Nou bij deze dan maar de 1e 24 uur met de V3
Eerste indruk:
Bij binnenkomst direct een goed gevoel, voelt stevig aan, scherm is mooi. (dun, komende van een G4) en niet traag met de stock ROM.
Er was ook iets wat mij geheel niet aanstond en dat waren de stock icons in de drawer en instellingen. Dat heeft mij doen besluiten om hem direct te rooten.
root:
Rooten ging makkelijk via het volgende programma:
https://dl.dropboxusercon...831052/MTK6582%20ROOT.rar
- Documentje met uitleg volgen en na de reboot het programma op je pc sluiten
- Dan de geïnstalleerde app op je telefoon verwijderen (chinees teken).
- SuperSU / Superuser installeren
Na de root direct met
Unicon geïnstalleerd (
holo icon pack) en de google exp. launcher er op.
Na het installeren van de root direct ook alle andere apps geïnstalleerd vanuit de appstore, dit ging verbazingwekkend snel, waar ik normaal wel eens haperingen tegen kom bij budget toestellen kon ik bij de V3 nagenoeg alle apps direct achter elkaar opzoeken en installeren.
Daarnaast nog een paar cosmetische tweaks doorgevoerd door installatie van
Xposed installeren en Gravity box:
- Doorzichtige notificatiebalk (op homescreen)
- Lampjes onder het scherm aan als scherm aan staat.
- Aangepast snelmenu (tevens op te roepen door aan de linker kant van het scherm omlaag te sliden).
Connectiviteit:
WIFI:
Wat tijdens het installeren opviel is dat boven ver(der) weg van de router de WIFI af en toe uit ging, dit lijkt te komen door de energiebesparende opties die WIFI uitzetten als het scherm uit is, nadat ik dit uit had gezet ging het wel beter. Kom hier later met wat meer ervaring zeker op terug.
NFC:
NFC werkte op mijn toestel geheel niet. Na wat onderzoek hoorde ik een kraakje op het kunt waar de connectors van de NFC zitten.

Hierna een pincet gepakt en de pinnetjes iets naar buiten getrokken. Nu kraakt hij niet meer aan de achterkant en werkt NFC perfect.
GPS
Eerste Mediatek toestel wat ik heb gehad wat een goede GPS had.
vanochtend dus voor het eerst de GPS aangezet (hiervoor niet aan gehad) en binnen 15 seconden de eerste fix:

Ook later vandaag in de trein een goede fix binnen een 15 seconden, signaal werd nog iets beter maar hier heb ik helaas geen screenshot van.

En zover ik nu kan zien
geen drops in het GPS signaal.
Batterij & camera
Batterij
Gisteren kwam hij niet vol aan, en 30 apps installeren doe ik niet iedere dag

dus kan er weinig over zeggen. Wel viel op dat de laatste 5 procent binnen 5 minuten weg leek te zijn (gelukkig maar, want het was rond 1 uur wel tijd om te gaan slapen).
Tot op heden 1 uur on screen, en nog 40% over, denk dat ik mijn dagen er meestal wel mee door ga komen.
Camera
Paar foto's, meer volgen aanstaande week:
Macro
Foto 1 (sock)
Foto 2 (focal, sorry voor de glinstering van het raam ;))
Album met allemaal foto's van het toestel en van de camera.
[
Voor 10% gewijzigd door
RobertowNL op 08-01-2014 14:16
]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)