Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:08:
Oppo schijnt mooi mee te werken met XDA developers ofzo heb ik gelezen op XDA

Ze hebben de Find 5 zelfs een eigen forum gegeven en er is CM 10.1 voor beschikbaar.
Yup en arnoudwokke post binnenkort een review op tweakers en hij zegt dat hij 1 (belangrijk) voordeel heeft tov de HTC One en Iphone 5... ik ben benieuwd :*) (ik hoop batterij verbruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:16:
Toch fijn dat er eindelijk een beetje tempo in komt en hier en daar voorraden beschikbaar zijn...
Mij maakt newman, iocean, jiayu of neo niet veel uit, 1080p is alleen maar mooi meegenomen, en 4,7 of 5 inch maakt mij ook niet uit, net als 1 of 2gb RAM; mooi meegenomen als er 2gb ram aanwezig is, geen drama als het 'slechts' 1 gb is. Maar ik struikel wel over de batterij opties bij de youth versies. 2000mah en full-hd 5 inch schermen lijken me geen goede combinatie.
Die accu is inderdaad niet groot, echter met een accu die 15% kleiner is doe ik een hele dag met mijn telefoon als ik hem niet excessief belast. Dan heb ik welliswaar een qHD scherm van 4,3" maar ik vraag me af of dit echt een groot verschil gaat maken. Wanneer dagelijks opladen geen probleem is en je geen uren je telefoon gebruikt moet een dag prima lukken.
Desalniettemin zou ik zelf wel opteren voor een grotere accu indien dat past in combinatie met de andere wensen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Sony Xperia Z was al te zien hoe de accu leeg getrokken werd wanneer je hem intensief deed gebruiken, dus ik denk wel dat het een groot verschil gaat maken en ik denk niet dat een Jiayu of Neomobile optimalisaties door voert zoals HTC met de One gedaan heeft, die zou namelijk een hele goeie batterij duur hebben.

Ik zelf denk dat een 720p beter op zijn plaats is bij bepaalde chipsets, Huawei speelt ook dat spelletje, die passen hun eigen chipset toe in telefoons met 720p scherm en in telefoons met 1080p scherm, je hebt namelijk de Huawei Honor 2 ( 720P ) en de Huawei Ascend D2 ( 1080P ).

Hier een vergelijking van de benchmark scores van de Huawei Honor 2 en Huawei Ascend D2.

Afbeeldingslocatie: http://www.ferra.ru/650x470/images/352/352068.png
Huawei Ascend D2 Antutu 3 score 9146

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VxEoDuKTrHxw47pa91IElDbT/full.png
Huawei Honor 2 Antutu 3 score 14979

Afbeeldingslocatie: http://www.ferra.ru/650x470/images/352/352071.png
Huawei Ascend D2 Nenamark 2 score 31fps

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HsDwP4xe8KRblvnc2ke3imcK/full.png
Huawei Honor 2 Nenamark 2 59fps

De benchmarks liegen er niet echt om vind ik, dus ik denk niet dat een inferiore mk6589 het beter doet met 1080p schermen en ik denk dat Jiayu en Neomobile echt niet veel optimalisaties door voeren, volgens mij voegen die alleen de drivers toe van de componenten en komt rest van firmware gewoon van mediatek.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die versie van antutu verschilt nogal, en is dus niet een heel erg representatieve meting..
Daarnaast is het een nogal aangepaste build.prop of iets dergelijks waardoor er wat anders staat dan "huawei honor 2".
Maar over het algemeen haal je natuurlijk hogere benchmark-scores met een 720p scherm dan een 1080p scherm als je dezelfde CPU gebruikt. Aan een ieder is het de keus om een afweging te maken: hogere benchmark-scores en 720p of 1080p en lagere scores. Hoeveel je hier in de praktijk van merkt weten we nog niet omdat niemand er al 1 in zijn handen heeft kunnen hebben, je blijft tot nu toe afhankelijk van filmpjes op youtube.
Mediatek levert drivers en hardware aan, maar geen software. Dat mag je toch echt zelf als fabrikant ontwikkelen, al is dat voor android vrij eenvoudig. Daarom is het ook bijna altijd stock android wat geleverd word op de telefoons; het is goedkoper om stock android te ontwikkelen en dat op al je toestellen te zetten dan er zelf een eigen skin overheen ontwerpen. En ja, het draait echt om kosten. Ook stock android leveren is een "besparing", al zie ik het zelf als voordeel.

[ Voor 81% gewijzigd door dutchgio op 03-05-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook met de nieuwste antutu versie haal ik nog in de 14000, deze heb ik in mijn review staan en die plaatjes vervang ik niet.

Maar ging mij eigenlijk om de GPU en daar zie je het bij Nenamark 2 duidelijk terug. De grote jongens die zetten er juist alleen qHD schermen in en 720p schermen, dat zag je eigenlijk ook bij de mt6577.

Als ik zo'n goedkoop ding zou kopen dan zou ik liever een wat lagere resolutie nemen, dan 1080p, want 720p geeft veel betere performance, om die reden doet me de 1080p hype ook vrij weinig, je ziet het verschil bijna niet en als je pech hebt slurpt dat scherm je batterij zo leeg.

Stock Android vind ik alleen fijn op een tablet en zelfs dan mis ik eigenlijk wel de emui features die ik op mijn Huawei Honor 2 heb, ik wil wel de stock look, maar dan met features die zo'n skin vaak toevoegd, daarom gebruik ik Apex launcher.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit laat weer eens zien dat benchmarks zo ongelooflijk nutteloos zijn in praktijk scenario's en de discussie geen steek verder helpen. Want wat wil je nu concreet zeggen? Neem een 720p scherm in plaats van een 1080p scherm want dan haal je hogere Antutu scores?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee omdat je dan theoretisch hogere performance hebt, ik denk dat het vooral bij games toch wat uitmaakt hoor?

Wat heb je liever betere performance en een betere batterij duur, dan slechtere performance en een slechtere batterij duur. Benchmarks meten de performance, niet meer en minder, ze zijn echt niet nutteloos hoor.

Wellicht zul je erin de praktijk niet snel wat van merken, maar ik verwacht dat erbij een 1080p scherm eerder vertragingen zullen op treden dan bij een 720p scherm en ook zullen zware 3d games beter draaien op een 720p scherm, maar ik maak nog meer zorgen over de batterij duur bij een smartphone met 1080p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk... ik verwacht... precies. Allemaal aannames op basis van cijfertjes uit een benchmark applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stja meer dan aannames kun je op moment niet doen doen hoor, maar die zijn wel op basis van bestaande toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Prachtig! Heb een preorder staan op aliexpress (nog steeds). Deze eindigd aanstaande zondag. Flauw ik 20 dagen heb moeten wachten. Maar goed, binnenkort misschien gewoon een andere webshop waar het wel op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
Gingerbread schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 14:53:
[...]

Weet jij dan of ze de software van de Zopo ZP980 erop zetten of gewoon een Android 4.2 rom?
Hierbij een bevestiging dat het inderdaad de P980 ROM is. In de Info staat 'Modelnummer ZP980'.
Interessant om te vermelden is dat van de 4GB ROM nog 1,32GB beschikbaar is bij binnenkomst (totale ruimte 1,48GB, apps 132MB).

Op 19 april heb ik de C2 besteld met 24h-shipment + DHL bij Antelife
Helaas was hij toen al out-of-stock, de 24h werden er iets meer. Op 1 mei is hij bij DHL binnen gekomen, vandaag binnen. Super snel aan DHL's kant dus.
De import kosten waren bij mij 25,20.

Van de twee batterijen die er bij zouden zitten, heb ik maar 1 exemplaar gekregen. Op de website staat 'Accessories 2 x 2000mAh Battery', hier zal ik ze over mailen.

Verder weinig nog te melden over de C2, behalve dat het scherm (mij) erg imponeert, ook qua kijkhoek.
Zodra ik meer te melden heb, post ik het hier. Mochten mensen nog wat over deze C2 willen weten, let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Pinkelmans schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:30:
[...]

Hierbij een bevestiging dat het inderdaad de P980 ROM is. In de Info staat 'Modelnummer ZP980'.
Interessant om te vermelden is dat van de 4GB ROM nog 1,32GB beschikbaar is bij binnenkomst (totale ruimte 1,48GB, apps 132MB).

Helaas was hij toen al out-of-stock, de 24h werden er iets meer. Op 1 mei is hij bij DHL binnen gekomen, vandaag binnen. Super snel aan DHL's kant dus.

Van de twee batterijen die er bij zouden zitten, heb ik maar 1 exemplaar gekregen. Op de website staat 'Accessories 2 x 2000mAh Battery', hier zal ik ze over mailen.

Verder weinig nog te melden over de C2, behalve dat het scherm (mij) erg imponeert, ook qua kijkhoek.
Zodra ik meer te melden heb, post ik het hier. Mochten mensen nog wat over deze C2 willen weten, let me know
Jawel, ik heb wel wat vragen:
* Heb je eigenlijk last van de kleine ROM, of worden apps, foto's en filmpjes standaard op je SD kaart opgeslagen?
* Verder ben ik heel benieuwd of je de dag doorkomt met een 2000mAh accu, en met welk soort gebruik je dat resultaat bereikt.
* Werkt de GPS goed (na aanzetten agps/epo, en zone veranderen met fasterfix oid)? Die van de G2s is niet al te best. Grootste nauwkeurigheid die ik krijg is 30 meter, dus 1 groot heen-en-weer springfeest op de snelweg met Sygic :(
* En zou je wat voorbeeldfoto's en een filmpje, gemaakt met de C2, plaatsen?
Alvast bedankt voor de moeite! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

Ik wil graag de NEO N003 gaan kopen. Ik ben misschien van plan om hem te gaan pre-orderen.
http://www.chinapadmall.com/neo-n003-advanced
Ik geen ervaring om zo te kopen behalve dan spullen van Ebay.
Nu is mijn vraag: Is het verstandig om de telefoon nu al te pre-orderen of wordt de telefoon als hij uitkomt en in voorraad is nog een stuk(je) goedkoper en is het verstandig om gewoon af te wachten?

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
[...]

Via DHL altijd maar 1 batterij :)

Trouwens, mijn telefoon is al "volgens de webshop" 3 dagen bij DHL. alleen de track code werkt nog niet. Wss iets te maken met die feest dagen daar in china ? Wordt denk ik niet volgende week, maar de week erop dat ik hem binnen heb :(

[ Voor 10% gewijzigd door Marsjee op 03-05-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Welke van deze merken zouden jullie zien als bekend en betrouwbaar?

iOcean X7 (Premium)
GooPhone X7
Neo 003 (Advanced)

Deze smartphones hebben allemaal ongeveer de zelfde specs. (1080P, 2GB ram, 2800-3000mAh, 3G (2100)). De CPU en GPU zijn afaik allemaal hetzelfde.
Iets wat je niet zo snel kunt zien is de GPS, de daadwerkelijke batterij, en welke scherm is beter?

En natuurlijk waar zijn ze verkrijgbaar? :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

*knip*

Mijn vragen:
- hoe is de batterijduur? Ik zou graag over een paar dagen nadat je al je apps hebt geinstalleerd willen zien hoe de batterijduur is..
- zoals je in de discussie hierboven kunt lezen; 720p vs 1080p. Zijn er Haperingen, schokkende animaties en dergelijke aanwezig, of kortweg: is de Soc snel genoeg voor full-hd kwaliteit?
- benchmarks met antutu om de vraag hierboven toe te lichten zou fijn zijn, evenals screenshots van de batterijduur. "Hij gaat lang genoeg mee" kun je op meerdere manieren interpeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

Adr01 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:00:

iOcean X7 (Premium)
GooPhone X7
Neo 003 (Advanced)

Deze smartphones hebben allemaal ongeveer de zelfde specs. (1080P, 2GB ram, 2800-3000mAh, 3G (2100)). De CPU en GPU zijn afaik allemaal hetzelfde.
Iets wat je niet zo snel kunt zien is de GPS, de daadwerkelijke batterij, en welke scherm is beter?

Alvast bedankt!
Iocean X7 topic
NEO N003 topic

Iocean heeft alleen een matige telefoon op zijn naam en NEO wat meer en wat beter. Goophone X7 schijnt de moeite niet waard te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
HackingDutchman schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:10:
[...]

Iocean X7 topic
NEO N003 topic

Iocean heeft alleen een matige telefoon op zijn naam en NEO wat meer en wat beter. Goophone X7 schijnt de moeite niet waard te zijn.
Oke bedankt man!
Dan ga ik voor een Neo N003. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Vraag me af welke telefoon smallere bezels heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:32
Even een vraagje aan de Star S5 gebruikers hierzo .

Hoe bevalt dit toestel jullie allemaal?

Ik wil deze namelijk ook gaan bestellen en vroeg me af of de eigenaren van de S5 nog steeds tevreden zijn met deze Star S5 butterfly ??

Wat zijn de pro's ??

Wat zijn de Con's??

Hoe gaat dit toestel om met multimedia ?
Kan je er 1080P clips en filmpjes mee afspelen ?
streamen spelletjes enz ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adr01 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:00:

iOcean X7 (Premium)
GooPhone X7
Neo 003 (Advanced)

Alvast bedankt!
Geen van de drie, volgens mij alle drie onbekend Chinese merken ( Ik kom ze in iedere geval niet tegen in de gewone Chinese winkels hier in China ), ik denk dat ik ze in de categorie zet C merken zet en een van de vele merkjes uit Shenzhen, er zijn echt weet ik hoeveel merkjes in Shenzhen.

Over betrouwbaarheid is weinig te zeggen vind ik, maar met de Neo N02 waren verschillende issues, zoals los zittend 3.5 jacks bijvoorbeeld, maar ze waren wel erg populair vanwege de beschikbaarheid en lage prijs, de Jiayu G3 was toen nauwelijks te krijgen.

Veel Chinezen zouden trouwens denken met zo'n telefoon gezicht verlies te lijden, die hebben liever een dure telefoon vaak, dan een wat goedkopere met meer functionaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2013 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zijn er meer mensen die een g2s bij antelife gekocht hebben, waarvan de status maar op processing blijft staan?
op email reageren ze ook al niet, behalve toen ik net betaald had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman

HackingDutchman

Scientia potestas est

Zijn er trouwens ook Chinese smartphones met NFC support? Of ondersteund die Chinese MTK chipset dat helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 07:19
Ja die zijn er de grote Chinese merken zoals ZTE en Huawei hebben bepaalde types met NFC zoals de ZTE Grand X en de Huawei Ascent G600zie hier de Android phones of er meer zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:11
sander817 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 09:20:
zijn er meer mensen die een g2s bij antelife gekocht hebben, waarvan de status maar op processing blijft staan?
Ik heb gisteren de witte g2s daar besteld. Dus ben benieuwd. Verschillende suppliers op aliexpress geven aan dat ze hem op voorraad hebben, maar toch maar op 'zeker' gespeeld en voor antelife gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diquan2001 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 23:53:
Even een vraagje aan de Star S5 gebruikers hierzo .

Hoe bevalt dit toestel jullie allemaal?

Ik wil deze namelijk ook gaan bestellen en vroeg me af of de eigenaren van de S5 nog steeds tevreden zijn met deze Star S5 butterfly ??

Wat zijn de pro's ??

Wat zijn de Con's??

Hoe gaat dit toestel om met multimedia ?
Kan je er 1080P clips en filmpjes mee afspelen ?
streamen spelletjes enz ??
Ik heb de Star S5 nu twee weken en ben er tevreden mee. Toen ik hem ontving viel het me tegen dat ik 65 euro btw + inklaringskosten bij moest leggen na verzending van DHL. Wel even wat meer dan waarop ik gerekend had naar aanleiding van de bedragen die ik hier langs zie komen. Ik zou hem dus gratis laten bezorgen via China mail of zoiets, want dan is de kans op btw aanzienlijk minder.

Hij is lekker vlot en het beeldscherm en de batterijduur vind ik goed. Ik kwam van een ZTE Blade, dus dan is alles al snel een verbetering. De camera's vind ik ook aardig, al ben ik wat dat betreft niet veeleisend. Ik heb het toestel met wat moeite kunnen rooten en GApps kunnen flashen. Dat is wel nodig want google location service staat er standaard niet op, waardoor apps je locatie niet kunnen bepalen op basis van internetgegevens. Rooten is ook nodig om wat chinese apps te kunnen verwijderen, maar dat is me tot nu toe niet gelukt. Af en toe verschijnt er daarom een chinese pop up in beeld. Ik ga nog proberen die weg te krijgen, al valt er wel mee te leven.

De bouwkwaliteit is niet je van het. Voor de prijs kan je dat ook niet verwachten, maar ik vermeld het toch maar. Bij het openen van het klepje om de batterij er in te doen is al meteen het ringetje om de camera afgebroken. Dat heeft verder geen functie, maar het ziet er wel een beetje stom uit en het zou een verzamelplaats voor vuil kunnen worden. Verder kraakt het toestel af en toe als je op bepaalde plekken aan de achterkant drukt en is mijn toestel aan de bovenkant niet helemaal mooi afgewerkt. Er is een milimeter ruimte tussen het speakertje en de backcover waardoor er wat stof voor mijn frontcamera is gekomen. Er is geen mogelijkheid om dat weg te halen. Voorlopig doet de frontcamera het nog gewoon goed, maar als er zich meer stof verzamelt zou dat wel eens minder kunnen worden. Ik vind de volumeknoppen lastig te bedienen, die zijn klein en zitten in het toestel verzonken. Dat is even wennen.

Met de GPS moet ik nog meer testen. Hij deed het in het begin slecht, maar nu ik location service heb geflasht, de app Faster GPS heb geinstalleerd en in de GPS-instellingen EPO-assistance en A-GPS heb aangevinkt, vindt ie binnen een paar seconden 10 satellieten. Als ik test met de app GPS Test dan is ie tot op 10 meter nauwkeurig en werkt alles naar behoren. In principe zou gps dus goed moeten functioneren, maar tracken met Endomondo Sports Tracker gaat niet goed. Die geeft aan dat ik 300 km/uur fiets. Ik heb al gelezen dat dat probleem zich ook bij andere toestellen voordoet en dat het een bug in de versie van android zou kunnen zijn. Ik moet nog testen hoe het gaat met Sygic en Google Maps. Als die wel goed werken dan installeer ik gewoon een andere sportstracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Antelife heeft mijn order met Swiss Post verzonden. Ik had achteraf $22,20 dollar betaald voor DHL. Eigenlijk dus gewoon pure oplichters.

Het enige goede is dat de iOcean X7 eindelijk onderweg is naar mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:30:
[...]

Ik heb de Star S5 nu twee weken en ben er tevreden mee. Toen ik hem ontving viel het me tegen dat ik 65 euro inklaringskosten bij moest leggen na verzending van DHL. Wel even wat meer dan waarop ik gerekend had naar aanleiding van de bedragen die ik hier langs zie komen. Ik zou hem dus gratis laten bezorgen via China mail of zoiets, want dan is de kans op inklaringskosten aanzienlijk minder.

*knip*
65 euro?!
Hebben ze hem ingeklaard als 'echte' htc butterfly of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
dutchgio schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:15:
[...]

65 euro?!
Hebben ze hem ingeklaard als 'echte' htc butterfly of iets dergelijks?
Ik zou zeggen:
€65 (totale kosten) - €10 (DHL, weet het exacte bedrag zo niet) = €55,00

Laten we zeggen dat de telefoon $210 dollar is. Dat is €160 euro.
Dit komt dus boven de €150 euro waarde uit dus moet er BTW en douanerechten betaald worden.
Dat is dus een duur grapje. ~30% van €160 is toch al bijna €50,-

Dus het zou zomaar kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de pakbon van de leverancier stond een waarde van 50.00 zonder munteenheid. Daar zijn ze bij DHL kennelijk niet ingetrapt. Waarschijnlijk hebben ze de waarde zelf maar gegokt of zo. De gok is alleen wel twee keer zo hoog uitgevallen als de werkelijke waarde. Risico van het vak blijkbaar. Op de kwitantie van DHL staat trouwens dat ik alleen BTW betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:44:
Op de pakbon van de leverancier stond een waarde van 50.00 zonder munteenheid. Daar zijn ze bij DHL kennelijk niet ingetrapt. Waarschijnlijk hebben ze de waarde zelf maar gegokt of zo. De gok is alleen wel twee keer zo hoog uitgevallen als de werkelijke waarde. Risico van het vak blijkbaar. Op de kwitantie van DHL staat trouwens dat ik alleen BTW betaald heb.
Het gaat inderdaad vaak goed, maar je hebt gewoon pech gehad. Niks aan te doen verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 02:04:
[...]

Geen van de drie, volgens mij alle drie onbekend Chinese merken ( Ik kom ze in iedere geval niet tegen in de gewone Chinese winkels hier in China ), ik denk dat ik ze in de categorie zet C merken zet en een van de vele merkjes uit Shenzhen, er zijn echt weet ik hoeveel merkjes in Shenzhen.

Over betrouwbaarheid is weinig te zeggen vind ik, maar met de Neo N02 waren verschillende issues, zoals los zittend 3.5 jacks bijvoorbeeld, maar ze waren wel erg populair vanwege de beschikbaarheid en lage prijs, de Jiayu G3 was toen nauwelijks te krijgen.

Veel Chinezen zouden trouwens denken met zo'n telefoon gezicht verlies te lijden, die hebben liever een dure telefoon vaak, dan een wat goedkopere met meer functionaliteit.
Het is ondertussen bij de meeste lezers van dit topic wel bekend dat jij een huawei toestel hebt die veel beter is dan alle anderen, vooral omdat het een A-merk is...
Het gaat hier juist om die grote groep andere merken waar vaak hele leuke toestellen tussen zitten.
Ik heb hem gisteren ontvangen. Woensdag 24 april besteld en laten verzenden met DHL (7-10 werkdagen).
Wel 25€ belasting moeten betalen.
Gingerbread schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:56:
Antelife heeft mijn order met Swiss Post verzonden. Ik had achteraf $22,20 dollar betaald voor DHL. Eigenlijk dus gewoon pure oplichters.

Gewoon even mailen, dan geven ze je korting op je volgende aankoop of een gratis hoesje ofzo.
Ik had ook een hoesje gevraagd, die zou ik krijgen, zat er niet bij. Gelijk gemaild en vandaag al het tracking nummer voor de swiss post gekregen.

Ik heb nu dus trouwens een jiayu g3 te koop staan, mocht iemand de gok niet willen wagen om hem direct uit China te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Gingerbread schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:22:
[...]

Ik zou zeggen:
€65 (totale kosten) - €10 (DHL, weet het exacte bedrag zo niet) = €55,00

Laten we zeggen dat de telefoon $210 dollar is. Dat is €160 euro.
Dit komt dus boven de €150 euro waarde uit dus moet er BTW en douanerechten betaald worden.
Dat is dus een duur grapje. ~30% van €160 is toch al bijna €50,-

Dus het zou zomaar kunnen kloppen.
Volgens mij is zijn de invoerrechten op telefoons 0%
(Taric database)
Gingerbread schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:51:
[...]
Het gaat inderdaad vaak goed, maar je hebt gewoon pech gehad. Niks aan te doen verder!
Bij TNT kun je een bezwaarschrift indienen. Wellicht bij DHL ook ?

[ Voor 20% gewijzigd door jobr op 04-05-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jobr schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:00:
[...]

Volgens mij is zijn de invoerrechten op telefoons 0%
(Taric database)

[...]

Bij TNT kun je een bezwaarschrift indienen. Wellicht bij DHL ook ?
Geen invoerrechten, maar wel 21% BTW en inklaringskosten.
Je kunt vast wel een bezwaar indienen maar in hoeverre dit echt helpt...
En je kunt het ook zien dat je mazzel hebt gehad, officieel gezien is een kloon niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:23
dutchgio schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:40:
[...]

En je kunt het ook zien dat je mazzel hebt gehad, officieel gezien is een kloon niet toegestaan.
Ik zie deze opmerking vaker, maar is daar jurisprudentie van? Of praat iedereen elkaar gewoon na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wian_gn schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:56:
[...]

Ik zie deze opmerking vaker, maar is daar jurisprudentie van? Of praat iedereen elkaar gewoon na?
Het blijft een beetje "wazig" en er word niet concreet duidelijk wat mag en wat niet, maar hier kun je er iets over lezen:
Algemeen over namaakgoederen:
http://www.belastingdiens...akgoederen/namaakgoederen

Maar dat geldt met name voor tabak, en dvd's met auteursrechtelijke data, telefoons worden niet specifiek genoemd. Ik hen nog niemand gehoord dat zijn order werd teruggestuurd omdat het een cloon betrof, maar wel 'verloren pakketjes', 'lange bezorgtijden waarbij de trackingcode aangeeft dat het pakket al in nederland is', of een compleet kapotte behuizing met losse onderdelen enzovoorts..
Of dit te maken heeft met de douane en namaakproducten is natuurlijk niet te bewijzen..

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 04-05-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 11:48
Volgende week zaterdag is bij Aldi opnieuw de Wolfgang AT-AS40SE te koop voor 119 Euro (met een MTK6577, 512MB RAM, 4GB Opslag). Mijn (tiener)dochter zou deze wel willen kopen, ze zoekt gewoon een beetje een vlotte telefoon met android 4.x, hoeft geen state-of-the-art te zijn, vooral niet al te duur.

Omdat ik dit topic de laatste tijd volg, vraag ik me af of dit inderdaad een goede koop is, of dat er via één van de chinese webshops voor minder geld een vergelijkbaar toestel te koop is.

Ik heb al wat gezocht, m.n. op de bekendere merken, en volgens mij zijn de volgende telefoons ongeveer vergelijkbaar:
- Lenovo A820
- Jiayu G2
- Huawei U8833 Ascend Y300

Deze zitten allemaal rond de 100 Euro, incl verzendkosten, maar ex evt BTW.

Wat zou jullie advies zijn? de Wolfgang, één van bovengenoemde varianten, of nog een ander alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
serge75 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:58:
Volgende week zaterdag is bij Aldi opnieuw de Wolfgang AT-AS40SE te koop voor 119 Euro (met een MTK6577, 512MB RAM, 4GB Opslag). Mijn (tiener)dochter zou deze wel willen kopen, ze zoekt gewoon een beetje een vlotte telefoon met android 4.x, hoeft geen state-of-the-art te zijn, vooral niet al te duur.

Omdat ik dit topic de laatste tijd volg, vraag ik me af of dit inderdaad een goede koop is, of dat er via één van de chinese webshops voor minder geld een vergelijkbaar toestel te koop is.

Ik heb al wat gezocht, m.n. op de bekendere merken, en volgens mij zijn de volgende telefoons ongeveer vergelijkbaar:
- Lenovo A820
- Jiayu G2

Wat zou jullie advies zijn? de Wolfgang, één van bovengenoemde varianten, of nog een ander alternatief?
ik zou persoonlijk voor de wolfgang gaan, mijn broer heeft ook een Wolfgang en is er zeer tevreden mee. En wanneer je een mobieltje importeert en de douane onderschept hem wordt hij al een stuk duurder. Je dochter zou vast en zeker niet zo veel er om geven als de ene een hogere antutu score heeft dan de ander, de wolfgang van mijn broer loopt soepel dus dat is ook geen probleem. De kwaliteit is ook goed genoeg dus dat zou ook geen reden zijn om hem niet te kopen.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:23
dutchgio schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 20:37:
[...]

Het blijft een beetje "wazig" en er word niet concreet duidelijk wat mag en wat niet, maar hier kun je er iets over lezen:
Algemeen over namaakgoederen:
http://www.belastingdiens...akgoederen/namaakgoederen

Maar dat geldt met name voor tabak, en dvd's met auteursrechtelijke data, telefoons worden niet specifiek genoemd. Ik hen nog niemand gehoord dat zijn order werd teruggestuurd omdat het een cloon betrof, maar wel 'verloren pakketjes', 'lange bezorgtijden waarbij de trackingcode aangeeft dat het pakket al in nederland is', of een compleet kapotte behuizing met losse onderdelen enzovoorts..
Of dit te maken heeft met de douane en namaakproducten is natuurlijk niet te bewijzen..
Je laatste punt heeft m.i. niets te maken met al of niet *mogen* importeren van telefoon omdat ze een 'kloon' zouden zijn. Bovendien zijn dat vermoedens en geen feiten zoals je zelf ook al zegt.

Ik stel mij op het standpunt dat zolang er niet een 'Zamsung' of 'Zony' telefoon (met dito gelijkend beeldmerk op Samsung of Sony) of een op het eerste gezicht niet te onderscheiden product zoals dat met de Dreambox satelliet-ontvangers ging er geen sprake is van een namaakproduct ('kloon') in de zin zoals de wetgever dat bedoeld heeft.

Derhalve lijkt mij aan dat aspect niets illegaal. Wel moet je natuurijk aan de eisen voor het CE-keurmerk voldoen, maar daar voldoen volgens mij de meeste telefoons aan of laten in ieder geval de koper vermoeden dat de telefoon hier aan voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Ik kreeg deze melding op de frontpage van TaoBao-agent Bhiner:

Netherland Custom has started a very strict inspection of imported parcel, Bhiner suggest Netherland members to purchase ordinary items instead of any brands which takes a high risk of detaining.

Had van de week al een pakket binnen gekregen van TNT, moest nog wel even bijbetalen. Stond netjes vanuit china op de doos: Tools; value $40. TNT had het even veranderd in computeronderdelen (was een ITX kastje). Was duidelijk te zien dat het open gemaakt was. Moet nog een telefoon vanuit China binnenkomen :X Brengt ook nog de nodige vertraging met zich mee.

[ Voor 41% gewijzigd door poema op 05-05-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smobbo schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 18:57:
[...]

Het is ondertussen bij de meeste lezers van dit topic wel bekend dat jij een huawei toestel hebt die veel beter is dan alle anderen, vooral omdat het een A-merk is...
Het gaat hier juist om die grote groep andere merken waar vaak hele leuke toestellen tussen zitten.
Hij vroeg welke van die merken bekend en betrouwbaar waren, bekend zijn ze allemaal niet en over betrouwbaarheid kun je moeilijk wat zeggen, betrouwbaarheid is iets wat een merk moet opbouwen.

Als ik een onbekend merk redelijk betrouwbaar vind dan is het Jiayu wel, neomobile is vooral een mooi alternatief maar hun N02 was niet zonder issues, en dan heb ik het niet over de GPS, want dat zou een MK6577 issue zijn, maar ik persoonlijk zou geen onbekende merken kiezen omdat de bekende Chinese merken ook vertegenwoordig zijn in die goedkope prijs klassen, vooral Lenovo en ZTE.

Huawei is juist weer goedkoop in de middenklasse, in de goedkope prijs klasse rond de 1000 yuan heb ik nog weinig interessante huawei toestellen gezien.
- Lenovo A820
- Jiayu G2

Een Lenovo A820 lijkt me wel goed ik neem er al een voor iemand mee, om hem in China te kopen kost hij momenteel 839 yuan, dus rond de € 100.

Persoonlijk zou ik als ik jou was een MK6589 verkiezen boven zo'n MK6577, want voor niet veel meer geld krijg je toch een betere telefoon dan die Wolfgang.

mk6589 deepsleep probleem?
Ik zit net het topic van de UMI X2 lezen, zie ik iemand vertellen dat zijn MK6589 telefoon 3% per uur draint in standby.

Deepsleep zou namelijk niet werken volgens hem, met de app CPU Spy Plus kun je zien of deepsleep werkt.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2013 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
Op XDA denken ze dat het ligt aan de (onbestaande) notifictaion LED. Met een widget of app om die uit te zetten lijkt het probleem met deep sleep verholpen.

Of toch bij andere MK6589 telefoons. Ik zoek zo een linkje.

Edit: Hier hebben ze het over de Star B94M (MK6589). De LED blokkeren verhelpt het probleem blijkbaar.

[ Voor 29% gewijzigd door demichiel op 05-05-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
Is dit echt? De MTK6577 is toch dual-core? De verkoper heeft nou niet bepaald veel feedback maar is wel al lang eBay-lid.
Ik vind 't iPhone 5 formaat echt een lekker formaatje, maar de specs van de meeste klonen vallen me zo tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W0153R schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:54:
Is dit echt? De MTK6577 is toch dual-core? De verkoper heeft nou niet bepaald veel feedback maar is wel al lang eBay-lid.
Ik vind 't iPhone 5 formaat echt een lekker formaatje, maar de specs van de meeste klonen vallen me zo tegen.
Fake.
- mtk6577 is geen quad maar dualcore
De echte goophone I5 heeft een dualcore mtk6577, die maximaal 1,2Ghz haalt en niet 2,0.
Ook heeft ie android 4.0 en niet 4.2.
2gb ram? Lijkt me sterk, volgens mij ondersteunt de chipset dat niet eens.

Als je zo'n neppe iphone 5 wil, koop m dan niet bij die verkoper op Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 30ste april de G2s ook besteld bij Antelife en kan niets terugvinden op mijn account. Ik heb wel onmiddellijk na de bestelling een e-mail bevestiging ontvangen van de bestelling. Shipping methode is Swiss Post. Ik hoop maar dat die deze week verstuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wian_gn schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:56:
[...]

Een echte telefoon die 100% hetzelfde is valt onder namaak en is wettelijk verboden. Een telefoon die enorm veel overeenkomsten heeft maar wel andere labels heeft die andere merknamen laten zien valt niet onder namaak. Dan moet in zo'n geval de fabrikant aangeklaagd worden.

Koop jij een telefoon als HTC Butterfly met een HTC Butterfly label zonder dat het een HTC Butterfly is spreken we over namaak. Koop jij een telefoon die sterk lijkt op de HTC Butterfly maar geen HTC Butterfly logo heeft maar dat van een ander merk spreken we niet in die zien over een namaak artikel. Enkel kan de ontwikkelaar inbreuk gemaakt hebben op diverse rechten, maar dat mogen fabrikanten onderling uitvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobinoobi
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-07 09:24
Wat vinden jullie van de lenovo k900? Ik wacht iig al erg lang op de eerste goeie review. De release is 6 mei in china en 10 mei in india. Verwacht word dat de telefoon rond de 480 dollar gaat kosten en dat is waar het voor mij interesant word. Dat is flink goedkoper dan de highend telefoons hier maar toch is de lenovo even snel als bijv. Een gs4 dankzij zijn intel chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44

DukeBox

loves wheat smoothies

..Wolfgang AT-AS40SE ..512MB RAM..
Ik zou nu niet snel meer een toestel kopen met < 1GB aan RAM.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben heel erg benieuwd naar de prestaties van de Intel CPU, zowel performance als battery life. Ziet er interessant uit, maar voor mijn gevoel ook een prototype. En dan wil ik wel eerst ervaringen horen voor ik het ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de Lenovo A820 ook binnen gekregen, het ziet er op zich totaal niet slecht uit ondanks dat de telefoon een qHD scherm heeft.

Eigenlijk is ook helemaal niks mis met die qHD resolutie, het ziet er allemaal prima uit, nu dat ding alleen nog geroot krijgen.

Ik weet dat mensen als Tsurany geen waarde hechten aan benchmarks en een 1080p scherm verkiezen tegen een qHD of 720p scherm, maar als je eens serieus naar die benchmarks kijkt en vooral die van nenamark dan snap je wellicht waarom een 1080p scherm geen goed idee is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jR0QyaCfO6eb4cvq64CDvqit/full.png
Antutu 3.3

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DEA9XZDNvQ1IMR4RjTJFbQt3/full.png
Nenamark 2

Deze telefoon heeft een qHD scherm, mijn telefoon heeft een 720p scherm dus moet meer pixels aan sturen en dat kost meer GPU kracht, toch scoort deze telefoon lagere met zijn qHD resolutie, namelijk 47fps, in mijn review over de HTC Evo 3D staat een bijna zelfde score, beide qHD schermen.

Je kunt je dus blind gaan staren op hoge resolutie schermen, maar als je een telefoon wilt met goeie performance dan kun je beter voor een mt6589 model kiezen met een lagere resolutie, ik denk dat 720p geen enkel probleem zal wezen, uiteraard mag iedere dit voor zich zelf beslissen.

Overigens het is best een mooi qHD scherm in die Lenovo A820.

Het rooten was even zoeken, maar ik heb nu een makkelijke methode gevonden, want die sp flash tools vind ik maar niks.

Ik upload de files even en deel ze hier.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:53
@ Diqiu-Long kunnen we ook nog een unboxing of wat foto's verwachten? Ben wel zeer benieuwd naar het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 06:31:

Ik weet dat mensen als Tsurany geen waarde hechten aan benchmarks en een 1080p scherm verkiezen tegen een qHD of 720p scherm, maar als je eens serieus naar die benchmarks kijkt en vooral die van nenamark dan snap je wellicht waarom een 1080p scherm geen goed idee is.\
Het probleem is dat dit onbruikbaar geklets is. Op basis van die benchmarks kan je helemaal niks zeggen over praktijk gebruik van die chipset in combinatie met een 1080p scherm. Natuurlijk moeten er meer pixels aangestuurd worden maar een resolutie die viermaal hoger ligt betekent niet dat viermaal zoveel performance nodig is om een soepele gebruikerservaring te garanderen.
Enige wat jij doet is lagere cijfers zien in een benchmark tool en op basis daarvan kom je met een hoop aannames. Pas wanneer je daadwerkelijk een 1080p telefoon met die chipset in handen hebt gehad ga ik je serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat maak jij ervan, jij denkt dat benchmark cijfers onbruikbaar zijn, maar dat zijn ze niet hoor, laten we nou maar bij de feiten houden, met een lagere resolutie zal je gewoon meer performance hebben, dat een 1080p scherm ook aangestuurd kan worden is wat anders.

Maar met dat 1080p scherm heb je wel eerdere lag, heb je kans dat zware games niet soepel op je telefoon te spelen zijn, en ja een 1080p Android apparaat met vergelijkbare specificaties heb ik, namelijk een RK3066 en die lagt behoorlijk meer dan op als ik hem op 720p zou draaien.

Het gaat zich niet erom of je een soepele gebruikerservaring hebt, het gaat erom dat die soepele gebruikservaring ook blijft zonder dat er afentoe lag optreed of dat je plots games niet kunt spelen, dat zal allemaal veel eerdere optreden als je een 1080p scherm hebt.

Het enige doel van die 1080p schermen is zodat ze mensen als jou kunnen overtuigen niet de Lenovo of ZTE te kopen, maar de Jiayu of Neomobile, dat was bij de MT6577 ook al zo, hup we plaatsen er even een 720p scherm in.

Waarom denk jij dat het met deze nieuwe generatie zoveel anders zal zijn? Het is echt niet zomaar dat een grote fabrikant als Lenovo voor qHD kiest en geen 1080p, ze willen namelijk een telefoon leveren die stabiel en snel is en eerlijk gezegd dat qHD scherm heeft nog mooie kleuren ook.

Hier de eerste foto's van de Lenovo A820, ik ben druk bezig om de gapps erop te krijgen, dus er volgens nog wel wat meer foto's.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/toPu3HMTgy96y35fcpob0O4U/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RAGgCxZaLk46jDgKPFWcr6ol/full.jpg

De achterkant heeft soort anti glad laag ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:41
MTK6589 en 1080p is echt wel te doen, bijvoorbeeld Zen Pinball HD, Dead Trigger, GTA 3/VC lopen gewoon goed, gta loopt wel op een wat lagere fps, dat is gewoon te zien. Moet toegeven dat de launcher, af en toe wel een beetje meer lag vertoond. Maar in ieder geval mijn ervaring tot nu, ben ik tevreden met de werking van de quad core.

[ Voor 12% gewijzigd door OnlyRinaldo op 06-05-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OnlyRinaldo schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:10:
MTK6589 en 1080p is echt wel te doen, bijvoorbeeld Zen Pinball HD, Dead Trigger, GTA 3/VC lopen gewoon goed, gta loopt wel op een wat lagere fps, dat is gewoon te zien. Moet toegeven dat de launcher, af en toe wel een beetje meer lag vertoond. Maar in ieder geval mijn ervaring tot nu, ben ik tevreden met de werking van de quad core.
Ik zei ook niet dat het te doen was, ik heb het meer over een optimale performance en dan zul je eigenlijk nooit echt lag krijgen, vooral niet met telefoons van tegenwoordig, vroeger was dat een andere verhaal.

Maar je bevestigd wat ik probeerde uit te leggen. Op mijn MK808B is het ook te doen, maar ook die vertoond lag op 1080p.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:03:
Nee dat maak jij ervan, jij denkt dat benchmark cijfers onbruikbaar zijn, maar dat zijn ze niet hoor, laten we nou maar bij de feiten houden, met een lagere resolutie zal je gewoon meer performance hebben, dat een 1080p scherm ook aangestuurd kan worden is wat anders.
Dat is inderdaad een feit. Echter wat jij doet is het gelijk doortrekken en claimen dat een 720p of qHD scherm aan te raden is met de MT6589 chipset en dat een 1080p scherm niet zal werken.
Maar met dat 1080p scherm heb je wel eerdere lag, heb je kans dat zware games niet soepel op je telefoon te spelen zijn, en ja een 1080p Android apparaat met vergelijkbare specificaties heb ik, namelijk een RK3066 en die lagt behoorlijk meer dan op als ik hem op 720p zou draaien.
Nu kom je weer niet met feiten, je hebt het over "kans op" en een "vergelijkbaar" apparaat. De PowerVR SGX 544MP2 is krachtiger dan de RK3066.
Het gaat zich niet erom of je een soepele gebruikerservaring hebt, het gaat erom dat die soepele gebruikservaring ook blijft zonder dat er afentoe lag optreed of dat je plots games niet kunt spelen, dat zal allemaal veel eerdere optreden als je een 1080p scherm hebt.
En hoe vaak zal dit gebeuren? In elk spelletje dat je speelt of enkel wanneer je de meest zware spellen speelt? Zal het elke keer dat je van homescreen wisselt gebeuren of zal het zeer incidenteel zijn?
Het enige doel van die 1080p schermen is zodat ze mensen als jou kunnen overtuigen niet de Lenovo of ZTE te kopen, maar de Jiayu of Neomobile, dat was bij de MT6577 ook al zo, hup we plaatsen er even een 720p scherm in.
Dat lijkt mij vrij logisch, een 1080p scherm levert gewoon een scherper beeld op en de huidige GPU's zijn er meer dan adequaat voor.
Waarom denk jij dat het met deze nieuwe generatie zoveel anders zal zijn? Het is echt niet zomaar dat een grote fabrikant als Lenovo voor qHD kiest en geen 1080p, ze willen namelijk een telefoon leveren die stabiel en snel is en eerlijk gezegd dat qHD scherm heeft nog mooie kleuren ook.
Lenovo K900 heeft een 1080p scherm. Samsung Galaxy S4 heeft een 1080p scherm en die gebruikt de MP3 variant. En daarnaast heb ik geen hoge pet op van Lenovo en zie ik ze zeker niet als standaard op smartphone gebied.
Waarom ik vooral verschil verwacht is omdat deze serie chipset een GPU heeft die een factor vier meer FLOPS kan produceren per core.
MTK6589 en 1080p is echt wel te doen, bijvoorbeeld Zen Pinball HD, Dead Trigger, GTA 3/VC gaan gewoon vloeiend en misschien soms een stutter. Moet toegeven dat de launcher, af en toe wel een beetje meer lag vertoond. Maar in ieder geval mijn ervaring tot nu, ben ik tevreden met de werking van de quad core.
Over welke launcher hebben we het dan?
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:14:
Maar je bevestigd wat ik probeerde uit te leggen. Op mijn MK808B is het ook te doen, maar ook die vertoond lag op 1080p.
Dual core CPU met tragere GPU versus een quad core CPU met snellere GPU.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 06-05-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

XanderDrake

Build the future!

Gingerbread schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:56:

Naast het feit dat je teveel hebt betaalt, duur de shipping nu veel langer. Slechte zaak.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 07-08 15:56
RUZIE OM RESOLUTIE! RUZIE OM RESOLUTIE! ;)

Ik zelf vind 720 of 1080p sowieso overdreven op een telefoon van een scherm van <5". Pure marketing.

[ Voor 8% gewijzigd door Negakinu op 06-05-2013 09:26 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de support voor Windows 7 x64 echt bagger bij die mt6589, ik heb hem wel geroot gekregen, maar met adb naar de bootloader rebooten gaat niet.

Nu maar kijken of het met universal ADB driver gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dank je, dit is nuttige info. Maar die launcher begrijp ik ook niet helemaal. Is het niet helemaal stock?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

XanderDrake schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:35:
Nou jongens, ik ben zoooo klaar te wachten op de Jiayu's en iOcean's dat ik maar gewoon in het diepe ben gesprongen en deze heb besteld:

http://www.merimobiles.co...ual-camera_p/meri7415.htm

Vowney V5. Met die naam gaat hij geen schoonheidsprijzen winnen :p
Desalniettemin vind ik het een mooi toestel met kleine bezel. Er is totaal niets bekend erover, geen reviews of wat dan ook.
De ROM is klein (4gb) en de camera is niet super, maaaaar hij kostte mij maar 189$ met coupon bij Merimobiles.

SPANNEND!
Nou dit is met een sisser afgelopen: Telefoon ging van leverbaar naar pre-order (ipv andersom...), daar had ik geen zin in dus wilde ik de order cancellen. Normaliter kan dat via het menu maar omdat dit vreemd is gelopen qua leverbaar/preorder lukte mij het niet.
Dus mailen. Eerste mail: geen reactie. Ander email adres: geen reactie. Halve week wachten, beide mails aanspreken: ik ga een PayPal dispute aanmaken als ik niets meer hoor.
4 minuten later: email reactie terug: cancellen kan, mooi 8)
Daarna direct een iOcean X7 besteld bij Antelife. Hopelijk gaat dat sneller!

edit Refund ontvangen, case closed. Goede service van Merimobiles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:41
Tsurany schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:20:
[...]

Over welke launcher hebben we het dan?

[...]
Nova Launcher, heb apex nog niet geprobeerd en gooi de stock launcher er altijd af.
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:27:
Volgens mij is de support voor Windows 7 x64 echt bagger bij die mt6589, ik heb hem wel geroot gekregen, maar met adb naar de bootloader rebooten gaat niet.

Nu maar kijken of het met universal ADB driver gaat.
pdanet drivers+ http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2247537 was de UMI X2 hier zo geroot.

Overheen gelezen, je hebt hem al geroot.
XanderDrake schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:35:
[...]

Dank je, dit is nuttige info. Maar die launcher begrijp ik ook niet helemaal. Is het niet helemaal stock?
Vervang de stock launcher altijd met Nova Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OnlyRinaldo schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:46:
[...]

Nova Launcher, heb apex nog niet geprobeerd en gooi de stock launcher er altijd af.

[...]

pdanet drivers+ http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2247537 was de UMI X2 hier zo geroot.

Overheen gelezen, je hebt hem al geroot.

[...]

Vervang de stock launcher altijd met Nova Launcher.
Apex launcher en Nova launcher zijn bijna hetzelfde en de lag zal echt niet daar aan liggen :+ verschil tussen Nova Launcher en Apex Launcher is, dat Apex Launcher widgets van een skin accepteert en Nova launcher niet.

Ja geroot heb ik al, nu alleen die gapps nog, ik wist niet dat het zoveel moeite koste om uberhaupts de custom recovery erop te krijgen.

Met mijn adb scriptje krijg ik nu error no space left.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:04:
Apex launcher en Nova launcher zijn bijna hetzelfde en de lag zal echt niet daar aan liggen :+ verschil tussen Nova Launcher en Apex Launcher is, dat Apex Launcher widgets van een skin accepteert en Nova launcher niet.
Bijna hetzelfde? Je hebt de source code gezien? Er kan een vrij groot verschil zitten tussen deze launchers ook al lijken ze qua uiterlijk redelijk op elkaar. Ook qua performance kan er een groot verschil zitten tussen Apex, Nova en Trebuchet. Ik lees meer dan genoeg ervaringen met deze launchers en qua performance kan er zeker verschil tussen zitten.
OnlyRinaldo schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:46:
Zelf nog nooit problemen gehad met Nova, zou Apex of Trebuchet eens proberen, kijken of die dezelfde problemen geven. Echter gezien het feit dat Nova op veel zwakkere toestellen ook probleemloos draait zou ik niet direct verwachten dat jouw hardware te zwak is voor Nova.

[ Voor 25% gewijzigd door Tsurany op 06-05-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik prefeer Apex launcher puur en alleen omdat ik dan de Mewidget van Huawei kan gebruiken. Maar beide launchers zijn erg populair, ik heb eerst een tijdje Nova gedraaid, maar daarna over gegaan op Apex.

Nee ik kijk niet in source codes hoor. Hehe eindelijk die gapps erop gekregen, ik moest dus wel degelijk wat apps uit de systeem map verwijderen.

Wie iets bewaart heeft iets, ik heb zo'n mapje met de gapps voor 4.1.2 erin en dat hoef ik dan maar te draaien.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:19

Asphyxion

I am, therefor I think

Umi komt met een nieuwe versie van de X2: de X2 Turbo, met een 1.5 Ghz Mediatek MT6589T processor ipv de bekende Mediatek MT6589. Batterij blijft wel 2500 mAh.

Zie http://www.gizchina.com/2...-available-from-15th-may/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon een hogere clocksnelheid op de processor gezet en gelijk de telefoon als een Turbo exemplaar verkopen... vrij apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Ook hier de Cubot A890 (M6589 ook bekend als TD526) besteld ipv Jiayu G4.
Lees namelijk positieve reviews/reacties van de Cubot op gebied van GPS en betere WiFi tov mijn Jiayu G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb een vraagje over de z5+. Dit toestel kwam ik tegen en is voor mij ideaal. IK ben blind dus ik zoek met name een zo klein mogelijk toestel, dat grote scherm hoeft voor mij niet. Nu kwam ik de z5+ tegen mtk6577 android 4.2 en 2gb ram. Als je op google z5+ android 4.2 invoert zie je hem direct. Nu ik heb gekocht heb(hij is na een week nogaltijd niet verstuurd en de verkoper is bereid mijn geld terug te storten als k niet langer wil wachten) begin ik sterk te twijfelen omdat ik netrgens anders mtk6577 toestellen met android 4.2 en 2gb ram heb gevonden. Is dit toestel wel ok of zijn de specificaties onjuist? Heeft iemand daar een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwere toestellen draaien vaak op de MT6589 chipset, die zal je veel vaker vinden in combinatie met Android 4.2. Ik zie zelf geen reden waarom Android 4.2 niet op deze chipset zou kunnen draaien, alleen genoeg redenen waarom fabrikanten er geen energie in willen steken.

Het lijkt mij een vrij onbekend merk, ik vind ook enkel websites die hem verkopen en nergens een site waar hij besproken wordt of een site van de fabrikant. Zou prima kunnen zijn dat andere winkels hem wel kunnen leveren maar dat betekent rondshoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:03:
Gewoon een hogere clocksnelheid op de processor gezet en gelijk de telefoon als een Turbo exemplaar verkopen... vrij apart.
Stja doet HTC ook en Intel noemt het hogere klokken van de CPU ook turbo. Overigens die MT6589 doet het best goed in die Lenovo A820.

Hier heb je een CF-Bench, die meet de performance van de CPU ( Niet voor jou bedoeld want jij interesseert je niet in cijfertjes :+ )

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ePUtRrTfHFc8EOSQr0ndbirX/full.png

Hij zit net onder de HTC One X, komt dus inderdaad dicht in buurt van de A9 quadcores.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:24:
Hier heb je een CF-Bench, die meet de performance van de CPU ( Niet voor jou bedoeld want jij interesseert je niet in cijfertjes :+ )
Misschien blijft het lastig om te begrijpen, maar ik interesseer me niet in die aannames die jij doet op basis van cijfers. Ik heb geen problemen met cijfers, ik heb problemen met jouw interpretatie van deze cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:35:
[...]

Misschien blijft het lastig om te begrijpen, maar ik interesseer me niet in die aannames die jij doet op basis van cijfers. Ik heb geen problemen met cijfers, ik heb problemen met jouw interpretatie van deze cijfers.
Iedere zijn eigen interpretatie, ik hecht meer waarde aan benchmarks, met het oog is namelijk moeilijk te zien welke telefoon beter is.

Als je problemen hebt met mijn interpretatie dan is dat eigenlijk vooral jou eigen probleem, want iedereen interpreteert het op zijn eigen manier, mij interesseert het weinig dat jij een probleem hebt met hoe ik gadgets beoordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
Jongens, laten we deze kansloze discussie even afronden en verder gaan met het bekijken en beoordelen van leuke chinaphones.

Jullie hebben ieders een eigen visie, prima. Agree to disagree :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Nee man, het interpreteren van benchmarks is van levensbelang. Forumbloed moet vloeien eer dit verschil geslecht is.

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_w6KWCSHNvsQ/TG75P1nyO-I/AAAAAAAACio/AH-3A2HSVjo/s1600/flame+war.gif

:P

Ik heb me trouwens helemaal lopen verdiepen in Chinaphones met het voornemen er een aan te schaffen, alle forums doorgespit, cpu's vergeleken, ROMs gechecked, alles geleerd maar uiteindelijk een 2e hands HTC Sensation gekocht. :F

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smobbo schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:53:
Jongens, laten we deze kansloze discussie even afronden en verder gaan met het bekijken en beoordelen van leuke chinaphones.

Jullie hebben ieders een eigen visie, prima. Agree to disagree :P
Het gaat er om dat iemand "advies" geeft op basis van magere benchmarks en enkel wat slappe vergelijkingen met de twee toestelletjes die hij zelf heeft. Dan krijg je dus advies wat net zo veel waard is als het grassprietje dat derde van links staat.
Als je adviezen gewoon technisch onderbouwd worden is het prima, maar praktijkervaring baseren op basis van antutu scores heeft geen solide basis.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 06-05-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets met eigen inzet? Iedere zijn eigen advies en meningen, we zijn hier ja immers geen helpdesk. En ja zeker gebruik ik benchmarks om toestellen te vergelijken, want anders kun je ook wel dat toestel van drie tientjes nemen, werkt toch even snel in de praktijk :+ .
Negakinu schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:58:
Nee man, het interpreteren van benchmarks is van levensbelang. Forumbloed moet vloeien eer dit verschil geslecht is.

[afbeelding]

Ik heb me trouwens helemaal lopen verdiepen in Chinaphones met het voornemen er een aan te schaffen, alle forums doorgespit, cpu's vergeleken, ROMs gechecked, alles geleerd maar uiteindelijk een 2e hands HTC Sensation gekocht. :F
Een HTC Sensation is goed, daar heb je veel custom roms voor en dergelijke. Mijn vriendin heeft mijn HTC Ego 3D, dat toestel loopt heel goed.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ja ik realiseer me dat de Z5+ onbekend is. Ik had ook liever een toestel met de mtk6589 gekocht maar al die toestellen zij zo groot. Ik heb als blinde geen scherm nodig, ik vind mijn nokia c5-00 die ik tot ophede gebruik prima qua groote. Ik heb ook een iphone 3gs overigens maar die vind ik eigenlik ok al groot genoeg. mar mtk6589 in combinatie met 3.5 inch komt gewoon niet voor 4 inch ook nauweliks 4.5 inch is het minimum maar ik zoek een telefoon geen phablet. Daarnaast moet ik vanwege de sterk verbeterde toegankeljkehid android 4.1(liever ong 4.2) kopen en da wordt de keuze toch beperkt. NOu snap ik dat verder wel want voor een gemiddelde gebruiker is zo'n scherm juist wel mooi qua beeld enzo. ik denk dat ik mijn z5+ maar gewoon laat komen en dan zie ik wel wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepinthailand
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-06-2022
XanderDrake schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:08:
[...]

Nou dit is met een sisser afgelopen: Telefoon ging van leverbaar naar pre-order (ipv andersom...), daar had ik geen zin in dus wilde ik de order cancellen. Normaliter kan dat via het menu maar omdat dit vreemd is gelopen qua leverbaar/preorder lukte mij het niet.
Dus mailen. Eerste mail: geen reactie. Ander email adres: geen reactie. Halve week wachten, beide mails aanspreken: ik ga een PayPal dispute aanmaken als ik niets meer hoor.
4 minuten later: email reactie terug: cancellen kan, mooi 8)
Daarna direct een iOcean X7 besteld bij Antelife. Hopelijk gaat dat sneller!

edit Refund ontvangen, case closed. Goede service van Merimobiles!
Hetzelfde probleem. Heb de suggestie gekregen om een Newman K1 te bestellen, die wel in stock is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
dicksterk schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:12:
Ja ik realiseer me dat de Z5+ onbekend is. Ik had ook liever een toestel met de mtk6589 gekocht maar al die toestellen zij zo groot. Ik heb als blinde geen scherm nodig, ik vind mijn nokia c5-00 die ik tot ophede gebruik prima qua groote. Ik heb ook een iphone 3gs overigens maar die vind ik eigenlik ok al groot genoeg. mar mtk6589 in combinatie met 3.5 inch komt gewoon niet voor 4 inch ook nauweliks 4.5 inch is het minimum maar ik zoek een telefoon geen phablet. Daarnaast moet ik vanwege de sterk verbeterde toegankeljkehid android 4.1(liever ong 4.2) kopen en da wordt de keuze toch beperkt. NOu snap ik dat verder wel want voor een gemiddelde gebruiker is zo'n scherm juist wel mooi qua beeld enzo. ik denk dat ik mijn z5+ maar gewoon laat komen en dan zie ik wel wat het is.
Mag ik vragen hoe je je telefoon bediend als je blind bent?

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@lutkeveld: Natuurlijk mag je dat vragen;-). Androditoestellenv anaf verise 4.1 hebben in talkback(de accessibility-oplossing die google levert) gestures angebracht. Met deze gebaren kan je het toestel bedienen. het zijn eigenlijk vingerbeegingen zo kan je zien wat er op eeen scherm staat door van rechts naar links te swypen over het scherm met 1 vinger. Het systeem leest dan voor welek programma er staat doe je dat nog en keer dan komt het volgende icoon enzovoort. Het ideale nu vanaf versie 4.1 is dat je na het voorlezen op een willekeurige plek op het scherm mag dubbeltikken om die specifieke voorgelezen ap te openen. vroeger moest je het scherm afscannen en precies dubbeltikken op de plek waar je het icoon hoorde nu mag je dus overal dubbeltikken het laatst voorgelezen programma wordt dan gwoon geopend.zo zij er talloze gestures en op die manier is het te bedienen. Ik weet het voor android ook nog niet preceis. Ik heb de iphoen tutorial voor blinden ook pas doorgenomen toen ik mij iphone in handen had, dan kan je het gewoon veel makkeliker nadoen dan dat je alles nu beluisterd en probeert te onthouden tot je het toestel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

joepinthailand schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:27:
Hetzelfde probleem. Heb de suggestie gekregen om een Newman K1 te bestellen, die wel in stock is.
Inderdaad, ik heb die optie afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïnteresseerde heb ik GLBenchmark 2.5 Egypte HD gedraaid zowel onscreen en offscreen, ik laat de oordelen aan jullie, maar ik vind het een lage score, Egypt HD is een zwaardere benchmark die Tweakers.net ook bij zijn reviews uit voert.

Ik zou ook nog wel 3Dmark willen draaien maar die haalt me niet de data naar binnen, dus kan ik die benchmark nu niet draaien.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KC1tTQyOeQYnPq8oa9TidpUC/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Kan een van jullie wijs worden uit deze post op het Jiayu forum over de witte G2S? Vertaald met Google Translate (naar het NL vertaald was het helemaal drama.
G2S for the first time using the OGS screen, the screen effect is better, but the new technology, process also brought some problems. OGS fit the screen, white glass design key light, a white OGS touch screen single-glazed, and white translucent glass is very good, overall light when the lights were turned on, the entire touch keypad, display, can not such as the black screen that displays only the icon of the button. You can be understood as a lamp, a white outer shade, the light is scattered. White version G2S the design key light, surface printing very clear button icon, does not affect the actual use, everyone knows. Friends say G4 OGS screen, why there white key light, this is because the G4 developed later than the G2S a long time, OGS technology has progressed, the button lights white glass, button icons District overall whitening problem improved.
De touch knoppen geven te veel(?) licht? Of schijnt er door de behuizing heen?

Edit: volgens mij wordt er bedoeld: de icoontjes zijn erg licht, dus wanneer deze oplichten zie je de icoontjes niet?

[ Voor 5% gewijzigd door pelt op 06-05-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:21:
Voor de geïnteresseerde heb ik GLBenchmark 2.5 Egypte HD gedraaid zowel onscreen en offscreen, ik laat de oordelen aan jullie, maar ik vind het een lage score, Egypt HD is een zwaardere benchmark die Tweakers.net ook bij zijn reviews uit voert.

[afbeelding]
Is dit op 720p?
Ik zou ook nog wel 3Dmark willen draaien maar die haalt me niet de data naar binnen, dus kan ik die benchmark nu niet draaien.
Heb jij hier ook last van? Ik heb dat ook op mijn Optimus 2X, al weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Volledig off-topic, maar ik moest lachen _O-

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

M-Opensource schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:30:
[...]

Volledig off-topic, maar ik moest lachen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:28:
[...]

Is dit op 720p?

[...]

Heb jij hier ook last van? Ik heb dat ook op mijn Optimus 2X, al weken.
Weet ik niet, de resolutie van het scherm is qHD. Ik woonde zelfde benchmark op de HTC Evo 3D draaien, kijken wat daar de score is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
dicksterk schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:57:
@lutkeveld: Natuurlijk mag je dat vragen;-). Androditoestellenv anaf verise 4.1 hebben in talkback(de accessibility-oplossing die google levert) gestures angebracht. Met deze gebaren kan je het toestel bedienen. het zijn eigenlijk vingerbeegingen zo kan je zien wat er op eeen scherm staat door van rechts naar links te swypen over het scherm met 1 vinger. Het systeem leest dan voor welek programma er staat doe je dat nog en keer dan komt het volgende icoon enzovoort. Het ideale nu vanaf versie 4.1 is dat je na het voorlezen op een willekeurige plek op het scherm mag dubbeltikken om die specifieke voorgelezen ap te openen. vroeger moest je het scherm afscannen en precies dubbeltikken op de plek waar je het icoon hoorde nu mag je dus overal dubbeltikken het laatst voorgelezen programma wordt dan gwoon geopend.zo zij er talloze gestures en op die manier is het te bedienen. Ik weet het voor android ook nog niet preceis. Ik heb de iphoen tutorial voor blinden ook pas doorgenomen toen ik mij iphone in handen had, dan kan je het gewoon veel makkeliker nadoen dan dat je alles nu beluisterd en probeert te onthouden tot je het toestel hebt.
Briljant dit. Dat wist ik helemaal niet en heb er ook nog nooit bij stil gestaan. Fantastisch dat je zo toch van alle gemakken van een smartphone kan genieten. Ben benieuwd hoe dit in de toekomst verder ontwikkeld.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
Reactie op de vragen over de Zopo C2:
Bij deze eerst even een opmerking dat ik hiervoor altijd op Symbian zat - vooral de E lijn - maar mijn E7 was toe aan vervanging.
De vergelijking met andere Android telefoons kan ik dus moeilijk maken.
Het enige vergelijkingsmateriaal wat ik heb is een Optimus speed X2 van mijn vriendin - deze voelt alleen een generatie of 4 trager.
ErrieR schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:58:
* Heb je eigenlijk last van de kleine ROM, of worden apps, foto's en filmpjes standaard op je SD kaart opgeslagen?
Dit kan je instellen - voorkeur staat op SD kaart, maar volgens mij komt er ook altijd wel wat op de telefoon terecht (?).
Voor mij is dit tot nu toe meer dan genoeg..
* Verder ben ik heel benieuwd of je de dag doorkomt met een 2000mAh accu, en met welk soort gebruik je dat resultaat bereikt.
Vrijdag avond aan de lader geweest, zondagnacht had hij nog 45%.
Helaas bleek dit geen echte 45% te zijn - hij lijkt 's nachts in een paar minuten naar 0 getrokken te zijn. Geen idee of deze batterij gaar is of totaal niet gekalibreerd.

Gedurende deze dagen heb ik er een beetje mee gespeeld / gebrowsed / whatsapp / FM radio (+/- 2 uur) en wat stap foto's gemaakt. Bluetooth/wifi/data continu aan.
Vandaag zit ik na 1 werkdag op 59% - met bijna niks gedaan. Dit gebeurd waarschijnlijk voornamelijk omdat ik nauwelijks bereik op mijn werk heb - hierdoor trekt hij sneller leeg (ook bij mijn vorige telefoons).
Werkt de GPS goed (na aanzetten agps/epo, en zone veranderen met fasterfix oid)? Die van de G2s is niet al te best. Grootste nauwkeurigheid die ik krijg is 30 meter, dus 1 groot heen-en-weer springfeest op de snelweg met Sygic :(
Vanochtend Sygic geinstalleerd, GPS aan en rijden maar. Voordat mijn motor draaide had ik een fix, goede navigatie gehad en bij aankomst nauwkeurigheid van 4 meter volgens Google Maps.
* En zou je wat voorbeeldfoto's en een filmpje, gemaakt met de C2, plaatsen?
Filmpje moet nog komen, betere foto's hopelijk ook. De camera is niet erg belangrijk voor mij en blinkt ook niet uit.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/5uqnt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2rh7car.jpg
dutchgio schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:04:
[...]- hoe is de batterijduur? Ik zou graag over een paar dagen nadat je al je apps hebt geinstalleerd willen zien hoe de batterijduur is..
- zoals je in de discussie hierboven kunt lezen; 720p vs 1080p. Zijn er Haperingen, schokkende animaties en dergelijke aanwezig, of kortweg: is de Soc snel genoeg voor full-hd kwaliteit?
Ik zie geen probleem. In vergelijk met Symbian of een Optimus 2x is het super snel. Haperingen heb ik nog niet echt gezien eigenlijk. NenaMark toont overigens dat hij even snel zou moeten zijn als de 2x...

NenaMark 2.4: 28,1fps
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/33lnkia.jpg

Antutu 11811
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/33yi1q0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/21ya08.jpg
- benchmarks met antutu om de vraag hierboven toe te lichten zou fijn zijn, evenals screenshots van de batterijduur. "Hij gaat lang genoeg mee" kun je op meerdere manieren interpeteren.
Battery:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/52xw93.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/qnqsue.jpg

Het grafiekje van dit weekend ben ik helaas kwijt.
Hmm, zo te zien stond mijn scherm aan waardoor hij behoorlijk snel slurpte.
Hopelijk is mijn accu niet gaar - het viel ook op dat hij vanochtend een half uur nodig had om 10% bij te laden.. (to be continued)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Pinkelmans schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:42:
Reactie op de vragen over de Zopo C2:
...lang verhaal...
Super, bedankt voor alle moeite die je er in gestopt hebt _/-\o_
Ik vind de foto's prima, GPS werkt goed, met een batterijlading kom je met licht gebruik de dag dus wel door, en je bent met installeren van de apps dus niet beperkt tot die 4Gb.
Alleen maar goed nieuws :)
Ik snap alleen niet dat de telefoon op http://www.zopomobileshop.com (nog) op pre-order staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
dicksterk schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:57:
Dit zijn nou goede ontwikkelingen, ik heb liever dat er zulke innovaties komen dan dat alle ontwikkelaars zich bezig houden met nog betere processoren, nog scherpere schermen enzovoort. ik had al gehoord dat er apps zijn zodat blinden smartphones ook konden bedienen alleen ik dacht altijd dat die nog niet zo vooruitstrevend waren of nog niet zo functioneel zijn. Maar zo te horen is het dat gelukkig wel.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Mijn witte heb ik 3 mei besteld en is zojuist (via Singapore Post) verzonden. Zal wel even een korte review hier plaatsen als ie binnen is.

[ Voor 7% gewijzigd door pelt op 06-05-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
markdm schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:47:
[...]

Dit zijn nou goede ontwikkelingen, ik heb liever dat er zulke innovaties komen dan dat alle ontwikkelaars zich bezig houden met nog betere processoren, nog scherpere schermen enzovoort. ik had al gehoord dat er apps zijn zodat blinden smartphones ook konden bedienen alleen ik dacht altijd dat die nog niet zo vooruitstrevend waren of nog niet zo functioneel zijn. Maar zo te horen is het dat gelukkig wel.
Soms focussen bedrijven zich inderdaad veel te veel op specs, terwijl gebruiksvriendelijkheid eigenlijk hetgene is wat je ervaring negatief/positief maakt. Maarja de 'quadcore, 1080p, 64 GB!!1!!' verkopen nou eenmaal beter dan een gelijk geprijsde telefoon met mindere specs, maar betere gebruiksvriendelijkheid, Gebruiksvriendelijkheid valt niet in iets uit te drukken, en is ook iets persoonlijks, maar er zijn wel dingen die iedereen fijn zou vinden. Gewoon opties geven, en dan aan de gebruiker de keuze geven om het aan/uit te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door lutkeveld op 06-05-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens even niet.

Spam, dus weg.

[ Voor 93% gewijzigd door janvanduschoten op 07-05-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
knip

[ Voor 97% gewijzigd door janvanduschoten op 07-05-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb denk ik een verklaring voor de lage score in GLBenchmark Egypt HD 2.5 waarschijnlijk download Egypt HD 2.5 normaal de data die je nodig hebt, dus als je een qHD scherm hebt dan download ie de onscreen benchmark voor qHD.

Nou wou ik de Lenovo A820 in eerste instantie niet aan mijn Google account koppelen, dus had ik de data over gekopieerd van mijn Huawei Honor 2.

Anyway ik ben bezig een review te schrijven en daar komen ook alle benchmarks in, ik ga de Lenovo A820 gewoon mooi vandaag uitgebreid testen en daarna pak ik hem weer netjes in.

Nou de score is nu iets hogere, nu is het 8.1 fps onscreen, maar dat is met GLBenchmark 2.5.1 ze hebben nu ook een nieuwere benchmark versie, die noemen ze GFX ofzo, maar dat plaats ik wel in de review.

De review is overigens klaar.

productreview: Lenovo A820 Zwart review door Diqiu-Long

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:23:
Kwam vandaag verzoek tegen voor testers/ervaringsdeskundigen om zich aan te melden voor het testen van de nieuwe Meizu smartphone op Marktplaats.

Vond het moeite waard om te proberen, nooit geschoten..... :N , daarom ff link voor geinteresseerden :

http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

Ben benieuwd naar reacties van eventuele mede geinteresseerden ! :Y
Hmmz testers die voor inkoopprijs mogen testen?
Quote: De eerste 5 die via Marktplaats bij ons contact leggen voor een testapparaat krijgen de kans om er eentje voor bijna inkoop te kopen. In plaats van 479 kun je hem dan hebben voor 383 euro.

Denk dat ik de star s5 maar ga testen, niet beter wel stukken goedkoper :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zit er in die zogenaamde inkoop prijs van hun ook nog wel een tientje winst in verstop ofzo, want omgerekend kost een Meizu MX2 € 310 in China, ik vraag me af of retailheaven doet dropshippen of ze het zelf eerst naar Nederland halen.

Een professioneel bedrijf zal dat toch wel in grote aantallen van Meizu zelf inkopen tegen een wholesale prijs :+ of wacht misschien is retailheaven helemaal niet zo professioneel, maar vooral erg duur.
Zoals u kunt lezen doen wij veelal de meeste pads op bestelling leveren. Wij leveren alleen de nieuwste modellen. Wie bij ons bestelt moet dus weten dat er een levertijd kan zijn van 2 tot 3 weken. Wij raden u aan voor het bestellen ons via contact te vragen om de (geschatte) levertijd!
Wellicht ten overvloede maar wij willen hier toch laten weten dat wij een webshop zijn. Wij zijn geen winkel en kunnen dan ook geen mensen ontvangen en of spullen laten ophalen. Wel kunnen wij in onze omgeving bezorgen indien nodig!
Zo kan ik ook wel Chinese smartphones verkopen door ze pas uit China te bestellen wanneer iemand een order plaats.

In dat geval kun je net zo goed zelf via Mistertao bestellen of een van de vele Chinese webshops, zoals etotalk bijvoorbeeld, die hebben ook nog uitgebreide services.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:29
Het is natuurlijk wel een bedrijf. Bijvoorbeeld om garantie te kunnen bieden zullen ze altijd een marge moeten aanhouden, dat lijkt me niet anders bij mensen die zich als tester opwerpen.
Er zal dus wel wat tussen zitten, maar dan koop je wel iets onder NL consumenten voorwaarden.

Bij ibuygou betaal je overigens € 358,- op het moment, wat een meer realistisch vergelijk is voor een Europese consument. Dat is dan met CN garantie en support uiteraard.
Dan is dat toch een aantrekkelijke 'aanbieding' voor € 383,-.

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 07-05-2013 11:42 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.