![]() Star X920 | ![]() Star X920 |
![]() Star S5 | ![]() Star S5 |
Star X920 & Star S5
Als je ze ziet denk je meteen aan de HTC Butterfly. Deze Chinese smartphones tonen namelijk grote gelijkenissen. Maar wat gelukkig niet is gekopieerd is de prijs. Deze ligt rond de €150 in tegenstelling tot >€600 voor de HTC Butterfly.
Specificaties
CPU: MTK6589 Quad-core 1.2GHz
GPU: PowerVR SGX 544
Memory: 4GB/8GB ROM + 1GB RAM
Ondersteunt tot 64GB micro SD kaartjes
Screen: 5.0 inch 1280*720
Screen type: Capacitive Multitouch Screen. LCD
3G Network: WCDMA 850/2100MHz
2G Network: GSM/GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz
Audio: MP3, AMR, WAV, AWB. 3.5 mm Audio Jack
Video: 3GP/MPEG4.
Dimensions: 141 x 71 x 9.7mm,163g (Star X920) / 138 x 70 x 9.2mm, 160g (Star S5)
Camera: Front 0.3MP, Back 5.0MP +flash light
Battery: 2020mAh (Star X920) / 2500mAh (Star S5)
Package Content: Star X920/Star S5, earphones, USB Cable, charger and 2 x 2020mAh Battery
Populair:
Er is een gigantische opkomst van betaalbare Chinese smartphones met grote schermen en quad-core processors. De processor die gebruikt wordt is veelal een MTK6589 Quad-core. Dit is niet de snelste Quad-core processor maar heeft toch een goede prijs/prestatie verhouding.
Onderscheidend vermogen:
Ten eerste hebben deze telefoons een strak design. Waar je bij veel vergelijkbare Chinese smartphones een goedkope glimmende behuizing hebt met groot een apart merk erop gedrukt zie je hier een neutrale behuizing van eventueel mat plastic. Dit ziet er naar mijn mening ook direct luxer uit.
Verder zijn deze telefoons direct beschikbaar. Er zijn heel veel Chinese smartphones aangekondigd met enorm goede specificaties voor een mini prijsje. Volgens mij komt daar echter niet teveel van terecht. De Oppo Find 5 is wel beschikbaar maar daar betaal je toch weer bijna een "Westerse" prijs voor.
Ten slotte zijn ze niet duur. Ze zijn rond de $200 te krijgen en dat is ongeveer 150 euro. Je krijgt er altijd een tweede batterij bij en enkele accessoires.
Rooten
In de onderstaande link zie je hoe je de Star X920 en de Star S5 kan rooten.
http://gizbeat.com/2002/tutorial-how-to-root-mtk6589/
Er zijn momenteel nog wel wat issues met GPS locaties bepalen, maar deze zijn op te lossen door:
1. Root je toestel
2. Download "networklocations.apk"
3. Kopieer deze naar je root middels "rootexplorer" in de map -> system/app
Nu zou je met het aanzetten van de GPS een veel snellere fix moeten hebben voor je locatie.
Extra instellingen, deze wel even controleren:
http://www.gizmochina.com...o-setup-gps-on-mtk-phone/
Ik heb deze OP even snel in elkaar gezet. Je mag me altijd nieuwe content DM'en die ik in de OP zal plaatsen.
[ Voor 19% gewijzigd door Gingerbread op 06-05-2013 13:28 ]