Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:18

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik toch maar een ZOPO C2 voor €180 in totaal omdat ik nog 15 USD had staan op paypal (na ebay scam :( ), heb ook de code hierboven gebruikt.

Wordt ook verzonden met een gratis cager powerbank ...

We wachten af hoe dit afloopt; mijn eerste telefoon, hiervoor wel een mk808 besteld bij dx :D

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodka the cat
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-08 14:15
XanderDrake schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:35:
Nou jongens, ik ben zoooo klaar te wachten op de Jiayu's en iOcean's dat ik maar gewoon in het diepe ben gesprongen en deze heb besteld:

http://www.merimobiles.co...ual-camera_p/meri7415.htm

Vowney V5. Met die naam gaat hij geen schoonheidsprijzen winnen :p
Desalniettemin vind ik het een mooi toestel met kleine bezel. Er is totaal niets bekend erover, geen reviews of wat dan ook.
De ROM is klein (4gb) en de camera is niet super, maaaaar hij kostte mij maar 189$ met coupon bij Merimobiles.

SPANNEND!
Het is een Xiamoi Mi@ kloon. Op gizchina stond er laatst een post over: http://www.gizchina.com/2...ad-core-xiaomi-mi2-clone/
Ziet er inderdaad wel mooi uit. Benieuwd hoe die bevalt en die 4 Gb rom is niet zo spannend, toch? Iedereen
mikt er toch tegenwoordig een microSD kaartje in.
Zou trouwens wat zijn als je op gegeven moment 2 SD kaartjes in een telefoon zou kunnen stoppen, net als 2 SIMs. Eentje ingebouwd en eentje die je snel even aan de zijkant kan insteken om data te bekijken, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 08:51
Wat Jiayu G4 word binnenkort gelanceerd in India ??

En ook nog een Jiayu S6 5.7 inch full hd scherm met 5000mhz accu ;)

Dus hij komt er echt wel aan ;)

http://youtu.be/yXaEScQMcg8

[ Voor 21% gewijzigd door diquan2001 op 26-04-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo het word een Lenovo A820 voor vriendin van me moeder uit de straat. Ik had totaal geen zin om ook nog die derde rangs merkjes af te gaan, dus heb via Amazon haar wat ZTE en Lenovo modellen laten zien en haar erop gewezen dat de Lenovo A820 betere hardware had dan de goedkopere ZTE modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
diquan2001 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:57:
En ook nog een Jiayu S6 5.7 inch full hd scherm met 5000mhz accu ;)
inclusief oorbeschermers? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

MP4 Nation verkoopt nu ook smartphones :).
http://www.mp4nation.net/smartphones

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:38
Wodka the cat schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:18:
[...]
Zou trouwens wat zijn als je op gegeven moment 2 SD kaartjes in een telefoon zou kunnen stoppen, net als 2 SIMs. Eentje ingebouwd en eentje die je snel even aan de zijkant kan insteken om data te bekijken, bijvoorbeeld.
Hun, is dat niet de gebruikelijke manier? In mijn chinatablet van vorig jaar wel in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Zijn er hier tweakers met een MTK6589 waarbij de GPS goed werkt? Behalve veel vragen hierover, vind ik weinig ervaringen met de zoekfunctie. Ik ben benieuwd of GPS bij de Lenovo met MTK6589 wel goed werkt, aangezien het een A-merk is. Al neig ik nu eerder naar de Umi X1s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodka the cat
guapper schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:49:
[...]

Hun, is dat niet de gebruikelijke manier? In mijn chinatablet van vorig jaar wel in elk geval.
Bij tablets misschien. Bij die van mij schuif je de microSD er inderdaad ook vanaf de zijkant in, maar die heeft er zeker geen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodka the cat
RobbertDs1 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 08:04:
[...]

Heb gisteren de S5 besteld. Nu is de camera voor mij niet zo'n probleem. 2 keer op een jaar een fotootje op 3-4 als ik men camera niet mee heb.
Ben benieuwd. Als ik de S5 heb doe ik een review.
Ik heb de Star S5 ook. Hier vind je wat foto's die ik genomen heb met de telefoon en een paar waarin hij naast een Jiayu G3 ligt ter vergelijking voor de grootte: https://plus.google.com/p...lbums/5865271548464893169

Ingezoomd is de camera idd niet sterk en binnen ook niet zo (met weinig licht). Buiten gaat het prima, zeker met mooi weer.

[ Voor 9% gewijzigd door Wodka the cat op 26-04-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Smobbo schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:24:
[...]

Als het goed is heb je enerzijds je interne opslagruimte (waar je apps op kan installeren) en anderszijds je telefoon(werk)geheugen (RAM) die er voor zorgt dat eea soepel loopt. Android houdt apps in je werkgeheugen vast zolang er ruimte is (starten ze snel op) en sluit ze zelf af indien er ruimte te weinig is.
Dit gebeurd sinds ICS erg goed, al die taskkiller apps zijn overbodig geworden.

Werkgeheugen is meestal 512MB of 1GB (of bij de nieuwere generatie 2GB)
Het lijkt er dan op dat apps bij mij in het "werkgeheugen" worden geinstalleerd. Kon opeens niet meer updaten via Google Play tot ik wat verwijderde.

ICS heeft een Taskkiller, tenminste bij mij zit er een in. Op dezelfde manier als dat je actieve programma's kan oproepen kun je zo ook killen door ze weg te sliden (neem aan dat dit een functie van ICS is)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Marzman schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:15:
[...]

Het lijkt er dan op dat apps bij mij in het "werkgeheugen" worden geinstalleerd. Kon opeens niet meer updaten via Google Play tot ik wat verwijderde.

ICS heeft een Taskkiller, tenminste bij mij zit er een in. Op dezelfde manier als dat je actieve programma's kan oproepen kun je zo ook killen door ze weg te sliden (neem aan dat dit een functie van ICS is)
Werkgeheugen is RAM , oftewel Random Access Memory. Is alleen lezen, kan en wordt niks op opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:38
Wodka the cat schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:12:
[...]

Bij tablets misschien. Bij die van mij schuif je de microSD er inderdaad ook vanaf de zijkant in, maar die heeft er zeker geen 2.
Ik bedoel dat die 4, 8 16 of 32GB intern geheugen feitelijk hetzelfde is als een microSD card.
In het geval van mijn tablet lijkt het zelfs fysiek op een gesoldeerde microSD card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezje schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:23:
[...]

Werkgeheugen is RAM , oftewel Random Access Memory. Is alleen lezen, kan en wordt niks op opgeslagen.
Niet waar. Het is volatile memory, betekent niet dat er niks in opgeslagen kan worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 10:56
UMI X2 is hier echt verzonden, heb een werkende tracking code gekregen. Volgens mij zijn ze een beetje random te werk gegaan met bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:47

Nicap

Tsssk....

Rezje schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:23:
[...]

ROM is read only memory en dus alleen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
De Cubot A890 is binnen en die werkt super.
Hij ziet er zeer degelijk uit en werkt zeer snel. Scherm ziet er goed uit, batterij houdt het lang vol, en GPS vindt zeer snel een fix.
Een aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nicap schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:05:
[...]

ROM is read only memory en dus alleen lezen.
Alleen een moderne telefoon heeft eigenlijk geen ROM meer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Laatst online: 16:58
Vandaag heb ik de Cubot M6589 via Mixeshop.com bij DHL opgehaald. Vorige week besteld en gisteren al bezorgd (hoewel ik toen niet thuis was). Eerste indruk is positief, een mooi toestel dat in eerste instantie wel groter lijkt dan hij is. Ten opzichte van mijn Lenovo A750 een heel stuk sneller en prettig dat Android 4.2 aanwezig is. Binnenkort zal ik wat meer ervaringen delen en wellicht vanavond wat testen met de GPS doen.
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:55:
[...]
Mooi toestel alleen zie ik dat je 8gb rom denkt te krijgen maar op de site waar je hem gekocht hebt staat toch echt 4Gb..
Helaas moet ik toch terugkomen op jouw reactie. Blijkbaar zijn er verschillende batches uitgegeven en heeft deze slechts 4GB ROM, waar effectief 1GB voor apps beschikbaar is. Volgende keer dus toch beter op letten ;) Heeft iemand toevallig een tutorial hoe je het appgeheugen kan vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky58
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 17:27
mailis schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:53:
Vandaag heb ik de Cubot M6589 via Mixeshop.com bij DHL opgehaald.
Maandag heeft de post mijn bestelling van mentoo.com afgeleverd. De mijne is de Cubot A6589 en deze valt ook goed mee (5,8 inch).
Werd geroot geleverd met screen protector op gsm.

In de loop van de week CWM geïnstalleerd en gps.conf aangepast : fix komt nu snel.

Vandaag update firmware geïnstalleerd :

http://blog.geekbuying.co...lash-method/#.UXucSSuA1Sw

en weerom cwm recovery erop. Ging vlotjes :)

[ Voor 3% gewijzigd door lucky58 op 27-04-2013 16:02 . Reden: A6589 : 5,8 inch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:01
Bericht van mentoo:

We have got the latest news that JIAYU G4 will be formally sold on 10,May.
About more details of the report please have a look at http://bbs.ejiayu.com/thread-503956-1-1.html.
And the product details:
http://www.mentoo.com/jia...3mp-camera-gyroscope.html

Should you have much interest in JIAYU G4 please contact us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

mailis schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:53:

Helaas moet ik toch terugkomen op jouw reactie. Blijkbaar zijn er verschillende batches uitgegeven en heeft deze slechts 4GB ROM, waar effectief 1GB voor apps beschikbaar is. Volgende keer dus toch beter op letten ;) Heeft iemand toevallig een tutorial hoe je het appgeheugen kan vergroten?
Hetzelfde als wat ik heb met die 512 MB. Met APP2SD (heeft nieuwe naam, maar als je in Google play daar op zoekt vind je het nog wel) kun je ook apps binnen de telefoon verplaatsen naar die andere 3 GB.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Laatst online: 16:58
Marzman schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:35:
[...]
Hetzelfde als wat ik heb met die 512 MB. Met APP2SD (heeft nieuwe naam, maar als je in Google play daar op zoekt vind je het nog wel) kun je ook apps binnen de telefoon verplaatsen naar die andere 3 GB.
Daar was ik ook al even mee bezig, ik gebruik AppMgr III vaak om mijn cache snel te kunnen legen. Inmiddels heb ik wel gevonden wat ik exact bedoel, maar dat wordt nog een avondje knutselen...
lucky58 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:51:
[...]
In de loop van de week CWM geïnstalleerd en gps.conf aangepast : fix komt nu snel.
Thanks voor de link! Mijn toestel staat ook bekend als de A890 en ik zie dat ze daar ook firmwares voor plaatsen. Je geeft overigens aan even een recovery in te laden. Heb je toevallig een link waar goed staat uitgelegd hoe dit uit te voeren? Ik heb wel deze tutorial gevonden, maar de bronbestanden zijn niet te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:06
ronnie vd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 18:22:
Bericht van mentoo:

We have got the latest news that JIAYU G4 will be formally sold on 10,May.
About more details of the report please have a look at http://bbs.ejiayu.com/thread-503956-1-1.html.
And the product details:
http://www.mentoo.com/jia...3mp-camera-gyroscope.html

Should you have much interest in JIAYU G4 please contact us.
En toch wacht ik liever tot de eerste exemplaren verzonden zijn. Hij is nu zo vaak uitgesteld dat ik het niet helemaal vertrouw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky58
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 17:27
mailis schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 23:26:
[...]

Thanks voor de link! Mijn toestel staat ook bekend als de A890 en ik zie dat ze daar ook firmwares voor plaatsen. Je geeft overigens aan even een recovery in te laden. Heb je toevallig een link waar goed staat uitgelegd hoe dit uit te voeren? Ik heb wel deze tutorial gevonden, maar de bronbestanden zijn niet te achterhalen.
Voor de methode om CWM recovery te flashen op mijn Cubot A6589 heb ik deze link gebruikt :

http://www.movilesdualsim...ery-CUBOT-A6589-(MTK6589)

Veel uitleg vindt men ook op onderstaande website

http://chinamobiles.org/f...p?120-Firmware-rooten-etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
De iOcean X7 is nu op voorraad bij Antelife. (http://www.antelife.com/i...i-3g-gps-smart-phone.html)
Hij kost maar $225. Niet veel voor een Full-HD smartphone ;)

Moeilijke keuze ook, Zopo C2, Umi X2 en de iOcean X7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Gingerbread schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:45:
De iOcean X7 is nu op voorraad bij Antelife. (http://www.antelife.com/i...i-3g-gps-smart-phone.html)
Hij kost maar $225. Niet veel voor een Full-HD smartphone ;)

Moeilijke keuze ook, Zopo C2, Umi X2 en de iOcean X7...
Heeft deze wel een SD slot? :S
4GB is wel ernstig weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
ArcticWolf schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:03:
[...]

Heeft deze wel een SD slot? :S
4GB is wel ernstig weinig...
Ik zie op de foto in ieder geval een SD kaart slot. Waarschijnlijk support tot 32GB, misschien tot 64GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmachius
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 15:00
Op deze foto staat daarnaast ook SD card size (available/total): 1309.0 / 1323.0 MB.

[ Voor 22% gewijzigd door Palmachius op 28-04-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
1,5gb? rare grote O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Laatst online: 04-07-2023
Wodka the cat schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:14:
[...]

Ik heb de Star S5 ook. Hier vind je wat foto's die ik genomen heb met de telefoon en een paar waarin hij naast een Jiayu G3 ligt ter vergelijking voor de grootte: https://plus.google.com/p...lbums/5865271548464893169

Ingezoomd is de camera idd niet sterk en binnen ook niet zo (met weinig licht). Buiten gaat het prima, zeker met mooi weer.
Zet bij de instellingen de camera full-screen uit en zet 'm op 13mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palmachius schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:37:
Op deze foto staat daarnaast ook SD card size (available/total): 1309.0 / 1323.0 MB.
Ik gok intern geheugen dat gebruikt wordt als SD kaart geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:09
(jarig!)
Omdat ik nog steeds niet kan krijgen wat ik wil, 2GB ram, NFC en een redelijke prijs (Oppo Find vindt ik nog wat te duur als je er nog eens 21% BTW bij op tel) zit ik om de paar weken de website af te gaan naar nieuwe telefoons en veranderingen in stock.

Nu viel net me oog op de Thunderbird i6 Pro.
Niet in stock uiteraard, maar hij ziet er zeker wel enorm stoer uit!

http://www.fastcardtech.com/Thunderbird-i6-Pro

Draadloos opladen lijkt me best wel hip.
In plaats van een boxjes in de telefoon een audio chip voor een externe box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:48

dere12

Kennis delen is goud waard!

Ziet er inderdaad goed uit, mooie resolutie op een 4.5 inch scherm, 2gb geheugen en een 2500mAh batterij! 8)

Life is all about Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prodigy.NL schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:25:
Omdat ik nog steeds niet kan krijgen wat ik wil, 2GB ram, NFC en een redelijke prijs (Oppo Find vindt ik nog wat te duur als je er nog eens 21% BTW bij op tel) zit ik om de paar weken de website af te gaan naar nieuwe telefoons en veranderingen in stock.

Even ter info: Op fastcardtech willen de prijzen nog wel eens flink afwijken t.o.v de werkelijke prijs als een product "out of stock" is. Denk dat ie dicht tegen de prijs van de find 5 aan kan gaan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:09
(jarig!)
Yup, ook eerst nog maar zien dat hij binnen een paar maanden wel in stock is, dat is ook bij fastcardtech de vraag.
Maar qua looks en draadloos opladen leek het me een interessante toevoeging voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Bij de PandaWill zijn 2 telefoons in de aanbieding die mij misschien wel iets lijken voor mijn zus (weinig eisen aan een telefoon). Alleen de eerste is morgen al, dus dat is waarschijnlijk te laat :)
Het gaat om:

Newman NM890 Smart Phone MTK6589 Quad Core 5.0 Inch IPS HD Screen Android 4.1 1G 4G 8.0MP Camera
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=monday
Regular Price:$219.99
Happy Price:$169.99

+ MTK6589
+ RAM: 1GB
+ ROM: 4GB
+ 1280 x 720 pixels

Alleen is morgen al, dus voor mij helaas te vroeg om hem te bestellen. Maar wellicht interessant

En donderdag deze:
CDS N7102 Smart Phone Android 4.0 MSM8125 Dual Core GPS WiFi 5.3 Inch
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=wednesday
Regular Price:$125.99
Happy Price:$79.99

Erg goedkoop dus
Hij heeft "maar" een dual core, Qualcomm MSM8125, Cortex A5 dual core, 1.2GHz. Is dit iets?
Maar 512MB geheugen. Slechts 854 x 480 pixels en geen IPS maar TFT.

Zoals al gezegd geen super specs, maar voor deze prijs..? Voor ongeveer 62 euro is dit toch een behoorlijk deftig toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Prodigy.NL schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:25:

Van de ene kant jammer dat hij geen 3.5mm jack heeft, maar ze geven je er wel draadloze dopjes bij (alhoewel die wss niet van hoge kwaliteit zullen zijn). Wireless audio chip lijkt mij gewoon luxe benaming voor bluetooth :+

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

XanderDrake

Build the future!

Hij heeft "maar" een dual core, Qualcomm MSM8125, Cortex A5 dual core, 1.2GHz. Is dit iets?
Cortex A5 is echt rellend traag.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 13:38
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 29 april 2013 @ 02:14:
Bij de PandaWill zijn 2 telefoons in de aanbieding die mij misschien wel iets lijken voor mijn zus (weinig eisen aan een telefoon). Alleen de eerste is morgen al, dus dat is waarschijnlijk te laat :)
Het gaat om:

Newman NM890 Smart Phone MTK6589 Quad Core 5.0 Inch IPS HD Screen Android 4.1 1G 4G 8.0MP Camera
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=monday
Regular Price:$219.99
Happy Price:$169.99

+ MTK6589
+ RAM: 1GB
+ ROM: 4GB
+ 1280 x 720 pixels

Alleen is morgen al, dus voor mij helaas te vroeg om hem te bestellen. Maar wellicht interessant

En donderdag deze:
CDS N7102 Smart Phone Android 4.0 MSM8125 Dual Core GPS WiFi 5.3 Inch
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=wednesday
Regular Price:$125.99
Happy Price:$79.99

Erg goedkoop dus
Maar 512MB geheugen. Slechts 854 x 480 pixels en geen IPS maar TFT.

Zoals al gezegd geen super specs, maar voor deze prijs..? Voor ongeveer 62 euro is dit toch een behoorlijk deftig toestel?
Pas wel op met dat happy hour systeem. Grote kans dat je gewoon de volle prijs moet betalen. Ik zou er iig. maar even goed op googelen hoe dat zit met die Pandawill happy hours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
VerrekteZakStro schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:06:
[...]

Pas wel op met dat happy hour systeem. Grote kans dat je gewoon de volle prijs moet betalen. Ik zou er iig. maar even goed op googelen hoe dat zit met die Pandawill happy hours.
Zojuist besteld en afgerekend, prijs bleef netjes hetzelfde :)
In totaal met verzending en paypal kost 'ie 150,-
Een mooie prijs voor mijn neefje

[ Voor 10% gewijzigd door arjants op 29-04-2013 10:55 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Bedankt aan iedereen hier in deze thread. Door jullie heb ik mijn keuze kunnen maken en het is een succes te noemen!

Zaterdag mijn Technology Happy Life (wie verzint het toch?) W8 binnen gekregen.

Shop

Gekocht bij geekbuying.com omdat:
  • redelijk gereputeerd. Nogal wat mensen hebben hier al besteld en relatief weinig problemen.
  • hun levertermijn was 7-15 business days ipv de gebruikelijke termijn die veel hoger ligt voor gewone airmail.
  • free shipping bij geekbuying is echt free shipping. Alle andere sites met goedkopere prijzen kwamen duurder uit wanneer ik de "free" shipping selecteerde.
  • ze hadden effectief stock (met dien verstande dat de telefoon binnen de paar dagen geshipped werd, mooi aangegeven op hun site)
  • voor een schamele 2 dollar werd de telefoon in het Engels gezet en geroot. Laat die mensen maar wat prutsen ipv zelf te riskeren iets verkeerd te doen. Er is toch altijd een (relatief kleine) kans dat er iets mis gaat.
Levering

De verzending verliep ongelofelijk vlot.
17/4 besteld.
19/4 verzonden.
20/4 "info received"
21/4 "despatched to overseas" (lol)
25/4 arrived at overseas
26/4 zijn ze hem komen aanbieden maar mijn schoonmoedertje was niet thuis (gebeurt quasi nooit 8)7). Werd aan de buren afgegeven.
27/4 in mijn handen. Niets bij te betalen, er stond value: $18 op het pakketje en voor de rest enkel adressen.

De ThL W8

De telefoon zelf dan. Ik had deze gekozen omdat ik die chip wou (MTK 6589) en 1 GB RAM. Ik wou toch een minimum van zekerheid hebben van de kwaliteit. Heb dan uiteindelijk voor ThL gekozen omdat ik ergens had gelezen (wsl in dit draadje) dat ze de phones maken van sommige carriers (vodaphone, at&t bvb). Ze hebben ook een eigen shop op hun site en tal van shops/servicepunten in China dus dat gaf me iets meer vertrouwen dan de concurrenten (of dit terecht is zal de tijd uitwijzen). Naar het schijnt blijven ze ook updates maken voor hun oudere phones en gezien de kleine kans op custom roms vond ik ook wel belangrijk.

Hij draait trouwens Android 4.1.2. Weet niet of dit komt omdat ze hem geroot/reflashed hebben want op de doos staat wel degelijk Android 4.2 (tussen wat chinese zever). Voor mij maakt dit weinig uit.
Eerste indruk is degelijk. 5 inch dus redelijk groot maar niet te zwaar en ook niet dik. Power knop staat wel aan de zijkant dus dat vergt enige aanpassing. Was ik wel al gewoon van de Galaxy Ace op't werk.

Het scherm is gewoon goed. Niets van problemen te bespeuren. Reageert ook perfect op de vingers.
De achterkant is puur plastic en voelt goedkoop aan. Nu ja, er moet ergens bespaard worden!

Zoals in andere reviews wordt vermeld zouden de hardware (touch)toetsen iets hoger mogen gestaan hebben. Je moet bijna op de rand van de telefoon duwen. Dit went echter heel snel en de haptic feedback lost dit grotendeels op.

De 8GB ROM is verdeeld in 5.44 GB om bestanden op te slaan en 1GB voor je apps. De rest is voor de firmware neem ik aan.

Het algemeen gebruik is vloeiend. Nu staat er al heel wat op en de Antutu benchmark score blijft net onder de 12000 hangen.

Tot nog toe zeer stabiel. Heb één vastloper gehad maar dat was omdat ik mijn sdkaart aan het leegmaken was. Logisch dat de telefoon het niet leuk vindt dat je mappen verwijdert die in gebruik zijn (dacht dat dit nog restanten waren van mijn oude telefoon maar niet dus O+). Gewoon batterij uitgehaald en terug ingestoken en geen enkel probleem meer.

Batterij: je zou denken dat 2000 mAh nogal weinig is voor een 5" maar het valt heel erg mee. De twee meegeleverde batterijen kwamen 85% opgeladen toe. Met de eerste heb ik tot vanochtend gedaan (bijna 2 volledige dagen) terwijl ik redelijk wat zitten prullen heb en verschillende malen gebenchmarkt heb om de batterij volledig leeg te krijgen. Voor mijn gebruik valt het dus heel erg mee.

Er staat gewoon Google Play op dus geen rare toestanden. Wel staat bij "about phone" een vals serienummer (abcdefghijk0123 oid).

GPS: er werd hier al geschreven dat deze chipset niet bekend staat om zijn sterke prestaties mbt GPS. Dit klopt zover ik al getest heb. Met de GPS die al aan stond (hot start heet dat zeker?) duurt het een tweetal minuten om fix te krijgen in Sygic. Met de GPS die af staat heb ik vanochtend geprobeerd maar binnen de drie minuten had ik geen fix dus heb ik het opgegeven. Ik hoop wel dat hier nog aan gewerkt wordt want dit is niet handig voor Sportstracker of andere sportapps.
Eens de fix er is valt het wel mee. Als je stil staat wil hij wel al eens beginnen ronddraaien of hij denkt soms dat je een andere straat bent ingereden. Lijkt minder precies dan de GPS op mijn HTC Desire.

De camera gebruik ik niet echt. Slechts nu en dan eens een foto/filmpje van de kinderen maar ik verwachtte hier geen hoogvlieger. Dit lijkt echt goed mee te vallen maar ik heb de foto's nog niet bekeken op een groot scherm.

Er is een seconde wachttijd wanneer je op de powerknop duwt vooraleer het scherm aan gaat. Dit is wel wat raar. De eerste keren duw je al een tweede keer omdat je denkt dat hij niet reageert maar ook dit went snel.

De slide-button van het lockscreen heeft het ThL logo. Dit zou ik nog willen wegkrijgen (ik ben nogal minimalistisch). Eventueel ook de melding van de tweede simkaart die ontbreekt (heb er maar één).

Dat zijn mijn verwarde impressies van mijn allereerste chinaphone. Het "imago" van clone of namaak kan me geen moer schelen en voor € 172 vind ik het een zeer goeie deal met als enige minpunt de GPS.
Ik heb geprobeerd de support te contacteren via chat maar mijn Chinees is niet zo goed :)

Indien iemand nog iets wil weten, vraag maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
weet iemand waarom er uberhaupt geen smartphones (zelfs in het high-end segment) zijn met een verwaarloosbare bezel? (dus een 4,3" scherm in een 3,7" form factor oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Weet iemand een manier om je mobiel snel in nederland te krijgen, maar niet met DHL? Deze weigeren de pakketjes omdat er lithiumion batterijen in zitten die nu ineens onder 'explosief gevaar' vallen. Heel klote want ik heb hem eigenlijk vrijdag nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
eL_Jay schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:32:
weet iemand waarom er uberhaupt geen smartphones (zelfs in het high-end segment) zijn met een verwaarloosbare bezel? (dus een 4,3" scherm in een 3,7" form factor oid)
Dat lukt ze simpel weg nog niet.
Vaak zie je in eerste renders prachtige telefoons met minimale bezels, maar uiteindelijk zit er toch een aardig randje op ;).
Samsung lijkt het met hun S4 goed voor elkaar te hebben, dus het zal ongetwijfeld ook door de chinaphones makers lukken, wellicht de volgende generatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lutkeveld schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:39:
Weet iemand een manier om je mobiel snel in nederland te krijgen, maar niet met DHL? Deze weigeren de pakketjes omdat er lithiumion batterijen in zitten die nu ineens onder 'explosief gevaar' vallen. Heel klote want ik heb hem eigenlijk vrijdag nodig.
UPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Laatst online: 13-09 14:42
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:59:
Zo het word een Lenovo A820 voor vriendin van me moeder uit de straat. Ik had totaal geen zin om ook nog die derde rangs merkjes af te gaan, dus heb via Amazon haar wat ZTE en Lenovo modellen laten zien en haar erop gewezen dat de Lenovo A820 betere hardware had dan de goedkopere ZTE modellen.
Ben wel heel benieuwd naar je bevindingen. Met name naar de gps werking. Zou je ook nog wat over de fotokwaliteit kunnen melden.
Dit toestel is relatief goedkoop en het merk staat toch goed aangeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GPS zal wel crappy/matig zijn, blijft MT6589, daar verandert het Lenovo merkje niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Iemand toevallig een idee of die Lenovo A820 ook in het Nederlands is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
StevoMark10 schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:00:
Normaal kan je alle nieuwere Androids in het Nederlands zetten. Gezien die Jelly Bean draait moet dat dus in het NL kunnen ja.

[ Voor 13% gewijzigd door whackertje op 29-04-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Laatst online: 13-09 14:42
Tsurany schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:29:
GPS zal wel crappy/matig zijn, blijft MT6589, daar verandert het Lenovo merkje niet veel aan.
Op XDA stond een bijzonder positief bericht over de GPS, maar aangezien ik niet over 1 nacht ijs ga ben ik toch ook wel benieuwd naar onze eigen gebruikers.

Stukje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=40347229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Welke chinese shops die tablets verkopen verstuurd via ups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
Vandaag de UMI X2 1GB wit binnengekregen, en ik ben er onder de indruk van. Het voelt echt aan als een premium telefoon. Waarschijnlijk door de hoge resolutie is de telefoon over het algemeen wel een beetje traag met reageren af en toe. Maar ben er zeker tevreden mee, de games die ik tot nu heb geprobeerd Zen Pinball HD & Dead Trigger lopen er gewoon goed op.

http://i39.tinypic.com/2vae15d.jpg
http://i42.tinypic.com/4sz2qe.jpg
http://i39.tinypic.com/noedm1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben momenteel ijverig op zoek naar een GSM en ben hier terecht gekomen. De merken Lenovo en ZTE zeggen mij wel iets omdat die hier ook reeds gekend zijn.

Welke types kunnen jullie mij adviseren met volgende specs max 4", min android 4, en een degelijke camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ik kan de Jiayu G2S wel aanraden .
Het is een allround toestel vind ik zelf .

Je kan de Unboxing hier nog bekijken.

http://youtu.be/oHBYbUHb-uI
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:58:
Ben momenteel ijverig op zoek naar een GSM en ben hier terecht gekomen. De merken Lenovo en ZTE zeggen mij wel iets omdat die hier ook reeds gekend zijn.

Welke types kunnen jullie mij adviseren met volgende specs max 4", min android 4, en een degelijke camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Smobbo schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:49:
[...]

Dat lukt ze simpel weg nog niet.
Vaak zie je in eerste renders prachtige telefoons met minimale bezels, maar uiteindelijk zit er toch een aardig randje op ;).
Samsung lijkt het met hun S4 goed voor elkaar te hebben, dus het zal ongetwijfeld ook door de chinaphones makers lukken, wellicht de volgende generatie?
Sony is het ook gelukt. Met de ZL hebben ze een prachtige telefoon met een 5,0" scherm die kleiner is dan de S3, S4 en de One (X). Als je alleen het scherm zou schalen van 5,0" naar 4,3" zouden de totale afmetingen van zo'n 4,3"-telefoon zo'n 116mm x 61mm zijn. :9~ En dat komt wel degelijk in de buurt van 3,7"-phones. ;) Zoals bijvoorbeeld de Lumia 800.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-08 11:59
OnlyRinaldo schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:10:
Vandaag de UMI X2 1GB wit binnengekregen, en ik ben er onder de indruk van. Het voelt echt aan als een premium telefoon. Waarschijnlijk door de hoge resolutie is de telefoon over het algemeen wel een beetje traag met reageren af en toe. Maar ben er zeker tevreden mee, de games die ik tot nu heb geprobeerd Zen Pinball HD & Dead Trigger lopen er gewoon goed op.

heb je die besteld bij antelife?

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
Siefat schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 03:22:
[...]

heb je die besteld bij antelife?
Klopt met DHL shipping, goede service ook reageren binnen 24 uur op je vragen. Zal waarschijnlijk morgen ook nog even een filmpje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
Nu voel ik me effe een noob.
Na mijn W8 geroot te hebben, fasterfix erop gezet. Nog steeds trage gps fix. Gisterenavond nog wat aan't prullen en in de advanced settings van de GPS gekomen die ik blijkbaar steeds gemist had.
A-GPS opgezet en de EPO file laten downloaden (staat blijkbaar standaard uit?!) en enkele seconden later had ik binnen zelfs een fix.
Nu moet ik wel zeggen dat ik net onder het dak zat (dus geen beton tussen). Hier op het werk krijg ik binnen geen fix.
Ook het navigeren gaat beter. Heb nu 7 actieve sats onder de bomen en 9 op de autostrade waar ik vroeger maximaal 4 sats had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
OnlyRinaldo schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 09:23:
[...]

Klopt met DHL shipping, goede service ook reageren binnen 24 uur op je vragen. Zal waarschijnlijk morgen ook nog even een filmpje maken.
Hoeveel moest je erbij betalen? Weet je misschien wat de gedeclareerde waarde was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
  • Laatst online: 04-05-2024
Fresno schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:30:
[...]

Op XDA stond een bijzonder positief bericht over de GPS, maar aangezien ik niet over 1 nacht ijs ga ben ik toch ook wel benieuwd naar onze eigen gebruikers.

Hier ook een MTK6589 (Cubot A890) waarvan de GPS goed werkt. Die vindt zelfs veel sneller een fix dan mijn ZTE Blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:10
diquan2001 schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:36:
Ik kan de Jiayu G2S wel aanraden .
Het is een allround toestel vind ik zelf .

Je kan de Unboxing hier nog bekijken.

http://youtu.be/oHBYbUHb-uI

[...]
Is dat filmpje van jouw?
Komt er nog een uitgebreide review :P? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
Gingerbread schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:00:
[...]

Hoeveel moest je erbij betalen? Weet je misschien wat de gedeclareerde waarde was?
Moest 25 euro btw betalen, zat een briefje bij dat de telefoon 40 dollar was.

Wat minder leuk is zie net dat er een barstje zit bovenin boven de speaker, is waarschijnlijk net gebeurd, en heb hem alleen in me broekzak gehad sinds vanmorgen.

Straks zowiezo even antelife even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
OnlyRinaldo schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:06:
[...]

Moest 25 euro btw betalen, zat een briefje bij dat de telefoon 40 dollar was.

Wat minder leuk is zie net dat er een barstje zit bovenin boven de speaker, is waarschijnlijk net gebeurd, en heb hem alleen in me broekzak gehad sinds vanmorgen.

Straks zowiezo even antelife even mailen.
Hmm das jammer dacht dat dit filmpje bewees dat de umi x2 echt een goede bouwkwaliteit heeft

YouTube: UMi X2 full laboratory strenght and quality test

Hoelang heeft het geduurd voordat jij je umi x2 kreeg van antelife?

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
Siefat schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:23:
[...]

Hmm das jammer dacht dat dit filmpje bewees dat de umi x2 echt een goede bouwkwaliteit heeft

YouTube: UMi X2 full laboratory strenght and quality test

Hoelang heeft het geduurd voordat jij je umi x2 kreeg van antelife?
Dat filmpje zag ik ook daarom ben ik best wel teleurgesteld nu. Uit me hoofd, had ik de 21ste bestelt 25ste verzonden en gisteren ontvangen.

De telefoon is echt mooi, ligt lekker in de hand en is toch nog snel met de hogere resolutie.

Een foto ervan:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2qu6wxd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
OnlyRinaldo schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:32:
[...]

Dat filmpje zag ik ook daarom ben ik best wel teleurgesteld nu. Uit me hoofd, had ik de 21ste bestelt 25ste verzonden en gisteren ontvangen.

De telefoon is echt mooi, ligt lekker in de hand en is toch nog snel met de hogere resolutie.

Een foto ervan:
[afbeelding]
Hmm das jammer. Ik heb eergister de iOcean X7 besteld maar het is nu international workers day dus ik hoop hem over 1-2 weken binnen te krijgen van antelife.

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
Siefat schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:47:
[...]

Hmm das jammer. Ik heb eergister de iOcean X7 besteld maar het is nu international workers day dus ik hoop hem over 1-2 weken binnen te krijgen van antelife.
Laat ons dan weten wat je ervan vind, had de iOcean X7 en de nog niet uitgebrachte Neo Rio N003 ook op het oog. Maar de design van de UMI X2 had me toch overtuigt. Maar ik koop misschien later nog de ocean of de neo voor me moeder, want die loopt nog met de Neo Rio N002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alleen al vanwege de prijs zou ik de iOcean X7 willen bestellen -.- (hoezo kapitaal vernietiging) maar goed :p
waar heb je hem besteld @Siefat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 10:27:
Ik heb zonet een Neo N003 besteld bij lighttake en laten versturen met DHL.
Ik zal een review en foto's posten zodra hij binnen is. _/-\o_
In de Pre-Sale? Hebben ze er ook bij verteld hoe lang het ongeveer duurt voordat ie verzonden wordt? begin, midden of eind mei?

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

ArcticWolf schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:58:
Alleen al vanwege de prijs zou ik de iOcean X7 willen bestellen -.- (hoezo kapitaal vernietiging) maar goed :p
waar heb je hem besteld @Siefat?
http://www.antelife.com/i...i-3g-gps-smart-phone.html
225.85 zonder coupon korting, 220.85 met coupon korting.

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
OnlyRinaldo schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:32:
[...]

Een foto ervan:
[afbeelding]
Shit zeg, en ik dacht dat het een onverwoestbaar ding was met een laag Gorilla Glass 2.
Hoe kan zoiets gebeuren in je broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
Gingerbread schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:52:
[...]

Shit zeg, en ik dacht dat het een onverwoestbaar ding was met een laag Gorilla Glass 2.
Hoe kan zoiets gebeuren in je broekzak?
Zou het echt niet weten, sinds de ochtend had ik de telefoon vanaf de kast in me broekzak gestopt. Twee keer gebruikt zover ik weet was het toen nog niet gebeurd terug de broekzak in. Toen we met z'n alle buiten gingen zitten viel het uiteindelijk op. Conclusie verder dan in de kast, broekzak en in me handen is hij verder niet geweest, en heb geen spannende dingen gedaan vandaag.

Ik wacht even de reactie van Antelife af, maar neig er eigenlijk erna om het zo te laten. Beetje teveel in 'love' ermee om hem nu weer weg te doen of weken zonder te zitten ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Lenovo A820, en nee er staat geen nederlands op.
sommige verkopers kunnen het er wel voor je op zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Tinydeal kun je die in het Nederlands krijgen voor 184 Dollar.

http://www.tinydeal.com/l...gps-3g-phone-p-90471.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Na vele weken oriënteren toch maar zojuist de Star B94M bij Pandawill gekocht. Benieuwd hoe dit avontuur afloopt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
whackertje schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:03:
[...]

Normaal kan je alle nieuwere Androids in het Nederlands zetten. Gezien die Jelly Bean draait moet dat dus in het NL kunnen ja.
Dan moet die optie wel in de ROM zitten die ze op die Lenovo geplaatst hebben. Kan prima zijn dat ze de Nederlandse taal er niet in plaatsen.
Fresno schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:30:

Wisselt enorm per telefoon. Mijn Neman N1 heeft ook een prima GPS dus op basis daarvan kan ik zeggen dat hij zeer goed is. Echter met dezelfde telefoon zijn er ook genoeg mensen die hem niet aan de praat krijgen. En omdat het resultaat zo wisselend is kan ik de GPS chip gewoon niet goed noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang denkwerk en vergelijken heb ik dan toch gekozen voor de Jiayu G2S in het nadeel van Lenovo en ZTE modellen. Voorwaarde was max 4 inch groot (moet nog in mijn zak passen), 2 simslots en de rest moest ook goed zijn.

Heb het besteld bij Antelife voor de prijs van $160 en gekozen voor Swiss post (15 tot 30 dagen aan $0).
Nu maar hopen dat ik geen douane moet betalen.

Ik vind wel geen lederen cases die erop passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:15

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

heb ik ook besteld, is die van jouw al verzonden?
hier al een week geleden, maar nog geen status veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:00:
Na lang denkwerk en vergelijken heb ik dan toch gekozen voor de Jiayu G2S in het nadeel van Lenovo en ZTE modellen. Voorwaarde was max 4 inch groot (moet nog in mijn zak passen), 2 simslots en de rest moest ook goed zijn.

Heb het besteld bij Antelife voor de prijs van $160 en gekozen voor Swiss post (15 tot 30 dagen aan $0).
Nu maar hopen dat ik geen douane moet betalen.

Ik vind wel geen lederen cases die erop passen.
sander817 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:11:
heb ik ook besteld, is die van jouw al verzonden?
hier al een week geleden, maar nog geen status veranderd
Ik heb die ook besteld.
Vorige week woensdag besteld, toen nog even contact gehad en er een extra silicone case bij gekregen. Vrijdag kreeg ik een tracking number (van DHL), deze werkt echter nog steeds niet op de DHL website (waarvoor je via de mail een linkje krijgt). Weet iemand of ik de code ergens anders in kan vullen?

Edit: Ze hebben trouwens op dit moment 'May Day Holiday' oid. Van 29 april tm 1 mei, althans dat is wat de medewerker van Antelife aangaf.
Ze gaven daarbij ook aan dat ze hem deze week (als het goed is) zullen versturen... Dat in combinatie met DHL levering in max 2 weken, dus ik verwacht hem in de loop van mei ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Smobbo op 01-05-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wacht lekker op de Xiaocai G6 :) Mijn Newman N1 geupdate naar Lewa OS 4.1 en dat werkt prima. Nu is met 4.1 een update naar 4.2 niet direct nodig, al zou het wel leuk zijn. Nu is het vooral wachten op een nieuwe telefoon die mijn interesse wekt. Dat is of Oppo met een dual sim telefoon, puur vanwege de support die Oppo geeft, of het is de Xiaocai G6 omdat er al diverse custom roms zijn en de telefoon dual boot heeft wat leuk spelen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik ben al heel lang op Pandawill aan het kijken voor een chinese smarphone, en de daily deal van vandaag heb ik toch maar genomen. De CDS N7102, beetje om aan te voelen hoe het allemaal gaat en misschien ooit een wat meer high end chinese toestel in gebruik nemen.

Heb nog steeds wel het gevoel dat het allemaal toch net niet is. Ook met de duurdere modellen.
Behalve Huawei en ZTE en een aantal exoten is het meeste toch aardig wat copy/pasta werk, zowel hardware als software.
Maar ben benieuwd we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
FlyEragon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:19:
Ik ben al heel lang op Pandawill aan het kijken voor een chinese smarphone, en de daily deal van vandaag heb ik toch maar genomen. De CDS N7102, beetje om aan te voelen hoe het allemaal gaat en misschien ooit een wat meer high end chinese toestel in gebruik nemen.

Heb nog steeds wel het gevoel dat het allemaal toch net niet is. Ook met de duurdere modellen.
Behalve Huawei en ZTE en een aantal exoten is het meeste toch aardig wat copy/pasta werk, zowel hardware als software.
Maar ben benieuwd we gaan het zien :)
Ik denk dat je hier waarschijnlijk ook niet mega enthousiast van wordt ;)
- Lage resolutie bij groot scherm
- Trage dualcore
- weinig RAM
- oude(re) versie van Android
- lage resolutie camera
- Duidelijke kloon (categorie slecht copy-paste werk)
- Geen 3G (twijfel ik even over)?

Maarja, voor 90$ kan je je er ook geen buil aan vallen ;)

Wat ik bedoel te zeggen met de opsomming is iets wat me wel vaker opvalt, maar dan in het algemeen met smartphones. Mensen die twijfelen of ze een smartphone handig vinden kopen vaak een budget toestel die vervolgens tegenvalt (logisch, ze verwachten een Galaxy S3 en kopen een kruidvat telefoon...)

Dus, wees je er bewust van dat je nu een low/mid end chinees koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
Nog steeds, het lijken mij vergelijkbare specs van bvb. een HTC Desire HD (buiten het grotere scherm). En die vangt tweedehands nog altijd rond de €125.

Dan is een nieuwe vergelijkbare telefoon voor €70 wel redelijk natuurlijk.

Edit: Zelf denk ik eraan om ook een Star B94M (de quadcore) te kopen. Ik wacht nog even op de ervaringen van users hier die hem in de voorbije weken hebben besteld.

[ Voor 26% gewijzigd door demichiel op 01-05-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Desire HD had wel meer RAM geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Smobbo schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:43:
[...]
..

- Geen 3G (twijfel ik even over)?

Maarja, voor 90$ kan je je er ook geen buil aan val

Wat ik bedoel te zeggen met de opsomming is iets wat me wel vaker opvalt, maar dan in het algemeen met smartphones. Mensen die twijfelen of ze een smartphone handig vinden kopen vaak een budget toestel die vervolgens tegenvalt (logisch, ze verwachten een Galaxy S3 en kopen een kruidvat telefoon...)

Dus, wees je er bewust van dat je nu een low/mid end chinees koopt ;)
Ja, dat zeker. Het is ook meer een soort van voorproefje, kijken hoe snel alles gaat. Heb nu een Desire X en een Huawei W1 om mee te spelen, deze kan er ook bij.

Geen 3G zou trouwens wel een grote minpunt zijn, heb ik eerlijk gezegd ook niet naar gekeken. Dacht dat het vrijwel standaard was. Zo slecht zijn de specs namelijk niet. Beetje mid range van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Specs zijn op het niveau van ruim 2 jaar geleden, waarom zou je een twee jaar oud toestel kopen als je voor 50 euro meer gewoon een modern toestel hebt waarbij je niet tegen gebreken aan loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Laatst online: 04-07-2023
OnlyRinaldo schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:10:

Waar is het umi logo dat linksboven op de gsm hoort te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou me telefoontje is binnen hoor, deze dus:
http://www.buyincoins.com...-phone-product-26062.html
(Link werkt volgens mij niet, kan em ook niet meer vinden op boyincoins.) :?

Goedkoop dingetje, moest alleen toch nog 20 eurotjes bij betalen, kom dus uit op een ruime 80 euro en dat istie zeker wel waard!

Helemaal happy postnl aan de deur, doosje uitgepakt:
- de telefoon
- 2 accu's(niet opgerekend)
- headphone
- hoesje(ook niet opgerekend)
- usb kabel
- (usb)oplader (wel us maar had nog verloopje liggen)
- wat chinese boekjes

Op het doosje en de boekjes staat trouwens MI-ONE plus, duidelijk dus een cloontje daarvan.

De telefoon zelf heel mooi clean ding, dat het mogelijk is voor zo weinig geld.
Het enige wat erop staat is ''8mp'' bij de camera, en achterop onderaan staat: DUAL CORE1.5 GHz | RAM1GB

Als ik bij instellingen kijk staat er dual core 1.7ghz
Iemand een goed progje/app om te checken wat nu de ''echte'' hardware is?
Telefoon werkt lekker snel, eens even kijken hoe ik het ding ga rooten etc.
Ook fijn dat de telefoon gelijk op engels stond ingesteld.

Een minpuntje is dat er links onder aan de voorkant, een soort van bubbeltje onder het glas zit.
Is niet voelbaar en denk ik een productiefoutje ofzo? ga em ervoor ook niet terugsturen, heb er geen last van verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 07:52
Al een tijdje aan het mee lezen en zie een aantal mensen praten over de jiayu g2s. Zijn er mensen die deze telefoon gebruiken met het vodafone netwerk?

Ik heb namelijk de volgende situatie:
- T-mobile simkaart waarop ik en abbonement heb incl internet
- Vodafone prepaid kaartje + 950 mb gratis voor de 1e maand.

Met mijn t-mobile kaartje heb ik in beide sim-sloten internet. In het bovenste slot heb ik ook hspda(?) verbinding. In het onderste slot alleen 2g

Nu wil ik het vodafone kaartje ook gebruiken voor internet toegang, alleen krijg ik geen verbinding. Als ik het kaartje in de onderste sim-slot stop dan kan ik niet eens een apn selecteren, In de bovenste wel, maar een verbinding is niet mogelijk.

Wat heb ik geprobeerd:
- jiayu rom welke op telefoon zat
- miui rom van http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g2s-13/
- lewa rom van http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g2s-3/

met alle 3 de roms is het mij niet gelukt om via vodafone het internet op te gaan. De sim kaart werkt wel want in een htc desire werkt hij meteen!

Mijn directe vraag is, kan deze telefoon op het vodafone netwerk werken? Of ondersteund het modem van de g2s dit netwerk niet?

Mensen met tips? b.v. door mobileuncle instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:23:
Nou me telefoontje is binnen hoor, deze dus:
http://www.buyincoins.com...-phone-product-26062.html
(Link werkt volgens mij niet, kan em ook niet meer vinden op boyincoins.) :?

Goedkoop dingetje, moest alleen toch nog 20 eurotjes bij betalen, kom dus uit op een ruime 80 euro en dat istie zeker wel waard!
Wat het met swisspost of china post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:38:
[...]

Wat het met swisspost of china post?
China post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

WoKo schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:37:
Al een tijdje aan het mee lezen en zie een aantal mensen praten over de jiayu g2s. Zijn er mensen die deze telefoon gebruiken met het vodafone netwerk?

[...]

Mijn directe vraag is, kan deze telefoon op het vodafone netwerk werken? Of ondersteund het modem van de g2s dit netwerk niet?

Mensen met tips? b.v. door mobileuncle instellingen?
Geen direct antwoord, maar heb je de APN-instellingen voor Vodafone al gecontroleerd (als de SIM in het eerste slot zit)? Ik heb zelf een Jiayu G3 en moest wat veranderen in de APN-instellingen toen ik m'n SIM van m'n HTC Desire naar m'n G3 verhuisde (ik meen me te herinneren dat ik de 'Authentication type' moest veranderen naar 'PAP').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
jeroen__online schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:49:
[...]

Geen direct antwoord, maar heb je de APN-instellingen voor Vodafone al gecontroleerd (als de SIM in het eerste slot zit)? Ik heb zelf een Jiayu G3 en moest wat veranderen in de APN-instellingen toen ik m'n SIM van m'n HTC Desire naar m'n G3 verhuisde (ik meen me te herinneren dat ik de 'Authentication type' moest veranderen naar 'PAP').
Ik heb de volgende APN instellingen gebruikt:
- Naam: Vodafone NL
- APN: live.vodafone.com of voor zakelijk: office.vodafone.nl of web.vodafone.nl
- Proxy: 192.168.251.150
- Poort: 8799
- Gebruikersnaam: vodafone
- Wachtwoord: vodafone
- Server: niet ingesteld
- MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
- MMS proxy: 192.168.251.150
- MMS poort: 8799
- MCC: 204
- MNC: 04
- Verificatietype: PAP
- Type toegangspunt: leeg laten (dus verwijderen en leegmaken als iets instaat)
- APN-protocol: IPv4
- APN-inschakelen/uitschakelen:APN ingeschakeld
- Drager: niet opgeven

bron: http://www.androidworld.n...orial:APN+lijst+Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:18

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

WoKo schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:56:
[...]
Voor mijn dataverbinding op een SGS1 (met Hollands Nieuwe) had ik ook settings nodig die enigzins afwijken van de std.

MNC = 07 <= als je daar een foutieve waarde invult, dan wordt je profiel niet eens actief :X
Type = default <= dit deet het hem bij mij ;)

En national data roaming vanwege het feit dat ik via het vodafone netwerk moet connecten met hollandse nieuwe, maar dat zou voor jou niet moeten uitmaken.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51
Ik zou voor de bron Vodafone zelf kiezen, bv. met dit toestel als leidraad: http://startup.vodafone.nl/startup/samsung-galaxy-s-iii/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

WoKo schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:56:
[...]

Ik heb de volgende APN instellingen gebruikt:
- Naam: Vodafone NL
- APN: live.vodafone.com of voor zakelijk: office.vodafone.nl of web.vodafone.nl
- Proxy: 192.168.251.150
- Poort: 8799
- Gebruikersnaam: vodafone
- Wachtwoord: vodafone
- Server: niet ingesteld
- MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
- MMS proxy: 192.168.251.150
- MMS poort: 8799
- Verificatietype: PAP
- APN-protocol: IPv4
- APN-inschakelen/uitschakelen:APN ingeschakeld
- Drager: niet opgeven

Enige verschil met mijn config is de 'Proxy' en 'Poort' (beide niet voor MMS!) die bij mij leeg zijn en bij jou gevuld. Dat ze leeg moeten zijn volgt ook uit de linkt die bas-r post, wellicht is dat het euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
De settings van vodafone S3 gevolgd en het werkt. De clue zit hem in geen proxy etc gebruiken en het type toegangspunt op "default"

Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartheijt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 18:33
Momenteel heb ik een Zopo Zp900 5.3" met een MTK6577 dual-core met 1gb Ram, 4gb Rom, een QHD scherm en 5300MAh 2300 MAh accu. Verder nog een 8mp camera en 2mp frontfacing, dualsim.

Ik was er best enthousiast over. Scherm is aardig, niet al te beste kijkhoeken, resolutie voldoet net voor een 5.3" scherm. Accu ben ik erg over te spreken. Snelheid van de MTK6577 is aardig, verwacht geen snelheidswonder. Nu de maar, vanaf het begin deed de min toets het niet zo goed , die is er nu dus helemaal mee gestopt. Daarnaast heb ik het gevoel dat de 3g modem/antenne niet helemaal goed functioneert van tijd tot tijd. Ik heb geprobeerd een nieuwe Rom te flashen maar ik blijf problemen houden met de drivers van de telefoon op mijn computer waardoor SP flashtool niet werkt. Ik vermoed namelijk dat het een softwarematig probleem is. Kortom ik ben alweer met een half oogje naar een nieuw toestel aan het kijken.

Mijn oog is gevallen op Telefoons met FHD schermen:

Iocean X7
Zopo Zp980
Zopo C2
Umi X2

De Zopo C2 heeft aliyun OS, wat een linux gebaseerd besturingssysteem is. Echter schijnt de rom van de zopo Zp980 erop geflashed kan worden. dit maakt hem interessant omdat de aanschafprijs iets minder dan $100,- goedkoper is dan de Zopo Zp980.

De Iocean is zo ver ik heb gezocht de goedkoopste FHD telefoon. Hij ziet er ook nog eens goed uit. Heeft iemand dit toestel al? Ben erg benieuwd naar de bevindingen. Daarnaast komt er later dit jaar nog een versie van de X7 uit met een grotere accu en 2gb werkgeheugen meen ik gelezen te hebben.

Gizchina heeft een top 15 van telefoons met FHD schermen gemaakt, misschien interessant om eens te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Nou het is me weer gelukt ..

Hierbij de uitgebreide review van de Jiayu G2s vs G3

http://youtu.be/AE8KYBUIZm0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Laatst online: 25-05 15:38
bartheijt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:10:
De Iocean is zo ver ik heb gezocht de goedkoopste FHD telefoon. Hij ziet er ook nog eens goed uit. Heeft iemand dit toestel al? Ben erg benieuwd naar de bevindingen. Daarnaast komt er later dit jaar nog een versie van de X7 uit met een grotere accu en 2gb werkgeheugen meen ik gelezen te hebben.
topic iocean misschien?

[Ervaringen & Discussie] iOcean/Ou Sheng X7
Pagina: 1 ... 30 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.