• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
JanHenk schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 10:25:
@Joosie200 Met bruto en netto bedoel je de omzetbelasting in de termijn? Of wat anders?
Nee exclusief en inclusief sepp eraf gehaald. Want je mag vanuit koop en lease eenmalig je kenteken wijziging doorgeven.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Joosie200 Ah zo! Dan snap ik het ;)

Veel plezier met kijken vandaag hier in het noorden des lands :)

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wezen kijken en rijden in Assen. De blauwe kleur staat de EV6 goed. Drivers cockpit ipv ruimtelijk interieur bij de Ioniq 5. Maar de sommetjes die ik opnoemde eerder gaan niet op. De productpagina doet lijken alsof je mag kiezen: koop, huurkoop of private lease. Maar omdat het een demo model is geweest en al 20k op de teller heeft staan is private lease uitgesloten.

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-12 20:18
Double_Davy schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:44:
Eind augustus heb ik een private leasecontract afgesloten bij een Audi dealer voor een Audi A3 PHEV looptijd 24 maanden, 10.000 km/jaar. Ik had op dat moment geen eigen auto meer, en mij werd verteld dat de auto in oktober binnen zou komen. In de mail van Audi/Pon stond zelf een afleverdatum van 7 november.

Eenmaal in oktober bleek dat niet haalbaar te zijn, dus ik heb netjes gewacht tot 7 november. Op 3 november kreeg ik echter een nieuwe mail van Audi/Pon met een verschoven afleverdatum: 28 november. De dealer verzekerde mij op dat moment dat deze datum “definitief in het systeem stond” en niet meer gewijzigd zou worden.

Vandaag heb ik de dealer gebeld om te vragen of de auto inmiddels geleverd was, maar nee: hij staat “nog ergens op de trein”. De dealer heeft nu wel met mij alvast een ophaaldatum ingepland op 2 januari. Daarbij gaf hij aan dat, als de auto dan nóg niet binnen is, ik het contract mag annuleren. Hij zou ook navraag doen bij Audi/Pon of er iets van compensatie/korting mogelijk is, omdat ik al die tijd zelf een huurauto moet bekostigen. Ik huur namelijk sinds oktober op eigen kosten een auto omdat ik er vanuit ging dat mijn PL auto er dan zou zijn.

Mijn vragen:
  • Zijn er wettelijke rechten bij langdurige leververtraging, of is het vooral “pech en afwachten”?
  • Is compensatie/huurvergoeding realistisch of kan ik dat wel vergeten?
  • Wat zouden jullie in deze situatie doen: nog wachten, meteen annuleren zodra het kan, of iets anders?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips!
Wij hebben dezelfde auto genomen.
Ook voor 2 jaar.
Zou idd oktober geleverd worden.
Uiteindelijk werd die week 47 gebouwd.
Begin december stond die nog op transport te wachten en we zijn van de week gebeld dat we hem nu op 24 Dec kunnen ophalen.

Ik heb wel vaker gebeld en gewacht met het verkopen van onze huidige auto. (Gisteren verkocht) nu hoeven we maar voor kleine 2 weken een tussen oplossing.

Je hebt verder geen recht op compensatie oid.
Het zal vast in de kleine lettertjes staan.

Ik had 3 jaar geleden een kia niro besteld met een beloofde levertijd van 4 mnd.....dat werden er 11,5 😬

Wellicht kan je bellen of het echt niet eerder af te halen is.

Ik heb zelf ook een tesla y gekocht. Vorige maand besteld. Begin december gemaakt. In Nederland op 10-12. Levering was 12-12, dus ik snap echt niet op wat voor traktor ze de audi's vervoeren?!?

• Double_Davy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:36
pe-el2 schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:03:
[...]

Wij hebben dezelfde auto genomen.
Ook voor 2 jaar.
Zou idd oktober geleverd worden.
Uiteindelijk werd die week 47 gebouwd.
Begin december stond die nog op transport te wachten en we zijn van de week gebeld dat we hem nu op 24 Dec kunnen ophalen.

Ik heb wel vaker gebeld en gewacht met het verkopen van onze huidige auto. (Gisteren verkocht) nu hoeven we maar voor kleine 2 weken een tussen oplossing.

Je hebt verder geen recht op compensatie oid.
Het zal vast in de kleine lettertjes staan.

Ik had 3 jaar geleden een kia niro besteld met een beloofde levertijd van 4 mnd.....dat werden er 11,5 😬

Wellicht kan je bellen of het echt niet eerder af te halen is.

Ik heb zelf ook een tesla y gekocht. Vorige maand besteld. Begin december gemaakt. In Nederland op 10-12. Levering was 12-12, dus ik snap echt niet op wat voor traktor ze de audi's vervoeren?!?
Ja erg bijzonder waarom het bij Audi zo traag moet verlopen. Overigens heb ik vorige week nog even e.e.a. op de mail gezet naar de dealer. Daarop werd ik afgelopen vrijdag opeens gebeld door de dealer met de mededeling dat de auto ik de auto a.s. woensdag kan komen ophalen. Een verklaring waarom het nu wel eerder kon wist hij ook niet (erg vreemd).

Ben nu wel benieuwd of we hem bij dezelfde dealer hebben besteld haha.

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-12 13:32
Ik ben zelf aan het kijken naar een goede aanbieding. Gelukkig heb ik nog een half jaar de tijd, maar de prijzen voor 2026 zijn voor mensen die elektrisch rijden totaal niet gunstig.

De korting is flink lager geworden, waardoor de tarieven sterk stijgen. Zo kost een Hyundai Kona Electric inmiddels rond de €500 per maand, terwijl een Audi A3 met vergelijkbare kilometers ongeveer €450 per maand kost 😊

Voor mij maakt het niet uit of ik benzine of elektrisch rijd, maar op dit moment lijkt benzine gewoon de betere keuze.

• JanHenk
  • Niet online
@bjornricardo33 Hangt er vooral van af hoeveel kilometer je rijdt, denk ik. Want tanken is doorgaans best wel wat duurder dan laden. Ervan uitgaande dat je relatief goedkoop thuis of openbaar kan laden.

Die paar tientjes maak je gauw goed. Brandstof wordt per 1-1-26 óók weer aardig wat duurder...

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

bjornricardo33 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:08:
Ik ben zelf aan het kijken naar een goede aanbieding. Gelukkig heb ik nog een half jaar de tijd, maar de prijzen voor 2026 zijn voor mensen die elektrisch rijden totaal niet gunstig.

De korting is flink lager geworden, waardoor de tarieven sterk stijgen. Zo kost een Hyundai Kona Electric inmiddels rond de €500 per maand, terwijl een Audi A3 met vergelijkbare kilometers ongeveer €450 per maand kost 😊

Voor mij maakt het niet uit of ik benzine of elektrisch rijd, maar op dit moment lijkt benzine gewoon de betere keuze.
Mwa, als je thuis kan laden dan is ICE echt niet goedkoper. Zelfs zonder zonnepanelen en met een goed energiecontract kan je makkelijk onder de 20ct/kWh zitten, met zonnepanelen zelfs een heel stuk minder. Ik kan voor ~2,50 euro aan stroom 100km rijden. En dan heb ik niet eens een superefficiente EV (zoals b.v. een Tesla) of een slimme laadpaal met flink wat zonnepanelen

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 16-12-2025 15:30 ]

Vaak bu'j te bang!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:10

martijn v o

Certified by Enphase.

Ik niet, want ten eerste rij ik 19 kWh/100 kilometer en moet ik laden aan de straat (geen weg voor mijn huis) voor 0,6 ct/kWh dus 100 km kost dan 11,40.
En met mijn diesel rijd ik 5,8 liter/100 km en kost de diesel 1,72 dus 10 euro.
Maar als ik thuis kon laden dan wel, dus moet ik verhuizen :-)

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Zoals altijd een genuanceerd verhaal en verschilt het per situatie. Excel is je beste vriend hiermee. Ik rijd 30K k/m per jaar en kan relatief goedkoop straatladen. In vergelijk met een vergelijkbare benzine auto is het voor mij gewoon goedkoper. Bovendien rijd electrisch fijner vind ik, dus dat is ook wat waard voor me.

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:49

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Iemand nog een leuke actie gespot ergens voor een SUV EV? Ik rijd momenteel in m’n eigen tesla model 3, maar sinds we een kleine hebben erger ik mij mateloos aan zowel de lage instap en de kofferbak. Ik vind het aanbod aan EV suv’s nog flink tegenvallen, maar dat is een smaak kwestie vermoed ik.

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
martijn v o schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:37:
Ik niet, want ten eerste rij ik 19 kWh/100 kilometer en moet ik laden aan de straat (geen weg voor mijn huis) voor 0,6 ct/kWh dus 100 km kost dan 11,40.
En met mijn diesel rijd ik 5,8 liter/100 km en kost de diesel 1,72 dus 10 euro.
Maar als ik thuis kon laden dan wel, dus moet ik verhuizen :-)
Wie laadt er dan ook voor 0,6 ct/kwH ??? Beetje zoeken en dan het stuk goedkoper. En je diesel lease je ?

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

ryanator schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 16:32:
Iemand nog een leuke actie gespot ergens voor een SUV EV? Ik rijd momenteel in m’n eigen tesla model 3, maar sinds we een kleine hebben erger ik mij mateloos aan zowel de lage instap en de kofferbak. Ik vind het aanbod aan EV suv’s nog flink tegenvallen, maar dat is een smaak kwestie vermoed ik.
Ben zelf ook wel in de markt voor een EV3 bijvoorbeeld maar ik wacht denk ik maar even af wat de private lease boeren gaan doen met de MRB. Kia kan daar nog geen duidelijkheid over geven vooralsnog behalve dan een vage inschatting dus ik wacht liever maar even tot de boel concreet is gemaakt.

En hopelijk volgen er dan nog wat leuke aanbiedingen om mensen toch over de streep te trekken ondanks de MRB verhoging :P

Geeft overigens nog wel mooi de tijd om verder te oriënteren. Wil 3x heen en weer kunnen voor woonwerk zonder te laden (100km per keer) en dan het liefst voor rond de 500 pm.

[ Voor 9% gewijzigd door London op 16-12-2025 17:44 ]

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:10

martijn v o

Certified by Enphase.

Aldusso schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 16:41:
[...]

Wie laadt er dan ook voor 0,6 ct/kwH ??? Beetje zoeken en dan het stuk goedkoper. En je diesel lease je ?
Ja sorry het is natuurlijk 0,6 euro per kWh. En wat heeft de diesel met lease te maken?

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
martijn v o schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:40:
[...]

Ja sorry het is natuurlijk 0,6 euro per kWh. En wat heeft de diesel met lease te maken?
Topic gaat over lease misschien

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

London schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:38:
[...]

Ben zelf ook wel in de markt voor een EV3 bijvoorbeeld maar ik wacht denk ik maar even af wat de private lease boeren gaan doen met de MRB. Kia kan daar nog geen duidelijkheid over geven vooralsnog behalve dan een vage inschatting dus ik wacht liever maar even tot de boel concreet is gemaakt.

En hopelijk volgen er dan nog wat leuke aanbiedingen om mensen toch over de streep te trekken ondanks de MRB verhoging :P

Geeft overigens nog wel mooi de tijd om verder te oriënteren. Wil 3x heen en weer kunnen voor woonwerk zonder te laden (100km per keer) en dan het liefst voor rond de 500 pm.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik krijg te horen dat het om enkele tientjes zou gaan per maand. Maar dan toch, wacht ik het liever even af. Had eigenlijk wel verwacht dat de eindejaars deals wat beter zouden zijn. De EV3 is leuk om te zien, maar vind hem helaas te klein.

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:16
Iemand die een proefrit gemaakt heeft in een Leapmotor B10? Wat vond je ervan?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

London schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:38:
[...]

PL aanbieders rekenen het natuurlijk gewoon 1-op-1 door. Maar niemand weet het nog zeker aangezien het wetsvoorstel nog steeds niet definitief is aangenomen. Ze prijzen van 2026 zijn vaak met de 30% korting, want dat is wat er tot nu toe elke keer geroepen is

Vaak bu'j te bang!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:38
ryanator schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 16:32:
ID.4 Limited Edition 52kWh vanaf €399 per maand of €449 voor de 77 kWh variant.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• JanHenk
  • Niet online
Kreeg vandaag een mailtje van VWPFS met het nieuwe tarief per 1-1-26, door de aanpassing MRB. Wel met een kleine slag om de arm in verband met het belastingplan dat nog niet door de eerste kamer is.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

-tom-562 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 19:43:
[...]

PL aanbieders rekenen het natuurlijk gewoon 1-op-1 door. Maar niemand weet het nog zeker aangezien het wetsvoorstel nog steeds niet definitief is aangenomen. Ze prijzen van 2026 zijn vaak met de 30% korting, want dat is wat er tot nu toe elke keer geroepen is
Klopt, maar als echte gierige Hollander ben ik dan ook wel zo dat ik dan liever wacht of er nog aanbiedingen komen om mensen over de streep te trekken na de verhoging :+ Uiteindelijk zal het dan misschien neer komen op wat je nu ook betaalt, maar goed dat zien we dan wel weer... Heb ook geen haast verder.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

London schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 19:55:
[...]

Klopt, maar als echte gierige Hollander ben ik dan ook wel zo dat ik dan liever wacht of er nog aanbiedingen komen om mensen over de streep te trekken na de verhoging :+ Uiteindelijk zal het dan misschien neer komen op wat je nu ook betaalt, maar goed dat zien we dan wel weer... Heb ook geen haast verder.
Precies. Je kunt maar beter zeker zijn van wat je kosten worden dan achteraf denken had ik maar een maandje gewacht

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

JanHenk schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 19:51:
Kreeg vandaag een mailtje van VWPFS met het nieuwe tarief per 1-1-26, door de aanpassing MRB. Wel met een kleine slag om de arm in verband met het belastingplan dat nog niet door de eerste kamer is.
En wat kostte het extra? Voor welke auto?

• JanHenk
  • Niet online
ryanator schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:00:
[...]

En wat kostte het extra? Voor welke auto?
€ 67 per maand, precies conform verwachting ;) Je kan het namelijk gewoon van tevoren uitrekenen.

↓ de auto

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-12 11:28
JanHenk schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:38:
[...]

€ 67 per maand, precies conform verwachting ;) Je kan het namelijk gewoon van tevoren uitrekenen.

↓ de auto
Is dat de verhoging incl. of excl. de jaarlijkse "standaard" mrb verhoging en provinciale opcenten?

Ik kom uit op 61 euro totale verhoging voor een ID.4 52KWH bij VWPFS (dus incl bovengenoemd). Kosten voor korting van 75% naar 30% zullen dus iets lager zijn. Zal eens detail opvragen, geen zin om zelf te gaan rekenen :+

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
new_born89 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:05:
[...]

Is dat de verhoging incl. of excl. de jaarlijkse "standaard" mrb verhoging en provinciale opcenten?

Ik kom uit op 61 euro totale verhoging voor een ID.4 52KWH bij VWPFS (dus incl bovengenoemd). Kosten voor korting van 75% naar 30% zullen dus iets lager zijn. Zal eens detail opvragen, geen zin om zelf te gaan rekenen :+
Heb het zelf berekend voor de Zeekr X, VW ID4, Volvo EX30 en de MG4. Hierbij is het vaak echt maar een paar euro per maand verschil onderling. Inderdaad vaak rond de €60 verhoging bij 25%.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Volgens mij wordt MRB berekend op basis van vestigingsadres lease maatschappij. Kan dus per lease maatschappij nog een paar euro's per maand verschillen op basis van de verschillende opslag percentages ;-)

Percentages provinciale opcenten
Groningen 95,7
Friesland 92,1
Drenthe 92,0
Overijssel 82,2
Flevoland 84,7
Gelderland 98,3
Utrecht 86,4
Noord-Holland 82,1
Zuid-Holland 104,4
Zeeland 84,4
Noord-Brabant 87,0
Limburg 88,5

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

jeroenkb schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:34:
Volgens mij wordt MRB berekend op basis van vestigingsadres lease maatschappij. Kan dus per lease maatschappij nog een paar euro's per maand verschillen op basis van de verschillende opslag percentages ;-)

Percentages provinciale opcenten
Groningen 95,7
Friesland 92,1
Drenthe 92,0
Overijssel 82,2
Flevoland 84,7
Gelderland 98,3
Utrecht 86,4
Noord-Holland 82,1
Zuid-Holland 104,4
Zeeland 84,4
Noord-Brabant 87,0
Limburg 88,5
Bij VW wordt het op het adres (provincie) van de berijder berekend

Vaak bu'j te bang!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:22
Iemand ervaring met het afkopen van een leasecontract, bij Arval of elders? De afkoopsom is 30% van de resterende termijnen, maar als ik naar de maandelijkse factuur kijk, staat daar een kaal huurbedrag op, plus verschillende belastingen en verzekeringen. Aangezien ze de belasting en verzekering gewoon doorberekenen, neig ik ernaar te denken dat het om 30% van de kale huur gaat. De rest van het maandbedrag lopen ze namelijk niet mis. Maar ik hoor graag hoe het er bij jullie aan toe ging. :)

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
Sandro! schreef op woensdag 17 december 2025 @ 15:30:
Iemand ervaring met het afkopen van een leasecontract, bij Arval of elders? De afkoopsom is 30% van de resterende termijnen, maar als ik naar de maandelijkse factuur kijk, staat daar een kaal huurbedrag op, plus verschillende belastingen en verzekeringen. Aangezien ze de belasting en verzekering gewoon doorberekenen, neig ik ernaar te denken dat het om 30% van de kale huur gaat. De rest van het maandbedrag lopen ze namelijk niet mis. Maar ik hoor graag hoe het er bij jullie aan toe ging. :)
Verreweg de vordeligste optie is een contract overname via bv. Marktplaats. Wat je zegt klopt, het zou eerlijk zijn de mrb en verzekering niet door te berekening, maar dit is waar de 30% al voor zorgt. Die gaat dus over het volledige maandbedrag.

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:24
Klopt, of een site als privateleaseovernemen.nl.

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:22
BasvanS schreef op woensdag 17 december 2025 @ 15:36:
[...]
dit is waar de 30% al voor zorgt.
Die snap ik niet helemaal. Stel, het totale maandbedrag is € 700 waarvan € 575 huur. De overige € 125 is dus mrb en verzekering. De afkoopsom is de vergoeding omdat de leasemaatschappij de auto eerder terug krijgt dan verwacht, met een andere kilometerstand dan verwacht, de restwaarde anders is dan verwacht, etc. Wellicht wordt ie verkocht, of gaat ie nog een ronde mee in de occasionlease - maar dan wordt ie weggezet tegen een lager tarief dan een gloednieuwe auto, waardoor ze omzet en winst mislopen. De opzegvergoeding is om dat te dekken. De verzekering kan worden opgezegd of voortgezet voor de volgende berijder, en de mrb zal ook door (of namens :)) de volgende berijder worden betaald. Dat is geen winst die de leasemaatschappij misloopt.

Wat je nu eigenlijk zegt is dat als de mrb in 2026 omhoog gaat, de afkoopsom ook stijgt, ondanks dat de kostprijs van het product niet meestijgt. Dat lijkt me niet te kloppen.

Nogmaals, als iemand ervaringen heeft hoor ik het graag.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
Sandro! schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:15:
[...]

Die snap ik niet helemaal. Stel, het totale maandbedrag is € 700 waarvan € 575 huur. De overige € 125 is dus mrb en verzekering. De afkoopsom is de vergoeding omdat de leasemaatschappij de auto eerder terug krijgt dan verwacht, met een andere kilometerstand dan verwacht, de restwaarde anders is dan verwacht, etc. Wellicht wordt ie verkocht, of gaat ie nog een ronde mee in de occasionlease - maar dan wordt ie weggezet tegen een lager tarief dan een gloednieuwe auto, waardoor ze omzet en winst mislopen. De opzegvergoeding is om dat te dekken. De verzekering kan worden opgezegd of voortgezet voor de volgende berijder, en de mrb zal ook door (of namens :)) de volgende berijder worden betaald. Dat is geen winst die de leasemaatschappij misloopt.

Wat je nu eigenlijk zegt is dat als de mrb in 2026 omhoog gaat, de afkoopsom ook stijgt, ondanks dat de kostprijs van het product niet meestijgt. Dat lijkt me niet te kloppen.

Nogmaals, als iemand ervaringen heeft hoor ik het graag.
Het gaat op basis van het bedrag wat je nu betaald. Dus als je nu opzegt bespaar je jezelf de 30% over de MRB verhoging. Als je nu 700 betaald zit daar dus MRB en verzering in en 575 huur. Omdat de variabele afschrijkosten ook lager worden (er is namelijk geen slijtage meer, alleen maar afschrijving door leeftijd en rentederving op de aanschaf). je moet dus EUR 210 betalen voor elke maand, die je niet afneemt. Van die 575 huur halen de zus nog 365 euro af, omdat je geen KM afschrijving, onderhoud, banden slijtage etc. meer hebt op een stilstaande auto. Die EUR 210 is dus het risico dat ze de auto gedurende de rest van je looptijd niet meer kunnen inzetten maar nog wel de kosten op afschrijving (leeftijd component) en rentederving hebben.
Pagina: 1 ... 108 109 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.