Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:01:
[...]

Grappig, ik ga voor dezelfde telefoon/winkel en heb dezelfde vraag. G3 telepathie? :)
Ga je voor zekerheid en snelheid, dan heb je via dhl binnen 5 dagen je telefoon in je handen.
Wbt de invoerkosten moet ik eerlijk zeggen dat ik dat een beetje gezeur vind hier. Je weet dat deze kosten eraan komen. je koopt een goedkope telefoon, en als ik de website van de invoerrechten moet geloven ( en ook mijn ervaring) mag je tot 430 euro invoeren en ben je dan alleen BTW verschuldigd. Dat betekend dus op een feun van 200 euro zo'n 30 euro.
Het hoort er gewoon bij, tel het bij de kostprijs en doe niet zo "krenterig"!
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 15:33

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:05:
[...]

Ga je voor zekerheid en snelheid, dan heb je via dhl binnen 5 dagen je telefoon in je handen.
Wbt de invoerkosten moet ik eerlijk zeggen dat ik dat een beetje gezeur vind hier. Je weet dat deze kosten eraan komen. je koopt een goedkope telefoon, en als ik de website van de invoerrechten moet geloven ( en ook mijn ervaring) mag je tot 430 euro invoeren en ben je dan alleen BTW verschuldigd. Dat betekend dus op een feun van 200 euro zo'n 30 euro.
Het hoort er gewoon bij, tel het bij de kostprijs en doe niet zo "krenterig"!
8)
21% op 200 is volgens mij toch 42, niet 30 euro. De koerier of postnl/bpost rekent hier bovenop trouwens nog 10 à 15 euro administratiekosten aan voor enkel het aanbieden en afhandelen van de douaneprocedure.
En dat totaalplaatje maakt wel degelijk een verschil, ook al ben je het officieel altijd verschuldigd, ik vind het trouwens best spannend...
@hierboven: koerier = snel en zeker, maar jammer genoeg ook zo goed als zeker BTW.
Chinapost = traag, minder veilig (al is de kans klein dat het verloren raakt en verzenden de meeste sites aangetekend voor dit soort bedragen), hier is de kans dat het pakket in de douane wordt geopend echter veel kleiner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info. Wat betreft krenterig zijn we dat hier volgens mij allemaal anders zouden we allemaal wel een Samsung SIII kopen lijkt me. ;)

Nb, wat is traag via Chinapost?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

Ongeveer 3 weken, maar nu eerder 4 wegens Chinees nieuwjaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De doaune kosten zijn eenvoudig uit te rekenen, dus het kan eigenlijk alleen lagere uit vallen, dus dat vind ik beetje non discussie.

Reken gewoon uit wat je moet betalen, dus gewoon 21% btw over het bedrag wat jij betaald heb.

Die douane kosten zijn er om de consument te ontmoedigen buiten de Europese unie te kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:52:
De doaune kosten zijn eenvoudig uit te rekenen, dus het kan eigenlijk alleen lagere uit vallen, dus dat vind ik beetje non discussie.

Reken gewoon uit wat je moet betalen, dus gewoon 21% btw over het bedrag wat jij betaald heb.
21% van +-150 euro + inklaringskosten a 12,50.
26,25+ 12,50 = 38,75 extra kosten, voor een telefoon van 150 euro. als je pakketje eruit gehaald word..

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 09-02-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, precies. gewoon rekening mee houden. Heb net een ZTE binnen van 170$. (130 euro) met een heffing van 27 euro,..tja..gaan we toch niet moeilijk over doen?....

nu we toch bezig zijn..de gps op die ZTE v970 wil niet "locken"..iemand een idee? Heb er al bruno rom 3.1 opgezet..alle suggesties welkom

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:41:
Nou, precies. gewoon rekening mee houden. Heb net een ZTE binnen van 170$. (130 euro) met een heffing van 27 euro,..tja..gaan we toch niet moeilijk over doen?....
Welke verzendmethode had jij begruikt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:12:
[...]

Welke verzendmethode had jij begruikt dan?
DHL.....

had net een leuk shock momentje..had hem ge flashed als grapje met de chinese rom..met een dode android als resultaat...oeps..Afbeeldingslocatie: http://www.artdepot.nl/android.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
heheh XD dat heb ik ook weleens met m'n Sony voor elkaar gekregen :P best wel fucked up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2021

MxD

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:41:
nu we toch bezig zijn..de gps op die ZTE v970 wil niet "locken"..iemand een idee? Heb er al bruno rom 3.1 opgezet..alle suggesties welkom
Toevallig kwam ik gisteren dit tegen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1239713

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha..te laat....

De enige mogelijkheid om de device weer aan de praat te krijgen was een orginele chinese rom erop te zetten. hij werkt nu weer wel, maar is chinees..kan geen CWM installeren (iemand een tip) en is ongeroot.
Wie weet hoe ik deze chinees weer kan rooten???
en...iemand suggesties om evt. via een omweg weer aan de slag te kunnen?
..
help..

edit:

Heb het weer aan de praat.....dat was zweten.. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WIKO heeft een Cortex A9 dual core 1GHZ 4inch IPS scherm

In Frankrijk garantie van 2 jaar de garantie bij honderden servicepunten dat die binne 40 minuten gemaakt of omgeruild wordt. Budget ja, cheap zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-09 23:21
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:47:
De WIKO heeft een Cortex A9 dual core 1GHZ 4inch IPS scherm

In Frankrijk garantie van 2 jaar de garantie bij honderden servicepunten dat die binne 40 minuten gemaakt of omgeruild wordt. Budget ja, cheap zeker niet.
Een reactie op iets van 2 pagina's terug?

Wazig :O

Anyhow, mogelijk kan ik de Xioami M2 scoren voor de originele prijs via een vriend die momenteel in China zit. Word dat hem niet dan zal het de Freelander I20 worden denk ik. Wel spijtig dat je geen sdkaartje in de Xiaomi kan proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Lastig. Ik zoek een telefoon met het volgende:

4,7" of 5" scherm
720p of 1080p scherm
Dual core of Quad core
Dual sim (geen 100% must maar wel erg belangrijk)
=<200eu

Qua uiterlijk vind ik de ThL W8 wel mooi. Die heeft én een 5" scherm én dual-sim. Ik kan verder achter weinig info over deze telefoon vinden, en betwijfel of hier een actieve rom-community voor komt.

De Newman N2 heeft eigenlijk alles wat ik in een telefoon zoek, behalve dual-sim. Erg jammer. Pluspunten voor deze telefoon zijn de camera en de snelle processor.

Zie ik misschien nog een telefoon over het hoofd? De Umi X2 trekt ook mijn aandacht, echter verwacht ik dat het nog wel even kan duren voordat die beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:42

RobertowNL

For your gear!

Gabliboeba schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:16:
Lastig. Ik zoek een telefoon met het volgende:

4,7" of 5" scherm
720p of 1080p scherm
Dual core of Quad core
Dual sim (geen 100% must maar wel erg belangrijk)
=<200eu

Qua uiterlijk vind ik de ThL W8 wel mooi. Die heeft én een 5" scherm én dual-sim. Ik kan verder achter weinig info over deze telefoon vinden, en betwijfel of hier een actieve rom-community voor komt.

De Newman N2 heeft eigenlijk alles wat ik in een telefoon zoek, behalve dual-sim. Erg jammer. Pluspunten voor deze telefoon zijn de camera en de snelle processor.

Zie ik misschien nog een telefoon over het hoofd? De Umi X2 trekt ook mijn aandacht, echter verwacht ik dat het nog wel even kan duren voordat die beschikbaar komt.
De Jiayu G4 zou precies in je straatje passen, verwachting van leveringen is eind deze maand (voor de ''gewone'' versie met 1GB ram en 1800mAh batterij).
Itt de G3 verwacht ik hier minder problemen. De G4 is minder spectaculair en ik verwacht een introductie zoals de G2+ en G2S (goed verkocht maar weinig problemen).

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat ik de N2 toch veel mooier vind dan die G4. Daarnaast vind ik dat er veel te veel problemen zijn geweest met die G3. Dan maar gewoon 1 simkaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Heb een aantal Chinese telefoons gezien en op het algemeen is de focus op CPU+GPU power en een zo groot mogelijk scherm, met een slechte camera.

Weet iemand een Chinese toestel met:

- goede camera, 5mp is voldoende mits ze scherp zijn
- 4.3 inch scherm
- dual-core met 1ghz of beter
- 960 x 540 of beter
- 768mb ram of beter
- minimaal 8GB ruimte met micros-SD
- 1800 mAh of beter
- maximaal 150g
- max 200 euro

[ Voor 3% gewijzigd door Lisadr op 11-02-2013 16:04 ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn hier de ervaringen met Pandawill? Lees nogal wat slechte recensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:33:
Ik heb een paar jaar terug nog wel goede ervaringen gehad.
Anderen ook wel dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:33:
Hele goede ervaringen mee, minstens 10/15 orders daar. Altijd goed geregeld.

Je kunt ook heel makkelijk kortingen krijgen daarzo, even googlen op pandawill coupon en je hebt zo 5/10% eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens bronnen biedt de MT6589 SoC ondersteuning voor LTE. Zijn er al telefoons met ondersteuning voor LTE beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
Ik verwacht morgen me JiaYu G3 ;-) Ben benieuwd...zal wat later worden.

Ik hou zelf me i7100 ( van Pandawill ). De vriendin neemt me oude LG L7.

De JiaYu G3 gaat dus V&A op :?

[ Voor 43% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 12-02-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:39
Bij mij heeft dit 8 dagen geduurt.
China > België aan huis.

En 'ons' nieuwjaar zat er dan nog tussen ook :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CedricD schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:46:
[...]

Bij mij heeft dit 8 dagen geduurt.
China > België aan huis.

En 'ons' nieuwjaar zat er dan nog tussen ook :) .
weet je zeker dat het chinapost was?????

DHL of EMS heeft al die tijd nodig...laat staan.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 13:38
Vanavond ga ik ook de Newman N2 bestellen bij pandawill. Mijn vorige (de N7300) heeft carnaval niet overleeft :') (er een halve kroeg over heen laten lopen is niet goed voor de functionaliteit van je telefoon). Dus maar weer een nieuwe kopen.

Op vondroid.com zag ik al de nodige firmware updates voorbij vliegen. Maar ben vooral benieuwd of er nog een update naar 4.1 komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VerrekteZakStro schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:39:
Vanavond ga ik ook de Newman N2 bestellen bij pandawill. Mijn vorige (de N7300) heeft carnaval niet overleeft :') (er een halve kroeg over heen laten lopen is niet goed voor de functionaliteit van je telefoon). Dus maar weer een nieuwe kopen.

Op vondroid.com zag ik al de nodige firmware updates voorbij vliegen. Maar ben vooral benieuwd of er nog een update naar 4.1 komt!
Op Etotalk zeggen ze dat deze rond maart eraan moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb de newman N2 net binnen, moet helaas zo naar m'n werk.
Maar hij voelt kwalitatief enorm goed! Over een paar dagen post ik wel wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:18:
[...]

weet je zeker dat het chinapost was?????

DHL of EMS heeft al die tijd nodig...laat staan.. >:)
27 december order gedaan.
29 december is het verzonden
3 januari was het hier.

en onder Logistics Service Type staat er toch China Post Air Mail dus geloof ik het maar.
Verzending was gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Chris.nl schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:52:
Maar hij voelt kwalitatief enorm goed! Over een paar dagen post ik wel wat meer info.
Ben super benieuwd, ik heb een hekel aan wachten.. maar hij wordt volgende week pas verstuurd.

Wellicht handig om een Newman N2/Freelander i20 topic te starten. Als ik heb zo goed bekijk, zijn er aardig wat tweakers die hiervoor gekozen hebben.

Bij China Post hangt het heel erg van de grote af heb ik gemerkt. Grote pakketjes (tablets) duren meestal meer dan een maand. Kleine pakketjes (losse kabeltjes) vaak binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

dangerousp schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:42:
[...]

Ben super benieuwd, ik heb een hekel aan wachten.. maar hij wordt volgende week pas verstuurd.

Wellicht handig om een Newman N2/Freelander i20 topic te starten. Als ik heb zo goed bekijk, zijn er aardig wat tweakers die hiervoor gekozen hebben.

Bij China Post hangt het heel erg van de grote af heb ik gemerkt. Grote pakketjes (tablets) duren meestal meer dan een maand. Kleine pakketjes (losse kabeltjes) vaak binnen een week.
Laatste weken genoeg (15) pakketjes gehad die groter/zwaarder zijn dan een tablet (en toch snel hier waren).
Het is afhankelijk van de wind, stand van 5e maan van mars en de zwaartekracht op de maan hoe snel een pakketje er is.
Krijg wekelijks pakketjes maar er is soms echt geen lijn op te trekken. Het werkelijke verschil zit hem vaak in de agent die ze gebruiken. Pakketjes met postzegels zijn vaak super snel (laatst 4 en een halve dag) waar sommige post er rustig 3 wk+ over doet.

Het is maar net wat de webwinkel voor de shipping betaald of welke agent ze een aanbieding doet.

[ Voor 14% gewijzigd door RobertowNL op 12-02-2013 15:49 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CedricD schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:40:
[...]

27 december order gedaan.
29 december is het verzonden
3 januari was het hier.

en onder Logistics Service Type staat er toch China Post Air Mail dus geloof ik het maar.
Verzending was gratis :)
ik nu ook...dus..weer wat geleerd. thx! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:52:
Ok, het is echt een geweldige telefoon. Maar je moet wel van tweaken houden, ga er maar van uit dat je een boel van deze handleidingen nodig hebt.

- bij het updaten van de firmware verlies je de market, die moet je handmatig weer instellen.
- updaten gaat sowieso flink lastig wanneer je de software version BP wil updaten.
- na het updaten bestaat de kans dat je je imei nr gewist hebt, dus die ook handmatig instellen
- internet werkt niet automatisch, maar dat is ook weer te verhelpen. Ben hier nog mee bezig...

'k Heb m'n Newman in een uurtje of zes softwarematig onder de knie gekregen, ben dik tevreden. Maar 'k denk dat er nog flink op het toestel gevloekt zal worden :+

- edit -
Vodafone NL internetsettings werken nog niet :(
GPS werkt prima

- edit -
Vooralsnog lijkt het erop dat de Newman N2 serieuze problemen heeft met Vodafone NL internet.
Ik kan prima bellen en sms'n maar internetten lukt niet. 'k Ben nu de 3e Vodafone NL'er die hier melding van doet op dat forum, hopelijk krijg ik het gefixt... Zou zuur zijn als het uiteindelijk niet lukt..
dangerousp schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:49:
Dat had ik al wel verwacht, maar daarvoor zitten we op tweakers denk ik dan maar.
Qua hardware, voelt hij aan alsof hij meer dan een jaar mee kan gaan?
Hoe goed is het scherm? Zal een stukje minder zijn dan een One X, maar bijvoorbeeld hetzelfde als de LG 4x HD?
Snelheid echt vergelijkbaar met een S3? Of is de software daar nog te buggy voor?
Hardware voelt prima, goed toestel en een hele goede bouwkwaliteit.
Scherm vind ik prachtig, ik heb geen One X om hem naast te houden.
Wat de snelheid betreft is dit net zo'n monster als de S3.

Kortom: Hardware is prima, software lijkt vrij stabiel (mits je er flink wat uren mee wil prutsen), hopelijk lukt het me alleen nog het Vodafone NL internet verhaal op te lossen, anders is het waardeloos.

[ Voor 32% gewijzigd door Chris.nl op 13-02-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Chris.nl schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 02:57:
[...]

Ok, het is echt een geweldige telefoon. Maar je moet wel van tweaken houden, ga er maar van uit dat je een boel van deze handleidingen nodig hebt.

- bij het updaten van de firmware verlies je de market, die moet je handmatig weer instellen.
- updaten gaat sowieso flink lastig wanneer je de software version BP wil updaten.
- na het updaten bestaat de kans dat je je imei nr gewist hebt, dus die ook handmatig instellen
- internet werkt niet automatisch, maar dat is ook weer te verhelpen.

'k Heb m'n Newman in een uurtje of zes softwarematig onder de knie gekregen, ben dik tevreden. Maar 'k denk dat er nog flink op het toestel gevloekt zal worden :+
Dat had ik al wel verwacht, maar daarvoor zitten we op tweakers denk ik dan maar.
Qua hardware, voelt hij aan alsof hij meer dan een jaar mee kan gaan?
Hoe goed is het scherm? Zal een stukje minder zijn dan een One X, maar bijvoorbeeld hetzelfde als de LG 4x HD?
Snelheid echt vergelijkbaar met een S3? Of is de software daar nog te buggy voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27

greatgonzo

schit-te-rend!

tot er echt een N2 topic geopend wordt: hoe staat het met de GPS? Dat is voor mij tot nu toe nog echt een breekpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
greatgonzo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:49:
tot er echt een N2 topic geopend wordt: hoe staat het met de GPS? Dat is voor mij tot nu toe nog echt een breekpunt
Als er niet wordt gezegd dat het niet werkt, dan werkt het..
http://vondroid.com/threads/a-gps.5748/ dit is het enige dat ik kan vinden.. en snelle fixes binnen 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:21
Lisadr schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:58:
Heb een aantal Chinese telefoons gezien en op het algemeen is de focus op CPU+GPU power en een zo groot mogelijk scherm, met een slechte camera.

Weet iemand een Chinese toestel met:

- goede camera, 5mp is voldoende mits ze scherp zijn
- 4.3 inch scherm
- dual-core met 1ghz of beter
- 960 x 540 of beter
- 768mb ram of beter
- minimaal 8GB ruimte met micros-SD
- 1800 mAh of beter
- maximaal 150g
- max 200 euro
Mijn Huawei g500 pro heeft dat allemaal, + een custom rom.
Batterijduur is super, beter dan de Galaxy S3 die ik eerst had.
Alleen de camera is niet erg goed, hoewel ik dat nooit vind op een telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
Gister ook de Newman N2 gekocht bij Pandawill voor €197,- (chinapost). Hopelijk komt ie over een week of 3 binnen en is de software dan ook weer een stukje verder! Is de Newman N1 eigenlijk nog naar 4.1 geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 22:26
Hoe is jullie ervaring met de kwaliteit vs Europese kwaliteit? Zag een telefoon van 5.5 inch op miniinthebox 200 dollar. Dit is toch niet te vergelijken met de note 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-09 23:21
Versteegrob schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:27:
Hoe is jullie ervaring met de kwaliteit vs Europese kwaliteit? Zag een telefoon van 5.5 inch op miniinthebox 200 dollar. Dit is toch niet te vergelijken met de note 2.
Ik zou zeggen, lees het topic eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:27:
Het is toch een beetje waar je voor betaald, de mobieltjes onder de € 150 zijn vaak toch net van mindere kwaliteit dan de vergelijkbare mobieltjes in Nederland welke gauw € 100 tot € 150 meer kosten.

Maar rond de € 300 krijg je smartphones in China welke van net zo'n goeie kwaliteit zijn als vergelijkbare smartphones die in Nederland voor € 450 a € 600 verkocht worden.

Maar dan hebben we het meer over bouwkwaliteit enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:50:
[...]

Het is toch een beetje waar je voor betaald, de mobieltjes onder de € 150 zijn vaak toch net van mindere kwaliteit dan de vergelijkbare mobieltjes in Nederland welke gauw € 100 tot € 150 meer kosten.

Maar rond de € 300 krijg je smartphones in China welke van net zo'n goeie kwaliteit zijn als vergelijkbare smartphones die in Nederland voor € 450 a € 600 verkocht worden.

Maar dan hebben we het meer over bouwkwaliteit enzo.
Denk als je van de Chinese telefoons euro dollars maakt, dat je wel aardig goed zit. Voor 200 euro heb je een Newman N2/Freelander i20 en als ik de reactie van chris.nl lees, dan zit het met het kwaliteitsgevoel wel goed. Alleen de software is in 'beta' stadium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou ook rekening met verzendkosten doaune kosten, de telefoon van € 150 kost in China bijvoorbeeld ongeveer € 110.

Dus als je een tweedehands HTC Sensation voor ongeveer € 150 a € 175 weet te scoren dan heb je een betere deal dan een Neo N01i, maar dan spreek ik over MT6577 toestellen, maar het is naast de GPU ook de camera's die beter zijn op zo'n HTC Sensation.

Telefoon van € 300 kost je in China weer zo rond € 235 a € 250 dat zijn toestellen als Huawei Honor 2, Xiaomi Mi2, Newman N2 etc, al heeft die laatste een scherpere prijs, maar maakt ook dat kwaliteit tijfelachtig is en dan vooral op software gebied, daar vertrouw ik Huawei meer in.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:48

Rincewind

Take me in your arms tonight

Versteegrob schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:27:Hoe is jullie ervaring met de kwaliteit vs Europese kwaliteit? Zag een telefoon van 5.5 inch op miniinthebox 200 dollar. Dit is toch niet te vergelijken met de note 2.
Hangt ervan af waarop je wilt vergelijken. Ik weet niet wat je voor een toestel op het oog hebt (linkje ?) maar mijn ervaring is dat er hele goede toestellen te koop zijn voor €200 in China die qua performance behoorlijk in de buurt komen van een S3 (zo niet beter zijn: Newman N2 anyone ?). Dat kan dus ook gelden voor jouw 'Note2-kloon'. Grootste nadeel is altijd support en garantie. Dat kan je (eigenlijk) wel vergeten met een in China gekocht toestel. Ikzelf heb pas geleden een Neomobile N002i gekocht voor mijn vrouw en die bevalt uitstekend voor een toestel van €120. Maar die kocht ik pas nadat een aantal andere FOK- en Tweakers er al mee hadden gespeeld en het ding geroot was met een NL-rom.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde juist veel issues over die Neomobile N002, 3.5mm jacks die los lieten enzo, dus het is wel meer bang for buck in vergelijking met ZTE, welke ietsjes duurdere is voor dezelfde hardware, maar het geeft je wel iets meer zekerheid.

Dus opzich is fijn dat ZTE ook in de goedkope prijsklasses mee doet, Huawei doet daar namelijk niet echt mee, die zijn daar juist duurdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 22:26
Thnx. Vroeg het voor iemand anders. Heb zelf de Note 2 en ben er super blij. Hij wil voor ongeveer 200e/dollar een soort dezelfde telefoon importeren.

Lees dat de software nog in de beta zit. Had verwacht dat ze ook Android zouden draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Versteegrob schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:40:
Thnx. Vroeg het voor iemand anders. Heb zelf de Note 2 en ben er super blij. Hij wil voor ongeveer 200e/dollar een soort dezelfde telefoon importeren.

Lees dat de software nog in de beta zit. Had verwacht dat ze ook Android zouden draaien.
Natuurlijk draaien ze Android, maar door een veel lager budget zijn ze minder geoptimaliseerd en kan het zijn dat je vaker nieuwe roms moet flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 02:57:
[...]

- internet werkt niet automatisch, maar dat is ook weer te verhelpen. Ben hier nog mee bezig...

- edit -
Vodafone NL internetsettings werken nog niet :(
GPS werkt prima

- edit -
Vooralsnog lijkt het erop dat de Newman N2 serieuze problemen heeft met Vodafone NL internet.
Ik kan prima bellen en sms'n maar internetten lukt niet. 'k Ben nu de 3e Vodafone NL'er die hier melding van doet op dat forum, hopelijk krijg ik het gefixt... Zou zuur zijn als het uiteindelijk niet lukt..

[...]

Hardware voelt prima, goed toestel en een hele goede bouwkwaliteit.
Scherm vind ik prachtig, ik heb geen One X om hem naast te houden.
Wat de snelheid betreft is dit net zo'n monster als de S3.

Kortom: Hardware is prima, software lijkt vrij stabiel (mits je er flink wat uren mee wil prutsen), hopelijk lukt het me alleen nog het Vodafone NL internet verhaal op te lossen, anders is het waardeloos.
Bedankt Chris voor je updates. Ik heb besloten te stoppen met zoeken naar Chinaphones. Beetje tweaken is aardig maar als ik dit lees haak ik af. Net als die Jiayu mij teveel rompslomp.Dan maar iets dieper in de buidel en een A-merk zonder ellende. Mijn Htc draait al 2 jaar zonder ellende en wil alleen groter scherm. Ik ga Marktplaats maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:02
Mwah...een Xiaomi is redelijk "nerd"vrij om te onderhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ezra070 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:22:
Mwah...een Xiaomi is redelijk "nerd"vrij om te onderhouden :)
Juist Xiaomi niet, je mag daar al aan slag gaan met language packs en custom roms en dergelijke ( Of je moet genoegen nemen met Engels ), dus niet bepaalde geschikt voor mensen die gewoon telefoon willen die vrijwel direct out of box werkt zoals ze willen.

Want klooien met custom roms bij Chinese telefoon is nog lastigere dan bij een HTC bijvoorbeeld, want de tooltjes voor HTC zijn in Engels, die ZTE die ik laatst gekocht had heb ik ook custom rom op moeten zetten omdat de stock rom geen Nederlands had.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:02
Mwah, het zijn 3 bestanden op de telefoon zetten en erna heb je er geen omkijken meer naar. Dan is het inprinciepe onderhouds vrij.

Mijn moeder van 63 snapt iig. hoe het werkt, maar het verschilt per persoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
@chris.nl Had ik ook een keer met een andere telefoon, dit werkte toen.. maar zul je natuurlijk ook wel geprobeerd hebben:
- Gegevenstoegang aan: Aanvinken
- Ga naar 'Namen toegangspunten'
- Controleer de APN Vodafone NL of druk op de Menu-toets en kies 'Nieuwe APN'
- Naam: Vodafone NL
- APN: live.vodafone.com of voor zakelijk: office.vodafone.nl of web.vodafone.nl
- Proxy: 192.168.251.150
- Poort: 8799
- Gebruikersnaam: vodafone
- Wachtwoord: vodafone
- Server: niet ingesteld
- MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
- MMS proxy: 192.168.251.150
- MMS poort: 8799
- MCC: 204
- MNC: 04
- Verificatietype: PAP
- Type toegangspunt: leeg laten (dus verwijderen en leegmaken als iets instaat)
- APN-protocol: IPv4
- APN-inschakelen/uitschakelen:APN ingeschakeld
- Drager: niet opgeven
- Druk op de Menu-toets en kies 'Opslaan'
- Keer terug naar het beginscherm
- Kies ' Applicaties' -> 'Browser' om verbinding te maken internet

En ik vermoed dat je hier op doelt met de andere gebruikers:
http://vondroid.com/threa...-no-internet-access.5768/

[ Voor 8% gewijzigd door dangerousp op 13-02-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Thnx voor de tip, maar helaas ligt het niet aan m'n instellingen. Op dat forum (andere treads) zijn ze ook flink aan het meedenken. Vanavond ga 'k weer prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:06:
Thnx voor de tip, maar helaas ligt het niet aan m'n instellingen. Op dat forum (andere treads) zijn ze ook flink aan het meedenken. Vanavond ga 'k weer prutsen.
Dat klinkt als baseband-problemen. Misschien 's proberen de baseband uit een vergelijkbaar toestel proberen als dat bestaat. Moet je natuurlijk wel root-toegang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:39:
[...]

Juist Xiaomi niet, je mag daar al aan slag gaan met language packs en custom roms en dergelijke ( Of je moet genoegen nemen met Engels ), dus niet bepaalde geschikt voor mensen die gewoon telefoon willen die vrijwel direct out of box werkt zoals ze willen.

Want klooien met custom roms bij Chinese telefoon is nog lastigere dan bij een HTC bijvoorbeeld, want de tooltjes voor HTC zijn in Engels, die ZTE die ik laatst gekocht had heb ik ook custom rom op moeten zetten omdat de stock rom geen Nederlands had.
Het flashen van mijn G3 is niet lastiger dan mijn Desire of Xperia S (update op zip, update knop indrukken en klaar). Heb je alleen geen root (idem voor de Neo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertowNL schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:29:
[...]

Het flashen van mijn G3 is niet lastiger dan mijn Desire of Xperia S (update op zip, update knop indrukken en klaar). Heb je alleen geen root (idem voor de Neo).
Voor tweakers zal het zeker niet lastig zijn, maar voor sommige zal het Chinese stuk toch een struikel blok zijn, vaak moet je toch Chinese resources gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleurieus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:50
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:03:
[...]

Dat klinkt als baseband-problemen. Misschien 's proberen de baseband uit een vergelijkbaar toestel proberen als dat bestaat. Moet je natuurlijk wel root-toegang hebben.
Hamm, daar wordt ik niet vrolijk van. Verwacht mijn N2 met een week of twee en zit nog tot juli vast aan Vodafone. Je begrijpt dat ik het graag hoor als je een oplossing hebt. Ik kan zo niets vinden wat kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:03:
[...]

Hey thnx voor de tip, nu weet ik iig een beetje waar ik het moet zoeken.
Smallbandversie lijkt te ontbreken iig.. screenshot. Geen idee wat dit betekend, 'k ga zo flink googlen. Apart dat ik wel kan bellen en sms'n. Ik krijg wel G+3G te zien, alleen de logo's blijven wit ipv blauw.

'k Heb root..

Uiteindelijk zal de oplossing wel komen, misschien duurt het een paar dagen / weken....
Wel schrikken voor alle luitjes die er al één besteld hebben natuurlijk.

Mocht iemand nog tips / links hebben ivm smallband/baseband versie vervangen dan lees ik het graag.

- edit -

Na een reboot zonder sim kreeg ik wel een smallbandversie te zien. screenshot. Na een reboot met sim blijft die smallbandversie nu ook hangen.
Maar nog steeds geen internet. Frusty dit zeg..

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 13-02-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Werkt het wel met een andere provider?

Al de volledige rom van sentinel geprobeerd?

Zie in ieder geval dat er aan gewerkt wordt.. ik heb ook Vodafone

[ Voor 28% gewijzigd door dangerousp op 13-02-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
dangerousp schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:03:
Werkt het wel met een andere provider?

Al de volledige rom van sentinel geprobeerd?
Ander provider heb ik niet geprobeert, kan ik ook niet proberen..
Volledige rom en fix van sentinel heb ik gedaan. Sentinel denkt wel te weten wat er aan de hand is en werkt aan een nieuwe fix. Daarnaast ben ik op dat forum wat "experts" aan het dm'n.
Wellicht heb ik gewoon pech met mijn toestel, of moet ik wachten op nieuwe update.
Komende tijd hou ik het maar bij de Jiayu G3 qua internetten en whatsappen.
- edit -
office.vodafone.nl schijnt wel te werken maar daar kan ik standaard geen gebruik van maken.
Op het forum van vodafone staat iemand met een soortgelijk probleem die het met de smartcrew had opgelost, door omgezet te worden naar de office apn. Morgen eens bellen.
- edit -
Volgens de klantenservice van vodafone is de APN van mijn abbonement niet om te zetten naar office.vodafone.nl.

Zojuist een KPN sim geprobeert en het toestel maakt prima verbinding met internet.
Waarschijnlijk dus geen problemen met T-Mobile-KPN of hun virtuele providers.

Ik zal dus moeten wachten / zoeken totdat er een oplossing voor het live.vodafone.com issue is, aan doorverkopen wil ik nog niet denken.

[ Voor 37% gewijzigd door Chris.nl op 14-02-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Laatst online: 06-09 12:37

filthy rich

löp wa los

Newman N2 of Jiayu G4 ik twijfel nog de kwaliteit hardware van de Newman N2 lijkt me een stuk beter vooral de processor.

of wint de jiayu g4 nog wel van de newman n2 qua performance?

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
filthy rich schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:10:
Newman N2 of Jiayu G4 ik twijfel nog de kwaliteit hardware van de Newman N2 lijkt me een stuk beter vooral de processor.

of wint de jiayu g4 nog wel van de newman n2 qua performance?
Er zijn nog weinig/geen reviews van de MTK6589 processor. De exynos staat echter bekend als erg goede processor, hij verbruikt echter waarschijnlijk wel meer batterij dan de A7. Voor zover de Antutu scores was zeggen, is de exynos wel flink in het voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13
Voor de N2 eigenaars: wat zijn de ervaringen met de foto's? Ook ik twijfel tussen de Jiayu G4 en de Newman N2, een beetje snelheid inleveren voor langere standbytijd en een lagere prijs vind ik prima maar als de camera van de Newman N2 echt vrij behoorlijk is (ook bijv. foto's binnenshuis 's avonds) dan kan dat een belangrijk pluspunt zijn. Afwachten natuurlijk hoe de camera van de G4 is natuurlijk, maar goed, dat zien we binnenkort wel ;).

• dangerousp
@Bokkiej hier staat een vergelijk met de xiaomi. De Newman heeft maar 1 led flash, daardoor in het donker de mindere en lijkt soms wat flets, maar realistischer. Ook is er heel veel details bij close up foto's.
http://www.gizchina.com/2...ewman-n2-camera-shootout/

Al met al helemaal niet slecht voor een telefoon van 200 euro!

• WiLLoW_TieN
Hij is binnen de hagelnieuwe geteste zwarte JiaYu G3 via mede-forumlid poehe _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 14-02-2013 19:20 ]

Verwijderd

Ik heb via Pandawill ook een Newman N2 besteld afgelopen zondag. Nu, drie werkdagen later, staat de status nog steeds op 'processing'. Hoe lang duurde het bij jullie voordat 'ie werd verzonden? (Heb ze gemaild met de vraag een status update te geven)

Overigens lijkt een aparte topic voor de Newman N2 mij ook handig. Heb alleen geen idee hoe en wat (zo actief ben ik hier niet). Maar als iemand dat kan/wil regelen zou dat heel mooi zijn :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:42:
Ik heb via Pandawill ook een Newman N2 besteld afgelopen zondag. Nu, drie werkdagen later, staat de status nog steeds op 'processing'. Hoe lang duurde het bij jullie voordat 'ie werd verzonden? (Heb ze gemaild met de vraag een status update te geven)
Ik heb zondag ook op Pandwill de Newman N2 besteld, en bij mij hetzelfde verhaal. Ik denk dat dat komt door het chinese nieuwjaar, de vakantie loopt daar tot de 15e dacht ik, dus het zal volgende week wel verstuurd worden gok ik.

Maar ik was van plan om een vodafone internetabonnement te nemen, maar ik lees nu dat dat niet werkt. Hoe groot is de kans dat dit probleem nog wordt verholpen met een update/fix? Of kan ik beter (want ik wil wel per se vodafone internet) mijn bestelling annuleren en een andere uitkiezen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:47:
[...]

Ik heb zondag ook op Pandwill de Newman N2 besteld, en bij mij hetzelfde verhaal. Ik denk dat dat komt door het chinese nieuwjaar, de vakantie loopt daar tot de 15e dacht ik, dus het zal volgende week wel verstuurd worden gok ik.
Ah, vandaar! Hele opluchting, dacht dat ik die ene zou zijn waarbij ze de order kwijt waren. Thanks! :)

• dangerousp
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:42:

Overigens lijkt een aparte topic voor de Newman N2 mij ook handig. Heb alleen geen idee hoe en wat (zo actief ben ik hier niet). Maar als iemand dat kan/wil regelen zou dat heel mooi zijn :)
http://www.pandawill.com/2013-pandawill-spring-festival
Het is dus t/m de 15e vakantie en de 17e worden de orders pas verwerkt.

• filthy rich
  • Laatst online: 06-09 12:37

filthy rich

löp wa los

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:47:
[...]

Maar ik was van plan om een vodafone internetabonnement te nemen, maar ik lees nu dat dat niet werkt. Hoe groot is de kans dat dit probleem nog wordt verholpen met een update/fix? Of kan ik beter (want ik wil wel per se vodafone internet) mijn bestelling annuleren en een andere uitkiezen?
Ik las ergens wel iets dat Vodafone van frequentie ging veranderen of iets dergelijks vanaf 26 februari

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:15
Voor wie de Aldi-foon Medion Life p4013 zou hebben aangeschaft, na het nodige speurwerk ben ik tot volgende conclusie gekomen: Hij lijkt als twee druppels water op deze “Andromax”: http://www.tabloidpulsa.c...gsm-cdma-kinerja-istimewa die op zijn beurt een rebrand is van de Hisense U909. Case en specs zijn identiek, alleen is de 909 een dualsim en zit er achteraan geen flitser. Hoogstwaarschijnlijk dus een variant van Hisense en toch geen Lenovo of ZTE. Er zijn nogal wat hoesjes te vinden voor de 909 maar ik denk dat er onvoldoende uitsparing is voor de flits achteraan, bv. http://www.aliexpress.com...ense-eg909-u909-case.html

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik vond die telefoon trouwens niet echt opwegen tegen de telefoons in dit topic: voor die €229 heb je toch al echt een kwalitatief betere.

Maar ik snap ook dat Henk en Ingrid niet snel zaken zullen doen in China ;)

Edit: ik doel eigenlijk op deze

[ Voor 18% gewijzigd door greatgonzo op 15-02-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, die is kwalitatief beter? Waar uit zich dat dan in?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:21
Het is volgens mij al eerder aagegeven in dit topic (oh nee, dat was het wolfgang topic).
Wolfgang AT-AS45IPS = Amoi N821
Wolfgang AT-AS45SE = Amoi N820 (een aantal maanden geleden bij de aldi)

Enige verschil is het scherm; IPS in plaats van TFT.
Ik heb de AT-AS45SE, inderdaad is het scherm het voornaamste minpuntje; niet geweldig maar wel voldoende. Ik ben er inmiddels aan gewend, geen showstopper voor mij.

Ik heb inmiddels ook een Neo N002i met IPS scherm gekocht. Inderdaad maakt dit type scherm zo'n telefoon behoorlijk prettiger in het gebruik.
Voor 229,- koop je dus een prima telefoon bij de Aldi, maar mijn neo kostte omgerekend maar 117,-. Toegegeven: als je de pech hebt dat je invoerrechten moet betalen komen daar nog een paar tientjes bij.

Voornaamste voordeel bij de aldi: 16Gb kaartje, 3 backcovers en garantie.
Als je een beetje tweaker bent, is het flashen van een ROM niet zo'n probleem, en heb je voor minder geld een zonder meer vergelijkbare Neo of ander merk uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag het importeren van een Chinees mobieltje echt niet vergelijken met een rebranded Chinees mobieltje bij de Aldi, want Aldi levert wel twee jaar garantie en je wacht geen weken op je nieuw mobieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

kwalitatief beter was misschien een verkeerde woordkeus: ik bedoel dat ik voor €229 liever de betere specs van een china-phone heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Garantie lijkt me inderdaad het voornaamste punt, daarom heb ik die wolfgang ook gekocht.
BTW: mijn neo was binnen 1,5 week binnen...
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:53:
Je mag het importeren van een Chinees mobieltje echt niet vergelijken met een rebranded Chinees mobieltje bij de Aldi, want Aldi levert wel twee jaar garantie en je wacht geen weken op je nieuw mobieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
Je betaalt voor de extra service van de Aldi. Dat is de overweging die je maakt: of je daarvoor wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:15
Voor alle duidelijkheid: mijn post had te maken met de Medion Life p4013 die twee weken geleden in de Belgische Aldi lag voor 149 euro: http://aldi.medion.com/md98332/be_nl/?refPage=aldi en da's dus quasi zeker een Hisense, wat mij enigszins verwondert gezien de banden van Aldi met Lenovo en ZTE, maar goed. 't Is duidelijk dat deze vrij onopvallend voorbij is gegaan, de Wolfgang exemplaren krijgen meer aandacht. Ze zijn ook beter (en duurder).

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

VerrekteZakStro schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:27:
Je betaalt voor de extra service van de Aldi. Dat is de overweging die je maakt: of je daarvoor wil betalen.
Hoezo, "service"?
Al ooit iets laten herstellen onder garantie via een Aldi?
Je betaald voor extra garantie en een kortere levertijd, dat wel, maar meer niet, en voor mij is dat de meerprijs zeker niet waard, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Een smartphone is na een jaar toch veroudert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
bandidoloco schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:42:
[...]

Hoezo, "service"?
Je betaald voor extra garantie en een kortere levertijd, dat wel, maar meer niet, en voor mij is dat de meerprijs zeker niet waard, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Een smartphone is na een jaar toch veroudert.
Kortere levertijd en garantie zijn volgens jou geen onderdeel van de service :+ ? Voor mij is dat het ook niet waard hoor. Moet nog paar weekjes wachten op de bestelde Newman N2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
bandidoloco schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:42:
[...]

Hoezo, "service"?
Ik weet niet precies hoe de constructie Aldi en Medion geregeld is, maar ik weet wel dat Medion een uitstekende service heeft waar veel 'A-merken' nog wat van kunnen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-04 22:57
Ik zit erover te denken om morgen de AT-AS45IPS te halen. Ik heb hier een hele tijd zitten zoeken voor Chinese smartphones maar vind het risico om het over te laten komen nog net iets te groot.

Ik zie hier wel veel mensen die de AT-AS45IPS eigenlijk te duur vinden. Aan wat voor een prijsverschil moet je dan denken? Deze AT-AS45IPS is uiteindelijk prijskwaltijd gezien toch gewoon heel goed? Ik mis alleen GPS, zit dat er niet in of staat dat alleen niet bij de specificaties.

Ik zit ook nog met een andere vraag die jullie misschien voor me kunnen beantwoorden. De google phones (Nexus) hebben de standaard android erop staan en krijgen ook altijd direct de laatste updates. Is het erg ingewikkeld om op deze AT-AS45IPS de gewone android te zetten en gaat het updaten daarna dan net zo eenvoudig als bij de Nexus telefoons?

Iemand overigens ervaring met het kopen van deze telefoons?? Hoe laat voor openingstijd moet ik voor de deur staan?

Een kleine waarschuwing nog. Op de site van ALDI staat dat ze de AT-AS45IPS verkopen, in het boekje staat echter dat ze de AT-AS43D2 verkopen. Gezien de prijs enz ga ik er vanuit dat het boekje de verkeerde telefoon heeft maar als je hem zou kopen toch voor de zekerheid even de naam bekijken voordat je afrekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Devata schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:51:

Ik zit ook nog met een andere vraag die jullie misschien voor me kunnen beantwoorden. De google phones (Nexus) hebben de standaard android erop staan en krijgen ook altijd direct de laatste updates. Is het erg ingewikkeld om op deze AT-AS45IPS de gewone android te zetten en gaat het updaten daarna dan net zo eenvoudig als bij de Nexus telefoons?
Dan kan niet zo maar. Telefoons verschillen in hardware. Alleen als de leverancier zijn (kernel) sources vrij geeft zou je de standaard android er op kunnen zetten. Je moet namelijk de beschikking hebben over de hardware specifieke delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@devata: GPS zit erin. Op zich een hele goede telefoon voor die prijs, daar kan geen samsung tegenop.
Dat je het in china iets goedkoper kan krijgen, wil niet zeggen dat het geen goed deal is.

Ik stond 5 voor half negen voor de deur, maar had mazzel dat er ongeveer 10 stuks in dit filiaal waren. Ik was nummer 6. Er zijn een heleboel mensen die minder geluk, hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
jobr schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:09:
[...]

Dan kan niet zo maar. Telefoons verschillen in hardware. Alleen als de leverancier zijn (kernel) sources vrij geeft zou je de standaard android er op kunnen zetten. Je moet namelijk de beschikking hebben over de hardware specifieke delen.
Ik dacht dat dat wel vaker werd gedaan, vooral met die Chinese telefoons. Of haal ik nu twee dingen door elkaar?

@djiedjee
Oke bedankt voor de info. Ik zal er iets eerder proberen te zijn. Ik ga dan naar een filiaal dat om half 9 open is. Zou ik er geen kunnen krijgen dan kan ik nog naar een filiaal gaan dat om 9 uur open gaat. Je moet die telefoons normaal gewoon aan de kassa vragen toch? Die kun je meestal niet zelf pakken omdat ze in vitrines staan. Het is de eerste keer dat ik voor zo'n aanbieding ga dus heb er geen ervaring in;)

[ Voor 31% gewijzigd door Devata op 15-02-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Inderdaad direct naar de kassa. Bij mijn filiaal waren de mannen (geen vrouwen inderdaad) buiten al iedereen een volgnummer aan het geven, dus geen ellebogenwerk of zo.

Oh ja, de android versie is behoorlijk standaard, geen noodzaak om andere software te installeren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart_jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 20:47
Ik heb uit China de Star B94M over laten komen via Hongkongeek. Een 'leap of faith', maar vooralsnog zonder spijt. Ik snap nog niet hoe men voor 127 euro een dergelijk toestel kan maken, laat staan gratis naar Nederland kan verschepen.

Minpunten aan deze foon kan ik eigenlijk niet noemen, misschien het ontbreken van passende accessoires zoals een leuk hoesje. Voor mij voorlopig in ieder geval geen merkfoon meer voor een hogere prijs! Misschien dat de Chinese overheid ongemerkt meeluistert via deze foon, maar ach... wat ik te melden heb zijn ze vast snel beu. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aart_jan schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:34:
Ik snap nog niet hoe men voor 127 euro een dergelijk toestel kan maken, laat staan gratis naar Nederland kan verschepen.
Ik snap dat wel, het is gewoon zeer goedkope arbeid wat heel slecht betaald word en de chipsets zijn heel goedkoop en de randapparatuur zoals de camera's zijn gewoon van hele slechte kwaliteit.

Dus zo moeilijk is het niet, in Nederland zou men dat ook kunnen, maar niet zonder 100% overheid subsidie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart_jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 20:47
Ik denk dat de dure merktoestellen onder dezelfde erbarmelijke omstandigheden worden gebouwd, maar in Nederland betaal je een veelvoud! Als je ontdekt hoe je de autofocus kunt manipuleren is de camera van de B94M overigens niet zo slecht hoor.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:45:
[...]

Ik snap dat wel, het is gewoon zeer goedkope arbeid wat heel slecht betaald word en de chipsets zijn heel goedkoop en de randapparatuur zoals de camera's zijn gewoon van hele slechte kwaliteit.

Dus zo moeilijk is het niet, in Nederland zou men dat ook kunnen, maar niet zonder 100% overheid subsidie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je daar goed fout zit hoor. Maar wat ik bedoelde is dat het komt door goedkope productie en de componenten zijn ook gewoon goedkoop.

Wat mij dus ook opgevallen is bij merken als Jiayu en Neomobile is dat ze veel bang for buck leveren, maar dat is meer pure processor power, op de camera's is namelijk echt beknibbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:15
Is het slim om te wachten op de quadcores, of alvast een dualcore te bestellen? Budget rond 100-150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

Nicap

Tsssk....

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:05:
Ik denk dat je daar goed fout zit hoor. Maar wat ik bedoelde is dat het komt door goedkope productie en de componenten zijn ook gewoon goedkoop.

Wat mij dus ook opgevallen is bij merken als Jiayu en Neomobile is dat ze veel bang for buck leveren, maar dat is meer pure processor power, op de camera's is namelijk echt beknibbeld.
Ik vind de camera van de G3 anders alleszins tegenvallen. Voor het type foto's wat je er mee neemt voldoet hij meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Het lijkt wel of we het hier over buitenlandse telefoon vs Nederlandse telefoons hebben. Mag ik er even op wijzen dat Samsung Zuid-Koreaans is en Apple is wel een VS bedrijf maar laat zijn spullen ook ergens anders maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik ben ook spinnend tevreden over me JiaYu G3. De i7100 ( MTK6577 ) van Pandawill gaat weer marktplaats op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zo tevreden zijn jullie dan ook niet over je telefoons als je binnen een paar maanden alweer switched naar een andere. Een goed merk (Apple, Samsung, Sony, HTC) heeft een levensduur van 3 jaar, ik zie sommigen hier na 3 maanden alweer een andere telefoon nemen. Dan is in 1x een goede telefoon kopen toch een stukje kosten-effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zegt eigenlijk niks, een Chinese telefoon kun je niet van te voren uitproberen, dus je moet ze op de gok kopen, maar ik ben in iedere geval zeer tevreden over mijn Huawei Honor 2, echt zeer snel en stabiel toestel.

Maar ben wel eens dat het een beetje raar uit ziet dat je een smartphone koopt en deze vervolgens een paar maanden later weer te koop zet, oogt inderdaad niet dat die smartphone dan zo goed was, maar zegt ook iets over een luxe probleem, want ik had ook geen nieuwe smartphone nodig.

Maar ik heb tweakers gezien die kopen heel vaak andere smartphones, moet je maar eens in de V&A feedback van sommige tweakers kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

Nicap

Tsssk....

barcawinner schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 09:20:
Zo tevreden zijn jullie dan ook niet over je telefoons als je binnen een paar maanden alweer switched naar een andere. Een goed merk (Apple, Samsung, Sony, HTC) heeft een levensduur van 3 jaar, ik zie sommigen hier na 3 maanden alweer een andere telefoon nemen. Dan is in 1x een goede telefoon kopen toch een stukje kosten-effectiever.
Sommige gebruikers vinden het ook fijn om eens iets nieuws te proberen. Ik heb nu ook een G3, en een paar maanden hiervoor een optimus black. Daarvoor weer een andere. Kan best zijn dat als ik over een paar maanden een ander leuk toestel zie(G4 o.i.d.) dat deze op marktplaats gaat. Voordeel van deze chinaphones is dat ze, hoewel zo goedkoop zijn, toch nog voor bijna de prijs die je betaald hebt te verkopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57
GooPhone One, de HTC M7 clone.. Ze denken dat er een MT6589 chip in komt. Cortex A7. Weet niet of we daar zo vrolijk van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:09:
[...]

Ander provider heb ik niet geprobeert, kan ik ook niet proberen..
Volledige rom en fix van sentinel heb ik gedaan. Sentinel denkt wel te weten wat er aan de hand is en werkt aan een nieuwe fix. Daarnaast ben ik op dat forum wat "experts" aan het dm'n.
Wellicht heb ik gewoon pech met mijn toestel, of moet ik wachten op nieuwe update.
Komende tijd hou ik het maar bij de Jiayu G3 qua internetten en whatsappen.
- edit -
office.vodafone.nl schijnt wel te werken maar daar kan ik standaard geen gebruik van maken.
Op het forum van vodafone staat iemand met een soortgelijk probleem die het met de smartcrew had opgelost, door omgezet te worden naar de office apn. Morgen eens bellen.
- edit -
Volgens de klantenservice van vodafone is de APN van mijn abbonement niet om te zetten naar office.vodafone.nl.

Zojuist een KPN sim geprobeert en het toestel maakt prima verbinding met internet.
Waarschijnlijk dus geen problemen met T-Mobile-KPN of hun virtuele providers.

Ik zal dus moeten wachten / zoeken totdat er een oplossing voor het live.vodafone.com issue is, aan doorverkopen wil ik nog niet denken.
YES YES YES

Ik heb nog een keer gebeld met de smartphone crew en ze het probleem uitgelegd.

Ik trof een medewerker die zin had om mee te denken/werken en ik heb 2x een flinke tijd in de wacht gestaan omdat ie van alles moest regelen.
Normaal is de (gratis) blox "Telefoon als modem Smart blox" niet mogelijk op mijn F&F abbonement, maar ik heb hem erbij gekregen, zodoende kan ik ook gebruik maken van office.vodafone.nl.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/tweaktopic/N-N2/smart.jpg

''k ben dik tevreden :D

[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 21-02-2013 19:46 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.