• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:35
Takkeding schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:15:
Uit mijn leasecontract van 2023 bij Stellantis:

Schades die u niet gemeld heeft, moet u na definitieve inname van de auto aan Stellantis vergoeden.

Lijkt mij dat ze dan dus de totale schade gaan verhalen.

Maar hoe heftig is de schade echt? Ik heb het schadeprotocol document ook nog en daar staat dat velgbeschadiging op de buitenste rand tot max 10cm acceptabel is, wat imo ook al erg coulant is. Misschien is dat intussen gewijzigd maar je kan vast ergens in hun portal het huidige schadeprotocol vinden. Snippet uit het schadeprotocol (2023):

[Afbeelding]
Ben ik nou gek of hebben ze voor dat rechter / tweede voorbeeld gebruik gemaakt van een wieldop ipv een velg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:37

-tom-562

Oliesjeik

Valorian schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:45:
[...]

Ben ik nou gek of hebben ze voor dat rechter / tweede voorbeeld gebruik gemaakt van een wieldop ipv een velg?
Dat klopt. Maar kijk naar de foto, dat lijkt mij een foto uit 1998 ofzo, toen de meest auto;s nog wieldoppen hadden.
Nu ik dit typ, tegenwoordig hebben de meeste auto's ook weer wieldoppen :+ :D

Vaak bu'j te bang!

• Carsten
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:32
Maar rondom de velg is juist geen probleem? De buitenste 10cm rand mag gewoon schade hebben? Geen happen uit de band en zo natuurlijk. Post eens een foto, dan kunnen we meekijken? Ik zou gokken op inleveren tenzij het echt hele grote schades zijn in het hart van de velgen.

In mijn ervaring met met inleveren is juist erg positief, we waren ook bang voor een aantal schades. Maar kregen een rekening waarbij alle schades aan de voorkant op de bumper voor minder dan 1 eigen risico waren gerekend. De rest viel allemaal onder gebruik schades, hangt misschien ook af hoe oud je auto al is en je moet wat mazzel hebben...

• Wuder
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
_Anvil_ schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:38:
[...]

Wauw, ik rij zelf 25K km per jaar, dat zou dan uitkomen op ongeveer 650 per jaar? Dat is fors goedkoper dan mn occasion lease model S, al heeft die laatste gratis stroom als bonus dan.
Ja daarom, we gebruiken onze Leaf als tweede auto en in afgelopen 5 jaar 40k gereden dus die 10k pj is meer dan genoeg voor ons. Gelijk een stuk moderner en groter auto met meer bereik.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18
Bij van Mossel lease mag er een kras niet groter dan 10cm (dacht ik) op de velg zitten. Je kunt natuurlijk niet verwachten dat wanneer je de velgen helemaal gaar rijdt je ook niets betaald. Kans bestaat dat ze niet moeilijk doen, doen ze wel moeilijk jammer dan. Verkeerd gegokt. Zou gewoon inleveren en als ze idiote bedragen vragen aangeven dat je ‘m zelf laat repareren.

• STIMPPYYY
Wuder schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:56:
[...]

Ja daarom, we gebruiken onze Leaf als tweede auto en in afgelopen 5 jaar 40k gereden dus die 10k pj is meer dan genoeg voor ons. Gelijk een stuk moderner en groter auto met meer bereik.
Zo’n ID4 schrijft met gemak 20k af in 5 jaar. Dan zit je al aan 333 euro per maand. Wegenbelasting 85 euro. Verzekering 60 euro per maand. Onderhoud en bandjes 20 euro.
Zit je al op 500 euro (bijna), maar heb je zelf wel al het gezeik.

Als dat ding richting de 2e hands prijs gaat van 10-12k ga je er pas echt iets op verdienen.

Telkens als ik die berekeningen opnieuw doe schrik ik van de bedragen. Moet echt een keer wat meer gaan fietsen en de auto gewoon de deur uitdoen 🫠.

[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 04-09-2025 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 21:43
STIMPPYYY schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:32:
Zou gewoon inleveren en als ze idiote bedragen vragen aangeven dat je ‘m zelf laat repareren.
Ingeleverd is ingeleverd, dan kun je niet vragen of je de sleutel nog even een weekje mag hebben zodat er nog wat reparaties kunnen worden gedaan.

Wil je zekerheid, betaal die € 600. Wil je een gokje van € 1.200 doen, lever de auto zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:02
STIMPPYYY schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:37:
[...]

Zo’n ID4 schrijft met gemak 20k af in 5 jaar. Dan zit je al aan 333 euro per maand. Wegenbelasting 85 euro. Verzekering 60 euro per maand. Onderhoud en bandjes 20 euro.
Zit je al op 500 euro (bijna), maar heb je zelf wel al het gezeik.

Als dat ding richting de 2e hands prijs gaat van 10-12k ga je er pas echt iets op verdienen.

Telkens als ik die berekeningen opnieuw doe schrik ik van de bedragen. Moet echt een keer wat meer gaan fietsen en de auto gewoon de deur uitdoen 🫠.
Dit heb ik elke dag weer.. totdat ik naar buiten stap en naar werk moet :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Hetisookwat schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 07:26:
[...]

Dit heb ik elke dag weer.. totdat ik naar buiten stap en naar werk moet :(.
Gaat ‘m hier ook niet worden idd 🫩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Sandro! schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:32:
[...]

Ingeleverd is ingeleverd, dan kun je niet vragen of je de sleutel nog even een weekje mag hebben zodat er nog wat reparaties kunnen worden gedaan.

Wil je zekerheid, betaal die € 600. Wil je een gokje van € 1.200 doen, lever de auto zo in.
Ja eens. Of even langs garage om te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 21:46
Of de foto's opsturen met de vraag of dit wel of niet als schade gemeld moet worden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 00:00
STIMPPYYY schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:43:
[...]

Volgens de site is deze 539, dus maakt het iets minder interessant
Klopt maar aantal dealer geven noch eens 20 euro korting op dit bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
bjornricardo33 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:24:
[...]

Klopt maar aantal dealer geven noch eens 20 euro korting op dit bedrag
Kan je in een PM of hier aangeven welke dealers?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Eerdere ervaringen
Ook even meelezen hier. Ooit (2014) toen Private Lease net opkwam heb ik voor m'n vriendin wel eens een Peugeot 108 geleased via Athlon. Inclusief reclame op de auto. Voor minder dan 200 euro per maand... Dat waren nog eens tijden ;) Goede ervaringen mee destijds. Ook geen problemen met inleveren of iets dergelijks. Sindsdien doen we het met één auto als gezin en heb ik altijd zelf gekocht. Ook nieuw. Private Lease wel naar gekeken, maar was eigenlijk nooit écht interessant.

Maar nu
Ik wilde graag de ID.7 Tourer als opvolger van mijn huidige (4 jaar oude) Enyaq. Eerst nog een beetje 'te duur', dus heb het wat aangekeken. Toen kwamen de Limited Editions en werd het al interessanter qua prijs. En tóen las ik dat ze bij VWPFS de ID.7 Tourer in de aanbieding hadden voor PL.

Tsja, ik wilde al graag die wagen hebben (daar was ik eigenlijk al over uit vóórdat de actie kwam). Dus die tarieven hebben me over de streep getrokken.

Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/prd-productservice-media/products/45406034/images/81620b9f4da1088411d3a19fb63bc78d/original.webp
Het is een VW ID.7 Tourer Pro S LE in aquamarine blauw, met interieur plus, exterieur plus, 20", trekhaak, de hele mikmak.

Contract
48 maanden, 20.000km/jr voor 801 euro per maand. Tarief voor 2025, de verhoging in MRB per 2026 zal wel worden doorberekend.

Vergelijking met koop
Ik heb zeker vergeleken met nieuw kopen. Uiteraard doe je dan wat aannames, zoals wat jouw verzekeringspremie zou worden (80 euro per maand gepakt) en wat voor rente je over het kapitaal dat je inbrengt rekent (3% genomen). Aan de lage kant gehouden. Onderhoud is makkelijk, dat is nihil of nagenoeg nihil, behoudens een set banden. Verreweg de belangrijkste component is de afschrijving. Daartoe ook onderzocht wat voor korting ik zou kunnen krijgen op nieuw kopen (± 2K) en meegenomen in de vergelijking.

Uiteindelijk heb ik eigenlijk vooral gekeken wat het 'omslagpunt' is, waarbij zelf aankopen goedkoper zou zijn. Om goedkoper uit te komen met nieuw kopen, moet ik dan de auto na 48 maanden voor minimaal ± 38K inruilen.... Dat gaat het niet worden, dat is 60% van de nieuwprijs dus 10% per jaar. Reken maar dat de inruilwaarde tzt rond de 30-32K of misschien zelfs nog lager zou liggen.

Kortom, ik ga binnenkort weer eens private leasen 8)

Voor wat betreft de inkomenstoets moest ik best wel wat stukken aanleveren (ondernemer, tweede huis, etc.), maar die heb ik natuurlijk wel paraat. Geen enkele vraag over gehad verder.

Levering midden oktober.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:55
JanHenk schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:07:
Eerdere ervaringen
Ook even meelezen hier. Ooit (2014) toen Private Lease net opkwam heb ik voor m'n vriendin wel eens een Peugeot 108 geleased via Athlon. Inclusief reclame op de auto. Voor minder dan 200 euro per maand... Dat waren nog eens tijden ;) Goede ervaringen mee destijds. Ook geen problemen met inleveren of iets dergelijks. Sindsdien doen we het met één auto als gezin en heb ik altijd zelf gekocht. Ook nieuw. Private Lease wel naar gekeken, maar was eigenlijk nooit écht interessant.

Maar nu
Ik wilde graag de ID.7 Tourer als opvolger van mijn huidige (4 jaar oude) Enyaq. Eerst nog een beetje 'te duur', dus heb het wat aangekeken. Toen kwamen de Limited Editions en werd het al interessanter qua prijs. En tóen las ik dat ze bij VWPFS de ID.7 Tourer in de aanbieding hadden voor PL.

Tsja, ik wilde al graag die wagen hebben (daar was ik eigenlijk al over uit vóórdat de actie kwam). Dus die tarieven hebben me over de streep getrokken.

[Afbeelding]
Het is een VW ID.7 Tourer Pro S LE in aquamarine blauw, met interieur plus, exterieur plus, 20", trekhaak, de hele mikmak.

Contract
48 maanden, 20.000km/jr voor 801 euro per maand. Tarief voor 2025, de verhoging in MRB per 2026 zal wel worden doorberekend.

Vergelijking met koop
Ik heb zeker vergeleken met nieuw kopen. Uiteraard doe je dan wat aannames, zoals wat jouw verzekeringspremie zou worden (80 euro per maand gepakt) en wat voor rente je over het kapitaal dat je inbrengt rekent (3% genomen). Aan de lage kant gehouden. Onderhoud is makkelijk, dat is nihil of nagenoeg nihil, behoudens een set banden. Verreweg de belangrijkste component is de afschrijving. Daartoe ook onderzocht wat voor korting ik zou kunnen krijgen op nieuw kopen (± 2K) en meegenomen in de vergelijking.

Uiteindelijk heb ik eigenlijk vooral gekeken wat het 'omslagpunt' is, waarbij zelf aankopen goedkoper zou zijn. Om goedkoper uit te komen met nieuw kopen, moet ik dan de auto na 48 maanden voor minimaal ± 38K inruilen.... Dat gaat het niet worden, dat is 60% van de nieuwprijs dus 10% per jaar. Reken maar dat de inruilwaarde tzt rond de 30-32K of misschien zelfs nog lager zou liggen.

Voor wat betreft de inkomenstoets moest ik best wel wat stukken aanleveren (ondernemer, tweede huis, etc.), maar die heb ik natuurlijk wel paraat. Geen enkele vraag over gehad verder.

Levering midden oktober.
Gefeliciteerd, prachtige auto!

Ik zelf rijd nu een Lynk en Co 01 en heb vorige week een proefrit in de VW ID.7 Tourer gemaakt. Ik was erg teleurgesteld in het interieur voor een auto van 50K+ (hoeveelheid hard plastic, kraken, kwaliteit van de speakers (speaker kwaliteit kun je natuurlijk nog het plus pakket voor nemen, maar maakt de auto ook weer een heel stuk duurder) etc.). Daarnaast vond ik de binnenspiegel + de achterruit erg weinig zicht geven. Persoonlijke smaak en mening natuurlijk, maar het viel mij wel op. De stoelen zitten wel hemels! En voor de prijs waarvoor ze hem nu maandelijks aanbieden wel een prima deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:29
JanHenk schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:07:
Eerdere ervaringen

Maar nu

[Afbeelding]

Contract

Vergelijking met koop

Levering midden oktober.
Leuke analyse om te lezen, keertje uit het wat duurdere PL segment voor de afwisseling. Zelf heb ik een vergelijkbaar sommetje gemaakt voor een gebruikte model S. Ben nu heel blij dat ik voor occasion PL gegaan ben, vanwege afschrijving en onderdeelprijzen/build quality (1200 euro voor een Tesla koplamp, lol)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hetisookwat
Voor degenen die het leuk vinden om te zien/weten. Dit zijn de statistieken van Privateleaseovernemen nadat mijn auto er ~2 weken op staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d854zh-2wh2Tm5HFBwtG_6Ywme4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gj66xrKqAsx6OIAvXcxXvzN3.png?f=user_large

Met daarbij: 0 reacties.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:06
Hetisookwat schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:41:
Voor degenen die het leuk vinden om te zien/weten. Dit zijn de statistieken van Privateleaseovernemen nadat mijn auto er ~2 weken op staat:
[Afbeelding]

Gaat hem niet worden op die site, wening interesse zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18:07
Het meerendeel van de bezoekers kwam waarschijnlijk van hier 😄

• Hetisookwat
ramrodwillem schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:04:
[...]

Gaat hem niet worden op die site, wening interesse zo te zien.
Ben d’r bang voor. Helaas is de markt voor overnames vrij dun bezaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:53
Hetisookwat schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:05:
[...]

Ben d’r bang voor. Helaas is de markt voor overnames vrij dun bezaaid.
Heb deze site tot nu 2 x gebruikt voor een overname van een PL contract. In beide gevallen ging het over een zeer aantrekkelijk aanbod.

593 voor een EV6 is niet percee een scherpe deal. Wellicht is het een idee om het tarief van 10k KM op te vragen bij KIA en daarmee te adverteren. De overname kandidaat kan toch kiezen voor een nieuwe bundel. 10k KM kan zo maar 100 euro per maand goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
BasvanS schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:10:
[...]

Heb deze site tot nu 2 x gebruikt voor een overname van een PL contract. In beide gevallen ging het over een zeer aantrekkelijk aanbod.

593 voor een EV6 is niet percee een scherpe deal. Wellicht is het een idee om het tarief van 10k KM op te vragen bij KIA en daarmee te adverteren. De overname kandidaat kan toch kiezen voor een nieuwe bundel. 10k KM kan zo maar 100 euro per maand goedkoper zijn.
Da's een goede tip! Ik ga het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Hetisookwat schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:41:
[Afbeelding]

Ik vrees dat het aanbod gewoon te duur is/ lijkt.

Heb de site zelf gebruikt, aantrekkelijke deals zijn in no time weg.. (zonder dat de advertentie verdwijnt of dat je reactie terug krijgt, heel irritant)

"te groot voor ons gezin" Die heb ik nog nooit gehoord, andersom wel :P

Alleen maar lekker toch, extra ruimte, of pk's etc.

[ Voor 8% gewijzigd door _Anvil_ op 12-09-2025 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:28
Die site is ook brak als maar zijn kan. Filteren werkt niet fatsoenlijk sorteren laag hoog kan niet etc
Dat mensen hier geld voor betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
alki schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:54:
Die site is ook brak als maar zijn kan. Filteren werkt niet fatsoenlijk sorteren laag hoog kan niet etc
Dat mensen hier geld voor betalen
Eens.

Maar ja, weinig alternatieven he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:06
Zit zelf ook te denken om mn PL aan te bieden voor de laatste 2 jaar maar zal weinig kans van slagen hebben denk ik, of ik moet het aantrekkelijk maken met een bonus maar via die site gaat het niet worden, misschien nog meer geluk op MP?
Pagina: 1 ... 105 106 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.