Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
SonnyBBQ schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:55:
Gisteren de Neo N002i binnen gekregen van Lightake. De eerste indruk was heel goed. Het toestel voelt stevig en kwalitatief aan en is best wel snel. Met behulp van FOK er in no-time een Nederlandstalige rom opgezet. Toen ik echter de sim kaarten plaatste en aan de instellingen begon liep het allemaal mis.
Problemen:
- de gsm verbinding is wordt niet altijd gemaakt. Soms krijgt hij totaal geen signaal en na een reboot heb je het signaal op 100%
- het wifi Mac adres wijzigt telkens wifi enabled/disabled wordt. Dit is ontzettend vervelend aangezien ik met mac-filters werk.
- de speaker. Dit is het ergste probleem en maakt de telefoon onbruikbaar. Bij het instellen van een beltoon stopte de speaker er plots mee. Er zijn nu totaal geen tonen, inclusief beltoon te horen.

Ik heb Lightake al gecontacteerd via email, maar is er een betere manier om hen vast te krijgen?
Dat van het mac adres klopt. Hebben ze allemaal. Je kunt het echter wel vastzetten met de SN write tool. Heb ik ook gedaan. Staat ook ergens in die thread op FOK.

Lightake kun je ook hier proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb net een JIAYU G2 MTK6577 512 Mb binnen voor $138 (4"). Voor die prijs een heel prettig toestel, dat ik straks probeer van Android 4.0.4 naar 4.1 te upgraden. Als je echt niet een paar extra tientjes kan missen, vind ik het wel een aanrader. Het scherm is stukken beter dan mijn bedaagde HTC Desire HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:07:
[...]

Op de afbeeldingen lijkt die steeds 800x480 te zijn en in de beschrijving staat ook "resolution of up to (1280x720), 500 million pixels". Het lijkt mij dat er wel netjes een 720p scherm in zit maar ik wacht nog even jouw review af!

Desondanks een erg leuk toestel! Als die bevalt is het mischien wel wat voor mijn zusje.
Ik wacht ook de review af.. voor €82,- is het een prachtprijs! 720p hoeft van mij overigens niet zo, maar wel mooi meegenomen. Had eens een 4,3" scherm met 960x540p... was scherp genoeg. :9~

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
Joosie200 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:59:
[...]

Eentje die aan beide voldoet is de Green Orange M2 :)

[afbeelding]

Specs:
MTK6589 (DualSIM)
1GB RAM
8GB ROM (<microSD)
5MP + LED-F
4.3" 720P
2200mAh
~ 599 CNY ( ~ 95 USD / ~ 75 EUR )

Besteld voor 107,35 dollar = omgerekend 82,50 euro via Mistertao :)
Als de telefoon goed bevalt gaat DAT de telefoon voor mijn vrouw worden.
Scheelt alleen dat ze dan weer loopt te klagen dat ik weer met geld wil smijten'. En dat ze niks nodig heeft :?
Meer mensen met hetzelfde probleem? 8)7
Of doe ik zelf wat verkeerd? :/

Edit: Heb je trouwens China Post of via wat anders laten versturen?
Ik neem aan dat je 4% fee betaalde bij mistertao? kan ik bij hun niet gewoon met paypal betalen?
Alvast bedankt :')

[ Voor 8% gewijzigd door zeg_ik_niet op 06-03-2013 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[...]

...

Specs:
MTK6589 (DualSIM)
1GB RAM
8GB ROM (<microSD)
5MP + LED-F
4.3" 720P
2200mAh

Wat ik niet uit de info op de website kan halen is of deze (out-of-the-box) NL/EN en Google Playstore ondersteund. Is daar iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
zeg_ik_niet schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 02:21:
[...]
Editt: Heb je trouwens China Post of via wat anders laten versturen?
Ik neem aan dat je 4% fee betaalde bij mistertao? kan ik bij hun niet gewoon met paypal betalen?
Alvast bedankt :')
Aangezien Mistertao aangeeft dat je pakketjes met een accu het beste laat verzenden met Singapore post heb ik daar ook voor gekozen. Met een recommender die je ingeeft zodra je een account aan maakt ben je idd 4% kwijt aan fee. PayPal daar doet Mistertao niet aan, bij Zarmark meen ik wel. Maar die geeft geen first deposit cashback en ik heb toch al een cc dus tja: makkelijk kiezen zo! :)
tollo71 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 06:24:
[...]

Wat ik niet uit de info op de website kan halen is of deze (out-of-the-box) NL/EN en Google Playstore ondersteund. Is daar iets over bekend?
Out of the box Chinese taal met optie voor Engels. Maar of Google Playstore ondersteund is out of the box weet ik niet. Anders via zo'n Chinese market app maar downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt ook gewoon een willekeurige gapps-zip flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de huawei g300 binnen en mooi toestel . wel regaeert hij minder goed dan mijn zte blade. ik moet "harder" drukken en scrolt minder ver door waardoor je vaker met je vinger een scroll beweging moet maken . ik heb gisteren snel even geprobeerd de prepaid sim van tmobile van mijn dochter erin te doen zonder internet maar dan pakt hij de provider niet en kan je dus niet bellen ( wifi aan/uit/alleen 2g etc maakte niets uit) . hij zag alleen vodafone en kpn als beschikbare netwerk. dat moet ik vanavond nog maar even uittesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
De GooPhone N2 is ook een goede hoor ik, maar nadeel is dat het nog om een MTK6577 gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeg_ik_niet schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:17:
De GooPhone N2 is ook een goede hoor ik, maar nadeel is dat het nog om een MTK6577 gaat :(
Galaxy note cloon is natuurlijk het toppunt van een china-phone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
dutchgio schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:59:
[...]

Galaxy note cloon is natuurlijk het toppunt van een china-phone ;)
Haha mij maakt het niet veel uit.
Alleen zoek ik er eentje met 2gb ram.

Ik ga echt geen 600 euro betalen of meer voor een orginele samsung.
Koop ik 'm net, zul je zien dat de Note 3 uitkomt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
zeg_ik_niet schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:08:
[...]

Haha mij maakt het niet veel uit.
Alleen zoek ik er eentje met 2gb ram.

Ik ga echt geen 600 euro betalen of meer voor een orginele samsung.
Koop ik 'm net, zul je zien dat de Note 3 uitkomt :')
koop je die cloon, zul je zien, komt de cloon van 3 uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
jernij schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:14:
[...]

koop je die cloon, zul je zien, komt de cloon van 3 uit ;)
Zolang er maar geen kloon uitkomt van mijn schoonmoeder is alles nog te overzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

[...]

[afbeelding]

Specs:
MTK6589 (DualSIM)
1GB RAM
8GB ROM (<microSD)
5MP + LED-F
4.3" 720P
2200mAh

Wat een prijs zeg, dat breekt echt mijn klomp! :o
Misschien gewoon voor erbij nemen ofzo.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 13:25
[...]

[afbeelding]

Specs:
MTK6589 (DualSIM)
1GB RAM
8GB ROM (<microSD)
5MP + LED-F
4.3" 720P
2200mAh

Hoe zijn jouw ervaringen met dit toestel? Zou een leuk kadootjes zijn voor mijn vrouw :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
soeskip schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:34:
[...]

Hoe zijn jouw ervaringen met dit toestel? Zou een leuk kadootjes zijn voor mijn vrouw :-)
Ik kan mijn ervaring er nog niet over delen, want hij is nog niet binnen ;) Sterker nog: volgens Singapore Post hebben ze hem pas vandaag binnen gekregen, dus hij mag door de hele mallemolen van verzending gaan. Wie weet dat ie over een week al bezorgd is, ik wacht wel af. Denk dat ik met eind maart wel goed zit op zijn langzaamst.

Kon ook wel voor express shipping kiezen, maar dat staat dikwijls gelijk aan hoe dan ook bijbetalen aan de deur. En als het even kan hou ik het bij 82,50 euro en niet 112,50 euro (al is dat nog steeds een schappelijk prijsje!) Ben en blijf een gierige Nederlandse student atm die het liefst zo min mogelijk kwijt is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 13:25
Joosie200 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:43:
[...]

Ik kan mijn ervaring er nog niet over delen, want hij is nog niet binnen ;) Sterker nog: volgens Singapore Post hebben ze hem pas vandaag binnen gekregen, dus hij mag door de hele mallemolen van verzending gaan. Wie weet dat ie over een week al bezorgd is, ik wacht wel af. Denk dat ik met eind maart wel goed zit op zijn langzaamst.

Kon ook wel voor express shipping kiezen, maar dat staat dikwijls gelijk aan hoe dan ook bijbetalen aan de deur. En als het even kan hou ik het bij 82,50 euro en niet 112,50 euro (al is dat nog steeds een schappelijk prijsje!) Ben en blijf een gierige Nederlandse student atm die het liefst zo min mogelijk kwijt is :P
Ah ok my bad dacht dat je 'm al binnen had :-)
Sta op het punt het te bestellen maar misschien wacht ik jouw ervaring nog even af! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
soeskip schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:49:
[...]

Ah ok my bad dacht dat je 'm al binnen had :-)
Sta op het punt het te bestellen maar misschien wacht ik jouw ervaring nog even af! :D
ik hoop ook dat er de playstore en NL taal opstaat.
Dan is het helemaal perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Omdat ik mijn samsung iedere keer eerst in elkaar moet zetten voor ik er iets mee kan doen vandaag maar de pandawill-happyhour telefoon besteld. Het is een Galaxy Note-clone zo te zien, ik hoop dat hij ook een beetje degelijk in elkaar zit. Wel lekker groot en een redelijke accu, voor 120 euro wil ik de gok wel wagen, hij is zelfs nog goedkoper geweest maar dan moet je bij de eerste 5 zitten met bestellen en dat is lastig als je aan het werk bent ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ben nu ook aan het rondkijken voor een "chinese" smartphone, maar ik heb nog niet echt iets gevonden waar ik naar opzoek ben. Hebben jullie misschien wat suggesties voor mij? Mijn "eisen" zijn het volgende:

- Minstens dualcore
- 720p resolutie of hoger (en IPS zou leuk zijn, of gewoon een goed scherm)
- Niet te groot (maximaal de grootte van een S3, liever wat kleiner. Dus max 4.8" zegmaar)
- Betrouwbare webshop
- Aanwezigheid van custom roms (of iig een communitie achter de telefoon voor support)

CPU en GPU graag beter dan de Galaxy S2 maar hoeft niet persé (veel) beter te zijn dan de S3. Ik heb bij buyincoins en DX gekeken, maar ik heb het idee dat ik daar niet op de juiste plek zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:52:
Ik ben nu ook aan het rondkijken voor een "chinese" smartphone, maar ik heb nog niet echt iets gevonden waar ik naar opzoek ben. Hebben jullie misschien wat suggesties voor mij? Mijn "eisen" zijn het volgende:

- Minstens dualcore
- 720p resolutie of hoger (en IPS zou leuk zijn, of gewoon een goed scherm)
- Niet te groot (maximaal de grootte van een S3, liever wat kleiner. Dus max 4.8" zegmaar)
- Betrouwbare webshop
- Aanwezigheid van custom roms (of iig een communitie achter de telefoon voor support)

CPU en GPU graag beter dan de Galaxy S2 maar hoeft niet persé (veel) beter te zijn dan de S3. Ik heb bij buyincoins en DX gekeken, maar ik heb het idee dat ik daar niet op de juiste plek zoek.
Jiayu G4,

meeste nieuwe china telefoons zitten wel zon beetje rond de 5 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op Pandawill heb je wel een redelijke keus.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:52:
Ik heb bij buyincoins en DX gekeken, maar ik heb het idee dat ik daar niet op de juiste plek zoek.
pandawill
android-sale.com

bovenste hoor ik goede verhalen over
onderste zelf x besteld en collega ook
telefoon was er in beide gevallen in 10 dagen(werkdagen geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chinese telefoons en custom roms gaan niet zo goed samen, eigenlijk is er maar een Chinees merk waar veel custom roms voor zijn en dat is HTC.

Ik heb zelf een Huawei Honor 2 2GB en deze heeft wel custom roms, zo is er een miui rom en verdere is de software gewoon uitstekend, maar je betaald dan ook wat meer dan de telefoons die hier langs komen.

( HTC is formeel Chinees, aangezien Taiwan ook China is, Taiwan is gewoon de naam van het eiland. )

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbele post, excuus..

[ Voor 111% gewijzigd door dutchgio op 06-03-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de software van de fabrikant een beetje fatsoenlijk is dan heb je geen custom roms nodig en volstaan een paar aanpassingen om hem geschikt te maken voor gebruik in het westen, oa Google apps, al kan je die best missen, als je geen Google gebruikt

Zo zie ik geen reden om een custom rom op mijn Huawei Honor 2 te draaien, de software van Huawei is gewoon harstikke stabiel en multilanguage en bevat handige features, de ui bevalt me niet dus draai ik apex launcher en de Google apps heb ik er zelf op geflashed.

Ik heb zelf nog een aanpassing door gevoerd waardoor mijn Huawei Honor 2 ook multilanguage is en ik geen more2locale nodig heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ok dan is die custom rom niet echt nodig, ik las hier een paar keer dat sommige geen Engels en/of Nederlands bevatten. Daarom dacht ik met custom roms altijd wel goed te zitten.

De Jiayu G4 ziet er opzich wel goed uit, maar is ook wel groot. Het is ook een quad core, als het veel in prijs scheelt is een dual core in principe ook al goed.

Ik zag ook deze op pandawill, zijn helaas ook wel 4.5"+ maar wel wat goedkoper. Is een van deze ook iets? Of zou die G4 bijvoorbeeld het prijsverschil (rond de 65 dollar, 50 euro) dubbel en dwars waard zijn?
http://www.pandawill.com/...-120mp-camera-p68241.html
http://www.pandawill.com/...p-camera-blue-p70312.html
http://www.pandawill.com/...-front-camera-p70387.html
Ik heb geen idee waar ik op moet letten bij deze Chinese telefoons omdat ik niet weet in hoeverre de gegevens correct zijn. (Ervaring van buyincoins en DX is dat de omschrijving van producten niet altijd overeen komt met wat je krijgt) En ik heb op dit moment nog geen kennis van de verschillende hardware die her en der in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:39:
Ok dan is die custom rom niet echt nodig, ik las hier een paar keer dat sommige geen Engels en/of Nederlands bevatten. Daarom dacht ik met custom roms altijd wel goed te zitten.

De Jiayu G4 ziet er opzich wel goed uit, maar is ook wel groot. Het is ook een quad core, als het veel in prijs scheelt is een dual core in principe ook al goed.

Ik zag ook deze op pandawill, zijn helaas ook wel 4.5"+ maar wel wat goedkoper. Is een van deze ook iets? Of zou die G4 bijvoorbeeld het prijsverschil (rond de 65 dollar, 50 euro) dubbel en dwars waard zijn?
http://www.pandawill.com/...-120mp-camera-p68241.html
http://www.pandawill.com/...p-camera-blue-p70312.html
Ik heb geen idee waar ik op moet letten bij deze Chinese telefoons omdat ik niet weet in hoeverre de gegevens correct zijn. (Ervaring van buyincoins en DX is dat de omschrijving van producten niet altijd overeen komt met wat je krijgt) En ik heb op dit moment nog geen kennis van de verschillende hardware die her en der in zit.
De 2e raad ik af, 1gb ram is voor mij het minimum, en voor een chinees prijsje zeker mogelijk.
Heb het zelf niet zo met die exacte clones, daar krijg je altijd van die leuke reacties op als je ermee rondloopt
;)
De umi schijnt niet zo heel goede bouwkwaliteit te hebben, en de batterij is in verhouding tot de anderen wat kleiner.

De nieuwe cubot A6589 is ook niet verkeerd
Mtk6589
5,8 inch , misschien een tikkie te groot
3600 Mah !!
Enige nadeeltje is 1gb RAM.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 06-03-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-03 13:31
Vraagje, mijn vriendin heeft haar telefoon laten stuiteren en het zelf repareren van het scherm was niet een succes. Lees: het beestje is overleden.

Er moet nu dus een nieuwe telefoon komen voor max 130. Keuze zat en specs maken haar niet super veel uit. (De green orange m2 lijkt erg netjes). Ze wil echter wel een goede camera. Haar kapotte Sony Xperia Mini Pro maakte nl best redelijke foto. Uit ervaring weet ik dat alleen MP niet zoveel zegt. Mijn ZTE Blade heeft ook 5MP maar maakt ronduit slechte foto's

aanvullende voorwaarde is dat het ding gewoon in het Engels aan de praat te krijgen is. Al ben ik wel enigzins met rooten etc bekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chinese telefoons met goeie camera's krijg je gewoon niet voor € 130 ( Hou ook rekening met doaune kosten en dergelijke ), want als er ergens wel op bezuinigd word in die prijs klasses dan is het de camera wel en x zoveel mp zegt ook niks want al die toestellen hebben 8MP of 5MP en ze maken allemaal zo'n beetje slechte foto's alleen de ene slechtere dan de andere.

Wil je een Chinese telefoon met een goeie camera dan kom je uit bij de Huawei Honor 2, Xiaomi Mi2, Meizu MX2 en de Newman N2.

Maar deze telefoons kosten wel stuk voor stuk meer dan € 200, ik heb zelf de Huawei Honor 2 en de camera is echt goed, maar dat kun je in mijn review lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik denk dat de JiaYu G4 wel een interessante telefoon voor mij is. (De advanced denk ik, deze is op pandawii "maar" 30 dollar duurder voor 2GB ram en 32GB rom ipv 1GB ram en 4GB rom, lijkt me de prijs wel waard toch?)
Alleen vraag ik mij af wat de goedkoopste (en veilige manier) van kopen is. Taobao en Mistertao zijn denk ik goedkoper? Al kan ik op de mistertao site het toestel niet vinden (omdat het nog presale is?) en op Taobao heb ik geen idee wat echt of namaak is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:22:
ik heb de huawei g300 binnen en mooi toestel . wel regaeert hij minder goed dan mijn zte blade. ik moet "harder" drukken en scrolt minder ver door waardoor je vaker met je vinger een scroll beweging moet maken . ik heb gisteren snel even geprobeerd de prepaid sim van tmobile van mijn dochter erin te doen zonder internet maar dan pakt hij de provider niet en kan je dus niet bellen ( wifi aan/uit/alleen 2g etc maakte niets uit) . hij zag alleen vodafone en kpn als beschikbare netwerk. dat moet ik vanavond nog maar even uittesten
Klopt. Ik heb nu deze rom erop gezet en het is nu een toptoestel. Alle problemen weg.

http://www.modaco.com/top...om-b960-r6-updated-06-03/

Ik had Desire S maar met deze Rom en 4 inch scherm kan ik voor een schamele €133,- weer vooruit. Echt aanrader. *O*

http://huaweig300.com/hua...ean-ics-rom-from-scratch/

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:15
zeg_ik_niet schreef op maandag 04 maart 2013 @ 01:53:
[...]

zal aan mij liggen maar op de site van Kijkshop staat ie te koop voor 183 euro.
Voor wie deze wil: er is dit week-end BTW actie bij Mediamarkt België en de G300 doet mee zodat je hem voor 123 euro kunt meenemen ;)

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkiggen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-12-2022
Naar aanleiding van dit interessante topic, dacht ik laat ik ook maar eens proberen om een chinese smartphone aan te kopen.
Poging 1: AliExpress: aankoop gedaan met Mastercard, melding ontvangen "betaling succesvol" om nog geen 2u later mijn order te geannuleerd te zien worden owv veiligheidsredenen. Je kan dan een claim procedure opstarten waarbij je een kopie van je pas, creditcard en rekeninguitreksel moet opsturen (vergeet niet alle gevoelige data te verwijderen), 2 weken verder nog steeds geen nieuws

Na poging 1, dacht ik laten we maar een site zoeken die paypal ondersteunt, net zo gemakkelijk.
Poging 2: Fastcardtech, aankoop verricht, telefoon was op voorraad & zou binnen 3 werkdagen verstuurd worden. We zijn nu meer dan 1 week verder en blijkbaar moet mijn leveradres nog geverifieerd worden? Herhaaldelijk contact gehad met de support dienst, maar die antwoorden enkel met standaardzinnetjes of verwijderen zelfs vragen.

Ik heb behoorlijk wat ervaring in online shoppen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Zou het geen goed idee zijn om het topic omtrent Aziatische webshops nieuw leven in te blazen, en ervaringen te delen en evt. aangeven welke webshops betrouwbaar zijn en welke niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13
Leveradres: is dat niet een PayPal issue?

Check het even op de website van PayPal. Ik meen dat dat is om fraude te voorkomen: dat er iets met jouw account besteld wordt en verzonden naar een adres van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkiggen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-12-2022
guapper schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:03:
Leveradres: is dat niet een PayPal issue?

Check het even op de website van PayPal. Ik meen dat dat is om fraude te voorkomen: dat er iets met jouw account besteld wordt en verzonden naar een adres van een ander.
Normaalgezien wel, maar ik snap niet dat FastCardTech dit nog eens moet controleren (dit doet Paypal al). Ik moet wel zeggen dat ik 3 maanden geleden verhuisd ben, maar ik heb mijn gegevens meteen aangepast in Paypal. (Mijn paypal account gecheckt en alles is in orde).

Anyhow, om mensen wegwijs te maken in het shoppen via Aziatisch webshops zou een overzicht wel gemakkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:45
De Neo N002i die ik besteld had via Lightake heeft dus echt een hardware issue. Lightake stelt nu voor om het toestel terug te sturen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat is ongeveer de kost om iets terug te sturen?
En betaal ik dan opnieuw douane-kosten? Ik zou zeggen van niet omdat het geen aankoop meer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
SonnyBBQ schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:16:
De Neo N002i die ik besteld had via Lightake heeft dus echt een hardware issue. Lightake stelt nu voor om het toestel terug te sturen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat is ongeveer de kost om iets terug te sturen?
En betaal ik dan opnieuw douane-kosten? Ik zou zeggen van niet omdat het geen aankoop meer is...
in principe niet
Vraag: Ik heb mijn goederen vanwege gebreken ter reparatie naar het land van herkomst teruggestuurd, het viel nog onder de garantievoorwaarden. Moet ik nu ook betalen?

Antwoord: Nee, u hoeft in principe hiervoor niet te betalen. Om van een vrijstelling bij wederinvoer gebruik te kunnen maken moet PostNL wel de beschikking hebben over de originele uitvoerbescheiden (bijv. vanwege de identiteitsvaststelling). Mocht u deze niet kunnen overleggen dan kan het zijn dat de Douane geen vrijstelling verleend en u alsnog de rechten van invoer zult moeten voldoen.

Indien bij de uitvoering van de garantievoorwaarden door de leverancier/afzender kosten in rekening worden gebracht voor de herstelling, dan dient u over deze kosten de eventuele douanerechten (invoerrechten) en BTW bij invoer te voldoen.
bron: http://www.postnlpakkette...betalen-bij-garantie.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Een nieuwe MTK6589 met 13MP camera: de Cubot A890 staat bij Geekbuying te koop voor $230 (in pre-order). Lijkt op de Jiayu G4 basic qua formaat en specificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geekbuying is vrij duur in verhouding tot bijv. Pandawill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Heb gisteren deze MTK 6577 mogen ontvangen van FocalPrice (Blijkbaar weer in prijs gestegen - heb em 3 weken terug voor €110,- besteld).

Leuk dingetje, goede bouwkwaliteit. 4,5" scherm waar ik niks op kan aanmerken. Beide SIMslots werken en detecteren m'n kaarten en alles reageert vlotjes en soepel. Het enige nadeel is de Google Play versie - je krijgt een soort van Chinees aftreksel welke naar een andere repository kijkt (Of zoiets, geen idee hoe Play werkt). Ook via de Play site apps downloaden naar de telefoon werkt niet.

Root toegang verkrijgen ging gelukkig pijnloos (Root with Restore v18) en vervolgens was het een koud kunstje om een recente Engelstalige Play.apk erop te zetten. Een herstart later en we waren helemaal het mannetje. De overige Chinese apps die meegeleverd worden zijn eenvoudig te verwijderen.

Al met al, leuke telefoon voor weinig geld. Wellicht wachten totdat ie weer in de aanbieding gaat, maar ik kan hem zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
http://www.gsmarena.com/n...80p_display-news-5669.php

dit is wel heel goedkoop O.o
112 euro :S
vraag me af of de kwaliteit nog enigszins redelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:30
Zodiac schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:41:
Heb gisteren deze MTK 6577 mogen ontvangen van FocalPrice (Blijkbaar weer in prijs gestegen - heb em 3 weken terug voor €110,- besteld).

Leuk dingetje, goede bouwkwaliteit. 4,5" scherm waar ik niks op kan aanmerken. Beide SIMslots werken en detecteren m'n kaarten en alles reageert vlotjes en soepel. Het enige nadeel is de Google Play versie - je krijgt een soort van Chinees aftreksel welke naar een andere repository kijkt (Of zoiets, geen idee hoe Play werkt). Ook via de Play site apps downloaden naar de telefoon werkt niet.

Root toegang verkrijgen ging gelukkig pijnloos (Root with Restore v18) en vervolgens was het een koud kunstje om een recente Engelstalige Play.apk erop te zetten. Een herstart later en we waren helemaal het mannetje. De overige Chinese apps die meegeleverd worden zijn eenvoudig te verwijderen.

Al met al, leuke telefoon voor weinig geld. Wellicht wachten totdat ie weer in de aanbieding gaat, maar ik kan hem zeker aanraden.
Heb je misschien een paar foto's hiervan ? lijkt me een leuk toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:09:

Die vraag zou je voor jezelf makkelijk moeten kunnen beantwoorden, de prijs is gewoon veel en veelste laag om dezelfde kwaliteit te kunnen bieden als de grote merken zoals Huawei of ZTE.

Ik heb al menig bericht zien langs komen op fok over problemen met zulke goedkope smartphones, maar ik hoor bijna geen problemen over de Huawei Honor 2 die ik zelf heb, het is eigenlijk ook niet zo vreemd.

Maar het kan best goed werken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
iemand ervaring met deze website? http://www.merimobiles.com
ze lijken niet al te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:09:

Afbeeldingslocatie: http://moredrafts.files.wordpress.com/2012/05/not-bad-obama.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
ExilaaHH schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:11:
[...]
Heb je misschien een paar foto's hiervan ? lijkt me een leuk toestel.
Als je op de link in m'n post klikt kom je op productpagina uit, onderaan staan grote foto's van alle hoeken, plus binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
chaola schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:55:
[...]

Voor wie deze wil: er is dit week-end BTW actie bij Mediamarkt België en de G300 doet mee zodat je hem voor 123 euro kunt meenemen ;)
Heb jij geluk daar in België.
Ik was bij de Media Markt in Ede vandaag toevallig, had ernaar gevraagd maar in NL hebben ze nog geen leverancier. :/
In de toekomst wel, maar voorlopig nog niet vertelde ze mij.

Edit: Weet er iemand een mooie 4'' telefoon?
Graag de beste voor die grootte voor max. 150 euro ;')

[ Voor 10% gewijzigd door zeg_ik_niet op 09-03-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
  • Laatst online: 04-05-2024
Wat vinden jullie van de ZTE V985? Die heeft goede specificaties voor een redelijke prijs, maar ik hoorde dat die niet zou werken in België/Nederland ivm 3G.

Iemand een idee?

http://dx.com/p/zte-v985-...gps-g-sensor-black-191233

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
maartenlambrech schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:46:
ik hoorde dat die niet zou werken in België/Nederland ivm 3G.
"2G: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900, 3G: WCDMA 900 / 2100 MHz"

Zie hiero. Zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Joosie200 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:05:
[...]

Aangezien Mistertao aangeeft dat je pakketjes met een accu het beste laat verzenden met Singapore post heb ik daar ook voor gekozen. Met een recommender die je ingeeft zodra je een account aan maakt ben je idd 4% kwijt aan fee. PayPal daar doet Mistertao niet aan, bij Zarmark meen ik wel. Maar die geeft geen first deposit cashback en ik heb toch al een cc dus tja: makkelijk kiezen zo! :)

[...]

Out of the box Chinese taal met optie voor Engels. Maar of Google Playstore ondersteund is out of the box weet ik niet. Anders via zo'n Chinese market app maar downloaden ;)
Een van de foto's die MisterTao van de ook door mij gekochte telefoon toont het scherm met taalselectie Engels (US). Bestellen via MisterTao gaat tot nu toe erg goed: snel en duidelijk. Ook een foto van de adres sticker op het pakje voordat hij hem opstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
tollo71 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 06:18:
[...]

Een van de foto's die MisterTao van de ook door mij gekochte telefoon toont het scherm met taalselectie Engels (US). Bestellen via MisterTao gaat tot nu toe erg goed: snel en duidelijk. Ook een foto van de adres sticker op het pakje voordat hij hem opstuurt.
Hoe maak ik dan geld over naar mistertao? :?
Een creditcard heb ik in ieder geval niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Toffe deal! Huawei Ascend G300 voor 100 euro (£ 84.99)
http://www.amazon.co.uk/dp/B0089C9H4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Is dat niet een prepaid Vodafone uitvoering (met bijbehorend lock)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
zo te zien wel... al gok ik dat hij wel met een NL VF sim zal werken (hoeft natuurlijk niet... :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lock is eenvoudig (gratis) te verwijderen. En even een andere ROM flashen om van de Vodafone branding af te zijn.
Ik vind het de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Vraagje, weet iemand of er ERGENS al een Chinese Smartphone met MTK6589 quadcore chip beschikbaar is? Iedereen klaagt over dat de Jiayu G4 vertraagd is maar naar mijn weten is er geen (direct) alternatief.

En nee de Newman N2 is leuk en aardig, maar die bedoel ik niet.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik wacht zelf op de Amoi N828, hopelijk valt de retailprijs mee. Hier verkoopt Aldi de Amoi toestellen als Wolfgang telefoons, dus er zal vast iets goeds aan zijn :)
Amoi N828
CPU: MediaTek MT6589 quad-core
RAM: 1GB
Memory: 4GB Expandable via SD card
Cameras
Front: 3 mega-pixel
Rear: 8 mega-pixel
Battery: 2050mAh
Size: 132 × 67.2 × 10.85mm
Screen: 4.5-inch
Resolution: 960 x 540
Price: 999 Yuan ($160)
Launch date: March (estimated)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
En de kloon van de Green Orange M2, die op zichzelf weer een kloon van de Xiaomi Mi-Two is. De mijne is nu al ruim een week onderweg met 'rumored' MTK6589 aan boord. Geen idee hoe ik de echtheid van de SoC kan achterhalen though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 15:33

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

zeg_ik_niet schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:38:
[...]
Weet er iemand een mooie 4'' telefoon?
Graag de beste voor die grootte voor max. 150 euro ;')
Jiayu G2S
Heb ook zo ééntje onderweg....

Buy a Mac or install Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 10:02
bandidoloco schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:07:
[...]

Jiayu G2S
Heb ook zo ééntje onderweg....
Prima telefoon met een lekkere "kale" Android 4.1 op. Geen rare skins ed.

Mijn zusje heeft deze telefoon; over de beeldkwaliteit ben ik positief verrast. Deze is erg scherp.
Verder start hij snel op, heb je geen beperkingen in de PlayStore en voelt die niet te plastic aan.

Ze gebruikt hem nu +/- 3 weken en heeft tot op heden geen issues gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
XanderDrake schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:25:
Vraagje, weet iemand of er ERGENS al een Chinese Smartphone met MTK6589 quadcore chip beschikbaar is.
genoeg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
te bestellen wel. leverbaar is weer een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:37
Joosie200 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:41:
.... 'rumored' MTK6589 aan boord. Geen idee hoe ik de echtheid van de SoC kan achterhalen though...
Via AnTuTu kom je een heel eind, score moet zeker +10000 uitkomen.
MTK6577 kwam tot 6000 en de MTK6575 tot 4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funnyman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:40
Bij de e-fox shop hebben ze wel leverbare modellen met de mtk6589 quadcore.
Wel vage benamingen en wel erg groot. Ze leveren ze via dhl.
Nee dit is geen spam! Hij kost 159,90 ik durf het niet aan maar het lijkt mij een keapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Funnyman schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:11:
Bij de e-fox shop hebben ze wel leverbare modellen met de mtk6589 quadcore.
Wel vage benamingen en wel erg groot. Ze leveren ze via dhl.
Nee dit is geen spam! Hij kost 159,90 ik durf het niet aan maar het lijkt mij een keapje
Misschien omdat het duits is?(no offence)
Er staat gewoon voor bijna elk toestel 'handy' en vervolgens de chinese merknaam.
Maar dit lijkt me een gevalletje 'to good to be true'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dav1d schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:41:
Toffe deal! Huawei Ascend G300 voor 100 euro (£ 84.99)
http://www.amazon.co.uk/dp/B0089C9H4G
Damn heb ik nog teveel betaald. 8)7 . Maar na 2 weken en andere Rom ben ik nog steeds happy. Nb, die andere rom is echt noodzaak en maakt het toestel lekker snel. Voor romlink, kijk ff terug in topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
elinx schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:58:
[...]
Via AnTuTu kom je een heel eind, score moet zeker +10000 uitkomen.
MTK6577 kwam tot 6000 en de MTK6575 tot 4000
Hmm, handige leidraad ja :) Zal ik sowieso meenemen in mijn review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
nog ergens een topic over goede websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jernij schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:21:
nog ergens een topic over goede websites?
http://chinesewebshop.nl/...jst-van-chinese-webshops/

Had deze laatst gevonden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
i know, maar bedoel meer voor telefoons, niet in general

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ben ik ook al een tijdje aan het kijken of een Chinese telefoon ook wat voor mij is. Een beetje googlen en via dit draadje een hoop keus! Echter zie ik heel even tussen de vele bomen / telefoons het bos niet meer.

Wat ik nou eigenlijk wil....

Het liefst een telefoon dat qua formaat hetzelfde is als de Samsung Galaxy Note 1 of 2
De mogelijkheid om te rooten, en als het kan ook wat custom roms van zijn.
Talen.. graag als het kan volledig Nederlands, en de play store moet gewoon kunnen werken in NLD.

Uiteraard heb ik al wat foons gezien, zoals de Goophone, Chanhui. Maar ondanks de indrukwekkende specificaties voor het geld, kan ik helaas niet echt roms vinden. Uiteraard weet ik wel dat Cyanogenmod er niet op kan :) Daarvoor is zijn die foons te Chinees voor!! Maar het zou wel prettig zijn als er wat ROMS zijn, waarmee je toch nog net ietjes meer mee kan doen, i.p.v. de stock roms.

Welke foon past het beste in mijn wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:59:
Inmiddels ben ik ook al een tijdje aan het kijken of een Chinese telefoon ook wat voor mij is. Een beetje googlen en via dit draadje een hoop keus! Echter zie ik heel even tussen de vele bomen / telefoons het bos niet meer.

Wat ik nou eigenlijk wil....

Het liefst een telefoon dat qua formaat hetzelfde is als de Samsung Galaxy Note 1 of 2
De mogelijkheid om te rooten, en als het kan ook wat custom roms van zijn.
Talen.. graag als het kan volledig Nederlands, en de play store moet gewoon kunnen werken in NLD.

Uiteraard heb ik al wat foons gezien, zoals de Goophone, Chanhui. Maar ondanks de indrukwekkende specificaties voor het geld, kan ik helaas niet echt roms vinden. Uiteraard weet ik wel dat Cyanogenmod er niet op kan :) Daarvoor is zijn die foons te Chinees voor!! Maar het zou wel prettig zijn als er wat ROMS zijn, waarmee je toch nog net ietjes meer mee kan doen, i.p.v. de stock roms.

Welke foon past het beste in mijn wensen?
5 tot 5,7 inch zijn er in overvloed.
Rooten is bij android altijd mogelijk.
Custom roms zijn een no-go. Wel een rom die bijvoorbeeld een paar aanpassingen heeft van de stock rom, maar cyanogenmod of AOKP is een heel groot woord, te groot.
Nederlands is standaard in android 4.0, 4.1 en 4.2 inngebakken. Ik raad ook geen toestel aan dat nog op android 2.3 draait, en zoek daar zelf ook niet naar. Dus nederlands zit er standaard in, tenzij de chinezen dit eruit slopen of een volledig andere android ervaring leveren zoals MIUI. Dan is custom ineens ook stock.
Op needrom.com. Zijn er een aantal te vinden, maar voornamelijk voor de gehypte chinaphones(jiayu, xiaomi, etc)...
Zelf kom ik nu bij goed filteren op pandawill tot 12 resultaten, waaronder ook 5.x inch-telefoons

http://www.pandawill.com/..._core=259&resolutions=187

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 11-03-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx Dutchgio,

Je link geeft al een aardig beeld voor mij waar ik een beetje naar moet zoeken ;)

Het valt mij wel op dat de Goophone en Chanhui niet eens in voorkomen. Is dat omdat deze 2 minder goed / populair zijn? Het leuke is wel dat vooral de Goophone en de Chanhui leuke clonen maken van de Samsung Galaxy Note. Maar als ik qua specs en betrouwbaarheid wil gaan, zal ik deze 2 merken links moeten laten liggen? Of kan ik met deze foons ook goed mee uit te voeten als het gaat om het rooten en dat de playstore zonder problemen werkt?

Misschien allemaal domme vragen voor jullie, maar voor mij zal het de eerste keer zijn dat ik zo'n dergelijke aankoop zal gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:43:
Tnx Dutchgio,

Je link geeft al een aardig beeld voor mij waar ik een beetje naar moet zoeken ;)

Het valt mij wel op dat de Goophone en Chanhui niet eens in voorkomen. Is dat omdat deze 2 minder goed / populair zijn? Het leuke is wel dat vooral de Goophone en de Chanhui leuke clonen maken van de Samsung Galaxy Note. Maar als ik qua specs en betrouwbaarheid wil gaan, zal ik deze 2 merken links moeten laten liggen? Of kan ik met deze foons ook goed mee uit te voeten als het gaat om het rooten en dat de playstore zonder problemen werkt?

Misschien allemaal domme vragen voor jullie, maar voor mij zal het de eerste keer zijn dat ik zo'n dergelijke aankoop zal gaan doen.
Ik filter op quad cores; waarschijnlijk vallen de clones daar niet onder.
Zelf ben ik daar ook geen fan van, en filter die er dus graag uit. Maar zijn er teveel van, ook op pandawill.
Ik heb er ook nog geen, wachtend op wat er komen gaat... g4 of toch neo n3 of weer wat anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg lastig.... heb ik ook....

Het liefst zou ik toch zoveel mogelijk voor de look en feel willen gaan zoals de Samsung Galaxy Note. Bij gebrek aan betrouwbare reviews en info over het rooten durf ik nu het nog niet aan om er 1tje te kopen....

Lastig... lastig... lastig.. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:13:
Erg lastig.... heb ik ook....

Het liefst zou ik toch zoveel mogelijk voor de look en feel willen gaan zoals de Samsung Galaxy Note. Bij gebrek aan betrouwbare reviews en info over het rooten durf ik nu het nog niet aan om er 1tje te kopen....

Lastig... lastig... lastig.. :X
Ik hoorde juist dat de Goophone N2 een goede telefoon is.
Iemand (weet zo 1.2.3 niet wie) hier op dit forum had 'm besteld en wanneer ie 'm zou ontvangen schrijft ie een review.
kon nog wel een aantal weken duren.
Ik wilde de Goophone ook eerst kopen want hoorde wat positieve ervaringen voorbij komen.
Toch wacht ik liever op eentje met 2gb ram geheugen:)
Desnoods wacht ik een halfjaar :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Vraagje voor degenen met ervaring op gebied van chinaphones: in mijn huidige telefoon kan ik dankzij CWM de voltages en dergelijke tweaken; is dat ook mogelijk met de chinese bootmenu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal niet, ik vermoed dat Chinese developers dat niet interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Chinese chipset is volgens mij te gesloten, er worden geen kernels / drivers of documentatie vrijgegeven.
Development is dus amper mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is er een indicatie wanneer de Jiayu G4 beschikbaar zal komen?

En zijn er een soort Note2 chinese telefoons? En dan bedoel ik met name gewoon een capacitief scherm PLUS een (soort) wacom pennetje. En het liefst wat formaten kleiner (kleiner dan 5"). Als het kan geen clone of iets, maar wel de functionaliteit van aanraakscherm en pennetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:19:
Chinese chipset is volgens mij te gesloten, er worden geen kernels / drivers of documentatie vrijgegeven.
Development is dus amper mogelijk.
Dat vermoeden had ik al tijdens mijn zoektocht voor een nieuwe foon. Maar weet jij ook welke telefoons al open zijn? Want het lijkt mij wel fijn dat er een community achter zit dat wat roms bakken. Uiteraard verwacht ik niet dat er chinese telefoons zijn waar er Cyanogenmod op kan. Dat hoeft voor mij nou ook weer niet. Maar een telefoon waar op regelmatige basis roms uitkomen is wel een heel groot pluspunt voor mij. Zo heb je iets meer zekerheid dat je met Androidversies up to date blijft ;)

Kortom, enig idee welke modellen er zijn waar roms voor uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilon
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-08 08:17
Zijn er hier ervaringen met de Huawei Ascend G615? Er zijn vrijwel alleen maar Duitse reviews te vinden.
Deze is wel gewoon via de Nederlandse site Conrad te koop voor €319. Wel de Duitse versie met QWERTZ toetsenbord. Zou je dit trouwens makkelijk kunnen veranderen?

De specs zijn mooi, zeker voor die prijs, maar heeft iemand ervaringen? Een 8MP camera lijkt bijvoorbeeld mooi, maar zegt in de praktijk lang niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:58:
[...]

Dat vermoeden had ik al tijdens mijn zoektocht voor een nieuwe foon. Maar weet jij ook welke telefoons al open zijn? Want het lijkt mij wel fijn dat er een community achter zit dat wat roms bakken. Uiteraard verwacht ik niet dat er chinese telefoons zijn waar er Cyanogenmod op kan. Dat hoeft voor mij nou ook weer niet. Maar een telefoon waar op regelmatige basis roms uitkomen is wel een heel groot pluspunt voor mij. Zo heb je iets meer zekerheid dat je met Androidversies up to date blijft ;)

Kortom, enig idee welke modellen er zijn waar roms voor uitkomen?
De Xiaomi Mi2 wellicht. Die is gebaseerd op een Qualcomm chipset, dat kom je nog wel eens tegen op XDA-developers.com.
Er is zelfs naast de Miui rom ook een AOSP rom, en kun je zelfs 2 roms naast elkaar installeren in dual boot opstelling.
De Newman N2/Freelander i20 heeft een Samsung Exynos 4412, daarop is ook CWM met een android 4.1 rom mogelijk (in ontwikkeling).

Verder zie ik op XDA nog wel eens een verdwaalde Huawei, Lenovo en een Meizu voorbij komen, maar daar houd het dan wel zo'n beetje op.. Weinig ontwikkelingen voor de MediaTek chipsets helaas. Jammer dat de fabrikant daar niet aan mee lijkt te willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Xiaomi doet zelf veel ontwikkeling voor z'n telefoons, dus updates blijven wel komen voor die telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:10:
Xiaomi doet zelf veel ontwikkeling voor z'n telefoons, dus updates blijven wel komen voor die telefoons.
Dat is waar, maar dat zijn geen custom roms of overkloks, bij Huawei kan ik op mijn Huawei Honor 2 ook kiezen uit twee verschillende roms, een stabiele rom of een ontwikkelings rom.

Ik beschouw dat echter niet als custom roms, maar ik moet wel weer Google apps bijvoorbeeld flashen, iets wat bij CM ook meestal moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Leuke render: http://www.fastcardtech.com/Xiaomi-Mi3

Let niet op de winkel, maar op de form factor van ..ja, van wat eigenlijk. er zijn al een poosje geruchten, maar dit is de eerste afbeelding in deze vorm die ik zie.
De randen boven en onder het scherm in deze rendering zijn hier zo minimaal, dat de afmetingen van een device met deze form-factor wel eens erg mee kunnen vallen, ondanks het scherm van 5.5 inch.

Ben benieuwd of dit er in deze vorm gaat komen. De achterkant komt zeker niet overeen met eerder opgedoken spyshots van wat de Xiaomi mi3 zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al zoekende kwam ik op deze site terecht.

Leuke cloon, en gezien het geld, kan je naar mijn idee geen buil over vallen. Echter hoe zijn de ervaringen met deze Goophone? En is het mogelijk om deze te kunnen rooten? Ik ben wezen zoeken op internet in de hoop een mooie post te vinden hoe (als het mogelijk is) deze geroot kan worden. Misschien dat ik niet goed zoek of de verkeerde zoekwoorden gebruik, maar kon niets bruikbaars vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
guapper schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:54:
Leuke render: http://www.fastcardtech.com/Xiaomi-Mi3

Let niet op de winkel, maar op de form factor van ..ja, van wat eigenlijk. er zijn al een poosje geruchten, maar dit is de eerste afbeelding in deze vorm die ik zie.
De randen boven en onder het scherm in deze rendering zijn hier zo minimaal, dat de afmetingen van een device met deze form-factor wel eens erg mee kunnen vallen, ondanks het scherm van 5.5 inch.

Ben benieuwd of dit er in deze vorm gaat komen. De achterkant komt zeker niet overeen met eerder opgedoken spyshots van wat de Xiaomi mi3 zou zijn.
weegt wel een kilo hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-08 21:56
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:11:
Al zoekende kwam ik op deze site terecht.
? Ik ben wezen zoeken op internet in de hoop een mooie post te vinden hoe (als het mogelijk is) deze geroot kan worden. Misschien dat ik niet goed zoek of de verkeerde zoekwoorden gebruik, maar kon niets bruikbaars vinden.
Als je bij Chinapadmall op de blog kijkt, vindt je een complete root-kit met handleiding. Je kan hem ook geroot bestellen.

Wat mij tegenhoud is het pennetje. Ik zou hem zo bestellen als ik erop kon schrijven, maar wat ik lees functioneerd schrijven pas goed met een Wacom achtig pennetje. Die krijg je bij deze zeer interessante telefoon ( de Note 3 :) ); maar uit deze site kan ik geen wijs worden, en ik kan hem ook nergens anders vinden:

http://www.jajatong.com/product_detail-62.aspx

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is elke touch-screnpen die geschikt is voor capacitieve schermen geschikt, dus ook die voor ipads en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Waarom heeft iedere Note II of III telefoon maar 1gb ram geheugen?:( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegel
dutchgio schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:47:
Volgens mij is elke touch-screnpen die geschikt is voor capacitieve schermen geschikt, dus ook die voor ipads en dergelijke.
Nee, er zit wel degelijk verschil in. De Samsung note s-pen heeft " The S-Pen uses electromagnetic induction technology and has pressure sensitivity equal to a regular pen. Your input on the screen varies with the amount of pressure you put, making it a seamless re-creation of writing with an actual pen"

Met schrijven ( en ik droom ervan papierloos te werken en aantekeningen te kunnen maken op mijn Note kloon) maakt dat een wereld van verschil uit met de normale el-cheapo capacitatieve pennetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zegel schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:02:
[...]

Nee, er zit wel degelijk verschil in. De Samsung note s-pen heeft " The S-Pen uses electromagnetic induction technology and has pressure sensitivity equal to a regular pen. Your input on the screen varies with the amount of pressure you put, making it a seamless re-creation of writing with an actual pen"

Met schrijven ( en ik droom ervan papierloos te werken en aantekeningen te kunnen maken op mijn Note kloon) maakt dat een wereld van verschil uit met de normale el-cheapo capacitatieve pennetjes
En die zijn niet los te koop in nederland?
Denk dat als je een note cloon koopt het touchpennetje geen 'cloon' is, maar gewoon een goedkoop pennetje en niet de technologie die jij beschrijft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
En hoe wordt dat dan vertaald naar de software? Ik neem aan dat Samsung daar iets speciaals voor heeft ingebouwd wat een cloon niet zal hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
guapper schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:42:
En hoe wordt dat dan vertaald naar de software? Ik neem aan dat Samsung daar iets speciaals voor heeft ingebouwd wat een cloon niet zal hebben?
De pen voelt aan alsof je schrijft, daar heeft het scherm niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Daar heeft het scherm alles mee te maken, tenminste de digitizer die erachter zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
De digitizer zal tenminste moeten interpreteren hoeveel druk er op de pen uitgeoefend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegel
Daarom denk ik dat eerder gepostte leverancier ( jajatong) de eerste kloon met slimme pen-digitizer heeft gebouwd ( zie ook de foto's van de handschrift software). Alles bij elkaar zal importeren tegen de 200-220 euro lopen; moet mij nog eens ernstig achter de oren krabben of ik deze gok ga wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
wat betreft dat 'handschrift': weet ik niet wat jij ziet, maar ik zie een lijn met 1 dikte. Geen onderscheid tussen veel of weinig druk en langzaam of snel getrokken lijn. Dat is nou precies waar het onderscheid ligt. Wat ze hier laten zien zou je ook met je vinger kunnen doen lijkt mij.
Pagina: 1 ... 18 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.