is hun winstmarge voor een telefoon dus relatief laag. Dan kan je zelf nagaan of je voor dat verschil zelf wilt gaan importeren of liever bij een Nederlandse winkel besteld en er zelf geen omkijken naar hebt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik denk ook niet dat het is opgericht "om van te leven" maar als "leuk extraatje erbij".Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:54:
Die garantie is altijd heel ruim, bij Radar zie je zo'n leuk filmpje dat die man even met de Radar app laat zien dat het niet zolang mag duren etc, als je garantie zou claimen bij retailheaven, kun je op tien vingers af tellen dat het heel lang gaat duren, minimaal een maand, zelfs als het in Nederland gefixed word duurt het vaak al een week of drie.
Want ze houden geen voorraden aan, dus ruilen kan ook niet, overigens als retailheaven zich op Nederlanders richt, mogen ze de specificaties ook wel vertalen naar het Nederlands.
Maar ze vragen € 189 voor een Lenovo A820, als je hem rechtstreeks uit China zelf laat komen heb je hem waarschijnlijk nog snellere en goedkopere, maar juist daarom zou ik geen webshop in Chinese smartphones beginnen, met die paar tientjes kun je toch niet van zo'n webshop leven?
Ik kom uit op € 157.70 als je zelf rechtstreeks uit China besteld, zoiets zal retailheaven ook wel moeten betalen als ze alles eerlijk doen, ze zullen het ook wel via een soort agent bestellen, want rechtstreeks van fabriek kopen gaat niet zomaar in China.
Maar was een grapje, voor de eerst vijf Meizu MX2 zijn ze niet duur, maar wat zijn de voorwaarden? Ik wil niet verplicht worden om een telefoon te testen, dat doe ik liever vrijwillig.
Lees nog eens, dat is niet wat er staatVerwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:19:
[...]
Hmmz testers die voor inkoopprijs mogen testen?
Quote: De eerste 5 die via Marktplaats bij ons contact leggen voor een testapparaat krijgen de kans om er eentje voor bijna inkoop te kopen. In plaats van 479 kun je hem dan hebben voor 383 euro.
Denk dat ik de star s5 maar ga testen, niet beter wel stukken goedkoper
"De eerste 5 die via Marktplaats bij ons contact leggen voor een testapparaat krijgen de kans om er eentje voor bijna inkoop te kopen. In plaats van 479 kun je hem dan hebben voor 383 euro. Je houdt trouwens de garantie, uiteraard"
druk en typefouten voorbehouden
Verwijderd
Thanks for your waiting .
Jiayu g2s will arrive tomorrow , so we can send it to you . JIAYU company has no supply goods to all sellers for long time , they are busy producing it , which cause some delay in shipping . please understand .
Sorry about all inconvenience it caused .
Have a nice day
Best regards
Tot mijn verrassing:
1. Geen inklaringskosten.
2. bruin leder hoesje.
3. 2e accu
Telefoon werkt tot nu erg fijn en snel. Kwaliteit is beter als mijn vorige Star B92
Ik ben blij
[ Voor 11% gewijzigd door Marsjee op 07-05-2013 12:57 ]
Dit is de vervanger van m'n Google Nexus One die elke dag spontaan een reset deed (te vaak laten vallen).

Over de Zopo ben ik prima tevreden, Full HD, Quadcore, 1GB, 16 intern, microsd tot 64GB, alles ziet er scherp en prachtig uit, het doet me denken aan een iPhone 5 (lang, small en metalen rand eromheen).
Denk dat de software nog niet helemaal bugvrij want hij loopt elke dag (ik heb m 3 dagen nu) wel een keer vast (zonet omdat er een gmail bericht ofzo binnenkwam)en dan mag ik de accu eruit halen voor een harde reset. Niet helemaal fijn...
Volgens de Antutu benchmark scoort het qua prestaties de helft van een Samsung Galaxy 4 maar goed, die kost dan ook meer dan 2,5x zoveel terwijl ik voor m'n ZP280 270 euro (mee laten nemen uit HK) heb betaald.
[ Voor 11% gewijzigd door Slashdotter op 07-05-2013 13:16 ]
Had ik ook een keer, totdat mijn werkgever een week of 3-4 later een rekening binnen kreeg voor de BTW + inklaringskosten. Sinds die tijd maar goed op het pakket laten zetten dat het voor mij privé was, en niet voor het bedrijf waar ik werk.Marsjee schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:57:
Vandaag mijn star S5 binnen gekregen.
Tot mijn verrassing:
[...]
Verzending goed geregeld via DHL, binnen weekje binnen
Die van mij is ook binnen. Ook met hoesje!!! (2de batt is standaard)Marsjee schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:57:
Tot mijn verrassing:
2. bruin leder hoesje.
3. 2e accu
Telefoon werkt tot nu erg fijn en snel. Kwaliteit is beter als mijn vorige Star B92
Ik ben blijVerzending goed geregeld via DHL, binnen weekje binnen
Ben er tot nu toe tevreden over :d
Als het goed is rekend dhl meteen aan de deur af.wian_gn schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:21:
[...]
Had ik ook een keer, totdat mijn werkgever een week of 3-4 later een rekening binnen kreeg voor de BTW + inklaringskosten. Sinds die tijd maar goed op het pakket laten zetten dat het voor mij privé was, en niet voor het bedrijf waar ik werk.
En fedex krijg je thuis gestuurd.
Sorry, maar dat is pertinent niet waar.Garfieldtjuh schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:40:
[...]
Als het goed is rekend dhl meteen aan de deur af.
Als het naar een bedrijf wordt gestuurd (met name als het een bedrijf is wat bekend is als debiteur van DHL) en het niet direct als een pakket voor een particulier te herkennen is, dan volgt een factuur per post voor het bedrijf, een tijdje later. Aldus de financiële afdeling van DHL.
Dit strookt met mijn eigen ervaringen, en als ik duidelijk 'privé' op het pakket laat zetten wordt ik inderdaad eerst gebeld door de receptie, of ik even wil komen betalen want 'DHL staat hier met een pakket voor je'.
Heel mooi, ik hoop dat ik hetzelfde kan verwachten.Marsjee schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:57:
Tot mijn verrassing:
2. bruin leder hoesje.
3. 2e accu
Ik ben blijVerzending goed geregeld via DHL, binnen weekje binnen
Ik was al bang dat DHL/EMS/TNT pakket uit China ondertussen een 100% douane controle afdwong.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ah, hij is eerst aan huis geleverd, maar ik was niet thuis. Op het briefje dat ze in de brievenbus hebben achtergelaten stond ook dat ik niks hoefde te betalen. Toen gebeld voor een nieuwe afspraak op kantoor. dus dat zou goed moeten zijn.wian_gn schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:21:
[...]
Had ik ook een keer, totdat mijn werkgever een week of 3-4 later een rekening binnen kreeg voor de BTW + inklaringskosten. Sinds die tijd maar goed op het pakket laten zetten dat het voor mij privé was, en niet voor het bedrijf waar ik werk.
Ben benieuwd.
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Verwijderd
Ik heb hem nu 3u 47m geleden van de lader afgehaald en nu zit hij op 85% en heb ik 1u 16m schermtijd, dat vind ik opzich niet slecht, maar ik vraag me af of dit ook blijft aanhouden of dat er plots weet ik hoeveel procent punten vanaf gaan.
Men zegt ja ook dat een van voordelen van Cortex A7 is dat het lagere stroom verbruik heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 16:01 ]
Zijn er voor die Lenovo al wat community ROMs beschikbaar? Root toegang gelukt?Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:58:
De batterij van de Lenovo A820 lijkt het niet slecht te doen, ik ben nu gewoon gemiddeld tot zwaar gebruik na het bootsen door de telefoon gewoon te gebruiken, maar sommige momenten gewoon het scherm 10 min ofzo aan laten, dan is het net alsof je 10 minuten een nieuws artikel rustig het lezen bent.
Ik heb hem nu 3u 47m geleden van de lader afgehaald en nu zit hij op 85% en heb ik 1u 16m schermtijd, dat vind ik opzich niet slecht, maar ik vraag me af of dit ook blijft aanhouden of dat er plots weet ik hoeveel procent punten vanaf gaan.
too old, too cold
Verwijderd
Root toegang is me gelukt, ik heb daar voor een root methode gevonden op deze webpagina, maar custom recovery kreeg ik er niet op, maar dat was ook niet nodig, voor gapps is root voldoende.Negakinu schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:01:
[...]
Zijn er voor die Lenovo al wat community ROMs beschikbaar? Root toegang gelukt?
Ik denk dat ze op Chinese forums sowieso wel wat custom roms hebt, maar je kunt zelf de launcher veranderen, iconen aanpassen etc, dus custom rom is geen pre.
Als je rustig een nieuws artikel bent het lezen dan gebeurd er verder niks dan dat je het scherm aan hebt, das gewoon hetzelfde als je scherm aanlaten.Tsurany schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:03:
Het scherm aan laten staan is wel wat anders dan de telefoon daadwerkelijk gebruiken.
Maar tussen door surf ik er een beetje op, speel wat online video's af enzo.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 16:06 ]
Mentoo.com en totaal 269 dollar voor de 2gb/32gb mtk6589T (1.5ghz ipv 1.2ghz)Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:53:
Via welke site heb je hem besteld en wat was de prijs?
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Je leest geen nieuws artikel door 10 minuten lang naar een onveranderde pagina te staren. Als je daadwerkelijk gebruikt wilt simuleren moet je test scripts draaien die realistische handelingen simuleren. Je kan de vergelijking niet maken als je geen realistisch gebruik simuleert.Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:04:
Als je rustig een nieuws artikel bent het lezen dan gebeurd er verder niks dan dat je het scherm aan hebt, das gewoon hetzelfde als je scherm aanlaten.
Verwijderd
Heb je niks beters te doen dan kritiek geven op het testen van andere? Ik zie jouw namelijk geen enkele Android telefoon testen.Tsurany schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:12:
[...]
Je leest geen nieuws artikel door 10 minuten lang naar een onveranderde pagina te staren. Als je daadwerkelijk gebruikt wilt simuleren moet je test scripts draaien die realistische handelingen simuleren. Je kan de vergelijking niet maken als je geen realistisch gebruik simuleert.
Heb met live-chat met een verkoper gesproken. ze zeggen partnet van UMI te zijn en de telefoon vanaf 12 mei te kunnen leveren. dit zal dan de mtk6589T chipset zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:12:
Ik zie hem staan, alleen bij mij geeft hij aan dat hij 1.2ghz is?
Verwijderd
Omdat ik weet hoe je fatsoenlijk moet testen en daar geen tijd voor heb. Ik tijdens mijn werk vaak genoeg tests moeten analyseren om te achterhalen of deze informatie correct is of niet en ik weet dat een fatsoenlijke test veel tijd kost.Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:13:
[...]
Heb je niks beters te doen dan kritiek geven op het testen van andere? Ik zie jouw namelijk geen enkele Android telefoon testen.
Kijk alleen al naar de tijd die Tweakers.net stopt in een fatsoenlijke accu test. Daar wordt een telefoon aan allerlei universele tests onderworpen en ondertussen constant in de gaten gehouden. Deze tests zijn op alle telefoons exact hetzelfde.
Je kan gewoon niet stellen dat een telefoon 10 minuten met scherm aan laten liggen gelijk staat aan het lezen van een artikel. Dan heb je door het gemis aan vele variabelen een volstrekt onzuivere meting.
Je hebt een erg offensieve manier van reageren. Zie ook de vorige paginas. Ik denk dat als je je mening met anderen wilt delen je meer succes hebt als je die mening iets anders verpakt. Je loopt het risico dat mensen je door de toon van je berichten per definitie al niet meer serieus nemen, ondanks dat je mening misschien wel waardevol is.Tsurany schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:12:
[...]
Je leest geen nieuws artikel door 10 minuten lang naar een onveranderde pagina te staren. Als je daadwerkelijk gebruikt wilt simuleren moet je test scripts draaien die realistische handelingen simuleren. Je kan de vergelijking niet maken als je geen realistisch gebruik simuleert.
too old, too cold
Verwijderd
Als je weet hoe het moet, leg ons dan uit hoe we het moeten doen, want ik heb geen flauw idee hoe tweakers.net zijn accu tests doet en ik probeer alleen een gemiddeld tot zwaar na te bootsen en ik heb ook niet de tijd momenteel om zo'n zwaar verbruik te doen zoals ik soms op een werkdag doe wanneer er een dag geen werk is en ik me moet voorzien te vermaken, dus afentoe laat ik hem gewoon even video afspelen of doen alsof ik ik nieuws artikel lees.
Dus dit is enige manier dat ik die accu kan testen, nu ik ga slapen kan ik zien hoe veel hij in de nacht verbruik.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 17:12 ]
Verwijderd
Verwijderd
Maar je hebt wel tijd om op elke post van Diqui-Long te reageren?Tsurany schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:19:
[...]
Omdat ik weet hoe je fatsoenlijk moet testen en daar geen tijd voor heb. Ik tijdens mijn werk vaak genoeg tests moeten analyseren om te achterhalen of deze informatie correct is of niet en ik weet dat een fatsoenlijke test veel tijd kost.
Kijk alleen al naar de tijd die Tweakers.net stopt in een fatsoenlijke accu test. Daar wordt een telefoon aan allerlei universele tests onderworpen en ondertussen constant in de gaten gehouden. Deze tests zijn op alle telefoons exact hetzelfde.
Je kan gewoon niet stellen dat een telefoon 10 minuten met scherm aan laten liggen gelijk staat aan het lezen van een artikel. Dan heb je door het gemis aan vele variabelen een volstrekt onzuivere meting.
En dan nog eens op een betweterige toon?
En alhoewel zijn methodes van testen misschien niet nauwkeurig zijn volgens bepaalde richtlijnen die jij blijkbaar wel weet, maakt het volgens mij (-> let op mijn eigen mening) ook niets uit aangezien Diqui-Long ook nergens beweert dat hij de test op een verantwoorde manier uitvoert. Diqui-Long legt alleen uit wat hij doet en wat eruit komt. En dat is op zich al nuttigere informatie dan dat jij in mijn ogen verstrekt hebt de afgelopen pagina's.
Dat is geen betweterige toon, iemand verstrekt constant onjuiste informatie en daar reageer ik op.Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:43:
Maar je hebt wel tijd om op elke post van Diqui-Long te reageren?
En dan nog eens op een betweterige toon?
Hij doet aannames op basis van vrij summiere data en trekt verbanden die niet getrokken kunnen worden. Dat jij dat waardevol vind mag je voor jezelf bepalen, maar het lijkt me verstandig om informatie wel op de juiste waarde te schatten.En alhoewel zijn methodes van testen misschien niet nauwkeurig zijn volgens bepaalde richtlijnen die jij blijkbaar wel weet, maakt het volgens mij (-> let op mijn eigen mening) ook niets uit aangezien Diqui-Long ook nergens beweert dat hij de test op een verantwoorde manier uitvoert. Diqui-Long legt alleen uit wat hij doet en wat eruit komt. En dat is op zich al nuttigere informatie dan dat jij in mijn ogen verstrekt hebt de afgelopen pagina's.
Je kan beter objectief naar feiten kijken dan allerlei aannames doen die gewoon onjuist zijn.
Als iemand zegt dat je geen MT6589 telefoon moet nemen met 1080p scherm omdat benchmarks lagere cijfertjes geven als ze op een hogere resolutie gedraaid worden reageer ik daar op aangezien het slecht onderbouwde aannames zijn. Als iemand stelt dat 10 minuten dezelfde statische content weergeven gelijk staat aan een artikel lezen reageer ik daar op aangezien dat onjuist is.
Dit is een topic waar juist objectief gekeken wordt naar de mogelijkheden van telefoons die niet van de gevestigde merken komen. Het lijkt mij niet meer dan logisch om dit op een kritische wijze te doen en geen vage aannames te trekken. Het blijft nog altijd Tweakers.net, een site waar de techniek een hoofdrol speelt en we dus kritischer kijken naar beweringen op technisch vlak dan dat op andere fora de standaard is.
Wat is nou een realistischere test dan de telefoon testen in de realiteit? Er zijn nou eenmaal verschillende methoden van testen, zolang je maar niet verschillende methoden met elkaar gaat vergelijken en daar een conclusie uit trekken.Tsurany schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:24:
Accutest van Tweakers.net: reviews: Welke smartphone doet het langst met zijn accu?
Het probleem is dat een ongedocumenteerde test niet waardevol genoeg is. Als je een realistische test wilt moet je de telefoon daadwerkelijk gebruiken zoals je hem zou gebruiken en dan tot op de minuut nauwkeurig documenteren wat je hebt gedaan en waar je was. Als ik ga internetten op NS station Weesp krijg je een totaal ander resultaat dan wanneer ik ga internetten op NS station Duivendrecht, simpelweg omdat het bereik op station Weesp dramatisch is. Echter beiden zijn een realistische test te noemen omdat ik op beide stations zou kunnen internetten. Toch geven ze een totaal andere uitslag en is op basis daarvan het verbruik tijdens een internetsessie niet goed vast te stellen.lutkeveld schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:01:
Wat is nou een realistischere test dan de telefoon testen in de realiteit? Er zijn nou eenmaal verschillende methoden van testen, zolang je maar niet verschillende methoden met elkaar gaat vergelijken en daar een conclusie uit trekken.
Je wilt dus een test die juist binnen gecontroleerde omstandigheden is uitgevoerd om zeker te weten dat de gegevens op de juiste manier verkregen zijn. Wil je het lezen van een artikel testen moet je dus daadwerkelijk een artikel openen en hier doorheen scrollen als ware je het artikel aan het lezen was. Je telefoon met het scherm aan weg leggen is niet vergelijkbaar.
Alle chinese troep eraf en hij draait als een zonnetje.
Wel wennen zo'n 5" scherm, het enige wat me tegenvalt is dat het toch wel wat plastic achtig aanvoelt.
If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.
Gewoon door gaan met jouw testen. Beter iets dan niets. Lees het altijd met veel plezier.Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:13:
[...]
Heb je niks beters te doen dan kritiek geven op het testen van andere? Ik zie jouw namelijk geen enkele Android telefoon testen.
[ Voor 5% gewijzigd door jobr op 07-05-2013 19:46 ]
1. Er wordt vermeld dat hij 8 GB opslag heeft, hoeveel hiervan kan je ook daadwerkelijk voor apps gebruiken?
2. Er staat ook dat hij 1 GB ram heeft, hoeveel is hier van over?
3. Hoe is de bouwkwaliteit? Voelt hij heel slap of goedkoop aan of juist niet?
4. Wat is de geluidskwaliteit van de speakers en van de bijgeleverde oortjes?
5. kan hij de meeste apps gewoon draaien?
Verwijderd
De manier hoe jij reageert op de posts van Diqui-Long komt mij in ieder geval verre van objectief over.Tsurany schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:56:
[...]
Dat is geen betweterige toon, iemand verstrekt constant onjuiste informatie en daar reageer ik op.
[...]
Hij doet aannames op basis van vrij summiere data en trekt verbanden die niet getrokken kunnen worden. Dat jij dat waardevol vind mag je voor jezelf bepalen, maar het lijkt me verstandig om informatie wel op de juiste waarde te schatten.
Je kan beter objectief naar feiten kijken dan allerlei aannames doen die gewoon onjuist zijn.
Als iemand zegt dat je geen MT6589 telefoon moet nemen met 1080p scherm omdat benchmarks lagere cijfertjes geven als ze op een hogere resolutie gedraaid worden reageer ik daar op aangezien het slecht onderbouwde aannames zijn. Als iemand stelt dat 10 minuten dezelfde statische content weergeven gelijk staat aan een artikel lezen reageer ik daar op aangezien dat onjuist is.
Dit is een topic waar juist objectief gekeken wordt naar de mogelijkheden van telefoons die niet van de gevestigde merken komen. Het lijkt mij niet meer dan logisch om dit op een kritische wijze te doen en geen vage aannames te trekken. Het blijft nog altijd Tweakers.net, een site waar de techniek een hoofdrol speelt en we dus kritischer kijken naar beweringen op technisch vlak dan dat op andere fora de standaard is.
Daarbij blijf ik erbij dat hij nuttigere informatie post dan jij.
Want jij hebt het over aannames maar nergens beweert Diqui-Long dat elke telefoon dusdanig reageert. Hij geeft in mijn ogen alleen aan wat hij ervaart.
Bovendien maak jij zelf aannames:
- je gaat er namelijk vanuit dat iedereen die op tweakers.net dusdanig kritisch is als jij.
Daarnaast kunnen mensen zelf wel bepalen hoe nuttig de informatie van Diqui-Long is en hoef jij je niet geroepen te voelen om constant te reageren.
En nogmaals bevreemdt het mij: beweren dat je geen tijd hebt om zelf tests te doen maar wel genoeg tijd hebben om kritiek te leveren op iemand anders die niet eens beweert dat hij een telefoon uitvoerig test maar alleen aangeeft wat hij ervaart. En ook nog eens tijd hebben om jouw betweterig gedrag te verdedigen.
Dit lijkt mij een beter topic voor deze vragenmarkdm schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:00:
Ik ben heeeeel geintereseerd in de star s5 alleen heb een paar vragen.
1. Er wordt vermeld dat hij 8 GB opslag heeft, hoeveel hiervan kan je ook daadwerkelijk voor apps gebruiken?
2. Er staat ook dat hij 1 GB ram heeft, hoeveel is hier van over?
3. Hoe is de bouwkwaliteit? Voelt hij heel slap of goedkoop aan of juist niet?
4. Wat is de geluidskwaliteit van de speakers en van de bijgeleverde oortjes?
5. kan hij de meeste apps gewoon draaien?
Verwijderd
Hoezo niet betweterig?Tsurany schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:12:
[...]
Het probleem is dat een ongedocumenteerde test niet waardevol genoeg is. Als je een realistische test wilt moet je de telefoon daadwerkelijk gebruiken zoals je hem zou gebruiken en dan tot op de minuut nauwkeurig documenteren wat je hebt gedaan en waar je was. Als ik ga internetten op NS station Weesp krijg je een totaal ander resultaat dan wanneer ik ga internetten op NS station Duivendrecht, simpelweg omdat het bereik op station Weesp dramatisch is. Echter beiden zijn een realistische test te noemen omdat ik op beide stations zou kunnen internetten. Toch geven ze een totaal andere uitslag en is op basis daarvan het verbruik tijdens een internetsessie niet goed vast te stellen.
Je wilt dus een test die juist binnen gecontroleerde omstandigheden is uitgevoerd om zeker te weten dat de gegevens op de juiste manier verkregen zijn. Wil je het lezen van een artikel testen moet je dus daadwerkelijk een artikel openen en hier doorheen scrollen als ware je het artikel aan het lezen was. Je telefoon met het scherm aan weg leggen is niet vergelijkbaar.
Hoezo bepaal jij voor een ander wat "waardevol genoeg" is?
Klaarblijkelijk is hetgeen Diqui-Long wel "waardevol" maar niet "waardevol genoeg"...
Heb je de benodigheden voor het rooten / gapps voor mij? Moet mijn s5 ook even doenjurma schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:23:
Zo heb vandaag mijn Star S5 binnen gekregen, meteen geroot en gapps geinstalleerd.
Alle chinese troep eraf en hij draait als een zonnetje.
Wel wennen zo'n 5" scherm, het enige wat me tegenvalt is dat het toch wel wat plastic achtig aanvoelt.
Als je nou in het juiste topic kijkt.Marsjee schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:25:
[...]
Heb je de benodigheden voor het rooten / gapps voor mij? Moet mijn s5 ook even doen

alvast bedankt!
In totaal was ik €135.74 kwijt. Dit was met een Pandawill coupon (-5%) en Singapore post ($4.01).
Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren en of er doaunekosten zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
Verwijderd
mijn samsung galaxy s3 is recent gestolen en momenteel zit ik weer opgescheept met mijn oude mobieltje.
Ik wil mij echter absoluut een nieuwe smartphone aanschaffen.
Ik denk er al een tijdje aan om de LG nexus 4 te kopen aangezien je veel krijgt voor eigenlijk 'weinig' geld. Hij kost ongeveer 450 euro. (alhoewel ik hem op amazon.com zie staan voor 300 euro, maar hij is niet bestemd voor internationale verzending
Maar nu begin ik met echter af te vragen of er geen smartphones zijn op de chinese markt die evenveel of zelfs meer 'bang for bucks' bieden.
Ik vind goede hardware zeer belangrijk. Ik zou graag zware tot zeer zware spellen kunnen spelen.
Een degelijke camera is ook een vereiste, de camera van de nexus 4 is dan ook een echt minimum.
Een mooi scherm is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Qua grootte (4,6< en <5,1).
Accuduur vind ik minder belangrijk want ik zal mijn gsm sowieso elke dag opnieuw opladen. Het is natuurlijk ook alweer mooi meegenomen.
Het enige wat mij ervan weerhouden heeft van de nexus 4 te kopen is het I/O event van google binnenkort. Ik ben blij dat ik dit topic ontdekt heb en hoop dat jullie me kunnen helpen. Graag zou ik mijn smartphone gekocht hebben ten laatste begin juli. (Misschien zijn er nieuwe releases in de komende periode?)
Ook heb ik al wat gelezen over de Oppo Find 5 wat me ook wel een degelijk toestel lijkt.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Alvast bedankt!
Grtz Thomas
Oppo Find 5 is echt fantastisch. Hardware, software, gebruiksvriendelijkheid alles. Rappe Snapdragon met helder 1080p scherm, goede bouwkwaliteit en actieve community. Oppo is ook actief en heeft recent een update vrijgegeven, genaamd project Firefly, zie uitlegfilmpje: klik. Hij heeft al wel redelijk 'westerse prijzen' maar alsnog veel betere bang/buck dan normaal in NL te vinden isVerwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:50:
Hallo beste tweakers,
mijn samsung galaxy s3 is recent gestolen en momenteel zit ik weer opgescheept met mijn oude mobieltje.
Ik wil mij echter absoluut een nieuwe smartphone aanschaffen.
Ik denk er al een tijdje aan om de LG nexus 4 te kopen aangezien je veel krijgt voor eigenlijk 'weinig' geld. Hij kost ongeveer 450 euro. (alhoewel ik hem op amazon.com zie staan voor 300 euro, maar hij is niet bestemd voor internationale verzending).
Maar nu begin ik met echter af te vragen of er geen smartphones zijn op de chinese markt die evenveel of zelfs meer 'bang for bucks' bieden.
Ik vind goede hardware zeer belangrijk. Ik zou graag zware tot zeer zware spellen kunnen spelen.
Een degelijke camera is ook een vereiste, de camera van de nexus 4 is dan ook een echt minimum.
Een mooi scherm is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Qua grootte (4,6< en <5,1).
Accuduur vind ik minder belangrijk want ik zal mijn gsm sowieso elke dag opnieuw opladen. Het is natuurlijk ook alweer mooi meegenomen.
Het enige wat mij ervan weerhouden heeft van de nexus 4 te kopen is het I/O event van google binnenkort. Ik ben blij dat ik dit topic ontdekt heb en hoop dat jullie me kunnen helpen. Graag zou ik mijn smartphone gekocht hebben ten laatste begin juli. (Misschien zijn er nieuwe releases in de komende periode?)
Ook heb ik al wat gelezen over de Oppo Find 5 wat me ook wel een degelijk toestel lijkt.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Alvast bedankt!
Grtz Thomas
Verwijderd
Voor € 640 heb je de HTC One, die heeft tenminste fatsoenelijke Nederlandse garantie, bedoel als je toch zoveel geld uit wilt geven kun je net zo goed iets meer geld uitgeven en de HTC One kopen.
Oppo Find 5 doet het goed op de meeste punten, maar als ik zoveel geld uit zou geven aan een Chinese telefoon en ik zou niet in China zitten, dan kocht ik hem niet, in China krijg je hem namelijk voor € 410, dat is het nog waard als je echt een goeie 1080p smartphone wilt.
Maar ik hecht weinig waarde aan custom roms, vooral als de meeste toch zo buggy als wat zijn, ik draai liever stock roms en dan tweak ik er zelf wel op los.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 04:07 ]
Verwijderd
Je zou het met de volgende site kunnen proberen:SlqmLqck schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:22:
Ik heb de Jiayu G3 voor me moeder bestelt bij Banggood nu heb ik een tracking ID gekregen maar heb verschillende al geprobeerd te tracken maar welke site moet ik hebben?
alvast bedankt!
http://www.17track.net/index_en.shtml
Verwijderd
Ik ben namelijk eens het verdiepen wat ze al aan custom roms hebben op de Chinese forums en ze hebben toch redelijk wat keuze, MIUI V5 is er een van.
Dit forum heeft ook instructies hoe custom recovery erop te zetten enzo, er is ook een rom die stock is.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 06:47 ]
Het is een van de weinige telefoons die gewoon vergelijkbaar is qua hardware met de telefoons van bekende merken en qua ondersteuning vanuit de fabrikant daar ver bovenuit stijgt.
Verwijderd
Maar ik ben wel eens dan flash je een andere rom, dat ben ik met die Lenovo A820 nu ook het doen, maar wat als die andere roms buggy zijn? Ik heb maar al te vaak gezien gezien dat bepaald functionaliteit niet in sommige custom roms werkt.
Known issues in CM 10.1:
- Some specific Camera features might not be available yet (-- broken totally in nightly 20130504, works in previous and will work in next)
- Earpiece might be a bit low
[ Voor 31% gewijzigd door Tsurany op 08-05-2013 07:53 ]
Verwijderd
Maar bij een HTC toestel vond ik de stock rom prima, dus ik draaide altijd een custom rom gebaseerd op de stock rom. Dus ik vind enigszins wel jammer wanneer een fabrikant zo'n vreselijke Android skin heeft, want nu ben je afhankelijk van developers die in hun vrije tijd custom roms en kernels maken.
Alleen op een of andere manier weet die telefoon, ondanks de goede specs, mij totaal niet te boeien.
Naar welke telefoon ben je sowieso aan het kijken? Je bent vrij actief maar het lijkt wel alsof je niet opzoek bentTsurany schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:01:
Alleen op een of andere manier weet die telefoon, ondanks de goede specs, mij totaal niet te boeien.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ben nu 475 euro incl belasting kwijt voor de 32gb versie.
(heb ook een ps3 game besteld, via HK post > PostNL... daar moet ik 25 euro belasting en inklaring voor betalen, het spel incl verzenden was 62 euro /facepalm)
[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 08-05-2013 08:26 ]
De Star S5 is hier vrij populair maar valt bij mij direct af omdat hij geen eigen ontwerp heeft en gewoon een goedkope kopie is van de originele HTC Butterfly. Voor sommigen kan dat prima, voor mij is het een dealbreaker.
Ben wel benieuwd naar wat jij een aantrekkelijk toestel voor jou vind dan ?
Tsurany schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:26:
Ik heb nog geen telefoon gekocht dit jaar en moet er voor oktober een gekocht hebben. Elke telefoon maakt in principe kans maar de meesten vallen af door slechte support of door een uiterlijk dat de ene keer foeilelijk is en de andere keer weer teveel lijkt op bestaande telefoons.
De Star S5 is hier vrij populair maar valt bij mij direct af omdat hij geen eigen ontwerp heeft en gewoon een goedkope kopie is van de originele HTC Butterfly. Voor sommigen kan dat prima, voor mij is het een dealbreaker.
CPU clock speed verhogen is niet heel interessant voor velen, maar een GPU met hogere clock speed kan wel leuk zijn. Volgens mij is dit redelijk oud nieuws maar nu komt het wel inclusief mooi tabelletje.
Zou trouwens fijn zijn als de compare phone tool op Gizchina ook de mogelijkheid krijgt om te filteren op specs.
http://www.gizchina.com/compare-chinese-phones/
[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 08-05-2013 08:39 ]
Tsurany schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:31:
Xiaocai G6, strak uiterlijk en dualboot functionaliteit. En als Oppo een dual sim telefoon uitbrengt met goede specs is dat een instant buy.
Verwijderd
Als hij twee cores zou hebben dan zou er normaal inderdaad MP2 achter staan, dat zou ook de lage scores verklaren in de benchmarks die ik gedraaid hebt, het kwam er meer op neer dat de GPU ongeveer even goed is als telefoons van twee generaties geleden zoals de HTC Evo 3D.

Dit is de 3DMark Ice Storm score van de Lenovo A820 ( MT6589 )

En deze is de score van de HTC Evo 3D, die scoort dus 692 punten meer en dat voor een telefoon die sinds Juli 2011 al uit is en nog een dualcore chipset bevat.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 08:46 ]
Een beetje is niet erg, maar een volledige kopie vind ik gewoon niks.diquan2001 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:39:
Ok leuk toestel maar hij lijkt toch ook een beetje op de Butterfly/S5 enz .
[...]
Ik zie bij veel telefoons MP2 in de specs staan maar nergens is duidelijk te vinden welke GPU er in zit.Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:39:
Ik lees hier weer dat de MT6589 een single core GPU heeft.
Als hij twee cores zou hebben dan zou er normaal inderdaad MP2 achter staan.
Verwijderd
Nenamark 2 rapporteert PowerVR SGX 544MP, en geen MP2 of MP4, want als er 2 of 4. Maar mijn vriendin die vond de Lenovo A820 langzamere aanvoelen dan mijn Huawei Honor 2.Tsurany schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:49:
[...]
Een beetje is niet erg, maar een volledige kopie vind ik gewoon niks.
[...]
Ik zie bij veel telefoons MP2 in de specs staan maar nergens is duidelijk te vinden welke GPU er in zit.
Ik zelf vind het toch een hele verbetering tegenover de MT6577. Ik heb nu die Lenovo A820 helemaal in het Nederlands.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 08:57 ]
Dan blijft het echter vreemd dat zo veel sites spreken van een MP2 variant.
Verwijderd
Bovendien is hij niet zo goedkoop als een tijdje terug werd aangekondigd, maar toch het overwegen waard....
Verwijderd
Ik ben bang dat ze het fout hebben, dat zie je wel vaker dat ze fouten maken in de specificaties. Maar de CPU heeft genoeg power, de meeste taken gebruiken helemaal niet de GPU, maar het scherm natuurlijk wel.Tsurany schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:02:
Op basis van de fill rate zou ik zeggen dat het inderdaad om een single core gaat. MT6589 GPU heeft een pixel fill rate van 1600M/s en de PowerVR SGX 544 komt uit op 1000M/s aan 200Mhz. Gezien de GPU van de MT6589 op 300Mhz draait is het goed mogelijk dat het om een single core variant gaat.
Dan blijft het echter vreemd dat zo veel sites spreken van een MP2 variant.
Ja dat is ook waar, maar er zijn ook mensen geweest die hebben die SGX 544 een beetje zitten ophemelen en vergeleken met de SGX in de iPad 3, welke inderdaad een quad-core SGX543MP4 bevat en dat ook echt wel nodig heeft om dat retina scherm goed aan te sturen, want Apple zou zich niet kunnen veroorloven dat hun iPads gaan laggen.XanderDrake schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:08:
Ik ging er altijd van uit dat het de SGX 544 single core/module is. Ik bedoel, als het een MP2 was, zou elke Chinese webshop IN KOEIEN LETTER MULTI-CORE GPU !!!1!EINZ!!1EINZ!ÉÉN op zijn site zetten.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 09:14 ]
Wanneer kunnen we SetCPU support verwachten?
Verwijderd
Maar buiten dat is overklokken best nutteloos tegenwoordig met al die CPU power, een GPU overklok voor MT6589 zou interessanter zijn.
Ik ben trouwens bezig om wat instructies betreft custom rom en rooten neer te zetten voor de Lenovo A820.
GPU kun je met een app niet overclockenXanderDrake schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:15:
Wat die MTK6589 Turbo betreft, het lijkt mij veel meer voor de hand liggend om gewoon een standaard MTK6589 over te clocken dan een veel duurder toestel te kopen.
Wanneer kunnen we SetCPU support verwachten?
De CPU alleen als er aanpassingen zijn gedaan aan de kernel ofwel; er is een custom kernel beschikbaar.
Dus dan ben je afhankelijk 'of een developer hetzelfde toestel koopt als jou'. En waarschijnlijk haal je nooit 1,5ghz met alleen software-overclocking..
Ik ben nu wel geinteresseerd in de Umi X2, aangezien de neo N03 nog tot eind juni op zich laat wachten.
De turbo variant zal al op 15 mei in de verkoop moeten gaan, in china.
Dan kan het niet veel langer duren voordat internationale shops ook voorraden ontvangen.
[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 08-05-2013 09:38 ]
Verwijderd
Slordige copy paste wat ik net ook in mijn review van de Lenovo A820 gezet heb.
Er is schijnbaar al een custom rom op XDA welke ook Nederlands ondersteund.
Het was even zoeken, maar ik heb uiteindelijk uit kunnen dokteren hoe ik de custom recovery erop kreeg.
Benodigheden:
SP Flash Tool
Driver ( Deze zijn voor Windows 7 x64 bedoeld )
Custom recovery
Zolang de driver maar goed geinstalleerd is dan is flashen van custom recovery niet zo moeilijk.
Wat je pratical doet je dat je die SP Flash Tool start, en daarna scatter-loading kiest en navigeert naar uitgepakte custom recovery en de scatter-loading file selecteert.
Daarna deselecteert je de preloader en druk je op download en daarna sluit je de telefoon aan, maar zonder batterij, zonder sd kaart en zonder simkaart.

http://www.gizchina.com/2...m-mt6589-and-mt6589t-soc/

Verwijderd
Als je geen rare dingen met je build.prop doet, staat dit gewoon bij instellingen > over de telefoonVerwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:47:
Hoe weet je nou of je een MT6589M hebt of MT6589 hebt? Ik zie vooral verschillen in de GPU kloksnelheid, behalve de Turbo versie is de CPU sneller geklokt.
Maar sommige onbekende fabrikanten kunnen dat aanpassen, zodat er bijvoorbeeld staat dat je android versie 4.2.8 hebt, wat tot nu toe nog niet bestaat.
Daarnaast kan de M geen full-hd noch hd verwerken, en de maximale camera- en videokwaliteit is lager.
In plaats van GPU rendering zou je natuurlijk ook cpu rendering in kunnen schakelen via tweaks, dan heb je een stuk minder last van de lager geclockte gpu.[
[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 08-05-2013 09:51 ]
STweak voor Samsung Exynos chipsets?dutchgio schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:36:
GPU kun je met een app niet overclocken
Ik heb hier toevallig een App waarmee je de mtk6573 kan overclocken.Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:25:
Heb je veel mk65xx toestellen gezien die zo'n danig support hadden dat er kernels voor waren die OC ondersteunde?
Google Play: MTK CPU-Control
Ik zou geen seconde twijfelen om geld te betalen voor iets dergelijks (zeker als GPU overclocking erbij zit) voor de MTK6589. Als volgens mij is deze chipset een stuk populairder!
Verwijderd
Als het dus om die M variant gaat betekent het dat er een zeer trage GPU in zit aangezien die op een wel heel lage clocksnelheid draait.Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:57:
Lenovo zegt dat de MT6589WM in die Lenovo A820 zit.
Ik had moeten zeggen: je kunt niet elke GPU met een app overclocken.XanderDrake schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:00:
[...]
STweak voor Samsung Exynos chipsets?
[...]
Ik heb hier toevallig een App waarmee je de mtk6573 kan overclocken.
Google Play: MTK CPU-Control
Ik zou geen seconde twijfelen om geld te betalen voor iets dergelijks (zeker als GPU overclocking erbij zit) voor de MTK6589. Als volgens mij is deze chipset een stuk populairder!
Je moet wel een paar kanttekeningen plaatsen:
- overclocken is op eigen risico
- officieel geen garantie meer
- kan zorgen voor het niet meer opstarten van de telefoon als je een te hoge frequentie kiest
Zelf clock ik mijn telefoon ook over, waar een maximum van 800mhz standaard haalbaar is, kom ik tot 920mhz zonder crashes. iemand anders kan tot 940, weer een ander tot 880 voordat zijn toestel instabiel word.
Elk toestel is verschillend, ondanks de zelfde hardware.
Wat ik hier mee wil zeggen: je kunt nooit jezelf ervan verzekeren dat je een mt6589 net zo hoog kunt clocken als een mt6589t ; 300mhz overclocken is teveel.
En als je dan spreekt over 800mhz-single core snap je dat ik wel een vervanger hiervan nodig heb..
De overclock apps detecteren in de kernel hoe hoog je de cpu kunt clocken; zonder custom kernel kun je dus slechts lager clocken dan de standaard waarde. En gezien het feit dat de kans op een custom kernel klein is, en dan heb je dus niks aan al die apps.
[ Voor 19% gewijzigd door dutchgio op 08-05-2013 10:15 ]
Verwijderd
Ja dat zou goed kunnen inderdaad, maar is me niet duidelijk of de WM hetzelfde is als de M variant. Maar is wel logisch dat ze een variant van de MT6589 hebben die een hogere geklokte GPU heeft, is wel nodig voor die 1080p schermen.Tsurany schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:06:
[...]
Als het dus om die M variant gaat betekent het dat er een zeer trage GPU in zit aangezien die op een wel heel lage clocksnelheid draait.
Voor een qHD scherm is die kloksnelheid van de M versie ook voldoende lijkt me, toestellen zoals de HTC Evo 3D daarvan had de GPU een kloksnelheid van 266Mhz.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 10:20 ]
Verwijderd
Maar ik heb zowel de Lenovo A820 getest en dezelfde tests op de HTC Evo 3D uitgevoerd en als die gpu in de Lenovo A820 inderdaad zo laag geklokt is dan verklaard dat ook de lage scores, al zijn de hogere geklokte versies ook maar single GPU's.
Maar ze zijn wel twee keer zo hoog geklokt, dus die zullen het wel beter doen, maar ze moeten ook een hogere resolutie aansturen, dus die echter power zal echt wel nodig zijn.
Misschien ben ik nog wel het meest onder de indruk hoe zuinig die mt6589 met de batterij om lijkt te gaan, Maja dat komt natuurlijk ook gedeeltelijk door het qHD scherm en relatief grote batterij van 2000mah.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 10:55 ]
Gerucht is ook dat mediatek bij de T-variant 2gb ram ondersteund, de normale mtk6589 heeft alleen native ondersteuning voor 1gb ram, daarom + het feit dat samsung alle 2gb ram chipjes zelf gebruikt dus een tekort, dat alles zo lang duurt met die premium 2gb ram telefoons.
[ Voor 65% gewijzigd door Oggy op 08-05-2013 10:54 ]
Een vergelijking tussen de 3 varianten van de MTK6589:Tsurany schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:06:
[...]
Als het dus om die M variant gaat betekent het dat er een zeer trage GPU in zit aangezien die op een wel heel lage clocksnelheid draait.
Zie ook mijn reactie stukje omhoog.guapper schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:03:
[...]
Een vergelijking tussen de 3 varianten van de MTK6589:
Ze verwachten ze eind deze week op voorraad te hebben, now the impatient waiting starts
"Find what you love and let it kill you"
Als ik de diverse chinese google vertaligen mag geloven staat WM hier echter niet voor de MT6589M versie, maar voor TD-SCDMA versie van de gewone MT6589.Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:57:
Lenovo zegt dat de MT6589WM in die Lenovo A820 zit.
edit.. aan de andere kant lees ik ook zo her en der dat de A830 wel de MT6589M heeft.. lijkt me stug dat het vorige model dan de snellere variant heeft.
edit2: alsof de duivel me hoorde.. komt net de postbode m'n A820 afleveren. Geen extra kosten
Eerste indruk is dat ie een stuk platter is dan ik dacht (iets dunner dan het dikste deel van mijn galaxy s1) en ook niet veel groter (ietsje langer). De stroeve coating achterop is perfect voor mij (had ik ook op mijn battery pack van mijn s1). Hij is erg vlot.. heb de laatste 2 weken regelmatig met de Galaxy SIII LTE van mijn vrouw gespeeld en qua menu en apps (browser/mail) heb ik nog niet de indruk gehad dat deze langzamer is.
Eerst maar eens een goede rom erop zetten (er komt overigens nu al meteen een OTA update binnen van 394MB) zonder Chinese meuk en met google play.
[ Voor 61% gewijzigd door DukeBox op 08-05-2013 15:23 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
Ah ik weet het ook niet meer, ik vind het allemaal beetje vreemd.DukeBox schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:53:
[...]
Als ik de diverse chinese google vertaligen mag geloven staat WM hier echter niet voor de MT6589M versie, maar voor TD-SCDMA versie van de gewone MT6589.
edit.. aan de andere kant lees ik ook zo her en der dat de A830 wel de MT6589M heeft.. lijkt me stug dat het vorige model dan de snellere variant heeft.
Ik zie in deze afbeeling bijvoorbeeld gewoon staan MT6589

De A830 heeft inderdaad wel een MT6589M

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 12:09 ]
Verwijderd
Ik heb hem hier in China al op de 3G gebruikt, bleek ik mijn China Unicom simkaartje al die tijd gewoon ook op 3G te kunnen gebruiken, terwijl de verkoopster mij verteld had dat ik alleen 2G kon gebruiken.
Ik ben die Antutu battery test nu al 1 uur en 6 minuten en doen en de batterij zit nu op 77%. Dat lijkt niks te zeggen wat Antutu zegt, ik zie net zo'n afbeelding bij de A830, die Antutu geeft ook aan MT6589.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 12:18 ]
Dan moet je natuurlijk wel de originele broncode hebben voor de kernel, en juist die wordt door Mediatek niet vrijgegeven, ergo je kunt geen custom kernel ontwikkelen. Daarom blijven de custom ROMs beperkt tot tweaks en repackaging, je kunt gewoon niet meer doen.Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:41:
Of je doneert je MT6589 toestel aan een ( Kernel ) ontwikkelaar op de hoop dat hij er mee aan de slag gaat.
Dit topic is gesloten.
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.