Anime (deel 23) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste
Acties:
  • 110.113 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ga in elk geval proberen zo veel mogelijk features van lad1337's anime-fork over te nemen. Als je daar nog iets in mist of iets niet lekker vindt werken is nu een mooi moment om daar een issue voor in het project te mikken of me even een DM te sturen. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Anime is (net als muziek) dan weer ontzettend persoonlijk heh? Jullie zijn bijvoorbeeld erg blij met Black Lagoon, ik vond het weer helemaal niets :+
CenturyStorm schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:48:
[...]

Als je niet van mahou shoujo houdt dan zou ik je zeker Mahou Shoujo Madoka Magica aanraden, gewoon vanwege de ironie. Op het eerste gezicht lijkt dat een doorsnee mahou shoujo maar uiteindelijk is het een steengoede serie.
ik wil alles best een kans geven, als er humor in zit (wat mij raakt) maakt het een hoop goed. ik ben over het algemeen niet zo van de school stuff. maar zo'n Azumanga of School Rumble vind ik weer fantastisch.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Terryb47 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:22:
Anime is (net als muziek) dan weer ontzettend persoonlijk heh?
Das zeker waar :) Daarom is Clannad voor mij geen must watch. Ik merk dat een vriend van mij heel erg van humor/daily life is en ik totaal niet. Al probeer ik het wel om het te kijken als ik bij hem ben.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Wat vinden jullie trouwens van het werk van Makoto Shinkai? Vind het toch bijzonder afwisselend - z'n films zien er wel altijd fantastisch uit :*)

Voices of a Distant Star: ++ prachtige short film
The Place Promised in Our Early Days: -- echt verschrikkelijk om te kijken
Children Who Chase Lost Voices: degelijk, maar niet bijzonder
The Garden of Words: ++ heb deze op een regenachtige dag gekeken laatst, vond het een mooie film. het helpt ook dat het afspeelt in het shinjuku gyoen park (in tokyo), waar ik zelf paar keer ben geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Terryb47 op 09-08-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Terryb47 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:42:
helpt ook dat het afspeelt in het shinjuku gyoen park (in tokyo), waar ik zelf paar keer ben geweest.
Das zo mooi park, wij liepen er toevallig tegen aan.. anyway offtopic :P

Geen van deze films gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Garden of words heb ik wel gezien de rest weet ik niet zeker.

Ik vind de films van ghibli wel goed. Geloof dat er een stuk of 30 zijn momenteel.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
ThaOdie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:58:
Garden of words heb ik wel gezien de rest weet ik niet zeker.

Ik vind de films van ghibli wel goed. Geloof dat er een stuk of 30 zijn momenteel.
Ghibli is erg bekent, maar soms wel erg overrated/fanboys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Ghibli fanboy meldt zich. :P

De laatste jaren ben ik niet meer zo met anime bezig, maar ik heb toch altijd wel genoten van het werk van Hayao Miazaki. Met het mooie weer de laatste tijd was het een goed excuus om weer eens de manga Nausicaä uit de kast te trekken om buiten te lezen, en naja, dan volgt een filmpje kijken ook vanzelf weer eens. :)

Dat was ook reden om toch maar de GITS manga weer aan te schaffen (had de vorige ooit verkocht) en meteen maar GITS2 erbij besteld. (vorig weekend uitgelezen) Iig, naast ghibli ben ik ook (nog steeds) een fan van het werk van Masamune Shirow en mijn desktop is al jaren voorzien van een wallpaper van 1 van zijn werken, net als de unlockscreen van mijn mobiel.

Maaruh, series volgen enzo doe ik niet meer... gaat teveel tijd in zitten helaas.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ghibli studio heeft prachtige films gemaakt, vooral het oudere werk zoals Laputa Castle in the Sky. Maar JerX heeft het gelijk, het heeft tegenwoordig een flink fanboy gehalte. Ik vind bijvoorbeeld Mononoke Hime de meest overrated movie of all time (samen met Lost in Translation, maar dan ga ik off topic...) m.a.w. vooral het nieuwere werk vind ik erg wisselvallend.

Ze zeggen dus dat Makoto Shinkai de nieuwe Miyazaki is, in mijn ogen iets te overdreven.
Ben zelf niet zo van de manga, eigenlijk nooit geweest. Ik kijk liever een aflevering 's avonds laat, is precies goed want langer dan die 25 minuten hou ik het meestal niet vol haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:01

Melkaz

Melkazar

SnK 18, wat een cliffhanger :D Wel jammer dat het voor filmpje voor de volgende EP wel weer wat weggeeft.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 02:42

SkyStreaker

Move on up!

Weet je, ik vindt het eigenlijk jammer dat er geen 2e seizoen komt voor Trigun. Vash spreekt mij gewoon om de een of andere reden heel erg aan en het kijkt voor mij heel erg lekker weg. Hetgeen een beetje leuk in de buurt komt is Desert Punk :)

Hebben jullie eventueel suggesties voor manhwa's die ook als anime's beschikbaar zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 11-08-2013 21:07 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
SkyStreaker schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:04:
Weet je, ik vindt het eigenlijk jammer dat er geen 2e seizoen komt voor Trigun. Vash spreekt mij gewoon om de een of andere reden heel erg aan en het kijkt voor mij heel erg lekker weg. Hetgeen een beetje leuk in de buurt komt is Desert Punk :)

Hebben jullie eventueel suggesties voor manhwa's die ook als anime's beschikbaar zijn?
Cowboy Bebop, is ook erg vet en beetje zelfde setting! Die scene met Ein
spoiler:
en een paddo
blijft geweldig _/-\o_

Ik vond Milly in Trigun echt schijt irritant, voor de rest wel een leuke serie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danganronpa Ep6 en SnK18 checken vanavond. Danganronpa heeft dus verder geen fans in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArdentSword
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:03
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:35:
Danganronpa Ep6 en SnK18 checken vanavond. Danganronpa heeft dus verder geen fans in dit topic?
Niet echt een fan van Danganronpa, maar kijk hem wel.
Beetje merkwaardige serie, die beer is erg leuk gedaan, maar ik heb nu al een hekel aan hem..

Hoe hou jij het uit om SnK niet gelijk te gaan kijken? Ik zit Zaterdag altijd als een gek te f5'en tot ie uitkomt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ArdentSword schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:44:
[...]

Hoe hou jij het uit om SnK niet gelijk te gaan kijken? Ik zit Zaterdag altijd als een gek te f5'en tot ie uitkomt 8)
Om die reden ben ik aan het opsparen, ik kijk als de serie klaar is gewoon alles op rij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Terryb47 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:22:
Anime is (net als muziek) dan weer ontzettend persoonlijk heh? Jullie zijn bijvoorbeeld erg blij met Black Lagoon, ik vond het weer helemaal niets :+

[...]

ik wil alles best een kans geven, als er humor in zit (wat mij raakt) maakt het een hoop goed. ik ben over het algemeen niet zo van de school stuff. maar zo'n Azumanga of School Rumble vind ik weer fantastisch.
Heb je Beelzebub al gezien? Ik hoop echt dat daar nog een nieuw seizopen van komt. Heb dubbel gelegen van de absurde humor!!
Weet iemand nog meer series met dit soort absurde humor? Ik zou alleen One Piece weten wat een beetje in de buurt komt, maar ben op zoek naar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Beelzebub en One Piece bizarre humor? Bij anime met bizarre humor moet ik eerder aan Gintama denken. Als je Beelzebub leuk vindt om de humor, moet je Gintama ook absoluut gezien hebben.

Ik heb vorige week Bake- Neko- en Nisemonogatari gekeken. Ook bizar, maar niet alleen om de humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Gintama is 1 van m'n favoriete series, zo ook One Piece maar dat gaat meer om het grote avontuur.
Beezlebub heb ik toendertijd 1 of 2 aflevering van gezien, maar heb het toen laten liggen. Heb er eigenlijk spijt van dat ik niet al m'n series in anidb heb gezet, was te lui omdat het teveel werk was - en nu is het helemaal geen beginnen aan. Nu weet ik eigenlijk niet eens meer wat het is als ik de naam zie. of ik het uberhaupt heb gezien, sommige series blijven nu me nu eenmaal niet zo bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Niet online
Beelzebub had ik destijds ook maar een paar afleveringen van gekeken, maar een paar maanden later ben ik weer verder gaan kijken. Tot een half uur geleden was ik ook weer vergeten dat ik hem gezien had. De opzet van Beelzebub is wel ongewoon, maar daarna is het allemaal vrij standaard. De anime had naar mijn idee grappiger moeten zijn of een sterker verhaal moeten hebben. Waarschijnlijk was de serie dan ook niet gecancelled.

Ik heb nu alle anime die ik gezien heb in een spreadsheet staan (waar Beelzebub op dit moment ook niet tussen staat). Dat werkt lekker snel, maar op de lange termijn zal anidb toch wel handiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArdentSword
evEndzhar schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:56:
Ik heb vorige week Bake- Neko- en Nisemonogatari gekeken. Ook bizar, maar niet alleen om de humor.
Ook allemaal wel de moeite waard, echt een zeer merkwaardige stijl van animeren. Maar ik hou wel van een beetje anders :p
evEndzhar schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:41:

Ik heb nu alle anime die ik gezien heb in een spreadsheet staan (waar Beelzebub op dit moment ook niet tussen staat). Dat werkt lekker snel, maar op de lange termijn zal anidb toch wel handiger zijn.
Ik gebruik nu zelf anime-planet. Dit is een vrij simpele en overzichtelijke website. Dit is ook gelijk het minpunt, het mist namelijk een hoop functies. Zelf zou ik myanimelist (MAL) erg aanraden, ik zou hem zelf het liefst ook gebruik, maar ik dan moet ik ~500 series gaan overzetten en dit is helaas onbegonnen werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:35:
Danganronpa even gekeken, maar het is wel erg duidelijk een game-conversie. Nu zijn wel meer anime dat, maar hier vind ik het verhaal wat te extreem en simpeltjes overkomen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
ArdentSword schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:43:
[...]

Ook allemaal wel de moeite waard, echt een zeer merkwaardige stijl van animeren. Maar ik hou wel van een beetje anders :p

[...]

Ik gebruik nu zelf anime-planet. Dit is een vrij simpele en overzichtelijke website. Dit is ook gelijk het minpunt, het mist namelijk een hoop functies. Zelf zou ik myanimelist (MAL) erg aanraden, ik zou hem zelf het liefst ook gebruik, maar ik dan moet ik ~500 series gaan overzetten en dit is helaas onbegonnen werk.
MyAnimeList vind ik echt een website met van die "kort" door de bocht gebruikers. Slechte anime's zijn daar zelfs hoog gerate.. En wist je dat je bij AniDB heel makkelijk je anime lijstje kan uploaden door middel van een tool (scanned je video map volgens mij)? Als je eventueel een .xml export kan maken van MyAnimeList is het helemaal cake :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 02:19:
[...]

Danganronpa even gekeken, maar het is wel erg duidelijk een game-conversie. Nu zijn wel meer anime dat, maar hier vind ik het verhaal wat te extreem en simpeltjes overkomen.
Ik vind het erg vet. Toen ik begon dacht ik meteen dat het weer zo'n dertien in een dozijn lol-anime zou zijn. Zo'n standaard flauwe anime. Ik vind het ook wel mooi dat ze die stereotypen in een anime stoppen om je te misleiden. En toen ik die beer zag dacht ik dat het wel mee zou vallen, maar deze serie is veel harder dan je zou denken. Heb je zelf de game gespeeld? Het mist nogal wat van de originele game maar is nog steeds erg ok imo.
ArdentSword schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:44:

[...]

Niet echt een fan van Danganronpa, maar kijk hem wel.
Beetje merkwaardige serie, die beer is erg leuk gedaan, maar ik heb nu al een hekel aan hem..

Tja druk druk druk he. Meestal kom ik doordeweeks er pas aan toe. Meestal heb ik dan ook wel nog een andere serie die ik kan kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 09:40 ]

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Zo, de afleveringen van van Majestic Prince en Gin No Saji deze week waren 'brutally honest' met een vleugje humor, vrij bizar gevoel erbij krijg je dan. :P
spoiler:
@MJP: In eerdere afleveringen hebben ze team Doberman voor de lol allerlei deadflags laten triggeren zonder dood te gaan. In deze aflevering gooien ze nog een flink schep erbovenop en worden ze op een suicide mission gestuurd, lachen gieren brullen totdat ze dit keer echt als honden worden afgeslacht... poor Patrick. Aan de andere kant, nu weten we wel dat Ange een gozer is.

Uchoten Kazoku blijkt na 6 episodes ook nog steeds een topper te zijn met eindelijk wat achtergrondinfo van de hoofdrolspelers. Voor mij nu al de aanrader van dit jaar, kan me niet voorstellen dat er nog veel series uitkomen met zo'n mooie setting en kleurrijke personages.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 02:42

SkyStreaker

Move on up!

Nu zal ik je zeggen dat ik Toriko gewoon leuk vindt om te kijken. En dan stiekem hoop ik op een anime van "Addicted to curry" om het aan te vullen. Een beetje realistische gastronomie na een over-the-top zoals Toriko is fijn!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Terryb47 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:43:
[...]

ik zou eerst de orginele film kijken (en als je ooit tijd hebt 2.0), dan movie 2.
de SAC series hebben in principe weinig te maken met de films, die kan je los van elkaar kijken

maar in volgorde: GITS:SAC S1, GITS:SAC S2, GITS: SAC SSS
(late reactie ivm vakantie) Ik ben op het moment niet thuis en heb dus ook even geen beschikking over m'n GITS dvd's, maar is de verbindende factor in deze niet de Tachikoma's? Afaik worden deze wel in de 1e film genoemd en spelen ze een grote rol in SAC,
spoiler:
maar komen ze na hun zelfvernietiging aan het eind van SAC niet meer voor in de 2e film en SAC:2nd gig en gaat 't verhaal verder met de minderwaardige vervangers..
Alleen daarom zou ik aanraden om het geheel in de door mijn geposte volgorde te kijken, ook al heeft dat chronologisch weinig met elkaar te doen. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
Inmiddels zijn we met de anime bij aflevering 325 van Naruto Shippuden. In deze aflevering neemt nemen Naruto en Bee het op tegen de andere tailed beasts. Maar welk deel van de Manga is dit ongeveer? Ik wil namelijk de Manga ook eens gaan lezen, maar wil niet al per ongeluk tegen een spoiler aanlopen door te ver te beginnen.

Iemand een idee bij welke editie van de manga we nu ongeveer zitten in verhouding tot de anime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

pdebie schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:15:
Iemand een idee bij welke editie van de manga we nu ongeveer zitten in verhouding tot de anime?
De titels van die chapters zijn redelijk duidelijk hoor. :) Ik gok dat je ergens bij chapter 560 à 565 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Whoa, Fate Kaleid Liner PRISMA ILYA aflevering 6 was wel redelijk epic. Korte samenvatting:
spoiler:
Ilya en Miyu worden in de hoek gedreven door dark Saber, Ilya flipped en transformeert zichzelf met een class card in een heroic spirit (Archer). Dan volgt een zeer mooi vormgegeven gevecht, waarbij Ilya uiteindelijk Saber uit d'r sokken weet te blazen met een gekopieerde Excalibur noble phantasm.
_/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kf1qTfP.jpg
Wat screenshots hier, maar je zou eigenlijk de animatie zelf moeten bekijken.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ghehe schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:05:
[...]

De titels van die chapters zijn redelijk duidelijk hoor. :) Ik gok dat je ergens bij chapter 560 à 565 zit.
Ow ok, wist niet dat die overeen kwamen. Top! Even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Laatst online: 22-06 18:24
Atomsk schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 00:22:
Whoa, Fate Kaleid Liner PRISMA ILYA aflevering 6 was wel redelijk epic. Korte samenvatting:
spoiler:
Ilya en Miyu worden in de hoek gedreven door dark Saber, Ilya flipped en transformeert zichzelf met een class card in een heroic spirit (Archer). Dan volgt een zeer mooi vormgegeven gevecht, waarbij Ilya uiteindelijk Saber uit d'r sokken weet te blazen met een gekopieerde Excalibur noble phantasm.
_/-\o_ _/-\o_

[afbeelding]
Wat screenshots hier, maar je zou eigenlijk de animatie zelf moeten bekijken.
Door jouw post de serie ook even gekeken tot deze aflevering. Deze aflevering is ook duidelijk de beste tot nu. Als het zo verder gaat wil ik nog wel even doorkijken, maar het feit dat het over kinderen in een lagere school setting gaat stoort me toch een beetje (en proberen ze die nu echt zo nu en dan ook nog 'sexy' voor te stellen of verbeeld ik me dat maar?).

Verder wel leuk dat momenteel zowel One Piece, Naruto en Attak on Titan (SnG?) alle drie in een actiefase zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Yohsoog schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:01:
[...]

Door jouw post de serie ook even gekeken tot deze aflevering. Deze aflevering is ook duidelijk de beste tot nu. Als het zo verder gaat wil ik nog wel even doorkijken, maar het feit dat het over kinderen in een lagere school setting gaat stoort me toch een beetje (en proberen ze die nu echt zo nu en dan ook nog 'sexy' voor te stellen of verbeeld ik me dat maar?).
Fate Kaleid blijft een Mahou Shoujo type anime en de focus is meer op comedy / karakterontwikkeling dan op gevechten. Tevens is er de schattigheidsfactor (kawai) die je bij shows als Naruto niet zo hebt. Er zullen nog wel meer gevechten komen, maar het zal zeker niet continu op dit niveau door blijven gaan verwacht ik. Hoeft voor mij ook niet zo nodig. Een verhaal / anime moet een beetje afwisselen tussen climax(en) en rustigere momenten. De truc is natuurlijk om het zo te doen dat het niet geforceerd overkomt.

Vond het ook wel grappig dat sommigen tijdelijk Titan niet meer wilden zien omdat er even geen bombastische gevechten meer te zien waren. Anime die pretenderen non-stop epische gevechten te leveren vind ik juist niks aan. Uiteindelijk krijg je dan heel doorzichtige verhaaltrucjes die eindeloos herhaald worden (hoofdpersoon komt iedere keer een sterkere vijand tegen en ontwikkeld net op tijd een nieuwe super power om die te verslaan, etc). Het werkt blijkbaar voor velen (gezien de 1000+ afleveringen dit dit soort shows meestal hebben), maar persoonlijk haak ik daarbij al heel snel af.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Atomsk schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:31:
Uiteindelijk krijg je dan heel doorzichtige verhaaltrucjes die eindeloos herhaald worden (hoofdpersoon komt iedere keer een sterkere vijand tegen en ontwikkeld net op tijd een nieuwe super power om die te verslaan, etc).
Je vergeet dat die hoofdpersoon altijd nét even vertraagd is waardoor eerst al zijn vrienden één voor één verslagen worden en de hoofdpersoon vervolgens nét op tijd is om ze allemaal toch te redden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
NMe schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:07:
[...]

Je vergeet dat die hoofdpersoon altijd nét even vertraagd is waardoor eerst al zijn vrienden één voor één verslagen worden en de hoofdpersoon vervolgens nét op tijd is om ze allemaal toch te redden. :P
Net als in de DBZ reeks. Om vervolgens 3 afleveringen lang hun energy level op te pompen (dus 3 afleveringen lang alleen maar geschreeuw) en dan een tweetal afleveringen met twee armpjes in de lucht en een of ander melodramatisch liedje af te spelen waarbij er allemaal lichtbolletjes op hem afzweven vanuit outer space.

Als ik de vijand was, was hij in aflevering 1 al tot moes gestampt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Laatst online: 22-06 18:24
Atomsk schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:31:
[...]

Fate Kaleid blijft een Mahou Shoujo type anime en de focus is meer op comedy / karakterontwikkeling dan op gevechten. Tevens is er de schattigheidsfactor (kawai) die je bij shows als Naruto niet zo hebt. Er zullen nog wel meer gevechten komen, maar het zal zeker niet continu op dit niveau door blijven gaan verwacht ik. Hoeft voor mij ook niet zo nodig. Een verhaal / anime moet een beetje afwisselen tussen climax(en) en rustigere momenten. De truc is natuurlijk om het zo te doen dat het niet geforceerd overkomt.

Vond het ook wel grappig dat sommigen tijdelijk Titan niet meer wilden zien omdat er even geen bombastische gevechten meer te zien waren. Anime die pretenderen non-stop epische gevechten te leveren vind ik juist niks aan. Uiteindelijk krijg je dan heel doorzichtige verhaaltrucjes die eindeloos herhaald worden (hoofdpersoon komt iedere keer een sterkere vijand tegen en ontwikkeld net op tijd een nieuwe super power om die te verslaan, etc). Het werkt blijkbaar voor velen (gezien de 1000+ afleveringen dit dit soort shows meestal hebben), maar persoonlijk haak ik daarbij al heel snel af.
Ik geef toe dat ik die laatste soort zo nu en dan ook wel kan smaken (is een beetje zoals een typische actiefilm kijken, sommige avonden heb je gewoon geen zin in een verhaal etc) maar verkies meestal ook een uitgebreider soort anime. Enkel heb ik dan liefst dat die 'rustigere momenten' tussendoor dan opgevuld met dingen die wat verder gaan dan 'kawai', dus mogelijk is dit type anime gewoon niet mijn ding (wist ook niet dat het een specifiek type was, bedankt daarvoor).

Net zoals Titan, die rustigere momenten waren wel OK, maar ook weer niet geweldig, vooral omdat ze nogal traag/herhalend waren (traag =/= rustig), er had inhoudelijk meer in kunnen zitten, ook zonder gevechten en andere actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Ik zie helaas veel te weinig anime (sommige mensen in dit specifieke topic kennen mij misschien nog van mangadvd.nl :p). Maar het begint weer een beetje te kriebelen laatste tijd, ik denk dat ik Fractale ga halen zodra ’t binnen het budget past.. Maar ik vroeg me af of Attack on Titan al legaal te kijken is? Of is ’t wachten op een blu-ray release? In Japan zijn ze pas bij de 1ste release. Ik zag dat er bepaalde streamingsites zijn, zoals Crunchyroll, maar op die zie ik ’m niet staan in ieder geval.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

pdebie schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:21:
[...]

Net als in de DBZ reeks. Om vervolgens 3 afleveringen lang hun energy level op te pompen (dus 3 afleveringen lang alleen maar geschreeuw) en dan een tweetal afleveringen met twee armpjes in de lucht en een of ander melodramatisch liedje af te spelen waarbij er allemaal lichtbolletjes op hem afzweven vanuit outer space.

Als ik de vijand was, was hij in aflevering 1 al tot moes gestampt :+
Nah, DBZ had gewoon last van het fillersyndroom. Dragon Ball Z Kai schijnt wel te doen te zijn, zonder al dat "power up" gedoe. Maar nog steeds die andere dingen waarbij de held steeds nét op tijd is om zijn vrienden te redden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Sméagol schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 23:59:
Ik zie helaas veel te weinig anime (sommige mensen in dit specifieke topic kennen mij misschien nog van mangadvd.nl :p). Maar het begint weer een beetje te kriebelen laatste tijd, ik denk dat ik Fractale ga halen zodra ’t binnen het budget past.. Maar ik vroeg me af of Attack on Titan al legaal te kijken is? Of is ’t wachten op een blu-ray release? In Japan zijn ze pas bij de 1ste release. Ik zag dat er bepaalde streamingsites zijn, zoals Crunchyroll, maar op die zie ik ’m niet staan in ieder geval.
http://www.funimation.com/attack-on-titan/episodes
Ik weet echter niet of ze buiten de VS simulcasten.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Dr.Roelski schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:44:
[...]

Heb je Beelzebub al gezien? Ik hoop echt dat daar nog een nieuw seizopen van komt. Heb dubbel gelegen van de absurde humor!!
Weet iemand nog meer series met dit soort absurde humor? Ik zou alleen One Piece weten wat een beetje in de buurt komt, maar ben op zoek naar meer.
Absurde humor weet ik niet maar wel droge humor Shirokuma Cafe :Y anders een goede ouwe azumanga daoih.. :*)

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:11
Ben inmiddels bij aflevering 6 van Samurai Champloo.
Deze anime is een stuk leuker dan ik verwacht had, en Nederland wordt er ook mooi in vertegenwoordigd :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V1OKaqf.jpg

Geweldig ook dat er ook gewoon Nederlands in gesproken wordt, dat had ik echt niet verwacht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Samurai Champloo is een fijne serie met een fantastische soundtrack (Nujabes is helaas verongelukt in een auto ongeluk :-( )

ik kan me eerlijk gezegd niets van die windmolens herinneren...is ook alweer bijna 10jaar geleden...
Shinichirō Watanabe is ook verantwoordelijk voor Kids on the Slope (Sakamichi no Apollon) wederom een serie waar muziek centraal staat, een echte aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Terryb47 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:25:
Samurai Champloo is een fijne serie met een fantastische soundtrack (Nujabes is helaas verongelukt in een auto ongeluk :-( )

ik kan me eerlijk gezegd niets van die windmolens herinneren...is ook alweer bijna 10jaar geleden...
Shinichirō Watanabe is ook verantwoordelijk voor Kids on the Slope (Sakamichi no Apollon) wederom een serie waar muziek centraal staat, een echte aanrader :)
Dat van die windmolens kan ik mij ook niet herinneren, wel dat ze langs Yokohama gingen dus vandaar die link waarschijnlijk.

Ben ook een groot fan van Shinichiro Watanabe (Cowboy Bebop!!, Michiko & Hatchin, Star Driver). Ik weet niet of hij overal evenveel invloed heeft gehad op de muziekkeuze, maar die series waren fantastisch qua geluid en sfeer. Sakamichi no Apollon is idd een dikke aanrader. Ik heb de manga inmiddels ook gelezen, maar hij brengt het geheel echt goed tot leven in de anime.

Ik zou hem wel aan het roer hebben willen zien van Beck of Detroit Metal City en kijken wat hij ervan zou maken. ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Beck vond ik ook fantastisch, DMC ben ik helemaal vergeten om te kijken, ga ik opgraven binnenkort - bedankt voor de reminder! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 11-09 16:54
ikbenerniet schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:37:

[afbeelding]

Geweldig ook dat er ook gewoon Nederlands in gesproken wordt, dat had ik echt niet verwacht _/-\o_
wow er wordt een keer echt nederlands gebruik bij nederlanders in een buitenlandse film. Meestal als ze langs nederland gaat spreekt iedereen duits :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Binnenkort is het weer vakantie tijd, dus wil ik een Manga serie aanschaffen. Alleen heb ik inmiddels al zoveel Anime's gekeken en ben ik meer van het actie/thriller serie. Ik heb Death Note manga's liggen en uitgelezen en dat vondt ik gruwelijk vet. Monster heb ik b.v. al gezien en hoef ik ook niet meer te lezen. Kennen jullie misschien must read manga's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
ArgantosNL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:10:
[...]

wow er wordt een keer echt nederlands gebruik bij nederlanders in een buitenlandse film. Meestal als ze langs nederland gaat spreekt iedereen duits :F
In de Engelse versie van Samurai Champloo heeft die Nederlandse vent dan ook een dik Duits accent tot hij Nederlands gaat spreken.

[YouTube: http://youtu.be/Jl-5fUwDIdE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:11
CenturyStorm schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:59:
[...]

In de Engelse versie van Samurai Champloo heeft die Nederlandse vent dan ook een dik Duits accent tot hij Nederlands gaat spreken.

[video]
even offtopic...
ben ik de enige die het youtube filmpje niet ziet?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vIOvlzw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Niks aan de hand hierzo.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArdentSword
JerX schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:16:
Binnenkort is het weer vakantie tijd, dus wil ik een Manga serie aanschaffen. Alleen heb ik inmiddels al zoveel Anime's gekeken en ben ik meer van het actie/thriller serie. Ik heb Death Note manga's liggen en uitgelezen en dat vondt ik gruwelijk vet. Monster heb ik b.v. al gezien en hoef ik ook niet meer te lezen. Kennen jullie misschien must read manga's? :)
Zelf ben ik niet zo van de manga's, maar ik vond Cage of Eden echt ontzettend vet. Lekkere bloederige actie en je hebt geen idee wat er aan de hand is. Het is een beetje het Lost idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Zal wel een popup blocker oid zijn?

heb net een paar Detroit Metal City afleveringen gekeken (duren maar ongeveer 10min, kijkt dus lekker weg) echt super grappig d:)b wat mij betreft een aanrader, ook al heb je niets met metal muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
ArdentSword schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:14:
[...]

Zelf ben ik niet zo van de manga's, maar ik vond Cage of Eden echt ontzettend vet. Lekkere bloederige actie en je hebt geen idee wat er aan de hand is. Het is een beetje het Lost idee.
Ik zie het, ziet er leuk uit :) Zelf even top 10 opgezocht, maar is voornamelijk; One Peace, Bleach, Naruto en allerlei sport crap ><.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Cage of Eden is erg goed inderdaad. maar loopt volgens mij nog. Afgelopen weekend deel 10 opgepikt.
Bloody Monday is ook erg goed, al bespeur ik zo nu en dan wat CSI-technieken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArdentSword
Kaj. schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:30:
Cage of Eden is erg goed inderdaad. maar loopt volgens mij nog. Afgelopen weekend deel 10 opgepikt.
Bloody Monday is ook erg goed, al bespeur ik zo nu en dan wat CSI-technieken. ;)
Toevallig @ abunai? :)
Ik kon dit jaar alleen vrijdag helaas. Verder toevallig nog mensen naar abunai-con geweest? Ik heb me uitstekend vermaakt met ninja-tag, een paar vrienden van mij zijn best ver gekomen zondag. :p

In het Japans is hij ongeveer een half jaar geleden afgelopen met 21 delen. In het engels is idd 10 recent uitgekomen. Ik heb hem fan translated lekker gelezen, het was echt veel te spannend om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Bij Abunai, ja. We stonden er met onze nieuwe stand:

Afbeeldingslocatie: https://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/969815_603455996361818_1741222581_n.jpg

Abunai was OK dit jaar. Weinig dingen die voor het publiek misgingen (als con-organisator en geluids/lichttechnicus krijg je meer dingen mee dan de gemiddelde bezoeker) en een leuk weekend an sich. :) Kans is groot dat ik volgend jaar weer een AMV instuur.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:04

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

geef dan een tijdstip van het nederlands : ~19min36 in dat filmpje :p
@ Samuri Shampoo

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Opperhoofd. _O-

• JerX
ArdentSword schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:14:
[...]

Heb voor een leuke prijsje 1 t/m 8 weten te bemachtigen, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArdentSword
JerX schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:30:
[...]

Heb voor een leuke prijsje 1 t/m 8 weten te bemachtigen, thanks :)
Goed om te horen, veel plezier ermee!
Ben benieuwd wat je ervan vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Zoooo de nieuwste Attack on Titan sloeg in als een bom _/-\o_ .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Ja, dat was wel "op het puntje van je stoel zitten"-materiaal. _/-\o_

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Atomsk schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:10:
Ja, dat was wel "op het puntje van je stoel zitten"-materiaal. _/-\o_
Ja, want Eren bakte er niks van...

Eerlijk, dit was echt een bagger episode :F

Er gebeurde niks tot bijna niks, behalve dan de transform, die je al van mijlen zag aankomen, we weten nog steeds niks meer over de female Titan en de reactie van Levi was ook behoorlijk underwhelming.

Ik ben na deze epi echt van plan om afscheid te nemen van AoT, er gebeurd gewoon helemaal niks met wat er in het begin allemaal gebeurde, zoals dat boek van zijn vader. Ik snap inmiddels wel dat die Titans bruut zijn en dat Eren serieuze problemen heeft in zn hoofd. Maar om dat nou 4 afleveringen te melken. ;w

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:52

RayNbow

Kirika <3

Jeroenneman schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:17:
[...]

Ja, want Eren bakte er niks van...
Wat had je dan verwacht? Een deus-ex-machina? Eren die zonder enkele moeite elke tegenstander uitschakelt?

Bovendien, met alle hints die tot nu toe in de serie gegeven zijn
spoiler:
zou je al vermoedens kunnen hebben wie de female titan is. Met die informatie is niet geheel verrassend dat Eren verloren heeft
.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Als het niks vind, dan volg je wat anders, of je wacht op een filmversie en dan kan er weer geklaagd worden dat onbelangrijk karakter x uit de manga er niet in voorkomt en dat het verhaal veel te snel afgeraffeld wordt. :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Hmm Hayao Miyazaki met pensioen, zou jammer zijn als hij dit keer echt woord houdt.

Ben als Ghibli-fan erg benieuwd naar The Wind Rises, zeker als dat zijn laatste full length film blijkt te zijn.
Sowieso gaan al mijn favorieten waarschijnlijk op korte termijn ook met pensioen:
  • Aoyama Gosho (Detective Conan): Had hier en daar al laten weten dat het einde van de reeks eraan zat te komen.
  • Mitsuru Adachi (Touch, H2, Cross Game): Trekt een wekelijkse release schema niet meer, heel misschien perst ie nog een keer een meesterwerkje eruit met Mix.
  • Togashi (HxH): Nogal apart verhaal, want zo oud is hij niet. Maar hij lijkt nauwelijks nog motivatie te hebben gezien zijn vele breaks en de dramatische kwaliteit van de artwork in HxH.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
RayNbow schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:27:
[...]

Wat had je dan verwacht? Een deus-ex-machina? Eren die zonder enkele moeite elke tegenstander uitschakelt?

Bovendien, met alle hints die tot nu toe in de serie gegeven zijn
spoiler:
zou je al vermoedens kunnen hebben wie de female titan is. Met die informatie is niet geheel verrassend dat Eren verloren heeft
.
Ik heb wel een idee wie het is, niet zo heel moeilijk als je naar de female titan kijkt.. ik ga het gewoon even bevestigen bij de AoT wikia, ik weet het zeker wie het is! :)

Edit: net gekeken, ik heb gelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 08:25
D4NG3R schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:26:
Zoooo de nieuwste Attack on Titan sloeg in als een bom _/-\o_ .
Man o man, deze serie heeft de potentie om in mijn top 5 beste series aller tijden te komen. Wat een geweldige serie dusver, echt ge-wel-dig!

Episode 8 zojuist afgezien, dus nog wel een hoop afleverigen te gaan :P

En wel echt een serie die je moet blijven kijken. Het is een serie met een rustige en sterke opbouw.

[ Voor 4% gewijzigd door IngamerX op 04-09-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
IngamerX schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:50:
[...]

Man o man, deze serie heeft de potentie om in mijn top 5 beste series aller tijden te komen. Wat een geweldige serie dusver, echt ge-wel-dig!

Episode 8 zojuist afgezien, dus nog wel een hoop afleverigen te gaan :P

En wel echt een serie die je moet blijven kijken. Het is een serie met een rustige en sterke opbouw.
En dan kakt heel de serie in, deze serie staat allang niet meer in mijn top 5 ;)

Edit: gister RaHXephon afgekeken, wat een vage serie 8)7 Als je denk dat Evangelion vaag is, is dit ook een leuke :+

[ Voor 10% gewijzigd door JerX op 06-09-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
JerX schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:09:
[...]

En dan kakt heel de serie in, deze serie staat allang niet meer in mijn top 5 ;)
Je bedoelt dat het verhaal een stapje terug schakelt en ipv alleen maar actie wat meer informatie rond het plot geeft :). Ik ben benieuwd welke series dan wel in je top 5 staan.

Vorige week Shinsekai Yori en de Monogatari series gekeken. Ook eerder al Ano Hana gezien. Allemaal prima series met een interessant plot. Momenteel bezig met Deadman Wonderland maar daar kom ik maar moeilijk doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

[...]

Edit: gister RaHXephon afgekeken, wat een vage serie 8)7 Als je denk dat Evangelion vaag is, is dit ook een leuke :+
Vind Shingeku no Kyojin anders nog heel erg prima te kijken hoor, smaken verschillen nu eenmaal ;)

RaHXephon is inderdaad een heel vreemde serie, lang geleden dat ik die gezien heb.
Welke trouwens ook best wel heel erg vreemd is is Ergo Proxy.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 08:25
[...]

JerX, het klopt dat er vervolgens 3 of 4 afleveringen zijn die weinig inhoud hebben. Er is dan een hoop gejank en gepraat, en zelfs een terugblik aflevering.

Om dan vervolgens weer KEIHARD op te pakken. Ik kan niet geloven dat ik nu alweer bij aflevering 21 ben! Ik heb veel series gekeken, maar het is toch zeldzaam dat ik zo hooked raak en echt de volgende aflevering MOET zien. Simpel omdat de plot zo lekker in elkaar steekt en alle kanten op kan. Code Geass like praktijken all over again :P

Deze serie is echt een bitch met die cliffhangers elke aflevering. Kan niet wachten op aflevering 22. En ng fijner om te weten is dat het verhaal bij aflevering 25 niet voorbij is. En ik wed dat deze serie dermate populair is, dat ook de anime voort wordt gezet. Heb namelijk geen behoefte om de manga te lezen bij een verhaal zo vet als deze _/-\o_
psychoclown schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 21:43:
[...]

Vind Shingeku no Kyojin anders nog heel erg prima te kijken hoor, smaken verschillen nu eenmaal ;)

RaHXephon is inderdaad een heel vreemde serie, lang geleden dat ik die gezien heb.
Welke trouwens ook best wel heel erg vreemd is is Ergo Proxy.
Ergo Proxy, jaaah, die serie is echt raar. Prachtige art, diepgaande ideologie, maar wel een raar verhaal met een vage en onrealistisch einde.

In weze worden alle vragen m.b.t. het verhaal in twee aflveringen beantwoord. In de quiz aflevering (volgens mij 15) en één van de slot afleveringen. En met die antwoorden moet je het doen, ongeacht of je ze kan plaatsen en accepteren.

Het einde is bovendien dermate open dat een volgend seizoen absoluut mogelijk is. Maar of die ooit gaat komen? Ik hoop het wel maar ik denk het niet.

[ Voor 9% gewijzigd door IngamerX op 07-09-2013 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

IngamerX: ooit FMA gezien? Denk dat je dat ook erg tof vind als je zo enthousiast over SnK bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
fullmetal alchemist? Ik heb alleen de originele serie gezien, is de remake de moeite waard of meer van hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:52

RayNbow

Kirika <3

IngamerX schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 02:48:
En ik wed dat deze serie dermate populair is, dat ook de anime voort wordt gezet.
Maar met de vaart van de manga zou ik 't niet vreemd vinden als een tweede seizoen pas ergens laat in 2014 van start zou kunnen gaan.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ik heb liever dat een seizoen 2 van SnK pas in 2014 komt , en fatsoenlijk word als dat ie meteen doorgaat en hetzelfde eruit gaat zien als die langdradige praktijken zoals je in Naruto , dbz , etc ziet :p

en edit:

ik wil NU de blureis niet pas in 2014 ;_; *schopt funimation*

[ Voor 15% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 07-09-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Terryb47 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 06:03:
fullmetal alchemist? Ik heb alleen de originele serie gezien, is de remake de moeite waard of meer van hetzelfde?
De remake volgt de eerste paar EP's hetzelfde verhaal, maar de uitwerking in de latere exemplaren is volledig anders. Het is al even dat ik beiden gezien heb (de originele nog veel langer geleden) dus exact de details kan ik me even niet meer voor de geest halen, maar Brotherhood is sowiso de moeite waard om te zien. :) Brotherhood krijgt dan ook een rating van 9,22 op Mal en ook een zeer positieve rating op ANN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
mambo No5 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:25:
[...]
De remake volgt de eerste paar EP's hetzelfde verhaal, maar...
precies de reden waarom ik was afgehaakt toen, ik had de eerste 2 aflevering gezien en zag eigenlijk niets nieuws. Ga de remake toch maar een kans geven nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Rond ep.10 kon ik SnK niet meer verder kijken. Vond tot die ep niet heel veel personages boeiend. Het schokkende van ep. 5 vond ik meevallen, maar dat ligt dan weer aan mij aangezien het me deed denken aan een light versie van een gebeurtenis uit Game of Thrones seizoen 1 (helaas was SnK niet permanent). Maar goed, rond ep. 10 begon het ergerlijk traag te worden en wat ik las over afleveringen die er kort op volgden beloofden ook niet veel goeds. Ook de animatie en muziek wat zoveel wordt geprezen vond ik reuze meevallen. Muziek is persoonlijk, maar animatie heb ik wel mooier en indrukwekkender gezien. Enkel die grootste titan vond ik tof, de resterende titans zagen er eigenlijk best lachwekkend uit.

Ik moet zeggen dat ik de eerste 20 manga chapters ofzo wel fijn vond om te lezen. Wellicht is het tempo van de anime te traag voor mij, want het verhaal is nog best interessant. Misschien dat ik over een paar jaar de anime weer de kans geef. Alles in één keer als het klaar is.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Terryb47 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:18:
[...]

precies de reden waarom ik was afgehaakt toen, ik had de eerste 2 aflevering gezien en zag eigenlijk niets nieuws. Ga de remake toch maar een kans geven nu :)
Zeker doen inderdaad. De remake heeft IMO een beter verhaal dan het origineel. Wat niet heel gek is overigens, aangezien FMA:B de manga wat beter volgt. :P

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 07-09-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Terryb47 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 06:03:
De "remake" is gebaseerd op de Manga, waar de 1e een orgineel verhaal had. Vele malen beter imho _/-\o_ .

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Net Gargantia afgekeken, in twee dagen.
Wat een bizar goed verhaal.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wauw. Ik ben twee weken geleden eens begonnen met Fairy Tail kijken, heb nu nog zes afleveringen te gaan. Maar ik begrijp wel waarom die serie gecanceld is.... Wat is het verhaal slecht zeg. Er zit geen enkele progressie in de karakters wat alles na de eerste twee à drie story arcs (die compleet random lijken) behoorlijk saai maakt. En tegen het einde van de serie aan krijgt ineens iedereen extra abilities uit het niets, zonder er echt iets voor gedaan te hebben...of niet zichtbaar in elk geval. Zelden zo'n slechte shōnen gezien, ik heb dan nog liever de fillers van Bleach of Naruto. 8)7

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
NMe schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:40:
Wauw. Ik ben twee weken geleden eens begonnen met Fairy Tail kijken, heb nu nog zes afleveringen te gaan. Maar ik begrijp wel waarom die serie gecanceld is.... Wat is het verhaal slecht zeg. Er zit geen enkele progressie in de karakters wat alles na de eerste twee à drie story arcs (die compleet random lijken) behoorlijk saai maakt. En tegen het einde van de serie aan krijgt ineens iedereen extra abilities uit het niets, zonder er echt iets voor gedaan te hebben...of niet zichtbaar in elk geval. Zelden zo'n slechte shōnen gezien, ik heb dan nog liever de fillers van Bleach of Naruto. 8)7
Ik moet nog eens verder gaan sinds die timeskip, maar ben het er enigszins mee eens. Vond het nog wel redelijk vermakelijk en de humor is dan nog wel een flinke pluspunt. Maar progressie en verhaal vond ik helaas ook niet heel geweldig uitgevoerd.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

• JerX
KngfCnns schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:13:
[...]

Ik moet nog eens verder gaan sinds die timeskip, maar ben het er enigszins mee eens. Vond het nog wel redelijk vermakelijk en de humor is dan nog wel een flinke pluspunt. Maar progressie en verhaal vond ik helaas ook niet heel geweldig uitgevoerd.
Hehe FT is wel een beetje FRIENDS GIVE ME POWAHHHHH. De humor is wel erg leuk, go HAPPYYYYY! AYE SIR!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De humor is de enige reden dat ik nog kijk. 8)7 Ik begrijp verder de hoeveelheid fan service ook niet zo aangezien de serie redelijk op jongeren getarget lijkt, 8-16 ofzo. Ik heb niet zo'n moeite met fan service maar hier voelt het gewoon niet op zijn plek. :N
KngfCnns schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:13:
[...]

Na de time skip heb je tenminste een klein beetje karakterprogressie, maar het gebrek aan verhaal daaromheen maakt dat voor mij nog frustrerender dan wanneer er geen progressie geweest was.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
ik ben ook gestopt met kijken, ik heb er nog 40 of 50 te gaan. Ova 5 is wel nog gereleased.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

6 ook nog geloof ik?

Die OVA's schijnen wel goed te zijn, ik ga die ook maar kijken dan.

• JerX
NMe schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:10:
6 ook nog geloof ik?

Die OVA's schijnen wel goed te zijn, ik ga die ook maar kijken dan.
OVA's goed? :P Gewoon humor met heel veel fan service xD
NMe schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:40:
Wauw. Ik ben twee weken geleden eens begonnen met Fairy Tail kijken, heb nu nog zes afleveringen te gaan. Maar ik begrijp wel waarom die serie gecanceld is....
Serie is overigens niet daar door gecancelled, maar door Lucy's voiceactor. Overigens is anime serie project weer gestart, dus binnenkort weer op de buis.

[ Voor 45% gewijzigd door JerX op 11-09-2013 15:51 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JerX schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:49:
[...]

OVA's goed? :P Gewoon humor met heel veel fan service xD
Hmm, ik las op een niet nader te noemen torrentsite dat de OVA's zich konden meten aan de kwaliteit van de betere tv-afleveringen. Geen idee verder, ik moet ze nog zien. :P
Serie is overigens niet daar door gecancelled, maar door Lucy's voiceactor. Overigens is anime serie project weer gestart, dus binnenkort weer op de buis.
Ik had gehoord van dat schandaal ja. Het project is weer gestart? Hebben ze Aya Hirano weer terug dan? Of krijgt Lucy een nieuwe stem? En in het geval dat iemand de manga ook volgt: wordt de karakterprogressie wat beter? Ik vind de humor wel ok en moet regelmatig gniffelen, waardoor ik ondanks het IMO slechte verhaal toch blijf kijken, maar als de serie weer opgestart wordt weet ik niet of ik dat de moeite wel waard vind wanneer het meer van hetzelfde wordt. :P

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ben er nog steeds niet uit of ik Attack on Titan nu leuk vindt of niet.
De eerste paar afleveringen waren in ieder geval vet, daarna kakte het helemaal in en nu de laatste 3 afleveringen is er weer wat actie.

Grootste nadelen vind ik toch wel de veelvuldige inner-monologing, de uh's en tsu's (gekreun) van met name Armin, daarnaast traagheid van het niveautje dragonball z, non stop cliffhanging (geen duidelijk afgebakende afleveringen)

Pluspunten vind ik de tekenstijl, de actie (wanneer die er is) interessant universum en een aantal potentiele plottwists waar ik niet op kan wachten.

Beste anime-serie die ik de laatste jaren heb gezien vind ik toch wel Guardian of the Spirit, relatief weinig actie maar een redelijk standaard maar prettig uitgewerkte story. grootste pluspunten tempo, weinig kinderachtige anime-meuk, afleveringen zoals die in een serie bedoelt zijn (grote verhaallijn + 1 lijn per aflevering)

• evEndzhar
  • Niet online
Ik vond Fairy Tail ook niet echt sterk, hoewel ik het wel helemaal gekeken heb. Mooi getekend, maar matige animatie. Bij iedere verhaallijn komt Fairy Tail een groep snodaards tegen die de wereld zoals deze nu is wil vernietigen. Iedere keer loopt ook wel weer minstens een slechterik over naar Fairy Tail. En dan heb je natuurlijk nog de powerups (met bijbehorende power creep) en vriendschap/liefde overwint alles.

Er zit weinig filler in Fairy Tail, maar omdat er heel weinig tijd in het ontwikkelen van personages en de relatie tussen de personages gestoken wordt, zou het net zo goed allemaal filler kunnen zijn. De personages zijn sowieso wel redelijk standaard. Alleen Erza (of is het nu Elza, de makers lijken het zelf ook niet zeker te weten) vind ik nog wel interessant, omdat zij als enige tot nu toe een fatsoenlijke achtergrond heeft gekregen en zij af en toe nog uit haar rol als tsundere en tsukkomi (met Natsu meestal als boke) stapt.

De humor en de achtergrondmuziek heffen voor mij wel een paar van de slechte punten op, maar ik weet nog niet of ik weer ga kijken wanneer de serie verder gaat.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

evEndzhar schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:04:
Iedere keer loopt ook wel weer minstens een slechterik over naar Fairy Tail.
Daar stoorde ik me ook wel aan ja, met Gajeel als absoluut dieptepunt. Die zetten ze eerst neer als snodaard die ervan geniet anderen pijn te doen en zomaar van de ene op de andere dag zit hij ineens in Fairy Tail. Wat ze vervolgens "goedpraten" door te doen alsof hij eerder niet hield van mensen pijn doen, maar van het vechten zelf. 8)7

• JerX
NMe schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:59:
[...]

Hmm, ik las op een niet nader te noemen torrentsite dat de OVA's zich konden meten aan de kwaliteit van de betere tv-afleveringen. Geen idee verder, ik moet ze nog zien. :P

[...]

Ik had gehoord van dat schandaal ja. Het project is weer gestart? Hebben ze Aya Hirano weer terug dan? Of krijgt Lucy een nieuwe stem? En in het geval dat iemand de manga ook volgt: wordt de karakterprogressie wat beter? Ik vind de humor wel ok en moet regelmatig gniffelen, waardoor ik ondanks het IMO slechte verhaal toch blijf kijken, maar als de serie weer opgestart wordt weet ik niet of ik dat de moeite wel waard vind wanneer het meer van hetzelfde wordt. :P
Ik lees de manga, die overigens leuker is dan de anime :P Karakterprogressie neh, maar hoofdverhaallijn gaat wel weer verder. Tournament wordt nog best leuk, maar daarna is het weer een beetje slappies.

Overigens denk ik dat de stem van Lucy wordt vervangen, maar dat is ook allemaal nog niet bekent
eL_Jay schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:29:
Beste anime-serie die ik de laatste jaren heb gezien vind ik toch wel Guardian of the Spirit, relatief weinig actie maar een redelijk standaard maar prettig uitgewerkte story. grootste pluspunten tempo, weinig kinderachtige anime-meuk, afleveringen zoals die in een serie bedoelt zijn (grote verhaallijn + 1 lijn per aflevering)
Helemaal mee eens! En de vechtscenes zijn echt awesome! _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door JerX op 11-09-2013 21:14 . Reden: lucy stukje beantwoord ]

• CenturyStorm
Niet om mensen tegen het zere been te schoppen, maar een shounen anime kijk je toch niet vanwege karakterontwikkeling en logica? Ik vond Fairy Tail een super serie met als beste punten de gevechten en de muziek. Bij elk gevecht zat ik wel op het puntje van mijn stoel. Als ik karakterontwikkeling wil ga ik wel Clannad of Madoka Magica kijken.

Ben nu bezig met Welcome to the NHK. Wat heeft die serie geweldige humor zeg :P. Heb al dikwijls in een deuk gelegen vanwege bepaalde scenes.

Edit: Kwam dit plaatje net tegen op 9gag. Geweldig :P
Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/aVOq1dv_700b.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door CenturyStorm op 11-09-2013 20:32 ]

• evEndzhar
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:00:
Daar stoorde ik me ook wel aan ja, met Gajeel als absoluut dieptepunt. Die zetten ze eerst neer als snodaard die ervan geniet anderen pijn te doen en zomaar van de ene op de andere dag zit hij ineens in Fairy Tail. Wat ze vervolgens "goedpraten" door te doen alsof hij eerder niet hield van mensen pijn doen, maar van het vechten zelf. 8)7
Het overlopen is wel mooi om te zien als het goed gedaan wordt, zoals bijvoorbeeld Gaara in Naruto. Hebben ze eerst het personage met veel afleveringen opgebouwd als ultieme slechterik, laten ze daarna met net zoveel materiaal zien hoe hij zijn haat van zich af weet te zetten. Bij Fairy Tail richt men zich liever op de aktie en blijven kansen om personages meer diepgang te geven onbenut.
CenturyStorm schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:28:
Niet om mensen tegen het zere been te schoppen, maar een shounen anime kijk je toch niet vanwege karakterontwikkeling en logica?
Waarom niet? Voor mij is de aandacht die in One Piece en Naruto besteedt wordt aan het uitwerken van personages juist een reden om ze te blijven kijken. Als het alleen aktie zou zijn hoefde ik het niet te zien.

Wat betreft Clannad (en Clannad After Story): dat was mij weer teveel melodrama. Maar goed, zo valt op iedere anime wel wat aan te merken. ;)

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Mayoi Jiangshi arc van Monogatari S2 inmiddels afgelopen, wat een geweldige verhaallijn alweer! Afgezien van alle Japanse woord- en naamgrappen is de serie qua storytelling en detail onovertroffen. Ben blij dat er dit keer 20+ episodes in het vat zit voordat er weer moet worden gewacht op een nieuw seizoen.

Uchoten Kazoku nadert ook de finale, samen met Monogatari S2 en Majestic Prince de series waar ik iedere week het meest naar uitkijk. Ik hoop nog altijd op die Ghibli-esque happy ending, maar het ziet er op dit moment vrij lelijk uit voor de familie...

Er zijn trouwens wel wat uitzonderingen wat betreft shounen anime, karakterontwikkeling en logica. Full Metal Alchemist en Hunter x Hunter bijvoorbeeld. ;) Ook One Piece vind ik wel wat hebben, maar die kijk ik vooral vanwege de briljante over-de-top humor. Fairy Tail lijkt daar verdacht veel op, ik meen me te herinneren dat de mangaka de voormalige assistent van was...

D3-Monk

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CenturyStorm schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:28:
Niet om mensen tegen het zere been te schoppen, maar een shounen anime kijk je toch niet vanwege karakterontwikkeling en logica?
Naruto en Bleach vind ik prima wat betreft karakterbouw en vooral progressie in skills. Fairy Tail doet allebei eigenlijk niet. In spul als Dragonball, Naruto en Bleach heb je ook het idee dat iedereen steeds sterker wordt, maar in Fairy Tail blijft iedereen maar een beetje op hetzelfde niveau hangen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik had trouwens even een vraagje over de EP van Naruto Shippuuden van vorige week (EP 329)

Weet iemand de naam van het nummer dat tijdens het gevecht speelt? (Dat rock-achtige nummer)

En zo vind ik hem plots :+ YouTube: Naruto Shippuden OST - My Name [HD Original] (Al wil ik de variatie van EP329 hebben, heerlijk dat gitaar stuk :9 ).

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 12-09-2013 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ooohhh aflevering 329 van Naruto was vet! De animaties vond ik persoonlijk echt geweldig! :)

Zeker toen:
spoiler:
Naruto de chakra van Kurama kon gebruiken en in tailed beast mode ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik was na aflevering 330 even bang dat we nu weer in filers gaan vervallen maar de komende paar afleveringtitels stemmen me hoopvol dat we nog even wat goeie actie te zien gaan krijgen. :P

Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]In deze thread praten we inhoudelijk over series, ook diegene die nog niet in de VS uit zijn.
Het promoten, distribueren, linken of verwijzen naar fansubgroepen of sites met fansubs, scanlations, mp3's, dvd-rips is gewoon niet toegestaan, ook willen we niet weten of je er zelf mee bezig bent en hoe je aan dit soort materiaal komt. Daarbij is het totaal oninteressant dat de fansubbers van willekeurigeserie aflevering zoveel drie minuten te laat zijn met hun egotrip.
We praten hier dus ook over: manga, japanse muziek en dergelijke; zo'n beetje alles wat Japan-gerelateerd is.
Probeer informatie over een episode die nog niet bekend is bij iedereen te verbergen dmv [spoiler] ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/spoiler].
En lees de FAQ: <a href="https://web.archive.org/web/20130502041018/http://blogger.xs4all.nl/kajcom/articles/164921.aspx" target="_blank">Anime FAQ</a>~~~[/html]