Bij mij werd de Micra geleverd door Bochane met luxe kentekenplaten. Wel met de naam van de dealer op de houder.Jackson6 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:55:
Heb ook de Micra N-Connecta besteld bij ANWB, nu maar afwachten hoe lang het duurt.
24 maanden 255 per maand, geen slechte deal als je ziet wat er allemaal op zit. Weet iemand trouwens of je luxe en/of blanco kentekenplaten krijgt via Leaseplan/ANWB?
Bij mij werd de auto ook afgeleverd met luxe kentekenplaat en een houder met Bochane eronder.Jackson6 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:55:
Heb ook de Micra N-Connecta besteld bij ANWB, nu maar afwachten hoe lang het duurt.
24 maanden 255 per maand, geen slechte deal als je ziet wat er allemaal op zit. Weet iemand trouwens of je luxe en/of blanco kentekenplaten krijgt via Leaseplan/ANWB?
Ah dat is wel nice, normale kentekenplaten zouden wat mij betreft afbreuk doen aan de auto. Trouwens als je de auto laat thuisbezorgen dan staan er natuurlijk al wat kilometers op, gaat je abbo pas in vanaf die kilometer stand of gaan die al van je bundel af?Switek schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:09:
[...]
Bij mij werd de Micra geleverd door Bochane met luxe kentekenplaten. Wel met de naam van de dealer op de houder.
Anoniem: 915187
Aan het einde van elk kwartaal heb je zulke acties. Nog 1,5 maand wachten en je zult zien dat er weer een andere topdeal te vinden is.wesley2004 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:08:
[...]
Echt super deal! Ik baal best dat ik hem gemist heb. Nu via nissan stukje duurder!
Op het dashboard van je LeasePlan profiel staat o.a. "Mijn verbruik" en "Mijn tanklocaties", is die laatste vooral een 'handigheidje' wat je zelf in kunt vullen of zit er een GPS tracker van LeasePlan in de wagen?
1063865
Is dat niet gewoon een standaard iets van LeasePlan. Als zakelijke rijder wordt dat namelijk ingevuld aan de hand van je tankpas.Rebel-Rebel schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:41:
Op het dashboard van je LeasePlan profiel staat o.a. "Mijn verbruik" en "Mijn tanklocaties", is die laatste vooral een 'handigheidje' wat je zelf in kunt vullen of zit er een GPS tracker van LeasePlan in de wagen?
Dat zal wel zijn inderdaad..1063865 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:44:
[...]
Is dat niet gewoon een standaard iets van LeasePlan. Als zakelijke rijder wordt dat namelijk ingevuld aan de hand van je tankpas.
Ze krijgen het op dit moment echt niet meer gebolwerkt bij JustLease. Ik ontving gisteren deze mail:

Tevens hebben ze een aparte pagina in het leven geroepen die duidelijkheid omtrent de stand van zaken moet geven: https://justlease.nl/updates
Het idee is goed de uitvoering iets minder. Er staat eigenlijk weinig nuttige/praktische info waar ik als consument iets mee kan. Er staat dat ze problemen hebben met hun IT (sure, blame it on IT again) en dat het mogelijk allemaal wat langer gaat duren. Maar of dat in mijn geval ook zo is en hoe lang het dan gaat duren zetten ze er niet bij. Het mailadres is het standaard mailadres wat ook al zeker 2 weken niet meer beantwoord wordt en de telefonische wachttijd is sinds gisteren al niet meer bijgewerkt, terwijl dat elk half uur zou gebeuren. Beetje jammer dit, echter goed dat ze het probleem geïdentificeerd hebben en er iets proberen aan te doen.

Tevens hebben ze een aparte pagina in het leven geroepen die duidelijkheid omtrent de stand van zaken moet geven: https://justlease.nl/updates
Het idee is goed de uitvoering iets minder. Er staat eigenlijk weinig nuttige/praktische info waar ik als consument iets mee kan. Er staat dat ze problemen hebben met hun IT (sure, blame it on IT again) en dat het mogelijk allemaal wat langer gaat duren. Maar of dat in mijn geval ook zo is en hoe lang het dan gaat duren zetten ze er niet bij. Het mailadres is het standaard mailadres wat ook al zeker 2 weken niet meer beantwoord wordt en de telefonische wachttijd is sinds gisteren al niet meer bijgewerkt, terwijl dat elk half uur zou gebeuren. Beetje jammer dit, echter goed dat ze het probleem geïdentificeerd hebben en er iets proberen aan te doen.
Eens, maar de enige reden dat ik dit deelde is omdat dit als reden van vertraging werd opgegeven vanuit de ANWB.t_captain schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:50:
Ik zou me meer zorgen maken over (verborgen) lakschade door de hitte en blusmiddelen dan over een beetje asbest wat aan de buitenkant op de auto ligt en er meteen vanaf waait.
Op basis van hoeveel KMs? Blanco kentekenplaten zijn heel makkelijk zelf te maken met wat electrotapeJackson6 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:55:
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
@Freekers
Wat was bij jou de verwachte levertijd en hoe lang duurde de acceptatie? Kreeg je een bericht dat alles OK was (EDR etc) en ging toen je 2 weken bedenktijd in?
Ik heb vorige week mijn aanvraag gedaan. Ben een paar keer door JustLease gebeld. Ook op vrijdagavond en op zaterdag. Ze lijken er aardig bovenop te zitten, maar ik gok dat dat vooral de sales afdeling is.
Wat was bij jou de verwachte levertijd en hoe lang duurde de acceptatie? Kreeg je een bericht dat alles OK was (EDR etc) en ging toen je 2 weken bedenktijd in?
Ik heb vorige week mijn aanvraag gedaan. Ben een paar keer door JustLease gebeld. Ook op vrijdagavond en op zaterdag. Ze lijken er aardig bovenop te zitten, maar ik gok dat dat vooral de sales afdeling is.
Ah balen!
Werd net gebeld dat m'n Micra N-Connecta niet meer leverbaar is via Leaseplan, de beste man kwam als alternatief nog wel met de Ford Fiesta ST-Line, maar die is dan wel weer gelijk 40 euro per maand duurder...
Lastig..
Werd net gebeld dat m'n Micra N-Connecta niet meer leverbaar is via Leaseplan, de beste man kwam als alternatief nog wel met de Ford Fiesta ST-Line, maar die is dan wel weer gelijk 40 euro per maand duurder...
Lastig..
Zelfde telefoontje gekregen. Erg jammer. En hun alternatief is inderdaad een stuk duurder. Geen goede oplossing.
Jackson6 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:39:
Ah balen!
Lastig..
[ Voor 10% gewijzigd door mattlok op 11-07-2018 14:30 ]
Denk het wel, zal heus wel ergens in de voorwaarden staan. Ik heb nog geprobeerd om de Fiesta ST-Line voor dezelfde prijs te krijgen als de Micra maar dat was niet mogelijk. Ik zou met de ST-Line op 294 uitkomen en voor de Micra op 255, vind het verschil net iets te groot waardoor ik de boel heb afgeblazen.mattlok schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:28:
Zelfde telefoontje gekregen. Kunnen ze hier zomaar onderuit komen?
[...]
Balen, wat is de reden? Geen voorraad? Te succesvol? Die van mij word naar alle waarschijnlijkheid maandag geleverd.Jackson6 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:31:
[...]
Denk het wel, zal heus wel ergens in de voorwaarden staan. Ik heb nog geprobeerd om de Fiesta ST-Line voor dezelfde prijs te krijgen als de Micra maar dat was niet mogelijk. Ik zou met de ST-Line op 294 uitkomen en voor de Micra op 255, vind het verschil net iets te groot waardoor ik de boel heb afgeblazen.
[ Voor 6% gewijzigd door Rebel-Rebel op 11-07-2018 14:50 ]
Wij kregen voor mijn Micra een e-mail dat onze lakkeuze niet meer leverbaar was ivm vanalles en nog wat. Wij hadden de gratis witte kleur gekozen. Een andere (metalic) lak zou 6 euro per maand kosten. Aangegeven dat ik niet meer wil betalen omdat wij de goedkope kleur hadden gekozen. Vervolgens een telefoonnummer en naam gekregen en ik moest maar even contact opnemen. Dus ik bel en krijg de beste meneer aan de lijn. Gaf aan dat Nissan en Leaseplan dit erg vervelend vonden en dat zij de extra kosten voor de lak op hun rekening zouden nemen. Dit was erg netjes geregeld door Leaseplan.Jackson6 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:31:
[...]
Denk het wel, zal heus wel ergens in de voorwaarden staan. Ik heb nog geprobeerd om de Fiesta ST-Line voor dezelfde prijs te krijgen als de Micra maar dat was niet mogelijk. Ik zou met de ST-Line op 294 uitkomen en voor de Micra op 255, vind het verschil net iets te groot waardoor ik de boel heb afgeblazen.
Ik kreeg gewoon een telefoontje dat alle Micra's op zijn, goed ik heb er vrede mee aangezien vandaag pas m'n 14 dagen bedenktijd ingingen en ze me nu al wisten te melden dat ze op zijn. Heb de boel afgeblazen maar de verleiding is groot om ze terug te bellen dat ik toch voor die Fiesta wil gaan, vind hem stiekem toch wel mooi.blottle schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:54:
[...]
Wij kregen voor mijn Micra een e-mail dat onze lakkeuze niet meer leverbaar was ivm vanalles en nog wat. Wij hadden de gratis witte kleur gekozen. Een andere (metalic) lak zou 6 euro per maand kosten. Aangegeven dat ik niet meer wil betalen omdat wij de goedkope kleur hadden gekozen. Vervolgens een telefoonnummer en naam gekregen en ik moest maar even contact opnemen. Dus ik bel en krijg de beste meneer aan de lijn. Gaf aan dat Nissan en Leaseplan dit erg vervelend vonden en dat zij de extra kosten voor de lak op hun rekening zouden nemen. Dit was erg netjes geregeld door Leaseplan.
Ze zeggen dat ze 'm niet meer kunnen krijgen voordat nieuwe wetgeving in gaat, en dat dan de prijzen flink zullen stijgen.Rebel-Rebel schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:49:
[...]
Balen, wat is de reden? Geen voorraad? Te succesvol? Die van mij word naar alle waarschijnlijkheid maandag geleverd.
Na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt en een aanvraag gedaan voor een Fiesta ST line via de ANWB private lease aanbieding.
Totaal bedrag komt op €339.
274 - Basisprijs
20 - Winterbanden
45 - 15 tot 20.000km
Witte kleur vind ik persoonlijk de mooiste van de 3 keuzes.
274 - Basisprijs
20 - Winterbanden
45 - 15 tot 20.000km
Dit was precies dezelfde reden waarom wij niet de door ons gekozen lak konden krijgen. En wel metallic. Bij Bochane navraag gedaan, maar die wist niets van de nieuwe wetgeving. Dit was al in April zo. Blijkbaar een smoes die ze nu nogsteeds gebruiken.mattlok schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:17:
[...]
Ze zeggen dat ze 'm niet meer kunnen krijgen voordat nieuwe wetgeving in gaat, en dat dan de prijzen flink zullen stijgen.
Dit was de reden dat ik silver metallic kon krijgen..geen andere kleuren (meer)..blottle schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:38:
[...]
Dit was precies dezelfde reden waarom wij niet de door ons gekozen lak konden krijgen. En wel metallic. Bij Bochane navraag gedaan, maar die wist niets van de nieuwe wetgeving. Dit was al in April zo. Blijkbaar een smoes die ze nu nogsteeds gebruiken.
Dit was de inhoud van mail die wij 4 april hebben gehad hierover:Rebel-Rebel schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:48:
[...]
Dit was de reden dat ik grey metallic kon krijgen..geen andere kleuren (meer)..
Het lijkt mij meer een smoes omdat ze iets niet kunnen leveren, dan een echte reden. Bij Bochane heb ik dit namelijk nagevraagd maar die wisten nergens van.Nieuwe wet- en regelgeving
Op dit moment zijn wij druk bezig om uw bestelling klaar te zetten zodat deze na de wettelijke bedenktijd besteld kan worden.
Echter hebben wij vernomen vanuit Nissan Nederland dat de N-Connecta uitvoering niet meer leverbaar is in uw gekozen kleur. Door nieuwe Europese emissie wet- en regelgeving kan de N-Connecta uitvoering niet geproduceerd worden onder de voorwaarden zoals wij deze met u hebben afgesproken.
Door deze nieuwe wetgeving kan de auto duurder in aanschaf worden en een zeer lange levertijd met zich mee brengen.
Voor meer informatie over deze wetgeving kunt u terecht op de volgende website:
https://www.wltp-info.nl/wat-is-wltp-hoe-werkt/
Wat is de WLTP: the Worldwide Harmonised Light Vehicle ...
www.wltp-info.nl
De WLTP-laboratoriumtest meet het brandstofverbruik, CO2-uitstoot en de uitstoot van vervuilende stoffen van personenauto's.
Alternatieven
Er zijn op dit moment nog veel andere kleuren beschikbaar in Nederland die geproduceerd zijn onder de huidige wetgeving. Het betreffen metaallakken in de onderstaande kleuren:
- Energy Orange Metallic (beperkte voorraad)
- Enigma Black Metallic
- Gunmetal Grey Metallic
- Passion Red Metallic (beperkte voorraad)
- Platinum Silver Metallic
- Power Blue Metallic (beperkte voorraad)
LoL, mijn aanvraag is half april gedaan, met als 1e keus gunmetal grey, op 4 mei ontving ik die mail met 1 optie: silver metallic. Ik vroeg nog of er een Tekna beschikbaar was maar dat was een nee.blottle schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:52:
[...]
Dit was de inhoud van mail die wij 4 april hebben gehad hierover:
[...]
Het lijkt mij meer een smoes omdat ze iets niet kunnen leveren, dan een echte reden. Bij Bochane heb ik dit namelijk nagevraagd maar die wisten nergens van.
Ik had hem net ook bijna besteld i.p.v. de Micra maar toch maar niet gedaan, hij gaf me wel door dat de ST-Line leverbaar is in augustus/september.ricjuh schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:27:
Na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt en een aanvraag gedaan voor een Fiesta ST line via de ANWB private lease aanbieding.
274 - Basisprijs
20 - Winterbanden
45 - 15 tot 20.000km
Welke wet/regeling maakt t dan ineens onmogelijk om een witte kleur te bestellen?Rebel-Rebel schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:48:
[...]
Dit was de reden dat ik silver metallic kon krijgen..geen andere kleuren (meer)..
Vandaag na al het gedoe met de clio bestellen via consumentenbond/justlease ben ik teruggebeld door justlease.
Er was na tussenkomst van consumentenbond wel wat te regelen mbt latere levering.
Toen vroeg hij of ik andere auto op het oog had.
Dus ik zei de micra maar is te duur via jullie.
Hem gewezen op nissan website.
Werd later teruggebeld en prijs aangepast!
Toch weer wat meer vertrouwen in Justlease!
Er was na tussenkomst van consumentenbond wel wat te regelen mbt latere levering.
Aanpassing co2 meetcyclus, waardoor BPM flink stijgt.
Fabrikanten bouwen alleen nog nieuwe versies (als je geluk hebt, met nieuw en zuiniger blok. anders met een iets verder gecastreerde ecu om het emissiecijfer te drukken).
PL betreft vaak in volume ingekochte exemplaren. Bij tijdelijke series of uitloopmodellen is de beschikbaarheid beperkt. Bij onbeperkt leverbare modellen is de sport om mensen naar meer homogene bestellingen te pushen, meer korting.
Fabrikanten bouwen alleen nog nieuwe versies (als je geluk hebt, met nieuw en zuiniger blok. anders met een iets verder gecastreerde ecu om het emissiecijfer te drukken).
PL betreft vaak in volume ingekochte exemplaren. Bij tijdelijke series of uitloopmodellen is de beschikbaarheid beperkt. Bij onbeperkt leverbare modellen is de sport om mensen naar meer homogene bestellingen te pushen, meer korting.
De verwachte levertijd was initieel 2-3 weken maar na goedkeuring van mijn documenten was dit opeens opgelopen tot 4 weken. Acceptatie was 1 werkdag maar daarna was er dus nog onduidelijkheid of mijn kleur wel/niet leverbaar was wat bijna een week geduurd heeft. Overigens heeft JustLease nooit een woord gerept over 2 weken bedenktijd.CodeIT schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:39:
@Freekers
Sales zit er inderdaad bovenop, die heb je ook binnen 5 minuten aan de lijn. De klantenservice daarentegen... alhoewel ik wel verbetering merk. Ik ben vandaag namelijk teruggebeld door JustLease m.b.t. mijn vraag over de levertijd van mijn auto, of die nu wel/niet gaan veranderen n.a.v. hun 'mea culpa' email van gisteren. Ze gaven aan dat de levertijd niet gewijzigd is en nog steeds 4 weken na datum van akkoord/acceptatie is... ik ben benieuwd!
Wait, what? Heb je een nóg scherpere prijs gekregen dan op de Consumentenbond staat voor de Micra? Zo ja, mag je met ons delen welke korting/scherpe prijs je gekregen hebt? Ik kom namelijk altijd duurder uit op de Nissan website met 25K KM/jaar en 2 jaar looptijd (korter gaat niet bij Nissan zelf).wesley2004 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:00:
Vandaag na al het gedoe met de clio bestellen via consumentenbond/justlease ben ik teruggebeld door justlease.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik had bij de nissan website het middelste model gekozen. Die is bijna gelijk aan de hogere nconnecta.Freekers schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:04:
[...]
Wait, what? Heb je een nóg scherpere prijs gekregen dan op de Consumentenbond staat voor de Micra? Zo ja, mag je met ons delen welke korting/scherpe prijs je gekregen hebt? Ik kom namelijk altijd duurder uit op de Nissan website met 25K KM/jaar en 2 jaar looptijd (korter gaat niet bij Nissan zelf).
De prijs hebben ze nu gelijk aan die gemaakt.
Maar dat kwam omdat ik al met twee bestellingen gedoe had en de consumentenbond onderhandeld had.
Nu dus uitgebreidere auto en andere looptijd, opzegbaar na 1 jaar evt.
Op hoeveel kwam je nu uit dan? Want via consumentebond komt hij dan op 290 ofzo.wesley2004 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:34:
[...]
Ik had bij de nissan website het middelste model gekozen. Die is bijna gelijk aan de hogere nconnecta.
Maar dat kwam omdat ik al met twee bestellingen gedoe had en de consumentenbond onderhandeld had.
334 incl zekerheispakket BJackson6 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:41:
[...]
Op hoeveel kwam je nu uit dan? Want via consumentebond komt hij dan op 290 ofzo.
En uit coulance willen ze hem bewaren tot half november. Dat kan eigenlijk niet.
[ Voor 14% gewijzigd door wesley2004 op 12-07-2018 09:00 ]
Het middelste model op de Nissan Private Lease website is de Nissan Micra Ace. Deze verschilt best wel van de N-Connecta; De Ace heeft de 1.0L motor zonder turbo, heeft geen verwarmde buitenspiegels, geen Elektrisch inklapbare buitenspiegels, geen Regensensor en nog wat van die kleine zaken zoals geen lederen stuurwiel. Sta er van te kijken dat je dit gelukt is. Chapeauwesley2004 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:34:
Ik had bij de nissan website het middelste model gekozen. Die is bijna gelijk aan de hogere nconnecta.
Jackson6 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:41:
Op hoeveel kwam je nu uit dan? Want via consumentebond komt hij dan op 290 ofzo.
Maar dat is dan nog steeds duurder toch, zelfs zonder zekerheidspakket.wesley2004 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:50:
334 incl zekerheispakket B
Ja ik bedoelde:Freekers schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:01:
[...]
Het middelste model op de Nissan Private Lease website is de Nissan Micra Ace. Deze verschilt best wel van de N-Connecta; De Ace heeft de 1.0L motor zonder turbo, heeft geen verwarmde buitenspiegels, geen Elektrisch inklapbare buitenspiegels, geen Regensensor en nog wat van die kleine zaken zoals geen lederen stuurwiel. Sta er van te kijken dat je dit gelukt is. Chapeau
[...]
[...]
Maar dat is dan nog steeds duurder toch, zelfs zonder zekerheidspakket.
ANWB 24 maanden N-Connecta was 255 per maand
Bij Justlease via consumentenbond kom je uit op 291,50, wel na 1 jaar opzegbaar
Vraag me af of je van die 291,50 nog wat af kan krijgen, lijkt me niet maar toch..
Anders moet ik gewoon voor de Fiesta ST-Line gaan.
Duurder dan wat? Niet duurder dan via de nissan hoor.Freekers schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:01:
[...]
Het middelste model op de Nissan Private Lease website is de Nissan Micra Ace. Deze verschilt best wel van de N-Connecta; De Ace heeft de 1.0L motor zonder turbo, heeft geen verwarmde buitenspiegels, geen Elektrisch inklapbare buitenspiegels, geen Regensensor en nog wat van die kleine zaken zoals geen lederen stuurwiel. Sta er van te kijken dat je dit gelukt is. Chapeau
[...]
[...]
Maar dat is dan nog steeds duurder toch, zelfs zonder zekerheidspakket.
Wel zelfde kilometers selecteren he!
Wel dan de anwb denk ik, die prijs was heel scherp maar niet meer beschikbaar.
Het is lastig om appels met appels te vergelijken aangezien de officiele Nissan site een minimale looptijd van 24 maanden hanteert terwijl dat bij de Consumentenbond 1 jaar is. Tevens verschilt het kilometrage 2000km op jaarbasis tussen beiden. Hoe dan ook, ik kom goedkoper uit bij de consumentenbond:wesley2004 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:24:
Duurder dan wat? Niet duurder dan via de nissan hoor.
Wel zelfde kilometers selecteren he!
Wel dan de anwb denk ik, die prijs was heel scherp maar niet meer beschikbaar.

Ik heb een kleurtje gekozen omdat je bij de Consumentenbond ook alleen maar kunt kiezen uit de niet-gratis kleur wit. Tevens het eigen risico verlaagd naar 300 euro omdat dit ook zo bij de Consumentenbond is om de vergelijking zo fair mogelijk te houden.
Stel ik pak de Nissan Micra Ace, ofwel de 'Mid' variant op de officiele Nissan dealer site, ziet het plaatje er als volgt uit:

Zie ik iets over het hoofd of zitten we niet op 1 lijn
Ik heb vergeleken met allebei afkoop eigen risico en schade inzittenden. Denk dat dan consubond ineens duurder is. Ligt eraan wat je belangrijk vind natuurlijk!Freekers schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:36:
[...]
Het is lastig om appels met appels te vergelijken aangezien de officiele Nissan site een minimale looptijd van 24 maanden hanteert terwijl dat bij de Consumentenbond 1 jaar is. Tevens verschilt het kilometrage 2000km op jaarbasis tussen beiden. Hoe dan ook, ik kom goedkoper uit bij de consumentenbond:
[afbeelding]
Ik heb een kleurtje gekozen omdat je bij de Consumentenbond ook alleen maar kunt kiezen uit de niet-gratis kleur wit. Tevens het eigen risico verlaagd naar 300 euro omdat dit ook zo bij de Consumentenbond is om de vergelijking zo fair mogelijk te houden.
Stel ik pak de Nissan Micra Ace, ofwel de 'Mid' variant op de officiele Nissan dealer site, ziet het plaatje er als volgt uit:
[afbeelding]
Zie ik iets over het hoofd of zitten we niet op 1 lijn?
Maargoed ik ben blij met mijn bestelde consumenten bond versie!
Ik kon toch de verleiding niet weerstaan en heb toch een Fiesta ST-Line besteld via ANWB, had liever voor minder geld de Micra gehad maar voor deze wagen hoef je je ook niet te schamen
Die van de consumentenbond is dan beter toch, want volgens mij zit die 'cold pack' niet standaard op de N-Connecta (die je dan bij Nissan niet krijgt)...overigens is die cold pack niet zo spannend toch? Enkel verwarmde voorstoelen ofzo..correct me if I'm wrong..Freekers schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:36:
[...]
Het is lastig om appels met appels te vergelijken aangezien de officiele Nissan site een minimale looptijd van 24 maanden hanteert terwijl dat bij de Consumentenbond 1 jaar is. Tevens verschilt het kilometrage 2000km op jaarbasis tussen beiden. Hoe dan ook, ik kom goedkoper uit bij de consumentenbond:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zie ik iets over het hoofd of zitten we niet op 1 lijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Rebel-Rebel op 12-07-2018 13:55 ]
MooiJackson6 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:19:
Ik kon toch de verleiding niet weerstaan en heb toch een Fiesta ST-Line besteld via ANWB, had liever voor minder geld de Micra gehad maar voor deze wagen hoef je je ook niet te schamen
Ook voor de witte gegaan, of toch zo'n donker kleurtje?Jackson6 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:19:
Zojuist naar lang afwegen, berekenen en dit topic doorlezen een witte Citigo via het collectief besteld. Standaard het Ambition en Plus pakket is mooi meegenomen. Ik ben benieuwd wat de levertijd wordt
It's me
Frozen Whitericjuh schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:19:
[...]
Ook voor de witte gegaan, of toch zo'n donker kleurtje?

[ Voor 9% gewijzigd door Jackson6 op 12-07-2018 14:49 ]
Ik werd net gebeld door Justlease. Om de opgelopen achterstand in te halen gaan ze auto's kosteloos thuisbezorgen. Door de actie bij de CB hebben ze het een stuk drukker. Normaal leveren ze rond de 30 auto's per week af in Utrecht, nu zijn het er 130.
Ik heb 2 weken geleden een Ford Focus Wagon in Frozen White besteld via de consumentenbond. Levering is half augustus. Uiteindelijk toch voor private lease gegaan omdat ik na 12 maanden per maand kan opzeggen.
Ik heb 2 weken geleden een Ford Focus Wagon in Frozen White besteld via de consumentenbond. Levering is half augustus. Uiteindelijk toch voor private lease gegaan omdat ik na 12 maanden per maand kan opzeggen.
Ik denk dat het dan om het even is, maar zoals Rebel-Rebel hieronder al aangaf is de versie van de Consumentenbond sowieso uitgebreider dan die van Nissan zelf. De Consumentenbond versie heeft namelijk het Cold-pack erop zitten, ofwel stoelverwarming voor + keyless entry. Zolang je maar tevreden bent met jouw keuze, dat is het belangrijkste.wesley2004 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:56:
Ik heb vergeleken met allebei afkoop eigen risico en schade inzittenden. Denk dat dan consubond ineens duurder is. Ligt eraan wat je belangrijk vind natuurlijk!
Correct, maar ik vind het Cold-pack best wel spannendRebel-Rebel schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:40:
Die van de consumentenbond is dan beter toch, want volgens mij zit die 'cold pack' niet standaard op de N-Connecta (die je dan bij Nissan niet krijgt)...overigens is die cold pack niet zo spannend toch? Enkel verwarmde voorstoelen ofzo..correct me if I'm wrong..
Ze zijn inderdaad flink bezig bij JustLease om hun achterstand te verwerken en hun serviceniveau weer op peil te krijgen... maar laten we eerlijk zijn; dat was ook wel nodig. Ik snap alleen niet zo goed dat ze dit niet hadden zien aankomen. Dachten ze nou echt dat ze vrijwel geen extra bestellingen zouden krijgen en dat het allemaal wel los zou lopen met de huidige bezetting?CodeIT schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:03:
Ik werd net gebeld door Justlease. Om de opgelopen achterstand in te halen gaan ze auto's kosteloos thuisbezorgen. Door de actie bij de CB hebben ze het een stuk drukker. Normaal leveren ze rond de 30 auto's per week af in Utrecht, nu zijn het er 130.
Ook de grootste diefstalgevoelige feature van de auto. Keyless entry zou juist iets moeten zijn wat je niet wilt.....
@Freekers Het is voor JL ineens 430% van wat ze normaal gesproken wekelijks afhandelen.
Ik denk dat weinig bedrijven zo'n plotseling succes goed kunnen opvangen.
En Just Lease is nou ook niet perse een groot lease bedrijf.
Ik denk dat weinig bedrijven zo'n plotseling succes goed kunnen opvangen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Je kunt hem niet starten zonder dat de sleutel zich fysiek in de auto bevindt maar ik begrijp je punt.Lampuhkap schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:14:
Ook de grootste diefstalgevoelige feature van de auto. Keyless entry zou juist iets moeten zijn wat je niet wilt.....
Eens, maar dat betekend imho niet dat je simpele afspraken zoals terugbellen of terugmailen niet hoeft na te komen; maak dan geen afspraak.Jasphur schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:17:
@Freekers Het is voor JL ineens 430% van wat ze normaal gesproken wekelijks afhandelen.
Ik denk dat weinig bedrijven zo'n plotseling succes goed kunnen opvangen.En Just Lease is nou ook niet perse een groot lease bedrijf.
Ze zijn dochter van Terberg, dat is nou bepaald een kleine speler zover ik weet. Ik denk dat de timing gewoon niet zo handig gekozen is; Zomer periode, dus weinig bezetting i.v.m. vakanties, terwijl veel mensen nu vakantiegeld hebben en denken 'Goh, dat barrel van ons is misschien wel aan vervanging toe'.
Volgens mij kunnen ze hem spoofen, als de fysieke sleutel zich in het bereik van dat apparaat wat ze gebruiken bevindt dan gebruiken ze dat signaal om hem te openen EN te starten..zie youtube waarbij o.a. prijzige Merc's gestolen worden op die manier..Freekers schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:33:
[...]
Je kunt hem niet starten zonder dat de sleutel zich fysiek in de auto bevindt maar ik begrijp je punt.
...
[ Voor 99% gewijzigd door TheUninvited op 25-07-2018 12:20 ]
Ik zie bij de Consumentenbond privatelease niet waar je je Eigen bijdrage kan afkopen?wesley2004 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:56:
[...]
Ik heb vergeleken met allebei afkoop eigen risico en schade inzittenden. Denk dat dan consubond ineens duurder is. Ligt eraan wat je belangrijk vind natuurlijk!
Is dat collectief van de consumentenbond echt een tijdelijke actie met als einddatum de 17de of is het een concept waarbij er steeds een andere collectie is met een nieuwe actie termijn?
Je vult bij je auto de km en looptijd in.meermarco schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:18:
[...]
Ik zie bij de Consumentenbond privatelease niet waar je je Eigen bijdrage kan afkopen?
Dan naar aanvraagformulier.
Dan zie je zekerheidspakket B, daar valt het onder!
Ze zeggen dat de actie tot dan loopt.Hertog_Martin schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:23:
Is dat collectief van de consumentenbond echt een tijdelijke actie met als einddatum de 17de of is het een concept waarbij er steeds een andere collectie is met een nieuwe actie termijn?
Afgelopen weken verschenen er steeds autos bij als keuze.
Heb net nog even de hele optielijst doorgenomen maar volgens mij zitten er geen parkeersensoren op, wel een beetje karig als je ziet dat op die Micra N-Connecta sensoren en een camera zit.soundtrack schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:49:
[...]
MooiIk heb 'm vorige week besteld via ANWB.
Maarja je kan niet alles hebben..
[ Voor 18% gewijzigd door Jackson6 op 14-07-2018 00:00 ]
Als ik 10.000 persoonsgebonden budget heb per jaar dus 833 per maand bruto. Wat is dat het bedrag per maand waar ik een lease auto van mag aanschaffen? Is dat een nettobedrag van die 833 bruto(dus zal wel rond de 400 zijn dan) , of is dat daadwerkelijk die 833?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Je bent me kwijt, ik lig los.Leoon. schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:25:
Als ik 10.000 persoonsgebonden budget heb per jaar dus 833 per maand bruto. Wat is dat het bedrag per maand waar ik een lease auto van mag aanschaffen? Is dat een nettobedrag van die 833 bruto(dus zal wel rond de 400 zijn dan) , of is dat daadwerkelijk die 833?
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
833 waarschijnlijk.Leoon. schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:25:
Dat zijn de daadwerkelijke kosten voor je werkgever. Let op: als de werkgever de btw-correctie privégebruik doorberekend kan dat stuk lager zijn.
Dit is de 2e keer dat ze dit doen waarschijnlijk komt er nog wel opnieuw een collectief maar dat zal pas eind dit jaar weer zijn gok ik. Het is niet achter elkaar aan, dus als je nu een auto wilt moet je je kans pakken.Hertog_Martin schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:23:
Ongeveer 750 inclusief brandstof, of 833 als je het geluk hebt dat de werkgever geen BTW doorberekent.Leoon. schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:25:
Belasting wordt niet ingehouden over je budget maar middels bijtelling over je auto.
Een PGB is niet bedoeld voor leaseauto'sLeoon. schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:25:
Als ik 10.000 persoonsgebonden budget heb per jaar dus 833 per maand bruto. Wat is dat het bedrag per maand waar ik een lease auto van mag aanschaffen?

Private Lease betaal je van je nettosalaris, dus in principe na belastingen. Echter is het zo dat je als je zelf vervoer regelt (en dat doe je met private lease) je wel gewoon je reiskostenvergoeding (netto) uitgekeerd blijft krijgen. Dat is meestal 19ct per zakelijke kilometer. De rest krijg je bruto uitgekeerd. Je betaalt geen bijtelling.
Als je zakelijk leaset dan mag die 833 gewoon as-is gebruiken maar betaal je uiteraard bijtelling.
Als je zakelijk leaset dan mag die 833 gewoon as-is gebruiken maar betaal je uiteraard bijtelling.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Laat ik vooropstellen dat ik er zelf ook weinig van snap. Zoals te zien in dit topic: Leoon. schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:12 is dit mijn allereerste baan in fulltime verband nadat ik vorige week mijn master behaald heb.
Requiem19 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 09:29:
[...]
833 waarschijnlijk.
Dat zijn de daadwerkelijke kosten voor je werkgever. Let op: als de werkgever de btw-correctie privégebruik doorberekend kan dat stuk lager zijn.
Oke, bedoelen jullie daarmee de netto eigen bijdrage?t_captain schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:42:
[...]
Ongeveer 750 inclusief brandstof, of 833 als je het geluk hebt dat de werkgever geen BTW doorberekent.
Belasting wordt niet ingehouden over je budget maar middels bijtelling over je auto.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ah de eerste keer dat brandstof genoemd wordt, dit miste ik namelijk overal in het voorstel. Of dit inclusief is met tankpas etc etc. Dat zou dan ook 1 van mijn vragen worden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Oke duidelijk. Lijkt mij vrij veel die 833, aangezien je toch wel voor 4 of 5 honder euro paar maand hele leuke auto's krijgen kan..HarmoniousVibe schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:30:
Private Lease betaal je van je nettosalaris, dus in principe na belastingen. Echter is het zo dat je als je zelf vervoer regelt (en dat doe je met private lease) je wel gewoon je reiskostenvergoeding (netto) uitgekeerd blijft krijgen. Dat is meestal 19ct per zakelijke kilometer. De rest krijg je bruto uitgekeerd. Je betaalt geen bijtelling.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik heb het niet over eigen bijdrage gehad.
Maak het niet ingewikkelder dan het is. Auto twv pakweg 800 incl brandstof. Dat krijg je van je werkgever, dan heb je nog geen eigen bijdrage.
Je betaalt natuurlijk wel de belasting over de leaseauto. Dat gaat middels bijtelling.
En 400-500 least geen leuke auto maar een Aygo. Je moet wel operational lease rekenen incl brandstof en meetstal met 30.000 a 40.000 km/jaar. Dan is 800 een instap Golf.
Maak het niet ingewikkelder dan het is. Auto twv pakweg 800 incl brandstof. Dat krijg je van je werkgever, dan heb je nog geen eigen bijdrage.
Je betaalt natuurlijk wel de belasting over de leaseauto. Dat gaat middels bijtelling.
En 400-500 least geen leuke auto maar een Aygo. Je moet wel operational lease rekenen incl brandstof en meetstal met 30.000 a 40.000 km/jaar. Dan is 800 een instap Golf.
@Leoon. Uit nieuwsgierigheid. Welke term is dan wel de juiste? Want ik dacht dat PGB vooral voor het inkopen van zorg te maken heeft. Ik kan mij dan wel voorstellen dat een aangepaste auto voor gebruik naar o.a. het verzorgingshuis oid daar wel bij hoort. Maar bijvoorbeeld een standaard Fiesta ST niet.
Overigens heeft JL mij een bericht gestuurd dat de onjuiste factuur voor vervangend vervoer is ingetrokken.
Dus dat is helemaal afgerond. Wel vind ik dat JL de laatste tijd met hun app-updates voor iOS steeds weer een andere bug laat ontstaan, waarbij ze de vorige bug wel oplossen haha. Nu kan ik mijn ritten niet zien en zegt dat app dat mijn BlackBox kapot is, maar ik zie wel dat er KM's worden opgeteld. Ik snap er niks van. Maar goed dat ik ook handmatig en via de auto mijn KM's bijhoudt.
Overigens heeft JL mij een bericht gestuurd dat de onjuiste factuur voor vervangend vervoer is ingetrokken.
Dus dat is helemaal afgerond. Wel vind ik dat JL de laatste tijd met hun app-updates voor iOS steeds weer een andere bug laat ontstaan, waarbij ze de vorige bug wel oplossen haha. Nu kan ik mijn ritten niet zien en zegt dat app dat mijn BlackBox kapot is, maar ik zie wel dat er KM's worden opgeteld. Ik snap er niks van. Maar goed dat ik ook handmatig en via de auto mijn KM's bijhoudt.
Ze noemen het in mijn geval persoonlijke budget. En daar mag ik dan secundaire dingen van toevoegen aan mijn pakket wat ik niet heb als ik het goed begrijp.Jasphur schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:21:
@Leoon. Uit nieuwsgierigheid. Welke term is dan wel de juiste? Want ik dacht dat PGB vooral voor het inkopen van zorg te maken heeft. Ik kan mij dan wel voorstellen dat een aangepaste auto voor gebruik naar o.a. het verzorgingshuis oid daar wel bij hoort. Maar bijvoorbeeld een standaard Fiesta ST niet.
Dankjewel! Dat zie je niet op het overzicht staan. Dat maakt meteen ‘ze vinden altijd wel wat’ minder gevaarlijk :-)wesley2004 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:33:
[...]
Je vult bij je auto de km en looptijd in.
Dan naar aanvraagformulier.
Dan zie je zekerheidspakket B, daar valt het onder!
Edit:
https://autoleasecollecti...nl/wizard?deal_select=116
voor de Kia Niro kun je enkel kiezen voor winterbanden. Geen zekerheidspakketten. Enkel bij justlease kan dat. En geldt dat ook bij inname en ze vinden 2 te diepe parkeerdeukjes?
[ Voor 26% gewijzigd door meermarco op 14-07-2018 14:09 ]
Dit topic gaat over private lease.t_captain schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:13:
Ik heb het niet over eigen bijdrage gehad.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ik heb sinds November een Skoda Citigo voor 2j, 20k, wat opties voor 225 via autoabonnement
De auto bevalt erg goed en is erg zuinig.
Ik heb even gezocht maar kwam niet zo snel tegen of mensen de auto aangeboden hebben gekregen na de lease periode en of er het een aantrekkelijk aanbod was.
Hebben mensen hier ervaring mee?
De auto bevalt erg goed en is erg zuinig.
Ik heb even gezocht maar kwam niet zo snel tegen of mensen de auto aangeboden hebben gekregen na de lease periode en of er het een aantrekkelijk aanbod was.
Hebben mensen hier ervaring mee?
My bad.
De vraag (budget van werkgever) gekoppeld aan “hoe duur is een auto” stuurt mijn gedachten direct naar “auto van de zaak”.
Privéleasen (waarbij je je flexbudget als mobiliteitsbudget aanwendt) is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Bij 15.000 zakelijke kilometers per jaar is zo’n vergoeding ergens tussen de 500 en 600 netto. Stel dat je ook 15.000 privé rijdt, dan moet je rekenen met 30.000 kilometer per jaar en (bij een middenklasse benzine-auto) ook rekening houden met 250-300 euro aan brandstof.
Nee hoor, de vraagsteller zit gewoon in het verkeerde topic.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ja het leek me ook een veilige optie idd.meermarco schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:59:
[...]
Dankjewel! Dat zie je niet op het overzicht staan. Dat maakt meteen ‘ze vinden altijd wel wat’ minder gevaarlijk :-)
Edit:
https://autoleasecollecti...nl/wizard?deal_select=116
voor de Kia Niro kun je enkel kiezen voor winterbanden. Geen zekerheidspakketten. Enkel bij justlease kan dat. En geldt dat ook bij inname en ze vinden 2 te diepe parkeerdeukjes?
Bij mijn huidige lease heb ik twee kleine instap deukjes naast de deur. Ik hoop dat ze beetje makkelijk zijn met innemen en niet twee keer een eigen risico rekenen.
Idd vreemd die kia! Als je interesse hebt in die auto zou ik justlease bellen hoe dat zit als ik jou was!
Deze auto wordt aangeboden via privatelease.com. Als je kijkt naar de voorwaarden zie je er een die steeds 9+ scoort wua voorwaarden en die met ruime 8 is justlease. Die van 9 is privatelease.com. Maar goed kan hun vragen naar mogelijkheden
Dat kan ook natuurlijkassje schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:11:
[...]
Ik kan ook privat lease doen. Zelf te regelen vanuit die persoonlijk budget. Weet dus ook nog niet echt wat slimmer is om te doen etc.t_captain schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:53:
[...]
My bad.
De vraag (budget van werkgever) gekoppeld aan “hoe duur is een auto” stuurt mijn gedachten direct naar “auto van de zaak”.
Privéleasen (waarbij je je flexbudget als mobiliteitsbudget aanwendt) is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Bij 15.000 zakelijke kilometers per jaar is zo’n vergoeding ergens tussen de 500 en 600 netto. Stel dat je ook 15.000 privé rijdt, dan moet je rekenen met 30.000 kilometer per jaar en (bij een middenklasse benzine-auto) ook rekening houden met 250-300 euro aan brandstof.
assje schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:11:
[...]
Ja en nee. Ik neig wel naar zakelijk leasen, maar ik mág ook privat leasen. Mag van het geld ook zelf een auto kopen, maar denk dat leasen toch wel mijn voorkeur heeft.
Maar ik ga de vraag ook nog wel even stellen in het zakelijke topic, die had ik nog niet gevonden
Reken eens een Golfje uit obv private lease (met voldoende kilometers voor zakelijk en privé; let op eventuele toeslagen als je weinig schadevrije jaren kunt inbrengen en vergeet de benzine niet).
Vergelijk dezelfde auto in de zakelijke lease.
Als de nettokosten niet teveel schelen, ga voor zakelijk.
Straks wil je misschien een hypotheek en dan ben je genaaid met een PL auto van je mobiliteitsbudget. Dat budget is geen salaris en telt standaard niet mee (redenering: het kan opgaan aan zakelijke ritten en is dus geen loon). En aan de andere kant staat de PL auto wél op jouw naam, met 65% van het maandbedrag als netto kredietlast.
Vergelijk dezelfde auto in de zakelijke lease.
Als de nettokosten niet teveel schelen, ga voor zakelijk.
Straks wil je misschien een hypotheek en dan ben je genaaid met een PL auto van je mobiliteitsbudget. Dat budget is geen salaris en telt standaard niet mee (redenering: het kan opgaan aan zakelijke ritten en is dus geen loon). En aan de andere kant staat de PL auto wél op jouw naam, met 65% van het maandbedrag als netto kredietlast.
Hebben we het hier over het persoonlijke budget wat je van je werkgever krijgt of het PGB (persoons gebonden budget) dat je krijgt van je zorgverzekeraar?Leoon. schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:33:
Ze noemen het in mijn geval persoonlijke budget. En daar mag ik dan secundaire dingen van toevoegen aan mijn pakket wat ik niet heb als ik het goed begrijp.
Persoonlijk budget wat ik van werkgever krijg. Pgb was foutje van mijn kant. Zit nog niet echt in de materie.Freekers schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:08:
[...]
Hebben we het hier over het persoonlijke budget wat je van je werkgever krijgt of het PGB (persoons gebonden budget) dat je krijgt van je zorgverzekeraar?
Aaaah, dat verklaart een hoopLeoon. schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:14:
[...]
Persoonlijk budget wat ik van werkgever krijg. Pgb was foutje van mijn kant. Zit nog niet echt in de materie.
https://www.xleasy.nl/voor-welk-bedrag-kan-ik-leasen/
Pffoee wachten duurt lang, na 14 dagen bedenktijd nog 8-12 weken levertijd voor de Fiesta ST-Line, hopelijk valt het mee. Iemand hier al de Fiesta besteld/ontvangen via ANWB/Leaseplan?
Is dat een maandbedrag of jaarbedrag wat eruit komt rollen? Beide kan ik niet helemaal plaatsen.Freekers schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:27:
[...]
Aaaah, dat verklaart een hoopOverigens kun je bij XL-Easy berekenen voor hoeveel je ongeveer kunt leasen:
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Per maand.Señor Sjon schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:59:
[...]
Is dat een maandbedrag of jaarbedrag wat eruit komt rollen? Beide kan ik niet helemaal plaatsen.
Erm... denk dat ik maar voor een M5 ga kijken.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Volgens deze berekening mag ik >85% van ons gezamelijke netto inkomen aan een leaseauto uitgeven.Freekers schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:27:
[...]
Aaaah, dat verklaart een hoopOverigens kun je bij XL-Easy berekenen voor hoeveel je ongeveer kunt leasen:
Ik hoop niet, en kan me niet voorstellen, dat dit een berekening is volgens de normen zoals die door LM gehanteerd wordt.
Het EDR hanteert tussen de 8-15% van het gezamenlijk inkomen, per situatie kan het verschillen.assje schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:37:
[...]
Volgens deze berekening mag ik >85% van ons gezamelijke netto inkomen aan een leaseauto uitgeven.
Ik hoop niet, en kan me niet voorstellen, dat dit een berekening is volgens de normen zoals die door LM gehanteerd wordt.
8 tot 12 weken is standaard volgens leaseplan. Ik zit nog in de laatste week van mijn bedenktermijn van 14 dagen. Ik had reeds contact opgenomen met de lokale Ford dealer en die zeiden dat ANWB/leaseplan auto's uit voorraad leverbaar zijn en dat het max 3 tot 4 weken zal duren. We gaan het zien.Jackson6 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:43:
Pffoee wachten duurt lang, na 14 dagen bedenktijd nog 8-12 weken levertijd voor de Fiesta ST-Line, hopelijk valt het mee. Iemand hier al de Fiesta besteld/ontvangen via ANWB/Leaseplan?
Anoniem: 915187
Dat lijkt me sterk. Dat zou namelijk betekenen dat je met een modaal inkomen met hangen en wurgen net een Picanto zou kunnen leasen.Jackson6 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:48:
[...]
Het EDR hanteert tussen de 8-15% van het gezamenlijk inkomen, per situatie kan het verschillen.
Ik bedoelde over het gezamenlijk inkomen.Anoniem: 915187 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:39:
[...]
Dat lijkt me sterk. Dat zou namelijk betekenen dat je met een modaal inkomen met hangen en wurgen net een Picanto zou kunnen leasen.
Dat geeft de burger moed! Mijn bedenktermijn eindigd op 26 juli dus dan heb ik hem hopelijk nog voor septembersoundtrack schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:11:
[...]
8 tot 12 weken is standaard volgens leaseplan. Ik zit nog in de laatste week van mijn bedenktermijn van 14 dagen. Ik had reeds contact opgenomen met de lokale Ford dealer en die zeiden dat ANWB/leaseplan auto's uit voorraad leverbaar zijn en dat het max 3 tot 4 weken zal duren. We gaan het zien.
[ Voor 48% gewijzigd door Jackson6 op 16-07-2018 14:44 ]
Gistermiddag mijn Nissan Micra via ANWB/Leaseplan in ontvangst genomen, chauffeur (student) was 1.5u te vroeg, verder ging de afhandeling soepel, op wat kleine opmerkingen na; owner manual's in Frans, nog niets vernomen van ANWB m.b.t. lidmaatschap.
En hoelang heb je moeten wachten?Rebel-Rebel schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:16:
Gistermiddag mijn Nissan Micra via ANWB/Leaseplan in ontvangst genomen, chauffeur (student) was 1.5u te vroeg, verder ging de afhandeling soepel, op wat kleine opmerkingen na; owner manual's in Frans, nog niets vernomen van ANWB m.b.t. lidmaatschap.
Aanvraag: 14 april
Goedkeuring: 19 april
Gegevens verder invullen/opsturen: 4 mei (vanwege vakantie)
wettelijke bedenktermijn van 2 weken
Geschatte levertermijn: 8 tot 12 weken (verwachting)
Update m.b.t. status bestelling: 24 mei + leverperiode -> week 31
Levering: 16 juli
Voor de liefhebbers: De groepsveiling 'deal' is ten einde. Eind september komt er weer nieuw aanbod. Benieuwd of dit juist voordeliger zal worden, of door de enorme toeloop nu juist wat duurder.
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/
Wohoo, it's happening!

Gisteren stond het kenteken van mijn auto al in de JustLease app. Stiekem opgezocht bij de RDW maar daar zag ik dat hij nog niet verzekerd was. Vanmiddag rond 12 stond op de RDW site dat ie verzekerd was en om 4 kreeg ik mail dat ik een afleverdatum kon uitkiezen
. Eerst mogelijke datum was a.s. Dinsdag maar dat kwam mij niet zo goed uit.
Het lijkt dus toch nog allemaal goed te komen en dat binnen de afgesproken levertijd. A.s. Dinsdag is namelijk precies 4 weken vanaf acceptatie datum. Ik ben benieuwd

Gisteren stond het kenteken van mijn auto al in de JustLease app. Stiekem opgezocht bij de RDW maar daar zag ik dat hij nog niet verzekerd was. Vanmiddag rond 12 stond op de RDW site dat ie verzekerd was en om 4 kreeg ik mail dat ik een afleverdatum kon uitkiezen
Het lijkt dus toch nog allemaal goed te komen en dat binnen de afgesproken levertijd. A.s. Dinsdag is namelijk precies 4 weken vanaf acceptatie datum. Ik ben benieuwd
Wat vinden jullie van deze actie: https://www.allinnautolease.nl/autos/opel-astra/
Astra voor 36 mnd, €299,- km vrij
Of zit er ergens een addertje onder het gras?
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
@mhr-zip Wat ik zelf erg raar vind is dat ik van het moederbedrijf AMW Automotive geen site of telefoonnummer kan vinden en ik zie (en lees) nergens een keurmerk oid. Ik vertrouw heel het bedrijf niet.
Km vrij zegt me genoeg dat niet te vertrouwen is..mhr-zip schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:19:
Wat vinden jullie van deze actie: https://www.allinnautolease.nl/autos/opel-astra/
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Deze is al vaker hier langs gekomen.mhr-zip schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:19:
Daar klopt iets niet. De hele site is gewoon bij elkaar gesprokkelde resources van het internet.
Gespiegelde stock foto's van autos.
Geen KM grens, geen BKR registratie. Kan niet.
En dan ook nog als bedrijfs naam een typ fout? all inn auto lease...
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Niet doen, rare site. NIET DOEN!mhr-zip schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:19:
Gewoon logisch nadenkenmhr-zip schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:19:
- Geen BKR
- Erg lage prijzen
- Geen km-grens
- Allemaal gespiegelde auto's
- Zelfs wat Amerikaanse uitvoeringen
- 'Helpdesk'-medewerkers uit Google images
- Allinn
- Wazige bedrijfslocatie
- Een moederbedrijf waar nog niemand van heeft gehoord.
Een about us met typefouten, en natuurlijk het standaard 'jong informeel, dynamisch etc etc'
En bv:Wij zijn AllinnAutolease, onderdeel van AMW Automotive. AllinnAutolease is een jong, informeel en snelgroeiend bedrijf en met deze krachtbundeling hebben wij de ambitie om een grote speler te worden op de Nederlandse particuliere leasemarkt! Dit willen wij doen door u het ultieme all inclusive leasegevoel mee te geven en alle zorgen uit uw handen te nemen. Dagelijks werken wij met onze collega’s aan uitbreiding en vernieuwing om u een nog beter en completer product te leveren. Bij ons is all-in private lease, ook echt all-in. U zult niet voor onprettige verrassingen komen te staan zoals bijkomende kosten door de extra kilometers die u heeft gereden, administratiekosten of wat voor vervelende kosten dan ook. Bij ons bent u gegarandeerd van een vaste lage maandelijkse all-in privéleasebedrag. Bij ons rijdt u ten alle tijden kilometervrij!
Tof, lekker met mn AOW een auto private leasen voor honderden euro's per maandWie komt er in aanmerking voor private lease?
Iedere particulier kan voor private lease van AllinnAutolease kiezen. Als u een eigen zaak hebt, AOW ontvangt of student bent maakt bij ons niks uit. Een kredietcheck maakt wel onderdeel uit van de acceptatieprocedure. Mocht u niet door de kredietcheck komen dan zijn er mogelijkheden om via een borg/garantsteller alsnog tot een akkoord te komen.
Wat denk je dan? Dit is logisch?
spoiler:
Ik niet
[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 19-07-2018 21:49 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Zooo, gisteren onze Fiat Panda opgehaald die we besteld hadden via de ANWB.
Auto is een week eerder geleverd dan gepland, ideaal
Heerlijk wagentje!
Auto is een week eerder geleverd dan gepland, ideaal
Heerlijk wagentje!
Hoe zijn de ervaringen/ meningen met PL en de wat duurdere segmenten C en D? Ik lees in dit topic dat voor de A segment het goed uitkomt en daarbij stukje comfort meerekent maar hoe zit het daarboven?
Ik heb zelf een Volvo V50 2.4 uit 2006 die volgens het ANWB rekenmodel zo’n €490 per maand zou moeten kosten met een jaarkilometrage van 12000km. Met mijn eigen vlugge berekening lijkt hier aardig in de buurt te komen. Inmiddels beginnen de onderhoudsbeurten aardig op te lopen, al het derde jaar dat ik €900 kwijt ben voor een beurt wat geheel te verklaren is vanwege vervangen van onderdelen (remschijven, distributie riem, enz. enz).
Dus zodoende ben ik een beetje aan het oriënteren wat mijn opties zijn en of PL iets voor mij kan zijn. Ik besef dat ik wel een uitzonderlijk luxe maar oude auto heb en dat ik wel een stapje terug zal moeten doen. Inmiddels is het einde tijdperk kinderwagens in zicht en zou een kleinere lichte station of mpv ook een prima optie zijn.
Een eerste blik bij ANWB PL ziet er kwa prijzen niet verkeerd uit maar ergens bekruipt me het gevoel dat het niet kan kloppen of rijdt ik echt op dit moment zo duur?
Ik heb zelf een Volvo V50 2.4 uit 2006 die volgens het ANWB rekenmodel zo’n €490 per maand zou moeten kosten met een jaarkilometrage van 12000km. Met mijn eigen vlugge berekening lijkt hier aardig in de buurt te komen. Inmiddels beginnen de onderhoudsbeurten aardig op te lopen, al het derde jaar dat ik €900 kwijt ben voor een beurt wat geheel te verklaren is vanwege vervangen van onderdelen (remschijven, distributie riem, enz. enz).
Dus zodoende ben ik een beetje aan het oriënteren wat mijn opties zijn en of PL iets voor mij kan zijn. Ik besef dat ik wel een uitzonderlijk luxe maar oude auto heb en dat ik wel een stapje terug zal moeten doen. Inmiddels is het einde tijdperk kinderwagens in zicht en zou een kleinere lichte station of mpv ook een prima optie zijn.
Een eerste blik bij ANWB PL ziet er kwa prijzen niet verkeerd uit maar ergens bekruipt me het gevoel dat het niet kan kloppen of rijdt ik echt op dit moment zo duur?
Ben zelf bezig geweest met een BMW 1-serie deze is ook aantrekkelijk geprijsd, nieuw kopen is duurder, occasion rijden van het huidige model even duur (+/- 2 jaar oud), maar wel met risico van groot onderhoud. Op dit moment bij Alphabet een aanbieding voor 399 per maand heb je wel de kale 1-serie, met 10k per jaar, ga je er opties op zetten kun je voor 15k kilometers per jaar 4 jaar lang onder de 500eu best een leuke auto rijden, alleen krijg je dan nog brandstof wat het duurder maakt dan je huidige auto. Waar het verschil voornamelijk vandaan komt is dat ze groot inkopen en dus goedkoper auto's kunnen leveren dan zelf aanschaffen maakt niet uit of je cash betaald of leent bij die acties. Als je nieuw zoekt is het het overwegen waard.Miki schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 19:58:
Hoe zijn de ervaringen/ meningen met PL en de wat duurdere segmenten C en D? Ik lees in dit topic dat voor de A segment het goed uitkomt en daarbij stukje comfort meerekent maar hoe zit het daarboven?
Als je gaat kijken naar jonggebruikt zit er wel een kantelpunt afhankelijk van hoe duur de verzekering uitvalt met je schadevrije jaren en weinig pech hebben met onverwachts onderhoud. Als je kijkt naar normale prijzen buiten aanbiedingen is het vrijwel niet interessant, maar het beste kun je zelf een berekening maken met alle kosten per maand die je denkt te maken, kun je vergelijken wat bij jouw situatie past. Ik verwacht wel dat de tarieven scherper worden naarmate er meer afname plaatsvind door populariteit en dat ook de contracten flexibeler worden zoals je al bij de Consumentenbond zag. Vraag is eigenlijk of je een nieuwe auto wilt rijden iedere paar jaar of een wat oudere voor lange tijd want dat is altijd goedkoper.
In jouw geval is die auto nog altijd goedkoper dan de meeste alternatieven in het C-segment privé leasen (als je met 490eu alles inclusief brandstof bedoelt) en dan zit je denk met je V50 toch ruimer. En ja autorijden is duur 500eu per maand is geen gek bedrag voor wat grotere auto's.
Is dat incl. benzine? PL niet namelijk.Miki schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 19:58:
zo’n €490 per maand zou moeten kosten met een jaarkilometrage van 12000km.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.