Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 10:02
Vandaag een JiaYu G2S binnen gekregen via JiaYumobileshop:

Afbeeldingslocatie: http://ezra.acjs.net/dump/g2s.jpg

Zal morgen wat foto's online flikkeren voordat die naar mijn zusje gaat.
Geinig ding iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem mooiere dan de originele G2, want die heeft een lelijke Samsung thuis knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 15:33

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

ezra070 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 19:09:
Vandaag een JiaYu G2S binnen gekregen via JiaYumobileshop:

Zal morgen wat foto's online flikkeren voordat die naar mijn zusje gaat.
Geinig ding iig :)
Het is idd een mooi dingetje.
Er is naar mij ook ééntje onderweg van Pandawill (wel zonder roze case).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:42:
Ik heb via Pandawill ook een Newman N2 besteld afgelopen zondag. Nu, drie werkdagen later, staat de status nog steeds op 'processing'. Hoe lang duurde het bij jullie voordat 'ie werd verzonden? (Heb ze gemaild met de vraag een status update te geven)

Overigens lijkt een aparte topic voor de Newman N2 mij ook handig. Heb alleen geen idee hoe en wat (zo actief ben ik hier niet). Maar als iemand dat kan/wil regelen zou dat heel mooi zijn :)
Ok, dan kunnen we hier verder voor de Newman N2
Ik neem aan dat ik het topic zondagmiddag AF kan noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 22:18
Ik zit een beetje te twijfelen tussen deze Dual-Sim toestellen, de camera's zien er goed uit, en ze hebben dezelfde MTK6589 cpu, maar het gaat om de kleine verschillen.
Als de Cubot A6589 2GB RAM had, had ik deze zonder twijfel eruit gekozen.

- Cubot A6589
Ik vind hem mooi en hij heeft een groot scherm, wat ik wel leuk vind, en je krijgt er een flip cover bij.
Er zit enkel maar 1GB RAM op, en de ROM blijkt ook maar 1GB te zijn ipv 8GB zoals op sommige sites word gezegd.

- Umi X2
Met de Umi X2 heb ik vooral mijn twijfels aan de scherm resolutie (1080p) en de batterij combo.
Het scherm zal gerust mooi zijn, maar gaat het ten koste van de preformance en batterij, welke maar 2500mAh is?

- JiaYu G4 flagship
De specs zijn top, 2GB RAM, 3000mAh maar ik vind hem er nou niet super mooi uit zien.

Dus de vraag is een beetje, wat doet 1GB vs 2GB RAM.

En hoe gedraagt een 1080p zich op een simpele Chinese quad-core en de 2500mAh batterij?
En word alles ook niet wat klein, of past de ROM zich hierop aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Adr01 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:15:
Ik zit een beetje te twijfelen tussen deze Dual-Sim toestellen, de camera's zien er goed uit, en ze hebben dezelfde MTK6589 cpu, maar het gaat om de kleine verschillen.
Als de Cubot A6589 2GB RAM had, had ik deze zonder twijfel eruit gekozen.

- Cubot A6589
Ik vind hem mooi en hij heeft een groot scherm, wat ik wel leuk vind, en je krijgt er een flip cover bij.
Er zit enkel maar 1GB RAM op, en de ROM blijkt ook maar 1GB te zijn ipv 8GB zoals op sommige sites word gezegd.
1GB ROM is meer dan voldoende... een ROM is meestal ook niet groter dan 500mb :p
- Umi X2
Met de Umi X2 heb ik vooral mijn twijfels aan de scherm resolutie (1080p) en de batterij combo.
Het scherm zal gerust mooi zijn, maar gaat het ten koste van de preformance en batterij, welke maar 2500mAh is?
echt langer dan een dag gaat bijna geen enkel toestel mee als alles aan staat bij gemiddeld gebruik...
- JiaYu G4 flagship
De specs zijn top, 2GB RAM, 3000mAh maar ik vind hem er nou niet super mooi uit zien.

Dus de vraag is een beetje, wat doet 1GB vs 2GB RAM.
Android cached een hoop dus met 2GB hoef je nooit apps uit het cach te gooien :>
en het is handig bij grafisch zware spellen...
En hoe gedraagt een 1080p zich op een simpele Chinese quad-core en de 2500mAh batterij?
En word alles ook niet wat klein, of past de ROM zich hierop aan?
even slecht als elke andere smartphone 8)7

en ja, android schaalt gewoon alles mee (met root valt dat ook nog zelf aan te passen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Ik heb een Star i8160 gekocht voor m'n zoontje en na een week wilde hij er ook eens mee bellen... ;-) Nu hoort hij wel de andere kant maar de andere kant hoort hem niet. Microfoon stuk? Ik heb alle instellingen gecheckt maar het lijkt toch niet softwarematig...
Iemand bekend met dit probleem, kan ik nog iets proberen? Belwinkels zeggen dat microfoons in Chinese telefoons niet te repareren zijn omdat ze ze niet hebben en/of aan het moederbord vast zitten. Anders maar terug sturen, €20 verzendkosten voor een telefoon van 50 euro...? ;-(

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:26:
1GB ROM is meer dan voldoende... een ROM is meestal ook niet groter dan 500mb :p
En dan wil je apps en dergelijken direct op de SD kaart? ROM van 1GB is erg klein en dan moet je altijd met omwegen werken.
Android cached een hoop dus met 2GB hoef je nooit apps uit het cach te gooien :>
en het is handig bij grafisch zware spellen...
2GB handig? Het is leuk, maar zie er niet direct het nut van in. Ja je kan drie spellen volledig in RAM houden maar wat schiet je daar mee op? Niet veel. Geheugenmanagement doet Android toch prima. Zou geen telefoon laten schieten omdat hij 1GB ram heeft, pas bij 512MB zou ik sterke bedenkinge hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:15:
[...]

En dan wil je apps en dergelijken direct op de SD kaart? ROM van 1GB is erg klein en dan moet je altijd met omwegen werken.

[...]

2GB handig? Het is leuk, maar zie er niet direct het nut van in. Ja je kan drie spellen volledig in RAM houden maar wat schiet je daar mee op? Niet veel. Geheugenmanagement doet Android toch prima. Zou geen telefoon laten schieten omdat hij 1GB ram heeft, pas bij 512MB zou ik sterke bedenkinge hebben.
Ik heb een Xperia S en die heeft 2GB ROM waarvan 700MB door de ROM zelf.. grote spellen zet hij meestal toch automatisch op de SD card. Asphalt 7 is 1,5GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:16

NoFearCreations

3DPrint the world!

Weet iemand of er ook china phones zijn met een volwaardige HDMI uit? Dus geen MHL, maar echt een mini/micro HDMI aansluiting, net zoals de Sony Arc S?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearCreations schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:54:
Weet iemand of er ook china phones zijn met een volwaardige HDMI uit? Dus geen MHL, maar echt een mini/micro HDMI aansluiting, net zoals de Sony Arc S?
zijn er geen kabels voor micro-usb > HDMI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 21:16

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dat zijn dus MHL kabels, en volgens mij moet je dan ook een TV hebben die dat ondersteunt. Heb hier een vrij oude flatscreen hangen, dus denk niet dat hij dat doet.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
Kan iemand mij vertellen of dit een goede telefoon is;

http://item.taobao.com/it...160.WLubMA&id=16690797775

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeg_ik_niet.
Ikdenk dat je nietbij taobao voor specs voor een goede mobiel moet gaan kijken, koop dan gewoon bij een shop zelf, of zoek er eerst daar 1 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
kijk hier eens bijvoorbeeld goede ervaringen mee www.mixeshop.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lom0r
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-08 15:44
Ik zit er aan te denken om deze te bestellen via mistertao.
http://www.mistertao.com/...38031839.html#shipping_ca

Ik vroeg me alleen af of iemand wat meer duidelijkheid kan geven over de opties die er staan, er zijn 3 keuzes, 2x een 16gb en 1x een 32gb. De vertaling is echter niet om over naar huis te schrijven dus ik vraag me af of iemand uit ervaring (of met kennis van de chinese taal )kan vertellen wat het verschil precies is.

De goedkoopste versie van 16gb is pre-order terwijl de andere wel te bestellen is (is daarom de prijs hoger ? of is het door de hanghuo versie wat dat ook mag zijn).

Met de goedkoopste optie zijn de kosten rond de 375 euro.(kortingen meegerekend) toch mooi prijsje.
Enige wat ik me afvraag, als je pakketje zoek raakt en hij is voor 40 euro gemarkeerd krijg je zeker maar max 40 euro terug in plaats van de 375 die betaald hebt of niet ?

[ Voor 8% gewijzigd door lom0r op 19-02-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-09 23:21
Ok, ik twijfel wat ik moet doen.

Ik wil graag kiezen tussen de Newman N2 en de Xiaomi M2, aangezien ik de tweede voor de Chinese prijs kan kopen.

Nu zijn de grootste verschillen het formaat (Newman 4,7 vs Xiaomi 4,3), het geheugen (Newman Rom 8gb maar uit te breiden met sd Ram 1gb vs Xiaomi Rom 16/32gb maar niet uit te breiden Ram 2gb).

Daarnaast draait de Xiaomi op een custom rom, is de telefoon erg populair en heeft een supersnelle Qualcomm Snapdragon APQ8064 cpu.

Een vergelijking van de camera: http://www.gizchina.com/2...ewman-n2-camera-shootout/ voor mij te verwaarlozen, soms vind ik de Newman beter, soms de Xiaomi.
De Newman N2 draait op 4.0, wint aan populariteit(ook in Nederland) en heeft een snelle Samsung Exynos 4412 cpu.

Nu is de Newman N2 voor zo'n 210 euro te krijgen en de Xiaomi voor ongeveer 240 euro(16gb)/ 275 euro(32gb).

De telefoon moet een heel aantal jaar meekunnen, daarnaast denk ik persoonlijk dat ik 4,3'' fijner vind dan 4,7'' (ik heb nu een ace 3,5'') maar daar valt wel aan te wennen. Ik ben van mening dat je nu nog niet veel hebt aan de 2gb Ram, maar dat het over een jaar wel prettig kan zijn.

Edit, volgens mij heeft de Xiaomi een normaal sim slot waar de Newman een micro sim slikt. De laatste word dan een 10tje duurder omdat ik nog geen micro sim heb :P

Voor welke moet ik kiezen en waarom? En als het de Xiaomi is, moet ik dan voor 16 of voor 32gb gaan?

[ Voor 6% gewijzigd door hrichard op 19-02-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11

CeesKees

I rest my Kees

Nicap schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:07:
[...]

Ik vind de camera van de G3 anders alleszins tegenvallen. Voor het type foto's wat je er mee neemt voldoet hij meer dan prima.
Deze zin klopt echt niet...

Alleszins betekend "geheel en al", daarmee zeg je dat je de camera echt vreselijk slecht vind, maar je zin doet iets anders vermoeden...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
hrichard schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:56:

Ik wil graag kiezen tussen de Newman N2 en de Xiaomi M2, aangezien ik de tweede voor de Chinese prijs kan kopen.

Nu zijn de grootste verschillen het formaat (Newman 4,7 vs Xiaomi 4,3), het geheugen (Newman Rom 8gb maar uit te breiden met sd Ram 1gb vs Xiaomi Rom 16/32gb maar niet uit te breiden Ram 2gb).

Daarnaast draait de Xiaomi op een custom rom, is de telefoon erg populair en heeft een supersnelle Qualcomm Snapdragon APQ8064 cpu.

Een vergelijking van de camera: http://www.gizchina.com/2...ewman-n2-camera-shootout/ voor mij te verwaarlozen, soms vind ik de Newman beter, soms de Xiaomi.
De Newman N2 draait op 4.0, wint aan populariteit(ook in Nederland) en heeft een snelle Samsung Exynos 4412 cpu.

Nu is de Newman N2 voor zo'n 210 euro te krijgen en de Xiaomi voor ongeveer 240 euro(16gb)/ 275 euro(32gb).

De telefoon moet een heel aantal jaar meekunnen, daarnaast denk ik persoonlijk dat ik 4,3'' fijner vind dan 4,7'' (ik heb nu een ace 3,5'') maar daar valt wel aan te wennen. Ik ben van mening dat je nu nog niet veel hebt aan de 2gb Ram, maar dat het over een jaar wel prettig kan zijn.

Edit, volgens mij heeft de Xiaomi een normaal sim slot waar de Newman een micro sim slikt. De laatste word dan een 10tje duurder omdat ik nog geen micro sim heb :P

Voor welke moet ik kiezen en waarom? En als het de Xiaomi is, moet ik dan voor 16 of voor 32gb gaan?
Ik heb de Freelander i20 gekozen, omdat deze veel waar voor zijn geld is. Een Xiaomi via dezelfde weg uberhaupt vinden is erg lastig en een stuk kostbaarder.
Als ik de recensie van tweakers lees over de Xiaomi, dan zou ik voor een meerprijs van 30 euro zeker die nemen. Software technisch veel beter en qua hardware ook erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
dangerousp schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:09:
[...]

Ik heb de Freelander i20 gekozen, omdat deze veel waar voor zijn geld is. Een Xiaomi via dezelfde weg uberhaupt vinden is erg lastig en een stuk kostbaarder.
Als ik de recensie van tweakers lees over de Xiaomi, dan zou ik voor een meerprijs van 30 euro zeker die nemen. Software technisch veel beter en qua hardware ook erg goed!
Waar baseer je op dat hij software technisch veel beter is? Ja hij heeft een custom rom, maar ik lees juist in reviews dat soms teksten in het Chinees blijven staan en dat er nog best wat bugs in zitten. Waar Chris.nl nog geen last van heeft met zijn Newman N2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
hrichard schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:13:
[...]

Waar baseer je op dat hij software technisch veel beter is? Ja hij heeft een custom rom, maar ik lees juist in reviews dat soms teksten in het Chinees blijven staan en dat er nog best wat bugs in zitten. Waar Chris.nl nog geen last van heeft met zijn Newman N2.
Xiaomi is gewoon veel groter dan Newman/Freelander. Er is een veel grotere community voor. Voor de Newman zijn nog geen echte custom roms mogelijk, omdat er nog geen source wordt vrijgegeven.

Ja, de Newman is erg goed en een meerprijs van 100 euro voor de Xiaomi zou ik er niet voor over hebben, maar voor 30 euro extra had ik het wel geweten. Daarbij is de Exynos is goed, maar prefereer ik toch de Qualcomm S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin welke Chinees is heeft Newman als merk direct sterk afgeraden toen ik haar vertelde over Newman, ze zij dat het niet bepaald een goed merk was.

Xiaomi is zeker weten beter op software gebied, maar tegen over Huawei hebben ze hun roms niet 100% vertaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

Heeft reeds iemand al een Jiayu G2s ontvangen?
Ik had net te vroeg de G2+ besteld, denk ik, als iemand deze wil overnemen aan verkoopprijs(ongebruikt), stuur DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:51
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:07:
Mijn vriendin welke Chinees is heeft Newman als merk direct sterk afgeraden toen ik haar vertelde over Newman, ze zij dat het niet bepaald een goed merk was.
Wat was haar uitleg?

(Ik zou bijvoorbeeld nooit een HTC meer nemen vanwege een reeks slechte ervaringen...maar er zijn ook weer hele volkstammen die erbij zweren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mother_lepard schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:49:
[...]

Wat was haar uitleg?

(Ik zou bijvoorbeeld nooit een HTC meer nemen vanwege een reeks slechte ervaringen...maar er zijn ook weer hele volkstammen die erbij zweren)
Mijn vriendin is niet technische hoor, maar Newman is een redelijk bekend merk en China, vooral bekend van mp4 spelers.

Nou ik hoef ook geen HTC meer nadat ik met elke HTC wel een probleem gehad heb, dus ik hoop dat mijn Huawei Honor 2 het beter doet, want de HTC's mochten twee ervan na ongeveer een jaar weg voor reparatie en mijn HTC Evo 3D moest na twee weken weg voor reparatie.

Maja wat mijn vriendin zegt is zoiets wat ik over Acer zou zeggen bijvoorbeeld, maar kwa software updates zou ik Xioami of Huawei meer vertrouwen, Newman vind ik meer een B merk, al kan het best goed werken voor sommige mensen die veel bang for buck zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:07:

Xiaomi is zeker weten beter op software gebied, maar tegen over Huawei hebben ze hun roms niet 100% vertaald.
Volgens mij zet Newman er enkel zijn naam op, heb de telefoon al onder 3 verschillende namen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hrichard schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:12:
[...]

Volgens mij zet Newman er enkel zijn naam op, heb de telefoon al onder 3 verschillende namen gezien.
Volgens mij is newman wel de maker, maar zet bijvoorbeeld freelander zijn naam erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben vandaag op dit topic gestoten. Ik ben al een tijdje opzoek naar een dual sim. De meeste duals komen volgens mij wel uit China.
Ik kwam echter ook het merk Allview tegen (uit Roemenie). Ik weet niet of deze hier bekend is? Dit zijn ook gebrande telefoons uit China volgens mij. Maar wat mij aanspreekt is dat deze op beide Simslots 3G ondersteunen. Niet tegelijk, dit moet geschakeld worden (via instellingen).
Ik ga dagelijks de grens over en ik wil gewoon een (3g) dataverbinding hebben.

Bij welke (china) telefoons is dit nog meer het geval, want dit staat bijna nergens beschreven laat staan bevestigd?

Ik was er bijna zeker van dat ik een Allview ging kopen, maar nu stoot ik weer op de Jiayu g3 en 4....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:43:
Hallo, ik ben vandaag op dit topic gestoten. Ik ben al een tijdje opzoek naar een dual sim. De meeste duals komen volgens mij wel uit China.
Ik kwam echter ook het merk Allview tegen (uit Roemenie). Ik weet niet of deze hier bekend is? Dit zijn ook gebrande telefoons uit China volgens mij. Maar wat mij aanspreekt is dat deze op beide Simslots 3G ondersteunen. Niet tegelijk, dit moet geschakeld worden (via instellingen).
Ik ga dagelijks de grens over en ik wil gewoon een (3g) dataverbinding hebben.

Bij welke (china) telefoons is dit nog meer het geval, want dit staat bijna nergens beschreven laat staan bevestigd?

Ik was er bijna zeker van dat ik een Allview ging kopen, maar nu stoot ik weer op de Jiayu g3 en 4....
Kan ook met chinese toestellen, moet je alleen even de sim kaarten omwisselen. Oh wacht, en je batterij, want die zit ervoor. Heb ze nog niet voorbij zien komen die dit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
hrichard schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:56:

Het is maar net waar jouw voorkeur naar uit gaat. Neem je genoegen met initieel 8Gb intern + los micro-SD of neem je genoegen met initieel 16/32 Gb? Gezien je de Xiaomi Mi-two voor een chinees prijsje weet te krijgen, je liever 4,3' prefereert boven iets groters, denk ik dat je er wel bij neer kunt leggen dat je met geen mogelijkheid een micro-sd kan benutten in de Mi-Two. Zo ja, dan is de keuze toch duidelijk in jouw geval?

Kun je die Chinese prijs trouwens via-via krijgen of zou je meer tweakers ermee kunnen helpen? ;) Want ik heb voor 195 euro een Newman N2 besteld via Pandawill, wel of geen micro-sd kunnen gebruiken boeit mij niks voor mijn gebruik (zo'n veeleisend type ben ik niet qua entertainment) En toch vind ik 4,3' beter hanteerbaar want de grootte van de Xiaomi valt prima te overzien vanaf een ZTE Blade. Maarja, dan de prijs. Beetje 400 dollar lappen zeker, want dat is het voor mijn gevoel wel.. een Xiaomi is de iPhone onder de androids. :X

Ik overweeg Chinese androids puur en alleen omdat ze qua bang-for-buck/prijs-kwaliteit leuk scoren. Dus ik heb mijn limiet op 200 euro ingesteld en ik heb nergens tot nu een manier gevonden aan een Mi-Two te geraken voor een kleine meerprijs. Nog los van de grotere community, betere ondersteuning. Want als er iets is wat ik toch wel geleerd heb met Android, is dat custom roms wel zo prettig zijn. :Y (indien de fabrikant lui is qua updates in elk geval) Ook daar heeft de Xiaomi een streepje voor. Eigenlijk heeft het alles wat ik zoek op de prijs na :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53
Het is niet bepaald een chinees toestel zoals er zo veel hier voorbij komen, daarvoor is hij net wat te duur, maar mooi is hij wel. Binnenkort is de lancering; Hauwei Ascend P2.
Afbeeldingslocatie: http://www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/huawei-ascend-p2-leaked-phtotos.jpg

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:43:
Bij de Newman N1 kan het ook wel. Althans, hij vraagt aan mij welke simkaart de data moet doen. Zit enkel het met probleem dat mijn tweede simkaart geen data abbo heeft.

Weet iemand trouwens of je twee keer een abbo bij dezelfde provider kan hebben? Heb nu KPN en Vodafone maar wil naar twee keer Vodafone gaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Als beide simslots een uniek imei nr hebben lijkt dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 00:43:
[...]

Het is maar net waar jouw voorkeur naar uit gaat. Neem je genoegen met initieel 8Gb intern + los micro-SD of neem je genoegen met initieel 16/32 Gb? Gezien je de Xiaomi Mi-two voor een chinees prijsje weet te krijgen, je liever 4,3' prefereert boven iets groters, denk ik dat je er wel bij neer kunt leggen dat je met geen mogelijkheid een micro-sd kan benutten in de Mi-Two. Zo ja, dan is de keuze toch duidelijk in jouw geval?

Kun je die Chinese prijs trouwens via-via krijgen of zou je meer tweakers ermee kunnen helpen? ;) Want ik heb voor 195 euro een Newman N2 besteld via Pandawill, wel of geen micro-sd kunnen gebruiken boeit mij niks voor mijn gebruik (zo'n veeleisend type ben ik niet qua entertainment) En toch vind ik 4,3' beter hanteerbaar want de grootte van de Xiaomi valt prima te overzien vanaf een ZTE Blade. Maarja, dan de prijs. Beetje 400 dollar lappen zeker, want dat is het voor mijn gevoel wel.. een Xiaomi is de iPhone onder de androids. :X

Ik overweeg Chinese androids puur en alleen omdat ze qua bang-for-buck/prijs-kwaliteit leuk scoren. Dus ik heb mijn limiet op 200 euro ingesteld en ik heb nergens tot nu een manier gevonden aan een Mi-Two te geraken voor een kleine meerprijs. Nog los van de grotere community, betere ondersteuning. Want als er iets is wat ik toch wel geleerd heb met Android, is dat custom roms wel zo prettig zijn. :Y (indien de fabrikant lui is qua updates in elk geval) Ook daar heeft de Xiaomi een streepje voor. Eigenlijk heeft het alles wat ik zoek op de prijs na :+
Een Xiaomi is dan wel de iPhone onder de chinese androids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Is er ook een of andere telefoon uit china waar je GTA III en GTA Vice City mee kan spelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Joosie200 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 00:43:
[...]

Ik ga inderdaad voor de Xiaomi, de 23e schijnen er weer 300.000 te worden gereleased dus even kijken of het lukt. Meerdere toestellen kan ik helaas niet regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:26:
[...]

Een Xiaomi is dan wel de iPhone onder de chinese androids.
Fair enough, maar je snapt wel wat ik wil zeggen. De usp van menig Chinese android is dat je voor een klein prijsje wat leuks haalt dat ook nog eens dicht in de buurt van menig A-merk komt qua specs. Alleen heeft Xiaomi als een van de weinige onderhand zo'n grote aanhang dat ze ongeacht de prijs toch wel verkopen. En daarmee verwordt Xiaomi imho een beetje tot contradictio in terminis met een Chinese android voor een leuk prijsje.
hrichard schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:34:
[...]

Ik ga inderdaad voor de Xiaomi, de 23e schijnen er weer 300.000 te worden gereleased dus even kijken of het lukt. Meerdere toestellen kan ik helaas niet regelen.
Zou je dan mij per DM willen vertellen waar je straks een poging gaat proberen er een te halen? Want ik wil er best zelf wel achteraan gaan, maar menig internationaal georiënteerde Chinese webshop vraagt de hoofdprijs, als ze al de Xiaomi aanbieden. En via Taobao moet je maar afwachten of je geen nepperd krijgt, dus als het via-via kan direct vanaf Xiaomi haar eigen site zou dat fijn zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Een vriend neemt er eentje mee, dus voordat ik allerlei vragen krijg, ik kan er niet meer regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xiaomi laat hun telefoons bij Foxconn maken en volgens mij creeren ze bewust een schaarste en via providers zijn ze flink duurdere.

Xiaomi vergelijken met Apple is dan ook niet correct, want Xiaomi heeft altijd schaarse, Apple alleen eerste twee maanden ofzo dat een nieuw idevice uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

zeg_ik_niet schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:53:
Is er ook een of andere telefoon uit china waar je GTA III en GTA Vice City mee kan spelen? :)
Natuurlijk, maar dat ligt er maar net aan wat je er voor wilt betalen ;).
Het zijn niet hele zware games, op mijn Jiayu G3 zijn ze prima speelbaar (niet op de hoogste settings natuurlijk).

E: Wil een telefoon voor m'n moeder gaan bestellen, waarschijnlijk word het deze.
Komen er bij Mistertao nog verzendkosten overheen (anders zoek ik nml even verder)?
En hoe lang duurt het verzenden ongeveer, weekje of 2?
Als iemand nog een ander toestel weet, laat het dan even weten :).
Moet niet te duur zijn, dual core en niet groter dan 4".
M'n moeder komt van een Samsung Galaxy Ace af.

[ Voor 36% gewijzigd door Remcom00 op 20-02-2013 20:18 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

Waarom ook geen Jiayu G2+??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Heb ik ook overwogen maar die is toch wat duurder en heeft wat problemen met Wifi/GPS (zoals elke telefoon met die chipset), die Beidou draait op een Qualcomm chipset.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En je hebt ervaring met mistertao?
Lijkt me nogal lastig om een goede verkoper te vinden, via google translate te bestellen en de gok te nemen, want je weet maar nooit ;)
Lijkt me veel makkelijker om webshops af te speuren naar een mooi toestel.

[ Voor 18% gewijzigd door dutchgio op 20-02-2013 21:40 ]

• bandidoloco

bandidoloco

Remcom00 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:07:
Heb ik ook overwogen maar die is toch wat duurder en heeft wat problemen met Wifi/GPS (zoals elke telefoon met die chipset), die Beidou draait op een Qualcomm chipset.
Heeft die dan niet dezelfde chipset als jouw G3?

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
hoe betrouwbaar is pandawill voor jullie? lees een paar slechte reviews, maar mijn zwager bestelt er regelmatig en die heeft geen problemen.

• jernij
en net als ik dit plaats, is de website under construction, toeval? :)

• zeg_ik_niet
jernij schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:04:
hoe betrouwbaar is pandawill voor jullie? lees een paar slechte reviews, maar mijn zwager bestelt er regelmatig en die heeft geen problemen.
Ik en veel anderen hier hebben goede ervaringen met ze :)

Daarnaast doet de website het hier gewoon. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door zeg_ik_niet op 21-02-2013 11:36 ]

• bandidoloco

bandidoloco

Mijn Jiayu is nog altijd niet meegegeven met de postbode door Pandawill.
Zal wel met Chinese New Year te maken hebben, beetje vertekend beeld...

edit: ik hem dus op 13/02 besteld, mss wel handig om mee te geven ;)

[ Voor 20% gewijzigd door bandidoloco op 21-02-2013 11:51 ]

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 13:38
bandidoloco schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:51:
Mijn Jiayu is nog altijd niet meegegeven met de postbode door Pandawill.
Zal wel met Chinese New Year te maken hebben, beetje vertekend beeld...

edit: ik hem dus op 13/02 besteld, mss wel handig om mee te geven ;)
Same here.. Heb een Newman N2 besteld de 12de en nog steeds processing... Zullen nog wel een hoop achterstallige orders moeten in halen.

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 00:14
heb een bestelling bij fastcardtech.com gedaan, wel een trackingnummer gekregen (DHL) maar nog niet verzonden. Hebben ze deze 'deze nummers 'op voorraad ' of zo? Hoe werkt dit eigenlijk?

• jernij
zeg_ik_niet schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:34:
[...]

daarnaast doet de website het hier gewoon. ;)
nu wel weer ja

• dangerousp
Mijn Freelander i20 (zelfde als Newman N2, misschien is die niet meer op voorraad?) is de 16e verstuurd en ik had ook de 10e besteld bij Pandawill.

• jernij
misschien een domme vraag, maar hoe groot is het "internal storage" (ROM neem ik aan? NOOB als ik ben) bij een smartphone zoals de jiayu g4, de newman n2 o.i.d.?8gb? aangezien niet alle apps naar de sdcard kunnen, ik heb nu 170 mb, lijkt me vrij weinig?

bedankt alvast

[ Voor 7% gewijzigd door jernij op 21-02-2013 18:48 ]

jernij schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:38:
misschien een domme vraag, maar hoe groot is het "internal storage" (ROM neem ik aan? NOOB als ik ben) bij een smartphone zoals de jiayu g4, de newman n2 o.i.d.?8gb? aangezien niet alle apps naar de sdcard kunnen, ik heb nu 170 mb, lijkt me vrij weinig?

bedankt alvast
Als het ROM 8 GB is, gaat hier nog een klein gedeelte vanaf, voor het systeem. Dit zal echter nooit meer dan een gigabyte zijn, dus hou je zat ruimte over om apps te installeren.

• guy5927
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07-2017
Gewoon my 2 cents : dit is mijn 4de chino-cheapo gsm tussen de 150 en 200 euro die ik bezit en NOOIT ben ik zó aangenaam verrast als door deze G3 .... het is echt een superfijn toestel waar ik bijna geen negatieve zaken over kan aanhalen en die slechts 10 percent batterij verliest PER 24 UUR WERKING !!! Zo' n autonomie is gewoon ongelofelijk voor een toestel met zulke krachtige specs en zo'n mooi scherm ... en zoals je op mijn staatsiefoto kan zien, hij is nog eens bloedjesmooi ook :P ...

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/guy5927/g3.jpg

• jernij
dutchgio schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:01:
[...]

Als het ROM 8 GB is, gaat hier nog een klein gedeelte vanaf, voor het systeem. Dit zal echter nooit meer dan een gigabyte zijn, dus hou je zat ruimte over om apps te installeren.
thanks

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

guy5927 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:10:
Gewoon my 2 cents : dit is mijn 4de chino-cheapo gsm tussen de 150 en 200 euro die ik bezit en NOOIT ben ik zó aangenaam verrast als door deze G3 .... het is echt een superfijn toestel waar ik bijna geen negatieve zaken over kan aanhalen en die slechts 10 percent batterij verliest PER 24 UUR WERKING !!! Zo' n autonomie is gewoon ongelofelijk voor een toestel met zulke krachtige specs en zo'n mooi scherm ... en zoals je op mijn staatsiefoto kan zien, hij is nog eens bloedjesmooi ook :P ...

[afbeelding]
Sexyyyy :9.
Welk hoesje is dat?

hoidoei

• guy5927

• zeg_ik_niet
Mooie foto en mooi toestel.

Ik twijfel echt om deze of de G4 binnenkort aan te schaffen.
Maarja, als de G4 bijna uitkomt hebben ze het al over de G5.

Iemand ook enig idee wat een zeer goede vergelijkende chinese telefoon is van de Samsung Galaxy Note 2?
Ik ga geen 600 euro betalen voor een echte. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
@ zeg_ik_niet maybe de i7100 van Pandawill(.com) ? Heb hem hier ook liggen best leuk ding !

@ guy5927 Mijn JiaYu G3 gaat s'ochtends 06:05 van de lader heb alleen 3G aanstaan

( Dus geen BT / GPS / Wifi ) maar NU om 00:22 staat hij dan op 27% rest capaciteit batterij :?

Er zit ook maar 1 SIM in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeg_ik_niet schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:34:
Mooie foto en mooi toestel.

Ik twijfel echt om deze of de G4 binnenkort aan te schaffen.
Maarja, als de G4 bijna uitkomt hebben ze het al over de G5.

Iemand ook enig idee wat een zeer goede vergelijkende chinese telefoon is van de Samsung Galaxy Note 2?
Ik ga geen 600 euro betalen voor een echte. :')
G5 is de G4 met iphone look, of beter gezegd: kloon, en daar zit ik niet op te wachten, wel op de G4.
Metde Note 2 bedoel je de looks of alleen de grootte? Er zijn geneog, en daar kom ik weer op het woord: clones beschikbaar., bijvoorbeeld de i7100 die hierboven word genoemd.

[ Voor 28% gewijzigd door dutchgio op 22-02-2013 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
zeg_ik_niet maybe de i7100 van Pandawill(.com) ? Heb hem hier ook liggen best leuk ding !
Ik neem aan die met android 4.1?

Hoe lang heb je 'm al en wat voor cijfer geef je 'm in het algemeen?
Wat zijn de grote voor en nadelen. :')

@ Dutchgio

Ja laat dan maar, ik heb een hekel aan iphone en alles wat er mee te maken heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door zeg_ik_niet op 22-02-2013 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
zeg_ik_niet schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 00:38:
[...]

Hoe lang heb je 'm al en wat voor cijfer geef je 'm in het algemeen?
Wat zijn de grote voor en nadelen. :')
Heb hem net scroll ffff een week of 3 terug ofzo. Nadeel IK vind hem net te groot ( Net als de Note2 ).

WiLLoW_TieN in "Het topic voor onbekende Chinese smartphones"

Op een schaal van 1 tot 10 een dikke 7. Komt ook door de lage prijs ( Bang-for-$$$ factor )

O ja en je hebt een DM ;)

[ Voor 11% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 22-02-2013 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 00:40:
[...]

Heb hem net scroll ffff een week of 3 terug ofzo. Nadeel IK vind hem net te groot ( Net als de Note2 ).

Op een schaal van 1 tot 10 een dikke 7. Komt ook door de lage prijs ( Bang-for-$$$ factor )

bedankt voor je link.
Ziet er strak uit.

Dacht zelf aan deze.. :')
http://www.mistertao.com/...bao-item-15896406748.html
Even een goede shop vinden waar ik tenminste wel goed weet wat ik koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 00:40:
[...]

In je eerdere post waar je naar linkt: de taal kan misschien worden aangepast omdat dit gelezen word via je sim kaart, en automatisch op nederlands word ingesteld, heb ik teninste wel op mn samsung na het flashen van een europese rom met simkaart erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeg_ik_niet schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 00:49:
[...]

bedankt voor je link.
Ziet er strak uit.

Dacht zelf aan deze.. :')
http://www.mistertao.com/...bao-item-15896406748.html
Even een goede shop vinden waar ik tenminste wel goed weet wat ik koop.
Daar zou ik even mee oppassen
- android 4.2.3 bestaat niet: mogelijk is het dus 4.1 of zelfs 4.0
- grote batterijen en chinesen gaan niet samen, vaak word er met nummertjes geklooid. Met name 3850mah lijkt me niet erg reël.
- een quadcore draaiend op 2mhz?
- inklapbaar? Zowel 5.5 inch als 6 inch als 5.3 inch ( niet te serieus nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
dutchgio schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 01:07:
[...]

Daar zou ik even mee oppassen
- android 4.2.3 bestaat niet: mogelijk is het dus 4.1 of zelfs 4.0
- grote batterijen en chinesen gaan niet samen, vaak word er met nummertjes geklooid. Met name 3850mah lijkt me niet erg reël.
- een quadcore draaiend op 2mhz?
- inklapbaar? Zowel 5.5 inch als 6 inch als 5.3 inch ( niet te serieus nemen)
haha klinkt niet helemaal goed nee.
Was even snel een voorbeeld, had 't zelf niet helemaal gelezen.
3850mah kon ik me ook al niet voorstellen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:42

klaaz

it's me!

Ik heb op 26-1-2013 een Cubot A6589 besteld bij Pandawill. Die zou het einde van de maand leverbaar worden. Tegen het einde van de maand een mail van Pandawill dat ie nog niet ging komen en het verzoek wat anders uit te zoeken of een refund te accepteren. Toen gegaan voor een Newman N2, het verschil bijgelapt via PayPal op 4-2-2013 en op 5-2-2013 een verzendbevestiging gekregen met tracking number.

De Newman N2 is dus op 5-2-2013 verstuurd en op 21-2-2013 afgeleverd zonder bijkomende kosten (20,= vermelding op de doos). De tracking geeft overigens nog steeds Departure from outward office of exchange, Location: Beijing aan, weinig behulpzaam dus ;-) Maar goed, definitief besteld op de 5e en de 21e binnen is volgens mij een prima score als ik het zo van anderen lees.

Eerste indruk: mooi ding voor het geld. Ben geen Android gewend. Heb altijd iPhones en de laatste anderhalf jaar een iPhone 4 maar wilde eens wat nieuws, iets groters. De manier waarop Apple zaken doet en de prijsstelling van de producten heeft me over de streep getrokken.

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de werking van Android, het toestel en de snelheid.

De Google playstore staat er standaard niet op en de telefoon werd in het chinees opgestart. Ze hadden er wel een goede laadstekker bijgeleverd, dat is dan wel weer netjes. Het kiezen van nederlands is met enige voorbeelden van setup schermen online nog wel te doen natuurlijk. Het gemis van de playstore is echter wel lastig.

Ik heb daarom de telefoon direct geupgraded naar N2_00.25 (full update) omdat de meningen over .26 nog niet erg positief waren. Daarna de phone geroot en de Google spulletjes erop gezet. Ondanks het gebrek aan ervaring was dat al met al een anderhalf uur zoeken, lezen en pielen.

Ik heb de info m.b.t. de upgrade en de bestanden zelf hier vandaan. Hier staat ook een hoop info m.b.t. de upgrade mogelijkheden.

Je moet wel enige kennis hebben van het jailbreaken / rooten / updaten. Ik zou er niet aan beginnen als je een nono bent op dit gebied. Dan kun je beter iets kopen waar de playstore al wel op staat.

Het updaten is niet moeilijk, kwestie van de update op de SD card kopieren, de telefoon herstarten in recovery de update starten, daarna rebooten en klaar. Het Google spul moet je echter zelf via de SD card kopiëren naar de root/system map en dan vervolgens handmatig de rechten van de gekopieerde bestanden wijzigen, een saai klusje. Niet heel moeilijk maar een beetje basis kennis van telefoons en linux (permissions) is wel handig. Het zou handiger zijn als de playstore gewoon in de upgrade van Newman zou zitten, nu moet je het na elke upgrade opnieuw doen (ca 20 minuten klooien).

Het kopiëren en permissies wijzigen heb ik conform de omschrijving gedaan met ROOT EXPLORER die je installeert na het rooten met ExynosAbuse-v1.40 (Al met al een simpel klusje, is keurig beschreven in de bovengenoemde links). _/-\o_

Afijn, nu doet de Newman N2 wat hij moet doen. Nogmaals, dit is geen klusje voor een leek op dit gebied. Een leek kan maar beter een phone in de nederlandse handel halen of een Android kenner bij de hand hebben in het geval hij wel chinees besteld >:)

Oh je, er zijn ook nog wat custom roms. Niks mee gedaan, kijk ik later nog wel eens naar. Je vind ze hier.

[ Voor 2% gewijzigd door klaaz op 22-02-2013 01:20 . Reden: schreiffaut / custom roms ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
klaaz schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 01:15:
Ik heb op 26-1-2013 een Cubot A6589 besteld bij Pandawill. Die zou het einde van de maand leverbaar worden. Tegen het einde van de maand een mail van Pandawill dat ie nog niet ging komen en het verzoek wat anders uit te zoeken of een refund te accepteren. Toen gegaan voor een Newman N2, het verschil bijgelapt via PayPal op 4-2-2013 en op 5-2-2013 een verzendbevestiging gekregen met tracking number.

De Newman N2 is dus op 5-2-2013 verstuurd en op 21-2-2013 afgeleverd zonder bijkomende kosten (20,= vermelding op de doos). De tracking geeft overigens nog steeds Departure from outward office of exchange, Location: Beijing aan, weinig behulpzaam dus ;-) Maar goed, definitief besteld op de 5e en de 21e binnen is volgens mij een prima score als ik het zo van anderen lees.

Eerste indruk: mooi ding voor het geld. Ben geen Android gewend. Heb altijd iPhones en de laatste anderhalf jaar een iPhone 4 maar wilde eens wat nieuws, iets groters. De manier waarop Apple zaken doet en de prijsstelling van de producten heeft me over de streep getrokken.

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de werking van Android, het toestel en de snelheid.

De Google playstore staat er standaard niet op en de telefoon werd in het chinees opgestart. Ze hadden er wel een goede laadstekker bijgeleverd, dat is dan wel weer netjes. Het kiezen van nederlands is met enige voorbeelden van setup schermen online nog wel te doen natuurlijk. Het gemis van de playstore is echter wel lastig.

Ik heb daarom de telefoon direct geupgraded naar N2_00.25 (full update) omdat de meningen over .26 nog niet erg positief waren. Daarna de phone geroot en de Google spulletjes erop gezet. Ondanks het gebrek aan ervaring was dat al met al een anderhalf uur zoeken, lezen en pielen.

Ik heb de info m.b.t. de upgrade en de bestanden zelf hier vandaan. Hier staat ook een hoop info m.b.t. de upgrade mogelijkheden.

Je moet wel enige kennis hebben van het jailbreaken / rooten / updaten. Ik zou er niet aan beginnen als je een nono bent op dit gebied. Dan kun je beter iets kopen waar de playstore al wel op staat.

Het updaten is niet moeilijk, kwestie van de update op de SD card kopieren, de telefoon herstarten in recovery de update starten, daarna rebooten en klaar. Het Google spul moet je echter zelf via de SD card kopiëren naar de root/system map en dan vervolgens handmatig de rechten van de gekopieerde bestanden wijzigen, een saai klusje. Niet heel moeilijk maar een beetje basis kennis van telefoons en linux (permissions) is wel handig. Het zou handiger zijn als de playstore gewoon in de upgrade van Newman zou zitten, nu moet je het na elke upgrade opnieuw doen (ca 20 minuten klooien).

Het kopiëren en permissies wijzigen heb ik conform de omschrijving gedaan met ROOT EXPLORER die je installeert na het rooten met ExynosAbuse-v1.40 (Al met al een simpel klusje, is keurig beschreven in de bovengenoemde links). _/-\o_

Afijn, nu doet de Newman N2 wat hij moet doen. Nogmaals, dit is geen klusje voor een leek op dit gebied. Een leek kan maar beter een phone in de nederlandse handel halen of een Android kenner bij de hand hebben in het geval hij wel chinees besteld >:)

Oh je, er zijn ook nog wat custom roms. Niks mee gedaan, kijk ik later nog wel eens naar. Je vind ze hier.
Klinkt precies als wat ik er van verwacht! Nu hopen dat ik hem ook zo snel krijg!
Welke provider heb je?
Er is trouwens een apart newman n2 topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
@ zeg_ik_niet heb je mijn DM ( Direct Message ) gelezen ? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

zeg_ik_niet schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 00:38:
[...]

Er zijn er verschillende van varierend van 99 tot 220 dollar zo uit mijn hoofd. Allemaal met Android 4.1. Volgens mij zit het verschil in de camera, batterij en CPU maar met 100 procent zekerheid durf ik dat ook niet te zeggen omdat het soms alleen een type is (zonder merk, en met merk kun je het bij chinezen trouwens nog niet zeker weten ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
@ guy5927 Mijn JiaYu G3 gaat s'ochtends 06:05 van de lader heb alleen 3G aanstaan

( Dus geen BT / GPS / Wifi ) maar NU om 00:22 staat hij dan op 27% rest capaciteit batterij :?

Er zit ook maar 1 SIM in.
Dinsdagavond 23u30 VAN de lader getrokken, vrijdagmorgen 9u 76 percent vol nog .... begrijp het zelf totaal niet, maar ben hier wel blij mee :*) ... geen custom roms voor mij voorlopig, voldoet in stockvorm perfect voor mij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Deze kwam ik net tegen! Met 5" 720p scherm en MTK6589 quadcore procesoor.
http://www.focalprice.com...campaign=FP_1302QCCP_HSBN

Lijkt me niet verkeerd voor maar en 200 dollar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
klaaz schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 01:15:

nou, als het zo lastig is, valt de newman n2 dus af voor deze noob :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerousp schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:09:
Deze kwam ik net tegen! Met 5" 720p scherm en MTK6589 quadcore procesoor.
http://www.focalprice.com...campaign=FP_1302QCCP_HSBN

Lijkt me niet verkeerd voor maar en 200 dollar!
Niet verkeerd, stock android 4.2, 5 inch.
Alleen is 2000mah voor 5 inch niet heel veel lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
dutchgio schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:38:
[...]

Niet verkeerd, stock android 4.2, 5 inch.
Alleen is 2000mah voor 5 inch niet heel veel lijkt me...
Ik kan ook niet zien hoeveel ram geheugen dat ding heeft.
Ziet er verder goed uit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeg_ik_niet schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:50:
[...]

Ik kan ook niet zien hoeveel ram geheugen dat ding heeft.
Ziet er verder goed uit :')
Ik gok op 512mb, anders stond het wel vermeld ;)
Ik zou nog even verder kijken, voor die prijs kun je betere vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Doe maar niet, GoT is geen handelsplaats

[ Voor 91% gewijzigd door 13art op 22-02-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
dutchgio schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:56:
[...]

Ik gok op 512mb, anders stond het wel vermeld ;)
Ik zou nog even verder kijken, voor die prijs kun je betere vinden..
Noem er 1 met 720p scherm en MTK6589 processor voor 200 dollar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

oeh das om de hoek...en niet duur :) even over nadenken.

Zijn jullie met die chinese phones niet bang dat er spysoftware / chips in zitten die je info doorsluizen naar china?

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 22-02-2013 14:24 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerousp schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:04:
[...]

Noem er 1 met 720p scherm en MTK6589 processor voor 200 dollar?
G4, als je net zoveel geduld hebt als mij.
Umi x1s
Newman - tikkie duurder, exynos processor, spreekt mij zelf niet echt aan.
Vast ook wel een paar van zopo of thl
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van merkloze telefoons, want bij de meeste wat ik tegenkom wordt er gesjoemeld met nummertjes, en met bijvoorbeeld jiayu heb je gewoon support van tweakers, maar ook firmware updates, bij een merkloze is dit nihiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:08:
[...]

G4, als je net zoveel geduld hebt als mij.
Umi x1s
Newman - tikkie duurder, exynos processor, spreekt mij zelf niet echt aan.
Vast ook wel een paar van zopo of thl
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van merkloze telefoons, want bij de meeste wat ik tegenkom wordt er gesjoemeld met nummertjes, en met bijvoorbeeld jiayu heb je gewoon support van tweakers, maar ook firmware updates, bij een merkloze is dit nihiel.
Ik kan de G4 en Umi alleen maar als preoder vinden van net boven de 200$.
Voor de rest nog geen quadcores op de bekende sites, ik wacht nog een maand of 2 :)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mindcre8r schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:07:
[...]

oeh das om de hoek...en niet duur :) even over nadenken.

Zijn jullie met die chinese phones niet bang dat er spysoftware / chips in zitten die je info doorsluizen naar china?
Denk meer dat je op moet passen met alternatieve playsotres die erop kunnen staan, waar malware in zit, dan een mogelijk chipje. Het zal ook een stuk software zijn, en omdat je die telefoons makkelijk root, kun je het hele bestandsysteem verkennen, en als er iets verkeerds in zit dit detecteren,als je weet waarje naar zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjants schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:11:
[...]

Ik kan de G$ en Umi alleen maar als preoder vinden van net boven de 200$.
Voor de rest nog geen quadcores op de bekende sites, ik wacht nog een maand of 2 :)
Ja inderdaad, er zijn nog niet veel phones met deze cpu. Dat duurt even voordat ze op de markt verschijnen..
Gewooon gizchina.com in de gaten houden, net als dit tweakers forum en de grotere shops in china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

dutchgio schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:11:
[...]

Denk meer dat je op moet passen met alternatieve playsotres die erop kunnen staan, waar malware in zit, dan een mogelijk chipje. Het zal ook een stuk software zijn, en omdat je die telefoons makkelijk root, kun je het hele bestandsysteem verkennen, en als er iets verkeerds in zit dit detecteren,als je weet waarje naar zoekt.
Zijn er in het verleden al voorbeelden geweest?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mindcre8r schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:14:
[...]

Zijn er in het verleden al voorbeelden geweest?
https://www.security.nl/a..._Chinese_smartphones.html

Zoals in het artikel gezegd:

"De vorm van malware verspreidt zich door verschillende populaire apps te infecteren, die vervolgens op allerlei Android-marktplaatsen worden aangeboden"

Met allerlei android-marktplaatsen bedoel ik dus de balckmarket apps, waarbij je gratis aps kunt installeren die in de google playstore betaald zijn, en dus illegaal, maar ook aparte applicaties die fabrikanten kunnen meeleveren met een telefoon, in plaats van de originele google playstore, waar er geen controle is op wie wat toevoegt, en dus ook malware erg makkelijk kan worden verpspreid door het onder de noemer "angry birds" of iets dergelijks uit te brengen.
Maar een jiayu bijvoorbeeld, komt gewoon met de google playstore, en een paar extra chinese apps dacht ik, maar die kun je zelf verwijderen als je root acces hebt. Daar maak ik me niet druk om, maar raad ik mede om die reden wel de merkloze-telefoons af.

[ Voor 64% gewijzigd door dutchgio op 22-02-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ai! klinkt niet al te best.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al is 620.000 in china misschien helemaal niet zoveel, gezien het aantal inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Waar kan ik een Huawei Ascend D1 Quad XL halen?
Is toch ook een goede telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeg_ik_niet schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:06:
Waar kan ik een Huawei Ascend D1 Quad XL halen?
Is toch ook een goede telefoon?
[url http://lmgtfy.com/?q=Huawei+Ascend+D1+Quad+xl+kopen [/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Haha ik was even benieuwd naar de goedkoopste prijs en was benieuwd of iemand 'm hier heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 13:38
Er zijn weer een flink aantal telefoontjes in de webshops toegevoegd,

zie: http://chinaprices.us/ en vul dan MTK6589 in als zoekoptie.

Zopo Z810 ziet er o.a. wel interessant uit qua specs en Zopo heeft ook wel een behoorlijke reputatie qua bouwkwaliteit toch?

M'n Newman N2 is eindelijk geshipped

[ Voor 115% gewijzigd door VerrekteZakStro op 22-02-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:42

klaaz

it's me!

jernij schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:31:
[...]

nou, als het zo lastig is, valt de newman n2 dus af voor deze noob :(
Vandaar ook mijn reactie zodat je weet wat je koopt. Het punt van die howto's die ik vermeld is dat ze in principe wel volledig zijn maar er toch vanuit gaan dat je sommige zaken snapt of goed interpreteerd. Enige ervaring is daarvoor wel noodzakelijk. Het toestel is echter goed, erg goed. Net mee genavigeerd via maps navigation en ook dat gaat perfect. Best knap voor gratis Google navigatie.

Als ze een dergelijk toestel met een stock android rom zouden uitleveren dan zou het een hit zijn denk ik. Maar dat geld voor vele chinese telefoons. Chinezen stellen schijnbaar andere eisen en ik denk eerlijk gezegd dat de capaciteit van een fabrikant als Newman niet berekend is op wereldwijde verkoop van zijn toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 12-09 09:39
Mag ik vragen bij welke webshop en wanneer je hem betaald heb?
Ik wacht namelijk ook op mijn shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
wat is dat mtk allemaal? wat kun je ermee? als iemand dit kan uitleggen zonder vaktaal haha. is bv mtk6577 minder goed dan mtk6589?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
zeg_ik_niet schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:27:
wat is dat mtk allemaal? wat kun je ermee? als iemand dit kan uitleggen zonder vaktaal haha. is bv mtk6577 minder goed dan mtk6589?
mtk = MediaTek : is de fabrikant van de CPU
Een telefoon wordt vaak aangeduid met zijn type cpu.

mtk6577 is dual-core cpu
mtk6589 is quad-core cpu

Laatste is dus simpel gezegd 2 keer zo snel. Of je dat nodig hebt kun je zelf beantwoorden. Voor een beetje bellen en browsen is dat absoluut niet nodig. De eerste is waarschijnlijk ook wat energiezuiniger.

[ Voor 21% gewijzigd door jobr op 22-02-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren voor mijn zoon een Huawei Ascend G300 gehaald bij Kijkshop voor €130,- met cashback. Voor dat geld toptoestel. Werkt out of the box, gorilla glas 4 inch, 1 Ghz,werkende Gps en 2 jaar garantie. Lijkt uiterlijk op Htc Desire S en is stevig gebouwd. Aanrader voor de minder kapitaalkrachtige die gewoon een leuk toestel zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
jobr schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:32:
[...]

mtk6577 is dual-core cpu
mtk6589 is quad-core cpu

Laatste is dus simpel gezegd 2 keer zo snel. Of je dat nodig hebt kun je zelf beantwoorden. Voor een beetje bellen en browsen is dat absoluut niet nodig. De eerste is waarschijnlijk ook wat energiezuiniger.
Dat laatste klopt niet, de quadcore heeft een cortex a7, die zijn gebouwd m energiezuinig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jobr schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:32:
[...]

mtk6577 is dual-core cpu
mtk6589 is quad-core cpu

4 a9's zijn uiterst energiezuinig, en omdat ze allevier tegelijk kunnen werken, ook nog snel voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeg_ik_niet schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:38:
[...]

Haha ik was even benieuwd naar de goedkoopste prijs en was benieuwd of iemand 'm hier heeft. :)
Sorry voor mijn opmerking, ik kon het niet laten..
De berichten suggereren echter dat de telefoon in nederland uit zou moeten komen in november, waarbij ik niet op het jaartal gelet heb, maar er van uit ga dat het november 2012 was, en dit dus noet gebeurd is.
VerrekteZakStro schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:10:
Er zijn weer een flink aantal telefoontjes in de webshops toegevoegd,

zie: http://chinaprices.us/ en vul dan MTK6589 in als zoekoptie.

Zopo Z810 ziet er o.a. wel interessant uit qua specs en Zopo heeft ook wel een behoorlijke reputatie qua bouwkwaliteit toch?

M'n Newman N2 is eindelijk geshipped
Heb even gezocht, en het eerste resultaat: de G4!
Verder nog wat onbekende phones van 5.8 inch wat me te groot is.
De zopo z810 is het net niet: geen 1080p scherm maar 720p, 1gb ram, en 4gb intern.

[ Voor 39% gewijzigd door dutchgio op 22-02-2013 22:00 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.