Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
Ik heb niet zo'n om te bestellen hier in Nederland.
Kost denk ik naar verhouding veel meer dan als ik bestel via een taobao agent, denk je niet?

ik ga deze maar eens halen denk ik;
Star N9589
5.7"IPS(1280*720)
1GB+8GB
Note2
MTK6589 Quad-core
Android 4.1 1.2GHz

[ Voor 87% gewijzigd door zeg_ik_niet op 23-02-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Iemand ervaring met die Star??? Is qua kosten net de helft van de prijs van de Mi-2, degene die mijn hart veroverd heeft. Maar wat is dat scherm? Welk glas dus. En is de ondersteuning net zo (ik denk maar, tweakers is de beste ondersteuning die men wensen kan..)

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Wdeb schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:49:
Iemand ervaring met die Star??? Is qua kosten net de helft van de prijs van de Mi-2, degene die mijn hart veroverd heeft. Maar wat is dat scherm? Welk glas dus. En is de ondersteuning net zo (ik denk maar, tweakers is de beste ondersteuning die men wensen kan..)

Wdeb
Die Star duurt nog 85 uur voor dat ie uitkomt ofzo zag ik bij een countdown timer op Taobao.

Ik weet niet wat voor glas het is, dit zal ik nog even een keer opzoeken, kan het niet zo gauw vinden.
Heb nu een prijs bij mistertao voor 175 dollar incl. verzendkosten? staat tenminste geen bedrag als ik zoek voor verzendkosten.

Is wel 5.7 inch, maar dat maakt mij niet zoveel uit.
Moet wel een hoesje voor hebben :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wdeb schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:49:

Wdeb
Nog nooit op XDA developers geweest zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat er bij die goedkope toestellen vooral bezuinigd word op camera en scherm eventueel.

Ik vind het zelf dan ook van zelfsprekend dat je onder € 200 niet teveel moet gaan verwachten, want het prijs verschil zit hem waarschijnlijk niet zo zeer in de gebruikte chipset, maar meer in de andere componenten en bouw kwaliteit.

Dit toestel wat je linkt heeft wel een 720p scherm, maar dat had de Samsung Galaxy Note ook al. Maar de batterij is wel een beetje klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:37
Newsmy N890?
Volgens mij is de oorsprong Newman en Newsmy hetzelfde, dus waarom er een Newman en een Newsmy variant van de MTK6589 op de markt komt is me niet duidelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 24-02-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand ervaring met een dual sim telefoon met twee keer dezelfde provider? Heb nu KPN (Hi) en Vodafone op mijn Newman N1 maar wil naar twee keer Vodafone toe omdat ik met Friends&Family mooie korting kan krijgen.

Heb, volgens mij, dezelfde imei op beide simkaart slots.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 25-02-2013 08:18 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zo te zien heeft pandawill de x1s op voorraad?
http://www.pandawill.com/...-front-camera-p71840.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
blijkbaar wel ;) maar mij te weinig batterijvermogen, houd mijn hoop nog steeds gevestigd op de jiayu G4 :)
of toch de newman n2... het leven is zo moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Is de Goophone N2 een goede telefoon?
Iemand ervaring of wat dan ook ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
www.oppostyle.com

nog iets meer dan een dag :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jernij schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:25:
[...]

blijkbaar wel ;) maar mij te weinig batterijvermogen, houd mijn hoop nog steeds gevestigd op de jiayu G4 :)
Wachten of keuzes maken is moeilijk, het leven niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13
jernij schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:25:
[...]

Die accu gaat spannend worden. Het ligt er een beetje aan hoe zuinig de chipset is, maar het scherm is toch vaak de grootste energieslurper in de telefoon.
De specs zijn dan wel iets minder dan van bijvoorbeeld de Jiayu G4, daar staat tegenover dat deze telefoon redelijk onbekend is, en daarmee misschien makkelijker te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
De eerste telefoons met de MTK6589 komen nu uit, is er al iets bekend over de kwaliteit van de GPS chip?
Deze is in de MTK6577 toestellen namelijk matig tot slecht. Voor mij het enige minpunt (ik heb een jiayu g3) van deze generatie chinaphones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Beetje dik? Ben echt op zoek naar een nieuw chinees toestel met minimaal MTK6589 en 4,7 tot 5,5 Inch. Hoop dat er binnenkort iets leuks langskomt. (deze week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Overmorgen komt (volgens Pandawill) de Jiayu G4 standaard versie beschikbaar.
Als het mee zit. Ik hoop dat daar minder vertragingen bij komen kijken dan bij de introductie van de G3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal.

ik heb via marktplaats een goophone I5 clone besteld.
ik heb ontvangen hero h2000+ +, deze schijnt sneller en geupgraded te zijn.
het gaat volgens mij om de ChangJiang A5000.

werkt prima, camera is 8 megapixels maar echt bagger in het schemer/donker, die flits is geen flits maar een gewoon ledje, waardeloos dus....voor de rest prima ding...

vallen kunnen ze niet tegen, daarom mijn vraag:
heeft iemand deze toevallig ook en weet exact welke telefoon het is.
ik kan nl totaal geen replacement parts vinden, en wordt gek van al die benamingen, hero h2000+,goophone etc.
het glas is gebroken en zo te zien makkelijk te vervangen met een aantal schroefjes, maar moet je wel het goede frontje/glas hebben :)

mvg.

marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:52:
hoi allemaal.

ik heb via marktplaats een goophone I5 clone besteld.
ik heb ontvangen hero h2000+ +, deze schijnt sneller en geupgraded te zijn.
het gaat volgens mij om de ChangJiang A5000.

werkt prima, camera is 8 megapixels maar echt bagger in het schemer/donker, die flits is geen flits maar een gewoon ledje, waardeloos dus....voor de rest prima ding...

vallen kunnen ze niet tegen, daarom mijn vraag:
heeft iemand deze toevallig ook en weet exact welke telefoon het is.
ik kan nl totaal geen replacement parts vinden, en wordt gek van al die benamingen, hero h2000+,goophone etc.
het glas is gebroken en zo te zien makkelijk te vervangen met een aantal schroefjes, maar moet je wel het goede frontje/glas hebben :)

mvg.

marcel
Foto's en handleiding, al is hetchinees zal het verschil maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Met dank aan de attendering van Shizznuts op Fok (zit hier ook op GoT geloof ik) zag ik op Taobao een leuk toestelletje:

GO (Green Orange) M2

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vkSEcSB.jpg

MTK6589 (DualSIM) quad core
1GB RAM
8GB ROM (<microSD)
5MP + LED-F
4.3" 720P (acclaimed AMOLED)
2200mAh
131x68x9mm, 125gram
~ 599 CNY ( ~ 95 USD / ~ 75 EUR )

Goed, de Jiayu G3 had 4,5' en 2750mAh maar tegen een prijs van 999 CNY in het binnenland en ik heb er feitelijk 150 euro voor betaald, dus zeg maar 1200CNY. Dus voor de dubbele prijs kreeg ik dan een betere accu en een groter scherm. Maar dit dingetje, heeft naar verhouding een kleiner scherm en kan dus toe met een iets kleinere accu. En als voordeel: de nieuwe MTK6589! En dat maar voor 75 euro :o Fair enough, eerst maar zien dat ie leverbaar is bij de Chinezen die hem aanbieden op Taobao. Maar minus first deposit + recommender en je hebt je verzendkosten eruit. Schappelijk prijsje voor leuke specs! Precies wat ik zoek :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Joosie200 op 26-02-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Nice :D.
Vind 4,5" toch wat aan de grote kant (komt misschien ook door de grote bezel om de G3).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stuur een Mailtje naar shops als bijvoorbeeld banggood, pandawill, fastcardtech, focalprice, lighttake etc, die het toestel verkopen, of ze ook onderdelen kunnen leveren. Bij pandawill heb ik dit in reviews over een toestel gelezen of ze dit konden doen; en werden gevraagd om contact op te nemen, omdat dit weldegelijk mogelijk was.
Remcom00 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:13:
Nice :D.
Vind 4,5" toch wat aan de grote kant (komt misschien ook door de grote bezel om de G3).
De G4 heeft 4.7 inch en is kleiner(zie de foto's van de G4 op de G3) , dus ja, de G3 heeft een grote bezel wat het toestel groter maakt, niet het scherm.

[ Voor 25% gewijzigd door dutchgio op 26-02-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Joosie200 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:42:
Met dank aan de attendering van Shizznuts op Fok (zit hier ook op GoT geloof ik) zag ik op Taobao een leuk toestelletje:

GO (Green Orange) M2

[afbeelding]

MTK6589 (DualSIM) quad core
1GB RAM
8GB ROM (<microSD)
5MP + LED-F
4.3" 720P (acclaimed AMOLED)
2200mAh
131x68x9mm, 125gram

Goed, de Jiayu G3 had 4,5' en 2750mAh maar tegen een prijs van 999 CNY in het binnenland en ik heb er feitelijk 150 euro voor betaald, dus zeg maar 1200CNY. Dus voor de dubbele prijs kreeg ik dan een betere accu en een groter scherm. Maar dit dingetje, heeft naar verhouding een kleiner scherm en kan dus toe met een iets kleinere accu. En als voordeel: de nieuwe MTK6589! En dat maar voor 75 euro :o Fair enough, eerst maar zien dat ie leverbaar is bij de Chinezen die hem aanbieden op Taobao. Maar minus first deposit + recommender en je hebt je verzendkosten eruit. Schappelijk prijsje voor leuke specs! Precies wat ik zoek :Y
Dit lijkt helemaal geweldig, precies wat iedereen wil.

Als ik de pagina vertaal lijkt het te gaan om een namaak versie van de Xiaomi Mi2.
De system specs laten een cpu van Mediatek zien: de MT6589. Die loopt normaal op 1,2Ghz. In de screenshots zie ik kloksnelheden vermeld waar ik niets van begrijp.1993.93Mhz en 384/1700Mhz? (De originele Xiaomi Mi2 heeft trouwens een Qualcom Snapdragon S4 APQ8064 soc op 1700Mhz. Daar lijkt die laatste spec/screenshot vandaan te komen.)
De foto's lijken ook een origineel te laten zien (dus niet de telefoon die verkocht wordt).
Ik heb er zo m'n twijfels bij. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks!
dutchgio schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:44:
[...]

Stuur een Mailtje naar shops als bijvoorbeeld banggood, pandawill, fastcardtech, focalprice, lighttake etc, die het toestel verkopen, of ze ook onderdelen kunnen leveren. Bij pandawill heb ik dit in reviews over een toestel gelezen of ze dit konden doen; en werden gevraagd om contact op te nemen, omdat dit weldegelijk mogelijk was.

[...]

De G4 heeft 4.7 inch en is kleiner(zie de foto's van de G4 op de G3) , dus ja, de G3 heeft een grote bezel wat het toestel groter maakt, niet het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
guapper schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:21:
[...]

Dit lijkt helemaal geweldig, precies wat iedereen wil.
Als ik de pagina vertaal lijkt het te gaan om een namaak versie van de Xiaomi Mi2.
Ik heb er zo m'n twijfels bij. :X
Toen ik de boel beter bekeek viel mij het hoge imitatiegehalte ook op. :+ Ligt er dik bovenop dat het een Xiaomi Mi2 knockoff is. Zeker met zo'n oranje accu en het logo. Maarja, die Chinezen kopiëren alles wat los en vast zit. :P Ben eerder benieuwd, zoals Shiz op Fok al tegen me zei, of ie wel in de Engelse taal gezet kan worden. Want wat heb je aan zo'n Mi-Two kloontje als je niks anders dan Chinese tekens blijft zien :) Daarom maar de gok gewaagd, eentje bestelt en aan MisterTao gevraagd om te checken of ie meerdere taalopties aanbied. Zo ja: stuur maar door, zo nee: stuur maar terug.

Kan er wel mee leven dat ie het design gejat heeft van Xiaomi. Is hier in het Westen toch een onbekend merk i.t.t. HTC/Samsung/Apple dus als je zo'n kloon uit China haalt en die tevoorschijn tovert zegt men snel: goh, heb je een [insert A-merk] terwijl je dan een C(hinees)-merk hebt :P Die paar tweakers die de Xiaomi gehaald hebben weten wel beter natuurlijk, maar de rest ziet het niet als kloon van iets. Want iets wat je niet kent, kun je onmogelijk als referentiekader hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ja ik snap de grap: zo'n GooPhone i5 maar dan met quadcore en Android als OS lijkt me ook wel wat voor het shock-effect. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:39:
[...]

Toen ik de boel beter bekeek viel mij het hoge imitatiegehalte ook op. :+ Ligt er dik bovenop dat het een Xiaomi Mi2 knockoff is. Zeker met zo'n oranje accu en het logo. Maarja, die Chinezen kopiëren alles wat los en vast zit. :P Ben eerder benieuwd, zoals Shiz op Fok al tegen me zei, of ie wel in de Engelse taal gezet kan worden. Want wat heb je aan zo'n Mi-Two kloontje als je niks anders dan Chinese tekens blijft zien :) Daarom maar de gok gewaagd, eentje bestelt en aan MisterTao gevraagd om te checken of ie meerdere taalopties aanbied. Zo ja: stuur maar door, zo nee: stuur maar terug.

Kan er wel mee leven dat ie het design gejat heeft van Xiaomi. Is hier in het Westen toch een onbekend merk i.t.t. HTC/Samsung/Apple dus als je zo'n kloon uit China haalt en die tevoorschijn tovert zegt men snel: goh, heb je een [insert A-merk] terwijl je dan een C(hinees)-merk hebt :P Die paar tweakers die de Xiaomi gehaald hebben weten wel beter natuurlijk, maar de rest ziet het niet als kloon van iets. Want iets wat je niet kent, kun je onmogelijk als referentiekader hanteren.
Ik raad een xiami clone af, schijnen rare dingen mee te gebeuren:
http://tech2auto.in/xiaom...e-unit-caused-the-damage/
guapper schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:56:
Ja ik snap de grap: zo'n GooPhone i5 maar dan met quadcore en Android als OS lijkt me ook wel wat voor het shock-effect. ;)
En 4.5/7 inch tegenover het 'kleine' 4 inch scherm van de iphone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57
@Dutchgio: Dat kan in principe met alle accu's gebeuren, zoals ook in dat artikel vermeld staat. Het is wel zo dat accu's van de bedrijven die in de westerse wereld hun producten leveren, aan bepaalde eisen moeten voldoen. Dit betekent in theorie dat de Chinese accu's minder veilig zijn.

Misschien een wat eenvoudige vergelijking, maar lees dit stukje over adapters eens door: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:04:
[...]

Ik raad een xiami clone af, schijnen rare dingen mee te gebeuren:
http://tech2auto.in/xiaom...e-unit-caused-the-damage/
Dat las ik ook op Gizchina, maar zoals AMD1800 al zegt: dat kan elk Chinaphone overkomen bij gebrek aan CE-certificering. Ook een 'genuine' Xiaomi Mi-Two, Goophone, Jiayu of wat dan ook. Want die hoeven evenmin te voldoen aan de normen die binnen de EU gelden. Geldt ook voor SAR-waardes, maar afijn. Daarnaast wordt menig Xiaomi-kloon voor dezelfde volle pond verkocht (meer profit) en ook aangeprijst als ware het een 'genuine' Xiaomi Mi-Two. Daar is hier in geen velden of wegen sprake van.

Ander naampje, maar overduidelijk te veel geïmiteerd. Met als gevolg: niet dezelfde prijs durven vragen als voor het origineel. Verder n=1 ook, want exploding mi-two komt allemaal terug op dat ene bericht. Dan geloof ik nog sneller in springende opladers van Chinese makelij dan accu's wat dat betreft :X En zolang ie het doet is het mooi meegenomen, begeeft ie het, dan kan ik juist door de prijs zo een nieuwe halen. Daarmee weegt het nadeel 'garantie' op tegen het voordeel 'schappelijk prijsje' Want laten we wel wezen: als jij een One X/SGS SIII hebt die kaduuk gaat om welke reden dan ook, HTC/Samsung gaat hem echt niet zonder slag of stoot meteen repareren. Nee, fabrieksgarantie van 1 jaar meneer, tot ziens! (en dan gaat ie uiteraard altijd na die tijd kapot) Dus die garantie bij A-merk toestellen zie ik niet, laat staan qua ondersteuning :/

Daarom neem ik eventuele risico's bij dergelijke China phones wel voor lief, omdat ik toch uit ervaring al weet in de praktijk dat de zogenoemde voordelen van A-merken geenszins uitpakken zoals je verwacht dat ze zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:06:
[...]

Dat las ik ook op Gizchina, maar zoals AMD1800 al zegt: dat kan elk Chinaphone overkomen bij gebrek aan CE-certificering. Ook een 'genuine' Xiaomi Mi-Two, Goophone, Jiayu of wat dan ook. Want die hoeven evenmin te voldoen aan de normen die binnen de EU gelden. Geldt ook voor SAR-waardes, maar afijn. Daarnaast wordt menig Xiaomi-kloon voor dezelfde volle pond verkocht (meer profit) en ook aangeprijst als ware het een 'genuine' Xiaomi Mi-Two. Daar is hier in geen velden of wegen sprake van.

Ander naampje, maar overduidelijk te veel geïmiteerd. Met als gevolg: niet dezelfde prijs durven vragen als voor het origineel. Verder n=1 ook, want exploding mi-two komt allemaal terug op dat ene bericht. Dan geloof ik nog sneller in springende opladers van Chinese makelij dan accu's wat dat betreft :X En zolang ie het doet is het mooi meegenomen, begeeft ie het, dan kan ik juist door de prijs zo een nieuwe halen. Daarmee weegt het nadeel 'garantie' op tegen het voordeel 'schappelijk prijsje' Want laten we wel wezen: als jij een One X/SGS SIII hebt die kaduuk gaat om welke reden dan ook, HTC/Samsung gaat hem echt niet zonder slag of stoot meteen repareren. Nee, fabrieksgarantie van 1 jaar meneer, tot ziens! (en dan gaat ie uiteraard altijd na die tijd kapot) Dus die garantie bij A-merk toestellen zie ik niet, laat staan qua ondersteuning :/

Daarom neem ik eventuele risico's bij dergelijke China phones wel voor lief, omdat ik toch uit ervaring al weet in de praktijk dat de zogenoemde voordelen van A-merken geenszins uitpakken zoals je verwacht dat ze zouden doen.
Iphone kopen in apple store krijg je bij een defect gewoon een nieuwe.
Niet dat ik zo'n apple fanboy ben, veel te duur en gesloten systeem.
Maarvoor die prijs kun je wel met een grote zekerheid stellen dat het een clone is van een chinees toestel, en of je daar nou blij van word.. Ik niet iniedergeval, dan betaal ik maar iets meer.
En er is natuurlijk ook altijd eendark number: niet alles haalt Gizchina en andere nieuwssites; dus misschien zijn er nog wel meer gevallen waar dit gebeurd. Maar dat kan dan net zo goed van een oppo of iets zijn, net als dit bij een samsung ook gebeurde, nadat ze hem in de magnetron! Of iets hadden gestopt, maar dit niet vertelde, en het dus een leuk nieuwsberichtje was, totdat bewezen werd dat men iets meer deed dan "gewoon opladen" dus niet alle informatie is betrouwbaar..

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 26-02-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Niemand die mij kan vertellen of de Goophone N2 een goede smartphone is? :(

:? :? :? 8)7 8)7

)#*(^&)@#*(& :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:06:
[...]
Want laten we wel wezen: als jij een One X/SGS SIII hebt die kaduuk gaat om welke reden dan ook, HTC/Samsung gaat hem echt niet zonder slag of stoot meteen repareren. Nee, fabrieksgarantie van 1 jaar meneer, tot ziens! (en dan gaat ie uiteraard altijd na die tijd kapot) Dus die garantie bij A-merk toestellen zie ik niet, laat staan qua ondersteuning :/
Praat geen onzin, ik heb drie HTC's gehad met issues waar voor ze gemaakt zijn onder de garantie en tevens geeft HTC 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:18
zeg_ik_niet schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 01:51:
Niemand die mij kan vertellen of de Goophone N2 een goede smartphone is? :(

:? :? :? 8)7 8)7

)#*(^&)@#*(& :')
Ik verwacht er over een week of twee een binnen te krijgen (een originele gooPhone en dus geen clone van een clone...). Zal mijn ervaringen hier delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 13:38
Al een keer eerder gepost; de Newsmy NM890 (Newsmy = Newman),
$199,- voor een quadcore in een webshop:

http://www.focalprice.com...ampaign=DM_1309NR_MH0486B

Denk wel niet dat ie IPS heeft. Heb het bijbehorende filmpje ook nog niet bekeken of het ook echt wat is (zit op 't werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
Overigens heb ik een bestelling gedaan bij fastcardtech.com. Ondanks dat ze binnen 1-3 werkdagen zouden verzenden wacht ik vanaf de 17e dat die naar het depot van DHL wordt verscheept. Heb ze diverse malen om een reactie gevraagd. Je krijgt meestal binnen een paar uur reactie op je bericht alleen krijg je 9 van 10 keer een standaard reactie (ze wachten nog op de fabrikant ivm softwareupdate blablabla). Heel irritant. Iemand dezelfde ervaring met fastcardtech.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjors81 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:47:
Overigens heb ik een bestelling gedaan bij fastcardtech.com. Ondanks dat ze binnen 1-3 werkdagen zouden verzenden wacht ik vanaf de 17e dat die naar het depot van DHL wordt verscheept. Heb ze diverse malen om een reactie gevraagd. Je krijgt meestal binnen een paar uur reactie op je bericht alleen krijg je 9 van 10 keer een standaard reactie (ze wachten nog op de fabrikant ivm softwareupdate blablabla). Heel irritant. Iemand dezelfde ervaring met fastcardtech.com?
Vertel ze dat je zelf wel een softwareupdate kunt doen, en graag het toestel zo snel mogelijk ontvangt. Gebruik een quote van het huidige bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:09:
[...]
Maar voor die prijs kun je wel met een grote zekerheid stellen dat het een clone is van een chinees toestel, en of je daar nou blij van word.. Ik niet in ieder geval, dan betaal ik maar iets meer.
En er is natuurlijk ook altijd een dark number: niet alles haalt Gizchina en andere nieuwssites; dus misschien zijn er nog wel meer gevallen waar dit gebeurd. Maar niet alle informatie is betrouwbaar..
Tegen klonen heb ik niks, ze maken maar wat ze willen. Of jij ermee rond wil lopen is aan jezelf immers. Ik ga in elk geval geen Goophone/Thl of menig Samsung kloon halen, want zelfs voor degene die niets af weet van Chinaphones denkt dat je een iPhone/HTC/SGS in handen hebt. Terwijl ik met dit kloontje kan zeggen iets te hebben wat niet verkrijgbaar is hier in het westen (Xiaomi zet hun toestellen alleen af in China voor zover ik weet) en in het oosten of online verkrijgbaar tegen een fikse meerprijs dan wel tegen normale prijs maar mondjesmaat. Dan wel off line, maar ik ga geen vliegticket boeken speciaal naar China toe om tegen een Chinese prijs een Xiaomi op te pikken.

Mocht ik t.z.t. tegen een leuke aanbieding aanlopen voor een originele Mi-Two, dan haal ik die. Maar voor nu blijft dat toestel, al dan niet bewust, aan de prijs door schaarste.
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 07:13:
[...]
Praat geen onzin, ik heb drie HTC's gehad met issues waar voor ze gemaakt zijn onder de garantie en tevens geeft HTC 2 jaar garantie.
Toegegeven, ik wissel nou niet zo vaak van smartphones dat ik precies weet hoe het qua garantievoorwaarden er aan toe is bij menig merk. Maar het is wel de trend, we verlenen fabrieksgarantie en daarbuiten heb je pech. Ongeacht hoe de Nederlandse wet/Europese regelgeving erover denken, fabrikanten lappen die maar wat graag aan hun laars. En wat zegt dat nu voor jou, dat je nu al drie toestellen gehad hebt met issues?

Geen enkel toestel is dus per definitie issue-vrij, dat kan elk toestel van elk merk (zij het A/B/C-merk) overkomen. Voor mij is het gewoon de afweging dat ik geen honderden euro's kwijt wil zijn voor iets wat gewoon een leuk speeltje is. En als zo'n leuk speeltje kapot gaat, moet het imho niet zo zijn dat je diep in de buidel kunt tasten voor vervanging. Dus limiteer ik mijzelf tot een zeker bedrag en zie daar waarom ik dan voor hetzelfde geld liever a-merken links laat liggen en een c-merk pak.

En oh, voor degene die het eveneens interessant vonden.. update m.b.t. of het kloontje Chinese only is?
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/p/12s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:41 schreef shiznuts het volgende:
We asked our supplier and they said this item only support Chinese and English
Engelse taal dus ook, een nieuwe Neo-002 dus in wording? :D Die had ook alleen Engels als extra.

[ Voor 9% gewijzigd door Joosie200 op 27-02-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Sjors81 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 07:44:
[...]

Ik verwacht er over een week of twee een binnen te krijgen (een originele gooPhone en dus geen clone van een clone...). Zal mijn ervaringen hier delen
Ik zie uit naar je ervaringen ermee. :)
Waar heb je 'm gekocht en wat heb je ervoor betaald? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
@Joosie200:
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar je ervaring.
Je weet dat je een cloonphone koopt, en je verwachtingen zullen daar op afgestemd zijn neem ik aan.
Aan de prijs hoeft je je ook geen bult te vallen als het tegen valt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:19:
[...]

Toegegeven, ik wissel nou niet zo vaak van smartphones dat ik precies weet hoe het qua garantievoorwaarden er aan toe is bij menig merk. Maar het is wel de trend, we verlenen fabrieksgarantie en daarbuiten heb je pech. Ongeacht hoe de Nederlandse wet/Europese regelgeving erover denken, fabrikanten lappen die maar wat graag aan hun laars. En wat zegt dat nu voor jou, dat je nu al drie toestellen gehad hebt met issues?

Geen enkel toestel is dus per definitie issue-vrij, dat kan elk toestel van elk merk (zij het A/B/C-merk) overkomen. Voor mij is het gewoon de afweging dat ik geen honderden euro's kwijt wil zijn voor iets wat gewoon een leuk speeltje is. En als zo'n leuk speeltje kapot gaat, moet het imho niet zo zijn dat je diep in de buidel kunt tasten voor vervanging. Dus limiteer ik mijzelf tot een zeker bedrag en zie daar waarom ik dan voor hetzelfde geld liever a-merken links laat liggen en een c-merk pak.
Ja dag is waar winkels willen de wet nog wel eens aan hun laars lappen, dus als Apple zegt wij geven maar een jaar garantie, dan zeggen veel winkels van je hebt maar 1 jaar garantie, terwijl dat niet zo is.

Maar veel fabrikanten geven 2 jaar garantie en als je geen vreemde dingen met je telefoon doet word het wel onder garantie gefixed, uiteraard zijn er cases bekend waar dynafix zegt dat er waterschade is terwijl dat niet waar zou zijn.

Maar ik zou ook geen Xiaomi Mi2 kopen voor ruim € 400, terwijl ik een HTC One X voor € 450 kan krijgen . Maar die goedkope Chinese merken heb ik ook mijn twijfels aan, ik heb nu een Huawei Honor 2, en die koste mij ongeveer € 235, maar wel in China zelf gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
guapper schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:44:
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar je ervaring.
Je weet dat je een cloonphone koopt, en je verwachtingen zullen daar op afgestemd zijn neem ik aan.
Aan de prijs hoeft je je ook geen bult te vallen als het tegen valt..
Zodra ie gearriveerd is (zal nog met gemak 4-6 weken duren, was met mijn G3 niet anders) zal ik foto's maken en een mini-review in elkaar flansen :) En ja, ik heb geen hoge verwachtingen want zoveel hoeft een androidtoestel niet voor mij te kunnen :P Beetje surfen, whatsappen, muziek luisteren, af en toe wat snaphots maken en das dat. Daarom voldoet mijn Blade nog steeds prima. Maar die begint de laatste tijd toch wel erg traag te worden. (goh, wat wil je met CM10/android 4.1.2. op 512Mb) En mocht ie tegenvallen, dan is er geen man over boord. Kost mij dan toch slechts 79 euro en dan is de schade wel te overzien. Grappig genoeg nagenoeg dezelfde prijs die ik voor mijn Blade neer moest leggen in 2011 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:51
Joosie200 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:07:
[...]

Zodra ie gearriveerd is (zal nog met gemak 4-6 weken duren, was met mijn G3 niet anders) zal ik foto's maken en een mini-review in elkaar flansen :) En ja, ik heb geen hoge verwachtingen want zoveel hoeft een androidtoestel niet voor mij te kunnen :P Beetje surfen, whatsappen, muziek luisteren, af en toe wat snaphots maken en das dat. Daarom voldoet mijn Blade nog steeds prima. Maar die begint de laatste tijd toch wel erg traag te worden. (goh, wat wil je met CM10/android 4.1.2. op 512Mb) En mocht ie tegenvallen, dan is er geen man over boord. Kost mij dan toch slechts 79 euro en dan is de schade wel te overzien. Grappig genoeg nagenoeg dezelfde prijs die ik voor mijn Blade neer moest leggen in 2011 :+
Ben erg benieuwd. Zou een leuk toestel zijn voor erbij (voor tijdens het sporten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

@Joosie200, hoe heb je die telefoon besteld, via een taobao agent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
schaduw schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:07:
@Joosie200, hoe heb je die telefoon besteld, via een taobao agent?
Uiteraard :) Via Mister-Tao, nieuw account aangemaakt, recommender opgegeven, first deposit bonus meegenomen (want je moet geld storten op het account via Alipay middels creditcard) en zodoende 103 dollar betaald. (100 dollar gestort, 3 dollar stortingskosten) Kreeg op de koop dus 10 dollar als bonus terug, zodat ik nu na aftrek van binnenlandse verzending naar MisterTao toe 11,96 dollar overhoud voor verzending van China - NL met Singapore registered airmail + commissie voor MisterTao als tussenpersoon. Hopelijk is dat genoeg O-)

En 103 dollar = grofweg 79/80 euro aldus google. Zal wel zien wat mijn creditcardmaatschappij er van maakt, maar voor die specs vind ik zo'n prijs 'i'll make you an offer you can't resist' :7 En anders maar een paar euro bijbetalen voor de verzendkosten/commissie zodra ie binnen is bij second payment. Dan nog.. zeg 85 euro. Dat komt precies overeen met wat ik kwijt was voor mijn ZTE Blade toen Wehkamp die in november/december 2011 aanbood. En mocht de douane hem er toch tussen uit vissen, dan nog.. 85 x 1,21 = 102,85 + 13,00 inklaringskosten Postnl = grofweg 116 euro. Blijft als nog een prima prijs voor leuke specs! :Y

Wat haal je in NL nu voor 116 euro immers? Zelfs tweedehands loopt achter qua specs. In elk geval geen quadcore noch dual sim. Dat de camera niet denderend is boeit me niet (mijn verwachting gebaseerd op ZTE Blade/Jiayu G3). Voor het echte werk heb ik mijn fotocamera. Voor die paar snapshots op social media volstaat ie prima. Mocht je een toestel van de zaak hebben en een privé, dan kun je beide sims in hetzelfde toestel stoppen. Altijd handig. Hij draait als het goed is al Android jelly bean, Engelse taal is beschikbaar. En dat ie een overduidelijke kloon is van de Xiaomi Mi-Two: tja.. /care. Dus of het nu bij 79/80 euro blijft of 85/116 euro zal worden, links of rechtsom heb ik dan voor weinig geld gewoon een leuk toestel in handen. Precies mijn insteek! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
dutchgio schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:02:
[...]

Vertel ze dat je zelf wel een softwareupdate kunt doen, en graag het toestel zo snel mogelijk ontvangt. Gebruik een quote van het huidige bericht.
ze beweren de complete voorraad teruggestuurd te hebben. Ben bang dat ze het uberhaupt niet op voorraad hadden en nu nog minimaal 2 weken moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ja, ziet er wel leuk uit, maar als ik rond kijk naar ervarigen van mensen die de UMI X1 hebben (gehad) krijg ik niet veel warme gevoelens voor wat betreft de bouwkwaliteit.

Het is wel een spotprijsje natuurlijk, en 't is maar wat je er van verwacht... Steek je 'm in je broekzak? Hoe lang wil je er plezier van hebben? Dat soort dingen.

Die X1S van ze ziet er ook leuk uit op het eerste gezicht, mar de behuizing is ongewijzigd schijnt het..

UMI X1 ervaringen topic daar:
[Umi X1] Ervaringen en Discussie

[ Voor 23% gewijzigd door guapper op 28-02-2013 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
:/
ow das wel een domper dan, nja ff de reviews afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HEQbAIQEjULEleGg9oBU9t8H/full.jpg

En MisterTao heeft hem binnen, de Xiaomi kloon :) Gisteren heb ik echter ook via Ibuygou gebruik gemaakt van de actie die ze hadden.. voor de prijs van 437 dollar = 335 euro de 32GB originele Xiaomi besteld. Betaal ik dus in the end 35 euro meer voor een verdubbeling van het geheugen, of dat duur is weet ik niet. Maar de 16GB variant ging dikwijls voor 400 dollar = 300 euro weg, dus een premium van 35 euro vind ik nog te doen. Een los 16GB micro sd kaartje haal je al voor 10/15 euro, dus het is nog dik betaald. Maarja.. voor zo'n miniem prijsverschil doe mij dan maar een verdubbeling :Y Heb ik straks twee speeltjes in huis :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funnyman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:40
Lijkt op spam, dus weg.
Als ik het mis heb hoor ik het graag :)

[ Voor 89% gewijzigd door janvanduschoten op 01-03-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Ik wacht wel op de Jiayu G6.
Zie d'r echt naar uit:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funnyman
Toch ben ik benieuwd of het wat is. Vaak is de wifi ruk. Updates krijg je niet want de hardware kan die niet aan. Toch door de lage prijs blijft het aantrekkelijk om er eens mee te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Funnyman schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:43:
Toch ben ik benieuwd of het wat is. Vaak is de wifi ruk. Updates krijg je niet want de hardware kan die niet aan. Toch door de lage prijs blijft het aantrekkelijk om er eens mee te klooien.
Wat is er mis met de wifi dan? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funnyman
Op eerdere tablets die ik besteld had was de wifi gewoon slecht ik kreeg wel verbinding maar die bleef super traag en viel steeds weg. En op smartphones van mijn collegaś werkte de wifi super. Was wel op een ouder android 2.1 2.3. De eerste tablets waren gewoon megatelefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Funnyman schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:40:
Op eerdere tablets die ik besteld had was de wifi gewoon slecht ik kreeg wel verbinding maar die bleef super traag en viel steeds weg. En op smartphones van mijn collegaś werkte de wifi super. Was wel op een ouder android 2.1 2.3. De eerste tablets waren gewoon megatelefoons
Hebben hun dan ook een chinese tablet?
Ik wou al zeggen.
Als ik een telefoon of tablet koop (met android 4.0 dan) wil ik wel dat wifi goed werkt.
Hopelijk bevalt je volgende aankoop beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funnyman schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:43:
Is waar je betaald voor uiteindelijk, ik betaal liever 1888 yuan omgerekend € 235 voor een Huawei Honor 2 wetend dat ik gewoon een high end toestel kocht, welke zeer goeie bouwkwaliteit heeft, goeie camera, mooi scherm en zeer stabiel en snel is.

Bij de toestellen waar vele zich in dit topic zich op focussen gaat het puur om voor zo weinig mogelijk geld zoveel mogelijk te hebben, uiteraard hebben die toestellen toch vaak de nodige problemen, maar dat is niet voor iedereen een ramp.

Het enige bang for buck Android apparaat dat ik heb uit China is een MK808B tv stick en die is echt goed, maar inderdaad de WiFi laat de wensen over, maar ik zit ook niet naast de WiFi router, maar youtube hd gaat soms moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funnyman
Conrad heeft ook een leuk toestel de mobistel 1 en 2 de 2 is de grootste voor 199euro. Review gezien op youtube. Groot scherm en veel voor weinig maar de wifi is een drama. Meeste mensen die ik ken zitten thuis en op het werk toch op de wifi. Maar goed het moet toch kunnen dat er een goed toestel te koop is voor rond de 200euro. Huawei is dan msschien wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Funnyman schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:40:
Conrad heeft ook een leuk toestel de mobistel 1 en 2 de 2 is de grootste voor 199euro. Review gezien op youtube. Groot scherm en veel voor weinig maar de wifi is een drama. Meeste mensen die ik ken zitten thuis en op het werk toch op de wifi. Maar goed het moet toch kunnen dat er een goed toestel te koop is voor rond de 200euro. Huawei is dan msschien wel een optie.
misschien is de Huawei P1 of Jiayu G3 of G4 iets voor je? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funnyman
Bedankt voor de tip ik ga eens achter een Jiayu aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Check ook de diverse Jiayu topics hier. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
http://www.pandawill.com/...t-camera-grey-p71966.html

quadcore met 3200mah batterij, is dat wat? iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi ding; maar 5.8 inch is behoorlijk groot. Die 3200 mah zul je nodig hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
dutchgio schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:57:
[...]

Mooi ding; maar 5.8 inch is behoorlijk groot. Die 3200 mah zul je nodig hebben..
ai, das inderdaad groot, toch maar weer wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de mensen die niet willen rooten en expirimenteren met custom ROMs. Jiayu heeft Playstore en NL versie standaard. Camera van G3 is echt beroerd (geen stabilisatie etc.). Iemand een beter alternatief met goede camera? g4 is ook een optie. Verder louter positief over G3, snel, super scherm, goede accu en GEEN crashes.
Helaas gisteren scherm beschadigd..moet dus helaas op zoek naar reparatieset of een nieuwere;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
Ik zweer bij me JiaYu G3 !! En die camera voor snapshots voor b.v FB is goed zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor snapshots waren de eerste generatie camera's in mobiele telefoons ook prima voor blijkbaar, want nog hele volks stammen gebruiken zulke camera's voor snapshots.

Persoonlijk heb ik liever een betere camera op mijn smartphone, nadeel van die slechte camera's is dat je veel pogingen moet doen om tot een goeie foto te komen.

Maar in de smartphone die ik mijn moeder heb gegeven zit pas echt een slechte camera.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5a0eUTh2NusWRqCQp2H4Khty/full.jpg

Maar de smartphone zelf werkt prima op een paar vast lopers na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Weet iemand ook een telefoon die sterk overeenkomt met de Samsung Galaxy Note 2?
Weet niet of er eentje bestaat met 2gb ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn zte blade heeft het begeven en nu ben ik opzoek naar een nieuwe telefoon. ben weinig eisend want naast whats app gebruik ik maar 3 of 4 apps en heb maar een 200 mb internet bundel

ik zoek een telefoon met wifi en 3g met playstore voorgeinstaleerd en natuurlijk werkende gsm in nederland . ik ben niet van het rooten etc alhoewel ik ook niet helemaal een nitwit ben op technisch gebied ( heb zelf de pipo m1 tablet uit china en dat was gewoon kwestie van chinese apps verwijderen en hij was gebruiksklaar) . een telefoon dus die ik gewoon aan kan doen en werkt . budget ergens tussen de 100 en 150 euro .

nu zag ik bv newman n1 , g2 of freelander en heb al vele pagina;s in dit topic doorgespit maar kom er niet helemaal uit. wat raden jullie me aan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:49:
mijn zte blade heeft het begeven en nu ben ik opzoek naar een nieuwe telefoon. ben weinig eisend want naast whats app gebruik ik maar 3 of 4 apps en heb maar een 200 mb internet bundel

ik zoek een telefoon met wifi en 3g met playstore voorgeinstaleerd en natuurlijk werkende gsm in nederland . ik ben niet van het rooten etc alhoewel ik ook niet helemaal een nitwit ben op technisch gebied ( heb zelf de pipo m1 tablet uit china en dat was gewoon kwestie van chinese apps verwijderen en hij was gebruiksklaar) . een telefoon dus die ik gewoon aan kan doen en werkt . budget ergens tussen de 100 en 150 euro .

nu zag ik bv newman n1 , g2 of freelander en heb al vele pagina;s in dit topic doorgespit maar kom er niet helemaal uit. wat raden jullie me aan ???
De newman is niet "gebruiksklaar" zoals je tablet.
Kijk eens naar de jiayu g3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
een telefoon dus die ik gewoon aan kan doen en werkt . budget ergens tussen de 100 en 150 euro .
150 euro = grofweg 195 dollar.

› NEOMOBILE N02-M | $159 | 4.5" 960x540 | MTK6577 1GB RAM | 1850mAh
› NEWSMY NEWMAN N1 | $179 | 4.3" 960x540 | MTK6577 1GB RAM | 1700mAh
› FREELANDER I10 | $189 | 4.3" 960x540 | MTK6577 1GB RAM | 1700mAh
› JIAYU G3 | $189 | 4.5" 1280x720 Gorilla glass | MTK6577 1GB RAM | 2750mAh
› AMOI N820 / N821 | $199 | 4.5" 960x540 | MTK6577 1GB RAM | 2050mAh

Van die Neomobile weet ik van anderen (met name op Fok) dat ie in het Engels komt en geen playstore van zichzelf erop heeft staan. Maar één van de Chinese apps (Chinese market app) heeft dan wel Google Playstore die je kunt installeren geloof ik. De andere vier hebben voor zover ik weet de playstore er wel op staan. Dus die (N1/I10/G3/N820) kun je aan doen, Chinese apps eraf gooien en alle apps die je gebruikt gewoon installeren.

Van dit rijtje heb ik zelf een maand lang de Jiayu G3 in gebruik gehad. Werkt out of the box meteen prima. Maar mij was ie te groot en de GPS (exemplarisch geval of niet) kon mij niet bekoren. Voordeel van de G3 boven de anderen is toch wel de hogere resolutie èn flinke accu :) Tegelijkertijd is de G3 inmiddels opgevolgd door de G4, zelfde omvang maar met quadcore en een upgrade in specs. Maar die zul je niet voor 195 dollar te pakken kunnen krijgen voor als nog.

Zelf heb ik inmiddels als gokje Green Orange M2 via de Chinese ebay (Taobao) gekocht voor 107,35 dollar = pak en beet 82,5 euro. Heeft een 4,3' 960x540 scherm, quadcore (althans dat zeggen ze) gelijk aan de Jiayu G4 en redelijke accu. (2200mAh) Vond ik persoonlijk een redelijke vervanger voor mijn ZTE Blade :) (is nog niet stuk, maar je merkt dat ie langzamer en langzamer word ondanks CM10)

Dus waar je voor moet gaan ligt aan waar jij de voorkeur aan geeft. Menig webwinkel (pandawill, banggood, merimobiles, etotalk, via aliexpress of via een tussenpersoon zoals Mistertao en aankopen doen op Taobao) biedt ze wel aan en anders heb je vast nog wel tweakers die zelf zo'n toestel gehaald hebben maar toch liever wat anders hebben ;) Dus check V&A en marktplaats ook zou ik zeggen. Misschien wel nog gemakkelijker! Als je je niet aan importeren wil wagen is dat wel zo handig. Maar aan zelf importeren is geen moeilijkheid verbonden. Je kiest gewoon een toestel uit bij webwinkel X, betaalt x voor toestel en x voor verzending. And now we wait, eventueel moet je nog 21% btw en 12,50 aan inklaringskosten betalen aan de deur bij de postbode. Maar verder is het vrij recht toe, recht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 12-09 09:39
Joosie200 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:19:
eventueel moet je nog 21% btw en 12,50 aan inklaringskosten betalen aan de deur bij de postbode. Maar verder is het vrij recht toe, recht aan.
Kort vraagje: Zijn dat de Belgische tarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CedricD schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:36:
[...]

Kort vraagje: Zijn dat de Belgische tarieven?
nee NL... al zullen ze wel niet veel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 12-09 09:39
ArcticWolf schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:42:
[...]

nee NL... al zullen ze wel niet veel verschillen.
Oké, ik dacht dat de btw in NL 19% was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:19:
[...]

150 euro = grofweg 195 dollar.

› NEOMOBILE N02-M | $159 | 4.5" 960x540 | MTK6577 1GB RAM | 1850mAh
› NEWSMY NEWMAN N1 | $179 | 4.3" 960x540 | MTK6577 1GB RAM | 1700mAh
› FREELANDER I10 | $189 | 4.3" 960x540 | MTK6577 1GB RAM | 1700mAh
› JIAYU G3 | $189 | 4.5" 1280x720 Gorilla glass | MTK6577 1GB RAM | 2750mAh
› AMOI N820 / N821 | $199 | 4.5" 960x540 | MTK6577 1GB RAM | 2050mAh

Van die Neomobile weet ik van anderen (met name op Fok) dat ie in het Engels komt en geen playstore van zichzelf erop heeft staan. Maar één van de Chinese apps (Chinese market app) heeft dan wel Google Playstore die je kunt installeren geloof ik. De andere vier hebben voor zover ik weet de playstore er wel op staan. Dus die (N1/I10/G3/N820) kun je aan doen, Chinese apps eraf gooien en alle apps die je gebruikt gewoon installeren.

Van dit rijtje heb ik zelf een maand lang de Jiayu G3 in gebruik gehad. Werkt out of the box meteen prima. Maar mij was ie te groot en de GPS (exemplarisch geval of niet) kon mij niet bekoren. Voordeel van de G3 boven de anderen is toch wel de hogere resolutie èn flinke accu :) Tegelijkertijd is de G3 inmiddels opgevolgd door de G4, zelfde omvang maar met quadcore en een upgrade in specs. Maar die zul je niet voor 195 dollar te pakken kunnen krijgen voor als nog.

Zelf heb ik inmiddels als gokje Green Orange M2 via de Chinese ebay (Taobao) gekocht voor 107,35 dollar = pak en beet 82,5 euro. Heeft een 4,3' 960x540 scherm, quadcore (althans dat zeggen ze) gelijk aan de Jiayu G4 en redelijke accu. (2200mAh) Vond ik persoonlijk een redelijke vervanger voor mijn ZTE Blade :) (is nog niet stuk, maar je merkt dat ie langzamer en langzamer word ondanks CM10)

Dus waar je voor moet gaan ligt aan waar jij de voorkeur aan geeft. Menig webwinkel (pandawill, banggood, merimobiles, etotalk, via aliexpress of via een tussenpersoon zoals Mistertao en aankopen doen op Taobao) biedt ze wel aan en anders heb je vast nog wel tweakers die zelf zo'n toestel gehaald hebben maar toch liever wat anders hebben ;) Dus check V&A en marktplaats ook zou ik zeggen. Misschien wel nog gemakkelijker! Als je je niet aan importeren wil wagen is dat wel zo handig. Maar aan zelf importeren is geen moeilijkheid verbonden. Je kiest gewoon een toestel uit bij webwinkel X, betaalt x voor toestel en x voor verzending. And now we wait, eventueel moet je nog 21% btw en 12,50 aan inklaringskosten betalen aan de deur bij de postbode. Maar verder is het vrij recht toe, recht aan.
de G3 is inderdaad een waar ik naar kijk maar vind die van mistertao er ook goed uitzien . even gauw met google chrome gaan vertalen . ik zoek er ook nog een voor mijn dochter . zelf importeren is geen probleem. ik heb inmiddels al een paar keer wat uit china besteld zowel via aliexpress als gewone webshops. gps etc is niet zo van belang . ik had voor mijn zte nog gewoon een prepaid zonder internet en touchscreen :*)
helaas is de zte gevallen en scherm kapot en heb zelf een nieuw scherm besteld en ingezet maar nu doet hij het niet meer zowel niet met nieuwe als oude scherm en ben nu dus telefoonloos 8)7 ;( ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
misschien is het al eerder gevraagd, maar is pandawill de goedkoopste webshop in china?
en is er een standaard kortingscode oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Of zij de goedkoopste zijn weet ik niet, wel heb je de kortingscode: panda4fok, of die nog steeds werkt weet ik evenmin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
CedricD schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:43:
[...]

Oké, ik dacht dat de btw in NL 19% was :+
De BTW in NL is een klein half jaartje geleden verhoogd van 19 naar 21 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal je toch de Huawei G300 bij de Kijshop. Ben je voor euro 133 klaar met 2 jaar garantie en werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even gekeken ..ziet er goed uit :) en snel in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:33:
[...]

Haal je toch de Huawei G300 bij de Kijshop. Ben je voor euro 133 klaar met 2 jaar garantie en werkt gewoon goed.
zal aan mij liggen maar op de site van Kijkshop staat ie te koop voor 183 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk. €50,- cashback actie is blijkbaar voorbij. Excuses, moet nu dus zijn €183,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:08:
Je hebt gelijk. €50,- cashback actie is blijkbaar voorbij. Excuses, moet nu dus zijn €183,-
de cashbackaktie loopt nog tot en met 31 maart 2013. zie algemene voorwaarden op http://www.huawei-promo.nl/kijkshop/voorwaarden.html

ik heb hem net besteld zodat ik morgen weer een telefoon heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:08:
Best nog een hoge korting met die €50 retour :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag nu net een erg intressante telefoon:

Afbeeldingslocatie: http://www.pandawill.com/media/banner/2013-02-28_16_22_45h7500+%20(1).jpg

Android 4.1.2
MTK6589, Cortex A7 quad core, 1.2GHz;
GPU: PowerVR SGX 544MP
1 GB ram
8MP camera (en 5MP front camera 8)7)
5.0 inch 1280x720
2000 mah batterij

166.74 euro

Aliexpress Zwart

Pandawill Zwart

Pandawill Wit

Voor 3,- dollar extra doen ze er ook eens .3 inch, 300 mah en een fysieke home knop bij maar je levert wel in op de resolutie:

Afbeeldingslocatie: http://pic.pandawill.com/media/catalog/product/cache/1/image/309d7dc39e373b178fdbbfcc3c9523fd/s/k/sku35984.jpg

Pandawill wit

Pandawill "dark blue"

Op Google staat ook nog een 5% kortingscode voor Pandawill, maar die heb ik niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:11:
Ik zag nu net een erg intressante telefoon:

[afbeelding]

Android 4.1.2
MTK6589, Cortex A7 quad core, 1.2GHz;
GPU: PowerVR SGX 544MP
1 GB ram
8MP camera (en 5MP front camera 8)7)
5.0 inch 1280x720
2000 mah batterij

166.74 euro

Aliexpress Zwart

Pandawill Zwart

Pandawill Wit

Voor 3,- dollar extra doen ze er ook eens .3 inch, 300 mah en een fysieke home knop bij maar je levert wel in op de resolutie:

[afbeelding]

Pandawill wit

Pandawill "dark blue"

Op Google staat ook nog een 5% kortingscode voor Pandawill, maar die heb ik niet getest.
Zo'n telefoon zoek ik nou (iets van 5.5 inch) en ja ik weet dat deze dat niet is.
Alleen zoek ik er eentje met 2gb ram. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Zijn er eigenlijk nou al 4.3" phones uitgebracht met de MTK6589?

[ Voor 9% gewijzigd door GS88 op 05-03-2013 11:57 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg_ik_niet schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 01:32:
[...]

Zo'n telefoon zoek ik nou (iets van 5.5 inch) en ja ik weet dat deze dat niet is.
Alleen zoek ik er eentje met 2gb ram. :)
2 GB heb ik nog nergens voorbij zien komen (ik hou het zelf al een tijdje in de gaten) maar deze zijn 5.7 inch met vrij redelijke specificaties:

ZOPO ZP950+

ZOPO Z950+ Zwart

Al die "+" toestellen zijn volgens mij exact dezelfde toestellen als vorig jaar maar dan met een MTK6589 erin gepropt. Jammer dat er nog geen enkele echt goede review is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:45
Gisteren de Neo N002i binnen gekregen van Lightake. De eerste indruk was heel goed. Het toestel voelt stevig en kwalitatief aan en is best wel snel. Met behulp van FOK er in no-time een Nederlandstalige rom opgezet. Toen ik echter de sim kaarten plaatste en aan de instellingen begon liep het allemaal mis.
Problemen:
- de gsm verbinding is wordt niet altijd gemaakt. Soms krijgt hij totaal geen signaal en na een reboot heb je het signaal op 100%
- het wifi Mac adres wijzigt telkens wifi enabled/disabled wordt. Dit is ontzettend vervelend aangezien ik met mac-filters werk.
- de speaker. Dit is het ergste probleem en maakt de telefoon onbruikbaar. Bij het instellen van een beltoon stopte de speaker er plots mee. Er zijn nu totaal geen tonen, inclusief beltoon te horen.

Ik heb Lightake al gecontacteerd via email, maar is er een betere manier om hen vast te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Je had deze problemen ook met de originele ROM? Anders zou ik die maar snel terug zetten.

Al de problemen die je hier beschrijft lijken mij ROM problemen, niet gerelateerd aan de hardware.
In dat geval heb je deze problemen zelf geïntroduceerd. Klachten@FOK

[ Voor 16% gewijzigd door guapper op 05-03-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
De speaker is toch wel een hardware probleem volgens mij. Hij werkte eerst met de nieuwe rom en viel dan ineens uit. Ik ben het toestel terug naar originele staat aan het brengen en zal dan ook de ROM terug plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Als je de originele ROM er op zet en de problemen houden aan weet je in elk geval dat het niet aan de zelf geflashte ROM ligt.

Zoals je het beschrijft dat je speaker niet lekker werkt na het wisselen van een ringtone, lijkt mij een software probleem. Als de speaker verkeerd aangestuurd wordt, zie ik dat als een software probleem in dit geval.

=> helpt het wanneer je na het instellen van een andere ringtone de telefoon reboot?

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 05-03-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel een harde reset gedaan voor he installeren van de ROM met nederlandse taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 07:41:
[...]

2 GB heb ik nog nergens voorbij zien komen (ik hou het zelf al een tijdje in de gaten) maar deze zijn 5.7 inch met vrij redelijke specificaties:

ZOPO ZP950+

ZOPO Z950+ Zwart

Al die "+" toestellen zijn volgens mij exact dezelfde toestellen als vorig jaar maar dan met een MTK6589 erin gepropt. Jammer dat er nog geen enkele echt goede review is.
Goophone N2 is er ook.
Iemand hier had 'm besteld dus ben benieuwd.

Misschien dat de Jiayu G6 wat moois wordt anders bestel ik de G4 Advanced wel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
guapper schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:27:
Als je de originele ROM er op zet en de problemen houden aan weet je in elk geval dat het niet aan de zelf geflashte ROM ligt.

Zoals je het beschrijft dat je speaker niet lekker werkt na het wisselen van een ringtone, lijkt mij een software probleem. Als de speaker verkeerd aangestuurd wordt, zie ik dat als een software probleem in dit geval.

=> helpt het wanneer je na het instellen van een andere ringtone de telefoon reboot?
Originele ROM en een andere custom ROM geprobeerd, nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb tussendoor ook de ringtone gewijzigd en niets helpt. Het geluid van de speaker is helemaal weg. Ook tijdens het inschakelen van de speaker bij het bellen.
dutchgio schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:52:
Wel een harde reset gedaan voor he installeren van de ROM met nederlandse taal?
Ja, dit had ik gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De iOcean lijkt me ook niet verkeerd, 5 inch full hd, 2gb ram,(premium versie).
Daarnaast duiken er op pandawill nieuwe quad cores op; CAESAR; rebrands van zopo toestellen en goedkoper, exact hetzelfde toestel qua uiterlijk/hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
dutchgio schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:20:
De iOcean lijkt me ook niet verkeerd, 5 inch full hd, 2gb ram,(premium versie).
Daarnaast duiken er op pandawill nieuwe quad cores op; CAESAR; rebrands van zopo toestellen en goedkoper, exact hetzelfde toestel qua uiterlijk/hardware.
Welke iOcean? Niks op lightake of pandawill te vinden met die naam..

Ik ga ervan uit dat je de X7 bedoelt? Niet slecht nee..

[ Voor 7% gewijzigd door Occy74 op 05-03-2013 13:21 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
http://www.gizchina.com/, blogsite met oosterse nieuwtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
GS88 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 07:19:
Zijn er eigenlijk nou al 4.3" phones uitgebracht met de MTK6589?
Eentje die aan beide voldoet is de Green Orange M2 :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wjOGed7.jpg

Specs:
MTK6589 (DualSIM)
1GB RAM
8GB ROM (<microSD)
5MP + LED-F
4.3" 720P
2200mAh

Besteld voor 107,35 dollar = omgerekend 82,50 euro via Mistertao :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:59:
[...]

Eentje die aan beide voldoet is de Green Orange M2 :)

[afbeelding]

Specs:
MTK6589 (DualSIM)
1GB RAM
8GB ROM (<microSD)
5MP + LED-F
4.3" 720P
2200mAh

Besteld voor 107,35 dollar = omgerekend 82,50 euro via Mistertao :)
Op de afbeeldingen lijkt die steeds 800x480 te zijn en in de beschrijving staat ook "resolution of up to (1280x720), 500 million pixels". Het lijkt mij dat er wel netjes een 720p scherm in zit maar ik wacht nog even jouw review af!

Desondanks een erg leuk toestel! Als die bevalt is het mischien wel wat voor mijn zusje.
Pagina: 1 ... 17 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.