De lader die ik bij mijn s5 heb is 5v 1000 mah.
Verwijderd
yep die van mij ook, helaas levert dx.com het met americaanse (platte) stekkerpinnen. dus helaas niet bruikbaar.
grtz Matthieu
grtz Matthieu
Verwijderd
Pandawill leverde US stekker maar met EU extension, dan weer geen hoesje.Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:24:
yep die van mij ook, helaas levert dx.com het met americaanse (platte) stekkerpinnen. dus helaas niet bruikbaar.
grtz Matthieu
Verwijderd
Hoe maak je screenshots??
Oh laat maar ik heb het antwoord al,
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2013 13:00 ]
Wat is het antwoord want mij lukt het nog steeds niet.Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:25:
Hoe maak je screenshots??
Verwijderd
Ja idd, ik wil ook graag het antwoord op de screenshot vraag!!
bovendien, ik wil de youtube app installeren maar playstore zegt
PULID S5
Dit item kan niet worden geïnstalleerd in het land dat voor uw apparaat is geselecteerd.
neem aan dat dah china was want in belgie en nederland (deze sim-kaarten zitten erin) heb ik dat probleem nooit erder gehad en op m'n htc was t ook geen probleem.
is dat met rooten op te lossen? zoja hoe? (bedoel niet hoe ik moet rooten, ik kan dat wel vinden, maar hoe ik t moet oplossen als eenmaal geroot)
grtz Matthieu
bovendien, ik wil de youtube app installeren maar playstore zegt
PULID S5
Dit item kan niet worden geïnstalleerd in het land dat voor uw apparaat is geselecteerd.
neem aan dat dah china was want in belgie en nederland (deze sim-kaarten zitten erin) heb ik dat probleem nooit erder gehad en op m'n htc was t ook geen probleem.
is dat met rooten op te lossen? zoja hoe? (bedoel niet hoe ik moet rooten, ik kan dat wel vinden, maar hoe ik t moet oplossen als eenmaal geroot)
grtz Matthieu
Power(aan/uit knop) + volume down knop tegelijk inhouden.klaasf schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:21:
[...]
Wat is het antwoord want mij lukt het nog steeds niet.
Ik heb mijn start S5 via merimobiles besteld en inmiddels ongeveer een maand in gebruik. Tot gisteren ging het bellen prima (ik heb er nog niet zo heel veel mee gebeld en nog geen lange gesprekken) echter gisteren had ik ongeveer hetzelfde probleem als je beschrijft: De persoon met wie ik in gesprek ben hoort mij niet. In de eerste minuut of 2 ging het goed, daarna hoorde de persoon aan de andere kant slechts gekraak o.i.d. Ik werd 3 keer terug gebeld en steeds gebeurde dit. Het ophangen was idd ook raar, maar kan zijn dat ik iets verkeerd deed (Nadat ik ophing bleef ik de andere persoon horen). Nadat het 3 of 4 keer misging telkens na enkele minuten gesprek heb ik de simkaart in een oud toestel gedrukt en daarmee gebeld. Dat ging prima waardoor ik het sterke vermoeden kreeg dat er iets is met de Star S5. Overigens had ik de SIM kaart in het 2e simslot zitten ('t is geen microsim). Oh ja ik ik heb de butterfly ROM erop gezet, daar zou het ook nog aan kunnen liggen wellicht.Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 17:32:
Ik heb een star s5 besteld op dx.com.
De telefoon werkt prima, maar..
Wanneer ik bel of gebeld wordt doet de telefoon het soms niet, als ik heb opnieuw opstart dan doet die het weer. De persoon met wie ik een gesprek heb hoort mij niet. Maar de microfoon doet het gewoon prima.
En als ik dan wil ophangen blijft soms ook het scherm zwart, en wanneer de andere persoon ophangt verlicht het scherm weer.
Weet iemand waardoor dit komt??
Alvast bedankt.
Ik hoop niet dat het toestel defect is en terug moet naar china:(
Mocht iemand dit ook hebben en een oplossing daarvoor dan graag bericht:)
Het toestel bevalt me verder goed op een paar punten na:
- GPS fix duurt erg lang ondanks dat ik AGPS, EPO etc heb aan staan en de diverse patches hiervoor heb geinstalleerd.
- Bereik van Wifi valt erg tegen, zag vandaag dat het zou kunnen helpen de Wifi-optimalisatie in de settings uit te schakelen, ben dit nu aan het proberen.
- gevoeligheid van de lightsensor. Er zit een cm36283 lightsensor in die normaalgesproken waarden tussen 0 en 10.000 lux kan meten met een resolutie van 1 lux. Mijn waarde komt echter nooit onder de 800 uit waardoor de automatische helderheids instelling te fel is als de omgeving donkerder is. Steeds heen en weer switchen tussen automatische en handmatige instellingen is ook niet handig. Heeft iemand anders dit ook? (De sensorwaarde kan je met diverse apps controleren). Ik ben benieuwd of anderen bij een donkere omgeving een waarde lager dan 800 krijgen).
Verder nog iets raars, ik heb het de Star S5 bij merimobiles besteld, ging prima en werd na ongeveer 2 weken zonder extra kosten bezorgd. 2 accu's zaten er standaard bij. Alles was netjes origineel verpakt en zag er nieuw en onaangeroerd uit. Na het opstarten bleek echter dat de telefoon al was gebruikt. In de contactlist stonden een aantal adressen vermeld en tevens trof ik een stuk of 4 foto's aan die in een chinese (huis)kamer leken te zijn gemaakt inclusief een foto van eeen kind achter een PC. Ik ging er maar even vanuit dat ze het toestel voor verzending hebben getest.... Maar nu ik het gsm bel probleem tegen kom vraag ik me af of ik een toestel heb gekregen die misschien al problemen had en reeds eerder was vervangen. Zijn er meer mensen die een toestel hebben ontvangen waar foto's en contacten op stonden? Is dit normaal?
[ Voor 8% gewijzigd door thingz op 07-07-2013 16:34 ]
Ik herken de wifi problemen. Mijn wifi valt buiten in de tuin al weg. Waar een andere telefoon het prima doet.thingz schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:45:
[...]
Ik heb mijn start S5 via merimobiles besteld en inmiddels ongeveer een maand in gebruik. Tot gisteren ging het bellen prima (ik heb er nog niet zo heel veel mee gebeld en nog geen lange gesprekken) echter gisteren had ik ongeveer hetzelfde probleem als je beschrijft: De persoon met wie ik in gesprek ben hoort mij niet. In de eerste minuut of 2 ging het goed, daarna hoorde de persoon aan de andere kant slechts gekraak o.i.d. Ik werd 3 keer terug gebeld en steeds gebeurde dit. Het ophangen was idd ook raar, maar kan zijn dat ik iets verkeerd deed (Nadat ik ophing bleef ik de andere persoon horen). Nadat het 3 of 4 keer misging telkens na enkele minuten gesprek heb ik de simkaart in een oud toestel gedrukt en daarmee gebeld. Dat ging prima waardoor ik het sterke vermoeden kreeg dat er iets is met de Star S5. Overigens had ik de SIM kaart in het 2e simslot zitten ('t is geen microsim). Oh ja ik ik heb de butterfly ROM erop gezet, daar zou het ook nog aan kunnen liggen wellicht.
Ik hoop niet dat het toestel defect is en terug moet naar china:(
Mocht iemand dit ook hebben en een oplossing daarvoor dan graag bericht:)
Het toestel bevalt me verder goed op een paar punten na:
- GPS fix duurt erg lang ondanks dat ik AGPS, EPO etc heb aan staan en de diverse patches hiervoor heb geinstalleerd.
- Bereik van Wifi valt erg tegen, zag vandaag dat het zou kunnen helpen de Wifi-optimalisatie in de settings uit te schakelen, ben dit nu aan het proberen.
- gevoeligheid van de lightsensor. Er zit een cm36283 lightsensor in die normaalgesproken waarden tussen 0 en 10.000 lux kan meten met een resolutie van 1 lux. Mijn waarde komt echter nooit onder de 800 uit waardoor de automatische helderheids instelling te fel is als de omgeving donkerder is. Steeds heen en weer switchen tussen automatische en handmatige instellingen is ook niet handig. Heeft iemand anders dit ook? (De sensorwaarde kan je met diverse apps controleren). Ik ben benieuwd of anderen bij een donkere omgeving een waarde lager dan 800 krijgen).
Verder nog iets raars, ik heb het de Star S5 bij merimobiles besteld, ging prima en werd na ongeveer 2 weken zonder extra kosten bezorgd. 2 accu's zaten er standaard bij. Alles was netjes origineel verpakt en zag er nieuw en onaangeroerd uit. Na het opstarten bleek echter dat de telefoon al was gebruikt. In de contactlist stonden een aantal adressen vermeld en tevens trof ik een stuk of 4 foto's aan die in een chinese (huis)kamer leken te zijn gemaakt inclusief een foto van eeen kind achter een PC. Ik ging er maar even vanuit dat ze het toestel voor verzending hebben getest.... Maar nu ik het gsm bel probleem tegen kom vraag ik me af of ik een toestel heb gekregen die misschien al problemen had en reeds eerder was vervangen. Zijn er meer mensen die een toestel hebben ontvangen waar foto's en contacten op stonden? Is dit normaal?
Waar kan je die wifi settings aanpassen ?
Kun je eens de app "wifi analyzer" installeren uit Google play en kijken of er een accespoint genaamd: nvram bij staat?Marsjee schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:33:
[...]
Ik herken de wifi problemen. Mijn wifi valt buiten in de tuin al weg. Waar een andere telefoon het prima doet.
Dat geen-wifi-in-de-tuin had ik dus ook. Via menu, systeeminstellingen en dan wifi kom je op de wifi pagina, daar kun je via de menuknop geavanceerd klikken. Op die pagina staat Wifi-optimalisatie. Als je die uitzet is het wifi bereik wat beterMarsjee schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:33:
[...]
Ik herken de wifi problemen. Mijn wifi valt buiten in de tuin al weg. Waar een andere telefoon het prima doet.
Edit: ik heb een andere manier gevonden om het bereik veel beter te krijgen ook met Wifi-optimalisatie aan!
een stukje aluminium folie over de wifi antenne plakken:

Dit werkt erg goed, uitgetest nadat ik dit filmpje vond (met uitleg over deze fix en tevens een gps fix via engineer mode): YouTube: How to fix GPS and Wi-Fi on Star S5 / MIZ Z2 Android phones
[ Voor 33% gewijzigd door thingz op 09-07-2013 11:15 ]
Ziet er interessant uit, ik moet zeggen ik heb nu ook al een goed bereik ( beter dan de Galaxy s3) maar de moeite waard om het te proberen.
net ook een Star X920 besteld, kijk er wel naar uit aangezien ik in Schotland woon maar regelmatig terug naar België kom om familie te bezoeken, dus lijkt me dat wel ideaal.
Ik vind overal tegenstrijdige informatie, kan er iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de star s4 , star s5 , star n920E en star x920 ?
Of is het enkel de batterij en de afmetingen van het toestel?
Of is het enkel de batterij en de afmetingen van het toestel?
kan er mij iemand vertellen welk formaat van sim kaarten er in de x920 moeten?
1 micro en 1 normale.boosterbosch schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:33:
kan er mij iemand vertellen welk formaat van sim kaarten er in de x920 moeten?
Helaas klopt deze info niet volledig; aangezien Boosterbosch info vraagt ivm X920 en niet S5 ;-)
Dit is voor de S5, voor de X920 zijn het beide normale sim's...
[ Voor 21% gewijzigd door bntjah op 12-07-2013 14:03 . Reden: Wat makkelijker te lezen na edit ]
K49 '17
ha, ok bedankt!bntjah schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:02:
[...]
Helaas klopt deze info niet volledig; aangezien Boosterbosch info vraagt ivm X920 en niet S5 ;-)
Dit is voor de S5, voor de X920 zijn het beide normale sim's...
heb net de X920 gekocht dus even afwachten tot het toestel er is, maar afgaande op reviews op youtube en commentaar hier lijkt me een leuk toestel voor weinig geld.
Ik heb nu een X920 toch al enige tijd in gebruik en so far alles goed :-) werkt zoals het hoort en super snel...
Tot hier toe maar 2 kleine nadeeltjes: Berichten gestopt komt vaak voor maar werkt gewoon en dat ie slecht tegen een val kan maar dat zijn twee die mij beetje storen maar leer je mee leven na enige tijd :-)
Tot hier toe maar 2 kleine nadeeltjes: Berichten gestopt komt vaak voor maar werkt gewoon en dat ie slecht tegen een val kan maar dat zijn twee die mij beetje storen maar leer je mee leven na enige tijd :-)
K49 '17
Zijn deze "namaak" toestellen niet illegaal? Kunnen ze in beslag genomen worden aan de grens, omdat ze sterke gelijkenissen vertonen met bv de htc x920?
Zolang de naam van het merk er maar niet opstaat, is er niets aan de hand.
Ik kan bevestigen dat het stukje aluminium folie werkt.
In mijn tuin had ik eerst 1 streepje bereik, na het bevestigen 3 streepjes bereik.
In mijn tuin had ik eerst 1 streepje bereik, na het bevestigen 3 streepjes bereik.
iemand een idee of een originele HTC Butterfly batterij zal passen in de X920?
Ik ben van plan een uitgebreide review te schrijven over dit toestel wanneer het aankomt, weliswaar in het engels, is er interesse hier van mensen om hier een kopietje te posten?
Zoiets is altijd welkom denk ik. Ik heb hier in het forum ook al wat ervaringen gezet.
klein problem dat ik heb met de x920:
gebruik op dit moment maar 1 sim, Orange (UK) sim, en volgens android ben ik aan het roamen terwijl ik dat absoluut niet ben.
heeft er nog iemand dit probleem
gebruik op dit moment maar 1 sim, Orange (UK) sim, en volgens android ben ik aan het roamen terwijl ik dat absoluut niet ben.
Je gebruikt niet toevallig het netwerk van T-Mobile UK? Dan is het verklaarbaar.boosterbosch schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:49:
klein problem dat ik heb met de x920:
T-Mobile en Orange zijn 1 network nu (EE) dus dat is het misschien.Momus schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:14:
[...]
Je gebruikt niet toevallig het netwerk van T-Mobile UK? Dan is het verklaarbaar.
Maar abbo's zijn nog steeds gescheiden tussen Orange, EE & T-Mobile, maar je gebruikt allemaal het ene network, namelijk EE.
Zijn 1 maatschappij, waarschijnlijk niet hetzelfde netwerk.boosterbosch schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:22:
[...]
T-Mobile en Orange zijn 1 network nu (EE) dus dat is het misschien.
Maar abbo's zijn nog steeds gescheiden tussen Orange, EE & T-Mobile, maar je gebruikt allemaal het ene network, namelijk EE.
Ah, dat laatste verklaart het dus. Abo bij Orange, op het EE netwerk. Dus roaming.
[ Voor 10% gewijzigd door Momus op 18-07-2013 17:30 ]
Ik heb nu de telefoon binnen, en hij bevalt goed.
alleen ik vraag me af laad die bij jullie ook traag op?? ik heb het gevoel dat me ipod veel sneller oplade
edit :
kom ik net terug om te kijken. is die nog steeds even vol..... via usb aan de pc aan gesloten. wifi uit. ect
en. die EU lader zit niet helemaal goed vast in die USA lader?
alleen ik vraag me af laad die bij jullie ook traag op?? ik heb het gevoel dat me ipod veel sneller oplade
edit :
kom ik net terug om te kijken. is die nog steeds even vol..... via usb aan de pc aan gesloten. wifi uit. ect
en. die EU lader zit niet helemaal goed vast in die USA lader?
[ Voor 37% gewijzigd door rayhvh op 18-07-2013 20:58 ]
Verwijderd
Accu er even uit halen, daarna opnieuw erin zetten, opladen zonder telefoon aan te zetten, misschie ndat dat helpt.
Anders andere accu proberen?
Anders andere accu proberen?
hij laad nu op.
duurde even maar zat toen 100%
was wel na enkele minuten weer 96%
edit:
JESUS wat ben ik ook een .. idioot.
ik ging ff die wifi "opvoere" omdat die gewoon weg kut was / is
luister ik niet goed naar het filmpje. en dacht ik. OWW die antenne zit onder dat zwarte spul.
helft van dat zwarte spul eraf getroken.... fuck...
maarja. folie er over heen gedaan. en de 2de keer kreeg ik betere resultaaten.. ze verschillen onwijs er van 34 mbs tot 1 mbs.
op een 40 mbs connectie.
...
pff
Accu nu op 89%..? heb ik dit weer of hoort dit zo kut
die andere accu er maar eens in gedouwt. begon op 55%.
na paar min op 54%.. ? wtf?
Zoveelste edit:
nu staat die op usb aangesloten.. loopt die nog heel langzaam leeg.
dit word denk een andere telefoon
duurde even maar zat toen 100%
was wel na enkele minuten weer 96%
edit:
JESUS wat ben ik ook een .. idioot.
ik ging ff die wifi "opvoere" omdat die gewoon weg kut was / is
luister ik niet goed naar het filmpje. en dacht ik. OWW die antenne zit onder dat zwarte spul.
helft van dat zwarte spul eraf getroken.... fuck...
maarja. folie er over heen gedaan. en de 2de keer kreeg ik betere resultaaten.. ze verschillen onwijs er van 34 mbs tot 1 mbs.
op een 40 mbs connectie.
...
pff
Accu nu op 89%..? heb ik dit weer of hoort dit zo kut
die andere accu er maar eens in gedouwt. begon op 55%.
na paar min op 54%.. ? wtf?
Zoveelste edit:
nu staat die op usb aangesloten.. loopt die nog heel langzaam leeg.
dit word denk een andere telefoon
[ Voor 91% gewijzigd door rayhvh op 19-07-2013 01:11 ]
Heb je de 2de batterij al geprobeerd?
Ik heb geen problemen met mijn batterij.
Die laad ik om de 2 dagen op, soms om de dag als ik hem veel gebruik.
Wifi staat bijna altijd aan, heb alleen in de engineering mode de chanels veranderd en de optie voor eco mode uitgezet.
Wifi staat bijna altijd aan, heb alleen in de engineering mode de chanels veranderd en de optie voor eco mode uitgezet.
ja allebij de batterije doen hetzelfdeRobbertDs1 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 08:00:
Heb je de 2de batterij al geprobeerd?
heb op dit moment ook het idee dat als ik eender welke andere lader of via USB poort oplaad, mijn toestel niet oplaad, enkel via de meegeleverde lader lijkt het toestel op te laden.
en hoelang doen jullie met een accu?boosterbosch schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:30:
[...]
heb op dit moment ook het idee dat als ik eender welke andere lader of via USB poort oplaad, mijn toestel niet oplaad, enkel via de meegeleverde lader lijkt het toestel op te laden.
en hoeveel gebruik je je telefoon dan
de mijne is nu 74% geladen. na 7½ uur gebruik.
waarvan ik 1 X 21 minuten een filmpje gekeken heb,
en heel af en toe een berichtje stuur. via wapp
[ Voor 16% gewijzigd door rayhvh op 19-07-2013 13:17 ]
Lijkt mij zeer netjes.rayhvh schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:15:
[...]
en hoelang doen jullie met een accu?
en hoeveel gebruik je je telefoon dan
de mijne is nu 74% geladen. na 7½ uur gebruik.
waarvan ik 1 X 21 minuten een filmpje gekeken heb,
en heel af en toe een berichtje stuur. via wapp
2 Dagen haal ik wel als ik hem niet te veel gebruik, 1 dag red ik altijd wel. heb een star x920 8GB met 2 2020mA accu's die beide prima werken.wifi en data staan altijd aan, heb wel LBE security master er op staan met de batterij mode op best saving mode. Heb de tel nu zo'n 2 en halve maand in gebruik en nog geen problemen gehad, GPS werkt goed wifi is prima vind alleen het geluid wat zacht.
Verwijderd
Merk wel dat er veel accu's meegeleverd worden die niet helemaal goed zijn.
Dat is wel jammer, grootste gok lijkt dat als je zo'n telefoon koopt of je er wel goede accu's bij krijgt, dat sommigen nauwelijks opladen maar wel snel leeglopen heb ik vaak gezien en zelf ook gehad.
Dat is wel jammer, grootste gok lijkt dat als je zo'n telefoon koopt of je er wel goede accu's bij krijgt, dat sommigen nauwelijks opladen maar wel snel leeglopen heb ik vaak gezien en zelf ook gehad.
Je zou bijna adviseren om geen star s5 meer te kopen
ik heb nu na 1 dag met weinig tot normaal gebruik (gok ik?)
nog 40 % accu over.
valt dus nog wel te doen.
hoe zit het met jullie als jullie task manager ofzo openen.
en je sluit daarmee alle apps die open staan.
dan houd ik 295 MB ram over?
die 677 MB zal wel door de telefoon zelf nodig zijn?? bij jullie hetzelfde?
nog 40 % accu over.
valt dus nog wel te doen.
hoe zit het met jullie als jullie task manager ofzo openen.
en je sluit daarmee alle apps die open staan.
dan houd ik 295 MB ram over?
die 677 MB zal wel door de telefoon zelf nodig zijn?? bij jullie hetzelfde?
Zie dat er een nieuwe ROM is voor m,n Star x920, zal eens kijken of ie goed werkt.
http://www.needrom.com/mobile/star-x920-2/
Edit : helaas ROM werkt niet Tel start niet op, alle versies boven de ROM 6 Official Update 20130423_e2001_v89_zlh_hd werken niet bij mij. heb met CMD backup weer terug gezet
en alles werkt weer.
http://www.needrom.com/mobile/star-x920-2/
Edit : helaas ROM werkt niet Tel start niet op, alle versies boven de ROM 6 Official Update 20130423_e2001_v89_zlh_hd werken niet bij mij. heb met CMD backup weer terug gezet
en alles werkt weer.
[ Voor 45% gewijzigd door dirk38 op 20-07-2013 10:41 ]
40% heb ik meestal ook wel over na 1 dag normaal gebruik.
Maarja wat is normaal gebruik tegenwoordig.
Ik hou zelg rond de 370 mb over, gebruik is de app clean master of turbo booster.
Dirk weet je zeker dat je de star x920 hebt, er zijn uber veel x920 in omloop.
Maarja wat is normaal gebruik tegenwoordig.
Ik hou zelg rond de 370 mb over, gebruik is de app clean master of turbo booster.
Dirk weet je zeker dat je de star x920 hebt, er zijn uber veel x920 in omloop.
Pffoe... al mijn wifi problemen opgelost door 1 stukje alu folie..thingz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:23:
[...]
Dat geen-wifi-in-de-tuin had ik dus ook. Via menu, systeeminstellingen en dan wifi kom je op de wifi pagina, daar kun je via de menuknop geavanceerd klikken. Op die pagina staat Wifi-optimalisatie. Als je die uitzet is het wifi bereik wat beter
Edit: ik heb een andere manier gevonden om het bereik veel beter te krijgen ook met Wifi-optimalisatie aan!
een stukje aluminium folie over de wifi antenne plakken:
[afbeelding]
Dit werkt erg goed, uitgetest nadat ik dit filmpje vond (met uitleg over deze fix en tevens een gps fix via engineer mode): YouTube: How to fix GPS and Wi-Fi on Star S5 / MIZ Z2 Android phones
Verwijderd
Ik heb dit topic al geheel doorgelezen, echter heb ik nog steeds de grootste problemen met mijn 3G verbinding. Ontzettend vervelend, toen ik deze telefoon net gebruikte leek er niks aan de hand, naast dat de verbinding wat traag was, echter nu lijkt het een grote ramp te zijn.
Mijn instellingen zijn als volgt:
Naam: Vodafone NL
APN: live.vodafone.com
APN-type: Default, supl, mms
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS-proxy:192.168.251.150
MMS-poort: 8799
MCC: 204
MNC: 04
verificatietype: PAP
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
APNinschakelen/uitschakelen: aangevinkt
Drager: Niet opgegeven
Volgens mij zijn dit de juiste instellingen, ik heb de telefoon nog niet geroot o.i.d. en draai dus de originele firmware.
Mijn instellingen zijn als volgt:
Naam: Vodafone NL
APN: live.vodafone.com
APN-type: Default, supl, mms
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS-proxy:192.168.251.150
MMS-poort: 8799
MCC: 204
MNC: 04
verificatietype: PAP
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
APNinschakelen/uitschakelen: aangevinkt
Drager: Niet opgegeven
Volgens mij zijn dit de juiste instellingen, ik heb de telefoon nog niet geroot o.i.d. en draai dus de originele firmware.
Mijn internet viel in het begin af en toe weg.
Achter af bleken er bij mijn nog 2 bestaande apn's te staan, waarmee die verbinding wou maken.
Nadat ik deze verwijderd/veranderd had was het bij mijn opgelost.
Staat je 3G services op automatisch ?
Achter af bleken er bij mijn nog 2 bestaande apn's te staan, waarmee die verbinding wou maken.
Verwijderd
Ik heb Vodafone NL en Vodafone MMS Business bij mijn APN's staan, het weggooien van Vodafone MMS Business lukt me niet, weet niet of dit mee speelt.Cosmo_nl schreef op zondag 21 juli 2013 @ 15:55:
Mijn internet viel in het begin af en toe weg.
Verder staat bij 3G-service GSM-UMTS-netwerkvoorkeuren: GSM/WCDMA (automatische modulus).
Er wordt ook telkens geswitched bij mijn verbindings-balkje tussen 3G en H+.
Vervelend is dat er eerst geen probleem was met mijn verbinding, en nu is er compleet geen gegevensoverdracht met 3G mogelijk. Wellicht iets met Vodafone?
Even een edit/update:
Ik ben zelf een leek op het gebied van elektronica, echter kan ik redelijk wat met Google en daardoor vond ik het volgende op een vodafone-forum:
--------------
Allen:
Ik heb het probleem inmiddels opgelost en na al jullie behulpzaamheid (waarvoor dank) even een berichtje over de oplossing. Beetje technisch verhaal, maar toch:
Vodafone NL gebruikt PPP protocol en de handset moet dit protocol met de Vodafone username/password authenticeren. Deze handset gebruikte niet de juiste username/password voor PPP (ik veronderstel dat de username/password uit de APN gecopieerd hadden moeten worden). Ik heb met root access in een PPP configuratiebestandje de username/password aangepast en ... floep! internet werkt.
Overigens gebruiken niet alle Vodafone netwerken PPP. Met een Vodafone UK SIM werkte de Moto prima, zonder deze kunstgrepen.
http://forum.vodafone.nl/...-andere/td-p/20041/page/2
---------------
Nu lijkt mij dit de oplossing, echter zie ik hier in daar wat posts over dat hun toestellen bricks worden. Dit is natuurlijk iets waar ik geen zin in heb. Hoe kan ik specificeren dat mijn telefoon wel geheel overeenkomt met een succesvol-geroot toestel & welke root/flash (geen idee wat het verschil is) lijkt het veiligst. Bij de engineermode kan je zien welke versie je telefoon heeft, mijne is bijvoorbeeld V9, wellicht geeft dat een indicatie van de kans van slagen.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2013 18:03 ]
Sommige grote apps 2 x games van 270 en 350 mb krijg ik maar niet uit me internal storage naar me telefoon of sd kaart gekopieerd......
ook het filmed in de nacht is best wel ruk zeg maar. je ziet niks zolang je de camera niet letterlijk tegen iets aan houd
ook het filmed in de nacht is best wel ruk zeg maar. je ziet niks zolang je de camera niet letterlijk tegen iets aan houd
Deze oplossing is ervoor als je internet helemaal niet werkt. Niet wanneer hij wegvalt.Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 17:21:
[...]
Ik heb Vodafone NL en Vodafone MMS Business bij mijn APN's staan, het weggooien van Vodafone MMS Business lukt me niet, weet niet of dit mee speelt.
Verder staat bij 3G-service GSM-UMTS-netwerkvoorkeuren: GSM/WCDMA (automatische modulus).
Er wordt ook telkens geswitched bij mijn verbindings-balkje tussen 3G en H+.
Vervelend is dat er eerst geen probleem was met mijn verbinding, en nu is er compleet geen gegevensoverdracht met 3G mogelijk. Wellicht iets met Vodafone?
Even een edit/update:
Ik ben zelf een leek op het gebied van elektronica, echter kan ik redelijk wat met Google en daardoor vond ik het volgende op een vodafone-forum:
--------------
Allen:
Ik heb het probleem inmiddels opgelost en na al jullie behulpzaamheid (waarvoor dank) even een berichtje over de oplossing. Beetje technisch verhaal, maar toch:
Vodafone NL gebruikt PPP protocol en de handset moet dit protocol met de Vodafone username/password authenticeren. Deze handset gebruikte niet de juiste username/password voor PPP (ik veronderstel dat de username/password uit de APN gecopieerd hadden moeten worden). Ik heb met root access in een PPP configuratiebestandje de username/password aangepast en ... floep! internet werkt.
Overigens gebruiken niet alle Vodafone netwerken PPP. Met een Vodafone UK SIM werkte de Moto prima, zonder deze kunstgrepen.
http://forum.vodafone.nl/...-andere/td-p/20041/page/2
---------------
Nu lijkt mij dit de oplossing, echter zie ik hier in daar wat posts over dat hun toestellen bricks worden. Dit is natuurlijk iets waar ik geen zin in heb. Hoe kan ik specificeren dat mijn telefoon wel geheel overeenkomt met een succesvol-geroot toestel & welke root/flash (geen idee wat het verschil is) lijkt het veiligst. Bij de engineermode kan je zien welke versie je telefoon heeft, mijne is bijvoorbeeld V9, wellicht geeft dat een indicatie van de kans van slagen.
Huh? Je internal storage is je telefoon...rayhvh schreef op maandag 22 juli 2013 @ 00:00:
Sommige grote apps 2 x games van 270 en 350 mb krijg ik maar niet uit me internal storage naar me telefoon of sd kaart gekopieerd......
En filmen in de nacht met een telefoon is altijd ruk.
Je heb dus dat truukje om de wifi antenne te versterken met alu folie
Nu vroeg ik mijn af; zal dat truukje ook niet met de gps werken door middel van een beetje koperplakband ?
Nu vroeg ik mijn af; zal dat truukje ook niet met de gps werken door middel van een beetje koperplakband ?
Verwijderd
Sinds een paar weken heb ik de star S5 ook in mijn bezit.
Het is een fijn toestel en zeker na de wifi en GPS fix.
Afgelopen week kreeg ik plots een paar dode pixels maar vandaag doet mijn display ineens heel vreemd, heeft iemand dit probleem ook?

Afgelopen week kreeg ik plots een paar dode pixels maar vandaag doet mijn display ineens heel vreemd, heeft iemand dit probleem ook?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 13:45 ]
Daar ben je mooi klaar mee. Gevalletje "retour china" vrees ik.Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:31:
Sinds een paar weken heb ik de star S5 ook in mijn bezit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn Star S5 is momenteel bij de fabriek onderste helft van het touchscreen heeft geen touch meer. Denk dat als ik hem terug heb maar op V&A zet.
Omdat? Je krijgt hem toch 'gemaakt' terug. Was je er niet tevreden over ?wortelsoft schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:41:
Mijn Star S5 is momenteel bij de fabriek onderste helft van het touchscreen heeft geen touch meer. Denk dat als ik hem terug heb maar op V&A zet.
Ik had de telefoon twee weken toen was het scherm al stuk.
Positief:
Snel
Duidelijk scherm
Dual sim
Negatief:
Regelmatig vastlopen diverse android taken o.a. sms
Geen adres boek i.s.m. autoradio
Slechte geluidskwaliteit gesprekken
Lijkt niet erg goed gebouwd
Omdat ik de telefoon ook voor mijn werk gebruik ga ik denk ik toch maar op zoek naar iets waar ik meer vertrouwen in heb.
Positief:
Snel
Duidelijk scherm
Dual sim
Negatief:
Omdat ik de telefoon ook voor mijn werk gebruik ga ik denk ik toch maar op zoek naar iets waar ik meer vertrouwen in heb.
Mijn star is weer gerepareerd en komt weer deze kant op.
Ik moet zeggen dat de service wel goed is.
dat valt me echt mee.
Bestel nu bij 2 webshops in china, en bij beide hebben ze goede aftersales.
Ik moet zeggen dat de service wel goed is.
dat valt me echt mee.
Bestel nu bij 2 webshops in china, en bij beide hebben ze goede aftersales.
Verwijderd
Hoi, even een vraagje. Ik heb problemen met de (auto)focus van m'n achterste camera (12mp), de voorste doet t goed. maar er zitteniet voor niets @ camera's op. nu schijn je daar redelijk want aan te kunnen veranderen maar inheb geen idee hoe..
ik had dus 2 vragen.
1) is dit iets dat bij dit toestel frequent is?
2) weet iemand hoe dit op te lossen.
voor de rest ben ik er super tevreden mee, maar dit is echt wel lastig om eerlijk te zijn.
greetz matthieu
ik had dus 2 vragen.
1) is dit iets dat bij dit toestel frequent is?
2) weet iemand hoe dit op te lossen.
voor de rest ben ik er super tevreden mee, maar dit is echt wel lastig om eerlijk te zijn.
greetz matthieu
Aha oke dan. Ik heb zelf maar van 1 punt last die jij opnoemt, en dat is dat SMS idd crashed. Verder is alles prima bij mij. Een maat van mij gebruikt de telefoon ook i.c.m een bluethoot bellen ding voor in de autowortelsoft schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:13:
Ik had de telefoon twee weken toen was het scherm al stuk.
Positief:
Snel
Duidelijk scherm
Dual sim
Negatief:
Al een andere rom geprobeerd ? Ik draai the butterfly effects op dit moment.
Verwijderd
Ik heb bij DX.com een S5 Butterfly gekocht en succesvol geroot en the butterfly effect erop gezet (dankzij de tips op dit forum !). Ik heb de GSM sinds enkele weken en ben er nog steeds heel tevreden over. Het enige wat soms gebeurt bij een reboot is dat de animatie van de vlinder bij het opstarten zich enkele malen herhaalt. Het opstarten duurt dan iets langer.
Ik heb nu gelezen dat er ook een S5 is met dezelfde specificaties, enkel met een 1500 quadcore processor (ipv 1200 processor). Weet er iemand of deze op dezelfde manier kan worden geroot en of the butterfly effect ook hierop kan worden geplaatst ? (hier een link naar deze gsm : http://dx.com/p/star-s5-m...-and-gps-black-red-231441
Indien ja denk ik ook dit toestel aan te schaffen.
Ik heb nu gelezen dat er ook een S5 is met dezelfde specificaties, enkel met een 1500 quadcore processor (ipv 1200 processor). Weet er iemand of deze op dezelfde manier kan worden geroot en of the butterfly effect ook hierop kan worden geplaatst ? (hier een link naar deze gsm : http://dx.com/p/star-s5-m...-and-gps-black-red-231441
Indien ja denk ik ook dit toestel aan te schaffen.
Ik draaide ook butterfly effect. Misschien had ik een maandag morgen toestel. Ik heb trouwens 1 keer het adres boek gezien daarna nooit meer. Wel zag ik gemiste nummers en gekozen nummers.Marsjee schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 18:25:
[...]
Aha oke dan. Ik heb zelf maar van 1 punt last die jij opnoemt, en dat is dat SMS idd crashed. Verder is alles prima bij mij. Een maat van mij gebruikt de telefoon ook i.c.m een bluethoot bellen ding voor in de autoen die kan prima in zijn adres boek.
Al een andere rom geprobeerd ? Ik draai the butterfly effects op dit moment.
[ Voor 9% gewijzigd door wortelsoft op 03-08-2013 20:59 ]
Er is weer een nieuwe update beschikbaar voor de s5 http://www.needrom.com/mobile/star-s5-2/
(Deze update niet downloaden, geeft problemen)
De nieuwe s5 met 1.5 ghz is de s5+, ik zal het er niet op gokken om hem op de zelfde manier te rooten/flashen.
En als je op internet leest hoeveel mensen problemen hebben met de butterfly effect rom (uberhaupt nog meer met de s5 zelf) zou ik die links laten liggen en de meest recente rom nemen.
(Deze update niet downloaden, geeft problemen)
De nieuwe s5 met 1.5 ghz is de s5+, ik zal het er niet op gokken om hem op de zelfde manier te rooten/flashen.
En als je op internet leest hoeveel mensen problemen hebben met de butterfly effect rom (uberhaupt nog meer met de s5 zelf) zou ik die links laten liggen en de meest recente rom nemen.
[ Voor 13% gewijzigd door Cosmo_nl op 06-08-2013 15:58 ]
Verwijderd
Ik heb een probleem, ik heb de s5.
En ineens doen me onderste knopjes het niet meer, na even doen ze het weer. De volgende dag precies het zelfde maar nu doet ook het onderste deel van me scherm gek, wat moet ik doen??? Heb hem al een heletijd niks mee gedaan, is al paar dagen zo..
Help!!!
En ineens doen me onderste knopjes het niet meer, na even doen ze het weer. De volgende dag precies het zelfde maar nu doet ook het onderste deel van me scherm gek, wat moet ik doen??? Heb hem al een heletijd niks mee gedaan, is al paar dagen zo..
Help!!!
De update is idd voor de S5+, flash je die op een normale S5, dan issie brickedCosmo_nl schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:48:
Er is weer een nieuwe update beschikbaar http://www.needrom.com/mobile/star-s5-2/
De nieuwe s5 is de s5+, ik zal het er niet op gokken om hem op de zelfde manier te rooten/flashen.
Deze http://www.needrom.com/mobile/star-s5-9/ is wel nog voor de ouwe S5. En draaide bij mij perfect.

MIUI voor de S5:
http://www.needrom.com/mobile/miui-v5-s5z2/
Rev A, dus niet voor de nieuwe Turbo versie.
Rev A, dus niet voor de nieuwe Turbo versie.
Zal het de echte miui zijn of slechts een look a like ?
Ik denk het wel. Eerst had die alleen een MIUI skin, die stond op hun russia forum
Maar dit lijkt wel echt MIUI te zijn.
Op een of ander manier is mijn intern geheugen opslag ineens bijna vol.
Totale ruimte 1.48 GB
Beschikbaar 76.69 MB
Apps 508. MB
Cache. 8,28. MB
Iemand een idee ?
Ik zie dat de volgende map erg veel mb bevat
Root/data/core die verbruikt 739 mb en bevat allemaal zcore zip files
Totale ruimte 1.48 GB
Beschikbaar 76.69 MB
Apps 508. MB
Cache. 8,28. MB
Iemand een idee ?
Ik zie dat de volgende map erg veel mb bevat
Root/data/core die verbruikt 739 mb en bevat allemaal zcore zip files
[ Voor 23% gewijzigd door Cosmo_nl op 16-08-2013 10:38 ]
Na mijn laatste bericht dat ik de digitizer ging vervangen; is dit helaas minder positief afgelopen heb helaas na meerdere malen open te doen een kabeltje (power button) los getrokken en vind / vond niet direct vervanging...
Heb dus gewoon geopteerd voor een Xiaomi Mi2S aangezien daar iets meer support (qua updates) achter zit...
Heb dus gewoon geopteerd voor een Xiaomi Mi2S aangezien daar iets meer support (qua updates) achter zit...
K49 '17
Zonde inderdaad. Wat heb je met de butterfly gedaan
?
Ligt hier nog altijd; als ik ooit eens een andere power button vind soldeer ik em er wel aan ;-) of tot ik er iets beter mee weet
K49 '17
Heeft iemand deze ROM al op zijn telefoon gezet?
Zoja, wat zijn je ervaringen?
Zoja, wat zijn je ervaringen?
Gisteren geprobeerd.
Krijg me telefoon niet geunlocked met MIUI. Dus alleen zonder simcode zou die werken, of zonder sim
Misschien straks me simcode verwijderen en nog een keer proberen....
Krijg me telefoon niet geunlocked met MIUI. Dus alleen zonder simcode zou die werken, of zonder sim

[ Voor 5% gewijzigd door Marsjee op 28-08-2013 16:05 ]
Ik heb mijn star s5 nu 1 week in gebruik.
En ben er zeer tevreden over.
Na de perikelen met de custom roms en het bricken, hebben ze het prima opgelost in China
Hij is onder garantie teruggestuurd en daar gerepareerd.
Het hele proces heeft ongeveer 6 weken geduurd.
Bij terugkomst heb ik alle chinese aps er afgegooid, die verwijderd konden worden.
De chinese google zoekbalk heb ik uitgezet en vervangen door europese google zoeken.
Ook heb ik de gps fix toegepast en de wifi antenne met behulp van het bekende zilverpapier versterkt.
Het achterklepje vond ik nog al aan de dunne kant en er zit veel ruimte tussen de batterij en het klepje.
Het voelt daardoor nogal "goedkoop"aan.
Ik heb aan de binnenkant van de achterklep een stukje karton geplakt zodat je het klepje niet meer kunt indrukken en het geheel massief aanvoelt.
Al met al ben ik heel erg tevreden met deze telefoon die mij ongeveer 180 euro heeft gekost.
Mijn sensation heb ik niet meer aangeraakt, die word door deze quadcore volledig afgemaakt.
En is dus inmiddels ook verkocht.
Voor mij dus geen duur abbo meer, maar een sim only+china phone
En bij mijn vrouw en kinderen gaat straks hetzelfde gebeuren.
Na de perikelen met de custom roms en het bricken, hebben ze het prima opgelost in China
Bij terugkomst heb ik alle chinese aps er afgegooid, die verwijderd konden worden.
De chinese google zoekbalk heb ik uitgezet en vervangen door europese google zoeken.
Ook heb ik de gps fix toegepast en de wifi antenne met behulp van het bekende zilverpapier versterkt.
Het achterklepje vond ik nog al aan de dunne kant en er zit veel ruimte tussen de batterij en het klepje.
Ik heb aan de binnenkant van de achterklep een stukje karton geplakt zodat je het klepje niet meer kunt indrukken en het geheel massief aanvoelt.
Al met al ben ik heel erg tevreden met deze telefoon die mij ongeveer 180 euro heeft gekost.
Mijn sensation heb ik niet meer aangeraakt, die word door deze quadcore volledig afgemaakt.
Kijk zo moet hetcertefied schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:40:
Ik heb mijn star s5 nu 1 week in gebruik.
Voor de 3 abbo's samen ongeveer, 36 euro. Dat is ongeveer net zo duur als 1 abbo met een iphone
[ Voor 3% gewijzigd door Marsjee op 01-09-2013 08:54 ]
Verwijderd
laatst is mijn telefoon uit mijn broekzak gegleden en op de grond gevallen, van zittende positie dus niet echt ver.
Wat schade op het hoekje, plastic wat ruw op het hoekje maar verder geen schade.
Behalve de accu met pro's en con's.
Con:
Hij laad niet meer op, als de telefoon aan staat niet, als hij uit staat niet, alleen als ik de accu eruit haal en er dan weer in zet, dan laad hij weer op als de telefoon nog uit staat.
Pro:Hij gaat ineens veel langer mee, als ik hem niet veel gebruik gaat hij zo 3 of 4 dagen mee, eerder was dat hooguit 2 dagen.
Beetje vreemd allemaal maar zo lang die het nog doet vind ik het prima.
Wat schade op het hoekje, plastic wat ruw op het hoekje maar verder geen schade.
Behalve de accu met pro's en con's.
Con:
Hij laad niet meer op, als de telefoon aan staat niet, als hij uit staat niet, alleen als ik de accu eruit haal en er dan weer in zet, dan laad hij weer op als de telefoon nog uit staat.
Pro:Hij gaat ineens veel langer mee, als ik hem niet veel gebruik gaat hij zo 3 of 4 dagen mee, eerder was dat hooguit 2 dagen.
Beetje vreemd allemaal maar zo lang die het nog doet vind ik het prima.
Nam net een filmpje op, op de stand fijn.
Kom ik tot de ondtekking dat hij gewoon fullHD opneemt.
1920x1080 das altijd prettig.
Meende dat hij tot 720p opnam.
Kom ik tot de ondtekking dat hij gewoon fullHD opneemt.
1920x1080 das altijd prettig.
Meende dat hij tot 720p opnam.
Verwijderd
Ik heb mn s5 al een aantal keer laten vallen, geen problemen mee gehad, geen barsten. Maar vandaag zat ie in mn broekzak en komt mn nichtje er tegen aan met er knie en dan opeens mega barst in mn scherm
. Maarja heeft iemand een adres om het beeldscherm te repareren of te vervangen.
En hoe haal je dat chineese balkie weg, en heb je daar een root voor nodig?

En hoe haal je dat chineese balkie weg, en heb je daar een root voor nodig?
Om dat balkje weg te krijgen moet je het apje uitzetten.
Je kunt het helaas alleen verwijderen als je root hebt.
Ik weet zo niet meer welke ap dat is, maar dat kun je wel uitzoeken.
Je kunt het helaas alleen verwijderen als je root hebt.
Ik weet zo niet meer welke ap dat is, maar dat kun je wel uitzoeken.
Verwijderd
Ik heb mijn s5 sinds juli dit jaar. Ik heb er de rom 'the butterfly' effect op kunnen zetten. Onlangs kreeg ik echter een probleem. In het midden van de touch screen is er blijkbaar 1 lijn die niet reageert. (bv wanneer ik over een website scrol, blijft het beeld in het midden even 'hangen'. Zou het scherm stuk zijn of kan het aan de rom 'the butterfly effect' liggen. Er is niets extreems met de telefoon gebeurd (niet gevallen, niet nat geworden,...) Heeft er nog iemand een dergelijk probleem met deze telefoon ? Voor de rest werkt alles nog perfect, goed beeld, goede data-WIFI connectie,... Bij het contacteren van Deal Extreme wisten ze me te vertellen dat, indien de telefoon moet worden gemaakt, ik moet instaan voor de verzendingskosten. Ik zou de telefoon ook hier kunnen laten maken en indien de kosten niet te hoog zijn zou DX mij hiervoor vergoeden. Probleem is dus dat de digitizer hier niet zomaar te vinden is.
Ik heb 2x de S5 gekocht maar heb met allebij een kapotte microfoon.
iemand hier ervaring mee?
iemand hier ervaring mee?
@mariowilsem
Dat van die digitizer klopt ja. Ik vond dit via duckduckgo:
http://www.mobile-phones....-replacement-p-14235.html
Een niet te splitsen scherm dus de hele frontunit vervangen
Ik zou voor een nieuwe gaan.
Dat van die digitizer klopt ja. Ik vond dit via duckduckgo:
http://www.mobile-phones....-replacement-p-14235.html
Een niet te splitsen scherm dus de hele frontunit vervangen

Ik zou voor een nieuwe gaan.
Verwijderd
@neelzw
Heb jij ervaring met het vervangen van de digitizer (ik heb onlangs deze van m'n nokia 5800 xpressmusic vervangen adhv een youtube filmpje, als je weet hoe het moet viel dat wel mee) ? Voor de S5 vind ik geen filmpjes hoe de digitizer te vervangen. DX heeft mij al laten weten dat ze maximaal 40 € tegemoetkomen in de gemaakte kosten. Terugsturen naar China lijkt me ook niet verstandig omdt ik nu de verzendingskosten zelf mag betalen, vanuit België zal me dat ook wel wat €'s kosten...
Heb jij ervaring met het vervangen van de digitizer (ik heb onlangs deze van m'n nokia 5800 xpressmusic vervangen adhv een youtube filmpje, als je weet hoe het moet viel dat wel mee) ? Voor de S5 vind ik geen filmpjes hoe de digitizer te vervangen. DX heeft mij al laten weten dat ze maximaal 40 € tegemoetkomen in de gemaakte kosten. Terugsturen naar China lijkt me ook niet verstandig omdt ik nu de verzendingskosten zelf mag betalen, vanuit België zal me dat ook wel wat €'s kosten...
Hallo mede-tweakeraars,
Voor mensen die mischien twijfelen waar ze hun Star S5 zullen gaan kopen, 3 webshops die je op dittopic tegenkomt vaak zijn Merimobiles, Mixeshop en DealExtreme (DX).
Hier een snelle vergelijking.
Merimobiles; Webshop gespecialiseerd in verkopen mobiels, levert de mobiel voor de goedkoopste prijs (verzending meegerekend), maar let op veel assesoires zoals een hoesje, tweede batterij en screenprotector moet je appart voor betalen.
Mixeshop; gelevert met assesoires zoals hoesje en screenprotector, keuze voor witte star s5, keuze voor mircro sd kaartje tot 32gb (kwaliteit waarschijnlijk niet al te goed), keuze voor snellere en verschillende verzenmiddelen.
DealExtreme; webshop voor goedkope chinese gadgets, assosoires inbegrepen, goedkope goede (class 10) mircro sd kaarten te koop op de site zelf.
Ikzelf ben gegaan voor dealextreme omdat ik daar al ervaring mee had en ik wou een goede micro sd kaart van class 10 en ik dacht die niet te krijgen bij Mixeshop.
goede goedkope Micro sd kaart: http://dx.com/p/pny-class...-tf-flash-card-8gb-207707
P.S. Als er foute informatie in dit bericht staat of nog iets toe te voegen hebt zeg het dan.
Voor mensen die mischien twijfelen waar ze hun Star S5 zullen gaan kopen, 3 webshops die je op dittopic tegenkomt vaak zijn Merimobiles, Mixeshop en DealExtreme (DX).
Hier een snelle vergelijking.
Merimobiles; Webshop gespecialiseerd in verkopen mobiels, levert de mobiel voor de goedkoopste prijs (verzending meegerekend), maar let op veel assesoires zoals een hoesje, tweede batterij en screenprotector moet je appart voor betalen.
Mixeshop; gelevert met assesoires zoals hoesje en screenprotector, keuze voor witte star s5, keuze voor mircro sd kaartje tot 32gb (kwaliteit waarschijnlijk niet al te goed), keuze voor snellere en verschillende verzenmiddelen.
DealExtreme; webshop voor goedkope chinese gadgets, assosoires inbegrepen, goedkope goede (class 10) mircro sd kaarten te koop op de site zelf.
Ikzelf ben gegaan voor dealextreme omdat ik daar al ervaring mee had en ik wou een goede micro sd kaart van class 10 en ik dacht die niet te krijgen bij Mixeshop.
goede goedkope Micro sd kaart: http://dx.com/p/pny-class...-tf-flash-card-8gb-207707
P.S. Als er foute informatie in dit bericht staat of nog iets toe te voegen hebt zeg het dan.
Na een half jaar ervaring moet ik zeggen dat de telefoon me wel wat tegenvalt.
Ik heb er 2 gekocht ongeveer 6 maanden terug maar deze zijn allebij defect.
Ik ben nu in het bezit van 2 telefoons waarmee ik niet kan bellen omdat de microfoon stuk is.
ook zijn de accu's van slechte kwaliteit, en regelmatig valt mijn telefoon uit. GPS heb ik nooit goed aan de praat gekregen.
Mijn vriendin gaat kijken of ze de microfoon kan vervangen met 1 uit een headsetje, want voor 40 euro terug sturen gaat me te ver.
heb onderhand ook al een nieuwe mobiel besteld hopelijk van een beter merk (ZOPO GT99)
Ik ben nu in het bezit van 2 telefoons waarmee ik niet kan bellen omdat de microfoon stuk is.
ook zijn de accu's van slechte kwaliteit, en regelmatig valt mijn telefoon uit. GPS heb ik nooit goed aan de praat gekregen.
Mijn vriendin gaat kijken of ze de microfoon kan vervangen met 1 uit een headsetje, want voor 40 euro terug sturen gaat me te ver.
heb onderhand ook al een nieuwe mobiel besteld hopelijk van een beter merk (ZOPO GT99)
Als je er 1 goedkoop wegdoet, laat het me even weten.. Mijn scherm is helemaal gebarstProm0 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:10:
Na een half jaar ervaring moet ik zeggen dat de telefoon me wel wat tegenvalt.
oh, dat doe je goed hahaProm0 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:42:
Ik heb ook in allebij een scheur zitten.
Tot nu toe heb ik eigenlijk weinig problemen met de telefoon.
Ik vind alleen de bouwkwaliteit niet al te best.
als ik het toestel te hard op tafel leg ben ik al bang dat er iets kapot gaat.
Nu ben ik er echt voorzichtig mee, dus er is nog niets kapot gegaan.
Ik vind alleen de bouwkwaliteit niet al te best.
als ik het toestel te hard op tafel leg ben ik al bang dat er iets kapot gaat.
Nu ben ik er echt voorzichtig mee, dus er is nog niets kapot gegaan.
Ik heb sind dat ik de telefoon heb al problemen met bellen, na een tijd ben in niet meer verstaanbaar voor diegene waarmee ik bel (allleen veel gekraak of ouderwetse modem geluiden). soms na 1 minuut al, soms duurt het wat langer. Ik heb de telefoon nu 6 maanden, daarvan was er een periode van 1..2 maanden waarbij het bellen het wel deed.
Heeft iemand een Star S5 over met bijvoorbeeld een defect scherm of digitizer, dan heb ik wel interesse, wellicht kan ik die van mij daarmee repareren.
Heeft iemand een Star S5 over met bijvoorbeeld een defect scherm of digitizer, dan heb ik wel interesse, wellicht kan ik die van mij daarmee repareren.
Telefoon van mij is bijna afgeschreven.. Camara focust niet meer, dus kan alleen mooie foto's maken van dichtbij. ( Nieuwe rom etc etc helpt ook niet ) Scherm mist een paar stukken glas en zit vol barsten
2014 maar weer een nieuwe halen..
2014 maar weer een nieuwe halen..
Verwijderd
Eh jammer jammer jammer.
hij is gevallen op een stenen vloer. (Star S5) en natuurlijk display kapot.
nu doen de linker en de middelste touchscreen knoppen het niet meer. voor de rest is alles nog oke.
is er een manier om die knoppen floating softare matig te krijgen. mis namelijk wat essentiele functies nu.
en ifso moet ik dan de telefoon rooten? en ifso.... hoe doe ik dat in hemels naam. ik heb dat nog nooit gedaan. geen idee waar ik moet beginnen en wat het precies inhoud.
iemand zin om een totale nitwit hier even door heen te sluisen? ik ben niet de domste op het vlak alleen wat onwetend..
zou zeer gewaardeerd worden.
grtz Matthieu
hij is gevallen op een stenen vloer. (Star S5) en natuurlijk display kapot.
nu doen de linker en de middelste touchscreen knoppen het niet meer. voor de rest is alles nog oke.
is er een manier om die knoppen floating softare matig te krijgen. mis namelijk wat essentiele functies nu.
en ifso moet ik dan de telefoon rooten? en ifso.... hoe doe ik dat in hemels naam. ik heb dat nog nooit gedaan. geen idee waar ik moet beginnen en wat het precies inhoud.
iemand zin om een totale nitwit hier even door heen te sluisen? ik ben niet de domste op het vlak alleen wat onwetend..
zou zeer gewaardeerd worden.
grtz Matthieu
Verwijderd
@prom0
Bij mij is ie stuk gegaan, net als de mainspeaker, alleen de speaker bij het oor doet t nog.
Iemand enig idee dit op te lossen?
Bij mij is ie stuk gegaan, net als de mainspeaker, alleen de speaker bij het oor doet t nog.
Iemand enig idee dit op te lossen?
Verwijderd
Kan iemand mij uitleggen hoe je een ROM erop kan zetten..
Is geroot' autocwm erop gezet, ROM op sdkaart
Doe clean fact/reset' clean part / clean dalvik en dan inst ROM van sdkaart.
Het wil installeren en eindigt met aborted
Ik hen namelijk nu een i
Orig ROM maar krijg steeds een zwart scherm, iemand ?
Is geroot' autocwm erop gezet, ROM op sdkaart
Doe clean fact/reset' clean part / clean dalvik en dan inst ROM van sdkaart.
Het wil installeren en eindigt met aborted
Ik hen namelijk nu een i
Orig ROM maar krijg steeds een zwart scherm, iemand ?