SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
[...]
E n volgens die omschrijving ook nog eens Android 4.1! Nice, misschien ga ik die maar bestellen.
Als ik de tekst lees, lijkt het me om een aanbetaling te gaan, waarbij de definitieve prijs nog niet bekend is. Er wordt toch gevraagd het bedrag later aan te vullen? Als de definitieve prijs je te hoog is kun je een refund krijgen.
Nou ja, dat is wat ik er in lees.

Mja.. blijft vaag hoe die Chinezen het verwoorden
Dus ze verwachten voorraad rond de 20e (goh, komt dat mooi uitThe good news is good news! ! ! Small chili M1 around the tenth of this month the arrival of Oh! OUR Beidou small chili authorized only direct supply business, product the first time arrival, all belonging to William first shipment! ("Chili king"), other businesses, then probably around the 20th Oh! The arrival of a small number of Oh! Pro to keep you waiting, "I" has come! What are you waiting for? Do not hands gone !
Important information
You photographed the price is scheduled Oh, when we arrive, then ask you to make up the difference! We will take Duotuishaobu way shipping for you, oh! For example, our arrival is 699 words, we directly sell you the original price: do not earn a point deficit International, in order to earn popularity and credibility! Hope you can support a lot! (However, if the price of the time you find it too expensive, you can apply for a refund, we'll give you a refund) how about except that we can who can give such a commitment!
Ik zou het ook niet nemen, vooral omdat ICS al 1,5 jaar oud is. Niet omdat het slecht is. ICS is helemaal niet slecht hoor, totaal niet.ArcticWolf schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:18:
enige ding waarom ik hem niet zou kopen is vanwege ICS...
ICS is echt een miskleun in het kwadraat.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
maar goed... das mijn mening en idd ICS is alweer oud, misschien is er wel een JB update beschikbaar? dan zou ik het wel doen.
door de bomen het bos niet meer.
Mijn vraag:
Wat is nou op dit moment het beste qua prijs en kwaliteit, voor een budget van rond de 150 a 160 euro.
Jiayu g3 is zeker interessant.crab- schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:43:
Sorry dat ik deze vraag zo tussendoor stel, maar door het vele en mooie aanbod zie ik echt
door de bomen het bos niet meer.
Mijn vraag:
Wat is nou op dit moment het beste qua prijs en kwaliteit, voor een budget van rond de 150 a 160 euro.
Volgens mij draaide ICS echt hunky dory op bijvoorbeeld de Galaxy Nexus, das idd AOSP.ArcticWolf schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:25:
ICS is een memory hog, zolang het geen 99% AOSP build is, zul je altijd wel lag ondervinden... ik vind het persoonlijk echt een onding.
Chinese smartphone doen nagenoeg niets met skins, launchers (iets vaker) of distro's dus die zijn niet 99% AOSP maar 99.9% over het algemeen
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Verwijderd
Maar het gekke is dat een ICS rom zuinigere omgaat met de batterij dan een JB, althans bij mijn Huawei Honor 2, maar toch draai ik mooi JB op mijn Huawei Honor 2, ook omdat Emui van Huawei best handige features toevoegd.
Maar schijnt op meerdere smartphones te zijn dat JB meer batterij verbruikt dan ICS.
Dat heb ik bij mijn S2 destijds opgelost door de locatie services uit te schakelen.[b][message=39960332,noline]
Maar schijnt op meerdere smartphones te zijn dat JB meer batterij verbruikt dan ICS.
Nadien was hij zelfs nog een pak zuiniger dan voordien.
Buy a Mac or install Linux
Verwijderd
Ik heb alleen bij Google maps wat dingen uitgevinkt, volledig locatie services uitvinken vind ik zonde, sommige apps zoals die voor weer moeten toch soms je locatie weten.bandidoloco schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:56:
[...]
Dat heb ik bij mijn S2 destijds opgelost door de locatie services uit te schakelen.
Nadien was hij zelfs nog een pak zuiniger dan voordien.
Enig minpunt wat mij betreft is dat hij geen gorilla glas heeft.
http://www.pandawill.com/...-camera-black-p71935.html
Video:
YouTube: CAESAR H7500+ with 5-inch HD IPS Display, MT6589 QuadCore Chip and Android 4.1.2 for $217
Ik zou een 12Mpixel willen kopen, maar met een zo klein mogelijk scherm (ik haat zo'n megagrote ondingen in mijn broekzak). Liefst 4inch a 4,5 inch, 12Mpixel camera met fullhd video opname en stevig glas (ik laat dat ding nog wel eens vallen).
Iemand een aanrader? En best bestellen via Pandawill met free shipping of voor DHL gaan en bijbetalen (Belgie)?
Koop vooral geen chinese telefoon als je veel foto's wilt maken; richt je op bijvoorbeeld sonyPluppie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:12:
Zijn die camera's op die gsm's van dezelfde kwaliteit als op een Sony Xperia?
Ik zou een 12Mpixel willen kopen, maar met een zo klein mogelijk scherm (ik haat zo'n megagrote ondingen in mijn broekzak). Liefst 4inch a 4,5 inch, 12Mpixel camera met fullhd video opname en stevig glas (ik laat dat ding nog wel eens vallen).
Iemand een aanrader? En best bestellen via Pandawill met free shipping of voor DHL gaan en bijbetalen (Belgie)?
Verwijderd
Mauw je kunt beter zeggen koop geen Chinese telefoon onder de 1499 yuan, want telefoons zoals de Huawei Honor 2, Xiaomi Mi2, Meizu MX2, Newman N2 hebben allemaal hele goeie foto camera's.dutchgio schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:16:
[...]
Koop vooral geen chinese telefoon als je veel foto's wilt maken; richt je op bijvoorbeeld sony
Dat mensen met importen deze telefoon te duur vinden stja, maar het is dus niet zo dat Chinese smartphones geen goeie camera's hebben.
Kost dat veel meer geld ofzo om te maken?
Als ik alle Chinese telefoon zo voorbij zie komen zou ik haast denken dat het heel gemakkelijk is om zoiets te maken.
Helaas is dat niet zo.
See it for yourselfPluppie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:19:
Die Newman N2 lijkt wel iets, betaalbaar. Is die camera even goed als bij een Sony Xperia S?
http://forum.xda-develope...p?p=37258859&postcount=72
http://www.gizchina.com/2...ewman-n2-camera-shootout/
[Newman N2] Ervaringen en Discussie
Kan niet wachten tot ie uitkomt met die specificaties.
Dan bestel ik 'm gelijk
Telefoons zonder sd-kaart ondersteuning, dat is zoòo 2012..Pluppie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:18:
Ergens een vergelijking tussen een Xperia S en een chinese android phone? De Xperia S staat voor 309 euro. Quad core lijkt me redelijk onnuttig, tenzij je enorm veel spellen speelt. Ik speel amper spellen en wil vooral een goede (avond)camera met HD video opname, snel besturingssysteem, veel geheugen voor apps en liefst ondersteuning voor micro sd kaartjes.
Chinese toestellen zullen dat vaak wel hebben, of een groot intern geheugen waardoor het niet nodig is.
Let wel op de ondersteunde hoeveelheid(16/32/64GB)
Als je het budget hebt zou ik gewoon voor de Xperia gaan.
Het makkelijkste onderdeel om op te besparen is de camera, en dit wordt dan ook veel gedaan in china-phones.
Mijn ervaring:
ZTE Blade : dit vind ik een voorbeeld van een echt slechte camera, daarmee haal je hooguit in daglicht een aardig facebookfotootje.
HTC Desire : Is (even afgezien van het afdekglaasje wat in de loop der tijd troebel wordt) al een stuk beter. bij goed licht kun je hier aardige foto's mee maken, waardoor ik minder vaak een losse camera meenam. Een echte camera-vervanger is het nog niet helemaal. Filmpjes zijn leuk, maar kwalitatief onder de maat.
Amoi N820/wolfgang at45se: Al veel beter dan de Desire. Bij goed licht prima als camera-vervanger. Ook voor filmpjes is de resolutie voor mij voldoende. Low-light-kwaliteit en gebrek aan stabilisatie maken het geen vervanging voor een HD-camera. Clips op de computer en TV zien er goed genoeg uit, mijn videocamera is sindsdien niet meer gebruikt. Mijn telefoon heb ik altijd bij me, ik film hiermee vaker dan vroeger.
Neo N002i : pietsie minder dan de Amoi, maar ook voldoende
Spiegelreflex : sleep ik alleen nog mee wanneer ik echt goede foto's wil maken (binnenshuis, feestje, stedentrip, portretje van de kinders etc).
Vergelijk ik voorbeeldfoto's van de Amoi met een andere telefoon met betere camera, dan denk je misschien dat het een crap-camera is. In de praktijk is het prima bruikbaar, kwaliteit bij goed licht vergelijkbaar met een eenvoudige compactcamera.
Ook de telefoons met iets betere camera's zijn bij slechter licht nog steeds geen vervanging voor een moderne fotocamera met goede flits. Als je voor een iets betere camera een telefoon koopt die 200 euro duurder is, haal je nog steeds niet de kwaliteit van een foto-camera van 150,-
Wanneer er optisch gestabiliseerde camera-modules in telefoons breed beschikbaar komen, worden filmpjes pas echt veel beter.
[ Voor 4% gewijzigd door djiedjee op 22-03-2013 09:47 ]
http://www.etotalk.com/ne...3-inch-qhd-ips_p3741.html
Verwijderd
Nee das wel waar dat meeste telefoon bij slecht licht het niet goed doen, maar eerlijk gezegd zijn foto's met flits niet echt mooi, dus bij voorkeur kun je de flits beter uit laten.djiedjee schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:45:
Ook de telefoons met iets betere camera's zijn bij slechter licht nog steeds geen vervanging voor een moderne fotocamera met goede flits. Als je voor een iets betere camera een telefoon koopt die 200 euro duurder is, haal je nog steeds niet de kwaliteit van een foto-camera van 150,-
Wanneer er optisch gestabiliseerde camera-modules in telefoons breed beschikbaar komen, worden filmpjes pas echt veel beter.
Ik draag ze op vakantie beide bij me en mijn vriendin duw ik dan wel de compact camera in de handen, zo krijg je dus verschillende foto's en iedere camera heeft weer zijn eigen kwaliteiten, mijn compact camera schiet echt niet drie foto's achter elkaar, daar zit altijd enige vertraging tussen.
Basis van de telefoon is volgens mij gewoon de Newman N1 maar enkel met een sterkere processor en bijbehorende videochip. Newman N1 is zeker geen slechte telefoon, ben er zelf zeer tevreden mee. Enige wat echt mist is een upgrade naar Android 4.1/4.2.Gabliboeba schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:50:
Ik heb nog niet veel gelezen over de Newman N1s, maar dat ziet er ook uit als een interessante telefoon.
http://www.etotalk.com/ne...3-inch-qhd-ips_p3741.html
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wat is eigenlijk een goed top model met een MTK6589 CPU?
Xda en chinaphones gaan (bijna) niet samen, verwacht daar vooral niks van.Cabo schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:34:
Hoe krijg je de telefoon naar 4.1? Als xda devs roms maken ervoor? Maar hoe groot is die kans, is niet echt op niveau als jiayu kwa merk denk ik.
Wat is eigenlijk een goed top model met een MTK6589 CPU?
Niveau van jiayu..? Als je een rom maakt voor een jiayuis die gebaseerd opde software van jiayu, en kan hetdus eigenlijk alleen maar beter worden, anders kun je misschien ook niet stellen dat je een 'developer' bent.
Welkom in het onbekende smartphones topic, lees even een paar pagina's terug.
[ Voor 15% gewijzigd door dutchgio op 22-03-2013 11:49 ]
XDA is gewoon een community, die richt zich op wat zij interessant vinden. Net zoals hier over elke grote telefoon aparte topics zijn maar alle Chinese telefoons op een hoop gegooid worden is dat daar ook zo. De vraag is gewoon zeer klein, bekendheid minimaal en developers zijn er amper omdat die ook liever aan een populair toestel werken.
Op dit moment galaxy nexus, en zo'n knop vind ik niks. Ik ben nu deze aan het zoeken voor reviews.NiHouMa schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:11:
Een nieuwe die de moeite waard!
http://www.focalprice.com...4a00073c36514c380bRecByVH
Is een HTC Butterfly clone. Vind dat rood met zwart oranje wel stoer
[ Voor 13% gewijzigd door Cabo op 22-03-2013 12:34 ]
Volgens mij een Newman telefoon. Ziet er goed uitNiHouMa schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:11:
Een nieuwe die de moeite waard is!
http://www.focalprice.com...4a00073c36514c380bRecByVH
Deze lijkt mij ook een erg leuke, MET degelijke batterij, erg vergelijkbaar met de Jiayu G4 Premium.
http://www.pandawill.com/...-130mp-camera-p72525.html
[ Voor 32% gewijzigd door Galactic op 22-03-2013 19:50 ]
Inderdaad, die is niet verkeerd..Galactic schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:47:
Als er op 1 April geen nieuws is over de Jiayu G4 (wat ik wel verwacht). Gaat het waarschijnlijk voor mij een andere telefoon worden. Budget is 150 à 180 euro (met uitloper naar max 200 euro). Ik zie dat er deze week een pak telefoons zijn uitgekomen met MTK6589 SOC. Het beloofd nog een interessant week te worden volgende week!
Deze lijkt mij ook een erg leuke, MET degelijke batterij, erg vergelijkbaar met de Jiayu G4 Premium.
http://www.pandawill.com/...-130mp-camera-p72525.html
Levert cubot ook software updates?
Kan ze op needrom niet vinden
Op de de website van Cubot zelf (Cubot.net) is ook maar bar weinig te vinden.
Over het algemeen genomen denk ik niet dat je al te veel hoeft te verwachten. custos roms zie je ook niet veel voor de MediaTek chipsets helaas.
Verwijderd
Echter zodra ik wil kopen moet ik eerst registreren. Welke gebruikersnaam ik ook invul, alle namen schijnen al in gebruik te zijn

Of weten jullie wellicht een andere shop met dezelfde specs / prijs waar ik wel kan kopen?
Tot slot een laatste vraag...
Is het met deze soort foons ook mogelijk om SetCPU te laten werken? Ik ga er vanuit dat het rooten mogelijk is
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2013 09:28 ]
Ik zie wel dat de HDC Galaxy Note 2 out of stock is.. oftewel nog niet te leveren.. toch alle moeite doen om het alsnog daar te bestellen?Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:22:
Ik ben momenteel op zoek naar een mooie Galaxy Note kloon. Via diverse sites ben ik al een hoop tegengekomen (in verschillende uitvoeringen qua hardware). Op fastcardtech heb ik de telefoon gevonden die ik graag wil kopen. Het is een HDC Galaxy Note 2 Duel- NVIDIA Tegra 3 Quad Core 1.4GHz 2GB Ram 5.4 inch IPS HD OGS Screen 8MP Camera Android 4.1.1 Phone. Hier de link
Echter zodra ik wil kopen moet ik eerst registreren. Welke gebruikersnaam ik ook invul, alle namen schijnen al in gebruik te zijnzelfs als ik 82374oijlkfjdslkfj intyp..... Wat ik ook doe, ik kom niet verder!
Of weten jullie wellicht een andere shop met dezelfde specs / prijs waar ik wel kan kopen?
Tot slot een laatste vraag...
Is het met deze soort foons ook mogelijk om SetCPU te laten werken? Ik ga er vanuit dat het rooten mogelijk is
Verwijderd
Een echte note kopen is voor mij te duur
Als de douane ofzo erachter komt van dat Samsunglogo dan kun je vervolgd wordenVerwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:12:
Ik wil best wat moeite voor doen om deze te bestellen. Maar ik hoop dat er wellicht nog andere shops zijn die het ook leveren? Dual core zou voor mij ook wel mogen, maar mijn voorkeur gaat er wel naar uit dat er 2 Gb RAM op zit, en dat de prints (samsung logo) erop zit.
Een echte note kopen is voor mij te duurMaar het schermgrootte is voor mij perfect. Ik heb 2 weken geleden al eens mogen aanvoelen in Saturn. Erg prettig formaat voor mij en qua design vind ik het mooi.
Edit: owja en een boete en het ding wordt in beslag genomen en vernietigd.
[ Voor 5% gewijzigd door zeg_ik_niet op 23-03-2013 10:16 ]
Verwijderd
Betaald met Paypal met verzekerd verzenden via DHL.. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat. Ik zal zeker een review plaatsen als ik em in huis heb.
Verwijderd
Bron?? En gezien de vele reviews op internet met clones waarop samsung logo erop zit (bijvoorbeeld GooPhone) wordt er niets gezegd over een mogelijke inbeslagname bij de douane. En wat ik ook veel zie is dat het verzenden geen problemen oplevert.zeg_ik_niet schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:14:
[...]
Als de douane ofzo erachter komt van dat Samsunglogo dan kun je vervolgd worden>
Edit: owja en een boete en het ding wordt in beslag genomen en vernietigd.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Wat verwacht je nu voor €100,-? 3 tientjes erbij en je hebt deze gewoon in Nl http://www.kijkshop.nl/pr...-simlockvrij-ascend-g300/Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:53:
welke china telefoon rond de 100 euro is de beste ? en is er een website die i deal betaling accepteerd??
Cashback actie loopt nog. Ik heb hem nu 3 weken en met Modaco rom erop top.
Jiayu g2s ?!Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:53:
welke china telefoon rond de 100 euro is de beste ? en is er een website die i deal betaling accepteerd??
http://www.marktplaats.nl...ifi-java-os-dual-sim.html
of deze
http://www.marktplaats.nl...cherm-wifi-bluetooth.html
of deze
[ Voor 36% gewijzigd door mikeyall op 23-03-2013 16:47 ]
Verwijderd
Ze hebben geen android als besturingssysteem denk ikmikeyall schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:45:
hoe is deze telefoon erg betaalbaar en lijkt me wel goed of zit er ergens een andertje onder het gras die over het hoofd ziet??
http://www.marktplaats.nl...ifi-java-os-dual-sim.html
of deze
of deze
Er wordt niets vermeld over cpu/ram/rom en besturingssysteem.mikeyall schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:45:
hoe is deze telefoon erg betaalbaar en lijkt me wel goed of zit er ergens een andertje onder het gras die over het hoofd ziet??..........................
Iets wat op zijn minst bekend moet zijn voor enig oordeel.
Aangezien ik éénmaal JavaOS en 2x JavaSim zie staan vrees ik dat het om simpele lookalikes gaat met als besturingssysteem Java. Dat verklaart meteen waarom ze zo goedkoop zijn op de NL markt.
4,5" ips scherm,
goede support (xda/miui),
< 200€ incl. shipping,
Android 4.1 mogelijk (event. na update),
Liefst 720p.
Liefst dual-sim.
Processor, camera en geheugen zijn niet zo belangrijk.
De huawei honor 2 wordt me uiteindelijk te duur en de Jiayu G3 heeft me nog teveel problemen. Xiaomi one wordt incl. verzenden zomaar 260 etc etc. Ik zoek een telefoon die werkt, eventueel na een enkele update, geen geklooi met het ene fixen en tegelijkertijd het volgende kapot maken. Thanks!
[ Voor 30% gewijzigd door SpiceWorm op 24-03-2013 12:00 ]
http://www.pandawill.com/...-front-camera-p71840.htmlSpiceWorm schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:52:
Zo, iets met de bomen en het bos. Kunnen jullie mij advies geven: welke telefoons moet ik naar kijken als ik het volgende zoek:
4,5" ips scherm,
< 200€ incl. shipping,
Liefst 720p.
Liefst dual-sim.
De huawei honor 2 wordt me uiteindelijk te duur en de Jiayu G3 heeft me nog teveel problemen. Xiaomi one wordt incl. verzenden zomaar 260 etc etc. Ik zoek een telefoon die werkt, eventueel na een enkele update, geen geklooi met het ene fixen en tegelijkertijd het volgende kapot maken. Thanks!
Enige die ik vind. €170 incl verzending. PM mij voor 5% extra korting
Heb er geen ervaring mee dus support zal je zelf moeten uitzoeken
G3 problemen, welke?SpiceWorm schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:52:
Zo, iets met de bomen en het bos. Kunnen jullie mij advies geven: welke telefoons moet ik naar kijken als ik het volgende zoek:
4,5" ips scherm,
< 200€ incl. shipping,
Liefst 720p.
Liefst dual-sim.
Noem het woord XDA vooral niet in dit topic, dat gaat niet samen.
Na aardig wat research naar Chinese telefoons zit ik vast op de keuze tussen de
Newmark n2,
En de Star s5
Het enige waar ik maar niet achter kom is of deze telefoons ook op HSDPA netwerk werken.
Mobiel internet is namelijk wel een vereiste voor mij.
Tijdens het browsen op de Pandawill zie ik regelmatig WCDMA 850/2100 staan, Maar is dit hsdpa?
Het zou erg prettig zijn als iemand dit voor mij kan ophelderen,
Alvast bedankt!
Ik heb de Newman N2 en die werkt gewoon op 3G.mkool89 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:18:
Hallo allen,
Na aardig wat research naar Chinese telefoons zit ik vast op de keuze tussen de
Newmark n2,
En de Star s5
Het enige waar ik maar niet achter kom is of deze telefoons ook op HSDPA netwerk werken.
Mobiel internet is namelijk wel een vereiste voor mij.
Tijdens het browsen op de Pandawill zie ik regelmatig WCDMA 850/2100 staan, Maar is dit hsdpa?
Het zou erg prettig zijn als iemand dit voor mij kan ophelderen,
Alvast bedankt!
Bovenaan staat er H+ bij mij, dat is 3.5G
Bedankt voor de reactie! Had je dit voor aanschaf ook gechecked ? en zo ja waar kun je het aan zien?CedricD schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:21:
[...]
Ik heb de Newman N2 en die werkt gewoon op 3G.
Bovenaan staat er H+ bij mij, dat is 3.5G
Ik weet dat bijv. de jianyu g3 geen HSDPA (3.5g) ondersteund.
En hou bevalt de telefoon? Zou je hem aanraden?
[ Voor 6% gewijzigd door mkool89 op 24-03-2013 16:27 ]
Zeker goede telefoon. Ik zou dit topic eens bekijken. Staan paar reacties tussen van mij ook.mkool89 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:27:
[...]
Bedankt voor de reactie! Had je dit voor aanschaf ook gechecked ? en zo ja waar kun je het aan zien?
Ik weet dat bijv. de jianyu g3 geen HSDPA (3.5g) ondersteund.
En hou bevalt de telefoon? Zou je hem aanraden?
Niet gecheckt eigenlijk. Ik zou het maar erg vinden dat een telefoon met zo'n specs geen 3G zou ondersteunen
Verwijderd
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=tuesday
[ Voor 97% gewijzigd door jernij op 24-03-2013 18:08 ]
Verwijderd
Nou bijvoorbeeld een gps die rammelt aan alle kanten. Voor mij de reden dat ik hem niet heb genomen.dutchgio schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:14:
[...]
G3 problemen, welke?
Noem het woord XDA vooral niet in dit topic, dat gaat niet samen.
Dan vallen alle mtk6577 devices af, al is het zoiezo al niet slim om daarvoor te kiezen, nu de mt6589 in opkomst is.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:48:
[...]
Nou bijvoorbeeld een gps die rammelt aan alle kanten. Voor mij de reden dat ik hem niet heb genomen.
Mwoah, ik heb voor de Jiayu G2S gekozen. Uiteraard wel omdat ie 4" is, maar dan nog, de mtk6577 is nog snel zat. Ik heb zelf een G3(de andere is voor m''n vrouw), maar ik vind 4.5" eigenlijk ook net iets te groot. Voor de meeste van mijn activiteiten is de telefoon eigenlijk net te groot. Tijdens hardlopen past hij niet in mijn armband. Voor de mountainbike past hij net niet in m'n stangtasje. Als de G2S er wel in past ruil ik mijn G3 wel om.dutchgio schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:25:
[...]
Dan vallen alle mtk6577 devices af, al is het zoiezo al niet slim om daarvoor te kiezen, nu de mt6589 in opkomst is.
Helaas zijn de meeste chinaphones ook allemaal hoe groter hoe beter lijkt het. Van mij mogen er wel een paar leuke 4.0' telefoontjes komen.
Hoe zit dat precies, ze hebben er maar 5 met deze korting? Degene die erna verkocht worden hebben wel korting, maar minder veel, of er komt een gelijkwaardig product voor dezelfde prijs?Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:35:
Bij pandawill is volgende week dinsdag tijdens de happy-hour de Freelander i20 (= Newman N2) in de aanbieding:
Ik wilde eerst voor de G4 gaan maar gezien het nog niet bekent is wanneer deze geleverd kan worden en de specs van de Freelander I20/Newman N2 niet tegenvallen twijfel ik om die te nemen.
De specs naast elkaar (de belangrijkste uitgepikt, bron is Pandawill, ik ga er vanuit dat die kloppen
Freelander I20 | JIAYU G4 Advanced | ||
Band: | 2G: GSM 850/900/1800/1900MHz 3G: WCDMA 900/2100MHz | 2G: GSM 850/900/1800/1900MHz 3G: WCDMA 2100MHz | De I20 heeft ook 3G 900MHz, maakt dat veel uit? |
Sim Card: | Single Micro-SIM Card Single Standby | Dual SIM Card Dual Standby | De G4 heeft dus dual sim mocht dat je dat willen hebben |
OS: | Android 4.0.3 | Android 4.1 | De G4 heeft JB, maar als ik het goed begrijp zou voor de I20 ook een 4.1 update komen? De I20 heeft dan wel een nutteloze 4e functie toets (search) die de G4 niet heeft |
CPU: | Samsung Exynos 4412, ARM Cortex-A9 quad core, 1.4GHz, GPU: Mali-400 MP4 | MTK6589, Cortex A7 quad core, 1.2GHz; GPU: PowerVR SGX 544 | Hier heb ik geen verstand van maar wat ik begrijp is de Samsung CPU iets sneller maar verbruikt ook meer. Maar gezien de samsung chip ook in de Galaxy S3 zit heb je de kans dat er eventueel een rom gebakken wordt op XDA? En de GPU, welke is beter? En waarom? En veel beter? En...? |
Rom: | 8GB | 32GB | Duidelijk, de G4 (Advanced!) is dus duidelijk beter op dit gebied |
Ram: | 1GB | 2GB | Ook hier is de G4 (Advanced!) beter, 2x zoveel geheugen |
Screen: | 4.7" 1280 x 720 IPS Gorilla Glass 312PPI | 4.7" 1280 x 720 IPS Corning II Gorilla Glass OGS full lamination technology 312PPI | Corning II en OGS zegt mij niets. Wat is dit? Zit dit bij de I20 er niet op? En is het beter? Volgens het N2 topic zit er bij de i20/N2 ook OGS op, dus dit is op beide hetzelfde? |
Card Extend: | Support TF card up to 32GB extended | Support TF card up to 64GB extended | De G4 tot 64GB. Is die 32GB een hardwarematig limiet, of kan dit met een eventuele update/tweak/hack vergroot worden tot 64GB? |
Camera: | Front camera: 2.0MP Back camera: 13.0MP with flashlight and auto focus | Front camera: 3.0MP Back camera: 13.0MP with flashlight and auto focus | De front camera van de G4 is 3MP en die van de I20 maar 2MP (maar wie gebruikt dit..) De camera in de I20 is van Sony en zou een goede camera zijn? En die van de G4 is onbekent? |
Language: | o.a. Engels, Nederlands, Duits en Frans | o.a. Engels, Nederlands, Duits en Frans | |
GPS: | Yes | Yes | |
WiFi: | Yes, 802.11 b/g | Yes, 802.11 b/g/n | De G4 heeft ook N voor degene die dat persé willen |
Dimensions: | 137 x 71 x 10mm | 133 x 65 x 10mm | De G4 is smaller en korter maar even dik. |
Battery: | 2500mAh | 3000mAh | De G4 heeft een grotere accu en als het goed een een zuinigere CPU dus zou langer op zijn batterij kunnen werken. |
De vragen waar ik dus mee zit zijn:
- 3G: maakt die 900MHz iets uit?
- OS: Ik neem aan dat beide toestellen even goed updates zullen krijgen? Of is de G4 op dit gebied echt beter? Of juist de Newman of Freelander? Ook denk ik nadat ik wat op XDA gelezen heb dat de kans wel bestaat dat er voor de i20/N2 een custom rom gebakken zal worden. Als de kernel ervan niet vrijgegeven zal worden zal deze dan niet zo uitgebreid zijn als de meeste XDA roms (wat precies dan? CPU under/over-clocken? iets anders?) maar in principe zou er bijvoorbeeld wel CM10 op kunnen komen? (of nieuwer)
- CPU: Deze twee met elkaar vergeleken. Wat zijn de verschillen in prestaties en verbruik. En hoe groot zullen deze verschillen (waarschijnlijk) in werkelijkheid zijn?
- GPU: Welke is de betere? En waarom? En hoeveel beter?
- Screen: Die van de i20/N2 zit ook in de Nexus 4 en is dus sowieso een bewezen goed scherm? Is er al wat bekend over het scherm in de G4? Beide schermen lijken mij prima toch?
- Camera: De camera van de i20/N2 schijnt sowieso goed te zijn (ik heb om foto's gevraagd in het N2 topic). En wat ik begrijp is het nog niet bekend hoe goed de camera in de G4 is? Dus in dit geval heeft de N2 voorkeur lijkt mij?
- Battery: Dit in combinatie met de CPU is voor mij wel twijfelachtig. Ik heb nu een iPhone 3GS en moet sowieso elke dag mijn telefoon opladen. Hoe zit dat tegenwoordig met de telefoons? Gaan ze meer dan 1 dag mee? Als het verschil tussen de twee toestellen ruim 1 dag voor de i20/N2 is en ruim anderhalve dag voor de G4 is, dan maakt dat voor mij niets uit. Want dan moet ik hem toch elke avond opladen. Is het verschil groter, dan is dit wel een belangrijk punt..
Verwijderd
A7 heeft DMIPS/MHz: 1.9 en A9: 2.5, dus de Freelander I20 is gewoon veel beter op het ram geheugen na. Bij de A31 van alwinner zeggen veel mensen zelfs dat je beter een RK3066 kan kopen omdat die A9 dualcore ongeveer even krachtig is als de A31.
Het gaat dan niet over de MK6589, maar de A31 is bijna hetzelfde, beide A7 en beide dezelfde GPU, benchmarks zijn ook bijna hetzelfde.
Een verschil met MK6577 en RK3066 is de GPU, de MK6577 had niet zo'n goeie GPU terwijl de RK3066 dat wel heeft.
Ik zou dus de A9 over de A7 kiezen, maar MK6589 is zeker beter dan zijn voorganger.
Zie hier benchmarks van de veel gebruikte chipsets.
Goederen die per post of koeriersbedrijf naar Nederland worden geïmporteerd worden wel in beslag genomen door de douane. U kunt dan worden vervolgd.Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:34:
[...]
Bron?? En gezien de vele reviews op internet met clones waarop samsung logo erop zit (bijvoorbeeld GooPhone) wordt er niets gezegd over een mogelijke inbeslagname bij de douane. En wat ik ook veel zie is dat het verzenden geen problemen oplevert.
http://www.rijksoverheid....-en-douane/namaakvangsten
3g op 900mhz wordt bijna nergens toegepast in de EU en al helemaal niet in NL, dan is 2100mhz voldoende.
Ik las eerst ook dat ze er maar 5 hadden, maar volgens mij bedoelen ze 5 aanbiedingen verspreid over 5 dagen. En dus geneog exemplaren van de N2Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 00:35:
[...]
Hoe zit dat precies, ze hebben er maar 5 met deze korting? Degene die erna verkocht worden hebben wel korting, maar minder veel, of er komt een gelijkwaardig product voor dezelfde prijs?
Ik wilde eerst voor de G4 gaan maar gezien het nog niet bekent is wanneer deze geleverd kan worden en de specs van de Freelander I20/Newman N2 niet tegenvallen twijfel ik om die te nemen.
De specs naast elkaar (de belangrijkste uitgepikt, bron is Pandawill, ik ga er vanuit dat die kloppen
Freelander I20 JIAYU G4 Advanced Band: 2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 900/2100MHz
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 2100MHz
De I20 heeft ook 3G 900MHz, maakt dat veel uit? Sim Card: Single Micro-SIM Card Single Standby Dual SIM Card Dual Standby De G4 heeft dus dual sim mocht dat je dat willen hebben OS: Android 4.0.3 Android 4.1 De G4 heeft JB, maar als ik het goed begrijp zou voor de I20 ook een 4.1 update komen? De I20 heeft dan wel een nutteloze 4e functie toets (search) die de G4 niet heeft CPU: Samsung Exynos 4412, ARM Cortex-A9 quad core,
1.4GHz, GPU: Mali-400 MP4MTK6589, Cortex A7 quad core, 1.2GHz;
GPU: PowerVR SGX 544
Hier heb ik geen verstand van maar wat ik begrijp is de Samsung CPU iets sneller maar verbruikt ook meer. Maar gezien de samsung chip ook in de Galaxy S3 zit heb je de kans dat er eventueel een rom gebakken wordt op XDA? En de GPU, welke is beter? En waarom? En veel beter? En...? Rom: 8GB 32GB Duidelijk, de G4 (Advanced!) is dus duidelijk beter op dit gebied Ram: 1GB 2GB Ook hier is de G4 (Advanced!) beter, 2x zoveel geheugen Screen: 4.7"
1280 x 720
IPS
Gorilla Glass
312PPI4.7"
1280 x 720
IPS
Corning II Gorilla Glass
OGS full lamination technology
312PPICorning II en OGS zegt mij niets. Wat is dit? Zit dit bij de I20 er niet op? En is het beter?
Volgens het N2 topic zit er bij de i20/N2 ook OGS op, dus dit is op beide hetzelfde?Card Extend: Support TF card up to 32GB extended Support TF card up to 64GB extended De G4 tot 64GB. Is die 32GB een hardwarematig limiet, of kan dit met een eventuele update/tweak/hack vergroot worden tot 64GB? Camera: Front camera: 2.0MP
Back camera: 13.0MP with flashlight and auto focusFront camera: 3.0MP
Back camera: 13.0MP with flashlight and auto focusDe front camera van de G4 is 3MP en die van de I20 maar 2MP (maar wie gebruikt dit..) De camera in de I20 is van Sony en zou een goede camera zijn? En die van de G4 is onbekent? Language: o.a. Engels, Nederlands, Duits en Frans o.a. Engels, Nederlands, Duits en Frans GPS: Yes Yes WiFi: Yes, 802.11 b/g Yes, 802.11 b/g/n De G4 heeft ook N voor degene die dat persé willen Dimensions: 137 x 71 x 10mm 133 x 65 x 10mm De G4 is smaller en korter maar even dik. Battery: 2500mAh 3000mAh De G4 heeft een grotere accu en als het goed een een zuinigere CPU dus zou langer op zijn batterij kunnen werken.
- OS: Ik neem aan dat beide toestellen even goed updates zullen krijgen? Of is de G4 op dit gebied echt beter? Of juist de Newman of Freelander? Ook denk ik nadat ik wat op XDA gelezen heb dat de kans wel bestaat dat er voor de i20/N2 een custom rom gebakken zal worden. Als de kernel ervan niet vrijgegeven zal worden zal deze dan niet zo uitgebreid zijn als de meeste XDA roms (wat precies dan? CPU under/over-clocken? iets anders?) maar in principe zou er bijvoorbeeld wel CM10 op kunnen komen? (of nieuwer)
- CPU: Deze twee met elkaar vergeleken. Wat zijn de verschillen in prestaties en verbruik. En hoe groot zullen deze verschillen (waarschijnlijk) in werkelijkheid zijn?
- Screen: Die van de i20/N2 zit ook in de Nexus 4 en is dus sowieso een bewezen goed scherm? Is er al wat bekend over het scherm in de G4? Beide schermen lijken mij prima toch?
- Camera: De camera van de i20/N2 schijnt sowieso goed te zijn (ik heb om foto's gevraagd in het N2 topic). En wat ik begrijp is het nog niet bekend hoe goed de camera in de G4 is? Dus in dit geval heeft de N2 voorkeur lijkt mij?
- Battery: Dit in combinatie met de CPU is voor mij wel twijfelachtig. Ik heb nu een iPhone 3GS en moet sowieso elke dag mijn telefoon opladen. Hoe zit dat tegenwoordig met de telefoons? Gaan ze meer dan 1 dag mee? Als het verschil tussen de twee toestellen ruim 1 dag voor de i20/N2 is en ruim anderhalve dag voor de G4 is, dan maakt dat voor mij niets uit. Want dan moet ik hem toch elke avond opladen. Is het verschil groter, dan is dit wel een belangrijk punt..
Verder is het idd een lastige keuze, de N2 scoort wel iets beter bij benchmarks maar of je die power nodig hebt weet ik niet. Tuurlijk is 2gb Ram beter, maar 1gb lijkt me de komende jaren nog wel genoeg, dit zal vast tegengesproken kunnen worden. Op dit moment is de G4 niet beschikbaar en de N2 wel.
Mijn dochter is helemaal gelukkig met haar nieuwe telefoon, en ik moet zeggen, hij ziet er ook erg goed uit.
- Netjes afgeleverd, inclusief 2e accu, nette oortjes met microfoon en screenprotector in doos
- Camera is ondanks alle tegenstrijdige berichten op diverse sites wel sterk: 12 MP voor de backcamera, 5 voor de front.
- Antutu benchmark geeft iets van 12500 punten met dit toestel, ter vergelijking: de One S (met S4 core) van haar vader (mijn fijne toestel dus) haalt "slechts" 10600 punten.
- toestel ziet er echt niet cheap uit (niet als je de gemiddelde Samsung SIII ook niet cheap vindt tenminste), afwerking en bouwkwaliteit is prima in orde
- Scherm is mooi
- Geen rare chinese software erop, gewoon een keurige kale Android 4.1 installatie.
Twee punten ter verbetering:
- Media volume is niet makkelijk automatisch te regelen, heb ik een app (totaal volume) voor moeten installeren
- (nog) geen NL dictionary voor toetsenbord aangetroffen, iemand tips?
Al dit prachtigs voor 193 euro, with free shipping, helaas nog wel BTW eroverheen, 28 euro, dus een goede 220 euro. Erg goede deal als je kijkt wat je in Nederland normaal voor dat bedrag kunt kopen...
Verwijderd
De jiayu G4 krijgt nog een update naar android 4.2 :Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 00:35:
[...]
Hoe zit dat precies, ze hebben er maar 5 met deze korting? Degene die erna verkocht worden hebben wel korting, maar minder veel, of er komt een gelijkwaardig product voor dezelfde prijs?
Freelander I20 JIAYU G4 Advanced Band: 2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 900/2100MHz
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 2100MHz
De I20 heeft ook 3G 900MHz, maakt dat veel uit? Sim Card: Single Micro-SIM Card Single Standby Dual SIM Card Dual Standby De G4 heeft dus dual sim mocht dat je dat willen hebben OS: Android 4.0.3 Android 4.1 De G4 heeft JB, maar als ik het goed begrijp zou voor de I20 ook een 4.1 update komen? De I20 heeft dan wel een nutteloze 4e functie toets (search) die de G4 niet heeft CPU: Samsung Exynos 4412, ARM Cortex-A9 quad core,
1.4GHz, GPU: Mali-400 MP4MTK6589, Cortex A7 quad core, 1.2GHz;
GPU: PowerVR SGX 544
Hier heb ik geen verstand van maar wat ik begrijp is de Samsung CPU iets sneller maar verbruikt ook meer. Maar gezien de samsung chip ook in de Galaxy S3 zit heb je de kans dat er eventueel een rom gebakken wordt op XDA? En de GPU, welke is beter? En waarom? En veel beter? En...? Rom: 8GB 32GB Duidelijk, de G4 (Advanced!) is dus duidelijk beter op dit gebied Ram: 1GB 2GB Ook hier is de G4 (Advanced!) beter, 2x zoveel geheugen Screen: 4.7"
1280 x 720
IPS
Gorilla Glass
312PPI4.7"
1280 x 720
IPS
Corning II Gorilla Glass
OGS full lamination technology
312PPICorning II en OGS zegt mij niets. Wat is dit? Zit dit bij de I20 er niet op? En is het beter?
Volgens het N2 topic zit er bij de i20/N2 ook OGS op, dus dit is op beide hetzelfde?Card Extend: Support TF card up to 32GB extended Support TF card up to 64GB extended De G4 tot 64GB. Is die 32GB een hardwarematig limiet, of kan dit met een eventuele update/tweak/hack vergroot worden tot 64GB? Camera: Front camera: 2.0MP
Back camera: 13.0MP with flashlight and auto focusFront camera: 3.0MP
Back camera: 13.0MP with flashlight and auto focusDe front camera van de G4 is 3MP en die van de I20 maar 2MP (maar wie gebruikt dit..) De camera in de I20 is van Sony en zou een goede camera zijn? En die van de G4 is onbekent? Language: o.a. Engels, Nederlands, Duits en Frans o.a. Engels, Nederlands, Duits en Frans GPS: Yes Yes WiFi: Yes, 802.11 b/g Yes, 802.11 b/g/n De G4 heeft ook N voor degene die dat persé willen Dimensions: 137 x 71 x 10mm 133 x 65 x 10mm De G4 is smaller en korter maar even dik. Battery: 2500mAh 3000mAh De G4 heeft een grotere accu en als het goed een een zuinigere CPU dus zou langer op zijn batterij kunnen werken.
http://www.gizchina.com/2...portant-jiayu-g4-updates/
De newman N2 heeft een veel betere GPU (deze is quad-core tegenover single core van Jiayu)
Scherm door OGS wel veel mooier ( ziet het er niet uit alsof het scherm erin ligt)
2GB RAM merk je (nog) niet veel van
Zelf de Jiayu gepreorderd vanwege het scherm,kleiner en toch even grote scherm(ook mooier maar dat is mijn mening), CPU/GPU is meer dan snel genoeg, misschien met de 2GB RAM toch meer voorbereid op de toekomst? en natuurlijk de accu.
- een paar andere updates van de site die ik eerder heb gegeven zijn ook wil interessant -
Hey hey hey, lees ik dat goed! Dit is de eerste MTK6589 phone waarvan ik weet dat deze in NL is aangekomen!!!!YvoK schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:47:
De THL W8 is al binnen: dinsdagavond 12 maart besteld op Fastcardtech.com, vrijdag 24 maart opgehaald bij DHL Rotterdam na een vergeefse afleverpoging. Erg netjes, anderhalve week voor free shipping vanuit China!![]()
Mijn dochter is helemaal gelukkig met haar nieuwe telefoon, en ik moet zeggen, hij ziet er ook erg goed uit.
- Netjes afgeleverd, inclusief 2e accu, nette oortjes met microfoon en screenprotector in doos
- Camera is ondanks alle tegenstrijdige berichten op diverse sites wel sterk: 12 MP voor de backcamera, 5 voor de front.
- Antutu benchmark geeft iets van 12500 punten met dit toestel, ter vergelijking: de One S (met S4 core) van haar vader (mijn fijne toestel dus) haalt "slechts" 10600 punten.
- toestel ziet er echt niet cheap uit (niet als je de gemiddelde Samsung SIII ook niet cheap vindt tenminste), afwerking en bouwkwaliteit is prima in orde
- Scherm is mooi
- Geen rare chinese software erop, gewoon een keurige kale Android 4.1 installatie.
Twee punten ter verbetering:
- Media volume is niet makkelijk automatisch te regelen, heb ik een app (totaal volume) voor moeten installeren
- (nog) geen NL dictionary voor toetsenbord aangetroffen, iemand tips?
Al dit prachtigs voor 193 euro, with free shipping, helaas nog wel BTW eroverheen, 28 euro, dus een goede 220 euro. Erg goede deal als je kijkt wat je in Nederland normaal voor dat bedrag kunt kopen...
Gefeliciteerd. Ik neem aan dat dochterlief niet zo veel zin heeft in het testen van een paar 3D spellen voor ons Tweaker-volk

denk dat er al weer meer zijn, maar spreken we over een ''dark number''. niet alles wordt gepost..XanderDrake schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:20:
[...]
Hey hey hey, lees ik dat goed! Dit is de eerste MTK6589 phone waarvan ik weet dat deze in NL is aangekomen!!!!
Gefeliciteerd. Ik neem aan dat dochterlief niet zo veel zin heeft in het testen van een paar 3D spellen voor ons Tweaker-volk?
maar 12.000 in antutu zegt niet genoeg?
gamen lijkt me prima te kunnen, zolang je angry birds, subway surfers etc speelt, of games als fifa13 mobile of modern combat ook vlekkeloos mogelijk zijn weet ik niet.
niet op voorraad helaas, zover ik weet(week geleden navraag gedaan)
Tony van Mixeshop gaf aan dat hij op voorraad was en pakweg over 2 dagen (Packing&handling) verzonden wordt. Met een beetje geluk heb ik hem dus deze week of begin volgende week binnen!
Antutu is een gecombineerde score. Het kan best zijn dat de CPU rete snel is en de GPU traag.dutchgio schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:14:
maar 12.000 in antutu zegt niet genoeg?
Bij de G3 zie je dus dat deze een redelijke score heeft, maar veel games (met name Gameloft games) draaide amper op de G3. Dat wil ik vermijden
Waarna een discussie ontstaat of die ene 0,1 ghz bij die andere ARM processor nu wel of niet wat uitmaakt. Mij interesseren mij die die details niet zo, ik zou liever zien dat stock-roms/schillen/custom-rom community wordt meegenomen in deze discussies..
Ik heb liever een telefoon die in Antutu 2000 punten minder scored, als tenminste het dagelijkse gebruik dus schakelen tussen apps/ laadtijden pagina's e.d.) veel beter is.
Of ben ik nu gek
Bij mij gaat het er meer om dat ik lekker kan gamen en zo nu en dan een film erop kan kijken.greatgonzo schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:28:
ik zie hier nu best veel wensenlijstjes langskomen met: ik wil graag de volgende telefoon met de volgende specs....
Waarna een discussie ontstaat of die ene 0,1 ghz bij die andere ARM processor nu wel of niet wat uitmaakt. Mij interesseren mij die die details niet zo, ik zou liever zien dat stock-roms/schillen/custom-rom community wordt meegenomen in deze discussies..
Ik heb liever een telefoon die in Antutu 2000 punten minder scored, als tenminste het dagelijkse gebruik dus schakelen tussen apps/ laadtijden pagina's e.d.) veel beter is.
Of ben ik nu gek
Ook internet moet natuurlijk wel goed zijn.
GPS voor navigatie kan ik ook wel goed gebruiken.
Wacht daarom op de Xiaomi M-3.
Ik denk niet dat jij gek bent overigens.
Community is niet relevant in een discussie over nieuwe telefoons, dat weet je pas nadat de telefoon al enige tijd uit is. Daarnaast zijn het allemaal Chinese en Russische sites met hier en daar een verdwaalde opmerking op XDA. Wil je echt de zekerheid van custom roms moet je gewoon een populaire telefoon nemen, geen Chinese import.greatgonzo schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:28:
ik zie hier nu best veel wensenlijstjes langskomen met: ik wil graag de volgende telefoon met de volgende specs....
Of ben ik nu gek
Community kan ik in komen, maar de ROM-ondersteuning van de verschillende fabrikanten verschilt wel veel denk ik zo of niet? Is er hier iemand die daar zijn licht op kan laten schijnen? Ben je met bijvoorbeeld Xiaomi verzekerd van lange ondersteuning met recente ROMs? (door MIUI).Tsurany schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:24:
[...]
Community is niet relevant in een discussie over nieuwe telefoons, dat weet je pas nadat de telefoon al enige tijd uit is. Daarnaast zijn het allemaal Chinese en Russische sites met hier en daar een verdwaalde opmerking op XDA. Wil je echt de zekerheid van custom roms moet je gewoon een populaire telefoon nemen, geen Chinese import.
Ik ben namelijk op zoek naar een soort 'Nexus 7 style' smartphone. Relatief klein, 4 inch is genoeg, degelijke hardware, maar moet wel alles kunnen, goedkoop
Kortom: wat zijn jullie ervaringen met de ROM ondersteuning van deze chinese fabrikanten?
Net nog gecontrolleerd en op hun site had ik toch echt Belgie in mijn profiel staan. Zal wel weer komen door Paypal (gekoppeld aan Nederlandse bankrekening) en mijn Nederlandse GSM nummer.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Kun je niet langs dhl eindhoven rijden?Marzman schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:41:
Bij mij gaat het niet helemaal goed. Pandawill heeft mijn telefoon al twee keer verzonden. Eerste keer kregen ze hem meteen retour. Nu ligt het ding in Eindhoven bij DHL en weten ze daar niet wat er mee te doen. Logisch, want ik woon helemaal niet in Nederland.
Net nog gecontrolleerd en op hun site had ik toch echt Belgie in mijn profiel staan. Zal wel weer komen door Paypal (gekoppeld aan Nederlandse bankrekening) en mijn Nederlandse GSM nummer.
Weet niet hoe ver je van de grens woont maar dit schiet inderdaad niet echt op.
Xiaomi is de enige waarvan ik weet dat ze echt goede updates releasen. Ze releasen liever een nieuwe telefoon dan een nieuwe ROM. Wil je 4.1? Koop dan de nieuwe telefoon.KC Boutiette schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:40:
[...]
Community kan ik in komen, maar de ROM-ondersteuning van de verschillende fabrikanten verschilt wel veel denk ik zo of niet? Is er hier iemand die daar zijn licht op kan laten schijnen? Ben je met bijvoorbeeld Xiaomi verzekerd van lange ondersteuning met recente ROMs? (door MIUI).
Ik ben namelijk op zoek naar een soort 'Nexus 7 style' smartphone. Relatief klein, 4 inch is genoeg, degelijke hardware, maar moet wel alles kunnen, goedkoopen goede recente ROM ondersteuning. Als ik dat allemaal kan krijgen wil ik hem best uit China laten komen
Kortom: wat zijn jullie ervaringen met de ROM ondersteuning van deze chinese fabrikanten?
Verwijderd
Huawei is vergelijkbaar bezig als Xiaomi, Huawei released echt goeie stabiele updates en daarnaast is er ontwikkeling versie waar erg vaak een update uit van gebracht word.Tsurany schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:24:
[...]
Xiaomi is de enige waarvan ik weet dat ze echt goede updates releasen. Ze releasen liever een nieuwe telefoon dan een nieuwe ROM. Wil je 4.1? Koop dan de nieuwe telefoon.
Sinds de Huawei Honor 2 uit gekomen is zijn er al stuk of vier stabiele Android 4.1.2 updates uitgekomen, vrij snel achter elkaar en is de laatste stabiele versie echt zeer goed, enige klacht die vele hebben is dat batterij met Android 4.1.2 snellere leeg zou gaan.
De ontwikkeling versie is trouwens ook gewoon Android 4.1.2, maar dan een nieuwere versie van emui, de skin die Huawei op zijn roms heeft sinds Android 4.1.2.
Om hier even op terug te komen, wellicht ook interessant voor andere mensen die hem willen kopen. Ik had deze vraag al in het Newman N2 levertijden topic gevraagd: Ik_ben_Mark3 in "[Newman N2] Levertijden en prijzen."Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:35:
Bij pandawill is volgende week dinsdag tijdens de happy-hour de Freelander i20 (= Newman N2) in de aanbieding:
Maar ik neem aan dat het ook oké is als ik deze vraag hier ook stel?
Hoe wordt die douanewaarde bepaald? Als ik hem morgen voor 240 dollar zou kopen, is de douanewaarde dan (ongeveer) 186 euro?Chris.nl schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:58:
Jup dat geld moest ik contant betalen aan de bezorger. Die had natuurlijk geen wisselgeld bij zich, dus zorg ervoor dat je zelf alle kanten op kan met een tientje, vijfje, en muntgeld
Douanewaarde 215 euro, BTW 45.15 en de inklaringkosten waren 13 euro = Totaal 58.15
Als je denkt geen invoerrechten te hoeven betalen kan je binnen 6 weken (nadat je betaald hebt) bezwaar maken.
En even alles op een rijtje zetten voor mij.
1: Ik kan beide coupon codes die hierboven genoemd zijn (panda4fok en PANDAFORYOU5) op dit moment niet gebruiken op de Freelander i20 (op de dus nog niet afgeprijsde telefoon). Zijn er nog andere coupon codes die ik zou kunnen proberen? (Volgens google zou PANDAFORYOU5 wel moeten werken op alle producten maar bij mij niet dus?)
2: Ik kan voor verschillende verzendmethodes kiezen, ik vind het niet erg om iets langer te wachten als hij daardoor goedkoper is en minder kans heb op de douane kosten. Ik kan dan bijvoorbeeld uit deze 3 kiezen:
Reg Airmail By China Post $0.00
Reg Airmail By Singapore Post $3.80
Reg Airmail By HongKong Post $4.10
Welke van deze 3 kan ik dan het beste kiezen? Of toch beter een van DHL of FedEx? (Ik woon in Nederland)
3: Stel ik koop hem voor 239,99 dollar en gratis verzenden. In het ergste geval, klopt het dan dat mijn kosten dit worden: (239 dollar is ongeveer 187 euro) 187*1.21=226.27 plus 13 euro inklaringskosten: 239.27 euro?
4: En tot slot, die happy-hour. Is dat een uur lang die korting? Of tot de voorraad op is? (5 stuks???) Of een hele dag die korting? Of iets anders?
1. Weet ik niet.
2. China Post is prima, ik heb ook goede ervaring met Singapore post. Je zou wellicht op de websites van die postbedrijven kunnen uitvogelen welke tijdsindicatie ze geven, ik verwacht dat ze allemaal ongeveer even 'snel' verzenden. Via die drie heb je iig minst kans op douane kosten.
3. Juist.
4. Weet ik niet.
Wat betreft de douane kosten: ze weten meestal geen prijs te zetten op het product (want staat meestal een prijs op van 25$. Dus zie je vaak dat er gewoon 30 euro bij komt (inc. inklaringskosten). Dus dan wordt het wel wat minder.
- over giften betaal je tot 50 euro dacht ik geen belasting
dit zag ik bij een aantal revieuw-vragen op pandawill voorbij komen, en ze kunnen dit inderdaad doen...
EDIT; Heb hem nu toch voor $235, maar ik twijfel nog steeds heel erg, de Freelander I20 bestellen of op de Jiayu G4 wachten?
[ Voor 32% gewijzigd door ivo001 op 26-03-2013 09:05 ]
Ah ik klikte op add to cart na 30s en er stond netjes 239,99 dollar. Gewoon om het even uit te proberen. Daarna geannuleerd. Huidige telefoon is nog prima.ivo001 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:02:
Ik heb de Happy hour korting gemist, refreshte op 2 sec voor het einde, klikte add to cart, maar hij lag er voor $285 in het karretje...
edit: @hieronder... dudee....
[ Voor 8% gewijzigd door Markos op 26-03-2013 09:18 ]
betaalmethode
Directe overschrijving : ING Giro (Bevestigd) x-0533€192,48 EUR
PayPal-wisselkoers vanaf 26 mrt 2013: 1 euro = 1,24686 Amerikaanse dollars
TWIJFEL!
EDIT:
Uiteindelijk toch maar niet besteld.
[ Voor 11% gewijzigd door ivo001 op 26-03-2013 09:12 ]
http://gaga.aliexpress.com/210003201-617248598-detail.html
Zie ik iets over het hoofd? Want dit lijkt me te mooi om waar te zijn. Ik weet dat het een refurbished model is, maar het gaat (volgens de site) om een echte Samsung Galaxy S3 voor 159,99 dollar. Of is dit een startbod en moet je gaan bieden? (Lijkt me niet gezien er staat dat er 5 modellen aanwezig zijn)
Edit: @Laurens hieronder. Ah ik zag inderdaad over het hoofd dat het externe verkopen zijn, en niet van aliexpress zelf. Waar zie je dat hij 1 feedback heeft? Hier lijkt het alsof hij er 2000+ heeft:
http://www.aliexpress.com/store/feedback-score/911778.html
edit 2: God ik ben echt scheel deze ochtend, de feedback aan de linkerkant bedoel je. De feedback die ik hierboven gaf is dus niet van hem?
[ Voor 31% gewijzigd door Markos op 26-03-2013 11:03 ]
Verwijderd
Die seller heeft 1 feedback, ik wil niet zeggen dat het een scam is maar het lijkt inderdaad te mooi om waar te zijn.Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:53:
In mijn zoektocht naar andere chinese smartphone aanbiedingen kwam ik dit tegen:
http://gaga.aliexpress.com/210003201-617248598-detail.html
Zie ik iets over het hoofd? Want dit lijkt me te mooi om waar te zijn. Ik weet dat het een refurbished model is, maar het gaat (volgens de site) om een echte Samsung Galaxy S3 voor 159,99 dollar. Of is dit een startbod en moet je gaan bieden? (Lijkt me niet gezien er staat dat er 5 modellen aanwezig zijn)
Maar deze verkoper heeft wel goede feedback! Voor $99 kan je um toch niet laten liggen?
Ik ga er toch maar niets kopen want het ik kan me niet voorstellen op welke manier dit kan kloppen. Ook begrijp ik de feedback op die site niet helemaal. Neem bijvoorbeeld deze:
http://gaga.aliexpress.com/210003600-714153818-detail.html
Links staat 1 feedback maar als je op die 96.6% klikt zie je dat er 2716 keer feedback is gegeven.
Maarja zoals altijd zal hier ook wel gelden: If it's too good to be true, it probably is..
Vorig jaar heb ik een tijdje geboden op die gaga deals maar nooit iets kunnen kopen en ze hebben elk uur andere aanbiedingen zitten een paar toppers bij maar doe je best.
Laat het weten als het gelukt is iets te kopen.
I've got a feeling...
Dit topic is gesloten.
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.