Leuke tactiek maar jammer van de uitvoering, de focus fire is bijv. ver te zoeken en had zeker 1-2 BCs kunnen sparen.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ikmheb het over de low tier lichts en mediums die je moet grinden onderweg naar de heavies, dus niet enkel de medium spelers moeten door de zure appel heen bijten.defiler1974 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:14:
[...]
Beetje 1-dimensionale manier om ernaar te kijken. De rol van mediums is veel ruimer dan dat.
Met bijna elke medium kan je:
fire support geven door meer te richten op modules, detracken enz...
Flanken als de situatie het toelaat en de focus van enemy tanks op je eigen heavy's zit.
Doorstoten als de weg vrij is en naar hun arty gaan.
Spotten als bovenstaande opties niet beschikbaar zijn.
Mediums/scouts hunten die doorbreken, dan kunnen je eigen heavy's hun focus op de frontlinie houden.
Zo speel ik mijn mediums. Niet elke medium kan alle rollen hierboven goed vervullen, maar in ieder geval meer als 1 rol.
1 ding wat je nooit moet doen is je medium in high tier matches als een heavy gaan gebruiken, dat verlies je hard. (op een paar mediums na met bouncy hull en hull down)
Buiten dat hebben die low tier mediums amper meer pen en firepower dan de a-20. De tier 4-5 mediums kunnen zelf amper meer dan scouten, want in een potje tussen tier 7's schieten ook die mediums geen deuk in een pakje boter.
Maar goed, het gaat om de reis, en niet het doel. Ik grind me zelf voor de 3e keer een weg naar de hogere tiers, en vind vaak de lagere tiers leuker om te spelen dan de hoge. Probeer ervan te genieten. De a-20 is geen super tank, maar zeker niet slecht.
Stats:
Victory ratio: 38.89%
Battles: 18
Efficiency: 1320.58
Average tier: 8.17
Experience: 12645 702.5
Capture points: 17 0.94
Defense points: 24 1.33
Damage: 26858 1492
Kills: 20 1.11
Spotted: 16 0.89
Vehicle Games played Victory ratio
PzKpfw VIB Tiger II 13 38.46%
Jagdtiger 3 33.33%
IS-3 2 50%
JagdTiger blijft me ongeluk brengen... 4 wins met dat ding van totaal 25 battles gespeeld. IS-3 is ook een poep tank als hij stock is, vooral als je met dat inaccurate kanon, stock papieren turret en lage penetratie bijna de hele tijd tegen tier 9s en 10s komt... Van een afstand kun je echt niet gaan richten op weakspots met een accuracy van 0,46/100m... En die lage penetratie zorgt maar al te vaak voor bounces...
Maarja... de winstreak zal nog wel een keer komen.
Zouden we ook eens moeten proberen bij Got... just for the fun of it.
Anoniem: 110209
Zie dat bij mezelf nooit, hoewel ik toch al de nodige verzameld heb...........
Je gun is niet lomp, je hebt geen noemenswaardige splash. Daar tegenover staat wel dat je door zijn snelheid op plekken kunt opduiken waar de tegenstander het niet verwacht. De rate of fire van de gun is hoog, en ze zijn accuraat. Verwacht echter geen oneshots ala S51 @ top gun. Als ik een maus raak met m'n tier 7 franse arty dan mag ik blij zijn met +300 dmg
http://wotlabs.net/eu/player/GJP
Probeer nog ff te cashen maar zo is de lol er snel vanaf.
Waar jij het over hebt is waarschijnlijk het platoon icoon, de mensen in jouw of enemy team met bijvoorbeeld een 1, zitten bij elkaar in het platoon.. de mensen met een 2 zitten ook bij elkaar in het platoon..etc.Anoniem: 110209 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:42:
Hoe kan 't dat velen zo'n Masterbadge bij hun naam hebben staan (bij startscherm/begin van battle).
Zie dat bij mezelf nooit, hoewel ik toch al de nodige verzameld heb...........
Dat zijn de potjes die je verloren hebt voor ze beginnen, in ieder geval een goede reden om op altF4 te drukken en een bed op te zoeken.
erutangiS
Ik wordt omringd door noobs !
Ik weet het nu zeker ! Mijn tank is generfd!
Ik ben helemaal uber look @my stats !
Het wordt helemaal niks vandaag want mijn wot stats calculator is offline.
[ Voor 18% gewijzigd door MaXeRs op 20-10-2012 11:26 ]
Balen, want ik wou binnen 2 weken van tier 7 naar tier tien op m'n SeA account om met CW mee te kunnen doen, CW is gister pas gestart namelijk.
Tegen die tijd moet ik wss weer werken, dus weer 2 maanden afwezig, grrr.
Lol...sarcasme-module geresearched?maxers1973 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:24:
En mede tankers wat wordt het vandaag !?
Ik wordt omringd door noobs !
Ik weet het nu zeker ! Mijn tank is generfd!
Ik ben helemaal uber look @my stats !
Het wordt helemaal niks vandaag want mijn wot stats calculator is offline.
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Victory ratio: 41.67%
Battles: 12
Efficiency: 1360.45
Average tier: 8.83
Experience: 9923 826.92
Capture points: 18 1.5
Defense points: 3 0.25
Damage: 22050 1838
Kills: 12 1
Spotted: 15 1.25
Ik deed elke keer wel lekker veel damage met de E50M maar het mocht blijkbaar niet baten.E-50 Ausf. M 5 20%
PzKpfw V Panther 3 33.33%
M48A1 2 50%
AMX 13 75 1 100%
M26 Pershing 1 100%
Nu ik terugkijk op mijn stats, wel een zieke average damage (1400) voor gemiddeld tier 5.5.Victory ratio: 56.52%
Battles: 23
Efficiency: 1908.45
Average tier: 5.52
Experience: 15374 668.43
Capture points: 60 2.61
Defense points: 55 2.39
Damage: 32629 1419
Kills: 32 1.39
Spotted: 20 0.87
Ik heb gisteren trouwens ook maar even in de buidel getast en voor 100 euro gold gekocht en gelijk een jaartje premium. De rest van het gold kan dan mooi naar WoWS.
Vrijdag nog even op de testserver gezetten. Heb o.a. de revamped Abbey en El Halluf gezien. Vooral El Halluf vond ik erg gaaf. Veel meer oneffenheden in het terrein. Dat geld ook voor Abbey. Daar hebben ze vooral de center town een stuk leuker gemaakt doordat je ook tussen de huisjes door kunt sneaken ipv alleen over de paden. Al met al denk ik dat die nieuwe maps meer voordeel op gaan leveren voor amerikaanse tanks want die kunnen met hun gun depression maximaal profiteren van de oneffenheden.
Babs out!
WoWS? Warships? Denk je dat die al in 2013 uit gaat komen?filipy23 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:14:
Gisteren had ik het ook zwaar. Maar ik heb me geleerd om me er maar niet meer te druk over te maken. Ik heb het triplen van mijn Panther zelfs maar overgeslagen.
[...]
Nu ik terugkijk op mijn stats, wel een zieke average damage (1400) voor gemiddeld tier 5.5.
Ik heb gisteren trouwens ook maar even in de buidel getast en voor 100 euro gold gekocht en gelijk een jaartje premium. De rest van het gold kan dan mooi naar WoWS.
Vrijdag nog even op de testserver gezetten. Heb o.a. de revamped Abbey en El Halluf gezien. Vooral El Halluf vond ik erg gaaf. Veel meer oneffenheden in het terrein. Dat geld ook voor Abbey. Daar hebben ze vooral de center town een stuk leuker gemaakt doordat je ook tussen de huisjes door kunt sneaken ipv alleen over de paden. Al met al denk ik dat die nieuwe maps meer voordeel op gaan leveren voor amerikaanse tanks want die kunnen met hun gun depression maximaal profiteren van de oneffenheden.
Babs out!
Ik hoop op 20 oktober 2013.Doler schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:34:
[...]
WoWS? Warships? Denk je dat die al in 2013 uit gaat komen?
Babs out!
Zie mijn victory ratio van rond de invoering van 8.0

[ Voor 14% gewijzigd door wsLy op 21-10-2012 16:04 ]
Anoniem: 420503
Battle: Airfield zondag 21 oktober 2012 18:37:23
Vehicle: GW Tiger
Experience received: 699
Credits received: 44.526
Battle Achievements: Bombardier
En dat was weer een nieuwe medaille.
Die nieuwe layout (van die mod) is wel netter, maar om nou te zeggen dat het in de huidige tech tree moeilijk is om te zien wat je nu wel en niet unlocked heb, vind ik een beetje spijkers op laag water zoeken...Nemean schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:54:
Voor de geïnteresseerde:
plaatjes
Zijn 2 mods; en gecombineerd door iemand van Reddit: Download
Daarnaast weet de gemiddelde speler echt wel wat hij wel en niet unlocked heeft, uit zijn of haar hoofd, dus het doel om dit nog in je tech tree terug te kunnen vinden lijkt me nogal onnodig.
| system specs |
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Heb wel lage damage voor 8+ average tier maar daarentegen wel redelijke average exp.filipy23 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:14:
Gisteren had ik het ook zwaar. Maar ik heb me geleerd om me er maar niet meer te druk over te maken. Ik heb het triplen van mijn Panther zelfs maar overgeslagen.
[...]
Nu ik terugkijk op mijn stats, wel een zieke average damage (1400) voor gemiddeld tier 5.5.
Babs out!
Gisteren ook nog de gold van ESL en signature contest gebruikt voor 6 maanden premium. Daarom wel heel fijn dat ze weer met discount te halen waren.
Heb vandaag ook nog maar even die KV-1S geprobeerd op de test server en dat vind ik toch wel een mooi ding. Een potje 4k damage gedaan en in een ander 2.5k met een loss. Echt een hele lache tank.
Hij heeft wel gelijk, 90% van de posts hier voegen weinig toe aan het topic, behalve stats laten zien die iedereen al een keer gezien heeft van iemand anders of te zeuren over hun tank.
Poll: Wat vind je de beste tier 6 heavy/medium?
• ARL 44
• AMX 12t
• M4A3E8 Sherman
• M4A3E2
• M6
• VK3001 (H)
• VK3001 (P)
• VK3601 (H)
• T-34-85
• KV-1S
• KV-2
• T-150
Tussenstand:
Ook wel leuk als je een onderbouwing geeft over waarom je de tank de beste tier 6 medium/heavy vind.
[ Voor 4% gewijzigd door psychoclown op 22-10-2012 10:02 ]
De ARL is ook wel leuk in de nieuwe MM. Al is het ook niet mijn stijl. Ik verkies de snellere heavies daar kan je op lagere tiers makkelijk de trijd mee helpen beslissen.
[ Voor 18% gewijzigd door Joindry op 22-10-2012 10:06 ]
Heb er drie die ik erg leuk vind: KV-1S, Easy8 en VK3601....
KV1 heeft de leukste gun (damage), Easy 8 is lekker bewegelijk met een mitrailleur en de vk3601 is gewoon onverwoestbaar
M6 valt me trouwens ook niet tegen (als ik het vergelijk wat anderen er van vinden), maar red het niet bij bovenstaande...
[ Voor 4% gewijzigd door themaxter op 22-10-2012 10:09 ]
Su-100 is een lekkere TD met z'n 122mm erop. 1400 damage gemiddeld gedaan gisteren. Dat is incl slechte potjes.
Name Total Per battle
Victory ratio: 50%
Battles: 12
Efficiency: 1983.77
Average tier: 6.17
Experience: 9232 769.33
Capture points: 0 0
Defense points: 47 3.92
Damage: 16719 1393
Kills: 29 2.42
Spotted: 13 1.08
1 battle was met type 59 en dat was een loss.
Shuttle st20g5
Ik kies de cromwell. Een snellere variant van de easy eight (60 km/h) met een langzamer schietend gun (15 rpm).psychoclown schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:38:
Blijkbaar zijn er veel mensen hier die wel van stats houden en als de anderen dan zelf niet zoveel toevoegen..
Poll: Wat vind je de beste tier 6 heavy/medium?
• ARL 44
• AMX 12t
• M4A3E8 Sherman
• M4A3E2
• M6
• VK3001 (H)
• VK3001 (P)
• VK3601 (H)
• T-34-85
• KV-1S
• KV-2
• T-150
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook wel leuk als je een onderbouwing geeft over waarom je de tank de beste tier 6 medium/heavy vind.
En beste hang natuurlijk heel erg van de situatie af. In Medium companies is KV-1s natuurlijk de beste. Maar in andere situaties (publics) vind ik de T-150 bijvoorbeeld veel fijner (iets minder damage, maar schiet veel vaker).
Babs out!
De KV-1S vond ik ook leuk totdat ik steeds in randoms kwam waar iedereen maar wat deed en niemand mij hielp. Dan kan je op F7 duwen zonder effect. Anyway het probleem is net zoals bij de KV-2 dat je lang moet reloaden en als je dan geen hulp heb van een medium of andere tanks word je gewoon genadeloos afgeslacht nadat je hebt geschoten lol...psychoclown schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:14:
Ik heb de 12t, de 3601, de T-34-85 en de KV-1S (testserver) gespeeld en hoewel ik de 3601 altijd briljant vond (en zeker de beste van de eerste 3 opgenoemde) is de KV-1S zoveel beter. Zeer lage RoF voor zijn tier, lage accuracy maar de penetratie en damage maken echt zoveel goed. De armor is degelijk en de snelheid is zeker prima maar echt een stuk beter dan de 3601!
2e keus voor mij is de kv2, puur door de DERP gun en de sniper gun die je kan afwisselen op deze tank. Menig tier 8 tank blijft respect houden voor de KV2.
Exact!TweakJerommeke schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:26:
[...]
De KV-1S vond ik ook leuk totdat ik steeds in randoms kwam waar iedereen maar wat deed en niemand mij hielp. Dan kan je op F7 duwen zonder effect. Anyway het probleem is net zoals bij de KV-2 dat je lang moet reloaden en als je dan geen hulp heb van een medium of andere tanks word je gewoon genadeloos afgeslacht nadat je hebt geschoten lol...
Vond de KV-1S ondanks de goede gun toch een vervelende tank door de reload. Wanneer je een beetje speler tegenover je hebt (die weet dat zodra je geschoten hebt je minstens 15s niks kan doen) dan komt ie je halen. In platoons kan deze tank wel weer goed want dan heb je ondersteuning en wordt je beschermd!
Agreed. M6 speelt heerlijk weg in de meeste potjes. Soms ben je binnen een paar schoten dood, maar als je een beetje uitkijkt kun je vaak hele potjes lang op mensen in staan beuken terwijl je zelf vrijwel geen damage krijgt.defiler1974 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:50:
M6 voor mij. Ik heb een enorme lading erg leuke potjes gespeeld in deze tank. Door de lage MM kom je vaak spelers tegen die niet weten hoe ze deze tank moeten beschadigen. Daardoor kan je af en toe een enorme afstraffing hebben in deze tank. gecombineerd met een mitrailleur, heb je een dodelijke combinatie. (behalve als de arty je pakt terwijl je in het open veld rijdt)
blub
Wat?psychoclown schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:21:
Ik ben wel benieuwd hoeveel van de 3601 voters de KV-1S hebben geprobeerd (of zijn tegengekomen) ik was wel erg impressen toen ik hem een paar keer tegenover mijn 3601 had en helemaal om toen ik hem zelf had geprobeerd.
Verder dit weekend weer verder gegaan met grinden op de object 212. Nog 120k xp te gaan dacht ik, is een lange grind maar is het wel waard hoop ik
Ik heb beide wel gespeeld, de 1S is nu beter dan de VK3601. Maar toch is mijn VK3601 fullops wel erg lekker om te spelen.psychoclown schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:21:
Ik ben wel benieuwd hoeveel van de 3601 voters de KV-1S hebben geprobeerd (of zijn tegengekomen) ik was wel erg impressed toen ik hem een paar keer tegenover mijn 3601 had. Ik was helemaal om toen ik hem zelf had geprobeerd.
Shuttle st20g5
Ik had em zelf ook pas na de kv1 nerf patch. Dus heb daarvoor neits van het apparaat vernomen, maar vond de kv-1s wel leuk toen ik em nog had. Speel nu te weinig lage tiers om het nog te houden, maar af en toe lijkt het me leuk als ik em weer eens zou terughalen. Volgende keer als ie in de aanbieding is mischien.Knowuse schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:40:
Opzich grappig hoe de KV-1s opgekomen is na de KV-1 spliting. Toen kon je na de KV-1 kiezen tussen de KV-3 en de KV-1s, de KV-3 werd toen meestal gekozen. Waarschijnlijk had de KV-3 toen al bijna tier 7 armor.
KV-3 had een betere ROF dan de kv-1s. De RoF (en DPM) is ook het zwakste punt van de KV-1S. Maar 1 op 1 is ie gewoon koning omdat hij iedereen met 2 schoten uitschakeld (in 14 seconden). In publics speel ik liever de T-150. Die doet elke 9 seconden 300 damage. Veel fijner.Knowuse schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:40:
Opzich grappig hoe de KV-1s opgekomen is na de KV-1 spliting. Toen kon je na de KV-1 kiezen tussen de KV-3 en de KV-1s, de KV-3 werd toen meestal gekozen. Waarschijnlijk had de KV-3 toen al bijna tier 7 armor.
Babs out!
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
De ARL heeft een geweldige topgun (beetje inaccuraat, maar meer pen dan tier 7's) verder is de tank wel erg smakeloos.
De amx 12t was voor mij het begin van de leukste tree uit WoT, geweldig veel plezier gehad met die tank, maar ik weet niet hoe die zich als tier 6 houdt.
De kv-2 en t150 vind ik het allebei net niet (te traag, net als de kv3)
M6 is een bagger tank met een hele leuke gun (geweldige DPS)
De VK3001h is geweldig. Snel, leuke gun en sex op wielen, man wat is die tank geil
De M4's heb ik niet in gereden maar ik vind de sherman ruk.
De t34-85 kan je in elke tank opeten (heb ik het gevoel)
De KV-1S heb ik altijd geweldige moeite mee als ik in een tier 5-6 rijd. Ik denk dat de kv-1s de beste tier 6 is, maar ik heb er niet in gereden.
Dat had ie (kan het niet onderbouwen) maar in de praktijk dingden men/ik er toen al meer op dan op een IS/Tiger/T29Knowuse schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:40:
[ Voor 18% gewijzigd door eL_Jay op 22-10-2012 15:56 ]
Helaas nog niet de kans voor gehad. Ben zelf weg van de VK3601H full ops en 100% crew.psychoclown schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:21:
Ik ben wel benieuwd hoeveel van de 3601 voters de KV-1S hebben geprobeerd (of zijn tegengekomen) ik was wel erg impressed toen ik hem een paar keer tegenover mijn 3601 had. Ik was helemaal om toen ik hem zelf had geprobeerd.
Maar de laatste tijd kom ik in mijn Panther en T-43 regelmatig KV-1S tegen en die blazen dus door alles heen met die gun met aardig wat damage. Dus misschien toch maar eens kijken of ik er eentje in mijn garage kan zetten.
T-43 inmiddels ingeruild voor de T-44. En wow wat een lekkere tank vergeleken met de T-43, echt een verademing. Vond de T-43 eigenlijk een slechte uitvoering van de T-34-85 maar dan met meer HP. Alleen jammer dat de gun soms net wat pen. tekort komt.
Ook de E-75 is inmiddels full ops, vooral de engine was nodig. Met de Tiger II engine was het een slome tank waarmee je vaak te laat op een goede plek was.
Vanavond de Panther Elite maken en dan credits verzamelen voor de Panther 2. En moet ook nog credits maken om eventueel de Object 212 te halen als ze de Golden Joystick winnen
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Ik heb ze beide gehad. Uiteindelijk gehad omdat ik persoonlijk de KV1s veel beter vond. Voor mij is het een no-brainer dat de kv1s boven de 3601 eindigt.psychoclown schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:21:
3601 viel me wel tegen. in de beta ontieglijk veel gespeeld, maar niet de power (mogelijk door alle patches en andere/nieuwere tanks) die het vroeger had.
KV1s is gruwelijk, mits je een beetje geduld hebt qua reload.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Over het algemeen heb ik in geen enkele tank problemen met de KV-1S, maar die 400 damage respecteer je toch op de een of andere manier. Hij is vooral nasty als je op iemand anders gefocused bent en hij even op je zijkant aan kan leggen.
erutangiS
Krijg nu een schermpje dat ik mijn wachtwoord moet veranderen als ik op het GoT forum wil? ik vertrouwd het niet..
is dat de bedoeling?
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Dat klopt.TgR_KILLER schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:34:
[...]
Krijg nu een schermpje dat ik mijn wachtwoord moet veranderen als ik op het GoT forum wil? ik vertrouwd het niet..
is dat de bedoeling?
*Iemand* heeft *dingen* gedaan die *niet mochten*.
Maar er is op tijd ingegrepen (als het goed is) en voor de veiligheid moet iedereen zijn wachtwoord veranderen.

T57 Heavy. Tier X. 155 mm gun met 3 shells autoloader FTW!
EN:

T67 medium met een 90mm autoloader.
Babs out!
PS de laatste komt in de tree waar ook de eerder gespeculeerde T54E1 (je weet wel die Tier IX US medium die een keer in een tree opdook in een WoT demo filmpje)
[ Voor 50% gewijzigd door filipy23 op 22-10-2012 21:21 ]
Wat je ook kunt doen is de hele tijd omwisselen, dan vecht je als 1 1S, maar dan met 2x zo veel hp en een halve reloadtimer.
Nu nog de gun stats. En vergeet niet. Deze zullen ook wel hoog/groot zijn, 0,0 armor hebben en kapot generfd wordenfilipy23 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:19:
AMERICAN AUTOLOADERS UNITE!
[afbeelding]
EN:
[afbeelding]
Babs out!
PS de laatste komt in de tree waar ook de eerder gespeculeerde T54E1 (je weet wel die Tier IX US medium die een keer in een tree opdook in een WoT demo filmpje)
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Shuttle st20g5
kan me niet voorstellen dat ze een heavy een 155 drum magazine geven, daar valt echt niet tegen te nerfen op andere vlakken, plus onderstel van een m103 ... zowel, dan gaat deze er zeker komen, alle TD's kunnen dan direct in de prullenbakfilipy23 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:19:
AMERICAN AUTOLOADERS UNITE!
[afbeelding]
EN:
[afbeelding]
Babs out!
Meh, de turret zal net als de franse tanks wel een weakspot worden. Dan schiet je gewoon een shell door de turret of gun mantle. Of proberen een ammorack te schieten. (ooit wel eens in een frans tank gereden met een ammorack? dat is drama)TheJukeBox schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:15:
Het wordt goed verkracht zo met zulke tanks.
Ze lijken sterk op de franse tanks qua uiterlijk, dus de kans is groot dat ze dezelfde zwakheden krijgen. In peek-a-boo verliezen ze het dus omdat ze hun schietsnelheid niet kunnen gebruiken. Zodra de drum leeg is zijn ze kippenvoer.
Zelfde verhaal als de franse tanks, toen was iedereen ook aan het janken in het begin.
Ik loop niet te janken, ik vind wel dat ze wat realistischer tanks moeten "bedenken" er komen opeens zoveel fantasie tanks in, dat vind ik minder.
De franse tanks zijn daarbij geen fantasie tanks, heb zelf nog naast een AMX 50B gestaan. ( MONSTER ding! )
Dit zijn geen fantasietanks.TheJukeBox schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:32:
[...]
Ik loop niet te janken, ik vind wel dat ze wat realistischer tanks moeten "bedenken" er komen opeens zoveel fantasie tanks in, dat vind ik minder.
De franse tanks zijn daarbij geen fantasie tanks, heb zelf nog naast een AMX 50B gestaan. ( MONSTER ding! )
Oke, je hebt gelijk.
op een M48 hull
En hoezo een 3-schots drum voor de 155? Nee man, gewoon een 6-schots geven net als in het echt. Historical accuracy ftw!

Nadeel is dat ik dan eerst weer de KV1 moet gaan grinden en zonder 107mm is dat voor mij not done.
Anoniem: 444472
De KV-1 is niet echt een straf om te spelen (imo), nog steeds een van de betere tier V's. Als je 'm een beetje angled komt er vrij weinig doorheen en de huidige 85mm gun is primaeL_Jay schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:09:
O.a. naar aanleiding van de poll in dit topic zit ik toch hard te twijfelen om alsnog een kv-1s te kopen. Vroegah gekozen voor de KV-3 vanwege betere guns en armor, maar wat een baggertank was dat (lees; niet mijn stijl)
Nadeel is dat ik dan eerst weer de KV1 moet gaan grinden en zonder 107mm is dat voor mij not done.
Had ik net gelezen ja, voor mijn 2e postUser.tmp schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:55:
Zie hier voor meer info en foto's.
En hoezo een 3-schots drum voor de 155? Nee man, gewoon een 6-schots geven net als in het echt. Historical accuracy ftw!
mmm wellicht mijn free xp maar voor gebruiken danAnoniem: 444472 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:15:
[...]
De KV-1 is niet echt een straf om te spelen (imo), nog steeds een van de betere tier V's. Als je 'm een beetje angled komt er vrij weinig doorheen en de huidige 85mm gun is prima. Het is maar 23k xp
...
Maar goed dat WOT een arcade sim is en geen echte tanksim.TheJukeBox schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:16:
[...]
Had ik net gelezen ja, voor mijn 2e post
Ik denk overigens wel dat WOT zich hier heel goed voor kan lenen. Met de juiste mods zou je een historisch accurate tanksim kunnen maken. (de huidige Historical battles mod is al een goede poging.)
Alleen bekende, bestaande tanks gebruiken. Crew normaliseren, realistische modules en equipment geven.
Geen minimap, maar echt zelf radio gebruikenn geen zoom functie. Crew uitputting, geen repairs mid-battle. Echte camouflage, dus geen verdwijnende tanks, maar tanks die je slecht kan zien doordat ze stilstaan met een camonet op hun hull. En duitsers aan 1 kant en allies aan de andere kant.
Enzovoorts.
[ Voor 4% gewijzigd door defiler1974 op 23-10-2012 10:39 ]
Precies, en dat zou ik ook erg leuk vinden.
Misschien een toekomstige mod? iemand?
Dit kan je niet voor elkaar krijgen met een client-side mod. Dat moet allemaal server-sided gebeuren. En ik hoop dat ze het niet doen, het is een arcade game... Geen simdefiler1974 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:38:
[...]
Maar goed dat WOT een arcade sim is en geen echte tanksim.
Ik denk overigens wel dat WOT zich hier heel goed voor kan lenen. Met de juiste mods zou je een historisch accurate tanksim kunnen maken. (de huidige Historical battles mod is al een goede poging.)
Alleen bekende, bestaande tanks gebruiken. Crew normaliseren, realistische modules en equipment geven.
Geen minimap, maar echt zelf radio gebruikenn geen zoom functie. Crew uitputting, geen repairs mid-battle. Echte camouflage, dus geen verdwijnende tanks, maar tanks die je slecht kan zien doordat ze stilstaan met een camonet op hun hull. En duitsers aan 1 kant en allies aan de andere kant.
Enzovoorts.
Dit kunnen ze wel in hun API inbouwen, dat het met een client-side mod beschikbaar is. Geef spelers de mogelijkheid om hun eigen custom battle mode te bouwen die je naast de normale modes kan spelen.Appel schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:00:
[...]
Dit kan je niet voor elkaar krijgen met een client-side mod. Dat moet allemaal server-sided gebeuren. En ik hoop dat ze het niet doen, het is een arcade game... Geen sim
Ik denk dat er wel een markt voor te vinden is. Veel mensen willen meer sim spelen in WOT dan arcade, maar je kan beide goed naast elkaar spelen.
[ Voor 8% gewijzigd door defiler1974 op 23-10-2012 11:05 ]
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Ik ben wel voor een dergelijke modus maar dan moet het wel uitgevinkt kunnen worden uit de roulatieAppel schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:00:
[...]
Dit kan je niet voor elkaar krijgen met een client-side mod. Dat moet allemaal server-sided gebeuren. En ik hoop dat ze het niet doen, het is een arcade game... Geen sim
Cons:
- armor is matig
- profiel van een maus
- lage pen en inaccuraat
- Traag
Pro's
- hoogste alpha damage van tier X heavies
had ik dit op voorhand geweten, dan had ik mijn e75 nooit ingeruild voor die crap tank (staat al maanden te verstoffen in mijn garage en zit serieus te twijfelen om mijn verlies te nemen en hem in te ruilen voor een is-7)
Moet inderdaad toch gewoon mogelijk zijn, net zoals je een vinkje hebt voor colourblind hebje een vinkje vr hist acc. Of zoals nu een vinkje bij attack, standard, ... een extra optie op historical. In de turret op 0 zoom wordt wel iets leuk om mee te "snipen"psychoclown schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:11:
[...]
Ik ben wel voor een dergelijke modus maar dan moet het wel uitgevinkt kunnen worden uit de roulatie
Ik ben nu de laatste 10k aan het grinden voor de GW Tiger. Sinds gisteren de hellcats elite, die is wel leuk om te spelen eigenlijk.
Alle stock tanks zijn minder dan de voorganger maar de M26 is met de top turret en gun echt wel een beest hoor. Kan net als zijn kleinere broertje prima meekomen in tier 10 potjesTweakJerommeke schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:36:
Hmmm ik heb de M26 en E100 ungelocked... beide zijn een stap terug van de vorige tier als je het mij vraagt. Ik kom vaak E100 tanks tegen die frontaal op mijn E75 bouncen... En de M26 heeft dezelfde motor als de T20 maar hij is een stuk zwaarder dus langzamer, ook de gun doet evenveel damage. Meh ik denk dat ik een andere lijn ga volgen nu.
Hoewel de pen heel laag is is de tank voor de rest wel echt heel goed, was de pen 20-30mm hoger dan was het een goede vervanger voor de oude T30eL_Jay schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:42:
e100 is gewoon een ruk tank
Cons:
- armor is matig
- profiel van een maus
- lage pen en inaccuraat
- Traag
Pro's
- hoogste alpha damage van tier X heavies
had ik dit op voorhand geweten, dan had ik mijn e75 nooit ingeruild voor die crap tank (staat al maanden te verstoffen in mijn garage en zit serieus te twijfelen om mijn verlies te nemen en hem in te ruilen voor een is-7)
Hoe de f*ck wil je dan nog enigszins behoorlijk arty kunnen spelen?Joindry schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:43:
[...]
Moet inderdaad toch gewoon mogelijk zijn, net zoals je een vinkje hebt voor colourblind hebje een vinkje vr hist acc. Of zoals nu een vinkje bij attack, standard, ... een extra optie op historical. In de turret op 0 zoom wordt wel iets leuk om mee te "snipen"
Daarnaast lijken me de 600 m kills dan ook tot het verleden behoren aangezien je zonder zoom niet veel verder dan 300/350 mm zal raakschieten met zelfs een FU E50. (historisch accuraat= tiger(linkerboven hoek map) killed bt-2 (rechterhoek onder) een minuut later een racende t50-2(rechter boven hoek) en weer een minuut later de arty (linksonder hoek) ik kan me niet voorstellen dat het spel daar leuker van wordt)
Wellicht dat de Duitsers nu eindelijk eens de moeite worden aangezien er (afaik) in de gehele WOII geen evenknie van de KT was. (leuke OP historic battles met enkel KT's tegen is1/2's en m26's)
Maar.. neem je dan ook de problemen mee die de (K)T had? Problemen met drassige grond waar de t-34's met gemak overheen scheurden. 1 Tiger tegen 10 t-34's of Shermans? Problemen met de technische onderdelen van de tank die niet voldoende voorradig waren in de buurt van de slagvelden? Als je echt historische accuraatheid wilt moet je dat allemaal meenemen.eL_Jay schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:01:
[...]
Hoe de f*ck wil je dan nog enigszins behoorlijk arty kunnen spelen?
Daarnaast lijken me de 600 m kills dan ook tot het verleden behoren aangezien je zonder zoom niet veel verder dan 300/350 mm zal raakschieten met zelfs een FU E50. (historisch accuraat= tiger(linkerboven hoek map) killed bt-2 (rechterhoek onder) een minuut later een racende t50-2(rechter boven hoek) en weer een minuut later de arty (linksonder hoek) ik kan me niet voorstellen dat het spel daar leuker van wordt)
Wellicht dat de Duitsers nu eindelijk eens de moeite worden aangezien er (afaik) in de gehele WOII geen evenknie van de KT was. (leuke OP historic battles met enkel KT's tegen is1/2's en m26's)
[...]
Alle stock tanks zijn minder dan de voorganger maar de M26 is met de top turret en gun echt wel een beest hoor. Kan net als zijn kleinere broertje prima meekomen in tier 10 potjes
[...]
Ik zie dat ik me vergist heb, de M26 heeft dus wel een betere engine. Alleen de T20 heeft net een iets betere ton/ratio. Misschien toch een proberen als ik credits over heb.
Noem eens wat punten die goed zijn aan die tank?psychoclown schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:49:
[...]
Hoewel de pen heel laag is is de tank voor de rest wel echt heel goed, was de pen 20-30mm hoger dan was het een goede vervanger voor de oude T30
Het enige waar die tank master in is, is alpha damage, op bijna alle andere punten is hij een second to all.
Pentratie heeft elke tier X heavie hoger.
Armor is afaik de slechtste van de tier X heavies, muv amx50b (te zwakke turret en met uitzonder van de upperhull is het op zijn best matig, zeker vergeleken met de Maus, russen en t1105)
Praktisch een lage DPS omdat niet elk schot zal penetreren (inaccuresse i.c.m. lage pen. en rof)
Grootste tier X heavies na de Maus = geen camo, easy target, primaire arty target
Enkel de Maus is minder beweeglijk/agiel.
Wanneer je het plaatst in de limitaties van het spel (max 15 spelers aan elke kant en het ontbreken van bevoorrading (major weakness van KT) speeld dit een stuk minderJeebeekje schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:06:
[...]
Maar.. neem je dan ook de problemen mee die de (K)T had? Problemen met drassige grond waar de t-34's met gemak overheen scheurden. 1 Tiger tegen 10 t-34's of Shermans? Problemen met de technische onderdelen van de tank die niet voldoende voorradig waren in de buurt van de slagvelden? Als je echt historische accuraatheid wilt moet je dat allemaal meenemen.
Daarnaast denk ik dat een verschanste tiger, panter en KT (aars beschermd) zowel 10 t-34, 10 shermans als 5 IS-en hebben uitgeschakeld voordat zij uberhaupt ze Germans in zicht hebben
Binnen de limitaties van WoT zouden de tiger, panter en KT OP moeten zijn. Dit zijn ze echter niet omdat ze tegen prototypes en futuristische modellen worden geplaatst. De m26 was trouwens een heavie-tank, 2 ton zwaarder dan een panter en een heel pak trager

[ Voor 41% gewijzigd door eL_Jay op 23-10-2012 12:21 ]
[ Voor 94% gewijzigd door eL_Jay op 23-10-2012 12:14 ]
Eens dat zei ik ook..eL_Jay schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:09:
[...]
Noem eens wat punten die goed zijn aan die tank?
Het enige waar die tank master in is, is alpha damage, op bijna alle andere punten is hij een second to all.
Pentratie heeft elke tier X heavie hoger.
Ben je de IS4 wel eens tegengekomen? Dat ding is zeker net zo lek en met de E100 kun je ook prima bouncen mits je weet hoe je de tank moet anglen etc.Armor is afaik de slechtste van de tier X heavies, muv amx50b (te zwakke turret en met uitzonder van de upperhull is het op zijn best matig, zeker vergeleken met de Maus, russen en t1105)
Dat de accuracy laag is hoort erbij het is dan ook geen snipe gun, als je de gun enigszins onder de knie hebt kun je ook op lange afstand best raak schieten. Grootste punt is de penetratie en hoe goed je zelf aimed.Praktisch een lage DPS omdat niet elk schot zal penetreren (inaccuresse i.c.m. lage pen. en rof)
Deels mee eens maar elke tier 10 is primaire target, en een arty zou liever op een IS7 of T110E5 moeten schieten dan eerst een Maus/E100. Gewoon mee leren omgaan dusGrootste tier X heavies na de Maus = geen camo, easy target, primaire arty target
De E100 is, uitgaande van de grote van de tank, nog redelijk beweeglijk hoorEnkel de Maus is minder beweeglijk/agiel.
AFAIK is er niets leks meer aan IS-4, ik kick er de laatste maand in ieder geval kont mee alsof het nog de OP tier 9 was maar dan met een gefixte drivershatch:)psychoclown schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:20:
[...]
Eens dat zei ik ook..
[...]
Deels mee eens maar elke tier 10 is primaire target, en een arty zou liever op een IS7 of T110E5 moeten schieten dan eerst een Maus/E100. Gewoon mee leren omgaan dus
[...]
Ben je de IS4 wel eens tegengekomen? Dat ding is zeker net zo lek en met de E100 kun je ook prima bouncen mits je weet hoe je de tank moet anglen etc.
[...]
Dat de accuracy laag is hoort erbij het is dan ook geen snipe gun, als je de gun enigszins onder de knie hebt kun je ook op lange afstand best raak schieten. Grootste punt is de penetratie en hoe goed je zelf aimed.
Je hebt gelijk dat hij voor zijn size beweeglijk is, maar als je die tank tegen de overige tier 10's afzet moet hij (mijns inziens) in elke tank zijn meerdere in erkennen. 1 op 1 (gemiddeld genomen) zal hij het enkel van een amx 50b winnen als hij het eerste schot raak schiet, alle andere tanks rapen deze tank alsof het een 8-jarige misdiennaar is die word ingewijd op het vaticaan.
De 1105, is 7 en is4 komt hij van voor niet doorheen en hij is te traag om bij hun achterkant te komen.
Als een speler de voordelen van deamx 50b weet uit te buiten wint die als het goed is ook elke keer. In het open veld, front to front is het een stuk spannneder tussen deze twee craptanks (de amx heeft als voordeel dat je hem als medium kan spelen)
Arty zal vaak kiezen voor de easy (safe) targets. hoe groter en trager een tank is hoe makkelijker hij is te raken. De T1105 en is7 zijn een heel stuk sneller en kleiner en zullen daardoor (in vergelijkbare situaties) in randoms minder snel door arty als taget gekozen worden want die kiezen liever voor de makkelijkste target i.p.v. diegenene die de grootste bedreiging is (ik speel bijna enkel randoms).
Peak a boo tegen tier 8 heavies en tier 9/10 meds (je ziet het zoveel in de randoms

Op de JPe100 is het grote broertje wel een snipe gun, daarnaast lijkt het mij stug dat jij er kills/penetrating hits mee hebt op 450m +, waar ik met de duitse 8.8/10.5 over de 600 kom kwam en de 12.8 o (ninja-nerf accuresse een tijd terug) ok geen moeite had met 500m+.
Met de 15 neem ik boven de 275 al niet meer de moeite om te schieten (de zwaar kaliber russen en amerikanen halen full ops bij mij 400 a 500 redelijk betrouwbaar)
[ Voor 39% gewijzigd door eL_Jay op 23-10-2012 12:46 ]
En je kan er enigszins mee anglen en het is ook gewoon een kwestie van goed mikken met schieten. En vooral geen onnodige risico's nemen. Als tegenstanders gaan anglen op jou moet je gewoon weten dat je problemen krijgt met de e100. Kans op bouncen wordt dan aanzienlijk groot. Dan beter terugtrekken of een beter moment uitzoeken om te schieten.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
In mijn ideaalbeeld van wot: "arty, welke arty?" schrappen die boel in historicals.eL_Jay schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:01:
[...]
Hoe de f*ck wil je dan nog enigszins behoorlijk arty kunnen spelen?
en ja 350m is goed genoeg voor mij. Je moet niet meedoen als je het niet leuk vind
Snap ik (werd laatst ge-1-shot in mijn e50Joindry schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:10:
[...]
In mijn ideaalbeeld van wot: "arty, welke arty?" schrappen die boel in historicals.
en ja 350m is goed genoeg voor mij. Je moet niet meedoen als je het niet leuk vind
Ik vind 350 m voor de geweldige Duitse snipers niet accuraat
Wat betreft de M26, heerlijke tank..

Moet bekennen dat ik de e100 sinds 7.x nauwelijks meer gespeeld heb.Nemean schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:36:
Wil niet veel zeggen maar na 8.0 lijkt het er op dat de E-100 een dikke boost heeft gekregen in zijn armor op de zijkant en onder plaat. Je kan er soms gigantisch op bouncen. Over de penetratie ben ik het eens dat hij zeker wel 10 extra mag krijgen, maar dat de E-100 de slechtste armor heeft van alle tier 10s ben ik het niet mee eens. Heb je wel eens met een IS-4 gespeeld? Die driver hatch kom je standaard door heen..
Wat betreft de M26, heerlijke tank..
Maar die drivershatch van de is4 is afaik gefixt (of ik kom alleen maar noobs tegen en schiet zelf steeds net mis op die hatch
die E50M is ook leuk inderdaad. leuke damage, lekker mobiel. Alleen armour als niks. Moet nog doorspelen om er een beter gevoel bij te hebben en dat ik situaties beter kan inschatten.
Ik probeer nu geduld te hebben en op zoek te gaan naar mogelijkheden om tanks te flanken.
Doe ik in het open veld, in de stad ben je van mij
Jij bent ongetwijfeld de betere speler, maar het lijkt me niet dat een is4 op een e50m dingd, andersom daarentegen:p
Maar even zonder grappen, is die drivershatch nu wel of niet fixed?
Want of ik heb al 20 potjes geluk dat ik noobs tegenkom, of de armor is weer van het niveautje tier 9 maar dan met drivershatch fix.
Dit topic is gesloten.