Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 11:29
Weet iemand welke processor beter is?

Samsung Exynos 4412, ARM Cortex-A9 quad core,
1.4GHz

VS

MTK6589

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

De Exynos is een heel stuk sneller. Cortex A9 vs A7 van de MTK6589

Maar de MTK6589 is een heel stuk zuiniger.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
XanderDrake schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:34:
De Exynos is een heel stuk sneller. Cortex A9 vs A7 van de MTK6589

Maar de MTK6589 is een heel stuk zuiniger.
Ah, duidelijk.

Hoe zit het met geheugen? Heb je nu en in de toekomst meer dan genoeg aan 1gb? Of moet je echt naar de 2?

Edit: Ik ben aan het kijken of ik nu de Newman N2 moet kopen, of even zou wachten voor de JIAYU G4.

[ Voor 12% gewijzigd door hrichard op 05-02-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Newman N2 heeft naast de Samsung processor er ook een goede Sony camera erin zitten, kwaliteit camera G4 is nog afwachten... Zelf denk ik dat 1gb geheugen zat is, maar ik speel dan ook geen zware games oid.

[ Voor 24% gewijzigd door Chris.nl op 05-02-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06 19:25
hrichard schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:42:
[...]

Ah, duidelijk.

Hoe zit het met geheugen? Heb je nu en in de toekomst meer dan genoeg aan 1gb? Of moet je echt naar de 2?

Edit: Ik ben aan het kijken of ik nu de Newman N2 moet kopen, of even zou wachten voor de JIAYU G4.
Ik heb hetzelfde ongeveer (al denk ik dat ik voor de Freelander ga ivm een gele backcover die je erbij krijgt, vind ik wel cool ;) )

De CPU scheelt niet heel veel en zul je in de praktijk niet echt merken. Ik ben echter meer fan van de Mali gpu. De A7 SoC is (tot vele denken) nieuwer dan de A9 en is eigenlijk bedoeld voor het BIG.little principe, aangezien de A15 nogal onzuinig is. (in de nieuwe Exynos octacore zullen in de meeste gevallen ook een quadcore A7 aan het werk zijn en de A15 cores pas actief worden bij intensief werk.

Ik neig naar de Newman/Freelander omdat deze nu beschikbaar is. Bij Jiayu duurt het waarschijnlijk nog een tijdje en op dat moment is hij vergelijkbaar met de Newman, terwijl hij ook ongeveer even duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Ok, maar hij heeft natuurlijk ook 2gb ram en 32gb rom (advanced) tegenover 1gb ram en 8gb rom. Daarnaast scheelt het toch zo'n 30 euro en dat is met de pre-order versie (Pandawill). Lijkt mij dat de prijs mogelijk lager is als hij uitkomt.

Het lijkt mij niet logisch dat de Newman/Freelander in prijs zakt de komende 2 maanden, aangezien het een erg populair product is.

Dus als je in de praktijk weinig verschil in de processor merkt, hoeveel merk je tussen 1gb en 2gb ram?

Kwaliteit camera is inderdaad afwachten, daar heeft Chris.nl dan weer gelijk in, maar dat is pas vergelijken als de telefoon uit is.

Overigens stelde ik eerder al de vraag: Zit er verschil in de Freelander I20 en de Newman N2? Ik weet dat de hardware hetzelfde is, maar hoe zit het met support? Of updates? Zit daar verschil in?

Edit: en als je deze de Newman/Freelander en Jianyu G4 gaat vergelijken met de Xiaomi M2? Neem je dan altijd de Xiaomi M2? (voor de Chinese prijs +-240 euro)

[ Voor 8% gewijzigd door hrichard op 05-02-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
hrichard schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:22:
Ok, maar hij heeft natuurlijk ook 2gb ram en 32gb rom (advanced) tegenover 1gb ram en 8gb rom. Daarnaast scheelt het toch zo'n 30 euro en dat is met de pre-order versie (Pandawill). Lijkt mij dat de prijs mogelijk lager is als hij uitkomt.

Het lijkt mij niet logisch dat de Newman/Freelander in prijs zakt de komende 2 maanden, aangezien het een erg populair product is.

Dus als je in de praktijk weinig verschil in de processor merkt, hoeveel merk je tussen 1gb en 2gb ram?

Kwaliteit camera is inderdaad afwachten, daar heeft Chris.nl dan weer gelijk in, maar dat is pas vergelijken als de telefoon uit is.

Overigens stelde ik eerder al de vraag: Zit er verschil in de Freelander I20 en de Newman N2? Ik weet dat de hardware hetzelfde is, maar hoe zit het met support? Of updates? Zit daar verschil in?
Ik vind ruimte niet zo belangrijk aangezien het uitgebreid kan worden. 1gb en 2gb zit wel iets verschil tussen, vooral bij zwaardere apps kun je het merken, maar alleen bij multitasken.

Je kunt de rom's van een Newman flashen op een Freelander, geen verschil dus.

Xiaomi heeft een iets kleiner scherm en is een stuk duurder.

[ Voor 6% gewijzigd door dangerousp op 05-02-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Ah, dan de Freelander inderdaad, met een extra gele cover. (niet dat ik die ga gebruiken, maar kom op, je bent Nederlander).

Het kleinere 4,3 scherm van de Xiaomi vind ik zelf een voordeel tegenover 4,7. Dat is natuurlijk persoonlijk. Daarnaast is de processor natuurlijk supersnel en zit er 2gb geheugen in. Ook de grafische chip schijnt erg goed te zijn. De Xiaomi heeft zich ook al bewezen. Tussen de Freelander/Newman en de Xiaomi M2 zit 30 euro verschil (als ik hem via iemand uit China kan bestellen, maar dat is even afwachten). Anders zou ik het ook zeker niet doen voor die prijzen van 400 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Als je er een kunt scoren dan is dat natuurlijk een super ding! Kan hem alleen nergens, of voor 400 dollar (150 dollar duurder, voor een iets betere processor) . Newman is wat beter verkrijgbaar bij meerdere shops. Jiayu is verwachting beschikbaar tegen half maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

M'n moeder heeft nu een Samsung Galaxy Ace alleen wil ze toch eens wat beters, de Jiayu G2s leek me wel wat voor haar (ik heb zelf een G3).
Waar kan ik deze het goedkoopst krijgen?
Of is er een andere smartphone die ik beter voor d'r kan halen?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:21
Remcom00 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:58:
M'n moeder heeft nu een Samsung Galaxy Ace alleen wil ze toch eens wat beters, de Jiayu G2s leek me wel wat voor haar (ik heb zelf een G3).
Waar kan ik deze het goedkoopst krijgen?
Of is er een andere smartphone die ik beter voor d'r kan halen?
Heb even vlug wat rondgekeken, maar als ik dat zo zie ie is net zo duur als de G3, kun je beter die pakken denk ik :)

Mijn vriendin wil overstappen van dumphone naar smartphone. Ze wil alleen maar een klein stapje maken, dus zo eerst min mogelijk betalen om eens te proberen. De Jiayu G1 kun je voor zo'n 50 euro krijgen, maar ik heb er nog wat vraagtekens bij:
http://www.jiayumobilesho...nd-cheap-smart-phone.html
RAM: 256MB
ROM: 256MB
Heb je dan ook 256MB om apps op te installeren? Of moet je daar nog de installatiegrootte van Android zelf aftrekken? Heb zelf een HTC Desire (576 MB RAM; 512 MB ROM) en ik heb maar zo'n 150MB aan installatieruimte voor apps, eigenlijk veel te weinig dus. Ik ben dus bang dat ze met dat telefoontje maar 1 kleine appje kan installeren en that's it than. Is mijn vrees gegrond? :)

(en zo ja, iemand een suggestie voor een ander telefoontje? Zo goedkoop mogelijk, maar wel 'smart': android, gps, internet, etc)

[ Voor 20% gewijzigd door Melkunie op 05-02-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga nou niet voor zo'n crap telefoon, daar maak je niemand blij mee en dan gaat haar eerste smartphone ervaring ook bagger zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Fijn voor je dat je lekker negatief kan doen terwijl je het enige noodzakelijke punt compleet negeert. Kom dan met een betere telefoon? Dit is een telefoon die een jaar geleden nog vrolijk voor 150 euro verkocht werd, dus je punt is ook een beetje krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Ik vind het eerlijk advies van Tsurany en ik ben het ermee eens. En de alternatieven liggen voor het oprapen. Er zijn er al genoeg genoemd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Kan ie nog zo gelijk hebben, het beantwoord mijn vraag toch niet of wel?
Heb je dan ook 256MB om apps op te installeren? Of moet je daar nog de installatiegrootte van Android zelf aftrekken?
En 'alternatieven' die twee keer zo veel kosten zijn geen alternatieven :') Voor 50 euro heb ik toch echt niets beters gezien in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dat is dus precies wat ik bedoel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2021

MxD

256 is echt weinig! Op mijn blade heb ik 512 rom en die zit echt propvol en ik heb weinig apps geinstalleerd in vergelijking met de mensen in mijn omgeving. Ik zou voor minimaal 1gb aan rom gaan.

BTW, naar mijn weten is de ThL W8 de eerste telefoon met de MKT 6589 die NU leverbaar is: http://www.pandawill.com/...-front-camera-p71692.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

Melkunie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:17:
[...]

Heb even vlug wat rondgekeken, maar als ik dat zo zie ie is net zo duur als de G3, kun je beter die pakken denk ik :)

Mijn vriendin wil overstappen van dumphone naar smartphone. Ze wil alleen maar een klein stapje maken, dus zo eerst min mogelijk betalen om eens te proberen. De Jiayu G1 kun je voor zo'n 50 euro krijgen, maar ik heb er nog wat vraagtekens bij:
http://www.jiayumobilesho...nd-cheap-smart-phone.html
Heb je dan ook 256MB om apps op te installeren? Of moet je daar nog de installatiegrootte van Android zelf aftrekken? Heb zelf een HTC Desire (576 MB RAM; 512 MB ROM) en ik heb maar zo'n 150MB aan installatieruimte voor apps, eigenlijk veel te weinig dus. Ik ben dus bang dat ze met dat telefoontje maar 1 kleine appje kan installeren en that's it than. Is mijn vrees gegrond? :)

(en zo ja, iemand een suggestie voor een ander telefoontje? Zo goedkoop mogelijk, maar wel 'smart': android, gps, internet, etc)
Ja klopt, maar die word te groot.
De Beidou Little Pepper is ook wel een mooi toestel alleen is ie niet zo goed leverbaar en waar ie wel te koop is is ie nogal prijzig helaas...

Iemand anders die nog een goed toestel voor rond de 100 euro weet?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Melkunie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:17:

[...]

En 'alternatieven' die twee keer zo veel kosten zijn geen alternatieven :') Voor 50 euro heb ik toch echt niets beters gezien in dit topic.
Tsurany heeft compleet gelijk, wees blij dat je eerlijk advies krijgt.

Voor die 50,- kan je je vriendin beter verrassen met wat leuks op Valentijnsdag.

Zo weinig als mogelijk betalen i.v.m. proberen is m.i. complete onzin als jijzelf een smartphone hebt (die 10.000x beter zal zijn dan die pruttelefoon die je aankaart) waarmee ze binnen een paar dagen echt wel weet of het was is ja/nee.

256 RAM = 8)7
256 ROM = 8)7

Met een telefoon is goedkoop gewoon duurkoop, zeker in het prijssegment waarin jij nu kijkt. Dat ie een tijdje terug 150,- was zegt natuurlijk niks. Over de G serie: de G4 moet nog komen en de G5 is ook al aangekondigd. Kortom: de cyclus gaat erg snel bij JiaYu.

Voor rond de 100-150,- kan je onderhand beter voor een Galaxy S gaan en daar een leuke rom opgooien.

@Remcom00:

Wat zijn je eisen? Wat verwacht je ervan?

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 11:59
Een tweedehands ZTE Blade? Zijn over het algemeen nog vrij degelijk (die van mij loopt bv nog prima, zonder enige sporen, maar dus niet te koop :D) en <€50. Heb je wel een mooie instapper + de laatste android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:42
Heb me ZTE Blade onlangs weg gegeven...Was echter toen wel een erg leuk ding.

Zodra de JiaYu G4 er is neem ik er gelijk 1 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:40
ik zou naar een toestel kijken mininaal dualcore mtk6577 en minimaal 512 mb liever 1 gb. Ik heb een sony sola en merk vaak dat ik geheugen te kort kom. Op de s2 met 1gb heb ik nergens last van. ik zou naar een jiayu g2 met mtk 6577 en 1gb kijken. kost rond 160 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 09:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Totaal onbekend toestel maar qua specs ziet dat er al een stuk beter uit. Zou alleen wel even kijken of je wat reviews kan vinden of het wel een goed toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Geen reviews kunnen vinden, geen video's... Staat ook niet op aliexpress....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Morgenochtend kun je bij Pandawill met 'CNY2013' code 10% korting krijgen. En dan kun je dus de Newman N2 halen voor 285-28,5=256,5 dollar = grofweg 190 euro :) Dat is nog eens waar voor je geld! Blijf het toch jammer vinden dat compactheid meteen een prijsverhoging met zich meebrengt bij gelijkblijvende specs. Bedoel.. een Xiaomi Mi-Two is ook tof qua specs, fijner qua afmetingen, maar door de populariteit als ware een iPhone onder de Chinese androids :/ (met dito absurde beprijzing dus)

Wat dat betreft gaan de ontwikkelingen in China toch wel hard. Ze weten in elk geval veel sneller met gelijkwaardige specs als menig A-merk te komen tegenwoordig dan voorheen. En het enige waar je dan geduld voor dient op te brengen is de beschikbaarheid. Vind het mooi om te zien in elk geval (maar twijfel nog steeds.. 190 euro is verleidelijk en de meerprijs t.o.v. een doorsnee MTK6577 toestel zeker waard), nu nog de ontwikkeling inzetten dat ze een compact toestel met mooie specs voor een zacht prijsje weten aan te bieden ooit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Tsurany schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:35:
Ga nou niet voor zo'n crap telefoon, daar maak je niemand blij mee en dan gaat haar eerste smartphone ervaring ook bagger zijn.
Je bent een beetje kort door de bocht. Niet iedereen wil dure telefoons, mijn moeder is al helemaal happy met haar Mogu M0, want ja nu kan ze tenminste whatsappen en dergelijke, ze zal het een beetje onder de knie moeten krijgen.

Maar het is zeker werkbaar, mensen kopen ja ook Samsung Galaxy Y's die kwa performance nog slechtere is, maar wel drie keer zoveel kost.

Conclusie een goedkope Android smartphone van een paar tientjes is nog altijd beter dan die dumbphone voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 318025 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 07:27:
Je bent een beetje kort door de bocht. Niet iedereen wil dure telefoons, mijn moeder is al helemaal happy met haar Mogu M0, want ja nu kan ze tenminste whatsappen en dergelijke, ze zal het een beetje onder de knie moeten krijgen.
Definieer duur? Mensen die niks beters gewend zijn zullen blij zijn met zo'n crappy telefoon maar als je dan constant ziet hoe die van anderen beter werken zal je zien dat je beter gewoon 50 euro extra had kunnen uitgeven aan kwaliteit.
Maar het is zeker werkbaar, mensen kopen ja ook Samsung Galaxy Y's die kwa performance nog slechtere is, maar wel drie keer zoveel kost.
Geen argument.
Conclusie een goedkope Android smartphone van een paar tientjes is nog altijd beter dan die dumbphone voor hetzelfde geld.
Dat was het punt van de discussie ook absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06 12:28
Aangezien dit 100% zeker een Chinese rebrand is, even een foto hier. Misschien zijn er forumleden die weten welke OEM deze telefoon die vanaf 9 februari bij de ALDI België te koop is produceerd.

Specificaties lijken erg netjes voor de prijs van 150 euro! Het is alleen heel vaag welke CPU hier in zit (mijn vermoeden gaat uit naar de Mediatek MTK6577 aangezien er verder weinig budget dual-core CPU's zijn die op 1 Ghz draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Specificaties zijn enkel netjes als je het vergelijkt met wat in Nederland of Belgie te koop is, vergeleken met import is het vrij duur.

Gok dat het een ZTE telefoon is, maar dat is puur omdat Aldi daar vaker telefoons van rebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Nou, de eerste MTK6589 Telefoon is volgens mij vanaf nu te koop! De THL W8. Jammer dat het uiterlijk zo op de S3 lijkt en het logo op HTC.

Nu is de keuze lastig, de THL W8 voor 225 dollar of de Freelander i20 voor 257 dollar.

Zie alleen dat de THL 12,1 mm dik is.. dat is wel aardig fors!

[ Voor 12% gewijzigd door dangerousp op 06-02-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Galactic schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:20:
Aangezien dit 100% zeker een Chinese rebrand is, even een foto hier. Misschien zijn er forumleden die weten welke OEM deze telefoon die vanaf 9 februari bij de ALDI België te koop is produceerd.

Specificaties lijken erg netjes voor de prijs van 150 euro! Het is alleen heel vaag welke CPU hier in zit (mijn vermoeden gaat uit naar de Mediatek MTK6577 aangezien er verder weinig budget dual-core CPU's zijn die op 1 Ghz draaien).
Geen slechte deal! Het is geen Jiayu G3 maar gezien de extra's (beltegoed, microSD, service) lijkt me zeker het geld waard!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Service is een positief punt maar voor beltegoed en microSD betaal je gewoon en om dat te kunnen betalen lever je weer in op voornamelijk werkgeheugen en resolutie. Denk dat de meesten toch al snel die microSD vervangen voor een grotere en een abonnement met data erbij nemen.

Denk dat het interessantste punt de garantie is, 3 jaar garantie is prima en daardoor bied deze aankoop meer zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Aantal shops afgezocht, maar waar is de Jiayu G3 het goedkoopst?

En is de Jiayu G3 nog steeds snel genoeg, zal je veel verschil merken tegenover de Galaxy S3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snel genoeg waarvoor? En verschil op welk punt? De Galaxy S3 is gewoon een high-end telefoon waar de Jiayu G3 dat zeker niet is, dat ga je wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Tremio schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:28:
Aantal shops afgezocht, maar waar is de Jiayu G3 het goedkoopst?

En is de Jiayu G3 nog steeds snel genoeg, zal je veel verschil merken tegenover de Galaxy S3?
Ten opzichte van een Galaxy S3 zeker! Dat is een veel snellere SoC.
Goedkoopste dat ik hem zo snel zie is zo'n 184 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Waarom loopt iedereen weg met Jiayu G3? Wilde hem ook totdat ik het forum gebruikerservaring ben gaan lezen. Slechte wifi en/of gps enz. Op zoek naar een beter alternatief helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat hij qua specs er goed in elkaar stak en op moment van release* was hij echt beter dan veel concurrenten. Momenteel is het nog een prima telefoon maar wel met enkele problemen, zoals veel Chinese telefoons die hebben. Over de Newman N1 lees ik ook veel ervaringen met een slechte GPS chip, maar die van mij werkt prima met een zeer goede accuduur.

*In hoeverre je van een release kan spreken met die aantallen die ze produceerden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
445033 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:54:
Waarom loopt iedereen weg met Jiayu G3? Wilde hem ook totdat ik het forum gebruikerservaring ben gaan lezen. Slechte wifi en/of gps enz. Op zoek naar een beter alternatief helaas.
De Newman N2 valt ook nog binnen jou budget van max 250euro. Hier een forum over dat toestel.
Heb je mieters goede hardware en vrij goede ondersteuning, elke week een firmware update / bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Ik zoek een toestel met 4,5 inch wat probleemloos werkt net als mijn Desire S. Suggesties welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit topic doorlezen is mijn suggestie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Melkunie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:17:

[...]

Op een forum kun je allerlei reacties verwachten en gelukkig maar. Dit is geen helpdesk waar elke vraag een pasklaar antwoord krijgt. Het advies was goed bedoeld en daar gaat het om. En áls je het advies accepteert dan is een "zo goedkoop mogelijke" smartphone (in je eigen woorden) helaas wat duurder dan 50 euro, ook als deze uit China komt. Misschien moet je je prijs-prestatie-verwachtingen iets bijstellen. Voor 80-100 euro heb je al een zoveel betere telefoon dat die 50 euro voor een waardeloos ding gewoon weggegooid geld is. Als je vriendin het geld niet (over) heeft voor een beetje smartphone dan is daar niks mis mee. Maar wees dan ook eerlijk naar haar en zeg dat ze dan wellicht beter bij een goedkope feature phone of een degelijke dumbphone kan blijven. Als ze een smartphone eerst wilt proberen dan is het misschien beter om ergens een leentoestel te regelen met redelijke specs. Dan komt de vraag naar iets vergelijkbaars mogelijk vanzelf wel. En als ze het niks vindt dan heeft ze zelfs die 50 euro bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Niet dus, want hier loopt men nog steeds weg met Jiayu. Die N2 wellicht. Mijn tablet is ook van dit merk en werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:03
Tsurany schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:23:
Specificaties zijn enkel netjes als je het vergelijkt met wat in Nederland of Belgie te koop is, vergeleken met import is het vrij duur.

Gok dat het een ZTE telefoon is, maar dat is puur omdat Aldi daar vaker telefoons van rebrand.
Hoogstwaarschijnlijk wel: de medion life 4012 was de ZTE acqua en krijgt ook wat ondersteuning van ZTE zelf: zie http://support.zte.com.cn...0ZTE%20Acqua%20Series%20-%2

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:39

RobertowNL

For your gear!

GPS is slecht, wifi werkt op bijna alle toestellen gewoon prima. Zelf nu een heel aantal gezien allemaal prima met wifi. gps bij enkelen wat minder.

De laatste tijd zie ik wel een aantal mensen die last hebben van een probleem met het touchscreen, dat zou ik zelf als grootste hardware defect zien.

Alternatieven zijn ook lang niet altijd beter. Zo hebben alle Neo's in mijn omgeving zeker 1 of meerdere problemen (klapperende wifi, ''druppel'' op het scherm bij aanraken, kappote 3mm jack, batterij binnen 4 uur leeg).

Uitval met producten uit China is gewoonweg wat hoger. Daarnaast denk ik dat de meeste toestellen uit China hier op het forum ondertussen wel Jiayu's zijn. Op Samenkopen waren er binnen een week ruim 150 mensen die dit toestel wouden bestellen (en naderhand nog handen vol mailtjes gehad van andere mensen).

Meer toestellen = meer problemen. Daarnaast worden problemen vaak veel eerder geplaatst dan positieve reacties.

Naar mijn idee vallen de problemen wel mee in verhouding tot de aantallen, maar ik kan natuurlijlk geen goede inschatting maken.

Problemen met de Jiayu zover ik weet zijn:
- opstaand scherm (opgelost, of in zeer kleine mate aanwezig vooral bij de eerste batches)
- stuk touchscreen kapot (probleem bij de latere batches, probleem duikt nu iets vaker op)
- GPS (zie forum)
- Wifi (zie forum, zou met firmware te fixen kunnen/moeten zijn)
- Batterij (firmware issue heeft het bij alle toestellen van mij gefixed)

Verder nog 1 iemand met een kapotte micro USB, maar als dat eerst werkte lijkt het mij een user error.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Het zijn twee punten, die lijken (zeker GPS probleem) door de chipset te komen en niet echt door de bouw van het toestel.

Verder springt de G3 er bovenuit qua design, degelijkheid en accutijd. Die zijn vaak beter dan gemiddelde en oudere high end 'westerse' smartphones. Ook dat hij nagenoeg vanilla ICS of JB heeft/krijgt vind ik een plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleurieus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-06 16:52
Heeft er iemand de Newman N2 al besteld? En bij welke shop is dat betrouwbaar?

Vooral de goede camera spreekt me aan. Meer dan de Jaiyu G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Fleurieus schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:23:
Heeft er iemand de Newman N2 al besteld? En bij welke shop is dat betrouwbaar?

Vooral de goede camera spreekt me aan. Meer dan de Jaiyu G3.
Meeste Chinese webshops zijn wel betrouwbaar, heb nog nooit ergens iets niet gekregen.
Via Aliexpress of gewoon via geekbuying, pandawill, banggood, focalprice, fastcardtech etc is allemaal prima te noemen. Taobao kan misschien ook, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Volgens mij momenteel pandawill verreweg goedkoopst.

Het is nu wel chinees nieuwjaar, dus reacties zullen lang duren en verzending nog langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-06 18:34

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

Galactic schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:20:

Volgens mij gaat het om de Hisense U8
http://www.pandawill.com/...-touch-screen-p60120.html
Moet dus een Quallcom soc zijn...

EDIT:
op de onderstaande url staat de batterijcapaciteit erbij en zie je dus dat het om 1630 mah gaat, net als de Medion...
http://www.chinatronic.com/products.php/HS-U8

[ Voor 9% gewijzigd door bandidoloco op 06-02-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleurieus
Thanks voor de replies. Heb zojuist de newman N2 besteld via Pandawill, heb via Paypal €193,08 betaald.
Nu afwachten tot het Chinese nieuwjaarsfeest voorbij is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:23
Fleurieus schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:51:
Thanks voor de replies. Heb zojuist de newman N2 besteld via Pandawill, heb via Paypal €193,08 betaald.
Ben erg benieuwd naar je ervaringen: snelle processor en goede camera voor zo weinig geld! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
bandidoloco schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:42:
[...]

Volgens mij gaat het om de Hisense U8
http://www.pandawill.com/...-touch-screen-p60120.html
Moet dus een Quallcom soc zijn...

EDIT:
op de onderstaande url staat de batterijcapaciteit erbij en zie je dus dat het om 1630 mah gaat, net als de Medion...
http://www.chinatronic.com/products.php/HS-U8
Ja veel kans dat het deze is. Helaas wel Cortex-A5 soc, weet niet hoe deze precies presteerd, maar zal vermoed ik een pak minder zijn dan A9 en zelfs minder dan A8. Hoe zit het met de zuinigheid van de chip, er is niet zoveel over te vinden op het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336391

Help gevraagd!

Heb sinds maandag mijn ZTE v970 binnen. heel blij mee, fijn toestel...maaaaaaaar..

Ik heb er de etotalk mod rom op laten zetten (besteld bij etotalk) maar deze schijnt nu geen nandroid backup toe te laten daar schijnt iets mis te zijn met hun CWM versie. Niet erg, want ik wilde toch de brune 3.1 mod erop zetten. en dan ook de recovery..
Echter...ik wil ook de "extended userdata mod" gebruiken. aangezien ik de 4gb intern toch wat weinig vind. Het schijnt dat je dan de interne 4gb uitschakeld, en de externe sd kaart als memory gaat gebruiken. dus hop 32 gb erin...

Nu loop ik echter tegen het volgende probleem aan: Hoe pak ik dit aan?..kan iemand mij duidelijk uitleggen welke stappen ik moet nemen in welke volgorde.
Moet ik eerst -extended userdata mod- installeren, dan de CMW-rec overy en last de 3.1 Mod..offff
eerst de recovery, dan de extended, en dan de 3.1?????

Graag hulp bij dit verwarrende issue.

Alvast Bedankt!

Btw alle zoekers bij etotalk zijn er enkele aanbiedingen, en ik had mijn telefoon binnen 5 dagen in mijn handen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Galactic schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:14:
[...]

Ja veel kans dat het deze is. Helaas wel Cortex-A5 soc, weet niet hoe deze precies presteerd, maar zal vermoed ik een pak minder zijn dan A9 en zelfs minder dan A8. Hoe zit het met de zuinigheid van de chip, er is niet zoveel over te vinden op het web.
Vrij zeker dat het deze niet is. Niet alleen wijkt het ontwerp op een aantal punten af: camera, speaker achteraan, positie van de front-camera en bredere speakergrill, maar vooral: die Hisense is een dual sim toestel en bij deze Medion is daar nergens sprake van.
Wat het eventueel wel nog zou kunnen zijn is een of andere Lenovo aangezien Medion door hen is overgenomen (bron: wikipedia). Het zou mij verwonderen dat ze dan nog kleinere merken gaan rebranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Helemaal overgezien, maar de speaker zit inderdaad anders. dus er is nog kans dat er toch een betere CPU in de telefoon zit. Dat zou echt interessant zijn als deze een Cortex-A9 aan boord heeft, maar voor die prijs acht ik de kans klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Galactic schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:38:
Helemaal overgezien, maar de speaker zit inderdaad anders. dus er is nog kans dat er toch een betere CPU in de telefoon zit. Dat zou echt interessant zijn als deze een Cortex-A9 aan boord heeft, maar voor die prijs acht ik de kans klein.
Tja, waarom niet, de Wiko Cink Slim die in Frankrijk wordt uitgebracht is ook een 4", MTK6577 (dus A9), dual sim, etc en wordt daar voor slechts 139 verkocht. Dit zal ook wel een Mediatek processor zijn zeker? Vooral nu die in China stilaan eindereeks komen, zullen die ook in het westen wel voor een appel en een ei verkocht kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

Online moet je die toch vlot rond de 100 euro kunnen kopen, natuurlijk niet met 3 jaar garantie maar dat is voor mij persoonlijk geen dealbreaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Voor €196,15 EUR heb ik de Freelander i20 gehaald, ik vind stiekem die gele backcover wel cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerousp schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:30:
Voor €196,15 EUR heb ik de Freelander i20 gehaald, ik vind stiekem die gele backcover wel cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Bananaphone!

http://www.chinavasion.co...e_answer_end_call_button/

[ Voor 86% gewijzigd door hrichard op 06-02-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBilly
  • Laatst online: 01-12-2024
Fleurieus schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:51:
Krijg je bij pandawill direct een orderbevestiging per mail? Ik heb namelijk vandaag de jiayu g2 daar gekocht, maar de webpagina blokkeerde tot 2x toe op de laatste stap. Ik heb het dan opgegeven en wou het later nog eens proberen. Een kwartier later kreeg ik wel een mail van paypal dat de betaling is uitgevoerd. Nu ben ik bang dat mijn order ergens halfweg is blijven hangen. Of duurt het even voor je een bevestiging krijgt van pandawill. Het is mijn eerste Chinese bestelling, vandaar de lichte nervositeit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
DenBilly schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:11:
[...]

Krijg je bij pandawill direct een orderbevestiging per mail? Ik heb namelijk vandaag de jiayu g2 daar gekocht, maar de webpagina blokkeerde tot 2x toe op de laatste stap. Ik heb het dan opgegeven en wou het later nog eens proberen. Een kwartier later kreeg ik wel een mail van paypal dat de betaling is uitgevoerd. Nu ben ik bang dat mijn order ergens halfweg is blijven hangen. Of duurt het even voor je een bevestiging krijgt van pandawill. Het is mijn eerste Chinese bestelling, vandaar de lichte nervositeit :+
Site is errug traag! Duurde bij mij meer dan een uur voordat ik er doorheen was! Kreeg minuut later bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBilly
dangerousp schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:30:
[...]

Site is errug traag! Duurde bij mij meer dan een uur voordat ik er doorheen was! Kreeg minuut later bevestiging.
Damn, zal dus inderdaad iets misgelopen zijn als ik na 5 uur nog geen bevestiging heb gekregen ;(
Heb een mail gestuurd naar de customer service, nu hopen dat er daar nog iemand zit die niet bezig is met vuurwerk afschieten... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleurieus
De site was inderdaad erg slecht bereikbaar vandaag, heb het meermaals geprobeerd, maar toen ik er eenmaal doorheen was kon ik wel goed afronden. Een bevestiging had ik vrijwel gelijk binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die deze heeft en zijn ervaringen ervan wil delen?

http://www.chinavasion.co...al_Core_CPU_1GB_RAM_Grey/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Hier ook, heb eergisteren dan toch de Cubot A6589 gepreorderd en was allemaal traag en bleef soms hangen. Na de 8ste keer oid kwam ik er wel door.

Ik heb echter ook wel een bevestigings mail gekregen na enkele minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06 15:45
Volgens mij is dit de N7300 (die ik zelf heb) met wat valse specs erbij. Zoek eens op N7300 o.a. in dit topic (en op FOK! Forum) en met google om ervaringen te vinden. Hij is ook bij Pandawill te koop. Met de Chinese nieuwjaarskorting daar is die ongeveer $200,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Vraagje aan de ervaren choppers? Zit er nog nadelen/voordelen aankopen China met Mastercard? En verstuurt Pandawill zo dat ik geen invoerrechten betaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:23
445033 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:08:
Vraagje aan de ervaren choppers? Zit er nog nadelen/voordelen aankopen China met Mastercard? En verstuurt Pandawill zo dat ik geen invoerrechten betaal?
Als je pakketje eruit gepikt wordt door de douane betaal je invoerrechten en 21 % belasting. Daar kan geen bedrijf iets tegen doen. (eigenlijk maar goed ook voor bedrijven binnen de E.U., anders zou je ongelijkheid krijgen)

[ Voor 10% gewijzigd door Mother_lepard op 07-02-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VerrekteZakStro schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:08:
[...]

Volgens mij is dit de N7300 (die ik zelf heb) met wat valse specs erbij. Zoek eens op N7300 o.a. in dit topic (en op FOK! Forum) en met google om ervaringen te vinden. Hij is ook bij Pandawill te koop. Met de Chinese nieuwjaarskorting daar is die ongeveer $200,-
"Android" op de achtergrond en de camera lijken anders, dus vraag me af of het dezelfde is..
Maar klopt het dat er in tegenstelling tot veel chinese toestellen hier 2 dual standby- sim poorten aanwezig zijn? En je dus niet 1 voor bellen/smsen en 1 voor data hebt,, maar je met 1 sim kaart kunt bellen/smsen en mje met 1 simkaart kunt bellen/smsen/data?

[ Voor 20% gewijzigd door dutchgio op 07-02-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ik ben benieuwd of chris.nl zijn exemplaar al heeft ontvangen van de Newman N2, ben erg benieuwd!

Volgens mij ben ik wel een van de enige die de de Freelander gekozen heeft ipv de Newman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:42
De JiaYu G2 ( MTK6577 & 512MB ) met siliconen hoes en FREE shipment ( Chinapost ) kost nu met gebruik van de actie code ( Pandalwill ) maar € 99,64 blijft een leuk ding voor die centen.

[ Voor 6% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 07-02-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
dangerousp schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:23:
Ik ben benieuwd of chris.nl zijn exemplaar al heeft ontvangen van de Newman N2, ben erg benieuwd!

Volgens mij ben ik wel een van de enige die de de Freelander gekozen heeft ipv de Newman.
Nope, vandaag nog gebeld met postNL, het tracktrace nr van SingaporePost kon nog niet omgezet worden naar een postNL tracktrace. Volgens SingPost is het toestel vanaf de 4e in NL maar postNL heeft hem nog niet in de vingers gehad. Ik denk dat ik toch zal mogen wachten tot volgende week.

- edit -

Krijg net een brief van postNL binnen met tracktrace nr & formulier om inhoud en waarde op te geven.
Mijn Newman N2 gaat me dus iets extra kosten. Hopen dat postNL nu opschiet.

[ Voor 16% gewijzigd door Chris.nl op 09-02-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

WiLLoW_TieN schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:27:
De JiaYu G2 ( MTK6577 & 512MB ) met siliconen hoes en FREE shipment ( Chinapost ) kost nu met gebruik van de actie code ( Pandalwill ) maar € 99,64 blijft een leuk ding voor die centen.
Ik zat te twijfelen tussen deze en de iets goedkopere Freelander I10s (die beter lijkt te scoren in Antutu).
Krijgen deze beiden gelijkaardige support qua updates?
Welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 18-05 18:57
Mother_lepard schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:12:
[...]

Als je pakketje eruit gepikt wordt door de douane betaal je invoerrechten en 21 % belasting. Daar kan geen bedrijf iets tegen doen. (eigenlijk maar goed ook voor bedrijven binnen de E.U., anders zou je ongelijkheid krijgen)
Invoerrechten alleen als de waarde boven 150 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

jobr schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:46:
[...]

Invoerrechten alleen als de waarde boven 150 euro is.
Checken ze de factuur dan? Heb eens ergens gelezen dat er een webshop is die alles verstuurt als Mp4 speler met waarde €22,-.

Ga denk ik ook voor de N2. Heb er ook een tablet van, goede ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
beste mensen, als ik zo een beetje mezelf inlees in de chinese smartphones wordt ik blijer en blijer. belangrijk voor mij is dat ik er mee wil spelen (lees rooten) ik wil er aan kunnen knutselen en dus moet er bijvoorbeeld ook een leuke communitie voor zijn.

daarnaast wil ik graag een top toestel. dus high-end. maar hoe in hemelsnaam vergelijk ik dat een beetje.

een snelle, goede camera, voldoende geheugen enz.

de meeste zijn leuk maar niet de snelste van de snelste.

ik ga nu eens zoeken naar de root mogelijkheden van de verschillende toestellen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raydekok schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:22:
beste mensen, als ik zo een beetje mezelf inlees in de chinese smartphones wordt ik blijer en blijer. belangrijk voor mij is dat ik er mee wil spelen (lees rooten) ik wil er aan kunnen knutselen en dus moet er bijvoorbeeld ook een leuke communitie voor zijn.

daarnaast wil ik graag een top toestel. dus high-end. maar hoe in hemelsnaam vergelijk ik dat een beetje.

een snelle, goede camera, voldoende geheugen enz.

de meeste zijn leuk maar niet de snelste van de snelste.

ik ga nu eens zoeken naar de root mogelijkheden van de verschillende toestellen.
Je kunt ze bijna allemaal wel rooten, superoneclick en root.zip-jes die universeel zijn, werken wel.
Je hebt alleen geen clockworkmod of iets dergelijks, waardoor je geen volledige backup kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
dutchgio schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:51:
[...]

Je kunt ze bijna allemaal wel rooten, superoneclick en root.zip-jes die universeel zijn, werken wel.
Je hebt alleen geen clockworkmod of iets dergelijks, waardoor je geen volledige backup kunt maken.
ja het rooten an sich niet zo een gedoe waarschijnlijk en misschien nog wel makkelijker dan de bekende merken.
ik ben alleen benieuwd of er custom builds roms voor deze dingen zijn.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raydekok schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:22:
[...]

ja het rooten an sich niet zo een gedoe waarschijnlijk en misschien nog wel makkelijker dan de bekende merken.
ik ben alleen benieuwd of er custom builds roms voor deze dingen zijn.
Op chinese fora gaat misschien wel wat rond, maar die vind je niet erg makkelijk.
Voor bijvoorbeeld Jiayu zijn wel roms tevinden, omdat dit een nogal 'bekend' merk is om te importeren, maar bij naamloze telefoons is dit niet het geval, en zul je het of met de rom die er op staat moeten doen, of zelf aan de slag gaan..
Als je veel keus wil uit custom roms kun je beter of nog even doorsparen voor een 'samsung, apple, htc of iets in die richting, of genoegen nemen met een mid-range toestel. Want zoveel keus als bijvoorbeeld een s2/3 in roms zul je voor een chinees nooit vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door dutchgio op 07-02-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
dutchgio schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:29:
[...]

Op chinese fora gaat misschien wel wat rond, maar die vind je niet erg makkelijk.
Voor bijvoorbeeld Jiayu zijn wel roms tevinden, omdat dit een nogal 'bekend' merk is om te importeren, maar bij naamloze telefoons is dit niet het geval, en zul je het of met de rom die er op staat moeten doen, of zelf aan de slag gaan..
nou ja dan wordt het dat of toch maar iets bekender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raydekok schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:31:
[...]

nou ja dan wordt het dat of toch maar iets bekender.
Hier kun je zoeken, staat van alles tussen, met name jiayu, maar ook Star en Amoi, Oppo, Lenovo, etc.

www.needrom.com

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 07-02-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
dutchgio schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:33:
[...]

Hier kun je zoeken, staat van alles tussen, met name jiayu, maar ook Star en Amoi, Oppo, Lenovo, etc.

www.needrom.com
waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Iemand ervaring met deze?

http://www.aliexpress.com...87173&af=cj_4567219&vd=30

OS Android 4.2.1

CPU Hard Software MTK6577Cortex A9 1.2GHz

ROM 4GB

RAM 1GB

138$ inc. shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
445033 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:00:
Checken ze de factuur dan? Heb eens ergens gelezen dat er een webshop is die alles verstuurt als Mp4 speler met waarde €22,-.

Ga denk ik ook voor de N2. Heb er ook een tablet van, goede ervaring mee.
Vrijwel elke webshop verstuurt het als gift ter waarde van max 22 euro.
Grote kans dat het ook als zodanig langs de douane komt.
Kleine kans dat de douane je pakket openmaakt en je aan de hand van een waardebepaling toch een 'toeslag' krijgt. Dan kan je er voor kiezen om hier wel of niet mee akkoord te gaan, het pakket weigeren of met bewijslast komen dat de waardebepaling van de douane niet klopt.

Het kan ook gebeuren dat postNL je tevoren een brief stuurt: "We kunnen de waarde niet bepalen, stuur ons de originele rekening zodat we ermee langs de douane kunnen. Het is van belang dat u alles naar waarheid invult, anders kan de douane je een extra administratieve boete opleggen". Dan kan je ervoor kiezen om fraude te plegen en te blijven zeggen dat het max 22 euro waard is. Als de douane dan je pakket openmaakt en een waardebepaling doet boven de 22 euro krijg je er als bonus een mooie boete bij.

Vanmiddag heb ik dus zo'n brief van postNL gekregen, ik heb ervoor gekozen om het pakket met originele factuur langs de douane te laten gaan.

Ik had al probleemloos vier telefoons vanuit China laten komen, de vijfde kost nu wat extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-06 23:47
Aangezien ik binnenkort mijn iPhone moet afstaan voor reparatie ben ik opzoek naar een goedkope Android telefoon voor in de tussentijd.

Het liefst zo goedkoop mogelijk. Enige vereiste is een touchscreen en hij moet Whatsapp kunnen draaien. Wat kunnen jullie mij aanraden?

Ik heb deze al gevonden: http://bit.ly/TR3PGZ
Iemand andere aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Ja. Waarom niet op Marktplaats kijken naar een tweedehands Samsung Galaxy Ace? Als de staat ervan wat netter is dan kan je deze na de reparatie weer doorverkopen.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-06 23:47
Ik heb even op Marktplaats gekeken, maar daar betaal ik al snel 50 tot 60 euro voor een werkende Ace. Ik kan dan denk ik beter een nieuwe van eBay plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBilly
Deze nacht een mailtje terug gekregen van support@pandawill. Ik had geen account aangemaakt en mijn bestelling als guest gemaakt, vandaar dat ik geen bevestiging had gekregen. :+ Heb net een account aangemaakt en terug gemaild met de vraag of ze mijn order willen linken aan mijn account.
Belangrijker nog had Tracy :) te melden dat mijn jiayu g2 momenteel niet op stock is maar binnen de 5a7 dagen terug binnen zal zijn, ik mocht nog mijn order wijzigen... Ik zou het vreemd vinden dat de stock word aangevuld tijdens de chinese feestdagen, maar goed dat zien we dan wel weer, zoals eerder gezegd, het is niet zo dringend, en kan wel een weekje extra wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dotto schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:45:
Ik heb even op Marktplaats gekeken, maar daar betaal ik al snel 50 tot 60 euro voor een werkende Ace. Ik kan dan denk ik beter een nieuwe van eBay plukken.
Die Ace kan je doorverkopen, dat gaat met eBay toestellen lastiger. Als het voor kort gebruik is zou ik een smartphone van marktplaats plukken en hem over een maandje met een tientje verlies weer doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 04-06 20:05
De prijs van deze telefoon is overigens excl. inklarings/invoerrechten/btw. Het kan zijn dat men er dan nog een leuk bedrag bovenop komt, dit bedrag is overigens niet altijd gelinkt aan de verkoopprijs, maar volgens mij zo'n 10-20% waarvan de douane denkt dat het toestel waard is.
Voor de Xiaomi Mi2 is dit tussen de 25 en 40 euro geweest (Toestelwaarde is in mijn geval 370 euro geweest)

Kortom bied op een Ace en pik hem vanavond op incl. een bon. Over 2-3 maanden kun je hem voor dezelfde prijs doorverkopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Kiswum op 08-02-2013 10:09 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Als weinig tot geen invoer rechten hebt betaald dan heb je Chinese smartphone zo weer verkocht, maar de duurdere toestellen dat is moeilijk.

Vanwege al die import belastingen enzo start ik al geen zaken met Chinese smartphones, want Nederlanders willen ja voor dubbeltje op eerste rij zitten, dus dan zijn al die extrakosten onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Nederlanders willen dat inderdaad wel, maar als ze voor een Chinees toestel nagenoeg hetzelfde betalen als voor een EU model, dan willen ze op z'n minst dezelfde garantievoorwaarden voor die prijs. Men denkt dat dit bijna niet te doen is (men weet niet dat het toestel in 2 dagen in China is, gemaakt kan wordt en daarna weer in 2 dagen bij je terug komt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Dotto schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:45:
Misschien is een Ace al wat te hoog gegrepen als het echt alleen maar om Whatsapp gaat. Stond hier laatst op V&A een Gio voor 25 euro en zo kom je wel meer goedkope toestellen tussen de 20 en de 30 euro tegen.

(Gio, Mini, Galaxy Y, LG L3, Blackberry 8520)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2021

MxD

Kiswum schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:20:
Men denkt dat dit bijna niet te doen is (men weet niet dat het toestel in 2 dagen in China is, gemaakt kan wordt en daarna weer in 2 dagen bij je terug komt.)
het is alleen wel vrij prijzig om een pakket naar china te sturen zonder track en trace 18 euro (http://www.postnl.nl/voor...sturen/pakket-buitenland/)

En met Track en trace 25 euro (http://www.postnl.nl/voor...sturen/pakket-buitenland/)

Dat is dan bij post NL. Weet iemand misschien een goedkopere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Als je vlak bij de grens woont, zou je wellicht in duitsland kunnen versturen voor een paar euro.

DHL vanuit nederland is 32,50,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 10:02
zover ik heb kunnen nagaan is dat alles boven de 22 euro ben je BTW verschuldigd (21%). Invoerrechten zijn niet van toepassing op gsm's uit China (zie Taric-lijst douane) vervolgens ben je een fee verschuldigd aan PostNl of DHL (iig de partij die het douane traject voor je verzorgd). Dit is om en nabij de 12,50. Max wat je kwijt bent is dus 21% over de opgegeven waarde + 12,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Haha toch maar voor de GIO gaan dan. Mijn vriendin heeft die goed kunnen gebruiken icm Whatsapp en sms. Internetten deed ze niet op het toestel, maar er zit volgens wel gewoon WiFi op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501202

Ik ben van plan de Newman N2 te kopen op Pandawill.

Maar ik vroeg me af, kan ik dan beter DHL kan nemen ipv Chinapost om de invoerrechten/belasting te voorkomen? Of zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten om de kans zo klein mogelijk te maken dat ik ze moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Anoniem: 501202 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:03:
Ik ben van plan de Newman N2 te kopen op Pandawill.

Maar ik vroeg me af, kan ik dan beter DHL kan nemen ipv Chinapost om de invoerrechten/belasting te voorkomen? Of zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten om de kans zo klein mogelijk te maken dat ik ze moet betalen?
Grappig, ik ga voor dezelfde telefoon/winkel en heb dezelfde vraag. G3 telepathie? :)
Pagina: 1 ... 14 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.