Anime (deel 23) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste
Acties:
  • 110.112 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

evEndzhar schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:17:
[...]

Vergeleken met andere anime die 40 afleveringen per jaar uitpoepen, ja. Anders is het appels met peren vergelijken.
Sorry, maar hoe is dat een scheve vergelijking? Als ze er voor kiezen om dat te doen dan is dat hun goed recht, maar het heeft (blijkbaar, dit insinueer jij) een impact op de kwaliteit. Shinkai doet bijvoorbeeld soms alle posten helemaal alleen bemannen (op wat hulp van seiyuu na) en beperkt zich tot films, niet alleen ligt daar zijn passie maar hij snapt zelf ook wel dat de lat waar hij naar streeft flink omlaag gaat als hij er voor kiest 10 films per jaar uit te brengen.
Bokkie schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 08:47:
... en Shingeki heb ik gedropt, ben er helemaal klaar mee.
Heb 'm inmiddels ook laten liggen, maar nu heb ik wel het probleem dat dit seizoen vrij saai wordt.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

nst6ldr schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:11:
[...]

Sorry, maar hoe is dat een scheve vergelijking? Als ze er voor kiezen om dat te doen dan is dat hun goed recht, maar het heeft (blijkbaar, dit insinueer jij) een impact op de kwaliteit.
Een anime afrekenen op minder goede (want slecht zou ik het niet willen noemen) tekenkwaliteit terwijl je weet dat dat de consequentie is van een serie die jaar in, jaar uit elke week uitkomt vind ik dan ook weer niet eerlijk.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

NMe schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:21:
[...]

Een anime afrekenen op minder goede (want slecht zou ik het niet willen noemen) tekenkwaliteit terwijl je weet dat dat de consequentie is van een serie die jaar in, jaar uit elke week uitkomt vind ik dan ook weer niet eerlijk.
Maar dit snap ik niet, waarom is dit niet eerlijk? Kwaliteit staat los van kwantiteit, als de studio voor kwantiteit kiest ondanks dat het daarom op kwaliteit moet inleveren, waarom is het dan verkeerd om ze er op af te rekenen dat ze vrij slordig zijn?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Dat ze bleach niet verder afmaken, ik vind de Manga best sterk zeg maar

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:47:
Best wel heel erg!

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

nst6ldr schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:22:
[...]

Maar dit snap ik niet, waarom is dit niet eerlijk? Kwaliteit staat los van kwantiteit, als de studio voor kwantiteit kiest ondanks dat het daarom op kwaliteit moet inleveren, waarom is het dan verkeerd om ze er op af te rekenen dat ze vrij slordig zijn?
Omdat de kwaliteit niet minder is, de tekeningen zijn alleen minder gedetailleerd, en zelfs dat eigenlijk alleen in de fillerafleveringen. En dan nog is het logisch dat de tekenkwaliteit te lijden heeft onder een sneller release-schema.
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:47:
Ik ben nog steeds aan het hopen dat ze de serie weer oppakken als de manga ver genoeg uitgelopen is om dat zonder fillers te kunnen doen. Het feit dat er zelfs een Bleach-musical is geweest die het best aardig deed in Japan toont in elk geval dat de fanbase er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Planning voor de herfst is uit: Afbeeldingslocatie: http://atxpieces.files.wordpress.com/2013/07/fall1.jpg

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Wordt er niet echt warm van.. misschien is Pupa iets. Of anders die Sword Art Online rip-off?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ik wist niet dat Bleach in de manga nog doorliep. Kan iemand me zeggen vanaf welk hoofdstuk ik daar na de anime op kan inpikken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Yohsoog schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:03:
Ik wist niet dat Bleach in de manga nog doorliep. Kan iemand me zeggen vanaf welk hoofdstuk ik daar na de anime op kan inpikken dan?
Oefff geen idee, maar stuk of minus 54 op zijn minst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Laatst online: 22-06 18:24
Heb even verder gezocht, blijkbaar zou het vanaf 480 zijn, maar zijn er toch best veel verschillen tussen anime en manga waardoor vanaf het begin starten aangewezen is. Waarschijnlijk ga ik dat dan ook doen, nu nog tijd vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Yohsoog schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:47:
Heb even verder gezocht, blijkbaar zou het vanaf 480 zijn, maar zijn er toch best veel verschillen tussen anime en manga waardoor vanaf het begin starten aangewezen is. Waarschijnlijk ga ik dat dan ook doen, nu nog tijd vinden :)
Ik vind de Manga er ook veel rauwer uitzien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:11
Ik ben ook maar eens begonnen aan de Hellsing Ultimate serie. ben bij de 4e aflevering en het begint wel erg goed te worden :D
Zo te zien was het niet eens nodig geweest om de originele Hellsing te kijken Ultimate overtreft het origineel zeker.

En wat een geweldig karakter heeft Arucard. dit is weer eens wat anders dan het stereotype schoolstudentje die vanwege morele redenen niks durft te doen. Ook goed om te zien dat wel gore in verwerkt zit, dat past helemaal in Hellsing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:45:
One Piece staat ook nog op mijn lijstje. Ik laat me momenteel alleen een klein beetje tegenhouden omdat er gewoon zo bruut veel afleveringen zijn. Ongeveer 200 uur aan afleveringen inhalen is best fors. :D
Ik vind het wel lekker om zo'n lange serie op mijn server te hebben zodat ik altijd iets nieuws te kijken heb. Voor dat doeleinde heb ik nu een verzameling Gundam staan, maar ik vrees dat het heel erg lang gaat duren voordat ik daar doorheen ben. Uiteindelijk zijn er natuurlijk zat series die net zoveel vermaak als One Piece of Gundam weten te bieden zonder dat ze honderden uren in beslag nemen.
Hmm, hoe slordig de personages en achtergronden getekend zijn hangt een beetje van de aflevering af. Ik heb het idee dat ze de fillers veel sneller afraffelen dan het échte verhaal.
Ik moet zeggen dat ik daar dan weer nooit zo op gelet heb, maar het zou best kunnen. Waarom zou de animatiestudio veel tijd in het maken van een aflevering steken, als voor het schrijven van het scenario ook al zo weinig moeite is genomen? Zulke afleveringen worden toch wel snel vergeten, of ze er nu goed uit zien of niet.
nst6ldr schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:22:
De studio voldoet aan de vraag naar anime waarbij een bepaalde kwantiteit (bijna iedere week een aflevering op de buis) belangrijker is dan kwaliteit. Dat is niets anders dan wanneer men kiest een serie te maken in plaats van een film of 24 afleveringen in plaats van 12. Dat Dexter beter gemaakt is dan The Bold and the Beautiful zal iedereen wel duidelijk zijn. Waarom dit zo is zal ook bijna iedereen wel begrijpen. Je kunt ze vervolgens alsnog gaan vergelijken, maar echt zinnig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
evEndzhar schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 00:42:
[...]

Ik vind het wel lekker om zo'n lange serie op mijn server te hebben zodat ik altijd iets nieuws te kijken heb. Voor dat doeleinde heb ik nu een verzameling Gundam staan, maar ik vrees dat het heel erg lang gaat duren voordat ik daar doorheen ben. Uiteindelijk zijn er natuurlijk zat series die net zoveel vermaak als One Piece of Gundam weten te bieden zonder dat ze honderden uren in beslag nemen.
Ik heb gelukkig de meeste gundam series vroeger al gekeken, zou nu echt niet meer SD 4:3 formaat kunnen kijken. Ben zelf een Gundam fanaat, maar ik moet toegeven dat er een hoop troep tussen zit zeg. (bijvoorbeeld Gundam ZZ of een Seed Destiny) M'n favoriete series zijn MS the 8th Team, en Gundam 0083

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Ik vind het wel lekker om zo'n lange serie op mijn server te hebben zodat ik altijd iets nieuws te kijken heb.
Laten we het erop houden dat ik een kleine 10TB aan series op mijn NAS heb staan (niet alleen anime) waarvan ik de meeste nog helemaal moet zien. Dat is er ooit op gezet met in gedachten wat jij hier zegt....maar intussen is het wat veel van het goeie, telkens als ik klaar ben met een serie weet ik niet waar ik nu weer aan moet beginnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Ik moet zeggen dat ik daar dan weer nooit zo op gelet heb, maar het zou best kunnen. Waarom zou de animatiestudio veel tijd in het maken van een aflevering steken, als voor het schrijven van het scenario ook al zo weinig moeite is genomen? Zulke afleveringen worden toch wel snel vergeten, of ze er nu goed uit zien of niet.
Ik heb mijn theorie hierover gisteren nog maar eens bevestigd. Die nieuwe aflevering van Naruto was echt goed geanimeerd (nouja, voor een anime die jaar in jaar uit elke week een aflevering uitbrengt). Uiteindelijk wel jammer dat er niet zo heel veel verhaal in de aflevering zat al was het wel verdomd briljant om Madara te zien vechten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik wou net zeggen, Madara maakt in 1 klap al die fillers (en mindere animatie) weer goed. Wat een baas zeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
NMe schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:06:
[...]

Ik heb mijn theorie hierover gisteren nog maar eens bevestigd. Die nieuwe aflevering van Naruto was echt goed geanimeerd (nouja, voor een anime die jaar in jaar uit elke week een aflevering uitbrengt). Uiteindelijk wel jammer dat er niet zo heel veel verhaal in de aflevering zat al was het wel verdomd briljant om Madara te zien vechten. :P
Ik was positief verrast. Met de manga ben ik bij, maar ik loop 50eps achter. Zag echter een paar gifs van de laatste aflevering en die dus maar gekeken, was idd wel heel prima geanimeerd. Deze hele war arc vrees ik een beetje voor de animatie kwaliteit, vooral later komen er nog een paar scenes waarbij ik het gevoel heb dat ze eigenlijk een filmbudget nodig moeten gaan hebben om het op een waardige manier te kunnen animeren :P. De kwaliteit van deze laatste aflevering bied wel hoop :)

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb stiekem een beetje het idee dat het extensieve gebruik van 3D en andere truukjes om minder animatiewerk te hebben zijn oorsprong vindt in het feit dat ze daarmee wat meer tijd hadden voor het échte verhaal. Ze hebben duidelijk aardig wat werk gestoken in deze aflevering en hij was inderdaad epic. Al hoop ik wel dat er in de volgende aflevering wat meer verhaal zit, hoe gaaf die actie ook was. :P

Deze aflevering is sinds Ichigo vs. Aizen in Bleach de eerste aflevering die ik denk ik afzonderlijk nóg eens ga kijken. :P

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 26-07-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Moet zeggen dat ik Uchouten Kazoku wel de verassing van dit seizoen vind; interessant verhaal, leuke personages en behoorlijke animatie. :) Voor de rest;

- Blood Lad
- Monogatari
- Love Lab :$
- C3

staan iig ook op m'n to-watch lijstje, samen met Railgun als lopende serie uit 't vorige seizoen.

Shingeki staat op de rand om gedropt te worden en ook van Warui weet ik 't nog niet helemaal zeker of ik dit verder wil kijken eigenlijk.. Free! heb ik ook geprobeerd, maar heb 't nog niet voor elkaar gekregen om EP1 helemaal af te zien, ook daar is de kans erg klein dat ik daar nog zin voor maak eigenlijk..

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Mensen, even een vraagje. Na 10 jaar ofzo uit het anime wereldje te zijn geweest, wilde ik weten of sommige titels die ik op video had ook op dvd/blu ray zijn uitgebracht en niet onbelangrijk, of ze dezelfde stemmen behouden hebben.

Ik zit namelijk niet te wachten op een nieuwe uitgave met andere stemmen. Denk aan Ninja Scroll, Anita, Ghost in the Shell, tokyo babylon, guyver, wicked city, doomed megalopolis, etc.

Verder ben ik eigenlijk op zoek naar vergelijkbare animes. Vooral Record of Lodoss war vind ik een leuke serie.

Ik ben een koper, geen downloader en geen fansubber. Ik houd van originele uitgaves. Ik hoef geen voorkauw van titels, maar gewoon weer even een setje in de juiste richting zodat via die titels verder kan struinen zoals ik vroeger deed.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Naboo schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 22:18:

Ik zit namelijk niet te wachten op een nieuwe uitgave met andere stemmen. Denk aan Ninja Scroll, Anita, Ghost in the Shell, tokyo babylon, guyver, wicked city, doomed megalopolis, etc.
zo dat zijn die oldschool series van manga label op VHS? heb ik ook allemaal nog liggen ergens op zolder bij ma >:)
GITS hebben ze sowieso op dvd en bluray uitgegeven, Ninja Scroll ook op dvd, de rest geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Dat zijn die inderdaad. Wings of honneamise en nog een andere... Ben de naam kwijt maar ging over bedrijf Nerv... Shit, ligt op puntje tong.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Neon Genesis Evangelion? Ik was een grote fan van Dominion Tank Police, Appleseed en Patlabor. Man ik reken nu even terug, GITS 1 dateert alweer uit 1995. Weet nog heel goed dat ik met een stel vrienden toen naar die Wicked City nacht ben geweest. 18 jaar geleden alweer wtf! ik word ben oud :o :+

Je zou op anidb.net kunnen kijken, database vol met informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:04

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

oude series zijn met wat zoekwerk vaak prima vindbaar op dvd of BluRei, GitS is zowiezo prima verkrijgbaar :)

kwa " herintreding" zou ik moeilijk iets kunnen zeggen, begin gewoon bij ep 1 , kijk 2 en 3 en drop of kijk verder.
Zoals ik de Attack on Titans ep van vorige week nog steeds niet mis ;) ( wat ik vroerger wel verder gekeken zou hebben. ;) , Je word " kieskeuriger" , als in je hebt steeds meer gezien )

Toch heb ik wel bijna alle oude series op DVD :) , en ook veel al eens opnieuwe bekeken (en sommige series vallen dan ineens door de mand.)

Het bezitten ervan heeft vaak wel wat :p

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Niet online
Terryb47 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:48:
Ik heb gelukkig de meeste gundam series vroeger al gekeken, zou nu echt niet meer SD 4:3 formaat kunnen kijken. Ben zelf een Gundam fanaat, maar ik moet toegeven dat er een hoop troep tussen zit zeg. (bijvoorbeeld Gundam ZZ of een Seed Destiny) M'n favoriete series zijn MS the 8th Team, en Gundam 0083
Ik kijk ook liever HD en 16:9, maar SD 4:3 vind ik niet zo'n probleem. Ik kijk nog zat oude(re) series, wat ook de reden is dat ik pas 2,5 jaar geleden mijn 4:3 beeldbuis voor een 46" lcd vervangen heb. Ik ben nu de eerste Gundam aan het kijken (0079), welke er voor die tijd best netjes uit ziet, maar het is me te veel aktie en te weinig verhaal. Iedere aflevering voelt voor mij hetzelfde aan (misschien wel door de vele gerecyclede animaties).
NMe schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:26:
Laten we het erop houden dat ik een kleine 10TB aan series op mijn NAS heb staan (niet alleen anime) waarvan ik de meeste nog helemaal moet zien. Dat is er ooit op gezet met in gedachten wat jij hier zegt....maar intussen is het wat veel van het goeie, telkens als ik klaar ben met een serie weet ik niet waar ik nu weer aan moet beginnen. :+
Dan ben je lekker voorbereid. ;) Ik kom er bijna nooit aan toe om een fatsoenlijke voorraad op te bouwen. Af en toe moet ik echt weer even een uur of twee de tijd nemen om wat nieuwe series/films uit te zoeken, anders kan ik weer dingen gaan kijken die ik al eerder gezien heb.
NMe schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:06:
Ik heb mijn theorie hierover gisteren nog maar eens bevestigd.
Je ziet inderdaad goed dat hier veel tijd in gestoken is. De animatie geeft uitstekend weer hoe snel en behendig Madara is. En dat vrijwel zonder cgi (3D) of andere trucjes.
KngfCnns schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:35:
Deze hele war arc vrees ik een beetje voor de animatie kwaliteit, vooral later komen er nog een paar scenes waarbij ik het gevoel heb dat ze eigenlijk een filmbudget nodig moeten gaan hebben om het op een waardige manier te kunnen animeren :P.
Eigenlijk hoop ik dat ze eens met een Naruto film komen die binnen het hoofdverhaal past, in tegenstelling tot de meeste films tot nu toe die niet eens (of amper) binnen de Naruto wereld passen. Helaas zal het waarschijnlijk nooit gebeuren, omdat ze dan de serie een tijd stop moeten zetten om mensen de kans te geven om de bioscoop te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

evEndzhar schreef op zondag 28 juli 2013 @ 17:25:
[...]

Dan ben je lekker voorbereid. ;) Ik kom er bijna nooit aan toe om een fatsoenlijke voorraad op te bouwen. Af en toe moet ik echt weer even een uur of twee de tijd nemen om wat nieuwe series/films uit te zoeken, anders kan ik weer dingen gaan kijken die ik al eerder gezien heb.
Ik heb een NAS met 18TB netto-opslag en daarop heb ik Sickbeard (anime-branch) en Couchpotato draaien, dus ik hoef niet eens thuis te zijn om eens een film klaar te zetten. :+
Je ziet inderdaad goed dat hier veel tijd in gestoken is. De animatie geeft uitstekend weer hoe snel en behendig Madara is. En dat vrijwel zonder cgi (3D) of andere trucjes.
Precies wat ik bedoelde inderdaad. Ik hoop dat ze dat volhouden voor alle afleveringen die geen filler zijn, maar volgens mij komt dat wel goed. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Vind persoonlijk Gatchaman Crowds de leukste anime van dit seizoen. Heeft een eigen stijl en een niet-voorspelbaar verhaal. De manier waarop sociale media erin worden verwerkt is ook wel geslaagd, al is het wel wat moralistisch en positivistisch.

Silver Spoon over studenten op een landbouwhogeschool, is ook weer eens wat anders. Vrij realistische insteek over het boerenleven en tussen de regels door vinden Japanners hun efficiënte veehouderij (met legbatterijen e.d.) natuurlijk veel beter dat hoe ze er in het buitenland over denken. :)

Voor de rest zijn het nogal cliché-series, Senki Zesshou Symphogear G gaat nog wel, Fate Kaleid Liner PRISMA ILYA is wat minder.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 11-09 16:54
NMe schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:06:

[...]

Precies wat ik bedoelde inderdaad. Ik hoop dat ze dat volhouden voor alle afleveringen die geen filler zijn, maar volgens mij komt dat wel goed. :D
gezien hoever ze achterlopen om de manga kunnen ze nog wel even door. Maar helaas gaan die chapters er hard doorheen met al dat vechten. Ik verwacht max iets van 16 afleveringen voordat we weer wat fillers gaan krijgen, hangt er een beetje vanaf of naruto echt een einde gaat krijgen of na deze arc nog doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

NMe schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:06:
[...]

Ik heb een NAS met 18TB netto-opslag en daarop heb ik Sickbeard (anime-branch) en Couchpotato draaien, dus ik hoef niet eens thuis te zijn om eens een film klaar te zetten. :+

[...]

Die combinatie moet ik nog steeds eens aan de praat krijgen... lijkt me ideaal... sickbeard + couchpotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Stelt niet veel voor hoor. :P
ArgantosNL schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:18:
[...]

gezien hoever ze achterlopen om de manga kunnen ze nog wel even door. Maar helaas gaan die chapters er hard doorheen met al dat vechten. Ik verwacht max iets van 16 afleveringen voordat we weer wat fillers gaan krijgen, hangt er een beetje vanaf of naruto echt een einde gaat krijgen of na deze arc nog doorgaat.
Ik hoop zelf dat ze het netjes afsluiten en dat het niet afloopt zoals Bleach waar de fillers de kijkcijfers compleet vernietigen en de serie vermoorden voordat het hoofdverhaal afgelopen is. Wat mij betreft mag deze ninja war alle losse eindjes wel aan elkaar knopen met het semi-verplichte Tobi/Madara verslaan, Sasuke "redden" en Hokage worden. :P Tenminste, ik zou zeer verbaasd zijn als die drie dingen niet gebeuren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:26

Anthirian

In Trance We Trust

Bellerophon schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:24:
[...]

Die combinatie moet ik nog steeds eens aan de praat krijgen... lijkt me ideaal... sickbeard + couchpotato
Je kunt dan beter nog even wachten. De anime branch loopt namelijk zeker een jaar achter op de master branch van midgetspy. De ontwikkelaar werkt er maar mondjesmaat aan verder naast zijn betaalde baan, en er zijn maar weinig mensen die de kennis hebben om het van hem over te nemen.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Anthirian schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:53:
[...]

Je kunt dan beter nog even wachten. De anime branch loopt namelijk zeker een jaar achter op de master branch van midgetspy. De ontwikkelaar werkt er maar mondjesmaat aan verder naast zijn betaalde baan, en er zijn maar weinig mensen die de kennis hebben om het van hem over te nemen.
Hmm dat is dan weer jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anthirian schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:53:
[...]

Maar waarop moet je wachten dan? Updates? Die kun je later ook installeren. :)

Als ik zelf wat meer kennis had van python zou ik het overnemen...misschien later nog eens. Maar dan zou ik wel vanaf scratch beginnen met de TPB-fork als basis. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
NMe schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:29:
Stelt niet veel voor hoor. :P

[...]

Ik hoop zelf dat ze het netjes afsluiten en dat het niet afloopt zoals Bleach waar de fillers de kijkcijfers compleet vernietigen en de serie vermoorden voordat het hoofdverhaal afgelopen is. Wat mij betreft mag deze ninja war alle losse eindjes wel aan elkaar knopen met het semi-verplichte Tobi/Madara verslaan, Sasuke "redden" en Hokage worden. :P Tenminste, ik zou zeer verbaasd zijn als die drie dingen niet gebeuren. :+
Ik hoop ook dat ze het nu gaan afronden, hoe kun je een oorlog nog overtreffen. Ze maken de vijand steeds groter en groter, veel verder dan dit kun je niet gaan.

Bleach was trouwens niet geëindigd met fillers, er zat wel nog een filler seizoen tussen in. Veel mensen vonden ook de hele fullbring arc niks en kijkcijfers liepen terug. Misschien maken ze het ooit nog eens af, de manga is inmiddels wel heel erg ver gezocht. spoiler wat er in bleach laatst gebeurt is ongeveer dan.
spoiler:
ichigo is nu ook mens/deathgod/hollow/quicy beetje ver gezocht, maar ook niet echt verrassend als je de manga leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ArgantosNL schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:39:
[...]

Ik hoop ook dat ze het nu gaan afronden, hoe kun je een oorlog nog overtreffen. Ze maken de vijand steeds groter en groter, veel verder dan dit kun je niet gaan.
Nouja, het hele idee is natuurlijk dat Naruto absurd sterk wordt en Sasuke ook. Net zoals Madara een heel leger in zijn eentje aankan, kunnen Naruto en Sasuke dat straks ook en dán komt er natuurlijk de face-off tussen die twee. Tot op zekere hoogte is dat meer epic dan een oorlog. :P
Bleach was trouwens niet geëindigd met fillers, er zat wel nog een filler seizoen tussen in. Veel mensen vonden ook de hele fullbring arc niks en kijkcijfers liepen terug. Misschien maken ze het ooit nog eens af, de manga is inmiddels wel heel erg ver gezocht. spoiler wat er in bleach laatst gebeurt is ongeveer dan.
Bleach is niet geëindigd door fillers maar er wel door stukgemaakt. Mensen zouden die Fullbring-arc veel minder erg gevonden hebben als er niet eerst nog een filler-arc voor had gezeten. De Fullbring-arc voelde namelijk zelf al aan als een filler-arc. Datzelfde had ik met de Bount-arc. Toen ik de serie een keer opnieuw keek sloeg ik alle fillers over en daarbij dus ook de Bount-arc. Niks gemist. 8)7

En tsja, vergezocht of niet, er stonden aan het eind van de anime nog zo veel vragen open over onder andere Aizen, Ichigo's pa en of zijn moeder nou al dan niet meer wist over de wereld van de Shinigami. Ik zou die graag beantwoord zien maar heb eigenlijk weinig zin om de manga te gaan lezen omdat ik juist de anime zo leuk vond. Ik hoop echt dat ze nog eens starten met de rest van het verhaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Toen ik bleach ben gaan kijken heb ik eerst een filler list gezocht zodat ik wist welke ik kon overslaan. En het waren een hoop die ik kon overslaan.

Over ichigo's ouders wordt ook alles duidelijk als je de manga leest, ze zijn volgensmij wel bezig met de vertaling naar het engels van de afleveringen. Misschien als die bij zijn dat ze verder gaan. Maar mocht dat niet zo zijn denk ik dat je toch we manga moet lezen om te weten hoe het allemaal afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Oh, het lezen op zich staat me ook niet zo tegen, het is vooral dat ik de anime goed gedaan vind en ik liever niet halverwege het ene medium wil overstappen op het andere. :P

Ik wacht het nog even een jaartje af, misschien anderhalf. Als er dan niks in de pijplijn zit neem ik de manga's er wel bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond even SnK inhalen. 15 en 16 moet ik nog kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

NMe schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:06:
[...]

Als ik zelf wat meer kennis had van python zou ik het overnemen...misschien later nog eens. Maar dan zou ik wel vanaf scratch beginnen met de TPB-fork als basis. :Y)
Ik was vergeten te vertellen dat met name nieuwe anime vaak niet lekker gedownload wordt vanwege een aantal bugs in deze oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anthirian schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:46:
[...]

Ik was vergeten te vertellen dat met name nieuwe anime vaak niet lekker gedownload wordt vanwege een aantal bugs in deze oude versie.
Daar heb ik eigenlijk niet echt last van gehad (maar ik volg dan ook niet meer dan 2-3 nieuwe series per seizoen). Nouja, het tweede seizoen van Yondemasu yo, Azazel-san komt volgens mij niet binnen, nu ik eraan denk. :P

Waar ik wel last van heb is dat ze The TVDB gebruiken en die mafkezen houden de Engelse titels aan, wat een serie vaak lastig vindbaar maakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Na de verhuizing mijn Death Notes kwijt geraakt, heb ze nu eindelijk terug gevonden! Dat wordt dus lekker lezen tijdens de vakantie <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 23:01

Melkaz

Melkazar

SnK 15 en 16 waren wat trager (niks mis mee wat character development) maar gezien het voorfilmpje van 17 gaat het dit weekend los!

Verder valt Monogatari second season nog een beetje tegen, het lukt maar niet om er helemaal in verdiept te raken. Misschien iets teveel fanservice en te weinig Araragi?

Buiten deze twee series om volg ik overigens niks van het huidige seizoen maar dat kom meer omdat ik te lui bent om te gaan verdiepen in wat er allemaal speelt :)

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Melkaz schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:46:
SnK 15 en 16 waren wat trager (niks mis mee wat character development) maar gezien het voorfilmpje van 17 gaat het dit weekend los!

Verder valt Monogatari second season nog een beetje tegen, het lukt maar niet om er helemaal in verdiept te raken. Misschien iets teveel fanservice en te weinig Araragi?

Buiten deze twee series om volg ik overigens niks van het huidige seizoen maar dat kom meer omdat ik te lui bent om te gaan verdiepen in wat er allemaal speelt :)
Das niet zo heel moeilijk, gewoon de Hot Anime van aniDB checken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Vraagje over de Anime Tenjho Tenge (of tengou tenge) als er mensen zijn die deze anime gekeken hebben.

Ik wil graag weten of jullie het de moeite vonden om deze Anime 'uit' te kijken. Ik heb namelijk gelezen dat deze Anime door te weinig animo niet meer gefund werd, waardoor deze anime eigenlijk een zeer leeg en onsamenhangende conclusie heeft. Ik ben inmiddels bij aflevering 15, waarbij de flashback bijna tot z'n conclusie komt (in episode 16).

Aangezien ik erg weinig tijd heb om anime te kijken, wil ik niet graag een anime kijken, waarvan het slot eigenlijk de anime verpest.

Volgende anime's die op mijn lijstje staan om te gaan kijken:

Darker than Black (26 episodes, enkel Seizoen 1)
Eureka Seven (50 episodes)
RahXephon (26 episodes)
Claymore (26 episodes)
Karas (6 episodes)

Misschien kunnen jullie de volgorde voor het kijken van aankomende anime's aanraden :p...

[ Voor 6% gewijzigd door Qon op 02-08-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

TT was nogal afgerafeld, zat op zich wel potentie in voor mij, maar het einde van de anime is imho neit echt bevredigend :P

RahXephon is aanrader imho, ook erg goede soundtrack :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Darker than Black is erg vet, maar Eureka Seven is nu al een echte classic :) (wel erg lang dradig en hoofdpersoon kan irritant zijn <-- crybaby).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
rahxephon, eureka seven, dan darker than black. puur uit volgorde van uitkomen, man wat kijken jullie oude series zeg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Terryb47 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:51:
rahxephon, eureka seven, dan darker than black. puur uit volgorde van uitkomen, man wat kijken jullie oude series zeg >:)
Dus? niets mis met oude series die kwalitatief 100x beter zijn dat de 80% van wat er de laatste 2 jaar is uitgekomen :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Terryb47 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:51:
Nou oud oud.. sommige series zijn gewoon goed :) Originele Hunter x Hunter heb ik laatst ook weer gekeken i.p.v. de nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Het zijn stuk voor stuk leuke series hoor d:)b

maar ik zou zelf dat echt niet meer kunnen opzetten vandaag de dag. rahxephon is volgens mij minstens 10 jaar oud? met beetje pech zit je divx rips te kijken van 800x600 of lagere resolutie. Da's net als een videoband opzetten, of een PS1/2 aansluiten op je hdtv - ziet er niet uit anno 2013 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Terryb47 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:34:
Het zijn stuk voor stuk leuke series hoor d:)b

maar ik zou zelf dat echt niet meer kunnen opzetten vandaag de dag. rahxephon is volgens mij minstens 10 jaar oud? met beetje pech zit je divx rips te kijken van 800x600 of lagere resolutie. Da's net als een videoband opzetten, of een PS1/2 aansluiten op je hdtv - ziet er niet uit anno 2013 :+
Ik kijk nu Vandread, die komt uit 2000. De CG is soms wel irritant, maar op een gegeven moment kijk je daar wel over heen. Wat is er mis om een "classic" te kijken? We zijn gewoon verwend met 720p en 1080p. Terwijl een oude anime op mijn LED TV echt prima te kijken is :)

[ Voor 4% gewijzigd door JerX op 02-08-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er zijn ook gewoon high quality 4:3-uitvoeringen hoor. Na een paar minuutjes zie ik het niet eens meer dat de halve tv ongebruikt blijft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

NMe schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:30:
Er zijn ook gewoon high quality 4:3-uitvoeringen hoor. Na een paar minuutjes zie ik het niet eens meer dat de halve tv ongebruikt blijft. :P
Dankjullie voor de antwoorden. Ik heb RahXephon gewoon in goede kwaliteit weten te bemachtigen. Ja het is 4:3 maar valt niet te onderscheiden van gewone dvd kwaliteit, kwaliteit is xvid, een zogehete .ogm file.

Ik heb zelf darker than black ook al in 2008 gekeken, ik was alleen vergeten of deze een goed einde had of niet. Nu ga ik samen met de vriendin wat animes kijken. We hebben net FMA brotherhood gekeken (ik ook weer voor de tweede keer maar man wat is die vet).

MIsschien kunnen jullie wat anime's aanraden op basis van degene die ik al gekeken heb, die een beetje dezelfde 'feel' en ook een beetje hetz genre hebben als de volgende (het liefst onder de 70 afleveringen, onderstaande anime's zijn op volgorde van goed naar slecht imo):

++ Full metal alchemist
++ Code Geas
++ Darker than black
++ Hunter x Hunter
+ Xam'd
+ Elfenlied
+ D gray man
+/- Deathnote
+/- Soul Eater
- 07 Ghost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

OGM was de MKV van 10 jaar geleden, dus dat je die hebt is niet zo gek. :+

Met dat lijstje vind je RIN - Daughters of Mnemosyne misschien wel leuk (6 afleveringen). Of Deadman Wonderland, al wil je daar misschien wachten. Ik heb geen idee of daar nog een tweede serie achteraan komt en de eerste 12 (?) afleveringen maken het verhaal niet af. :P

[ Voor 73% gewijzigd door NMe op 03-08-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:25

masauri

aka qwybyte

JerX schreef op zondag 21 juli 2013 @ 18:02:
Wordt er niet echt warm van.. misschien is Pupa iets. Of anders die Sword Art Online rip-off?
ik kan niet vinden over welke ripoff van sao je het hebt :s

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

masauri schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:42:
[...]

ik kan niet vinden over welke ripoff van sao je het hebt :s
Log Horizon.
30,0000 japanese gamers are trapped in the fantasy online game world Elder Tale. What was once a "Sword-and-sorcery world" is now the real world.
Een ripoff, en aan de verdere beschrijving te zien nog een slechte ook :+ .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:25

masauri

aka qwybyte

D4NG3R schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:26:
[...]

Log Horizon.

[...]

Thx, is een ep kijken als ie uit is, ik hoop eerder op een SAO season 2 :-p
ben nog altijd aan het hopen op een 2e seizoen van the secret blacksmith, ijdele hoop vrees ik.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Qon schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:39:
[...]
++ Full metal alchemist
++ Code Geas
++ Darker than black
++ Hunter x Hunter
+ Xam'd
+ Elfenlied
+ D gray man
+/- Deathnote
+/- Soul Eater
- 07 Ghost
Omg Elfenlied hoger dan Death Note? :o nou ja ieder zijn smaak :P Death Note staat bij mij hoger dan Darker Than Black :P Waar hou je een beetje van (genre?), actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Niet online
D4NG3R schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:26:
Ach, Sword Art Online was zelf ook niet bijster origineel, maar het zat redelijk goed in elkaar en keek lekker door. Het is de uitwerking die een serie/film de moeite waard maakt om te kijken, niet de originaliteit van de premise. Ofwel: beter goed gejat dan slecht bedacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Eigenlijk nog nooit gekeken of er een Anime topic was op Tweakers.. beter laat dan nooit :)

Zojuist aflevering 17 van Shingeki no Kyojin gezien en man o man, ik kan niet wachten tot volgende week!
Het actievolle en de snelheid van het begin van de serie wordt weer flink opgepakt vond ik.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Hellsing vraagje: Is het beter om de 2001 versie over te slaan en gelijk te beginnen Ultimate? Ik bedoel niet om het verhaal beter te begrijpen, maar misschien dat je de ultimate 'remake' dan meer zal waarderen. Net zoals met NGE en rebuild. Of is het daadwerkelijk zoveel minder zoals ik hier en daar lees, dus gewoon met ultimate beginnen?

En over de prequel The Dawn las ik dat ie met OVA 8 uitkwam. Gewoon na die kijken of helemaal voor/na ultimate?

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 19:48
psychoclown schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 18:04:
Zojuist aflevering 17 van Shingeki no Kyojin gezien en man o man, ik kan niet wachten tot volgende week!
Het actievolle en de snelheid van het begin van de serie wordt weer flink opgepakt vond ik.
Helemaal mee eens! 15 en 16 waren erg teleurstellend!
Heerlijk stuk toen ze die 'onvoorspelbare' Titan dood deden maken en dat daarna de Female Titan in beeld kwam. _/-\o_
En ook die formatie was ge-wel-dig uitgewerkt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

ThinClientQ schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:55:
[...]

Helemaal mee eens! 15 en 16 waren erg teleurstellend!
Heerlijk stuk toen ze die 'onvoorspelbare' Titan dood deden maken en dat daarna de Female Titan in beeld kwam. _/-\o_
En ook die formatie was ge-wel-dig uitgewerkt! :D
15 en 16 waren vooral links in het verhaal om het gave wat eraan zit te komen verder uit te diepen :)

De long-range scout formatie was wel heel erg gaaf inderdaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
KngfCnns schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:11:
Hellsing vraagje: Is het beter om de 2001 versie over te slaan en gelijk te beginnen Ultimate? Ik bedoel niet om het verhaal beter te begrijpen, maar misschien dat je de ultimate 'remake' dan meer zal waarderen. Net zoals met NGE en rebuild. Of is het daadwerkelijk zoveel minder zoals ik hier en daar lees, dus gewoon met ultimate beginnen?
Mwah maakt niet zoveel uit, ik kan Hellsing zelf niet echt meer herinneren en kijk zo nu en dan een episode van Hellsing Ultimate. Ik zou zeggen pak Ultimate gewoon op.

Zijn er overigens mensen die vriendjes willen worden op AniDB? :P

[ Voor 10% gewijzigd door JerX op 05-08-2013 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

JerX schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:05:
[...]

Omg Elfenlied hoger dan Death Note? :o nou ja ieder zijn smaak :P Death Note staat bij mij hoger dan Darker Than Black :P Waar hou je een beetje van (genre?), actie?
Ik ben Death Note gaan kijken, omdat deze in elke 'top X anime all time' lijst staat. Ik had er dus ook hoge verwachtigen van. De eerste 3-4 afleveringen vond ik ook erg interessant, vervolgens vond ik
spoiler: kans op het lezen kan het beeld van de anime verpesten
alles wel erg voordehand liggen. De scope van mogelijke verdachten werd in een paar afleveringen al zo verkleind dat Kira niet één persoon op de hele wereld, maar het eigenlijk al duidelijk was dat "L" meteen Light als gedoodverfde kandidaat had gekozen. Daarna was het slechts wachten op wat zogenaamde 'foutjes' die Light maakte, die "L" rechtstreeks aan Light kon koppelen, beetje te voordehandliggend.
. Echter is het 'slot' voor mij eigenlijk hetgeen wat een anime maakt of breekt. Aangezien ik vind dat het slot van Death Note dermate slecht is, vindt ik het eigenlijk zonde dat ik
spoiler: de conclusie van de anime wordt hier vermeld
Na de initiele "L" zijn dood
de anime nog af heb gekeken.

Qua genre vind ik supernatural en superpowers altijd wel leuk, zoals je eigenlijk ook kunt zien in mijn lijstje haha. Daarnaast vind ik het aspect van Shounen erg leuk, DBZ is daar ook een leuk voorbeeld van. Zodra het hoofdpersonage zich steeds ontwikkeld, en er een 'duidelijk' doel is, vindt ik de anime eigenlijk wel top. Sword art online vond ik ook erg vermakelijk, en ik vond bijvoorbeeld de eerste 20 afleveringen van Ao no exorcist ook erg leuk, ook bij deze anime vond ik het weer erg jammer dat het slot (qua verhaal) zo afgeraffeld is.

Ik ga trouwens zeker de aanraders bekijken! Erg bedankt voor de tips alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Qon schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 08:53:
[...]

Ik ben Death Note gaan kijken, omdat deze in elke 'top X anime all time' lijst staat. Ik had er dus ook hoge verwachtigen van. De eerste 3-4 afleveringen vond ik ook erg interessant, vervolgens vond ik
spoiler: Death Note
alles wel erg voordehand liggen. De scope van mogelijke verdachten werd in een paar afleveringen al zo verkleind dat Kira niet één persoon op de hele wereld, maar het eigenlijk al duidelijk was dat "L" meteen Light als gedoodverfde kandidaat had gekozen. Daarna was het slechts wachten op wat zogenaamde 'foutjes' die Light maakte, die "L" rechtstreeks aan Light kon koppelen, beetje te voordehandliggend.
. Echter is het 'slot' voor mij eigenlijk hetgeen wat een anime maakt of breekt. Aangezien ik vind dat het slot van Death Note dermate slecht is, vindt ik het eigenlijk zonde dat ik
spoiler: Death Note Spoiler
Na de initiele "L" zijn dood
de anime nog af heb gekeken.

Qua genre vind ik supernatural en superpowers altijd wel leuk, zoals je eigenlijk ook kunt zien in mijn lijstje haha. Daarnaast vind ik het aspect van Shounen erg leuk, DBZ is daar ook een leuk voorbeeld van. Zodra het hoofdpersonage zich steeds ontwikkeld, en er een 'duidelijk' doel is, vindt ik de anime eigenlijk wel top. Sword art online vond ik ook erg vermakelijk, en ik vond bijvoorbeeld de eerste 20 afleveringen van Ao no exorcist ook erg leuk, ook bij deze anime vond ik het weer erg jammer dat het slot (qua verhaal) zo afgeraffeld is.

Ik ga trouwens zeker de aanraders bekijken! Erg bedankt voor de tips alvast!
Moet zeggen dat de Manga van Death Note ook leuker/spannender vond dan die van de Anime. Er zit een heel klein verschil in het einde van de manga en anime :) Welke je beter vind is een persoonlijke keus ;)

Gurenn Lagann is overigens echt een must see :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
OK.. Sisters arc is voorbij met Railgun S ep 16: redelijk volgens het boekje, wel erg goed. Vind het wel frappant dat
spoiler:
Accelerator kennelijk nog leeft (heb 'm iig niet dood zien gaan) en we daar totaal geen last meer van hebben?

Railgun S 17 was een filler/opmaat naar de volgende arc, maar eindigde met een preview naar een Index movie. Volgende week dus even geen nieuwe Railgun S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Ik ben gestopt met Shingeki, maar dat moet ik dus weer op gaan pakken lees ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:52

RayNbow

Kirika <3

Kaj. schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:25:
OK.. Sisters arc is voorbij met Railgun S ep 16: redelijk volgens het boekje, wel erg goed. Vind het wel frappant dat
spoiler:
Accelerator kennelijk nog leeft (heb 'm iig niet dood zien gaan) en we daar totaal geen last meer van hebben?
Maareh,
spoiler:
het experiment is voorbij. Accelerator heeft geen verdere redenen om actie te ondernemen
.

Heb je trouwens Index S1+S2 gezien?
spoiler:
Index S1 laat bijv. in een van de story arcs zien hoe het met Accelerator vergaat na het Sisters experiment.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Shingeki is erg mooi, maar verhaal gaat zo tergend langzaam. Lijkt Naruto wel :-x

Ben benieuwd of het verhaal nou eindelijk eens op gang komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Index heb ik nog niet gezien, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 23:01

Melkaz

Melkazar

Unknown Alien schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:19:
Shingeki is erg mooi, maar verhaal gaat zo tergend langzaam. Lijkt Naruto wel :-x
Net episode 17 gekeken en het tempo is weer aardig terug hoor, volgende week wordt ook uitpakken. Zitten echter dan al aan 18 van de 25 episodes maar het is nog een lopende Manga dus wie weet, Season two?

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Hoop dan wel dat ze de serie een tijdje stopzetten, heb echt geen behoefte aan fillers.

Hebben jullie nog aanraders wat betreft recente shows? Iets van een wat volwassenere genre (liever geen schoolkids of mahou shoujou stuff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Mirai Nikki vandaag afgekeken, best wel een gave serie met veel twists in het verhaal.
Wilde dan eens eindelijk beginnen aan Black Lagoon maar blijkt het een dub te zijn, dat spul moet ik niet. Toen maar aan Clannad begonnen die ik onlangs voor een vriend heb binnen gehengeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
psychoclown schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:22:
Mirai Nikki vandaag afgekeken, best wel een gave serie met veel twists in het verhaal.
Wilde dan eens eindelijk beginnen aan Black Lagoon maar blijkt het een dub te zijn, dat spul moet ik niet. Toen maar aan Clannad begonnen die ik onlangs voor een vriend heb binnen gehengeld :)
Hehe Mirai Nikki was idd wel een decent watch :) Black Lagoon is serieus echt awesome, een must watch. Clannad kreeg ik ook aanbevolen, ik ben niet echt van Daily Life. Laat me weten wat je ervan vind :)

Eigenlijk moet ik nog een keer Ghost in the Shell kijken, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:11
Terryb47 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:08:
Hoop dan wel dat ze de serie een tijdje stopzetten, heb echt geen behoefte aan fillers.

Hebben jullie nog aanraders wat betreft recente shows? Iets van een wat volwassenere genre (liever geen schoolkids of mahou shoujou stuff :)
nog redelijk recent en volwassen animatie:
http://myanimelist.net/anime/19/Monster
hier zie je niet van dat comedy/kinderanime in terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Black Lagoon is inderdaad wel awesome.

Over dit seizoen: Ik vind, van de animes die ik kijk*, Gin no Saji de beste. Gewoon leuke slice of life om te kijken. :)

* gin no saji, servant x service, watamote, genshiken nidaime
JerX schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:32:
[...]
Eigenlijk moet ik nog een keer Ghost in the Shell kijken, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen 8)7
Door in dit topic te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
ikbenerniet schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:37:
[...]

Ik zei recent, niet van bijna 10 jaar geleden ;) maar Monster heb ik al gezien toen, wat een fantastische series was dat zeg: in mijn ogen 1 van de beste series ooit. Elke aflevering is weer superspannend d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Terryb47 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 00:06:
[...]

Ik zei recent, niet van bijna 10 jaar geleden ;) maar Monster heb ik al gezien toen, wat een fantastische series was dat zeg: in mijn ogen 1 van de beste series ooit. Elke aflevering is weer superspannend d:)b
Mee eens! :)
[...]

Hehe Mirai Nikki was idd wel een decent watch :) Black Lagoon is serieus echt awesome, een must watch. Clannad kreeg ik ook aanbevolen, ik ben niet echt van Daily Life. Laat me weten wat je ervan vind :)

Ja Black Lagoon had ik al zo'n tig jaar op mijn watchlist.. beetje een bummer dus dat het een dub bleek te zijn. Slice of life is ook niet direct iets wat ik zo uit zou kiezen maar ik had verder geen andere series bij de hand en volgens die maat was Clannad best wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48
Toevallig ben ik laatst begonnen met Black lagoon! Inderdaad erg vette serie

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnK 17 was erg strak

enneh wat is danganronpa vet zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Woah.. http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=PCXE-50290#
Hell has frozen over. Beetje jammer alleen dat ze niet die paar regels Engelse subs hebben toegevoegd.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe die serie heet met een jongen die een deathbook vindt en als hij er een naam inzet gaat die persoon dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:03
deathnote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top!

Edit: 2 dagen geleden hier nog besproken , had het niet gezien 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijkt hier iemand Dangan ronpa? Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

ikbenerniet schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:37:
[...]

Ik ben nu op 2/3 en het is inderdaad erg goed. Zeker een aanrader.

Black Lagoon heb ik op de watchlist gezet. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Thanks, twijfel of ik de eerste film de remastered neem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mijn anime via netflix kijken.

Nu heb ik een lijst gevonden van iemand die er veel meer verstand van heeft dan ik, klopt deze lijst een beetje (lees dat het leuke series zijn)?

Ik kijk amper anime, dus weet totaal niet wat wat is. Maar dingen die hier genoemd worden kan ik vaak op netflix nog niet vinden of alleen de films en niet de serie etc. , maar er staat wel veel op.

Edit: ben al geholpen, zie reactie hieronder.
Het betrof deze link: http://www.imdb.com/list/11lrnnLNiP8/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Even snel voor je doorgenomen:
[list=X]• Afro Samurai is erg gaaf!
• Basilisk kon mij wel goed bekoren, soort van fight tournament tussen verschillende characters die allemaal hun eigen stijl hebben.
• Blood+, gave serie met een goed verhaal en veel actie. Overigens heeft die serie ook meer episodes dan de meesten (52 uit mijn hoofd).
• D. Grayman, begin vond ik erg leuk door het originele verhaal maar na een episode of 40-50 had ik het wel gezien en werd het voor mij persoonlijk meer van hetzelfde.
• Darker than blood, moet ik nog eigenlijk zelf nog een keer afkijken (halverwege gestopt toen ik een periode inging zonder anime te kijken).
• Hagane no renkinjutsushi (Full-metal Alchemist), gewoon een steengoede serie!
• Gunslinger girl, leuk verhaal, leuke serie :)
• Samurai 7, erg goede en leuke samurai serie (tevens mijn nick vandaan gehaald die ik in games/fora sinds een paar jaar gebruik)
• Samurai chanpurû (Samurai champloo), gewoon een steengoede serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, top man! Ik heb zo wel genoeg eerst, dus ik zal even mijn bericht editten voordat anderen ook een boel werk verzetten waar ik eerst niet aan toekom.

Hartelijk dank, had niet verwacht vanavond al te kunnen starten. En dan kan ik later wel een keer zaken downloaden die hier genoemd worden, maar eerst maar eens zien wat ik al online kan bekijken zonder downloadwerk.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
JerX schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:13:
[...]

Thanks, twijfel of ik de eerste film de remastered neem :P
ik zou eerst de orginele film kijken (en als je ooit tijd hebt 2.0), dan movie 2.
de SAC series hebben in principe weinig te maken met de films, die kan je los van elkaar kijken

maar in volgorde: GITS:SAC S1, GITS:SAC S2, GITS: SAC SSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NMe schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:06:
[...]

Hmm, ik ben het redelijk zat met al die foutmeldingen en ben toch maar eens begonnen. Ik heb vanavond geprobeerd om de Anime-fork regel voor regel over te nemen in de TPB-fork maar er is zo veel gewijzigd sinds de laatste Anime-release dat ik denk dat ik die changes maar ga reverten en dan in plaats van copy/pasten de features gewoon namaak. :)

Voor geïnteresseerden: hou http://github.com/NMe84/Sick-Beard-TPB-A maar in de gaten (maar installeer hem vooral nog niet :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
psychoclown schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:36:
Even snel voor je doorgenomen:
[list=X]• Afro Samurai is erg gaaf!!
Afro samurai had ik op een gegeven moment uitgezet.. ik kon er niet inkomen >< Waarschijnlijk vanwege de engelse dub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
[...]

Jeetje zeg, animefan en dan Clannad nog niet gezien? Ga je schamen :P. Clannad staat bij mij op nummer 1. Wellicht dat je je een beetje door het eerste seizoen moet heen worstelen, maar After Story is dat meer dan waard.
Terryb47 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:08:

Als je niet van mahou shoujo houdt dan zou ik je zeker Mahou Shoujo Madoka Magica aanraden, gewoon vanwege de ironie. Op het eerste gezicht lijkt dat een doorsnee mahou shoujo maar uiteindelijk is het een steengoede serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

NMe schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 01:12:
[...]

Hmm, ik ben het redelijk zat met al die foutmeldingen en ben toch maar eens begonnen. Ik heb vanavond geprobeerd om de Anime-fork regel voor regel over te nemen in de TPB-fork maar er is zo veel gewijzigd sinds de laatste Anime-release dat ik denk dat ik die changes maar ga reverten en dan in plaats van copy/pasten de features gewoon namaak. :)

Voor geïnteresseerden: hou http://github.com/NMe84/Sick-Beard-TPB-A maar in de gaten (maar installeer hem vooral nog niet :P).
Starred. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

JerX schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 07:35:
[...]

Afro samurai had ik op een gegeven moment uitgezet.. ik kon er niet inkomen >< Waarschijnlijk vanwege de engelse dub.
deze is niet gedubbed Afro samurai is dan door Gonzo uitgebracht, maar wel origineel in het engels ingesproken.
Het heeft een flinterdun verhaal, maar vermakelijke actie scenes. Als dit een lange serie was geweest, was ik waarschijnlijk ook afhaakt.
CenturyStorm schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:48:
[...]
Jeetje zeg, animefan en dan Clannad nog niet gezien? Ga je schamen :P. Clannad staat bij mij op nummer 1. Wellicht dat je je een beetje door het eerste seizoen moet heen worstelen, maar After Story is dat meer dan waard.
Hmm misschien Clannad eens opnieuw proberen te kijken dan. Deed mij erg denken aan Kanon en kwam erg saai op mij over toen.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]In deze thread praten we inhoudelijk over series, ook diegene die nog niet in de VS uit zijn.
Het promoten, distribueren, linken of verwijzen naar fansubgroepen of sites met fansubs, scanlations, mp3's, dvd-rips is gewoon niet toegestaan, ook willen we niet weten of je er zelf mee bezig bent en hoe je aan dit soort materiaal komt. Daarbij is het totaal oninteressant dat de fansubbers van willekeurigeserie aflevering zoveel drie minuten te laat zijn met hun egotrip.
We praten hier dus ook over: manga, japanse muziek en dergelijke; zo'n beetje alles wat Japan-gerelateerd is.
Probeer informatie over een episode die nog niet bekend is bij iedereen te verbergen dmv [spoiler] ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/spoiler].
En lees de FAQ: <a href="https://web.archive.org/web/20130502041018/http://blogger.xs4all.nl/kajcom/articles/164921.aspx" target="_blank">Anime FAQ</a>~~~[/html]