Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Algemeen race topic Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2 3 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Streskip
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12-07 01:54

Streskip

Carlos

quote:
Niellie41 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:43:
De European Le Mans Series is weer tot leven gebracht.
De klassen indeling is een beetje veranderd en is nu ongeveer het zelfde als de ALMS:
LMP2
LMPC
LMGTE PRO
LMGTE AM
GTC (GT3 auto's)

Het gebruik van GT3 auto's in een ACO kampioenschap is zo te zien al begonnen. Hopelijk halen ze volgend jaar wel het einde van de kalender.

Kalender
April 12-13 Silverstone (UK)*
May 17-18 Imola (ITA)
July 19-20 Red Bull Ring (AUT)
Sept. 13-14 Hungaroring (HUN)
Sept. 27-28 Paul Ricard (FRA)

bron:
http://auto-racing.speedt...ed-releases-2013-schedule
Geen LMP1?? :|

The squeeky wheel gets the grease.

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 06:25

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

Topicstarter
LMP1 is eigenlijk voor fabrieksteams als Toyota en Audi. De FIA en ACO willen die juist teams in de hoogste competitie hebben en dat is nu het WEC. Veel privé teams hebben niet eens geld om in LMP1 te rijden.
Die fabrikanten hebben er ook niets aan om in hun eentje in LMP1 te rijden. Anders krijg je zoiets als ALMS dit jaar, twee P1 auto's en dat waren twee privé teams waarvan een steun van Honda had/heeft.

Dan heb ik persoonlijk liever helemaal geen LMP1 klasse.

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Streskip

Streskip

Carlos

Ik vind de LMP1 het grootst, machtigste wat er is. Daar gaat zoveel techniek in, dat wil ik gewoon niet missen. Maar je hebt gelijk hoor, het kostenplaatje is te groot. Daarom weer extra balen voor teams die dat wel hadden, zoals Rebellion. Wat gaan die doen? Alleen WEC rijden? Sponsoren zullen er ook niet zo blij mee zijn.

Zou het eigenlijk helemaal te gek vinden als die Audi's en Toyota's ook eens op Petit Le Mans gaan rijden. Maar die deur lijkt nu dus voor goed dicht gegooid te zijn :/

(gloeiende remmetjes O+ )
Zeg nou zelf, niks mis mee zo'n LMP1 auto :9~

• ge-flopt
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-07 14:18
Waar ik wel weer naartoe zou willen voor de LMP1 en LMP2 is dat het weer cabrio's worden. Met die kap over hen heen zijn het net gewoon auto's. Maar ja dat is smaak natuurlijk. :D

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
quote:
Streskip schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:43:
Ik vind de LMP1 het grootst, machtigste wat er is. Daar gaat zoveel techniek in, dat wil ik gewoon niet missen. Maar je hebt gelijk hoor, het kostenplaatje is te groot. Daarom weer extra balen voor teams die dat wel hadden, zoals Rebellion. Wat gaan die doen? Alleen WEC rijden? Sponsoren zullen er ook niet zo blij mee zijn.

Zou het eigenlijk helemaal te gek vinden als die Audi's en Toyota's ook eens op Petit Le Mans gaan rijden. Maar die deur lijkt nu dus voor goed dicht gegooid te zijn :/

[afbeelding]

[afbeelding]
(gloeiende remmetjes O+ )
Zeg nou zelf, niks mis mee zo'n LMP1 auto :9~
De techniek maakt LMP1 zo interessant inderdaad, alleen dat kost veel geld en dat hebben veel privé teams niet.
In het WEC hebben ze ook een private team championship, dus voor teams als Strakka, JRM en Rebellion zodat zij nog een reden hebben om te racen want van Toyota of Audi zullen ze nooit winnen.

Waarom je fabrieksteams in het WEC wil hebben? Het is een officieel FIA kampioenschap. Als je een team sponsort die het wereldkampioen is in endurance racen staat dat beter dan als je team een Europese competitie wint.
Ook word je naam dan over heel de wereld gezien i.p.v alleen in Europa.

Verder zijn de ALMS en ELMS bedoelt als opstap competities voor het WEC, zie het maar als GP2 voor endurance racen waar het WEC de F1 is.

Hopelijk gaan BMW en Corvette ooit nog eens mee doen met het WEC, dan heb je in GTE PRO: BMW, Corvette, Aston Martin, Ferrari en Porsche die op het hoogste niveau strijden in GTE PRO. 5 fabrieksteams!
En ik hoop ook dat er meer fabrikanten in LMP1 zullen stappen.
quote:
ge-flopt schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:57:
Waar ik wel weer naartoe zou willen voor de LMP1 en LMP2 is dat het weer cabrio's worden. Met die kap over hen heen zijn het net gewoon auto's. Maar ja dat is smaak natuurlijk. :D
De reden dat Audi eerst een open auto had, is omdat je zo sneller was met het wisselen van de coureur. Maar door een aantal veranderingen mbt de pitstops, raakten ze dat voordeel kwijt en hebben ze een auto ontworpen met een dak omdat dat om verschillende redenen beter is.

Ik kan jullie de films Truth in 24 en Truth in 24 2 aanraden. Het zijn documentaires over 24 uur van Le Mans gemaakt door Audi. De eerste film is over de race van (ik dacht) 2009 en deel 2 gaat over de gave race van 2011.
Heel veel achtergrond informatie en ontzettend interessant. De film is gratis te downloaden van de US iTunes store.

Niellie41 wijzigde deze reactie 24-10-2012 17:15 (19%)

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• ge-flopt
Klopt inderdaad, dat hadden ze volgens mij ergens aangegeven dat ze daarom weer terug zijn gegaan naar een dakje. Maar ik vind nog steeds dat LMP wagens gewoon geen dak moeten hebben.... :P

Wat nog een mooie documontaire is, is de Road to le mans van discovery. Hierin wordt het team Creation gevolgd in hun eerste jaar dat ze Le mans en de Le mans series rijden en wat voor hobbels ze opd e weg tegen komen. Ik weet niet waar je het via legale wegen dat kunt vinden.

• ge-flopt
Ik heb trouwens nog niemand gehoord over City Racing in Baku. Geen city racing zoals Rotterdam City Racing, want dat is een optocht waar soms wat harder gereden mag worden.

Redelijk wat Nederlanders zullen hun opwachting maken:
Jos Verstappen samen met Jaques Villeneuve in de Vita4One BMW
Yelmer Buurman ook in zijn Vita4One BMW

Beitske Visser die Taxi ritjes voor VIPs en gasten.

Het geheel zou uitgezonden worden door Motors TV live, maar kan niet direct iets vinden erover.

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Ik heb er eigenlijk ook nog nooit van gehoord.

Dit weekend is de laatste WEC race van het jaar op het circuit van Shanghai.
Spotterguide is hier te vinden
De race is weer te zien op MotorsTV en live.fiawec.com en start zondag ochtend.

Niellie41 wijzigde deze reactie 25-10-2012 19:17 (3%)

• Fuelke
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:22

Fuelke

Forza Ferrari

quote:
ge-flopt schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:00:
Het geheel zou uitgezonden worden door Motors TV live, maar kan niet direct iets vinden erover.
Sunday 28 October:
11h00 - 13h00 BAKU CITY CHALLENGE QUALIFYING SPRINT RACES
13h00 - 14h35 BAKU CITY CHALLENGE CITY CHALLENGE RACE (Live)
21h40 - 22h30 BAKU CITY CHALLENGE HIGHLIGHTS

http://www.motorstv.com/tv-guide?d=2012-10-28&h=3

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Streskip

Streskip

Carlos

Thanks Niellie, goede kijk tip!

Hier de YT link naar Truth in 24 2008 (in HD)
YouTube: Truth In 24

Truth in 24 2011 (in HD)
YouTube: TRUTH IN 24 II - Every Second Counts

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
quote:
Streskip schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:42:
Thanks Niellie, goede kijk tip!

Hier de YT link naar Truth in 24 2008 (in HD)
YouTube: Truth In 24

Truth in 24 2011 (in HD)
YouTube: TRUTH IN 24 II - Every Second Counts
Ah kijk, Audi America heeft ze dus ook zelf online gezet :)

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 20:54

Player1S

Formerly known as L1nt

quote:
ge-flopt schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:57:
Nee man...Dit moet juist de reincarnatie van de group C worden

:9~ O+

Player1S: Mixer

• Streskip

Streskip

Carlos

• ge-flopt
Helaas heeft de Canadese JV de BMW al in de poeier gereden:

Het chassis is blijkbaar krom. Dus ze denken dat ze het niet zullen redden.

http://www.verstappen.nl/nieuws/8095.html

• paragon
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 07:19
Dat waren nog eens tijden. Hier een XJR-14 fan :D
quote:
L1nt schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:07:
[...]

Nee man...Dit moet juist de reincarnatie van de group C worden

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:9~ O+

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Toyota heeft de laatste pole position van het seizoen behaald.

Pole positions:
LMP1: Toyota #7 1:48.273
LMP2: Lotus #32 1:54.132
GTE PRO: Aston Martin #97 2:03.721
GTE AM: Felbermayr-Proton Porsche #88 2:05.584

http://www.fiawec.com/rac...i/results-and-chrono.html

Niellie41 wijzigde deze reactie 27-10-2012 12:05 (13%)

• ge-flopt
JV (NL) en JV (CAN) hebben zich toch weten te kwalificeren. P9 en P10 voor de sprint races.

http://www.verstappen.nl/nieuws/8097.html

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Het ging goed daar in Baku

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Toyota heeft vandaag de laatste race van het eerste WEC seizoen gewonnen.
Audi wint de rijders en de constructeurs kampioenschappen.

Winnaars van Shanghai
LMP1: Toyota #7
LMP2: ADR-Delta #25
GTE PRO: Aston Martin #97
GTE AM: Labre Competition #50

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

quote:
Yoah, die benne 'pot :Y

Persuader of bytes.

• ge-flopt
Ik was niet echt onder de indruk van het baantje. Macau is dan een echt straten circuit. Maar hier was niet echt een punt waar je in kunt halen. Baltimore is ook een mooi circuit, maar dit was gewoon een optocht. Dat die corvette er nog zo hard afgestuiterd is, snap ik niet.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
ge-flopt schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:33:
Dat die corvette er nog zo hard afgestuiterd is, snap ik niet.
Een klein foutje, een klein beetje buiten de lijn of een klein defect kunnen er allemaal voor zorgen dat je net niet voor maar achter de muur belandt. Door de muur kan niet, dus dan wordt het er tegenaan.

Persuader of bytes.

• ge-flopt
:P smart ass! :P
Ik bedoelde eigenlijk meer dat hij nog zo hard ging. Er was nergens plek om in te halen, geen lange rechte stukken, geen plek om ergens je wagen er tussen te kunnen prikken. Hij had dus naar mijn idee nooit zo hard hoeven te gaan. De enige plek waar je nog wat kon winnen was in de pits, maar daar stond je met z'n allen ook 75 Sec per pitstop stil.

Overigens zijn de JV's een plekkie opgeschoven. Een concurent heeft een tijdstraf gehad waardoor ze op de 6e plaats zijn geeindigd. Niet slecht met een niet lekker rijdende BMW. Hoop dat we Jos toch weer ergens zullen zien gaan racen.

ge-flopt wijzigde deze reactie 29-10-2012 08:46 (24%)

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Zeg je nu echt dat auto's in een race niet hard hoeven te gaan? :p

Persuader of bytes.

• ge-flopt
Jawel, maar het had voor een achterligger geen direct nut om op dat mickey mouse baantje harder te gaan dan zijn voorligger. Alleen bij de start waren er inhaal mogelijkheden. :P

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Ik heb nog een mooie podcast over het LMP1 team van Toyota.
Radio Le Mans was een paar weken geleden te gast bij de fabriek in Keulen en kregen meer informatie over de organisatie en de auto. Je krijgt heel veel informatie en het is heel leuk om naar te luisteren.

Hier is de link naar de podcast
De podcast heet Inside TMG

Midweek Motorsport afleveringen zijn ook een aanrader!

Niellie41 wijzigde deze reactie 29-10-2012 12:12 (5%)

• Streskip

Streskip

Carlos

ALMS 2013 schedule

March 16 – Sat. Sebring International Raceway
April 20 - Sat. Long Beach Grand Prix Circuit
May 11 - Sat. Mazda Raceway Laguna Seca
July 6 - Sat. Lime Rock Park
July 21 - Sun. Canadian Tire Motorsport Park
Aug. 11 - Sun. Road America
Aug. 31 - Sat. Grand Prix of Baltimore Circuit
Sept. 21 - Sat. Circuit of The Americas
Oct. 5 - Sat. VIRginia International Raceway
Oct. 19 - Sat. Road Atlanta

ELMS 2013 schedule

12/13 April Silverstone GBR
17/18 May Imola ITA
19/20 July Red Bull Ring AUT
13/14 September Hungaroring HUN
27/28 September Paul Ricard FRA

Ik weet niet hoe groot je het topic wilt maken, maar heb anders nog wel een paar onderwerpen :*)

[Foto op vriendelijk verzoek 'verwijderd']
FIA GT1 World Championshp
- Het FIA GT1 WC zag in 2010 voor het eerst de geblokte vlag, nadat het 'verzonnen' is door SRO ( = Stéphane Ratel Organisation = motorsport origanisers) en gesteund door de FIA. Een echt succes kunnen we dit niet noemen want in 2011 was er amper nog belangstelling voor de GT1 auto's, ze probeerden interesse te wekken voor GT2 maar dat lukte ook niet. Voor 2012 stonden de regels vast als GT3. Het kampioenschap was een merken wedstrijd, 1 merk per team. Rijdt er dus een team met Ferrari, moet jij een ander merk kiezen. Na problemen voor de 2013 kalender en veel te hoge kosten hebben ze dit kampioenschap opgeheven.

FIA GT3 European Championship
- Het FIA GT3 EC zag in 2006 het licht. Ook 'verzonnen' door SRO en gesteund door de FIA, is dit nog wel een groot succes. Dit kampioenschap is voornamelijk bestemd voor amateur rijders, die op deze manier in productie auto's het tegen elkaar opnemen. De auto's (of rijders) hebben een handicap, die wordt bepaald door je vorige prestaties. Zo krijgt de nummer 1 van vorige week meer gewicht mee dan de nummer 2 etc. De teams kunnen ook nog voor verschillende banden kiezen, je kan je ei kwijt bij Pirelli, Michelin of Dunlop. De volgende auto's doen mee: Aston Martin DBRS9, Aston Martin Vantage N-24 GT3
Audi R8 LMS Ultra, BMW Z4 GT3, Chevrolet Camaro GT, Ferrari 458 Italia GT3, Ford GT GT3, Lamborghini Gallardo LP600 GT3, Mercedes-Benz SLS AMG GT3, Porsche 911 GT3 R, McLaren MP4-12C GT3 en de Nissan GT-R Nismo GT3.

Blancpain Endurance Series
- De Blancpain Endurance Series is een kampioenschap 'verzonnen' door de SRO, gesteund door de RACB ( = Royal Automobile Club of Belgium) en de FIA. Het kampioenschap houdt de GT3 en GT4 auto's thuis en probeert zich als Endurance series te plaatsen. Blancpain is een Zwitserse horloge maker die hiernaast (de BES) ook nog een Lamborghini Super Trofeo serie erop na houdt.

Kan nog wel even doorgaan als je wilt? :9 Bovenstaande is uit de eigen duim gezogen dus als je iets kan corrigeren moet je dat doen.

How it's made - Ferrari motor

Turbo

ARTA NSX Tsukuba Time Attack met de dorifto master himself

Streskip wijzigde deze reactie 09-12-2012 18:21 (72%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Ik was van plan om nog de GT klassen toe te voegen. Misschien dat er dan ook wat klassen naar EVA verdwijnen. WSR bijvoorbeeld en WTCC, want dat is op dit moment ook niets imo.
Dan moet de OP ook niet veel groter worden :P

Btw, FIA GT3 European Championship is ook geen succes. Dat kan bij EVA van GT racing imo.
Ook veranderen het een en ander als het gaat om GT1, GT3 en BES. BES blijft zoals die nu is volgens mij, alleen krijgt die een andere naam.
Ik zal even opzoeken hoe en wat precies.
Bedankt voor je bijdrage :)

EVA bij GT racing zullen waarschijnlijk GT3 (of wat het ook in 2013 wordt), VLN, ADAC GT Masters, Dutch GT4. Wat kan er nog meer bij?

Niellie41 wijzigde deze reactie 29-10-2012 22:56 (53%)

• ge-flopt
WSR mag er van mij uit, maar zou graag willen zien dat je WTCC er toch in zou laten .:P Zeker volgend jaar met de officiele start van Honda, de weder terug komst van Lada, BMW die ook weer de BMW's gaat ondersteunen. Dus WTCC wordt zeker wel weer interesant.

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Dan laat ik het WTCC er in zitten. Ik hoop echt dat het volgend jaar weer interessant en spannend wordt. Want de afgelopen 2 jaar is het FIA onwaardig geweest, met Chevrolet als enigste fabrieksteam.

Nissan onthult over ongeveer 15/20 minuten hun V8 Supercar voor 2013.
edit:
moet ik wel de link er bij zetten :+
YouTube: Nissan Australia

Niellie41 wijzigde deze reactie 29-10-2012 23:48 (34%)

• Streskip

Streskip

Carlos

Oke is goed Niellie. Maar inderdaad WTCC mag wel blijven vind ik, Honda komt er aankomend seizoen bij, alleen gaat Chevrolet stoppen. Ook moeten we de V8 Supercars in de gaten houden want Nissan gaat zoals het er nu naar uit ziet ook met een V8 Supercar komen.

En ik denk dat je het qua GT racen wel hebt gehad, je hebt verder de Britse cups die een beetje populair zijn maar voor in Nederland niet noemenswaardig. Misschien het DTM stukje een beetje uitbreiden, dat het bijvoorbeeld alleen Duitse toerwagens betreft (hence the name). Of misschien een stukje over het JGTC schrijven, waar de GT300/500's in rijden. Iedereen kent die Tom's Supra of Nismo Skyline wel, en de DTM wordt daar binnenkort mee gemixed..

edit; Sorry ik had je edit niet gezien :o

Streskip wijzigde deze reactie 29-10-2012 23:48 (3%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Rebellion wilt misschien mee doen aan de 12 uur van Sebring met 2 auto's mee doen en zelfs ook mee doen met de ALMS.

Ze gaan ook waarschijnlijk een hybride auto ontwikkelen.

http://auto-racing.speedt...xpanded-program-for-2013/

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

quote:
Niellie41 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:40:

Nissan onthult over ongeveer 15/20 minuten hun V8 Supercar voor 2013.
edit:
moet ik wel de link er bij zetten :+
YouTube: Nissan Australia

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Nog een foto van de Altima

• Streskip

Streskip

Carlos

quote:
Niellie41 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:45:
Rebellion wilt misschien mee doen aan de 12 uur van Sebring met 2 auto's mee doen en zelfs ook mee doen met de ALMS.

Ze gaan ook waarschijnlijk een hybride auto ontwikkelen.

http://auto-racing.speedt...xpanded-program-for-2013/
I'm confused, ALMS toch geen LMP1 meer? :X :?

Vind die Altima geen mooie auto, ben benieuwd of Ford en Holden ook gaan veranderen..

Streskip wijzigde deze reactie 30-10-2012 21:48 (9%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
quote:
Streskip schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:47:
[...]
I'm confused, ALMS toch geen LMP1 meer? :X :?
Volgend jaar zijn de ALMS en Grand-Am nog zoals ze zijn. De merge gaat pas vanaf 2014 in.
Dus volgend jaar zijn er nog gewoon P1's. Audi wilt ook mee doen aan de 12 uur van Sebring als voorbereiding voor Le Mans.

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
quote:
Streskip schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:47:
[...]

Vind die Altima geen mooie auto, ben benieuwd of Ford en Holden ook gaan veranderen..
Had liever een GTR/Skyline gezien, meer in lijn met hun vorige deelnames. Dit is idd echt zo'n anonieme, geforceerde modelpusher. Net als de Chevrolets in het WTCC.

• ge-flopt
Zover ik weet werken ze bij V8 met het principe van car of tomorrow. Het chassis wordt centraal gemaakt en daar moeten de constructeurs een kap overheen maken. Dus blijkbaar pastte de GTR/Skyline daar niet op/bij. Dit is zover ik het begrepen heb, dus weet het niet 100%

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Nog een foto van de Nissan V8 Supercar in actie. Het ziet er niet heel verkeerd uit.

De laatst aflevering van Midweek Motorsport is ook online. Mooie podcast voor het laatste nieuws over al het motorsport nieuws.
http://radiolemans.0157.org/aggregator/sources/1

Niellie41 wijzigde deze reactie 02-11-2012 09:45 (26%)

• Streskip

Streskip

Carlos

Ik moet mijn uitspraak terug nemen, ik vind 'm zo wel leuk eigenlijk.

Niemand heeft wat tegen oude goede foto's toch? If so:

Heb er nog veel meer maar moet wel animo voor zijn.. :9

• Alfisti
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:58

Alfisti

CaffeineJunkieXL

Hier is er animo! :P Schitterende historische foto's! _O_

I'm Not Speeding, I'm Qualifying.

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Heel mooie foto's inderdaad!
Ik heb er niets op tegen in ieder geval ^^

Even kijken of ik vandaag tijd heb om de OP te updaten met GT racing en kalenders van 2013.

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Zeker gaaf. Dit is mijn favoriet:

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Las net dat er in de ELMS geen GT Cup cars worden gebruikt zoals dit jaar, maar daarvoor in de plaats komen GT3 auto's.

De klassen voor komend jaar worden:
LMP2
LMPC
GTE PRO
GTE AM
GT3

Ik ben echt benieuwd hoe het allemaal gaat lopen nu ze in ELMS ook GT3 auto's toestaan. Want er zijn teams die in meerdere competities mee doen met hun GT3 auto's (WRT bijvoorbeeld). Zij rijden in het FIA GT1 en BES.
Zullen er teams zijn die volgend jaar ook ELMS gaan rijden in combinatie met FIA GT1/3 of BES? Er zijn nu heel veel (misschien te veel) series waar je met een GT3 auto kan mee doen.

Tom Coronel is derde geworden in race 2 nadat Yvan Muller een tijdstraf heeft gekregen na een ongeluk.
https://twitter.com/TomCoronel/status/265053463392698370

Ik ben meer van de huidige generatie :P

Niellie41 wijzigde deze reactie 04-11-2012 12:55 (42%)

• Streskip

Streskip

Carlos

quote:
Wow! :9~ _/-\o_ Misschien dat ik die wel op een klein canvasje zet :*)
quote:
Niellie41 schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:19:
Las net dat er in de ELMS geen GT Cup cars worden gebruikt zoals dit jaar, maar daarvoor in de plaats komen GT3 auto's.

De klassen voor komend jaar worden:
LMP2
LMPC
GTE PRO
GTE AM
GT3

Ik ben echt benieuwd hoe het allemaal gaat lopen nu ze in ELMS ook GT3 auto's toestaan. Want er zijn teams die in meerdere competities mee doen met hun GT3 auto's (WRT bijvoorbeeld). Zij rijden in het FIA GT1 en BES.
Zullen er teams zijn die volgend jaar ook ELMS gaan rijden in combinatie met FIA GT1/3 of BES? Er zijn nu heel veel (misschien te veel) series waar je met een GT3 auto kan mee doen.
Ja zijn wel erg veel klasses nu, maar het is ook wel een erg populaire klasse en best toegankelijk.. Volgens mij kost zo'n auto gemiddeld 3 ton, geen idee wat een team kost maar met 2 rijders inclusief sponsoring is het wel te doen.

Eerste 3 foto's zijn nice! Ik gooi er nog wat ouds tegen aan :*)

:9~

Streskip wijzigde deze reactie 05-11-2012 00:38 (78%)

• Yonni
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-07 10:07
Mooi hoor, waar haal je het allemaal vandaan? Zelf haal ik mijn wallpapers om de zoveel tijd van Speedhunters.

Hot Wheels filmpjes ][ D3200 - 35/1.8G 4real!

• Sagaris
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08-07 09:29
Ik heb dit altijd een hele gave gevonden: :D

Systeem specificaties | Steam: Sagarise | Smartphone: LG Nexus 5 | Netbook: Samsung Series 5 Chromebook 3G

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

• Streskip

Streskip

Carlos

quote:
Yonni schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:38:
Mooi hoor, waar haal je het allemaal vandaan? Zelf haal ik mijn wallpapers om de zoveel tijd van Speedhunters.
Vaak van andere fora, maar op 1 forum zit ik al jaren omdat er onwijs veel mensen daar van dit soort foto's posten. Of het zijn steeds dezelfde mensen, maar veel foto's sowieso. Gtplanet.net/forum, beetje naar beneden scrollen naar 'cars in general', een topic daar heet 'Imports'. Het topic was eerst meer voor verlaagde bakkies en drifters maar het laatste jaar zijn de retro foto's weer helemaal in 8)

Die laatste foto, die fotografen!

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter

Jimmie Johnson is op weg naar zijn 6e NASCAR kampioenschap in 7 jaar. JJ is sinds het begin van de Chase steeds sterker geworden en lijkt nu onverslaanbaar.
De nummer 2 (Brad Keslowski) ligt nu 7 punten achter op JJ, maar ik denk niet dat Keslowski kampioen gaat worden. Al hoop ik van wel. Het zou een mooi afscheid van Dodge zijn.

• Streskip

Streskip

Carlos

Jammer dat die race stil gelegd werd, zat nog wel een spannende finish in..

Kent iemand deze finish nog? :9

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 06:49

steveman

"Be curious"

Ha, cool. Wel een beetje lame om je groot licht aan te zetten, maar goed dat zal wel mores zijn in die klasse.

Oh jemig, tja zijwaards is ook over de streep :D

steveman wijzigde deze reactie 07-11-2012 19:37 (19%)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Hmm, leuke fotootjes, ik heb ook nog wel wat, zoals op Spa:

Ben gek op oud spul :P
dingen zoals een Honda V12 dwarsgeplaatst:

Of een platte Ferrari

Of een 4wd F1 apparaat :>

Wie terrabyte zegt, is een neptweaker. Of zeg je ook megga- , gigga- en killo-bytes ? PSN: jaap_10

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Ik wacht nog even met het toevoegen van GT racen aan de OP. De meeste GT kampioenschappen zijn al afgelopen en er zal iets veranderen met het FIA GT1 kampioenschap en het BES. Even afwachten hoe het allemaal precies zal zijn.

• Streskip

Streskip

Carlos

Vette pics u_nix! Blijft een apart gezicht zo'n dwars liggend blok.. En gaaf die foto van Eau Rouge, maar goed dat Stewart (die op t bordje staat?) wat aan de safety gedaan heeft.

En kijk eens wat ik vandaag in Den Haag tegen kwam:

Voorbeeld01 by Carlos van Wijk, on Flickr

Mag ik meer pics posten? (zelf gemaakt)

Als ik geen nee hoor ga ik rustig door >:)

(vanaf fb dus lage kwaliteit, uploaden naar flickr duurt echt eeuwen :'( )

Streskip wijzigde deze reactie 09-11-2012 19:03 (16%)

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Wauw, ik ben even weg en er wordt gelijk met fantastische foto's gegooid. :Y

Persuader of bytes.

• u_nix_we_all
  • Niet online
quote:
Camacha schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:24:
Wauw, ik ben even weg en er wordt gelijk met fantastische foto's gegooid. :Y

[afbeelding]
Nou vooruit maar :+

http://tweakers.net/ext/f/qGEoxK0H1BgAiZ3NJtnXHgul/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/qruHYBmetVXfjkSv55tYTPA1/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/bHWRVqwz2Ux8z1M7zFdCSoEM/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/pbxTNnFPdrulW8T4uIRt4S6Q/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/ecXVHMn30vPtskwgFAbTxHZ8/thumb.jpg

Wie terrabyte zegt, is een neptweaker. Of zeg je ook megga- , gigga- en killo-bytes ? PSN: jaap_10

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

O+

Persuader of bytes.

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Nu is de NASCAR race bezig op Phoenix. Nog iets meer dan 50 rondjes te gaan.
Via deze link kan je gratis kijken, wel zonder commentaar. Maar als je een on-board camera kiest, hoor je de radio van die auto. Heel gaaf.

http://www.nascar.com/multimedia/webcast/racebuddy/

Edit:
Dikke vechtpartij in de pits na een payback actie van de #24 op #15.

Niellie41 wijzigde deze reactie 12-11-2012 00:10 (12%)

• Streskip

Streskip

Carlos

Zeker al afgelopen inmiddels? Die vechtpartij zal nog wel op YT komen te staan :D

^ Die garage 8)7 :o :9~ _/-\o_

8)

• siggy
  • Laatst online: 14-07 12:58

siggy

Wait.... what?

Die voorlaatste foto, is dat Jochen Rindt in de cooper?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter

en na de restart gebeurde er dit

Niellie41 wijzigde deze reactie 12-11-2012 10:58 (44%)

• Streskip

Streskip

Carlos

Ik zie geen van beide eigenlijk iets fout doen, ze rijden gewoon tegen elkaar aan.. Misschien kijk ik te weinig NASCAR.. Restart wel een zooitje zeg!! Iedereen begon gewoon te glijden daar..

Zanardi in een 2012 BMW DTM :|

Erg gaaf dat hij dat gewoon nog doet _/-\o_

Streskip wijzigde deze reactie 12-11-2012 13:45 (25%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Wat je in de video niet ziet, is dat de #15 paar ronden er voor de #24 er af reed en dat de #24 daarna de #15 heeft opgewacht voor de pay back.
De #15 heeft de #24 door het seizoen heen vaker eraf gereden en Gordon was het nu zat, vermoed ik.

Dat er geen yellow kwam bij het 2e filmpje is mij een raadsel. De stewards zeiden dat ze geen olie hadden gezien. Danica Patrick had ook aan een kant van de baan kunnen blijven.

Het was wel een vermakelijke race.

Volgende week is de laatste race van het seizoen.
Brad Keslowski (#2) staat nu 20 punten voor op Jimmie Johnson (#48) en als er geen rare dingen gebeuren, zoals gisteren, dan is Brad kampioen.
Het is een mooi afscheid voor Dodge.

Niellie41 wijzigde deze reactie 12-11-2012 15:41 (20%)

• u_nix_we_all
  • Niet online
quote:
Niellie41 schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:40:

Dat er geen yellow kwam bij het 2e filmpje is mij een raadsel. De stewards zeiden dat ze geen olie hadden gezien. Danica Patrick had ook aan een kant van de baan kunnen blijven.

Het was wel een vermakelijke race.
Ik snap er ook geen zak meer van, normaal is het voor het minste of geringste een full course yellow, maar nu laten ze het maar zitten, met nog 1 rondje te gaan .... je ziet het resultaat. Nog best gevaarlijk ook voor Danika Patrick die daar ergens langzaam rondrijdt in die rookwolk 8)7 :X

Edit: Nascar blijft voor mij toch een beetje de WWF van de autosport 8)

u_nix_we_all wijzigde deze reactie 12-11-2012 15:49 (10%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Er is een regel dat als er eenmaal de witte vlag (laatste ronde) uit is, dat de race wordt afgemaakt. Geen caution of finishen onder caution. Alleen bij bepaalde uitzonderingen komt de caution.

Dit was eigenlijk wel zo'n uitzondering.

• TheBleeder
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
quote:
quote:
Streskip schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:18:
[...]
Wow! :9~ _/-\o_ Misschien dat ik die wel op een klein canvasje zet :*)
Dat is een verdomd goed idee voor zo'n mooie foto. Alleen wil ik graag even de details weten (kaartje erbij ofzo).
Het lijkt mij Jochen Rindt in de Lotus 49 Gold Leaf finish, alleen zou ik graag willen weten welk jaar en welke Grand Prix dit is.

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 17-07 18:07

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Hill sr. denk... met zn roeispanen op de helm

Vitality Discoshow

• TheBleeder
  • Nu online
quote:
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:48:
Hill sr. denk... met zn roeispanen op de helm
Zou best eens kunnen. En lijkt me de Nürburgring in 1969.
Op de pagina van Jochen Rindt op de formule 1 website staat deze foto:

Bij de discription staat: Nurburgring, August 1969: The Lotus 49B of Jochen Rindt takes flight during the German Grand Prix. Having started third on the grid, the Austrian went on to retire from the race with ignition problems.

De helm is anders, dus moet het Graham Hill zijn. En de rest van de foto lijkt verdacht veel op elkaar (achtergrond etc), dus lijkt het me de Nürburgring.

Graham Hill - Lotus 49B - Nürburgring 1969

Anyway, thanks

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:24

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

quote:
Niellie41 schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:40:
Wat je in de video niet ziet, is dat de #15 paar ronden er voor de #24 er af reed en dat de #24 daarna de #15 heeft opgewacht voor de pay back.
De #15 heeft de #24 door het seizoen heen vaker eraf gereden en Gordon was het nu zat, vermoed ik.
Dan nog is het gewoon een belachelijke actie van Gordon, en hij weigert ook om zijn excuses aan te bieden. Wat mij betreft schorsen ze hem voor een seizoen. Als hij moedwillig andere coureurs in gevaar wil brengen gaat hij maar destruction derby rijden.

Maar hij zal wel weer in bescherming worden genomen en er met een lichte straf afkomen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
NASCAR heeft straffen uitgedeeld aan Jeff Gordon, de crewchief van Clint Bowyer en Brad Keslowski
quote:
DAYTONA BEACH, Fla. -- NASCAR announced Monday penalties to three teams that compete in the Sprint Cup Series as a result of rule infractions at Phoenix International Raceway.

Jeff Gordon was found to be in violation of Sections 12-1 (actions detrimental to stock car racing) -- altercation with another competitor on the race track during the race -- and has been fined $100,000, docked 25 championship driver points and put on probation until Dec. 31. Rick Hendrick, owner of the No. 24 car, also has also been penalized with the loss of 25 championship owner points. Alan Gustafson, crew chief of the No. 24 car, was found to be in violation of Section 9-4A (at all events, crew chief assumes responsibility of his driver, car owner and team members) and has been placed on probation until Dec. 31.

Brian Pattie, crew chief of the No. 15 car, violated Sections 12-1 and 9-4A and has been fined $25,000 and placed on probation until Dec. 31.

Brad Keselowski, driver of the No. 2 car, has been fined $25,000 and placed on probation until Dec. 31 for violating Sections 12-1 and 20-6.7A (cars and drivers will not be permitted to carry onboard computers, automated electronic recording devices, electronically actuated devices, power distribution modules, power conditioners, micro-processors, recording devices, electronic digital memory chips, traction control devices, digital readout gauges and the like, even if inoperable or incomplete). Keselowski had a cell phone in his race car.

All of these violations occurred during Sunday's event at PIR.

• ge-flopt
Owner points dat is net zoiets als team kampioensschaps punten in de F1?
Flinke straffen. Heb helaas de race niet helemaal gekeken, alleen het eerste half uur.

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Ja ik denk het wel.

De straf van Keslowski vind ik wel vreemd. Hij krijgt dus een boete omdat hij een telefoon in zijn auto had. Maar tijdens de Daytona 500 van dit jaar had hij dit ook, toen zei niemand er wat van.
Toen had hij ook al gezegd dat hij altijd een telefoon in zijn auto heeft omdat hij zijn familie dan snel kan bereiken als hij is gecrashed of naar het ziekenhuis moet.

En dan nu pas, meer dan 30 races later, krijgt hij pas een boete omdat het blijkbaar niet mag.

• u_nix_we_all
  • Niet online

Graham Hill, Spa 1964, BRM P261

Jochen Rindt, Brabham BT11 , GP Oostenrijk 1964

8)

Oh wacht:

Jochen Rindt, 1970 British GP, Brands Hatch. Lotus 72C :9

Overigens, de laatste foto in deze post is ook Jochen Rindt, in een Cooper T81, op Spa, 1966

En de bonus:

In een Cooper T81, 1966, Monza (parabolica)

u_nix_we_all wijzigde deze reactie 14-11-2012 11:24 (45%)

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 17-07 18:07

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Wel gaaf dat er toen in 'korte' tijd vrij radicale wijzigingen in het ontwerp zijn gekomen, met de komst van vleugels ed.

Vitality Discoshow

• TheBleeder
  • Nu online
Deze vind ik ook wel mooi: (als we toch met old school pics bezig zijn :9~ )

Jim Clark, Lotus 43, Brands Hatch 1967

TheBleeder wijzigde deze reactie 14-11-2012 18:01 (17%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
NASCAR Nationwide gaat volgend jaar naar Mid-Ohio in plaats van Montréal.

Ze gaan naar Mid-Ohio omdat de titelsponsor (Nationwide) daar gevestigd is.
quote:
NASCAR announced the 2013 schedule for the Nationwide Series on Tuesday, a lineup that includes a trip to Mid-Ohio for the first time in series history.

Mid-Ohio, a 2.4-mile, 15-turn road course in Lexington, marks the return of NASCAR national series racing to Ohio, the home state of the series' Columbus-based entitlement sponsor, Nationwide Insurance. Mid-Ohio's Aug. 17 addition fortifies the series' trio of challenging road courses, joining Road America (June 22) and Watkins Glen (Aug. 10).

"With Mid-Ohio on the schedule, the Nationwide Series has another opportunity to lead the way at a new venue," said Steve O'Donnell, NASCAR senior vice president of racing operations, of the sixth time in nine years the series will run an inaugural race. "This gives us the opportunity to bring the series' signature side-by-side racing to a new fan base, and build enthusiasm among race fans that have yet to experience the unparalleled experience of attending a NASCAR event.

"This is a competitive and well-balanced schedule that challenges our drivers and teams with a variety of different tracks and distances. It's a schedule that the fans will enjoy."

NASCAR national series racing last competed in Ohio in 2008, with the running of the Camping World Truck Series event at Mansfield Motorsports Park. GRAND-AM Road Racing has raced at Mid-Ohio since 2000, with a one-year hiatus in 2002.

The balance of the 2013 Nationwide schedule, the series' 32nd season, maintains a familiar feel, with a strong mix of short tracks, road courses, intermediate race tracks and superspeedways.

Daytona International Speedway hosts the season opener on Feb. 23. That race also will feature the introduction of Chevrolet's Camaro into the series. The series finale at Homestead-Miami Speedway is set for Nov. 16.

On July 27, the series will race at historic Indianapolis Motor Speedway for the second consecutive year as part of "Super Weekend at the Brickyard" with the Sprint Cup Series and GRAND-AM.

Next season's schedule includes six "standalone" race dates: Iowa Speedway (June 8 and Aug. 3), Chicagoland Speedway (July 21), Kentucky Speedway (Sept. 21), Road America and Mid-Ohio.

Kentucky's first Nationwide Series race on June 28, one of 27 companion weekends with the Sprint Cup Series, also will be the qualifying event for the 2013 "Dash 4 Cash" bonus program. The subsequent four races make up the 2013 "Dash 4 Cash" events: Daytona on July 5; New Hampshire Motor Speedway on July 13; Chicagoland and the Brickyard.
Dat gaat wat worden met auto's die heel weinig downforce hebben. Ik ben benieuwd!

Ze hebben ook de volledige kalender voor 2013 bekend gemaakt:

Feb. 23 Daytona
March 2 Phoenix
March 9 Las Vegas
March 16 Bristol
March 23 Auto Club
apr-12 Texas
apr-26 Richmond
May 4 Talladega
May 10 Darlington
May 25 Charlotte
June 1 Dover
June 8 Iowa
June 15 Michigan
June 22 Road America
June 28 Kentucky
July 5 Daytona
July 13 New Hampshire
July 21 Chicagoland
July 27 Indianapolis
Aug. 3 Iowa
Aug. 10 Watkins Glen
Aug. 17 Mid-Ohio
Aug. 23 Bristol
Aug. 31 Atlanta
Sept. 6 Richmond
Sept. 14 Chicagoland
Sept. 21 Kentucky
Sept. 28 Dover
Oct. 5 Kansas
Oct. 11 Charlotte
Nov. 2 Texas
Nov. 9 Phoenix
Nov. 16 Homestead

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
Jammer alleen dat hij (Just) leave me alone, I know what I'm doing zei B)

Persuader of bytes.

• ge-flopt
quote:
Niellie41 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:02:
NASCAR Nationwide gaat volgend jaar naar Mid-Ohio in plaats van Montréal.

Ze gaan naar Mid-Ohio omdat de titelsponsor (Nationwide) daar gevestigd is.

[...]

Dat gaat wat worden met auto's die heel weinig downforce hebben. Ik ben benieuwd!

Ze hebben ook de volledige kalender voor 2013 bekend gemaakt:

Feb. 23 Daytona
March 2 Phoenix
March 9 Las Vegas
March 16 Bristol
March 23 Auto Club
apr-12 Texas
apr-26 Richmond
May 4 Talladega
May 10 Darlington
May 25 Charlotte
June 1 Dover
June 8 Iowa
June 15 Michigan
June 22 Road America
June 28 Kentucky
July 5 Daytona
July 13 New Hampshire
July 21 Chicagoland
July 27 Indianapolis
Aug. 3 Iowa
Aug. 10 Watkins Glen
Aug. 17 Mid-Ohio
Aug. 23 Bristol
Aug. 31 Atlanta
Sept. 6 Richmond
Sept. 14 Chicagoland
Sept. 21 Kentucky
Sept. 28 Dover
Oct. 5 Kansas
Oct. 11 Charlotte
Nov. 2 Texas
Nov. 9 Phoenix
Nov. 16 Homestead
En dan lopen ze in de F1 af en toe te zeuren dat ze het druk hebben! :P
Jammer dat Montreal van de lijst is gehaald. Villeneuve had daar een hele mooie race gereden afgelopen jaar.

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter

Was een leuke finish ja :)

Terecht dat hij niet won imo. Hij rijdt echt altijd heel lomp en deze race kreeg die koekje van eigen deeg :+

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
De nieuwe Porsche 991 GT3 R is gespot!

quote:
The 2012 motorsport season has nearly finished and Porsche is hard at work for the new season. Here we have the first spy shots of the all-new 2013 Porsche 911 GT3 R captured during recent testing.
The 911 GT3 R is based on the new 991 platform and has a completely new design in front and rear plus a dual air intakes in the hood. The Porsche 911 GT3 R is a race car for customer sport based on the international FIA GT3 regulations. First cars will be delivered to the teams in 2013.

As you can see from the photos, the new 991 GT3 R has an ultra-wide stance and freatures RSR style air intakes in front of the rear wheels and a newly designed rear bumper cover. No word yet on what’s under the hood, be we suspect a worked 4 liter version of the Cup engine.
http://www.9magazine.com/...gt3-r-caught-testing.html

Porsche is ook bezig met een nieuwe GTE auto die ook gebaseerd is op de 991. Wanneer die precies komt is nog niet bekent, maar sowieso niet volgend jaar.

• Streskip

Streskip

Carlos

Ziet er goed uit!

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
"Drivers, start your engines!"

Nu op MotorsTV is de laatste NASCAR Nationwide Series van het seizoen. Er zijn nog 2 mensen die kampioen kunnen worden.
Even van de FB van NASCAR gehaald:
quote:
Elliott Sadler must make up 20 points on Ricky Stenhouse Jr. to win his first title. He starts second, Stenhouse fourth

Niellie41 wijzigde deze reactie 17-11-2012 22:42 (35%)

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Kan er niet beter een los NASCAR-topic geopend worden als het daar steeds over gaat? :)

Persuader of bytes.

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Het is al rustig genoeg met alle race competities samen ;)
Veel series zijn al klaar voor dit jaar.

Alleen F1, WTCC en NASCAR zijn nog bezig, zo ver ik weet. Misschien is WRC nog bezig.
Dit is het laatste NASCAR weekend van het seizoen, dus daar zal je geen last meer van hebben.
Als jij van bijv. karten houdt, kan je daar toch ook wat over posten?

WTCC volgt blijkbaar niemand? Daar hoor ik niemand over.
Die zijn nu in Macau voor hun seizoensfinale. Vannacht om 4 uur is de race 1 en uur erna race 2.

Er is ook genoeg nieuws over ALMS, ELMS en GT racen.

Radio Le Mans
Radio Le Mans heeft hun sportscar review van 2012 online gezet. Ik heb het zelf alleen nog niet geluisterd, dus ik heb geen idee wat ze precies zeggen. Ik vermoed dat ze het over WEC en ALMS hebben.
Direct link: 2012 Sportscar Review
Pagina met podcasts.

GT3
Dit kwam ik ook nog tegen:

Nissan is bezit met het ontwikkelen van een GT3 auto voor volgend jaar.

Ik weet niet wat ik van die auto vind... Te veel vleugeltjes aan de voorkant. Lijkt wel een DTM auto. :X

WRC
In WRC gaat Dani Sordo volgend jaar naar Citroën om Sebastian Loeb te vervangen.
bron

Niellie41 wijzigde deze reactie 18-11-2012 00:03 (68%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
WTCC

Tom Coronel is in het laatste weekend van 2012 6e geworden in race 1 en uitgevallen in race 2.

Rob Huff is kampioen geworden. Tom is uiteindelijk 5e geworden.
De complete stand

Ik hoop dat het WTCC volgend jaar leuker gaat worden dan dit jaar. Want met maar één fabrieksteam was er niets aan.

update 0:22
NASCAR
Brad Keselowski is 2012 Sprint Cup champion!

Met ongeveer 40 ronden te gaan, viel Jimmie Johnson uit door technische problemen.
Teamgenoot (van JJ) Jeff Gordon wint de race.

Niellie41 wijzigde deze reactie 19-11-2012 00:29 (40%)

• u_nix_we_all
  • Niet online
quote:
Niellie41 schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:07:
Ik hoop dat het WTCC volgend jaar leuker gaat worden dan dit jaar. Want met maar één fabrieksteam was er niets aan.
Volgend jaar stopt Chevy, en stapt Honda als fabrikant in, dus weer 1 fabrieksteam. En als ik nu zie hoe hard Monteiro al gaat met de nieuwe Honda, voorspel ik wel weer een saai jaar. Helaas. Hopelijk heb ik het mis :P

Hoewel, saai... Voor de stand in het kampioenschap wel, maar de races zijn toch vaak wel leuk om te zien, er gebeurt altijd wel wat.

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Ford heeft ook een fabrieksteam in het WTCC. Alleen zijn ze (nog?) niet op niveau.

• u_nix_we_all
  • Niet online
quote:
Niellie41 schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:11:
Ford heeft ook een fabrieksteam in het WTCC. Alleen zijn ze (nog?) niet op niveau.
Dat is geen fabrieksteam, die worden door AON gerund (Arena Motorsport), die hebben wel ervaring zat (Onyx F1, en met AON in BTCC, en LMP2 gereden op Le Mans) maar vast niet van die diepe zakken die fabrikanten hebben.

Edit: Maar LADA komt wel met een fabrieksteam, maar daar verwacht ik eerlijk gezegd niet zoveel van

u_nix_we_all wijzigde deze reactie 19-11-2012 12:27 (10%)

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Ah toch niet?
Een paar jaar geleden gingen er geruchten dat Ford ook in het WTCC wilde stappen, maar ze hebben het dus op deze manier gedaan.

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Loopt die Ford ook niet op een ander soort brandstof? Of was dat enkel in het BTCC ?

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Ik hoorde net in de laatste RLM podcast dat Mazda volgend jaar instapt bij het WEC als motorfabrikant met een diesel motor.
Ze willen sowieso LMP2 teams van motoren voorzien en misschien een aantal privateer LMP1 teams.

• Streskip

Streskip

Carlos

En in 2014 met nieuw prototype? :D

• ge-flopt
quote:
Niellie41 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:37:
Ik hoorde net in de laatste RLM podcast dat Mazda volgend jaar instapt bij het WEC als motorfabrikant met een diesel motor.
Ze willen sowieso LMP2 teams van motoren voorzien en misschien een aantal privateer LMP1 teams.
Ik geloof toch dat die acteur Peter Dempsy met zijn team overgaat naar de LMP2 samen met Mazda. Hoorde dat enige tijd geleden bij ALMS. Hij is ook al aan het testen geweest met een Lola.

• u_nix_we_all
  • Niet online
quote:
ge-flopt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:20:
[...]

Ik geloof toch dat die acteur Peter Dempsy met zijn team overgaat naar de LMP2 samen met Mazda. Hoorde dat enige tijd geleden bij ALMS. Hij is ook al aan het testen geweest met een Lola.
Die RX8 GT is wel een gaaf ding, maar ik heb dan ook, sinds ik ooit een 787B gehoord heb, een bijna perverse adoratie voor het geluid van die wankels.
Maar ik had ook begrepen dat Dempsey met Mazda wat in de LMP2 wil gaan doen.

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Rebellion Racing gaat volgend seizoen (ook?) ALMS rijden. Ze zullen een auto inzetten voor het hele seizoen.
quote:
After claiming its first overall victory in sports car competition in last month's Petit Le Mans, Rebellion Racing is set for a championship attack on the American Le Mans Series in 2013.

SPEED.com has learned that the Anglo-Swiss squad is laying out plans for a full-season entry in the P1 class next year with at least one Lola B12/60 Toyota.

Further details of Rebellion's program are unclear at the moment, and if it would also include a return to the FIA World Endurance Championship, where the team took top honors in the LMP1 Privateer championship this year.

Rebellion, however, has three Lola-Toyota chassis in total, which presumably could make it feasible to compete in both championships.

As a one-off entry, the team's No. 12 entry of Neel Jani, Nicolas Prost and Andrea Belicchi won last month's Petit Le Mans, which prompted the Bart Hayden-led squad to evaluate its options in America for the final season of the ALMS under its current format.

While speaking to SPEED.com last month, Hayden confirmed talks were underway for a likely partial-season ALMS effort. Those plans appear to have now been increased to a full-season commitment.

"We feel like we're being torn both ways," Hayden told SPEED.com in October. "There's obviously a big part of me that wants to do WEC because of the prestige and the fact that it's the World Championship.

"But then you go to America and get wrapped up in the ambiance there and you win the race and you know that in every race, you have a chance of the outright victory. When you're a racer, that's why you go racing."

This latest addition would give a significant boost to the ALMS P1 ranks, which so far sees confirmed entries from Dyson Racing and newly crowned champions Muscle Milk Pickett Racing. As many as five P1 cars may now be expected, depending on potential second entries from Rebellion and Dyson.

Full details of Rebellion's 2013 plans are expected to be formally announced in the coming weeks.
LMP1 doet het sowieso weer beter, in WEC verwachten ze 5 privateers in LMP1. Ik ben benieuwd hoe veel auto's Audi en Toyota gaan inzetten. Misschien zijn er dan 9 LMP1 auto's.
GTE PRO mag nog wel wat meer teams naar mijn mening.
*hoopt dat Corvette en BMW (ooit) ook nog naar WEC gaan*

Niellie41 wijzigde deze reactie 21-11-2012 19:40 (6%)

• Streskip

Streskip

Carlos

quote:
Niellie41 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:38:
*hoopt dat Corvette en BMW (ooit) ook nog naar WEC gaan*
Zou wel zo leuk zijn, het moet gewoon. Ik hoop 2014, samen met Porsche :P

• ge-flopt
Shane van Gisbergen stopt met V8SC:
http://www.stuff.co.nz/sp...bergen-quits-V8-supercars

• Niellie41

Niellie41

Topicstarter
Kan die zich bezig houden met iRacing :P

• Streskip

Streskip

Carlos

quote:
quote:
"Contrary to media reports, I do not wish to race for another V8 Supercar team and my decision to leave the sport has in no way been caused by Ross and Jimmy's decision to switch manufacturers (Ford to Mercedes Benz AMG) in 2013 or the teams partnership with Erebus Motorsport."
Mercedes naar V8 Supercars? Wist ik niet.
quote:
“This is purely and totally a privately funded effort,” said Mercedes-Benz spokesman David McCarthy. “There is no official backing from AMG or Mercedes-Benz Australia.

“There will be no Mercedes-Benz sales or marketing activities based around [the V8 Supercar entry].”
quote:
The Erebus entrants will be Mercedes-Benz E-Class shells based over the Car of the Future platform that will also underpin the Commodore, Falcon and Altima racers.

The Mercedes touring cars will be powered by a modified, 5.0-litre version of the 6.3-litre V8 currently used in the SLS AMG GT3 race cars. Erebus is paying AMG to develop the engine and other parts of the car.
Ben benieuwd. Die E63 AMG's zijn echt super vette auto's. Vraag me af hoe dat er in race spec uit ziet. :9~

Streskip wijzigde deze reactie 22-11-2012 15:49 (16%)

Pagina: 1 2 3 ... 75 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True