12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
gaat om deze ibiza :schumi1986 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:52:
[...]
De style is 322
De FR is idd 345 en heeft geen wieldoppen
https://www.autoscout24.n...f-e111b0b7308e?cldtidx=14 ( hij staat bij een andere dealer maar niet op hun site maar dit is precies hetzelfde)
Groetjes
dan wil ik wel weten waar.. ik heb een simpele comfortline voor 343 euro op basis van 15k en 48 maanden : budget is 350 per maand :-)HarmoniousVibe schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:43:
[...]
Waar? Voor 360 per maand heb ik een Polo met metallic lak, een executive pakket, climate control en inzittendenverzekering op basis van 25000km en 36 maanden. Idealiter had ik misschien een vergelijkbare Ibiza gehad, omdat die net iets sportiever is, er imo beter uitziet van buiten en iets rijker is uitgerust.
Het mindere interieur zou ik dan ook op koop toenemen. Echter heb ik tot op heden nog geen echt leuke deal voorbij zien komen.
https://popin.volkswagen....erMode=1&dealerId=200355#
[ Voor 54% gewijzigd door TjardaR op 20-06-2018 18:07 ]
48 maand 15000km is €302
[ Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 20-06-2018 18:34 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
https://www.alphabetpriva...ijd=48&kleur=Urano%20GreyTjardaR schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:02:
[...]
dan wil ik wel weten waar.. ik heb een simpele comfortline voor 343 euro op basis van 15k en 48 maanden : budget is 350 per maand :-)
https://popin.volkswagen....erMode=1&dealerId=200355#
Zelfde auto met dezelfde parameters bij Alphabet. €291. Let op, ik beveel ze niet aan ofzo, want ik heb ook alleen maar iets in bestelling staan bij ze en heb dus zeer beperkte ervaring. Maar ze zijn iig wel veel goedkoper.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Even voor de beeldvorming: bij een Polo denk ik aan zo'n ding:Jackson6 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:06:
Twijfel tussen de actie bij ANWB met de Fiesta ST-Line en de Polo Comfortline via leasecollectief van de consumentenbond.

Maar het blijkt tegenwoordig toch meer auto te zijn dan ik dacht:

[ Voor 26% gewijzigd door HarmoniousVibe op 20-06-2018 19:22 ]
Ja, die zie ik nog wel eens staan. Maar er moeten nog wel 2 deuren bij op deze foto.HarmoniousVibe schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:19:
En bij de Fiesta had/heb je al wel het beeld van een volwassen auto?
Hahaha, ja het is eigenlijk gewoon een Golf light. Vind deze Polo persoonlijk ook mooier dan de Golf VII.RemcoDelft schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:16:
[...]
Even voor de beeldvorming: bij een Polo denk ik aan zo'n ding:
[afbeelding]
Maar het blijkt tegenwoordig toch meer auto te zijn dan ik dacht:
[afbeelding]
het lijkt mij een voordeel als ze een voorraad model kopen. en die laten lease denk het niet heb namelijk geen zin om ongeveer 6 maanden te wachten op mijn polo of ibiza. mede door die nieuwe wetgevingHarmoniousVibe schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:12:
[...]
https://www.alphabetpriva...ijd=48&kleur=Urano%20Grey
Zelfde auto met dezelfde parameters bij Alphabet. €291. Let op, ik beveel ze niet aan ofzo, want ik heb ook alleen maar iets in bestelling staan bij ze en heb dus zeer beperkte ervaring. Maar ze zijn iig wel veel goedkoper.
Fijn is dat. Nou dan wachten we maar even, maar ik schat de kans klein.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik weet dat dit een private lease topic is, maar heb je aan de opel ampera gedacht?meermarco schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:10:
Helaas forse schade aan mijn auto en mogelijk dagwaarde uitgekeerd. Net dure reparaties gedaan. Maar goed kan huilen voegt weinig toe. Op zoek naar andere auto. Of tweedehands. Budget circa 12.000 euro. Of privatelease. Max 25.000km.
Aangezien ik nu 1 op 10 kwijt ben qua benzine dacht ik als ik nou iets zuinigs neem is de meerprijs per maand relatief laag tov huidige oudere auto. Op werk kan ik gratis stroom tanken. 18.000 woon-werk 55 enkele reis. Helaas is een plug-in hybrid wel erg duur. (Ioniq) Ik dacht nu aan een Kia Niro hybrid via de Consumentenbond met een jaarcontract. Je kan idd opzeggen na 15 maanden totaal en weer een nieuwe nemen. De auris vond ik op de achterbank erg krap achter mijzelf voor 2 kinderen.
De kogel is door de kerk, ze hebben ergens nog een palletje met oranje Nissan Micra's gevonden bij JustLease.....Freekers schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:47:
JustLease is er een beetje een potje van het maken. Oranje Nissan Micra besteld via het collectief van de Consumentenbond. Alle documenten aangeleverd, borg betaald, so far so good. Werd telefonisch gebeld, ze namen nog even alles met me door, alles was in orde, ik zou van ze horen hoe en wat... Log ik zojuist in op de 'Mijn' JustLease omgeving, staat er dat er iets mis is met mijn documenten. Huh? Ik bellen; Meneer we hebben die auto niet meer in die kleur, we hebben nog een witte en that's it. 'Misschien' komt er nog een oranje binnen over 2-3 dagen...
Fijn is dat. Nou dan wachten we maar even, maar ik schat de kans klein.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Nou kijk bij justlease maar uit. Heb 2 maanden geleden een micra besteld bij hun. Zou 3 weken levertijd op zitten. Na de 3 weken nog niets gehoord. Wij zelf bellen, niemand wist ergens van. Na de zoveelste keer gebeld te hebben, bleek onze auto aan een ander persoon mee gegeven te zijn.Freekers schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:00:
[...]
De kogel is door de kerk, ze hebben ergens nog een palletje met oranje Nissan Micra's gevonden bij JustLease.....Ze weten alleen nog niet precies wanneer ze hem kunnen leveren
Ze denken over 2 tot 3 weken. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Auto staat er al, op kenteken zetten en klaar. Maar goed, wie ben ik.
Kan gebeuren, maar niet netjes dat ze zelf geen contact hadden opgenomen. Dus wij moesten maar wachten op de volgende levering.
Dus weer netjes gewacht en nog steeds geen bericht gehoord. Konden wij weer zelf bellen. Meerdere keren. Werd er vorige week gezegd dat er een auto binnen was en op kenteken was gezet aan ons ons was toegewezen. We zouden maandag terug gebeld worden. Niet gebeld dus. Dus wij konden zelf weer bellen. Bleek er dus helemaal geen auto binnen te zijn. We zouden zsm terug gebeld worden met een oplossing.
Je raad het al. We moesten zelf weer bellen. Was er nog niets geregeld.
Had dinsdag avond gebeld dat we ontevreden zijn hoe we behandeld worden en dat we kosteloos willen annuleren. Gingen ze nakijken en zouden de volgende dag terug gebeld worden. Niet dus.
Dus gisteren een boze mail gestuurd dat ik via die weg heb op gezegd en dat we niets meer met justlease te maken willen hebben. Werd vrijwel meteen gebeld. Daar weer alles uitgelegd en die persoon begreep het verhaal en die zou het regelen en met spoed iets laten weten.
Nu nog niets gehoord.
lang verhaal kort... De klantenservice is rond uit belachelijk.
Het internet staat er vol mee. Zelfs van mensen die de auto al hebben ontvangen.
Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX
Ik zie dat de Micra weer leverbaar is via de ANWB. Hoe lang heeft het gehele proces geduurd als ik vragen mag?Switek schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:22:
Vorige week de Micra N-connecta via ANWB / Leaseplan ontvangen. Netjes afgeleverd door Bochane en tot nu toe erg tevreden over het gehele proces en de auto.
Ai caramba, dat klinkt niet goedDGP84 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:24:
Nou kijk bij justlease maar uit. Heb 2 maanden geleden een micra besteld bij hun. Zou 3 weken levertijd op zitten. Na de 3 weken nog niets gehoord. Wij zelf bellen, niemand wist ergens van. Na de zoveelste keer gebeld te hebben, bleek onze auto aan een ander persoon mee gegeven te zijn.
Kan gebeuren, maar niet netjes dat ze zelf geen contact hadden opgenomen. Dus wij moesten maar wachten op de volgende levering.
Dus weer netjes gewacht en nog steeds geen bericht gehoord. Konden wij weer zelf bellen. Meerdere keren. Werd er vorige week gezegd dat er een auto binnen was en op kenteken was gezet aan ons ons was toegewezen. We zouden maandag terug gebeld worden. Niet gebeld dus. Dus wij konden zelf weer bellen. Bleek er dus helemaal geen auto binnen te zijn. We zouden zsm terug gebeld worden met een oplossing.
Je raad het al. We moesten zelf weer bellen. Was er nog niets geregeld.
Had dinsdag avond gebeld dat we ontevreden zijn hoe we behandeld worden en dat we kosteloos willen annuleren. Gingen ze nakijken en zouden de volgende dag terug gebeld worden. Niet dus.
Dus gisteren een boze mail gestuurd dat ik via die weg heb op gezegd en dat we niets meer met justlease te maken willen hebben. Werd vrijwel meteen gebeld. Daar weer alles uitgelegd en die persoon begreep het verhaal en die zou het regelen en met spoed iets laten weten.
Nu nog niets gehoord.
lang verhaal kort... De klantenservice is rond uit belachelijk.
Het internet staat er vol mee. Zelfs van mensen die de auto al hebben ontvangen.
Welke kleur Micra heb je besteld als ik vragen mag? En was dat direct via hun site of via de Consumentenbond?
De Consumentenbond claimt namelijk dat het voorraad auto's zijn, maar ik vind het zo vreemd dat er eerst werd gezegd dat oranje niet meer leverbaar was en dat er alleen nog een zwarte was, toen opeens geen zwart maar alleen nog wit en nu is alles magisch weer leverbaar....
[ Voor 7% gewijzigd door Freekers op 28-06-2018 13:16 ]
Dit was via justlease zelf. Een voorraad auto en binnen 3 weken leverbaar. Kleur grijs.Freekers schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:45:
[...]
Ik zie dat de Micra weer leverbaar is via de ANWB. Hoe lang heeft het gehele proces geduurd als ik vragen mag?
[...]
Ai caramba, dat klinkt niet goedDat ze niet terugbellen of terugmailen heb ik ook al ervaren. Ik heb de afgelopen 7 dagen vrijwel dagelijks met hun gebeld omdat ik alleen maar tegenstrijdige informatie kreeg. Best wel frustrerend. Overigens is het doelloos om na 4 uur te bellen want dan zit de avondploeg er en die mag en weet werkelijk van niks. Leuk dat ze tot 9 uur open zijn maar daar heb je weinig aan op deze manier.
Welke kleur Micra heb je besteld als ik vragen mag? En was dat direct via hun site of via de Consumentenbond?
De Consumentenbond claimt namelijk dat het voorraad auto's zijn, maar ik vind het zo vreemd dat er eerst werd gezegd dat oranje niet meer leverbaar was en dat er alleen nog een zwarte was, toen opeens geen zwart maar alleen nog wit en nu is alles magisch weer leverbaar....
Ze reageren niet via de mail en als je dan zelf belt kunnen ze je niet helpen en beloven ze zelf de volgende dag terug te bellen. Wat dus niet gebeurd.
Heb iig nog steeds geen bevestiging dat alles geannuleerd is. Dus moet zelf weer gaan bellen.
Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX
Enige wat ik kan verzinnen is dat m'n partner geen vast dienst verband heeft.. maar dan nog.. vind het wel erg streng zo.TheBrut3 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:02:
Dan heb je ergens anders te hoge vaste lasten zitten of ze vinden je inkomen niet zeker genoeg. Want je snapt zelf dat het onzin is.
Huur is 800.
Zoals al genoemd hier boven, of hoge vaste lasten of een BKR registratie . Anders is het echt geen probleem. Als je een aanvraag doet aangeven dat je vriendin geen inkomen heeft. Je verdient genoeg zonder dat haar inkomen meegenomen hoeft te worden .Jackson6 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:58:
Nou dat wordt geen PL voor mij, het EDR vindt 3300 netto inkomen blijkbaar niet genoeg voor 255 per maand aan lease
You only live once, so enjoy the ride.
3300 is het gezamelijk inkomen, BKR registratie heb ik niet.worldfastest schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:13:
[...]
Zoals al genoemd hier boven, of hoge vaste lasten of een BKR registratie . Anders is het echt geen probleem. Als je een aanvraag doet aangeven dat je vriendin geen inkomen heeft. Je verdient genoeg zonder dat haar inkomen meegenomen hoeft te worden .
Maargoed dan maar kopen
[ Voor 3% gewijzigd door Jackson6 op 29-06-2018 09:29 ]
Heeft in het totaal 18 weken geduurd vanaf aanvraag op website ANWB. Uiteindelijke 4 weken langer dan in eerste instantie aangeven. EDR acceptatie 2 dagen, wettelijke bedenktijd 2 weken. daarna wordt de auto besteld en is het wachten op levering via de dealer. Heeft wel enkele weken vertraging opgelopen omdat de uitvoering/kleur niet meer leverbaar was en er een andere uitvoering aangeboden is.Freekers schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:45:
Ik zie dat de Micra weer leverbaar is via de ANWB. Hoe lang heeft het gehele proces geduurd als ik vragen mag?
Je zou zelf de berekening eens kunnen maken via het keurmerk private lease (is wel handmatig, maar geeft wel e.e.a. aan).
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hier ook via de ANWB een Fiat Panda aangevraagd. De acceptatie was zo gefixt en de 2 weken bedenktijd was ook zo om. Nu nog even geduld en in week 30 word de auto geleverd!Switek schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:08:
[...]
Heeft in het totaal 18 weken geduurd vanaf aanvraag op website ANWB. Uiteindelijke 4 weken langer dan in eerste instantie aangeven. EDR acceptatie 2 dagen, wettelijke bedenktijd 2 weken. daarna wordt de auto besteld en is het wachten op levering via de dealer. Heeft wel enkele weken vertraging opgelopen omdat de uitvoering/kleur niet meer leverbaar was en er een andere uitvoering aangeboden is.
Ik denk dat je netto en bruto door elkaar haalt. 2x miniumloon is 3156,- bruto. Jackson6 heeft het over 3300,- netto.Señor Sjon schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:39:
Dat is krap 2x minimumloon.
Je zou zelf de berekening eens kunnen maken via het keurmerk private lease (is wel handmatig, maar geeft wel e.e.a. aan).
Jackson heeft het over gezamenlijk inkomen van € 3300,- netto. Niet één enkel salaris.Switek schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:43:
[...]
Ik denk dat je netto en bruto door elkaar haalt. 2x miniumloon is 3156,- bruto. Jackson6 heeft het over 3300,- netto.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zeker, wat ik wil zeggen is dat veel meer is dan 2x minimumloon zoals Señor Sjon aangeeft.Rivanov schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:52:
[...]
Jackson heeft het over gezamenlijk inkomen van € 3300,- netto. Niet één enkel salaris.
Verwijderd
Ik heb zelf een zakelijke lease auto, maar puur uit interesse eens zo'n calculator ingevuld. Dan zou ik een auto van €3.500 mogen leasen (per maand)Señor Sjon schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:39:
Dat is krap 2x minimumloon.
Verwijderd
Ik was mij laatst serieus af aan het vragen, of je bijvoorbeeld met een Wajong uitkering van € 1000 netto wel een Private Leaseauto kunt huren. Maar ik vermoed zo persoonlijk van niet, want een kredietkaart kun je dan immers ookal bijna niet krijgen.Jackson6 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:58:
Nou dat wordt geen PL voor mij, het EDR vindt 3300 netto inkomen blijkbaar niet genoeg voor 255 per maand aan lease
Dus voor sommige zal private lease daarom helemaal geen optie zijn: net zoals iemand met een Wajong uitkering nooit van zijn lang zal zijn leven, een huis kan kopen. Of hij of zij moet nog een werkende partner hebben, dan gaat het wellicht wel.
Verwijderd
Tenzij je natuurlijk een postorderbedrijf hebt waar je door middel van een rente van 15% je ook geld kunt uitlenen aan mensen die het niet kunnen betalen
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2018 16:20 ]
Hmm, ik begin een beetje argwaan te krijgen... de reviews op Facebook zijn nou ook niet bepaald positief *kuch*kuch*.DGP84 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:53:
Dit was via justlease zelf. Een voorraad auto en binnen 3 weken leverbaar. Kleur grijs.
Ze reageren niet via de mail en als je dan zelf belt kunnen ze je niet helpen en beloven ze zelf de volgende dag terug te bellen. Wat dus niet gebeurd.
Heb iig nog steeds geen bevestiging dat alles geannuleerd is. Dus moet zelf weer gaan bellen.
Gisteren heb ik ze ook proberen te bellen om na te vragen wat de levertijd van mijn auto is. Maar na een half uur in de wacht en nog 4 wachtende voor me heb ik opgehangen.... De sales afdeling heb je dikwijls wel binnen 5 minuten aan de lijn
Ik heb ze daarop een Messenger bericht gestuurd via Facebook en kreeg binnen 1 uur een email terug dat ze het voor me gingen uitzoeken en 'vanaf Maandag een reactie terug kan verwachten'. Ik ben benieuwd. 'Vanaf Maandag' is namelijk nogal een oneindige tijdsperiode. Voordeel is wel dat ze vanaf haar eigen interne emailadres heeft gemaild ipv de verzamelbak, dus dat scheelt met spammen
Bedankt voor de informatie.Switek schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:08:
Heeft in het totaal 18 weken geduurd vanaf aanvraag op website ANWB. Uiteindelijke 4 weken langer dan in eerste instantie aangeven. EDR acceptatie 2 dagen, wettelijke bedenktijd 2 weken. daarna wordt de auto besteld en is het wachten op levering via de dealer. Heeft wel enkele weken vertraging opgelopen omdat de uitvoering/kleur niet meer leverbaar was en er een andere uitvoering aangeboden is.
Ze gaf me iig nog tot maandag om te beslissen of we de auto toch niet wouden. Deze zou al klaar staan volgens haar. En anders mochten we kosteloos opzeggen.
3300 gezamelijk netto, 4200 bruto...Señor Sjon schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:18:
nee hoor, de belasting op een laag loon is niet zo hoog.
Maar, als ik het goed begreep was daarvan maar één een vast contract. Blijkbaar wordt dus maar met 1 salaris gerekend en wel alle vaste lasten.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ik zou zelf graag de BMW 1 Serie willen via Alphabet, maar twijfel heel erg over de kosten, zou het liever ook beperken tot 24 maanden om zo het bedrag wat bij de BKR staat vastgelegd laag te houden maar schiet het bedrag natuurlijk omhoog. Ga in ieder geval Alphabet een offerte laten maken met wat opties erbij zoals Phusebox had gedaan. Ik overweeg misschien ook nog wel een B-segmenter van de Consumentenbond, maar is wel minder qua uitrusting en comfort.
[ Voor 5% gewijzigd door TheUninvited op 01-07-2018 21:21 ]
Bij mij was het andersom voor exact dezelfde uitvoering als bij Alphabet vroegen ze 100eu meer per maand, maar volgens mij zou je daar nog wel iets korting op kunnen krijgen als je goed onderhandeld, maar gat was zo groot dat ik het maar heb gelaten. De BMW site zelf was ook goedkoper dan die BMW dealer uitrekende, volgens hun was dat weer niet waarPWM schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:35:
Alphabet was bij mij in ieder geval VEEL duurder dan BMW zelf.
Klik ik direct bij de anwb is die nissan er niet. Blijkbaar een fout in de website.
Bestellen kon wel leek het, alleen aflevering was te snel. Ik zit nog tot begin november aan mn huidige lease vast.
Jammer, had leuk geweest. Ben beniuewd of bestelling goed gegaan was, nu de auto niet op website staat.
Dat idee had ik dus ook, maar blijkbaar moet je ze dus achter de vodden zitten. Beetje vreemd, aangezien ze toch echt moeten leven van de sales inkomstenHarmoniousVibe schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:12:
Wow, ik had ook een aanvraag gedaan bij Justlease via de CB voor een Polo en ik had echt het idee dat ze bovenop de bal zaten, bijna tot aan het vervelende toe. Maar als ik het zo lees dan is het een ernstig geval bait & switch. Ben blij dat ik niet met ze in zee ben gegaan zeg.
Er zit vrijwel geen prijsverschil tussen het leasen van de Nissan Micra via de ANWB en de officiële Nissan dealer, dus dat is eventueel nog het overwegen waard.wesley2004 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:18:
Op mn zoektocht naar een nissan micra kwam ik via een link bij de anwb. Mooie prijs.
Klik ik direct bij de anwb is die nissan er niet. Blijkbaar een fout in de website.
Bestellen kon wel leek het, alleen aflevering was te snel. Ik zit nog tot begin november aan mn huidige lease vast.
Jammer, had leuk geweest. Ben beniuewd of bestelling goed gegaan was, nu de auto niet op website staat.
Als je straks op jezelf gaat. Ga je dan weer fietsen?TheUninvited schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:17:
Bij mij is het een beetje de omgekeerde wereld. Ik heb zelf een vast contract maar geen woonlasten want ik woon thuis ik heb een potentieel leasebudget van meer dan 1000eu in de maand, uitgerekend toen ik bij de BMW dealer was. Die verkoper vertelde mij ook doodleuk dat hun wekelijks mensen zoals ik over de vloer kregen die BMW 3 series of vergelijkbaar met volle opties leasen omdat ze nog thuiswonen en het dus wel kunnen lenen. Best verleidelijk maar aan de andere kant ook heel schadelijk als je op jezelf wilt gaan ooit. Aan de andere kant kun je wel zo je droomauto rijden. Financieel gezien is het best een domme beslissing maar omdat de berekening op basis van woonlasten is kunnen ze het technisch gezien wel dragen.
Ik zou zelf graag de BMW 1 Serie willen via Alphabet, maar twijfel heel erg over de kosten, zou het liever ook beperken tot 24 maanden om zo het bedrag wat bij de BKR staat vastgelegd laag te houden maar schiet het bedrag natuurlijk omhoog. Ga in ieder geval Alphabet een offerte laten maken met wat opties erbij zoals Phusebox had gedaan. Ik overweeg misschien ook nog wel een B-segmenter van de Consumentenbond, maar is wel minder qua uitrusting en comfort.
Ik zou kijken naar iets dat ik nu EN straks kan betalen.
Lijkt mij geen fijne stap terug als ik van een 3 serie naar een Up toe zou gaan.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Via de Nissan dealer kom ik op 294,50 voor de Micra N-Connecta bij 48m/10K. Deze was via de ANWB 229,-Freekers schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:26:
[...]
[...]
Er zit vrijwel geen prijsverschil tussen het leasen van de Nissan Micra via de ANWB en de officiële Nissan dealer, dus dat is eventueel nog het overwegen waard.
Zie hem nu niet meer staan.
Lijkt mij dat er rekening mee wordt gehouden? En wordt die registratie niet ieder jaar verlaagd als je nog maar x aantal maanden hebt te gaan?HarmoniousVibe schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:25:
Wat ik me afvraag, hoe zit het BKR-technisch als aan het einde van de looptiijd over wilt stappen naar een andere leasemaatschappij? Want ik heb nu bijvoorbeeld een levertijd van 5 maanden, wat betekent dat ik ruim van tevoren mijn eventuele volgende leaseauto moet aanvragen. En op dat moment heb ik dus nog een vrij dikke schuld geregistreerd staan volgens mij? "Weet" het BKR dat een groot deel al is "afbetaald" op dat moment of dat de schuld per een bepaalde datum helemaal komt te vervallen?
Zorg ik dat ik een auto heb zonder lease contract. Misschien dat ik de auto aan einde van de looptijd wel overneem, maar dat ligt aan de prijs. Of ik koop een elektrische fiets jamhr-zip schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:34:
[...]
Als je straks op jezelf gaat. Ga je dan weer fietsen?
Ik zou kijken naar iets dat ik nu EN straks kan betalen.
Lijkt mij geen fijne stap terug als ik van een 3 serie naar een Up toe zou gaan.
overkoop prijzen zijn altijd hoger dan tweede hands prijzen op autoscout ect maar dan weet je niet wat der meegebeurt is hier immers wel meeTheUninvited schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:05:
[...]
Zorg ik dat ik een auto heb zonder lease contract. Misschien dat ik de auto aan einde van de looptijd wel overneem, maar dat ligt aan de prijs. Of ik koop een elektrische fiets ja
Nee, zo werkt het niet.TheUninvited schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:02:
[...]
Lijkt mij dat er rekening mee wordt gehouden? En wordt die registratie niet ieder jaar verlaagd als je nog maar x aantal maanden hebt te gaan?
De schuld staat tegen een (vanuit de maandlast omhooggerekende) hoofdsom in de boeken. Die blijft staan tot de einddatum.
Natuurlijk ziet je nieuwe kredietverstrekker / leasemaatschappij dat die maandlast stopt rond de datum dat de nieuwe maandlast gaat lopen. Daardoor kun je zeer tijdelijk overkrediteren.
Vergelijk het met de aankoop van een huis, dat kan ook voor inlossing van de hypotheek op je oude woning en zelfs als deze nog niet is verkocht.
Ik las dit en dacht waarom niet proberen, ik kreeg een mail en je kan dan via een speciale inlogcode naar een AutoLeaseCenter actiepagina gaan van Alphabet zelf en dan alles configureren met die verlaagde Eigen bijdrage en SVI twv 14eu p/m. Ik heb nu helaas wel twee aanvragen openstaanSeñor Sjon schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:27:
[...]
Ze hebben wel een stuk minder keuze en uitvoeringen dan op de site van Alphabet.
[...]
Begin een prijsvergelijker.Dit is helaas niet anders dan de geroemde korting bij aanschaf.
Verwijderd
Heb hem uitgelegd dat hij in-principe aan het contract vast zit, want anders moet hij contractbreuk plegen. Maja hij had waanideeën, meende dat de dealer hem een foto stuurde van een betere uitvoering....
Frappant detail: de auto staat op de naam van zijn vriendin, dus de auto is niet eens van hem. Vind het ook wel een beetje dom om een leasecontract van twee jaar aan te gaan, als je eigenlijk in een snellere auto wilt rijden.
Echter: je ziet direct het grootste nadeel van Private-Lease. De auto is niet van jou, maar je zit er wel voor een x-aantal jaar aan vast.
Is dit niet gewoon onderdeel van het verdienmodel? Als de klant na 2 maanden de resterende 22 termijnen wil afkopen, is dat mooi verdienen voor de leasemaatschappij!Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:06:
Echter: je ziet direct het grootste nadeel van Private-Lease. De auto is niet van jou, maar je zit er wel voor een x-aantal jaar aan vast.
Even iets anders: GSM-abonnementen waren ooit gratis, of je kreeg geld, cadeautjes of een vliegreis cadeau. Nu zijn de lokkertjes afgelopen, en betalen mensen zonder problemen 50 euro per maand.
Zou de private lease ook die kant op gaan? Nu goedkope aanbiedingen om marktaandeel te veroveren, en over een paar jaar allemaal de prijzen omhoog als de klant er aan gewend is om geen bezit meer te hebben?
€335 bij nissan en €295 bij de anwb voor mijn configuratie. Dat vond ik de moeite wel. Maar helaas niet meer mogelijk voor mij.Freekers schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:26:
[...]
Er zit vrijwel geen prijsverschil tussen het leasen van de Nissan Micra via de ANWB en de officiële Nissan dealer, dus dat is eventueel nog het overwegen waard.
Gezien de enorme hoeveelheid automerken, leasemaatschappijen en dealers verwacht ik niet dat die markt het voor elkaar kan krijgen de prijs kunstmatig hoog te houden. Er zullen altijd partijen zakken in prijs om te concurreren waardoor de rest wel mee zal moeten gaan.RemcoDelft schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:13:
Even iets anders: GSM-abonnementen waren ooit gratis, of je kreeg geld, cadeautjes of een vliegreis cadeau. Nu zijn de lokkertjes afgelopen, en betalen mensen zonder problemen 50 euro per maand.
Zou de private lease ook die kant op gaan? Nu goedkope aanbiedingen om marktaandeel te veroveren, en over een paar jaar allemaal de prijzen omhoog als de klant er aan gewend is om geen bezit meer te hebben?
Dat valt best mee. Een aantal bedrijven bieden na het eerste jaar kosteloos opzeggen aan en vaak zijn er ook mogelijkheden om vroegtijdig op te zetten bij bijvoorbeeld werkeloosheid.Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:06:
[ Voor 21% gewijzigd door Tsurany op 03-07-2018 11:33 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Natuurlijk is dat onderdeel van het verdienmodel: hoe anders willen ze geld eraan verdienen? Als je de auto voor twee maanden namelijk zou huren, dan zou je uiteraard ook meer betalen.RemcoDelft schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:13:
[...]
Is dit niet gewoon onderdeel van het verdienmodel? Als de klant na 2 maanden de resterende 22 termijnen wil afkopen, is dat mooi verdienen voor de leasemaatschappij!
Zou eigenlijk wel een YouTube filmpje willen zien, van zo'n gesprek bij de dealer van een lease klant met waanideeën.
Dat is meer de domheid van die kennis dan wat anders, daar kan het private lease concept weinig aan veranderen.Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:06:
Sommige mensen hebben echt waanideeën bij Private-Lease: gisteren sprak ik iemand, die rijdt een Seat Ibiza 1.0 uit 2018 via private lease. Hij rijdt er nog geen twee maanden in en wilt nu plotseling iets anders.
Heb hem uitgelegd dat hij in-principe aan het contract vast zit, want anders moet hij contractbreuk plegen. Maja hij had waanideeën, meende dat de dealer hem een foto stuurde van een betere uitvoering....
Frappant detail: de auto staat op de naam van zijn vriendin, dus de auto is niet eens van hem. Vind het ook wel een beetje dom om een leasecontract van twee jaar aan te gaan, als je eigenlijk in een snellere auto wilt rijden.
@Jackson6 het is een heel gegoochel met getallen en situaties. Je zal iets in een spreadsheet moeten bouwen om eruit te komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 03-07-2018 11:37 ]
Oké jammer, ja ik heb geen zin om al m'n meuk op te gaan sturen als ik nu al kan weten of het gaat lukken of nietSeñor Sjon schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:37:
[...]
Dat is meer de domheid van die kennis dan wat anders, daar kan het private lease concept weinig aan veranderen.
@Jackson6 het is een heel gegoochel met getallen en situaties. Je zal iets in een spreadsheet moeten bouwen om eruit te komen.
Verwijderd
Ja, maar daar is de leaseprijs dan ook naar: bij Suzuki heb ik ook flex Private lease gezien. Dan klopt inderdaad wat jij zegt, dan kun je hem voor een jaar leasen ofzo.Tsurany schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:18:
[...]
Dat valt best mee. Een aantal bedrijven bieden na het eerste jaar kosteloos opzeggen aan en vaak zijn er ook mogelijkheden om vroegtijdig op te zetten bij bijvoorbeeld werkeloosheid.
Echter die jongen, wilt enkel een sportievere uitvoering: alleen hij denkt er niet zo bij na, dat daar ook een veel hogere leaseprijs bij hoort.
Natuurlijk is dat de bedoeling, maar voordat de overheid wakker word is het al te laat, zoals met de mobiele telefoons etc.RemcoDelft schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:13:
[...]
Is dit niet gewoon onderdeel van het verdienmodel? Als de klant na 2 maanden de resterende 22 termijnen wil afkopen, is dat mooi verdienen voor de leasemaatschappij!
Ben benieuwd wat er is mis gegaan bij JustLease
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Waarom moet gelijk de overheid weer erbij gesleept worden? Iets met eigen verantwoordelijkheid.alki schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:43:
[...]
Natuurlijk is dat de bedoeling, maar voordat de overheid wakker word is het al te laat, zoals met de mobiele telefoons etc.
Daar heb je groot gelijk in, ik bedoel alleen als voorbeeld jarenlang zijn mobiele telefoons verkocht als "gratis" en jaren later blijkt dat men de abonnementhouder opgelicht heeft door gewoon de tarieven door te berekenen toen t toestel eigenlijk al afbetaald was. Door ingrijpen van de overheid zijn nu de tarieven redelijk transparant en kunnen providers hier geen misbruik meer van maken.Señor Sjon schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:32:
[...]
Waarom moet gelijk de overheid weer erbij gesleept worden? Iets met eigen verantwoordelijkheid.
Ik zie dit toch andersalki schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:55:
Daar heb je groot gelijk in, ik bedoel alleen als voorbeeld jarenlang zijn mobiele telefoons verkocht als "gratis" en jaren later blijkt dat men de abonnementhouder opgelicht heeft door gewoon de tarieven door te berekenen toen t toestel eigenlijk al afbetaald was. Door ingrijpen van de overheid zijn nu de tarieven redelijk transparant en kunnen providers hier geen misbruik meer van maken.
Blijkbaar was de wetgeving rond GSM-abonnementen dusdanig ingewikkeld, dat jaren later pas vaststond dat er eigenlijk sprake is van een lening. En na lange tijd en een paar rechtzaken is nu opeens duidelijk dat de providers het anders hadden moeten aanpakken.
En juist het stilzwijgend verlengen na de contractperiode was een goudmijn voor de bedrijven, wat leidde tot zeer lage aanbiedingsprijzen gevolgd door veel hogere prijzen als je vergat op te zeggen. Sinds dat stilzwijgend verlengen niet meer mag, zijn de aanbiedingen aanzienlijk minder voordelig.
Maar bij private lease is helemaal geen sprake van stilzwijgende verlening, dus dat gaat niet op. Afhankelijk van marktontwikkelingen kan ik me nog wel voorstellen dat leasemaatschappijen klanten een verlengingsaanbod gaan sturen, zeker na 12 of 24 maanden kan verlenging tegen een lager maandtarief nog best interessant worden.
Dat is inderdaad een fors verschil, bij mijn configuratie was het verschil wat kleiner bij 24 maanden en 25k KM/jaar. Overigens zijn de prijzen bij de Nissan dealer weer aangepast (naar mijn idee). De 'Make the move' weken zijn namelijk is net voorbij, dus daar kan ook nog een stukje prijsverschil inzittenSwitek schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:34:
Via de Nissan dealer kom ik op 294,50 voor de Micra N-Connecta bij 48m/10K. Deze was via de ANWB 229,-
Zie hem nu niet meer staan.
Jammer dat hij niet meer te bestellen is bij de ANWBwesley2004 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:13:
€335 bij nissan en €295 bij de anwb voor mijn configuratie. Dat vond ik de moeite wel. Maar helaas niet meer mogelijk voor mij.
Er gaat op dit moment héél véél mis bij JustLease. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat ik vandaag 1 uur en 45 minuten (!!!) in de wacht heb gestaan voordat ik iemand van de Klantenservice te pakken had. Dat is toch werkelijk van de zotte. En het erge is dat ze nog steeds geen duidelijkheid kunnen geven omtrent de leverdatum. Eerst werd mij 2 tot 3 weken beloofd en inmiddels is dat al opgelopen tot 4 weken. Reden: De voorraad auto is stiekem toch niet op voorraad en staat nog bij een externe partij. Deze moet dus nog eerst naar JustLease getransporteerd worden en wanneer deze partij dat gaat doen is een groot raadsel. *Ergens* in de komende 4 weken waarschijnlijk..... Tevens is er geen mogelijkheid om bij te houden wat de huidige leverdatum/verwachting is en ze informeren je ook niet als die wijzigt, da's niet tof als je het mij vraagt.Jasphur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:46:
Hehe. Gisteravond een factuurtje gekregen voor vervangend vervoer bij een grote beurt. Maar heb nooit vervangend vervoer nodig gehad of ontvangen
Ben benieuwd wat er is mis gegaan bij JustLease
Check voor de gein eens hun reviews op Facebook. Hier een greep van wat er alleen al vandaag is geplaatst:

Ik vraag me serieus af wat daar voor (mis)management aan het roer staat. Het loopt al zeker 2 weken niet lekker bij die toko maar mensen bij schakelen, vanuit Terberg of het Sales team (die je wel binnen 5 minuten aan de lijn hebt), ho maar.
De enige reden waarom ik mijn aanvraag (nog) niet annuleer is omdat het nou eenmaal een goede aanbieding is en de hulp vanuit de Consumentenbond wel heel goed is... ik geef ze voorlopig nog even de voordeel van de twijfel, hopelijk komt me dat niet duur te staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Freekers op 03-07-2018 21:12 ]
Reviews op Facebook vertrouw ik eigenlijk niet.
Ik vind die reviews 9 van de 10 keer sensatiezoekers en van mensen die vaak meteen in de slachtofferrol schieten.
Ik ben nu bijna drie jaar JL en dit is de eerste keer dat ik 'vreemds' van ze krijg. Natuurlijk kan het zo zijn dat ze organisatorisch zijn veranderd en slechter zijn geworden, maar ik heb tot heden echt nog helemaal nergens moeite mee gehad. Ik heb gister al meteen een mail gestuurd en ik wacht altijd even twee dagen en dan bel ik.
Uiteraard is het automatisch incasso gestorneerd, deze stond namelijk al klaar.
Ik wacht het heel even af. Kan zomaar zijn dat die actie gewoon te veel hooi op de vork is.
[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 03-07-2018 21:32 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Jasphur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:19:
Reviews op Facebook vertrouw ik eigenlijk niet.
Ik vind die reviews 9 van de 10 keer sensatiezoekers en van mensen die vaak meteen in de slachtofferrol schieten.
Ik ben nu bijna drie jaar JL en dit is de eerste keer dat ik 'vreemds' van ze krijg. Natuurlijk kan het zo zijn dat ze organisatorisch zijn veranderd en slechter zijn geworden, maar ik heb tot heden echt nog helemaal nergens moeite mee gehad. Ik heb gister al meteen een mail gestuurd en ik wacht altijd even twee dagen en dan bel ik.
Uiteraard is het automatisch incasso gestorneerd, deze stond namelijk al klaar.
Ik wacht het heel even af. Kan zomaar zijn dat die actie gewoon te veel hooi op de vork is.
Normaal ben ik ook niet zo van de reviews op Facebook, maar aangezien ik vandaag zelf 1 uur en 45 minuten in de wacht heb gehangen kon ik me wel herkennen in hun verhalen, zodoende.Señor Sjon schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:32:
Denk eerder dat ze overbelast zijn. Dat zie je ook vaak bij zonnepaneelcollectieven. Opeens moet een bedrijf honderden consumenten van dienst zijn. Pay peanuts, get monkeys.
Ik denk idd dat het inkoopcollectief teveel hooi op hun vork is. Ik snap echter niet dat een (marketing)manager dat niet ziet aankomen en extra personeel inzet. Misschien hebben ze dat wel gedaan, maar in ieder geval niet genoeg. Terberg is nou niet echt een kleine speler, dus ik had daar iets meer inzicht van hun verwacht. Maar goed, ik wacht het even af. Na mijn mailcontact vandaag denk ik wel dat het goedkomt, althans dat hoop ik
Nee dit was 20k en 2jaar!Freekers schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:01:
[...]
Jammer dat hij niet meer te bestellen is bij de ANWB, dat was inderdaad wel de moeite waard. Gezien de bovenstaande post gok ik dat dit ook bij een kilometrage van 10K is geweest met een wat langere looptijd als in 3-4 jaar?
Ik hoop stiekem op nieuwe modellen.
Gisteren stonden er nog twee andere nissans op de site.
Nu nog maar 1
Populair blijkbaar!?
[ Voor 14% gewijzigd door wesley2004 op 04-07-2018 00:04 ]
De Micra is, in mijn ogen, nou eenmaal veel 'bang for the buck' wat zijn populariteit kan verklaren. Wellicht was hij om die reden ook bekroond tot 'Lease-auto van het jaar 2017' (https://www.autoweek.nl/n...e-leaseauto-van-het-jaar/)wesley2004 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:03:
[...]
Nee dit was 20k en 2jaar!
Ik hoop stiekem op nieuwe modellen.
Gisteren stonden er nog twee andere nissans op de site.
Nu nog maar 1
Populair blijkbaar!?
De Clio is qua prijs ook nog wat gunstiger dan de Micra, alhoewel ik zowel het interieur als exterieur van de Micra mooier vind dan van de Clio, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.TheUninvited schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:09:
Renault Clio staat ook weer bij de consumentenbond zie ik wel een goeie deal en stuk flexibeler dan de Micra via de ANWB. Alleen de Clio wordt volgend jaar vernieuwd en de Micra is net nieuw uit.
Nu kijken hoe het gaat lopen met lease maatschappij.
Ben benieuwd
Netjes, gefeliciteerd! Ik zie dat de Clio ook via JustLease loopt. Houdt je ons even op de hoogte omtrent het proceswesley2004 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:22:
Zojuist de Clio besteld! Die had ik eerder op het oog via consumentenbond maar eas toen uitverkocht.
Nu kijken hoe het gaat lopen met lease maatschappij.
Ben benieuwd
Thanks
Die factuur voor vervangend vervoer hoeft niet betaald te worden. Het betrof een storing in het systeem. Niet dat ik daar veel mee kan. Maar scheelt weer een paar euro's. En dat is fijn
Het leek allemaal gesmeerd te gaan.....Freekers schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:28:
[...]
Netjes, gefeliciteerd! Ik zie dat de Clio ook via JustLease loopt. Houdt je ons even op de hoogte omtrent het proces? Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt!
Thanks
Justlease nam snel contact op.
Aangezien dat mijn huidige lease tot oktober loopt vroeg ik of dit kon.
Geen probleem zei hij. Ik dus gisteren alle gegevens ingestuurd.
Bellen ze vandaag terug.
Sorry ik ben stagiaire en heb fout gemaakt. Kunnen auto niet zo lang vasthouden. Dus ik annuleer je bestelling. Vreemd als ze je eerst contract laten tekenen.
Prutsers daar!
Ik snap sowieso niet dat je daar überhaupt een factuur voor krijgt. Vervangend vervoer, na 24 uur, is toch sowieso gratis/inbegrepen?Jasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:42:
Zo Justlease was inderdaad erg moeilijk te bereiken. Maar vanmorgen is het mij gelukt.
Die factuur voor vervangend vervoer hoeft niet betaald te worden. Het betrof een storing in het systeem. Niet dat ik daar veel mee kan. Maar scheelt weer een paar euro's. En dat is fijn
Hmm, menselijke fout van een stagiaire.... het is niet netjes natuurlijk maar het kan gebeuren. Hij heeft je in ieder geval nog vrij snel terug gebeldwesley2004 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:30:
Het leek allemaal gesmeerd te gaan.....
Justlease nam snel contact op.
Aangezien dat mijn huidige lease tot oktober loopt vroeg ik of dit kon.
Geen probleem zei hij. Ik dus gisteren alle gegevens ingestuurd.
Bellen ze vandaag terug.
Sorry ik ben stagiaire en heb fout gemaakt. Kunnen auto niet zo lang vasthouden. Dus ik annuleer je bestelling. Vreemd als ze je eerst contract laten tekenen.
Prutsers daar!
Mocht je nog interesse hebben in de Micra, de N-Connecta uitvoering is nu ook te leasen bij YourLease met een contract voor 36 maanden (na 12 maanden per maand opzegbaar). Ik weet echter niet hoe de prijs zich verhoudt tot de (inmiddels uitverkochte) aanbieding van de ANWB.
Tja idd fout. Maar blijft gek dat je contract getekend hebt en dan ineens niet blijkt te kunnen!Freekers schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:22:
[...]
Hmm, menselijke fout van een stagiaire.... het is niet netjes natuurlijk maar het kan gebeuren. Hij heeft je in ieder geval nog vrij snel terug gebeld
Mocht je nog interesse hebben in de Micra, de N-Connecta uitvoering is nu ook te leasen bij YourLease met een contract voor 36 maanden (na 12 maanden per maand opzegbaar). Ik weet echter niet hoe de prijs zich verhoudt tot de (inmiddels uitverkochte) aanbieding van de ANWB.
Yourlease gezien idd. De prijs is hoger dan bij de anwb. En ook hoger dan bij nissan zelf. En helaas geen kleur keuze.
Denk dus dat ik voor de nissan site ga.
Ik wacht nog even de reactie van consumentenbond af, maar ben bang dat ze er niets aan kunnen doen.
Besteld via ANWB.
Vlak na onze order hebben ze dat ook al gedaan.
(aantal kleuren zijn toen verdwenen, de optiepakketten veranderd, prijs dus ook wat anders)
Je kan m dus niet meer bestellen met de Dualogic automaat terwijl ie wel in de search naar boven komt, met automaat.
Nu ben ik wel benieuwd, why?
Ik las op de ANWB site dat de vertragingen veroorzaakt werden door een brand in een opslagloods van Nissan Nederland. Daarbij was asbest vrij gekomen en moesten alle auto's in de loods gereinigd worden, ook al hadden ze geen brandschade.blottle schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:30:
Ik ga mijn nieuwe Nissan Mirca morgen ophalen. Oorsponkelijk zou deze in week 24 geleverd worden. Daarna werd het week 26. Kreeg vorige week bericht dat de auto vanaf eergisteren (4 juli) geleverd kon worden. Maar ivm werk gekozen voor morgen.
Besteld via ANWB.
Ik gok dat het voorraad modellen betreft en/of Leaseplan prijsafspraken heeft gemaakt voor bepaalde modellen.Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:43:
Waarom? Vast omdat de fabriek of importeur bepaalde modellen de markt op pusht.
Hoe kom je aan deze info? Ik kan er niets van teruglezen..(ook een Micra besteld)Freekers schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:15:
[...]
Ik las op de ANWB site dat de vertragingen veroorzaakt werden door een brand in een opslagloods van Nissan Nederland. Daarbij was asbest vrij gekomen en moesten alle auto's in de loods gereinigd worden, ook al hadden ze geen brandschade.
Bij de reviews op de ANWB site:Rebel-Rebel schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:52:
[...]
Hoe kom je aan deze info? Ik kan er niets van teruglezen..(ook een Micra besteld)

Bron: https://www.anwb.nl/auto/...nwb-private-lease/reviews (Pagina 8 op dit moment)
Denk dat het deze band betrof (foto laat zelfs Nissan dealer Bochane zien):
https://www.gelderlander....nog-tot-vrijdag~acfb9414/
Klopt, maar het verklaart wel de vertraagde levering (en daar ging het omwd200 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:00:
Als alles schoon is toch prima
Het zijn autoverkopersSeñor Sjon schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:09:
Grappig. Bochane riep hetzelfde tijdens mijn Qashqai actie. Lijkt wel een standaard riedel te worden...
Ik zou me meer zorgen maken over (verborgen) lakschade door de hitte en blusmiddelen dan over een beetje asbest wat aan de buitenkant op de auto ligt en er meteen vanaf waait.Freekers schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:44:
[...]
Bij de reviews op de ANWB site:
[afbeelding]
Bron: https://www.anwb.nl/auto/...nwb-private-lease/reviews (Pagina 8 op dit moment)
Denk dat het deze band betrof (foto laat zelfs Nissan dealer Bochane zien):
https://www.gelderlander....nog-tot-vrijdag~acfb9414/
24 maanden 255 per maand, geen slechte deal als je ziet wat er allemaal op zit. Weet iemand trouwens of je luxe en/of blanco kentekenplaten krijgt via Leaseplan/ANWB?
[ Voor 53% gewijzigd door Jackson6 op 10-07-2018 16:30 ]
Echt super deal! Ik baal best dat ik hem gemist heb. Nu via nissan stukje duurder!Jackson6 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:55:
Heb ook de Micra N-Connecta besteld bij ANWB, nu maar afwachten hoe lang het duurt.
24 maanden 255 per maand, geen slechte deal als je ziet wat er allemaal op zit. Weet iemand trouwens of je luxe en/of blanco kentekenplaten krijgt via Leaseplan/ANWB?
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.