- Ik neem aan dat je 2300 bedoeld?bartheijt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:10:
Momenteel heb ik een Zopo Zp900 5.3" met een MTK6577 dual-core met 1gb Ram, 4gb Rom, een QHD scherm en 5300MAh accu. Verder nog een 8mp camera en 2mp frontfacing, dualsim.
Ik was er best enthousiast over. Scherm is aardig, niet al te beste kijkhoeken, resolutie voldoet net voor een 5.3" scherm. Accu ben ik erg over te spreken. Snelheid van de MTK6577 is aardig, verwacht geen snelheidswonder. Nu de maar, vanaf het begin deed de min toets het niet zo goed , die is er nu dus helemaal mee gestopt. Daarnaast heb ik het gevoel dat de 3g modem/antenne niet helemaal goed functioneert van tijd tot tijd. Ik heb geprobeerd een nieuwe Rom te flashen maar ik blijf problemen houden met de drivers van de telefoon op mijn computer waardoor SP flashtool niet werkt. Ik vermoed namelijk dat het een softwarematig probleem is. Kortom ik ben alweer met een half oogje naar een nieuw toestel aan het kijken.
Mijn oog is gevallen op Telefoons met FHD schermen:
Iocean X7
Zopo Zp980
Zopo C2
Umi X2
De Zopo C2 heeft aliyun OS, wat een linux gebaseerd besturingssysteem is. Echter schijnt de rom van de zopo Zp980 erop geflashed kan worden. dit maakt hem interessant omdat de aanschafprijs iets minder dan $100,- goedkoper is dan de Zopo Zp980.
De Iocean is zo ver ik heb gezocht de goedkoopste FHD telefoon. Hij ziet er ook nog eens goed uit. Heeft iemand dit toestel al? Ben erg benieuwd naar de bevindingen. Daarnaast komt er later dit jaar nog een versie van de X7 uit met een grotere accu en 2gb werkgeheugen meen ik gelezen te hebben.
Gizchina heeft een top 15 van telefoons met FHD schermen gemaakt, misschien interessant om eens te bekijken.
- bij Pandawill en Antelife flashen ze zelf al Android erop, maar dat is inderdaad de ROM van de zp980
- de Neo N003 word als het goed is nog iets goedkoper, maar wanneer ie in de verkoop gaat weet niemand. Het sterke punt hiervan is dat de basis-versie ook een grote batterij heeft, in tegenstelling tot veel telefoons met "youth" en "premium" versies.