Dat zeiden ze wel min of meer, maar volgens mij zijn er wel meer ploegen die het doen. Bijv. Sky deed het ook al. Froome lieten ze tijdens de tour en giro nog afvallen zodat ie lichter is voor de bergritten: https://www.cyclingweekly...d-lose-weight-race-385048PM_Petrol schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:42:
Maar alleen Jumbo en Sunweb houden dus calorieën bij.
Ja oke, dat lijkt me dus ook. De andere teams zullen niet achter lopen, zeker niet de tourwinnaars.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Roglic, Kruijswijk, Gesink gaan naar de Vuelta
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Roglic dan als kopman?Hackus schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:44:
Roglic, Kruijswijk, Gesink gaan naar de Vuelta
iedere renner is vrij zei Plugge
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Bennet mag ook mee...
Maar Kruiswijk en Roglic zijn samen kopman en mogen het op de Thomas/Bernal manier samen uitvechten...
Maar Kruiswijk en Roglic zijn samen kopman en mogen het op de Thomas/Bernal manier samen uitvechten...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Evenepoel bezig met een knap stukje koersen in San Sebastian.
Zeker, maar ook superdom van de "favorieten". Ze hebben em laten wegrijden. Daarna heeft ie weinig meer verlorenAndamanen schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:24:
Evenepoel bezig met een knap stukje koersen in San Sebastian.
https://sporza.be/nl/2019/08/05/lambrecht-polen/
Bijzonder droevig nieuws uit de wielerwereld: Bjorg Lambrecht is overleden na een valpartij in de Ronde van Polen. De renner van Lotto-Soudal werd gereanimeerd na een val, maar is in het ziekenhuis overleden. Lambrecht werd 22 jaar.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Woont op amper 10 km van mij thuis, mijn vader kent zijn vader. Vreselijk nieuws

Hoorde het gister, erg wreed zo aan je einde komen.
Goh wat een nieuws zeg, of dit niet allang bekend was dat hij weg zou gaan.
https://nos.nl/artikel/22...rekt-bij-team-sunweb.html
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ja, maar moest nog praten over het verbreken van z'n contract.Pierre schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:22:
Blijkbaar dus ook interesse van Ineos en CCC-Giant.
Wordt wel leuk team bij Jumbo, met Kruiswijk, Dumoulin, Roglic, van Aert.
Wel benieuwd wat vd Poel gaat doen, als die tour wilt rijden zal ie toch ook wat anders dan Corendon moeten zoeken.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Mathieu zijn doel voor de komende jaren is de Olympische Spelen van 2020. Meer op de weg rijden zal dan pas op zijn vroegst in 2021 zijn en wie weet hoe de ploegen er dan uitzien? (Er waren eerder al geruchten dat Corendon samen met een andere sponsor op termijn een Protour team zou willen worden)
En een wildcard voor Corendon is sowieso niet ver weg (als ze dan nog conti zijn natuurlijk) als VdP aangeeft de Tour te willen rijden.
What, that's breaking NewsPierre schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:22:
http://www.cyclingnews.co...in-signs-for-jumbo-visma/Hackus schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:16:
Tom Dumoulin naar Jumbo-Visma ?
https://www.limburger.nl/...-jumbo-visma-nieuwe-ploeg
[ Voor 34% gewijzigd door Hackus op 19-08-2019 14:17 ]
Vandaag start De Vuelta 2019
We trappen af met een ploegentijdrit van 13.4km.
Starttijden ploegentijdrit:
18.56 – Dimension Data
19.00 – AG2R La Mondiale
19.04 – Euskadi – Murias
19.08 – CCC Team
19.12 – Burgos – BH
19.16 – EF Education First
19.20 – Groupama – FDJ
19.24 – Caja Rural-Seguros RGA
19.28 – Katusha-Alpecin
19.32 – Team Ineos
19.36 – Cofidis
19.40 – Mitchelton – Scott
19.44 – Bahrain Merida
19.48 – Team Sunweb
19.52 – Trek – Segafredo
19.56 – Astana
20.00 – Lotto Soudal
20.04 – UAE Emirates
20.08 – BORA – hansgrohe
20.12 – Jumbo – Visma
20.16 – Deceuninck – Quick-Step
20.20 – Movistar
18.56 – Dimension Data
19.00 – AG2R La Mondiale
19.04 – Euskadi – Murias
19.08 – CCC Team
19.12 – Burgos – BH
19.20 – Groupama – FDJ
19.28 – Katusha-Alpecin
19.32 – Team Ineos
19.36 – Cofidis
19.44 – Bahrain Merida
19.48 – Team Sunweb
19.52 – Trek – Segafredo
19.56 – Astana
20.00 – Lotto Soudal
20.04 – UAE Emirates
20.08 – BORA – hansgrohe
20.12 – Jumbo – Visma
20.20 – Movistar
Ok, dus het vloeken op de vrt omdat ze de Vuelta niet uitzonden rond een uur of drie was dus onterechtHackus schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:25:
Vandaag start De Vuelta 2019
18.56 – Dimension Data
19.00 – AG2R La Mondiale
19.04 – Euskadi – Murias
19.08 – CCC Team
19.12 – Burgos – BH
19.20 – Groupama – FDJ
19.28 – Katusha-Alpecin
19.32 – Team Ineos
19.36 – Cofidis
19.44 – Bahrain Merida
19.48 – Team Sunweb
19.52 – Trek – Segafredo
19.56 – Astana
20.00 – Lotto Soudal
20.04 – UAE Emirates
20.08 – BORA – hansgrohe
20.12 – Jumbo – Visma
20.20 – Movistar
Hopelijk zenden ze het dan uit rond 19u.
Denk dat timing redelijk perfect zou zijn. Eerst koers en dan finale hockey
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Eurosport begint om 17:50u met voorprogramma, en Sporza op Canvas om 19:30u en om 20u naar KetnetKenhas schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:52:
[...]
Ok, dus het vloeken op de vrt omdat ze de Vuelta niet uitzonden rond een uur of drie was dus onterecht![]()
Hopelijk zenden ze het dan uit rond 19u.
Denk dat timing redelijk perfect zou zijn. Eerst koers en dan finale hockey
En de NOS heeft ook een live stream vanaf 18:45 of zo. Niet op tv, wel op de internets...Hackus schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:04:
[...]
Eurosport begint om 17:50u met voorprogramma, en Sporza op Canvas om 19:30u en om 20u naar Ketnet
Ik vind een ploegentijdrit altijd wel mooi en die zijn er niet zo heel veel, dus die wil ik wel meepakken. Prima voor de zaterdagavond. Voor de rest van de ronde zal het toch grotendeels samenvattingen worden denk ik.
[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 24-08-2019 17:15 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hmm, gaat het nou om de tijd van de vierde of de vijfde renner per ploeg...?
De vierde renner zeiden ze daarnet op Sporza.Fiber schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:18:
Hmm, gaat het nou om de tijd van de vierde of de vijfde renner per ploeg...?
Nou, begint slecht voor Jumbo Visma. Opeens is de weg nat en daar liggen ze dan allemaal op de grond.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Poeh, De Jumbo's gaan onderuit... 
Mensen die hun tuintje sproeien of zo...?
Mensen die hun tuintje sproeien of zo...?

[ Voor 39% gewijzigd door Fiber op 24-08-2019 20:26 ]
Ging ook ander team onderuit?
Wel heel slecht hoor, opeens water daar.
40sec verlies, netjes met zulk tegenslag.
Wel heel slecht hoor, opeens water daar.
40sec verlies, netjes met zulk tegenslag.
[ Voor 66% gewijzigd door Vos op 24-08-2019 20:28 ]
UAE was ook gevallen. Weet alleen niet of dat het zelfde punt was.
Bij Euskadi reed er bij de opwarming een volgauto tegen een huis aan 
https://sporza.be/nl/2019/08/24/vuelta-ploegentijdrit/

https://sporza.be/nl/2019/08/24/vuelta-ploegentijdrit/
[ Voor 28% gewijzigd door Fuelke op 24-08-2019 20:34 ]
Ben benieuwd wat de jury ermee gaat doen. Want de weg was opeens nat.
Dit is zo geen eerlijke uitslag zo. Als het door een regenbui gebeurt, dan is er niets aan de hand, maar waar kwam dit water ineens vandaan? Een deel van die 40s dit JV nu kwijt is geraakt, zouden ze op z’n minst terug moeten krijgen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Weinig tot niks, denk ik. Alleen de renners die buiten de tijd binnen komen morgen toch laten starten. Meer kun je ook nu niet meer doen, maar het is wel een schande.Hupske schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:34:
Ben benieuwd wat de jury ermee gaat doen. Want de weg was opeens nat.
Was het nu daadwerkelijk een of andere mafklapper die ineens de sproeislang aan zette?

https://twitter.com/lafla...tatus/1165351458285469698
Zelfde plek, ander team valt (uae)
Zelfde plek, ander team valt (uae)
[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 24-08-2019 22:06 ]
Schijnbaar een tuinslang los geschoten van een sproei installatie terwijl de eigenaar in publiek stond. Resultaat:MikeyMan schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:54:
Was het nu daadwerkelijk een of andere mafklapper die ineens de sproeislang aan zette?
https://www.fiets.nl/foru...ile.php?id=6452&mode=view
Deze etappe gaat dus eigenlijk gewoon nergens meer over. TJV heeft verlies gelukkig nog redelijk kunnen beperken tot 40 sec. DQS ook zuur, komen net 2 sec tekort door alle tegenslagen.
[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 24-08-2019 23:01 ]
Hier hebben ze het over een plastic zwembad dat op het verkeerde moment stuk ging en compleet leeg liep:Morrar schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:58:
[...]
Schijnbaar een tuinslang los geschoten van een sproei installatie terwijl de eigenaar in publiek stond...
https://nos.nl/artikel/22...wembad-is-stukgegaan.html
Het ligt alweer een week achter ons, maar heeft iemand dat statement en de interviews van Marcel Kittel gelezen waarin hij z'n pensioen aankondigt? Toch behoorlijk pittige woorden...
"The sport and the world you live in are defined by pain. You don't have time for family and friends, and then there's the perpetual tiredness and routine." [...] "lost all motivation to keep torturing myself on a bike" [...] "didn't want to watch my son grow up via Skype".
Leuke video met een tour door de ploegleiders-auto van Jumbo Visma.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik zit wel echt elke etappe braaf te kijken, maar heb ook wel moeite om te beslissen voor wie ik nou echt wil zijn.
Roglic kan ik niet warm voor worden, te pure tijdrijder en afwachter in de bergen.
Valverde vind ik een toffe renner maar zie ik het niet gaan halen.
Quintana is nog steeds een net niet renner ookal is hij erg sympathiek.
Lopez vind ik een te onbepaalbare persoon.
En verder zijn er in de top 20 nog minstens 10 onbekenden.
Deze editie mist op 1 of andere manier een paar figuren (Dumoulin, Kruijswijk, Yates, iemand van Ineos/Sky, Nibali, Alaphilippe, v Avermaet, Sagan, alle andere Belgen, enzzz), terwijl de etappes uit algemeen wielren kijk plezier toch wel erg leuk zijn om naar te kijken.
How do you save a random generator ?
Roglic was toch wel top zondag vond ik zeker die inhaalrace na de crashenchion schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:07:
[...]
Ik zit wel echt elke etappe braaf te kijken, maar heb ook wel moeite om te beslissen voor wie ik nou echt wil zijn.
Roglic kan ik niet warm voor worden, te pure tijdrijder en afwachter in de bergen.
Valverde vind ik een toffe renner maar zie ik het niet gaan halen.
Quintana is nog steeds een net niet renner ookal is hij erg sympathiek.
Lopez vind ik een te onbepaalbare persoon.
En verder zijn er in de top 20 nog minstens 10 onbekenden.
Deze editie mist op 1 of andere manier een paar figuren (Dumoulin, Kruijswijk, Yates, iemand van Ineos/Sky, Nibali, Alaphilippe, v Avermaet, Sagan, alle andere Belgen, enzzz), terwijl de etappes uit algemeen wielren kijk plezier toch wel erg leuk zijn om naar te kijken.
Zo, wat een slotklim vandaag in de Vuelta.
Inderdaad!Fuelke schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:30:
Zo, wat een slotklim vandaag in de Vuelta.
Gekkenhuis in Vuelta vandaag, Quintana en Kelderman in aanval, een hele grote groep van 37 man zijn weg uit het peloton. Het peloton rijdt op 4 minuut 30
Zou het wel prachtig vinden als Movistar/QuickStep/Sunweb gaan slagen. Quintana die dichterbij het rood komt, QuickStep die met Knox de top 8 in kan kruipen en genoeg man heeft om de etappe te winnen vandaag en SunWeb met Kelderman die ook een paar plaatsen kan stijgen. En dat in een platte etappe.
Emirates/Jumbo/Bora krijgen het zo te zien niet voor elkaar... En gezien de belangrijkste sprinters vooraan rijden, verwacht ik niet dat er veel steun komt van andere ploegen.
Emirates/Jumbo/Bora krijgen het zo te zien niet voor elkaar... En gezien de belangrijkste sprinters vooraan rijden, verwacht ik niet dat er veel steun komt van andere ploegen.
Het is een mooie coupe ja, ik ben benieuwd naar de beelden. Eurosport staat al aan, maar de uitzending begint pas om 14.30 uur.Robkazoe schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:20:
Zou het wel prachtig vinden als Movistar/QuickStep/Sunweb gaan slagen. Quintana die dichterbij het rood komt, QuickStep die met Knox de top 8 in kan kruipen en genoeg man heeft om de etappe te winnen vandaag en SunWeb met Kelderman die ook een paar plaatsen kan stijgen. En dat in een platte etappe.
Ik ben wel een beetje klaar met Quintana die iedere keer maar weer in een vlucht minuten wil pakken die hij elders verliest. Dat podium verdient hij ook gewoon niet
[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 11-09-2019 14:30 ]
Nog 1,5 minuut en hij rijdt in het rood.D-e-n schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:29:
Ik ben wel een beetje klaar met Quintana die iedere keer maar weer in een vlucht minuten wil pakken die hij elders verliest. Dat podium verdient hij ook gewoon niet
Ik kan niet begrijpen dat je dat leuk vind. Als je op die manier de Vuelta zou winnen dan steel je hem toch gewoon door een gelukje. Het is niet dat hij nu zelf bergen werk verrichtRobkazoe schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:44:
[...]
Nog 1,5 minuut en hij rijdt in het rood.![]()
Laat ik even voorop stellen, ik hoop dat Jumbo met Roglic gewoon gaat winnen. Dat zou na zoveel magere jaren goed zijn voor die ploeg.D-e-n schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:46:
[...]
Ik kan niet begrijpen dat je dat leuk vind. Als je op die manier de Vuelta zou winnen dan steel je hem toch gewoon door een gelukje. Het is niet dat hij nu zelf bergen werk verricht
Alleen hoe vaak is een sprintersetappe kapot gemaakt door sprintersploegen? Er overleeft bijna nooit een aanvaller en alleen waaiers maken die etappes nog spannend. Hoe mooi is het dan om te zien dat er eindelijk eens een groep van 30+ naar voren rijdt en waarschijnlijk wegblijft? En hoe mooi is het dat er ook eens in sprintersetappes ook tijdwinst geboekt kan gaan worden door klassementsmannen? Normaal zijn de bonificatieseconden de enige verschillen die gemaakt worden.
Ik zou wel vaker willen zien dat er in vlakke etappes niet de boel kapot controleren door klassementsploegen en sprintersploegen.
@Robkazoe
Als het om een minuutje gaat en wat klimmers die niet opletten betreft kan het best vermakelijk zijn. Maar ik hecht ook altijd aan een eerlijk podium zeg maar, van renners die in de ronde echt de beste waren. Zo'n Pereiro die na de schorsing van Landis de Tour won, dat wil je niet.
Als het om een minuutje gaat en wat klimmers die niet opletten betreft kan het best vermakelijk zijn. Maar ik hecht ook altijd aan een eerlijk podium zeg maar, van renners die in de ronde echt de beste waren. Zo'n Pereiro die na de schorsing van Landis de Tour won, dat wil je niet.
Als drie teams het gat niet dicht kunnen rijden en QuickStep houdt in zijn eentje een voorsprong van ruim 5 minuten vast, wie is er dan de beste?D-e-n schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:11:
@Robkazoe
Ook dit is toch gewoon wielrennen wat mij betreft.
Dan had TJV maar beter moeten opletten bij het ontstaan van de kopgroep?
Er zijn ook wel eens grote rondes beslist in waaier etappes toch?
Overigens zal de voorsprong laatste paar km hard teruglopen verwacht ik. Wat discussie in kopgroep naarmate de dagzege dichterbij komt. Minder jongens die meefietsen en het peloton zal wel blijven doorrammen tot de finnish.
Dan had TJV maar beter moeten opletten bij het ontstaan van de kopgroep?
Er zijn ook wel eens grote rondes beslist in waaier etappes toch?
Overigens zal de voorsprong laatste paar km hard teruglopen verwacht ik. Wat discussie in kopgroep naarmate de dagzege dichterbij komt. Minder jongens die meefietsen en het peloton zal wel blijven doorrammen tot de finnish.
Het gaat in dit geval om Quintana natuurlijk. Je kunt niet zeggen dat dat een renner is die goed is op het vlakke en die altijd oplet. In het voetbal zou je van een "onverdiende overwinning" spreken.Robkazoe schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:18:
[...]
Als drie teams het gat niet dicht kunnen rijden en QuickStep houdt in zijn eentje een voorsprong van ruim 5 minuten vast, wie is er dan de beste?
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 11-09-2019 16:07 ]
Wielrennen is ook een teamsport, een sport van gekonkel en een sport waarin veel is toegestaan zolang de scheidsrechter het niet ziet. Ik wil maar zeggen, de beste renner lang niet altijd. Vandaag had alles in zich.D-e-n schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:05:
[...]
Het gaat in dit geval om Quintana natuurlijk. Je kunt niet zeggen dat dat een renner is die goed is op het vlakke en die altijd oplet. In het voetbal zou je van een "onverdiende overwinning" spreken.
Zo vraag ik mij af of Astana geheel uit zichzelf op kop heeft lopen sleuren, of dat er externe motivaties een rol speelden. De podiumplaats van Lopez? Ik had Roglic zelf laten fietsen.
En waarom zat Quickstep zo ongenadig hard te beuken, tot dichtbij de finish?
Quickstep reed aan het eind nog door voor klassement Knox. Maar in de eindfase was het vooral Sunweb in mijn ogen.
Astana kan wel zeggen we rijden niet maar op gegeven moment zit Roglic geïsoleerd en die gaat echt niet zelf rijden. Dan kan je kiezen het helemaal stil te laten vallen tot er een UAE of Jumbo ploegmaat terugkomt maar dan creëer je voor jezelf een extra concurrent in de vorm van Quintana.
Astana kan wel zeggen we rijden niet maar op gegeven moment zit Roglic geïsoleerd en die gaat echt niet zelf rijden. Dan kan je kiezen het helemaal stil te laten vallen tot er een UAE of Jumbo ploegmaat terugkomt maar dan creëer je voor jezelf een extra concurrent in de vorm van Quintana.
Die concurrent was er voor Lopez al toen quintana op 3min voorsprong had. Maar toch ging astana zo laat rijden.Jampot007 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:32:
Quickstep reed aan het eind nog door voor klassement Knox. Maar in de eindfase was het vooral Sunweb in mijn ogen.
Ik snap wel dat astana rijdt maar het is niet de bedoeling.
In wielrennen is het de leider vs de rest vaak.
Dus wat dat betreft had astana niet moeten rijden en hadden ze gewoon een fout gemaakt om niet met Lopez in die groep te zitten. Als Lopez daar zat hadden ze zo een kwartier gepakt
Ja Astana ging laat rijden om eerst heel Jumbo op te roken
Daar hebben ze zichzelf mee. Dan dondert hun eigen man straks van het podium.Joostje123 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:43:
[...]
Dus wat dat betreft had astana niet moeten rijden
Als heb je niks aan. Als Roglic er zat had die ook een kwartier gepakt. Dat gat was er nu eenmaal. Dat gebeurt. Niet iedereen kan altijd meezitten.en hadden ze gewoon een fout gemaakt om niet met Lopez in die groep te zitten. Als Lopez daar zat hadden ze zo een kwartier gepakt
Spectaculaire Vuelta! Jammer dat de Tour een hoger aanzien heeft maar wat zou ik graag zien dat iedereen die er toe doet zich zou focussen op de Vuelta. Jammer van de 3 onnodige valpartijen waarbij TJV prominent bij zat maar knap dat ze dat de kop niet heeft gekost. Mooie interne strijd ook tussen Valverde en Quintana.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Vuelta is zo leuk om dat teams er minder op gefocussed zijn.
Teams zijn echt over de breedte wat minder sterk. Koers is stuk minder makkelijk te controleren en daardoor onvoorspelbaarder.
Teams zijn echt over de breedte wat minder sterk. Koers is stuk minder makkelijk te controleren en daardoor onvoorspelbaarder.
Pogacar zette zichzelf ook duidelijk op de kaart als klassementsrenner en met aantrekkelijk/aanvallend koersen.
Van der Poel heeft de ronde van Groot Brittannië gewonnen. Die gaat met een goed gevoel richting het WK.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik vond het een zeer vermakelijke grote ronde. Zat heel veel in, paar sprintersetappes, etappes waarin vluchters het halen, waaiers, strijd, aanval.
Jammer dat Kruijswijk zo vroeg moest staken door die valpartij in de ploegentijdrit, maar des te knapper dat Roglic en Jumbo-Visma het hebben weten vol te houden (ervan uitgaande dat vandaag "normaal" verloopt.
Toch zie ik het liefst een slotdag met een tijdrit, dat zou vandaag voor de winst niet meer uitmaken, maar er zijn recent rondes geweest waarin het spannender was.
Jammer dat Kruijswijk zo vroeg moest staken door die valpartij in de ploegentijdrit, maar des te knapper dat Roglic en Jumbo-Visma het hebben weten vol te houden (ervan uitgaande dat vandaag "normaal" verloopt.
Toch zie ik het liefst een slotdag met een tijdrit, dat zou vandaag voor de winst niet meer uitmaken, maar er zijn recent rondes geweest waarin het spannender was.
Nederland wereldkampioen op de gemengde ploegentijdrit, wordt nog een leuk WK.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik kan mij geen WK herinneren waar een Nederlander de favoriet was (bij de mannen op de weg). Een leuk parcours ook, volgens mij.
Vraag me af in welke races ze nu die trui mogen dragen.Shabbaman schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:25:
Nederland wereldkampioen op de gemengde ploegentijdrit, wordt nog een leuk WK.
Nergens. Net zoals dat ook het geval was met de ploegentijdrit.BreadFan schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:43:
[...]
Vraag me af in welke races ze nu die trui mogen dragen.
Echter compenseren ze dat met extra prijzengeld. 70% van al het prijzengeld gaat naar dit onderdeel:
https://www.reddit.com/r/...money_for_the_2019_world/
[ Voor 28% gewijzigd door Jwlb op 24-09-2019 12:35 ]
Wow, aardig buitje: https://nos.nl/artikel/23...en-valt-in-het-water.html
U23 wegrit winnaar Eekhoff gediskwalificeerd. Blijkbaar is nu het moment gekomen om wat we al jaren in zo'n beetje elke race zien, te gaan bestraffen. Of zijn er al teveel Nederlandse podiumplaatsen ingenomen door de Hollanders?
Ik heb er 2 meningen over:
1. Verbied alle vormen van ondersteuning door gemotoriseerde voertuigen in de race.
2. Sta alle vormen van terugbrengen toe tot x km van de meet.
Nu zien we dat een valpartij in dit WK dus anders geïnterpreteerd wordt dan een valpartij in bijv. de Vuelta.
Ik heb er 2 meningen over:
1. Verbied alle vormen van ondersteuning door gemotoriseerde voertuigen in de race.
2. Sta alle vormen van terugbrengen toe tot x km van de meet.
Nu zien we dat een valpartij in dit WK dus anders geïnterpreteerd wordt dan een valpartij in bijv. de Vuelta.
[ Voor 39% gewijzigd door cbr600f4i op 27-09-2019 21:37 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Als je vuelta zelfde vindt als WK voor U23.cbr600f4i schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:34:
Ben wel van mening dat het flauw is. 120km van het einde, kerel wint. Dan diskwalificeren ze hem.
Haal hem dan uit de koers op 110km ofso. Waarom pas als die over die meet is??
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Superleuke finale gezien en dan krijg je dit. Zucht.
Ik kan me wel vinden in de reacties die Sporza hier heeft verzameld:
https://sporza.be/nl/2019...-diskwalificatie-eekhoff/
Ik kan me wel vinden in de reacties die Sporza hier heeft verzameld:
https://sporza.be/nl/2019...-diskwalificatie-eekhoff/
Ongelofelijke beslissing van de jury, de timing, de redenatie, het slachtofferen van een jonge rijder om iets wat in elke koers meerdere malen gebeurt zonder straf.
Regels zijn regels, het stayeren achter auto's zie je in elke race, vandaar dat ik er 2 meningen over heb. Als ik op de fiets zit komt er ook geen auto voor me rijden die me terugbrengt naar de groep. Maar in een race heb je die auto's nou eenmaal dus dan moet de UCI voorkomen dat men daar misbruik van kan maken.SadisticPanda schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:59:
[...]
Als je vuelta zelfde vindt als WK voor U23.
Ben wel van mening dat het flauw is. 120km van het einde, kerel wint. Dan diskwalificeren ze hem.
Haal hem dan uit de koers op 110km ofso. Waarom pas als die over die meet is??
Nee, de Vuelta is niet hetzelfde als een U23 WK maar ga in hemelsnaam niet een groot evenement als dit ineens de moraalridder uithangen als UCI, begin bij de kleinere races en bouw op.
En inderdaad, als het zo'n zware overtreding was dan had men hem eerder uit koers moeten halen. UCI SNAFU FUBAR etc.
Blijkbaar gaat het niet enkel om de feiten die je op camera ziet. Blijkbaar heeft die ganse tijd achter de autos gereden off camera en is die er pas vanachter gekomen on camera. ( dat korte stukje beeld dat je steeds te zien krijgt, is laatste 10 seconde ofso.Holkers schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 22:35:
Ongelofelijke beslissing van de jury, de timing, de redenatie, het slachtofferen van een jonge rijder om iets wat in elke koers meerdere malen gebeurt zonder straf.
Vind wel met zo een beschuldiging, dat ze effectief bewijs mogen tonen; niet alleen aan de juri. (Dashcam/gsm).
Vraag is...is er bewijsmateriaal of is het op woord van een ploegleider of zijn er meerdere getuigen/bewijs.
Landen zoals België, Uk, Frankrijk, Italië en Spanje hebben redelijk wat invloed op de UCI.
Als ik moet gokken.....komt het uit het Pidcock kamp ergens...
Als hij 80 of 100 gereden heeft en op dat moment zegt z’n cadansmeter dat hij z’n benen stil had gedurende een halve kilometer zou ik het nog kunnen begrijpen. Maar als het puur stayeren is en een enkele plakkerige bidon dan heeft hij zelf nog die moeite moeten doen om terug te komen. Kost hem altijd meer krachten dan in het peloton zitten.
Ben er ook van overtuigd dat ze dit pas diep in de finale vernomen hebben een ander team / rijder. Schat zelf meer in de Italianen
Komen ook steeds meer mensen, prominenten en wielerbekenden die er schande van spreken. Ook mensen die er bij waren, de cameraman (Belg) die het opgenomen heeft en die zegt ook wat te denken geeft: als het zondag een Gilbert is bijvoorbeeld moet je het dan wel in beeld nemen?
Ben er ook van overtuigd dat ze dit pas diep in de finale vernomen hebben een ander team / rijder. Schat zelf meer in de Italianen
Komen ook steeds meer mensen, prominenten en wielerbekenden die er schande van spreken. Ook mensen die er bij waren, de cameraman (Belg) die het opgenomen heeft en die zegt ook wat te denken geeft: als het zondag een Gilbert is bijvoorbeeld moet je het dan wel in beeld nemen?
[ Voor 22% gewijzigd door Holk op 28-09-2019 11:28 ]
Dit is toch wel wat anders dan de eerste beelden:
Als je achter wagen hangt kost het net minder krachten. Je zag ook hoe die wagen de pees erop lag. Andere renners die waren achtergebleven worden gewoon voorbij geknald tegen dikke 60. Dat haal je niet zonder een windpakker voor je...Holkers schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:25:
Als hij 80 of 100 gereden heeft en op dat moment zegt z’n cadansmeter dat hij z’n benen stil had gedurende een halve kilometer zou ik het nog kunnen begrijpen. Maar als het puur stayeren is en een enkele plakkerige bidon dan heeft hij zelf nog die moeite moeten doen om terug te komen. Kost hem altijd meer krachten dan in het peloton zitten.
Mja schande, als je deze beelden ziet is die wel terecht (maar veel te laat) uit de koers gezet.
Mannen zoals gilbert gaan zich echt niet laten vangen door zo achter wagen te rijden. Die slalommen van volgauto naar volg auto. Natuurlijk een veteraan.
Ps bijna alle koersen worden door belgen opgenomen. Wij zien enkel wat de regisseur bepaald. De uci kan beschikken over alle cameras want die nemen de ganse koers op, ook al word er maar 10 minuten van bepaalde camera uitgezonden.
Er zijn nog nieuwe beelden opgedoken
[YouTube: Urbanus - Hector - 45 ok!]
[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 28-09-2019 15:28 ]
Er is niemand die de beelden bekeken heeft en nog kan zeggen dat de diskwalificatie onterecht is. Er zijn stukken dat de auto echt remt om de renner dichter te laten komen. Van een jong knaap kan je zoiets nog begrijpen maar wat bezielde die chauffeur eigenlijk. Zijn toch ervaren mannen. En zeker als je constant een motor met cameraman in je spiegels ziet.
En zo dicht achter een auto kost praktisch niets van moeite om 70/u te rijden. Mooi te zien aan de snelheid waarmee ze andere renners voorbij staken die het spel wel eerlijk speelden
Maar ze mochten nooit zo lang gewacht hebben. Als je iemand zo lang laat doorrijden, dan ga je zelf ook zwaar in de fout.
En zo dicht achter een auto kost praktisch niets van moeite om 70/u te rijden. Mooi te zien aan de snelheid waarmee ze andere renners voorbij staken die het spel wel eerlijk speelden
Maar ze mochten nooit zo lang gewacht hebben. Als je iemand zo lang laat doorrijden, dan ga je zelf ook zwaar in de fout.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Verwijderd
Kunnen we even waarderen wat een prestatie van Vleuten hier neerzet? Veel lef om op 1/3e van de race weg te rijden en knap om het tegen iedereen 100km vol te houden.
Wat een prestatie, wereldkampioen waardig!!!Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:46:
Kunnen we even waarderen wat een prestatie van Vleuten hier neerzet? Veel lef om op 1/3e van de race weg te rijden en knap om het tegen iedereen 100km vol te houden.
Iedereen klaar met F1?
Kunnen we hier verder met het WK wielrennen. O.a. Gilbert, Evenepoel en Valverde inmiddels afgestapt. Gaat er steeds beter uitzien voor v.d. Poel.
Hoe wist je dat? 😁 Maar gaat spannend wordenKlaasjeNL schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:07:
Iedereen klaar met F1?Kunnen we hier verder met het WK wielrennen. O.a. Gilbert, Evenepoel en Valverde inmiddels afgestapt. Gaat er steeds beter uitzien voor v.d. Poel.
Ik heb het idee dat er wel een stukje overlap tussen F1- en wielerliefhebbers zit.Exocet schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:09:
[...]
Hoe wist je dat? 😁 Maar gaat spannend worden
Yup, present!
Wie gaf net dat interview?
Wie gaf net dat interview?
Welke Nederlander deed er in de F1 mee om de prijzen?KlaasjeNL schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:12:
[...]
Ik heb het idee dat er wel een stukje overlap tussen F1- en wielerliefhebbers zit.En dan heb je in beide disciplines ook nog 2 Nederlandse troeven die serieus meedoen om de prijzen.
Verstappen heeft nooit serieus kans gemaakt op het podium. Haalde het maximaal mogelijke resultaat.
Denk dat hij het eerder in het algemeen bedoelt.Megupe schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:57:
[...]
Welke Nederlander deed er in de F1 mee om de prijzen?
Verstappen heeft nooit serieus kans gemaakt op het podium. Haalde het maximaal mogelijke resultaat.
Heb het lastig, èn F1, WK Wielrennen en PSV, heb 3 TVs nodig
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dat dusMaarten_E schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:02:
[...]
Denk dat hij het eerder in het algemeen bedoelt.
Heb het lastig, èn F1, WK Wielrennen en PSV, heb 3 TVs nodig
OT: veel kopwerk van MVDP in de kopgroep. Hopelijk overschat hij zichzelf niet...
Poeh, dat zag ik niet aankomen... Te lang gepiekt dit seizoen?Exocet schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:42:
Helaas, over en uit
Ja, en nu is de rest van het team nergens te bekennen. Handig zo, wedden op 1 paard

Bij NOS zeggen ze hongerklop, we gaan het straks horen.KlaasjeNL schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:43:
[...]
Poeh, dat zag ik niet aankomen... Te lang gepiekt dit seizoen?
Dat verwacht je niet tijdens zo'n wedstrijd. Zeker niet van een topfavoriet. Trentin zal hem nu wel winnen.Exocet schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:44:
[...]
Bij NOS zeggen ze hongerklop, we gaan het straks horen.
Lijkt wel heel veel op hongerklop. Zonder de oortjes ook lastiger te managen. Je doet niet zoveel kopwerk met slechte benen.
En het weer vreet nog meer energie, dus moet je nog meer eten.
En het weer vreet nog meer energie, dus moet je nog meer eten.
[ Voor 83% gewijzigd door Vos op 29-09-2019 16:47 ]
Pfoeh, ook echt out of nowhere.
Die zal spijt hebben dat hij zijn gelletje aan Kung heeft gegeven eerder...
Die zal spijt hebben dat hij zijn gelletje aan Kung heeft gegeven eerder...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Wie waren andere kanshebbers?MikeyMan schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:44:
Ja, en nu is de rest van het team nergens te bekennen. Handig zo, wedden op 1 paard
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21