Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirk38 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:32:
Halen jullie die rom bij needrom.com ?. of zijn er nog meer communies die met deze telefoons bezig zijn,

heb nog een paar screenprotectors gekocht op ebay hoop dat ze passen, die gene die er al op zit krast nu al.

http://www.ebay.nl/itm/17..._trksid=p3984.m1439.l2649
De Butterfly Effect hebben we van Needrom.com ja.

Denk er wel aan de deze telefoon niet exact dezelfde afmetingen hebben als de HTC Butterfly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki26
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-08-2013
Heb mijn star s5 vandaag binnen gekregen, krijg 3g alleen nog niet werkend met vodafone. Iemand anders met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:45
Ik heb sinds deze ochtend mijn X920 van FastCardTech en ik moet zeggen: WAUW!
Tot hier toe maar 2 minpuntjes gevonden en die zijn zelfs te vergeten hoe goed de rest eigenlijk is.
Minpuntjes:
- Met gepolariseerde lens (zonnebril) zie je soort van regenboog op het scherm (enkel dan zichtbaar met lens op, niet zichtbaar met gewone oog)
- Geen notificatieledje (dit is persoonlijke minpuntje in vergelijking met oude gsm (htc one v))

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki26
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:43:
[...]

Let wel even op met wat je doet, het begin staat er erg kort beschreven omdat dit bij de meeste Custom ROM gebruikers wel bekend zal zijn.

Hier een beschrijving van de link van de OP, en even doorgekrast wat je niet hoeft te doen.

Extract the 2 downloads to a clean folder
Copy the superuser zip to your phone’s SD card
Navigate to MTK6589 ADB driver folder and Run install_driver.exe regardless of whether you have 64 bit Windows or not, this is what you should run to install the driver. Running the other .exe does nothing. You should get a confirmation message saying the drivers installed successfully.
To make sure the drivers have been installed and are properly recognizing your phone, plug your phone into the USB and open device manager on your PC. Confirm at the top of device manager you see “Android Phone” > “Android ADB”.
Run flash_tool.exe from the previously extracted flash tools folder
On the right side of the Flash Tool, you’ll see “scatter loading”. Click that box and navigate to and select the scatter file in ‘CWM and scatter’ folder from the previously extracted zip. Now in the bottom half of Flash Tool, you should see ‘Recovery’ checked and pointing to the CWM ‘recovery.img’ in the ‘CWM and scatter’ folder.
Unplug your phone from the PC and turn it off. Some recommend a battery pull for a few seconds, but it wasn’t a step I took.
In Flash Tools, at the top click the “Download” box. A warning will come up saying not all boxes are checked. Click ‘Yes’.
Now you’re at the point of no return. Plug your phone back into USB. You’ll see the % bar at the bottom of Flash Tools increasing in different colors. At the end you’ll see a green circle in the middle of the screen confirming all has been completed successfully. Shouldn’t take more than a few seconds.

De rest kun je op de ROM pagina lezen en alle downloads kun je ook van die pagina afhalen, drivers, cwrecovery, flash tool, en de rom zelf + boot logo.
Als ik bij de stap ben dat je je telefoon weer moet inpluggen nadat ik op download heb geklikt gebeurd er niks in de flashtool.. Wacht nu al 10 minuten.. Driver is wel gewoon correct geinstalleerd, waarom zou dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoki26 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:22:
[...]

Als ik bij de stap ben dat je je telefoon weer moet inpluggen nadat ik op download heb geklikt gebeurd er niks in de flashtool.. Wacht nu al 10 minuten.. Driver is wel gewoon correct geinstalleerd, waarom zou dit zijn?
Dan heb je de preloader drivers niet geinstalleerd op Windows

Check met je apparaatbeheer open wat je ziet als de telefoon (Die uit staat en zonder accu) met usb verbind, dat zou je unknown device preloader moeten zien, gebruik de drivers die ook op de ROM pagina staan, daarna zou het wel moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki26
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:42:
[...]

Dan heb je de preloader drivers niet geinstalleerd op Windows

Check met je apparaatbeheer open wat je ziet als de telefoon (Die uit staat en zonder accu) met usb verbind, dat zou je unknown device preloader moeten zien, gebruik de drivers die ook op de ROM pagina staan, daarna zou het wel moeten lukken.
Heb geprobeerd de drivers te installeren, op een w8 en w7 machine, maar op beide lukt het me niet.. Zodra ik het juiste driver bestand handmatig probeer te selecteren komt er bij apparaatbeheer te staan: MF3850-E Modem.... En als ik dan de telefoon aansluit terwijl hij uitstaat word de telefoon nieteens herkend.

Edit:

Installeren van de rom is al gelukt, heb gewoon dit gebruikt om de chinese versie te vertalen.

[ Voor 13% gewijzigd door Yoki26 op 10-05-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:24
Heb mijn S5 zonet besteld, ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki26
Ondanks dat ik butterfly rom erop heb gekregen krijg ik 3g maar niet werkend, zeer frustrerend dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:39
Yoki26 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 09:02:
Ondanks dat ik butterfly rom erop heb gekregen krijg ik 3g maar niet werkend, zeer frustrerend dit..
Hab je al je APN settings gecontroleerd ? , simkaart in slot 1

de mijne gaat als een speer met Vodafone met de speedtestnet tool haal ik dit, ping 87ms download 987kBs
upload 198kBs, en met wifi slaat ie helemaal de hoek in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki26
dirk38 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:00:
[...]

Hab je al je APN settings gecontroleerd ? , simkaart in slot 1

de mijne gaat als een speer met Vodafone met de speedtestnet tool haal ik dit, ping 87ms download 987kBs
upload 198kBs, en met wifi slaat ie helemaal de hoek in. :)
Simkaart zit inderdaad in slot 1..

Apn settings:

Vodafone NL
live.vodafone.com
username: vodafone
wachtwoord: vodafone
geen proxy
geen poort
geen server
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS-proxy: 192.168.251.150
MMS-poort: 8799
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype niet ingesteld.
APN-protocol: Ipv$
APN ingeschakeld
Drager niet opgegeven

Heb bovenin mijn scherm ook geen 3g tekentje staan, alleen het trapsgewijze logotje zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Zie het al. dit moet je veranderen,
Verificatietype niet ingesteld. moet worden Verificatietype PAP

niet vergeten gegevens verbinding aan te zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door dirk38 op 11-05-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki26
dirk38 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:12:
Zie het al. dit moet je veranderen,
Verificatietype niet ingesteld. moet worden Verificatietype PAP

niet vergeten gegevens verbinding aan te zetten.
Held!!!! Dankjewel! Hij doet het, en goed ook:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 16:07
Ik probeer mijn Star x920 te rooten, maar ik krijg de files niet gedownload. Volgens het forum ben ik gebanned.. Ik heb al een account aangemaakt, maar dat helpt niet.

Heeft iemand de files nog op zijn pc, zodat ik ze alsnog kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de star s5 bestellen via merimobiles.com. Hier kan je een root firmament install voor 7 dollar bijbestellen. Wat is jullie ervaring hiermee? Zouden jullie dit erbij nemen of het toestel zelf rooten?

Tevens wilde ik van degene die ook via merimobiles het toestel hebben besteld of zij dat via DHL hebben gedaan en wat de Douane kosten waren.

Hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het zelf een rooted ROM erop zetten, er zit vrij veel chinese troep op. en het zelf ROMmen is niet zo moelijk
Ik heb niet veel ervaring maar DHL schijnt vrij veel te controleren, het duurt wellicht iets langer maar singapore air of china free shipping lijkt nog altijd het beste, het is hoe dan ook een risico en hou een portomonee bij je als de postbode komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor de info. Bestel hem dan wel zonder die root. Zat inderdaad te twijfelen tussen DHL of de normale weg. DHL is wel een stuk sneller maar zal hem via de andere wijze laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke moet ik kiezen bij aliexpress? en moet je eerst een mail sturen voor de adapter of krijg je hem er gratis erbij? (ben nieuwe hier :F ) Alvast bedankt :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:45
Nog iemand van last dat batterij vrij hard gedraind word door cell standby ?
If so any solutions?

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Simkaart eruit halen, dan is het weg.
Verder kun je er weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een accu die bijna niet oplaadde en heel snel weer leeg was, toen heb ik de andere geprobeerd en die doet het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kukeltje1975
  • Laatst online: 19-02 17:25
Nu de star x920e een week gebruikt en werkt perfect. Hiervoor had ik trouwens een Galaxy s3. Problemen in het begin : geen 3g> opgelost geen nieuwewidgets laden> opgelost root is inmiddels ook gelukt. Al met al ben ik maar ook veel collega's onder de indruk. Toestel via aliexpress was binnen vijf dagen geleverd. Flash en is nog niet gelukt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11-2021
Zijn er screenprotecters beschikbaar voor de S5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
a3bouw schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:28:
Zijn er screenprotecters beschikbaar voor de S5 ?
Ik kreeg er 2 met mijn S5. 1 zat er al op, de ander zat er los bij, :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki26
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 01:34:
Ik wil graag de star s5 bestellen via merimobiles.com. Hier kan je een root firmament install voor 7 dollar bijbestellen. Wat is jullie ervaring hiermee? Zouden jullie dit erbij nemen of het toestel zelf rooten?

Tevens wilde ik van degene die ook via merimobiles het toestel hebben besteld of zij dat via DHL hebben gedaan en wat de Douane kosten waren.

Hoop dat iemand mij antwoord kan geven.
Ik heb die van mij ook via merimobiles besteld, toestelroot er bij genomen, dit is gewoon prima uitgevoerd. Zelf rooten is ook wel te doen, maar voor die 7 dollar heb ik het niet gelaten. Ik heb wel gekozen voor chinapost omdat ik regelmatig dingen uit china bestel en ik moet bij DHL vrijwel altijd invoerkosten betalen, bij chinapost heb ik dit nog nooit gehad. Dit was voor mijn telefoon dus ook zo:), het heeft uiteindelijk 10 werkdagen geduurd voor ik mijn telefoon thuis had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 11:56
Heeft iemand die gps fix al werkend?
Doet deze het ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoki26 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:29:
[...]

Ik heb die van mij ook via merimobiles besteld, toestelroot er bij genomen, dit is gewoon prima uitgevoerd. Zelf rooten is ook wel te doen, maar voor die 7 dollar heb ik het niet gelaten. Ik heb wel gekozen voor chinapost omdat ik regelmatig dingen uit china bestel en ik moet bij DHL vrijwel altijd invoerkosten betalen, bij chinapost heb ik dit nog nooit gehad. Dit was voor mijn telefoon dus ook zo:), het heeft uiteindelijk 10 werkdagen geduurd voor ik mijn telefoon thuis had!
Aii, heb hem net besteld. Hopelijk kan ik het via de info hier zelf uitvoeren :? Heb m via Singapore post laten komen. We wachten het af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDre2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 18:51
Prom0 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:21:
Heeft iemand die gps fix al werkend?
Doet deze het ook goed?
Jazeker, na de root heb ik er de butterfly rom opgezet met gapps en alles werkt als een zonnetje.
Wel even de epo aanzetten en t werkt prima :-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.
Verwacht mijn S5 met een week of 3 uit China en lees me alvast even in. Dit zodat ik er meteen mee aan de slag kan wanneer de phone binnen is.

Ik heb minimale ervaring met rooten maar heb de guide gelezen en verwacht er wel uit te komen.

Heb wel een vraag, aangezien ik maar minimale kennis heb (dit is mijn eerste Android toestel, Wolfgang was ik niet geheel tevreden over en teruggebracht) wat is de meest "stabiele" ROM die ik kan gebruiken om te flashen?

Als ik hier kijk: http://www.needrom.com/phone-roms/star/s5/

Dit leek me wel een geschikte maar heb geen idee waar ik echt naar moeten kijken op root na:

http://www.needrom.com/mobile/star-s5-8/

[ Voor 0% gewijzigd door rick. op 14-05-2013 14:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki26
rick. schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:24:
Verwacht mijn S5 met een week of 3 uit China en lees me alvast even in. Dit zodat ik er meteen mee aan de slag kan wanneer de phone binnen is.

Ik heb minimale ervaring met rooten maar heb de guide gelezen en verwacht er wel uit te komen.

Heb wel een vraag, aangezien ik maar minimale kennis heb (dit is mijn eerste Android toestel, Wolfgang was ik niet geheel tevreden over en teruggebracht) wat is de meest "stabiele" ROM die ik kan gebruuiken om te flashen?

Als ik hier kijk: http://www.needrom.com/phone-roms/star/s5/

Dit leek me wel een geschikte maar heb geen idee waar ik echt naar moeten kijken op root na:

http://www.needrom.com/mobile/star-s5-8/
Ik heb de butterfly effect rom erop gezet en ben erg tevreden. Staat hier ergens eerder in t topic. Heel stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoki26 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:59:
[...]

Ik heb de butterfly effect rom erop gezet en ben erg tevreden. Staat hier ergens eerder in t topic. Heel stabiel!
http://www.needrom.com/mobile/star-s5-3/

Deze ja, ik ben er erg tevreden over, hij werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de butterfly effect rom op je telefoon zet, dan heb je ook root erbij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:09:
Als je de butterfly effect rom op je telefoon zet, dan heb je ook root erbij toch?
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.
Thanks,

Dan ga ik met http://www.needrom.com/mobile/star-s5-3/ aan de slag zodra ik het toestel binnen heb. Ik merk al wel dat ik wat meer moet lezen over flashen van ROM's etc.

Jullie hebben de guide die hier gepost is ook gebruikt? Zie er ook een aantal op XDA maar gebruik er liever 1 die hier ook gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op pagina 3 een grotere uitleg van de begin stap, die bij de ROM pagina nog al kort beschreven is.

Verwijderd in "[Star X920 & Star S5] Ervaringen en Discussie"

Met deze uitleg en verder die van de ROM pagina zou het niet moeilijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.
Thanks, heb me al even geregistreerd op de needrom.com site zodat ik de ROM alvast kan downloaden. Zal de uitleg die je in dit topic hebt beschreven gebruiken. Verwacht ook wel dat het gaat lukken, maar heb op zich alleen ervaring met iOS.

Zal de resultaten posten zodra ik met het toestel aan de slag ben gegaan. Heb net de bevestiging gekregen dat het toestel verstuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag binnen gekregen mijn star s5, precies een maand na bestelling.
Zonder extra kosten verstuurd via Singapore post.

Ziet er goed uit qua eerste indruk, geleverd met 2 batterijen, oordopjes, oplader 220 en auto, zacht zakje kleur groen :X, hard case leder en 16 gig sd kaartje.

Verpakking was niet best zonder bubbeltjes folie alleen kaal de doos in een verpakking.

Foto's en ingebruik ervaringen volgen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtrdg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 11:19
De S5 vandaag binnen gekregen na 6 dagen via DHL (mixeshop).
Ik hoefde niks bij te betalen. Hij was in bubbeltjes folie verpakt en daarna in een zak verpakt.

Geroot en butterfly effect rom erop gezet.
Schijnbaar is het een dual 3G SIM, 1 micro en 1 normale en aangezien ik nog een normale simkaart heb moet hij in de 2e en mobiel internet doet het prima.
Krijg alleen niet de notificatie weg dat er in de 1e sim holder geen simkaart zit :|
DrDre2002 schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:50:
Voor de mensen die de GPS willen fixen heb ik de oplossing:

1. Toets op je telefoon-pad het volgende in: *#*#3646633#*#* enter the engeneer mode
2. Ga naar Location -> Location Based service

Go into Settings - Location access - Location Sources.
Enable GPS EPO assistance
Enter EPO Settings - activate "auto download" and press download
Activate A-GPS.

Bij mij werkt hij nu prima!
Bij mij heeft dit niet geholpen, ik heb het volgende gedaan want wat jij voorstelt ziet er bij mij anders uit.

onder AGPS:
A-GPS On/Off aangevinkt

Onder EPO:
Enable EPO aangevinkt
Auto Download aangevinkt

Ik neem aan dat dit hetzelfde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin gaat lekker:

Navigate to MTK6589 ADB driver folder and Run install_driver.exe regardless of whether you have 64 bit Windows or not, this is what you should run to install the driver. Running the other .exe does nothing. You should get a confirmation message saying the drivers installed successfully.
To make sure the drivers have been installed and are properly recognizing your phone, plug your phone into the USB and open device manager on your PC. Confirm at the top of device manager you see “Android Phone” > “Android ADB”.

Krijg in apparaatbeheer S5 met gele uitroepteken, uninstal driver en opnieuw instaleren van de MTK6589 exe gaat volgens mij niet goed, klik en 1 sec daarna zegt die klaar.
S5 met debug aan, geprobeerd als PTP, MTP.

Nu zie ik em staan als draagbaar apparaat V9?
Veilig om door te gaan?

Of heb ik de verkeerde drivers, gebruik degene van de butterfly Rom want van Gizbeat staat dat ik gebanned ben :?

Dat is een punt waar meerderen vast komen te zitten, het zijn de preloader drivers, probeer je telefoon is uit te schakelen en zonder accu op de usb aan te sluiten.

Thnx eerst ff dochter halen!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een punt waar meerderen vast komen te zitten, het zijn de preloader drivers, probeer je telefoon is uit te schakelen en zonder accu op de usb aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S5 zonder accu aangesloten.
Krijg nu melding:MediaTek Preloader USB VCOM Port (COM8) gereed voor gebruik.

Maar zoals in de Tutorial geen melding in apparaatbeheer.

So far so good?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:17:

So far so good?
Yup, dat klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Ik heb op een russisch forum het tooltje: meteos-mtk6589-rom-edit-en.apk gevonden waar mee je heel simpel je systeem partie kan vergroten van 1Gb naar 2,5 Gb, heb het geïnstalleerd en kan het openen,
maar durf het nog niet aan om het uit te voeren. misschien van het weekend eens proberen na een goede backup gemaakt te hebben. iemand misschien al ervaring met dit tooltje ?.

edit: inmiddels uitgevoerd en het werkt :)

[ Voor 5% gewijzigd door dirk38 op 02-06-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>:) Het is me gelukt om de butterfly rom te instaleren.
dank voor de hulp, gelukkig had ik nachtdienst :*)

Ik vind het geluid uit de speaker (beltoon) erg laag zal eens kijken hoe ik dat kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:17:

So far so good?
Is het hiermee goed gegaan of heb je nog iets anders moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 06:10:
>:) Het is me gelukt om de butterfly rom te instaleren.
dank voor de hulp, gelukkig had ik nachtdienst :*)

Ik vind het geluid uit de speaker (beltoon) erg laag zal eens kijken hoe ik dat kan fixen.
Ik heb ergens een fix gelezen, maar waar dat was weet ik zo niet meer.
Dat was toen ik andere informatie over het rooten en ROMmen zocht.

Trouwens nog wel een handig iets: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1958939
ButtonLED app, root toegang nodig maar die gebruikt de home/back/menu buttons led's als notificaties van sms en dergelijke aangezien de Star S5 geen notificatie LED heeft.

Edit: gevonden, dit werkt hetzelfde als op de S5 http://www.zopomobileshop...aker-and-ringtone-volume/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand al een goede review uploaden? (met fotos?) Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick. schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:18:
[...]

Is het hiermee goed gegaan of heb je nog iets anders moeten doen?
Ja, hiermee is het goed de flashtool doorlopen.

Waar ik nog mee zat te stoeien was in het Recovery menu te komen.
Toestel uiteindelijk incl. accu en met usb aangesloten op pc, toen home+power+volume hoog ingedrukt houden na opstarten toestel, dit werkte uiteindelijk na tig keer proberen
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:39:
[...]

Trouwens nog wel een handig iets: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1958939
ButtonLED app, root toegang nodig maar die gebruikt de home/back/menu buttons led's als notificaties van sms en dergelijke aangezien de Star S5 geen notificatie LED heeft.

Edit: gevonden, dit werkt hetzelfde als op de S5 http://www.zopomobileshop...aker-and-ringtone-volume/
[quote]rick. schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:18:
[...]

Thnx dit ga ik even bekijken vooral die Led notificatie want die mis ik tov mijn vorige jaiyu g3.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 23:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ik zie dat er veel belangstelling is voor een custom ROM topic, bij deze het verzoek om er een aan te maken voor dit/deze toestel(len) zodat we het hier over de toestellen zelf kunnen hebben :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:39:
[...]

Ik krijg buttonLED niet werkend. Het programmatje zelf wel, maar zodra ik op browser druk, om mijn button file te locaten. Openend die geen browser.. terwijl die wel root heeft.

Ps: busybox ook geinstalleerd.. ff kijken wat er gebeurd :P

[ Voor 3% gewijzigd door Marsjee op 15-05-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marsjee schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:19:
[...]

Ik krijg buttonLED niet werkend. Het programmatje zelf wel, maar zodra ik op browser druk, om mijn button file te locaten. Openend die geen browser.. terwijl die wel root heeft.

Ps: busybox ook geinstalleerd.. ff kijken wat er gebeurd :P
Busybox moet je na het installeren ook nog installeren, via smart install hoeft niet, gewoon normale install.
Daarna zou het wel moeten werken.

Bij mij was het de onderste button file, iets van led-buttons erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:40:
[...]

Busybox moet je na het installeren ook nog installeren, via smart install hoeft niet, gewoon normale install.
Daarna zou het wel moeten werken.

Bij mij was het de onderste button file, iets van led-buttons erin.
Klopt inderdaad. Na busybox te hebben gestart, moes hij nog een keer installeren :P _/-\o_
Het werkt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:33:
Ben niet goed in reviews schrijven, maar ik wil hier wel foto's van het toestel plaatsen wanneer ik het ontvangen heb.

Zal dan ook even mij bevendingen bijhouden wat ROM flashen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:33:
Ik heb weinig ervaring met goede A merken toestellen en dergelijke om te vergelijken.
Maar wil wel even opschrijven wat mijn bevindingen zijn.

Ik heb de Star S5 nu iets meer dan een week in mijn bezit, besteld via Pandawill.

Inhoud van het pakketje:
  • Telefoon.
  • 2x 2500mAh accu's
  • US powerplub + EU powerplug extentie
  • MicroUSB kabel
  • Oordopjes (niet getest)
  • Handleidingboekje, Quick start alleen voor Android zelf.
Behuizing:
Er zitten twee Sim sloten in de Star S5, waarvan Slot 1 voor een MicroSim kaart en Slot 2 voor gewone Sim kaart.
De telefoon is lekker licht zover ik weet, voelt totaal niet zwaar in de hand ondanks dat het een grote telefoon is.
Behuizing is van plastic maar voelt niet slap aan.

Het scherm ziet er goed uit, mooi scherp beeld en 720p is prima te doen op een 5 inch scherm.
Het OS werkt lekker snel, alles gaat vloeiend en vlot.
Er zit wel chinese bloatware op de standaard ROM, meeste kun je er zo afhalen maar bij sommigen heb je root toegang nodig om het te verwijderen.
Zelf heb ik gekozen voor het flashen met de Butterfly Effect ROM, dan is alles er in 1x af en heb je ook gelijk root toegang, daarbij vind ik de ROM er wat beter uit zien en past wat meer bij de telefoon zelf.

Camera:
Video neemt op met max 720p, voor de één is dit jammer, voor de ander voldoende.
De kwaliteit van de video opname is echter prima, mooi scherp beeld en goed geluid.
De foto's op 12 MP zit wat ruis in en niet heel scherp, maar verkleint zien de foto's er best goed uit.
Voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit, als ik een goede foto op posterformaat wil pak ik wel de DSLR

Voorbeeld foto:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mufqSu0.jpg

Heb niet echt getest in donkere belichting helaas.

Kracht:

Antutu score: 13550

3dMark score:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qaw2hBu.png

Accu:
De eerste accu viel me wat tegen, hij was erg snel leeg en opladen duurde erg lang, ik vermoedde dat die accu niet echt goed was.
Ik de stopte er de 2e accu in en die doet het wel prima, laad snel op en zonder al te veel gebruik makend van het toetsel doe ik er wel 1,5/2 dagen mee, met wifi en gps aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:50:
[...]

Ik heb weinig ervaring met goede A merken toestellen en dergelijke om te vergelijken.
Maar wil wel even opschrijven wat mijn bevindingen zijn.

Ik heb de Star S5 nu iets meer dan een week in mijn bezit, besteld via Pandawill.

Inhoud van het pakketje:
  • Telefoon.
  • 2x 2500mAh accu's
  • US powerplub + EU powerplug extentie
  • MicroUSB kabel
  • Oordopjes (niet getest)
  • Handleidingboekje, Quick start alleen voor Android zelf.
Behuizing:
Er zitten twee Sim sloten in de Star S5, waarvan Slot 1 voor een MicroSim kaart en Slot 2 voor gewone Sim kaart.
De telefoon is lekker licht zover ik weet, voelt totaal niet zwaar in de hand ondanks dat het een grote telefoon is.
Behuizing is van plastic maar voelt niet slap aan.

Het scherm ziet er goed uit, mooi scherp beeld en 720p is prima te doen op een 5 inch scherm.
Het OS werkt lekker snel, alles gaat vloeiend en vlot.
Er zit wel chinese bloatware op de standaard ROM, meeste kun je er zo afhalen maar bij sommigen heb je root toegang nodig om het te verwijderen.
Zelf heb ik gekozen voor het flashen met de Butterfly Effect ROM, dan is alles er in 1x af en heb je ook gelijk root toegang, daarbij vind ik de ROM er wat beter uit zien en past wat meer bij de telefoon zelf.

Camera:
Video neemt op met max 720p, voor de één is dit jammer, voor de ander voldoende.
De kwaliteit van de video opname is echter prima, mooi scherp beeld en goed geluid.
De foto's op 12 MP zit wat ruis in en niet heel scherp, maar verkleint zien de foto's er best goed uit.
Voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit, als ik een goede foto op posterformaat wil pak ik wel de DSLR

Voorbeeld foto:
[afbeelding]

Heb niet echt getest in donkere belichting helaas.

Kracht:

Antutu score: 13550

3dMark score:
[afbeelding]

Accu:
De eerste accu viel me wat tegen, hij was erg snel leeg en opladen duurde erg lang, ik vermoedde dat die accu niet echt goed was.
Ik de stopte er de 2e accu in en die doet het wel prima, laad snel op en zonder al te veel gebruik makend van het toetsel doe ik er wel 1,5/2 dagen mee, met wifi en gps aan.
Toppie mooie review. :) Kreeg je er ook standaard een screenprotector bij? (aliexpres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:34:
[...]

Toppie mooie review. :) Kreeg je er ook standaard een screenprotector bij? (aliexpres)
Nee dat niet, stonden verder ook weinig extra opties bij geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDre2002
Ik zal ook nog even een betere handleiding maken van hoe ik mijn S5 heb geroot + rom er op heb gezet. Zijn namelijk meerdere manieren ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 11:55
DrDre2002 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:43:
Ik zal ook nog even een betere handleiding maken van hoe ik mijn S5 heb geroot + rom er op heb gezet. Zijn namelijk meerdere manieren ..
Dat zou fijn zijn!
De star S5 van mijn zus is aangekomen, ze vind het een fijn toestel alleen een beetje aan de grote kant.
Maar erg vindt ze het niet, de vrouwen van tegenwoordig hebben toch een handtas die even groot is als een winkelkar, dus hoe groter het toestel hoe groter de kans dat ze het toestel vinden voor de voicemail aanspringt...

Ik heb de meeste bloatware eraf gehaald en ze gebruikt de GSM met dual SIM (belgische en nederlandse kaart van Mobile vikings) vooral voor facebook , whatsapp en wat surfen, allemaal niet al te intensief. Maar ze komt toch 3 dagen toe met één oplaadbeurt. Verder geeft ze aan dat beide SIM slots data ondersteunen, ze kan immers met beide simkaarten data gebruiken zonder roaming te hoeven gebruiken.
Ik heb dat natuurlijk niet zelf gezien/getest dus ik kan dit niet voor 100% bevestigen.

Zelf vond ik de kwaliteit en de snelheid van het toestel meer dan behoorlijk en heb ik direct nog een exemplaar besteld bij Pandawill voor mijn vriendin. Na het ingeven van een coupon die ik vond op internet heb ik 152 euro betaald en ik hoop de GSM ergens over twee weken te hebben.

Deze ga ik dan direct voorzien van de butterfly ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zal wel handig zijn, ik snap egt helemaal niks van de handleiding -van the butterfly effect- :? (en het is engels ook nog ;( )
saikoboarder schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:59:
[...]

Na het ingeven van een coupon die ik vond op internet heb ik 152 euro betaald
Hoe kwam je aan die code?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
google naar pandawill coupon.
je vind er ernorm veel, eerste wat ik vond was een korting van 5% nadien heb ik nog eentje gevonden van 10$ en die konden samen gebruikt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook wel een handleiding schrijven, weet niet of je dit nog van plan was, geen nut dat we beiden er 1 maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:19

jurma

simply connecting...

Hebben jullie ook last van een "robot" stem als je belt via je carkit? Had gelezen dat er meer mensen last hadden van dit probleem met v4.2.1 op een S3 maar op een nexus. Schijnt dat de fout zit in de a2dp bluetooth module. Ik heb er iig last van met mijn star S5 en mijn ingebouwde carkit (volvo v40 my13).

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
iemand een idee waar er accesoires tekoop zijn voor deze star?
passende hoesjes,flip-covers etc,... op pandawill vind ik niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
saikoboarder schreef op zondag 19 mei 2013 @ 08:43:
Ik heb nog zo een bruin-leder hoesje. Telefoon moet je erin "plakken".. doe er niets mee ;P vindt et maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDre2002
Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:12:
[...]
Ja maak er wel een op de manier hoe ik het heb gedaan, geen root is het zelfde.

Ik wil ook wel een handleiding schrijven, weet niet of je dit nog van plan was, geen nut dat we beiden er 1 maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
saikoboarder schreef op zondag 19 mei 2013 @ 08:43:
Ik had een hoesje op Ebay besteld maar die is nooit aangekomen.....
http://www.ebay.nl/itm/390566643021?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648#ht_2474wt_1397

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Star S5 nu 3 weken in bezit en wat ben ik blij met dit toestel.

5inch lijkt erg groot maar valt in de praktijk erg mee.

Het toestel is galant,,razendsnel (antutu score 13227) en werkt echt als de brandweer.

Ik kom van een Jiayu G3 en was hier ook al zeer tevreden over maar dit is weer echt een flinke stap vooruit. Waar de Jiayu problemen had met GPS en de wat mindere foto kwaliteit heeft de Star S5 geen problemen met GPS (althans bij mij!) en de foto's zijn stukken beter.
Gekocht voor ongeveer 150,00 euro en geen extra kosten hoeven te betalen.
En dat met 2 accu's en een licht beige hoesje (foeilelijk dus maar meteen los een zwart hoesje besteld)
In de eerste week al laten vallen waardoor een van de pinnetjes van de backcover is afgebroken; echter voor 3usd alweer een nieuwe backcover besteld bij pandawill.

Een echte aanrader dit toestel. Veel kwaliteit voor het geld!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Ik nu paar weken mijn S5.

Maar zoals bij mijn vorige STAR B94. Heb ik een beetje last van lag tijdens typen in whatsapp.
Kunnen jullie dit is testen? Heb al custom rom geprobeerd etc etc. maar helpt ook niet echt :P

Ander toetsenbordje installeren helpt ook niet echt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
Past dat? Het is wel een HTC Butterfly kloon, maar de afmetingen komen niet helemaal overeen als ik ze vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
saikoboarder schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:00:
[...]

Past dat? Het is wel een HTC Butterfly kloon, maar de afmetingen komen niet helemaal overeen als ik ze vergelijk.
Jah dat weet ik dus diet, hij is nooit aangekomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
Woont er iemand in de buurt van amsterdam die mij wil helpen met het instaleren van de butterfly rom?
Ik krijg namelijk elke keer te zien "Installation aborted".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Prom0 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:03:
Woont er iemand in de buurt van amsterdam die mij wil helpen met het instaleren van de butterfly rom?
Ik krijg namelijk elke keer te zien "Installation aborted".
Ik heb zelf de telefoon niet, maar een gokje: al geroot en custom recovery erop gezet voordat je de rom flasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
dutchgio schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:27:
[...]

Ik heb zelf de telefoon niet, maar een gokje: al geroot en custom recovery erop gezet voordat je de rom flasht?
Wel geroot maar custom recovery nog niet. ik zal even zoeken hoe dat moet.

Edit:
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar.
De flashtool maakt geen voordering wanneer ik op update druk.
Volgens XDA moet mijn telefoon in apparaatbeheer weergegeven worden als mediatek DA usb Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-1Gxo90bRgIs/T6oifHh6VRI/AAAAAAAABoQ/sXGBr8ZYWNg/s1600/drivers.png

Alleen bij mij wordt deze weergeven als android ADB interface.

[ Voor 38% gewijzigd door Prom0 op 21-05-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.
Ik hoop dat Zodiax1 of DrDr2002 nog een nieuwe handleiding schrijven. Ben van plan die te gebruiken als ik mij S5 heb. Anders schrijf ik er nog een handleiding voor, maar dat zal niet nodig zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door rick. op 22-05-2013 20:45 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDre2002
Zal morgen mijn best doen om de tutorial te schrijven. De xda methode is erg omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 12:17
Prom0 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:46:
[...]
Alleen bij mij wordt deze weergeven als android ADB interface.
Dat zijn volgens mij de drivers die worden mee geinstalleerd met de ADB SDK, heb je de goede drivers uberhaupt op je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDre2002
Er is een pdanet root waarmee je dit geneuzel niet hebt met de drivers.. Werkte voor mij direct en binnen 5 minuten was ik klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prom0
Als ik op internet mediatek DA usb vcom driverts zoek krijg ik dezelfde die ik al geinstaleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.
DrDre2002 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:41:
Zal morgen mijn best doen om de tutorial te schrijven. De xda methode is erg omslachtig.
Top, ben benieuwd. Alvast even inlezen voordat ik mijn toestel heb kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Dus ik heb de Star S5 nu een weekje of 3-4

En ik heb de volgende kleine probleempjes:
Wifi - thuis (geen probleem) Wifi bij men vriendin - Werkt amper, valt vaak weg en is min of meer de zelfde setup als thuis... :s inclusief zelfde merk router.
Netwerk Vodafone springt snel over naar een ander (BE netwerk) veel sneller dan mijn vorige GSM (Blackberry)
Nu weet ik dat je in engeneer mode van alles kunt aanpassen. Enige aanpassingen die kunnen helpen bij mijn probleempjes?

Verder:
Goed toestel.
Batterij gaat lang mee, maar kan bij hevig gebruik ook hard drainen.
Scherm; mooi en soepel, geen lag op het typen.
Toestel voelt lekker stevig aan, (bruin hoesje is idd niet zo nice)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDre2002
Hi all,

Heb een root manual gevonden specifiek voor onze telefoon. Let wel dat dit 1 van de vele manieren is.

http://gleescape.com/posts/2376

Ik zal aan de moderator van deze topic meer info aandragen mbt de verschillende methoden voor Rooten.

Na elke root, kun je adhv 1 van de links in de begin topic de Custom Rom downloaden.
Mijn tip is als volgt:
  • Kopieer de rom naar de interne opslag( niet de ext. sd daar heb je namelijk geen toegang tot
  • Installeer de CWM recovery
  • Gebruik de Uncle Sam tool om in recovery mode te komen
  • Reboot in recovery
  • Select de rom die je op de sd hebt gezet
  • Confirm
  • Installatie begint...
  • Wees geduldig 8)7
Nadat je deze basic steps hebt uitgevoerd kun je gemakkelijk en snel een custom-rom installeren. ;)
Ik zal deze post nog verder uitbreiden omdat ik dit nu ff snel op t werk aan t typen ben :P

[ Voor 11% gewijzigd door DrDre2002 op 23-05-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
Telefoon is aangekomen,
rooten is me alvast gelukt
GPS signaal aanpassen met de engineer mode ook.

maar dan loop ik vast.
CWM recovery, wat ik ook doe met SP_Flash_tool, hij komt er niet door.
zonder batterij, met batterij,...

en waar kunnen we die uncle sam toolbox vinden?

edit alles is me gelukt.
telefoon is aan het booten in de butterfly rom.

drivers geupdate en toen werkte SP_Flash_Tool

recover heb ik gedaan via
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2215393

[ Voor 36% gewijzigd door saikoboarder op 23-05-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDre2002
saikoboarder schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:44:
Telefoon is aangekomen,

maar dan loop ik vast.

edit alles is me gelukt.

Mooi dat het gelukt is, maar bij mij ging het dus echt stukken gemakkelijker, middels de Uncle Sam tools reboot ik in recovery, en had de CWM recovery op de interne SD card gezet samen met de Butterfly Rom.

PS: Hoe bevalt de rom? Maps e.d werken stukken beter bij mij! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
Oude rom niet gebruikt :)

Direct via de dailer de GPS gefixed
Telefoon geroot
Rom erop

Daarna nog wat benchmarks laten lopen en toch wel verbaasd over hoeveel je eigenlijk krijgt voor 152 euro...
Nu aan het kijken voor wat apps die handig zijn en dan kan ik hem in het weekend in fatsoenlijk werkende staat aan mijn vriendin overhandigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

saikoboarder schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:44:
Telefoon is aangekomen,

maar dan loop ik vast.

edit alles is me gelukt.

Ok dat snap ik wel maar ik snap niet hoe je the butterfly effect instaleert 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Butterfly effect is een ROM; die ROM installeer je via je CWM recovery (door de phone in recovery te booten, mount USB, kopieer de zip van de ROM naar je SD, daarna install van ZIP en selecteer dat ZIP bestand). Link naar die specifieke ROM staat hier ergens in het draadje; als je dus al zover bent dat je hem geroot hebt en CWM er op hebt staan, is de ROM flashen eigenlijk een piece of cake :)

Dit is de ROM, volgens mij (correct me if im wrong please);
http://www.needrom.com/mobile/star-s5-3/

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 25-05-2013 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.
Vandaag ook mijn Star S5 gekregen, ziet er goed uit zo op eerste gezicht. Heb het toestel nog niet aan gezet maar eerst even paar foto's gemaakt. Het toestel qua design ziet er goed uit, nog beter dan ik op foto's had gezien.

Excuses voor de mindere foto's maar het is alleen om een idee te geven:

Afbeeldingslocatie: http://interstella.nl/tmp/stars503.jpg

Afbeeldingslocatie: http://interstella.nl/tmp/stars502.jpg

Afbeeldingslocatie: http://interstella.nl/tmp/stars501.jpg

Dit toestel heb ik gekocht, yep, bij Dealextreme voor omgerekend 169 Euro. Heb er maar anderhalve week op hoeven wachten. Uiteraard is het verstuurd alla Dealextreme. Gelukkig is het omdoosje schokbestendig :)

Wat zit er in de doos:

- Toestel
- 2 Accu's
- US - USB Lader
- Data Kabel
- Hoesje (bruin)
- Oordopjes
- Spare Screenprotector (zit er al 1 op het toestel)
- User Manual

Ik ga zo het toestel even een keer aanzetten en dan ik is proberen of ik de Butterfly ROM er op krijg met de informatie die beschikbaar is in dit topic.

Edit: Ben halverwege nu maar heb wel meerdere guides moeten gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door rick. op 25-05-2013 18:02 . Reden: Update. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Update van mijn evaring met deze S5

- Scherm laat links onder los, nja hij staat iets omhoog niet storend verder...
- Last van lag met typen op standaard toetsenbordje, GO keyboard lost dit in Whatsapp op. Maar typen in webbrowser gaat niet realtime op mijn typ snelheid.
- Wifi > 5meter van de router, superrrr trage verbinding. Getest op 2 dlink routers dat dan weer wel :P

Ik draai custom rom. Butterfly effects, (Wipe data en davlik ofz ook gedaan, dus dat kan het niet zijn.) en heb ook een andere geprobeerd van de maker van butterfly effects. Verder top toestel hoor, op deze 2 minpunten na nog heel blij ermee.

[ Voor 15% gewijzigd door Marsjee op 25-05-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handleiding (Butterfly)ROM installeren.
Ik ga het voornamelijk over de Butterfly rom hebben omdat de meeste hier deze gebruiken, maar je kan net zo makkelijk een andere ROM gebruiken.

Wat heb je nodig:
  • Een www.needrom.com account (anders kun je niets downloaden)
  • Een ROM
  • Preloader drivers.
  • Recovery CWM.
  • Flashtool.
Al deze kun je van http://www.needrom.com/mobile/star-s5-3/ halen.

Installeren Drivers:

Hier komen de meeste in de problemen.

Zet je Star S5 uit, haal de accu eruit.
Zet alvast Windows apparaatbeheer open.
Sluit je telefoon aan op de usb kabel, als het goed is komt er nu een nieuw onbekend apparaat bij, gebruik de drivers die meekomen, de .exe als je wilt of makkelijker wellicht gewoon handmatig.
Als je klaar bent wordt het herkend als een MediaTek Preloader USB device.

Recovery CWM installeren:

Start de Flash tool.
Rechts klik op Scatter loading and selecteer de MT6589_Android_scatter_emmc.txt in je Recovery CWM directory.
Dit zou er dan zo uit moeten zien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9Kh4FAw.jpg

Als dat klaar is klik je op 'Download'.
Dan komt die met een waarschuwing, klik op Yes.
Het zou nu vanzelf moeten gaan, nu installeert die de recovery op je telefoon, en als die klaar is laat de flashtool een groene cirkel zien doet die het niet dan kan het zijn dat je even je telefoon opnieuw aan de usb kabel moet koppelen.
Werkt die dan nog niet dan is er toch iets mis met de drivers.

ROM installeren:

Zet de telefoon weer aan.
Unrar de Logo, en copy zowel de update.zip van de logo en de TheButterflyEffect_v1.0.zip naar de sd kaart van de telefoon. (Het logo hoeft niet, is meer voor het uiterlijk bij het booten)
Zet de telefoon weer uit.
Met de usb kabel er nog in start hem weer op maar nu met powerknop, home button en volume omhoog knop.
Dit valt nog wel tegen, hou ze net zo lang ingedrukt tot je in de recorvery mode komt. (kan zijn dat je het een paar keer moet proberen voordat het lukt.)
Met de volumeknoppen ga je omhoog en omlaag, met de powerknop selecteer je een optie.

Kies install zip from sdcard, kies zip from internal sdcard, vind de ROM en confirm de installatie.
Wacht even tot die klaar is.
Kies dan, wipe data / factory reset, Wipe cache information en uiteindelijk in advanced opties ook nog 'Wipe dalvik Cache'.
Nu voor het logo doe hetzelfde als met de ROM zelf, alleen hoef je nu niet alles te wipen.

Herstart de telefoon, eerste keer booten duurt een tijdje.
Nu zou alles moeten werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Netjes! Complimenten voor de tijd en moeite om dit te compileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lghia
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 19:05
@Zodiax1 Bedankt! ga hem zeker gebruiken als mijn x920 binnen is! hopelijk komt deze snel binnen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDre2002
Nette tutorial Zodiax1 :-)

Iemand al een ander hoesje besteld voor deze phone? Ik kreeg er een super 'mooie' witte versie bij :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-01 13:25
Ik heb mijn Star S5 via Aliexpress besteld. Deze werd binnen twee weken thuis bezorgd zonder extra kosten. Ik ben er super blij mee. Hij is snel, batterij gaat relatief lang mee (1,5 dag met intensief gebruik) en het scherm is prima.

Ik heb de Butterfly Rom geinstalleerd met hulp uit dit forum, veel dank daarvoor, speciale dank aan Zodiax1! Ik had wel enorm veel gedoe met het installeren van de (pre)drivers in Windows 8, maar dat heb ik via deze site kunnen oplossen: http://chinaphonearena.com/forum/showthread.php?tid=412

Nu heb ik wel een probleem. Als ik de notificatiebalk naar beneden trek, krijg ik hem vaak niet verder dan 1 cm onder de bovenkant van het scherm. De pixels van 1 cm t/m 3 cm vanaf de bovenkant zijn dan ongevoelig voor aanraking. Als ik halverwege het scherm naar beneden swipe, komt het notificatiescherm wel tevoorschijn, maar als ik dan op de eerste notificatiebalk klik (bijvoorbeeld de melding dat er nieuwe mail is), dan gebeurt er ook niets. Ik heb zelf het gevoel dat het geen hardware probleem is, want soms doet hij het ook wel. Dan kan ik wel het scherm vanaf de bovenkant naar beneden swipen. Herkennen jullie dit? Ik word er redelijk radeloos van.

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDre2002
Al een factory reset gedaan van de rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
DrDre2002 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:22:
Nette tutorial Zodiax1 :-)

Iemand al een ander hoesje besteld voor deze phone? Ik kreeg er een super 'mooie' witte versie bij :\
ik heb op Ebay een leren hoesje gekocht voor de S5 van mijn vriendin.
9 euro voor echt namaak leder. Zou passen voor de Butterfly en Droid DNA
Link op Ebay

GSM past er stevig in, hij zal er niet uitvallen. En het hoesje voelt goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag de knoop doorgehakt. Ik heb em voor ongeveer 200 euro bij Aliexpres besteld, met DHL shipping. Wel jammer dat er geen screenprotector bijzit. Hoeveel btw, inklaringskosten enzo hebben jullie voor de Star S5 betaald? (DHL shipping dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Kan iemand eens een speedtestje doen Met de S5 op wifi ?

Haal zeer slechte snelheden. Ook met een nieuwe router. Tp-link WDR3600. Geen slechte dus.
Huidige router: dlink dir 655. Ook geen slechte router.

Benieuwd naar jullie ervaringen met wifi snelheid. :) Natuurlijk niet naast de router testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-01 13:25
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:58:
Heb vandaag de knoop doorgehakt. Ik heb em voor ongeveer 200 euro bij Aliexpres besteld, met DHL shipping. Wel jammer dat er geen screenprotector bijzit. Hoeveel btw, inklaringskosten enzo hebben jullie voor de Star S5 betaald? (DHL shipping dus)
Ja wel, er zitten zelfs 2 screenprotectors bij, waarvan er één al op het scherm zit geplakt.

Ik heb geen btw of inklaringskosten hoeven te betalen. Het pakketje werd na 2 weken zonder extra kosten afgeleverd.

[ Voor 11% gewijzigd door DaWit op 30-05-2013 11:10 ]

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
De "screenprotector" die er al opzit is volgens mij gewoon bescherm plastiek, net zoals er ook een plastiekje op de achterkant zit.

Het voelt in ieder geval meer aan als een dunne folie, ik heb die er redelijk snel af gehaald en de veel dikkere bijgeleeverde screenprotector erop geplakt.

Ik heb gisteren ook even speedtest.net programma gedownload. (Star S5 met Butterfly rom)
geen screenshot gemaakt maar de resultaten waren niet slecht

afstand tot router: 3 meter en geen muren
ping 19ms
down 33892 kbps
up 6590 kbps

afstand tot router: 10 meter en een plafond ertussen
ping: 36 ms
down 23450 kbps
up 4529 kbps

in de tuin met slechts een streepje ontvangst drop de snelheid drastisch tot 500 - 800 kbps ...
maar denk dat dit normaal is. Binneshuis met normaal ontvangst zijn de snelheden ongeveer gelijk aan mijn HTC One X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDre2002
iemand nog leuke toevoegingen aan de roms gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy_BE
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 23:15
Het is me gelukt om de Butterfly ROM op mijn Miz Z2 te flashen.
Klopt het, of zie ik er zo naast, dat je met deze ROM geen mobile datalimiet warning|&limiet kan instellen? De horizontale lijnen dus in het dataverbruik overzicht. Of is dat ergens nog te enablen?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste