Ik kreeg een mail van de consumentenbond over een pl collectief. 1 van mijn zorgen bij pl was dat je je opgebouwde schadevrije jaren kwijt bent als je 4 jaar geen verzekering hebt gehad. Nu lees ik dit bij de veelgestelde vragen, dat zou wel heel relaxed zijn als dat zo is:
Ik heb bij mijn huidige verzekeraar schadevrije jaren opgebouwd. Ben ik die nu kwijt?
Nee, rij je schadevrij tijdens je
leaseperiode, dan worden die schadevrije jaren opgeteld bij de jaren die je daarvoor hebt opgebouwd. Zodra je privé een auto gaat
leasen, raden we aan je huidige verzekering te beëindigen. Rij je tijdens de
leaseperiode geen schade, dan krijg je aan het einde van de
leaseperiode een verklaring van de
leasemaatschappij. Deze verklaring lever je aan bij je nieuwe verzekeraar. Deze telt de schadevrije jaren mee voor jouw nieuwe verzekering
Edit: even verder ingedoken maar er zijn ook
leasemaatschappijen die de schadevrije jaren in de roydata bijschrijven. Dit doen ze aan t einde van de
leaseperiode. Stel je huidige opgebouwde jaren zijn er 20. Deze blijven 3 jaar geldig. Na 4 jaat pl worden dus 4 jaar (bij geen schade) bijgeschreven. Dan heb je dus maar 4jaar ipv 24! Je moet dus een
leasemaatschappij hebben die jaarlijks bijschrijft volgens mij. Of ze beredeneren dat je gewoon hebt gereden 4 jaar lang en dus wel 24 jaar hebt ook al schrijft de
leasemaatschappij ze pas einde contract bij. Ik vraag me dat echt af.
[
Voor 25% gewijzigd door
bukkum op 23-05-2018 19:59
]