Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartheijt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:10:
Momenteel heb ik een Zopo Zp900 5.3" met een MTK6577 dual-core met 1gb Ram, 4gb Rom, een QHD scherm en 5300MAh accu. Verder nog een 8mp camera en 2mp frontfacing, dualsim.

Ik was er best enthousiast over. Scherm is aardig, niet al te beste kijkhoeken, resolutie voldoet net voor een 5.3" scherm. Accu ben ik erg over te spreken. Snelheid van de MTK6577 is aardig, verwacht geen snelheidswonder. Nu de maar, vanaf het begin deed de min toets het niet zo goed , die is er nu dus helemaal mee gestopt. Daarnaast heb ik het gevoel dat de 3g modem/antenne niet helemaal goed functioneert van tijd tot tijd. Ik heb geprobeerd een nieuwe Rom te flashen maar ik blijf problemen houden met de drivers van de telefoon op mijn computer waardoor SP flashtool niet werkt. Ik vermoed namelijk dat het een softwarematig probleem is. Kortom ik ben alweer met een half oogje naar een nieuw toestel aan het kijken.

Mijn oog is gevallen op Telefoons met FHD schermen:

Iocean X7
Zopo Zp980
Zopo C2
Umi X2

De Zopo C2 heeft aliyun OS, wat een linux gebaseerd besturingssysteem is. Echter schijnt de rom van de zopo Zp980 erop geflashed kan worden. dit maakt hem interessant omdat de aanschafprijs iets minder dan $100,- goedkoper is dan de Zopo Zp980.

De Iocean is zo ver ik heb gezocht de goedkoopste FHD telefoon. Hij ziet er ook nog eens goed uit. Heeft iemand dit toestel al? Ben erg benieuwd naar de bevindingen. Daarnaast komt er later dit jaar nog een versie van de X7 uit met een grotere accu en 2gb werkgeheugen meen ik gelezen te hebben.

Gizchina heeft een top 15 van telefoons met FHD schermen gemaakt, misschien interessant om eens te bekijken.
- Ik neem aan dat je 2300 bedoeld?
- bij Pandawill en Antelife flashen ze zelf al Android erop, maar dat is inderdaad de ROM van de zp980
- de Neo N003 word als het goed is nog iets goedkoper, maar wanneer ie in de verkoop gaat weet niemand. Het sterke punt hiervan is dat de basis-versie ook een grote batterij heeft, in tegenstelling tot veel telefoons met "youth" en "premium" versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
bartheijt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:10:
Ik heb geprobeerd een nieuwe Rom te flashen maar ik blijf problemen houden met de drivers van de telefoon op mijn computer waardoor SP flashtool niet werkt.
Kijk hier eens: http://www.xda-developers...or-android-driver-issues/

Misschien dat 1 van die 3 werkt voor jou.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
diquan2001 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:20:
Nou het is me weer gelukt ..

Hierbij de uitgebreide review van de Jiayu G2s vs G3

http://youtu.be/AE8KYBUIZm0
Telefoon heeft geen ingebouwd nagelknippertje volgens mij XD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartheijt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 18:33
dutchgio schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:40:
[...]

- Ik neem aan dat je 2300 bedoeld?
- bij Pandawill en Antelife flashen ze zelf al Android erop, maar dat is inderdaad de ROM van de zp980
- de Neo N003 word als het goed is nog iets goedkoper, maar wanneer ie in de verkoop gaat weet niemand. Het sterke punt hiervan is dat de basis-versie ook een grote batterij heeft, in tegenstelling tot veel telefoons met "youth" en "premium" versies.
Bedankt voor je uw reactie, De Neo N003 klinkt dan wel goed, ik heb namelijk zo mijn twijfels bij de 2000MaH accu's in combinatie met de quadcore MTK processors die men in de meeste toestellen vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
diquan2001 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:20:
Nou het is me weer gelukt ..

Hierbij de uitgebreide review van de Jiayu G2s vs G3

http://youtu.be/AE8KYBUIZm0
Allereerst bedankt voor de review, er is vrij weinig info beschikbaar dus het is altijd leuk om er iets over de horen/zien.

Ik heb op dit moment een Jiayu G3 en de G2s is onderweg, het enige nadeel van de G3 is voor mij de grootte van het toestel.

Je geeft echter aan dat het geen samsung of htc kwaliteit is, maar daar geef je niet echt redenen voor.
Waarom is het volgens jou niet vergelijkbaar met een Samsung Galaxy S2 kwaliteit?
Alle apps draaien prima, wifi, bluetooth, bellen, etc. doet het ook zonder op of aanmerkingen, de jiayu heeft standaard een nieuwere versie van android en hardware matig is de jiayu iets sterker (denk ik?).

Niet om hier een soort wellus nietus discussie te starten, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
Ik hoor geregeld dat mensen zeggen dat die chineze telefoons ondertussen best aardig zijn, maar naar mijn idee zijn ze net zo goed als een gemiddeld toestel van de bekende merken.

PS: @Marsjee en RobertDs1, ik kan mijn pakketje dat via DHL komt volgen via deze site: http://www.dhl.com/en/exp...g/shippers_reference.html (en dan alleen de code bij shippers reference invullen)

[ Voor 8% gewijzigd door Smobbo op 02-05-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga binnenkort in China de JIAYU g4 bestellen.
Ga hem gebruiken met een abo van Hollands Nieuwe incl data.
Kan iemand mij de internetinstellingen geven voor dit toestel en deze provider?
Wellicht dezelfde gegevens als voor de jiayu g3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk is Jiayu niet vergelijkbaar met Samsung kwa kwaliteit, Jiayu is namelijk van veel mindere kwaliteit, of je dat wilt geloven dat is aan jezelf ( Je ziet het al aan die crap camera's die Jiayu erin stopt ).

Maar de SGS2 was een vlagschipmodel van Samsung, die is zeker van veel betere kwaliteit dan een Jiayu G3 / GS2/S, je kunt daar gerust over discussiëren, maar wat mij betreft is het gewoon overduidelijk dat Samsung betere kwaliteit is.

Jiayu bied alleen meer bang for buck en zet een redelijke goeie telefoon neer, maar die is niet beter dan een SGS2 en kwa kwaliteit twijfel ik er niet over, je kunt wel op specs geilen, dan komt de Jiayu er inderdaad beter uit, maar overall lijkt me de SGS2 beter.

Oh en ik heb echt niks met Samsung, ik zou dat niet snel kopen namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:06:
Natuurlijk is Jiayu niet vergelijkbaar met Samsung kwa kwaliteit, Jiayu is namelijk van veel mindere kwaliteit, of je dat wilt geloven dat is aan jezelf ( Je ziet het al aan die crap camera's die Jiayu erin stopt ).

Maar de SGS2 was een vlagschipmodel van Samsung, die is zeker van veel betere kwaliteit dan een Jiayu G3 / GS2/S, je kunt daar gerust over discussiëren, maar wat mij betreft is het gewoon overduidelijk dat Samsung betere kwaliteit is.
Jiayu bied alleen meer bang for buck en zet een redelijke goeie telefoon neer, maar die is niet beter dan een SGS2 en kwa kwaliteit twijfel ik er niet over, je kunt wel op specs geilen, dan komt de Jiayu er inderdaad beter uit, maar overall lijkt me de SGS2 beter.
Inderdaad Jiayu is van iets mindere kwaliteit dan Samsung, maar je hebt meer het "bang for buck" principe.
Het batterij klepje van de G3 is van slechte kwaliteit en breekt snel. Het scherrm is dan weer "Gorilla". Er zit een kiertjes tussen het scherm en de behuizing waar tussen stof komt te zitten. De GPS is minder[lees slecht] (bij bijna alle Chinese GSM's).
Er zijn dus heel wat verschillen. Als je een goedkope, leuke GSM wilt met dualsim (en een GSM die waarschijnlijk niet veel mensen in NL hebben) is de Jiayu geen slechte keuze. (Als ik de reviews zo lees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:06:

Ja, de camera is inderdaad minder goed dan een van de bekende merken, je overige opmerkingen zijn als ik het goed begrijp leeg. De eerste zin is bijvoorbeeld een waarom, daarom redenering :P daar probeer ik juist de achtergrond van te begrijpen!
RobbertDs1 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:39:
[...]

Inderdaad Jiayu is van iets mindere kwaliteit dan Samsung, maar je hebt meer het "bang for buck" principe.
Het batterij klepje van de G3 is van slechte kwaliteit en breekt snel. Het scherrm is dan weer "Gorilla". Er zit een kiertjes tussen het scherm en de behuizing waar tussen stof komt te zitten. De GPS is minder[lees slecht] (bij bijna alle Chinese GSM's).
Er zijn dus heel wat verschillen. Als je een goedkope, leuke GSM wilt met dualsim (en een GSM die waarschijnlijk niet veel mensen in NL hebben) is de Jiayu geen slechte keuze. (Als ik de reviews zo lees)
Toevallig net de review van tweakers over de S2 gelezen en die geven ook het batterijklepje als zwakke plek aan ;).
De randen van het scherm zijn ook wat groter bij de jiayu denk ik.
GPS is inderdaad ook echt een zwakke plek.

Tot nu toe dus:
Minpunten:
Slechtere camera
Slechtere GPS
Bouwkwaliteit verschilt denk ik per toestel
Bezels zijn relatief breed (hierin lopen de chinese toestellen duidelijk achter)

Pluspunten:
Dual sim
Lage prijs (Bang for buck)

Interessant om te lezen en ik denk dat het ook goed is voor mensen die twijfelen over het kopen van een chinaphone om dit soort info te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
Ja dat een Galaxy 2, 3 of 4 onder de streep betere telefoons zijn dat geloof ik wel. Maar daar betaal je gelijk zoveel meer voor. Als ik mijn e-mail en twitter erop kan doen en wat 9292ov kan zoeken vind ik het al prima.

Ik kan uiteraard een abbo nemen met een mooi toestel met verzekering maar daar betaal ik minimaal €20 per maand meer voor dan sim-only. Dat is natuurlijk voor de telefoon.

Ik koop zelf wel een telefoon voor €100-€150 en dan betaal ik sim-only, ik ben uiteindelijk goedkoper uit met een telefoon die voor mij prima werkt. En als ie kapot is neem ik gewoon een nieuwe, toch goedkoop genoeg, al ben ik er vrij zuinig op. Een echt dure Chinese smartphone ga ik niet kopen.

Edit: Ja en wat Fresno zegt. Een telefoon is oud voordat er een jaar voorbij is. Daarom is het zo zonde om een via een abbo voor je tel te betalen terwijl deze dat bedrag al niet meer waard is.

[ Voor 12% gewijzigd door lezzmeister op 02-05-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:42
Vooral de prijs is wat mij betreft wel belangrijk, zeker als je dit afzet tegen de ontwikkelingen binnen de telefoons. De houdbaarheid van een telefoon wordt ook steeds korter en dan doet het minder pijn als je 160 euro per 2 jaar aftikt of 500 euro.
Dan mag de telefoon wat minder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:22
Voor mensen die interesse hebben in de Jiayu G4, heb wat nieuwe info gepost in het forum daarvoor.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal reacties over bestellingen en winkels zijn verwijderd. Houd het aub ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Lenovo A820 kost nu net iets meer dan € 100 in China, een van de eerste A merken die nu ook echt een MK6589 telefoon heeft.

Geen 720P scherm, maar nog steeds qHD scherm, 8MP camera en geen front camera en hij kan ook geen 1080p filmen, dus dan zie je direct waar bezuinigd op word en wat meerwaarde is van een Huawei Honor 2 bijvoorbeeld, welke dan wel weer een 720P scherm heeft, een front camera en betere 8MP camera en meer RAM en een betere chipset.

En nee die telefoons verouderen niet zo snel, dat was eens zo, bij iedere nieuwe generatie een verdubbeling van de performance, nu is dat hooguit 25% en focust men vooral op het fullhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lenovo een A merk? Op telefoon gebied zou ik dat sterk betwisten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

Tsurany schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:12:
Op Chinees gebied zijn ze redelijk bezig.....

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:12:
In China is dat gewoon een A merk, ze zijn in iedere geval al heel lang actief in China en in meerdere prijs klasse vertegenwoordigd, een paar jaar geleden stond taobao ook al vol met Lenovo telefoons.

Lenovo heeft ook telefoons van een paar honderd euro, ze hebben modellen die kosten je met import toch tussen de € 300 en € 400.

Op notebook gebied heeft Lenovo ja sinds een jaar of twee zijn intrede gemaakt in Nederland, een tijdje geleden was een Lenovo notebook best buy notebook hier op tweakers.net.

Hier op wikipedia ook nog uitleg over de term A-merk en B-merk en C-Merk, voor Nederlanders zou Lenovo een B-merk zijn en ZTE en Huawei ook, maar in China beslist niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
lezzmeister schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:12:
Ja dat een Galaxy 2, 3 of 4 onder de streep betere telefoons zijn dat geloof ik wel. Maar daar betaal je gelijk zoveel meer voor. Als ik mijn e-mail en twitter erop kan doen en wat 9292ov kan zoeken vind ik het al prima.

Ik kan uiteraard een abbo nemen met een mooi toestel met verzekering maar daar betaal ik minimaal €20 per maand meer voor dan sim-only. Dat is natuurlijk voor de telefoon.

Ik koop zelf wel een telefoon voor €100-€150 en dan betaal ik sim-only, ik ben uiteindelijk goedkoper uit met een telefoon die voor mij prima werkt. En als ie kapot is neem ik gewoon een nieuwe, toch goedkoop genoeg, al ben ik er vrij zuinig op. Een echt dure Chinese smartphone ga ik niet kopen.

Edit: Ja en wat Fresno zegt. Een telefoon is oud voordat er een jaar voorbij is. Daarom is het zo zonde om een via een abbo voor je tel te betalen terwijl deze dat bedrag al niet meer waard is.
Wat voor Chinese telefoons geldt, geldt ook voor Chinese tablets. De echte High-End merken (ZTE, HUAWEI sommige Lenovo's) zijn ongeveer even goed als de Westerse merken, maar kosten zo'n 20% minder. Echter, wanneer je naar de Chinese subtop gaat kijken, dan krijg je gewoon 80% van de performance en kwaliteit van Westerse top, tegen 40% van de prijs. Dat segment is er eigenlijk niet echt in Nederland, vergelijkbaar met de telefoons die hier rond de € 350,- a € 400,- kosten.

Natuurlijk is een Jiayu G4 (als hij er dadelijk echt is) minder dan een Galaxy S4. Maar qua prestaties zal hij in de buurt liggen van de Galaxy S3 en op punten zelfs beter zijn. En hij kost de helft.

Op dit moment heb ik nog een S3. En dat abonnement loopt nog anderhalf jaar, maar daarna stap ik hoogstwaarschijnlijk over op een SIM-only met een Chinaphone. Als de GPS tegen die tijd tenminste op orde is in Chinaphones, dat is wel echt een must voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Smobbo schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:37:
[...]

PS: @Marsjee en RobertDs1, ik kan mijn pakketje dat via DHL komt volgen via deze site: http://www.dhl.com/en/exp...g/shippers_reference.html (en dan alleen de code bij shippers reference invullen)
Mijn tracknummer werkt helaas (nog)niet.. Is gisteren middag verzonden. Dus ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Marsjee schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:08:
[...]

Mijn tracknummer werkt helaas (nog)niet.. Is gisteren middag verzonden. Dus ik wacht af.
Ik kreeg mijn tracking number afgelopen zaterdag, maar hij werkt pas sinds vandaag.
Van 29 april tm 1 mei waren feestdagen in china, dus ik denk dat het daarom even stil gelegen heeft.
Nu is mijn pakketje al opgehaald, naar het sorteercentrum gegaan en vervolgens dat centrum al weer uit (ik denk het vliegtuig in), allemaal in 1 dag. Dus het kan snel gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Smobbo schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:29:
[...]

Ik kreeg mijn tracking number afgelopen zaterdag, maar hij werkt pas sinds vandaag.
Van 29 april tm 1 mei waren feestdagen in china, dus ik denk dat het daarom even stil gelegen heeft.
Nu is mijn pakketje al opgehaald, naar het sorteercentrum gegaan en vervolgens dat centrum al weer uit (ik denk het vliegtuig in), allemaal in 1 dag. Dus het kan snel gaan ;)
Ja klopt inderdaad. Mijn vorige order ging ook snel. We wachten af :D
Hoop dat deze star S5 sneller en beter is als mijn huidige star B92 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
Hoppa! schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:34:
[...]

Wat voor Chinese telefoons geldt, geldt ook voor Chinese tablets. De echte High-End merken (ZTE, HUAWEI sommige Lenovo's) zijn ongeveer even goed als de Westerse merken, maar kosten zo'n 20% minder. Echter, wanneer je naar de Chinese subtop gaat kijken, dan krijg je gewoon 80% van de performance en kwaliteit van Westerse top, tegen 40% van de prijs. Dat segment is er eigenlijk niet echt in Nederland, vergelijkbaar met de telefoons die hier rond de € 350,- a € 400,- kosten.
Heeft deels te maken met de importheffingen denk ik. Die kunnen aardig oplopen. Des te hoger de prijs van de telefoon des te meer heffing erop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lezzmeister schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:39:
[...]

Heeft deels te maken met de importheffingen denk ik. Die kunnen aardig oplopen. Des te hoger de prijs van de telefoon des te meer heffing erop komt.
Dat klopt eigenlijk wel, ik heb zelf € 235 omgerekend betaald voor een Huawei Honor 2 met 2GB ram, in Europa krijg je de 1GB Ram versie voor € 299.

Als jezelf aan importeren gaat dan kan het aardig oplopen, maar omdat er valse waardes op de doaune formulieren worden aangeven betalen de meeste eigenlijk nog te weinig importheffingen.

Enige echte bang for buck device wat ik trouwens heb is zo'n mini tv stick, een MK808B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:23:
[...]

In China is dat gewoon een A merk, ze zijn in iedere geval al heel lang actief in China en in meerdere prijs klasse vertegenwoordigd, een paar jaar geleden stond taobao ook al vol met Lenovo telefoons.
Hoe lang ze actief zijn, hoeveel prijsklassen ze vertegenwoordigen en hoeveel jaar ze op taobao staan zegt niks over A merk of niet. Bovendien wonen we hier gewoon in Nederland, niet in China.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodka the cat
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-08 14:15
Marsjee schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:32:
[...]

Ja klopt inderdaad. Mijn vorige order ging ook snel. We wachten af :D
Hoop dat deze star S5 sneller en beter is als mijn huidige star B92 :'(
Gaat lukken. Ben erg tevreden met mijn Star S5. Je moet hem alleen niet van de fiets laten vallen :(
Het scherm bij mij is nog heel, maar de 3,5 mm plug heeft af en toe wat kuren gekregen en is erg gevoelig voor beweging als ik een koptelefoon inplug :'( .

Performance is stuk beter dan een MTK6577 dual core telefoon. Het is alleen best een groot ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:06:
De Lenovo A820 kost nu net iets meer dan € 100 in China, een van de eerste A merken die nu ook echt een MK6589 telefoon heeft.
Waar vind je hem dan rond de €100 ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:03:
[...]

Hoe lang ze actief zijn, hoeveel prijsklassen ze vertegenwoordigen en hoeveel jaar ze op taobao staan zegt niks over A merk of niet. Bovendien wonen we hier gewoon in Nederland, niet in China.
Je bent even vergeten hoe dit topic heet denk ik? Want het is niet relevant of een merk bekend is in Nederland of niet, het gaat over Chinese merken.

Nu heb ik wel het voordeel dat ik in China zelf lekker kan online shoppen en hetzelfde betaal als de Chinezen zelf.
DukeBox schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:32:
[...]

Waar vind je hem dan rond de €100 ?
Hier maar je moet Mistertao wel nog even commissie betalen en internationale verzendkosten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:36:
Je bent even vergeten hoe dit topic heet denk ik? Want het is niet relevant of een merk bekend is in Nederland of niet, het gaat over Chinese merken.
Het gaat over Chinese smartphones, maar we bekijken ze alsnog vanuit een westers standpunt, immers daar wonen we. En dan is Lenovo gewoon geen A merk.
Nu heb ik wel het voordeel dat ik in China zelf lekker kan online shoppen en hetzelfde betaal als de Chinezen zelf.
En kennelijk geen besef dat anderen dat "voordeel" niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:38:
[...]
En kennelijk geen besef dat anderen dat "voordeel" niet hebben.
Jawel dat besef heb ik, maar vind ik totaal niet relevant, ze kunnen zelf ook wel even een vliegticket van + - € 600 boeken, een visum van € 100 regelen en hotelboekingen van gemiddeld € 35 a € 40 per nacht.

Dat is de prijs voor mijn voordeel.
Tsurany schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:38:
[...]

Het gaat over Chinese smartphones, maar we bekijken ze alsnog vanuit een westers standpunt, immers daar wonen we. En dan is Lenovo gewoon geen A merk.
Ik bekijk ze alvast niet vanuit een Nederlands standpunt, want in Nederland neemt men gewoon een abbonement van 4 tientjes en kiest daar de nieuwste smartphone bij uit.

Een westers standpunt vind ik tevens niet van deze tijd, want welk smartphone merk is echt westers? HTC is Chinees / Taiwanees, Samsung en LG zijn Koreaans, Sony is Japans en Apple is Amerikaans, maar gefabriceerd in China.

Ik vind veel interessanter wat in China de A merken zijn, wat in Nederland A merken zijn dat weten we wel, dat word gedomineerd door Samsung en Apple.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:41:
[...]

Jawel dat besef heb ik, maar vind ik totaal niet relevant, ze kunnen zelf ook wel even een vliegticket van + - € 600 boeken, een visum van € 100 regelen en hotelboekingen van gemiddeld € 35 a € 40 per nacht.

Dat is de prijs voor mijn voordeel.
Daarom ook "voordeel", maar het punt is dat jij constant prijzen noemt die onrealistisch laag liggen omdat de rest hem niet voor die prijs kan krijgen, dat moet je je gewoon eens beseffen want het zorgt constant voor enorme decepties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:45:
[...]

Daarom ook "voordeel", maar het punt is dat jij constant prijzen noemt die onrealistisch laag liggen omdat de rest hem niet voor die prijs kan krijgen, dat moet je je gewoon eens beseffen want het zorgt constant voor enorme decepties.
Die prijzen zijn niet onrealistisch, dat zijn prijzen die je betaald als je via een Chinese webshop koopt, en als je niet toevallig naar China gaat dan kun je terecht bij een agent.

Die Engelse websites die over deze telefoons schrijven gooien er ook niet even 31% bovenop omdat jij de westerling hem niet gratis thuis gestuurd krijg, ze noemen gewoon de Chinese prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
Nou nou.

Als hij de Chinese prijzen noemt mag hij wel erbij vermelden, als herinnering of voor eventuele nieuwe lezers, dat hij in China zit en daar de laagste prijzen heeft. Ik had dat eerst ook niet helemaal door.

Maar mensen die al wat langer lurken weten onderhand wel dat hij daar zit, ik nu ook. En voor zover ik het zie zijn het veelal dezelfde gezichten die hier in dit topic terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig noemde ik dat er ook nog bij hoor, ik schreef namelijk letterlijk in China, alleen sommige lezen alleen € 100 en vervolgens zitten ze geilen op de specificaties voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als een Chinatelefoon een jaar mee gaat vind ik het goed en wil ik best een Chinees b-merk gebruiken. Je hebt dan leuke specs voor weinig geld met af en toe een onvolkomenheidje. De 5.3 inch "Galaxy Note" lookalike die ik nu heb werkt goed, snel en heeft af en toe een kraakje als ik hem vast pak. Ik ben benieuwd hoe lang hij het blijft doen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:02:
Toevallig noemde ik dat er ook nog bij hoor, ik schreef namelijk letterlijk in China, alleen sommige lezen alleen € 100 en vervolgens zitten ze geilen op de specificaties voor dat geld.

[...]
Als kennelijk zo veel mensen jou niet begrijpen ligt het probleem toch echt bij jou. We zitten op een Nederlands forum en verwachten hier met andere Nederlanders te zitten die gewoon schrijven vanuit Nederlands oogpunt.
Als jij duidelijk bent heb je niet constant deze misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 07-08 15:56
Als ik vandaag een telefoon zou gaan bestellen, zou ik dan de Star S5 Butterfly (199 euro) of Jiayu G3 (175 euro) aanschaffen? Hmm... Ik wil hem via Q-Bone hier op Tweakers kopen aangezien zijn marge heel redelijk is en ik hem dan binnen 2 dagen in huis heb. De S5 lijkt me erg groot, maar de G3 is natuurlijk ook niet klein. Uiteindelijk komt het natuurlijk neer op community support en goede custom ROMs. Meningen?

[ Voor 13% gewijzigd door Negakinu op 02-05-2013 15:12 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Wodka the cat schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:19:
[...]

Gaat lukken. Ben erg tevreden met mijn Star S5. Je moet hem alleen niet van de fiets laten vallen :(
Het scherm bij mij is nog heel, maar de 3,5 mm plug heeft af en toe wat kuren gekregen en is erg gevoelig voor beweging als ik een koptelefoon inplug :'( .

Performance is stuk beter dan een MTK6577 dual core telefoon. Het is alleen best een groot ding.
Ha, in mijn B92 zit een barst in het scherm. Me zadel van me fiets kwam er heel zacht tegen aan, meteen stuk. Maargoed. Ik vind wel dat die telefoon last heeft van type-lag of input lag. Typen gaat gewoon niet soepel op dat toestel :/ Letters komen 0,5 seconden later als dat je typed.
Negakinu schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:12:
Als ik vandaag een telefoon zou gaan bestellen, zou ik dan de Star S5 Butterfly (199 euro) of Jiayu G3 (175 euro) aanschaffen? Hmm... Ik wil hem via Q-Bone hier op Tweakers kopen aangezien zijn marge heel redelijk is en ik hem dan binnen 2 dagen in huis heb. De S5 lijkt me erg groot, maar de G3 is natuurlijk ook niet klein. Uiteindelijk komt het natuurlijk neer op community support en goede custom ROMs. Meningen?
Voor mij de keuze heel snel: Star S5. Hij is sowieso nieuwer, en de mtk6577 heeft een brakke gps. Waar de mtk6785 het een stuk beter zou doen volgens tweakers uit het star x920 topic :)

[ Voor 31% gewijzigd door Marsjee op 02-05-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, die Jiayu G3 is leuk maar gewoon achterhaald. Voor 175 euro moet je gewoon geen dualcore telefoon meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodka the cat
Zou zeker voor de Star S5 gaan. Wij hebben beide telefoons in huis. Hij is sneller, heeft Android 4.2, scherm is iets helderlder, hij is niet eens zoveel groter, maakt betere foto's en films en qua batterijduur en snelheid van GPS maakt het niets niet uit.

Enige nadeel tov is het ontbreken van Gorilla Glass en wellicht de minder grote keuze van hoesjes. Is er al iemand die heeft geprobeerd of de originele hoesjes van de HTC Butterfly werken met de S5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Wodka the cat schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:26:
[...]

Zou zeker voor de Star S5 gaan. Wij hebben beide telefoons in huis. Hij is sneller, heeft Android 4.2, scherm is iets helderlder, hij is niet eens zoveel groter, maakt betere foto's en films en qua batterijduur en snelheid van GPS maakt het niets niet uit.

Enige nadeel tov is het ontbreken van Gorilla Glass en wellicht de minder grote keuze van hoesjes. Is er al iemand die heeft geprobeerd of de originele hoesjes van de HTC Butterfly werken met de S5?
Thanks! Dit maakt mijn keuze een stuk makkelijk. Waar heb jij de S5 gekocht?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Tsurany schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:22:
Inderdaad, die Jiayu G3 is leuk maar gewoon achterhaald. Voor 175 euro moet je gewoon geen dualcore telefoon meer kopen.
Ik zou het iets anders stellen, voor 175€ zou ik geen dualcore meer uit china laten komen via een webshop met het risico op inklaringskosten, kapot bij levering, etc.
Voor 175€ een G3 hier in Nederland kopen bij iemand waar je hem gewoon kan zien lijkt me een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:22:
Precies de reden waarom ik (naast de grootte) de G3 kort na bezorging van de hand deed toen ik lucht kreeg van de MTK6589's. Heb nu voor 175 euro de G4 premium in bestelling staan bij Pandawill, nou das nog meer bang for buck :P De ontwikkelingen volgen elkaar in elk geval snel op, dus zodra die G4 er is vind ik het voorlopig wel best. Full hd is leuk, maar 720p is meer dan prima (ik doe nu al 1,5 jaar met wvga, dus tja..) op een telefoonscherm.

Dat is voor mij de reden Chinaphones te halen. Ik speel geen games op mijn smartphone, ik gebruik het voor communicatie (via internet/sms/bellen/whatsapp) En dan voldoet praktisch elk apparaat. Maar dan is het wel leuk om te zien wat je kunt halen voor zeg max. 200 euro. En als je dan zowel een dual core als quadcore variant kunt krijgen, maar op die laatste even moet wachten: och, van wat geduld opbrengen is nog niemand erger geworden ;)

@Negakinu: Star of Jiayu? Star, want quad core en betere specs. Maar support kun je bij beide wel vergeten. Als het er al is, moet je het zoeken op een Chinees dan wel Russisch forum. Dus kijk dan eerder naar de verschillen tussen beide. Als je nog wat meer geduld hebt zou ik echter ook kijken naar een Neo 3, iOcean x7 of Jiayu G4. Je kunt genoeg leuks verwachten wat uit gaat komen de komende paar maanden. En mocht je huidig toestel nog niet stuk zijn, waarom die tijd niet even uitzitten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smobbo schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:28:
[...]

Ik zou het iets anders stellen, voor 175€ zou ik geen dualcore meer uit china laten komen via een webshop met het risico op inklaringskosten, kapot bij levering, etc.
Voor 175€ een G3 hier in Nederland kopen bij iemand waar je hem gewoon kan zien lijkt me een ander verhaal.
Voor mij niet aangezien je voor een marginaal extra bedrag gewoon een veel betere telefoon hebt.

Over het wel of niet bekijken in Nederland, daar zou ik helemaal geen waarde aan hechten. Maar dat mag ieder voor zich bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodka the cat
Negakinu schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:28:
[...]

Thanks! Dit maakt mijn keuze een stuk makkelijk. Waar heb jij de S5 gekocht?
Via aliexpress: http://www.aliexpress.com...G-ROM-dual/800196218.html

Hij werd binnen 2 dagen verstuurd en kwam gelukkig binnen zonder extra douanekosten. Ik kreeg er een hoesje met ee redelijk lelijke bruine kleur bij. Die hoesjes zijn er ook in zwart en wit. Als je daarom verzoekt, heeft hij die misschien wel.
Als dit hoesje aan z'n eind is, bestel ik iig een zwarte. Past veel beter bij een zwarte telefoon.

Overigens wel jammer dat de echte HTC Butterfly straks ook verkocht gaat worden in Nederland. Maakt de S5 hier minder uniek.
Overigens: verrassend hoeveel positieve reacties je krijgt van mensen die geen idee hebben dat je dit soort telefoons uit China kunt halen. Iedereen is aangenaam verrast en bijna jaloers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Joosie200 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:30:
[...]
Je kunt genoeg leuks verwachten wat uit gaat komen de komende paar maanden. En mocht je huidig toestel nog niet stuk zijn, waarom die tijd niet even uitzitten? :)
Ik heb mijn huidige HTC HD2 gesloopt toen ik hem probeerde te repareren. Connector kabel per ongeluk kapotgetrokken en nu doet ie helemaal niets meer. :) Geen zin om er nog meer tijd en geld in te steken dus dringend op zoek naar een nieuwe telefoon.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48
[...]Uiteindelijk komt het natuurlijk neer op community support en goede custom ROMs. Meningen?
Heb je al eens gekeken naar de Xiaomi's?

Ze kosten wel iets meer, maar daar staat een levendige community achter, en ook vanuit Xiaomi komen regelmatig updates.
Tel daar een soort van dual-boot bij op (kale android en MIUI) en de betrouwbaarheid van Qualcomm chipsets.

De vraag is dan of het prijsverschil je dat waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
guapper schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:07:
[...]

Heb je al eens gekeken naar de Xiaomi's?

Ze kosten wel iets meer, maar daar staat een levendige community achter, en ook vanuit Xiaomi komen regelmatig updates.
Tel daar een soort van dual-boot bij op (kale android en MIUI) en de betrouwbaarheid van Qualcomm chipsets.

De vraag is dan of het prijsverschil je dat waard is.
Thanks! Ik heb echter niet meer dan 200 euro voor een nieuwe telefoon over. Ik doe maximaal een jaar met zo'n ding dus dan wordt het wel hele ernstige kapitaalverkrachting. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Tsurany schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 20:57:
[...]

Dan moet die optie wel in de ROM zitten die ze op die Lenovo geplaatst hebben. Kan prima zijn dat ze de Nederlandse taal er niet in plaatsen.
Mijn excuses, heb dit zelf al in elke ROM gezien die ik ooit geprobeerd heb dus ik ging er van uit dat dit altijd zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48
Negakinu schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:12:
[...]
Thanks! Ik heb echter niet meer dan 200 euro voor een nieuwe telefoon over. Ik doe maximaal een jaar met zo'n ding dus dan wordt het wel hele ernstige kapitaalverkrachting. :p
Ik heb over een tijdje nog wel een gebruikte bouwvakkerstelefoon over in de vorm van een Moto Defy+. Draait 4.2 op een 3,7" scherm.
Schokbestendig, stofdicht, zwemdiploma A.
:+

[ Voor 35% gewijzigd door guapper op 02-05-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
guapper schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:26:
[...]

Ik heb over een tijdje nog wel een gebruikte bouwvakkerstelefoon over in de vorm van een Moto Defy+. Draait 4.2 op een 3,7" scherm.
Schokbestendig, stofdicht, zwemdiploma A.
:+
Sorry, die chipset is me toch net even wat te antiek. Mijn nieuwe telefoon moet wel een upgrade van mijn vorige zijn. :)

Ik gebruik nu trouwens tijdelijk dit zolang ik nog geen nieuwe smartphone heb _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/b/bb/bbc377df_Tesco-VX1i-1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 02-05-2013 16:35 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
lol, partyphone!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
Dat is wat er nog echt mist. Een echte bouwvakkerstelefoon, rechtstreeks uit China.

En die tijdelijke telefoon ziet eruit alsof je dat ding elk moment kwijt kan raken. Veel groter dan een cf-card ziet dat er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
lezzmeister schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:48:
Dat is wat er nog echt mist. Een echte bouwvakkerstelefoon, rechtstreeks uit China.

En die tijdelijke telefoon ziet eruit alsof je dat ding elk moment kwijt kan raken. Veel groter dan een cf-card ziet dat er niet uit.
Hij is ongeveer zo groot als een creditcard. Voor wat het is is hij echt oerdegelijk. Opladen via micro USB, goede accuduur. En hij kost maar 15 euro. :)

Afbeeldingslocatie: http://images.mobilefun.co.uk/graphics/misc/23697-2.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Negakinu schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:12:
[...]

Xiaocia G6? Daar wacht ik nu op. Lewa, Miui en Native :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noviomagus97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08-2024
ZOPO C2 uitgesteld bij pandawill :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Tot 2x geprobeerd een telefoon te bestellen via MisterTao. En 2x gewoon doodleuk een refund. Dus maar eens gevraagd wat er aan de hand is. Dit dus:

Dear XXXXXX,
thanks for your message, we are regretful to tell you that we cannot arrange shipment for the items like liquids / batteries / powders / weapons / disks due to the strict customs here for the moment.so we cancel and refund it for you, please understand us on the issue, if any need,please contact us any time,sky

Zijn wel aardig bezig met die batterijen kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:14

Christiano007

Ich bin der champion

Negakinu schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:35:
[...]

Sorry, die chipset is me toch net even wat te antiek. Mijn nieuwe telefoon moet wel een upgrade van mijn vorige zijn. :)

Ik gebruik nu trouwens tijdelijk dit zolang ik nog geen nieuwe smartphone heb _/-\o_
[afbeelding]
Waar heb je die gekocht?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Lang geleden op Ebay. Hij is al een tijd discontinued. Er zijn nu andere modellen voor in de plaats gekomen: http://www.bluechipworld.biz/Mini_Mobile_Phones.html

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
Die BC5i is die seniorentelefoon of niet? Die (of heel erg gelijkend model) heeft mijn oma ook.

En nog niet de cijfers kunnen lezen. :D
http://1.bp.blogspot.com/...azIvKg/s1600/old-lady.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:56

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

woutje p schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:56:
Heb je een mailtje gehad dan ofzo? Ik heb nog geen reactie ontvangen en heb de 26e deze ook besteld, staat nog steeds op processing. :(

Ik zie juist deze update en heb nog geen mail gehad.

http://www.pandawillforum...O-C2-Arrives-at-Pandawill!
code:
1
2
3
30-04-2013
30 pc ZOPO C2 arrive today. 
Next batch is expected to arrive on Thursday.

[ Voor 29% gewijzigd door imdos op 02-05-2013 21:09 . Reden: pandawillforum ]

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnaggnag
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 08:20
woutje p schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:56:
Hoe weet je dat? Ik heb ook een C2 besteld, maar ik heb geen mail gekregen of een andere mededeling gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze lijkt er wel op, even grote batterij als de nog te verschijnen jiayu G4:
http://www.pandawill.com/...andby-20-inch-p73843.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:36

Asphyxion

I am, therefor I think

Ik ben zelf aan het kijken naar een goedkoop chinees toestel (met een 720P of 1080P scherm). Ik vind Gorilla Glass wel een belangrijke eis - dus ik heb een overzichtje gemaakt welke telefoons uit de startpost wel of niet Gorilla Glass hebben. Misschien ook wel handig voor hier, dus ik post het maar even:

TelefoonGorilla Glass?
JiaYu G4Ja
JiaYu G3Ja
Huawei Honor IIJa
Newman N2Ja
Newman K1Nee
Umi X1SJa
Xiaomi M2Dragontrail glass
Xiaomi M2SDragontrail glass
Xiaomi M2ADragontrail glass
Meizu MX2Ja
Cubot M6589Nee
Pioneer S90WOnbekend - Waarschijnlijk wel (http://www.sinamovil.com/...do-de-alta-fidelidad.html)
Umi S1Nee
Star S5Nee

Oppo Find 5Ja
Jiayu S1Onbekend - Waarschijnlijk wel
Umi X2Ja
Iocean X7Nee
Zopo C2/ZP980Nee
Neo N003Ja

Als er fouten tussen staan, dan hoor ik dat graag.

[ Voor 4% gewijzigd door Asphyxion op 02-05-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 08:51
Even over de G2S en de G3 ik heb ze dus allebij .maar volgens mij hebben ze geen van beide Gorilla Glass,
Tenminste het voelt aan als gewoon zacht plastic ofzo .zeker geen glas ,
mischien chinese Gorilla Glas. ;)
Asphyxion schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:50:
Ik ben zelf aan het kijken naar een goedkoop chinees toestel (met een 720P of 1080P scherm). Ik vind Gorilla Glass wel een belangrijke eis - dus ik heb een overzichtje gemaakt welke telefoons uit de startpost wel of niet Gorilla Glass hebben. Misschien ook wel handig voor hier, dus ik post het maar even:

TelefoonGorilla Glass?
JiaYu G4Ja
JiaYu G3Ja
Huawei Honor IIJa
Newman N2Ja
Newman K1Nee
Umi X1SJa
Xiaomi M2Dragontrail glass
Xiaomi M2SDragontrail glass
Xiaomi M2ADragontrail glass
Meizu MX2Ja
Cubot M6589Nee
Pioneer S90WOnbekend - Waarschijnlijk wel (http://www.sinamovil.com/...do-de-alta-fidelidad.html)
Umi S1Nee
Star S5Nee

Oppo Find 5Ja
Jiayu S1Onbekend - Waarschijnlijk wel
Umi X2Ja
Iocean X7Nee
Zopo C2/ZP980Nee
Neo N003Ja

Als er fouten tussen staan, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

diquan2001 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:06:
Even over de G2S en de G3 ik heb ze dus allebij .maar volgens mij hebben ze geen van beide Gorilla Glass,
Tenminste het voelt aan als gewoon zacht plastic ofzo .zeker geen glas ,
mischien chinese Gorilla Glas. ;)

[...]
G3 heeft toch echt Gorilla Glass :).
Dragon Trail is volgens mij nog beter dan Gorrila Glass, maar je moet niet te veel waarde hechten aan die namen,
Eigenlijk is elk scherm wel van gehard glas wat niet zomaar stuk gaat, Gorilla Glass is niet magisch ofzo.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 08:51
Ik zag het staan ergens op de site van Jiayu .

Maar als ik het scherm van de G3 vergelijk met het scherm van de Galaxy s2 voelt het toch erg verschillend aan .
Terwijl ze dus allebij Gorilla glas zijn .De G3 voelt toch net iets meer breekbaar aan dan de Galaxy s2 scherm .
Vandaar ik dit toch een mindere kwaliteit vind .
Remcom00 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:47:
[...]

G3 heeft toch echt Gorilla Glass :).
Dragon Trail is volgens mij nog beter dan Gorrila Glass, maar je moet niet te veel waarde hechten aan die namen,
Eigenlijk is elk scherm wel van gehard glas wat niet zomaar stuk gaat, Gorilla Glass is niet magisch ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gorilla Glass is nu ook niet bepaald heilig. Voor mij geen vereiste aan een telefoon, normale schermen zijn al genoeg kras bestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

wanneer komt ie? :/
http://www.chinapadmall.com/neo-n003-advanced

[ Voor 76% gewijzigd door HackingDutchman op 03-05-2013 18:12 . Reden: lol ]

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:47

RobertowNL

For your gear!

Verschil tussen gewoon gehard glas, corrning en AGC glas is niet heel groot, voor een groot deel is het gewoon marketing. Zand is voor elk soort een dooddoener waar metaal soms niks uithaalt ;)
Voor meer info:
Wikipedia: Mohs scale of mineral hardness
Over GG 2 lijkt (als ik zo wat google) rond de 7-7.5 zitten op de schaal waar gewoon glas tussen de 6 en 7 zit.

De Jiayu G4 krijgt overigens geen gorrila glass, maar gewoon gehard glas.
Bron: YouTube: Jiayu G4 release event, 4.7" 720p MT6589 Quad-core ARM Cortex-A7

[ Voor 30% gewijzigd door RobertowNL op 02-05-2013 23:50 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het persoonlijk niet doen, je hebt geen idee wanneer ze werkelijk gaan leveren en dan zou ik zelf wachten tot hij gewoon direct te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:36

Asphyxion

I am, therefor I think

RobertowNL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:44:
De Jiayu G4 krijgt overigens geen gorrila glass, maar gewoon gehard glas.
De specs op de JiaYu website stelt toch echt dat er Gorilla Glass II wordt gebruikt: http://ejiayu.com/en/Product-20.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:47

RobertowNL

For your gear!

Asphyxion schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:48:
[...]

De specs op de JiaYu website stelt toch echt dat er Gorilla Glass II wordt gebruikt: http://ejiayu.com/en/Product-20.html
Tja raar dat die Android Guru op het officele event wat anders gaat roepen :+ Maarja het blijft China :D

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang twijfelen toch maar deze besteld ; http://www.antelife.com/g...ra-smart-phone-white.html

Iemand enige ervaring met deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb toch maar een Oppo find 5 besteld... xD mooi en snel (+ DC-HSPA support)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Laatst online: 13-09 14:42
Zo juist de Cubot A890 besteld, vooral na het lezen van de vele positieve reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oppo schijnt mooi mee te werken met XDA developers ofzo heb ik gelezen op XDA

Ze hebben de Find 5 zelfs een eigen forum gegeven en er is CM 10.1 voor beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noviomagus97
gnaggnag schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:02:
[...]

Hoe weet je dat? Ik heb ook een C2 besteld, maar ik heb geen mail gekregen of een andere mededeling gelezen.
hi, good day.
thanks for your purchase!
sorry,but the shipping of your order (**********) may be postponded for more time because some product
is out of stock.if you would like to take an exchange,please contact with us by chat online or email.
we appologize for any inconveniences this may cause.and your understanding would be appreciated. Emails Sent Automatically by Pandawill.
pandawill.com regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

woutje p schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:18:
[...]

sorry,but the shipping of your order (**********) may be postponded for more time because some product
is out of stock.
[.....] Emails Sent Automatically by Pandawill.
Ik heb nog steeds geen mail (ook niet in de spam), zou dat betekenen dat ik bij de 1e of 2de batch zit? :)

Wanneer heb jij besteld? :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Laatst online: 28-04 21:19
Ik heb de Umi X2 laten cancellen, ik zou tot 15 mei moeten wachten.

Het goede nieuws is dat de iOcean X7 geshipped is!
Dus ik heb hem binnen een weekje binnen (DHL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
Ik ben al weken aan het lezen en zoeken en ik kom er maar niet uit.
Ik zoek een goedkope telefoon met android 4.1 of hoger, 3G en USB OTG (USB host).
Op 3G en android zoeken lukt meestal wel maar USB OTG is een probleem. Gebruik ik de standaard zoekfunctie dan krijg ik een boel kabels en tablets of een pagina van een telefoon waar ook reclame voor een kabel of een tablet op staat.

Heeft iemand een advies voor een zoeksite waar ik specifiek op een telefoon met 3G, OTG en android 4.1 of hoger kan zoeken of een lijst met telefoons met OTG?

Of nog beter een advies voor een telefoon! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noviomagus97
imdos schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:00:
[...]

Ik heb nog steeds geen mail (ook niet in de spam), zou dat betekenen dat ik bij de 1e of 2de batch zit? :)

Wanneer heb jij besteld? :?
bestelt op 22 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik de 26e, zit ik misschien bij de lucky few! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
humptydumpty schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:15:
Ik ben al weken aan het lezen en zoeken en ik kom er maar niet uit.
Ik zoek een goedkope telefoon met android 4.1 of hoger, 3G en USB OTG (USB host).
Op 3G en android zoeken lukt meestal wel maar USB OTG is een probleem. Gebruik ik de standaard zoekfunctie dan krijg ik een boel kabels en tablets of een pagina van een telefoon waar ook reclame voor een kabel of een tablet op staat.

Heeft iemand een advies voor een zoeksite waar ik specifiek op een telefoon met 3G, OTG en android 4.1 of hoger kan zoeken of een lijst met telefoons met OTG?

Of nog beter een advies voor een telefoon! :)
Daarvan zijn er niet veel, want vaak wordt daarop juist bezuinigd..
De neo N03 die nog niet uit is schijnt het wel te ondersteunen, net als de jiayu G4. Maar onbekende merkloze smartphones uit china ondersteunen dit hoogstwaarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Laatst online: 06-08 15:14
Ik zit zo te twijffelen tussen de Zopo C2 en de Iocean X7... Allebei even goeie specs, beide mooi om te zien en beide krijgen goeie reviews, maar beide nergens met zekerheid op voorraad heb ik de indruk.

Luxeproblemen...

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
M-Opensource schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:06:
Ik zit zo te twijffelen tussen de Zopo C2 en de Iocean X7... Allebei even goeie specs, beide mooi om te zien en beide krijgen goeie reviews, maar beide nergens met zekerheid op voorraad heb ik de indruk.

Luxeproblemen...
iOcean X7 is vandaag bij mij verzonden, dus hij is wel degelijk op voorraad. Gekocht bij Antelife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Gingerbread schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:07:
[...]

iOcean X7 is vandaag bij mij verzonden, dus hij is wel degelijk op voorraad. Gekocht bij Antelife.
Dat klinkt goed, ik zie graag een review van je verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
M-Opensource schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:12:
[...]

Dat klinkt goed, ik zie graag een review van je verschijnen :)
Natuurlijk, ik zal foto's maken en hem vergelijken met mijn huidige phone (Galaxy Nexus).
Waar heb jij eigenlijk reviews gelezen van de iOcean X7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Gingerbread schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:14:
[...]

Natuurlijk, ik zal foto's maken en hem vergelijken met mijn huidige phone (Galaxy Nexus).
Waar heb jij eigenlijk reviews gelezen van de iOcean X7?
Nou niet eigenlijk, maar gezien de chipset al meerdere keren gereviewed is (oa de ZP980) heb ik daar wel vertrouwen in. Ook vind je op youtube zat video's waarin ie gedemonstreert wordt, ziet er allemaal prima uit.

Het enige wat ik eigenlijk wil weten is de kwaliteit van de camera, de rest geloof ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
M-Opensource schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:15:
[...]

Nou niet eigenlijk, maar gezien de chipset al meerdere keren gereviewed is (oa de ZP980) heb ik daar wel vertrouwen in. Ook vind je op youtube zat video's waarin ie gedemonstreert wordt, ziet er allemaal prima uit.

Het enige wat ik eigenlijk wil weten is de kwaliteit van de camera, de rest geloof ik wel.
Voor de camera was ik ook erg bang. "Slechts" 8MP tegen 13MP van de Zopo en Umi. Maar nu ik de foto's van deze review zie (http://www.gizmochina.com...rsion-android-smartphone/) Is het toch een redelijke camera!

"We see from the proofs of iOCean X7 youth version has amazing shallow depth of field effect, accurate color reproduction, saturation ideal, it is no exaggeration to say that the piece does not show on macro subjects, but the shooting in the indoor environment luminous body a little glare, the ability to control glare to be strengthened."

[ Voor 19% gewijzigd door Gingerbread op 03-05-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Gingerbread schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:17:
[...]

Voor de camera was ik ook erg bang. "Slechts" 8MP tegen 13MP van de Zopo en Umi. Maar nu ik de foto's van deze review zie (http://www.gizmochina.com...rsion-android-smartphone/) Is het toch een redelijke camera!

"We see from the proofs of iOCean X7 youth version has amazing shallow depth of field effect, accurate color reproduction, saturation ideal, it is no exaggeration to say that the piece does not show on macro subjects, but the shooting in the indoor environment luminous body a little glare, the ability to control glare to be strengthened."
Klinkt goed, dank voor de link! De megapixel-vergelijking vind ik altijd zo lastig, het zegt nog weinig over de kwaliteit van de foto. Ik ga liever voor kwaliteit dan voor een grote foto die er niet uit ziet.

Het is een hele stap vooruit op m'n G3 waar ik toch wel teleurgesteld was over de camera.

On a different note, Lenovo komt met een monsteraccu: http://www.gizchina.com/2...ttery-and-5-inch-display/

[ Voor 10% gewijzigd door M-Opensource op 03-05-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megapixels zeggen inderdaad helemaal niks. Je telefoon met 13 megapixels maakt echt geen betere foto's dan een DSLR met 8 megapixels, hoe graag je het ook zou willen. Sterker nog, meer megapixels maakt de kans op slechte foto's enkel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
Het gaat me eigenlijk niet eens zozeer om de megapixels, maar ik heb dan persoonlijk het gevoel dat ze er op bezuinigd hebben. Dat hoeft natuurlijk niet te zijn, misschien is die 8MP wel beter dan de 13MP van zijn concurrenten. Ik ga wel in ieder geval foto's maken en hier plaatsen als ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
Tsurany schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:23:
Megapixels zeggen inderdaad helemaal niks. Je telefoon met 13 megapixels maakt echt geen betere foto's dan een DSLR met 8 megapixels, hoe graag je het ook zou willen. Sterker nog, meer megapixels maakt de kans op slechte foto's enkel groter.
Maar veel van de 13MP cameras van chinese smartphones komen van Sony of Sunny. Kijk de camera van de Jiayu G4 eens, super kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mcmxcivr schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:27:
[...]

Maar veel van de 13MP cameras van chinese smartphones komen van Sony of Sunny. Kijk de camera van de Jiayu G4 eens, super kwaliteit.
Maar dat heeft met de kwaliteit van de individuele onderdelen te maken, dat komt niet puur doordat de camera 13 megapixels heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
Tsurany schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:30:
[...]

Maar dat heeft met de kwaliteit van de individuele onderdelen te maken, dat komt niet puur doordat de camera 13 megapixels heeft.
klopt, daarom eerst maar samples kijken en dan camera beoordelen anders valt er niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:51
Tsurany schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:30:
[...]

En de drivers. Als Sony voor de Xperia Z super drivers schrijft en een Chinese fabriek schrijft rommeldrivers dan heb je nog geen kont aan die 13 MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De X7 schiet gewoon prima foto's hoor met ''maar 8MP'' zie forum:
http://bbs.iocean.cc/foru...tid=115591&extra=page%3D1
en filmen
YouTube: Grabación video hd Iocean x7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch fijn dat er eindelijk een beetje tempo in komt en hier en daar voorraden beschikbaar zijn...
Mij maakt newman, iocean, jiayu of neo niet veel uit, 1080p is alleen maar mooi meegenomen, en 4,7 of 5 inch maakt mij ook niet uit, net als 1 of 2gb RAM; mooi meegenomen als er 2gb ram aanwezig is, geen drama als het 'slechts' 1 gb is. Maar ik struikel wel over de batterij opties bij de youth versies. 2000mah en full-hd 5 inch schermen lijken me geen goede combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

dutchgio schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:16:
Toch fijn dat er eindelijk een beetje tempo in komt en hier en daar voorraden beschikbaar zijn...
Mij maakt newman, iocean, jiayu of neo niet veel uit, 1080p is alleen maar mooi meegenomen, en 4,7 of 5 inch maakt mij ook niet uit, net als 1 of 2gb RAM; mooi meegenomen als er 2gb ram aanwezig is, geen drama als het 'slechts' 1 gb is. Maar ik struikel wel over de batterij opties bij de youth versies. 2000mah en full-hd 5 inch schermen lijken me geen goede combinatie.
Daarom krijg je ook een power bank of iets vergelijkbaars bij je bestelling |:( O-) iig bij pandawill wel bij de Zopo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
imdos schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:25:
[...]

Daarom krijg je ook een power bank of iets vergelijkbaars bij je bestelling |:( O-) iig bij pandawill wel bij de Zopo's.
Niet dat die in je broekzak past...
Pagina: 1 ... 31 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.